Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 37 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:11
Nou, de MW7 valt in ieder geval erg(!) groot uit als je het mij vraagt... iets wat in de regel niet zo is bij Shimano schoenen. Dus deze kunnen helaas retour en direct maar nieuwe besteld, in de hoop dat dat beter gaat zijn...

(vreemd genoeg, want heb meerdere Shimano schoenen en tot vandaag altijd dezelfde maat).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:00
Heeft iemand ervaring met fietskleding van 7Mesh (even los van het Gore Shakedry jack die redelijk populair is)? 7Mesh was afgelopen week in de aanbieding bij Futurum (sommige items nog steeds) en je hebt ook nog de €25 Strava kortingscode.

Heb van de week een lange broek ontvangen en eerste ingeving is dat ik onder de indruk ben. Mag ook wel voor die centjes en gezien de historie van het merk -een team van outdoor merk Arc'teryx wat besloot fietskleding te gaan maken- zijn mijn verwachtingen ook erg hoog.

Ik koop kleding vooral op fit en daarna op materialen en techniek. De (nieuwe) fit bij Assos en Q36.5 laat voor mij te wensen over terwijl die merken wel hoog scoren op de andere twee. Mijn favoriete merk is momenteel MAAP vanwege de perfecte fit en fijne, maar iets minder high tech stoffen. 7Mesh heeft dat bij deze bibtights slim opgelost door 'trimmable' uiteinden. Dat lost gelijk het probleem op van kiezen tussen te korte beenstukken of een te grote broek met plooien en loszittende zeem.

Afbeeldingslocatie: https://7mesh.com/media/catalog/product/g/e/get-the-shot-studios-photography-by-mark-whitehead-67_1_1.jpg?quality=80&bg-color=255,255,255&fit=bounds&height=700&width=700&canvas=700:700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:36
Kluus schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:49:
Van de week winterschoenen besteld voor de MTB en woon-werk, Shimano MW7, overigens op dit moment ook nog steeds interessant geprijsd bij hopmans!

Bij binnenkomst en kort uitproberen heb ik het idee gekregen dat dit mij zo gaat bevallen dat ik direct ook winterschoenen voor op de racer heb besteld (Fizik Artica R5), hopelijk kunnen de overschoenen voorlopig de ijskast in! oOo
Verdorie moest je dit nu posten. Nu wil ik dit ook. Ik heb shimano spd schoenen maat 46 (2 maten groter) en die staan er niet bij, dus ik kan gelukkig geen impuls aankoop doen...

Nu vraag ik mij wel af of het echt waterdicht is. Ik heb met wandelschoenen ook na een poos dat ze toch blijken te lekken, en het probleem met dat soort schoeisel is dan vooral dat het lang duurt voor ze droog zijn.

Koude voeten krijg ik trouwens toch wel, dat komt eerder door de doorbloeding dan door isolatie.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:52

Pierre

Van nature lui!

Van de week winterschoenen besteld voor de MTB en woon-werk, Shimano MW7, overigens op dit moment ook nog steeds interessant geprijsd bij hopmans!

Bij binnenkomst en kort uitproberen heb ik het idee gekregen dat dit mij zo gaat bevallen dat ik direct ook winterschoenen voor op de racer heb besteld (Fizik Artica R5), hopelijk kunnen de overschoenen voorlopig de ijskast in! oOo
Bedankt voor de tip, gisteren besteld en net binnen gekomen :) mooie schoenen. Kunnen de "oude" overschoenen in de afvalbak :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:53

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:42:
[...]

Verdorie moest je dit nu posten. Nu wil ik dit ook. Ik heb shimano spd schoenen maat 46 (2 maten groter) en die staan er niet bij, dus ik kan gelukkig geen impuls aankoop doen...

Nu vraag ik mij wel af of het echt waterdicht is. Ik heb met wandelschoenen ook na een poos dat ze toch blijken te lekken, en het probleem met dat soort schoeisel is dan vooral dat het lang duurt voor ze droog zijn.

Koude voeten krijg ik trouwens toch wel, dat komt eerder door de doorbloeding dan door isolatie.
46 staat wel bij alleen niet op volgorde! Ik heb overigens mijn gewone schoenmaat besteld en die zijn nog ruim, ik had ook een review gevonden dat dit een van de weinige shimano schoenen zijn die je niet hoeft te upsizen. @RR46 heeft dat ook al gezien zie ik nu helaas, ik heb normaal nooit shimano schoenen dus ik wist dat niet, anders had ik wel gewaarschuwd. ;)

En echt 100% waterdicht zijn winterschoenen nooit voor zover ik kan zien, behalve als je met gaiters aan de gang gaat, maar dat heb je met overschoenen ook alleen het drogen dan inderdaad, maarja als het zo ver is gekomen dan kan je altijd even terugvallen op overschoenen. Hier is in ieder geval de zool waterdicht, dat zal al een boel schelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 01-10-2022 16:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

Vandaag komt m'n beste aankoop van het jaar binnen:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0658/2507/products/vatican_city_490502da-afea-4e1b-a8d8-6dbdb975eec8_1024x1024.jpg?v=1571441670

sinds ik een week of wat geleden las dat er daadwerkelijk een fietser (uit Nederland) voor Vaticaan Stad uit kwam tijdens het WK vond ik dat ik ook zo'n kek shirtje moest hebben.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:55
Bezulba schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:01:
Vandaag komt m'n beste aankoop van het jaar binnen:

[Afbeelding]

sinds ik een week of wat geleden las dat er daadwerkelijk een fietser (uit Nederland) voor Vaticaan Stad uit kwam tijdens het WK vond ik dat ik ook zo'n kek shirtje moest hebben.
Smaken verschillen gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

La1974 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:25:
[...]

Smaken verschillen gelukkig :)
Ik zeg niet dat het een fantastisch mooi shirtje is.

Maar je bent 1. goed herkenbaar en 2. hebt een shirtje wat niet iedereen draagt (bollentrui......)

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:55
Bezulba schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:11:
[...]

Maar je bent 1. goed herkenbaar en 2. hebt een shirtje wat niet iedereen draagt (bollentrui......)
Super goed dat je iets hebt gevonden wat je zocht. Maar ik zou dit nooit aantrekken. Zelfs al kreeg ik geld toe.

Maar nogmaals, dat is smaak.

Iedereen dezelfde eenheidsworst is ook niet goed.

Veel plezier ermee. Uniek is ie zeker d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Bezulba schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:11:
[...]

3. Je bent gezegend.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:00
La1974 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:18:
[...]

Super goed dat je iets hebt gevonden wat je zocht. Maar ik zou dit nooit aantrekken. Zelfs al kreeg ik geld toe.

Maar nogmaals, dat is smaak.

Iedereen dezelfde eenheidsworst is ook niet goed.

Veel plezier ermee. Uniek is ie zeker d:)b
Ik heb zelf toevallig laatst op de Vuelta een oude shirt op de kop getikt uit het rek met restanten. Heb zelf geen/weinig kennis van professioneel wielrennen maar vond deze er leuk uitzien en had nog maar één shirt.

