Toon posts:

Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 39 ... 42 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-03 13:49
Strider schreef op donderdag 17 november 2022 @ 18:01:
[...]

Die t-shirts? Een jersey voor 50 euro zou een mooie prijs zijn ;)

Ik vind de prijzen nog steeds tegenvallen en/of het is in mijn maat uitverkocht.

Team bib evo, 1 uitvoering is in de discount, maar uitverkocht in maat M.

Alt_Road Cargo Bib is nog steeds € 185 euro.
Het is niet de wilde Black Friday van vorig jaar, maar ik heb toch nog wel een aantal leuke items met flinke korting kunnen kopen en met de 50eu Zwift Code nog een normaal geprijsde bib gekocht. Maar dan ben ik ook wat minder kritisch op kleur en vind ik juist de gekke items wel leuk. Een deel staat er ook al weken in de Archive Sale, maar nu zijn ook veel Alt Road items toegevoegd. Praktisch geen bibs in de sale helaas.

Ik kocht o.a.

2x een Evade Pro Jersey van 155 naar 62. (maat M)

Onderaan de pagina staat een selectie training shirts van 115 naar 46 euro. Ook die tweemaal gekocht, handig als kerstcadeau voor beginnende fietsvrienden. (maatjes M)

Ook de winterjassen zijn van 180 naar 108, sommigen zelfs naar 90. Ook die laatste meegepikt in een maatje M. Altijd handig.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 14:59
Mr. Stom schreef op donderdag 17 november 2022 @ 18:19:
[...]

Het is niet de wilde Black Friday van vorig jaar, maar ik heb toch nog wel een aantal leuke items met flinke korting kunnen kopen en met de 50eu Zwift Code nog een normaal geprijsde bib gekocht. Maar dan ben ik ook wat minder kritisch op kleur en vind ik juist de gekke items wel leuk. Een deel staat er ook al weken in de Archive Sale, maar nu zijn ook veel Alt Road items toegevoegd. Praktisch geen bibs in de sale helaas.

Ik kocht o.a.

2x een Evade Pro Jersey van 155 naar 62. (maat M)

Onderaan de pagina staat een selectie training shirts van 115 naar 46 euro. Ook die tweemaal gekocht, handig als kerstcadeau voor beginnende fietsvrienden. (maatjes M)

Ook de winterjassen zijn van 180 naar 108, sommigen zelfs naar 90. Ook die laatste meegepikt in een maatje M. Altijd handig.
Ja een discount van 50 euro schiet wel op, werkt MAAP ook met Strava codes? Geen Zwift hier :+

BlaBlaBla

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:50
Strider schreef op donderdag 17 november 2022 @ 18:01:
[...]

Die t-shirts? Een jersey voor 50 euro zou een mooie prijs zijn ;)

Ik vind de prijzen nog steeds tegenvallen en/of het is in mijn maat uitverkocht.

Team bib evo, 1 uitvoering is in de discount, maar uitverkocht in maat M.

Alt_Road Cargo Bib is nog steeds € 185 euro.
Nope 2 evade pro shirtjes. Wel met 50eu code idd

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-03 13:49
Strider schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:04:
[...]

Ja een discount van 50 euro schiet wel op, werkt MAAP ook met Strava codes? Geen Zwift hier :+
Maap heeft een paar keer per jaar een challenge op Strava. Volgens mij kun je met deze link nog aanmelden en ook nog de 50eu korting claimen (werkt niet op sale items):

https://maap.cc/pages/transcend-terrain-complete

• Strider
Wat zijn de leuke sale items toch snel uitverkocht bij MAAP.

Wilde een Cargo bib kopen, vind de retail prijs absurd, maar nu stond hij voor 185 euro in de sale sectie, met de 50 euro discount code zou het dan uitkomen op 135 euro, dat was nog wel acceptabel. Maargoed nu alweer uitverkocht in maat M :/

Maargoed, bij de omschrijving van de discount code stond er wel bij dat het niet geldig is op Sale items?

€50 voucher is valid for redemption on purchases over €165.
Not available for redemption on collaborative or sale items

[Voor 28% gewijzigd door Strider op 19-11-2022 19:15]

BlaBlaBla

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:32
Ze bieden van elke maat een beperkt aantal aan. Je kan ook kijken bij andere shops die MAAP aanbieden, zij doen ook wel vaak aan aanbiedingen. Waar het verkrijgbaar is is te vinden op de Maap-site.

Die 50€ kortingsbon geldt niet op sale-items.

• Strider
Koenbr schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 19:15:
Ze bieden van elke maat een beperkt aantal aan. Je kan ook kijken bij andere shops die MAAP aanbieden, zij doen ook wel vaak aan aanbiedingen. Waar het verkrijgbaar is is te vinden op de Maap-site.

Die 50€ kortingsbon geldt niet op sale-items.
Waarom is MAAP toch zo ontzettend duur, ik bedoel €265 euro voor die Cargo bib, wie gaat dat betalen. Zelfs met aftrek van 50 euro is het nog steeds duur.

BlaBlaBla

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:15

Fisico

by Fabian

Cyclewear heeft ook wel het een en ander aan MAAP. Ook heeft Maats nu een sale. Ik zoek her en der mijn voordelen en omdat ik in de basis genoeg kleding heb kan ik ook wachten op de sale van elk seizoen. Het is inderdaad wel knetterduur. Maar ik heb vandaag wel heerlijk gefietst met een pro thermal shirt en een stow jacket van MAAP. Mijn fietsmaatje had dezelfde outfit aan en wij vroegen ons wel af wanneer het echt zou koud is dat je dit draagt.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Strider
Heeft er iemand ervaring met de ASSOS Mille GT C2 Winter Bib , bij deze temperaturen draag ik altijd een H&M sportlegging over mijn bib :+
Opzich werkte dat altijd wel prima, maar ik wil toch eens overstappen op een winter Bib, nu ze betaalbaar worden met de BF acties.

*Is de MAAP Team Bib Evo langer dan de Assos Mille GTS bib short?

[Voor 8% gewijzigd door Strider op 20-11-2022 23:35]

BlaBlaBla

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:50
Steeffoon schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:54:

Netjes! Vanaf welke temperatuur gebruik je de liner?
Nu wel aangehad afgelopen zaterdag. Toch weer koude handen, maar goed, het was ook echt koud (rondje Drente). Nu ben ik een ontzettende koukleum hoor, mijn vrouw heeft ook Roeckl en had er zomerhandschoentjes onder ipv liner en ze had heerlijk warme handen.

Verder enige nadeel is dat de je de liner wel eerst aan moet doen, je kunt het niet als geheel uittrekken om dan weer in één keer aan te doen, dan krijg je je vingers er niet meer in.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
Steeffoon schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:27:
Ik zie door de bomen het bos niet meer, als het gaat om handschoenen.
Ik zoek lekkere warme handschoenen voor op de koude dagen, zoals vandaag. -2 / +8 graden zeg maar. Ik kom er heel veel tegen, maar lees ook steeds wisselende recensies. Waterdicht hoeft niet perse omdat ik niet verwacht met regen te gaan fietsen.

Hebben jullie tips?

Ik kwam deze bijvoorbeeld al wel tegen, maar geen idee of dit echt iets is? https://www.futurumshop.n...shandschoenen-zwart.phtml

of deze:
https://www.futurumshop.n...dschoenen-neon-geel.phtml

Hoor graag jullie tips!
Een beetje out of the box wellicht.

Deze: https://www.galibier.cc/p...e-leather-cycling-gloves/

Ademt redelijk door het leer. En toch lekker warm. Je moet ze wel voor en na de winter met leervet behandelen (Hestra glove balsam) maar ze gaan dan jaren mee.

