Yup! 5:48 startenMcMiGHtY schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:06:
Wat ga je maandag doen ? Iets in Friesland?
Heeft er eigenlijk iemand ook ervaring met Montonsports? Kwam het tegen door de link van @Jesse maar ken het totaal niet. Moet echter wel zeggen dat ik de prints die ze hebben best leuk vindt, maar totaal geen idee heb van fitting en kwaliteit van de kleding.
Met economic post uit China moet je in ieder geval wel geduld hebbendjfrankel schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:49:
[...]
Heeft er eigenlijk iemand ook ervaring met Montonsports? Kwam het tegen door de link van @Jesse maar ken het totaal niet. Moet echter wel zeggen dat ik de prints die ze hebben best leuk vindt, maar totaal geen idee heb van fitting en kwaliteit van de kleding.
Iemand ervaring met de kwaliteit? En zijn er winkels/webshops die ze goed aanbieden?
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Ik kwijl er ook bij weg, maar m'n portomonnee durft het nog niet aanSirLenncelot schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:38:
Ik vind de kleding van MAAP erg mooi uitzien, maar schrok wel van de prijzen. Die laten Rapha als een koopje overkomen.
Iemand ervaring met de kwaliteit? En zijn er winkels/webshops die ze goed aanbieden?

Je kan bij https://maats.cc/ kijken, online en winkel in Amsterdam en Utrecht.
Zag bij een search dat er een paar modellen in de aanbieding zijn bij bike24 https://www.bike24.com/sa...searchTerm=&season=&sort=
Super kwaliteit. Ben er erg tevreden over.SirLenncelot schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:38:
Ik vind de kleding van MAAP erg mooi uitzien, maar schrok wel van de prijzen. Die laten Rapha als een koopje overkomen.
Ze hebben regelmatig Strava-challenges waarmee je 50 euro korting krijgt. Dat maakt het alweer iets betaalbaarder.
MAAP is inderdaad van erg goede kwaliteit. Ik heb vorig jaar de Team Bib Short 3.0 gekocht en dat is de beste bib die ik heb. Kan het niet vergelijken met Rapha want dat heb ik niet, maar bijvoorbeeld wel met Lapassione en het is duidelijk weer een stap hoger.SirLenncelot schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:38:
Een paar keer per jaar zijn er wel aanbiedingen. Het is het waard om dat even in de gaten te houden.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Naast de genoemde Strava kortingscodes zou ik ook de archive sale in de gaten houden. Veel met 50% korting al zijn het wel vaak kleinere maten (die heb ik gelukkig) maar misschien zit er wat tussen en soms vullen ze het weer aan. Helaas niet gratis retourneren dus je moet wel zeker zijn van je maat.
https://maap.cc/eu/collections/archive-sale-man
Terechte vraag en ik heb er zelf geen ervaring mee dus moet je het antwoord schuldig blijven.djfrankel schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:49:
[...]
(Van Tic cc heb ik wel twee shirts en daar ben ik vrij content over.)
Ik schiet toch elke keer weer in de lach als ik die kop zie van het modelHermanos schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:07:
Ik ben ook bijna in het geheel overgestapt op MAAP, echt erg mooi spul met goede pasvorm en materialen.
Naast de genoemde Strava kortingscodes zou ik ook de archive sale in de gaten houden. Veel met 50% korting al zijn het wel vaak kleinere maten (die heb ik gelukkig) maar misschien zit er wat tussen en soms vullen ze het weer aan. Helaas niet gratis retourneren dus je moet wel zeker zijn van je maat.
https://maap.cc/eu/collections/archive-sale-man
Ik dacht dat ik de enige was die dat had.Smultie schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:31:
[...]
Ik schiet toch elke keer weer in de lach als ik die kop zie van het model
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Bij ons in de Groningen chat is het inmiddels 'gewenst gedrag' om even te waarschuwen wanneer je een link post met die dude. Heb je zulke dure kleding en dan kan er niet ff een fatsoenlijk model vanaf... Wat een treurnis...Smultie schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:31:
[...]
Ik schiet toch elke keer weer in de lach als ik die kop zie van het model
/f/image/89uB6mmWCKDrHcT3NMOSFkr8.png?f=fotoalbum_large)
Heb eigenlijk vrij veel dingen van hun, van korte en lange bibs, tot jerseys en lange mouwen. De hele line wel, archive line of 50 euro discount coupon maakt het wel interessant. Die 50 euro coupon is er eigenlijk altijd wel, zo kost je een jersey geen 165 maar 115 euro. Idem voor zo'n windvest, dan vind ik het wel prima. Archive sale ook de nodige dingen gekocht met 50%Koenbr schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:36:
Ik heb ook het nodige van MAAP. Vooral hun jerseys, windstillers en wintertops ben ik tevreden over. De MAAP team bib 2.0 is ook prima. Echter hun jasjes etc. zijn niet mijn ding. M.i. zetten ze qua temperatuurrange te hoog in van de producten. Qua fit zit het behoorlijk strak. In de archive sale kan je vaak voor een prima prijs producten vinden.
Duizend maal excuses voor het posten van die knakker, ik was me niet bewust van de gevolgen voor alle mede tweakers.Grin schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:46:
[...]
[...]
Bij ons in de Groningen chat is het inmiddels 'gewenst gedrag' om even te waarschuwen wanneer je een link post met die dude. Heb je zulke dure kleding en dan kan er niet ff een fatsoenlijk model vanaf... Wat een treurnis...![]()
[Afbeelding]
Het spijt me voor alle misgelopen nachtrust en andere negatieve gevolgen, ik beloof bij deze dat het nooit meer zal gebeuren

Rapha Core of e Rapha Core lightweight?
Ligt er aan waar en wanneer je het wil gebruiken.BasGenk schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:47:
Welke zouden jullie mij aanraden?
Rapha Core of e Rapha Core lightweight?
In Nederland is het niet zo vaak heet. Dus lightweight is dan misschien te dun.
Maar als je het vaak warm hebt dan weer niet.
Heb je het vaak koud, dan weer wel.
Ga je vaak naar Italië, Spanje of Frankrijk om te fietsen, dan weer niet.
Etc, etc, etc.
Bij deze de tip voor een ieder die er ooit aan begint, zorg voor goede kleding!
Uiteindelijk gefietst met ondershirt, windstopper, vuilniszak, jersey korte mouwen, armstukken en korte broek.
+- 8 van de 9 uur in de regen gefietst, windkracht 4 tot 5. Veel mensen onderkoeld en scheelde niet veel of ik was dat ook. Ik was echt heel blij met mijn vuilniszak (gat bij het hoofd en armen). Dit hield mijn bovenlichaam nog enigszins warm. jersey eroverheen zodat het niet wapperde.
Het ergste was eigenlijk nog je handen, daar ga je op gegeven moment van die rare zenuwtrekken voelen.
Ik ben dus zo'n fietser dat geen regenjasje heeft, omdat ik met slecht weer niet fiets, maar bij zo'n gepland evenement kan het niet anders.
Binnenkort dus maar een regenjack scoren, al vraag ik me af of op dit weer überhaupt te kleden viel.
Afgezien, maar wel genoten.
[ Voor 4% gewijzigd door user_tweakers op 08-06-2022 17:11 ]
Om te beginnen zijn deze short en baggy van decathlon zeker niet slecht en in de winkel kun je de baggy passen, short weet ik niet zeker.Nox schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:25:
Bij gebrek aan een winkel waar je kan passen wat mtb shorts besteld.
Wat een ellende
De boxershorts met zeem hebben geen grippers dus dat gaat omhoog kruipen/afzakken. De broeken moet je allemaal 5 maten groter hebben (aka: deze bestaan niet) dan de boxershorts. Nu heb ik geen makkelijk lichaam maar als je als Endura een binnenbroek maatje L nodig hebt en als buitenbroek 3XL dan wordt het nogal knap lastig.
