Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 29 ... 61 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:03

vhal

ಠ_ಠ

Ik lees verhalen dat je een fietshelm na 3-5 jaar moet vervangen. Nou heb ik een Giro Savant MIPS fietshelm uit 2015 die jaaaaren ongebruikt in de kast heeft gelegen die ik weer een nieuw leven in wil blazen. Wat is nu raadzaam, gewoon dragen of toch voor een paar tientjes weer een nieuwe kopen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09
vhal schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:01:
Ik lees verhalen dat je een fietshelm na 3-5 jaar moet vervangen. Nou heb ik een Giro Savant MIPS fietshelm uit 2015 die jaaaaren ongebruikt in de kast heeft gelegen die ik weer een nieuw leven in wil blazen. Wat is nu raadzaam, gewoon dragen of toch voor een paar tientjes weer een nieuwe kopen.
Ik ben daar persoonlijk wat strikt in, want ik heb hem al een keer nodig gehad. Dat was een verse helm en die was al gebroken. Ik zou hem wel vervangen. De fabrikant zegt uiteraard vervangen, veel renners zouden zeggen "boeie gozer gewoon trappen!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Tja, het is je eigen veiligheid. Vanuit dat standpunt zou je kunnen zeggen dat je een nieuwe helm nodig hebt.

Volgens mij had ik in een ander topic wel gelezen dat ze ooit een test gedaan hebben, waaruit bleek dat helmen prima na de "houdbaarheidsdatum" gebruikt kunnen worden en ook nog veilig zijn.

Als je nu voor een goedkope helm gaat, kun je ook de discussie voeren wat veiliger is. Een helm met MIPS die "over de datum" is of een goedkope helm van zeg maximaal 4 tientjes. Ik weet het eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:22
Zal zeer waarschijnlijk wel los lopen. Maar waarom een risico lopen op hersenletsel als je het voor een paar tientjes kan voorkomen.

Recent 2x met de MTB gevallen. 1e keer klein slippertje maar wel met mijn helm tegen een stam, zonder goede helm was het dat niet leuk geweest. De 2e keer was echt een harde klapper. Achteraf bleken mijn remblokken op te zijn. Ik ga er niet meer op bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het nadeel is ook dat je het niet kan testen. De enige manier waarop je er achter komt is wanneer het niet mag falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:10
vhal schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:51:
[...]

[...]

Je moet eigenlijk eerst de kleding wassen met de groene variant om dan pas de paarse fles te gebruiken als impregneer. Met alleen de paarse variant kom je niet zo heel ver als de basis "vuil" is.

Ik gebruik het regelmatig voor mijn outdoor- en hardloopjassen, meestal is een ritje met de groene fles al genoeg om het "pareleffect" te krijgen (tot de jas verzadigd is door de regen, het houdt een keer op). Uiteindelijk is de fabriekslaag ook weg en kan je de paarse fles gebruiken.
Mijn vrouw is heer en meester in het washok, ze heeft dit precies opgevolgd. Het effect is wel eventjes terug, maar is ook weer snel verdwenen vonden wij. Wij vonden het heel veel gedoe voor heel weinig effect.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-06 14:52
Mistraller schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:36:
[...]
. Wij vonden het heel veel gedoe voor heel wejnig effort effect.
Ftfy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:28
Mistraller schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:36:
[...]

Wij vonden het heel veel gedoe voor heel weinig effect.
@GerbenBK Doe het dan goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Welke typo? :P

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Over de helm, ik neem het zekere voor het onzekere en koop wel een nieuwe. Tegenwoordig zijn de pasvormen ook wel wat verbeterd zodat je iets minder het paddestoeleneffect ziet :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
vhal schreef op zondag 23 januari 2022 @ 09:48:
Over de helm, ik neem het zekere voor het onzekere en koop wel een nieuwe. Tegenwoordig zijn de pasvormen ook wel wat verbeterd zodat je iets minder het paddestoeleneffect ziet :P
Als je zo lang niet hebt gefietst heb je vast wat andere spullen nodig (baselayers (Merino!), Handschoenen?)

https://www.futurumshop.n...race/zoeken/f9_met%20mips

Je hebt voor 80-100 EUR een prima helm met mips. Wat andere spulletjes er bij, kortingscode er over en you're good to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@418O2 ja, kleding is nog wel een dingetje. Onderkleding heb ik wel vanwege het hardlopen maar een broek/jas/shirt/sokken/etc zijn wel handig om te hebben. Mijn hardloopkleding hebben toch een andere pasvorm wat niet helemaal handig is voor op een fiets. Gelukkig zit de Decathlon dichtbij en uit "betrouwbare bron" heb ik vernomen dat het Van Rysel spul goed genoeg is voor de beginner :+

[ Voor 14% gewijzigd door vhal op 23-01-2022 11:47 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@vhal dat is zeker waar. Helm en schoenen zou ik alleen niet op besparen, daar zorgt een beetje extra budget voor comfort/veiligheid. Handschoenen en bib als je daar gevoelig voor bent ook niet. De rest kan je prima bij de Decathlon halen en upgraden als je daartoe behoefte hebt

[ Voor 58% gewijzigd door 418O2 op 23-01-2022 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 21:40
Van de Giro website:
We make a general recommendation of replacing a helmet every three to five (3-5) years depending on use and handling. This is based on observation of the average user, and factors like wear over time, weather, handling, the potential for degradation from personal care products like sunscreen or bug spray, and the simple fact that helmets do improve over time.

While helmets kept in good condition can provide protective capability beyond the 3-5 year recommended lifespan, it’s also true that they can degrade over time. This is why we recommend replacing the helmet within this regular interval.

If you fall and the helmet is impacted, you should have the helmet inspected or replace the helmet immediately, even if no damage is visible. The reason is that helmet liners are made to absorb energy from impacts and they do this through their own degradation or destruction – like an airbag in a car. If the liner is compromised from an impact or other factors, it may not offer the full protective capability it was designed to provide.
3-5 jaar dus, maar afhankelijk van het gebruik. Alle factoren die vervolgens opgenoemd worden (behalve dan dat er enige innovatie zal zijn geweest) hebben te maken met daadwerkelijk gebruik. En dus niet met in de kast liggen.
Dan geven ze zelf ook nog de nuance dat als je er goed voor zorgt ze prima langer mee kunnen.
Ik denk dat je dit soort aanbevelingen ook nog eens moet zien in de context van de claims die je in de (bijvoorbeeld) VS kan krijgen als je je niet goed ingedekt hebt. Voor de helmfabrikant is zo'n aanbeveling win-win.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
We hebben het over 80 euro he. Wil je permanente hersenschade (worst case) riskeren voor zulke bedragen?

Heb twee fotos van de Oakley, binnen en buiten. Zie je het verschil in het glas goed

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 80% gewijzigd door 418O2 op 23-01-2022 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
vhal schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:46:
@418O2 ja, kleding is nog wel een dingetje. Onderkleding heb ik wel vanwege het hardlopen maar een broek/jas/shirt/sokken/etc zijn wel handig om te hebben. Mijn hardloopkleding hebben toch een andere pasvorm wat niet helemaal handig is voor op een fiets. Gelukkig zit de Decathlon dichtbij en uit "betrouwbare bron" heb ik vernomen dat het Van Rysel spul goed genoeg is voor de beginner :+
Sokken heb je geeneens per se nodig. Ik heb alleen sokken van de vereniging, omdat ik dat leuk vond, maar eigenlijk doe ik die nooit aan en doe ik gewone standaard katoenen sokken aan. Ik ken genoeg mensen die het zo doen. Dus zo gek zal mijn gewoonte dan ook weer niet zijn.

