[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 96 Laatste
Acties:
  • 557.027 views

Onderwerpen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Oh Kimi....
And Kimi wins the press conference!

Still passionate about racing?
“No I am not actually. I just for pure head games with you guys I have signed and I am going to spend two years there not happy.”
Volgens Sky Sports F1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:48
mark-k schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:37:
[...]

Noppenbanden zodat ze ook offroad kunnen :+
Dan ook spikes

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/63h9tdju4e3y.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

kevlar01 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:31:
Oh Kimi....

[...]

Volgens Sky Sports F1
Held :D

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Arctic GP confirmed :P

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

B-Real schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:56:
Ik lees net dat Helmut Marko zegt dat Mick Schumacher niet op hun lijstje staat voor een F1 stoeltje. Vind ik toch bijzonder. Aan de andere kant, ik dacht dat Mick voorheen ook gesponsord/geholpen werd door Mercedes?

Overigens denk ik dat Mick, als hij daadwerkelijk het niveau voor de F1 heeft (en dat hoeft echt het niveau van zijn vader niet te zijn), geen moeite heeft om een stoeltje te vinden. De banden van de familie Schumacher met Mercedes en Ferrari zullen nog wel warm zijn dus dat zal meehelpen. Daarnaast is het wel een iconische naam die voor veel exposure zorgt, dus marketing technisch niet gek voor een hoop teams.
Alles valt of staat wel met zijn prestaties, maar hij lijkt het momentum te pakken te hebben.
Ik denk ook niet dat ie voor het zitje van Toro Rosso van komend jaar wordt genoemd maar ik denk wel dat ze hem in het Red Bull programma willen zetten.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:00

Oekol

waka waka hey hey

Dat zou mij wellicht een zieke burn schelen. Dit jaar verbrand als een tomaat x factor 3. Neus is twee keer verveld >:)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:49:
[...]
Ik denk ook niet dat ie voor het zitje van Toro Rosso van komend jaar wordt genoemd maar ik denk wel dat ze hem in het Red Bull programma willen zetten.
Van NOT naar HOT, in het tijdsbestek van een handvol recente F3 races, het kan verkeren ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Op elk continent racen, dus ook op de zuidpool? Kan dan mooi gepland worden na de GP van Zuid Afrika 8)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:52
perpixel schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:59:
Ik denk nog steeds dat die koelzak een afleidingsmanouvre is. Volgens mij doen ze niks speciaals, maar zolang ze maar vreemde dingen doen met die t-cam blijft iedereen zich daar op focussen.
Zo zag ik laatst een filmpje op motorsport.com waarin ze stellen dat ferrari niet veel op motor gebied had gevonden, maar juist op aero gebied. En dat het ze goed uit komt dat veel mensen denken dat ze de motor hebben verbeterd.

Volgens het filmpje zouden ze een soort geblazen achtervleugel hebben. Alleen ipv extra downforce zouden ze een stall op de rechte stukken creeren. Wat er dus op neerzou komen dat ze met meer vleugel kunnen rijden.

Het filmpje is een paar maanden oud en ik heb het verder niet gecheckt. Maar gewoon heerlijk F1, kijk onze bandenwarmers, die leiden zo mooi de aandacht van de difuser af.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Edgenumber schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:23:
[...]
Zo zag ik laatst een filmpje op motorsport.com waarin ze stellen dat ferrari niet veel op motor gebied had gevonden, maar juist op aero gebied. En dat het ze goed uit komt dat veel mensen denken dat ze de motor hebben verbeterd.
[knip]
In een recent artikel op AMuS beweren ze dat het juist niet uit aero komt, maar eerder uit het power gedeelte (elektrisch/mechanisch/beiden), maar de vinger krijgt niemand er helemaal achter.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 12:46
Mjah als het makkelijk zou zijn dan hadden alle teams het al gehad :)

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
SnowDude schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:10:
Mijn neefje van 3,5 jaar oud is helemaal gek van F1 en Verstappen. Hij kreeg een Bburago rb13 model van oma. Hij kijkt twee tellen naar de zwarte t-cam en hij zegt, dit is Ricciardo, geen Max _O-
Gaat Gasley eigenlijk nu met het geel op de camera rijden in 2019? meestal is het geel voor de 2e rijder.

• Aardappel
Sniffels schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:22:
[...]

Gaat Gasley eigenlijk nu met het geel op de camera rijden in 2019? meestal is het geel voor de 2e rijder.
Volgens mij wordt verstappen wel eerste rijder :Y

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Aardappel schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:23:
[...]

Volgens mij wordt verstappen wel eerste rijder :Y
Ik denk eerlijk gezegd dat het hem helemaal niets interesseert :P

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sniffels schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:22:
[...]
Ze hebben het bij FIA over de tweede auto, niet zozeer over een tweede rijder. Maar elk team zal dat zelf wel in mogen vullen verwacht ik. Ze hebben het over een eerste en tweede auto.

To help distinguish between a team’s two cars, the onboard cameras which sit on top of the main rollover structure are coloured differently. On the first car it must remain as it is supplied to the team (black) and on the second car it must be predominantly fluorescent yellow.

Testing, one, two ...

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
hardware-lover schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:35:
[...]

Ze hebben het bij FIA over de tweede auto, niet zozeer over een tweede rijder. Maar elk team zal dat zelf wel in mogen vullen verwacht ik. Ze hebben het over een eerste en tweede auto.