Kreeg vervolgens toch nog wel het nodige commentaar (niet per se kritisch, maar het shirtje bracht de nodige discussies op gang). Kennelijk heeft deze ploeg in het verleden de nodige stof doen opwaaien ;)

Afbeeldingslocatie: https://cyclewear.eu/media/catalog/product/cache/1/image/1800x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/a/s/astana_shirt_km_2016.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:56

Oxigeon

En zo is dat!

Valorian schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:12:
[...]

Ik heb zelf toevallig laatst op de Vuelta een oude shirt op de kop getikt uit het rek met restanten. Heb zelf geen/weinig kennis van professioneel wielrennen maar vond deze er leuk uitzien en had nog maar één shirt.

Kreeg vervolgens toch nog wel het nodige commentaar (niet per se kritisch, maar het shirtje bracht de nodige discussies op gang). Kennelijk heeft deze ploeg in het verleden de nodige stof doen opwaaien ;)

[Afbeelding]
Whehe. Vino en Co. Onze Russische "vrienden"

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

Dat is natuurlijk het belangrijkst!

blup

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Valorian schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:12:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb ooit half Astana afgezocht naar zo'n shirt. Want ja als je daar bent is shirt kopen wel leuk. Dat is helaas niet gelukt. Ik hou wel van een beetje discussie op de fiets of het terras. Ik sprak laatst nog een man die in een shirt van Lance zijn winkel rijdt en die vertelde ook wel dat het discussie geeft zo'n shirt.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

Heb afgelopen winter veel plezier gehad van de R5, nu ook maar eens kijken naar die MW7's, thanks!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:40
Ik twijfel om een 3/4 bib te kopen, beenstukken vind ik meestal niet fijn zitten.
Wat zijn jullie ervaringen met een 3/4 bib?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Strider schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:45:
Ik twijfel om een 3/4 bib te kopen, beenstukken vind ik meestal niet fijn zitten.
Dat als je sokken een beetje lang zijn je net zo goed een lange broek aan kunt trekken. Ik vind de 3/4 die ik had (2 verschillende merken ooit geprobeerd) meer 4/5 broeken waardoor je met een wat langere sok dan enkel sokken al snel geen huid meer over hebt (en dus net zo goed een lange broek aan kunt trekken).

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:09

McMiGHtY

- burp -

Met een 3/4 broek haal je de flexibiliteit die je hebt met kniestukken en/of beenstukken hebt compleet weg.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:07

DDX

3/4 broeken hebben (naar mijn mening) nadeel dat deel rond je knie vrij strak zit.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty!
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 09:16
Toch vrij fris op de fiets met wat wind. Twijfel tussen aanschaf van een windjack, bijvoorbeeld een Sportful HotPack of een gilet. Wat is in jullie ogen meer waardevol met het oog op komende maanden? Ik heb al een winterjack voor de echte kou. Ergens twijfel dat een echt windjack wellicht weer te warm zou zijn tijdens wisselende condities.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03
Je kan ook een dunne lange broek nemen: https://www.lapassione.cc...ge-midweight-tights-black
Ik zit daar zelf ook al een tijdje naar te kijken, want met beenwarmers onder m'n korte broekspijpen werken de grippers van m'n broek niet goed en zit m'n broek niet lekker, en met beenwarmers over de broekspijpen werken de grippers van m'n beenwarmers niet goed en zakken de beenwarmers af.
Marty! schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:05:
Toch vrij fris op de fiets met wat wind. Twijfel tussen aanschaf van een windjack, bijvoorbeeld een Sportful HotPack of een gilet. Wat is in jullie ogen meer waardevol met het oog op komende maanden? Ik heb al een winterjack voor de echte kou. Ergens twijfel dat een echt windjack wellicht weer te warm zou zijn tijdens wisselende condities.
Als je nog geen (winddicht) gilet hebt zou ik je er zeker eentje aanraden. Ik vindt dat een ideaal kledingstuk en gebruik het (veel) meer dan arm/beenwarmers. Ook al is Alex Dowsett van mening dat het een nutteloos kledingstuk is.

[ Voor 11% gewijzigd door Jesse op 04-10-2022 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:19
Marty! schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:05:
Sportful Fiandre Medium hierzo, ik doe dit ook aan als het nog 15 - 18 graden is. Rits beetje open als het warm wordt. Ook al aangehad bij +-8° en regen, ook warm gebleven. (met shirt eronder)

Eerste aankoop van Sportful en erg onder de indruk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Ik heb er zelf ooit eentje gehad maar vond het niks.
Ik heb nu een dunne lange bib en dat vind ik een stuk beter. (Overigens gewoon van AliExpress en viel niet eens tegen.)
Die halve kuit bloot zet wat mij betreft ook geen zoden aan de dijk.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:36

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb er eentje, maar vind dat de pijpen wat te makkelijk omhoog kruipen en in je knieholte opkrullen. Liever gewoon kort of lang. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

Ze zitten erg lekker, bedankt voor de tip d:)b

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 19:56
Mistraller schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:09:
[...]

Die halve kuit bloot zet wat mij betreft ook geen zoden aan de dijk.
Ik heb arthrose in mijn rechterknie en daarvoor is het soms erg fijn als deze tijdens de rit wat warmer blijft. Dus als de temperatuur prima is voor een korte bib (en een lange zou te warm zijn) maar er veel wind staat is het fijn als m'n knie niet te veel afkoelt. Zonder knie problemen zou ik obv. de omstandigheden gewoon kiezen tussen een lange of korte bib.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelwillems
Ook even inhakend op de winterschoenen:

Het valt me op dat op veel SPD-SL winterschoenen de cleat positie niet is aan te passen (o.a. DMT WKR1, Fizik Artica R5). Weet iemand waarom hiervoor wordt gekozen?

Overigens ga ik denk ik mijn winterfiets uitrusten met SPD pedalen (dank voor de Shimano MW7 tip @Kluus). Maar ben gewoon nieuwsgierig waarom veel(?) SPD-SL winterschoenen een vaste cleat positie hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
roelwillems schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:16:
Ook even inhakend op de winterschoenen:

Het valt me op dat op veel SPD-SL winterschoenen de cleat positie niet is aan te passen (o.a. DMT WKR1, Fizik Artica R5). Weet iemand waarom hiervoor wordt gekozen?

Overigens ga ik denk ik mijn winterfiets uitrusten met SPD pedalen (dank voor de Shimano MW7 tip @Kluus). Maar ben gewoon nieuwsgierig waarom veel(?) SPD-SL winterschoenen een vaste cleat positie hebben.
De speling zit op de cleat zelf, niet in de driepuntsbevestiging op de schoen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX

DDX

Sommige schoenen hebben ook speling op de driepuntsbevestiging.
Maar is niet specifiek iets met zomer of winterschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
SirLenncelot schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:48:
[...]

