IIRC moet je een account aanmaken, maar is het wel nog gratis. * RobertMe gebruikt de live timing ook niet, maar ik meen dat die dus wel moet werken als je een account hebtTakeAway schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:33:
Vroeger kon je gratis met de live timing meekijken, dat is nu ook al betaald geworden?
Hier laad hij niet en vraag om subscription.
Ben gewoon ingelogd en kan alleen de eerste 3 rijders zien, meer niet.
*knip* Nee uberhaupt niet.
[ Voor 99% gewijzigd door naitsoezn op 14-09-2018 15:41 ]
Ai.... Ik hoop dat hij nog niet automatisch geupdate is bij mij, want dat ziet er compleet onbruikbaar uit. Waar is de data gebleven?!Montoya200x schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:25:
[...]
Vind je![]()
![]()
Sinds versie 11.0.0 een drama geworden met Live Timing en Driver Tracker![]()
Hieronder 2 screenshots vanaf mijn iPad Pro:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een driver tracker zonder namen bij de gekleurde bolletjes van de circuit locatie van de coureur![]()
Lijkt er verder op dat de Devs flinke jampot glazen op hun hoofd hebben, gezien het grote lettertype....
Heeft iemand nog een originele ipa van versie 10.082.2, zodat ik deze terug kan zetten op m'n iPad Pro ?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Het overzicht zoals we dat hadden in de oude 10.082.2 app is vakkundig om zeep geholpen in versie 11.0.0.ATS schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:08:
[...]
Ai.... Ik hoop dat hij nog niet automatisch geupdate is bij mij, want dat ziet er compleet onbruikbaar uit. Waar is de data gebleven?!
Versie 11.0.0 had nog gewoon in Testflight moeten blijven ipv dat alle BETALENDE gebruikers er nu al mee opgezadeld zitten.
Het lijkt erop dat het originele Dev team van de F1 app (Soft Pauer) niet meer achter de huidige app zit, want ik kan me moeilijk voorstellen, dat zij de nieuwe UI opgezet hebben. Dit gaat weer precies hetzelfde als de release van F1TV, welke door een stel F1 analfabeten is opgezet, die geen flauw benul hebben wat de F1 fans willen zien in de UI ....
Heel Twitter is vanochtend bij FP1 wakker geschrokken van de nieuwe onbruikbare UI...
https://twitter.com/F1Help
Je bedoelt gewoon Amerikanen? Zoals je in de uitzending nu ook 'Live at Singapore' te zien krijgt?Montoya200x schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:30:
Het lijkt erop dat het originele Dev team van de F1 app (Soft Pauer) niet meer achter de huidige app zit, want ik kan me moeilijk voorstellen, dat zij de nieuwe UI opgezet hebben. Dit gaat weer precies hetzelfde als de release van F1TV, welke door een stel F1 analfabeten is opgezet, die geen flauw benul hebben wat de F1 fans willen zien in de UI ....
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat ik mij nou afvraag: Als wij teams de vrije hand zouden geven. En dan bedoel ik: Echt de vrije hand om een eigen auto + motor te ontwikkelen.Wom schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:33:
Nog veel meer info en plaatjes van de 2021 wagens: https://www.formula1.com/...FMwkqp1eUumW8qUG0S8k.html
De enige regels zouden dan zijn: Het moet een open-seater met Halo zijn en hij mag niet ontploffen, wat zouden we dan krijgen? Auto's die totaal anders zijn en 15 seconden sneller rijden? Of is dit wel een beetje het max haalbare give or take 3-4 seconden.
LEC is voor 4 jaar aan Ferrari verbonden...
https://www.gpupdate.net/...-voor-nieuwkomer-leclerc/
Wie is Vettel
Wie is Vettel
[ Voor 6% gewijzigd door WhySoSerious op 14-09-2018 16:44 ]
Auto's die totaal anders zijn en minimaal 15 seconden sneller rijden natuurlijkPWM schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:39:
[...]
Wat ik mij nou afvraag: Als wij teams de vrije hand zouden geven. En dan bedoel ik: Echt de vrije hand om een eigen auto + motor te ontwikkelen.
De enige regels zouden dan zijn: Het moet een open-seater met Halo zijn en hij mag niet ontploffen, wat zouden we dan krijgen? Auto's die totaal anders zijn en 15 seconden sneller rijden? Of is dit wel een beetje het max haalbare give or take 3-4 seconden.
Heeft alleen weinig tot niets meer met F1 te maken als je dat zou doen. F1 is altijd al aan regels gebonden geweest.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Een soort Brabham BT46B met zoveel vermogen dat ze er nog wel 20sec af rijden op de meeste circuits.PWM schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:39:
[...]
Wat ik mij nou afvraag: Als wij teams de vrije hand zouden geven. En dan bedoel ik: Echt de vrije hand om een eigen auto + motor te ontwikkelen.
Goed dat daar duidelijkheid over is. Eerst leek het net of hij maar een éénjarig contract had. Goed dat ze op deze manier vertrouwen uitspreken.WhySoSerious schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:44:
Wie is Vettel
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Die discussie was eerder, het is de grens van de bestuurder. Technisch kan je zo ziekelijk veel verder dan wat nog veilig is voor een coureur, of wat nog binnen zijn kunnen zit (G krachten, reactiesnelheid etc). Vroegah was een kans op doodgaan/crash een geaccepteerd goed, nu al lang niet meer, veiligheid & coureur zullen veel eerder een blokkade zijn dan de technische limitaties.PWM schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:39:
[...]
Natuurlijk kunnen ze nu nog veel sneller, actieve suspensie (met meesturing), KERS systeem opkrikken qua opslag en geleverd vermogen, blown diffuser er weer op gooien, desnoods nog wat chapparel effect op de bandjes, maar de algehele vorm zal redelijk zo blijven. Zie bv hoe LMP1, F1 en Indycar qua vormen (in het geheel) niet veel van elkaar schelen. Het oogt natuurlijk heel anders, maar alle basisprincipes erachter zijn inmiddels vrijwel gelijk, het zijn enkel de regeltjes die bepaalde zaken meer of minder limiteren (zoals de diffuser en groundplate van bv LMP1).
Gooi je die regels overboord, zoals de Porsche LMP1, zie je dat ze dus al makkelijk sneller kunnen gaan, binnen de marges van de coureur, ga je daarin met een F1 wagen nóg verder, dan praat je rustig over 2-3 seconde, tot de grens van de coureur en mogelijk zelfs tot 4-5 seconde. En dat denk ik al met zaken als een actief DRS, full return KERS en actieve suspensie.
Technisch zou je veel sneller bochten kunnen nemen, maar daar komen zoveel G krachten dat het niet verantwoordt meer is richting de coureur, zelfde verhaal met mogelijk falen of even een hobbeltje pakken (leuk detail waarom LMP1 gaten boven de wielen heeft), veiligheid en grenzen van een mens zullen de limiterende factor zijn.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik dacht juist dat de RBR op een ronde wordt gezet.WhySoSerious schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:05:
[...]
Nog belangrijker, RBR ligt voor op Ferrari!
Wat dacht je dat jachtvliegers aan hebben om G-krachten langer te kunnen verdragen?SinergyX schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:55:
[...]
Die discussie was eerder, het is de grens van de bestuurder. Technisch kan je zo ziekelijk veel verder dan wat nog veilig is voor een coureur, of wat nog binnen zijn kunnen zit (G krachten, reactiesnelheid etc). Vroegah was een kans op doodgaan/crash een geaccepteerd goed, nu al lang niet meer, veiligheid & coureur zullen veel eerder een blokkade zijn dan de technische limitaties.
Natuurlijk kunnen ze nu nog veel sneller, actieve suspensie (met meesturing), KERS systeem opkrikken qua opslag en geleverd vermogen, blown diffuser er weer op gooien, desnoods nog wat chapparel effect op de bandjes, maar de algehele vorm zal redelijk zo blijven. Zie bv hoe LMP1, F1 en Indycar qua vormen (in het geheel) niet veel van elkaar schelen. Het oogt natuurlijk heel anders, maar alle basisprincipes erachter zijn inmiddels vrijwel gelijk, het zijn enkel de regeltjes die bepaalde zaken meer of minder limiteren (zoals de diffuser en groundplate van bv LMP1).
Gooi je die regels overboord, zoals de Porsche LMP1, zie je dat ze dus al makkelijk sneller kunnen gaan, binnen de marges van de coureur, ga je daarin met een F1 wagen nóg verder, dan praat je rustig over 2-3 seconde, tot de grens van de coureur en mogelijk zelfs tot 4-5 seconde. En dat denk ik al met zaken als een actief DRS, full return KERS en actieve suspensie.
Technisch zou je veel sneller bochten kunnen nemen, maar daar komen zoveel G krachten dat het niet verantwoordt meer is richting de coureur, zelfde verhaal met mogelijk falen of even een hobbeltje pakken (leuk detail waarom LMP1 gaten boven de wielen heeft), veiligheid en grenzen van een mens zullen de limiterende factor zijn.