To help distinguish between a team’s two cars, the onboard cameras which sit on top of the main rollover structure are coloured differently. On the first car it must remain as it is supplied to the team (black) and on the second car it must be predominantly fluorescent yellow.
Yup, maar over het algemeen door de grid heen zijn het 2e rijders. Kimi, Bottas, Stoffel, Sirotkin.
Denk dat inderdaad max het geen drol kan schelen, maar toch.. ergens misschien toch weer wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:49
De gifbeker bij Renault is nog steeds niet leeg dit seizoen:
Renault heeft alweer n probleem. De motor van Ricciardo is na monza verkeerd in elkaar gezet. Nwe onderdelen worden nu ingevlogen in Singapore en om 02.00 vannacht moet tie t weer doen
Link: https://mobile.twitter.co...tatus/1040176715601993733

[ Voor 10% gewijzigd door U123456 op 13-09-2018 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:46
Allicht kwamen ze erachter dat ze een paar schroefjes over hadden ;-)
ArcticWolf schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:51:
[...]

Verkeerd in elkaar gezet :X *teh fuck* :F

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 12:30

Pathogen

Shoop Da Whoop

U123456 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:49:
[...]

Ik vraag me af hoeveel inhoud deze tweet daadwerkelijk heeft. Niemand gaat ooit merken of de auto om 02:00 of vandaag al om 16:00 in elkaar zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Pathogen schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:02:
[...]

Ik vraag me af hoeveel inhoud deze tweet daadwerkelijk heeft. Niemand gaat ooit merken of de auto om 02:00 of vandaag al om 16:00 in elkaar zat.
De auto's moesten vandaag in elkaar zitten voor de FIA testen, met draaiende motor en al.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Sniffels schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:40:
[...]

Yup, maar over het algemeen door de grid heen zijn het 2e rijders. Kimi, Bottas, Stoffel, Sirotkin.
Denk dat inderdaad max het geen drol kan schelen, maar toch.. ergens misschien toch weer wel.
Volgens mij is het over het grid heen de rijder die als laatste in het team is gekomen. Max, Gasly, Sainz...

• Bastie-88
  • Laatst online: 23:07
Leoon. schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:02:
[...]

Dat zou mij wellicht een zieke burn schelen. Dit jaar verbrand als een tomaat x factor 3. Neus is twee keer verveld >:)
Onderschat de sneeuw niet met het zonnetje erbij })

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Pathogen
  • Laatst online: 22-09 12:30

Pathogen

Shoop Da Whoop

ArcticWolf schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:04:
[...]

De auto's moesten vandaag in elkaar zitten voor de FIA testen, met draaiende motor en al.
Weer wat geleerd :Y

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

[...]

Ben benieuwd wanneer ze die stagiairs er eens uit flikkeren bij Red Bull en Renault :X
Tenminste, met dit soort berichten verwacht ik dat het wel stagiairs moeten zijn, want als ze dit professioneel vinden, dan denk ik dat ze beter een andere sport kunnen zoeken.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 13-09-2018 15:32 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ad heeft Max gesproken;
Met Verstappen namen we de mogelijk nog lege stoeltjes voor 2019 nog eens door, waar Vandoorne in theorie nog naar toe zou kunnen.Toro Rosso? ,,Ja, maar dat gaat niet gebeuren;, wist Verstappen ons te melden. Of hij een idee heeft wie bij het zusterteam van Red Bull zou moeten rijden? Verstappen, grinnikend: ,,Misschien. Maar dat kan ik niet zeggen. Of ik voorkeuren heb? Nee, geen voorkeuren. Ik weet wie er komt.
bron

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kevlar01 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:31:
Oh Kimi....

[...]

Volgens Sky Sports F1
Daarvoor was er nog een mooie vraag.
Waarom de keuze voor Sauber?
> Waarom niet?

Stilte..... Hij heeft wel de lachers op z'n hand zo :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:35
Martinspire schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:31:
[...]

Ben benieuwd wanneer ze die stagiairs er eens uit flikkeren bij Red Bull en Renault :X
Tenminste, met dit soort berichten verwacht ik dat het wel stagiairs moeten zijn, want als ze dit professioneel vinden, dan denk ik dat ze beter een andere sport kunnen zoeken.
Ja want F1 motoren zijn helemaal niet zo complex natuurlijk. De stagiair heeft vast een zuiger op z'n kop gemonteerd o.i.d.

Het kan zomaar een klein onderdeel zijn wat niet goed is/ontbreekt en er voor zorgt dat de motor niet werkt. Wat ik eerder gek vind is dat Red Bull of zeker Renault als motor leverancier niet álle onderdelen op voorraad heeft tijdens een overzeese GP

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

B-Real schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:41:
[...]

Ja want F1 motoren zijn helemaal niet zo complex natuurlijk. De stagiair heeft vast een zuiger op z'n kop gemonteerd o.i.d.

Het kan zomaar een klein onderdeel zijn wat niet goed is/ontbreekt en er voor zorgt dat de motor niet werkt. Wat ik eerder gek vind is dat Red Bull of zeker Renault als motor leverancier niet álle onderdelen op voorraad heeft tijdens een overzeese GP
Tsjah, ze zullen denk ik best een reserve motor bij zich hebben, maar geen reserve onderdelen misschien.
hoewel; het verhaal gaat dat de MGU's van Renault ook alweer op zijn.

Blij als dat gepruts volgend jaar voorbij is zeg...

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:52
[...]

