Toon posts:

Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 38 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:24

Grin

Ride si sapis.

Stoffa schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:01:
@Grin Klopt, en die nieuwe kleuren (zowel van Woolf als Hybrid Que) vind ik persoonlijk erg mooi.
Heb de Woolf in California green gehaald, maar die navyblauwe is ook erg nice.
Blauw is wel leuk, dat groen vind ik minder.
Maar dan moet ook m’n hele outfit daarop afgestemd zijn en dat lukt me nog niet.
Blauwe jersey = blauwe lange broek, en die heb ik nog niet. Nog maar eens naar op jacht dit seizoen… O-)

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:54
Zien er specifieke toe covers voor MTB/gravel schoenen met SPD? Het merendeel wat ik vind is volgens mij meer geschikt voor gladde raceschoenen en niet zozeer voor schoenen met profiel.

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-05 13:59
Hopjesvla79 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:51:
Zien er specifieke toe covers voor MTB/gravel schoenen met SPD? Het merendeel wat ik vind is volgens mij meer geschikt voor gladde raceschoenen en niet zozeer voor schoenen met profiel.
Ik gebruik zelf gewoon de GripGrab toecovers. Die gaan ook prima om mijn SPD schoenen (de opening aan de onderzijde valt precies om het profiel waarop je loopt van de schoen).

Qua pasvorm wel belangrijk; ik heb nagenoeg identieke SPD-SL als SPD schoenen (DMT SH1 & MH1), hoe goed het past is uiteraard afhankelijk van het profiel van de SPD schoen. Maar heb je een schoen die qua profiel enigszins lijkt op bijv. DMT MH1 (vooral ruimte onder het midden-voet deel) dan is werken reguliere covers prima.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:19
Die van https://www.sockeloen.nl/ zijn prima geschikt voor mtb schoenen.
Foto op de homepage zie je ze zelfs met mtb schoenen op het strand 8)

Ze hebben 2 varianten, de dunnere voor wat warmere temperaturen (zoals nu)
En dikkere voor als het straks winter is.

De dikkere zijn wat steviger, maar ook de dunne kunnen flink wat hebben.
(en garantie is ook dik in orde, naad bij een van m'n overschoenen liet los aan achterkant, kreeg direct nieuw paar opgestuurd)

edit: oops woordje toe over het hoofd gezien.
maargoed laat verhaaltje wel staan ;)

[Voor 5% gewijzigd door DDX op 24-10-2022 15:37]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-06 17:07
Ik gebruik de Toe Thingy en Toe Thingy 2 voor zowel mijn SPD als SPD-SL pedalen.

https://www.strava.com/athletes/5891551

• DDX
Trouwens wat is precies nut van zo'n toe cover, vraag ik dus even echt af.
Ik heb een hoop kleding, schoenen etc maar echt nog nooit gedacht laat ik een toe cover kopen.
Als het wat kouder is doe ik oversokken over m'n schoenen. (scheelt ook met zooi op wegen dat je schoenen schoon blijven)

En mtb schoenen zijn vaak ook wat stugger materiaal/wat warmer. (mijn ervaring iig)

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 08:30
Toe cover op mn racefiets schoenen is lekker dat ze net het voorste ventilatie gat afdichten. Maar gebruik maar paar keer per jaar. Meestal als ik s ochtends weg ga en het nog wat fris is en overschoenen te veel gedoe (bv als ze gaande weg uit gaan).

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-06 07:40
DDX schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:14:
Ik heb een hoop kleding, schoenen etc maar echt nog nooit gedacht laat ik een toe cover kopen.
Als het wat kouder is doe ik oversokken over m'n schoenen. (scheelt ook met zooi op wegen dat je schoenen schoon blijven)

En mtb schoenen zijn vaak ook wat stugger materiaal/wat warmer. (mijn ervaring iig)
Vaak genoeg dat ik op de fiets zit met koude tenen en zou wensen dat ik overschoenen aan had om me dan te bedenken dat mijn enkels dan zouden zweten en dat ik misschien toch maar toe-covers wil hebben. Maar vervolgens fiets ik mijn rondje af en bestel ik nooit toe-covers... _O-

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:22
Beste tweakers,

Wat is het nut van een wind/rain jacket zonder mouwen? Ben aan het kijken om een te kopen met als reden dat ik denk dat je meer bewegingsvrijheid hebt en je hwt warm houd bij winter temperaturen, of zie ik dit verkeerd? Kan ik deze dan ook gebruiken bij zware regenval? Blijft deze droog op het lichaam bij hevige regenval of sijpelt het toch allemaal naar binnen?
Of kijk ik beter voor een regenjas met lange mouwen?

Alvast bedankt

• DialOut
Ik ken zelf geen regen jack zonder mouwen, maar lijkt mij ook niet zo zinvol omdat je alsnog nat gaat worden en afkoelen.
Windjack zonder mouwen heb ik wel, maar gebruik het zelden. Voordeel is dat je minder last heb van frisse wind op je borst en dat je nog wel warmte kwijt kan van de inspanning. Is ook snel uit te doen en in zak van je shirt te stoppen.
Als het om regen gaat zou in een regenjack met mouwen kopen.

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-06 17:07

Ik gebruik ze wel eens tussen de 10-15 °C afhankelijk van de wind en de hoeveelheid water op de weg. Zorgt er bij mij voor dat ik geen koude/natte tenen krijg tijdens mijn woon werk verkeer. Onder de 10 °C ga ik inderdaad over op overschoenen O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

• roelwillems

Mijn schoenen zijn heel erg open aan de bovenkant (soort mesh materiaal). Ideaal in de zomer maar als het iets kouder is, maar nog te warm voor overschoenen, zijn toe-covers echt een uitkomst. Schoenen die aan de bovenzijde dichter/dikker zijn is het nut beperkter.
aaronito schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:51:
Beste tweakers,

Wat is het nut van een wind/rain jacket zonder mouwen? Ben aan het kijken om een te kopen met als reden dat ik denk dat je meer bewegingsvrijheid hebt en je hwt warm houd bij winter temperaturen, of zie ik dit verkeerd? Kan ik deze dan ook gebruiken bij zware regenval? Blijft deze droog op het lichaam bij hevige regenval of sijpelt het toch allemaal naar binnen?

Alvast bedankt
Windjack zonder mouwen is wel prettig als het net te koud is voor alleen een fietsshirt (of kort tijdens het wegrijden). Zelf geef ik de voorkeur tijdens de meeste ritten aan een vest die op de rug erg goed ventileert. Daardoor ook compacter op te vouwen want lang heb ik een windvest meestal niet aan.

Een regenjas zonder mouwen is minder logisch IMHO. Er zijn wel windvesten die ook waterafstotend zijn. Dan kan in combinatie met waterafstotende armstukken je aardig drooghouden bij wat lichte regen. (denk aan Castelli Perfetto ros gilet en Nanoflex 3g armstukken).
Dat windvest is overigens erg fijn als het koud genoeg is dat je de hele rit het vest gaat dragen, alleen gebruik ik het zelf niet met waterafstotende armstukken (neem een simpel nood-regenjasje mee).

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-06 15:46

Steeffoon

Android-nerd

Ik ben op zoek naar goede, stevige schoenen voor op de racefiets. Heb nu een exemplaar van van Haren, maar daar wordt het profiel onderaan al snel slecht van. Daarnaast zijn ze voor de koude dagen niet heel warm. Iemand een idee wat een goede keuze is. Ik fiets met normale pedalen, NIET met klikkers.

Zijn bijvoorbeeld MTB schoenen dan een betere keuze? Of kan ik beter naar wandelschoenen kijken?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:22
DialOut schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:00:
Ik ken zelf geen regen jack zonder mouwen, maar lijkt mij ook niet zo zinvol omdat je alsnog nat gaat worden en afkoelen.
Windjack zonder mouwen heb ik wel, maar gebruik het zelden. Voordeel is dat je minder last heb van frisse wind op je borst en dat je nog wel warmte kwijt kan van de inspanning. Is ook snel uit te doen en in zak van je shirt te stoppen.
Als het om regen gaat zou in een regenjack met mouwen kopen.
ja inderdaad het lijkt me niet zo zeer zinvol als je dan toch nat wordt aan de mouwen, vandaar de vraag.
regenjack heb ik van fox maar vindt die nogal klemmend aan de schouders.
roelwillems schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:01:
[...]

Windjack zonder mouwen is wel prettig als het net te koud is voor alleen een fietsshirt (of kort tijdens het wegrijden). Zelf geef ik de voorkeur tijdens de meeste ritten aan een vest die op de rug erg goed ventileert. Daardoor ook compacter op te vouwen want lang heb ik een windvest meestal niet aan.

Een regenjas zonder mouwen is minder logisch IMHO. Er zijn wel windvesten die ook waterafstotend zijn. Dan kan in combinatie met waterafstotende armstukken je aardig drooghouden bij wat lichte regen. (denk aan Castelli Perfetto ros gilet en Nanoflex 3g armstukken).
Dat windvest is overigens erg fijn als het koud genoeg is dat je de hele rit het vest gaat dragen, alleen gebruik ik het zelf niet met waterafstotende armstukken (neem een simpel nood-regenjasje mee).
het is inderdaad een wind jacket die waterafstotend is die ik op het oog heb. al zou ik het enkel gebruiken om mij bovenlichaam warm te kunnen houden bij koude dagen zoals je omschrijft dat het erg fijn is bij koude dagen is goed om te horen. ik heb een rain jacket van fox de ranger dacht ik, maar vindt deze niet zo fijn dragen aan de schouders nogal klemmend wanneer je in de fiets positie zit. vandaar dat ik vanaf wilde van de mouwen en opzoek was naar soort van body.

zijn er vesten die goed ventileren als ze waterafstotend moeten zijn? ik heb namelijk de fox en sportful no rain jacket en ik ben natter van het zweten in de jas dan van de regen.

dus als ik het goed begrijp is body windjack/rain enorm goed voor je bovenlichaam warm te houden en of te beschermen tegen de koude wind?

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-06 18:39

Fisico

by Fabian

aaronito schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:38:
dus als ik het goed begrijp is body windjack/rain enorm goed voor je bovenlichaam warm te houden en of te beschermen tegen de koude wind?
De combinatie van body (volgens mij de Perfetto van Castelli) en armstukken zorgt ervoor dat ik tot 7 a 10 graden kan rijden met mijn zomercombinatie van ondershirt en wielrenshirt. Wordt het tijdens de rit wat warmer dan kunnen of de armstukken of de body uit, dat is in een normale herfst of een milde winter best handig. Een echte jas vind ik toch snel te warm als de rit wat intensiever wordt. Onder de 7 graden stap ik echt over naar een jas. Rijden in de regen doe ik niet.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• roelwillems
aaronito schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:38:
[...]

ja inderdaad het lijkt me niet zo zeer zinvol als je dan toch nat wordt aan de mouwen, vandaar de vraag.
regenjack heb ik van fox maar vindt die nogal klemmend aan de schouders.
[...]

het is inderdaad een wind jacket die waterafstotend is die ik op het oog heb. al zou ik het enkel gebruiken om mij bovenlichaam warm te kunnen houden bij koude dagen zoals je omschrijft dat het erg fijn is bij koude dagen is goed om te horen. ik heb een rain jacket van fox de ranger dacht ik, maar vindt deze niet zo fijn dragen aan de schouders nogal klemmend wanneer je in de fiets positie zit. vandaar dat ik vanaf wilde van de mouwen en opzoek was naar soort van body.

zijn er vesten die goed ventileren als ze waterafstotend moeten zijn? ik heb namelijk de fox en sportful no rain jacket en ik ben natter van het zweten in de jas dan van de regen.

Ik ben erg tevreden over de Castelli Perfetto Ros Gilet. Die is gemaakt met Gore Tex infinium stof. Zijn volgens mij meer merken die dit gebruiken.

Gore Tex Infinium houdt goed wind tegen en is voldoende warm voor de wat frissere dagen. De temperatuur rating (12°C - 20°C) vind ik wel wat aan de hoge kant. Ik gebruik hem eerder tussen 8°C - 16°C afhankelijk van wind/zon. Maar dat is natuurlijk persoonlijk en afhankelijk wat je er onder draagt. Voordeel van een vest is dat het opgerold in een achterzak past.

Ademt overigens prima. Veel beter dan windvesten die aan de voorkant van een soort plastic zijn en zijkant/achterkant geen windblock-stof hebben, die zijn voor mij meer voor " nood"* (kleiner op te vouwen). Ter illustratie; tijdens een rit (warmer en zonniger dan verwacht ~16°C) in een volledig jas van deze stof was het warm maar nog steeds niet oncomfortabel (niet drijfnat thuis gekomen van het zweet, al had ik liever een vestje aan gehad die dag :9 ).

Qua waterafstotendheid is het top. Heb laatst nog 2x 30 min lichte/matige regen gehad tijdens een rit in de jas van hetzelfde materiaal en kwam droog thuis. Alleen op de schouders begon een heel klein beetje water in de stof te trekken. Je kan er vanuit gaan dat de stof zeker meer dan 1 uur matige regen kan hebben voor er water doorheen gaat komen.

* als het te warm is om met vest weg te gaan maar snel koud wordt als de zon onder gaat, of om aan te doen als je in rustig tempo je rondje afmaakt na intervallen

[Voor 12% gewijzigd door roelwillems op 25-10-2022 20:27]

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 16:54
Steeffoon schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:34:
Ik ben op zoek naar goede, stevige schoenen voor op de racefiets. Heb nu een exemplaar van van Haren, maar daar wordt het profiel onderaan al snel slecht van. Daarnaast zijn ze voor de koude dagen niet heel warm. Iemand een idee wat een goede keuze is. Ik fiets met normale pedalen, NIET met klikkers.

Zijn bijvoorbeeld MTB schoenen dan een betere keuze? Of kan ik beter naar wandelschoenen kijken?
https://www.adidas.nl/fiv...fietsschoenen/EE8893.html

Dit soort schoenen zijn ervoor gemaakt, weet alleen niet of ze ook warm zijn.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

aaronito schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:51:
Beste tweakers,

Alvast bedankt
Ik heb zo'n ding, de legendarische mythische Q36.5 Bat-Shell.
Heeft wel vrij lange mouwen voor een shirt met korte mouwen maar toch: hij heeft korte mouwen. Ik zou je er graag wat over vertellen maar ik fiets niet in de regen en heb hem alleen nog maar in de achterzak gehad/nog nooit gedragen (vandaar: legendarisch mythisch)... Mocht dat veranderen dan meld ik mij weer... :)

• GerbenBK
Grin schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:19:
[...]
nog nooit gedragen (vandaar: legendarisch)...
Ik stel "mythisch" voor.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:56
Een windvestje is toch wel een van de meest gebruikte kledingstuk dat ik heb. 's Ochtends nog een beetje frisjes? vestje aan. Eind van de dag wat fris? Vestje aan.

Stuk gefietst en je staat ergens (langer) te wachten, vestje aan. En het houd ook nog iets regen tegen.

Daarnaast heb ik ook gewoon een gabba en met nanoflex armstukken is dat de laatste tijd (als de temp iets lager is dan nu en het weer wat veranderlijker)

Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic!

• McMiGHtY
In @Grin z'n geval "overbodig"

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:14
Deze week de Q36.5 Woolf x Jersey binnengekregen maar die gaat retour. De maat is goed maar de pasvorm past niet bij mij. Het jack trekt ook op gekke plekken en het stikwerk en verdere afwerking komen niet overeen met het prijskaartje. Vooral dat laatste vind ik een tegenvaller na eerdere goede ervaringen met een bibshort en Jersey.
Iemand nog tips voor een goed alternatief dat warmer is dan m'n Sportful fiandre light no rain maar niet zo isolerend als een Castelli Perfetto? Vooral die Fiandre heeft een perfecte pasvorm voor mijn wat smalle lijf.

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

GerbenBK schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:17:
[...]

https://www.adidas.nl/fiv...fietsschoenen/EE8893.html

Dit soort schoenen zijn ervoor gemaakt, weet alleen niet of ze ook warm zijn.
Dankjewel! Daar ga ik me even in verdiepen. Is dit de enige optie, of zijn er nog meer merken die zoiets hebben? Weet niet of wandelschoenen bijvoorbeeld ook in deze case interessant alternatief zijn..?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Marcel schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:57:
Deze week de Q36.5 Woolf x Jersey binnengekregen maar die gaat retour. De maat is goed maar de pasvorm past niet bij mij. Het jack trekt ook op gekke plekken en het stikwerk en verdere afwerking komen niet overeen met het prijskaartje. Vooral dat laatste vind ik een tegenvaller na eerdere goede ervaringen met een bibshort en Jersey.
Iemand nog tips voor een goed alternatief dat warmer is dan m'n Sportful fiandre light no rain maar niet zo isolerend als een Castelli Perfetto? Vooral die Fiandre heeft een perfecte pasvorm voor mijn wat smalle lijf.
Sportful fiandre light no rain met een (dikker/extra) zweet shirt.

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• Marcel
mhr-zip schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:31:
[...]

Sportful fiandre light no rain met een (dikker/extra) zweet shirt.
Dat kan natuurlijk ook, helemaal niet bij stilgestaan 😅 Dank!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Marcel schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:57:
[…]
Ik ben nogal kritisch (met kleding) en dat is mij nog nooit opgevallen bij dit merk. Wat schort er precies aan qua stikwerk?

• Marcel
Slordig knipwerk aan de binnenzijde, onafgewerkte losse draadjes aan de buitenkant, rijen stiksels die parallel moeten lopen maar dat niet doen. Bijna zwabberend. En dan heb ik echt geen last van OCD achtig trekjes, dit kan en moet beter voor kleding in dit prijssegment, aanbieding of niet.
Totaal anders dan de zaken die ik al van ze heb en zoals ik het merk ken.

[Voor 14% gewijzigd door Marcel op 27-10-2022 19:57]

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Marcel schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:44:
Slordig knipwerk aan de binnenzijde, onafgewerkte losse draadjes aan de buitenkant, rijen stiksels die parallel moeten lopen maar dat niet doen. Bijna zwabberend. En dan heb ik echt geen last van OCD achtig trekjes, dit kan en moet beter voor kleding in dit prijssegment, aanbieding of niet.
Totaal anders dan de zaken die ik al van ze heb en zoals ik het merk ken.
Klinkt als een maandagochtend modelletje…
Ik heb kasten vol van die troep maar dat wat jij beschrijft heb ik nog nooit gezien. Dat moet ook niet kunnen uiteraard.

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:55
Ik herken het ook niet aan mijn eigen Woolf jersey. Die ziet er echt geweldig uit.

• Marcel
Ik ging er al van uit dat dit een exemplaar is die door de kwaliteitscontrole over het hoofd is gezien. Shit happens, voor de pasvorm zal het weinig verschil maken. De stof voelt overigens wel erg goed aan, dat hebben ze goed in de vingers.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Heb een stuk of vijf Woolf bovenkleding; vestjes, korte mouwen, lange mouwen, alles. Maar is allemaal uitstekend in elkaar gezet.
Nog nooit een slecht kledingstuk van ze gehad, en ik heb er vele tientallen…

[Voor 8% gewijzigd door Grin op 27-10-2022 22:27]

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-06 12:30
Grin schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 22:26:
Heb een stuk of vijf Woolf bovenkleding; vestjes, korte mouwen, lange mouwen, alles. Maar is allemaal uitstekend in elkaar gezet.
Nog nooit een slecht kledingstuk van ze gehad, en ik heb er vele tientallen…
‘Vele tientallen’. Oef _/-\o_

Zo iemand noemen ze in Amerika heel mooi een, in jouw geval, Q36.5 Evangelist :*)

• mhr-zip
  • Nu online
Practice What You Preach

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-06 18:51
Ik heb dit shirt (moet je voor dit model ook oppassen?) van Maap en ik was heel enthousiast door de lekkere fit, mooi design etc. Maar ik begin het vermoeden te krijgen dat het helemaal niet lekker ‘ademt’. Ik heb nu een paar keer wat overhitting-ervaringen gehad en telkens met dit shirt aan, gisteren was het weer raak.

Het shirt heeft inderdaad aan de achterkant een soort fijne gaatjes zoals beschreven staat. Maar aan de voorkant lijkt het vrij solide.
Wat ik ook wel opvallend vind is dat ik het in dit shirt niet koud heb wanneer ik bij slechter weer net thuis weg rij. Bij andere jerseys voel ik dan wel meer de koude lucht op mijn borst.

Andere mensen ervaring mee?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Rayne_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:27
Ik heb hetzelfde shirt, rij er zonder problemen mee rond bij 30+ (met ondershirt).

• Stoffa
Ik herken wel wat hij zegt. Sommige shirts (vooral mn Rapha Aero jersey is hiervan een goed voorbeeld) voelen synthetischer (of plasticer) dan andere. Gevolg is dat ze minder ademen en sneller van die donkere vochtplekken geven.

Wat dat betreft is Assos king met hun stof in de Equipe RS lijn. Persoonlijk vind ik dat de meest natuurlijke feel hebben, en het beste ventileren. De Rapha Aero jersey voelt alsof je een krimpkous aantrekt, en mn Maap jersey zit daar wat tussenin.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-06 12:30
Rayne_ schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 07:12:
Ik heb hetzelfde shirt, rij er zonder problemen mee rond bij 30+ (met ondershirt).
+1

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:59
DDX schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:36:
[...]

Die van https://www.sockeloen.nl/ zijn prima geschikt voor mtb schoenen.
Foto op de homepage zie je ze zelfs met mtb schoenen op het strand 8)

Ze hebben 2 varianten, de dunnere voor wat warmere temperaturen (zoals nu)
En dikkere voor als het straks winter is.

De dikkere zijn wat steviger, maar ook de dunne kunnen flink wat hebben.
(en garantie is ook dik in orde, naad bij een van m'n overschoenen liet los aan achterkant, kreeg direct nieuw paar opgestuurd)

edit: oops woordje toe over het hoofd gezien.
maargoed laat verhaaltje wel staan ;)
Vraagjes aan de mensen die ervaring hebben met deze overschoenen: Tot hoe koud werken de dunnere (rain) overshoes goed? En vanaf wat voor temperatuur ga je voor de dikkere (neoprene) versie?

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 15:06
Dat is allemaal heel persoonlijk, daar kun je geen temperatuur aan koppelen. De één rijdt ‘s winters met dunne overschoenen, de ander met winterschoenen met verwarmde inlegzolen.

• McMiGHtY
Jesse schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 18:46:
[...]

Vraagjes aan de mensen die ervaring hebben met deze overschoenen: Tot hoe koud werken de dunnere (rain) overshoes goed? En vanaf wat voor temperatuur ga je voor de dikkere (neoprene) versie?
Ik heb de rain overschoenen afgelopen jaar tot rond het vriespunt gebruikt (icm afgeplakte schoenen en merino wintersokken).

Maar ik heb het niet heel snel koud..

• Stoffa
Teenstukken zijn echt een aanrader vind ik. Heb je veel sneller aan dan overschoenen en zijn prima tot 5-7 graden ofzo.

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:56
Ik heb het ook niet snel koud. Rij met merino sokken en zonder overschoenen bij droog weer tot ongeveer +5. Daaronder heb ik Giro oversokken over mijn schoenen

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:18

Sherlock

No Shit

Welke handschoenen gebruiken jullie voor het mountainbiken* bij temperaturen ruim boven nul? Ik heb deze van Decathlon en die bevallen best goed. Althans, dat dacht ik, totdat ik laatst eens de hardloophandschoentjes van een paar euro geprobeerd had. Dat zat veel fijner; ik had meer controle en grip op mijn stuur dan met de wat stuggere MTB handschoenen. Ik had geen last van gebrek aan demping, wellicht ook door de ESI grips die ik er laatst op gezet had.

* bij mij voornamelijk XC, af en toe naar de plaatselijke vuilnisbelt met drops en jumps. Ik heb niet heel veel bescherming nodig denk ik. Maar wel iets, vandaar dat ik ook met handschoenen wil rijden.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-06 18:39

Fisico

by Fabian

Jesse schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 18:46:
[...]

Volgens mij is er maar weinig zo persoonlijk als voeten en handen. Ik rij tot rond het vriespunt met wollen sokken en dicht getapte gaten van mijn schoenen. Anderen rijden onder de 10 al met overschoenen en die worden bij mij weer een klamme en zweterige bende.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44
Fisico schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:21:
[...]

Volgens mij is er maar weinig zo persoonlijk als voeten en handen. Ik rij tot rond het vriespunt met wollen sokken en dicht getapte gaten van mijn schoenen. Anderen rijden onder de 10 al met overschoenen en die worden bij mij weer een klamme en zweterige bende.
Ik vorige winter met merino sokken, neoprene overschoenen met daaroverheen raincovers. Nóg kouwe poten en het was nog boven nul. (wel vochtig) Is compleet persoonlijk hoe je lijf op kou reageert.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:10

Phydomir

Dennis

Onder de 10 graden standaard koude, gevoelloze, voeten, wat ik ook aan doe. Denk ook dat het bij mij meer de (slechtere) doorbloeding is bij koud weer. In zomer worden m'n voeten nooit gevoelloos.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• McMiGHtY
Net m'n The Black Bibs Ultimate Adventure Bibs binnengekregen. Eerste indruk: Keurig verpakt, weinig verpakkingsmateriaal. Maatvoering is juist (gekekenop de website wat ik zou moeten hebben) en past goed.

Zakken op de zijkant lekker strak, ik was al vergeten dat het er wat in zat toen ik hem weer uittrok en de mini zakjes op de rug lijken perfect voor een sleutel oid. Binnenkort even testen tijdens het fietsen.

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:00
@McMiGHtY, mijn reepjes kunnen dus voortaan bij jou aan je broek ipv in jouw stuurtasje?

[Voor 7% gewijzigd door ElGreco op 01-11-2022 16:06]

Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic! || www.instagram.com/vanspeykwheels

• mhr-zip
  • Nu online
ElGreco schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:06:
@McMiGHtY, mijn reepjes kunnen dus voortaan bij jou aan je broek ipv in jouw stuurtasje?
O+

Zijn ze ook lekker voorverwarmd.

• Tacoos
  • Laatst online: 23:01

Tacoos

i am i

Sherlock schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:23:
Welke handschoenen gebruiken jullie voor het mountainbiken* bij temperaturen ruim boven nul? Ik heb deze van Decathlon en die bevallen best goed. Althans, dat dacht ik, totdat ik laatst eens de hardloophandschoentjes van een paar euro geprobeerd had. Dat zat veel fijner; ik had meer controle en grip op mijn stuur dan met de wat stuggere MTB handschoenen. Ik had geen last van gebrek aan demping, wellicht ook door de ESI grips die ik er laatst op gezet had.

* bij mij voornamelijk XC, af en toe naar de plaatselijke vuilnisbelt met drops en jumps. Ik heb niet heel veel bescherming nodig denk ik. Maar wel iets, vandaar dat ik ook met handschoenen wil rijden.
Ik vermijd handschoenen met gel vulling, zit nooit waar je het wil

Op de mountainbike gebruik ik
deze van gripgrab, juist omdat de stof wat dikker is en meer bescherming biedt. Met deze lukt telefoon bedienen alleen niet.

Op de gravelracer heb ik deze van BBBdie juist heel dun en licht zijn (maar kan ik nu ff niet op hun site vinden... misschien uit de collectie?)

Trek Rumblefish Elite, Vitus Substance V2, Master Touch GBS

• McMiGHtY
ElGreco schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:06:
Je gaat mee naar HvH dus?

• ElGreco
Daar heb je geen gravel broek voor nodig. Even bij de les blijven.

Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic! || www.instagram.com/vanspeykwheels

• McMiGHtY
ElGreco schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:07:
[...]

Daar heb je geen gravel broek voor nodig. Even bij de les blijven.
Het is een "Ultimate Adventure " bibs..HvH..komt langs Beverwijk, Adventure gegarandeerd..

