Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 35 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Sinds een paar weken heb ik last van mijn aars na het fietsen (schraal en wondvocht waardoor je onderbroek vast plakt). Ik heb het zadel al 8 jaar en de broek ca 4 jaar (Rogelli). Waarom dit nu ineens een probleme is snap ik niet helemaal. Zou de broek versleten zijn, of wordt ik gewoon ouder (ben nu 52) en daarmee een tere kont? Ik heb een paar weken niet gefietst, maar afgelopen weekend had ik er weer last van, na een ritje van 2.5 uur. Nieuwe broek of chamois creme gaan gebruiken? Of beide?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:34
Ik zou persoonlijk gewoon doorrijden ermee. Ik bedoel, vier jaar voor een bib en acht voor een zadel...daar kan het gewoon niet aan liggen. Die zijn als nieuw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Check bij je zadel of de rails niet doorgebogen zijn, bij het dek of dat niet doorgezakt is, of het dek nog de juiste structuur heeft (niet ineens te glad of te ruw door slijtage) en dan zou je zadel nog best goed kunnen zijn.
Die broek.. zelfs als die 4 jaar in de kast heeft gelegen kan de "zeem" al aan het verteren zijn. Als ie ook nog eens 1 x per week in de was machine is gegaan (~200 x....) dan is ie wel op zeg maar..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Stoffa schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:06:
Ik zou persoonlijk gewoon doorrijden ermee. Ik bedoel, vier jaar voor een bib en acht voor een zadel...daar kan het gewoon niet aan liggen. Die zijn als nieuw.
If it aint broke... Ik zal eens kijken voor een nieuwe broek. Die Assos van een paar dagen gelden lijkt me wel wat.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:05

Grin

Ride si sapis.

Bij de training laatst ook iemand verzocht een nieuwe broek te kopen. Dat ding scheen door op plekken waar ik dat niet wilde zien.
Je gaat toch niet vier jaren in één en dezelfde bib rijden, werkelijk…

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Grin schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:13:
Bij de training laatst ook iemand verzocht een nieuwe broek te kopen. Dat ding scheen door op plekken waar ik dat niet wilde zien.
Binnen mag dat wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 22:49

Fisico

by Fabian

@BraX Evade Pro is ook echt fijn met dit warme weer. De kleur is ook precies die van mijn fiets. Alles dankzij Puck Moonen ;)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:59
Fisico schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 23:12:
@BraX Ook ik had van het shirt een S gekocht met een broek erbij. Het shirt was echt te strak en dit heb ik teruggestuurd en gelijk een M besteld. Dit waren natuurlijk twee losse handelingen, maar ik heb wel het geld van de S teruggekregen op mijn Visa. Wel jammer dat ik 10 euro verzendkosten moest betalen voor de M. Het duurde wel een tijdje voor alles rond was.
Ik vraag altijd om een retourlabel, wordt doorgaans niet moeilijk over gedaan. Enige nadeel is dat hun customerservice te weinig capaciteit heeft. Het kan tot twee weken duren voordat je een reactie van hen hebt.

Iemand ervaring met hun evade base pro long sleeve jerseys? Ik zoek een Maap shirt geschikt voor het voorjaar/najaar. Armstukken zijn ok, maar het oog wil ook wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Ik doe dat gewoon wel, maar niet met gaten erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:16
Ik rij volgens mij ook al het 4e jaar in dezelfde bib. Gewoon en goedkopere Castelli, niks duurs. Elke week 3 dagen aan bij woon werk verkeer, 150km per week. Schijnt niks door.

Lang verhaal kort, ligt aan de bib of je er 4 jaar mee door kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:00
Via paypal kan je vaak retourkosten ook weer terugvorderen.

Zie hier: retourkosten terugvragen

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ik wil absoluut niet weten of jouw broek doorschijnt of niet. :X
Wat ik wil overbrengen is een waarschuwing: je bibs kan doorschijnen na zo'n termijn als het je enige is.
Doe hier vooral mee wat je goeddunkt.

[ Voor 40% gewijzigd door Grin op 09-07-2022 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Koenbr schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 12:05:
[...]

Ik vraag altijd om een retourlabel, wordt doorgaans niet moeilijk over gedaan. Enige nadeel is dat hun customerservice te weinig capaciteit heeft. Het kan tot twee weken duren voordat je een reactie van hen hebt.

Iemand ervaring met hun evade base pro long sleeve jerseys? Ik zoek een Maap shirt geschikt voor het voorjaar/najaar. Armstukken zijn ok, maar het oog wil ook wat ;)
Ik heb onder andere https://maap.cc/eu/produc...base-ls-jersey-space-blue in de collectie, echt mooie kleur en fijne jersey! Tot een graadje of 11-12C kun je daar wel mee rijden, afhankelijk of je het snel koud hebt. Meestal pak ik hem voor de 12-16C graden range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:59
rolandos582 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:45:
[...]