Maar weet iemand ook wat er verkeerd is? Als ze onderdelen moeten laten invliegen dan is het niet zo dat ze simpelweg wat omgedraaid hebben. Zouden ze een oud onderdeel er in hebben gezet waar een nieuw had horen te zitten. Of zouden ze er achter zijn dat ze al die tijd a 2 cilinders zijn vergeten te monteren.

Max had het er toch ook al eerder over dat die motoren soms kapot in de garage geleverd worden. En dat ze die dingen soms eerst moesten repareren voor dat ze op de auto geschroefd konden worden.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bastie-88
Edgenumber schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:47:
[...]

Maar weet iemand ook wat er verkeerd is? Als ze onderdelen moeten laten invliegen dan is het niet zo dat ze simpelweg wat omgedraaid hebben. Zouden ze een oud onderdeel er in hebben gezet waar een nieuw had horen te zitten. Of zouden ze er achter zijn dat ze al die tijd a 2 cilinders zijn vergeten te monteren.

Max had het er toch ook al eerder over dat die motoren soms kapot in de garage geleverd worden. En dat ze die dingen soms eerst moesten repareren voor dat ze op de auto geschroefd konden worden.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DcS6Sw7W0AAm4bV.jpg

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:35
MikeyMan schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:46:
[...]

Tsjah, ze zullen denk ik best een reserve motor bij zich hebben, maar geen reserve onderdelen misschien.
hoewel; het verhaal gaat dat de MGU's van Renault ook alweer op zijn.

Blij als dat gepruts volgend jaar voorbij is zeg...
Ze zullen doorgaans idd hele units vervangen en geen losse onderdelen (afgezien van bijv. een MGU of bougie o.i.d.). Dat gaat sneller en is betrouwbaarder dan losse onderdelen vervangen. Zal ook wel niet kunnen gezien de kleine marges die er zijn en het feit dat de motoren op een testbank al ingedraaid zijn.

Toch vind ik het raar dat ze voor de "what if" situaties als deze niet gewoon álle onderdelen minmaal 1x op voorraad hebben voor de zes auto's die mee rijden.

Anyway, Ricciardio heeft denk ik geluk dat ze de tijd hebben om nog iets in te vliegen. Anders had wellicht een grid straf betekend, uitgerekend in het weekend dat de Red Bulls wellicht een grote kans maken op een podium/overwinning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smurf_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:25
B-Real schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:58:
[...]

Toch vind ik het raar dat ze voor de "what if" situaties als deze niet gewoon álle onderdelen minmaal 1x op voorraad hebben voor de zes auto's die mee rijden.
Aliexpress is sneller met leveren dan Renault vanuit Frankrijk. En waarschijnlijk nog betrouwbaarder ook :+

• Aardappel
B-Real schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:58:
[...]

Ze zullen doorgaans idd hele units vervangen en geen losse onderdelen (afgezien van bijv. een MGU of bougie o.i.d.). Dat gaat sneller en is betrouwbaarder dan losse onderdelen vervangen. Zal ook wel niet kunnen gezien de kleine marges die er zijn en het feit dat de motoren op een testbank al ingedraaid zijn.

Anyway, Ricciardio heeft denk ik geluk dat ze de tijd hebben om nog iets in te vliegen. Anders had wellicht een grid straf betekend, uitgerekend in het weekend dat de Red Bulls wellicht een grote kans maken op een podium/overwinning.
Zoals Monaco voor Max niet lukte, lukt de GP van Singapore niet voor RIC, ookal was het Max zijn eigen fout en deze in Singapore niet die van RIC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
Iemand een idee waarom Max's "Wheelbang" 21 pagina's (and counting) op Autosport Forum doorgaat?
Britse moderators, wellicht?

.. Mijn naam is Rick (hallo!) en heb wat tegels op dit Tweakers F1 forum getimmerd lang geleden.. F3 tijd, denk ik.
Ik lees hier nog regelmatig... groetjes aan ouwe metgezel 'Alwaysleft' . (Zie hem hier ook niet meer posten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:16
hardware-lover schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:47:
[...]

In een recent artikel op AMuS beweren ze dat het juist niet uit aero komt, maar eerder uit het power gedeelte (elektrisch/mechanisch/beiden), maar de vinger krijgt niemand er helemaal achter.
Kijkend naar hoe Haas en vooral ook Sauber het nu doen denk ik toch echt dat het vooral de krachtbron is waar Ferrari flinke stappen heeft gezet.... Ze zullen hun aero bevindingen niet delen met hun klanten teams :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tethtoril schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 02:29:
Iemand een idee waarom Max's "Wheelbang" 21 pagina's (and counting) op Autosport Forum doorgaat?

.. Mijn naam is Rick (hallo!) en heb wat tegels op dit Tweakers F1 forum getimmerd lang geleden.. F3 tijd, denk ik.
Ik lees hier nog regelmatig... groetjes aan ouwe metgezel 'Alwaysleft' . (Zie hem hier ook niet meer posten?)
Tsjah, vraag is, wat is dan de strekking van de discussie? Als het gaat om wel/niet straffen is dat ook iets waar je lang over kunt discussiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:55

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Ze zouden een spel Dammen nog verkloten :P :X

Het is echt triest hoe Renault sinds deze motorformule vrij consequent de zaken niet voor elkaar heeft. Het slaat nergens op, als fabrikant moet je dat zeker niet willen... Maar het lijkt er inderdaad bijna op alsof men het bewust doet :') Het zijn nou niet bepaald monteurs van het niveau'tje KwikFit die daar werken 8)7 En dan nog weet men dergelijke rommel af te leveren |:( Een miskleum begaan, dat doen we allemaal wel eens.. Maar kom op zeg :/

