Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 40 ... 61 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:27
DialOut schreef op donderdag 1 december 2022 @ 15:43:
[...]
maar zelfs als je wat duurder spul neemt is een broekje voor hardlopen goedkoper dan een voor fietsen.
Even los van undergarment met padding, waarom zou ik daarover niet gewoon een sportbroek dragen?

[ Voor 37% gewijzigd door MagniArtistique op 03-12-2022 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderflash
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:44
dfbt schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:57:
[...]

hoe is de ekoi kwaliteit?
Ik zie veel spullen voor 50% in aanbieding, ziet er een beetje zelfde als uit Siroko die ook altijd op 200 euro kostende bibs 100 euro korting hebben.. T ziet er allemaal wel aantrekkelijk uit..
Ik heb een aantal zomer tenues van Ekoi. Deze bevallen me erg goed. De maattabel op hun website geeft je een goede indicatie welke maat je moet bestellen. Ik zag afgelopen zomer ook meer mensen fietsen met kleding van Ekoi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:39
Na een lange zoektocht heb ik dit weekend eindelijk passende handschoenen gekocht. Ik heb grote handen en handschoenen kopen is een drama. Of dat nou voor het fietsen, motorrijden of de wintersport is. Opmerkelijk genoeg heb ik een set Roeckl in de maat 12/3XL kunnen kopen die passen :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:49
ephymerous schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:45:
Na een lange zoektocht heb ik dit weekend eindelijk passende handschoenen gekocht. Ik heb grote handen en handschoenen kopen is een drama. Of dat nou voor het fietsen, motorrijden of de wintersport is. Opmerkelijk genoeg heb ik een set Roeckl in de maat 3XL kunnen kopen die passen :)
Welke handschoenen heb je gekocht(en waar)? Ik zit met een soortgelijk probleem (lengte vingers altijd te kort)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:30

DDX

Lengte vingers is bij mij eigenlijk ook altijd wel een dingetje.
Deze zijn wel redelijk ok kwa lengte (3xl maat) :

https://rogelli.com/en/accessories/cycling-gloves

Wat @ephymerous dus al zegt denk ik.
Had wat mij betreft nog wel iets langer mogen zijn bij vingertoppen, zeker als het koud is wil je daar wat extra ruimte.

[ Voor 32% gewijzigd door DDX op 05-12-2022 13:17 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:02

Kluus

Gang is alles

Voor hardlopers zijn de kosten voor de fysio uiteindelijk het hoogste! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
DDX schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:14:

Wat @ephymerous dus al zegt denk ik.
Had wat mij betreft nog wel iets langer mogen zijn bij vingertoppen, zeker als het koud is wil je daar wat extra ruimte.
Same here hoor, ben allang blij dat ik m’n handen normaal kan gebruiken. Ik draag ook nog zo’n thermo binnenhandschoen erbij :)
jan390 schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:54:
[...]

Welke handschoenen heb je gekocht(en waar)? Ik zit met een soortgelijk probleem (lengte vingers altijd te kort)
Artikelnummer 3103-830 van Roeckl. Gekocht bij Dickhof in Oosterwolde (GLD).

[ Voor 27% gewijzigd door ephymerous op 05-12-2022 19:24 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 20:33
Welke mutsen gebruiken jullie onder je helm? Ik heb een muts die opzich heel fijn is maar hij zit nogal strak dus als ik hem gebruikt heb, heb ik daarna uren een streep op mijn voorhoofd 😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
kadooosh schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:04:
Welke mutsen gebruiken jullie onder je helm? Ik heb een muts die opzich heel fijn is maar hij zit nogal strak dus als ik hem gebruikt heb, heb ik daarna uren een streep op mijn voorhoofd 😂.
Voor mijn hoofd (63cm) heb ik nog niets fatsoenlijks kunnen kopen. Ik houd me aanbevolen :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:46

Steeffoon

Smartphone-nerd

Begin deze maand deze besteld van Craft (https://www.mantel.com/craft-active-extreme-x-wind-hat). Was toen een mooie Black Friday aanbieding voor 19,50 euro. Bevalt prima!

----

Heb trouwens eind vorige maand eindelijk een keuze gemaakt in handschoenen. Na veel reviews uitpluizen en ervaringen lezen, is het de Roeckl Villach geworden, die heeft padding en lekker warm bij een gevoelstemperatuur rond het vriespunt. Was voor 48 euro in de (Black Friday) aanbieding. Wel raar dat de touch-vingers de duim en de ringvinger zijn, had de wijsvinger logischer gevonden. https://www.futurumshop.n...enen-zwart-geel-9-l.phtml

[ Voor 33% gewijzigd door Steeffoon op 07-12-2022 19:21 ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik ben meestal lekker “creatief” met een of twee buffs, soms icm een koerspet:

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/71l1gppeIzL._AC_UY580_.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX

DDX

Deze heb ik recent gekocht, lekker dun (dus helm blijft komt niet 20cm hoger) en warm. (als in getest afgelopen dagen)

https://www.sockeloen.nl/nl/beanie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:24
Ik heb deze.
https://www.mantel.com/gripgrab-skull-cap-windster

Onlangs met vrieskou gereden...alles koud behalve mijn hoofd. Ik vind hem prima.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:34
Steeffoon schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:15:
Heb trouwens eind vorige maand eindelijk een keuze gemaakt in handschoenen. Na veel reviews uitpluizen en ervaringen lezen, is het de Roeckl Villach geworden, die heeft padding en lekker warm bij een gevoelstemperatuur rond het vriespunt. Was voor 48 euro in de (Black Friday) aanbieding. Wel raar dat de touch-vingers de duim en de ringvinger zijn, had de wijsvinger logischer gevonden. https://www.futurumshop.n...enen-zwart-geel-9-l.phtml
Ik heb vorige week de Villach 2 gekocht, deze heeft wél duim en wijsvinger als touchvingers en beviel me prima bij een rit bij van max 4 graden boven nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 20:33
Mistraller schreef op woensdag 7 december 2022 @ 22:30:
[...]

Ik heb deze.
https://www.mantel.com/gripgrab-skull-cap-windster

Onlangs met vrieskou gereden...alles koud behalve mijn hoofd. Ik vind hem prima.
Denk dat ik voor deze ga. Hoe zit ie? Erg strak? Welke maat heb je en omtrek hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
kadooosh schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:48:
[...]

Denk dat ik voor deze ga. Hoe zit ie? Erg strak? Welke maat heb je en omtrek hoofd?
Nee juist niet heel strak. Gewoon lekker stofje. Ik heb een S. mt56. Misschien had M ook gekund, ik heb hem niet ver over m'n oren zitten maar ik combineer het toch altijd met een buff.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 20-05 21:48

Galois

1811 - 1832

Steeffoon schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:15:
[...]

Begin deze maand deze besteld van Craft (https://www.mantel.com/craft-active-extreme-x-wind-hat). Was toen een mooie Black Friday aanbieding voor 19,50 euro. Bevalt prima!
Deze heb ik ook... (2 stuks van). En op zich wel tevreden mee, maar waar ik wel last van heb is dat ik toch teveel zweet en de muts na een uurtje nat is en dus erg koud. Op zich geen probleem, dan doe ik 'm af, maar heb het gevoel dat vochtafvoer niet helemaal optimaal is (of misschien dat dit met alle mutsen het geval is).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
Mijn MAAP en Rapha bestelling is binnengekomen, ik had er persoonlijk wel iets meer van verwacht. Ik struggel een beetje met de fiets shirts. Ik fiets al jaren in een Craft sport shirt wat een relaxe pasvorm heeft en ik ben nu aan het kijken naar een ander soort outfit.

