Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 36 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
briswa schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:51:
Ik zag een paar dagen terug met 36 graden een (ervaren) wielrenner met volledig dichte kleding fietsen. Dus shirt met lange armen, lange broek, alsof het een graad of 5-15 was. Weet iemand waarom iemand dat zou doen?
Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen bedenken is dat het misschien compressiekleding is, en dat het wellicht ervoor zorgt dat vocht sneller van je lichaam wordt afgevoerd (á la ondershirt)?
Tegen verbranden? Misschien alle korte kleding in de was? Ik heb ook weleens in de Ardennen met een lange broek gefietst, omdat ik gewoonweg niet voldoende korte broeken heb. Misschien dus iemand die op vakantie was en niet voldoende mee kon nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 13:36
Ik zag een paar dagen terug met 36 graden een (ervaren) wielrenner met volledig dichte kleding fietsen. Dus shirt met lange armen, lange broek, alsof het een graad of 5-15 was. Weet iemand waarom iemand dat zou doen?
Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen bedenken is dat het misschien compressiekleding is, en dat het wellicht ervoor zorgt dat vocht sneller van je lichaam wordt afgevoerd (á la ondershirt)?
Warmte training misschien?

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 18:14
Wellicht was het een zomershirt, dat bedoeld is om uv-straling tegen te houden?
Zoiets als dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
wisselwerking schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:11:
[...]

Mee eens. Ik zag toevallig dat Siroko tegenwoordig ook via de Decathlon verkocht wordt. Uiteraard alleen online te bestellen.
Dat Isadore ofzo wordt ook al verkocht bij de Decathlon. Snap het vanuit hun oogpunt wel maar ik vind al die externe aanbieders op de site zwaar waardeloos...

Als ik naar de Decathlon ga wil ik gewoon no-nonsense spul voor een mooi prijsje, daar hoef ik dan vervolgens niet tientallen aanbieders voor te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Wat @hoi1234 aangeeft lijkt mij best een logische reden, tegen verbranding (en/of om niet te hoeven smeren). 36 graden en volle zon is best heftig. Verder kan het ook nog zijn dat ie eerder juist verbrand is en daarom nu lange droeg om meer schade te beperken. ;)

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 15:08
Dat inderdaad. Laatst ook de mouwstukken maar aangetrokken bij 26gr na 3 dagen fietsen in de zon. Dan wil je echt geen zon meer op je huid hebben, hoeveel zonnebrand je ook smeert.
Ik heb ook een paar dunne armstukken van Gribgrab die daar speciaal voor zijn maar die had ik niet bij me.

Flickr - Strava

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

wisselwerking schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:11:
[...]

Mee eens. Ik zag toevallig dat Siroko tegenwoordig ook via de Decathlon verkocht wordt. Uiteraard alleen online te bestellen.
Via Jasper wel 5% korting ;) ... Via Decathlon kan wellicht interessant zijn qua verzendkosten? Al is Siroko zelf wel veel sneller met verzenden dan Decathlon, dat is echt niet van deze tijd hoelang die nodig hebben.

Flickr

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

DeFeCt schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:13:
[...]

Via Jasper wel 5% korting ;) ... Via Decathlon kan wellicht interessant zijn qua verzendkosten? Al is Siroko zelf wel veel sneller met verzenden dan Decathlon, dat is echt niet van deze tijd hoelang die nodig hebben.
Ik heb er nu twee keer iets besteld (siroko.com), beide keren geen verzendkosten en binnen een paar dagen met DHL bezorgt. Eerste keer een shirt een maat te groot besteld. Retourkosten wel voor jezelf maar ook geen nieuwe verzend kosten, was binnen 1,5 week geregeld.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Phydomir schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:38:
[...]

Ik heb er nu twee keer iets besteld (siroko.com), beide keren geen verzendkosten en binnen een paar dagen met DHL bezorgt. Eerste keer een shirt een maat te groot besteld. Retourkosten wel voor jezelf maar ook geen nieuwe verzend kosten, was binnen 1,5 week geregeld.
Gratis verzending vanaf €90,- Mijn ervaring is dat ze ook erg snel bezorgen. Mijn ervaring met Decathlon is echter dramatisch, daar kan het makkelijk 2 weken duren voordat je je bestelling hebt ontvangen.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
DeFeCt schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:58:
[...]

Gratis verzending vanaf €90,- Mijn ervaring is dat ze ook erg snel bezorgen. Mijn ervaring met Decathlon is echter dramatisch, daar kan het makkelijk 2 weken duren voordat je je bestelling hebt ontvangen.
In het geval van bestellen bij Decathlon worden de items ook door Siroko verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 19:07
Heeft er iemand ervaring met de Rapha All-Round Bib Short? Is zoiets vergelijkbaar met de Assos Mille GT bibshort?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty!
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:18
Strider schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:38:
Heeft er iemand ervaring met de Rapha All-Round Bib Short? Is zoiets vergelijkbaar met de Assos Mille GT bibshort?
Redelijk vergelijkbaar, maar de zeem van Rapha is dikker en breder. Duurt wel even voordat deze echt soepeler wordt. Op de fiets wel oké, maar ik zou hem niet weer kopen. Ik ben nog steeds op zoek naar iets wat meer anatomisch is vormgegeven rond bepaalde gebieden :+

EDIT: iemand wellicht nog een MAAP discount code liggen?

[ Voor 5% gewijzigd door Marty! op 21-08-2022 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Marty! schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 09:35:
[...]

Ik ben nog steeds op zoek naar iets wat meer anatomisch is vormgegeven rond bepaalde gebieden :+
Assos heeft in een aantal broeken toch een pouch zitten? Of begrijp ik je dan verkeerd?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty!
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:18
DeFeCt schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:12:
[...]

Assos heeft in een aantal broeken toch een pouch zitten? Of begrijp ik je dan verkeerd?
Ja volgens mij alleen in de duurdere modellen. De Mille GT serie niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinad-ar
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-06 22:11
Goedenavond,

Ik wil een broek en shirt gaan kopen zodat ik goed van start kan. Maar welke merken zijn aan te raden en welke echt laten liggen.

Ik zie bij agu diverse bib shorts. Echter heeft ene een zoom red120 andere black320. Dat zegt mij natuurlijk helemaal niets. Waar moet ik op letten?

Ook qua shirts, zijn daar nog speciale dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
leinad-ar schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:56:
Goedenavond,

Ik wil een broek en shirt gaan kopen zodat ik goed van start kan. Maar welke merken zijn aan te raden en welke echt laten liggen.

Ik zie bij agu diverse bib shorts. Echter heeft ene een zoom red120 andere black320. Dat zegt mij natuurlijk helemaal niets. Waar moet ik op letten?

Wat ik al in je andere topic aangaf, let vooral op aanbiedingen. In het begin maakt het echt niet zoveel uit.