Die dingen zitten zo lekker dat ik ze ook gewoon in het dagelijkse leven gebruik.

Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic! || www.instagram.com/vanspeykwheels

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:13
Mistraller schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:40:
[...]

Nu wel aangehad afgelopen zaterdag. Toch weer koude handen, maar goed, het was ook echt koud (rondje Drente). Nu ben ik een ontzettende koukleum hoor, mijn vrouw heeft ook Roeckl en had er zomerhandschoentjes onder ipv liner en ze had heerlijk warme handen.

Verder enige nadeel is dat de je de liner wel eerst aan moet doen, je kunt het niet als geheel uittrekken om dan weer in één keer aan te doen, dan krijg je je vingers er niet meer in.
Ik heb nog 300 handschoen tips :+ , maar als je handen slecht doorbloeden want het is koud en je beweegt je armen niet doordat je 3 uur aan 1 stuk aan het fietsen bent, probeer dan onderstaande skere tip eens:

Doe het alleen op een recht overzichtelijk stuk weg, zonder boomwortels etc.
Leg 1 hand/arm op je rug (zodat hij uit de wind is), en dan hand open/hand dicht, zodat je echt even bloed door je arm en in je hand pompt. Herhaal dit even een tijdje, na x tijd even wisselen van arm. Dan kan je er prima weer even tegen.

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• Mistraller
mhr-zip schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:09:
[...]

Ik heb nog 300 handschoen tips :+ , maar als je handen slecht doorbloeden want het is koud en je beweegt je armen niet doordat je 3 uur aan 1 stuk aan het fietsen bent, probeer dan onderstaande skere tip eens:

Doe het alleen op een recht overzichtelijk stuk weg, zonder boomwortels etc.
Leg 1 hand/arm op je rug (zodat hij uit de wind is), en dan hand open/hand dicht, zodat je echt even bloed door je arm en in je hand pompt. Herhaal dit even een tijdje, na x tijd even wisselen van arm. Dan kan je er prima weer even tegen.
Ze vervloeken mij bij de bloedbank ook, want ook daar gaat de kraan regelmatig dicht ;) Ik ken alle truukjes wel, mijn lijf gooit gewoon alle kleppen dicht. Externe warmte werkt het beste dus ik krijg bij de bloedbank altijd een flesje heet water, of een electrische deken onder mijn arm.
Ik heb overigens ook soms last van het fenomeen van raynaud, meestal pas achteraf maar het zal er vast mee te maken hebben. Eigenlijk weet ik niet beter.... ritjes losmaken is alleen zo lastig zonder gevoel ;)

---------------

• Strider
[...]

Heb je toevallig ook de Roeckl Valepp getest? Die vond ik wel aardig warm, maar die hebben helaas geen touchscreen vinger. Als je een liner onder een handschoen kunt dragen vraag ik mij vaak af hoe los zo'n handschoen dan wel niet zit, of is zo'n liner echt heel dun? Want een 'loszittende' handschoen is ok op de weg, maar in het bos niet.

Ik ben ook al een jaar opzoek naar de juiste handschoenen, ik heb er een enorme hekel aan als mijn handen beginnen te zweten, terwijl ik van nature ook een slechte bloedsomloop naar mijn handen heb. Daarnaast vind ik het ook wel prettig als ik ze snel aan en uit kan doen zonder dat de hele binnenvoering mee komt.

BlaBlaBla

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-03 23:02

Steeffoon

Android-nerd

[...]

Ah top, duidelijk.
Ik ben zelf ook wel een koukleum, dus dat scheelt. Ik ga nog even rondneuzen.
ElGreco schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:52:
[...]

Een beetje out of the box wellicht.

Deze: https://www.galibier.cc/p...e-leather-cycling-gloves/

Ademt redelijk door het leer. En toch lekker warm. Je moet ze wel voor en na de winter met leervet behandelen (Hestra glove balsam) maar ze gaan dan jaren mee.

Die dingen zitten zo lekker dat ik ze ook gewoon in het dagelijkse leven gebruik.
Thanks voor de tip. Ga er even naar kijken. Weet niet of leer echt iets voor me is, voor op de fiets:)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• ElGreco
@Steeffoon je zult wel commentaar krijgen. Kreeg ik ook. Maar ik heb wel altijd warme handjes als de rest met zijn handjes in de oksels zit.

Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic! || www.instagram.com/vanspeykwheels

• Strider
In wat voor kleding fietsen jullie, baggy short + t-shirt/jersey of volledig spandex?
Nu er weer leuke BF kortingen zijn ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe outfit, twijfel soms wel eens om voor volledig spandex te gaan omdat ik de kleding puur gericht voor MTB'ers vaak niet echt mooi vind. Het is vaak toch wel heel erg baggy/wijd, teveel gericht op trail kleding, niets slimfit aan. Daarnaast ziet het er ook niet altijd zo modieus uit, op de weg zie ik wel eens wielrenners volledig gekleed in MAAP waaraan je echt kunt zien dat de fabrikant inspeelt op de looks. Club spandex kleding vind ik daarintegen weer helemaal niets.
Ik vraag me soms ook wel eens af waarom we niet allemaal in spandex fietsen aangezien daar de ontwikkeling toch wel een stap verder is. Is dat op een MTB wellicht oncomfortabeler of gewoon not done omdat het zo strak zit? Niet iedereen voelt zich daar comfortabel in.

*Ik weet dat er een fietskleding topic is.

BlaBlaBla

• Mistraller
Strider schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:14:
[...]

Heb je toevallig ook de Roeckl Valepp getest? Die vond ik wel aardig warm, maar die hebben helaas geen touchscreen vinger. Als je een liner onder een handschoen kunt dragen vraag ik mij vaak af hoe los zo'n handschoen dan wel niet zit, of is zo'n liner echt heel dun? Want een 'loszittende' handschoen is ok op de weg, maar in het bos niet.

Ik ben ook al een jaar opzoek naar de juiste handschoenen, ik heb er een enorme hekel aan als mijn handen beginnen te zweten, terwijl ik van nature ook een slechte bloedsomloop naar mijn handen heb. Daarnaast vind ik het ook wel prettig als ik ze snel aan en uit kan doen zonder dat de hele binnenvoering mee komt.
Die liner zit vrij strak aan. Ik heb ook dunnere, maar dat doet niet veel. Ik had de roeckl eerst een maat kleiner maar daarvan vond ik de vingers nét te kort. Blijft beetje proberen. Volgende keer vrieskou ga ik de BBB handschoenen eens proberen.

---------------

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:45
@Strider Trek gewoon aan waar jij je goed bij voelt en wat jij prettig vind zitten. Zeker voor XC is het allebei geaccepteerd. En persoonlijk vind ik het beide prima zitten.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:29
ElGreco schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:38:
@Steeffoon je zult wel commentaar krijgen. Kreeg ik ook. Maar ik heb wel altijd warme handjes als de rest met zijn handjes in de oksels zit.
Dit is wel een hele cryptische zin. Wie is de rest en van wie zijn de oksels :o.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-03 18:22
@Strider All spandex, baby!

Soms een baggy korte overbroek als het erg blubberig is. Daar trekt het vuil niet in.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:15

DeFeCt

je wéét toch

Mistraller schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:55:
[...]