Ik dacht op de twitter link te klikken, maar de grote heer Mol heeft mij op twitter geblokkeerd nadat ik opbouwende kritiek uitte richting zijn collega Plooij :')

[ Voor 27% gewijzigd door Destruction op 14-09-2018 08:47 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09 11:44

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Het toont ook maar weer de laksheid van die Fransen en de reden dat ik het Franse troep noem, het gaat gewoon te vaak mis bij zaken die niet mis hoeven te gaan. Als het in de race kapot gaat is pech en mogelijk een ontwerpprobleem, maar het al kapot of onvolledig leveren is gewoon laksheid van je personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Laatst online: 19:56
Destruction schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:43:
[...]
Ik dacht op de twitter link te klikken, maar de grote heer Mol heeft mij op twitter geblokkeerd nadat ik opbouwende kritiek uitte richting zijn collega Plooij :')
Wat een held op sokken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Tethtoril schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 02:29:

https://forums.autosport....ited/page-18#entry8517794 O-)

Het gaat al 20 pagina's over hetzelfde daar. Autosport is een Brits forum met een ontzettende Britse bias. Elke fout van Verstappen komt daar onder het vergrootglas. Maar goed, we gaan hier natuurlijk niet een ander forum zitten bespreken. ;)

De IndyCar topicstarts zijn daar wel fenomenaal trouwens. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Zo rond eind november in het geval van RBR. Dat is ze eind juni al medegedeeld toen ze ook in de file stonden rond Paul Ricard. Verder mogen als straf de slechts presterende Renault monteurs naar McLaren. :+

Maar het is wel beschamend aan het worden en het houdt ook maar niet op. Het is een miljoenensport waar teams met een budget van "maar" $100 miljoen constant failliet dreigen te gaan. Zaken zoals een motor met een gebroken krukas of een motor verkeerd assembleren waarna je reserveonderdelen van de andere kant van de wereld moet halen is onacceptabel. Kijk naar Honda. Die hebben elke race, twee reserve PU's volledig geassembleerd klaarstaan in de garage van het team. Verder zullen die echt wel reserveonderdelen hebben liggen. Idem voor Ferrari en Mercedes. Gebeurd daar wat, dan hebben ze de PU zo vervangen. Met Renault is het nu voor het tweede jaar onderdelen bij elkaar schrapen. En dan vraag je je af waarom ik een probleem heb met Renault. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:14
@DaniëlWW2 "No love lost" voor jou aan het einde van de Renault/RBR samenwerking… toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:46
Het zou mij niet verbazen dat de problemen met de aanlevering van zooi van franse makelij, al langer duurt dan de afgelopen 2 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:18:
@DaniëlWW2 "No love lost" voor jou aan het einde van de Renault/RBR samenwerking… toch?
Als ik niet doodsaai was dan zou ik er zowat een feestje houden. :P
Maar ik hou een slag om de arm voor 2019 en ga me niet rijk rekenen. Met Honda mag je er in ieder geval op rekenen dat ze reserveonderdelen hebben, maar of alles het zeven raceweekenden volhoud zien we wel. Ik zou er ook geen enkel probleem mee hebben als de PU's in vijf weekenden worden afgeschreven en dan vervangen. Max kan het waarschijnlijk ook niks schelen dus waarom niet?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18
Vroeger op school ook vaak genoeg gehoord van de leerkrachten: er is een verschil tussen niet willen en niet kunnen.

Als Honda faalt kunnen ze het niet, als Renault faalt willen ze het niet.

Het is werkelijk onbeschrijflijk wat een amateuristische bende het daar is. Begin ook steeds minder te begrijpen waarom Ricciardo uitgerekend daar getekend heeft. Ben bang dat 2019 een heel frustrerend jaar voor hem wordt waarbij hij maar beter iedere goed kan controleren of bijvoorbeeld z'n tickets wel geboekt zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:22:
[...]

Als ik niet doodsaai was dan zou ik er zowat een feestje houden. :P
Maar ik hou een slag om de arm voor 2019 en ga me niet rijk rekenen. Met Honda mag je er in ieder geval op rekenen dat ze reserveonderdelen hebben, maar of alles het zeven raceweekenden volhoud zien we wel. Ik zou er ook geen enkel probleem mee hebben als de PU's in vijf weekenden worden afgeschreven en dan vervangen. Max kan het waarschijnlijk ook niks schelen dus waarom niet?
+1 als dat ook betekent dat de Honda die 5 races sterk genoeg is om de Merc/Ferr te matchen. Die gridstraffen (2x (als ik het goed tel)) zijn niet zo belangrijk. Ik verwacht namelijk nog steeds dat bij een start achteraan de RBR-Honda dan nog makkelijk naar p5/p6 (of beter) kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
alexbl69 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:34:
Vroeger op school ook vaak genoeg gehoord van de leerkrachten: er is een verschil tussen niet willen en niet kunnen.

Als Honda faalt kunnen ze het niet, als Renault faalt willen ze het niet.

Het is werkelijk onbeschrijflijk wat een amateuristische bende het daar is. Begin ook steeds minder te begrijpen waarom Ricciardo uitgerekend daar getekend heeft. Ben bang dat 2019 een heel frustrerend jaar voor hem wordt waarbij hij maar beter iedere goed kan controleren of bijvoorbeeld z'n tickets wel geboekt zijn.
Ik denk dat de reden dat hij daar getekend heeft vrij simpel is.