Ik vind zelf strakke kleding prettiger dan kleding die wat losser zit. Maar ik merkte pas echt verschil toen ik een keer een goede broek en shirt gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:58

Steeffoon

Smartphone-nerd

leinad-ar schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:56:
Goedenavond,

Ik heb me goed ingelezen en ook gekeken naar mijn budget. Uiteindelijk begonnen met veel dingen van Craft. Nu ook een broek aangeschaft van Castelli. Die schijnt voor de langere ritten een betere zeem te hebben. Van de week maar eens proberen. Het volgen van aanbiedingen kan flink lonen.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
Steeffoon schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:39:
[...]

Ik heb me goed ingelezen en ook gekeken naar mijn budget. Uiteindelijk begonnen met veel dingen van Craft. Nu ook een broek aangeschaft van Castelli. Die schijnt voor de langere ritten een betere zeem te hebben. Van de week maar eens proberen. Het volgen van aanbiedingen kan flink lonen.
Voor mijn Castelli broek gold wel dat het een aantal ritten en wasjes nodig had voordat het zeem echt goed zat en ingezeten/ingereden was; het kan dus zijn dat de broek niet meteen goed zit voor de langere rit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 19:31
https://www.assos.com/eu/catalog/product/view/id/7528/

Iemand een nieuwe baselayer nodig voor de herfst?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:27
Ik heb er een paar. Zitten wel echt lekker voor dat geld :o

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoffa
La1974 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:14:
[...]

Ik heb er een paar. Zitten wel echt lekker voor dat geld :o
Ja. Wel sympathiek van ze dat ze niet de hoofdprijs vragen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 07:46

McMiGHtY

- burp -

Jorco schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:28:
[...]

Wellicht gebruik ik in dat topic met de zoektermen mouwen, shirt en zelfs trisuit (waar ik niet naar op zoek ben) de verkeerde woorden maar daar vind ik het zeker niet.
Ik zoek een mouwloos shirt met zakken voor de warmere fietsritten.
Cargobib?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

scraemus schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:49:
[...]

Voor mijn Castelli broek gold wel dat het een aantal ritten en wasjes nodig had voordat het zeem echt goed zat en ingezeten/ingereden was; het kan dus zijn dat de broek niet meteen goed zit voor de langere rit
Ah, goed om te weten, thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Ik zie verschillende mensen die lovend zijn over broeken van Assos. Nu ben ik in de markt voor nieuwe broeken en ik overweeg een broek van Assos te proberen. Ik vroeg me af hoe de kwaliteit van de veschillende broeken/zemen zijn, met name qua comfort. Ik zie bij Futurum bijvoorbeeld een Assos MILLE GT Summer GTS voor EUR 190, maar ook een Assos MILLE GT C2 voor EUR 112. Is het comfort dusdanig beter dat het bijna 80 euro prijsverschil waard is?

Ik ben trouwens 1.96 en weeg 95 kilo. Ik heb een 3XL-broek van Castelli en die zit goed, ware het niet dat ik vind dat de broekspijpen net te kort zijn naar mijn voorkeur. Ik overweeg op basis van deze maatvoering een XLG te bestellen. Zou dat de juiste maat zijn?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

wackmaniac schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:47:
Ik ben trouwens 1.96 en weeg 95 kilo. Ik heb een 3XL-broek van Castelli en die zit goed, ware het niet dat ik vind dat de broekspijpen net te kort zijn naar mijn voorkeur. Ik overweeg op basis van deze maatvoering een XLG te bestellen. Zou dat de juiste maat zijn?
Als je de broekspijpen van Castelli te kort vind zou ik niet voor Assos gaan. Die zijn juist vaak wat korten dan de andere merken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Phydomir schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:26:
[...]

Als je de broekspijpen van Castelli te kort vind zou ik niet voor Assos gaan. Die zijn juist vaak wat korten dan de andere merken.
Oh, ik had begrepen dat XLG iets langere pijpen had. Hmmz, toch maar heroverwegen 🤔

Edit: Zie dat de lokale dozenschuiver Assos in het assortiment heeft. Daar maar eens langs voor maatvoering. Is niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste.

[ Voor 19% gewijzigd door wackmaniac op 30-08-2022 19:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20
Omdat vorige keer iemand verwezen werd naar het korting topic:

Als iemand nog een code voor Futurumshop zoekt, alleen vandaag nog geldig:

"Meld hier uw kortingscodes/coupons V2"

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Steeffoon schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:39:
[...]

Nog even een update:
Ik heb de Castelli Entrata vandaag voor een 84 kilometer lange rit gebruikt, de eerste keer. Wat een topbroek. Vele malen betere zeem dan de Craft Endur, die voor de wat kortere ritten overigens wel prima is, en nergens last van schuringen of dergelijke. Als je gelijk voor niet al teveel geld een goede bibshort wilt, kan ik je die zeker aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
wackmaniac schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:35:
[...]

Oh, ik had begrepen dat XLG iets langere pijpen had. Hmmz, toch maar heroverwegen 🤔

Edit: Zie dat de lokale dozenschuiver Assos in het assortiment heeft. Daar maar eens langs voor maatvoering. Is niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste.
Kleine update qua maatvoering; Heb een Assos Mille GTS XLG gepast en deze zit als gegoten. Ook de broekspijpjes hebben de gewenste lengte. Ze hebben dezelfde lengte als mijn broeken van 36Cycling en Bioracer. Dus aangeschaft :) Nu snel een rit maken om hem te testen op rijcomfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinad-ar
Steeffoon schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:50:
[...]

Nog even een update:
Ik heb de Castelli Entrata vandaag voor een 84 kilometer lange rit gebruikt, de eerste keer. Wat een topbroek. Vele malen betere zeem dan de Craft Endur, die voor de wat kortere ritten overigens wel prima is, en nergens last van schuringen of dergelijke. Als je gelijk voor niet al teveel geld een goede bibshort wilt, kan ik je die zeker aanraden.
Ik heb uiteindelijk ook deze broek aangeschaft, een vriend van mij heeft deze ook. Gisteren voor het eerst mee gefietst, klein stukje ± 25km. Maar bevalt goed en geen centje pijn. Althans niet aan mijn achterste :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
De afgelopen weekenden steeds veel gefietst, 300km+ in twee dagen. Daarmee merk ik wel dat ik veel van mijn bibs vraag.

Zo heb ik twee bioracer bibs en een Assos bib die ik vertrouw op langere ritten. Alle drie zijn ook ongeveer even oud. Echter merk ik bij de Bioracer bibs dat ik steeds op exact dezelfde plek een puist op mijn achterste krijg. Broekjes al eens extra warm gewassen, gecontroleerd op harde naadjes of beschadigingen etc. Het gebeurt bij beide broekjes. En wanneer ik met de Assos (RS S9) fiets dan heb ik dat helemaal niet.

Doordeweeks geneest het plekje snel en wanneer ik dan in het weekend ritten van 5 uur maak en de BioRacer bib draag dan is het weer terug.

Iemand misschien een idee wat dit zou veroorzaken bij de BioRacer bib's?

Het nadeel van de RS S9 is dat die an zich iets minder comfortabel/zacht zit dan de BioRacer bib. Misschien zijn andere modellen Assos wel wat zachter?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:54
SirLenncelot schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:28:
De afgelopen weekenden steeds veel gefietst, 300km+ in twee dagen. Daarmee merk ik wel dat ik veel van mijn bibs vraag.

Doordeweeks geneest het plekje snel en wanneer ik dan in het weekend ritten van 5 uur maak en de BioRacer bib draag dan is het weer terug.
Haha ik las bips :)

Ik heb ook een paar specifieke plekjes maar dat ligt in mijn geval gewoon aan de haarzakjes ter plaatse of mogelijk een lymfeknoopje en het feit dat ik een ligstuur heb; hoe langer de rit, hoe meer ik lig. En dan wordt dat plekje zwaarder belast. Heb nu eens wat chamois creme gekocht om te proberen.
Maar het kan natuurlijk ook goed aan de toplaag liggen, synthetisch of katoen. Ook de vorm van de zeem zou ervoor kunnen zorgen dat je nét ff iets anders zit.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
SirLenncelot schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:28:
De afgelopen weekenden steeds veel gefietst, 300km+ in twee dagen. Daarmee merk ik wel dat ik veel van mijn bips vraag.
_O-

:')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:16
leinad-ar schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:58:
[...]

Ik heb uiteindelijk ook deze broek aangeschaft, een vriend van mij heeft deze ook. Gisteren voor het eerst mee gefietst, klein stukje ± 25km. Maar bevalt goed en geen centje pijn. Althans niet aan mijn achterste :p
25 kilometer, dat is natuurlijk een absoluut waardeloze referentie, laat staan een überhaupt serieus te nemen mening over hoe de broek bevalt. Een beetje alsof je in een F1-auto gaat rijden en niet harder dan 50 km/u gaat en zegt; 'goh wat gaat hij snel'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
wackmaniac schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:52:
[...]

Kleine update qua maatvoering; Heb een Assos Mille GTS XLG gepast en deze zit als gegoten. Ook de broekspijpjes hebben de gewenste lengte. Ze hebben dezelfde lengte als mijn broeken van 36Cycling en Bioracer. Dus aangeschaft :) Nu snel een rit maken om hem te testen op rijcomfort.
Waar heb jij deze uiteindelijk gekocht? En in welke maat? :)

Best een dure broek.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Strider schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:51:
[...]

Waar heb jij deze uiteindelijk gekocht? En in welke maat? :)
Heb hem in de maat XLG gekocht. Ben wezen passen bij 12GoBiking en heb hem daar ook aangeschaft; Ik had geen zin in laten opsturen en dan evt bij een verkeerde maat weer retourneren. En als ik dan toch in de winkel sta om te passen, vind het ik een klein beetje asociaal om dan vervolgens de broek online ergens te bestellen.

Heb deze broek overigens oa bij Hopmans al goedkoper gezien. Dus als hij bevalt dan kan het zomaar zijn dat mijn volgende wel "gewoon" via internet gaat.
Best een dure broek.
Dat klopt. Ik denk echter wel dat het kwaliteitsverschil zich (hopelijk) gaat uitbetalen in extra comfort. Heb hiervoor oa broeken van Pearl Izumi, Bioracer en Castelli gehad en voor mijn gevoel zit er echt wel kwaliteitsverschil tussen de zemen en afwerking. Ik heb enkele jaren geleden ook een Castelli Perfetto; Een enorme klap geld voor een jasje, maar die is het geld tot nu toe dubbel en dwars waard.

Ik ben zelf van mening dat wanneer je plezier beleefd aan je hobby dat het geen schande is om daar af en toe wat geld aan uit te geven. De eerste jaren heb ik mijn spullen bij Lidl en Decathlon gehaald. Inmiddels besteed ik er dusdanig veel tijd aan dat ik het voor mezelf prima kan verantwoorden om duurdere spullen te kopen. Het helpt dat ik het kan betalen, dat is natuurlijk wel een voorwaarde.

Overigens zijn zowel bij Rapha als bij LSRF de sales begonnen. Als je smaak en maat er toevallig tussen zit scheelt het bij Rapha soms wel 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
wackmaniac schreef op woensdag 7 september 2022 @ 00:29:
[...]

Heb hem in de maat XLG gekocht. Ben wezen passen bij 12GoBiking en heb hem daar ook aangeschaft; Ik had geen zin in laten opsturen en dan evt bij een verkeerde maat weer retourneren. En als ik dan toch in de winkel sta om te passen, vind het ik een klein beetje asociaal om dan vervolgens de broek online ergens te bestellen.

Heb deze broek overigens oa bij Hopmans al goedkoper gezien. Dus als hij bevalt dan kan het zomaar zijn dat mijn volgende wel "gewoon" via internet gaat.

[...]

Dat klopt. Ik denk echter wel dat het kwaliteitsverschil zich (hopelijk) gaat uitbetalen in extra comfort. Heb hiervoor oa broeken van Pearl Izumi, Bioracer en Castelli gehad en voor mijn gevoel zit er echt wel kwaliteitsverschil tussen de zemen en afwerking. Ik heb enkele jaren geleden ook een Castelli Perfetto; Een enorme klap geld voor een jasje, maar die is het geld tot nu toe dubbel en dwars waard.

Ik ben zelf van mening dat wanneer je plezier beleefd aan je hobby dat het geen schande is om daar af en toe wat geld aan uit te geven. De eerste jaren heb ik mijn spullen bij Lidl en Decathlon gehaald. Inmiddels besteed ik er dusdanig veel tijd aan dat ik het voor mezelf prima kan verantwoorden om duurdere spullen te kopen. Het helpt dat ik het kan betalen, dat is natuurlijk wel een voorwaarde.

Overigens zijn zowel bij Rapha als bij LSRF de sales begonnen. Als je smaak en maat er toevallig tussen zit scheelt het bij Rapha soms wel 50%.
Thanks, zijn de pijpjes lang genoeg? Lees in de reviews dat ze erg kort kunnen uitvallen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leinad-ar
r0g3r schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:38:
[...]

25 kilometer, dat is natuurlijk een absoluut waardeloze referentie, laat staan een überhaupt serieus te nemen mening over hoe de broek bevalt. Een beetje alsof je in een F1-auto gaat rijden en niet harder dan 50 km/u gaat en zegt; 'goh wat gaat hij snel'
Kan zijn, maar aangezien ik net begonnen ben verwacht ik niet de komende tijd direct heel veel verder te fietsen. De broekjes die ik hiervoor heb aangehad om te kijken of het fietsen iets voor mij zou kunnen zijn had ik na een 30tal minuten wel last van mn achterste. Voor mij dus een prima referentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
Strider schreef op woensdag 7 september 2022 @ 00:33:
[...]