• McMiGHtY
McMiGHtY schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:58:
Net m'n The Black Bibs Ultimate Adventure Bibs binnengekregen. Eerste indruk: Keurig verpakt, weinig verpakkingsmateriaal. Maatvoering is juist (gekekenop de website wat ik zou moeten hebben) en past goed.

Zakken op de zijkant lekker strak, ik was al vergeten dat het er wat in zat toen ik hem weer uittrok en de mini zakjes op de rug lijken perfect voor een sleutel oid. Binnenkort even testen tijdens het fietsen.
Gisteren ruim 80km meegereden, conclusie na een eerste rit is dat die goed bevalt. Zeem is stevig en voor mij goed geplaatst en ook qua breedte erg fijn.
Geen klachten, als ik er vaker mee gereden heb, geef ik weer een update.

( En die zakjes aan de zijkant zijn perfect om tijdens een stoppie ff handschoentjes of een wikkel in te douwen)

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:26

Vandaag terug van een weekend Manchester.
Deze 3 shirts kreeg ik van mijn vriend mee die veel aan wielrijder doet en deed.

Vroeger had hij een wielrenners shop en deed veel tochten organiseren.

Erg blij mee dat ik met zijn kleding volgens jaar op de mountainbike kan fietsen. :)

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25
Kunnen we bij MAAP nog Blackfriday acties verwachten?

Nog iemand tips voor de bib maat: 1.86m + 76kg. Maat M?

[Voor 36% gewijzigd door Strider op 12-11-2022 21:18]

BlaBlaBla

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:01
Strider schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:17:

Normaliter wel & maat M lijkt me ok.

• GerbenBK

Ben even lang en ongeveer 2kg lichter en M zit als gegoten.

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-06 13:57
195 cm
80 kg
94 cm borst
88 cm taille
59 cm ritslengte

Ik ben op zoek naar een jack om in de grijze, mistige dagen warm te blijven op de fiets.
Echter heb ik nogal speciale maten. Iemand aanraders voor lange, smalle mensen?
Als ik naar de futurumjacks kijk zou ik voor borst en taille M moeten hebben, maar voor ritslengte dan XL :?

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

Ik zie door de bomen het bos niet meer, als het gaat om handschoenen.
Ik zoek lekkere warme handschoenen voor op de koude dagen, zoals vandaag. -2 / +8 graden zeg maar. Ik kom er heel veel tegen, maar lees ook steeds wisselende recensies. Waterdicht hoeft niet perse omdat ik niet verwacht met regen te gaan fietsen.

Hebben jullie tips?

Ik kwam deze bijvoorbeeld al wel tegen, maar geen idee of dit echt iets is? https://www.futurumshop.n...shandschoenen-zwart.phtml

of deze:
https://www.futurumshop.n...dschoenen-neon-geel.phtml

Hoor graag jullie tips!

[Voor 9% gewijzigd door Steeffoon op 14-11-2022 10:56]

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-06 13:51
CedricD schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:48:
195 cm
80 kg
94 cm borst
88 cm taille
59 cm ritslengte

Ik ben op zoek naar een jack om in de grijze, mistige dagen warm te blijven op de fiets.
Als ik naar de futurumjacks kijk zou ik voor borst en taille M moeten hebben, maar voor ritslengte dan XL :?
Ik ben ietsje langer (1,98) en ietsje zwaarder (88kg), maar deze (XL) past mij perfect en kan wellicht het overwegen waard zijn: https://www.wiggle.nl/dhb-aeron-thermal-fietstrui Zit mooi wat stretcht in en goede band onderaan helpt veel.

[Voor 4% gewijzigd door DutX op 14-11-2022 10:33]

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:03
195 cm
80 kg
94 cm borst
88 cm taille
59 cm ritslengte

Kalas heeft speciale plus maten voor lange smalle mensen. Dit jack zou je volgens de maattabel perfect moeten passen (in maat 3+). :)
Helaas hebben ze niet bij elk kledingstuk de plusmaten staan, maar zal me niet verbazen als je het na een mailtje toch kan bestellen.

Ik heb zelf custom kleding van ze in plus maten en zit echt stukken beter dan wat ik van de standaard merken heb.

• McMiGHtY
Steeffoon schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:27:
Ik zoek lekkere warme handschoenen voor op de koude dagen, zoals vandaag. -2 / +8 graden zeg maar. Ik kom er heel veel tegen, maar lees ook steeds wisselende recensies. Waterdicht hoeft niet perse omdat ik niet verwacht met regen te gaan fietsen.

Hebben jullie tips?

Ik kwam deze bijvoorbeeld al wel tegen, maar geen idee of dit echt iets is? https://www.futurumshop.n...shandschoenen-zwart.phtml

of deze:
https://www.futurumshop.n...dschoenen-neon-geel.phtml

Hoor graag jullie tips!
https://www.mantel.com/gr...thermal-fietshandschoenen

Eventueel nog een liner eronder als het echt taffus koud is..maar deze doen het goed bij mij

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23:03
Hebben jullie tips?

Hoor graag jullie tips!
Er is ook een andere versie, windproof / thermo oid. Kost een fractie meer...

Als ik me niet vergis, heb ik deze en bevalt me prima.

• Mistraller
Ik heb er diverse laten komen, en Roeckl Runaz mochten blijven. Met Roeckl Kopenhagen als eventuele liner.

---------------

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:18

Sherlock

No Shit

Vraagje over de maatvoering van Five/Ten schoenen. Ik heb nu de Five Ten Freerider in maat 42,5 en ze zitten goed, maar toch ook redelijk ruim. Een halve maat kleiner had achteraf gezien waarschijnlijk wel gekund.

Voor de nattere dagen in de herfst en de winter heb ik mijn oog laten vallen op de Five Ten Trailcross GTX maar ik lees overal dat de maatvoering behoorlijk afwijkt.

Heeft iemand hier ervaring mee? (Of zou ik dit toch beter in het MTB topic kunnen vragen?)

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 15:11

DeFeCt

je wéét toch

Sherlock schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:46:

Heeft iemand hier ervaring mee? (Of zou ik dit toch beter in het MTB topic kunnen vragen?)
Ik denk dat de kans op ervaring daar groter is :)

Flickr

• DDX
195 cm
80 kg
94 cm borst
88 cm taille
59 cm ritslengte

https://tic-cc.com/

Jacks van hun zijn wat langer met armen. (met mijn maten vaak een issue dat mouwen te kort zijn. (69kg/184 en maatje s))
Parcours thermal jersey is aanrader, de thermal winter heb ik ook maar bevalt mij iets minder want niet echt water afstotend maar nog iets warmer dan de parcours.

[Voor 5% gewijzigd door DDX op 14-11-2022 16:27]

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

McMiGHtY schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:59:
[...]

https://www.mantel.com/gr...thermal-fietshandschoenen

Eventueel nog een liner eronder als het echt taffus koud is..maar deze doen het goed bij mij
Dank voor de reactie!
Ik was vergeten door te geven dat ik voor mijzelf het erg prettig vind als er een padding is :9. Geeft net wat minder druk op mijn handen tijdens het fietsen.
Mistraller schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:54:
[...]

Ik heb er diverse laten komen, en Roeckl Runaz mochten blijven. Met Roeckl Kopenhagen als eventuele liner.
Netjes! Vanaf welke temperatuur gebruik je de liner?

• Mistraller
Steeffoon schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:54:
[...]

Dank voor de reactie!
Ik was vergeten door te geven dat ik voor mijzelf het erg prettig vind als er een padding is :9. Geeft net wat minder druk op mijn handen tijdens het fietsen.

[...]

Netjes! Vanaf welke temperatuur gebruik je de liner?
Dat weet ik nog niet |:( Vandaag had ik aan de runaz ook nog genoeg, uurtje in het bos gereden. Maar MTB-en en racen is ook wel een verschil. Met racen heb ik altijd snel koude handen (en voeten).
De liner kan natuurlijk ook als gewone handschoen alleen heb je dan geen extra padding. Voor als het echt koud zeikweer is heb ik trouwens nog deze achter de hand. https://www.mantel.com/bb...dshield-fietshandschoenen

Mijn vrouw pakt nog wel eens een kort/lang combinatie qua handschoen. Kan ook een optie zijn als je met padding geen keus kunt maken, of een liner wilt gebruiken.

Maar inderdaad kan je jezelf goed gek maken, zoveel keuzes. En daarnaast vind ik sommige echt duur tov de kwaliteit, afwerking of pasvorm. Deze vielen me in elk geval zwaar tegen (al had ik ze wel tegen de normale prijs besteld).
https://www.mantel.com/gripgrab-ride-windproof-handschoenen

---------------

• DDX
Handschoenen is gewoon heel persoonlijk/wisselt per dag/hoe hard je fietst ed.
Als je beetje doorfietst heb je veel dunnere handschoenen nodig/heb je het minder snel koud zegmaar.

• DialOut

Hebben jullie tips?
Vanochtend om 7uur op de fiets, oa door B-wegen langs weilanden met flink dauw, rit van 50min op relaxed tempo. Gereden met Gripgrap Optimus, bevalt goed. Wel een beetje stug, maar stond in review dat dit minder zou worden. Ik heb daar geen last van.

• Galois
  • Laatst online: 09-06 13:06

Galois

1811 - 1832

Ik heb vorig jaar de Castelli Perfetto handschoenen gekocht. Erg fijne handschoenen! Tussen 5 en 12 graden ideaal.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Wafflestomper
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-05 23:47
RR46 schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:53:
[...]

Er is ook een andere versie, windproof / thermo oid. Kost een fractie meer...

Als ik me niet vergis, heb ik deze en bevalt me prima.
Ik heb ze ook en zeer tevreden mee.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
195 cm
80 kg
94 cm borst
88 cm taille
59 cm ritslengte

Ik ben 1 cm korter en een paar kilo lichter. Heb het Futurum 4 seasons jack in maat L. Voldoet voor mij zeer goed, sluit overal goed aan. Ik heb wel de versie van 2018, weet niet of er qua maatvoering of pasvorm wat gewijzigd is sindsdien.

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 12:12
Is er hier iemand die een fietsbril op sterkte heeft laten maken?
Ik gebruik normaal daglenzen (-2,5).
Met bikepacken zou ik echter graag een fiets(zonne)bril willen gebruiken met de sterkte erin.

Ik heb specialspex al gevonden maar is flink aan de prijs, iets als een Nike Adrenaline is 200-300 euro.
Fotochromatisch glas zou een grote plus zijn zodat ik dezelfde bril kan ophouden in donkerdere omstandigheden.
Ik heb nu een AGU bold fotochromatisch, bevalt top voor 60 euro. Ben bereid bij te betalen natuurlijk, maar 300 voor fotochromatisch/anticondens bij specialspex is wel heel veel.

Het kan goedkoop met een soort van voorzetstukje, maar weert niet of dat comfortabel is om de hele dag op te hebben.

• DDX
Waarom hou je het niet gewoon bij daglenzen ?

• Cranzai
Daglenzen +1
Merk dat het veel makkelijker kijken is met lenzen in, over je schouder kijken enzo kijk ik persoonlijk altijd net onder mijn bril door en zie ik alsnog niets.

• NIEKler
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-03 20:02
McMiGHtY schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:13:
[...]

Gisteren ruim 80km meegereden, conclusie na een eerste rit is dat die goed bevalt. Zeem is stevig en voor mij goed geplaatst en ook qua breedte erg fijn.
Geen klachten, als ik er vaker mee gereden heb, geef ik weer een update.

( En die zakjes aan de zijkant zijn perfect om tijdens een stoppie ff handschoentjes of een wikkel in te douwen)
Heb je er al vaker op gefietst ondertussen? Ik kende het merk niet maar kwam het op Reddit tegen. M'n eerste indruk was dat iedereen enthousiast was, maar er blijken toch ook wel heel veel negatieve reviews te zijn. Vooral dat de zeem ontzettend dik is, waardoor het net lijkt alsof je een luier draagt en veel mensen last hebben van schaafplekken.

Op het moment hebben ze voor 10 of 15 euro meer bij Mantel ook wat mooie aanbiedingen van o.a. Rogelli. Dus ik twijfel nog een beetje.

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

Bedankt voor jullie input wat betreft handschoenen. Blijkt wel weer dat dit echt heel erg persoonlijk is, gezien ook de reviews van de genoemde modellen. Lastig dit :9

-
Mistraller schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:37:
[...]

Dat weet ik nog niet |:( Vandaag had ik aan de runaz ook nog genoeg, uurtje in het bos gereden. Maar MTB-en en racen is ook wel een verschil. Met racen heb ik altijd snel koude handen (en voeten).
De liner kan natuurlijk ook als gewone handschoen alleen heb je dan geen extra padding. Voor als het echt koud zeikweer is heb ik trouwens nog deze achter de hand. https://www.mantel.com/bb...dshield-fietshandschoenen

Mijn vrouw pakt nog wel eens een kort/lang combinatie qua handschoen. Kan ook een optie zijn als je met padding geen keus kunt maken, of een liner wilt gebruiken.

Maar inderdaad kan je jezelf goed gek maken, zoveel keuzes. En daarnaast vind ik sommige echt duur tov de kwaliteit, afwerking of pasvorm. Deze vielen me in elk geval zwaar tegen (al had ik ze wel tegen de normale prijs besteld).
https://www.mantel.com/gripgrab-ride-windproof-handschoenen
Exact inderdaad. Die BBB had ik ook gezien voor de koudere dagen. Heb nogal snel koude handen heb ik het idee, dus misschien zijn die wel wat voor me :)

[Voor 77% gewijzigd door Steeffoon op 15-11-2022 15:56. Reden: Quote-reactie toegevoegd]

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

cedrix5 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:24:
Met bikepacken zou ik echter graag een fiets(zonne)bril willen gebruiken met de sterkte erin.

Ik heb specialspex al gevonden maar is flink aan de prijs, iets als een Nike Adrenaline is 200-300 euro.
Fotochromatisch glas zou een grote plus zijn zodat ik dezelfde bril kan ophouden in donkerdere omstandigheden.
Ik heb nu een AGU bold fotochromatisch, bevalt top voor 60 euro. Ben bereid bij te betalen natuurlijk, maar 300 voor fotochromatisch/anticondens bij specialspex is wel heel veel.

Het kan goedkoop met een soort van voorzetstukje, maar weert niet of dat comfortabel is om de hele dag op te hebben.
Ik heb deze met een inzetbril opticlip Voor de glazen in de opticlip was ik wel €100 kwijt, maar voordeel is dat ik nog eens van kleur kan wisselen, wat handig is voor de avondritjes of in het bos. Hiervoor had ik een bril van Adidas met hetzelfde systeem. Voor mij werkt het prima.

Flickr

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 12:12
DDX schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:26:
Waarom hou je het niet gewoon bij daglenzen ?
Met wildkamperen is handen wassen niet eenvoudig, het was op de brown divide afgelopen weekend smorgens ook behoorlijk koud. Gewoon niet handig en risico op ooginfecties vind ik minder. Mijn ex was geneeskundestudente, ze was zelf ook altijd super voorzichtig met contactlenzen vanwege alle horror verhalen. Daglenzen + desinfectiegel kan wel, maar bril op sterkte is sneller denk ik en potentieel handiger. Hou ik daglenzen + normale fietsbril voor dagelijkse rondjes.

Idee in januari is 26 dagen touren in Kenia op mountainbike, soms glampen op safaricamps maar soms ook echte bushcamps waar je met geluk nog een jerrycan grijs water krijgt. Zandkorrel tussen lens en oog is ook geen aangename ervaring.

[Voor 16% gewijzigd door cedrix5 op 15-11-2022 16:32]

• Mistraller
cedrix5 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:24:

Je kan misschien goedkoop testen door een rockbros brilletje te bestellen bij Ali? Daar zit een inzetmontuurtje bijgeleverd. (myopia frame) Moet je alleen nog budget glas regelen wat past? Geen enkele ervaring op dat vlak hoor. Als dat dan bevalt en je wilt kwaliteit, weet je tenminste wat je een beetje kunt verwachten.

---------------

• McMiGHtY
NIEKler schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:15:
[...]

Heb je er al vaker op gefietst ondertussen? Ik kende het merk niet maar kwam het op Reddit tegen. M'n eerste indruk was dat iedereen enthousiast was, maar er blijken toch ook wel heel veel negatieve reviews te zijn. Vooral dat de zeem ontzettend dik is, waardoor het net lijkt alsof je een luier draagt en veel mensen last hebben van schaafplekken.

Op het moment hebben ze voor 10 of 15 euro meer bij Mantel ook wat mooie aanbiedingen van o.a. Rogelli. Dus ik twijfel nog een beetje.
Ik heb zowel de 45eu versie bib als die ultimate, onderhand al weer een extra ritje van 3 uur mee gehad. Als je een broek zoekt waar de zeem ontzettend ik is, moet je kijken naar redwhite.cc bibs. Al schijnt dat opzich wel weer hun unique selling point te zijn (Daar heb ik er ook een van..en die bevalt na 10 uur fietsen ook nog steeds.)

Ik vind de zeem niet ontzettend dik, en het ziet er ook niet uit alsof je een luier oid aanhebt mijn inziens.

Kortom, nog steeds tevreden over.

• McMiGHtY
cedrix5 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:29:
[...]

Met wildkamperen is handen wassen niet eenvoudig, het was op de brown divide afgelopen weekend smorgens ook behoorlijk koud. Gewoon niet handig en risico op ooginfecties vind ik minder. Mijn ex was geneeskundestudente, ze was zelf ook altijd super voorzichtig met contactlenzen vanwege alle horror verhalen. Daglenzen + desinfectiegel kan wel, maar bril op sterkte is sneller denk ik en potentieel handiger. Hou ik daglenzen + normale fietsbril voor dagelijkse rondjes.

Idee in januari is 26 dagen touren in Kenia op mountainbike, soms glampen op safaricamps maar soms ook echte bushcamps waar je met geluk nog een jerrycan grijs water krijgt. Zandkorrel tussen lens en oog is ook geen aangename ervaring.
Ik ben ook naar iets wat er nog een beetje leuk uitziet..en photochromish aan het kijken. Mag ik je een tip geven om gewoon even een Pearle of een Hans Anders in te lopen. Bijna alle normale zonnebrillen..of monturen zijn op sterke en photochromish te maken (ligt aan de bolling van het glas).

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 12:53
DeFeCt schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:16:
[...]

Ik heb deze met een inzetbril opticlip Voor de glazen in de opticlip was ik wel €100 kwijt, maar voordeel is dat ik nog eens van kleur kan wisselen, wat handig is voor de avondritjes of in het bos. Hiervoor had ik een bril van Adidas met hetzelfde systeem. Voor mij werkt het prima.
Ik heb die ook geprobeerd en weer geretourneerd omdat ik bij beide modellen eruit zag als Arnold Schwarzenegger in the Terminator :+

Ben ook nog steeds op zoek naar een fietsbril op sterkte. Maar mogelijk dat lenzen ook wel een idee is om eens te proberen. Vroeger wel eens gedaan maar dat was toen niet echt een succes.

• ElGreco
Aanhakend op de brillen discussie.

Ik heb een BBB bril gekocht die ik leuk vond en het enigszins goed op mijn kop staat. Vervolgens ben ik direct naar de lokale opticien gegaan en fotochromatische lenzen op sterkte in laten zetten. Afhankelijk van de opties die je neemt kan het duur worden (ik heb extra dunne glazen bijvoorbeeld omdat mijn sterkte best hoog is), maar uiteindelijk is dit een van mijn beste fiets gerelateerde aankoop ooit.

Gekut met lenzen was ik zat. Duurde het klaar maken om te fietsen nog langer. Ik heb ook een tijd met een Adidas bril gefietst met een insert op sterkte maar je zichtsveld is toch beperkt omdat de insert klein is.
Fotochromatische lenzen is een must vind ik, ik fiets ook vaak in het donker en als brildrager heb ik altijd een bril nodig (naast het feit dat het troep en koude wind uit je ogen houdt).

Met mijn huidige bril op sterkte zie ik gewoon zoals met mijn normale bril, alles wat door de lens komt is zichtbaar. En aangezien het een groot bril is, is dat behoorlijk meer dan mijn oude met inserts.

Punt van aandacht is dat als je een sterkte hebt van boven de 3.5/4, het aanmeten van glazen in een sportbril een probleem wordt door de kromming van de lens. Slijpen wordt lastig en goed er door heen kijken is ook niet echt mogelijk uiteindelijk (hoe meer richting de rand van de bril je kijkt, hoe meer vervorming je dan krijgt). Ik heb dit opgelost door deze BBB te kopen. Deze heeft een lichte kromming, iets tussen een normale bril op sterkte en echte sportbrillen.

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:07
ElGreco schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:47:
[...]

Punt van aandacht is dat als je een sterkte hebt van boven de 3.5/4, het aanmeten van glazen in een sportbril een probleem wordt door de kromming van de lens. Slijpen wordt lastig en goed er door heen kijken is ook niet echt mogelijk uiteindelijk (hoe meer richting de rand van de bril je kijkt, hoe meer vervorming je dan krijgt). Ik heb dit opgelost door deze BBB te kopen. Deze hebben een lichte kromming, iets tussen een normale bril op sterkte en echte sportbrillen.
Ik fiets nu met een sportieve(re) zonnebril, een beetje gelijk aan die BBB bril. Maar zou graag een fietsbril op sterkte willen. Helaas heb ik een erg hoge sterkte nodig met -7,5 en 2 cilinder afwijking...
Fietsbril met insert op sterkte geprobeerd, maar dat gaf een gigantische vertekening en was daardoor niet bruikbaar. Contactlenzen kan ik niet verdragen.

Door een paar opticiens is bevestigd dat een zonnebril eigenlijk de enige bruikbare optie is, maar ik blijf een beetje de hoop houden dat er meer mogelijk is...

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:39
Ik heb ook een tijd een Sirokomet inserts gedragen. Het beviel niet. Het zicht was beperkt, de rand van de inserts was een extra montuur dat in de weg zat. Voor een ideale hoek moest ik mijn hoofd teveel omhoog draaien, achterom kijken ging amper. Dus nu zonder inserts. Maar ja, ik heb -0,75

• Cranzai
ElGreco schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:47:
Aanhakend op de brillen discussie.

Ik heb een BBB bril gekocht die ik leuk vond en het enigszins goed op mijn kop staat. Vervolgens ben ik direct naar de lokale opticien gegaan en fotochromatische lenzen op sterkte in laten zetten. Afhankelijk van de opties die je neemt kan het duur worden (ik heb extra dunne glazen bijvoorbeeld omdat mijn sterkte best hoog is), maar uiteindelijk is dit een van mijn beste fiets gerelateerde aankoop ooit.

Gekut met lenzen was ik zat. Duurde het klaar maken om te fietsen nog langer. Ik heb ook een tijd met een Adidas bril gefietst met een insert op sterkte maar je zichtsveld is toch beperkt omdat de insert klein is.
Fotochromatische lenzen is een must vind ik, ik fiets ook vaak in het donker en als brildrager heb ik altijd een bril nodig (naast het feit dat het troep en koude wind uit je ogen houdt).

Met mijn huidige bril op sterkte zie ik gewoon zoals met mijn normale bril, alles wat door de lens komt is zichtbaar. En aangezien het een groot bril is, is dat behoorlijk meer dan mijn oude met inserts.

Punt van aandacht is dat als je een sterkte hebt van boven de 3.5/4, het aanmeten van glazen in een sportbril een probleem wordt door de kromming van de lens. Slijpen wordt lastig en goed er door heen kijken is ook niet echt mogelijk uiteindelijk (hoe meer richting de rand van de bril je kijkt, hoe meer vervorming je dan krijgt). Ik heb dit opgelost door deze BBB te kopen. Deze heeft een lichte kromming, iets tussen een normale bril op sterkte en echte sportbrillen.
Wat voor glazen heb je er in zitten? Iets van Essilor Fit 360 achtig?
Zo'n soort glas zorgt ervoor dat het zicht door de bril "ronder" is en meer aansluit op je zichtsveld buiten de bril zeg maar. Sinds ik dat heb in mijn dagelijkse bril voelt het bij brillen zonder alsof ik door een rechthoek/gordijn kijk.

• Koenbr

Vanaf nu dus ;-)

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:07

Stufferdt

Oe ist?

Thanks for sharing.
Nog hints en aanwijzingen hoe en waar te vinden?
Website geeft niks weg tot zover mij bekend.

[Voor 17% gewijzigd door Stufferdt op 17-11-2022 09:57]

• Koenbr
Stufferdt schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:56:
[...]

[Afbeelding]

Thanks for sharing.
Nog hints en aanwijzingen hoe en waar te vinden?
Website geeft niks weg tot zover mij bekend.
Zie DM!

• DialOut
Get a headstart on the rest of the pack with your exclusive 24 hour early access to the MAAP Black Friday Sale. Shop now with up to 50% off our select styles of jerseys, bibs, outerwear and accessories. Hurry, sale exclusively online and for a limited time only.

https://maap.cc/eu/collections/archive-sale-man

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

...moet ik dan ook die foto van Frodo gaan plaatsen :?

Flickr

• Koenbr
DeFeCt schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:20:
[...]

...moet ik dan ook die foto van Frodo gaan plaatsen :?
Absoluut! Of de bovenstaande link gebruiken:
https://maap.cc/eu/collections/archive-sale-man

• KW25
  • Laatst online: 23:01
Prima prijzen, 2 shirtjes voor 100 piek

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• bigth
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-06 14:32
Mistraller schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 17:23:
[...]

Je kan misschien goedkoop testen door een rockbros brilletje te bestellen bij Ali? Daar zit een inzetmontuurtje bijgeleverd. (myopia frame) Moet je alleen nog budget glas regelen wat past? Geen enkele ervaring op dat vlak hoor. Als dat dan bevalt en je wilt kwaliteit, weet je tenminste wat je een beetje kunt verwachten.
Ik heb wel ervaring met zo`n Ali bril met myopia frame. De bril op zich zelf is wel prima, de myopia inzetbril is daarentegen erg fragiel. Heb er al 2 gebroken. Je kunt ze gelukkig los bij bestellen, maar zou die niet direct aanraden.
Sowieso vind ik een voorzetbril geen aanrader i.p.v. daglenzen.
Als je al iets ander gaat kopen dan een bril met volledige glazen. Wel goede ervaringen met specialspex. Als je ze mailt dan kunnen ze ook glazen maken in een bestaande bril. Zo heb ik ergens een keer in een outlet een Rudy project bril gekocht en die door Specialspex van fotochromatische glazen laten voorzien. Redelijk snel en goed voor elkaar.

5200Wp 8 Oost/ 8 West

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:56
Wielrennen en gravel crossen zijn de enige momenten dat ik nog lenzen draag tegenwoordig, daarbuiten altijd een bril. Dat vind ik toch echt het fijnste. Het moet al heel raar lopen wil je zand/vuil tussen je lens en oog krijgen (1 keer na een duik in een sloot was het voor mij te pijnlijk om ze in te houden). Met vuile poten je lenzen in doen is niet handig, maar er zal altijd wel een mogelijkheid zijn om die ene vinger even schoon genoeg te maken. Al is het maar in je mond of met de lenzenvloeistof zelf (wat vrijwel puur zoutwater is). In de 26 jaar dat ik lenzen draag nog nooit een infectie gehad en ik ben niet erg strict met het schoonmaken en gebruik (daglenzen kunnen best een week gebruikt worden als het nodig is).

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25
KW25 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:18:
Prima prijzen, 2 shirtjes voor 100 piek
Die t-shirts? Een jersey voor 50 euro zou een mooie prijs zijn ;)

Ik vind de prijzen nog steeds tegenvallen en/of het is in mijn maat uitverkocht.

Team bib evo, 1 uitvoering is in de discount, maar uitverkocht in maat M.

Alt_Road Cargo Bib is nog steeds € 185 euro.

[Voor 6% gewijzigd door Strider op 17-11-2022 18:02]

BlaBlaBla

Pagina: 1 ... 38 ... 44 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee