Misschien omdat hij iets anders doet dan met een paardenbril op, kritiek geven op renault (niet specifiek op jou maar beste stukje om te quoten).
Ik heb nu het ganse race topic doorzocht maar het enigste dat ik vind over een verkeerd gemonteerde motor is een tweet van een Nederlandse "journalist". Maar dat is blijkbaar genoeg om al pagina's lang kritiek te spuien op monteurs van Renault. Zijn er nog andere bronnen dan die ene tweet? Het is natuurlijk mogelijk dat ik er over heb gelezen.
Iets wordt gemonteerd, er loopt iets fout en het wordt opgelost.En waarom geen onderdeel laten overvliegen als ze toch nog ruim de tijd hebben. Als ik mij niet vergis, gebeurt dat bij ieder team maar zitten ze er zo niet op met een vergrootglas. Ook gebeurt het iedere wedstrijd dat onderdelen worden ingevlogen. Dus wat is er hier nu zo speciaal aan?
Er moeten, als ik het goed begrijp, onderdelen van de motor vervangen worden. Hoe kan dat? De blokken zijn toch verzegeld? In de comments op die tweet staat dat ze geen grid straf krijgen. Hoe kan dat? Welk onderdeel was het? Was het wel een onderdeel dat gemonteerd werd door Renault?
Is dit bericht eigenlijk bevestigd door Red Bull? Ik kan me echt niet voorstellen dat ze deze kans zouden laten liggen om Renault zwart te maken.
Ik lees verschillende keren over een kapotte krukas in Spa. Maar de enigste bron die ik daar over vind, is één interview met Verstappen die daarover spreekt.
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:14:
[...]
Zo rond eind november in het geval van RBR. Dat is ze eind juni al medegedeeld toen ze ook in de file stonden rond Paul Ricard. Verder mogen als straf de slechts presterende Renault monteurs naar McLaren.
Maar het is wel beschamend aan het worden en het houdt ook maar niet op. Het is een miljoenensport waar teams met een budget van "maar" $100 miljoen constant failliet dreigen te gaan. Zaken zoals een motor met een gebroken krukas of een motor verkeerd assembleren waarna je reserveonderdelen van de andere kant van de wereld moet halen is onacceptabel. Kijk naar Honda. Die hebben elke race, twee reserve PU's volledig geassembleerd klaarstaan in de garage van het team. Verder zullen die echt wel reserveonderdelen hebben liggen. Idem voor Ferrari en Mercedes. Gebeurd daar wat, dan hebben ze de PU zo vervangen. Met Renault is het nu voor het tweede jaar onderdelen bij elkaar schrapen. En dan vraag je je af waarom ik een probleem hem met Renault.

Moet zeggen dat ik mij oprecht afvraag waarom jij zo'n probleem hebt met Renault. Als dat met die krukas al gebeurd is, zal het zeker en vast ook bij andere teams gebeuren maar ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld Ferrari niet naar buiten gaat brengen dat hun krukas verkeerd gemonteerd was of zo. Of misschien Mercedes (motorbouwer) vergeten die op het allerlaatste nippertje hun nieuwe spec motor terug trok (dacht Canada).
Onderdelen overvliegen van de andere kant van de wereld doet ieder team.
Tuurlijk dat Honda reserve PU's heeft. Ze veranderen vaker van motor dan van onderbroek bij Honda (om het beetje overdreven te zeggen). Zij zitten in testfase en kunnen niet anders dan reserve motoren mee nemen.
En wie zegt dat Renault geen reserve motoren mee heeft? Ze kunnen toch niet anders dan reserve motoren mee hebben? Anders zou dat betekenen dat, als er een renault motor ploft tijdens FP1, die auto de rest van het weekend niet rijdt