Backup/export naar ipa bestand - Formula 1 app

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Is er een software pakket beschikbaar die van een oude iPad 2 (iOS 9.3.5) een backup/export van een app naar een ipa bestand kan maken, zodat deze ipa op een idevice geïnstalleerd kan worden waar iOS 11.x op draait ?

Waarom ?

Als betalende gebruiker van de Formula 1 app, ben ik net als alle gebruikers wereldwijd ontevreden over de laatste app update van de Formula 1 app (v11.0.0). De app is nu totaal onbruikbaar omdat de layout dusdanig is aangepast dat er geen overzicht meer is. Zelfs in de officiele F1 uitzending vandaag op Ziggo Sport, werd de oude app versie 10.082.2 nog steeds gebruikt ipv de nieuwe !

Met iMazing kan ik alleen een ipa export doen van apps, die nu in de App store staan, maar export van een voorgaande versie is niet mogelijk.

Op mijn iPad 2 kan ik dus wel een voorgaande versie (10.082.2) downloaden, omdat de App store ziet dat mijn oude iPad 2 met iOS 9.3.5 niet compatibele is met de laatste versie 11.0.0.

Dus welk programma kan dus deze versie 10.082.2 van mijn iPad 2 backuppen/exporteren naar ipa, zodat ik deze versie op mijn iPad Pro kan zetten ?

Of is er nog een andere mogelijkheid om de app over te zetten ?
Thanks !

Alle reacties

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kan dat niet met een oude iTunes build? Dan backup draaien en ipa eruit vissen. Of dat nog werkt weet ik niet. Sinds iOS 9 is dat hele app backuppen een aardig eind dichtgetimmerd waardoor veel third-party tools het inderdaad niet meer kunnen exporteren.

Maar hee, iOS 9 is prima te jailbreaken. Als je dat doet zijn er zat tools waarmee je een ipa export kan doen; zoals ext3nder.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Ik volg hier...ik haat de nieuwe app ook...

• Montoya200x
  • Niet online
Thanks @WhatsappHack, ga komende week met je tips even aan de slag en zal hier verdere info dumpen.

Ga eerst dit uitpluizen:
https://medium.com/@iosig...rough-itunes-9b45559b8357

Via deze methode kan je van elke app, welke voorgaande versie dan ook, rechtstreeks uit de App Store legaal binnenhalen via een oude versie van iTunes en meer, dus ben benieuwd of deze methode nog niet op slot zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Montoya200x op 16-09-2018 13:34 ]

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-10 19:21
Dit topic ff gebookmarkt, schrok er gisteren van toen ik de interface van de nieuwe app zag. Als dit zo blijft zeg ik heel snel mijn betaalde abonnement op in ieder geval.

Toch denk ik dat het installeren van een oude versie slechts een tijdelijke fix zal zijn. Ze kunnen natuurlijk zo iets aanpassen waardoor de oude app gewoon niet meer functioneert.

Denk dat het dan ook zinvol zal zijn om onze onvrede te uiten door een slechte review in de app store en gezellig meedoen aan de klachten regen over de nieuwe app op twitter.

• Montoya200x
  • Niet online
Yessssss, het is me gelukt, de ipa van de Formula 1 app (versie 10.082.2) staat weer op mijn iPad Pro *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Met een kleine aanpassing aan eerder vermeldde procedure (https://medium.com/@iosig...rough-itunes-9b45559b8357) heb ik versie 10.082.2 kunnen downloaden met iTunes versie 12.4.3.1 oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yc64FA1n8ZpGWtm0SDFhFsnK/full.png

De op Medium beschreven procedure, gaat uit van een download knop bij desbetreffende app in iTunes, maar omdat Apple "iTunes Store downloads" uit iTunes gesloopt heeft, zijn ze gelukkig vergeten om de update functie daarbij uit te schakelen :+

Het stappenplan op Medium moet je dus aanpassen en daarbij dus de update functionaliteit van iTunes in het tabblad "Updates" gebruiken van de app, als vervanging van de download knop in de beschrijving. Omdat ik nog versie 9.072.4 in mijn locale iTunes librarie had staan, kon ik dus nog steeds gebruikmaken van de update functionaliteit in de oude iTunes versie.

Dus voorwaarde lijkt voor bovenstaande methode, dat je nog in het bezit moet zijn van een voorgaande oude versie van de Formula 1 ipa, locaal in je iTunes library !

Voor diegenen die met bovenstaande aan de slag gaan:
Als "softwareVersionExternalIdentifiers" in stap 9 heb ik de volgende integer kunnen gebruiken die verwijst naar versie 10.082.2: 827344959. Of dit bij elke gebruiker hetzelfde is, zul je zelf uit moeten testen ;)

En oh ja, voor het deployen van ipa 10.082.2 naar mijn iPad Pro, heb ik de app manager van iMazing gebruikt :)

• Montoya200x
  • Niet online
Voor de "ontevreden" liefhebbers van de F1 app goed nieuws en net op tijd voor de F1 race in Sochi : :)F
https://twitter.com/F1Help/status/1044910836542828544

Een separate app (versie 10.102.5) met uitgebreide Live Timing en Driver Tracker, net zoals we gewend waren in de oude app:
https://itunes.apple.com/...sition=true#platform/ipad

Dus bovenstaande methode om een een oude app versie uit de App Store te downloaden is gelukkig niet meer nodig, maar uit voorzorg komt hier nu van elke f1 app versie een ipa backup, indien ze weer een F*ckup in één van hun updates hebben ;)
Pagina: 1