Momenteel legt hij het af tegen verstappen met gelijkaardig materiaal.
Oké hij heeft de pechduivel op zijn schouder dit seizoen en dat heeft hij mee, maar dat houd een keer op.
Als de RBR Honda volgend jaar heel blijft (ongeacht waar ze dan rijden) en hij wordt op waarde geklopt vergooit hij zijn kansen om in 2021 naar een topteam te gaan.
(Let wel, zijn beslissing (03/08) was genomen voordat bekent werd dat ze de huidige motoren formule nog behouden (31/08 als ik me niet vergis))

Ik denk dat dit meegespeeld heeft in zijn beslissing, alle topcoureurs liggen tot 2020 vast en daarna is het open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Gezien de seat-fitting en de aanwezigheid van Buemi in de paddock verwacht ik dat de Toro Rosso stoel voor 2019 gevuld is.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DnCg5uBVYAAZzUf.jpg

geeft wel leven in de brouwerij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:18

Edd

nachtnet schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:10:
Gezien de seat-fitting en de aanwezigheid van Buemi in de paddock verwacht ik dat de Toro Rosso stoel voor 2019 gevuld is.

[Afbeelding]

[YouTube: Sébastien Buemi In Extraordinary Post-Race Tirade! Hydro-Quebec Montreal ePrix]
Dan krijgt hij het wel druk volgend seizoen... F1, WEC, FE... :+
En wat zou Toyota hiervan vinden? ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Er zullen in de WEC & FE contracten zonder twijfel clausules zitten dat als er een stoeltje in F1 aangeboden wordt het contract vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Edd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:15:
[...]

Dan krijgt hij het wel druk volgend seizoen... F1, WEC, FE... :+
En wat zou Toyota hiervan vinden? ;)
Ik las laatst dat hij nog steeds niet voor Nissan heeft getekend in de FE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 22-09 20:26

[Afbeelding]

[YouTube: Sébastien Buemi In Extraordinary Post-Race Tirade! Hydro-Quebec Montreal ePrix]
Ik zie een Red Bull blousje en geen Torro Rosso. Zal Max teruggezet worden naar TR? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 12:46
@LoeWn Misschien was de juiste maat op bij TR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Crazy D

I think we should take a look.

LoeWn schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:14:
[...]

Ik zie een Red Bull blousje en geen Torro Rosso. Zal Max teruggezet worden naar TR? :+
Oude kleding, zonde om weg te gooien, kun je gewoon blijven dragen tot het echt kapot is. Toch nog een beetje Nederlander he :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

Wom

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DnC3UahW4AAKFNu.jpg:large

Hamilton contractverlenging confirmed :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gimArbQhCwCZ9vbHs4E0KIiu/full.png
het wordt er niet beter op zo .... amper 10% is baan ....

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 14-09-2018 11:46 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:33
.... Begin ook steeds minder te begrijpen waarom Ricciardo uitgerekend daar getekend heeft...
Misschien omdat hij iets anders doet dan met een paardenbril op, kritiek geven op renault (niet specifiek op jou maar beste stukje om te quoten).

Ik heb nu het ganse race topic doorzocht maar het enigste dat ik vind over een verkeerd gemonteerde motor is een tweet van een Nederlandse "journalist". Maar dat is blijkbaar genoeg om al pagina's lang kritiek te spuien op monteurs van Renault. Zijn er nog andere bronnen dan die ene tweet? Het is natuurlijk mogelijk dat ik er over heb gelezen.

Iets wordt gemonteerd, er loopt iets fout en het wordt opgelost.En waarom geen onderdeel laten overvliegen als ze toch nog ruim de tijd hebben. Als ik mij niet vergis, gebeurt dat bij ieder team maar zitten ze er zo niet op met een vergrootglas. Ook gebeurt het iedere wedstrijd dat onderdelen worden ingevlogen. Dus wat is er hier nu zo speciaal aan?

Er moeten, als ik het goed begrijp, onderdelen van de motor vervangen worden. Hoe kan dat? De blokken zijn toch verzegeld? In de comments op die tweet staat dat ze geen grid straf krijgen. Hoe kan dat? Welk onderdeel was het? Was het wel een onderdeel dat gemonteerd werd door Renault?

Is dit bericht eigenlijk bevestigd door Red Bull? Ik kan me echt niet voorstellen dat ze deze kans zouden laten liggen om Renault zwart te maken.

Ik lees verschillende keren over een kapotte krukas in Spa. Maar de enigste bron die ik daar over vind, is één interview met Verstappen die daarover spreekt.
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:14:
[...]

Zo rond eind november in het geval van RBR. Dat is ze eind juni al medegedeeld toen ze ook in de file stonden rond Paul Ricard. Verder mogen als straf de slechts presterende Renault monteurs naar McLaren. :+

