My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
En anders kan je ook nog losse armwarmers pakkenDazzler2120 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:14:
Windvestje heb ik inderdaad, die had ik in de rit ook aangedaan over mijn jasje. Maar in dit geval waren het o.a. de armen die koud werden.
Als we het over de Perfetto hebben, spreken we dan over de convertible; https://www.mantel.com/ca...ros-convertible-fietsjack
Of gewoon de reguliere perfetto; https://www.mantel.com/castelli-perfetto-ros-fietsjack ?
Zit er - behalve het kunnen afritsen van de mouwen - nog opvallende andere verschillen in?
---------------
Dat heb ik ook wel eens gedaan, losse armwarmers onder een lange mouwen shirt.Mistraller schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:15:
[...]
En anders kan je ook nog losse armwarmers pakken
Iedereen komt altijd hier "ik zoek 1 shirt die alles kan, van -20 tot 60 graden". Ja dat bestaat dus niet, zelfs 10 graden verschil vind ik al veel met precies dezelfde outfit. Dan doe ik toch al snel een anders shirt aan of toch een thermoshirt meer of minder er onder.
En het is niet alleen de temperatuur, maar wat is de wind. Staat er een zonnetje etc.
[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 06-02-2022 21:38 ]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Ondershirtje van mesh (vocht van je huid af krijgen)Dazzler2120 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:08:
Ik was zelf ook aan het twijfelen om een nieuwe jas te halen. Heb momenteel deze van van Rysel; https://www.decathlon.nl/...WART&orderId=nl1530948850 , voor het geld vind ik het een heel prettig jasje. maar met temperaturen rond de 5 graden is het me net te koud.
De Castelli Perfetto heb ik al een paar keer bekeken, iemand die weet hoe veel warmer dit jasje is?
Andere aanraders voor 0-10 graden als temperatuur rond dat budget?
Merino shirt van Futurum (ik heb de warme editie,lekker hoog kraagje)
Futurum 4 Seasons Pro jas.
GRIPGRAB WATERPROOF KNITTED THERMAL FIETSHANDSCHOENEN ZWART
Als je het dan nog te koud hebt, fiets je te langzaam.
Jim belde, je had weer te grijs getraind.McMiGHtY schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:40:
[...]
Als je het dan nog te koud hebt, fiets je te langzaam.
En:mhr-zip schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:38:
[...]
Dat heb ik ook wel eens gedaan, losse armwarmers onder een lange mouwen shirt.
Iedereen komt altijd hier "ik zoek 1 shirt die alles kan, van -20 tot 60 graden". Ja dat bestaat dus niet, zelfs 10 graden verschil vind ik al veel met precies dezelfde outfit. Dan doe ik toch al snel een anders shirt aan of toch een thermoshirt meer of minder er onder.
En het is niet alleen de temperatuur, maar wat is de wind. Staat er een zonnetje etc.
* Hoe warm zijn je hoofd, handen en voeten
* Welk terrein ga je in (bos/MTB of racer/open dijk)?
* Ben je van nature een koukleum?
etc.
10? Make that 3-4.mhr-zip schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:38:
[...]
Dat heb ik ook wel eens gedaan, losse armwarmers onder een lange mouwen shirt.
Er zat ongeveer 3-4 graden verschil tussen zaterdag 29 januari (~10 graden) en afgelopen zaterdag (5 februari, ~6 graden). Dat is voor mij echt een reden om anders te kleden, zaterdag 29 januari:
- Q36.5 Baselayer 3
- Q36.5 WoolF korte mouwen
- Q36.5 Hybrid Que X jack
- Q36.5 Baselayer 3
- Q36.5 WoolF lange mouwen
- Q36.5 Air Insulation jack
Ik ga in ieder geval de Castelli Perfetto halen met een extra ondershirtje nog erbij en dan kijken hoe ik het weer ervaar
PS4 PSN: Dazzler2120
Het is ook ervaring.Dazzler2120 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:11:
Zeker, paar graden kunnen al een wereld van verschil maken, vandaar dat het puzzelen voor de juiste kleding ook best lastig kan zijn & dat mensen (waaronder ik) er dus relatief vaak vragen over stellen / advies over inwinnen. Ik denk dan ook dat mijn vraag niet zo generalistisch was als dat hierboven omschreven wordt?
Ik ga in ieder geval de Castelli Perfetto halen met een extra ondershirtje nog erbij en dan kijken hoe ik het weer ervaar
Niet alleen ervaring qua 'weten hoe koud/warm het buiten is' maar ook ervaring met je garderobe: 'hoe warm is shirt XYZ of broek 123'. Na al die jaren fietsen en ruim één jaar rijden met Q36.5 twijfel ik soms ook nog wel eens, dan bel ik vaak even om te overleggen - ja, er bestaat daadwerkelijk nog zo'n Q36.5 mafklapper in NL...
Deze durf ik niet echt aan om eerlijk te zijn. Als ik de maten bekijk zit ik met het volgende:McMiGHtY schreef op zondag 6 februari 2022 @ 08:52:
Futurum 4 seasons (pro)
Borstomvang L
Taille S
Heup: xl
Lengte xl/xxl
De Castelli kan ik nu nergens vinden dat hij ook snel leverbaar is.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Bij de Castelli webshop al gekeken? Ik heb hem daar besteld, levertijd was rond de twee dagen en qua prijs waren ze toen ik hem aanschafte gelijk met andere webshops.stevens20 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:05:
[...]
Deze durf ik niet echt aan om eerlijk te zijn. Als ik de maten bekijk zit ik met het volgende:
Borstomvang L
Taille S
Heup: xl
Lengte xl/xxl
Mantel en dan in de winkel voorraad (niet de online voorraad) kijken?stevens20 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:05:
[...]
Salden
Hopmans
Cyclewear
Van Eyck sport
Zijn er vast nog wel meer.
[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 08-02-2022 08:49 ]
Als het weer een beetje meezit, zaterdag even buiten proberen met een duurritje.