Je kunt via https://www.futurumshop.n...22-challenge-claim-reward een kortingscode aanvragen. Gewoon even je gegevens invullen. Als je een ander e-mailadres gebruikt kun je zelfs meerdere codes gebruiken. Tip emailadres en dan een "+" met daar onzin achter, werkt ook als tweede account.

Oja, een broek met een zeem is altijd prettig, al kan je op korte stukken ook een broek zonder zeem gebruiken. Als je een broek met zeem draagt, a.u.b. in je bloote bibs er in. Ik heb dat in het begin als zoveel beginners niet gedaan en zeker op de langere afstanden krijg je dan enorme last van schuurplekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
418O2 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:46:
@vhal dat is zeker waar. Helm en schoenen zou ik alleen niet op besparen, daar zorgt een beetje extra budget voor comfort/veiligheid. Handschoenen en bib als je daar gevoelig voor bent ook niet. De rest kan je prima bij de Decathlon halen en upgraden als je daartoe behoefte hebt
Schoenen zou ik nog geen eens kopen. Voor de eerste tijd voldoen standaard schoenen prima. Tenminste zolang je op het asfalt blijft. Ik heb geen ervaring met gravelen. Misschien dat het dan juist prettig is.

Na een tijdje zou ik dan kijken bij bijvoorbeeld bikeshoe4u voor een setje schoenen. Dan heb je meteen een schoen die echt goed past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
418O2 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:23:
[...]

Als je zo lang niet hebt gefietst heb je vast wat andere spullen nodig (baselayers (Merino!), Handschoenen?)

https://www.futurumshop.n...race/zoeken/f9_met%20mips

Je hebt voor 80-100 EUR een prima helm met mips. Wat andere spulletjes er bij, kortingscode er over en you're good to go.
Merino is trouwens wel echt tof spul. Doe ik ook gewoon in m'n vrije tijd aan. Dat is dan weer handig als je je moet omkleden. Voordeel is ook dat je makkelijk 5 dagen hetzelfde shirt aan kan doen, doordat het zelfreinigende eigenschappen heeft.

Voor een beginner is het misschien wel een beetje duur. Maar aan de andere kant, als je voor synthetisch gaat, moet je meerdere exemplaren kopen, waardoor je ook snel aan de prijs van een een setje Merinoshirts zit. Bovendien als je het Merinoshirt aanhoudt hoef je geen katoenen shirt meer aan te doen onder je kleding. Ik zweet altijd verschrikkelijk in katoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
hoi1234 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:28:
[...]

Schoenen zou ik nog geen eens kopen. Voor de eerste tijd voldoen standaard schoenen prima. Tenminste zolang je op het asfalt blijft. Ik heb geen ervaring met gravelen. Misschien dat het dan juist prettig is.

Na een tijdje zou ik dan kijken bij bijvoorbeeld bikeshoe4u voor een setje schoenen. Dan heb je meteen een schoen die echt goed past.
Daar ben ik het echt mee oneens. Je hebt ook voor 100 euro wel goede schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 05:24

McLambo

MTB Junky

McLambo schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:06:
Ik heb ook 2x de C5 besteld bij Cyclewear. (zag daarna pas dat hij bij Futurum ook in de sale is :( ).

Nou moet ik in ieder geval een keuze kunnen maken denk ik, maar de Assos heeft wel al een pluspuntje
Daarna als de sodemieter de niet passende broeken retourneren, anders haal ik het eind van de maand niet. ;w
Kleine update: De GoreWear C5 broeken zijn ook binnen.

Geheel tegen verwachting, en ook wat verschillende reviews aangeven past mij de C5 beter in XL, de XXL zit echt wat ruimer, en de zeem bungelt dan een beetje onderaan mijn kont. De XL daarintegen sluit goed aan, zeem sluit dan ook goed aan, en ik heb geen last van strakke bretels. Ik ben 1,92 en 107 kg, dat is mij nog niet eerder gebeurd! >:) Scheelt wel dat ik wat kortere benen heb voor mijn lichaamslengte.

Nu heb ik dus 2 broeken over:Als ik de technische eigenschappen vergelijk, dan heeft de C5 een pluspuntje voor winddicht
En de Assos een pluspuntje voor de zeem die voelt gewoon beter aan, en de sublieme pasvorm.

Het liefst houd ik ze alletwee, maar ik heb even geïnformeerd, en dat blijkt niet mogelijk te zijn, zegt men hier thuis :X

Mooiste zou zijn om ze beiden eens een uurtje te proberen op droog asfalt; ik zal eens uitzoeken wat de retourvoorwaarden zijn van Mantel en Cyclewear.....

/edit: helaas bij beide worden gebruikssporen niet geaccepteerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Heb je al een winddichte bib? Wil je in omstandigheden fietsen waarbij dat nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Lijkt me ook vrij logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:16:
Als je een broek met zeem draagt, a.u.b. in je bloote bibs er in. Ik heb dat in het begin als zoveel beginners niet gedaan en zeker op de langere afstanden krijg je dan enorme last van schuurplekken.
Wat ik me wel altijd afvraag, met naadloos ondergoed heb je hier geen last van. Nu ken ik dat niet bij de heren, maar ik ken zeker drie dames die er niet aan moeten denken om zonder slip in te stappen. En ik heb toch vaker last van mijn onderkant....maar dat ligt misschien ook aan de begroeiing aldaar... ;)
Ik weet van al mijn wandelmarsen in elk geval dat er nog zoveel meer kan meespelen of het wel of niet schuurt...als je op een naad zit dan is dat inderdaad niet okee. Puur het feit dat je een extra laagje katoen hebt is geen reden voor schuren. Zo is de zeem (progetto x2 air) in mijn Castelli bib los in een vakje gestoken. Dat zijn dus 2 lagen die tov elkaar kunnen bewegen. "Zwevend" noemen ze dat. Het bevestigt mijn theorie dat puur het feit dat 2 losse laagjes een probleem zijn, de prullenbak in kan :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:37:
[...]

Merino is trouwens wel echt tof spul. Doe ik ook gewoon in m'n vrije tijd aan. Dat is dan weer handig als je je moet omkleden. Voordeel is ook dat je makkelijk 5 dagen hetzelfde shirt aan kan doen, doordat het zelfreinigende eigenschappen heeft.
Het zou het eerste materiaal zijn dat zweet zomaar kan doen verdwijnen! Het reinigt zichzelf niet, het neemt het zweet simpelweg veel moeilijker op.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Mistraller schreef op maandag 24 januari 2022 @ 01:11:
[...]