Thanks, zijn de pijpjes lang genoeg? Lees in de reviews dat ze erg kort kunnen uitvallen.
Ja, zijn qua lengte vergelijkbaar met broeken maat XXL van Pearl Izumi, 36Cycling en Bioracer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
wackmaniac schreef op woensdag 7 september 2022 @ 00:29:
[...]

Lifehack: ga eens winkelen met je partner in Bergen op Zoom, echt een super leuke stad.

Ik weet nog wel een goede parkeerplaats, en dan loop je zo uit je auto naar de stad toe, en dan zeg je: "verrek ze hebben ook een echte winkel, ik dacht dat ze alleen online deden. Loop jij even door naar het terras, ik kom zo, even kijken."

Daarnaast, 12GO is duur online, en duur in het echt.

Hopmans is soms relatief duur online, maar in de winkel hebben ze op veel kleding betere prijzen dan online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
wackmaniac schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:07:
[...]

Ja, zijn qua lengte vergelijkbaar met broeken maat XXL van Pearl Izumi, 36Cycling en Bioracer.
Thanks, ik heb hem gisteravond besteld in de maat m, ik ben zelf 186cm en 77kg. Ben benieuwd, ik hoop dat de pijpjes lang zijn en dat het geen hotpants look gaat worden.

Ondertussen ben ik ook nog bij MAAP aan het kijken, kun je stellen dat de MAAP team Bib evo zo'n beetje de beste bibshort is die je kunt krijgen? Ik ga hun Archive Sales section maar eens bijhouden, €215,- is voor mij te fors maar de zomer gaat op zijn einde lopen dus wellicht gaan ze deze goedkoper aanbieden?
Ik vond het overigens wel opvallend dat het retourneren bij MAAP niet gemakkelijk gaat. Je moet eerst een mail sturen, daarna de instructies opvolgen, zeker ook nog voor de verzendkosten betalen? En als het om een sales item gaat krijg je niet eens je geld terug maar gewoon credits? 8)7
Duur en klantonvriendelijk.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:27
Strider schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:08:
[...]

Thanks, ik heb hem gisteravond besteld in de maat m, ik ben zelf 186cm en 77kg. Ben benieuwd, ik hoop dat de pijpjes lang zijn en dat het geen hotpants look gaat worden.

Ondertussen ben ik ook nog bij MAAP aan het kijken, kun je stellen dat de MAAP team Bib evo zo'n beetje de beste bibshort is die je kunt krijgen? Ik ga hun Archive Sales section maar eens bijhouden, €215,- is voor mij te fors maar de zomer gaat op zijn einde lopen dus wellicht gaan ze deze goedkoper aanbieden?
Ik vond het overigens wel opvallend dat het retourneren bij MAAP niet gemakkelijk gaat. Je moet eerst een mail sturen, daarna de instructies opvolgen, zeker ook nog voor de verzendkosten betalen? En als het om een sales item gaat krijg je niet eens je geld terug maar gewoon credits? 8)7
Er zijn zeer regelmatig Strava challenges waarmee je 55 euro korting krijgt op Maap kleding. De Bib short zit in ieder geval heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
[...]

Laten we het hopen :) Ik las op https://www.assos-store.be/service/maattabellen/ dat de XLG expliciet voor langere mensen is, maar hopelijk is de lengte naar je zin.
Assos kleding valt normaal, maar heeft een strakke pasvorm! Indien u dit niet prettig vindt, raden wij aan een maat groter te kiezen.

De XLG maatvoering is maat XL met langere mouwen of broekspijpen.

De TIR variant is maat XLG maar dan met een wijdere heup- en bovenbeenomtrek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Strider schreef op woensdag 7 september 2022 @ 00:33:
[...]

Ik heb deze zelfde broek (de niet XLG-variant) en de pijpjes zijn absoluut een cm of 3 te kort.
Verder echt een héérlijke broek.

1m85, 72kg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoffa
mhr-zip schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:23:
[...]

Lifehack: ga eens winkelen met je partner in Bergen op Zoom, echt een super leuke stad.

Ik weet nog wel een goede parkeerplaats, en dan loop je zo uit je auto naar de stad toe, en dan zeg je: "verrek ze hebben ook een echte winkel, ik dacht dat ze alleen online deden. Loop jij even door naar het terras, ik kom zo, even kijken."

Daarnaast, 12GO is duur online, en duur in het echt.

Hopmans is soms relatief duur online, maar in de winkel hebben ze op veel kleding betere prijzen dan online.
12Go is kut. Ik ben er wel eens geweest om eea te passen maar alles is exorbitant duur, en ze hebben ook voornamelijk de wat goedkopere merken.
Een uitgebreide Assos collectie ga je daar niet vinden bv. Waarom zou je tegen de adviesprijs in Castelli rijden, als je via Futurum met zware korting in de meest luxe Assos shit kan rijden?

Ik vind het een beetje een winkel voor boomers. Die komen gewoon met een zak geld binnen, en hebben nul zin huiswerk te doen wat ze het best kunnen kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Stoffa op 07-09-2022 17:34 ]

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:22
Stoffa schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:17:
[...]

12Go is kut. Ik ben er wel eens geweest om eea te passen maar alles is exorbitant duur, en ze hebben ook voornamelijk de wat goedkopere merken.
Een uitgebreide Assos collectie ga je daar niet vinden bv. Waarom zou je tegen de adviesprijs in Castelli rijden, als je via Futurum met zware korting in de meest luxe Assos shit kan rijden?

Ik vind het een beetje een winkel voor boomers. Die komen gewoon met een zak geld binnen, en hebben nul zin huiswerk te doen wat ze het best kunnen kopen.
Met een beetje nuance kun je er prima shoppen als je weet wat je wilt en niet bang bent een beetje te onderhandelen. Mijn eerste racefiets komt ervandaan en vond het ideaal dat je er op kon zitten om te passen (verschillende maten) etc. Dat kan bij futurumshop niet....oh wacht. Futurumshop verkoopt helemaal geen fietsen! :+

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

GerbenBK schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:55:
[...]

Met een beetje nuance kun je er prima shoppen als je weet wat je wilt en niet bang bent een beetje te onderhandelen. Mijn eerste racefiets komt ervandaan en vond het ideaal dat je er op kon zitten om te passen (verschillende maten) etc. Dat kan bij futurumshop niet....oh wacht. Futurumshop verkoopt helemaal geen fietsen! :+
u zei? https://www.futurumshop.nl/fietsen

Flickr

• GerbenBK

• Stoffa
@GerbenBK We zitten hier in het fietskleding topic, dus in dat kader sprak ik ook over 12Go.

• GerbenBK
Stoffa schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:15:
@GerbenBK We zitten hier in het fietskleding topic, dus in dat kader sprak ik ook over 12Go.
Valide punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 09:23
Weet iemand of je wielershirts een beetje kunt laten krimpen??
Ik heb een shirtje gekregen (nu nog nieuw en ongewassen) die mij net een beetje te groot is, ik zou hem dus eigenlijk een halve tot een hele maat willen laten krimpen..

Kwestie van heet wassen/drogen? Of hoe zouden jullie dit aanpakken??

Betreft een shirt van het merk Cuore indien dit relevant is.

[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 13-09-2022 14:26 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 14:29
Hoe doen jullie het als je een lange klim doet waarbij het op de top veel kouder is dan beneden? Ik heb een weekje Tenerife geboekt, en beneden is het zo'n 25C, boven 5C. Ik heb mooie warme (fleece) beenstukken dus dat komt wel goed, maar wat doe je met je bovenlijf?

Als ik in NL bij 5C zou gaan fietsen dan trek ik dit ding aan, maar die stop je niet zomaar even in je achterzak. En zodra je afdaalt misschien al snel te warm?

Voor afdalingen heb ik normaal een lichtgewicht windjack, maar dat gaat bij 5C te koud zijn. Misschien met én een ondershirt en én armstukken eronder dat het gaat maar dat is weer zo'n gedoe met omkleden.

Is dit of dit iets? Ik vind het heel moeilijk inschatten hoe warm je je voor zoiets precies moet kleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:59

aerofreak

Steve Jobs

Wat ik zou doen is op de top gelijk windjack aan en zsm naar beneden.

[ Voor 44% gewijzigd door aerofreak op 13-09-2022 14:59 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 09:23
Tom-Z schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:49:
Hoe doen jullie het als je een lange klim doet waarbij het op de top veel kouder is dan beneden? Ik heb een weekje Tenerife geboekt, en beneden is het zo'n 25C, boven 5C. Ik heb mooie warme (fleece) beenstukken dus dat komt wel goed, maar wat doe je met je bovenlijf?

Als ik in NL bij 5C zou gaan fietsen dan trek ik dit ding aan, maar die stop je niet zomaar even in je achterzak. En zodra je afdaalt misschien al snel te warm?

Voor afdalingen heb ik normaal een lichtgewicht windjack, maar dat gaat bij 5C te koud zijn. Misschien met én een ondershirt en én armstukken eronder dat het gaat maar dat is weer zo'n gedoe met omkleden.

Is dit of dit iets? Ik vind het heel moeilijk inschatten hoe warm je je voor zoiets precies moet kleden.
Wanneer op de dag vertrek je? Als je in de ochtend vertrekt dan is het nog geen 25 graden, eerder 15-18 schat ik zo..
En is het temperatuur verschil niet super groot.

Tijdens een lange klim stoppen om extra kleding aan te doen zou ik persoonlijk niet doen.
Ik zou beginnen met een goed ondershirt en normaal wielershirt erover, en als je dan hoog komt en het wordt te fris een windstopper erover met evt armstukken.

Benen trap je wel warm, mijn ervaring is dat als je boven lichaam maar goed warm blijft dan blijven je benen ook wel goed warm en functioneren..

En bij de afdaling kun je je windstopper en armstukken makkelijk uit doen als het weer te warm wordt.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 14:29
verstappen33 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:10:
[...]

Wanneer op de dag vertrek je? Als je in de ochtend vertrekt dan is het nog geen 25 graden, eerder 15-18 schat ik zo..
Ik ga over iets minder dan twee weken; tijd op de dag dat ik ga fietsen is flexibel. Op dit moment is de minimumtemperatuur 's nachts zo rond de 22-23 graden. Iets te warm voor een ondershirt wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 15:08
Het is nooit te warm voor een ondershirt. Naast warm houden kan een (dun) ondershirt je ook helpen koel te blijven. Zelfs laatst bij 40+ fietsen de meeste (inclusief mijzelf) gewoon met een dun ondershirt.

Flickr - Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38

DDX

Boven de 30 graden doe ik echt geen ondershirt meer aan.
Dan werkt het weinig verkoelend meer.

En vraag over koud bovenop berg, windvestje/jackje is dan de oplossing.
Tijdens het klimmen trap je jezelf wel warm maar in de afdaling lukt dat niet.
Als het echt koud is (mist bijvoorbeeld) kan het wel zijn dat je benen flink afkoelen in de afdaling.
Beenstukken meenemen kan maar wordt het wel heel erg proppen in shirt.
Dus hopen dat je snel uit de mist bent dan.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Op de mail krijg je heel rap antwoord met de informatie om terug te sturen. Dat was bij mij zonder verzendkosten. Wel moest ik die betalen bij de nieuwe bestelling, omdat ik een maat groter nodig had en net de 100 euro niet haalde. Het geld werd bij mij ook terug gestort ipv credits. Op papier lijkt het onvriendelijk maar het ging eigenlijk best soepel. Alleen het wachten op de verwerking na retourzending duurde echt lang.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Over retourzendingen; Had in de uitverkoop van Rapha een mooi shirt op de kop getikt. Het zat perfect, als je een naveltruitje zoekt :) Armen en bovenlijf was top, maar gewoon te kort. Heb een retour aangemaakt en morgen wordt als het goed is de retourzending kosteloos opgehaald door DHL.

• GerbenBK
aerofreak schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:55:
Wat ik zou doen is op de top gelijk windjack aan en zsm naar beneden.
En een Tip voor de Teide...neem ook paar droge handschoentjes met lange vingers mee. Bij de afdaling in de mist (zoals DDX al aangeeft) heb ik een keer meerdere malen moeten stoppen om leven in mijn vingers te blazen haha). En het duurt best even voordat je weer in warmere regionen komt.

Dit is wel afhankelijk van het weer op die specifieke dag natuurlijk.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
Ik meld mij hier maar even.

Vorig jaar een nieuwe fiets gekocht en sindsdien vind ik fietsen weer een stuk leuker :) Ik fiets ook 1, soms 2x per week naar m'n werk, 13km enkeltje). Nu is volgende week de nationale vitaliteitsweek en dacht ik, ik ga eens proberen om iedere dag met de fiets naar kantoor te gaan.

Maar dan wil ik wel net iets comfortabeler op het zadel zitten, ik draag namelijk gewoon een boxer en een spijkerbroek, specifieke fietskleding heb ik niet. Ik zat te denken aan een fiets(onder)broek die ik onder de spijkerbroek. Om die 5 dagen (130km totaal) iets comfortabeler door te komen. Iemand tips, aanraders?

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:25

Sherlock

No Shit

Komende week is het niet meer zo warm toch? Dan kun je (volgens mij) makkelijk 13km in je normale kleren fietsen. Eventueel een schone boxer en ondershirt meenemen, dan kun je altijd nog even 'opfrissen' als je op je werk aangekomen bent.

Het wordt een ander verhaal als je het als training gaat zien en je echt in gaat spannen, dan mag je er ook nog bij gaan douchen ;)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• FastFred
De warmte daar gaat het me niet om ik heb gisterochtend na 3km ook de zomerjas uit gedaan en ben in t-shirt verder gefietst. Het gaat me om zitcomfort, dat wordt op langere ritten (30+km) wat minder en ik verwacht als ik 5 dagen 26km per dag rij hetzelfde. Dus ik zoek wat meer 'demping' denk ik.