[ Voor 18% gewijzigd door Dazzler2120 op 08-02-2022 08:48 ]
Ik heb me opgegeven voor de Migration Gravel race in Kenia deze zomer. En aangezien ik meestal wel moeite heb met de extreme hitte wil ik me goed voorbereiden.
Is het verstandig om een ondershirt te dragen?
En heeft bedekken toch ook nut, ook al lijkt het wat tegenstrijdig? Denk aan een petje, armwarmers (sun sleeves) en eventueel een buff.
Mochten jullie andere tips en ideeën hebben, graag!!
Ik rijd zelf in de zomer wel altijd met een luchtige ondershirt aan om het zweet te vangen, zoals deze en deze afgelopen zomer.Cormo schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:45:
Hoewel het weer er nu totaal anders uit ziet, wil ik graag jullie advies over fietsen in de hitte.
Ik heb me opgegeven voor de Migration Gravel race in Kenia deze zomer. En aangezien ik meestal wel moeite heb met de extreme hitte wil ik me goed voorbereiden.
En heeft bedekken toch ook nut, ook al lijkt het wat tegenstrijdig? Denk aan een petje, armwarmers (sun sleeves) en eventueel een buff.
Je zou eventueel ook zoiets kunnen overwegen: Koel vest. Sunweb reed er vroeger ook wel mee, tegenwoordig doet Jumbo Visma het nog wel eens
[ Voor 15% gewijzigd door scraemus op 08-02-2022 14:00 ]
Nu is de combinatie netje+MIPS+zwart wat zeldzamer (ze zijn er zeker wel hoor) en MIPS is voor mij meer een harde eis, dat insectennetje voorlopig een nice-to-have.Komt ook nog bij dat mijn hoofdomtrek met 55cm aan de kleine kant is en dat je dan bij veel merken net op de grens zit. Ideaal zou (naast een goede pasvorm) een aanbevolen maat van 54-58cm zijn denk ik.
Maar goed, jullie hoeven niet te zoeken voor mij, ik wil graag weten hoe (on)handig of (on)belangrijk je dat insectennet vindt
Oh ja; gebruik: Ik fiets meestal XC op de MTB, maar wil in de zomer ook af en toe een tochtje op de racefiets doen. En als het meezit op vakantie de MTB mee en dan wel zien waar we terechtkomen.
[ Voor 10% gewijzigd door Sherlock op 08-02-2022 15:46 ]
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Mijn eerste helm had zo'n netje, nu al jaren zonder netje en merk zelf eigenlijk geen verschil (behalve dat het netje op een bepaald moment los begon te laten). Nu moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk altijd een bandana onder mijn helm draag. Zelf gelukkig nog nooit een wesp o.i.d. in de helm gehadSherlock schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:44:
Wie heeft er een insectennet in zijjn helm zitten, en heb je daar bewust voor gekozen? Ik heb al een paar horrorverhalen gehoord over wespen die je helm in vliegen en die zich dan in doodsangst naar buiten proberen te prikken. Zelf nog nooit last van gehad, maar ik had me voorgenomen om bij mijn volgende helm ook zo'n netje te kiezen.
Nu is de combinatie netje+MIPS+zwart wat zeldzamer (ze zijn er zeker wel hoor) en MIPS is voor mij meer een harde eis, dat insectennetje voorlopig een nice-to-have.Komt ook nog bij dat mijn hoofdomtrek met 55cm aan de kleine kant is en dat je dan bij veel merken net op de grens zit. Ideaal zou (naast een goede pasvorm) een aanbevolen maat van 54-58cm zijn denk ik.
Maar goed, jullie hoeven niet te zoeken voor mij, ik wil graag weten hoe (on)handig of (on)belangrijk je dat insectennet vindt
Oh ja; gebruik: Ik fiets meestal XC op de MTB, maar wil in de zomer ook af en toe een tochtje op de racefiets doen. En als het meezit op vakantie de MTB mee en dan wel zien waar we terechtkomen.

418O2 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:48:
Ik heb die verhalen dus nooit gehoord, maar nu wel. Bedankt daarvoor
Ik draag er ook altijd wel iets onder, voornamelijk tegen het zweet wat anders in mijn ogen zou lopen. Maar misschien dat het ook wel helpt tegen insectensteken... Als ik er zo naar kijk hoef ik niet per se een netje en is de Moventor van Abus wel een mooie helm in wat de goede maat lijkt te zijn.scraemus schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:06:
[...]
Mijn eerste helm had zo'n netje, nu al jaren zonder netje en merk zelf eigenlijk geen verschil (behalve dat het netje op een bepaald moment los begon te laten). Nu moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk altijd een bandana onder mijn helm draag. Zelf gelukkig nog nooit een wesp o.i.d. in de helm gehad
[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 08-02-2022 16:15 ]
Ik draag altijd zo'n Castelli bandana onder mijn helm, voor zweet en insecten idd.Sherlock schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:44:
Wie heeft er een insectennet in zijjn helm zitten, en heb je daar bewust voor gekozen? Ik heb al een paar horrorverhalen gehoord over wespen die je helm in vliegen en die zich dan in doodsangst naar buiten proberen te prikken. Zelf nog nooit last van gehad, maar ik had me voorgenomen om bij mijn volgende helm ook zo'n netje te kiezen.
Ik had een paar jaar terug wel een netje maar toen vloeg er een rakker precies tussen mijn bril en m'n helm en bleef ie vastzitten onder de rand. Was net niet snel genoeg met wegvegen en toen stak hij in mn voorhoofd.Sherlock schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:44:
Neem er dus ook een met vizier...