Maar het is wel beschamend aan het worden en het houdt ook maar niet op. Het is een miljoenensport waar teams met een budget van "maar" $100 miljoen constant failliet dreigen te gaan. Zaken zoals een motor met een gebroken krukas of een motor verkeerd assembleren waarna je reserveonderdelen van de andere kant van de wereld moet halen is onacceptabel. Kijk naar Honda. Die hebben elke race, twee reserve PU's volledig geassembleerd klaarstaan in de garage van het team. Verder zullen die echt wel reserveonderdelen hebben liggen. Idem voor Ferrari en Mercedes. Gebeurd daar wat, dan hebben ze de PU zo vervangen. Met Renault is het nu voor het tweede jaar onderdelen bij elkaar schrapen. En dan vraag je je af waarom ik een probleem hem met Renault. :/
Moet zeggen dat ik mij oprecht afvraag waarom jij zo'n probleem hebt met Renault. Als dat met die krukas al gebeurd is, zal het zeker en vast ook bij andere teams gebeuren maar ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld Ferrari niet naar buiten gaat brengen dat hun krukas verkeerd gemonteerd was of zo. Of misschien Mercedes (motorbouwer) vergeten die op het allerlaatste nippertje hun nieuwe spec motor terug trok (dacht Canada).
Onderdelen overvliegen van de andere kant van de wereld doet ieder team.
Tuurlijk dat Honda reserve PU's heeft. Ze veranderen vaker van motor dan van onderbroek bij Honda (om het beetje overdreven te zeggen). Zij zitten in testfase en kunnen niet anders dan reserve motoren mee nemen.
En wie zegt dat Renault geen reserve motoren mee heeft? Ze kunnen toch niet anders dan reserve motoren mee hebben? Anders zou dat betekenen dat, als er een renault motor ploft tijdens FP1, die auto de rest van het weekend niet rijdt

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:18

Chiron

Moderator Discord

[Afbeelding]

Wordt Buemi niet gewoon testrijder/reservepiloot? Als er iemand doorschuift vanaf dat team naar een rijderszitje zal ook dat gat opgevuld moeten worden.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Kenhas schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:51:

Moet zeggen dat ik mij oprecht afvraag waarom jij zo'n probleem hebt met Renault. Als dat met die krukas al gebeurd is, zal het zeker en vast ook bij andere teams gebeuren maar ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld Ferrari niet naar buiten gaat brengen dat hun krukas verkeerd gemonteerd was of zo. Of misschien Mercedes (motorbouwer) vergeten die op het allerlaatste nippertje hun nieuwe spec motor terug trok (dacht Canada).
Onderdelen overvliegen van de andere kant van de wereld doet ieder team.
Tuurlijk dat Honda reserve PU's heeft. Ze veranderen vaker van motor dan van onderbroek bij Honda (om het beetje overdreven te zeggen). Zij zitten in testfase en kunnen niet anders dan reserve motoren mee nemen.
En wie zegt dat Renault geen reserve motoren mee heeft? Ze kunnen toch niet anders dan reserve motoren mee hebben? Anders zou dat betekenen dat, als er een renault motor ploft tijdens FP1, die auto de rest van het weekend niet rijdt
Omdat er bij Ferrari of Mercedes nauwelijks eens wat kapot gaat op de baan. Die zorgen er wel voor dat alles werkt voordat de auto's de baan op gaan. Net zoals bij Renault hebben Ferrari en Mercedes ook twee klantenteams. Bij die teams zijn er al helemaal bijna nooit problemen.

Bij Renault daarentegen gaat er regelmatig wat kapot, worden er ook veel sneller onderdelen vervangen omdat ze al versleten zijn, en dan is het totaalpakket ook nog eens merkbaar slechter in prestaties dan Ferrari of Mercedes. Zelfs Honda die de afgelopen jaren systematisch bespot zijn, doen het op het moment beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Inmiddels is de 2012 auto ook in andere kleuren te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:13
Vrij simpel. Bij Red Bull legt hij het af tegen Verstappen en zakt zijn marktwaarde alleen maar als hij daar blijft. Ferrari en Mercedes willen hem niet, dan blijft Renault als enige fabrieksteam over. Bij Renault heeft hij nog kans om te winnen als die toch de top weten te halen. Vraag is natuurlijk of dat ze gaat lukken. Maar voor Ricciardo is het momenteel in feite zijn enige kans nog op een 'top' zitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ari Gold schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:40:
[...]

Net zei Rick dat dit Stroll zn laatste weekend in de Williams is.

Dus Kubica volgende race in de wagen?
Even een weekend lang hopen dat Stroll gewoon de F1 uitgeknikkerd wordt dus, maar zal helaas wel zijn RPFI overstap worden. Zonde dat zo'n talentloos persoon een goede auto gaat krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom

Wom

Nog veel meer info en plaatjes van de 2021 wagens: https://www.formula1.com/...FMwkqp1eUumW8qUG0S8k.html

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2021/3%20cars%20Red%20Bull%20Ferrari.jpg.transform/9col/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2021/Concept%201.jpg.transform/9col/image.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2021/Picture3.png.transform/9col/image.png

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2021/Concept3.jpg.transform/9col/image.jpg

Drie verschillende concepten dus :)

[ Voor 24% gewijzigd door Wom op 14-09-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wel tof dat ze mogelijk een 'speer/lans' krijgen om andere autos uit te schakelen, beetje mad-max :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tomcatter_31 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:22:
[...]

Vrij simpel. Bij Red Bull legt hij het af tegen Verstappen en zakt zijn marktwaarde alleen maar als hij daar blijft. Ferrari en Mercedes willen hem niet, dan blijft Renault als enige fabrieksteam over. Bij Renault heeft hij nog kans om te winnen als die toch de top weten te halen. Vraag is natuurlijk of dat ze gaat lukken. Maar voor Ricciardo is het momenteel in feite zijn enige kans nog op een 'top' zitje.
toen lewis zijn winnende auto verruilde voor mercedes verklaarde iedereen hem voor gek [..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
mark-k schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:25:
[...]