Ik heb onder andere https://maap.cc/eu/produc...base-ls-jersey-space-blue in de collectie, echt mooie kleur en fijne jersey! Tot een graadje of 11-12C kun je daar wel mee rijden, afhankelijk of je het snel koud hebt. Meestal pak ik hem voor de 12-16C graden range
Goed om te horen. Ter vergelijking, ik heb deze van hen (https://maap.cc/eu/products/force-pro-ls-jersey-sapphire), welke ik rond 5C met een ondershirt prima te doen vind. Komt dat een beetje overeen met jouw gevoel? Of heb je met de force pro geen ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:50
@rolandos582 Hoe moet ik dit opvatten? Je gebruikt deze voor de 12-16 graden, maar bij Maap staat dat deze voor hete omstandigheden is bedoeld, voor zo’n 15-30 graden. Behalve dat ze Italiaanse stof gebruiken (wat verder helemaal niets zegt), staat er geen naam vermeld van de stof. Voor temperaturen van 12 graden zou ik nl. een hogere kraag verwachten aan de voorzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Koenbr schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:27:
[...]

Goed om te horen. Ter vergelijking, ik heb deze van hen (https://maap.cc/eu/products/force-pro-ls-jersey-sapphire), welke ik rond 5C met een ondershirt prima te doen vind. Komt dat een beetje overeen met jouw gevoel? Of heb je met de force pro geen ervaring?
Die heb ik ook inderdaad, ook die kleur! Mooi kleurtje ook. Met merino ondershirt en evt. een prime vest kan ik die prima met 4-5 graden gebruiken ja.
EdwinW schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:09:
@rolandos582 Hoe moet ik dit opvatten? Je gebruikt deze voor de 12-16 graden, maar bij Maap staat dat deze voor hete omstandigheden is bedoeld, voor zo’n 15-30 graden. Behalve dat ze Italiaanse stof gebruiken (wat verder helemaal niets zegt), staat er geen naam vermeld van de stof. Voor temperaturen van 12 graden zou ik nl. een hogere kraag verwachten aan de voorzijde.
Die ranges snap ik nooit wat van, is nogal een ruim begrip. Ook heel persoonlijk hoe snel je het koud hebt. Die hogere kraag mis ik niet, is eigenlijk gewoon een normale korte jersey maar dan met lange mouwen. Scheelt weer armstukken als het toch zo'n steady temperatuur blijft en niet warmer word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Waarom niet? Ik heb 2 bibs, dus zoveel wordt hij niet gebruikt. Aan de bib zelf is niets te zien, geen naden kapot, niets schijnt door. Pasvorm is nog hetzelfde. Wat dat betreft is Rogelli een goed merk.

Vandaag gereden met een andere bib en geen probleem, dus het zal wel aan de zeem liggen. Maandag komt de Assos binnen, dus komend weekend kan ik in een nieuwe broek rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Het kan echt wel verschil maken of je rechtop staat of in fiets positie zit. Laatst kwam ik ook iemand tegen waar ik bijna recht zijn r**t in keek. Dan maar even dubbel vermogen erlangs 😋

Overigens zegt jaren niet zo veel over bibs. Hoeveel uur per week je op de fiets zit wel. En dan nog verschilt het per merk.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

zonoskar schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:26:
[...]

Waarom niet? Ik heb 2 bibs, dus zoveel wordt hij niet gebruikt. Aan de bib zelf is niets te zien, geen naden kapot, niets schijnt door. Pasvorm is nog hetzelfde. Wat dat betreft is Rogelli een goed merk.

Vandaag gereden met een andere bib en geen probleem, dus het zal wel aan de zeem liggen. Maandag komt de Assos binnen, dus komend weekend kan ik in een nieuwe broek rijden.
En dat ga ik zeker niet uitleggen.
Mijn vorige post maakt haarfijn duidelijk wat ik wilde zeggen; hier laat ik het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:50
Ondanks de droge dagen op het moment ben ik toch opzoek naar een goede kwaliteits regenjas voor op de mountainbike.
Hij hoeft niet heel dik te zijn als het maar wel kwaliteit is qua ritsen en drooghouden van mijn lichaam :)

Zelf heb ik b.v. deze gevonden alleen twijfel ik een beetje door de wisselende recensies:
https://nl.foxracing.com/...=sale-men-mtb-outerwear-1

Welke jas gebruiken jullie of wat is het advies?? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:42
Dirk0s schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 07:09:
Ondanks de droge dagen op het moment ben ik toch opzoek naar een goede kwaliteits regenjas voor op de mountainbike.
Hij hoeft niet heel dik te zijn als het maar wel kwaliteit is qua ritsen en drooghouden van mijn lichaam :)

Zelf heb ik b.v. deze gevonden alleen twijfel ik een beetje door de wisselende recensies:
https://nl.foxracing.com/...=sale-men-mtb-outerwear-1