Mja, de man had volledig gelijk als ik hem en z'n collega/vriend volledig voor rotte vis had uitgemaakt en daarbij de nodige scheldwoorden gebruikt zou hebben.
Dat heb ik echterrrrrr (om met Olav te spreken) niet gedaan, ik heb het netjes en respectvol gehouden. IMO is de block actie van Mol dan vooral een zwaktebod
* Destruction slaapt er overigens geen seconde minder om. Maar het is wel jammer dat (de mensen van) Ziggo totaal niet openstaan voor opbouwende kritiek. Plooij zelf heeft destijds niet gereageerd, maar ook niet geblokkeerd
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat is de nieuwe nummer twee bij Ferrari.WhySoSerious schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:44:
Wie is Vettel
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Je geeft 't antwoord zelf al:Kenhas schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:51:
[...]
Misschien omdat hij iets anders doet dan met een paardenbril op, kritiek geven op renault (niet specifiek op jou maar beste stukje om te quoten).
Ik heb nu het ganse race topic doorzocht maar het enigste dat ik vind over een verkeerd gemonteerde motor is een tweet van een Nederlandse "journalist". Maar dat is blijkbaar genoeg om al pagina's lang kritiek te spuien op monteurs van Renault. Zijn er nog andere bronnen dan die ene tweet? Het is natuurlijk mogelijk dat ik er over heb gelezen.
Max heeft inderdaad in een interview (volgens mij Peptalk, daags na de zoveelste uitvaller vorig jaar) wat meer uit de doeken gedaan over wat er zoal mis gaat bij/met Renault.Ik lees verschillende keren over een kapotte krukas in Spa. Maar de enigste bron die ik daar over vind, is één interview met Verstappen die daarover spreekt.
Ik verwacht dat dit is waar men op reageert, we mogen er vanuit gaan dat Max niet ongefundeerd dat soort uitlatingen doet. Als-ie dat wel zou doen riskeert-ie toch dat-ie door Horner/Marko op het matje wordt geroepen, daar zal-ie allicht niet zo'n zin in hebben.
Renault heeft eind vorig seizoen zelf gemeld krap te zitten met onderdelen..[...]
En wie zegt dat Renault geen reserve motoren mee heeft? Ze kunnen toch niet anders dan reserve motoren mee hebben? Anders zou dat betekenen dat, als er een renault motor ploft tijdens FP1, die auto de rest van het weekend niet rijdt
Nou vraag ik je...

Je kunt voor jezelf toch op zijn minst gewoon erkennen dat je product niet zo goed werkt als je zou willen, en extra onderdelen produceren?
[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 14-09-2018 17:14 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Als je doelt op een G-suit, denk niet dat je daar veel aan zal hebben aangezien de krachten in een andere as werken in een jachtvliegtuig.jgj82 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:59:
[...]
Wat dacht je dat jachtvliegers aan hebben om G-krachten langer te kunnen verdragen?
Een G-broek helpt om het bloed niet naar je benen te laten zakken omdat de kracht “van boven” komt. In een raceauto is het meer lateraal (links/rechts) denk ik (heb ik geen ervaring mee). Een G-suit doet daar niks voor je.
[ Voor 3% gewijzigd door Tomcat84 op 14-09-2018 17:27 ]
In een F1 auto duren de G krachten veel minder lang dan in een jetfighter. 5 of 6 G in een F1 wagen duurt meestal minder dan een halve seconde.
Een crash van 30G minder dan een honderdste van een seconde.
Eigenlijk jammer dat Turkije niet meer op de kalender staat. Daar kregen ze het flink op hun.... nekspierenkevlar01 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:35:
In een F1 auto duren de G krachten veel minder lang dan in een jetfighter. 5 of 6 G in een F1 wagen duurt meestal minder dan een halve seconde.
Vond het altijd wel een leuk circuit destijds.
[rijder onderin (for G-force display)]
Testing, one, two ...
Sochi is ook zo’n baan met een lange linkerbocht, piekt naar 3,5 G(tegenwoordig mss al richting 4 denk ik)
Newey heeft ooit een auto ontworpen voor Gran Turismo met die opdracht.
http://gran-turismo.wikia.com/wiki/Red_Bull_X2014_Fan_Car