Even een weekend lang hopen dat Stroll gewoon de F1 uitgeknikkerd wordt dus, maar zal helaas wel zijn RPFI overstap worden. Zonde dat zo'n talentloos persoon een goede auto gaat krijgen.
Aan de andere kant is het de vraag of die goede auto überhaupt op de grid zou staan zonder Stroll senior.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 23-09 11:54
Wom schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:33:
Nog veel meer info en plaatjes van de 2021 wagens: https://www.formula1.com/...FMwkqp1eUumW8qUG0S8k.html

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Weet niet wanneer deze plaatjes gemaakt zijn maar erger me enorm aan die 3 op die redbull xD er moet nog een 3 bij staan.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:13
himlims_ schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:39:
[...]

toen lewis zijn winnende auto verruilde voor mercedes verklaarde iedereen hem voor gek [..]
Klopt. Als Renault het ineens op de rails krijgt, kan het zomaar goed uitpakken voor Ric. Je weet nooit hoe het gaat lopen. Echter zijn er wel wat factoren die verschillen. Mercedes kreeg het nieuwe motorreglement mee toen Lewis overstapte. Dat is nu bij Renault niet het geval. En de omstandigheden van Lewis' overstap lagen ook wel iets anders dan die van Ric. Maar je weet nooit hoe het gaat lopen idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 20:53
mark-k schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:02:
[...]

Stroll Senior =/= Stroll junior. "Ja maar mijn papa..." gebruikten we op de kleuterschool, niet in de grote mensen wereld.
??
Volgens mij ben jij niet helemaal bekend met de grote mensenwereld als je dat denkt. Dat geldt misschien voor normale mensen, maar doorgaans niet voor mensen met zoveel cash als een Stroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:45

TrekDr0p

QR niet scannen

Martin0 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:42:
[...]

Weet niet wanneer deze plaatjes gemaakt zijn maar erger me enorm aan die 3 op die redbull xD er moet nog een 3 bij staan.
RIC confirmed 2021 RedBull

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

mark-k schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:02:
[...]

Stroll Senior =/= Stroll junior. "Ja maar mijn papa..." gebruikten we op de kleuterschool, niet in de grote mensen wereld.
Als ik in Lance zijn schoenen stond, zou ik net zo goed gebruik maken van de mogelijkheden.

En degenen die zeggen dat ze niet gebruik zouden maken van zo'n 'kruiwagen', die liegen alsof het gedrukt staat.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:45

TrekDr0p

QR niet scannen

albino71 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:13:
[...]

Als ik in Lance zijn schoenen stond, zou ik net zo goed gebruik maken van de mogelijkheden.

En degenen die zeggen dat ze niet gebruik zouden maken van zo'n 'kruiwagen', die liegen alsof het gedrukt staat.
Maar zal Papa stroll ook mans genoeg zijn als zoonlief niet presteert in de RPFI hem gewoon inruild voor een betere coureur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Weg met de vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 23-09 11:40

Damian

Insane Obtrusion

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik snap dit niet helemaal. De teams krijgen toch de vrijheid om een auto te ontwerpen binnen de geldende reglementen. Hoe willen ze de regels dan zo maken dat er auto's uit komen die er zo uitzien in 2012 :/ Verder zal elk team zijn eigen interpretatie vinden in de regels en ook loopholes vinden a-la T-wing e.d.

Ik moet nog maar zien of dit wel heel realistisch is qua design.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Robertdj schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:41:
[...]

Aan de andere kant is het de vraag of die goede auto überhaupt op de grid zou staan zonder Stroll senior.
Het is niet alleen Stroll sr, het was een consortium die hele zooitje heeft gekocht, maar zonder hem waren er nog 2 groepen die FI wilde kopen, daar kwam later ook de mogelijke rechtzaak voor omdat 1 van de partijen van mening was dat het bieden op het team niet eerlijk is verlopen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

TrekDr0p schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:16:
[...]

Maar zal Papa stroll ook mans genoeg zijn als zoonlief niet presteert in de RPFI hem gewoon inruild voor een betere coureur?
Wellicht dat Lance dan de eer aan zichzelf houdt, maar ik denk 't niet.

Ik krijg uiteraard ook het gevoel dat Lance tot op het bot verwend is en alles voor elkaar krijgt bij paps en mams, dus hem er uit gooien? Zal niet gebeuren.

Als het niveau van Lance echt helemaal niet acceptabel wordt, of als het te veel gaat kosten allemaal, dan zal de familie Stroll wel in zijn geheel uit de F1 stappen.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
TrekDr0p schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:16:
[...]

Dan koopt hij een beter team voor zijn zoon.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Damian schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:18:
[...]

Ik snap dit niet helemaal. De teams krijgen toch de vrijheid om een auto te ontwerpen binnen de geldende reglementen. Hoe willen ze de regels dan zo maken dat er auto's uit komen die er zo uitzien in 2012 :/ Verder zal elk team zijn eigen interpretatie vinden in de regels en ook loopholes vinden a-la T-wing e.d.

Weet niet of er concept art is te vinden van een paar jaar terug van auto's die nu rondrijden.
Denk dat dat er ook anders uitziet dan het daadwerkelijke eindresultaat.

Net zoals de conceptcars van reguliere auto's, dat zijn meestal futuristische designs die het uiteindelijk niet redden.

Moet wel zeggen dat het er geinig uitziet, al ziet de halo er een beetje cartoony uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apart... Geen van die drie concepten lijkt die kappen over de achterwielen te hebben die de bovenste artist impression juist weer wel heeft...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

albino71 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:13:
[...]