Het zou het eerste materiaal zijn dat zweet zomaar kan doen verdwijnen! Het reinigt zichzelf niet, het neemt het zweet simpelweg veel moeilijker op.
Op de site van futurumshop staat dit: "Wanneer de wol vochtig wordt, komt Lanoline vrij in de vezels om ze fris te houden.".

Dit interpreteer ik als een zelfreinigende functionaliteit. Maar misschien dat ik het verkeerd interpreteer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

418O2 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 23:05:
Heb je al een winddichte bib? Wil je in omstandigheden fietsen waarbij dat nodig is?
Misschien 10-15% van mijn winterritten waarbij de gevoelstemperatuur onder nul komt.

Het is meestal meer 'nat en koud', dan 'echt koud' in de winters van de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

La1974 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 23:27:
[...]

Lijkt me ook vrij logisch.
Bij bv Futurum mag je hun eigen kledinglijn ook ruilen als je het gedragen hebt, en het bevalt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
McLambo schreef op maandag 24 januari 2022 @ 07:43:
[...]

Bij bv Futurum mag je hun eigen kledinglijn ook ruilen als je het gedragen hebt, en het bevalt niet.
Ja, ok. Dat is onderdeel van de agressieve strategie om met hun huismerk marktaandeel te verwerven.

Ik verwacht niet dat er veel andere merken die dit toestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 06:48:
[...]

Op de site van futurumshop staat dit: "Wanneer de wol vochtig wordt, komt Lanoline vrij in de vezels om ze fris te houden.".

Dit interpreteer ik als een zelfreinigende functionaliteit. Maar misschien dat ik het verkeerd interpreteer dan?
Lanoline is simpel gezegd; huidvet van schapen. Als dat zo zou zijn dan zou je met een wasbeurt alle eigenschappen van de wol kwijt zijn. Het is niet zo dat het "vrijkomt" of zo. Ik denk dat veel merinoverkopers hun producten soms een beetje magische eigenschappen toeschrijven. De vezel is inderdaad anders dan gewone wol, en daarom zit het prettiger, prikt het minder en kan je er fijner mee weven.
Maar lanoline zit in elke wolsoort, dat is geen merinospecifieke eigenschap.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mistraller schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:19:
[...]

Lanoline is simpel gezegd; huidvet van schapen. Als dat zo zou zijn dan zou je met een wasbeurt alle eigenschappen van de wol kwijt zijn. Het is niet zo dat het "vrijkomt" of zo. Ik denk dat veel merinoverkopers hun producten soms een beetje magische eigenschappen toeschrijven. De vezel is inderdaad anders dan gewone wol, en daarom zit het prettiger, prikt het minder en kan je er fijner mee weven.
Maar lanoline zit in elke wolsoort, dat is geen merinospecifieke eigenschap.
Die 'magische eigenschappen' is volgens mij ook een algemeen wol-dingetje. Wat merino nog toevoegt is dat het fijnere vezels zijn, en dus prettiger aanvoelen op de huid / minder snel jeuken.

Overigens heb ik wel het idee dat wol die zelfreinigende eigenschappen inderdaad verliest met het wassen in de wasmachine/regulier wasmiddel. Mogelijk inderdaad omdat het dan dat wolvet (sneller) verliest.

Ik draag veel (merino)wol in het dagelijkse leven, en de kledingstukken die ik gewoon in de was gooi (sokken bijv) gaan behoorlijk snel achteruit in die 'magische zelfreinigende eigenschappen'. De eerste tijd kun je ze gewoon dagelijk dragen zonder issues zeg maar, alleen even laten drogen en opnieuw aantrekken, maar als ze een paar keer in de was zijn geweest zijn die eigenschappen snel weg, lijken ze ook niet meer zo goed te drogen, en moeten ze na een dag gewoon in de wasmachine.

Terwijl ik mijn bovenkleding (pullovers/coltruien/wollen polo's, etc.) doorgaans op de hand was met wasmiddel speciaal voor wol, en alleen wanneer ik denk dat het nodig is, en dat gaat echt jaren mee zonder problemen. En kun je dus inderdaad dagen lang dragen zonder geurtjes oid.

Hoe zich dat vertaalt in fietskleding nog even afwachten. Ben daar nog niet zo gek lang mee bezig.
Heb met dit weer wel paar keer zo'n merino coltrui als baselayer gebruikt tijdens het fietsen, eentje die al wat gaten heeft en ik toch niet meer als bovenkleding draag. Heb vooralsnog niet het idee dat die iedere keer gewassen moet worden, hoewel ik moet bekennen dat het ook weer niet de meest intensieve workouts waren. Maar op basis van mijn ervaringen met wol en de wasmachine ben ik van plan gewoon op de hand te wassen wanneer nodig, en het juiste wasmiddel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

McLambo schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:59:
[...]

Kleine update: De GoreWear C5 broeken zijn ook binnen.

Geheel tegen verwachting, en ook wat verschillende reviews aangeven past mij de C5 beter in XL, de XXL zit echt wat ruimer, en de zeem bungelt dan een beetje onderaan mijn kont. De XL daarintegen sluit goed aan, zeem sluit dan ook goed aan, en ik heb geen last van strakke bretels. Ik ben 1,92 en 107 kg, dat is mij nog niet eerder gebeurd! >:) Scheelt wel dat ik wat kortere benen heb voor mijn lichaamslengte.

Nu heb ik dus 2 broeken over:Als ik de technische eigenschappen vergelijk, dan heeft de C5 een pluspuntje voor winddicht
En de Assos een pluspuntje voor de zeem die voelt gewoon beter aan, en de sublieme pasvorm.

Het liefst houd ik ze alletwee, maar ik heb even geïnformeerd, en dat blijkt niet mogelijk te zijn, zegt men hier thuis :X

Mooiste zou zijn om ze beiden eens een uurtje te proberen op droog asfalt; ik zal eens uitzoeken wat de retourvoorwaarden zijn van Mantel en Cyclewear.....

Heb vanavond eens de fiets naar binnen gehaald, en de verschillende broeken geprobeerd op een schoon zadel. Dat werpt toch weer een heel ander licht op de zaak! >:)

Wat blijkt: bij de GoreWear broeken zit ik met mijn zitbotten zo goed als naast de zeem. Bij de Craft is dit al beter, en bij de Assos perfect. Tevens vond ik de zeem van de GoreWear wat eenvoudig, gaf ook het minste comfort.

Heb besloten om 2 broeken te houden, hoop er de komende paar jaar plezier van te hebben (geld ;w )

+5 - +15 graden droog weer: Assos
-5 - +5 graden goor weer: Craft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
defusion schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:03:
[...]

Die 'magische eigenschappen' is volgens mij ook een algemeen wol-dingetje. Wat merino nog toevoegt is dat het fijnere vezels zijn, en dus prettiger aanvoelen op de huid / minder snel jeuken.

Overigens heb ik wel het idee dat wol die zelfreinigende eigenschappen inderdaad verliest met het wassen in de wasmachine/regulier wasmiddel. Mogelijk inderdaad omdat het dan dat wolvet (sneller) verliest.