De speling zit op de cleat zelf, niet in de driepuntsbevestiging op de schoen.
DDX schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:50:
Sommige schoenen hebben ook speling op de driepuntsbevestiging.
Maar is niet specifiek iets met zomer of winterschoenen.
Dank, nooit over na gedacht. Toevallig hebben mijn zomerschoenen en de modellen die ik heb gepast/bekeken tot nu toe toevallig allemaal afstelmogelijkheden gehad. Ging er vanuit dat dit een vast gegeven was 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX

DDX

Helaas wisselt afstelmogelijkheden heel veel, soms kan je plaatjes ook niet ver genoeg naar achteren plaatsen. (naar mijn mening/voorkeur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ligt maar net hoe je je plaatjes moet hebben natuurlijk of je genoeg verstel mogelijkheden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:40
Ik heb 2 broeken die tijdens een fietsrit redelijk snel gaan stinken. Met azijn krijg ik deze geur er niet uit, tenminste ik heb er wat azijn op gedaan en dat 2 uur laten inweken en daarna uitgewassen. Het is wel minder geworden maar het is niet weg.

Nu kreeg ik als tip om Biotex te proberen, de groene variant. Werkt dit goed, en is dit niet schadelijk voor je fietskleding? De bedoeling zou dan zijn om je fietskleding een nacht in de Biotex te laten weken en vervolgens uit te wassen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Strider schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:55:
Ik heb 2 broeken die tijdens een fietsrit redelijk snel gaan stinken. Met azijn krijg ik deze geur er niet uit, tenminste ik heb er wat azijn op gedaan en dat 2 uur laten inweken en daarna uitgewassen. Het is wel minder geworden maar het is niet weg.

Nu kreeg ik als tip om Biotex te proberen, de groene variant. Werkt dit goed, en is dit niet schadelijk voor je fietskleding? De bedoeling zou dan zijn om je fietskleding een nacht in de Biotex te laten weken en vervolgens uit te wassen.
Moet toch prima goed gaan als je het conform de instructie (van de biotex en het kledingstuk) gebruikt? Handwas is normaalgesproken vriendelijker dan machinewas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:19

Hoeveel is "wat azijn"? Met stinkende kleding gebruik ik ongeveer 20% schoonmaakazijn in warm water en laat het daar minimaal een uur of 4 in weken. De kleding compleet ondergedompeld. Daarna uitspoelen en wassen zoals gebruikelijk. Als kleding niet geweekt mag worden, mijn gribgrab armwarmers bijvoorbeeld, dan zou ik het ook niet weten. Gelukkig stinken die niet.
Verder helpt het om kleding zsm na gebruik te wassen maar op een meerdaagse tocht is dat niet altijd mogelijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13:37

Biotex is prima spul, kan me niet voorstellen dat dit enige nadelige invloed heeft op je fietskleding. Gewoon de instructie volgen inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24

Azijn vind ik niet zo effectief, paar keer gebruikt bij een aantal shirtjes maar mocht niet echt baten. Ik gebruik af en toe wel eens "HG tegen nare geurtjes in sportkleding" en dat vind ik bijzonder goed werken. Niet te lang boven het potje hangen want dan slaat het gelijk op je adem. Vooralsnog merk ik dat het geen effect heeft op de kleding zelf, behalve dat het fris ruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:36

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Wat voornamelijk vies gaat ruiken is boterzuur, krijg je eruit met (baking) soda en/of Biotex. Niet iedereen maakt er evenveel van aan, en niet iedereen ruikt het even goed, dus hoe vaak en hoe lang je moet soppen wisselt nogal per persoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:11

Steeffoon

Smartphone-nerd

Voor de temperaturen rond een graad of 13-16, twijfel ik. Wat raden jullie aan om aan te schaffen; een (extra) shirt met lange mouwen, of armstukken?
Hoor van sommigen dat armstukken meer strakker zitten, maar dat is misschien wat persoonlijk.
Als ik kies voor armstukken ga ik er niet vanuit dat ik deze onderweg uit doe; omdat ik ze voornamelijk dan in de herfst wil gaan gebruiken. Kwam deze drie al tegen... of kan ik dan beter kiezen voor een lange mouwen shirt (dat duurder is)?

Graag jullie advies!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Steeffoon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:35:
Voor de temperaturen rond een graad of 13-16, twijfel ik. Wat raden jullie aan om aan te schaffen; een (extra) shirt met lange mouwen, of armstukken?
Hoor van sommigen dat armstukken meer strakker zitten, maar dat is misschien wat persoonlijk.
Als ik kies voor armstukken ga ik er niet vanuit dat ik deze onderweg uit doe; omdat ik ze voornamelijk dan in de herfst wil gaan gebruiken. Kwam deze drie al tegen... of kan ik dan beter kiezen voor een lange mouwen shirt (dat duurder is)?

Graag jullie advies!
Deze icm een zomerjersey + armstukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-pXrHbmenngWpyciJ0Ph1n8hUPQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s9WihTLZGMVTbLfbzX4CFags.jpg?f=user_large
(klikbaar)

Of een Castelli Perfetto light, met dun zweetshirt en armstukken.

Maar alles verschilt per persoon, sommige zullen bovenstaande pas onder de 10 graden aantrekken (maar ik heb het snel koud).
En het ligt er ook aan: is het 16 graden windstil met zonnetje, of 13 graden zonder zon, vochtig en windkracht 5.
Daarnaast, doe je een duurritje van 4 uur, of ga je een uurtje intervallen.
En bovenal, wat is je budget.

Decathlon heeft ook leuke dunne bodywarmers.

mhr-zip in "Het grote fietskleding topic"

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 07-10-2022 17:55 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:19

Phydomir

Dennis

Het is lastig. 16 graden met weinig wind en een zonnetje is prima te doen in kort/kort. 16 graden met bewolking en (veel) wind is lang/lang erg fijn. Wat dat betreft zijn arm en beenstukken wel erg makkelijk. Al zie ik arm/been stukken ook meer als iets voor als het in de ochtend 10 graden is maar na 1,5u het misschien wel 22 graden is.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

mhr-zip schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:47:
[...]

Deze icm een zomerjersey + armstukken.

[Afbeelding]
(klikbaar)

Of een Castelli Perfetto light, met dun zweetshirt en armstukken.

Maar alles verschilt per persoon, sommige zullen bovenstaande pas onder de 10 graden aantrekken (maar ik heb het snel koud).
En het ligt er ook aan: is het 16 graden windstil met zonnetje, of 13 graden zonder zon, vochtig en windkracht 5.
Daarnaast, doe je een duurritje van 4 uur, of ga je een uurtje intervallen.
En bovenal, wat is je budget.

Decathlon heeft ook een leuke dunne bodywarmer.
Dank voor je uitgebreide reactie.
Heb al het één en ander van Craft, deze nog niet, ziet er goed uit:). Draad overigens altijd een Mesh ondershirt onder mijn kleding.

Ervaar jij armstukken als strakzittend? of dit is ook een kwestie van wennen?
Ik heb het zelf ook snel koud, hoewel dat op de fiets volgens mij -tot nu toe- wel meevalt.
Mijn budget is sowieso onder de honderd euro, liefst onder de 50, aangezien er al voor een hoop geld aan kleding en dergelijke is aangeschaft :9. Ik zoek echt wat voor de koudere herfstdagen. Ik verwacht dan tussen de 1 en 3 uur te toeren per fietstochtje.
Phydomir schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:48:
Het is lastig. 16 graden met weinig wind en een zonnetje is prima te doen in kort/kort. 16 graden met bewolking en (veel) wind is lang/lang erg fijn. Wat dat betreft zijn arm en beenstukken wel erg makkelijk. Al zie ik arm/been stukken ook meer als iets voor als het in de ochtend 10 graden is maar na 1,5u het misschien wel 22 graden is.
Daar heb je zeker een punt. Ik verwacht dat in de herfst het vooral bewolkt zal zijn. Dan zou jij gaan voor lange mouwen in plaats van armstukken, begrijp ik uit je reactie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:19

Phydomir

Dennis

Steeffoon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:58:
Daar heb je zeker een punt. Ik verwacht dat in de herfst het vooral bewolkt zal zijn. Dan zou jij gaan voor lange mouwen in plaats van armstukken, begrijp ik uit je reactie?
Persoonlijk wel ja. Al moet ik zeggen dat goed passen armstukken ook prima zitten en na een tijdje merk je niet meer dat je ze aan hebt. Maar als ik van te voren weet dat ik ze toch aan houd trek ik liever m'n winter/herfst jack met lange mouwen aan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
@mhr-zip Bedankt voor de Craft tip, besteld bij Decathlon voor € 26,81 was nog net mijn maat beschikbaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
RigolleM schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:07:
@mhr-zip Bedankt voor de Craft tip, besteld bij Decathlon voor € 26,81 was nog net mijn maat beschikbaar :9
:?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:53

Kluus

Gang is alles

Graag jullie advies!
Armstukken hier, eventueel met een windstopper. Lange shirts zijn vaak ook wat meer gevoerd, die van mij wel tenminste. Ook lekker, maar horen voor mijn persoonlijke gevoel meer bij de winter outfit wanneer het de verwachting is dat de hele rit onder de 12 graden blijft. Op de goede dagen in Lente/herfst lekker modulair doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 07-10-2022 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024

Graag jullie advies!
Waarom is het precies een probleem dat armwarmers vaak strak zitten?

Mijn ervaring is dat ze net nieuw uit de verpakking erg strak kunnen zitten, maar dat wordt na de eerste draagbeurt wel minder. Ik merk eigenlijk niet dat ik ze aan heb. Ze knellen dus niet (neem aan dat jij daar bang voor bent..

Armwarmers zijn denk ik breder inzetbaar, omdat je ze ook snel uit kunt doen als je het heet krijgt. Voordeel van een shirt is dat ze lang niet zo strak zitten. Dat helpt weer bij het laagjesprincipe, waarbij je meerdere lagen over elkaar aantrekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

hoi1234 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 07:58:
[...]

Waarom is het precies een probleem dat armwarmers vaak strak zitten?

Mijn ervaring is dat ze net nieuw uit de verpakking erg strak kunnen zitten, maar dat wordt na de eerste draagbeurt wel minder. Ik merk eigenlijk niet dat ik ze aan heb. Ze knellen dus niet (neem aan dat jij daar bang voor bent..

Armwarmers zijn denk ik breder inzetbaar, omdat je ze ook snel uit kunt doen als je het heet krijgt. Voordeel van een shirt is dat ze lang niet zo strak zitten. Dat helpt weer bij het laagjesprincipe, waarbij je meerdere lagen over elkaar aantrekt.
Ik vroeg me hetzelfde af.. ik vind het eigenlijk wel prettig dat ze strak zitten. Heb een paar van Castelli (nanoflex) en die gaan al jaren mee, een van mijn betere aankopen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

DeFeCt schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:04:
[...]

Heb afgelopen winter veel plezier gehad van de R5, nu ook maar eens kijken naar die MW7's, thanks!
Voor iedereen die de MW7 nog overweegt, deze vallen echt een stuk groter dan andere Shimano schoenen. Ik moet de mijne terugsturen voor een maat kleiner, terwijl ik toch al drie paar schoenen van Shimano heb, allemaal in dezelfde maat.

Heb Hopmans gewezen op het feit dat de tekst op de website niet klopt, ze vallen zeker groter uit, niet andersom :) Hele nette service, ik mag ze kosteloos retourneren.

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller

Graag jullie advies!
Gisteren had ik lang-kort met beenstukken. Maar toen werd het wat warmer in de middag dus beenstukken uit, en na een tijdje toch ook de mouwen maar even opgestroopt. Dat lange shirt gebruik ik ook voor 1 of 2 laagjes eronder dus dat vind ik ook altijd nog een optie. Is geen gevoerd shirt overigens. Herfst is gewoon lastig om in te schatten, omdat zon en wind nogal invloed hebben.
Dat vind ik met mijn korte jerseys namelijk vooral een ding; ze zijn heel dun. En ik vind been- of armstukken toch net iets onhandiger eigenlijk. Als je ze uitdoet moet je ook nog een vakje vrij hebben in je jersey en meestal zit daar eten in bij mij.
Kortom; ik zou een lange ongevoerde jersey pakken.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Dank jullie wel allemaal voor de nuttige reacties. Daar kan ik zeker wat mee.
Ik denk dat ik dan toch kies voor een lange mouwen shirt, toevallig iemand ervaring met deze, of iets vergelijkbaars? Deze vond ik opvallend en goed geprijsd.

Ik fiets zelf pas sinds juni, dus ben nu rond aan het kijken wat een nuttige toevoeging is voor in mijn kledingkast voor de herfst en waarschijnlijk ook winter. Ook met betrekking tot laagjes en dergelijke. Goed om te weten is dat ik bij veel regen niet de deur uit zal gaan. Een buitje zal me niet direct tegenhouden. Hele harde wind hoeft van mij ook niet, de rest hoeft me niet direct tegen te houden. Mijn ritten zijn ongeveer 1-3 uur , pakweg 25-80km) en fiets gemiddeld 2x per week.

Ik heb op dit moment in de kast:
- 2x lange broek (Northwave en Craft)
- 3x korte bibshort (2x Craft, 1x Castelli)
- 3x korte mouwen shirt
- 1x decathlon wielershirt met lange mouwen (dat is deze)
- 1x onder shirt van Decathlon (dat is deze)
- 3x Mesh mouwloos onder shirt (dat zijn deze)

Wat is echt aan te raden om aan te schaffen voor de komende maanden? En waar moet ik dan per product goed op letten?
Zat zelf in ieder geval nog te denken aan dus een shirt met warme mouwen. Maar misschien is het handiger, als dit een windstopper is?

En hoe werken jullie met laagjes, en heb ik daarvoor al de spullen in huis? Heb al aardig geprobeerd wat in te lezen hierover, maar lees heel veel verschillende termen en ideeën. Het liefst niet al te duur, aangezien ik dit jaar al ontzettend veel heb geïnvesteerd in alles voor de nieuwe hobby. De geldboom moet nog een beetje in bloei komen, ben geen professioneel en die ambitie heb ik ook niet. :9

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Steeffoon schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:26:
Ik denk dat ik dan toch kies voor een lange mouwen shirt, toevallig iemand ervaring met deze, of iets vergelijkbaars? Deze vond ik opvallend en goed geprijsd.

Ik fiets zelf pas sinds juni, dus ben nu rond aan het kijken wat een nuttige toevoeging is voor in mijn kledingkast voor de herfst en waarschijnlijk ook winter. Ook met betrekking tot laagjes en dergelijke. Goed om te weten is dat ik bij veel regen niet de deur uit zal gaan. Een buitje zal me niet direct tegenhouden. Hele harde wind hoeft van mij ook niet, de rest hoeft me niet direct tegen te houden. Mijn ritten zijn ongeveer 1-3 uur , pakweg 25-80km) en fiets gemiddeld 2x per week.

- 3x korte mouwen shirt

Wat is echt aan te raden om aan te schaffen voor de komende maanden? En waar moet ik dan per product goed op letten?
Zat zelf in ieder geval nog te denken aan dus een shirt met warme mouwen. Maar misschien is het handiger, als dit een windstopper is?

En hoe werken jullie met laagjes, en heb ik daarvoor al de spullen in huis? Heb al aardig geprobeerd wat in te lezen hierover, maar lees heel veel verschillende termen en ideeën. Het liefst niet al te duur, aangezien ik dit jaar al ontzettend veel heb geïnvesteerd in alles voor de nieuwe hobby. De geldboom moet nog een beetje in bloei komen, ben geen professioneel en die ambitie heb ik ook niet. :9

Alvast heel erg bedankt!
Als het nog niet al te koud is en blote armen eigenlijk te koud en een lang shirt als buitenste laag eigenlijk nog te warm dan draag ik vaak deze onder mijn korte buitenste laag. Blokkeert de wind op je torso een heeft dunne mouwen (die eventueel op te stropen zijn tot aan de ellebogen mocht het te warm worden)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Mistraller schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:09:
[...]

Gisteren had ik lang-kort met beenstukken. Maar toen werd het wat warmer in de middag dus beenstukken uit, en na een tijdje toch ook de mouwen maar even opgestroopt. Dat lange shirt gebruik ik ook voor 1 of 2 laagjes eronder dus dat vind ik ook altijd nog een optie. Is geen gevoerd shirt overigens. Herfst is gewoon lastig om in te schatten, omdat zon en wind nogal invloed hebben.
Dat vind ik met mijn korte jerseys namelijk vooral een ding; ze zijn heel dun. En ik vind been- of armstukken toch net iets onhandiger eigenlijk. Als je ze uitdoet moet je ook nog een vakje vrij hebben in je jersey en meestal zit daar eten in bij mij.
Kortom; ik zou een lange ongevoerde jersey pakken.
Ooit van iemand de tip gekregen om je arm- en beenwarmers achter de bretels te stoppen. Ziet er achterlijk uit maar het werkt geweldig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:19
Mijn setup met dit weer (8-17 graden)

- Zweetshirt (under Armour / craft)
- Castelli Perfetto Convertible
- Zomer Bibs (pick any)
- Knie stukken

Eventueel nog kniestukken vervangen door warm-up gel wanneer je aan de bovenkant zit qua temp indicatie.

Vanochtend vroeg vertrokken met 8 graden, daarna werd het best zonnig (14 graden ofzo?) en had flinke workout, dus toen gingen de mouwtjes zelfs af!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:39
@RigolleM Gaat het om de volgende van Craft ? https://www.decathlon.be/...5-26e8ceee6402_c1&c=ZWART

Dat is nl een andere die @mhr-zip bedoelt. Let hierbij om de toevoeging 'Wind' in de naam: https://www.decathlon.be/...1-4cf09336d5cb_c1&c=ZWART

Nb. het merk Craft is via de NL website niet leverbaar van Decathlon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
EdwinW schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:24:
@RigolleM Gaat het om de volgende van Craft ? https://www.decathlon.be/...5-26e8ceee6402_c1&c=ZWART

Dat is nl een andere die @mhr-zip bedoelt. Let hierbij om de toevoeging 'Wind' in de naam: https://www.decathlon.be/...1-4cf09336d5cb_c1&c=ZWART

Nb. het merk Craft is via de NL website niet leverbaar van Decathlon.
Neen, gaat over de Craft Active Extreme X CN SS M - Noir, maar zie dat deze niet meer aan die prijs wordt verkocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jesse
Steeffoon schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:26:

- 3x korte mouwen shirt

Alvast heel erg bedankt!
Volgens mij heb je al heel wat goede ideeen gekregen hierboven en ben je qua garderobe ook al aardig voorzien. Dat decathlon wielershirt met lange mouwen kan ik niet helemaal inschatten, maar ik denk dat die warmer is dan een dun longsleeve shirt. Zo'n laatste shirt vind ik erg fijn deze tijd van het jaar. Dat is qua dikte van de stof dus ongeveer hetzelfde als een zomershirt, maar dan met lange mouwen.
Daarnaast denk ik dat een windvestje een leuke uitbreiding van je garderobe kan zijn. Zoiets: mhr-zip in "Het grote fietskleding topic" En allicht (dunne) beenwarmers. Daarmee kan je het gat tussen een korte bib en een (meestal gevoerde) lange bib vullen.

(Als je wilt gaan fietsen met de temperatuur waarbij je een winter jasje gaat gebruiken, denk dan ook aan helmmuts, winter handschoenen en overschoenen.)

Wat de laagjes betreft: je hebt heel wat ondershirts en korte mouwen shirts, dus je kan prima eens proberen of het voor jou werkt om er een paar over elkaar heen aan te trekken. Ik hou het meestal beperkt tot één ondershirt (hetzij zonder mouw, met mouw, sporadisch met lange mouw) en één shirt (hetzij kort, lang of lang en wat dikker) met optioneel een windvestje.

Vandaag had ik dit aan (en nog een klakske) voor zo'n vijf uur op pad:
https://www.futurumshop.n...rino-black-windvest.phtml
https://tic-cc.com/produc...leeve-jersey-neon-orange/
https://en.eroe.cc/logo-base-layer-white
https://www.lapassione.cc...l-bib-shorts-black?frm=NL
https://www.gripgrab.com/...spring-autumn-leg-warmers
Terugkijkend had ik liever een ietsje warmer ondershirt aangetrokken, bijvoorbeeld iets met korte mouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 09-10-2022 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Jesse schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 00:06:
[...]

Volgens mij heb je al heel wat goede ideeen gekregen hierboven en ben je qua garderobe ook al aardig voorzien. Dat decathlon wielershirt met lange mouwen kan ik niet helemaal inschatten, maar ik denk dat die warmer is dan een dun longsleeve shirt. Zo'n laatste shirt vind ik erg fijn deze tijd van het jaar. Dat is qua dikte van de stof dus ongeveer hetzelfde als een zomershirt, maar dan met lange mouwen.
Daarnaast denk ik dat een windvestje een leuke uitbreiding van je garderobe kan zijn. Zoiets: mhr-zip in "Het grote fietskleding topic" En allicht (dunne) beenwarmers. Daarmee kan je het gat tussen een korte bib en een (meestal gevoerde) lange bib vullen.