Dat. Maar iemand die het echt niet kon was allang onder de druk van het F1 wereldje bezweken. Wat dat betreft doet Lance het echt niet zo slecht als iedereen doet voor komen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kevlar01 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:20:
[...]

Weet niet of er concept art is te vinden van een paar jaar terug van auto's die nu rondrijden.
Denk dat dat er ook anders uitziet dan het daadwerkelijke eindresultaat.

Net zoals de conceptcars van reguliere auto's, dat zijn meestal futuristische designs die het uiteindelijk niet redden.

Moet wel zeggen dat het er geinig uitziet, al ziet de halo er een beetje cartoony uit.
Dit is volgens mij 1 van de eerste keren dat ze zo breed inzetten op concepten voor de toekomst in actuele zin, de oudere concepten (al sinds 2010) waren meer 'visies', of de ene kant op richting style van de X2010, of gewoon meer een futuristische laagje erop zoals vloeiende ronde lijnen.

Gaan ze er op lijken? Best wel een beetje. Maar een concept is niets meer dan een schets die geen rekening houd met regels en consequenties, zoals zo'n losse achterwiel-kap, en natuurlijk de mogelijke misbruik van al die zaken. Zoals je zegt, concept van een auto lijkt vaak niet op het uiteindelijk model, dan moeten ze rekening houden met alle regels, veiligheid en functionaliteit.

Concrete concepten kan ik me alleen herinneren van 1 of andere Nederlander, jaar of 4 geleden, waar de 'hype' juist hardere 'stealth' lijnen waren ipv die mooie golvende lijnen, Echo of the future ofzo heette dat.

Maar vergeet ook niet dat smaak veranderd, ik vind zelf 2003/2004 veruit de mooiste auto's, ander zeggen juist begin 90's, of juist de meest recente wagens, ik ben nooit fan geweest van zulke 'golvende ronde' lijnen, omdat dit veelal gelijk staat aan gros van die conceptcars die je toch nooit in het echt zal zien.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 14-09-2018 13:28 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 23:59

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Design gaat een beetje richting Indycar v2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50
Damian schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:18:
[...]

Dat hoeft an zich niet zo moeilijk te zijn. Nu zullen er bepaalde dimensies zijn aan bv de front-wing end plate. Als je zegt dat die ineens 30cm hoger mag zijn dan zullen de teams daar ook gebruik van proberen te maken, of in de regels komt gewoon te staan dat die 30cm hoger moet zijn, dus verplichten i.p.v. toestaan.

Hetzelfde als de auto's in 2017 "ineens" een stuk breder waren, dit kwam ook door veranderende regels. En ik vermoed dat daarin ook gewoon een minimale en maximale breedte staat waaraan de auto's moeten voldoen.

De auto's zien er nu uit zoals ze eruit zien omdat dit is wat binnen de regels mag. Met nieuwe regels mogen/moeten dus ook andere dingen, en dus krijg je iets wat op die concept car lijkt. Dit i.t.t. de RB X2010 die gewoon door Red Bull is gemaakt als concept "voor de toekomst/zonder regels". Deze nieuwe concepten zijn van FOM waarbij Ross Brawn nu met een team heeft gekeken hoe ze de huidige problemen kunnen aanpakken (dirty air etc) en hoe de auto er dan uit zou komen te zien. Dit is daarvan het resultaat, en met regelgeving kan FOM/FIA de teams dwingen om zo'n soort auto te maken. En natuurlijk zal er ook dan weer variatie zijn en mogelijk de eerste jaren een aantal loopholes zoals we in 2017 de T-wing hadden. Waarvan elk team wist dat de loophole er was, iedereen claimde dat het niet nodig was, en sommige teams zelfs al bij de presentatie het ding erop hadden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mag de Halo wel zo geïntegreerd zijn?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 22:50
albino71 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:34:
Mag de Halo wel zo geïntegreerd zijn?
De halo is een standaard component waarbij de FOM/FIA bepaald hoe het ding eruit ziet. Als de FOM in de toekomst het ding er zo uit wil laten zien en zo wil integreren zal dat dus vast wel gebeuren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/2021/3%20cars%20Red%20Bull%20Ferrari.jpg.transform/9col/image.jpg
Trouwens, aan de baan te zien lijkt me dit een Oval.
Daytona? Of komt Indianapolis weer terug? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ankona schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:20:
[...]

Dan koopt hij een beter team voor zijn zoon.
Dan koop hij een Mercedes ;) geeft 'ie Maylander een gouden handdruk en kan Lance toch af en toe voorop rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ATS

ATS

dr.lowtune schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:50:
[...]

Dan koop hij een Mercedes ;) geeft 'ie Maylander een gouden handdruk en kan Lance toch af en toe voorop rijden.
Om de safety car te rijden moet je allereerst wel safe kunnen rijden natuurlijk... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Mag hij hopen dat GRO nog niet met pensioen gaat want met Lance in de SC heb je kans dat dat ding amper nog uit hoeft te rukken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Qua design ziet die concept car er wel gaaf uit zeg. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 21:05

WhySoSerious

Be the change.

kevlar01 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:36:
[Afbeelding]
Nog belangrijker, RBR ligt voor op Ferrari!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22-09 16:47
kevlar01 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:36:
[Afbeelding]
Volgens mij geen Daytona (zeker geen Indianapolis).
Ik denk zelf dat het misschien Talledega is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica