Dank jullie wel allemaal voor de nuttige reacties. Daar kan ik zeker wat mee.
Ik denk dat ik dan toch kies voor een lange mouwen shirt, toevallig iemand ervaring
met deze, of iets vergelijkbaars? Deze vond ik opvallend en goed geprijsd.
Ik fiets zelf pas sinds juni, dus ben nu rond aan het kijken wat een nuttige toevoeging is voor in mijn kledingkast voor de herfst en waarschijnlijk ook winter. Ook met betrekking tot laagjes en dergelijke. Goed om te weten is dat ik bij veel regen niet de deur uit zal gaan. Een buitje zal me niet direct tegenhouden. Hele harde wind hoeft van mij ook niet, de rest hoeft me niet direct tegen te houden. Mijn ritten zijn ongeveer 1-3 uur , pakweg 25-80km) en fiets gemiddeld 2x per week.
Ik heb op dit moment in de kast:
- 2x lange broek (Northwave en Craft)
- 3x korte bibshort (2x Craft, 1x Castelli)
- 3x korte mouwen shirt
- 1x decathlon wielershirt met lange mouwen (
dat is deze)
- 1x onder shirt van Decathlon (
dat is deze)
- 3x Mesh mouwloos onder shirt (
dat zijn deze)
Wat is echt aan te raden om aan te schaffen voor de komende maanden? En waar moet ik dan per product goed op letten?
Zat zelf in ieder geval nog te denken aan dus een shirt met warme mouwen. Maar misschien is het handiger, als dit een windstopper is?
En hoe werken jullie met laagjes, en heb ik daarvoor al de spullen in huis? Heb al aardig geprobeerd wat in te lezen hierover, maar lees heel veel verschillende termen en ideeën. Het liefst niet al te duur, aangezien ik dit jaar al ontzettend veel heb geïnvesteerd in alles voor de nieuwe hobby. De geldboom moet nog een beetje in bloei komen, ben geen professioneel en die ambitie heb ik ook niet.
Alvast heel erg bedankt!