(Als je wilt gaan fietsen met de temperatuur waarbij je een winter jasje gaat gebruiken, denk dan ook aan helmmuts, winter handschoenen en overschoenen.)

Wat de laagjes betreft: je hebt heel wat ondershirts en korte mouwen shirts, dus je kan prima eens proberen of het voor jou werkt om er een paar over elkaar heen aan te trekken. Ik hou het meestal beperkt tot één ondershirt (hetzij zonder mouw, met mouw, sporadisch met lange mouw) en één shirt (hetzij kort, lang of lang en wat dikker) met optioneel een windvestje.

Vandaag had ik dit aan (en nog een klakske) voor zo'n vijf uur op pad:
https://www.futurumshop.n...rino-black-windvest.phtml
https://tic-cc.com/produc...leeve-jersey-neon-orange/
https://en.eroe.cc/logo-base-layer-white
https://www.lapassione.cc...l-bib-shorts-black?frm=NL
https://www.gripgrab.com/...spring-autumn-leg-warmers
Terugkijkend had ik liever een ietsje warmer ondershirt aangetrokken, bijvoorbeeld iets met korte mouwen.
Hartelijk dank voor je uitgebreide bericht. Hier kan ik zeker wat mee!

Goede tips voor de winter inderdaad, ga ik ook even naar kijken tzt. Dat wielershirt met lange mouwen van de Decathlon is inderdaad wat warmer dan een 'normaal' renshirt. Mede daarom denk ik dat een lang wielershirt nog wel een idee is.

Ik ga maar eens rondshoppen voor een shirt met lange mouwen en een windstopper als eerst. Ik vermaak me wel dit weekend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
RigolleM schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:43:
[...]

Neen, gaat over de Craft Active Extreme X CN SS M - Noir, maar zie dat deze niet meer aan die prijs wordt verkocht.
Dit is een heel goed shirt, en voor die prijs zeker niet terug sturen.

Maar echt een ander shirt dan dat ik aanrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13:37
Viel me op vandaag dat er ontzettend veel met driekwartbroek fietste. Heb dat nooit helemaal begrepen maar lijkt ineens helemaal in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:13
Ik heb kniestukken waardoor ik een 3/4 kan maken van mijn korte broeken. Ideaal als het nog niet koud genoeg is voor tights vind ik. Een echte 3/4 broek zou ik wel willen omdat dat sneller aan/uit kleden is met minder gedoe, alleen dan moet je wel veel fietsen om het nut eruit te halen die paar keer dat ik het nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:59
jelmuur schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:56:
Viel me op vandaag dat er ontzettend veel met driekwartbroek fietste. Heb dat nooit helemaal begrepen maar lijkt ineens helemaal in
Het enige fijne wat ik aan de driekwartbroek vind is dat de combinatie met normale beenstukken ervoor zorgt dat je een mooi sluitend geheel hebt. Ik heb namelijk vaak last van een onbedekte gedeelte op mijn bovenbenen bij een normale broek en beenstukken. Zal wel iets langere bovenbenen hebben dan gemiddeld en de boel iets te heet wassen :+

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:19
Weet je zeker dat het 3-kwartsbroeken zijn of niet gewoon kniestukken?

Zie mijn post hierboven. Is gewoon ideaal met deze temperatuur. Daarnaast zijn kniestukken ook economisch, je hoeft er niet een aparte broek voor te kopen.

Qua uitstraling vind ik het ook niet persé mooi. Wel functioneel.

Probeer het eens zou ik zeggen, voor nog geen 20 euro te halen bij Decathlon (no-logo) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Joarie schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:11:
[...]

Het enige fijne wat ik aan de driekwartbroek vind is dat de combinatie met normale beenstukken ervoor zorgt dat je een mooi sluitend geheel hebt. Ik heb namelijk vaak last van een onbedekte gedeelte op mijn bovenbenen bij een normale broek en beenstukken. Zal wel iets langere bovenbenen hebben dan gemiddeld en de boel iets te heet wassen :+
Of gewoon te kleine beenstukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Ik sluit niks uit :+
Was de eerst paar beenstukken die ik jaren geleden zonder onderzoeken kocht toen ik het opeens koud kreeg op woon-werk-ritten in het naseizoen.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Misschien zijn het wel kniestukken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
SirLenncelot schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:28:
Misschien zijn het wel kniestukken 8)7
Ik begin te twijfelen maar na het consulteren van het internet kan ik met zekerheid zeggen dat het wel beenstukken zijn :+

Maar goed, binnenkort maar eens shoppen voor een 2e winterbroek want eentje is net wat te weinig voor een fietsweek en een volle wasmand door een jong gezin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:58

Sherlock

No Shit

Joarie schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:22:
[...]

Ik begin te twijfelen maar na het consulteren van het internet kan ik met zekerheid zeggen dat het wel beenstukken zijn :+

Maar goed, binnenkort maar eens shoppen voor een 2e winterbroek want eentje is net wat te weinig voor een fietsweek en een volle wasmand door een jong gezin
Een volle wasmand betekent toch juist dat er vaker gewassen wordt? :+

Maar laat je er vooral niet van weerhouden om meer fietskleding te kopen, daar kan je nooit genoeg van hebben!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Sherlock schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:33:
[...]

Een volle wasmand betekent toch juist dat er vaker gewassen wordt? :+
Dat er vaker gefiets word toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Of dat je niet aan de wasmachine mag komen van je moeder!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
roelwillems schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:02:
[...]

Ik heb arthrose in mijn rechterknie en daarvoor is het soms erg fijn als deze tijdens de rit wat warmer blijft. Dus als de temperatuur prima is voor een korte bib (en een lange zou te warm zijn) maar er veel wind staat is het fijn als m'n knie niet te veel afkoelt. Zonder knie problemen zou ik obv. de omstandigheden gewoon kiezen tussen een lange of korte bib.
Ik was de garderobe aan het aanvullen en ik had een Castelli LW2 besteld. Tot net over de knie dik, en de kuiten dunne stof. Is dat niks voor jou? Ik was een beetje sceptisch maar ik denk dat ik hem wel hou.
De dunne stof is wel wit-met-print, dat vind ik normaliter niet zo mooi maar voor de kuiten alleen kan het wel.

https://www.mantel.com/castelli-lw-2-fietsbroek

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
Mistraller schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:42:
[...]

Ik was de garderobe aan het aanvullen en ik had een Castelli LW2 besteld. Tot net over de knie dik, en de kuiten dunne stof. Is dat niks voor jou? Ik was een beetje sceptisch maar ik denk dat ik hem wel hou.
De dunne stof is wel wit-met-print, dat vind ik normaliter niet zo mooi maar voor de kuiten alleen kan het wel.

https://www.mantel.com/castelli-lw-2-fietsbroek
Dank voor de tip, dat is inderdaad wel interessant!

Ik heb zelf voor de iets koudere dagen Castelli Sorpasso RoS. Hele fijne broek maar snel te warm boven de ±12 graden (ook afhankelijk van zon en hoeveel wind er staat). De LW 2 broek zou idd wellicht mooie aanvulling zijn op de garderobe, zeker omdat ik tijdens een rit eigenlijk nooit de moeite neem om beenstukken uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
roelwillems schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:07:
[...]

Dank voor de tip, dat is inderdaad wel interessant!

Ik heb zelf voor de iets koudere dagen Castelli Sorpasso RoS. Hele fijne broek maar snel te warm boven de ±12 graden (ook afhankelijk van zon en hoeveel wind er staat). De LW 2 broek zou idd wellicht mooie aanvulling zijn op de garderobe, zeker omdat ik tijdens een rit eigenlijk nooit de moeite neem om beenstukken uit te doen.
Die sorpasso heb ik ook. Heel fijne broek, vooral ook met vochtig weer omdat ie een beetje waterafstotend is. Zelfde zeem als de LW2.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zijn er mensen die ervaring hebben met bibs van theblackbibs.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
Mistraller schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:42:
[...]

Die sorpasso heb ik ook. Heel fijne broek, vooral ook met vochtig weer omdat ie een beetje waterafstotend is. Zelfde zeem als de LW2.
Heb de LW2 besteld (voor een nette prijs direct bij Castelli), ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
McMiGHtY schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:42:
Zijn er mensen die ervaring hebben met bibs van theblackbibs.com ?
Heb er zelf geen ervaring mee. Maar bibs (en vooral de plaatsing van de zeem) zijn in mijn ervaring heel erg persoonlijk. Gaat er vooral om of een bepaald merk je goed past. Ik zweer zelf bij Castelli en 36, maar ken er genoeg die juist helemaal niet zo gelukkig zijn met hoe die merken hun passen.

Voor de prijs is het overigens het proberen waard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
roelwillems schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:12:
[...]

Heb de LW2 besteld (voor een nette prijs direct bij Castelli), ik ben benieuwd!
Oh goeie inderdaad! Daar ga ik mantel toch eens een mailtje voor sturen; dik 2 tientjes verschil laat je als Hollander niet liggen haha

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

roelwillems schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:23:
[...]

Heb er zelf geen ervaring mee. Maar bibs (en vooral de plaatsing van de zeem) zijn in mijn ervaring heel erg persoonlijk. Gaat er vooral om of een bepaald merk je goed past. Ik zweer zelf bij Castelli en 36, maar ken er genoeg die juist helemaal niet zo gelukkig zijn met hoe die merken hun passen.

Voor de prijs is het overigens het proberen waard!
De naam bleef een beetje aan me knagen, mailbox ingedoken, ik heb er ooit is eentje gekocht blijkt. Maar niet vaak gebruikt, anders had ik het wel onthouden, wel een paar keer op de indoor trainer maar da's toch anders dan een paar uur buiten.

Gisteren aangedaan voor een ritje van ruim 100km en eigenlijk geen problemen ondervonden. Minpuntje dat ik vond was dat ze geen grippers aan het onderkant van de pijpje hebben, icm met een afzakkend kniestuk was dat ff iets minder (maar dat ligt maar het kniestuk, m'n q36.5 bibs hebben ook geen gripper.)

Moet nog een paar keer vaker zo'n ritje er mee maken maar vooralsnog...zijn ze erg positief bevallen! En dat voor een bib van 40 euro

Gelijk een vraag, wat zijn fijne kniestukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

McMiGHtY schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:45:
Rapha merino.
Rekken, dus geen gedoe met voorgevormd waardoor het net niet lekker zit.

Bij beenstukken geef ik ook voorkeur aan merino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Nu online
[...]

Ik heb een paar van Lapassione. Ook erg fijn, warm en zacht en trekt niet te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
[...]

De naam bleef een beetje aan me knagen, mailbox ingedoken, ik heb er ooit is eentje gekocht blijkt. Maar niet vaak gebruikt, anders had ik het wel onthouden, wel een paar keer op de indoor trainer maar da's toch anders dan een paar uur buiten.

Gisteren aangedaan voor een ritje van ruim 100km en eigenlijk geen problemen ondervonden. Minpuntje dat ik vond was dat ze geen grippers aan het onderkant van de pijpje hebben, icm met een afzakkend kniestuk was dat ff iets minder (maar dat ligt maar het kniestuk, m'n q36.5 bibs hebben ook geen gripper.)

Moet nog een paar keer vaker zo'n ritje er mee maken maar vooralsnog...zijn ze erg positief bevallen! En dat voor een bib van 40 euro

Heb zelf knie / beenstukken van Castelli en Futurum, maar vriend van me is erg te spreken over Gribgrab kniestukken.

Ligt er ook een beetje aan wat je wil. Vooral voor warmte dan zijn de verschillen niet enorm groot.
Wil je waterafstoten* dan is Nano Flex van Castelli top (al vindt ik dat voor kniestukken niet zo belangrijk en heb ik thermoflex).

Castelli is niet goedkoop, maar met een beetje Googlen kan je ze vaak voor een aardige prijs vinden.

* helemaal waterdicht zijn ze niet. Dan kom je bij 4-seasons beenstukken van Futurum, die zijn echt waterdicht maar de pasvorm (door de wat stuggere stof) is in mijn ervaring wel minder.

[ Voor 10% gewijzigd door roelwillems op 20-10-2022 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:45
Mijn 3/4 broek van Rapha is een van de fijnste die ik heb. In Nederland is het toch driekwart van het jaar herfst, dus een prima investering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Iemand tips voor fietskleding met lange mouwen voor mensen met mouwlengte 7? De Craft XX(X)L shirtjes vallen vaak goed maar de mouwen zijn net te kort. In ieder geval de XXL variant.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:52

Grin

Ride si sapis.

[...]

Agree, merino is idd the way to go voor *stukken.
Q36.5 heeft een paar Woolf kniestukken. Die hele Woolf lijn kan ik eigenlijk wel aanraden, met afstand hun fijnste producten en die been-, knie- en armstukken zijn gewoon hun geld waard.

[ Voor 5% gewijzigd door Grin op 20-10-2022 13:38 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:07
nogeeninlog schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:31:
[...]

Dit jasje heb ik. In een fikse regenbui heeft het me op een rit van 17 KM keurig droog gehouden, zonder dat ik het warm kreeg. Je kunt het makkelijk oprollen tot een formaat dat in een achterzak past.
Enige nadeel is dat de rits niet zo jofel werkt. Daarom rits ik het jack niet meer volledig open. De onderkant laat ik dichtgeritst en ik trek het over mijn hoofd heen.
Heb deze inmiddels. Vandaag had ie mij goed droog gehouden zonder dat ik het benauwd kreeg.
Wel is de maat L ietsjes klein voor mij(ik ben 187cm 80kg).
Als iemand deze evt voor een mooi prijsje wilt overnemen bestel ik denk ik de XL.

Wat ik wel mis nog wat een hoes voor mijn helm tegen de regen.
Iemand ervaring met vaude helm hoezen?
https://www.amazon.nl/dp/...EYXW?_encoding=UTF8&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:49
kadooosh schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:23:
[...]

Heb deze inmiddels. Vandaag had ie mij goed droog gehouden zonder dat ik het benauwd kreeg.
Wel is de maat L ietsjes klein voor mij(ik ben 187cm 80kg).
Als iemand deze evt voor een mooi prijsje wilt overnemen bestel ik denk ik de XL.

Wat ik wel mis nog wat een hoes voor mijn helm tegen de regen.
Iemand ervaring met vaude helm hoezen?
https://www.amazon.nl/dp/...EYXW?_encoding=UTF8&psc=1
Ik fiets zelf liever met een waterdichte fietspet onder de helm dan met een helmhoes. Die laatste heb ik 10 jaar geleden voor het laatst gehad, dus geen ervaring met de Vaude uit de link.

Sportful Fiandre NoRain en een oudere Sealskinz heb ik in gebruik. Van beide vind ik het klepje prettig zodat het de regen enigszins van de bril houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 11:47

Galois

1811 - 1832

Ik heb hele fijne Goretex winterschoenen. Een nadeel: als het regent sijpelt er water via mijn benen zo de schoen in! Met als gevolg dat ik na verloop van tijd zwembadjes in mijn schoenen heb.

Dit zou ik kunnen voorkomen door soort van manchetten over mijn lange broek en de ‘sok’ van de schoen te gebruiken.

Dit probleem is vast al door een ander opgelost! Zijn er van deze manchetten te koop of een andere oplossing?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:20
Galois schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:44:
Ik heb hele fijne Goretex winterschoenen. Een nadeel: als het regent sijpelt er water via mijn benen zo de schoen in! Met als gevolg dat ik na verloop van tijd zwembadjes in mijn schoenen heb.

Dit zou ik kunnen voorkomen door soort van manchetten over mijn lange broek en de ‘sok’ van de schoen te gebruiken.

Dit probleem is vast al door een ander opgelost! Zijn er van deze manchetten te koop of een andere oplossing?
Bedoel je soms rain gaiters?

https://www.mantel.com/gripgrab-cyclingaiter

Die moet je eigenlijk over je sok en onder je broek doen. Anders regent het er alsnog (sneller) in.

[ Voor 7% gewijzigd door ElGreco op 20-10-2022 17:46 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Nu online
I'm all for "er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding" maar als ik zie wat sommigen allemaal aantrekken....Soms is gewoon lekker binnen blijven en op de bank gaan liggen ook prima hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:49
Woon-werk verkeer is niet altijd een keuze. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Nu online
RobNemoo schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:18:
Woon-werk verkeer is niet altijd een keuze. :+
Keuze is er altijd, maar ik weet het, ook jarenlang gedaan. Momenteel gelukkig wel de keuze om niet meer met beestenweer op pad te gaan.
:*)

Overigens had ik toen met 51km enkele reis ook niet echt issues met nat worden, met name de combi van nat en kou vond ik dodelijk. En daar was weinig tegenop gewassen.

[ Voor 21% gewijzigd door GerbenBK op 20-10-2022 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX

DDX

Spatborden al helpt een hoop.
Gaiters heb ik maar paar keer gedragen, nadeel dat je enkels toch wel beetje afgeknepen worden dus heel prettig zit het niet op langere rit. (maar dat is persoonlijke mening)
En woon-werk red je het met winterschoenen vaak wel, begint pas echt in schoenen te lopen als je echt 2 uur in stromende regen fietst.

Persoonlijke voorkeur als het echt regent en je lange rit gaat maken is toch normale schoenen icm merino sokken + goede overschoenen. (van http://sockeloen.nl/)
Als je voeten dan nat worden zit je niet te soppen in water wat je winterschoenen in loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

De (regen) overschoenen van Sockeloen zijn idd goed. Makkelijk aan te trekken en goed waterdicht. En ze houden de voetjes icm met de juiste sokken goed warm. Afgelopen winter redelijk vaak gebruikt, ook met ritten langer dan drie uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 23:07
In het kader van durf te vragen: iemand nog een futurum code over? Heb die van de laatste Strava Challenge al gebruikt en wil toch nog wat aanschaffen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:17
Alleen vandaag bij Futurum de GripGrab Optimus voor 60 ipv 120 euro, en dan kan je ook nog kortingscodes gebruiken.

Vind dit persoonlijk heel fijne winterhandschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty!
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 09:16
Stoffa schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:07:
Alleen vandaag bij Futurum de GripGrab Optimus voor 60 ipv 120 euro, en dan kan je ook nog kortingscodes gebruiken.

Vind dit persoonlijk heel fijne winterhandschoenen.
Korting werkt alleen vanaf 100/125 EUR helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Marty! schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:32:
[...]

Korting werkt alleen vanaf 100/125 EUR helaas.
Dat klopt uiteraard. Ik doelde erop dat je er nog iets van 40 piek bij kan kopen, en een korting van 20 euro eroverheen kan trekken.

Edit:
Vandaag en morgen 20% op fietsjacks. Heb zelf een Q36.5 Air Vest en een Woolf jersey met lange mouwen gekocht. Beiden waren al in de sale, dus de prijzen zijn nu erg lekker.

de Hybrid Que is ook echt een aanrader. Rij daar zelf in en is echt super:
https://www.futurumshop.n...grijs-blauw-heren-s.phtml

[ Voor 38% gewijzigd door Stoffa op 22-10-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:52

Grin

Ride si sapis.

Stoffa schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:44:
[...]

Dat klopt uiteraard. Ik doelde erop dat je er nog iets van 40 piek bij kan kopen, en een korting van 20 euro eroverheen kan trekken.

Edit:
Vandaag en morgen 20% op fietsjacks. Heb zelf een Q36.5 Air Vest en een Woolf jersey met lange mouwen gekocht. Beiden waren al in de sale, dus de prijzen zijn nu erg lekker.

de Hybrid Que is ook echt een aanrader. Rij daar zelf in en is echt super:
https://www.futurumshop.n...grijs-blauw-heren-s.phtml
Dat zijn idd wel de krenten uit de pap qua Q36.5 herfst bovenkleding.
Woolf en Hybrid Que kan je veel/lang dragen met de Nederlandse herfst & winter.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
@Grin Klopt, en die nieuwe kleuren (zowel van Woolf als Hybrid Que) vind ik persoonlijk erg mooi.
Heb de Woolf in California green gehaald, maar die navyblauwe is ook erg nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Vandaag een Maats een jack van MAAP opgehaald en zijn accepteren nu ook de Strava-code van MAAP als korting, dat was wel een fijne meevaller. Hopelijk blijft het nog even wat warmer en heb ik het jack niet snel nodig.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1 ... 37 ... 63 Laatste