Ze vervloeken mij bij de bloedbank ook, want ook daar gaat de kraan regelmatig dicht ;) Ik ken alle truukjes wel, mijn lijf gooit gewoon alle kleppen dicht. Externe warmte werkt het beste dus ik krijg bij de bloedbank altijd een flesje heet water, of een electrische deken onder mijn arm.
Ik heb overigens ook soms last van het fenomeen van raynaud, meestal pas achteraf maar het zal er vast mee te maken hebben. Eigenlijk weet ik niet beter.... ritjes losmaken is alleen zo lastig zonder gevoel ;)
I feel your pain.. Hier ook last van Raynaud, en dat vaak al bij temperaturen van rond de 5 tot 10 graden. Ook al van alles geprobeerd met handschoenen. Afgelopen zaterdag was het voor mij ook pijn lijden, zeker nadat we even gestopt waren. Ik moest echt kijken waar ik mijn vinger neerlegde om te kunnen schakelen en remmen ging amper meer. Wat bij mij wel lijkt te helpen is een tip die ik laatst kreeg... handen op het stuur en dan de vingers en de duim naar beneden laten wijzen, dit zorgde er ook zaterdag weer voor dat ik na een half uur weer het gevoel terug kreeg. Ik heb momenteel een paar handschoenen van GripGrab die eigenlijk niet eens zo warm zijn, maar lijken het wel te doen.

Flickr

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:22
Strider schreef op maandag 21 november 2022 @ 23:25:
In wat voor kleding fietsen jullie, baggy short + t-shirt/jersey of volledig spandex?
Nu er weer leuke BF kortingen zijn ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe outfit, twijfel soms wel eens om voor volledig spandex te gaan omdat ik de kleding puur gericht voor MTB'ers vaak niet echt mooi vind. Het is vaak toch wel heel erg baggy/wijd, teveel gericht op trail kleding, niets slimfit aan. Daarnaast ziet het er ook niet altijd zo modieus uit, op de weg zie ik wel eens wielrenners volledig gekleed in MAAP waaraan je echt kunt zien dat de fabrikant inspeelt op de looks. Club spandex kleding vind ik daarintegen weer helemaal niets.
Ik vraag me soms ook wel eens af waarom we niet allemaal in spandex fietsen aangezien daar de ontwikkeling toch wel een stap verder is. Is dat op een MTB wellicht oncomfortabeler of gewoon not done omdat het zo strak zit? Niet iedereen voelt zich daar comfortabel in.

*Ik weet dat er een fietskleding topic is.
Belangrijkste is wat jij het fijnst vindt. Ik fiets in spandex/wielrenkleding van Velocio. Niet goedkoop, maar hele mooie kwaliteit. Op Nederlandse trails voelt dit niet oncomfortabel. Juist omdat het strak zit is het geen belemmering. Mijn keuze is eigenlijk vooral gebaseerd op het aanbod. En het voordeel van een korte jersey/bib is dat je ze makkelijk langer kan maken door arm- en beenstukken.

Clubkleding ben ik ook niet zo van en Jumbo-visma shirts al helemaal niet ;) Ik snap überhaupt niet waarom je met sponsors zou rijden zonder er voor betaald te krijgen. 8)7

Ik ben trouwens op zoek naar een setje winterhandschoenen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zit er veel verschil tussen race en mtb-handschoenen? Want het aanbod specifieke mtb-handschoenen vind ik nogal karig in de Nederlandse webshops.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:17

Sherlock

No Shit

Sinds ik overgestapt ben van SPD naar flats rij ik wel meer in baggy kleding, ik vind dat er zelf beter bij passen. Vaak wel met een bib eronder trouwens. Maar zoals hier al een paar keer genoemd is; rij vooral in kleding die je zelf prettig vindt!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20

Kluus

Gang is alles

Ken Wood schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:02:
[...]

...

Clubkleding ben ik ook niet zo van en Jumbo-visma shirts al helemaal niet ;) Ik snap überhaupt niet waarom je met sponsors zou rijden zonder er voor betaald te krijgen. 8)7

...
Met "clubkleding" bedoelen ze volgens mij de kleding van lokale wieler/toer/mtb clubs die ook gesponsort wordt door lokale bedrijven, niet van die neppe profteam tenues ;). Dat laatste is sowieso "not-done" vind ik.

Ik rij zelf meestal wel in de lycra van mijn clubje, niet echt het mooiste inderdaad, maar wel gewoon fijne kleding, goed betaalbaar (dankzij de sponsors) en je bent een beetje herkenbaar als je in de lokale regio fietst.

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-03 21:33
User schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:40:
[...]
Kalas heeft speciale plus maten voor lange smalle mensen. Dit jack zou je volgens de maattabel perfect moeten passen (in maat 3+). :)
Helaas hebben ze niet bij elk kledingstuk de plusmaten staan, maar zal me niet verbazen als je het na een mailtje toch kan bestellen.

Ik heb zelf custom kleding van ze in plus maten en zit echt stukken beter dan wat ik van de standaard merken heb.
Thx! Zonet even 2 jacks besteld.
Ik ben benieuwd!

• Rudolf
  • Laatst online: 28-03 18:22
Geldt een Tour de Tietema tenue met tietensokken ook als prof tenue? :+

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

ElGreco schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:38:
En dat laatste is het belangrijkste :)

---

Ik ben nu uitgekomen op deze handschoenen voor de koudere dagen; https://www.futurumshop.n...shandschoenen-zwart.phtml. De reviews zijn goed; iemand ervaring mee met temperaturen rond de 2 graden?

Zit voor de kerstdagen nog even te kijken wat ik aan de kerstman kan vragen... denk dat er qua isolatie nog wel wat moet gebeuren, maar wat een geld :p

[Voor 40% gewijzigd door Steeffoon op 22-11-2022 20:00]

• Mistraller
Steeffoon schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:08:
[...]

---

Ik ben nu uitgekomen op deze handschoenen voor de koudere dagen; https://www.futurumshop.n...shandschoenen-zwart.phtml. De reviews zijn goed; iemand ervaring mee met temperaturen rond de 2 graden?
Met wind, zon, miezer, wind tegen, wind mee??? ;) Bij sommige 2 graden's is het prima, met waterkoud weer met harde wind is voering een must. Gevoelstemperatuur kan zomaar 10 graden variëren.
Ik werd daarom ook gek van mezelf dat ik niet kon kiezen, ik heb er toen dus meerdere laten komen, én een keer in de winkel naar de Roeckl's gekeken, want ff passen en voelen is met zoiets persoonlijks als handschoenen eigenlijk wel het beste.

[Voor 16% gewijzigd door Mistraller op 22-11-2022 20:52]

---------------

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:12
Steeffoon schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:08:
[...]

---

Zit voor de kerstdagen nog even te kijken wat ik aan de kerstman kan vragen... denk dat er qua isolatie nog wel wat moet gebeuren, maar wat een geld :p
Zijn fijne handschoenen, winddichte helpt enorm. Maar echt veel isolatie hebben ze niet. Qua materiaal en dikte doet 't beetje denken qua aan een Perfetto/Fiandre Als 't echt heel koud is doe ik er lekker smerig plastic handschoentjes onderaan.

Edit: ze zijn ook wel lekker hoog, dus minder snel tocht gat bij je mouw einden

[Voor 4% gewijzigd door nooberke op 22-11-2022 21:58]

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:01
Zien er een beetje uit als https://www.decathlon.nl/...166034?mc=8398148&c=ZWART

Die waren afgelopen zondag net iets te dun.

Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic!

• User
  • Laatst online: 18:40
CedricD schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:58:
[...]