Dat heeft mij ook verbaasd, tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe (MIPS) racehelm. Insectennetjes zitten vooral in kinderhelmen. Het is uiteindelijk een concessie die ik heb moeten doen bij de aanschaf van mijn nieuwe helm.Sherlock schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:44:
Bij mij gaat het al dik 2,5 jaar goed zonder insectengaas, maar ik snap het dat je liever geen insecten in je helm hebt. Kun je niet zelf iets fabriceren? Stukje insectengaas, wat klittenband en dat dan in de helm/over de helm plakken. Misschien een petje, een muts of bandana o.i.d. gebruiken? Zullen ze vast doorheen steken, maar hopelijk komen ze dan niet vast te zitten, zodat ze ook niet hoeven te steken.Sherlock schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:44:
Petje doe ik overigens altijd in de zomer. Zeker als je intensief gaat trainen, ga je flink zweten op je hoofd. Een helm is lastig schoon te maken, dus een verwijderbare en wasbare laag is dan wel prettig en vooral makkelijk. Ander voordeel is dat je hopelijk je hoofd beschermt tegen verbranden en misschien nog wat extra schaduw op je gezicht introduceert.
Overigens zou ik wel even proberen wat de verschillende opties voor gevolgen hebben. Ik vind m'n helm met petje lang niet zo prettig zitten als zonder petje.
[ Voor 4% gewijzigd door hoi1234 op 08-02-2022 18:19 ]
Ik heb het Castelli perfetto jasje binnen gekregen, maar ik vind hem voren best kort, hebben jullie dat ook?Dazzler2120 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:47:
Ik ga vandaag mijn castelli perfetto jasje binnen krijgen en heb er nog een Craft Be Active Extreme 2.0 CN LS ondershirt aan toegevoegd, ik had bij Mantel besteld overigens, maar was wel de laatste welke uit voorraad leverbaar was.
Als het weer een beetje meezit, zaterdag even buiten proberen met een duurritje.
An sich is de maat verder goed, 3xl is voor iemand als mijn (187cm, 91kg met een brede bouw) toch wel echt nodig.
Heb hem verder nog niet gepast met de rest van mijn fietskleding, doe ik deze week nog ergens of evt in t weekend.
Hij is gesneden om op de fiets te dragen, dus als je recht op staat zal hij wat kort ogen. Dat klopt dus.Dazzler2120 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:22:
[...]
Ik heb het Castelli perfetto jasje binnen gekregen, maar ik vind hem voren best kort, hebben jullie dat ook?
Een keer een wesp maar ik was heel snel met stoppen en een keer een bij en die prikte wel. Waarna een dame stopte vroeg wat er was en daarna aanbod de bult uit te zuigen. Dat vond ze zelf ook een wonderlijk aanbodSherlock schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:44:
Een petje kan wel een oplossing zijn en heeft inderdaad ook andere voordelen voor zweet etc. Gelukkig heb ik een helm waar de binnenkant uit kan en die was ik dan ook regelmatig. Wel jammer dat Kask nog steeds geen MIPS heeft.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Dan lijkt me het dragen van mtb/downhill goggles nuttiger tegen evt wespen die in je oog vliegen.Sherlock schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:44:
Heb het wel eens gehad dat een wesp net onder de rand van mijn bril doorschoot en vlak onder mijn oog moest prikken terwijl ik snel mijn bril probeerde af te doen.
De rest van de rit met een dik en dicht oog gereden.

Overigens wel met open mond fietsen voor gratis eiwitten!
Tot wat voor temperaturen kun je deze handschoenen gebruiken?
Hebben jullie overigens 2 of 3 paar handschoenen?:
1. Zomer
2. Tussenseizoen --> +/- 0-15 graden
3. Winter onder 0 graden?
BlaBlaBla
Mijn Lidl Crivit helm (gebruik ik voor woonwerk meestal nog) heeft een netje. En ik vind dat het absoluut verschil maakt. Geen wespen of ander stekend spul maar met mijn Giro helm toch al regelmatig een kriebelbeestje gehad.scraemus schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:06:
[...]
Mijn eerste helm had zo'n netje, nu al jaren zonder netje en merk zelf eigenlijk geen verschil (behalve dat het netje op een bepaald moment los begon te laten). Nu moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk altijd een bandana onder mijn helm draag. Zelf gelukkig nog nooit een wesp o.i.d. in de helm gehad
---------------
Ik heb twee setjes roeckl. In de winter gebruik ik tot nu toe de morgex en heb geen koude handen gehad. Koudste rit was met een graad of vier op de racefiets. Zo op het oog is de morgex een stuk dunner dan deze.Strider schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 23:16:
Heeft er hier iemand ervaring met de Roeckl Ramsau handschoenen?
1. Zomer
Ja, korte handschoenen (2 paar) voor de zomer, een liner (2 paar) voor de herfst en wat dikkere voor de winter waar eventueel de liners nog in passen voor de echte koude dagen. De meerdere paren komt omdat de oude bijna op zijn en er alvast nieuwe aanwezig zijnStrider schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 23:16:
1. Zomer

Ja, ik heb nog een tussenoptie...Strider schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 23:16:
1. Zomer
1. Zomer 15+: Kort (al doe ik meestal zonder)
2. Zomer/herfst 10-16: Lang en dun
3. Herst 5 -13: Lang en spatwaterdicht (castelli nano)
4. Winter <0 - 8: Water en winddicht (gribgrab cloudburst)
Mijn handen zijn best gevoelig voor kou, maar te warm is ook niet fijn, dus ik vind het fijn om opties te hebben.
Herfst 6-11 (Assos Assosoires Spring Fall Liner Gloves , evt. ook nog sportful fiandre pro als het regent maar wat warmer)
Winter -10-6 (Spatzwear Neoz of Sportful winter handschoenen)
Ik gebruik vaak een liner, die kan je nog uittrekken halverwege.jasperdeman schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:49:
[...]
Ja, ik heb nog een tussenoptie...
1. Zomer 15+: Kort (al doe ik meestal zonder)
2. Zomer/herfst 10-16: Lang en dun
3. Herst 5 -13: Lang en spatwaterdicht (castelli nano)
4. Winter <0 - 8: Water en winddicht (gribgrab cloudburst)
Mijn handen zijn best gevoelig voor kou, maar te warm is ook niet fijn, dus ik vind het fijn om opties te hebben.
Dit wil ik ook nog wel eens gaan proberen: https://www.decathlon.nl/...t/_/R-p-158553?mc=8396272
Ik heb ze wel eens vast gehad. Het weegt niks, je frommelt ze in een heel klein gaatje. Maar als je een bui onderweg krijg, of koude wind kan het wel helpen.