Ik mag wel stevig doortrappen ja, gisteren heb ik op de terugweg toch op sommige stukken 26km/h gemiddeld gefietst. En nee, ik heb geen e-bike, gewoon een Trek met spatborden en fietstassen...

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 14-09-2022 14:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Wil je echt voor (2x) 13km per dag meer zitcomfort? Ik denk dat je dan gewoon wat zitvlees moet kweken :o

Maar je hoeft mijn mening niet te delen hoor :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Sherlock schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:04:
Wil je echt voor (2x) 13km per dag meer zitcomfort? Ik denk dat je dan gewoon wat zitvlees moet kweken :o

Maar je hoeft mijn mening niet te delen hoor :)
Ik deel hem wel even.

Kweken zult gij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
FastFred schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:32:

Vorig jaar een nieuwe fiets gekocht en sindsdien vind ik fietsen weer een stuk leuker :) Ik fiets ook 1, soms 2x per week naar m'n werk, 13km enkeltje). Nu is volgende week de nationale vitaliteitsweek en dacht ik, ik ga eens proberen om iedere dag met de fiets naar kantoor te gaan.

Maar dan wil ik wel net iets comfortabeler op het zadel zitten, ik draag namelijk gewoon een boxer en een spijkerbroek, specifieke fietskleding heb ik niet. Ik zat te denken aan een fiets(onder)broek die ik onder de spijkerbroek. Om die 5 dagen (130km totaal) iets comfortabeler door te komen. Iemand tips, aanraders?
Als je goed met je zitbotjes op het zadel zit moet 13km goed te doen zijn zonder zeem...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
FastFred schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:32:

Ligt ook nogal aan het zadel in kwestie. Een toerfiets heeft vaak al een zachter zadel, met een heel andere vorm. Een zeem voegt dan niks toe.
Toen ik nog met mijn tourfiets ging, zat ik al veel lekkerder door de fiets wat anders in te stellen. En ook door te zorgen dat "het zaakje" goed lag.
Wat voor zadel / fiets heb je, en is je fiets goed afgesteld denk je?

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 07:46

McMiGHtY

- burp -

Wij gingen vroeger gewoon in gewone kleren naar school...en dan ook die afstanden.
Zal een kwestie van wennen zijn en anders rule #5

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Tom-Z schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:49:

Ik reed vorig jaar oktober solo een rondje over de berg, was zowel beneden als boven goed te doen in kort/kort (zonder ondershirt) voor mij. Had voor de afdaling wel windjackje mee idd, koelt toch wel flink af als je gewoon 40 minuten grotendeels stil op de fiets zit.

EDIT: was wel op een dag zonder wolken/mist, en ik fiets altijd met handschoenen met lange vingers

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnGizmo op 15-09-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dank voor de reacties allemaal, dat bevestigt mijn vermoeden een beetje. Ik wilde al naar de fietsenmaker hiervoor, dus ben vanmiddag maar even geweest en mijn probleem voorgelegd; na een km of 5-6 een gevoelloos kruis en zelfs na maar 13km fietsen een verminderd zitcomfort/pijnlijk achterwerk

De fiets is een Trek District 3 Equipped, XXL frame (ik ben 1,97m) en er zit een Selle Royal Vivo zadel op. Het stuur heb ik bij aanschaf al laten voorzien van een verstelbare stuurpen zodat het stuur gekanteld en verhoogd kan worden, die is vanmiddag verder omhoog gezet. En het zadel is een stukkie naar voren gekanteld om de druk op m'n kruis te verminderen.

Ff aanzien dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 09:07
kadooosh schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:48:
Ik zoek nog een goed regenjasje wat ik in mijn achterzak kan doen. Iemand tips welke fijn zijn?
Voor dagen zoals vandaag waar ik ga fietsen maar het onderweg misschien een beetje gaat regenen.
Stufferdt schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:52:
[...]

Wil je een heeele goede: iets van 7mesh.

Wil je geen 300 euro kwijt zijn? Dan is er meer keuze. Ik heb een sportful hotpack a 50 euro. Doet wat ie moet doen, maar ademt niet echt. Dus nat word je altijd wel.

Overigens hebben we hiervoor een dedicated topic dat we moeten gebruiken van onze modjes: Het übertopic voor alle fietsgerelateerde kleding en dingen met een rits.
Die van Sportfull houdt je wel van buiten een beetje droog en past mooi in je achterzak?

Iemand ervaring met de spexcel jasjes? Ik heb een normale jack en shirts van hun en die kwaliteit is wel erg goed.
https://nl.aliexpress.com...%2110000001193561322%21sh

[ Voor 11% gewijzigd door kadooosh op 19-09-2022 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Laatst online: 21:58
En als het nog goedkoper moet dan kun je deze van Ali overwegen voor €20. Is een jasje dat over je normale fietskleding gaat. Bedoeld om tijdens een hoosbui droog te blijven, minder bedoeld om een hele dag in te fietsen.
Vouwt lekker compact in. Mouwen lang genoeg, redelijk ademend, strakke pasvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

chielmi schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:31:
En als het nog goedkoper moet dan kun je deze van Ali overwegen voor €20. Is een jasje dat over je normale fietskleding gaat. Bedoeld om tijdens een hoosbui droog te blijven, minder bedoeld om een hele dag in te fietsen.
Vouwt lekker compact in. Mouwen lang genoeg, redelijk ademend, strakke pasvorm.
Voor hetzelfde gebruik heb ik deze van Rogelli:
https://koolesport.nl/pro...i-crotone-regen-jack-geel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 20:23
kadooosh schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:59:
[...]

[...]

Iemand ervaring met de spexcel jasjes? Ik heb een normale jack en shirts van hun en die kwaliteit is wel erg goed.
https://nl.aliexpress.com...%2110000001193561322%21sh
Dit jasje heb ik. In een fikse regenbui heeft het me op een rit van 17 KM keurig droog gehouden, zonder dat ik het warm kreeg. Je kunt het makkelijk oprollen tot een formaat dat in een achterzak past.
Enige nadeel is dat de rits niet zo jofel werkt. Daarom rits ik het jack niet meer volledig open. De onderkant laat ik dichtgeritst en ik trek het over mijn hoofd heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
kadooosh schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:48:
Ik zoek nog een goed regenjasje wat ik in mijn achterzak kan doen. Iemand tips welke fijn zijn?
Voor dagen zoals vandaag waar ik ga fietsen maar het onderweg misschien een beetje gaat regenen.
Voor een beetje regen heb ik een rogelli Essential. Heerlijk jack. Niet voor echte stevige buien maar af en toe wat gespatter dan is deze fijn. Ook voor als het ietsje kouder is of winderig is. En deze ademt wel, doordat er onder de armen en het rugpand een paneel van luchtdoorlatende stof is ingezet.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
nogeeninlog schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:31:
[...]

Dit jasje heb ik. In een fikse regenbui heeft het me op een rit van 17 KM keurig droog gehouden, zonder dat ik het warm kreeg. Je kunt het makkelijk oprollen tot een formaat dat in een achterzak past.
Enige nadeel is dat de rits niet zo jofel werkt. Daarom rits ik het jack niet meer volledig open. De onderkant laat ik dichtgeritst en ik trek het over mijn hoofd heen.
Wel duur voor ali begrippen?

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoi1234
nogeeninlog schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:31:
[...]

Misschien moet je een beetje kaarsvet op de rits doen. Gewoon een kaars pakken en die over de rits wrijven. Daarna een paar keer de iets openen en sluiten.

Daarna zal de rits een stuk soepeler moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 09:07
hoi1234 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 05:39:
[...]

Misschien moet je een beetje kaarsvet op de rits doen. Gewoon een kaars pakken en die over de rits wrijven. Daarna een paar keer de iets openen en sluiten.

Daarna zal de rits een stuk soepeler moeten lopen.
Ik doe altijd wat olijfolie erop 😂

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:22
He guys/girls/them,

Ik zoek een winterbroek voor op de MTB en ben uit gekomen op een Fox FlexAir Pro Fire Pants. Die kun je bij 0-10 graden aan, waterafstotend maar geen regenbroek, schijnt goed te zitten etc. Maar is ook niet heel goedkoop

2 vragen; hebben jullie ervaring met de maatvoering van Fox broeken en moet ik groter of gelijk aan mijnn spijkerbroeken maat kopen? En zijn er andere opties (merken, modellen) die aan te raden zijn. Ik zoek iets wat meer vrijheid bied dan een wielrenbroek, maar ook niet flabbert als een gek, goed gaat voor goedkoop.

Thanks!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 09:24
Holk schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:18:
He guys/girls/them,

Ik zoek een winterbroek voor op de MTB
Ik zoek zelf ook zoiets als beginnende mtb'er komende van wielrennen/gravel.
Heb zelf al de simond softshellbroek van Decathlon die her en der werd geprezen als mtb broek, maar volg graag even mee met anderen hun ideeën. Rapha trail lijn interesseert me ook, maar ik koop liefst zo veelzijdig mogelijke sportkleding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX

DDX

Galois schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:46:
[...]

Wow! Wat is dit weer voor een rit man! :)

Het meeste 'last' heb ik niet van de regen bij dit soort ritjes (oké, 1/5 van dit soort ritjes :)), maar van de kou! Als je nat bent en het daardoor koud krijgt, krijg ik het niet meer goed warm.

Vorige week was ik in de Eiffel (MTB) en op zondag nog een korte rit gemaakt van 3 uur in de volle regen, maar dat was echt wel het maximum... koud!

Ik heb wel goede kleding (ik had toen een Perfetto lange mouwen aan), maar niet regenspecifiek. Wellicht moet ik daar maar eens naar kijken.

Maar een regenbroek vast niet, dus je benen zijn wel nat (en koud) en je schoenen vast ook. Net zoals je hoofd...

Maar een tip voor een goed regenjack?
Een goede regenjas helpt een hoop.
En goede spatborden zodat je niet al die zooi tegen je lichaam aan gooit.

Kwa regenjas; goretex shakedry. Ik heb zelf de 7mesh oro. (zijn er van diverse merken met zelfde eigenschappen)
Kwa materiaal wel kwestbaar zou er dus niet zo snel mee gaan mtb'en of gravellen.
Maar super klein op te vouwen en in shirt te stoppen.

Vorige week wat geld uitgegeven bij pedla en 2 jacks gekocht :

https://thepedla.com/products/bold-microtech-jacket-coral

https://thepedla.com/products/bold-aquatech-jacket-off-white

Eerste jack tijdens rit van zaterdag aan gehad, voorkant is volledig waterdicht en adment aan achterkant.
En uurtje echte regen ging ook prima daarmee.

2e jack nog niet echt met regen getest maar is van zelfde materiaal, maar ook aan achterkant.
En achterop een zak met rits, dus daar kan je nog wat in stoppen.

Beide prijzige jacks, maar goed spul kost nou eenmaal geld...

7mesh heeft ook een regenbroek, geen ervaring mee.
Heb zelf een rapha shadow broek die ook wel redelijk waterafstotend is.
Maar in principe is bovenlijf het belangrijkste.
Benen trap je uiteindelijk wel weer warm.
Ik had zaterdag merino kniestukken en normale korte broek aan, kniestukken waren op bepaald moment wel nat maar later gewoon weer droog door warmte in benen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

Tnx @DDX . Zeker mooi spul, maar wel heeeeel erg duur!
(edit: ik had de website op AU staan... op NL gezet en dan 220 euro, min 10% 'discount on first order', maakt het weer wat dichterbij acceptabele prijzen :))

Ik fiets in de winter (ook bij regen, maar dan max 1-2 uur) altijd met Castelli Perfetto lange mouw. Ik doe daar dan afhankelijk van hoe koud het is, één of meerdere lagen onder. Gaat altijd prima!

......behalve dus als het te lang regent... Een uurtje is goed te doen met deze kleding, maar langer moet je eigenlijk wel regenjack hebben. Ik zal deze shakedry eens in de gaten houden, kijken of ik ooit wat moois in de aanbieding tegenkom.

Stond vorig jaar op het punt om de Castelli Idro te kopen die in de aanbieding was, ik meen voor 150 euro of zoiets. Niet gedaan omdat ik het toch wel duur vond voor een regenjack... Maar ook wel goede verhalen gehoord van dit jackie.

[ Voor 9% gewijzigd door Galois op 26-09-2022 14:21 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:27
@DDX Echter niet iedereen kan het zichzelf/partner verantwoorden om dat soort bedragen neer te leggen voor kleding. Maar jij hebt waarschijnlijk ook geen andere kleding, aangezien jij zo ongeveer de hele dag fietst :+

Maar ja, helaas goede producten kosten veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
wisselwerking schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:17:
@DDX Echter niet iedereen kan het zichzelf/partner verantwoorden om dat soort bedragen neer te leggen voor kleding. Maar jij hebt waarschijnlijk ook geen andere kleding, aangezien jij zo ongeveer de hele dag fietst :+

Goede regenjas kost veel geld.

Probleem is dat er in mijn ogen tussen een jasje van de decathlon en een jasje met shakedry eigenlijk niks zit. Behalve een hoop marketing geblaad, wat ze toch niet waar maken.

Dus wat je budget ook is. Koop iets goeds of koop een goedkope, maar val niet voor die stinkmarketing.

En naast regenjasjes heb je ook de Perfetto's van deze wereld, die zijn ook top. Maar na een x aantal keer wassen neemt wel de waterafstotendheid af. Ik vind het hele fijne jasjes, maar het zijn geen echte regenjassen.

En of je een regenjas ook echt nodig hebt.... Uiteindelijk maakt nat worden niet uit, zolang je het maar niet koud krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-09 17:55
@DDX schrok eerst even, maar met € prijzen wel te doen (natuurlijk nog niet goedkoop, maarja... hobby).

Geen import heffingen gehad? Lees dat alles vanaf Melbourne verstuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Rapha Core bib short in zowel maat M als in maat L? Ik val met mijn maten eigenlijk een beetje tussen wal en schip (lees: M en L). Ik heb nu een bib short in maat M en ondanks het zeem mooi op zijn plek blijft zitten, zit de broek wel erg straks en knelt ie soms ook op wat plekken waar je dat liever niet hebt.

Nu zit ik ook te kijken naar de winter bib tight maar twijfel nu heel erg over de maat. Ga ik een maatje groter bestellen met het idee dat het allemaal wat minder knelt maar wel kans dat het zeem gaat schuiven, of moet ik gewoon accepteren dat het heel strak zit en een M bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
wisselwerking schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:17:

Ik gok zo dat @DDX geen auto heeft? (hoeveel meer kilometers moet een mens nog afleggen? :+ )Dan spaar je al snel heel wat uit voor goede kleding en materiaal.

[ Voor 5% gewijzigd door BreadFan op 26-09-2022 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

RR46 schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:46:
@DDX schrok eerst even, maar met € prijzen wel te doen (natuurlijk nog niet goedkoop, maarja... hobby).

Geen import heffingen gehad? Lees dat alles vanaf Melbourne verstuurd wordt.
Helaas wel, import zit je tegenwoodig voor 99% aan vast.
Je krijgt vlak na het versturen al smsje van dhl of je even wilt betalen.

En Pedla is in Europa amper te krijgen, voorheen nog wel via sigma uk maar die heeft amper meer wat in hun winkel staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX

DDX

BreadFan schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:27:
[...]

Ik gok zo dat @DDX geen auto heeft? (hoeveel meer kilometers moet een mens nog afleggen? :+ )Dan spaar je al snel heel wat uit voor goede kleding en materiaal.
En weinig thuis zijn scheelt ook in gaskosten, kan je tegenwoordig ook hoop leuke kleding van kopen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
DDX schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:36:
[...]

En weinig thuis zijn scheelt ook in gaskosten, kan je tegenwoordig ook hoop leuke kleding van kopen :o
Die business case moet ik even narekenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

JEROENrgfgf schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:25:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Rapha Core bib short in zowel maat M als in maat L? Ik val met mijn maten eigenlijk een beetje tussen wal en schip (lees: M en L). Ik heb nu een bib short in maat M en ondanks het zeem mooi op zijn plek blijft zitten, zit de broek wel erg straks en knelt ie soms ook op wat plekken waar je dat liever niet hebt.

Nu zit ik ook te kijken naar de winter bib tight maar twijfel nu heel erg over de maat. Ga ik een maatje groter bestellen met het idee dat het allemaal wat minder knelt maar wel kans dat het zeem gaat schuiven, of moet ik gewoon accepteren dat het heel strak zit en een M bestellen.
Mijn mening is dat broek goed strak moet zitten, je hem met moeite aan krijgt zegmaar.
Zeem schuiven is garantie op last zitvlak.

Misschien een ander merk proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 09:24
Heb al een jaar een gore shakedry jasje, top ding. Vaak gewassen, gebruik tijdens gravel/commuten/bikepacken. Ziet er kwetsbaar uit maar tot nog toe duurzaam. Ademend genoeg om als windjack te gebruiken als het (nog) niet regent maar wel koud is. 220 euro voor betaald, geld meer dan waard als je niet teveel wil zweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
DDX schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:37:
[...]

Mijn mening is dat broek goed strak moet zitten, je hem met moeite aan krijgt zegmaar.
Zeem schuiven is garantie op last zitvlak.

Misschien een ander merk proberen ?
In dat geval is de M van de Rapha Core bib toch wel goed. Ik moet best wat moeite doen om de broek aan te krijgen maar als deze eenmaal op zijn plek zit, blijft hij wel goed zitten. De stof/zeem voelt alleen wat stug (als dat het juiste woord is).

Mijn andere broeken (1 kort en 1 lang) zijn beide van Nalini en die zijn echt een stuk soepeler, al zijn deze helaas wel te groot geworden (of ik smaller). Vooral mijn korte Nalini broek zit echt super als het zeem op de goede plek zit, alleen heb ik destijds het etiketje eruit geknipt en weet ik dus niet meer wat voor model het is 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

cedrix5 schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:55:
Heb al een jaar een gore shakedry jasje, top ding. Vaak gewassen, gebruik tijdens gravel/commuten/bikepacken. Ziet er kwetsbaar uit maar tot nog toe duurzaam. Ademend genoeg om als windjack te gebruiken als het (nog) niet regent maar wel koud is. 220 euro voor betaald, geld meer dan waard als je niet teveel wil zweten.
Waarom zou je zo'n regenjasje nou echt gaan wassen ?
Modder spoel je er zo af.

Met kewstbaar bedoel ik dat als je ergens tegen een struik zou komen met mtb of gravelbike je grote kans hebt op scheur.
En materiaal is niet echt te repareren oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

BreadFan schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:27:
[...]

Ik zat ooit bij DDX in de auto, dus is wel eens anders geweest! :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003

Kluus

Gang is alles

Van de week winterschoenen besteld voor de MTB en woon-werk, Shimano MW7, overigens op dit moment ook nog steeds interessant geprijsd bij hopmans!

Bij binnenkomst en kort uitproberen heb ik het idee gekregen dat dit mij zo gaat bevallen dat ik direct ook winterschoenen voor op de racer heb besteld (Fizik Artica R5), hopelijk kunnen de overschoenen voorlopig de ijskast in! oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Kluus schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:49:
Van de week winterschoenen besteld voor de MTB en woon-werk, Shimano MW7, overigens op dit moment ook nog steeds interessant geprijsd bij hopmans!
Bedankt voor de tip! Was opzoek naar overschoenen maar dit lijkt me een betere optie _/-\o_

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-09 17:55
Haha @Kluus , ik hoop ze vandaag ook te ontvangen en had hetzelfde idee... ben erg benieuwd of het voor 95% van de ritten voldoet (met name voor het forenzen vind ik die overschoenen erg omslachtig, kost relatief veel tijd steeds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003

Kluus

Gang is alles

RR46 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 08:13:
Haha @Kluus , ik hoop ze vandaag ook te ontvangen en had hetzelfde idee... ben erg benieuwd of het voor 95% van de ritten voldoet (met name voor het forenzen vind ik die overschoenen erg omslachtig, kost relatief veel tijd steeds).
Dat had ik inderdaad ook met forenzen en dan heb je ze ook een langere periode nodig als je rond 6:00 vertrekt bijvoorbeeld eigenlijk nu al… Daarnaast kreeg ik met overschoenen ook snel koude voeten, ik denk vooral door de zool en offroad op de MTB gaan ze snel los en kapot, dus hopelijk is dat allemaal nu ook voorbij. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 30-09-2022 08:21 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 63 Laatste