Thx! Zonet even 2 jacks besteld.
Ik ben benieuwd!
Ik ook! Laat ff weten wat je er van vond. :)
Zelf ben ik aardig fan van Kalas, ik had zelf eerst van allerlei merken wat, lag er maar net aan wat er in de aanbieding was zeg maar. :P
Via custom kleding voor het werk bij Kalas uitgekomen en sindsdien heb ik m'n halve/hele kledingkast verruild voor spul van Kalas. :X

• CedricD
User schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:58:
[...]
Zelf ben ik aardig fan van Kalas, ik had zelf eerst van allerlei merken wat, lag er maar net aan wat er in de aanbieding was zeg maar. :P
Via custom kleding voor het werk bij Kalas uitgekomen en sindsdien heb ik m'n halve/hele kledingkast verruild voor spul van Kalas. :X
Wel vervelend dat het uit Tsjechië komt. Wordt pas vrijdag geleverd op het werk en dan ben ik er natuurlijk net niet :+

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

McMiGHtY schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 23:28:
Zien er een beetje uit als https://www.decathlon.nl/...166034?mc=8398148&c=ZWART

Die waren afgelopen zondag net iets te dun.
En die heb ik toevallig een paar weken geleden gekocht 😝
Mistraller schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:49:
[...]

Met wind, zon, miezer, wind tegen, wind mee??? ;) Bij sommige 2 graden's is het prima, met waterkoud weer met harde wind is voering een must. Gevoelstemperatuur kan zomaar 10 graden variëren.
Ik werd daarom ook gek van mezelf dat ik niet kon kiezen, ik heb er toen dus meerdere laten komen, én een keer in de winkel naar de Roeckl's gekeken, want ff passen en voelen is met zoiets persoonlijks als handschoenen eigenlijk wel het beste.
Daar heb je wel een punt inderdaad. Herken het wel, gek worden van jezelf. Zal nog eens verder kijken inderdaad. :P
nooberke schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:58:
[...]

Zijn fijne handschoenen, winddichte helpt enorm. Maar echt veel isolatie hebben ze niet. Qua materiaal en dikte doet 't beetje denken qua aan een Perfetto/Fiandre Als 't echt heel koud is doe ik er lekker smerig plastic handschoentjes onderaan.

Edit: ze zijn ook wel lekker hoog, dus minder snel tocht gat bij je mouw einden
Dat isolatie is misschien wel een dingetje. En met plastic handschoentjes, bedoel je van die tankstationdingen?🤪

//
Misschien dan toch deze BBB maar overwegen. …

Iemand toevallig nog wat te vinden van deze Black Friday aanbieding? Voor de wat koudere dagen leek deze me wel een goede deal. https://www.mantel.com/sp...re-norain-team-fietsbroek

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:31
Steeffoon schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:02:
Iemand toevallig nog wat te vinden van deze Black Friday aanbieding? Voor de wat koudere dagen leek deze me wel een goede deal. https://www.mantel.com/sp...re-norain-team-fietsbroek
Er staat in de minpunten dat ie niet geschikt is voor de koudere dagen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• ElGreco
Die beschrijvingen slaan soms helemaal nergens op

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:02
[... ]

https://www.futurumshop.n...em-zwart-rood-heren.phtml
Ik heb zelf deze. Dat zal misschien een net andere versie zijn, maar dat ging afgelopen dinsdag prima. Toen was het ook niet warm. Ik reed een beetje midden op de dag, maar heb vrijwel geen zon gehad. De temperatuur was maximaal 7 graden toen en het wegdek was op veel plaatsen nog vochtig of nat

En wat die Decathlon RR500 betreft. Die had ij dinsdag ook aan. Ik had een beetje vaseline over mijn handen gesmeerd maar dat was na mijn twee uur durende rit toch wel te koud. Mijn handen waren behoorlijk stijf, maar niet zo koud dat het pijnlijk was ofzo. Remmen en schakelen lukte nog wel prima

[Voor 17% gewijzigd door AMD1800 op 24-11-2022 08:16]

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:03
ElGreco schreef op woensdag 23 november 2022 @ 23:23:
Die beschrijvingen slaan soms helemaal nergens op
Futurumshop is ook mooi daarin :

https://www.futurumshop.n...etsjack-zwart-heren.phtml

3/5 voor ademend vermogen 8)7
en dan omschrijving:
Zeer hoog ademend vermogen
En deze is ook bijzonder :
De ventilatieopeningen zorgen voor de nodige frisse lucht zodat je transpiratie kan ontsnappen
Eh ?

[Voor 25% gewijzigd door DDX op 24-11-2022 10:00]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• ElGreco
DDX schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:58:
[...]

Futurumshop is ook mooi daarin :

https://www.futurumshop.n...etsjack-zwart-heren.phtml

3/5 voor ademend vermogen 8)7
en dan omschrijving:

[...]

En deze is ook bijzonder :

[...]

Eh ?
Zouden ze door hebben dat dat geen ventilatie gaten zijn?... |:(

Deze is ook mooi: "Ook aan de zichtbaarheid is aandacht besteed: dit jack heeft 360 graden aan reflecterende details, waardoor je goed zichtbaar blijft in het donker."

Ik weet niet wat jij hier van vindt, maar de zichtbaarheid is met dit jasje nihil naar mijn mening.

Als je nog een code ergens hebt liggen en maatje M is jouw maat, is dit trouwens wel een prima prijsje (200,- + prijsJE noemen.... Goed...)

[Voor 9% gewijzigd door ElGreco op 24-11-2022 10:20]

• DDX
ElGreco schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:19:
[...]

Zouden ze door hebben dat dat geen ventilatie gaten zijn?... |:(

Deze is ook mooi: "Ook aan de zichtbaarheid is aandacht besteed: dit jack heeft 360 graden aan reflecterende details, waardoor je goed zichtbaar blijft in het donker."

Ik weet niet wat jij hier van vindt, maar de zichtbaarheid is met dit jasje nihil naar mijn mening.
Haha die reflectiestrook stelt echt niets voor idd, volgens mij ook al deels versleten bij mij.
Heb voor dit soort dagen een ander regenjackje. (https://thepedla.com/products/bold-aquatech-jacket-off-white)
Waar ze op dit moment ook mooie aanbieding van hebben in aantal kleuren trouwens.

[Voor 5% gewijzigd door DDX op 24-11-2022 10:39]

• DDX
ElGreco schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:19:
[...]
Als je nog een code ergens hebt liggen en maatje M is jouw maat, is dit trouwens wel een prima prijsje (200,- + prijsJE noemen.... Goed...)
Bij 7mesh zelf trouwens ook in de aanbieding nu :

https://7mesh.com/mens-oro-jacket

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

SirLenncelot schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:47:
[...]

Er staat in de minpunten dat ie niet geschikt is voor de koudere dagen.
Ik snap die beschrijvingen niet zo. Aangezien ze het wel over een bepaalde temperatuur hebben, en de recensies verder wel 'oké' zijn. Maar misschien beter deze laten liggen dan?
AMD1800 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:11:
[...]

https://www.futurumshop.n...em-zwart-rood-heren.phtml
Ik heb zelf deze. Dat zal misschien een net andere versie zijn, maar dat ging afgelopen dinsdag prima. Toen was het ook niet warm. Ik reed een beetje midden op de dag, maar heb vrijwel geen zon gehad. De temperatuur was maximaal 7 graden toen en het wegdek was op veel plaatsen nog vochtig of nat
Ik zie niet helemaal het verschil met de broek die ik stuurde, of kijk ik ergens overheen? Zie overigens wel dat hij niet meer in de maat is, die ik nodig heb.

Kwam ook deze nog tegen, net wat vriendelijker geprijsd. Iemand hiermee ervaringen? Lees op zich wel goede reviews, maar ook een aantal mindere. En onduidelijk wat de prestaties zijn rond, en net ietsje boven het vriespunt (graad of 1-3) https://www.decathlon.nl/...545578?mc=8545578&c=ZWART

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
Steeffoon schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:30:
[...]

Ik snap die beschrijvingen niet zo. Aangezien ze het wel over een bepaalde temperatuur hebben, en de recensies verder wel 'oké' zijn. Maar misschien beter deze laten liggen dan?

[...]

Ik zie niet helemaal het verschil met de broek die ik stuurde, of kijk ik ergens overheen? Zie overigens wel dat hij niet meer in de maat is, die ik nodig heb.

Kwam ook deze nog tegen, net wat vriendelijker geprijsd. Iemand hiermee ervaringen? Lees op zich wel goede reviews, maar ook een aantal mindere. En onduidelijk wat de prestaties zijn rond, en net ietsje boven het vriespunt (graad of 1-3) https://www.decathlon.nl/...545578?mc=8545578&c=ZWART
Die heb ik, samen met wel meer Van Rysel spul. Erg fijn materiaal en goede kwaliteit. Qua temperatuur heb ik deze pas aan als het lager dan 0 gaat, maar ik heb het nooit koud dus ik heb het eerder te warm dan te koud in deze broek.

• chielmi
  • Registratie: September 2004
@Steeffoon Dat zijn fijne broeken, ik heb er 2 in gebruik. Fijne elastic interface zeem. Goed afgewerkt, goede pasvorm.
Ik heb de broeken tussen 0 en 10 graden aan. In tegenstelling tot de poster hierboven :) heb ik het wel sneller koud, voor gebruik onder het vriespunt vind ik deze broek niet geschikt.

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

RobNemoo schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:38:
[...]

Die heb ik, samen met wel meer Van Rysel spul. Erg fijn materiaal en goede kwaliteit. Qua temperatuur heb ik deze pas aan als het lager dan 0 gaat, maar ik heb het nooit koud dus ik heb het eerder te warm dan te koud in deze broek.
Ah, goed om te horen!
chielmi schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:40:
@Steeffoon Dat zijn fijne broeken, ik heb er 2 in gebruik. Fijne elastic interface zeem. Goed afgewerkt, goede pasvorm.
Ik heb de broeken tussen 0 en 10 graden aan. In tegenstelling tot de poster hierboven :) heb ik het wel sneller koud, voor gebruik onder het vriespunt vind ik deze broek niet geschikt.
Super, thanks voor je bericht. Dus die doet het ook prima bij één graad? Ik verwacht namelijk niet dat ik ga fietsen als het -3 wordt ofzo :)

Twijfel nog een beetje tussen die van Decathlon, en de Futurum Performance Joris (https://www.futurumshop.n...tsbroek-zwart-heren.phtml) Kwam ook goed uit de reviews, of deze Castelli: https://www.futurumshop.n...zeem-zwart-heren-xl.phtml

Voor het complete beeld; heb nu qua lange broeken een Northwave Force 2 Bib en een Craft Core Bike SubZ Bib Tights. Zoek er dus echt een voor de temperaturen rond het vriespunt :).

• chielmi
  • Registratie: September 2004
Steeffoon schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:49:
[...]

Ah, goed om te horen!

[...]

Super, thanks voor je bericht. Dus die doet het ook prima bij één graad? Ik verwacht namelijk niet dat ik ga fietsen als het -3 wordt ofzo :)

[...]
Ik heb vorig weekend met deze broek gefietst met de gravelfiets op een deels onverharde route. Het was -4 bij vertrek, ik vond de broek hier echt te koud voor. Vooral vanwege de rijwind bij stukken op asfalt.

Vanaf het vriespunt is de broek prima bruikbaar. De andere broeken jouw post heb ik geen ervaring mee, maar er is wel een flink verschil in prijs. Ik zou als ik jou was gewoon die Decathlon broek proberen!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:25
Ik zweer bij kou bij deze broek:

https://www.futurumshop.n...ntent=6246-0982-001-N1808

Heb de broek al jaren, kwaliteit is top. Gore is sowieso goed spul.

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-03 11:16
Ik heb deze een paar weken terug gekocht in een fysieke winkel. Ik heb deze en een Castelli Entrate gepast, beiden was ik tevreden mee geweest. Doorslag gaf de no rain feature. Ik pak regelmatig de graveler naar het werk en dan wil er terug wel eens een buitje vallen, ik hoop dat de no rain feature dan zorgt dat je net wat langer warm/droog blijft. Wat dat betreft heb ik wel goede ervaringen met Castelli Nanoflex arm- en beenstukken. Ze zijn zeker niet waterdicht, maar mijn gevoel is wel dat ze een heel stuk minder snel doorweekt raken dan conventionele stoffen. Goed genoeg om niet bang te hoeven zijn voor wat regen, miezer en natte wegen.

Wat temperatuur betreft, hij doet het voor mij tot tegen het vriespunt aan. De paar keer dat ik rij als het nog kouder is doe ik er een lange thermo van Craft onder (en een ski pully in plaats van een craft ondershirt onder mijn fietsjack). Voor mij is het aantal keren dat ik met vorst rij te beperkt om daar speciale kleding voor te hebben.

Ik betaalde adviesprijs, naar aanleiding van je link denk ik er nu even over een tweede te bestellen, ik heb nu maar 1 lange broek die nog een beetje goed is (deze) en dat is toch wel wat beperkt. Online kleding bestellen doe ik eigenlijk alleen nog voor herhaal bestelling, zodat ik weet dat ik het fijn spul vind. Mijn ervaring is de laatste tijd dat ik in een fysieke winkel uiteindelijk wat anders prefereer dan ik online had gedacht, met name vanwege de fit en de stoffen (stug of juist niet, dikte, zachtheid, ...)

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

Super bedankt voor jullie reacties. Hier kan ik echt wat mee, ook voor in de toekomst.

Voor nu is de keuze gevallen op de Proformance broek van Futurum. Mede vanwege het 14 dagen mogen proberen van de broek en de nu erg nette prijs. Die van Decathlon hou ik vanwege de reacties hier zeker in gedachten!

• McMiGHtY
Ik heb de Decathlon in korte versie. Gevoerd en wat hoger uitgesneden zodat je buik en onderrug ook warm blijven. Samen met LSRF beenstukken kom je daar gewoon de winter mee door.

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:15
Steeffoon schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:26:
Super bedankt voor jullie reacties. Hier kan ik echt wat mee, ook voor in de toekomst.

Voor nu is de keuze gevallen op de Proformance broek van Futurum. Mede vanwege het 14 dagen mogen proberen van de broek en de nu erg nette prijs. Die van Decathlon hou ik vanwege de reacties hier zeker in gedachten!
Ik heb afgelopen zaterdag met de joris van futurum gefietst, ging prima en warm genoeg.

Vd week wel ook nog de joris deep besteld voor temperaturen rond het vriespunt, die is denk ik echt heel lekker warm wat ik zo tijdens passen bemerkte.

https://www.strava.com/athletes/33878321

• CedricD
User schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:58:
[...]
Perfect!

Vandaag de Rainmen Z van Kalas getest tijdens een rustig duurritje van 4 uur.
Gestart bij 6 graden en grijs weer, geëindigd bij 11 graden en een zonnetje.
Typisch voor dagen zoals vandaag. Jack voldoet perfect aan de verwachtingen.
Pasvorm perfect, mouwen perfect van lengte. Enige wat ik ondervond is dat de rits volledig dicht moet getrokken zijn. Als deze nog een beetje open staat gaat hij vanzelf verder open.
Tijdens de rit eigenlijk niets van gemerkt. Was enkel naast de fiets zo.