Ah, dat dus. Kende ik niet, ik ben bij GT2 afgehaakt. Ik kan niet met controllers overweg.Robertdj schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:14:
Newey ooit een auto ontworpen voor Gran Turismo met die opdracht.
[Afbeelding]

Ik kan me van m'n eigen keuring nog herinneren dat ik bij het Centrum voor Mens en Luchtvaart in een soort hele snelle horizontale draaimolen zou moeten. Dat was voordat ze doorhadden dat ik schoolverlater was.Tomcat84 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:27:
[...]
Als je doelt op een G-suit, denk niet dat je daar veel aan zal hebben aangezien de krachten in een andere as werken in een jachtvliegtuig.
Een G-broek helpt om het bloed niet naar je benen te laten zakken omdat de kracht “van boven” komt. In een raceauto is het meer lateraal (links/rechts) denk ik (heb ik geen ervaring mee). Een G-suit doet daar niks voor je.

Je hebt natuurlijk gelijk dat de krachten in tegenstelling tot in een jachtvliegtuig bijna alleen lateraal zijn. Beperkt verticaal zoals bv Spa. Zou je natuurlijk ook wat op kunnen verzinnen met opblaasbare kussens etc.
[ Voor 0% gewijzigd door jgj82 op 14-09-2018 19:27 . Reden: Spelvaud ]
Die mens-centrifuge brengt mij wel op een idee. Je kunt de laterale krachten gewoon 'oplossen' door het stoeltje over de lengte-as mee te laten draaien. Lijkt me best comfortabel, plat de bocht door, letterlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Het_Eendje op 14-09-2018 19:12 ]
Soortvan carverHet_Eendje schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:11:
Die mens-centrifuge brengt mij wel op een idee. Je kunt de laterale krachten gewoon 'oplossen' door het stoeltje over de lengte-as mee te laten draaien. Lijkt me best comfortabel, plat de bocht door, letterlijk.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Krijg je misschien wel wat oncomfortabele heen en weer rol bewegingen bij snel achterelkaar wisselende links/rechts bochten (Maggotts & Becketts bijvoorbeeld)
Dan gaat er super veel tijd af en krijg je waarschijnlijk die Gran Turismo-achtige wagens. Echter kan je dan alleen een hot lap competitie houden omdat die wagens niet achter elkaar kunnen rijden en ze zouden te snel worden voor coureurs om in te kunnen halen. Coureurs hebben dan alle focus nodig om die ronde snel te kunnen rijden, afwijken van de lijnen is dan gewoon geen optie.PWM schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:39:
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ik zou het erg jammer vinden als Ocon volgend jaar geen stoeltje krijgt. Een super goede coureur die mede door alle politiek in de F1 geen stoeltje kan vinden
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Ocon is goed, maar niet uitzonderlijk mijn inziens. Dan had hij Perez zoek moeten rijden. En dat doet hij niet vind ik.iantje31 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:13:
Ik zou het erg jammer vinden als Ocon volgend jaar geen stoeltje krijgt. Een super goede coureur die mede door alle politiek in de F1 geen stoeltje kan vinden
PSN: IS_DJ
Dat klopt, al waren de gevechten met verstappen in Formule 3 echt heel mooii-dj schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:23:
[...]
Ocon is goed, maar niet uitzonderlijk mijn inziens. Dan had hij Perez zoek moeten rijden. En dat doet hij niet vind ik.
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Als je het zo bekijkt is Max gewoon de best presterende jonge coureur van de afgelopen jaren. Ook heeft hij natuurlijk het geluk dat hij een team heeft dat zich volledig voor hem inzet. De andere coureurs hebben daar een stuk minder geluk mee.iantje31 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:24:
[...]
Dat klopt, al waren de gevechten met verstappen in Formule 3 echt heel mooi
"When you grow up your heart dies"
Nyck de Vries doet nogal wat opvallende uitspraken in het F1 café.
"Le Clerc is de meest complete coureur van de afgelopen 10 jaar"
"Le Clerc is sneller en beter dan Räikkönen"
"Le Clerc eindigt volgend jaar voor VET in het kampioenschap"

En volgens Doornbos en De Vries rijdt Kvyat volgend jaar bij STR.