Ik heb een netje van Gribgrab (BugShield) dat over je helm heen gaat. Er zijn maar bepaalde perioden per jaar dat er extreem veel rondvliegt en dat ik hem gebruik. Voor de rest heb ik altijd een bandana onder de helm.Sherlock schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:44:
..
Damn, heb ik net allerlei extra's zitten bestellen om aan de €125 te komen bij Futurum, zie ik dit... Nou ja, volgende keer dan maarjustinb81 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:05:
[...]
Ik heb een netje van Gribgrab (BugShield) dat over je helm heen gaat. Er zijn maar bepaalde perioden per jaar dat er extreem veel rondvliegt en dat ik hem gebruik. Voor de rest heb ik altijd een bandana onder de helm.
Wellicht dat je wat specifieke indoor jerseys aan kunt..die zijn erg luchtig. Al zou ik even goed kijken hoe het zit met de kracht van de zon en de pnvloed op je huid ervan. Volgens mij zijn er ook specifieke zomer armstukken..die als je ze nat maakt, lang blijven koelen.Cormo schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:45:
Hoewel het weer er nu totaal anders uit ziet, wil ik graag jullie advies over fietsen in de hitte.
De TrainerRoad podcast roept altijd dat je iets met doen met heatacclimatisation, volgens mij zag je bijvoorbeeld Annemiek ook in een Sauna trainen. (Ik ken ook verhalen dat men zelfs de verwaming aanzet)
Als je een indoortrainer hebt..zet je ventilator is op een standje lager..of uit..en meet is hoeveel vocht je verliest. En dan kun je gelijk een beetje testen met je vocht in name en of je iets extra's in moet nemen. ( https://sweattest.precisi...e-your-hydration-strategy )
Zal een setje armwarmers en een buff aanschaffen om zo de ergste hitte te blokken.
@EdwinW Joh, die zullen die nachten niet fijn geslapen hebben. Ik heb even gekeken bij Rapha, die hebben van die Lightweight shirts waar ze aangeven dat ze voor warme omstandigheden zijn. Maar waar toch deze disclaimer bij staat. "NB – always wear sunscreen with mesh fabrics."
Wat betreft overige zaken, zal nog even een ventilerend petje kopen en van die mesh ondershirts waarmee je prima bepaalde discotheken binnen komt.
Jawel, binnenkort zullen ze meer informatie vertrekken. Maar ik ben liever goed voorbereid418O2 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:50:
Heeft de organisatie geen tips? Die willen toch ook goed voorbereidde deelnemers lijkt me
Dit viel mij ook op maar op de fiets is de pasvorm weer prima. Zolang de flap achterop maar goed zit en niet te kort is. 3XL had ik ook nodig met ongeveer dezelfde specs.Dazzler2120 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:22:
[...]
Ik heb het Castelli perfetto jasje binnen gekregen, maar ik vind hem voren best kort, hebben jullie dat ook?
An sich is de maat verder goed, 3xl is voor iemand als mijn (187cm, 91kg met een brede bouw) toch wel echt nodig.
Heb hem verder nog niet gepast met de rest van mijn fietskleding, doe ik deze week nog ergens of evt in t weekend.
Overigens vind ik de stof van het jasje vrij stug maar geen idee of dit soepeler wordt. Momenteel heb ik er geen meter mee gereden vanwege quarantaine en uiteindelijk heb ik zelf een coronabesmetting opgelopen waardoor ik weer "verplicht" binnen moet zitten

Ai! Beterschap, ik denk dat ik er morgen even een proefritje mee maak in ieder geval.vhal schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:59:
[...]
Dit viel mij ook op maar op de fiets is de pasvorm weer prima. Zolang de flap achterop maar goed zit en niet te kort is. 3XL had ik ook nodig met ongeveer dezelfde specs.
Overigens vind ik de stof van het jasje vrij stug maar geen idee of dit soepeler wordt. Momenteel heb ik er geen meter mee gereden vanwege quarantaine en uiteindelijk heb ik zelf een coronabesmetting opgelopen waardoor ik weer "verplicht" binnen moet zitten
Rustig ritje, aangezien ik wel nog redelijk last heb van m'n eigen besmetting een paar weken terug
Ik ben zelf vrij corpulent met 94kg bij 191cm maar voor mij is 2XL prima. Bij de 3XL zijn de mouwen te lang slobbert het wat. Als ik sta dan zit het onder de oksel wel iets strak maar op de fiets in fietshouding zit het prima.Dazzler2120 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:22:
[...]
STNT-YtshD.deJong schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:08:
Heeft er hier nog iemand een kortingscode van futurum? Ze hebben al sale maar alle beetjes helpen.
25 euro korting vanaf 125 euro bestelwaarde
Dank je, scheelt toch weer.AFSchets schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:16:
[...]
STNT-Ytsh
25 euro korting vanaf 125 euro bestelwaarde
Spuit 11 hier. Ik heb niet in Afrika in zulke extreme hitte gefietst, maar wel bij 40 graden volle zon van Lourdes naar Santiago gereden. Dan vond ik het het fijnste om een loszittend UV-block shirt met lange mouwen te dragen. Skintight vond ik het juist niet fijn, omdat UV-block spul vaak ook wat verstikt direct op de huid. Een maatje groter was perfect. Kan je geen merk aanbevelen aangezien dan van mij van de zwem-afdeling van een Franse hypermarche wegkomt, voor een tientje.Cormo schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:07:
@McMiGHtY Thnx voor de tips. Ben van te voren in Oeganda en zal daar gaan trainen op het midden van de dag om alvast te acclimatiseren. Op YouTube had Dylan Johnson hier ook een goede video over.
Zal een setje armwarmers en een buff aanschaffen om zo de ergste hitte te blokken.
@EdwinW Joh, die zullen die nachten niet fijn geslapen hebben. Ik heb even gekeken bij Rapha, die hebben van die Lightweight shirts waar ze aangeven dat ze voor warme omstandigheden zijn. Maar waar toch deze disclaimer bij staat. "NB – always wear sunscreen with mesh fabrics."
Wat betreft overige zaken, zal nog even een ventilerend petje kopen en van die mesh ondershirts waarmee je prima bepaalde discotheken binnen komt.
De Strava challenges maken het aantrekkelijk, maar ik vraag me wel af of het echt de moeite waard is. ... iemand die daar iets over kan roepen?
Heb vorig jaar een bib (Pro Bib maat M, bij 1m86 en 73 kg) van ze gekocht. Bevalt me erg goed. Fijne maatvoering voor mensen met langere benen en is ook kwalitatief erg mooi gemaakt.DeFeCt schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:48:
Een zoektocht in dit topic laat zien dat veel mensen nadenken over Le Col, maar dat er volgens mij maar weinigen ook echt tot aanschaf zijn overgegaan, en daarbij ook nog eens heel enthousiast zijn...
De Strava challenges maken het aantrekkelijk, maar ik vraag me wel af of het echt de moeite waard is. ... iemand die daar iets over kan roepen?
Ik weet niet goed wat je bedoelt met 'de moeite waard'. Of het de prijs waard is, vind ik altijd lastig te zeggen. Dat is erg afhankelijk van je portemonnee. Ik heb er iig geen moment spijt van (bevalt me bijvoorbeeld beter dan de Q36.5 Dottore L1 (maat L, kruipt te veel omhoog waardoor ie te kort is voor mij). In dezelfde periode trouwens nog een Maap (Bib Short 3.0 maat M) gekocht en die bevalt me nog weer een stukje beter. Die past echt perfect.
De LeCol is dus nu mijn 2e favoriete bib,
[ Voor 0% gewijzigd door GerbenBK op 14-02-2022 20:52 . Reden: niet moest nu zijn ]
Ik heb een aantal shirts van Le Col, gekocht in de "Archive Sale" en met Strava code. Dus voor mij waren ze €30 per stuk ipv €155.DeFeCt schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:48:
Een zoektocht in dit topic laat zien dat veel mensen nadenken over Le Col, maar dat er volgens mij maar weinigen ook echt tot aanschaf zijn overgegaan, en daarbij ook nog eens heel enthousiast zijn...
Ik vind ze erg prettig, iets beter dan de "van Rysel" van de Decathlon die €35 waren. Maar of ze nou €120 beter zijn? mwah.. er zitten wat extra grippers aan de mouwen en dat soort dingen.
De bibs van LeCol heb ik geen ervaring mee, die waren al uitverkocht in mijn maat
[ Voor 17% gewijzigd door justinb81 op 15-02-2022 10:51 ]
Je zou de race-versie van de Van Rysel shirts kunnen proberen, die hebben die extra grippers aan de mouwen en extra zakjes aan de zij- en achterkant waaronder een met een rits.justinb81 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 08:57:
[...]
Ik heb een aantal shirts van Le Col, gekocht in de "Archive Sale" en met Strava code. Dus voor mij waren ze €30 per stuk ipv €155.
Ik vind ze erg prettig, iets beter dan de "van Rysel" van de Decathlon die €35 waren. Maar of ze nou €120 beter zijn? mwah.. er zitten wat extra grippers aan de mouwen en dat soort dingen.
De bibs van LeCol heb ik geen ervaring mee, die waren al uitverkocht in mijn maat
Heb ze zelf ook in verschillende kleuren en vind €50 per shirt beter te behappen dan €150.
Vorig jaar met een Strava-code een 4Seasons jasje gehaalt. Zit erg fijn, totdat je flink gaat zweten, of flinke wind hebt.DeFeCt schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:48:
Kleur ging er snel af. Ben blij dat ik voor iets meer centen het jack van Futurum heb gekocht.
@DetailingBySmotske
Toch deze!McMiGHtY schreef op zondag 6 februari 2022 @ 08:52:
Futurum 4 seasons (pro)
Ergens de komende dagen komt hij binnen. De vierde wel te verstaan.
Xxl bleek te groot en dus teruggestuurd
Vervolgens —> xl daar twijfelde ik over
Daarom een nieuwe bestelling met de L. Dat bleek de juiste maat. Helaas de laatste tijd niet kunnen fietsen. Ik moest de xl nog terugsturen, toen bleek dat de oranje variant weer leverbaar is. Dus ook de L weer teruggestuurd en de L in het oranje besteld. Een heel avontuur, laat de vakantie maar komen!
Heel herkenbaar, nadat ik een keer een boze bij in mijn helm had was dat aanleiding voor mij om een andere helm te nemen, met netje.Sherlock schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:44:
Mijn helm is met MIPS en insecten-netje en is een Giro Isode MIPS. Er zit een soort van 'mesh' over de voorste ventilatie-gaten waardoor je er (hopelijk!) geen steek-vriendjes meer in kunt krijgen...
https://www.hopmansfietsg...-black-2220000099882.html
Vandaag eindelijk de handschoenen kunnen proberen. Mijn eerste indruk is dat ze erg zweterig zijn (m'n handen komen er vochtig uit en de handschoenen zijn bij het opnieuw aandoen ook vochtig tot licht nat). In ieder geval stoort het niet tijdens het fietsen.hoi1234 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:43:
[...]
Na de regenbuien van vandaag toch maar besloten om er nu echt werk van te maken. Ik lees echter dat de handschoenen eigenlijk alleen in regenachtige omstandigheden te gebruiken zijn, omdat ze heel warm zijn. Hoe ervaar jij dit? Ik heb dit probleem met wanten en ook met enkele setjes handschoenen met voering van de Lidl. Verschrikkelijk vind ik dat...
Ik denk dat ik liever handschoenen heb die niet altijd voldoen op het gebied van warmte. Dan doe ik er maar eens setje merinohansschoenen onder, dan heb je niet wat meer situaties waarin de handschoenen bruikbaar zijn.
Helaas nog niet met regen kunnen testen. Gisteren was ik ze vergeten mee te nemen naar m'n werk.
Dat is het concept van neopreen die hebben zweet of water nodig om te kunnen isoleren dus het is niet raar dat je natte handen en handschoenen krijgt (wordt niet voor niets veel toegepast in wetsuits)hoi1234 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:33:
[...]
Vandaag eindelijk de handschoenen kunnen proberen. Mijn eerste indruk is dat ze erg zweterig zijn (m'n handen komen er vochtig uit en de handschoenen zijn bij het opnieuw aandoen ook vochtig tot licht nat). In ieder geval stoort het niet tijdens het fietsen.
Helaas nog niet met regen kunnen testen. Gisteren was ik ze vergeten mee te nemen naar m'n werk.
Vandaag eindelijk het eerste rondje kunnen maken. Heerlijke jas! Wel warm met Merino ondershirt en wielershirtje. De flap die op de onderrug/billen ligt is echt super! Die blijft gewoon liggen en kruipt niet omhoog. De jas is goed winddicht en de maat is overal goed. Ik ben er dus erg blij mee. Thnx voor het advies.stevens20 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:29:
[...]
Toch deze!
Ergens de komende dagen komt hij binnen. De vierde wel te verstaan.
Xxl bleek te groot en dus teruggestuurd
Vervolgens —> xl daar twijfelde ik over
Daarom een nieuwe bestelling met de L. Dat bleek de juiste maat. Helaas de laatste tijd niet kunnen fietsen. Ik moest de xl nog terugsturen, toen bleek dat de oranje variant weer leverbaar is. Dus ook de L weer teruggestuurd en de L in het oranje besteld. Een heel avontuur, laat de vakantie maar komen!
Toch wel redelijk veel met 50% en interessante prijzen, heb zelf weer een nieuwe setje gescoord
Maat tabel aardig gangbaar met Assos etc. Ter referentie met 196cm en 87kg heb ik L+L
Wel eens een insect in m'n helm gehad, maar nooit echt hevige hinder van ondervonden. Wel keertje met 40 een wesp in m'n gezicht, die meteen aan m'n lip bleef plakken en me daar ook stak. Kon em niet snel genoeg wegmeppen, maar ben gelukkig niet allergisch... Wel dag lang een Kylie Jenner onderlip.Sherlock schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:44:

Heeft er iemand ervaring met het Q36.5 INTERVAL TERMICA FIETSJACK?
Het stond in de outlet bij futurumshop en vanaf vandaag is er een korting van 20% op alle fietskleding bij hen.
Ik heb het dus gekocht met een enorme korting
De korting is geldig op alle kleding, schoenen, helmen, ... Ook op outlet artikels.
Het is nu het moment om je slag te slaan!
(Code zie je bovenaan op de website staan in de gele balk; klik erop en je kan de voorwaarden lezen)
Ik heb helaas al teveel kleding...d_raf schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:30:
Ik was al een tijdje op zoek naar een echte winterjas voor op de fiets.
Het stond in de outlet bij futurumshop en vanaf vandaag is er een korting van 20% op alle fietskleding bij hen.
Ik heb het dus gekocht met een enorme korting![]()
De korting is geldig op alle kleding, schoenen, helmen, ... Ook op outlet artikels.
(Code zie je bovenaan op de website staan in de gele balk; klik erop en je kan de voorwaarden lezen)
@Grin weet trouwens vast wel iets te vertellen over de q36.5 kleding.
Ja.d_raf schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:30:
Prima jack, alleen in tamelijk extreme situaties bruikbaar.
Context: ik ben een extreme koukleum maar boven de 5 graden wordt mij dit jack te warm.
Verder is het 't gebruikelijke riedeltje van Q36.5: smalle shouders, ranke pasvorm, goed in elkaar gezet, dubbele rits, uitstekende kraag, bla bla bla.
Ik vind de Hybrid Que/WoolF lange mouwen een fijner jack, puur omdat je dit kledingstuk veel vaker kan dragen. Dit jack is leuk om in de kast te hebben voor als het echt koud is.
Ik ben het wel eens met jou dat de kraagjes bij q365 goed zijn. Overal zijn het van die slappe omlaagkruipende, flubberende bedoelingen. Maar bij mijn isolation jacket zit de kraag perfect. Sluit goed aan en blijft ook zitten.Grin schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:21:
[...]
Ja.
Prima jack, alleen in tamelijk extreme situaties bruikbaar.
Context: ik ben een extreme koukleum maar boven de 5 graden wordt mij dit jack te warm.
Verder is het 't gebruikelijke riedeltje van Q36.5: smalle shouders, ranke pasvorm, goed in elkaar gezet, dubbele rits, uitstekende kraag, bla bla bla.
Ik vind de Hybrid Que/WoolF lange mouwen een fijner jack, puur omdat je dit kledingstuk veel vaker kan dragen. Dit jack is leuk om in de kast te hebben voor als het echt koud is.
Zijn die training jerseys van MAAP goed van kwaliteit?rolandos582 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:16:
De MAAP archive sale is weer uitgebreid : https://maap.cc/eu/collections/archive-sale-man
Toch wel redelijk veel met 50% en interessante prijzen, heb zelf weer een nieuwe setje gescoord
Maat tabel aardig gangbaar met Assos etc. Ter referentie met 196cm en 87kg heb ik L+L
Ff zoekenr00tie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:18:
Is er toevallig nog iemand met een Futurum kortingscode? Thanks alvast
Edit: PM gestuurd.
[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 02-03-2022 13:17 ]
Zover ik weet zijn ze prima, heb ze zelf niet. Alleen de duurdere lijnen.DrizzleF schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:10:
[...]
Zijn die training jerseys van MAAP goed van kwaliteit?
https://www.futurumshop.n...22-challenge-claim-rewardr00tie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:18:
Is er toevallig nog iemand met een Futurum kortingscode? Thanks alvast
Kan je gewoon nog claimen
Van Castelli en Q36.5 heb ik XL van Craft een L.. is het de bedoeling dat het zo trekt of toch maar beter een maatje groter gaan?
Ik ben 1.83, 78kg
Ik ben 1.76 en ca. 81kg en heb ook de Assos Mille GT in maat L. In het begin vond ik de bretels ook een beetje trekken, maar inmiddels niet meer (of ik ben er aan gewend). Het is in elk geval niet hinderlijk meer, bij mij.DeFeCt schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:31:
Met de korting van Futurum mijn eerste Assos (Mille GT) gekocht, maat L op basis van hun sizing chart, maar ik twijfel... ik vind de bib behoorlijk (onplezierig) 'trekken' op de schouders..
Van Castelli en Q36.5 heb ik XL van Craft een L.. is het de bedoeling dat het zo trekt of toch maar beter een maatje groter gaan?
Ik ben 1.83, 78kg
Van Castelli heb ik ook de XL overigens.
Voor mijn verjaardag een rapha pro team training shirt gekregen
Ben wel fan van de stijl en eerste indruk qua kwaliteit is wel prima. Met korting ook nog aanvaardbaar.
Daarnaast ook clubkleding van Vermarc binnen. Helaas vanuit de club als nieuw lid geen keuze qua lijn, dus shirt en vestje zijn instap. Mouwen en fit zijn meer 'toeren' dan wielrennen. Broek is wel een klasse beter en qua zeem komt ie prima over. Shirtje gaat dus binnenkort in de verkoop en wordt vervangen door een wat sportievere lijn
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Op de fiets merk je dat een stuk minder, ik heb twee Assos broeken maatje M terwijl ik 196 benDeFeCt schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:31:
Met de korting van Futurum mijn eerste Assos (Mille GT) gekocht, maat L op basis van hun sizing chart, maar ik twijfel... ik vind de bib behoorlijk (onplezierig) 'trekken' op de schouders..
Ik ben 1.83, 78kg
Bedankt voor de tip! Redelijk recent pas Santini voor lange en korte broeken ontdekt en eigenlijk enthousiaster over dan m'n LaPassione / Sportful / Assos spul dus de Vega Multi Winter besteld voor 115 Euro als opvolger van een Perfetto :-)d_raf schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:30:
Houd er rekening mee dat wanneer je op de fiets zit, de ervaring heel anders kan zijn. Ik heb hier thuis ook een langere broek die vrij strak zit met de bretels als ik gewoon zit/sta/loop, maar juist weer prima aanvoelt wanneer ik op de racefiets of gravelbike zit (overigens geen Assos broek).DeFeCt schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:31:
Ik ben 1.83, 78kg
https://www.futurumshop.n...kort-zwart-heren-xs.phtml
Update:
Al binnen en gepast. Het ongelooflijke is geschied: Assos heeft geen hotpants-pijpjes meer, maar uiteindelijk een fatsoenlijke lengte net boven de knie.
De geïntegreerde gripper is veel sterker dan de er-aan-genaaide die ze voorheen gebruikten. Eindelijk niet meer die stof die zich ophoopt rond de liezen.
Echt ontzettende verbetering van hun bibshort ontwerp dit. Ben benieuwd hoe hij op de fiets bevalt als het wat warmer wordt.
Ah het staat ook op de site van Assos:
It includes a slightly longer leg than bib shorts in our racingFit EQUIPE RS and regularFit MILLE GT lines.
[ Voor 93% gewijzigd door Stoffa op 04-03-2022 23:09 ]
rechtop, voorover vind ik lastig vast te stellen, maar ga hem zeker nog eens passenEdwinW schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:17:
Heb je dit als je rechtop staat of voorover (aka fietshouding) gebogen staat? Dat laatste is maatgevend.
Is deze enigzins vergelijkbaar met de Castelli Perfetto RoS?
Futurumshop heeft er nog een paar met bijna 50% korting.
2x maat S
1x maat L
Maatvoering is wel redelijk normaal West Europees. Let op stof rekt niet, en je moet hem passen met volle jersey zakjes.
https://www.futurumshop.n...etsjack-zwart-heren.phtml
Gratis heen en weer, sla u slag! Toestemming vragen aan de partner doe je maar achteraf in dit geval.
1
| KLEDING20 |
:strip_exif()/f/image/4rWRCz7VpMumiJSwzR8wIQVe.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 04-03-2022 10:09 ]
Als ze nou ander kleurtje haddenMcMiGHtY schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:06:
N+1 is het toch?
Wat ik me nog af vraag, hoe krijg je de handschoenen weer droog? Een paar dagen aan het droogrek werkt niet. Zijn ze nog steeds vochtig... Gaat dat op den duur niet schimmelen en stinken?hoi1234 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:33:
[...]
Vandaag eindelijk de handschoenen kunnen proberen. Mijn eerste indruk is dat ze erg zweterig zijn (m'n handen komen er vochtig uit en de handschoenen zijn bij het opnieuw aandoen ook vochtig tot licht nat). In ieder geval stoort het niet tijdens het fietsen.
Neopreen toch? Ik leg ze even op de verwarming na een ritje.hoi1234 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:17:
[...]
Wat ik me nog af vraag, hoe krijg je de handschoenen weer droog? Een paar dagen aan het droogrek werkt niet. Zijn ze nog steeds vochtig... Gaat dat op den duur niet schimmelen en stinken?
Ga ik dat eens proberen.ohno_nl schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:22:
[...]
Neopreen toch? Ik leg ze even op de verwarming na een ritje.
Ontvochtiger met wasdroogfunctie in het washok plaatsen, werkt hier als een trein met de reguliere was en sportwas.hoi1234 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:17:
[...]
Wat ik me nog af vraag, hoe krijg je de handschoenen weer droog? Een paar dagen aan het droogrek werkt niet. Zijn ze nog steeds vochtig... Gaat dat op den duur niet schimmelen en stinken?
's Ochtends goed ingepakt vertrekken met lange broek en jasje en 's middags dan maar wat te warm? Of al korte (gevoerde broek) met beenstukken en longsleeve met daarover een hotpack. Zodat 's 's middags een laagje uit kan. Vind het eigenlijk nog te koud om al te beginnen met scheren
Maar ik ben zelf van het 'boven-0-is-korte-broek' principe dus niet zo vaak een lange broek aan, maar ik heb het dan ook vrijwel nooit koud.
Met dit weer van 's morgens vorst en 's middags 15 graden heb ik aan:
Heen:
- thermosokken
- korte zomerbib
- lange overbroek
- ondershirt korte mouwen
- fietstruitje
- winterjas
- winter helmmuts over de oren
- helm
- merino handschoenen
En bij wind daarbij:
- windbreaker mouwloos
En bij regen daarbij:
- dun opvouwbaar regenjasje
- koersklakske met klep om de regen uit mijn ogen te houden
Weer:
- gewone fietssokken of mijn kantoorsokken gewoon aanlaten
- korte zomerbib
- fietstruitje
- zomer helmmuts
- helm
En bij wind daarbij:
- windbreaker mouwloos
En bij regen daarbij:
Poh, boven 0 = korte broek is wel heroïsch hoor! Ik heb eigenlijk altijd bedacht dat pas boven de 15 graden ik in een korte broek ga rijden. Of ik moet echt goede zin in een rondje brommeren hebben dan soms wel onder die 15gr.RobNemoo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:51:
Ik heb altijd een korte zomer bib aan en bij koud weer daar een redelijk dunne lange broek zonder zeem overheen en die blijft dan 's middags uit als het warm genoeg is. Met zulke verschillen trek ik 's middags niet meer alle laagjes aan die ik 's morgens aan had. De rest gaat in de fietstas.
Maar ik ben zelf van het 'boven-0-is-korte-broek' principe dus niet zo vaak een lange broek aan, maar ik heb het dan ook vrijwel nooit koud.
Met dit weer van 's morgens vorst en 's middags 15 graden heb ik aan:
Heen:
- thermosokken
- korte zomerbib
- lange overbroek
- fietstruitje
- winterjas
- winter helmmuts over de oren
- helm
- merino handschoenen
En bij wind daarbij:
- windbreaker mouwloos
En bij regen daarbij:
- koersklakske met klep om de regen uit mijn ogen te houden
Weer:
- gewone fietssokken of mijn kantoorsokken gewoon aanlaten
- korte zomerbib
- fietstruitje
- zomer helmmuts
- helm
En bij wind daarbij:
- windbreaker mouwloos
En bij regen daarbij:
Kun je 's ochtends niet gewoon een korte broek met beenwarmers aandoen? Dat lijkt mij prima te werken. In de middag kun je eventueel de beenwarmers in je broek stoppen (heb slechte ervaringen met in je shirtje, haha)Noxa schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:51:
Ok, dilemma. Wat trek je nou aan voor je WoWe verkeer morgen. Ik vertrek met 4 graden en rijd terug met pak hem beet 14 graden. Voor de meer bedreven WoWe fietsers hier, hoe lossen jullie dat op?
's Ochtends goed ingepakt vertrekken met lange broek en jasje en 's middags dan maar wat te warm? Of al korte (gevoerde broek) met beenstukken en longsleeve met daarover een hotpack. Zodat 's 's middags een laagje uit kan. Vind het eigenlijk nog te koud om al te beginnen met scheren
Als bovenlaag doe je dan een ondershirt, eventueel Merino een lang shirt, eventueel een beetje gevoerd en een windjackje aan. Windjackje gaat in de middag uit. En zo in je shirt. Misschien kun je lang shirt nog ruilen met een kort shirt met armwarmers.
Zolang het met beenwarmers is, vind ik het wel kunnen. Ik heb al met -5 met beenwarmers en korte broek gereden. Onder de 15 graden mogen wij van onze trainer geen korte kleding dragen, al is het maar de vraag hoe correct deze mening is. Die man heeft wel vaker meningen die niet overeenkomen met die van anderen l.Noxa schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:42:
[...]
Poh, boven 0 = korte broek is wel heroïsch hoor! Ik heb eigenlijk altijd bedacht dat pas boven de 15 graden ik in een korte broek ga rijden. Of ik moet echt goede zin in een rondje brommeren hebben dan soms wel onder die 15gr.
[ Voor 23% gewijzigd door hoi1234 op 10-03-2022 19:50 ]
Heroïsch wil ik mezelf niet noemen, wel goed bestand tegen kou. De eerste 500 meter zijn dan koud, maar daarna voel ik er echt niks meer van en is een lange broek me meteen te warm. Ook handschoenen gaan snel uit als het niet vriest, meestal na een 2 a 3 kilometer. Ik moet zeggen dat mijn commute altijd volle bak is, aangezien ik lekker kan douchen en een halfuurtje vol gas over een paar heuveltjes is we lekkere training natuurlijk.Noxa schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:42:
[...]
Poh, boven 0 = korte broek is wel heroïsch hoor! Ik heb eigenlijk altijd bedacht dat pas boven de 15 graden ik in een korte broek ga rijden. Of ik moet echt goede zin in een rondje brommeren hebben dan soms wel onder die 15gr.
Dat is dus zonder beenwarmers, alleen de korte broek.hoi1234 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:46:
[...]
Zolang het met beenwarmers is, vind ik het wel kunnen. Ik heb al met -5 met beenwarmers en korte broek gereden. Onder de 15 graden mogen wij van onze trainer geen korte kleding dragen, al is het maar de vraag hoe correct deze mening is. Die man heeft wel vaker meningen die niet overeenkomen met die van anderen l.
Ik ben niet zo van de mening dat het te koud zou zijn voor de knieën, daar heb ik na 20 jaar fietsen nog nooit geen last van gehad.
Ik zou gaan voor AwBw ideaal in WiLe. Vooral voor WoWe. Maar tijdens ExKo niet echt OpId.Noxa schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:51:
Ok, dilemma. Wat trek je nou aan voor je WoWe verkeer morgen. Ik vertrek met 4 graden en rijd terug met pak hem beet 14 graden. Voor de meer bedreven WoWe fietsers hier, hoe lossen jullie dat op?
Maar dat is slechts MiBeMe.