Welke jas gebruiken jullie of wat is het advies?? :)
Als je echt iets goeds wil, koop een kas met Goretex ShakeDry. Kost een paar centen maar beter is er niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:59
Ik heb de Gore-tex Oro ShakeDry, en hij is inderdaad geweldig... Maar ik zou hem niet op mijn MTB aantrekken. 1 tak erlangs en er zit een scheur in, en daar is hij net iets te duur voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Laatst online: 07-09 10:01
Had gezocht in het topic maar kom de naam niet tegen, dus een vraagje: heeft er iemand ervaring met Wielerkledingoutlet? Webshopchecker geeft een lage score, maar dat wil niet zegge dat het perse niet goed is. Zag er een mooie Karmeliet-outfit. Fietsmaat zag gisteren iemand lopen met Karmeliet op zijn shirt en als groot liefhebben lijkt me zo'n outfit wel gaaf. De desbetreffende persoon helaas niet aangeklampt, volgens mij fietste die ook zo'n beetje gelijk weg.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@DikkieDick Het is volgens de website totaal onduidelijk waar deze winkel is gevestigd. Contact gegevens ontbreken. Het enige is een contactformulier en ergens staat een @gmail.com adres vermeld. Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen.
Voor wat betreft de domeinnaam doen ze er ook alles ook om geen gegevens vrij te geven: https://www.whois.com/whois/wielerkledingoutlet.net
Er lijkt een link te zijn met Tjechie

[ Voor 28% gewijzigd door EdwinW op 24-07-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
EdwinW schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:27:
@DikkieDick Het is volgens de website totaal onduidelijk waar deze winkel is gevestigd. Contact gegevens ontbreken. Het enige is een contactformulier en ergens staat een @gmail.com adres vermeld. Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen.
Voor wat betreft de domeinnaam doen ze er ook alles ook om geen gegevens vrij te geven: https://www.whois.com/whois/wielerkledingoutlet.net
Er lijkt een link te zijn met Tjechie
Nee idd en als je wat verder info leest op de site lijkt het slecht vertaald te zijn. Crap, hadden we toch ff snel die ene aan moeten klampen waar ie dat shirt vandaan had want het is natuurlijk wel gaaf.

Overigens na wat meer googelen (duckduckgo in mijn geval) trof ik ook een bericht over deze site aan uit 2014 op een mtb-forum. Met ook het advies hier niet te gaan bestellen. Dus dat gaan we dan ook, mede nav die reactie, niet doen.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:03
DikkieDick schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:30:
Had gezocht in het topic maar kom de naam niet tegen, dus een vraagje: heeft er iemand ervaring met Wielerkledingoutlet? Webshopchecker geeft een lage score, maar dat wil niet zegge dat het perse niet goed is. Zag er een mooie Karmeliet-outfit. Fietsmaat zag gisteren iemand lopen met Karmeliet op zijn shirt en als groot liefhebben lijkt me zo'n outfit wel gaaf. De desbetreffende persoon helaas niet aangeklampt, volgens mij fietste die ook zo'n beetje gelijk weg.
Op aliexpress kost hetzelfde setje de helft. Zou niet teveel verwachten van de kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
bas-r schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:19:
[...]

Op aliexpress kost hetzelfde setje de helft. Zou niet teveel verwachten van de kwaliteit
O nog beter. Ach, gaat me eigenlijk dan meer om het shirt en dan maakt wat mij betreft kwaliteit net iets minder uit. Heb je een link want ik zoek op karmeliet cycling etc. en krijg 12 pagina's voorgeschoteld met items, waaronder ook bandjes voor mijn Fenix, maar geen Karmeliet.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:03
DikkieDick schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:09:
[...]

O nog beter. Ach, gaat me eigenlijk dan meer om het shirt en dan maakt wat mij betreft kwaliteit net iets minder uit. Heb je een link want ik zoek op karmeliet cycling etc. en krijg 12 pagina's voorgeschoteld met items, waaronder ook bandjes voor mijn Fenix, maar geen Karmeliet.
https://www.aliexpress.co...2110000015712104412%21sea

https://www.aliexpress.co...2110000015712072120%21sea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Voor iedereen die graag in een bier merk rondfietst: de Kwaremont fietskleding wordt door Bioracer gemaakt. Imho een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:32
Even een eenvoudige vraag: hoe houden jullie vieze geurtjes weg uit een helm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edoappelhof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:09
CedricD schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:22:
Af en toe onder de koude kraan afspoelen. Niet met warm water, dat heeft bij mee eens alle decals vervaagd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
De helm mee onder de douche :)

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Heeft er iemand ervaring met Futurumshop kleding?

Twijfel over deze fietsbroek, wel handig dat je deze 2 weken mag uitproberen:

https://www.futurumshop.n...ek-kort-zwart-heren.phtml

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:06
Die klittenband dingen die er uitkomen, 24 uur in koud water met azijn (gewone, geen schoonmaak azijn).

Daarna in een waszakje en ff in de wasmachine.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:31
Strider schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:43:
Heeft er iemand ervaring met Futurumshop kleding?
Ik heb een lange en korte broek van het eigen merk van Futurumshop. In de aanbieding zijn het prima broeken voor het geld maar de volle prijs zou ik er niet aan uitgeven; dan liever een Assos oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:16
Ik draag altijd een mutsje onder de helm, ook in de zomer. Mijn helm heb ik nog nooit vinden stinken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CedricD
Thx voor de tips allemaal! Eens proberen om de nieuwe helm geurvrij te houden :)
mhr-zip schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:36:
[...]
Daarna in een waszakje en ff in de wasmachine.
Dat had ik gisteren dus ook gedaan, maar is verkeerd afgelopen :+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_oFyJBRlC8LB-V832yQapBThzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rwLjXYDNWmkWBScOK0LTtjHi.jpg?f=fotoalbum_large

Ja dit is van in de wasmachine, niet van een val :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
CedricD schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:15:

[Afbeelding]

Ja, niet je hele helm natuurlijk. Alleen die uitneembare strookjes stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
mhr-zip schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:16:
[...]

Ja, niet je hele helm natuurlijk. Alleen die uitneembare strookjes stof.
Die waren al half kapot dus ik dacht: heel de helm er in. Niet doen dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
CedricD schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:18:
[...]

Ons wasmachine kan handwas en dan centrifugeren uitzetten, lijkt me een veiligere optie.

Ik ben zo woke dat ik weet hoe het wasmachine werkt

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rolandos582
Thx voor de tips allemaal! Eens proberen om de nieuwe helm geurvrij te houden :)

[...]

[Afbeelding]

OHMYGOD... Gast.... |:( Nee nee nee nee.... Alleen die inserts wassen of nieuwe kopen. Niet je hele fucking helm in de wasmachine..... :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
CedricD schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:18:
[...]

Maar euh, hoe is je wasmachine er aan toe? Filters gecheckt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03
Zelf heb ik laatst gewoon eens nieuwe padding (pad-kit) voor in m'n helm gekocht.
https://www.mantel.com/helmen-toebehoren

[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 29-07-2022 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
mhr-zip schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:46:
[...]

Ons wasmachine kan handwas en dan centrifugeren uitzetten, lijkt me een veiligere optie.

Ik ben zo woke dat ik weet hoe het wasmachine werkt
Bij een 20 minuten wastje gestoken, was dus een slecht idee :9.
Cranzai schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:09:
[...]

Maar euh, hoe is je wasmachine er aan toe? Filters gecheckt?
Helm (en de stukken) zaten in een zakje. Filters zij in orde ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:34
Lol heeft die kerel zonder trollen serieus zijn gehele helm in de wasmachine gegooid? 8)7
Laatst was er hier een kerel die iets van 4 jaar met 1 bib deed, en 8 jaar met een zadel. Misschien kan hij er nog wat mee.

@mhr-zip Woke genoeg om te gebruiken, maar toch niet genoeg om te weten welk lidwoord erbij hoort? ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Stoffa op 30-07-2022 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:37
Na het fietsen als de douche aan het opwarmen is hou ik de helm (en de bril) altijd even onder de straal zo is het (koude) water toch nog nuttig gebruikt en de spulletjes zijn weer mooi fris en schoon.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider

[...]

[Afbeelding]

Wellicht leuke test, maar het plastic wat hiermee afbrokkelt komt zo wel in ons drinkwater terecht.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:48

Steeffoon

Smartphone-nerd

Heeft er iemand ervaring hier met Ekoi?

In het hoofd-topic wielrennen even geleden al gevraagd, maar toen niet veel reactie. Hoe is de kwaliteit van de spullen, en hoe bevalt de webwinkel zelf?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Meerdere helmen/nooit twee dagen achter elkaar dezelfde helm, inserts maandelijks ff in de wasbak laten weken, altijd een bandana onder de helm.
Goed ventilerende helm kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
euchromatic schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:01:
[...]

Ik heb een lange en korte broek van het eigen merk van Futurumshop. In de aanbieding zijn het prima broeken voor het geld maar de volle prijs zou ik er niet aan uitgeven; dan liever een Assos oid.
Vandaag binnengekregen, ik ben 1.86m bij 77kg. Ik heb daarom maar maat M besteld en het zit totaal niet comfortabel bij mijn schouders, de banden trekken behoorlijk aan mijn schouders.

Gaat L daar beter in aanvoelen?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@Strider Ligt er aan. Heb je de kleding uitgeprobeerd terwijl je rechtop stond ? Als je meer een fietshouding aanneemt, hoe valt het dan ? Die laatste moet eigenlijk leidend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:31
Strider schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:12:
[...]

Gaat L daar beter in aanvoelen?
Ik ben 1.76 en de M zit mij goed, dus dat klinkt consequent. Wellicht past een L jou beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Wat Edwin zegt, fietskleding dient in rechte positie wat ongemakkelijk strak te zitten. In de fietshouding is het dan vaak juist goed. Dit zou je uit kunnen proberen in een ultra kort rondje, dat heb je zo door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

Steeffoon schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:52:

In het hoofd-topic wielrennen even geleden al gevraagd, maar toen niet veel reactie. Hoe is de kwaliteit van de spullen, en hoe bevalt de webwinkel zelf?
Geen ervaring met de webwinkel, maar mijn Ekoi helm vond ik altijd erg prettig zitten.