Dan nog maar even de bib + baggy short combinatie proberen. Iemand een idee welke shorts breed vallen?
De short heeft in ieder geval van die siliconen strips in de pijpen en band die alles op z'n plek houden, is bij mij nog nooit afgezakt
:strip_exif()/f/image/wlYpx9SkrXVXrBGdGRRBRP1Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
https://www.siroko.com/c/cycling-jerseysMcMiGHtY schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:07:
Ik ben opzoek naar niet al te dure unisex fiets jerseys, iemand nog een mooie tip voor me?
via referral links kan er nog 5 of 10% af.
Na 20km uitgegleden over een hoopje poep in een bocht. Niet gezien omdat ik al uitkeek voor eventueel verkeer. Gat in shirt, dus ik kan meteen testen of hun crash replacement een beetje werkt.
Dit meen je nietSirLenncelot schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:37:
Nou, ik heb een MAAP Jersey besteld in de sale. Maar L zat me flink strak, andere merken zit L toch net iets losser. Shirtje voelt licht en van goede kwaliteit. Bij het sleutelbeen wapper het wel een beetje.
Na 20km uitgegleden over een hoopje poep in een bocht. Niet gezien omdat ik al uitkeek voor eventueel verkeer. Gat in shirt, dus ik kan meteen testen of hun crash replacement een beetje werkt.

Ik heb wat Bioracer en agu kleding. L paste me daar toen ik nog 15kg zwaarder was. Dat zou me met dit shirt nooit gelukt zijn. Momenteel 190 en 84kg
Hmmm qua postuur zou het moeten lukken zou je zeggen, zit die alleen de strak rondom taille of echt overal? Dit specifieke model heb ik niet, vind ik niet zo mooiSirLenncelot schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:09:
Deze (pas op met klikken voor het model)
Ik heb wat Bioracer en agu kleding. L paste me daar toen ik nog 15kg zwaarder was. Dat zou me met dit shirt nooit gelukt zijn. Momenteel 190 en 84kg

Uiteindelijk is het deze geworden:McMiGHtY schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:07:
Ik ben opzoek naar niet al te dure unisex fiets jerseys, iemand nog een mooie tip voor me?
https://www.bikester.nl/r...?vgid=G1431435&cgid=37352
(Ook in vrouwenmodel te koop, dus binnenkort hebben we een #anwbstelletjes momentje)
Vandaag heb ik maat S ontvangen, ik ben dezelfde lengte en heb hetzelfde gewicht als het model op de site die ook S draagt. Ik vind het wel loeistrak zitten. Nu heb ik van Rapha ook M en dat zit meer sluitend dan strak. Ik twijfel nog een beetje over de maat, maar een pro-shirt hoort ook wel strak te zitten. Van de broek heb ik ook S en die is ietsjes strakker dan de Rapha S en vergelijkbaar met de Q36.5 S. De vraag bij zo'n shirt is dan toch altijd weer hoeveel losser is een maatje groter.SirLenncelot schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:37:
Nou, ik heb een MAAP Jersey besteld in de sale. Maar L zat me flink strak, andere merken zit L toch net iets losser. Shirtje voelt licht en van goede kwaliteit. Bij het sleutelbeen wapper het wel een beetje.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
CARAARQZ-CNAU-BUFG
Vorig jaar had ik een mesh ondershirt gekocht van Craft maar fijn vind ik hem niet. Qua koeling werkt het wat mij betreft net zo goed als het dikkere ondershirt dat ik heb voor de koudere herfstdagen. Heeft iemand misschien aanraders voor een beter ondershirt dat wat beter zweet afvoert?
Ik doe er altijd wel wat onderaan eigenlijk.Hoiz schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:58:
Wat dragen jullie zoal in zomerse (25C+) omstandigheden als onderkleding/shirt? Is het anders verstandiger geen ondershirt te dragen of is er nog steeds toegevoegde waarde er een te dragen bij hoge temperaturen?
Vorig jaar had ik een mesh ondershirt gekocht van Craft maar fijn vind ik hem niet. Qua koeling werkt het wat mij betreft net zo goed als het dikkere ondershirt dat ik heb voor de koudere herfstdagen. Heeft iemand misschien aanraders voor een beter ondershirt dat wat beter zweet afvoert?
https://www.decathlon.nl/...X8576895?mc=8576895&c=WIT
KLIK WAARSCHUWING:
https://www.lapassione.cc...ess-mesh-base-layer-white
https://maap.cc/eu/products/team-base-layer-black (Klikken op eigen risico)Hoiz schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:58:
Wat dragen jullie zoal in zomerse (25C+) omstandigheden als onderkleding/shirt? Is het anders verstandiger geen ondershirt te dragen of is er nog steeds toegevoegde waarde er een te dragen bij hoge temperaturen?
Erg fijne baselayers, met 50 euro coupon worden ze 165 - 50 = 115 euro : 3 = 38 euro per stuk. Voor mij ideaal op warme dagen.
Hier ook een prima prijsje voor Q36.5 zero mesh.rolandos582 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:20:
[...]
https://maap.cc/eu/products/team-base-layer-black (Klikken op eigen risico)
Erg fijne baselayers, met 50 euro coupon worden ze 165 - 50 = 115 euro : 3 = 38 euro per stuk. Voor mij ideaal op warme dagen.
Had ik hier al gepost: vanaf woensdag 25 graden, zaterdag ongeveer 30. Dan zijn deze hemden wel lekker
Of je vertrekt gewoon om 6/7 uur in de ochtend. En smiddags een tukkie in de tuin/op het strand.Grin schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:06:
[...]
Hier ook een prima prijsje voor Q36.5 zero mesh.
Had ik hier al gepost: vanaf woensdag 25 graden, zaterdag ongeveer 30. Dan zijn deze hemden wel lekker
Geen last van andere fietsers, win-win.
Exact dit, lekker vroeg weg met vaak alleen armstukjes. Halverwege kunnen ze naar beneden en wanneer ik thuiskom rond 10.30 uur heb ik 100 km op de teller En ben ik zeker de eerste uren amper mensen tegengekomen...mhr-zip schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:34:
[...]
Of je vertrekt gewoon om 6/7 uur in de ochtend. En smiddags een tukkie in de tuin/op het strand.
Geen last van andere fietsers, win-win.
Overigens sfeer ik bij de onderkleding van Craft. Onverwoestbaar... Heb nog steeds ondershirtjes van enkele jaren oud die ik nog prima kan dragen.
Jij zat ook echt om 06:31 op de fietspier87 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:48:
[...]
Exact dit, lekker vroeg weg met vaak alleen armstukjes. Halverwege kunnen ze naar beneden en wanneer ik thuiskom rond 10.30 uur heb ik 100 km op de teller En ben ik zeker de eerste uren amper mensen tegengekomen...
Overigens sfeer ik bij de onderkleding van Craft. Onverwoestbaar... Heb nog steeds ondershirtjes van enkele jaren oud die ik nog prima kan dragen.

Het shirt van MAAP teruggestuurd en daar krijg ik store credit voor dus wellicht ook eens kijken naar een ondershirt van MAAP. Wel het shirt vervangen door een M ipv de S. Blijkbaar heb ik van shirt dus altijd een maat groter dan van de broeken.
Ik heb laatst een ondershirt van Futurumshop meebesteld, en dat bevalt eigenlijk best goed. Hiervoor droeg ik nooit ondershirts, maar het bevalt wel. Het wit wordt wel snel smoezelig vind ik, wordt in de was ook niet meer echt mooi schoon. Maar goed, zoveel witte was hebben we ook niet altijd, dus ik wil er wat extra witte was bij gaan kopenscraemus schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:54:
[...]
Ik rijd zelf in de zomer wel altijd met een luchtige ondershirt aan om het zweet te vangen, zoals deze en deze afgelopen zomer.
Die hempjes van Decathlon lijken me prima geschikt, zit er nog veel verschil in de twee die je linkt? Die 900 is maar in één maat beschikbaar, dat vind ik wel spannend. Ik heb niet echt een typische "wielrenner bouw", ben wat breder en wat zwaarder. Rekt dat spul zo goed?
Heeft iemand nog andere aanraders in deze prijsklasse? Dus minder dan €25 per shirt?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Ik ben zelf erg tevreden over de shirts van Craft:Sherlock schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:11:
[...]
Heeft iemand nog andere aanraders in deze prijsklasse? Dus minder dan €25 per shirt?
https://www.futurumshop.n...ding-zomer/zoeken/v_craft
Of je koopt zwarte shirts...Sherlock schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:11:
[...]
Ik heb laatst een ondershirt van Futurumshop meebesteld, en dat bevalt eigenlijk best goed. Hiervoor droeg ik nooit ondershirts, maar het bevalt wel. Het wit wordt wel snel smoezelig vind ik, wordt in de was ook niet meer echt mooi schoon. Maar goed, zoveel witte was hebben we ook niet altijd, dus ik wil er wat extra witte was bij gaan kopen
Wat is niet typisch?Die hempjes van Decathlon lijken me prima geschikt, zit er nog veel verschil in de twee die je linkt? Die 900 is maar in één maat beschikbaar, dat vind ik wel spannend. Ik heb niet echt een typische "wielrenner bouw", ben wat breder en wat zwaarder. Rekt dat spul zo goed?
Die 900 rekt best ver uit. Vind fijn shirt als het warm is, maar niet bij 17 graden.
Persoonlijk ben ik net als @DeFeCt fan van Craft. Heb shirts van 8 jaar oud, die nog perfect zijn.
Vaak best gunstig (dat wil helaas niet altijd zeggen onder 25 euro) hier geprijsd: https://www.bakkerracingproducts.nl/
Mijn brein heeft wat moeite met zwarte kleding als het warm is, maar het is wel zeer praktisch en als onderkleding moet het ook niet uitmaken. Maar zeg dat maar eens tegen mijn hoofd!

Maar goed, in het 3-pack zit ook een zwart shirt, dus ik ga het toch doen
Qua niet-typische wielrenners-bouw; ik ben 1.76 en weeg tegen de 80 kg. Shirts draag ik meestal maat L of XL, niet echt passend bij mijn lengte dus.
Ik draag ook altijd zwarte shirts omdat we niet zoveel witte was hebben. Maar maakt dat dan echt uit? Het is een ondershirt, dat doe je onder je kleren aan. Mij lijkt dat je dan geen last hebt van het feit dat zwart absorbeert ipv afstoot?Sherlock schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:16:
Vrij snel na mijn post zag ik dat het ondershirt wat ik al heb in de aanbieding is in een 3-pack, dus die heb ik maar besteld. Ben er zeer tevreden over, dus een paar shirts erbij is prima!
Mijn brein heeft wat moeite met zwarte kleding als het warm is, maar het is wel zeer praktisch en als onderkleding moet het ook niet uitmaken. Maar zeg dat maar eens tegen mijn hoofd!![]()
Maar goed, in het 3-pack zit ook een zwart shirt, dus ik ga het toch doen![]()
Qua niet-typische wielrenners-bouw; ik ben 1.76 en weeg tegen de 80 kg. Shirts draag ik meestal maat L of XL, niet echt passend bij mijn lengte dus.
Ik ben eigenlijk best benieuwd. Ik had het toen het zo heet was, echt ontzettend warm. Als ik dat kan oplossen met witte shirts, zou dat mooi zijn.
Verder nog ideeën om te voorkomen dat je verbrandt? Ik verbrand best snel ook als ik zonnebrandcrème smeer. Zou het werken om witte arm- en beenwarmers te dragen of is dat te heet en kun je beter het tijdstip dat je fietst aanpassen? Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat vroeg fietsen niet echt m'n ding is. Maar telkens verbranden is ook niet alles.
[ Voor 3% gewijzigd door hoi1234 op 27-06-2022 16:07 ]
Ik denk dat het als ondershirt echt niet uitmaakt. Maar zoals ik zei, d'r zit gewoon zo'n lade in mijn hoofd een beetje klem op dat wit beter is als de zon schijnt. Betekent niet dat dat altijd zo is natuurlijk.hoi1234 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:05:
[...]
Ik draag ook altijd zwarte shirts omdat we niet zoveel witte was hebben. Maar maakt dat dan echt uit? Het is een ondershirt, dat doe je onder je kleren aan. Mij lijkt dat je dan geen last hebt van het feit dat zwart absorbeert ipv afstoot?
Ik ben eigenlijk best benieuwd. Ik had het toen het zo heet was, echt ontzettend warm. Als ik dat kan oplossen met witte shirts, zou dat mooi zijn.
Verder nog ideeën om te voorkomen dat je verbrandt? Ik verbrand best snel ook als ik zonnebrandcrème smeer. Zou het werken om witte arm- en beenwarmers te dragen of is dat te heet en kun je beter het tijdstip dat je fietst aanpassen? Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat vroeg fietsen niet echt m'n ding is. Maar telkens verbranden is ook niet alles.
Ik denk dat die opengewerkte mesh hempjes nog beter zijn als het zo extreem warm is, maar als je met 25+ graden in de zon gaat fietsen dan ga je het sowieso warm hebben, daar helpt (m.i.) niks tegen.
Tijdstip van fietsen aanpassen zal het meeste effect hebben ja, en ik herken je ochtendproblemen wel. Maar d'r is ook nog een avond, dan verbrand je ook niet zo snel. En in deze maanden is het lang genoeg licht voor een leuke ronde na het eten!
Ja de 900 is meer open (denk aan visnet) dan de andere, maar rekt wel redelijk makkelijk. Ik ben zelf 183 cm, 90 kg en redelijk breed qua formaat maar past primaSherlock schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:11:
[...]
Ik heb laatst een ondershirt van Futurumshop meebesteld, en dat bevalt eigenlijk best goed. Hiervoor droeg ik nooit ondershirts, maar het bevalt wel. Het wit wordt wel snel smoezelig vind ik, wordt in de was ook niet meer echt mooi schoon. Maar goed, zoveel witte was hebben we ook niet altijd, dus ik wil er wat extra witte was bij gaan kopen![]()
Die hempjes van Decathlon lijken me prima geschikt, zit er nog veel verschil in de twee die je linkt? Die 900 is maar in één maat beschikbaar, dat vind ik wel spannend. Ik heb niet echt een typische "wielrenner bouw", ben wat breder en wat zwaarder. Rekt dat spul zo goed?

Mijn ervaring is dat je witte ondershirts echt prima met de bonte was kan wassen.hoi1234 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:05:
[...]
Ik draag ook altijd zwarte shirts omdat we niet zoveel witte was hebben. Maar maakt dat dan echt uit? Het is een ondershirt, dat doe je onder je kleren aan. Mij lijkt dat je dan geen last hebt van het feit dat zwart absorbeert ipv afstoot?
Met echt warm weer zou ik gewoon geen ondershirt aantrekken.Ik ben eigenlijk best benieuwd. Ik had het toen het zo heet was, echt ontzettend warm. Als ik dat kan oplossen met witte shirts, zou dat mooi zijn.
Hogere factor zonnebrandcreme. Na een paar uur opnieuw insmeren. Of idd uv-blocking sleeves.Verder nog ideeën om te voorkomen dat je verbrandt? Ik verbrand best snel ook als ik zonnebrandcrème smeer. Zou het werken om witte arm- en beenwarmers te dragen of is dat te heet en kun je beter het tijdstip dat je fietst aanpassen? Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat vroeg fietsen niet echt m'n ding is. Maar telkens verbranden is ook niet alles.
Ik heb al factor 50 zonnebrandcrème. Zonder ondershirt in een jersey vind ik niet prettig. M'n rug wordt dan heel nat waar ik bij een ondershirt het gevoel heb dat het ondershirt de ergste nattigheid opneemt.Jesse schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:44:
[...]
Mijn ervaring is dat je witte ondershirts echt prima met de bonte was kan wassen.
[...]
Met echt warm weer zou ik gewoon geen ondershirt aantrekken.
[...]
Hogere factor zonnebrandcreme. Na een paar uur opnieuw insmeren. Of idd uv-blocking sleeves.
Misschien moet je dan maar gewoon binnen gaan fietsen. Of je monteert een parasol op je fiets.hoi1234 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:55:
[...]
Ik heb al factor 50 zonnebrandcrème. Zonder ondershirt in een jersey vind ik niet prettig. M'n rug wordt dan heel nat waar ik bij een ondershirt het gevoel heb dat het ondershirt de ergste nattigheid opneemt.
Toen ik even terug op die hete zaterdag mijn brm had gereden, had ik wél een ondershirt aan, een heel open mesh shirtje van Ali express en dat was helemaal prima. Kon ik tenminste met goed fatsoen ook de rits nog een eind opengooien toen het richting de 35 graden kroop.Jesse schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:44:
[...]
Mijn ervaring is dat je witte ondershirts echt prima met de bonte was kan wassen.
[...]
Met echt warm weer zou ik gewoon geen ondershirt aantrekken.
[...]
Hogere factor zonnebrandcreme. Na een paar uur opnieuw insmeren. Of idd uv-blocking sleeves.
:strip_exif()/f/image/nGbDpuv3mvoGmyVG5DFbKspR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik smeer nooit met factor 50 want dat is maar een miniem beetje beter dan factor 30 maar wel veel duurder. Drie keer gesmeerd en niet verbrand. Omdat mijn haar dunner wordt draag ik op mijn hoofd een bandana als het heel zonnig is.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik doe mijn shirt nooit open want dat is niet aero.Mistraller schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:48:
[...]
Toen ik even terug op die hete zaterdag mijn brm had gereden, had ik wél een ondershirt aan, een heel open mesh shirtje van Ali express en dat was helemaal prima. Kon ik tenminste met goed fatsoen ook de rits nog een eind opengooien toen het richting de 35 graden kroop.
Maar ik draag ook wel eens zo'n zelfde shirtje, ik heb er eentje van Gripgrab.
[ Voor 8% gewijzigd door Jesse op 28-06-2022 17:26 ]

Zonder zeem op het zadel krijg ik in no-time een zere reet
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Bij een BRM hoef je niet aero te zijn. Wat ik daar zag rijden aan materiaal en mensen....Jesse schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:24:
[...]
Ik doe mijn shirt nooit open want dat is niet aero.![]()
---------------
Ter verduidelijking: Ik bedoel dus echt sportonderbroeken zonder foam insert/zeem. Omdat je zoveel (kan) staan, bochten, wortels, omlaag stukken, klimmen, sprinten.Demo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:25:
Ik heb een paar fietsonderbroeken zonder bretels gehad, maar die hadden de neiging om naar voren te kruipen/op te hopen. Ik heb de Assos Trail, bedoeld om onder een baggy short te dragen. Wielrenbroeken onder een baggy zal wel een kleffe bende worden ja
Zonder zeem op het zadel krijg ik in no-time een zere reet
Ik weet niet of het beeld spraak is, maar in als je niet een tijdje op je zadel kan fietsen is het tijd te kijken naar zadel maat/vorm en positie/hoek. Er is natuurlijk verschil tussen 30km zitten en kwartiertje fietsen, maar een bib is altijd bedoeld als toevoeging voor de lange duur en niet als een fix van slecht zadel. Je moet op je zadel al niet pijn hebben aan eind van de straat als je vertrekt.
Ik denk trouwens dat die Assos dus wel goed is, maar ik heb dus voor MTB vaak gevoel dat dat een fix is tov een slechte bib. Veel beginners beginnen natuurlijk met de goedkoopste Decatlon bibs/zeem omdat men aanneemt dat je dat nodig hebt (logisch ook, ik had ook zulke basic bibs eerst) en dan denk je: dit moet beter en dan eindig je bv bij een Assos van 150e, maar als je daar meerdere van nodig hebt ivm fiets- en wasschema..... Dan is het vaak ook een idee om noodzaak van het concept van een bib/zeem te heroverwegen en dus om te kijken naar passend zadel en stapel sport onderbroeken. Passend zadel is eigenlijk sowieso al een noodzaak en keer proberen kost iets van 20-30e aan sportboxer.
Het verschilt ook wel als je 30km heen en terug naar je MTB parcours over de straat wielrent. Ik fiets bijna nooit ergens heen.
Mijn fiets kwam met een zadel waar ik een slaapzak op kreeg als ik te lang zat in zelfde houding met name lange klimmen. Dat is ook geen pretje.
Maar dat wat met passend zadel opgelost.
Ben vooral benieuwd of het vooral marketing is net zoals bij Merino of dat het ook daadwerkelijk lang werkt, ook na wassen.
https://www.futurumshop.n...ight-armwarmers-wit.phtml
https://www.futurumshop.nl/gripgrab-uv-armwarmers-wit.phtml
Wat ik me trouwens ook afvraag: heeft iemand enig idee waarom je eigenlijk geen beenstukken voor warme dagen kunt vinden? Lijkt me dat het een logische reden moet hebben, alleen kan ik deze niet bedenken. Heeft het er mee te maken dat het gewoonweg niet nodig is of gewoon veel te heet is?
Thuis kan ik nog een beetje rekening houden met schaduw en op gezette tijden fietsen. Maar als ik op fietsvakantie ben, zal ik toch over de dag moeten fietsen en aangezien ik de omgeving niet ken, wordt schaduw vinden wat lastiger.
[ Voor 40% gewijzigd door hoi1234 op 28-06-2022 22:13 ]
fiets jij zonder een zeem dan?drBunhead schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:14:
Ik ben ook helemaal af van de bib. Nooit echt fijn gevonden, nu fatsoenlijke sport ondergoed (Saxx bijvoorbeeld) en ik heb alle bibs de deur uit gedaan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Yup, en ik ook al jaren zonder dus.
Ook al kan mijn sportondergoed wat ik nu heb van Craft ook met een zeem worden gekocht, maar dat geeft geen meerwaarde zoals uitgelegd. Plus die zeem is relatief goedkope kwaliteit en stof van de boxer is erg rekbaar dus grote kans op schuiven van de zeem weer. Dan heb je kans op dat probleem wat @Demo ook had.
Heb trouwens soort van zelfde mening over handschoenen met Gel stukken: veel goedkopere of bulk handschoentjes hebben, omdat de markt dat denkt te willen, inserts in de handpalm, met stof verdikkingen etc, naden etc. En dat geeft vaker wel dan niet slecht gevoel of blaren en dan gaan mensen kijken naar nog zachtere handschoenen met nog meer gel.
Maar de wat meer gedesignde handschoenen hebben naadvrije palmen en zitten strak zodat je geen dubbel gevouwen stof hebt onder je hand. En dan is het comfortabel met de juiste grips met maar erg dun laagje (nep) suede-achtige stof. (Neemt niet weg dat ik nog steeds eelt op handpalm heb van fietsen)
Jup. Goede boxer en goed zadel is voldoende.
Zelfde als handschoenen en grips. Het liefste rij ik ik zonder handschoenen. Alleen nog geen grips tegen gekomen die niet glad worden van zweethanden, dus warme dagen/lange ritten doe ik (dunne) handschoenen aan.
[ Voor 45% gewijzigd door drBunhead op 28-06-2022 22:07 ]
Als je toch met lang wilt fietsen, is het dan geen optie om een dunne lange broek te nemen?hoi1234 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:16:
Wat ik me trouwens ook afvraag: heeft iemand enig idee waarom je eigenlijk geen beenstukken voor warme dagen kunt vinden? Lijkt me dat het een logische reden moet hebben, alleen kan ik deze niet bedenken. Heeft het er mee te maken dat het gewoonweg niet nodig is of gewoon veel te heet is?
Ik heb er zelf eentje voor het voorjaar/herfst, ik gebruik hem vaker dan ik vooraf dacht.
Ook beenstukken heb je in dunne stof, maar ik denk dat jouw specifieke wens zo weinig voorkomt dat het er daarom niet is?
Qua zon smeer ik mijn benen ook meestal niet heel uitbundig in, hooguit bovenkant bij de knie en de kuiten.
---------------
Lijkt mij te warm.hoi1234 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:16:
Ik gebruik op mijn indoor af en toe de armstukken van Megmeister Ultrafris arm coolers. Dat is wel prettig omdat het zweet dan niet alle kanten opvliegt en de wind van ventilator voel je dan beter (maar dit kan ook zijn dat ik voor het marketing verhaal gevallen ben

Is voor beenstukken de Castelli UPF 50+ Light misschien iets?
Ze zijn er wel.hoi1234 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:16:
https://www.i-ris.cc/prod...-warmer-summer-chocolate/
https://www.q36-5.com/shop/men/warmers/sunair-leg-covers/
en de optie die hierboven genoemd wordt.
Maar de reden dat ze niet veel gevraagd en daarmee aangeboden worden lijkt me voor de hand liggend.
Castelli zelf geeft aan dat ze tot 18 graden bruikbaar zijn. De reviews geven ook aan dat ze prettig zijn voor frisse ochtenden. Ze schijnen ook wat dikker te zijn.DialOut schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:11:
[...]
Lijkt mij te warm.
Ik gebruik op mijn indoor af en toe de armstukken van Megmeister Ultrafris arm coolers. Dat is wel prettig omdat het zweet dan niet alle kanten opvliegt en de wind van ventilator voel je dan beter (maar dit kan ook zijn dat ik voor het marketing verhaal gevallen ben)
Is voor beenstukken de Castelli UPF 50+ Light misschien iets?
Ik moet afgaan op wat ik op internet lees. Maar dit geeft mij niet voldoende vertrouwen dat ze niet te warm zijn.
Ik kan me voorstellen dat veel mensen met 30 graden geen beenwarmers dragen. Als ze daarom gewoon niet verkrijgbaar zijn, is dat zo. Misschien in een regio waar het wat warmer is?
Dit bevalt me wel. Die van q36.5 had ik ook al gevonden. Alleen jammer dat ze niet in het wit verkrijgbaar zijn. Maar je kunt niet alles hebben.BreadFan schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:26:
[...]
Ze zijn er wel.
https://www.i-ris.cc/prod...-warmer-summer-chocolate/
https://www.q36-5.com/shop/men/warmers/sunair-leg-covers/
en de optie die hierboven genoemd wordt.
Maar de reden dat ze niet veel gevraagd en daarmee aangeboden worden lijkt me voor de hand liggend.
Bedenk me wel net dat m'n onderbenen spierwit zijn. Ik verbrand vooral op m'n armen en tot net boven de knieën.
In ieder geval kan ik verder. Nog even nadenken of ik die beenstukken echt nodig heb.
[ Voor 28% gewijzigd door hoi1234 op 29-06-2022 09:57 ]
Mijn schoonvader fietst ivm kouwelijk aangelegd (en ook wel een zeikerd soms) altijd met een lange mouwen ondershirt en een dunne buff/coll. Dit helpt ook sowieso tegen het verbranden van deze delen huid.hoi1234 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:33:
[...]
Castelli zelf geeft aan dat ze tot 18 graden bruikbaar zijn. De reviews geven ook aan dat ze prettig zijn voor frisse ochtenden. Ze schijnen ook wat dikker te zijn.
Ik moet afgaan op wat ik op internet lees. Maar dit geeft mij niet voldoende vertrouwen dat ze niet te warm zijn.
Ik kan me voorstellen dat veel mensen met 30 graden geen beenwarmers dragen. Als ze daarom gewoon niet verkrijgbaar zijn, is dat zo. Misschien in een regio waar het wat warmer is?
[...]
Dit bevalt me wel. Die van q36.5 had ik ook al gevonden. Alleen jammer dat ze niet in het wit verkrijgbaar zijn. Maar je kunt niet alles hebben.
Bedenk me wel net dat m'n onderbenen spierwit zijn. Ik verbrand vooral op m'n armen en tot net boven de knieën.
In ieder geval kan ik verder. Nog even nadenken of ik die beenstukken echt nodig heb.
En qua zonnebrand; welke merken heb je geprobeerd? Ik gebruik Vision en als ik voldoende smeer, verbrand ik nooit. En ik ben ook behoorlijk gevoelig voor zon(verbranding).
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Had ook nog van pearl izumi wat gevonden, maar buiten de VS zijn die totaal niet leverbaar. Ook nog een gripgrap mesh ondershirt besteld. Kwam ik netjes op 105 euro uit, waardoor ik 20 euro korting kreeg en effectief 5 euro voor het ondershirt betaald heb.
Verder ga ik nog een keer naar de zonnebrandcrème kijken en natuurlijk proberen zoveel mogelijk buiten de piektijden te fietsen .
[ Voor 15% gewijzigd door hoi1234 op 30-06-2022 03:38 ]
Hi, ik twijfel nog of ik een L of XL nodig heb. Ben 1.93 en 95kg. en zit beetje tussen de L/XL in.Phydomir schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:03:
Mocht er nog iemand interesse hebben in een Assos Mille GT C2 (zwart) in maat L, dan heb ik er nog een in de aanbieding. Denk 6/7 keer gedragen maar is me toch te groot waardoor hij net niet lekker zit. Voor een euro of 65 mag hij wel weg.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Ik ben zelf 1.85 en 75KG en hij zit dus bij mij vrij los en is misschien ook wel iets te lang. Stof is wel vrij rekbaar dus puur op de getallen afgaand denk ik dat hij bij jouw juist was strakker zou zitten (dan je misschien wil).Wicked-Game schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:57:
[...]
Hi, ik twijfel nog of ik een L of XL nodig heb. Ben 1.93 en 95kg. en zit beetje tussen de L/XL in.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
zonnebrandcreme; blijft een kwestie van voldoende smeren en herhalen. Mijn vrouw is een echte "ginger", als ze kijkt naar de zon verbrand ze al, die heeft er een hele studie van gemaakt. We gebruiken Garnier op het lichaam, factor 50 voor haar en de kids, ik gebruik 30. Voor het gezicht biodermal zonnefluide factor50.hoi1234 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 03:36:
Verder ga ik nog een keer naar de zonnebrandcrème kijken en natuurlijk proberen zoveel mogelijk buiten de piektijden te fietsen .
Kost een bak duiten, maar eerlijk is eerlijk, deze plakt veel minder, trekt mooier in, en je hebt veel minder het gevoel dat er een "folie over je lijf geplakt zit". Daardoor ga je met minder tegenzin met die smeersels aan de slag.
---------------
Ik heb sinds kort een speed-pedelec, met als hoofdzaak te gebruiken voor woon-werk verkeer. Mijn plan is om 1u30 maximaal of 2u als het echt moet, hieraan te besteden voor enkele reis. Per uitzondering al eens een zo lang mogelijke tocht in een recreatieve route. Ik heb overigens ook nog een simpele gewone hybride (trekking?) voor de trage ritjes, om meerdere uren op door te brengen.
Ik ben een hardloper en ben dus niet vies van regen. Dat gezegd zijnde, dat is als ik bezig ben, Ik moet al echt veel zin hebben om naar buiten te gaan als het al regent.
Voor het fietsen en zeker woon-werk verkeer weet ik op voorhand dat ik een pest heb aan nattigheid, maakt niet uit of het van zweet of van regen komt.
Dat is dus de situatie. Ik ben dus op zoek naar iets voldoende ideaals voor mijn gebruik.
Ik ben op het volgende uitgekomen:
- AGU Commuter broek+jas
- AGU Commuter regenpak (is de 3L een voorgaande editie?)
- Vaude luminum II broek+jas
- Gore Shakedry jas.
- Odlo Zeroweight Dual Dry, lijkt op shakedry maar dan iets budgetvriendelijker?
Nu vraag ik me het volgende af: een volledig pak lijkt me ideaal om een volledige afsluiting te hebben, maar een regenpak kom je maar zelden tegen & dus is het vaak broek+jas. Is een pak dan toch niet zo ideaal als ik denk?
Ik ben 1m73, ~68kg en pas wel tussen small & medium, mijn andere kleren zijn medium, al heeft het veel te maken dat ik niet altijd 68kg heb gewogen
Winter of zomer regenkleding, maakt het veel uit? Als het kouder wordt is het toch gewoon een dikkere mid en/of base layer aandoen? Of ben ik hier toch ook mis?
Ik ben verzot op Merino-wol, dus mijn laagjes-systeem zal hoofdzakelijk bestaan uit merino-wol kledij. Goed voor vanalles, jammer dat het niet waterdicht is.
De AGU's lijken me ideaal gemaakt voor mijn gebruik, van Vaude staat me dan weer het ecologische aspect erg aan en schijnt prima materiaal te zijn win-win, al is me niet altijd duidelijk waar het verschil in prijs zit (in de details?). Shakedry lijkt dan weer de heilige graal, maar fragiel & stervensduur. Odlo scoort ook wel op het vlak van ecologisch en hun
Ik maak liever een investering in deftige kleren, waar ik nog lang plezier van heb dan in goedkope rommel (er is altijd wel een reden waarom iets goedkoop is) die me meer ergernis bezorgen als iets anders. Ik heb ook liever teveel functies dan te weining. Ik heb dan ook weinig erop tegen om mijn arm te verkopen voor de ideale jas
Verder heb ik wel een softshell jas die prima voldoet bij lichte regen net zoals de broek, maar zoals verwacht het niet zo lang volhouden bij een stortbui.
Misschien ook belangrijk om te weten dat mijn fiets een Ellio Elite is, waardoor ik dus rechtop zit ipv ineengedoken voor maximale efficientie zoals op een racefiets. Het klapperen van kleding maakt me weinig uit aangezien ik oordoppen heb om de windruis tegen te gaan.
Goreshakedry is waarschijnlijk niet te verslaan als het gaat om waterdichtheid vs breathability. Maar ik ga er voor het gemak vanuit dat je Ellio al het werk doet en je dus weinig tot geen ademend vermogen nodig hebt. Dan zou ik inderdaad met laagjes gaan werk en gewoon de 'simpele' AGU regenpakken doen.
Ik denk dat een volledig pak gewoon niet zo praktisch en ook minder flexibel is (je moet altijd het hele pak aan ipv alleen jas bij lichtere regen bijvoorbeeld).
Mocht je ecologisch en / of sustainable erg belangrijk vinden zoek dan eens bij merken als Patagonia.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Zo'n shakedry jasje rekt niet, nu zal je er geen jersey met volle zakken onderaan trekken. Maar extra laagje of wat kan best lekker zijn/je range vergroten.Firestorm666 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:58:
Hoi, enkele half on-topic vragen (of off-topic)
Ik heb sinds kort een speed-pedelec, met als hoofdzaak te gebruiken voor woon-werk verkeer. Mijn plan is om 1u30 maximaal of 2u als het echt moet, hieraan te besteden voor enkele reis. Per uitzondering al eens een zo lang mogelijke tocht in een recreatieve route. Ik heb overigens ook nog een simpele gewone hybride (trekking?) voor de trage ritjes, om meerdere uren op door te brengen.
Ik ben een hardloper en ben dus niet vies van regen. Dat gezegd zijnde, dat is als ik bezig ben, Ik moet al echt veel zin hebben om naar buiten te gaan als het al regent.
Voor het fietsen en zeker woon-werk verkeer weet ik op voorhand dat ik een pest heb aan nattigheid, maakt niet uit of het van zweet of van regen komt.
Dat is dus de situatie. Ik ben dus op zoek naar iets voldoende ideaals voor mijn gebruik.
Ik ben op het volgende uitgekomen:
- AGU Commuter broek+jas
- AGU Commuter regenpak (is de 3L een voorgaande editie?)
- Vaude luminum II broek+jas
- Gore Shakedry jas.
- Odlo Zeroweight Dual Dry, lijkt op shakedry maar dan iets budgetvriendelijker?
Nu vraag ik me het volgende af: een volledig pak lijkt me ideaal om een volledige afsluiting te hebben, maar een regenpak kom je maar zelden tegen & dus is het vaak broek+jas. Is een pak dan toch niet zo ideaal als ik denk?
Ik ben 1m73, ~68kg en pas wel tussen small & medium, mijn andere kleren zijn medium, al heeft het veel te maken dat ik niet altijd 68kg heb gewogen. Ik heb bijvoorbeeld merino's van Icebreaker en de slim-fits met medium passen me als gegoten. Ik heb ook wel eens gelezen dat voor fietskleren je best een maat of 2 groter neemt omwille van het laagjes systeem. Pure onzin of zit er toch een bron van waarheid in?
Winter of zomer regenkleding, maakt het veel uit? Als het kouder wordt is het toch gewoon een dikkere mid en/of base layer aandoen? Of ben ik hier toch ook mis?
Ik ben verzot op Merino-wol, dus mijn laagjes-systeem zal hoofdzakelijk bestaan uit merino-wol kledij. Goed voor vanalles, jammer dat het niet waterdicht is.
De AGU's lijken me ideaal gemaakt voor mijn gebruik, van Vaude staat me dan weer het ecologische aspect erg aan en schijnt prima materiaal te zijn win-win, al is me niet altijd duidelijk waar het verschil in prijs zit (in de details?). Shakedry lijkt dan weer de heilige graal, maar fragiel & stervensduur. Odlo scoort ook wel op het vlak van ecologisch en hun
Ik maak liever een investering in deftige kleren, waar ik nog lang plezier van heb dan in goedkope rommel (er is altijd wel een reden waarom iets goedkoop is) die me meer ergernis bezorgen als iets anders. Ik heb ook liever teveel functies dan te weining. Ik heb dan ook weinig erop tegen om mijn arm te verkopen voor de ideale jas
Verder heb ik wel een softshell jas die prima voldoet bij lichte regen net zoals de broek, maar zoals verwacht het niet zo lang volhouden bij een stortbui.
Misschien ook belangrijk om te weten dat mijn fiets een Ellio Elite is, waardoor ik dus rechtop zit ipv ineengedoken voor maximale efficientie zoals op een racefiets. Het klapperen van kleding maakt me weinig uit aangezien ik oordoppen heb om de windruis tegen te gaan.
Ik vind het slim om te investeren in goede kleding en te bedenken waar je kansen liggen. Echter heb ik ook wel met woon-werk gemerkt dat je favoriete stukken gaat krijgen en die er voor gaan zorgen dat je andere dingen niet gaat gebruiken.
Of te wel. Als dingen niet in de aanbieding zijn, koop ik ze pas als ik ze echt nodig heb (en soms dus ook niet, omdat ik iets anders gebruik met bijv extra laagje). Of ik onthoudt het en koop als het in de aanbieding is.
Ik weet niet of je nu al veel met die fiets heen en weer fietst, maar heb je al een idee hoeveel je zweet bijvoorbeeld?
Zweten hangt af van het weer natuurlijk, maar totnutoe ben ik enkel in vrij warm weer gaan fietsen (~25°C) en daar viel de zweetontwikkeling nog goed mee, behalve dan mijn zitoppervlak. Bij lagere temperaturen weet ik het nog niet, kan dat wel morgen eens testen in de voormiddag, dan is't nog relatief fris hier. Qua inspanning scheelt het niet zo veel als wandelen met een redelijk tempo.mhr-zip schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:42:
[...]