[ Voor 12% gewijzigd door Maurice079 op 14-09-2018 22:50 ]
PSN: xMaurice93
Woow... KVY geeft getekend bij STR?
Ook de Vries bevestigt dit. Er is schijnbaar getekend in Monza.Maurice079 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:46:
[ Voor 78% gewijzigd door TheBrut3 op 14-09-2018 22:52 ]
Ik lees dit ook met verbazing.. Er zijn genoeg andere kandidaten lijkt mij..TheBrut3 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:50:
Woow... KVY geeft getekend bij STR?
[...]
Ook de Vries bevestigt dit. Er is schijnbaar getekend in Monza.
Ik hoop zelf van niet..
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Volgens mij gebeurde er op de achtergrond iets
De aandacht van iedereen lag ineens elders.
Overigens die handtekeningen... Lekker kansloos! Als al die mensen nou €5 hadden overgemaakt had het meer effect.
Overigens die handtekeningen... Lekker kansloos! Als al die mensen nou €5 hadden overgemaakt had het meer effect.
Het is geen "Allo Allo":Maurice079 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:46:
Nyck de Vries doet nogal wat opvallende uitspraken in het F1 café.
Het is Charles Leclerc!
[ Voor 52% gewijzigd door Ryur op 14-09-2018 23:12 ]
Mwoh... Wat staat het nu in het kwalificatieduel? 9-3 oid?i-dj schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:23:
[...]
Ocon is goed, maar niet uitzonderlijk mijn inziens. Dan had hij Perez zoek moeten rijden. En dat doet hij niet vind ik.
FTFYRyur schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 23:06:
[...]
Listen carefully because I will say this only once
Het is geen "Allo Allo":
Het is Charles Leclerc!
Nou Max gaat ook lekker even los op Renault zeg. 
-Hij heeft geen flauw idee waar de rook vandaan kwam.
-Hij dacht dat er wat water in de motor was gekomen waardoor er misfires waren. Waarom het precies gebeurde weet hij ook niet.
-Max heeft eindelijk zijn derde MGU-H.
-RBR denkt dat de nieuwe MGU-K helemaal niet beter is dan de oude.
-Verbaast over de problemen met Ricciardo zijn PU was Max ook niet, verre van.
Verder is Max is zeer positief over Honda. Eigenlijk te positief voor iemand die normaal gesproken zo nuchter is.
YouTube: Interview | Max Verstappen: 'Hopelijk volgend jaar het gat redel...
YouTube: True or False | Charles Leclerc | GP Singapore | 27/07/2018
-Hij heeft geen flauw idee waar de rook vandaan kwam.
-Hij dacht dat er wat water in de motor was gekomen waardoor er misfires waren. Waarom het precies gebeurde weet hij ook niet.
-Max heeft eindelijk zijn derde MGU-H.
-RBR denkt dat de nieuwe MGU-K helemaal niet beter is dan de oude.
-Verbaast over de problemen met Ricciardo zijn PU was Max ook niet, verre van.
Verder is Max is zeer positief over Honda. Eigenlijk te positief voor iemand die normaal gesproken zo nuchter is.
YouTube: Interview | Max Verstappen: 'Hopelijk volgend jaar het gat redel...
YouTube: True or False | Charles Leclerc | GP Singapore | 27/07/2018
[ Voor 28% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-09-2018 01:25 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bericht van Van Gameren:TheBrut3 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 23:02:
Volgens mij gebeurde er op de achtergrond ietsDe aandacht van iedereen lag ineens elders.
"Er viel een meisje flauw van haar barkruk af. Het gaat goed met haar. Was even geschrokken uiteraard. En wij ook"
Ik krijg van Arrivabene toch wel de indruk dat hij het ook niet zo eens was (is?) met de exit van RAI, en (nu al) de komst van Leclerc
Coronel begint uiteraard weer over Max als het over Leclerc gaat, Max moet WDC worden voordat Leclerc dat wordt.. Ja Tom Verstappen, maar dan moet eerst Max naar MER of FER, of Honda moet definitief het lek boven krijgen (wat absoluut zal gebeuren, Honda weet heel goed hoe ze een motorblok moeten bouwen) en op zijn minst op gelijk vermogen met FER en MER komen. Tot die tijd zijn de genoemde 2 gewoon beter.
Coronel begint uiteraard weer over Max als het over Leclerc gaat, Max moet WDC worden voordat Leclerc dat wordt.. Ja Tom Verstappen, maar dan moet eerst Max naar MER of FER, of Honda moet definitief het lek boven krijgen (wat absoluut zal gebeuren, Honda weet heel goed hoe ze een motorblok moeten bouwen) en op zijn minst op gelijk vermogen met FER en MER komen. Tot die tijd zijn de genoemde 2 gewoon beter.
Arrivabenne is dan ook een Kimi fan. Dat gaat tot het punt dat de persdame van Kimi de vrouw van Arrivabenne is.Destruction schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 01:21:
Ik krijg van Arrivabene toch wel de indruk dat hij het ook niet zo eens was (is?) met de exit van RAI, en (nu al) de komst van Leclerc
Natuurlijk verpest Coronel elk gesprek waarin hij voorkomt. Wat verwacht je anders?Coronel begint uiteraard weer over Max als het over Leclerc gaat, Max moet WDC worden voordat Leclerc dat wordt.. Ja Tom Verstappen, maar dan moet eerst Max naar MER of FER, of Honda moet definitief het lek boven krijgen (wat absoluut zal gebeuren, Honda weet heel goed hoe ze een motorblok moeten bouwen) en op zijn minst op gelijk vermogen met FER en MER komen. Tot die tijd zijn de genoemde 2 gewoon beter.
Maar ik zie Leclerc geen WDC binnenhalen in 2019 net zoals ik het Vettel niet zie doen. Die twee gaan elkaar waarschijnlijk veel te veel in de weg zitten om Hamilton echt uit te dagen. WCC zie ik Ferrari wel winnen, maar individueel succes niet. De enige die denk ik Hamilton echt uit kan dagen zal Max zijn, mits de Honda dichtbij genoeg komt voor "Newey magie" om het verschil te overbruggen. Eerst maar eens zien of de Honda upgrade in de VS komt. Honda een beetje kennende komt die alleen als die werkt dus dat zal een meetpunt zijn.
Kloppen de verhoudingen in waarden van AMuS, dan kan de 2019 Honda PU meteen al voor een verrassing zorgen. 750pk om 780pk of 790pk voor de motor zelf komt al aardig dichtbij het punt waar "Newey magie" het kan overbruggen. Komt Honda in de winterstop met nog een extra inhaalsprong op Mercedes en Ferrari, dan komt RBR echt dichtbij. Natuurlijk zal Honda daarnaast ook flink wat moeten doen met de MGU-H, maar dat komt ook een klein beetje vanzelf als je motor redelijk on par is. Als die namelijk on par is, dan kan je meer met lean fuel rijden zonder rondetijd te verliezen en laat lean fuel met minder brandstof en meer lucht nu juist voor hetere lucht zorgen die de MGU-H efficiënter omzet in elektrische energie.
Mwah dat laatste puntje valt nog te bezien. Zou niet de eerste keer zijn dat een fabrikant ondanks enorme uitgaven er eigenlijk maar weinig van bakt en zich uiteindelijk terugtrekt. Denk dat komend jaar wel belangrijk gaat worden, want als het dan ook allemaal enorm tegenvalt, zou het mij niet verbazen als ze daar ook eens gaan nadenken of F1 wel zo'n geweldige keuze was.Destruction schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 01:21:
Ik krijg van Arrivabene toch wel de indruk dat hij het ook niet zo eens was (is?) met de exit van RAI, en (nu al) de komst van Leclerc![]()
Zou wel de eerste keer zijn dat een reeda bewezen motorleverancier uit het verleden na zijn rentree niet zou presenteren. Honda heeft de ervaring, discipline en motivatie om er echt alles aan te doen om op het wereldtoneel te presteren.Snowdog schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 06:11:
[...]
Mwah dat laatste puntje valt nog te bezien. Zou niet de eerste keer zijn dat een fabrikant ondanks enorme uitgaven er eigenlijk maar weinig van bakt en zich uiteindelijk terugtrekt. Denk dat komend jaar wel belangrijk gaat worden, want als het dan ook allemaal enorm tegenvalt, zou het mij niet verbazen als ze daar ook eens gaan nadenken of F1 wel zo'n geweldige keuze was.
Dat zijn gasten die, als het moet, gewoon 24/7 in die fabriek werken om te verbeteren.
Volgens mij presteerden ze in 2000-2008 bij de eerste rentree ook niet geweldig, uit mijn hoofd 0 zeges en 1 of 2 poles in 8 seizoenen.StealthyPeanut schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 08:22:
[...]
Zou wel de eerste keer zijn dat een reeda bewezen motorleverancier uit het verleden na zijn rentree niet zou presenteren. Honda heeft de ervaring, discipline en motivatie om er echt alles aan te doen om op het wereldtoneel te presteren.
Dat zijn gasten die, als het moet, gewoon 24/7 in die fabriek werken om te verbeteren.
Ik heb er wel vertrouwen in dat RBR volgend seizoen weer races kan winnen. Of ze direct meedoen voor WDC en/of WCC weet ik niet, maar als je kijkt naar hoe klein het verschil in Monza tussen RBR en TR is en hoe groot het verschil nu is in de eerste twee FP's dan kan ik alleen maar concluderen dat het met het vermogen van de Honda ivm de Renault wel goed zit. Daar zit echt geen wereld van verschil meer in (als Honda ze niet al ingehaald heeft op dat gebied).
Dan blijft over de betrouwbaarheid, maar ik heb er goed vertrouwen in dat Honda dit seizoen doelbewust minder let op betrouwbaarheid en zich bewust zijn dat ze volgend seizoen betrouwbaarder moeten zijn. En nog steeds valt het volgens mij wel mee met hoe onbetrouwbaar die Honda's inmiddels zijn, toch? Gasly en Hartly zijn samen 9x uitgevallen wat nog steeds 1x minder is dan de RBR's. Ik denk niet dat het een verslechtering gaat zijn iig
Dan blijft over de betrouwbaarheid, maar ik heb er goed vertrouwen in dat Honda dit seizoen doelbewust minder let op betrouwbaarheid en zich bewust zijn dat ze volgend seizoen betrouwbaarder moeten zijn. En nog steeds valt het volgens mij wel mee met hoe onbetrouwbaar die Honda's inmiddels zijn, toch? Gasly en Hartly zijn samen 9x uitgevallen wat nog steeds 1x minder is dan de RBR's. Ik denk niet dat het een verslechtering gaat zijn iig
En begin 2008 stopte Honda eigenlijk al met de ontwikkeling van de 2008 auto om volle bak aan de 2009 auto te gaan werken. Toen sloeg de kredietcrisis toe, kondigde Honda in december 2008 hun vertrek uit de Formule 1 en kon een zekere Ross Brawn de inmiddels bijna voltooide auto overnemen. Hij zette er een Mercedes motor in en won doodleuk even beide kampioenschappen.Dennism schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:18:
[...]
Volgens mij presteerden ze in 2000-2008 bij de eerste rentree ook niet geweldig, uit mijn hoofd 0 zeges en 1 of 2 poles in 8 seizoenen.
En Mercedes kocht Brawn GP en wist een paar jaar later de F1 al enige jaren te domineren.
De basis is destijds gelegd door Honda...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dat kun je nauwelijks niet aan Honda toekennenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:12:
[...]
En begin 2008 stopte Honda eigenlijk al met de ontwikkeling van de 2008 auto om volle bak aan de 2009 auto te gaan werken. Toen sloeg de kredietcrisis toe, kondigde Honda in december 2008 hun vertrek uit de Formule 1 en kon een zekere Ross Brawn de inmiddels bijna voltooide auto overnemen. Hij zette er een Mercedes motor in en won doodleuk even beide kampioenschappen.
Welke basis is er gelegd door Honda dan, als er een heel andere motor in lag tijdens het vele winnen?MazeWing schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:19:
En Mercedes kocht Brawn GP en wist een paar jaar later de F1 al enige jaren te domineren.
[ Voor 24% gewijzigd door naitsoezn op 15-09-2018 11:20 ]
Jawel want het was Honda die vrijwel die hele auto heeft ontwikkeld. Ross Brawn kocht de boel gewoon.naitsoezn schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:20:
[...]
Dat kun je nauwelijks niet aan Honda toekennen
In 2006 wist Button in wisselende weersomstandigheden nog wel de GP van Hongarije te winnen. Achteraf gezien hadden ze gewoon een eigen team moeten beginnen zoals het plan klaar lag met Jos Verstappen, uiteindelijk hebben ze gekozen om fabriekssteun aan B.A.R. te geven en hebben zich daar te lang aan vastgeklampt.Dennism schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:18:
[...]
Volgens mij presteerden ze in 2000-2008 bij de eerste rentree ook niet geweldig, uit mijn hoofd 0 zeges en 1 of 2 poles in 8 seizoenen.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Uiteraard, maar of dat onder Honda leiderschap en met het Honda blok ook was gebeurt zullen we nooit weten. De kans is wel aanwezig, aangezien als ik het me goed herinner de kracht van Brawn destijds zat in de dubbele diffuser wat ze aan het begin van het seizoen veel bracht. Waardoor ze aan het einde van het seizoen met de hakken over de sloot beide kampioenschappen binnen haalden, volgens mij hoeft het seizoen uit mijn hoofd geen 2 races langer te duren en Vettel had het mogelijk gehaald voor Red Bull aangezien Button uit mijn hoofd na de eerste 7 of 8 races eigenlijk niet meer presteerde en Barrichello ook nog maar matig, al pakte die geloof ik nog wel 1 of 2 zeges in de 2de helft, maar daar zag je al wel duidelijk dat Brawn in ontwikkeling zwaar voorbij werd gelopen. Pas toen Brawn werd overgenomen door Mercedes is het een topteam geworden zoals het nu is.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:12:
[...]
En begin 2008 stopte Honda eigenlijk al met de ontwikkeling van de 2008 auto om volle bak aan de 2009 auto te gaan werken. Toen sloeg de kredietcrisis toe, kondigde Honda in december 2008 hun vertrek uit de Formule 1 en kon een zekere Ross Brawn de inmiddels bijna voltooide auto overnemen. Hij zette er een Mercedes motor in en won doodleuk even beide kampioenschappen.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 15-09-2018 11:26 ]
Ross Brawn had die auto toch ook grotendeels zelf getekend? Door zijn dubbele diffuser konden ze winnen. Die truc kun je niet echt aan Honda toeschrijven imoDaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:20:
[...]
Jawel want het was Honda die vrijwel die hele auto heeft ontwikkeld. Ross Brawn kocht de boel gewoon.
Moah, was 2009 niet het jaar van de double diffuser?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:20:
[...]
Jawel want het was Honda die vrijwel die hele auto heeft ontwikkeld. Ross Brawn kocht de boel gewoon.
[ Voor 18% gewijzigd door naitsoezn op 15-09-2018 11:28 ]
Honda kondigde hun vertrek pas in december 2008 aan. Dan is het ontwerp van de auto gewoon klaar en ben je bezig met productie. Verder kocht Brawn, Honda pas in begin maart 2009. Natuurlijk zullen er allang onderhandelingen zijn geweest maar Brawn zijn input op die auto zal uiterst minimaal zijn geweest.Martinspire schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:23:
[...]
Ross Brawn had die auto toch ook grotendeels zelf getekend? Door zijn dubbele diffuser konden ze winnen. Die truc kun je niet echt aan Honda toeschrijven imo
En dat minder brandstof gebruiken is wel belangrijk natuurlijk. Ik kwam een tweet tegen waarin de volgende info was opgenomen; Mercedes used 85.7kg of fuel in SingaporeGP last year, Honda 98kg (12.3kg more).DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 01:36:
[knip]
Kloppen de verhoudingen in waarden van AMuS, dan kan de 2019 Honda PU meteen al voor een verrassing zorgen. 750pk om 780pk of 790pk voor de motor zelf komt al aardig dichtbij het punt waar "Newey magie" het kan overbruggen. Komt Honda in de winterstop met nog een extra inhaalsprong op Mercedes en Ferrari, dan komt RBR echt dichtbij. Natuurlijk zal Honda daarnaast ook flink wat moeten doen met de MGU-H, maar dat komt ook een klein beetje vanzelf als je motor redelijk on par is. Als die namelijk on par is, dan kan je meer met lean fuel rijden zonder rondetijd te verliezen en laat lean fuel met minder brandstof en meer lucht nu juist voor hetere lucht zorgen die de MGU-H efficiënter omzet in elektrische energie.
Dus buiten de inhaalslag op totaalvermogen hoop ik dat ze het algehele verbruik ook netjes in orde krijgen.
Testing, one, two ...
Brawn was uit mijn hoofd heel 2008 wel Technisch directeur bij Honda, dus of zijn invloed zo minimaal geweest is weet ik zo net nog niet. Ik verwacht eigenlijk dat die invloed aanzienlijk is geweest.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:27:
[...]
Honda kondigde hun vertrek pas in december 2008 aan. Dan is het ontwerp van de auto gewoon klaar en ben je bezig met productie. Verder kocht Brawn, Honda pas in begin maart 2009. Natuurlijk zullen er allang onderhandelingen zijn geweest maar Brawn zijn input op die auto zal uiterst minimaal zijn geweest.
Daar zullen ze aan werken maar dit kan je incalculeren. RBR heeft in de regel een compactere auto dan Mercedes. Verder is de Honda voor zover wij weten de lichtste PU. Bespaar je bijvoorbeeld 10kg dan kan je natuurlijk extra brandstof meenemen. Zo lang als je maar niet onder het minimumgewicht komt aan het einde van de race.hardware-lover schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:32:
[...]
En dat minder brandstof gebruiken is wel belangrijk natuurlijk. Ik kwam een tweet tegen waarin de volgende info was opgenomen; Mercedes used 85.7kg of fuel in SingaporeGP last year, Honda 98kg (12.3kg more).
Dus buiten de inhaalslag op totaalvermogen hoop ik dat ze het algehele verbruik ook netjes in orde krijgen.
Dennism schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:32:
[...]
Brawn was uit mijn hoofd heel 2008 wel Technisch directeur bij Honda, dus of zijn invloed zo minimaal geweest is weet ik zo net nog niet. Ik verwacht eigenlijk dat die invloed aanzienlijk is geweest.

Goedemorgen Daniël.

Brawn kaartte het probleem van de mogelijkheid van een double diffuser al in 2008 (toen nog in dienst van Honda) aan in een Technical Working Group vergadering. Hij deed zelfs een voorstel om de loophole te dichten maar kreeg dit er niet doorheen omdat daarvoor unanimiteit nodig was. De meeste teams stemden niet in met het dichten van de loophole omdat ze het niet begrepen en dachten dat Brawn de andere teams op het verkeerde been wilde zetten.
meer info, artikeltje van Toet hierover: The Mysteries of Formula 1 Double Diffusers
meer info, artikeltje van Toet hierover: The Mysteries of Formula 1 Double Diffusers
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Nvm
[ Voor 99% gewijzigd door dennisfr op 15-09-2018 12:53 ]
Hé een ode aan de TweakertsLasmibalsingh schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:38:
Amateurs think they can explain technical things like diffusers and front wings, but clearly have no idea what is behind the engineering side. Their well-meaning and often seemingly plausible offerings proliferate and become folklore.
Ziggo True or False met Charles Leclerc: https://streamable.com/ye3qi
edit: integratie maar weggehaald
edit: integratie maar weggehaald
[ Voor 87% gewijzigd door iichel op 15-09-2018 14:06 ]
BBC reporter report KVY naar toro rosso volgend jaar:
https://twitter.com/JennieGow/status/1040936078943776769
Dat werd gisteren bij het formule 1 café ook al door Robert Doornbos en Nick de Vries gezegd. Zou wel absurd zijn.
Volgens Jack komt er in Rusland de volgende Honda PU al.
Voor de ontevreden gebruikers van de huidige F1 app EN die nog een oude iPad 2 hebben liggen hier een leuke verrassing......... 
Download de F1 app naar je oude Apple device en begin dan maar alvast te juichen want.... DE OUDE LAYOUT IS BACK voor Live Timing en Driver Tracker
Versie 10.082.2 wordt namelijk gedownload uit de app store ipv versie 11.0.0
Dit zal waarschijnlijk werken op alle Apple devices die geen iOS 10 of hoger kunnen draaien !

Download de F1 app naar je oude Apple device en begin dan maar alvast te juichen want.... DE OUDE LAYOUT IS BACK voor Live Timing en Driver Tracker

Versie 10.082.2 wordt namelijk gedownload uit de app store ipv versie 11.0.0
Dit zal waarschijnlijk werken op alle Apple devices die geen iOS 10 of hoger kunnen draaien !
Maar 2.4 sec tussen Verstappen en Ghasly nu in de kwali.. ik snap echt niet dat er zo gigantisch veel van Honda wordt verwachtnaitsoezn schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:32:
Ik heb er wel vertrouwen in dat RBR volgend seizoen weer races kan winnen. Of ze direct meedoen voor WDC en/of WCC weet ik niet, maar als je kijkt naar hoe klein het verschil in Monza tussen RBR en TR is en hoe groot het verschil nu is in de eerste twee FP's dan kan ik alleen maar concluderen dat het met het vermogen van de Honda ivm de Renault wel goed zit.
Honda krijgt komende race een 35pk update.toolkist schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:48:
Maar 2.4 sec tussen Verstappen en Ghasly nu in de kwali.. ik snap echt niet dat er zo gigantisch veel van Honda wordt verwacht
Zouden ze geheime deal hebben waar ie iedere andere race “ontslagen” word zodat max de volgende race kan winnen?iichel schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:40:
BBC reporter report KVY naar toro rosso volgend jaar:
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Hij heeft er dit jaar ook al 1 gewonnen zonder Kvyat heL1nt schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:39:
[...]
Zouden ze geheime deal hebben waar ie iedere andere race “ontslagen” word zodat max de volgende race kan winnen?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Nee echt nooit meer.
Volgend jaar zou LeClerc er een gooi naar kunnen doen, maar vernaggelen ze het zelf weer met teamorders voor Vettel. Dus wordt het nog 1x Hamilton.
Het jaar daarna is Honda op volle kracht en pakt Verstappen de titel.
ga jij nou maar je boek lezen dan weet je een beetje hoe Red Bull in elkaar steektAzzKickah schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:45:
[...]
Nee echt nooit meer.
Volgend jaar zou LeClerc er een gooi naar kunnen doen, maar vernaggelen ze het zelf weer met teamorders voor Vettel. Dus wordt het nog 1x Hamilton.
Ik misgun Max niks, ik misgun rbr en honda niks. Maar eerst zien en dan geloven.
Het ligt niet alleen aan welke stappen Honda kan maken, maar ook aan de stappen die de rest maakt. EN de eerste stappen van achteren zijn het "makkelijkst" maar hoe hoger ze in de rang orde komen des te moeilijker elk stapje naar voren zal zijn.
Het ligt niet alleen aan welke stappen Honda kan maken, maar ook aan de stappen die de rest maakt. EN de eerste stappen van achteren zijn het "makkelijkst" maar hoe hoger ze in de rang orde komen des te moeilijker elk stapje naar voren zal zijn.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Die heb ik niet liggen, Heb hier zowel een Android (Samsung S2) en een IPad liggen, beide de nieuwe layout….. Is dit zo blijft gooi in mijn abonnement op de livetiming er uit....Montoya200x schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:00:
Voor de ontevreden gebruikers van de huidige F1 app EN die nog een oude iPad 2 hebben liggen hier een leuke verrassing.........
Download de F1 app naar je oude Apple device en begin dan maar alvast te juichen want.... DE OUDE LAYOUT IS BACK voor Live Timing en Driver Tracker![]()
Versie 10.082.2 wordt namelijk gedownload uit de app store ipv versie 11.0.0![]()
Cogitationis poenam nemo patitur
Dat komt omdat RBR een topteam is met een veel groter budget. De vergelijking tussen Max en Gasly is minstens zo krom als Hamilton vergelijken met Ocon in zijn Force India. Het verschil tussen die twee was 2,35sec.toolkist schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:48:
[...]
Maar 2.4 sec tussen Verstappen en Ghasly nu in de kwali.. ik snap echt niet dat er zo gigantisch veel van Honda wordt verwacht
Tsja, het is gewoon de enige keuze.Edgenumber schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 17:28:
Ik misgun Max niks, ik misgun rbr en honda niks. Maar eerst zien en dan geloven.
Ferrari en Mercedes gaan nooit van hun leven een motor leveren aan RBR.
Renault... Die relatie was al slecht. En sinds ze een eigen team hebben is het alleen maar erger geworden.
En nieuwe fabrikanten (AM?) voor 2021 hebben zich niet gemeld.
Dit werkt ook op een iPad 3 heb ik zojuist gemerkt. Alleen jammer dat die van mij om de haverklap vastloopt.Montoya200x schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:00:
Download de F1 app naar je oude Apple device en begin dan maar alvast te juichen want.... DE OUDE LAYOUT IS BACK voor Live Timing en Driver Tracker![]()
Versie 10.082.2 wordt namelijk gedownload uit de app store ipv versie 11.0.0![]()

Ander alternatief is de website bezoeken op je tablet. Minder handig dan de (oude) native app, maar alles is beter dan het gedrocht wat ze nu hebben gemaakt. Je ziet slechts de beperkte gegevens van zeven (!!) coureurs in beeld met de live timing.
Het hele gemak van de app is in één klap verdwenen. Daar betaal je dan voor..
(of de website bezoeken op je computer en dan full screen)
[ Voor 6% gewijzigd door Tackleberry op 15-09-2018 19:45 ]
10.082.2 zal gedownload worden vanuit de App store voor alle idevices die geen iOS 10/11/12 draaien.Tackleberry schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:43:
Dit werkt ook op een iPad 3 heb ik zojuist gemerkt. Alleen jammer dat die van mij om de haverklap vastloopt.
Misschien stomme vraag, maar heb je de app al een keer opnieuw geïnstalleerd ?
Wat ook kan helpen is om je iPad 3 weer als nieuw te installeren indien mogelijk, want dat heb ik bij m'n oude iPad 2 ook een keer gedaan. Staat bijna niks op nu en heb F1 Kwalificatie zonder vastlopers op dat oude beestje kunnen volgen via de app, naast een Live Timing website die ik ernaast gebruik
Oproep voor de Apple Experts onder de F1 Fans hier

Backup/export app naar ipa bestand
*knip* Niet alleen is het hier off-topic, voor linken naar apk's geldt in dit topic dezelfde regels als op heel GoT: Niet doen dus.
[ Voor 78% gewijzigd door naitsoezn op 16-09-2018 08:24 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Het leuke bij RBR is dat de oorzaak van de uitvalbeurten best vaak bij het team ligt ipv bij renault. Kijk maar in Monza naar de koppeling van Ricciardo
Vers geïnstalleerd vanuit de App Store. Met inderdaad de melding dat het een eerdere versie is.Montoya200x schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:35:
10.082.2 zal gedownload worden vanuit de App store voor alle idevices die geen iOS 10/11/12 draaien.
Misschien stomme vraag, maar heb je de app al een keer opnieuw geïnstalleerd ?
Gaat niet lukken helaas, staat te veel meuk op die niet meer geïnstalleerd kan worden voor zover ik weet.Wat ook kan helpen is om je iPad 3 weer als nieuw te installeren indien mogelijk, want dat heb ik bij m'n oude iPad 2 ook een keer gedaan. Staat bijna niks op nu en heb F1 Kwalificatie zonder vastlopers op dat oude beestje kunnen volgen via de app, naast een Live Timing website die ik ernaast gebruik
/offtopic
Dat idee heb ik ook, maar goed ik heb geen lijstje gemaakt om het te verifieren.iantje31 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:22:
Het leuke bij RBR is dat de oorzaak van de uitvalbeurten best vaak bij het team ligt ipv bij renault. Kijk maar in Monza naar de koppeling van Ricciardo
Maar ik geloof echt niet dat dat zal gebeuren.
Ze zullen het inderdaad wel niet toegevenEdgenumber schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:03:
[...]
Dat idee heb ik ook, maar goed ik heb geen lijstje gemaakt om het te verifieren.
en alu hoedje op. Het zou wat zijn als RBR volgend jaar een mclarentje doet en het ook met de honda motor niet gaat zoals ze willen en ze moeten toegeven dat ze het zelf verklooien.
![]()
Maar ik geloof echt niet dat dat zal gebeuren.
Ze zullen het ook wel beter voor elkaar hebben denk ik.
Ter referentie hoe laag die blokken in de auto liggen en hoe massive die airboxen zijn:

Let op het uitlaatspruitstuk en de langwerpige witte driehoek (hier zwart, 2014 PU)

Laat wel zien hoe klein die blokjes eigenlijk zijn.

Let op het uitlaatspruitstuk en de langwerpige witte driehoek (hier zwart, 2014 PU)

Laat wel zien hoe klein die blokjes eigenlijk zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door iichel op 15-09-2018 22:21 ]
Als Lec en vet 1 en 2 liggen gaat dat wel goed, probleem is dat Mercedes ook wel met zn tijd meegaat en Lec misschien minder goed de boel kan ophouden vanwege druk... beetje zelfde als bottas nu, laat ook wel de plek aan ham maar verdedigen kan ie niet. Van Honda verwacht ik veel, maar het nieuwe jaar (net) geen titelAzzKickah schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:45:
[...]
Nee echt nooit meer.
Revive the guild!
Ik heb eens de pole lap van Lewis bekeken + rondje Seb. https://streamable.com/1s552
Snelheden bij 10k rpm per versnelling
Gear W08 SF71H RB14 MCL33 RS18 VJM11 FW41 STR13 VF3 C31
1
2 - 102 112 109 -
3 139 127 130 126 139
4 161 155 170 144 156
5 192 184 196 178 196
6 222 215 239 208 225
7 246 246 257 241 259
8 284 279 288 277 288

Meer autos volgen in de loop van het seizoen.
Datasheet --> https://drive.google.com/...Tq9aZ7YS2H5yootXJWSkr8CIZ
Gear W08 SF71H RB14 MCL33 RS18 VJM11 FW41 STR13 VF3 C31
1
2 - 102 112 109 -
3 139 127 130 126 139
4 161 155 170 144 156
5 192 184 196 178 196
6 222 215 239 208 225
7 246 246 257 241 259
8 284 279 288 277 288

[ Voor 43% gewijzigd door iichel op 16-09-2018 12:46 ]
Ik heb geen verstand van dit soort dingen, maar ik heb altijd begrepen dat de gear ratios voorgeschreven waren in de technical regulations. Dat zou toch betekenen dat alle autos even hard gaan bij het zelfde aantal rpm?iichel schreef op zondag 16 september 2018 @ 09:57:
Ik heb eens de pole lap van Lewis bekeken + rondje Seb. https://streamable.com/1s552
[...]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Volgens mij niet. Je mag niet meer elke race ratio's wisselen, maar ligt niet vast voor zover ik weet.JackBol schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:04:
[...]
Ik heb geen verstand van dit soort dingen, maar ik heb altijd begrepen dat de gear ratios voorgeschreven waren in de technical regulations. Dat zou toch betekenen dat alle autos even hard gaan bij het zelfde aantal rpm?
Ieder team mag voor het seizoen 1 set ratios nomineren, daar moeten ze het hele seizoen het mee doen.JackBol schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:04:
[...]
Ik heb geen verstand van dit soort dingen, maar ik heb altijd begrepen dat de gear ratios voorgeschreven waren in de technical regulations. Dat zou toch betekenen dat alle autos even hard gaan bij het zelfde aantal rpm?
In de F1 app ?p.d.akkerman schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:00:
Wat is er met de livetiming gebeurd?
Deze is vakkundig de nek omgedraaid door een stelletje F1 NOOBS

Begrijp werkelijk niet welke overwegingen er aan die nieuwe app ten grondslag hebben gelegen.p.d.akkerman schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:00:
Wat is er met de livetiming gebeurd?
Voor wie is dat ding nou bedoeld? De enthousiastelingen toch?
Wat voorheen op 1 scherm stond staat nu op 4 verschillende schermen. En dan zijn er ook nog eens slechts 6 coureurs tegelijk in beeld, in plaats van het hele veld zoals voorheen.
De opgegeven reden is dat dit voor een breder publiek toegankelijk is. Onzin, wie blij is met wat die nieuwe app biedt is ook wel bediend met de graphics zoals ze constant op de live-feed te zien zijn. De app voegt daar niks aan toe.
Werkelijk bezopen dat om een 'goede ervaring' te hebben je je nu moet wenden tot minder legale alternatieven. Want dat abonnement op de app kan wel de deur uit nu.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ben het helemaal met je eens, tis een draak van een app geworden...alexbl69 schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:24:
[...]
Begrijp werkelijk niet welke overwegingen er aan die nieuwe app ten grondslag hebben gelegen.
Voor wie is dat ding nou bedoeld? De enthousiastelingen toch?
Wat voorheen op 1 scherm stond staat nu op 4 verschillende schermen. En dan zijn er ook nog eens slechts 6 coureurs tegelijk in beeld, in plaats van het hele veld zoals voorheen.
De opgegeven reden is dat dit voor een breder publiek toegankelijk is. Onzin, wie blij is met wat die nieuwe app biedt is ook wel bediend met de graphics zoals ze constant op de live-feed te zien zijn. De app voegt daar niks aan toe.
Werkelijk bezopen dat om een 'goede ervaring' te hebben je je nu moet wenden tot minder legale alternatieven. Want dat abonnement op de app kan wel de deur uit nu.
Cogitationis poenam nemo patitur
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1