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Laatst online: 23:07
Steeffoon schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:52:

Destijds een Corsa light besteld direct bij de webshop in Frankrijk. Volgens mij is dit soepel verlopen destijds. Heb gekozen voor deze helm omdat hij lekker licht is. Ook vind ik de sluiting dmv een magneetje erg fijn. Pasvorm is persoonlijk, had het geluk hem te proberen bij een bekende (uiteindelijk 1 maat groter besteld).

Mocht deze ‘op’ zijn zal ik zeker wederom een ekoi overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 22:35

Roozzz

Plus ultra

Weten jullie een adres waar ze diverse tt / triathlon helmen hebben om te passen? Miss Roozzz is op zoek en blind bestellen is ook zowat...

Idealiter omgeving Utrechtse Heuvelrug, maar een stukje rijden is geen probleem.

Ik dropte hem al even in het wielrentopic, maar weinig/geen respons.

[ Voor 15% gewijzigd door Roozzz op 01-08-2022 10:34 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 13:58

McMiGHtY

- burp -

Iemand ervaring met de aerosokken van sockeloen?

https://www.sockeloen.nl/nl/fastest-sock-on-the-planet.html

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Laatst online: 23:00
spoiler:
Deze niet. Dit kost mijn halve fiets :+

Ik heb 3 setjes van Sockeloen. Bevallen prima, zijn alleen wel een hel om aan te trekken doordat ik blijkbaar dikke hielen heb. Eenmaal aan zijn ze dikke prima.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:49

Sherlock

No Shit

My God! Die kosten twee keer zoveel als mijn fiets :o

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:49

Sherlock

No Shit

Mijn maat zit er niet (meer) tussen, maar als iemand nog voor weinig de Five-Ten Sleuth wil scoren, dan kan dat hier:

https://www.otrium.nl/pro...-mountain-bike-shoes-grey

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik las hier laatst het één en ander over het weken van de pads in je helm in azijn. Denk dat die van mij inmiddels ook wel een frisse beurt kunnen gebruiken.

Voordat ik in in mijn enthousiasme het verkeerd aanpak; klopt het dat jullie hiervoor natuurazijn gebruiken? Of iets anders?
Neem aan dat het geen kwaad kan, ook qua klittenband en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Steeffoon schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 09:47:
Ik las hier laatst het één en ander over het weken van de pads in je helm in azijn. Denk dat die van mij inmiddels ook wel een frisse beurt kunnen gebruiken.

Voordat ik in in mijn enthousiasme het verkeerd aanpak; klopt het dat jullie hiervoor natuurazijn gebruiken? Of iets anders?
Neem aan dat het geen kwaad kan, ook qua klittenband en dergelijke?
Inderdaad natuurazijn. Je kan er ook ff op googlen, "wassen met azijn".

Veel mensen gebruiken het ook ipv wasverzachter (zeker bij sportkleding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

mhr-zip schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:13:
[...]

Inderdaad natuurazijn. Je kan er ook ff op googlen, "wassen met azijn".

Veel mensen gebruiken het ook ipv wasverzachter (zeker bij sportkleding).
Thanks voor de bevestiging, top. Straks even naar de supermarkt :)

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:15
Met de temperaturen van de afgelopen tijd rij ik liever in een shirt zonder mouwen. Voor korte rondjes kan dat prima in een strakker hardloopshirt e.d. want dan hoef ik toch geen telefoon of een banaan mee te nemen.

Voor de langere rondjes vind ik het wel prettig om iets mee te kunnen nemen. De bib heeft ook geen zakken en ik zal vast niet de eerste zijn die op zoek is naar een mouwloos fietsshirt met zakken. Echter kom ik ze niet tegen.

Iemand hier toevallig een tip of aanrader?

PSN ID = Jorco

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Jorco schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:59:
Met de temperaturen van de afgelopen tijd rij ik liever in een shirt zonder mouwen. Voor korte rondjes kan dat prima in een strakker hardloopshirt e.d. want dan hoef ik toch geen telefoon of een banaan mee te nemen.

Voor de langere rondjes vind ik het wel prettig om iets mee te kunnen nemen. De bib heeft ook geen zakken en ik zal vast niet de eerste zijn die op zoek is naar een mouwloos fietsshirt met zakken. Echter kom ik ze niet tegen.

Hier is een eigen topic voor: Het Triatlontopic - Deel 2

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:15
Wellicht gebruik ik in dat topic met de zoektermen mouwen, shirt en zelfs trisuit (waar ik niet naar op zoek ben) de verkeerde woorden maar daar vind ik het zeker niet.
Ik zoek een mouwloos shirt met zakken voor de warmere fietsritten.

PSN ID = Jorco

• cbr600f4i
Vraagje aan met name Craft kenners.

Ik heb al zo'n 2-3 jaar geen wielershirt meer gekocht en afgezien van het beperkte aanbod helpt het ook niet mee dat veel winkels tijdens de vakantieperiode gesloten zijn en ben daarom aangewezen op online.

Met wielerbroeken (kort) is het zo dat ik altijd wel een Craft maat L kan kopen want die zitten altijd goed. Weet iemand of dat bij de korte wielershirts ook zo is, eens een L altijd een L? Ben 1,81 en rond de 77kg. Ik zoek echt Craft want de andere ook mooie merken zitten me niet als gegoten.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

cbr600f4i schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:35:
Vraagje aan met name Craft kenners.

Ik heb al zo'n 2-3 jaar geen wielershirt meer gekocht en afgezien van het beperkte aanbod helpt het ook niet mee dat veel winkels tijdens de vakantieperiode gesloten zijn en ben daarom aangewezen op online.

Met wielerbroeken (kort) is het zo dat ik altijd wel een Craft maat L kan kopen want die zitten altijd goed. Weet iemand of dat bij de korte wielershirts ook zo is, eens een L altijd een L? Ben 1,81 en rond de 77kg. Ik zoek echt Craft want de andere ook mooie merken zitten me niet als gegoten.
Ik heb zelf weinig tot geen ervaring met andere merken, maar heb hier vrijwel alles van Craft. Ik heb normaal voor zaken een L, en heb voor Craft ook alles in een L. Zowel broek als shirt. Twijfelde even en heb toen bij een webwinkel ook XL van de zaken besteld, maar dat was echt te groot :)

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 19:34

User

S3

Jorco schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:28:
[...]

Wellicht gebruik ik in dat topic met de zoektermen mouwen, shirt en zelfs trisuit (waar ik niet naar op zoek ben) de verkeerde woorden maar daar vind ik het zeker niet.
Assos heeft mouwloos spul. :)
D'r zullen er vast nog meer zijn, maar van Assos weet ik het uit mijn hoofd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kun je geen oud shirt nemen en daar de mouwen afknippen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

Veel fietsers vinden het "not done" om zonder mouwen te fietsen. Hierdoor zal het lastig zijn om hier ervaringen over te vinden (het is voor vrouwen en triatleten O-) ).

Waar heb je zelf al gezocht?
https://www.ekoi.com/nl/1...mouwen?f_genre_1=31&sc=nl
https://www.triathlonacce...ng-shirts/heren/mouwloos/

Je zou ook kunnen zoeken naar een jersey die voorzien is van "mesh". Ik heb zelf niet het idee dat korte mouwen (incl. verbrande schouders) mij zouden redden met warm-weer, maar zoek ik zelf meer een goed ademende stof.

Dit idee zeg maar (en nee, in het echt ziet het er niet zo vreselijk uit :+ )

https://www.lapassione.cc...ue?variant=31242899619909

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 11-08-2022 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Maar waarom moet je überhaupt op pad? Ik vind het bijvoorbeeld heerlijk om nog net voor het donker even een kort rondje te rijden. Dan is de zon weg en is het meestal al flink aan het afkoelen.

Dat zijn ook de momenten dat ik vol vermogen ga rijden. Daarna even lekker onder de koude douche en je bent weer lekker afgekoeld.

Je kunt natuurlijk ook 's ochtends een wat langere ronde rijden als je tijd hebt. Tot 9-10 uur is het heerlijk buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Steeffoon schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:49:
[...]

Ik heb zelf weinig tot geen ervaring met andere merken, maar heb hier vrijwel alles van Craft. Ik heb normaal voor zaken een L, en heb voor Craft ook alles in een L. Zowel broek als shirt. Twijfelde even en heb toen bij een webwinkel ook XL van de zaken besteld, maar dat was echt te groot :)
Bedankt! Het is niet altijd exact hetzelfde maar in de marges is L voor mij altijd wel ok. Zo had ik mijn laatste 2 fietsbroeken dat de ene bijna te krap was maar na een paar keer dragen me toch als gegoten zat en de volgende was een stuk ruimer. Zat wel een jaartje tussen en de 1e was meer een teambroek (oud sunweb). ik zal eens kijken of ik een redelijk verkoelend shirt kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 09:12
[...]

Een google search op mouwloos fietsshirt heren levert allerlei resultaten op. Zelf heb ik deze voor woon werk verkeer tijdens de warme dagen, bevalt mij prima. Voor langere afstanden kies ik toch voor een dunne met mouwen met veel mesh aan de zijkant ivm verbanden O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:00

aerofreak

Steve Jobs

Rule #7 >:)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Welke Bioracer bibshort verkoopt 12Gobiking precies, iemand een idee?

https://www.12gobiking.nl/bioracer-12go-premium-bibshort

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
Ik zoek een nieuwe fietsbroek, met zeem. Nu was ik wat teleurgesteld in wat Bever-sport en Decathlon hier te bieden hadden (of op zijn minst: op voorraad hadden). Dus nu maar online kijken en eea bestellen, passen etc.

Mijn vraag: vallen die broekjes van de Italiaanse merken net zo klein als de shirtjes, en kan ik beter aan de grote kant gaan zitten? Ik zit normaal met alle sportkleding op M.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:42
Valorian schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 19:54:
Ik zoek een nieuwe fietsbroek, met zeem. Nu was ik wat teleurgesteld in wat Bever-sport en Decathlon hier te bieden hadden (of op zijn minst: op voorraad hadden). Dus nu maar online kijken en eea bestellen, passen etc.

Mijn vraag: vallen die broekjes van de Italiaanse merken net zo klein als de shirtjes, en kan ik beter aan de grote kant gaan zitten? Ik zit normaal met alle sportkleding op M.
Bij Castelli bibshorts mag je wel gaan denken aan XL dan, dat spul valt écht heel klein. Ben zelf nu 83kg bij 1.81m en heb XXL. Ik kocht m'n eerste Castelli broek bij 89kg en toen ik laatst noodgedwongen een nieuwe moest kopen (Progetto x2 zeem was aan 1 kant permanent ingedeukt na 1 jaartje, heb me beroepen op garantie), dacht ik dat ik nu wel een XL zou passen aangezien ik zo'n 5 kilo kwijt was. Had voor de zekerheid beide maten besteld, maar moest de XL toch terugsturen, nog steeds te klein. Denk nu dat ik pas overstap naar XL als ik ruim onder de 80 zit(doel 75kg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Phydomir

Dennis

Zelfde ervaring hier. Assos bib maat L. Castelli XXL. Vooral de lengte van de bretels is het probleem bij mij.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001

bonzz.netninja

Niente baffi

Ja die vallen heel klein. Maar eigenlijk moet je ze gewoon ff gaan passen in een winkel want de maatvoering van fietsbroeken slaat zo nergens op dat er weinig over te zeggen is. En ja, ik heb ook vaak genoeg de fout gemaakt door het toch online te bestellen en de hele rambam weer terug te sturen :| Ik zelf ben trouwens best blij met de broeken van futurum.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
Dank @r0g3r , @bonzz.netninja @Phydomir ! Dat dacht ik al. Misschien dan eerst maar eens een tripje naar Futurumshop en Mantel voor iets meer paswerk (en als het meezit meteen een aanschaf natuurlijk).

@bonzz.netninja De Futurum-broeken is wel een goede tip. Ik zie dat die ook 14 dagen getest mogen worden, wellicht fijn aangezien ik het lastig vindt om met alleen passen ook echt in te schatten of ze fijn zijn op de fiets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Valorian schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:25:
Dank @r0g3r , @bonzz.netninja @Phydomir ! Dat dacht ik al. Misschien dan eerst maar eens een tripje naar Futurumshop en Mantel voor iets meer paswerk (en als het meezit meteen een aanschaf natuurlijk).

@bonzz.netninja De Futurum-broeken is wel een goede tip. Ik zie dat die ook 14 dagen getest mogen worden, wellicht fijn aangezien ik het lastig vindt om met alleen passen ook echt in te schatten of ze fijn zijn op de fiets :)
Ik heb zowel de joris als de joris pro. De pro is wel aanzienlijk fijner dan de gewone. Dat 14 dagen testen werkt, en doen ze niet moeilijk over, dus dat is wel vet. Ook levenslange garantie...wat dat ook mogen betekenen.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Strider schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:18:
Welke Bioracer bibshort verkoopt 12Gobiking precies, iemand een idee?

https://www.12gobiking.nl/bioracer-12go-premium-bibshort
Ik denk dat het de icon lijn is. Bij een custom design volgens mij alleen de keuze tussen epic en icon.

https://www.bioracer.com/...eam/330484/icon-bibshorts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 20:17:
[...]

Ja die vallen heel klein. Maar eigenlijk moet je ze gewoon ff gaan passen in een winkel want de maatvoering van fietsbroeken slaat zo nergens op dat er weinig over te zeggen is. En ja, ik heb ook vaak genoeg de fout gemaakt door het toch online te bestellen en de hele rambam weer terug te sturen :| Ik zelf ben trouwens best blij met de broeken van futurum.
Ik bestel daarom ook niet meer online, zonde van de retourkosten. Maatvoering binnen een merk lijkt niet consistent en/of wijzigt na verloop van tijd. Maattabel gaf voor mij (net) S aan, bestel M (want dat was ook de maat van mijn vorige aankoop) en dat past amper |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Welke Bioracer bib is aan te raden bij postuur: 1.86m + 77kg?

Die van Futurumshop bevallen niet, M trekt teveel bij mijn schouders en L zit niet strak genoeg bij mijn benen.

Zijn er Tweakers die ervaring hebben met een bib met zijzakken?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Strider schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:13:

Die van Futurumshop bevallen niet, M trekt teveel bij mijn schouders en L zit niet strak genoeg bij mijn benen.

De modellen van futurum verschillen best wel, ook qua bijv. Schouderbanden. De Joris pro heeft hele brede soepele, de gewone joris meer klassieke.

Dat gezegd hebbende, de consensus hier is volgens mij dat je, ook bioracer, gewoon ff moet gaan passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Strider schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:13:

Ik heb maatje 5. 195 cm. Zwaar van bil. Ik vermoed dat jij een 4 zal nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
bonzz.netninja schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:52:
[...]

De modellen van futurum verschillen best wel, ook qua bijv. Schouderbanden. De Joris pro heeft hele brede soepele, de gewone joris meer klassieke.

Dat gezegd hebbende, de consensus hier is volgens mij dat je, ook bioracer, gewoon ff moet gaan passen :)
Ik heb weinig verstand van bibs, maar ik lees vaak dat Bioracer's een goede prijs/kwaliteit verhouding zijn. Ik heb alleen geen idee welke Bioracer ik zou moeten proberen :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:35

Oxigeon

En zo is dat!

Hier iemand die alles van Castelli heeft. Als ik naar de winkel ga voor gewone kleren past me meestal een M. Indien ik tussen 2 maten zit is mijn keuze altijd tussen S en M. Ben 178 en weeg 69 of 70kg.

Van Castelli heb ik werkelijk alles in maat L. Past me dan perfect. Broekjes (Joris) van Futurum heb ik ook gepast. Maar die zitten me of te strak of weer te wijd bij de benen. Dus die hebben gewoon niet mijn pasvorm...

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 09:12
Strider schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:10:
[...]

Ik heb weinig verstand van bibs, maar ik lees vaak dat Bioracer's een goede prijs/kwaliteit verhouding zijn. Ik heb alleen geen idee welke Bioracer ik zou moeten proberen :)
Wij hebben toevallig net custom kleding van Bioracer ontvangen (de icon series, de epic broeken staan in back order). De afwerking is slechter dan de series van vorig jaar en eerder (dat viel ons meteen op) en de pasvorm is ook anders dan voorheen. Nu past mij de broek (maat 4, 183 cm en 88 kg) prima, maar zijn de pijpjes best wel krap (nu heb ik wel de vorm van sprintersbenen dus dat helpt niet mee) en ik begreep van meerdere mensen dat de pasvorm best krap is voor de meesten.

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
@scraemus ik heb helaas dezelfde ervaring mbt een verandering in de maatvoering van Bioracer.

Voorheen kon ik blindelings de 3/M maat bestellen en die zat als gegoten. Vorige week een icon series besteld in maat M en het zat allemaal heel erg krap, zeer oncomfortabel. Nu een maat 4/L en deze valt zoals de M vroeger viel. Ik heb hierdoor geen vertrouwen in de maattabel van Bioracer en baal van de onverwachte retourkosten.

Afwerking lijkt wat minder te zijn en zeem voelt ook anders aan (maar na 200 kilometer nog geen last van mijn achterwerk dus ok), maar voor die prijs nog voor mij acceptabel.

Mijn advies aan @Strider is om zeker eerst te passen in een fysieke winkel. Altijd een goede tip als je aan een voor jou onbekend merk begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Zijn de bib broeken van Siroko wat, valt me op dat Jasper Verkuijl deze altijd draagt.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Phydomir

Dennis

Strider schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 00:28:
Zijn de bib broeken van Siroko wat, valt me op dat Jasper Verkuijl deze altijd draagt.
Heb nu een paar maanden een SRX Pro World Series bib van Siroko en die bevalt opzich goed. Kwaliteit en pasvorm geen klachten over. Voor mij zitten ze echter na pak hem beet 2,5 uur toch wat minder comfortabel dan de Assos Mille GT die ik normaal draag. Die laatste voel ik eigenlijk niet, bij de Siroko toch wat vaker dat je hem voelt en even moet schuiven op je zadel. Zeem en mijn vorm lijken dus net niet goed op elkaar aan te sluiten. Jasper draagt ze zonder problemen tijdens hele lange ritje dus zoals gebruikelijk bij bibs is het heel persoonlijk.

Ik ben wel groot fan van de shirtjes van Siroko. Heb twee M3s en een M2 en die zitten heerlijk. Helemaal voor de prijs die je er voor betaald. Wat ik vooral fijn vind is dan de hals vrij laag is en het shirt echt onder je nek sluit. Andere shirt sluiten vaak net iets hoger en die willen nog wel eens vervelend verder omhoog kruipen tijdens het rijden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
Strider schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 00:28:
Jasper wordt betaald/gesponsord door Siroko, dus aan zijn mening geef ik nul waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:43
mhr-zip schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:03:
[...]

Jasper wordt betaald/gesponsord door Siroko, dus aan zijn mening geef ik nul waarde.
Mee eens. Ik zag toevallig dat Siroko tegenwoordig ook via de Decathlon verkocht wordt. Uiteraard alleen online te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Laatst online: 10-09 09:39

Ik heb een Castelli Entrata V Sleeveless. Zit prima. Ik heb hem niet heel vaak aan, dus over duurzaamheid kan ik niet veel zeggen. Qua stof en dergelijke is het hetzelfde als een ander Castelli shirt wat ik hb (wel met mouwen). Volgens mij heeft Castelli nog wel meer mouwloze shirts. Let op de maatvoering, ze vallen wat kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briswa
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-09 23:01
Ik zag een paar dagen terug met 36 graden een (ervaren) wielrenner met volledig dichte kleding fietsen. Dus shirt met lange armen, lange broek, alsof het een graad of 5-15 was. Weet iemand waarom iemand dat zou doen?
Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen bedenken is dat het misschien compressiekleding is, en dat het wellicht ervoor zorgt dat vocht sneller van je lichaam wordt afgevoerd (á la ondershirt)?

[ Voor 5% gewijzigd door briswa op 17-08-2022 10:58 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 63 Laatste