Zo'n shakedry jasje rekt niet, nu zal je er geen jersey met volle zakken onderaan trekken. Maar extra laagje of wat kan best lekker zijn/je range vergroten.
Ik vind het slim om te investeren in goede kleding en te bedenken waar je kansen liggen. Echter heb ik ook wel met woon-werk gemerkt dat je favoriete stukken gaat krijgen en die er voor gaan zorgen dat je andere dingen niet gaat gebruiken.
Of te wel. Als dingen niet in de aanbieding zijn, koop ik ze pas als ik ze echt nodig heb (en soms dus ook niet, omdat ik iets anders gebruik met bijv extra laagje). Of ik onthoudt het en koop als het in de aanbieding is.
Ik weet niet of je nu al veel met die fiets heen en weer fietst, maar heb je al een idee hoeveel je zweet bijvoorbeeld?
Enige wat ik nog echt mis is regenkleren voor-in-het-geval-dat. Vandaag m'n wandelkleren eens getest in een stortbui... ik was rap terug
Momenteel ben ik nog werkloos, dus heb totaal geen idee hoe m'n toekomstig WW-verkeer er gaat uitzien, ik houd wel een maximum aan van 40km van m'n woonst om het nog plezant te houden.
Die Ellio neemt inderdaad bijna alle inspanning weg, nauwelijks meer als dat ik stevig zou gaan wandelen. Zet me idd wel aan het denken dat in mijn geval ademend vermogen niet zo belangrijk als voor iemand die de ronde van Frankrijk gaat doen.GerbenBK schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:20:
Vet off-topic ja
Goreshakedry is waarschijnlijk niet te verslaan als het gaat om waterdichtheid vs breathability. Maar ik ga er voor het gemak vanuit dat je Ellio al het werk doet en je dus weinig tot geen ademend vermogen nodig hebt. Dan zou ik inderdaad met laagjes gaan werk en gewoon de 'simpele' AGU regenpakken doen.
Ik denk dat een volledig pak gewoon niet zo praktisch en ook minder flexibel is (je moet altijd het hele pak aan ipv alleen jas bij lichtere regen bijvoorbeeld).
Mocht je ecologisch en / of sustainable erg belangrijk vinden zoek dan eens bij merken als Patagonia.
Met het pak heb je wel een goed punt, das een alles of niets ding. Het voordeel van een volledig pak is dan ook wel miniem te noemen. 2 lossen delen it is
Met een spijkerbroek en sneakers eronder blijf ik er prima droog mee door de flappen over de schoenen. Zeker voor woon/werk ritten en wanneer ik op de stadsfiets ergens naartoe moet.
@NewbieNeo De broek heeft een waterkolom van 2000 i.p.v. 10000 zoals de duurdere varianten, wat vast de goedkope prijs grotendeels verklaart. Ik ben ook niet zo voor handige snufjes, liever losse onderdelen wat toch net iets meer vrijheid geeft, dat ik geen goede ervaring heb met handige snufjes helpt ook niet
We lezen graag hoe hij bevaltFirestorm666 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:25:
Het is de Vaude Luminum II regen broek+jack geworden. Ondanks mijn grote voorkeur voor zwart, toch de gele versie genomen doordat zichtbaar zijn in (stort)regen een pak belangrijker is dan op een zonnige dag. Deze overigens gekocht via bike-discount.de, scheelde toch zo een 120€ met de adviesprijs van Vaude.
@NewbieNeo De broek heeft een waterkolom van 2000 i.p.v. 10000 zoals de duurdere varianten, wat vast de goedkope prijs grotendeels verklaart. Ik ben ook niet zo voor handige snufjes, liever losse onderdelen wat toch net iets meer vrijheid geeft, dat ik geen goede ervaring heb met handige snufjes helpt ook niet.
Heb al een aantal jaren een Castelli Tenue welke met maat XL net aan is. Idealiter zou een XXL iets beter zijn, dat was destijds ook wel de conclusie maar goed. Anyway nu fast forward zijn er veel merken bijgekomen en veel techniek rondom zemen ontwikkelt.
Maar goed om nu elk merk te passen en testen is haast onmogelijk, en ook sommige prijzen voor een Bibshort gaat mij soms ook veel te ver. Blijf een recreatieve fietser en geen pro.
Anyway nu heb ik eens zitten googlen en kom een aantal opties tegen die ik wel interessant vind:
1. Castelli Competitione Bibshort: https://www.bike-discount...?number=20115848-40310655
2. Sport2x- T-Pro (Kan eventueel ook Premium: https://www.wielrenner.sh...rts-korte-broek-met-zeem/
3. Assos Mille GT - C2: https://www.bike-discount...gt-c2-bib-shorts-with-pad
Van de 3 is de Assos het duurste, maar zie veel goede verhalen rondom hun bibshort. Weet niet hoe ze qua maat vallen. Maar vast niet zo klein als Castelli. De Castelli eruit gekomen omdat het vertrouwd is, wel dan een XXL nodig dan de huidige XL. De Sport2X is voor mij de grote onbekende. Waarbij de verkoper aangeeft ook hier een maat groter te pakken dan gewend. Misschien dan ook wel XXL.
In principe zou ik dus een bibshort tot een max van 100,- euro. (Assos is iets duurder). Die een goede zeem heeft (metname voor lange ritten erg belangrijk) en qua pasvorm bij iemand van 1.93 en 98kg goed past. Eventueel hebben jullie nog wat tips of sets die aan te bevelen zijn?
Sportful Bodyfit Team Classic heeft iemand hier ooit aanbevolen en is nu mijn favoriet (XL 1,98m en 90kg). Maar zoals je al zei, het is echt persoonlijk.. met lange benen is Assos echt een no-go voor mij bijvoorbeeld. Probeer dan toch wat te passen bij een zaak, koop daar die ene broek, en vervanging dan later online als het prijsverschil te groot is. Beetje investeren in een goede bib is money well spent.Wicked-Game schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:07:
1. Castelli Competitione Bibshort: https://www.bike-discount...?number=20115848-40310655
2. Sport2x- T-Pro (Kan eventueel ook Premium: https://www.wielrenner.sh...rts-korte-broek-met-zeem/
Van de 3 is de Assos het duurste, maar zie veel goede verhalen rondom hun bibshort. Weet niet hoe ze qua maat vallen. Maar vast niet zo klein als Castelli. De Castelli eruit gekomen omdat het vertrouwd is, wel dan een XXL nodig dan de huidige XL. De Sport2X is voor mij de grote onbekende. Waarbij de verkoper aangeeft ook hier een maat groter te pakken dan gewend. Misschien dan ook wel XXL.
In principe zou ik dus een bibshort tot een max van 100,- euro. (Assos is iets duurder). Die een goede zeem heeft (metname voor lange ritten erg belangrijk) en qua pasvorm bij iemand van 1.93 en 98kg goed past. Eventueel hebben jullie nog wat tips of sets die aan te bevelen zijn?
Wil je wat uit proberen... Assos heeft momenteel op de eigen website een archive sale, mijn ervaring met assos is dat het voor mijn kont werkt.
Verder goeie ervaring met q36.5 Redwhite.cc maar ook de dure lijn vaan de Decathlon.
Als je voor de assos zou gaan, ik zou hier kopen, dan is het toch iets goedkoperDutX schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:17:
[...]
Sportful Bodyfit Team Classic heeft iemand hier ooit aanbevolen en is nu mijn favoriet (XL 1,98m en 90kg). Maar zoals je al zei, het is echt persoonlijk.. met lange benen is Assos echt een no-go voor mij bijvoorbeeld. Probeer dan toch wat te passen bij een zaak, koop daar die ene broek, en vervanging dan later online als het prijsverschil te groot is. Beetje investeren in een goede bib is money well spent.
https://www.hopmansfietsg...-xl/155-kleur-blackseries
Tip: Etxeondo Orhi. Het 2021 model wordt met korting verkocht, ik ben groot fan. Ik kan vergelijken met Castelli’s met progetto zeem.Wicked-Game schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:07:
Toch maar even wat advies in winnen ook al is het natuurlijk heel persoonlijk.
Heb al een aantal jaren een Castelli Tenue welke met maat XL net aan is. Idealiter zou een XXL iets beter zijn, dat was destijds ook wel de conclusie maar goed. Anyway nu fast forward zijn er veel merken bijgekomen en veel techniek rondom zemen ontwikkelt.
Maar goed om nu elk merk te passen en testen is haast onmogelijk, en ook sommige prijzen voor een Bibshort gaat mij soms ook veel te ver. Blijf een recreatieve fietser en geen pro.
Anyway nu heb ik eens zitten googlen en kom een aantal opties tegen die ik wel interessant vind:
https://www.etxeondo.com/...#/3-maat-m/45-kleur-zwart
Ik heb ook lange benen en met de Assos XLG maatvoering zit dat perfect.DutX schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:17:
[...]
Sportful Bodyfit Team Classic heeft iemand hier ooit aanbevolen en is nu mijn favoriet (XL 1,98m en 90kg). Maar zoals je al zei, het is echt persoonlijk.. met lange benen is Assos echt een no-go voor mij bijvoorbeeld. Probeer dan toch wat te passen bij een zaak, koop daar die ene broek, en vervanging dan later online als het prijsverschil te groot is. Beetje investeren in een goede bib is money well spent.
Oh lastig he, ik moest laatst ook een andere broek en de keuze is reuze.Wicked-Game schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:07:
Toch maar even wat advies in winnen ook al is het natuurlijk heel persoonlijk.
Aantal fietsvrienden van mij hebben de sport2x en bevalt hen goed. Daar zit dezelfde zeem in als..... (moet ik navragen maar iig bekend merk).
Ik heb hem besteld maar verhoudingen waren voor mij niet goed en maat groter niet op voorraad.
Ze gaven daar aan dat de broek strak moest zitten maar dit was te.
Ik heb hem toen trouwens via Decathlon besteld omdat ik dan gratis kon retounreren
Uiteindelijk na veel gegoogle uitgekomen op de broeken van futurum, 2 weken proberen.
Eerst de Pepijn 2 maar dat was het niet deze zonder problemen geretourneerd en geruild.
Heb nu meerdere langere tochten met de Joris 2 gedaan en tevreden over.
Alhoewel de zeem dunner voelde dan een eerdere agu bijv. maar dat zegt dus ook niet alles blijkbaar.
Succes ermee.
[ Voor 4% gewijzigd door rinslll op 06-07-2022 07:53 ]
Ja allemaal heel herkenbaar.rinslll schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:50:
[...]
Oh lastig he, ik moest laatst ook een andere broek en de keuze is reuze.
Aantal fietsvrienden van mij hebben de sport2x en bevalt hen goed. Daar zit dezelfde zeem in als..... (moet ik navragen maar iig bekend merk).
Ik heb hem besteld maar verhoudingen waren voor mij niet goed en maat groter niet op voorraad.
Ze gaven daar aan dat de broek strak moest zitten maar dit was te.
Ik heb hem toen trouwens via Decathlon besteld omdat ik dan gratis kon retounreren![]()
Uiteindelijk na veel gegoogle uitgekomen op de broeken van futurum, 2 weken proberen.
Eerst de Pepijn 2 maar dat was het niet deze zonder problemen geretourneerd en geruild.
Heb nu meerdere langere tochten met de Joris 2 gedaan en tevreden over.
Alhoewel de zeem dunner voelde dan een eerdere agu bijv. maar dat zegt dus ook niet alles blijkbaar.
Succes ermee.
Heb de sport2x al terug gestuurd, dit was het niet helemaal voor mij. De Castelli Competition Kit heb ik nu, en die past mij gewoon beter. Dus blijf nu toch trouw aan Castelli. De zeem heeft wel veel ontwikkeling doorgemaakt tegover mijn andere castelli.
De Assos ga ik zeker nog een keer proberen. Erg goede verhalen daarover gehoord. Maar wat je zegt, er zijn zoveel keuzes dat het soms ook lastig maakt. Zeker als je ook qua postuur niet de gemiddelde wielrenner bent
Dank voor de tip, vanmorgen ééntje besteld. Morgen in huis!d_raf schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:09:
[...]
Als je voor de assos zou gaan, ik zou hier kopen, dan is het toch iets goedkoper![]()
https://www.hopmansfietsg...-xl/155-kleur-blackseries
Ik ben benieuwd hoe de verbeteringen aanvoelen. 3mm extra zeem kan volgens mij geen kwaad!
Ik had 2 shirtjes maatje S besteld, maar die wil ik terug sturen en geld terug krijgen.
Nu lees ik onderstaande op de website.
Het lijkt me niet dat ik alleen maar "Store credit" krijg toch..

Store Credit codes are issued by default Dit mag toch niet volgens de EU wetgeving?Sale Items:
While we do accept the return of Sale Items, the purchaser is responsible for the cost of returning the goods to MAAP. Free returns exclude sale items.
Store Credit codes are issued by default for all return requests of Sale Items. The value of the Store Credit code will be valued at the purchase price you paid in your order for the item that you are returning.
No exchanges are offered for sale items, please initiate your return for store credit and then make a new purchase order for the desired new item. Please note: store credits for returned sale items cannot be issued until the original item has been received and processed.
MAAP is an Australian-based company and as a result is governed and construed in accordance with the laws of Victoria, Australia, without regard to its conflict of law provisions, as per our Terms and Conditions page (https://maap.cc/pages/terms-conditions). A more detailed overview of Australian consumer law can be found at 'https://consumerlaw.gov.au/'.
kvk 83974253. Is hun EU Maap nummer.
@Fisico Jij hebt een tijdje terug iets geretourneerd toch?BraX schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:52:
Is er iemand bekend met de return policy van de Archive SALE van MAAP?
Ik had 2 shirtjes maatje S besteld, maar die wil ik terug sturen en geld terug krijgen.
Het lijkt me niet dat ik alleen maar "Store credit" krijg toch..![]()
[...]
Store Credit codes are issued by default Dit mag toch niet volgens de EU wetgeving?
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Je hebt gewoon recht op geld terug (even aangenomen dat je het binnen de wettelijke bedenktijd retourneert). Is gewoon NL wetgeving: https://www.consuwijzer.n...wanneer-heb-ik-bedenktijdBraX schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:52:
[...]
Store Credit codes are issued by default Dit mag toch niet volgens de EU wetgeving?
Heb wel eens iets teruggestuurd, hebben gewoon post adres in Nederland. Kreeg gewoon netjes geld terug.BraX schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:52:
[...]
Ja daarom, ik heb alvast een return service request aangemaakt.La1974 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:29:
[...]
Je hebt gewoon recht op geld terug (even aangenomen dat je het binnen de wettelijke bedenktijd retourneert). Is gewoon NL wetgeving: https://www.consuwijzer.n...wanneer-heb-ik-bedenktijd
Niet meest makkelijke retour-proces. Maakt nog een keer bij MAAP bestellen toch wat minder interessant.
Vandaag met het Emblem Pro Hex Jersey in maatje M gefiets. Zit toch echt wel als een 2e huid om je lichaam, erg lekker shirtje met dit weer.Fisico schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:12:
@BraX Ook ik had van het shirt een S gekocht met een broek erbij. Het shirt was echt te strak en dit heb ik teruggestuurd en gelijk een M besteld. Dit waren natuurlijk twee losse handelingen, maar ik heb wel het geld van de S teruggekregen op mijn Visa. Wel jammer dat ik 10 euro verzendkosten moest betalen voor de M. Het duurde wel een tijdje voor alles rond was.