...
Maar op basis van mijn ervaringen met wol en de wasmachine ben ik van plan gewoon op de hand te wassen wanneer nodig, en het juiste wasmiddel te gebruiken.
Hier ook hoor. Mijn dochter en vrouw hebben ook gewone wollen kledingstukken en van die woldroogrekjes, dus zo nu en dan gaat er een schapenwasje tussendoor waar alle schaapachtige kledingstukken die vies zijn, in meegaan :P

Wat mij eraan doet herinneren dat onze machine sinds gisteren kuren heeft en ik dus eigenlijk met dat bakbeest in de mancave had moeten klussen ipv achter de pc kruipen :(

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-06 22:34

Fisico

by Fabian

Mistraller schreef op maandag 24 januari 2022 @ 01:08:
Wat ik me wel altijd afvraag, met naadloos ondergoed heb je hier geen last van. Nu ken ik dat niet bij de heren, maar ik ken zeker drie dames die er niet aan moeten denken om zonder slip in te stappen. )
Zelf lijkt mij het grootste probleem als stof dubbel gaat zitten op een onhandige plek. Met hardlopen kan een naadje net op een teen al behoorlijke blaren veroorzaken is mijn ervaring. Zaterdag bij de club maar eens kijken hoe dit onder de leden leeft ;)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Fisico schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:52:
[...]

Zelf lijkt mij het grootste probleem als stof dubbel gaat zitten op een onhandige plek. Met hardlopen kan een naadje net op een teen al behoorlijke blaren veroorzaken is mijn ervaring. Zaterdag bij de club maar eens kijken hoe dit onder de leden leeft ;)
Als je last hebt kan je smeren. Dat scheelt bij mij al de helft. Ik gebruik assos preride crème

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Fisico schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:52:
[...]

Ik heb dat ook met huid die wel eens dubbel zit :X

Een blaar is natuurlijk een heel ander soort blessure. Denk niet dat je die bij fietsers snel zult zien.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb overigens zelf nooit een boxershort aan en merk er niets van. Eerste rit was het "gek", maar het went gauw. Daarbij is de broek daar ook op ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Ik zag dat Assos een nieuwe Mille GT heeft uitgebracht (half shorts); https://www.assos-store.b...horts-c2-broek-zwart.html

Iemand (al) ervaring mee?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
TommyGun schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:11:
Ik zag dat Assos een nieuwe Mille GT heeft uitgebracht (half shorts); https://www.assos-store.b...horts-c2-broek-zwart.html

Iemand (al) ervaring mee?
De normale Assos broeken zijn behoorlijk kort, dus misschien dat ik hiermee een beter passende lengte zou hebben :9

Met 196 en maat M is het nog net geen ondergoed waar je in loopt qua lengte van de pijpjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

nooberke schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:36:
[...]

De normale Assos broeken zijn behoorlijk kort, dus misschien dat ik hiermee een beter passende lengte zou hebben :9

Met 196 en maat M is het nog net geen ondergoed waar je in loopt qua lengte van de pijpjes :+
Ik draag er nog een baggy broek overheen :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-06 12:37
Mistraller schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:57:
[...]

Ik heb dat ook met huid die wel eens dubbel zit :X
Ja ik ben flink wat kilo's afgevallen (40) en heb daardoor last van wat overtollig vel. Moet echt goed opletten dat dat niet dubbel gevouwen zit, anders krijg ik echt direct flinke irritatie. Kun je nog net zo'n goede zeem hebben, maar dan helpt ook die niet meer. :X :X

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 14:45
Michaelg schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:01:
[...]

Ja ik ben flink wat kilo's afgevallen (40) en heb daardoor last van wat overtollig vel. Moet echt goed opletten dat dat niet dubbel gevouwen zit, anders krijg ik echt direct flinke irritatie. Kun je nog net zo'n goede zeem hebben, maar dan helpt ook die niet meer. :X :X
Herkenbaar, hier 30 kg kwijt en ook overtollige huid flapjes bij de schaamstreek. Toch moet ik wel zeggen dat het bij mij wel uitmaakt welke broek ik aan heb of ik bij thuiskomst een derde bal heb gekweekt of niet O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Michaelg schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:01:
[...]

De huid die ik bedoelde is niet overtollig ;)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
TommyGun schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:38:
[...]

Ik draag er nog een baggy broek overheen :+
Ik alleen met Mountainbiken, maar dat is meer omdat ik ben bang ben zo'n dure broek te beschadigen als ik val :)

Moet zeggen dat de eerste keer korte fietsbroek ook wel heel naakt voelde, maar daar wen je in een half uurtje aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Na de regenbuien van vandaag toch maar besloten om er nu echt werk van te maken. Ik lees echter dat de handschoenen eigenlijk alleen in regenachtige omstandigheden te gebruiken zijn, omdat ze heel warm zijn. Hoe ervaar jij dit? Ik heb dit probleem met wanten en ook met enkele setjes handschoenen met voering van de Lidl. Verschrikkelijk vind ik dat...

Ik denk dat ik liever handschoenen heb die niet altijd voldoen op het gebied van warmte. Dan doe ik er maar eens setje merinohansschoenen onder, dan heb je niet wat meer situaties waarin de handschoenen bruikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:16

DDX

Neopreen handschoenen werken prima mits je beetje gas geeft.
Maar als het wat kouder is/je niet met hartslag van 140 fietst dan koelen je handen best af.

En irritant als je wat wilt eten.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
DDX schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:04:
Neopreen handschoenen werken prima mits je beetje gas geeft.
Maar als het wat kouder is/je niet met hartslag van 140 fietst dan koelen je handen best af.

En irritant als je wat wilt eten.
Bedoel je dit als tip voor handschoenen of juist dat het wel meevalt met het zweterig worden van je handen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:16

DDX

Neopreen handschoenen werken op basis van zweten en dat dat warm blijft.
Maar als je dan in koude poolwind aan het fietsen bent koelt dat gewoon af.
Dan kan je beter gewoon warme handschoenen aantrekken met isolatie en eventueel halverwege de rit handschoenen omwisselen als ze nat worden.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:56
Heb zelf een tijdje geleden overhandschoenen ontdekt.
Vind het een ideale en multi-functionele oplossing icm dunnere herfst handschoenen. Op de heenweg als het zonnetje schijnt voldoen de dunne handschoenen en op de terugweg met een gure wind tegen de overhandschoenen erbij en je blijft heerlijk warm. O-)

Heb ze ook al eens in de regen mogen testen en samen met een regenjack is het toch wel lekker droog en warm blijven zo. Zeker als het ook nog koud en winderig is.

Afgezien van schoenen, helm en bril heb ik alles van Decathlon. Moet toch maar eens kijken of ik niet gesponsord kan worden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
NewbieNeo schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:16:
Heb zelf een tijdje geleden overhandschoenen ontdekt.
Vind het een ideale en multi-functionele oplossing icm dunnere herfst handschoenen. Op de heenweg als het zonnetje schijnt voldoen de dunne handschoenen en op de terugweg met een gure wind tegen de overhandschoenen erbij en je blijft heerlijk warm. O-)

Heb ze ook al eens in de regen mogen testen en samen met een regenjack is het toch wel lekker droog en warm blijven zo. Zeker als het ook nog koud en winderig is.

Afgezien van schoenen, helm en bril heb ik alles van Decathlon. Moet toch maar eens kijken of ik niet gesponsord kan worden. :X
Ziet er interessant uit. Touchscreen-compatible zou alleen wel tof zijn. Bovendien heb ik toch maar net de spatzwear besteld. Mocht het echt niks zijn kunnen ze nog altijd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb de afgelopen weekenden 4 ritten in wisselende omstandigheden gedaan met mijn roeckl morgex en had gek genoeg geen koude handen. Zelfs niet met 4c en motregen.

Die handschoenen zijn erg dun, maar deden hun werk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:37

charrel

Cortisol4life..

NewbieNeo schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:16:

Afgezien dat de stijl niet altijd je van het is maken ze echt prima spul, mijn complete hardloop outfit is van de decathlon en 70% van mijn fietsspullen ook. Over een hoop dingen is echt wel nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:54

McMiGHtY

- burp -

Ik rij de laatste tijd met:
https://www.futurumshop.n...shandschoenen-zwart.phtml
Rond..

Geen momentje koud gehad.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 21:40
Jesse schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:30:
[...]

Ik zou 't wel weten, de prestige heeft een zakje met ritssluiting.
Heb je ervaring met merino? Ik heb er een ondershirt mee maar blijf het kriebelig vinden.
@Kluit ik ben wel benieuwd wat je er van vindt in het geval je er één van de twee gekozen hebt.

Ik heb zelf de La Passione Prestige Thermal Jersey gekocht en denk dat het een fijn shirt is in het gat tussen een gewone (standard weight) longsleeve en een jasje. De pasvorm valt me wel wat tegen. Wat me opvalt is dat de manchetten opvallend (te) ruim zijn (en dus niet mooi sluiten). Het shirt lijkt gemaakt voor hele dikke polsen. De rest van de mouw sluit echter wel vrij strak om de arm en ik draag toch handschoentjes dus ik zie 't er wel mee zitten. Ook de nek valt wat ruim (sluit wel al nagenoeg aan), maar wederom draag ik hierbij toch meestal een nekwarmer dus dat zal ook wel loslopen. De nekhoogte is wmb overigens mooi on point.

Verder vindt ik 't een mooi ding. De kleur vindt ik fantastisch (oranje) en hij heeft een zakje wat afsluitbaar is met rits (wat ik een must vindt voor een fietsshirt).
Het shirt is duidelijk wat meer racefit dan m'n Agu jasje en Craft longsleeve (beide in dezelfde maat) maar dat wilde ik juist wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Jesse op 02-02-2022 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
charrel schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:44:
[...]

Afgezien dat de stijl niet altijd je van het is maken ze echt prima spul, mijn complete hardloop outfit is van de decathlon en 70% van mijn fietsspullen ook. Over een hoop dingen is echt wel nagedacht.
Ik heb een setje winterhandschoenen en wintersokken van de decathlon die fantastisch zijn. Maar de bibshorts en jerseys vond ik echt niets. Dunne zeems, naadjes in de broek, niet strak om de armen (en ik heb flinke armen) en bollende ritsjes. Voor en uurtje fietsen per week misschien goed, maar ik moet er niet aan denken om daarmee 150-200km te rijden…

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 20:37

charrel

Cortisol4life..

SirLenncelot schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:32:
[...]

Ik heb een setje winterhandschoenen en wintersokken van de decathlon die fantastisch zijn. Maar de bibshorts en jerseys vond ik echt niets. Dunne zeems, naadjes in de broek, niet strak om de armen (en ik heb flinke armen) en bollende ritsjes. Voor en uurtje fietsen per week misschien goed, maar ik moet er niet aan denken om daarmee 150-200km te rijden…
Zeem gebruik ik van vaude, schoenen ook. De rest bijna allemaal van de Decathlon. Als jas gebruik ik vaak mijn oude haglofs nog. Werkt perfect, lekker waterdicht. Maar ik zit dan ook alleen maar op de mtb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Decathlon maakt ook nogal verschillende spullen.
Heb inmiddels de 10-euro broek, een 'triban rc500' met gelzeem (adviesprijs 40 euro oid), en een 'van rysel' winterbroek met deze zeem.
Daarnaast recent deze (momenteel € 50) besteld, ook met diezelfde zeem, moet 'm nog ophalen.
Tenslotte heb ik een castelli met hun Progetto X2 zeem. Andere merken (nog) geen ervaring mee.

Die 10-euro broek en de triban rc500 zou ik niet aanbevelen (als ik het in rijtijd zou uitdrukken: max 30min en max 1 uur).
Die van rysel is echter dikke prima, daar kun je best even op door! Ja mijn castelli is iets comfortabeler, maar gemiddeld genomen zit je ook ongeveer op dubbele prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
Jesse schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:10:
[...]

@Kluit ik ben wel benieuwd wat je er van vindt in het geval je er één van de twee gekozen hebt.

...
UIteindelijk had ik niks meer besteld, maar een Shimano jersey met lange mouwen gekregen. Eentje met een ritszakje, wel zo handig inderdaad ;)

Steam: McKluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:17
Nevermind!

[ Voor 82% gewijzigd door Stoffa op 30-01-2022 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Gisteren een thermo shirt gescoord bij de Lidl, 9,99 (waarbij ik wel denk dat het verkeerd in de kassa stond, mijn vrouw betaalde 11,99)

Vandaag even getest, wat mij betreft een dikke prima. Was wel een hardloper, ik had de laatste herenmaat.
Online staat ie als ski ondershirt, maar dat maakt natuurlijk niks uit, zolang ie maar een goeie fit heeft.
https://www.lidl.nl/p/cri...-ondershirt/p100337622003

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

defusion schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:58:
Decathlon maakt ook nogal verschillende spullen.
Heb inmiddels de 10-euro broek, een 'triban rc500' met gelzeem (adviesprijs 40 euro oid), en een 'van rysel' winterbroek met deze zeem.
Daarnaast recent deze (momenteel € 50) besteld, ook met diezelfde zeem, moet 'm nog ophalen.
Tenslotte heb ik een castelli met hun Progetto X2 zeem. Andere merken (nog) geen ervaring mee.

Die 10-euro broek en de triban rc500 zou ik niet aanbevelen (als ik het in rijtijd zou uitdrukken: max 30min en max 1 uur).
Die van rysel is echter dikke prima, daar kun je best even op door! Ja mijn castelli is iets comfortabeler, maar gemiddeld genomen zit je ook ongeveer op dubbele prijs.
De winter van Rysel heb ik vandaag aangehad, fijn gevoerd en qua zeem niks te klagen.

De zomer broek die je noemt moet ik nog even een keertje aan trekken, maar die lijkt qua zeem net iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:02
Mistraller schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:50:
Gisteren een thermo shirt gescoord bij de Lidl, 9,99 (waarbij ik wel denk dat het verkeerd in de kassa stond, mijn vrouw betaalde 11,99)

Vandaag even getest, wat mij betreft een dikke prima. Was wel een hardloper, ik had de laatste herenmaat.
Online staat ie als ski ondershirt, maar dat maakt natuurlijk niks uit, zolang ie maar een goeie fit heeft.
Die heb ik ook. Bijzonder fijn shirt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
McMiGHtY schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:21:
[...]

De winter van Rysel heb ik vandaag aangehad, fijn gevoerd en qua zeem niks te klagen.

De zomer broek die je noemt moet ik nog even een keertje aan trekken, maar die lijkt qua zeem net iets anders.
Ik zal er op letten zodra ik 'm ophaal. Maar volgens plaatje op de website lijkt het toch exact dezelfde:
Zomerbroek: https://contents.mediadec...jpg?format=auto&f=969x969
Winterbroek: https://contents.mediadec...jpg?format=auto&f=969x969

Heb goede hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
defusion schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:01:
[...]

Ik zal er op letten zodra ik 'm ophaal. Maar volgens plaatje op de website lijkt het toch exact dezelfde:

Heb goede hoop ;)
Ik heb dat ook een keer gehad met een lange bib. Topzeem, helemaal prima. Koop ik een zomersetje, op het plaatje exact de zelfde zeem (zelfde prijsklasse "voor lange ritten") zeem zit voor geen meter, het lijkt stugger materiaal. En het zag er inderdaad wel hetzelfde uit. Je weet het pas als je ze echt in handen hebt.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 16:26
Mistraller schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:50:

Als we dan toch goedkope thermoshirts tippen ;)
Ik gebruik deze Kaytan van de Action van €9 als de temperaturen richting de 0 graden gaan als enkele onderlaag. Boven de 5-7 graden neem ik een "Van Rysel" Decathlon ondershirt.

Ze hebben ook een seamless lange onderbroek die ik gebruik als het onder het vriespunt komt.

[ Voor 5% gewijzigd door justinb81 op 30-01-2022 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
justinb81 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:40:
[...]

Ik gebruik deze Kaytan van de Action van €9 als de temperaturen richting de 0 graden gaan als enkele onderlaag. Boven de 5-7 graden neem ik een "Van Rysel" Decathlon ondershirt.

Ze hebben ook een seamless lange onderbroek die ik gebruik als het onder het vriespunt komt.
Als het richting de nul gaat, zeker zonder zonnetje, dan doe ik er nog een merino (van futurum) onder hoor... Daarmee wordt het budget shirt dus tussenlaag, en dat bevalt me ook goed. In elk geval liever een laagje teveel dan te weinig.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:56
defusion schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:01:
[...]

Heb goede hoop ;)
Ik heb ze ook allebei en volgens mij is de zeem exact hetzelfde in zowel de zomer als winter Van Rysel bibs.
De winterbibs voelt misschien iets comfortabeler aan, doordat de hele broek op meerdere plekken dikker gevoerd is aangezien het een winterbibs is. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
justinb81 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:40:
[...]

Dat is inderdaad goed spul, zeg ik uit 2e hand. ;) Mijn zoontje heeft er een setje van die hij ook met voetballen draagt. Hij klaagt nooit over kou, waar je nog weleens teamgenootjes ziet klappertanden. Het spul droogt ook heel snel.

Van het genoemde Lidl shirt heb ik een voorloper, al een jaar of 7. Ook een goed shirt. Houdt je goed warm. Klein persoonlijk minpuntje voor mij was dat ik bij langer dragen ik nog weleens last kreeg van armharen die tegen de groeirichting in gedraaid kwamen te staan door het shirt, wat dan onprettig voelt. 8)7 :P Heb ik bij mijn Craft shirt die wel aangesloten zit maar wat minder compressie op de onderarmen geeft, geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:56
Mistraller schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:59:
[...]

Als het richting de nul gaat, zeker zonder zonnetje, dan doe ik er nog een merino (van futurum) onder hoor... Daarmee wordt het budget shirt dus tussenlaag, en dat bevalt me ook goed. In elk geval liever een laagje teveel dan te weinig.
Ik heb veel vragen :+

Ik heb geen ondershirts waar nog een laag onder zou kunnen, dus hoe doe je dat dan? Ondershirts horen strak op je vel te zitten volgens mij, zo koop ik ze wel in ieder geval.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Stufferdt schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:56:
[...]

Ik heb veel vragen :+

Ik heb geen ondershirts waar nog een laag onder zou kunnen, dus hoe doe je dat dan? Ondershirts horen strak op je vel te zitten volgens mij, zo koop ik ze wel in ieder geval.
Nou, als dat zou zijn, dan zou je niet meer kunnen ademen. Dat merinoshirt is denk een millimeter in dikte, je borstkas zet meerdere centimeters uit. Dus: ik adem gewoon iets minder diep in :+
Als je alles zo perfect op maat zou kopen dan zou je dus ook voor elke situatie een nét iets andere jersey nodig hebben... ;)

Kortom, strechen is wat het spul kan en ook doet dus dan rekt het gewoon iets meer. Nu ben ik ook maar een dun scharminkel dus die ruimte heb ik wel. Nu is het inderdaad wel zo dat ik ook ondershirts heb waar dat niet lekker zou uitpakken inderdaad, maar dat zijn mouwloze voor in de zomer dus dan speelt dat niet. En don't worry voor een eventuele 4e laag; die wordt gevormd door mijn bodywarmer over de toplaag heen, maar dan moet het echt onder nul zijn.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Mistraller schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:08:
[...]

Nou, als dat zou zijn, dan zou je niet meer kunnen ademen. Dat merinoshirt is denk een millimeter in dikte, je borstkas zet meerdere centimeters uit. Dus: ik adem gewoon iets minder diep in :+
Als je alles zo perfect op maat zou kopen dan zou je dus ook voor elke situatie een nét iets andere jersey nodig hebben... ;)

Kortom, strechen is wat het spul kan en ook doet dus dan rekt het gewoon iets meer. Nu ben ik ook maar een dun scharminkel dus die ruimte heb ik wel. Nu is het inderdaad wel zo dat ik ook ondershirts heb waar dat niet lekker zou uitpakken inderdaad, maar dat zijn mouwloze voor in de zomer dus dan speelt dat niet. En don't worry voor een eventuele 4e laag; die wordt gevormd door mijn bodywarmer over de toplaag heen, maar dan moet het echt onder nul zijn.
Makes sense. Ik heb futurm ondershits (gewoon de basic/goedkoopste?) maar die vind ik dus behoorlijk stug en strak. Kan me niet direct voorstellen dat ier nog niets onder past, maar merino is zo te horen ook wat soepeler.

Ik sta momenteel nog wat zwaar na mijn Ullricht-winter, dus welicht is daarmee ook alle marge verloren gegaan :+

Trouwens in een podcast van LSRF (of de lsrf-podcast zelf of beter worden, niet de meest recente maar 3 weken terug ofzo? gehoord) een nuttige tip gehoord; op koude dagen je volledige kleding al aandoen, zodat het opwarmt en de (lucht)laagjes tussen je kleding en op je huid ookal kunnen opwarmen. Dit voorkomt dat je het eerste kwartier het koud hebt omdat je kleding niet is opgewarmd.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Stufferdt schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:27:
[...]

Trouwens in een podcast van LSRF (of de lsrf-podcast zelf of beter worden, niet de meest recente maar 3 weken terug ofzo? gehoord) een nuttige tip gehoord; op koude dagen je volledige kleding al aandoen, zodat het opwarmt en de (lucht)laagjes tussen je kleding en op je huid ookal kunnen opwarmen. Dit voorkomt dat je het eerste kwartier het koud hebt omdat je kleding niet is opgewarmd.
Dat was inderdaad een tip van Bernard Kohl (https://hetiskoers.nl/vergeten-wielrenner-kohl-bernhard/) aan LtD.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
https://open.spotify.com/...lYuQ&utm_source=copy-link

Beter worden was het, de aflevering over fietsen in de kou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Naar aanleiding van wat positieve berichten over Rockbros brillen ook de gok gewaagd, en deze besteld:

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Met name de zelfdimmende (?) glazen leken mij wel wat voor de winter.

Ik heb de bril ontvangen, maar hij zit echt NIET fijn. Montuur is heel gek; helm past er niet overheen.
En dan terwijl ik mijn oude Merida bril erop leg (waarvan ik de pootjes al 3x gelijmd heb), lijkt het erop dat de maten op zich wel overeen komen.

Dus die gaat retour, helaas.

Prijsje is wel leuk. Jammer dat je ze nergens kan passen, want er zijn best veel modellen van Rockbros

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 14:09

Sherlock

No Shit

Ik heb mijn bril van de Decathlon inmiddels een jaar of twee, en ben erg tevreden. De meekleurende glazen bevallen zeker goed! Helaas kan ik hem niet meer terugvinden op de site van de Decathlon, maar wellicht dat je deze eens kunt proberen?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Ik heb zelf deze van Agu. En heb een bril van Siroko. Kan beide aanraden. Vooral siroko is prima qua prijs/kwaliteit. De altijd aanwezige hoge korting is wat onzinning, maar met wat zoekwerk (via cyclingfanatics nog 10%?) heb je er altijd een prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Stufferdt schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:52:
Ik heb zelf deze van Agu. En heb een bril van Siroko. Kan beide aanraden. Vooral siroko is prima qua prijs/kwaliteit. De altijd aanwezige hoge korting is wat onzinning, maar met wat zoekwerk (via cyclingfanatics nog 10%?) heb je er altijd een prima deal.
Bedankt voor de tip, kende het merk niet

Zijn alle Sirono K3 modellen eigenlijk hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
McLambo schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 23:32:
[...]

Geen idee eigenlijk. Heb er maar 1 zelf. Je hebt op de site K3 en K3S brillen, (ook k3xs voor kiddies), ik zou geen los glas bestellen voor een k3 terwijl je een k3s koopt, maar wellicht kan je het uitwisselen, zie het zo snel niet staan. Binnen een serie kan je wel uitwisselen lijkt me.
Stufferdt schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:05:
Daarnaast heb ik een shirt met lange mouwen van Siroko:
[Afbeelding]

Ding is niet heel warm, maar isoleert toch net weer voldoende voor een ritje rond de 15 graden.Overigens een afrader verder; is enkel te wassen met de hand aldus het etiket.
Heb overigens ook een shirtje van ze, ook prima tevreden over. Stof is wat raar glimmend voor je gevoel, maar bevalt prima. Een L zit prima met 1m80 en 75kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:02
[...]

In het wielrenervaringtopic zijn er tientallen posts over Siroko

De K3s photochromic bevalt mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
McLambo schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:06:
Naar aanleiding van wat positieve berichten over Rockbros brillen ook de gok gewaagd, en deze besteld:

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Met name de zelfdimmende (?) glazen leken mij wel wat voor de winter.

Ik heb de bril ontvangen, maar hij zit echt NIET fijn. Montuur is heel gek; helm past er niet overheen.
En dan terwijl ik mijn oude Merida bril erop leg (waarvan ik de pootjes al 3x gelijmd heb), lijkt het erop dat de maten op zich wel overeen komen.

Dus die gaat retour, helaas.

Prijsje is wel leuk. Jammer dat je ze nergens kan passen, want er zijn best veel modellen van Rockbros
Over het algemeen is het wel goedkoper om chinese items gewoon direct in china te orderen bijv bij AliExpress.
https://nl.aliexpress.com/item/33027169916.html
Vaak ook gewoon met free return service en soms ook 10days delivery.

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 09:05

Grin

Ride si sapis.

Ik roep maar eens iets geks: een winkelbezoekje voor een goed passende bril van een paar tientjes (40-70 euro)? Een bril is nogal persoonlijk en wat voor mij werkt is voor de ander een drama.

Kunnen we wel photochromatische brillen willen voor de prijs van een kop koffie en een broodje kaas maar ja...

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zelfs de Decathlon heeft volgens mij meerdere photochromic brilletjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
photochromic !== photochromic natuurlijk. Ik heb wel eens reviews gelezen waarbij een bril pas helder werd als ze de tunnel al door waren. Dan heb je er natuurlijk niks aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

McMiGHtY schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:15:
Zelfs de Decathlon heeft volgens mij meerdere photochromic brilletjes..
Al een aantal geprobeerd in de shop, maar vond ze er niet zo denderend uitzien. Ja voor mij is dat belangrijk :>
Mistraller schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:43:
[...]

Over het algemeen is het wel goedkoper om chinese items gewoon direct in china te orderen bijv bij AliExpress.
https://nl.aliexpress.com/item/33027169916.html
Vaak ook gewoon met free return service en soms ook 10days delivery.
Prijs verschilde niet zo heel veel, en bij amazon volgende dag in huis, en weer terug naar de shop, nog voordat de boot vanuit China onderweg is ;)
Grin schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:10:
Ik roep maar eens iets geks: een winkelbezoekje voor een goed passende bril van een paar tientjes (40-70 euro)? Een bril is nogal persoonlijk en wat voor mij werkt is voor de ander een drama.

Kunnen we wel photochromatische brillen willen voor de prijs van een kop koffie en een broodje kaas maar ja...
30 euro voor een broodje kaas en een kop koffie??? :+

Dat vind ik voor een bril overigens meer dan voldoende; meeste gaan maar 1 of 2 seizoenen mee bij mij, en dan koop ik daarna graag een nieuwe die een beetje met de trend meegaat.

Ik wilde in dit geval specifiek een Rockbros proberen, en die ben ik eerlijk gezegd nog nergens tegen gekomen in de LBS hier in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
[...]

Er zit wel wat verschil in, maar dat kan ook door 'updates' zijn. Ik heb een paar jaar een super fijne K3s gehad. Die ergens verloren en het model dat ik daarna bestelde was erg teleurstellend. De lens klikte helemaal niet lekker vast in het montuurtje. Maar nu heb ik een X1 besteld van Siroko die morgen binnenkomt :)

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:18
Mannen. Ik heb een vraag. Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar een goed winterjack. Ik fiets nu met een regenjack maar ik ben aan de binnenkant vaak natter dan de buitenkant. Nu heb ik een AGU neoshell Premium (xl) gekocht maar die blijkt aan de heupen te strak te zitten, daardoor kruipt hij omhoog mijn taille in. De rest zit perfect maar met mijn 1,94m en 85kg en relatief brede heupen tov de rest (voor een man) is het voor mij lastig om “aansluitende” kleding te vinden. Veel spullen voor het bovenlijf zijn aan de heupen te strak en de rest te los of zijn te kort.

Ik heb dus een lastig lichaam hiervoor en ben erg benieuwd of iemand hier ook ervaring mee heeft en/of tips heeft voor me. Inmiddels ben ik zo ver dat geld niet eens meer een probleem is. Bovenstaand product was verder qua gevoel helemaal super.

Ik ben op zoek naar een wind en waterdicht jack voor temperaturen tussen de 0-10 graden dat goed aansluit. Tot hier toe kan je de schuifjes op enkele websites aanpassen maar die pasvorm is echt killing.

PLEASE SOMEONE HELP YOUR FELLOW FIETSER

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24
stevens20 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:06:
Mannen. Ik heb een vraag. Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar een goed winterjack. Ik fiets nu met een regenjack maar ik ben aan de binnenkant vaak natter dan de buitenkant. Nu heb ik een AGU neoshell Premium (xl) gekocht maar die blijkt aan de heupen te strak te zitten, daardoor kruipt hij omhoog mijn taille in. De rest zit perfect maar met mijn 1,94m en 85kg en relatief brede heupen tov de rest (voor een man) is het voor mij lastig om “aansluitende” kleding te vinden. Veel spullen voor het bovenlijf zijn aan de heupen te strak en de rest te los of zijn te kort.

Ik heb dus een lastig lichaam hiervoor en ben erg benieuwd of iemand hier ook ervaring mee heeft en/of tips heeft voor me. Inmiddels ben ik zo ver dat geld niet eens meer een probleem is. Bovenstaand product was verder qua gevoel helemaal super.

Ik ben op zoek naar een wind en waterdicht jack voor temperaturen tussen de 0-10 graden dat goed aansluit. Tot hier toe kan je de schuifjes op enkele websites aanpassen maar die pasvorm is echt killing.

PLEASE SOMEONE HELP YOUR FELLOW FIETSER
Castelli Perfetto (wel 1 tot 2 maten groter bestellen, want valt klein).

Met een beetje zoeken en geluk vaak wel voor < €150,- te krijgen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Futurum 4 seasons (pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
mhr-zip schreef op zondag 6 februari 2022 @ 08:48:
[...]

Castelli Perfetto (wel 1 tot 2 maten groter bestellen, want valt klein).

Met een beetje zoeken en geluk vaak wel voor < €150,- te krijgen.
Tja, die maten bij Castelli gaan nergens over. Mijn Sorpasso RoS bib heb ik in maat XXL. (En ik ben 1m80 70KG 8)7 )

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-06 12:37
@Grin
Bij mijn nieuwe 365 adventure jack heb ik nogal "last" van de pluisjes aan de binnenkant van het jack. Die dingen komt de vrouw drie weken later nog steeds tegen in de was machine. Komt jouw dit bekend voor?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 09:05

Grin

Ride si sapis.

Ik heb dat jack niet maar wel items met dezelfde voering en heb daar geen last van. Gebruik je wel een waszak? Of gooi je alles zo in de wasmachine?
Dure en/of kwetsbare kleding altijd in een waszak, uiteraard.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-06 15:47

Dazzler2120

FP ProMod
Ik was zelf ook aan het twijfelen om een nieuwe jas te halen. Heb momenteel deze van van Rysel; https://www.decathlon.nl/...WART&orderId=nl1530948850 , voor het geld vind ik het een heel prettig jasje. maar met temperaturen rond de 5 graden is het me net te koud.
De Castelli Perfetto heb ik al een paar keer bekeken, iemand die weet hoe veel warmer dit jasje is?

Andere aanraders voor 0-10 graden als temperatuur rond dat budget?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik raad altijd aan om een perfetto te kopen, maar als je armen zelf niet heel koud zijn kan je ook naar een windvest kijken:

mhr-zip in "Het grote fietskleding topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Windvestje heb ik inderdaad, die had ik in de rit ook aangedaan over mijn jasje. Maar in dit geval waren het o.a. de armen die koud werden.
Als we het over de Perfetto hebben, spreken we dan over de convertible; https://www.mantel.com/ca...ros-convertible-fietsjack
Of gewoon de reguliere perfetto; https://www.mantel.com/castelli-perfetto-ros-fietsjack ?

Zit er - behalve het kunnen afritsen van de mouwen - nog opvallende andere verschillen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-06 21:32
Mistraller schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:48:
[...]

Tja, die maten bij Castelli gaan nergens over. Mijn Sorpasso RoS bib heb ik in maat XXL. (En ik ben 1m80 70KG 8)7 )
Iets te heet gewassen misschien? :+ Ik heb zelf maat L in de kast liggen en weeg tien kilo meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Dazzler2120 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:14:
Windvestje heb ik inderdaad, die had ik in de rit ook aangedaan over mijn jasje. Maar in dit geval waren het o.a. de armen die koud werden.
Als we het over de Perfetto hebben, spreken we dan over de convertible; https://www.mantel.com/ca...ros-convertible-fietsjack
Of gewoon de reguliere perfetto; https://www.mantel.com/castelli-perfetto-ros-fietsjack ?

Zit er - behalve het kunnen afritsen van de mouwen - nog opvallende andere verschillen in?
Volgens mij is alleen dat die mouwen er af kunnen. Iedereen wil dat, want denkt dat het handig is.
In de praktijk hoor ik juist altijd dat die mouwen er nooit af gaan.

Als het zo koud is dat je je perfetto uit de kast haalt, dan ga je niet halverwege onderweg zonder mouwen rijden.
Enige wat je zou kunnen is thuis al de mouwen er afhalen en dan als bodywarmer gebruiken.

In mijn ogen is dat de meerprijs niet waard, kan je beter een gewone perfetto en losse body aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Hoiz schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:19:
[...]

Iets te heet gewassen misschien? :+ Ik heb zelf maat L in de kast liggen en weeg tien kilo meer..
Ik heb oude en nieuwe modellen. In mijn beleving zijn die nieuwe nog een maat krapper dan de oude.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
@Dazzler2120 ik heb dat jasje ook. Ik zou eerder investeren in goede/dikkere/meer onderkleding. Soms doe ik 2 merino lagen aan, dan krijg je het echt niet koud.
En dan moet het al onder nul komen, anders is dat echt te warm.

[ Voor 16% gewijzigd door defusion op 06-02-2022 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
defusion schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:23:
@Dazzler2120 ik heb dat jasje ook. Ik zou eerder investeren in goede/dikkere/meer onderkleding. Soms doe ik 2 merino lagen aan, dan krijg je het echt niet koud.
Dat is ook een goede optie ja.

Het is in mijn ogen altijd hoe winddicht de buitenste laag is (ja en ademend). De rest kan je wel vullen met zweetshirts.

[ Voor 16% gewijzigd door mhr-zip op 06-02-2022 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ja het zal waarschijnlijk wel een combinatie van wat extra onderkleding & de Perfetto worden dan.
Had afgelopen zaterdag dus dat van Rysel jasje aan, een thermoshirt met lange mouwen & nog een gewoon fietsshirtje als tussenlaag.
Wellicht dat een extra tussenlaag ook helpt

Pagina: 1 ... 29 ... 61 Laatste