Phase Pro Hex Jersey (XL)
Het ziet er best goed uit, maar ondanks maat XL zit het wel echt strak. Ik vind vooral de mouwen en de hals oncomfortabel strak. Moet zo'n shirt niet gewoon strak maar wel fijn/comfortabel zitten? Meer als een tweede layer?

Rapha Men's Pro Team Training Jersey (L)
Zelfde ervaring als met de MAAP, mouwen zitten echt strak. De hele fit is echt strak.

Rapha Men's Core Jersey (L)
Dit shirt zit compleet anders, veel relaxer, maar ook een dikkere stof en de kraag is hoger. Dit lijkt mij een warmer shirt.

Rapha Men's Core Lightweight Jersey (L)
Dit shirt zit het fijnste en lijkt mij heerlijk bij hoge temperaturen maar de kraag is 2cm hoog, dit snap ik echt niet. Bij 25+ graden wil je juist niet deze kraag hebben maar wel de rest.

Ik vraag me nu eigenlijk af wat ik moet verwachten van een fiets jersey, hoe moet een goede fiets jersey zitten?

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AFSchets
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-05 23:14
Strider schreef op zondag 11 december 2022 @ 00:01:
Mijn MAAP en Rapha bestelling is binnengekomen, ik had er persoonlijk wel iets meer van verwacht. Ik struggel een beetje met de fiets shirts. Ik fiets al jaren in een Craft sport shirt wat een relaxe pasvorm heeft en ik ben nu aan het kijken naar een ander soort outfit.

Het ziet er best goed uit, maar ondanks maat XL zit het wel echt strak. Ik vind vooral de mouwen en de hals oncomfortabel strak. Moet zo'n shirt niet gewoon strak maar wel fijn/comfortabel zitten? Meer als een tweede layer?

Zelfde ervaring als met de MAAP, mouwen zitten echt strak. De hele fit is echt strak.

Dit shirt zit compleet anders, veel relaxer, maar ook een dikkere stof en de kraag is hoger. Dit lijkt mij een warmer shirt.

Dit shirt zit het fijnste en lijkt mij heerlijk bij hoge temperaturen maar de kraag is 2cm hoog, dit snap ik echt niet. Bij 25+ graden wil je juist niet deze kraag hebben maar wel de rest.

Ik vraag me nu eigenlijk af wat ik moet verwachten van een fiets jersey, hoe moet een goede fiets jersey zitten?
Hoe een goede fietsjersey moet zitten is aan jezelf. Ik rij het liefst in compleet plooivrije shirts die ook niet gaan 'klapperen' in de wind. Loeistrak dus. Het gevolg is wel dat in staande houding die shirts trekken en niet heel comfy zitten. Zittend op de fiets geen last van.

Als ik het vergelijk met m'n pa (leeftijd en postuur;-)): allemaal wat losser. Prima. Dit vindt hij fijner dan waar ik mee rij. Als jij die strakke shirts niet fijn vindt gewoon niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 08:43

DeFeCt

je wéét toch

Vandaag bij de 6daagse een base layer en een shirt van Megmeister gescored, allebei voor €10,- per stuk, wat me weer doet beseffen wat voor belachelijke marges er toch eigenlijk op kleding zit :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-05 22:16
Kluus schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:31:
[...]

Ja ik vind van wel, met overschoenen zit je alsnog met een strakke (voor performance) schoen wat gewoon kouder is, ventilatiegaten in de zool, het blijft allemaal een stuk warmer en droger bij mij tot nu toe.

Het voornaamste is echter dat je vat het geklooi met een overschoen af bent en zeker als je ook in het bos fietst op de MTB is het fijner als je stukjes moet rennen waarbij overschoenen snel kapot gaan en tussen je schoenplaatjes komen ;).
Tips voor een goede MTB winterschoen of als je moest kiezen waar zou de voorkeur naar uitgaan?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:27
Strider schreef op zondag 11 december 2022 @ 00:01:

Die pro series van zowel MAAP als Rapha horen (heel) strak te zitten. Die core lijn is idd een stukje losser. Ligt er maar net aan wat je lekker vindt zitten.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
KW25 schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:41:
[...]

Die pro series van zowel MAAP als Rapha horen (heel) strak te zitten. Die core lijn is idd een stukje losser. Ligt er maar net aan wat je lekker vindt zitten.
Rekken deze shirts nog uit, of zit het beter op de fiets?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

cbr600f4i schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:48:
[...]

Tips voor een goede MTB winterschoen of als je moest kiezen waar zou de voorkeur naar uitgaan?
Ik heb de Shimano MW7 gescoord in een black friday aanbieding, heb ze nog niet getest, maar oogt in ieder geval al als een fijne schoen.

https://off.road.cc/conte...tex-spd-shoes-review-3266

[ Voor 12% gewijzigd door DeFeCt op 12-12-2022 09:32 ]

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14:29
Strider schreef op maandag 12 december 2022 @ 00:32:
[...]

Rekken deze shirts nog uit, of zit het beter op de fiets?
Ze zijn stretch, maar rekken niet uit. Het hele idee van deze MAAP en Rapha pro series is juist dat het strak zit om plooien te voorkomen (want niet-aero).

Als je voorover buigt zul je merken dat het aanzienlijk beter zit. Als je dit staand voor de spiegel past zul je inderdaad merken dat het behoorlijk 'trekt' op je borst/schouders. Buig je vervolgens voorover met je handen in fietshouding zul je merken dat het aanzienlijk lekkerder zit.

De 'Core' lijn van Rapha heb ik helemaal niks mee. Ik heb daar een broek, een vest en twee shirts van, maar die ademenen in mijn ervaring dramatisch. Altijd klam en daardoor krijg ik het altijd of koud of oververhit na een uur. Het is een leuk prijsje voor de trainingsritjes van max 1 uur.

Tot slot: van al mijn Rapha core producten laat de bedrukking los. Alle andere merken en de Rapha Pro lijn gaan goed, alleen Rapha Core gaat altijd mis. Ik was altijd een programma van 20 graden, 800 toeren en 35 minuten. Wasnetjes en alles geprobeerd, de kwaliteit van Rapha's core lijn is gewoon waardeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-05 22:16
DeFeCt schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:55:
[...]

Ik heb de Shimano MW7 gescoord in een black friday aanbieding, heb ze nog niet getest, maar oogt in ieder geval al als een fijne schoen.

https://off.road.cc/conte...tex-spd-shoes-review-3266
Die was ik nog niet tegengekomen in andere reviews. Komt aardig in de richting volgens mij van de Fizik en Sidi schoenen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 21:21

Fisico

by Fabian

Mr. Stom schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:41:

Ze zijn stretch, maar rekken niet uit. Het hele idee van deze MAAP en Rapha pro series is juist dat het strak zit om plooien te voorkomen (want niet-aero).

Als je voorover buigt zul je merken dat het aanzienlijk beter zit. Als je dit staand voor de spiegel past zul je inderdaad merken dat het behoorlijk 'trekt' op je borst/schouders. Buig je vervolgens voorover met je handen in fietshouding zul je merken dat het aanzienlijk lekkerder zit.
Dat geldt eigenlijk ook voor de broeken, die zitten beter als je op de fiets zit en drukken je ook wat in de houding. Bij de shirts probeer ik wel een optimale verhouding tussen zitten en staan te vinden. De S is vaak zo loei strak dat de rits net dicht gaat en het bij staan een soort naveltrui wordt. De M geeft gebogen wel iets een plooi bij mijn buik, maar ik heb dan weer niet het idee dat ik krachtiger moet ademen. Voor MAAP en Rapha geldt bij mij precies hetzelfde in maatvoering. En ik ben ook meer fan van de duurdere lijnen dan de instappers.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-05 23:01
Mr. Stom schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:41:
[...]

De 'Core' lijn van Rapha heb ik helemaal niks mee. Ik heb daar een broek, een vest en twee shirts van, maar die ademenen in mijn ervaring dramatisch. Altijd klam en daardoor krijg ik het altijd of koud of oververhit na een uur. Het is een leuk prijsje voor de trainingsritjes van max 1 uur.

Tot slot: van al mijn Rapha core producten laat de bedrukking los. Alle andere merken en de Rapha Pro lijn gaan goed, alleen Rapha Core gaat altijd mis. Ik was altijd een programma van 20 graden, 800 toeren en 35 minuten. Wasnetjes en alles geprobeerd, de kwaliteit van Rapha's core lijn is gewoon waardeloos.
De oorspronkelijke Core zomer shirtjes zijn een drama. Dik van stof inderdaad. Als je naar de lightweight versie van de Core shirtjes echter kijkt, dan heb je echt een zomer jersey wat goed ademt, een fijn stof heeft en de bedrukking zit bij mij er nog op na 2 jaar.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:57

charrel

Cortisol4life..

cbr600f4i schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:48:
[...]

Ik had overschoenen maar nog vaak koude voeten na een uurtje. Vorige week deze gebruik voor 2,5u en totaal geen koude voetjes gehad.:

https://www.vaude.com/nl-...-Mid-II-STX-fietsschoenen

Waren een paar weken terug ook lekker geprijsd bij Amazon.de (123€ ), nu rond de 140 - 170€ gemiddeld. Wel een maatje groter bestellen dan normaal, ik heb ook de zomer versie in 43. Draag all-stars in maat 42 en nu de winterschoenen in 44.

[ Voor 31% gewijzigd door charrel op 12-12-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Random vraag, wat geven jullie per jaar aan fietskleding uit? En hoelang gaat iets mee?

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:12
Strider schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:04:
Random vraag, wat geven jullie per jaar aan fietskleding uit? En hoelang gaat iets mee?
Wisselend. In het verleden ontiegelijk veel, maar ik heb nu een hele kast vol met heel dure fietskleding dus op een gegeven moment moet je ook eerlijk tegen jezelf zijn en toegeven dat het zo wel genoeg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 11:57

charrel

Cortisol4life..

Euhm, fiets voornamelijk met goede schoenen en handschoenen/ helm.
De rest is van de decathlon. Schoenen gaan over het algemeen wel een aantal jaar mee, handschoenen wat minder. Denk een jaar of 1,5 max. Volgens mij heb ik een setje sidi's van al 17 jaar oud. Die werken nog steeds als nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX

DDX

Wat andere mensen aan brandstof uitgeven geef ik aan fietsen/fietsonderdelen/kleding uit :o
Al hou ik het niet echt bij. (beter van niet ;))

En wat @Stoffa zegt, ik heb genoeg kleding maar toch koop ik regelmatig weer wat nieuws.
Gewoon omdat het kan/leuk is, je net ff wat anders wilt proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door DDX op 12-12-2022 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-05 14:44

Grin

Ride si sapis.

Alles meegerekend (helm, schoenen, bril, handschoenen, etc etc enz enz)? 1500-3000 euro.
2019 wat minder, 2020 wat meer, 2021 wat meer, 2022 wat minder.
Het gaat mee tot ik er flauw van ben en/of ik het niet meer aantrek, uiteindelijk degradeert het naar ergens onderin een van de kasten.

[ Voor 4% gewijzigd door Grin op 12-12-2022 22:49 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 20:45

McMiGHtY

- burp -

That's on a need-to-know basis...

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik koop iets als ik het nog niet heb of niet voldoende er van heb.

Laatst nog sokken en overschoenen gekocht. Net dit weer toch wel prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 20:45

McMiGHtY

- burp -

Hoe is het met je derrie @hoi1234 ?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 20-05 11:46
Pff moeilijke vraag, ik hou het niet bij maar schat zo'n 500 a 1000? Afhankelijk of schoenen of helm een keer aan de beurt is of een nieuwe zonnebril.... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:58
Ik geef niet zo veel uit. Elk jaar een nieuwe bib, de lange overbroek zonder zeem gaat al bijna 10 jaar mee. Winter handschoenen elke 2 jaar ongeveer. Schoenen heb ik laatst eens nieuwe gekocht na ook 10 jaar met de vorige Sidi's gedaan te hebben. Truitjes verslijten niet en mijn postuur blijft ook al lang hetzelfde, dus daar ook geen aanleiding om nieuw te kopen. Als ondershirts ligt er een berg in allerlei diktes en die verslijten eigenlijk ook niet. Helm en bril gaan ook makkelijk 5 jaar mee, mits geen valpartijen.

Toevallig nu wel eens opzoek naar een rugzak voor mijn woon-werk ritjes. Ik rij nu met 2 Ortlieb fietstassen, 1 voor mijn laptoptas en de andere met kleren en douche spullen, maar wil eens overstappen naar een rugzak om het allemaal wat compacter te hebben. Douchen kan bij het kantoor, dus ik neem een set kleren mee en douchespullen. Laptop en boterhammentrommel is het enige andere met volume. Iemand van jullie een goeie tip?

Ik heb al eens naar een Evoc Gear Backpack gekeken, maar die lijkt met 60 liter inhoud wat groot. 25-30 liter lijkt me ruim voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:03
RobNemoo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:18:
Ik geef niet zo veel uit. Elk jaar een nieuwe bib, de lange overbroek zonder zeem gaat al bijna 10 jaar mee. Winter handschoenen elke 2 jaar ongeveer. Schoenen heb ik laatst eens nieuwe gekocht na ook 10 jaar met de vorige Sidi's gedaan te hebben. Truitjes verslijten niet en mijn postuur blijft ook al lang hetzelfde, dus daar ook geen aanleiding om nieuw te kopen. Als ondershirts ligt er een berg in allerlei diktes en die verslijten eigenlijk ook niet. Helm en bril gaan ook makkelijk 5 jaar mee, mits geen valpartijen.

Toevallig nu wel eens opzoek naar een rugzak voor mijn woon-werk ritjes. Ik rij nu met 2 Ortlieb fietstassen, 1 voor mijn laptoptas en de andere met kleren en douche spullen, maar wil eens overstappen naar een rugzak om het allemaal wat compacter te hebben. Douchen kan bij het kantoor, dus ik neem een set kleren mee en douchespullen. Laptop en boterhammentrommel is het enige andere met volume. Iemand van jullie een goeie tip?

Ik heb al eens naar een Evoc Gear Backpack gekeken, maar die lijkt met 60 liter inhoud wat groot. 25-30 liter lijkt me ruim voldoende.
Ik fiets rond met een Vaude Tremalzo 16, maar ik hoef gelukkig geen laptop mee te nemen (alhoewel die nog wel zou passen in het achtervak vermoed ik. Ze hebben ook een iets grotere variant (de 18). Bevalt mij prima in ieder geval.

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Man, man, man... gisteren anderhalf uur gefietst en het eerste uur erg koude handen! Mijn vingers waren zo koud, dat ik er bijna geen gevoel in had! Terwijl ik dacht dat ik toch best goede handschoenen heb (Castelli Perfetto ros), winddicht en zo...

Na het lezen van wat reviews hier en daar, zojuist de Castelli Spettacolo ros handschoenen gekocht. Gaat mij niet meer gebeuren dat ik pas na een uur opwarm bij dit weer :)

Hopelijk is dit wat het moet zijn... en anders stop ik met fietsen en ga ik wel schaken of zo ;)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Galois schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:23:
Man, man, man... gisteren anderhalf uur gefietst en het eerste uur erg koude handen! Mijn vingers waren zo koud, dat ik er bijna geen gevoel in had! Terwijl ik dacht dat ik toch best goede handschoenen heb (Castelli Perfetto ros), winddicht en zo...

Na het lezen van wat reviews hier en daar, zojuist de Castelli Spettacolo ros handschoenen gekocht. Gaat mij niet meer gebeuren dat ik pas na een uur opwarm bij dit weer :)

Hopelijk is dit wat het moet zijn... en anders stop ik met fietsen en ga ik wel schaken of zo ;)
@Galois
Forget it, deze is niet veel warmer dan wat je had, als deze uberhaupt al verschilt...
Bij -10 tot 0 moet je naar de Espresso of Estremo.

Ik spreek uit ervaring en heb de meeste lange vinger handschoenen van Castelli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Estremo werkt bij temperaturen van vandaag ook maar net aan.
Hangt ook vanaf of je beetje door kan trappen om je lichaam warm te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Hmmm... tnx @Grin.

Nadeel hier van de Perfetto handschoenen is dat ze zeer goed aansluiten (vaak een voordeel ;)) en daarom met dunne hardloophandschoenen erbij, niet echt lekker zitten (als in te strak). Ik las in een review dat de Spettacolo wat 'ruimer' zitten en dus eenvoudiger gecombineerd kunnen worden met (dunne) hardloophandschoenen als het echt goed koud is.

Dat is niet jouw ervaring?

Ze komen morgen binnen, even kijken hoe ze eruit zien en of ik ze dan houd of terugstuur dan.

@DDX, klopt, maar dan nog duurt het wel even voordat je het warm krijgt. Gisteren dus echt goed doorgetrapt, omdat het dus goed koud was, maar pas na een klein uur had ik geen last meer van mijn koude handen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

@Galois
Ik zou echt de Estremo kopen. Dan ben je gewoon klaar voor nagenoeg alle Nederlandse winters; tot -5/-7 zijn die warm genoeg. Hoef je ook niet te klooien met 2 paar handschoenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:28

Zelf erg blij met deze: https://www.osprey.com/us/en/product/radial-RADIALF19.html

In gebruik voor af en toe wat woon-werkritten. Ik neem een 15 inch laptop mee, paar schoenen, setje kleding, handdoekje en wat los spul (eten, bandje, tool, etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-04 08:03
@RobNemoo ik heb de FUTURUM
PROFORMANCE Multi-Sports 18-25L Black Rugzak (was 42.95 in een aanbieding).
Ik stop er vaak een iPad in, laptop past ook.
Daarnaast kleding, schoenen, slot en iets aan eten. Is wel krap met al die spullen.
Nu laat ik slot en schoenen op werk en dat scheelt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
Dank voor de tips allen, ik ga eens kijken welke het gaat worden. In ieder geval eerst eens tegen het licht houden wat er nu echt mee moet, want ik neem echt te veel mee nu vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
RobNemoo schreef op woensdag 14 december 2022 @ 06:41:
Dank voor de tips allen, ik ga eens kijken welke het gaat worden. In ieder geval eerst eens tegen het licht houden wat er nu echt mee moet, want ik neem echt te veel mee nu vind ik.
Decathlon heeft trouwens ook een hele mooie tas voor 35 euro geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuls
  • Laatst online: 25-04 21:52
Galois schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:23:

Ik heb ook de Perfetto ros, ze doen het voor mij tot ongeveer het vriespunt. Als het nog kouder wordt fiets ik niet meer. Mijn inschatting was dat dat zo weinig voorkomt dat ik daar geen speciale kleding voor wil hebben (mijn Castelli jack/ondershirt/lang broek/sokken voldoen dat ook niet meer).

Ik ben wel benieuwd naar je ervaring met de Spettacolo, mijn ervaring uit het verleden was dat ik bij echt koud toch vaak koude handen kreeg met dikkere handschoenen, maar mijn ervaring is ook dat de Castelli die ik nu heb wel beter werkt dat wat ik voorheen had (en ook wel wat duurder zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robhuls
Ik laat zelf schoenen, douchespullen en handdoek op het werk liggen, maar die mogelijkheid moet je dan wel hebben. In een rugzak vind ik vooral schoenen een drama, die nemen echt te veel ruimte in. Ik heb nu kleding, eten voor de hele dag, 13" laptop en wat klein spul bij me (en soms een regenjackje, windvest, arm/beenstukken, kort ondershirt) in een Lowe Alpine Edge 22 (mijn tweede al, de eerste heb ik 10 jaar gehad). Ik ben speciaal overgestapt van een 15" Dell Precision naar een 13" Dell Latitude, compacter en een kilo lichter. Pre-corona bleef de laptop altijd op het werk, maar nu gaat hij eigenlijk altijd mee vanwege thuiswerk woensdag (ik heb thuis een losse voeding, dus die hoeft ook niet mee).

Een collega van me is juist van rugzak naar Ortlieb gegaan met een bagagerekje op de forens racefiets (geen dingen op je rug en ook echt waterdicht). Een andere collega heeft de rugzak vervangen door zo'n Ortlieb mega zadeltas, wat hem goed bevalt (ik denk dat hij geen laptop mee heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
Ik ben aan het wachten op een kluisje, maar magazijn personeel gaat voor helaas. Daarna kan ik schoenen en douche spul daar laten. Nu vind ik dat niet zo netjes, ook omdat ik maar 1 dag per week naar kantoor hoef. Dan staan mijn schoenen daar 4 dagen onder het bureau.
Komt wel, maar voor nu moet ik alles nog meeslepen. Ik heb ook een 13" laptop, dus de grootte van de tas is alleen van belang voor de spullen.

Ik heb Ortliebs (gaan ook al 15 jaar mee, inclusief ritje naar Santiago) en een tourfiets met spatborden en bagagerek, dus een tas daaraan hangen is wel te doen, maar ik wil het vooral eens proberen op de rug om zo ook wat meer keuze te hebben voor de volgende fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurdo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Ook ik ben het gedoe met overschoenen in de winter beu, er komen winter mtb schoenen. Ik twijfel tussen de Northwave celsius en Northwave celsius Arctic.
Iemand die ervaring heeft met deze schoenen? Ik wil ze gedurende het hele modderseizoen gebruiken en vraag me af of de Arctic variant snel te warm wordt?

[ Voor 13% gewijzigd door nurdo op 14-12-2022 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
nurdo schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:11:
Ook ik ben het gedoe met overschoenen in de winter beu, er komen winter mtb schoenen. Ik twijfel tussen de Northwave celsius en Northwave celsius Arctic.
Iemand die ervaring heeft met deze schoenen? Ik wil ze gedurende het hele modderseizoen gebruiken en vraag me af of de Arctic variant snel te warm wordt?
Overschoenen beu: check... maar na vies weer vind ik het altijd wel prettig dat die dingen gewoon afgespoten kunnen worden gelijk met de fiets (of desnoods in de was) en dat de schoenen netjes blijven.
Ik blijf dus toch nog maar even bij de overschoenen voorlopig.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

nurdo schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:11:
Ik heb de niet-Arctic en inderdaad voor dezelfde keuze gestaan. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor de niet-Arctic omdat ik ze ook wil gebruiken in het voor- en najaar bij bv. 10 graden en modder/regen.

Bij deze temperaturen van rond het vriespunt, zijn de niet-Arctic wel koud. Ik heb er koude tenen in.

Oh ja! En nadeel van de Northwaves zijn wel dat de 'sokken' niet dicht te trekken zijn, waardoor als het regent het water via je benen gewoon in je schoenen loopt (met zwembadjes tot gevolg). Dat zal bij de schoenen die @Kluus hieronder aanhaalt, minder zijn. Die lijken wel goed strak te trekken te zijn over de schoen.

[ Voor 17% gewijzigd door Galois op 14-12-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:48:
[...]

Overschoenen beu: check... maar na vies weer vind ik het altijd wel prettig dat die dingen gewoon afgespoten kunnen worden gelijk met de fiets (of desnoods in de was) en dat de schoenen netjes blijven.
Ik blijf dus toch nog maar even bij de overschoenen voorlopig.
Ik spuit mijn winterschoenen altijd even gelijk af met de fiets terwijl ik ze nog aan heb, dus ik zie dit probleem niet.

@nurdo Hier nog altijd zeer tevreden met de MW701 schoenen van shimano. Inmiddels heb ik ze gebruikt van 10 graden met regen icm zomer sokken tot en met -6 en droog de afgelopen dagen met dikke sokken.

Geen koude voeten meer gehad en ook geen natte. Dat is natuurlijk persoonlijk maar vroeger met overschoenen was het bij mij ook altijd schipperen en kwam ik meestal met koude en/of natte voeten thuis als het geregend had.

De aanbieding bij hopmans loopt nog steeds, ze hebben alleen niet meer zo veel maten.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 14-12-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Galois schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:16:
[...]

...

Oh ja! En nadeel van de Northwaves zijn wel dat de 'sokken' niet dicht te trekken zijn, waardoor als het regent het water via je benen gewoon in je schoenen loopt (met zwembadjes tot gevolg). Dat zal bij de schoenen die @Kluus hieronder aanhaalt, minder zijn. Die lijken wel goed strak te trekken te zijn over de schoen.
Klopt ja, al een paar keer tijdens een regen rit gehad dat ik voelde dat mijn benen onder de rand van de schoen vochtig begonnen te worden en ik die band iets strakker heb getrokken tijdens het fietsen waarna het probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:16:
[...]

Ik spuit mijn winterschoenen altijd even gelijk af met de fiets terwijl ik ze nog aan heb, dus ik zie dit probleem niet.

@nurdo Hier nog altijd zeer tevreden met de MW701 schoenen van shimano. Inmiddels heb ik ze gebruikt van 10 graden met regen icm zomer sokken tot en met -6 en droog de afgelopen dagen met dikke sokken.

Geen koude voeten meer gehad en ook geen natte. Dat is natuurlijk persoonlijk maar vroeger met overschoenen was het bij mij ook altijd schipperen en kwam ik meestal met koude en/of natte voeten thuis als het geregend had.

De aanbieding bij hopmans loopt nog steeds, ze hebben alleen niet meer zo veel maten.
Nu ja, je hebt me overtuigd. Ik ga ze kopen. Nu nog bedenken welke maat, mijn Shimano zomerschoenen zijn 46, zou ik bij deze beter 45 moeten aanhouden?

---------------

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 22:04

Waarom zou je overstappen op een rugtas als je Ortlieb tassen hebt? Met een rugtas heb ik altijd een bezwete rug. Als je compacter wil, neem je toch gewoon minder mee. En dan gebruik je 1 Ortlieb tas ipv 2 tassen.

@Mistraller ik neem bij Shimano eigenlijk altijd een maat groter dan mijn normale maat.

[ Voor 4% gewijzigd door wisselwerking op 14-12-2022 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Mistraller @wisselwerking klopt! Maar bij deze winterschoenen heb ik gewoon mijn normale schoenmaat gepakt (46 in mijn geval) en die zitten goed (ook met dikke sokken, vandaag met dikke wandelsokken). Als je terug zoekt in dit topic zijn er volgens mij al meer die hier tegenaan gelopen zijn en eerst een maat groter gekocht hebben, daarna geruild.

Edit: DeFeCt in "Het grote fietskleding topic"

[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 14-12-2022 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
wisselwerking schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:29:
[...]

Waarom zou je overstappen op een rugtas als je Ortlieb tassen hebt? Met een rugtas heb ik altijd een bezwete rug. Als je compacter wil, neem je toch gewoon minder mee. En dan gebruik je 1 Ortlieb tas ipv 2 tassen.

@Mistraller ik neem bij Shimano eigenlijk altijd een maat groter dan mijn normale maat.
Ik heb 2 maten groter qua zomerfietsschoen :X
En inderdaad zoals @kluus al aangaf had ik gelezen dat deze schoenen niet groter blijken te vallen.
Casual shoes 44; wandelschoenen 44,5; ik gok dus nu maar op maat 45.

- Uw bestelling is bevestigd - 8)7

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:52:
[...]

Ik heb 2 maten groter qua zomerfietsschoen :X
En inderdaad zoals @kluus al aangaf had ik gelezen dat deze schoenen niet groter blijken te vallen.
Casual shoes 44; wandelschoenen 44,5; ik gok dus nu maar op maat 45.

- Uw bestelling is bevestigd - 8)7
Nice, gefeliciteerd! :)
Afgelopen week ook nog een fietsmaatje gewezen op dat deze prijs bij hopmans nog steeds geld, ik moet toch eens gaan kijken waar ik mijn commissie kan opstrijken denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
wisselwerking schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:29:
[...]

Omdat mijn tourfiets aan vervanging toe is en ik de optie wil bekijken om op een wielren/gravel fiets te gaan als woon-werk verkeer. Zonder bagagedrager is de keuze veel groter. Bezweet raken is geen probleem, dat lukt ook zonder rugzak wel en ik douche terplaatse.

[ Voor 7% gewijzigd door RobNemoo op 14-12-2022 15:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 22:04
RobNemoo schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:47:
[...]

Omdat mijn tourfiets aan vervanging toe is en ik de optie wil bekijken om op een wielren/gravel fiets te gaan als woon-werk verkeer. Zonder bagagedrager is de keuze veel groter. Bezweet raken is geen probleem, dat lukt ook zonder rugzak wel en ik douche terplaatse.
Als je toch naar een fiets aan het kijken bent dan kun je ook overwegen om een fiets te nemen die bevestigingsnokjes heeft voor een bagagedrager. Dan kun je nog steeds de Ortlieb tassen gebruiken.

Nog even ter aanvulling. Als je niet standaard met een bagagerek wil fietsen dan kun je ook nog overwegen om een Ortlieb Quick rack (bagage drager) aan te schaffen. Die heb je er in een paar seconden op of af. Ideaal (heb ik namelijk ook).

[ Voor 17% gewijzigd door wisselwerking op 15-12-2022 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik heb een Assos MILLE GT Winter Bib Tights C2 gekocht en tijdens het passen merk ik dat ik er wat jeuk van krijg op mijn benen. Gaat dat weg tijdens het fietsen of een wasbeurt?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
RobNemoo schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:47:
[...]

Ik zou inderdaad ook kijken naar bagagenokken oid. Ik heb ze uiteindelijk zelf gemaakt, voordeel daarvan dat het geheel er snel af kan met 3 vleugelmoertjes. Beugeltjes kan alleen met alu uiteraard.
En als je geld genoeg hebt pak je een tailfin, dan voldoet elke fiets 8)

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:59:
[...]

Nice, gefeliciteerd! :)
Afgelopen week ook nog een fietsmaatje gewezen op dat deze prijs bij hopmans nog steeds geld, ik moet toch eens gaan kijken waar ik mijn commissie kan opstrijken denk ik. ;)
De schoenen zijn binnen!
Eerste reactie van mijn vrouw: "Heb je nou motorlaarzen gekocht 8)7 "
Nu ja, ergens heeft ze wel een punt, ik vind het niet supermooie schoenen maar de praktijk gaat het uitwijzen. Ze niet gewatteerd verder of zo, dus als je echt een voering zoekt, dat zit hier niet in.
Met de maat had ik goed geschat maar voor iedereen die nog twijfelt hier wat foto's van de inlegzolen die een aardig beeld geven.
Ter referentie de inlegzool van mijn Ecco sneaker maat 44 (met groen laagje).
De zomerschoen met donkere inleg is maat 46 (Shimano M089) en de MW701 schoen is maat 45.
En ze zijn dus inderdaad alledrie exact even groot!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvPm23lJ_W_a54yg7hsLo_X9xFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvsVd7fEhURXzQ9eIudmZpXg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45bs2Mbd7xHg7BFBSUlLHZJqNuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ho5tOXwF1TLP4zrPyk5zFVjP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAtSS3UOBcPr1ymEPxG3a0cc23Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25hpl26je8kc4sVIT6OA2G5u.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Mistraller op 17-12-2022 20:52 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Nice, achja een mooie zomerschoen met een lompe neopreen overschoen er over is ook niet mooi natuurlijk. Als ie maar warm, lucht en vochtdicht is.

Je komt toch niemand tegen nu in deze indoor tijden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 22:36:
Nice, achja een mooie zomerschoen met een lompe neopreen overschoen er over is ook niet mooi natuurlijk. Als ie maar warm, lucht en vochtdicht is.

Je komt toch niemand tegen nu in deze indoor tijden. ;)
Nou...ik ben vrijdagmiddag toch 4 man voorbij gegaan in de Maashorst. Dus ik was blij dat ik er netjes bij zat met mijn mooie kerstfietstrui :+
Mooi boeit me inderdaad ook niet zo. Want op het werk doe ik de overschoen altijd vast los zodat ik hem niet kapot loop dus dan ben ik net Dagobert Duck met z'n slobkousen.
Maar komende week wordt het afgrijselijk weer dus ze gaan goed getest worden. Moet alleen nog ff kijken of ik nog spare schoenplaatjes heb ergens. Vergeten mee te bestellen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:00
Sinds een baanwissel kan ik op de fiets naar kantoor (heerlijk!). Betreft 7.5km enkele reis op een gewone Gazelle, normale spijkerbroek of chino aan. Ik ben alleen op zoek naar een regenbroek zodat ik dat ook met minder weer kan blijven doen.

Ik ben gewend uit de krantenwijk tijden dat je regenbroek de regen weliswaar buiten houdt, maar dat door het gebrek aan ventilatie de binnenkant net zo nat wordt. 😋

Dat is tegenwoordig niet meer zo, maar ik twijfel een beetje aan de kunde van de lokale fietsenmaker voor productadvies. Hij heeft weliswaar AGU en volgens mij gaat dat prima, maar is dat ook goed genoeg voor wat ik zoek? Hebben jullie eigen ervaringen voor mij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:37
El-Loco schreef op zondag 18 december 2022 @ 08:27:
Sinds een baanwissel kan ik op de fiets naar kantoor (heerlijk!). Betreft 7.5km enkele reis op een gewone Gazelle, normale spijkerbroek of chino aan. Ik ben alleen op zoek naar een regenbroek zodat ik dat ook met minder weer kan blijven doen.

Ik ben gewend uit de krantenwijk tijden dat je regenbroek de regen weliswaar buiten houdt, maar dat door het gebrek aan ventilatie de binnenkant net zo nat wordt. 😋

Dat is tegenwoordig niet meer zo, maar ik twijfel een beetje aan de kunde van de lokale fietsenmaker voor productadvies. Hij heeft weliswaar AGU en volgens mij gaat dat prima, maar is dat ook goed genoeg voor wat ik zoek? Hebben jullie eigen ervaringen voor mij?
De regenbroek van Decathlon kan ik van harte aanbevelen. Deze houdt mijn benen keurig droog gedurende de 16 km forenzen. En ook mijn voeten, want er zit een hoes voor je voeten aan vast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-05 22:22

Fiets sinds september dagelijks 22km woon-werkverkeer (11 enkele reis), deze broek van de Franse sportgigant bevalt prima. Fijne feature is ook de voetstukjes, zo blijven je schoenen ook droog. Spot ook regelmatig (lees zo 5 mensen per regenritje) met dezelfde broek.

Geen last van alsnog nat worden door zweet, soms alleen beetje rondom uiteinden broekspijp en sokken omdat je daar drie lagen vrij strak op elkaar trekt. Sowieso veel minder nat dan wanneer ik de broek niet aangehad had.

[ Voor 3% gewijzigd door Cranzai op 18-12-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Bedankt beiden! Ik denk bij Decathlon altijd dat het de Action is van de sportkleding (geen idee waarom) maar goed te horen dat dat best prima is. Ik ga er eens heen. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-05 22:22
El-Loco schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:53:
Bedankt beiden! Ik denk bij Decathlon altijd dat het de Action is van de sportkleding (geen idee waarom) maar goed te horen dat dat best prima is. Ik ga er eens heen. 👍
Absoluut niet, paar maand terug nog een erg fijn wieler jasje gekocht.
Fijne winterjas voor erbij (niet mega bijzonder maar goed genoeg) van de decathlon.
Afgelopen donderdag nog wanten en een paar hardloop handschoenen gekocht.
Meerdere hardloopshirts van de decathlon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Cranzai schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:40:
[...]

Fiets sinds september dagelijks 22km woon-werkverkeer (11 enkele reis), deze broek van de Franse sportgigant bevalt prima. Fijne feature is ook de voetstukjes, zo blijven je schoenen ook droog. Spot ook regelmatig (lees zo 5 mensen per regenritje) met dezelfde broek.

Geen last van alsnog nat worden door zweet, soms alleen beetje rondom uiteinden broekspijp en sokken omdat je daar drie lagen vrij strak op elkaar trekt. Sowieso veel minder nat dan wanneer ik de broek niet aangehad had.
Briljante foto van de Decathlon. We maken een foto buiten voor onze regen gear. Maar wel als het droog is! En ik geloof dat de verlichting ook weinig uit zal halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skHEKHXzOxdtAJLQKXhCX5F2a5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZb9jnKny5XAesxwM3RSbqsT.jpg?f=fotoalbum_large

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234

Decathlon. Heeft ook van die flappen voor over je schoenen. Kost geloof ik 25 euro. Naar school (8km) werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:49
Ik stem ook voor die van decathlon!

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op zondag 18 december 2022 @ 00:28:
[...]

Nou...ik ben vrijdagmiddag toch 4 man voorbij gegaan in de Maashorst. Dus ik was blij dat ik er netjes bij zat met mijn mooie kerstfietstrui :+
Mooi boeit me inderdaad ook niet zo. Want op het werk doe ik de overschoen altijd vast los zodat ik hem niet kapot loop dus dan ben ik net Dagobert Duck met z'n slobkousen.
Maar komende week wordt het afgrijselijk weer dus ze gaan goed getest worden. Moet alleen nog ff kijken of ik nog spare schoenplaatjes heb ergens. Vergeten mee te bestellen.
Vandaag gevoelstemperatuur van -12 volgens strava, toch 4,5 uur gefietst zonder koude voeten d:)b. Dat is natuurlijk persoonlijk maar dat is bij mij echt wel eens anders geweest. Wel vreselijk koude vingers op een bepaald punt, daar moet ik nog iets op vinden. Denk dat ik toch eens van die twee-vinger handschoenen moet ofzo…

Komende week is het weer op water testen inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
El-Loco schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:53:
Decathlon heeft vaak meerdere lijnen van een product. de 100 lijn is goedkoopste, verwacht daar niet te veel van. De 500 en 900 lijn zijn vaak stukken beter tot echt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuls
mhr-zip schreef op zondag 18 december 2022 @ 14:31:
Ik stem ook voor die van decathlon!
Ik heb een Vaude Yaras Rain Pants III. Deze gebruik ik met Stromer voor 25km woon werk. Ik vind hem fijner dan de typische goedkopere regenbroek (beetje ademend en wat strakker gesneden). Wel een andere prijs categorie, reken op ongeveer E100 en let goed op de maat (ik heb voor alles normaal maat M, maar hiervoor was een M echt veel te groot en heb ik een S).

Ik pak op dit moment meestal de gravelbike voor deze rit en dan doe ik het met waterafstotende spullen (Sportful No Rain, Castelli Nano Flex), maar eigenlijk zou ik de Yaras ook eens moeten proberen voor het koude/natte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Mistraller schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:50:
[...]

... maar de praktijk gaat het uitwijzen.
Vandaag gebruikt; voeten droog en niet koud. (Nu was het ook niet heel koud (6 graden) en ik had merino sokken aan. Nadeel is wel; straatvuil plakt eraan, en neem ik dus op kantoor mee naar binnen. (Ik moet alles meenemen naar mijn werkplek namelijk.) Nu is de hoeveelheid vuil natuurlijk wel meer na een vorstperiode. Maar goed, dat nadeel had ik me al bedacht, over een maand of 2 eens bekijken hoe ze er dan uitzien.

De pasvorm/maat is verder prima.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Zoals gezegd ik spoel gewoon bij thuiskomst even met de plantensproeier over de schoenen samen met mijn fiets, dan zijn ze weer zo goed als schoon. De schoenen hoeven in mijn geval niet mee naar mijn werkplek maar soit, daar wordt toch dagelijks schoon gemaakt ;). Ik sleep wel mijn ortlieb pannier mee naar de werkplek en die zit nu ook onder het straatvuil.

Hoe deed je dat dan met overschoenen op je werk, die worden toch net zo smerig? Of ging je die nog bij je fiets uit zitten trekken? Daar zou ik dan persoonlijk weer snel genoeg van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:48:
Zoals gezegd ik spoel gewoon bij thuiskomst even met de plantensproeier over de schoenen samen met mijn fiets, dan zijn ze weer zo goed als schoon. De schoenen hoeven in mijn geval niet mee naar mijn werkplek maar soit, daar wordt toch dagelijks schoon gemaakt ;). Ik sleep wel mijn ortlieb pannier mee naar de werkplek en die zit nu ook onder het straatvuil.

Hoe deed je dat dan met overschoenen op je werk, die worden toch net zo smerig? Of ging je die nog bij je fiets uit zitten trekken? Daar zou ik dan persoonlijk weer snel genoeg van hebben.
Als ze echt zeiknat waren dan hang ik ze aan mijn fiets inderdaad, daar laat ik mijn helm ook al achter :)

Maar inderdaad geen wereldproblemen hoor. Thuis laat ik de commute meuk vaak gewoon drogen en een zachte borstel voor het losse vuil, ik spuit het niet altijd af.
Ben alleen nog wel benieuwd als het echt regent, in hoeverre het dan de schoen in loopt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikken danny
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-05 00:53
Ik laat me telkens weer opnieuw vangen bij de maatvoering van Castelli...
Had mezelf voor de winter een mooi cadeau gedaan: de Castelli alpha ros 2 in donkerblauw, zowel de gewone als de dunnere light versie in een medium.
Ik had gelezen dat de alpha breder was aan het bovenlichaam dan de perfetto, klopt, maar nog niet breed genoeg blijkbaar. Knelt weer erg onder de oksels en iets te strak (1m76 en 66 kg)

Dan toch maar voor de L gaan ... Moest iemand interesse hebben in de mediums, mag je altijd berichtje sturen, anders gaan ze retour.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:17

Sherlock

No Shit

dikken danny schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:04:
Had mezelf voor de winter een mooi cadeau gedaan: de Castelli alpha ros 2 in donkerblauw, zowel de gewone als de dunnere light versie in een medium.
Ik had gelezen dat de alpha breder was aan het bovenlichaam dan de perfetto, klopt, maar nog niet breed genoeg blijkbaar. Knelt weer erg onder de oksels en iets te strak (1m76 en 66 kg)

Dan toch maar voor de L gaan ... Moest iemand interesse hebben in de mediums, mag je altijd berichtje sturen, anders gaan ze retour.
In combinatie met je username vind ik dit wel een mooi verhaal :o _/-\o_

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
dikken danny schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:04:

Soortgelijke lengte en kg (ok een paar kg meer...) en Castelli is het enige merk waar ik een L nodig heb en dan denk daar ook bij poeh het past precies.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuls
ElGreco schreef op woensdag 21 december 2022 @ 08:33:
[...]
Soortgelijke lengte en kg (ok een paar kg meer...) en Castelli is het enige merk waar ik een L nodig heb en dan denk daar ook bij poeh het past precies.
Apart, aan vrijwel dezelfde specs (1.75/67kg) kom ik prima weg met maat M. Er vallen me twee dingen in:

De eerste is dat Castelli de maatvoering heeft aangepast zodat deze wat meer in lijn is gekomen met andere merken (dat vertelde de fysieke winkel waar ik mijn fietskleding koop, want ik was wat verbaasd dat ik gewoon mijn standaard maat M moest hebben). Wellicht is deze lijn nog niet aangepast?

De tweede is dat Castelli verschillende fits doet. Ik heb zelf een Castelli Transition 2 jack in maat M en die moet ik zeker niet een maat groter hebben, maar deze heeft dan ook een 'neutral fit' of 'comfortable fit', waar de Alpha een 'performance fit' heeft. Ik zou kunnen vergelijken met de Gabba die ik ook heb, alleen is die van voor de aanpassing in maatvoering die Castelli gedaan zou hebben, dus zegt dat eigenlijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Tijdens Black Friday heb ik mijn eerst MAAP kit aangeschaft, en volgens mij is het voor mij een miskoop, misschien hebben julie nog tips.

MAAP Alt_Road Cargo Bib - Maat L
MAAP Phase Pro Hex Jersey - Maat XL

Ik ben zelf 1.86m bij 77kg en ik zit met deze maten ruim in de aanbeveling, maar toch zit het strak. Het zit zo strak dat ik soms last van mijn buik krijg, er staat een constante spanning op. Mijn buik heeft denk ik vooral last van de Bib en de strakke jersey helpt dan niet mee, dit terwijl ik helemaal geen dik persoon ben. De outfit ziet er echt goed uit, kwaliteit straalt er wel vanaf, maar comfortabel zit het niet. Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom een Bib spanning op je buik kan veroorzaken, dat zou een Bib juist toch moeten voorkomen?

Klinkt dit herkenbaar?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Strider schreef op woensdag 21 december 2022 @ 23:06:
Tijdens Black Friday heb ik mijn eerst MAAP kit aangeschaft, en volgens mij is het voor mij een miskoop, misschien hebben julie nog tips.

Ik ben zelf 1.86m bij 77kg en ik zit met deze maten ruim in de aanbeveling, maar toch zit het strak. Het zit zo strak dat ik soms last van mijn buik krijg, er staat een constante spanning op. Mijn buik heeft denk ik vooral last van de Bib en de strakke jersey helpt dan niet mee, dit terwijl ik helemaal geen dik persoon ben. De outfit ziet er echt goed uit, kwaliteit straalt er wel vanaf, maar comfortabel zit het niet. Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom een Bib spanning op je buik kan veroorzaken, dat zou een Bib juist toch moeten voorkomen?

Klinkt dit herkenbaar?
Nee voor mij echt onherkenbaar. Ik ben even lang en een paar kilo lichter en een M bib past me echt als gegoten (ben tenger gebouwd). Verbaast me dat je dan met een kilo of 4/5 meer een L niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
@GerbenBK hoe voelt de MAAP bib op jouw buik? Zit hij daar ook strak?

BlaBlaBla

• GerbenBK
Strider schreef op woensdag 21 december 2022 @ 23:38:
@GerbenBK hoe voelt de MAAP bib op jouw buik? Zit hij daar ook strak?
Nee, zit niet te strak. Ik heb wel een ander model, maar het is echt mijn best passende bib. Misschien ligt het aan een andere lichaamsbouw ofzo.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Kan de houding er nog iets mee te maken hebben? Als je voorovergebogen op de fiets zit, heb je dan nog steeds last?
Strider schreef op woensdag 21 december 2022 @ 23:06:

Klinkt dit herkenbaar?

Flickr

• Strider
DeFeCt schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:35:
Kan de houding er nog iets mee te maken hebben? Als je voorovergebogen op de fiets zit, heb je dan nog steeds last?

[...]
Jep nog steeds.
Ik heb eigenlijk alleen ervaring met de inner liners zoals de Assos trail liner (maat M), die dus geen bretels heeft. Maar wel een 'strakke' band om je buik, maar daar heb ik nooit last van gehad.

BlaBlaBla

• DDX

DDX

oops :o

[ Voor 97% gewijzigd door DDX op 22-12-2022 16:42 ]

• Mistraller
DDX schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:20:
Toevallig hier nog mensen met een Rival Quarq Powermeter ?
Vorig jaar gekocht en batterij (AAA) is ruim een jaar meegegaan voordat die paar weken geleden battery low meldingen begon te geven.
Leek me prima, dus nieuwe batterij erin die ik nog had liggen (AAA)
2 dagen later weer battery low melding gevolgd door vrij snel battery critical.
Philips batterij die ik al tijdje had liggen dus tja...
In supermarkt nieuwe Varta batterij gehaald, leek goed te gaan maar na week begint die ook al weer battery low meldingen te geven...

Helaas vergeten te kijken/te onthouden welk merk/type batterij er precies door sram ingestopt was.
Gekke kleding :9
Moet er stiekem geen 10440 in? Zelfde size maar wel 3,7v ipv 1,5. Ik lees hier bijv Lithium AAA en dat laat wel bellen rinkelen bij mij.

En hier ook trouwens:
Once the power meter is in place, you need to fit a replaceable lithium AAA battery (an alkaline battery will result in low battery messages to your head unit)

[ Voor 12% gewijzigd door Mistraller op 22-12-2022 16:38 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
lithium AAA != 10440

Lithium AAA is vol wel (ongeveer) hetzelfde voltage als alkaline, maar zakt minder in voltage gedurende levensduur. Dus dat verklaart wel de low-voltage melding.

(oplaadbare li-ion) 10440 is inderdaad 3,7v nominaal (en rond de 4,2v volledig opgeladen). Dat is een snelle manier om je dure powermeter stuk te krijgen lijkt me.

• El-Loco
Regenbroek van de Decathlon is hem (nog) niet geworden, aangezien hij zowel fysiek als online niet op voorraad was. Dus de wandelvariant meegenomen, echter heeft die geen schoenflappen. Maar dat maakt mij niet zoveel uit. Prima ding, vandaag getest. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Mistraller schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:27:
[...]

Ben alleen nog wel benieuwd als het echt regent, in hoeverre het dan de schoen in loopt.
Vandaag dan eens een echt nat ritje met de MW701. Voeten waren nog wel warm (min of meer) maar ze gaan op den duur toch echt wel lekken. Voet was volledig nat. Ik had geen regenbroek aan trouwens, dan gaat het natuurlijk al snel langs je benen. (Ik heb geen voorspatbord)

Maar ik heb toch echt het idee dat de schoen aan de neus ook niet écht waterdicht is. Afgelopen woensdag waren mijn tenen én mijn enkels namelijk nat maar middenvoet was nog droog.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:55:
[...]

Vandaag dan eens een echt nat ritje met de MW701. Voeten waren nog wel warm (min of meer) maar ze gaan op den duur toch echt wel lekken. Voet was volledig nat. Ik had geen regenbroek aan trouwens, dan gaat het natuurlijk al snel langs je benen. (Ik heb geen voorspatbord)

Maar ik heb toch echt het idee dat de schoen aan de neus ook niet écht waterdicht is. Afgelopen woensdag waren mijn tenen én mijn enkels namelijk nat maar middenvoet was nog droog.
Nou de mijne zijn nu ook nat, nu maar de zooltjes op de verwarming gelegd en de schoenen zo ver mogelijk opengezet, morgen moeten ze weer gebruikt worden…

Het was vandaag ook wel echt continu nat. Overigens had ik met dit weer ook met alle overschoenen die ik heb wel natte voeten gekregen, maar een zomerschoen droogt wat makkelijker vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Of je tenen waterdicht zijn kan je natuurlijk makkelijk testen door gewoon in diepe plas oid te gaan staan.
Vergis je niet hoeveel water er van boven naar binnen loopt.
Je kan het soort van voorkomen met gaiters :

https://www.mantel.com/gripgrab-cyclingaiter

Maar ik draag ze liever niet, knellen best wel af/gaat mij irriteren.
Als het echt flink regent draag ik liever gewoon zomerschoenen icm merino sokken + overschoenen.
Krijg je wel natte voeten maar dat liever dan soppen in waterbad in je winterschoenen.

Winterschoenen zijn dan wel weer ideaal voor weer zoals vorige week.
Of als je offroad door de modder gaat waar je wel eens moet afstappen.
Dan zijn echt waterdichte schoenen wel handig als je in plas stapt.

Pagina: 1 ... 40 ... 61 Laatste