In het begin had ik wat te warm. Was opgelost door de handschoenen uit te doen :+.
Ook verrassend grote zakken. Normaal steek in handschoenen steeds onder mijn shirt.
Nu kon ik ze gewoon kwijt in de zakken. Op de foto hieronder zitten mijn zakken nog vol
Enkel nog een beetje zoeken welk ondershirt ik best aandoe in bepaalde omstandigheden.

Ben eigenlijk nog aan het twijfelen om deze 2 bij te bestellen:
https://www.kalas.be/det/...typ=97&pohlavi=26&lang=BE | PASSION Z3 | Jack Rainex | black
https://www.kalas.be/det/...typ=97&pohlavi=26&lang=BE | PASSION Z3 | Jack Vent+ | black

Heb je toevallig ook ondershirts van Kalas?

• DDX
https://road.cc/content/t...ric-more-tech-news-297593
Gore retires Gore-Tex Shakedry fabric
If you’re interested in buying a jacket made from Gore-Tex Shakedry fabric, you’d better not hang around too long because it isn’t being produced anymore and brands will only be making new clothing while their current stocks last.

[..]

Gorewear says, “Gore-Tex Shakedry is and will remain a central part of Gorewear product offering to serve the needs of endurance athletes in all weather conditions. Unfortunately, the Gore-Tex Shakedry technology is no longer offered by Gore Fabrics due to ongoing supply challenges, but we are excited about the Gore-Tex Shakedry technology and therefore did invest into our inventory position last year to ensure we can offer it until the current inventory runs out.”

[..]

We’ve been told by other brands that this, along with the fact that Shakedry is expensive to make, is behind Gore’s decision to cease production. We’ve contacted Gore for comment, of course, but we’ve yet to receive a response.

Gore almost certainly wouldn’t retire Shakedry unless it had a replacement technology lined up, but we’ve no idea when that might appear.

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:02
peppie71 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:06:
Ik zweer bij kou bij deze broek:

https://www.futurumshop.n...ntent=6246-0982-001-N1808

Heb de broek al jaren, kwaliteit is top. Gore is sowieso goed spul.
En dan staat er op futurum dat deze broek is voor weer tussen de 5 en 15 graden. Dat wat zij zeggen klopt dan vast niet, toch?

• Koenbr
Ik heb die broek ook. Ik gebruik deze bij de 0-5 graden. Kouder dan dat niet getest. Boven die temperatuur zweet ik me er kapot in.

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-03 07:59
Is er nog ergens een korting link voor futurum? :)

• Fisico

Fisico

by Fabian

Hoe wassen en hoevaak wassen jullie kleding van merinowol? Ik heb het alleen in ondershirts van Rapha en vind het toch wel fris om na een zweterig ritje te wassen, maar ik lees ook tips over uithangen en laten drogen.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:30

Grin

Ride si sapis.

Fisico schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:05:
Hoe wassen en hoevaak wassen jullie kleding van merinowol? Ik heb het alleen in ondershirts van Rapha en vind het toch wel fris om na een zweterig ritje te wassen, maar ik lees ook tips over uithangen en laten drogen.
Gewoon wassen.
Altijd 30 minuten, 30 graden en een waszak.
En niet te veel wasmiddel, echt smerig is die kleding eigenlijk nooit.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• McMiGHtY
Grin schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:27:
[...]

Gewoon wassen.
Altijd 30 minuten, 30 graden en een waszak.
En niet te veel wasmiddel, echt smerig is die kleding eigenlijk nooit.
Klinkt als mijn "sport" programme op de wasmachine

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:25
AMD1800 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 22:30:
[...]

En dan staat er op futurum dat deze broek is voor weer tussen de 5 en 15 graden. Dat wat zij zeggen klopt dan vast niet, toch?
Ik draag een gevoerde lange Gore broek tussen 15 en 5 graden. Daaronder deze. Gaat makkelijk. Boven de 10 graden zou ik niet doen met deze broek. Is gewoon te warm
Je voelt geen rijwind, dus geen kou. Tenminste, zo ervaar ik het.

• Fisico

Fisico

by Fabian

McMiGHtY schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:36:
[...]

Klinkt als mijn "sport" programme op de wasmachine
Bij mij ook met weinig toeren ook.

• Mistraller
Fisico schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:05:
Als ie na het uithangen niet fris ruikt gaat ie in de was. Bij een intensief ritje meestal meteen, maar anders doe ik er gerust een weekje woonwerk (4 ritjes van 20km) mee want dan fiets ik altijd heel lui.

---------------

• McMiGHtY
Op de bicycling website een grote test van winterkleding

• ElGreco
Wel kritisch lezen. Wie het meest betaalt krijgt het beste oordeel daar.

• mhr-zip
ElGreco schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:44:
Wel kritisch lezen. Wie het meest betaalt krijgt het beste oordeel daar.
Inderdaad. En ze zouden alles eens 10 keer moeten wassen, en dan pas gaan testen.

Nieuw is alles "water afstotend".....

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

• DDX
En niet getest in stromende regen of echte winter.

• mhr-zip
DDX schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:33:
En niet getest in stromende regen of echte winter.
Bij heel veel solo tests op websites heb ik gevoel: test deze kleding, dan mag je het houden. Daarna doen ze test ala "schrijf marketing praatje van website over", en klaar.

• DDX
Het is ook best lastig, want hoe ga je nu testen of winterkleding echt werkt.
Zomerkleding is wat dat betreft wat makkelijker, reisje erbij naar Mallorca ofzo en fietsen maar.
Al ga je dan natuurlijk niets negatiefs roepen want dan mag je jaar erop niet mee naar Mallorca.

• Mistraller
Mijn vrouw had iets gevraagd (bij fabrikant) over de waterdichtheid van een jack. Antwoord: blijft tot 15x waterdicht!

15 wasbeurten? 15 ritjes? 15 regenbuien?
En is dat dan ineens acuut een vergiet? Of is het nieuw uit verpakking veel beter dan specs, na 15 "X" volgens specs, en daarna eronder?

Ze heeft het toch maar gekocht :)

---------------

• Fisico

Fisico

by Fabian

Mistraller schreef op maandag 28 november 2022 @ 00:08:

Als ie na het uithangen niet fris ruikt gaat ie in de was. Bij een intensief ritje meestal meteen, maar anders doe ik er gerust een weekje woonwerk (4 ritjes van 20km) mee want dan fiets ik altijd heel lui.
Het zijn altijd sportieve ritjes en eigenlijk gaat alles direct vanaf de fiets de was in. Maar Rapha stuurde speciaal een mailtje dus dacht laat ik eens vragen.

• User
  • Laatst online: 18:40
CedricD schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:00:
[...]

Perfect!

Vandaag de Rainmen Z van Kalas getest tijdens een rustig duurritje van 4 uur.
Gestart bij 6 graden en grijs weer, geëindigd bij 11 graden en een zonnetje.
Typisch voor dagen zoals vandaag. Jack voldoet perfect aan de verwachtingen.
Pasvorm perfect, mouwen perfect van lengte. Enige wat ik ondervond is dat de rits volledig dicht moet getrokken zijn. Als deze nog een beetje open staat gaat hij vanzelf verder open.
Tijdens de rit eigenlijk niets van gemerkt. Was enkel naast de fiets zo.

In het begin had ik wat te warm. Was opgelost door de handschoenen uit te doen :+.
Ook verrassend grote zakken. Normaal steek in handschoenen steeds onder mijn shirt.
Nu kon ik ze gewoon kwijt in de zakken. Op de foto hieronder zitten mijn zakken nog vol
Enkel nog een beetje zoeken welk ondershirt ik best aandoe in bepaalde omstandigheden.

[Afbeelding]

Ben eigenlijk nog aan het twijfelen om deze 2 bij te bestellen:
https://www.kalas.be/det/...typ=97&pohlavi=26&lang=BE | PASSION Z3 | Jack Rainex | black
https://www.kalas.be/det/...typ=97&pohlavi=26&lang=BE | PASSION Z3 | Jack Vent+ | black

Heb je toevallig ook ondershirts van Kalas?
Mooi!

Ik heb (helaas?) geen winter spul van Kalas, khad op zich al goed spul van Gore en om nog een keer een paar honderd euro uit te geven aan een setje van Kalas werd me wat te gortig. :P
Idem met ondershirts, net een bulk van Craft gekocht en ik draag ze praktisch niet. :+

• Galois
  • Laatst online: 22:11

Galois

1811 - 1832

mhr-zip schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:52:
[...]

Bij heel veel solo tests op websites heb ik gevoel: test deze kleding, dan mag je het houden. Daarna doen ze test ala "schrijf marketing praatje van website over", en klaar.
Ja, klopt. Zijn vaak niet zo nuttig als ze lijken. Dan kan je beter het transparante systeem dat oa DCRainmaker hanteert: hij krijgt die testspullen gratis, hij test ze uit en na de test stuurt hij ze terug. Ook al mag hij ze houden, hij stuurt ze terug voor onze geloofwaardigheid...

De klantenreviews op webwinkels zijn ook niet altijd even nuttig: je krijgt een mailtje om te reviewen vlak na aankoop, dat doet een klant dan ook en is vaak wel tevreden bij het passen, uitpakken, bekijken, enz, enz. De echte gebruikerservaring is er natuurlijk pas bij echt gebruik en dan ook meerdere keren...

Ach... de beste reviews zijn toch de tips hier! :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• ElGreco
Ik heb ook ervaring met winkels waar een kritische review niet geplaatst werd. Het is allemaal voor de bühne.

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:11
Ik haal hier best wat tips vandaan, maar ik gebruik ook veel de reviews van Mantel en Futurum. Met lange fietsbroek heb ik echter al 2x retour gedaan deze week want dat is toch wel lastig. Ik probeer er een te vinden die rond 0 graden geschikt is, winddicht, minimaal waterafstotend/spatwater en ook niet te smal. Ik kom nu uit op AGU Switch Essential (€110). Iemand nog een suggestie in dezelfde prijsklasse?

Is met name voor woon/werk van 25km enkel (1 a 2x per week) en max 1x per week max 120min rit.
Regen probeer ik te vermijden.

• mhr-zip
DialOut schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:07:
Ik haal hier best wat tips vandaan, maar ik gebruik ook veel de reviews van Mantel en Futurum. Met lange fietsbroek heb ik echter al 2x retour gedaan deze week want dat is toch wel lastig. Ik probeer er een te vinden die rond 0 graden geschikt is, winddicht, minimaal waterafstotend/spatwater en ook niet te smal. Ik kom nu uit op AGU Switch Essential (€110). Iemand nog een suggestie in dezelfde prijsklasse?

Is met name voor woon/werk van 25km enkel (1 a 2x per week) en max 1x per week max 120min rit.
Gore C3 windstopper (let wel op, dat je de windstopper variant neemt).

https://www.gorewear.com/...stopper-bib-tights-100337

Helaas even geen 25 euro kortingscode voor je op het moment.
https://www.futurumshop.n...et-zeem-zwart-heren.phtml

Is dit dezelfde?
https://www.bike-componen...TOPPER-Bib-Tights-p66006/

Ik moet zeggen dat ik broeken heb waarvan de zeem beter is. C3 is beetje de budgetlijn en daarna komen de C5 en C7. Maar de stof van de C3 is "gewoon" GORE-TEX INFINIUM, en dat is in mijn ogen een fijn en zeker geen budget stofje. De C5 is weer andere stof (vond ik meer hele fijne herfst broek).

Dus zoek in mijn ogen op een broek met GORE-TEX INFINIUM volgens mij hebben Sportfull en Castelli ook broeken van dat spul (en hier wordt bijv. ook de bekende en geprezen Gabba van gemaakt).

• ElGreco

Deze? https://www.futurumshop.n...-zeem-zwart-heren-m.phtml

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-03 11:01

Ik heb de Endura Pro SL. Is een fijne broek. Winddicht en kan goed tegen een regenbui.

https://www.futurumshop.n...msLahDoitOsMaAtMgEALw_wcB

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik gebruik nu al een paar weken de Castelli Entrata Wind en die bevalt erg goed, ook in de regen. Maar ik zie wel dat die inmiddels op een aantal plaatsen is uitverkocht.

Edit: Wel een maatje groter besteld dan ik gewend ben maar dat heb ik altijd met Castelli bibs.

[Voor 6% gewijzigd door Kluus op 30-11-2022 14:10]

• DialOut
Bedankt voor de reacties, ik ben net even aan het zoeken geweest maar het is wel puzzelen met maten, voorraad en korting. Van het weekend maar eens voor gaan zitten :)

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ondanks dat ik al jaren in alle seizoenen fiets is dit de eerste keer dat ik een meer weer-bestendige broek heb. Daarvoor dacht ik dat koude klamme benen er gewoon bij hoorde ofzo. Apart gevoel ook als je benen nog warm en droog voelen en je voelt aan de buitenkant van je broek een natte koude ellende :D. Wel snel geleerd dat je dit soort broeken binnenstebuiten moet drogen na het wassen!

Naast de winterschoenen mijn tweede "dit had ik veel eerder moeten hebben" momentje van dit jaar :).

• mhr-zip
Kluus schreef op donderdag 1 december 2022 @ 08:27:
Naast de winterschoenen mijn tweede "dit had ik veel eerder moeten hebben" momentje van dit jaar :).
Ik heb nog wel een lijstje voor je O-)

• DialOut
@Kluus die tip van binnenstebuiten neem ik gelijk mee. Ik heb nu alleen een Bioracer lange broek, maar daar krijg ik wel kouden benen van.
Zijn winterschoenen echt warmer/comfortabeler dan een set overschoenen?

@mhr-zip ik heb nog wel eens heimwee naar de periode dat ik alleen aan het voetballen en hardlopen was, dat is qua kosten voor kleding en materiaal een stuk goedkoper...

• dfbt
  • Laatst online: 29-03 13:38
iemand nog handige budget tips voor winterkleding?

ik zit momenteel in een afval traject. Dure winterkleding is op dit moment een no-go aangezien ik al 15 kilo ben verloren in 3maanden en er nog 15 af moet :D. De nodige wielerkleding heb ik al, maar helaas gaan mijn goeie bibs ( castelli/bioracer) en shirts allemaal veel te groot worden. ook jacks etc blijft heel lastig. handschoenen en sokken is natuurlijk een eitje en dat heb ik niet nodig. Gaat vooral om warme thermo onderkleding/jacks/bibs..

Mag natuurlijk wel iets kosten, kan niet verwachten met een 20 euro kostende bib in -5 te rijden komend weekend..

• mhr-zip
dfbt schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:23:

ik zit momenteel in een afval traject. Dure winterkleding is op dit moment een no-go aangezien ik al 15 kilo ben verloren in 3maanden en er nog 15 af moet :D. De nodige wielerkleding heb ik al, maar helaas gaan mijn goeie bibs ( castelli/bioracer) en shirts allemaal veel te groot worden. ook jacks etc blijft heel lastig. handschoenen en sokken is natuurlijk een eitje en dat heb ik niet nodig. Gaat vooral om warme thermo onderkleding/jacks/bibs..

Mag natuurlijk wel iets kosten, kan niet verwachten met een 20 euro kostende bib in -5 te rijden komend weekend..
Ik heb toen uit mijn lange bib de zeem er uit gehaald en over mijn zomer bib aangetrokken. Ging prima.
DialOut schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:28:
@mhr-zip ik heb nog wel eens heimwee naar de periode dat ik alleen aan het voetballen en hardlopen was, dat is qua kosten voor kleding en materiaal een stuk goedkoper...
Ik doe tegenwoordig ook aan hardlopen, erg goedkope hobby ja 8)7

Als je alleen in de zomer en tot 1 uur hardloopt wel ja.

Maar verder alle jacks van het fietsen zijn te kort, te warm en te strak om te hardlopen. Dus wat heb je nodig korte broeken, lange broeken, shirts lange mouwen, gps horloge, nieuw jackie. Lampie, ow 800 km verder, ff nieuwe schoenen.

Moet toch even wat drinken mee nemen, ow met hardlopen is een Flask weer veel handiger.

Wil je dat ik nog even door ga?

Echt heel erg goedkoop er naast :X

[Voor 32% gewijzigd door mhr-zip op 01-12-2022 14:53]

• RobNemoo

Goed bezig! :)

Ik zou eens bij de Decathlon kijken en dan niet specifiek naar fietsspul want daar zit meteen een toeslag op heb ik het idee. Voor de onderkleding kun je ook kijken bij de ski- en langlaufafdelingen.
Ik heb de luxe van 2 winkels in de buurt (Zuid-Limburg), maar online is ook alles te koop en vaak ook in de "einde reeks" kortingen nog goed afgeprijsd ook.

• DialOut
mhr-zip schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:45:

[...]

Maar verder alle jacks van het fietsen zijn te kort, te warm en te strak om te hardlopen. Dus wat heb je nodig korte broeken, lange broeken, shirts lange mouwen, gps horloge, nieuw jackie. Lampie, ow 800 km verder, ff nieuwe schoenen.

Moet toch even wat drinken mee nemen, ow met hardlopen is een Flask weer veel handiger.

Goedkoop is wat anders dan goedkoper ;)
In het jaar dat ik 2 marathons liep en meerdere halve had ik 2 paar schoenen nodig (als je uit gaat van die 800km per paar). +-300 euro dus. Broekjes, shirts etc, komt wat mij betreft minder nauw dan bij fietsen maar zelfs als je wat duurder spul neemt is een broekje voor hardlopen goedkoper dan een voor fietsen. Verder geen aanschaf van fiets, onderhoud, slijtage onderdelen, zoals banden, cassettes etc. Wil je dat ik nog even door ga? O-)

• DDX
Wel slijtage aan je knieen toch ? :X

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DialOut schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:28:
...
Zijn winterschoenen echt warmer/comfortabeler dan een set overschoenen?
...
Ja ik vind van wel, met overschoenen zit je alsnog met een strakke (voor performance) schoen wat gewoon kouder is, ventilatiegaten in de zool, het blijft allemaal een stuk warmer en droger bij mij tot nu toe.

Het voornaamste is echter dat je vat het geklooi met een overschoen af bent en zeker als je ook in het bos fietst op de MTB is het fijner als je stukjes moet rennen waarbij overschoenen snel kapot gaan en tussen je schoenplaatjes komen ;).

• DDX
Of gewoon stuk makkelijker om even snel uit/aan te trekken ipv dat je een kwartier bezig bent.
En offroad kan je ook gewoon in een plas stappen omdat (bij de schoenen die ik iig heb) de schoenen van onder 100% waterdicht zijn.

Wel weer nadeel die 100% waterdichtheid als je paar uur in regen gaat fietsen, dan zit je uiteindelijk met je voeten in waterbad.
Dan heb ik liever warme overschoenen en natte sokken maar niet soppende voeten.

• Mistraller

Ik heb best wat mooie spullen op Ali gekocht. Met bib's alleen soms lastig met lange benen. En ook al best wat spul via marktplaats weer verkocht.

---------------

• ElGreco
DDX schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:00:
Of gewoon stuk makkelijker om even snel uit/aan te trekken ipv dat je een kwartier bezig bent.
En offroad kan je ook gewoon in een plas stappen omdat (bij de schoenen die ik iig heb) de schoenen van onder 100% waterdicht zijn.

Wel weer nadeel die 100% waterdichtheid als je paar uur in regen gaat fietsen, dan zit je uiteindelijk met je voeten in waterbad.
Dan heb ik liever warme overschoenen en natte sokken maar niet soppende voeten.
Eigenlijk heb je gewoon een volgwagen nodig.

• McMiGHtY

Ekoi heeft ( als je snel bent) nog 50% korting op de website volgens mij..

• RobNemoo
Dat hebben ze vrijwel permanent, of in ieder geval heel frequent.

• DDX
ElGreco schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:52:
[...]

Eigenlijk heb je gewoon een volgwagen nodig.
Eigenlijk moet ik gewoon overwinteren in een warm land 8)
Het heeft wel wat hoor dat fietsen in slecht weer, maar doe mij maar lekker in de warmte.

• dfbt
  • Laatst online: 29-03 13:38
McMiGHtY schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:26:
[...]

Ekoi heeft ( als je snel bent) nog 50% korting op de website volgens mij..
hoe is de ekoi kwaliteit?
Ik zie veel spullen voor 50% in aanbieding, ziet er een beetje zelfde als uit Siroko die ook altijd op 200 euro kostende bibs 100 euro korting hebben.. T ziet er allemaal wel aantrekkelijk uit..

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:45:

Ik liep altijd rond de 1.200km per jaar en dat was dus twee paar schoenen per jaar. Alleen de zoektocht naar de ideale bib heeft al meer geld gekost dan ik ooit aan hardloopkleding heb uitgegeven. Als ik verder kijk dan is de Varia duurder dan mijn hardloophorloge en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het grootste verschil is dat ik fietsen vaker en langer kan doen dan ik hardlopen ooit kon.

• McMiGHtY
DDX schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:40:
[...]

Het heeft wel wat hoor dat fietsen in slecht weer, maar doe mij maar lekker in de warmte.
Rule #9

• McMiGHtY
DDX schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:40:
[...]

Tom de vriendt zoekt nog iemand om samen in Calpe te trainen van 10 tot 22 December?

• Koenbr
DialOut schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:43:
[...]

Goedkoop is wat anders dan goedkoper ;)
In het jaar dat ik 2 marathons liep en meerdere halve had ik 2 paar schoenen nodig (als je uit gaat van die 800km per paar). +-300 euro dus. Broekjes, shirts etc, komt wat mij betreft minder nauw dan bij fietsen maar zelfs als je wat duurder spul neemt is een broekje voor hardlopen goedkoper dan een voor fietsen. Verder geen aanschaf van fiets, onderhoud, slijtage onderdelen, zoals banden, cassettes etc. Wil je dat ik nog even door ga? O-)
Volledig mee eens en als je van het asfalt afstap gaan schoenen vaak nog een stuk langer mee. Een ander verschil, wat mij betreft, is dat hardlopen ook een stukje minder trendgevoelig. Goede korte en lange broek heb je voor minder dan de helft van het bedrag van een bib en gaat doorgaans langer mee. Ik heb voldoende hardloopkleding liggen dat ouder is dan 5 jaar en nog prima voldoet, terwijl fietskleding van toen sneller afgeschreven is.
Pagina: 1 ... 39 ... 42 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee