[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 96 Laatste
Acties:
  • 557.027 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 13:01
Destruction schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:58:
[...]

Ja, dat dus.. Red Bull heeft Toro Rosso, Ferrari heeft Sauber, Mercedes had de resten van Manor moeten kopen, om hun jonge talent een kans te geven. Of recenter Force India. Of hun beide rijders eruit moeten gooien en Ocon en Wehrlein/Russell in die auto's zetten.

Door dat allemaal niet te doen en vervolgens te gaan piepen dat de jeugd op deze manier geen kans krijgt, is nogal triest :') Trouwens, ook bijzonder dat Ferrari doet alsof ze totaal verrast zijn door de move van Kimi.. Houd toch op, maffe italianen. Dat hebben jullie gewoon allemaal netjes zo geregeld achter de schermen :')
Wehrlein... ach schijnt dat een aantal teams ook gewoon echt niet blij met 'm waren en dat het daarom moeilijk was voor Mercedes om hem kwijt te kunnen in de F1.

Ocon is denk ik een situatie waar Mercedes totaal niet op geanticipeerd heeft. Als heel die bom rond Force India, en de overstap van Ricciardo naar Renault eerder was gebarsten dan had het mij echt niet verbaasd als ze Bottas op straat hadden gezet.

Nu is alles op gang gekomen op een moment dat Bottas z'n contract al getekend heeft. Helaas pindakaas, en dan mist Mercedes inderdaad wel een team waarin ze echt grote invloed hebben. Toch zie je het wel vaker dat grote teams niet voor jonge talenten kiezen. Ferrari doet het nu voor het eerst, voorheen kozen ze nooit voor jong talent. Ja, Massa heeft een kans gekregen maar die was op het eerste moment al duidelijk een tweede coureur achter Schumacher.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• devil-strike
  • Laatst online: 03-09 17:54
Wel nee, heb daar 2 van en na 3maand motortje naar zijn kloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Volgende podcast. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
XyritZz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:47:
[...]

Wehrlein... ach schijnt dat een aantal teams ook gewoon echt niet blij met 'm waren en dat het daarom moeilijk was voor Mercedes om hem kwijt te kunnen in de F1.
https://streamable.com/3g3q

nee.. hij was niet geliefd bij de monteurs. ;)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Korras schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:13:
[...]

Met een bijnaam als 'Princess Pascal' :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

devil-strike schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:50:
[...]
Wel nee, heb daar 2 van en na 3maand motortje naar zijn kloten.
Offtopic: Motortje? Ik moet ze met de hand bedienen maar schijnbaar is dat niet nodig?

Overigens doet de Renault techniek het de laatste jaren helemaal zo gek nog niet af als het om de betrouwbaarheid op de weg gaat, menig Duitser die het dan slechter doet. Jammer dat we dit niet wat vaker tijdens de Formule 1 race zien, al heeft Mercedes dit jaar ook al wat steekjes laten vallen (Austria) ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 03-09 17:54
hardware-lover schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:00:
[...]

Offtopic: Motortje? Ik moet ze met de hand bedienen maar schijnbaar is dat niet nodig?

Overigens doet de Renault techniek het de laatste jaren helemaal zo gek nog niet af als het om de betrouwbaarheid op de weg gaat, menig Duitser die het dan slechter doet. Jammer dat we dit niet wat vaker tijdens de Formule 1 race zien, al heeft Mercedes dit jaar ook al wat steekjes laten vallen (Austria) ;)
Oh dan zal je meschien ander model hebben, hier 2 molens van Peugeot met motortje erin, als je op bovenkant drukt gaat rest vanzelf(athans nu niet meer dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Acht frans, duits of japans. Ze kunnen allemaal shit produceren. Toyota is geen honda, maar de manier waarop zij le mans nu pas winnen laat zien dat ze in japan niet alles kunnen.

En om nu te zeggen dat ze bij honda pas stopen als ze kampioen zijn. Als rbr pech heeft steekt een japanse accountant daar zo een stokje voor als de aandelen ongunstig staan.

Wat dat betreft moeten ze echt er wat aan doen om nieuwe en oude fabrikanten weer aan te trekken. Of om de huidige fabrikanten verplichten te leveren aan het fom, waarna de teams naar eigen inzicht die motoren van het fom kan kopen. En zo er voor te zorgen dat mercedes niet kan weigeren om aan een team te leveren. En er voor te zorgen dat elke motor die ferrari maakt gelijk is aan een ander omdat ze zelf niet weten welke ze vanuit het fom teruggeleverd krijgen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Edgenumber schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:23:
Acht frans, duits of japans. Ze kunnen allemaal shit produceren. Toyota is geen honda, maar de manier waarop zij le mans nu pas winnen laat zien dat ze in japan niet alles kunnen.

En om nu te zeggen dat ze bij honda pas stopen als ze kampioen zijn. Als rbr pech heeft steekt een japanse accountant daar zo een stokje voor als de aandelen ongunstig staan.

Wat dat betreft moeten ze echt er wat aan doen om nieuwe en oude fabrikanten weer aan te trekken. Of om de huidige fabrikanten verplichten te leveren aan het fom, waarna de teams naar eigen inzicht die motoren van het fom kan kopen. En zo er voor te zorgen dat mercedes niet kan weigeren om aan een team te leveren. En er voor te zorgen dat elke motor die ferrari maakt gelijk is aan een ander omdat ze zelf niet weten welke ze vanuit het fom teruggeleverd krijgen.
Aan de andere kant gaan budgetten zo ook naar de knoppen, want zodra die maatregel wordt ingevoerd bestelt elk team de motor die op dat moment de beste is, en de rest mag dan stikken.

Verwijderd

Chiron schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:40:
[...]

[Afbeelding]

;)

Renault heeft toch echt wel een paar keer het WCC op zn naam staan in F1.
Uhh die hebben ze dan of te vaak gebruikt of de uitwerking was zo slecht dat het zijn doel treffendheid niet gehaald heeft :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Modbreak:Het is geen vrijdagmiddag en geen HK. Klaarrrrr

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:53

Destruction

(ex-)Automonteur

Korras schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:13:
[...]

Dat zijn inderdaad acties waarmee je je niet bepaald geliefd maakt, bij FI had-ie ook al 's zoiets gedaan iirc. Dat was ook reden dat FI voor Ocon koos ipv Wehrlein.
iichel schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:41:
Toch rijdt iedereen graag met Michelin banden op z'n auto :+
Ja, de vorige eigenaar van mijn huidige auto ook. Ik zit nu met banden van 3 jaar oud die nog een perfect profiel hebben, maar waarvan er 2 gecupt zijn :/

Geniaal, die rotzooi.

[ Voor 34% gewijzigd door Destruction op 12-09-2018 16:13 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Stoelpoot schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:35:
[...]

Aan de andere kant gaan budgetten zo ook naar de knoppen, want zodra die maatregel wordt ingevoerd bestelt elk team de motor die op dat moment de beste is, en de rest mag dan stikken.
Nu doen ze dat ook EN worden sommige teams door bepaalde fabrikanten uitgesloten. Zie het een beetje als indicar, maar met dan meer fabrikanten dan honda en chevi

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Is er al nieuws rond VAN ?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:53

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik weet het zo net nog niet, volgens mij kan 't jong aardig sturen en met zijn achternaam... Als-ie het goed doet komt vanzelf Mercedes of Ferrari aankloppen. Dat kan natuurlijk nog interessant onderhandelen worden :P

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

Net als die ene keer dat Toyota Schumacher onder contract nam. Ralf ipv Michael :+

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:48
Destruction schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:07:
[...]

Ik weet het zo net nog niet, volgens mij kan 't jong aardig sturen en met zijn achternaam... Als-ie het goed doet komt vanzelf Mercedes of Ferrari aankloppen. Dat kan natuurlijk nog interessant onderhandelen worden :P
Ik zie het toch weinig gebeuren dat de zoon van beter presteert dan zijn vader. Er zit dan meteen zoveel druk op, en daarbij dat het voor de nakomeling vaak makkelijker is om aan de top te komen met zo'n kruiwagen, misschien net iets meer dan zijn kunnen.
En vaak denken de mensen dat ze met de opvolger een deel 2 van het origineel hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aardappel schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:45:
[...]

Ik zie het toch weinig gebeuren dat de zoon van beter presteert dan zijn vader. Er zit dan meteen zoveel druk op, en daarbij dat het voor de nakomeling vaak makkelijker is om aan de top te komen met zo'n kruiwagen, misschien net iets meer dan zijn kunnen.
En vaak denken de mensen dat ze met de opvolger een deel 2 van het origineel hebben.
Max? ;)

nee er zijn er echt wel meer. Het klopt dat het vaak ook andersom is, maar zeker niet altijd. En in die gevallen zijn ze zelden in hun jeugd ook echt beter dan anderen. Dat lijkt bij Mick wel goed te zitten. (wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij echt even goed zal zijn.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
Trevor schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:54:
[...]

Max? ;)

nee er zijn er echt wel meer. Het klopt dat het vaak ook andersom is, maar zeker niet altijd. En in die gevallen zijn ze zelden in hun jeugd ook echt beter dan anderen. Dat lijkt bij Mick wel goed te zitten. (wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij echt even goed zal zijn.)
Max, Mick, en Nico Rosberg zijn de enige die ik zo even kan bedenken, waarvan Mick het nog maar even moet kunnen waarmaken, een 5-tal records evenaren zou al een geweldige prestatie zijn.
Max is iedereen uit Nederland al voorbij. Maar om maar meteen een zwaargewicht te gooien, de neef van, Bruno Senna bakte er niet zo veel van.

[ Voor 11% gewijzigd door Aardappel op 12-09-2018 18:32 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Probleem van Mick Schumacher is dat ie tot op dit moment verre van indrukwekkend onderweg geweest is. Ja het gaat ineens lekker, maar dat zal de reden zijn dat ie niet bij Marko op de radar staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

Damon Hill was ook nog een "zoon van" ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

Wom

Is een diesel gebleken tot nu toe. Niet vanaf het begin sterk, maar weet zich wel te verbeteren. Maar je zult maar met die achternaam proberen de f1 in te komen. Verwachtingen zijn torenhoog.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Aardappel schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:45:
[...]

Dat komt omdat je zo'n 'zoon van' ook direct een heel ander referentie-kader meegeeft. Zo'n iemand hoeft niet per se beter dan z'n vader te worden om toch de beste van z'n leeftijdscategorie te zijn en/of een goede toevoeging aan het veld ;) . Ik zeg niet dat Mick dat is, maar men heeft bij een 'zoon van' ook al heel snel de neiging om hem te vergelijken met z'n vader ipv tegenover de rest van z'n leeftijdsgenootjes.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 20:55

Edd

Martinspire schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:52:
Damon Hill was ook nog een "zoon van" ;)
Vergeet onze favoriete kabouter, Jacques Villeneuve, niet.. :+

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Carlos doet het ook lang niet slecht. Ok dit seizoen loopt het niet helemaal, en de keuze voor komend seizoen maken het hem niet makkelijker.... Maar in de tijd bij TR deed hij weinig onder voor Verstappen.

En verder eens met Agee. Als je vader de beste aller tijden bent, en jij de (ik noem maar wat, kan geen 15 jaar vooruit kijken ;) ) nummer 20.... ben je een stuk slechter dan je vader maar nog altijd een wereldtopper en is het bizar om te beweren dat je de verwachtingen niet hebt waargemaakt. Dan zijn de mensen die de verwachtingen hebben onrealistisch, niet de coureur slecht.

[ Voor 48% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-09-2018 19:14 ]

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:21
Wom schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:53:
Is een diesel gebleken tot nu toe. Niet vanaf het begin sterk, maar weet zich wel te verbeteren. Maar je zult maar met die achternaam proberen de f1 in te komen. Verwachtingen zijn torenhoog.
Racete hij daarom in het begin ook niet onder een andere naam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Arjantje72 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:14:
[...]

Racete hij daarom in het begin ook niet onder een andere naam?
Hij heeft een poos onder de naam van zijn moeder geraced ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Aardappel schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:31:
[...]

Max, Mick, en Nico Rosberg zijn de enige die ik zo even kan bedenken, waarvan Mick het nog maar even moet kunnen waarmaken, een 5-tal records evenaren zou al een geweldige prestatie zijn.
Max is iedereen uit Nederland al voorbij. Maar om maar meteen een zwaargewicht te gooien, de neef van, Bruno Senna bakte er niet zo veel van.
De Hills, de Andrettis, om maar een paar te noemen :)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Nelson Piquet Jr. was weer goed in crashgates enz... :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
Lijkt wel of die regel in de F1 niet opgaat als ik er nogmaals over nadenk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:48

AzzKickah

06-CENSORED

Ik was een (heel) lang weekend in het buitenland met dramatisch internet, dus ik kan nu pas reageren op de RAI-LEC switch, of eigenlijk meer op de move van RAI naar Sauber.

Whut??
Persoonlijk had ik 'm liever zien verdwijnen. Mooi geweest. Nieuw spul erin.

En Ferrari wordt nooit meer kampioen. Sneu voor de @TommyGun's onder ons, maar of ze vernaggelen het strategisch tijdens races, of Vettel maakt een fout of verliest z'n mojo, en nu zetten ze er een jonge hond bij in die super gretig is. En een héél degelijk potje kan sturen. Ik schat hem in the end niet veel lager in dan Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:13

TommyGun

Stik er maar in!

Nooit meer? Toe maar... ;(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:48

AzzKickah

06-CENSORED

Ben bang van niet :/

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Edd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:56:
[...]

Vergeet onze favoriete kabouter, Jacques Villeneuve, niet.. :+
En Rosberg.

Signatures zijn voor boomers.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Trevor schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:12:
Carlos doet het ook lang niet slecht. Ok dit seizoen loopt het niet helemaal, en de keuze voor komend seizoen maken het hem niet makkelijker.... Maar in de tijd bij TR deed hij weinig onder voor Verstappen.
Na het eerste halfjaar was Verstappen 9 van de 10x wel sneller dan Sainz. Het werd eigenlijk vrij eenzijdig.
En verder eens met Agee. Als je vader de beste aller tijden bent, en jij de (ik noem maar wat, kan geen 15 jaar vooruit kijken ;) ) nummer 20.... ben je een stuk slechter dan je vader maar nog altijd een wereldtopper en is het bizar om te beweren dat je de verwachtingen niet hebt waargemaakt. Dan zijn de mensen die de verwachtingen hebben onrealistisch, niet de coureur slecht.
Zomaar 3 races op rij winnen in F3 gebeurt niet heel vaak. Hij is 'on a roll' en heeft bij P3 of hoger in het klassement genoeg punten voor een superlicentie. Vrije jonkies met een SL zijn vrij schaars. Maar als hij doorzet, wint ie het ook nog. De voorsprong van Ticktum is aardig gedecimeerd en hij heeft sowieso geen kans op een SL na een wat roemrucht verleden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:35
Ik lees net dat Helmut Marko zegt dat Mick Schumacher niet op hun lijstje staat voor een F1 stoeltje. Vind ik toch bijzonder. Aan de andere kant, ik dacht dat Mick voorheen ook gesponsord/geholpen werd door Mercedes?

Overigens denk ik dat Mick, als hij daadwerkelijk het niveau voor de F1 heeft (en dat hoeft echt het niveau van zijn vader niet te zijn), geen moeite heeft om een stoeltje te vinden. De banden van de familie Schumacher met Mercedes en Ferrari zullen nog wel warm zijn dus dat zal meehelpen. Daarnaast is het wel een iconische naam die voor veel exposure zorgt, dus marketing technisch niet gek voor een hoop teams.
Alles valt of staat wel met zijn prestaties, maar hij lijkt het momentum te pakken te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Een boude bewering. Van Mercedes weet ik niet of ze over 10 jaar nog in de F1 zitten.
Al acht ik de kans vrij klein, dat ze weggaan. Het is natuurlijk wel de oudste autofabrikant, met
een zeer rijke en uitgebreide race historie.

Ferrari weet ik zeker van dat ze er bij zullen blijven, ongeacht wat men altijd beweerd. Dat is
blufpoker om een bevoorrechte positie te houden.

Maar nooit meer kampioen ? Echt wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Ome Ernst op 13-09-2018 09:07 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Mijn neefje van 3,5 jaar oud is helemaal gek van F1 en Verstappen. Hij kreeg een Bburago rb13 model van oma. Hij kijkt twee tellen naar de zwarte t-cam en hij zegt, dit is Ricciardo, geen Max _O-

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:37
SnowDude schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:10:
Mijn neefje van 3,5 jaar oud is helemaal gek van F1 en Verstappen. Hij kreeg een Bburago rb13 model van oma. Hij kijkt twee tellen naar de zwarte t-cam en hij zegt, dit is Ricciardo, geen Max _O-
Is zo opgelost met een potje gele nagellak van de Hema.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnowDude
nachtnet schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:20:
[...]

Is zo opgelost met een potje gele nagellak van de Hema.
Ik heb een airbrush set liggen, hij wordt van de week netjes geel.

Mijn broer zat te vertellen dat hij hem net een paar races geleden had geleerd dat Max met een gele camera reed. Anders riep hij bij elke redbull meteen Max.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Haha na al die jaren kijk ik nog altijd naar de helmen van de coureurs en niet naar de kleur van de T-cam. Knap dat zo'n ventje van 3,5 dat onderscheid al weet te maken :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Staat er geen nummer op die auto?

• Stoelpoot
  • Niet online
B-Real schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:26:
Haha na al die jaren kijk ik nog altijd naar de helmen van de coureurs en niet naar de kleur van de T-cam. Knap dat zo'n ventje van 3,5 dat onderscheid al weet te maken :D
De helmen van de coureurs vind ik zo slecht zichtbaar. Net als de nummers overigens. De T-Cam is van alle camerapunten zichtbaar, vanaf dit jaar. Vorig jaar reden ze nog met die 2 streepjes.

• Aardappel
Nummer 33, maar zwarte cam

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:38

Player1S

Probably out in the dark

SnowDude schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:10:
Mijn dochter is ook helemaal gek van Max.
2 weken terug was 1 van de controllers voor de Carrera racebaan defect (baan van Cars 2). Dus papa maar snel nieuwe besteld bij bol.com. Stiekem ook een Verstappen auto erbij besteld.

Bestelling komt binnen en dochterlief wil wel even zien wat er in zat. Dus eerst de controller eruit. Kind was natuurlijk blij. Toen zei ik dat er nog iets in zat en haalde de auto eruit. Ze herkende hem meteen. Stralen dat ze deed O+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
B-Real schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:56:
De banden van de familie Schumacher met Mercedes en Ferrari zullen nog wel warm zijn dus dat zal meehelpen.
Vraag het me af, Mick weet misschien wel meer over het einde van het contract tussen MSC en FER, en anders z'n moeder wel.

• SnowDude
Ja, er staat netjes 33 maar dat kan hij nog niet lezen :)

• B-Real
Stoelpoot schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:31:
[...]

De helmen van de coureurs vind ik zo slecht zichtbaar. Net als de nummers overigens. De T-Cam is van alle camerapunten zichtbaar, vanaf dit jaar. Vorig jaar reden ze nog met die 2 streepjes.
Klopt, het wordt er niet makkelijker op maar ik blijf volhouden :P
Aardappel schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:38:
[...]

Vraag het me af, Mick weet misschien wel meer over het einde van het contract tussen MSC en FER, en anders z'n moeder wel.
Ongetwijfeld, het einde was misschien niet heel erg positief maar het duo Schumacher en Ferrari hebben ook ontzettend goede tijden gekend natuurlijk :)

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:46
Denk dat de relatie er nog steeds wel was. Schumacher is ook gevraagd om Massa te vervangen toen die geblesseerd was, schumacher was toen zelf echter ook geblesseerd (van een motor gevallen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zojuist Beyond the Grid van Stefano Dominicali geluisterd.
Wat een glijer zeg... Gaat een hoop vragen uit de weg, of maakt er letterlijk een onzinverhaal van.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Er Is een presentatie van Brawn geweest waarbij wat foto’s zijn gelekt van het aerodynamische concept voor de F1 2021 auto’s.

https://www.motorsport.co...car-image-leaked/3175731/

https://mobile.twitter.co...image-leaked%2F3175731%2F

[ Voor 75% gewijzigd door YakuzA op 13-09-2018 10:20 ]

PSN

• Stoelpoot
  • Niet online
Behalve de flimsy Halo en het lijken te missen van de vloer, vind ik het er wel vet uit zien. En uiteraard een Ferrari als voorbeeld. Whatever happens, het blijft *het* F1 team.

• Edd

Edd

YakuzA schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:14:
Er Is een presentatie van Brawn geweest waarbij wat foto’s zijn gelekt van het aerodynamische concept voor de F1 2021 auto’s.

https://www.motorsport.co...car-image-leaked/3175731/

https://mobile.twitter.co...image-leaked%2F3175731%2F
Doet mij denken aan de 1e generatie Formule E auto... Vooral met die opstaande wingend plates.
En zie ik daar nu echt een soort van kap over de achterwiel?

-

• Wom

Wom

Vind het wel stoer er uit zien eigenlijk. Geen idee in hoeverre dit haalbaar is, maar wat uiterlijk betreft valt dit wel in mijn smaak als het dan toch moderner moet.

• Stoelpoot
  • Niet online
Edd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:22:
[...]

Doet mij denken aan de 1e generatie Formule E auto... Vooral met die opstaande wingend plates.
Die kap was me nog niet opgevallen, dat is ook wel jammer ja. Maar die front wing vind ik er juist fantastisch uit zien.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Edd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:22:
[...]

Staat er idd bij
The rear wing endplates also appear to be integrated around the rear wheel, which could be a safety move to prevent cars being launched over the top of each other in the event of a collision.
Misschien kan iemand even direct het plaatje hier in het topic zetten, kan het hier niet vanaf een ipad :)

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd

Edd

Zit op mijn werk, dus doe alleen plaatjes kijken :+
Misschien kan iemand even direct het plaatje hier in het topic zetten, kan het hier niet vanaf een ipad :)
Afbeeldingslocatie: https://cdn-2.motorsport.com/images/amp/6zQ8VjeY/s6/ross-brawn-with-the-2021-f1-co.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Edd op 13-09-2018 10:30 ]

-

• Ari Gold
  • Laatst online: 20:35
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mVBAQt7.jpg

Tijdens presentatie van Ross Brawn...

• Wom

Wom

De achterkant komt wel vrij 'bulky' over eigenlijk. Dat is bij de huidige modellen toch veel slanker.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:46
Ja die cap over de achterwielen is wel lelijk, zal zeker het achteraanzicht behoorlijk beinvloeden. Die 18 inch velgen ben ik het ook niet mee eens maar volgens mij komen we daar helemaal niet onderuit. (en zijn er ook genoeg mensen wel voor grotere velgen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beetje te vloeiende lijnen, plus die neus is 99% kans om compleet kapot te worden gereden en meteen geen downforce meer eruit te kunnen halen.

Lijkt ergens beetje op zo'n Hotwheels wagen die ze reallife hebben gemaakt met zulke banden. :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

roda_djavulen schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:32:
Ja die cap over de achterwielen is wel lelijk, zal zeker het achteraanzicht behoorlijk beinvloeden. Die 18 inch velgen ben ik het ook niet mee eens maar volgens mij komen we daar helemaal niet onderuit. (en zijn er ook genoeg mensen wel voor grotere velgen).
De grote velgen ben je ook na 2 races gewend.
De bargeboards achter de voorwielen zien er ook wel bijzonder uit.

PSN

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:27
Señor Sjon schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:49:
Hij is 'on a roll' en heeft bij P3 of hoger in het klassement genoeg punten voor een superlicentie.
Heeft hij al 20 punten liggen? Volgens mij pas 10 en dan zou hij kampioen moeten worden, wat er ook nog wel in zit.

Zijn zus doet het beter, die is al wel wereldkampioen.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 12:30

Pathogen

Shoop Da Whoop

Die 18 inch velgen vind ik juist prachtig! Ja, de ballonband is wel traditioneel F1, maar volgens mij kun je met een grotere velg en minder wobble op de band nog veel strakker insturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TheBrut3 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:40:
[...]

Heeft hij al 20 punten liggen? Volgens mij pas 10 en dan zou hij kampioen moeten worden, wat er ook nog wel in zit.

Zijn zus doet het beter, die is al wel wereldkampioen.
Hij had er idd al 20.
F4 italy 2016 en F4 germany 2016 ?

Maar volgens here Helmut staat hij niet op de shortlist:
https://www.f1today.net/n...staat-niet-op-ons-lijstje

[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 13-09-2018 10:54 ]

PSN

• Stoelpoot
  • Niet online
De grote wielen vind ik qua uiterlijk misschien net iets te groot t.o.v. de band, maar de voordelen achter die grootte maken daar een hele hoop van goed.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Toch wel typisch dat er weer een Ferrari wordt getoond, dat doet de Ferrari International Assistence aluhoedjes theorie luitjes vast goed. :+

"When you grow up your heart dies"

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou die kap over de achterwielen niet bijdragen aan het oplossen van de vuile lucht?

• TheBrut3
YakuzA schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:42:
Hij had er idd al 20.
F4 italy 2016 en F4 germany 2016 ?
Vreemd dat je voor een nationaal F4 kampioenschap meer punten krijgt dan voor een nationaal F3 kampioenschap. Go FIA! 8)7

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TheBrut3 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:48:
[...]

Vreemd dat je voor een nationaal F4 kampioenschap meer punten krijgt dan voor een nationaal F3 kampioenschap. Go FIA! 8)7
Dat was ook de oude puntentelling :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
sjaool schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:43:
[...]

Toch wel typisch dat er weer een Ferrari wordt getoond, dat doet de Ferrari International Assistence aluhoedjes theorie luitjes vast goed. :+
Rood is lekker opvallend toch.. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

sjaool schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:43:
[...]

Eens een Ferrari man, altijd Ferrari man. :P

• TheBrut3
Met de huidige nog.
FIA Formula 4 championships 12 10 7 5 3 2 1 0 0 0
National F 3 championships 10 7 5 3 1 0 0 0 0 0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Iemand de 2021 concept car al gepost/gezien? Iedereen een Ferrari.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dm6sYL7XcAYQtfV?format=jpg&name=small

Sick aero
Sick 18"
Halo
Niet gek. Lijkt een beetje op de nieuwe Formule E wagen. Kan zo een gesloten cockpit op.

• Aardappel
iichel schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:02:

[Afbeelding]

Sick aero
Sick 18"
Halo
Niet gek. Lijkt een beetje op de nieuwe Formule E wagen. Kan zo een gesloten cockpit op.
Ook hele hoge bardgeboards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Afbeelding]

Sick aero
Sick 18"
Halo
Pas 2x gepost hierboven ;)
Je hebt zelf zelfs al een plusje gegeven aan mijn post met het linkje :+

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 13-09-2018 11:15 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

YakuzA schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:14:
[...]

Pas 2x gepost hierboven ;)
Je hebt zelf zelfs al een plusje gegeven aan mijn post met het linkje :+
Oh sorry, zal het plusje weghalen :+

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:03

[Afbeelding]

Sick aero
Sick 18"
Halo
En als ze dan ook eens eenvoudig b innen 0.5s kunnen gaan rijden van elkaar, dan kan drs weg en hebben we ook leukere racing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd

Edd

Geen koelingszak die niet meer over de camera mag, geen probleem zegt Ferrari.
We maken dan gewoon een koeler...

Afbeeldingslocatie: https://cdn-2.motorsport.com/images/amp/68yMDEG0/s6/ferrari-engine-cooling-system-.jpg

https://www.motorsport.co...trick-singapoare/3175763/

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dm6PVBjWwAER0Ab.jpg
Post dit even voor het tweede plaatje.

Ze komen met nieuwe compounds, opvallend : 2x intermediate en 2x wet.

Moet ik dan denken aan een extra harde intermediate voor een bijna droge baan bijv? En de normale intermediate?

En bijv een wet voor een natte baan waarbij het niet meer regent, en de andere is voor een natte baan waar het nog aan het hozen is?

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:28
Edd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:34:

[Afbeelding]

Op GPupdate ook stukje hierover; https://www.gpupdate.net/...-voor-nieuwe-controverse/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

kevlar01 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:34:
[Afbeelding]

Moet ik dan denken aan een extra harde intermediate voor een bijna droge baan bijv? En de normale intermediate?

En bijv een wet voor een natte baan waarbij het niet meer regent, en de andere is voor een natte baan waar het nog aan het hozen is?
Noppenbanden zodat ze ook offroad kunnen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

kevlar01 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:34:
[Afbeelding]

Ik zag het ook staan; vind het maar een beetje overdreven. Die inters en full-wets worden uberhaupt maar weinig gebruikt in een seizoen, totaal overbodig om daar dan ook nog twee verschillende compounds ter beschikking te hebben lijkt me.

Tenzij ze per race gewoon maar één compound inters en één compound wets meenemen (die dan dus wel per race kan verschillen). In dat geval is het /care :+

[ Voor 9% gewijzigd door naitsoezn op 13-09-2018 11:42 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd

Edd

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
Om maar even Max te quoten; "they're doing a great job at killing racing". :+

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:28
Edd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:40:
[...]

GPUpdate = Motorsport.com ;)
Klopt inderdaad, maar mijn linkje was in Nederlands ipv Engels ;)
Voor zo ver mensen dat liever hebben natuurlijk

[ Voor 11% gewijzigd door stefanass op 13-09-2018 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

naitsoezn schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:39:
[...]

Ik zag het ook staan; vind het maar een beetje overdreven. Die inters en full-wets worden uberhaupt maar weinig gebruikt in een seizoen, totaal overbodig om daar dan ook nog twee verschillende compounds ter beschikking te hebben lijkt me.
Tenzij ze daardoor misschien wel eens doorrijden als het hard regent (zoals Q Monza vorig jaar). Als een set Wets een iets grotere diameter heeft krijgen de auto's ook wat meer grondspeling zonder de setup te moeten veranderen (en dus Parc Ferme), dus zie er op zich op die manier wel nut in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 20-09 23:55
naitsoezn schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:39:
[...]

Tenzij ze per race gewoon maar één compound inters en één compound wets meenemen (die dan dus wel per race kan verschillen). In dat geval is het /care :+
Voorbereidingen voor een langer seizoen? Dus, meer compounds zodat er ook in de winter geracet kan worden 8) :+

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Edd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:34:

[Afbeelding]

Zo ontzettend flauw, maar ook weer typisch F1. De regels zijn blijkbaar niet specifiek genoeg gemaakt en daar maken ze gebruik van, ik vind het wel grappig :)
Het is natuurlijk net zo makkelijk om een koeler te fabriceren die naast de airbox hangt ipv boven de T-cam, dus er zit ongetwijfeld een reden achter.

Overigens, wel weer fijn dat we een race bij kunstlicht hebben komend weekend. We kunnen dan weer goed meekijken op de stuurtjes van de coureurs :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Laatst online: 19:30
EvilWhiteDragon schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:53:
[...]

Voorbereidingen voor een langer seizoen? Dus, meer compounds zodat er ook in de winter geracet kan worden 8) :+
:o Red Bull Ring naar half Feb :9 *O*

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Stoelpoot
  • Niet online
stefanass schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:41:
[...]

Klopt inderdaad, maar mijn linkje was in Nederlands ipv Engels ;)
Voor zo ver mensen dat liever hebben natuurlijk
GPUpdate = Motorsport.com, maar GPUpdate.net != Motorsport.com, geloof ik. In ieder geval qua artikelen.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:44

basvn

Breezand - NHN

Word een beetje zoiets dan?
Afbeeldingslocatie: https://image.redbull.com/rbcom/010/2016-11-17/1331829944624_2/0010/1/1500/1000/1/red-bull-crashed-ice-2017.jpg

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• sjaool

sjaool

[Afbeelding]

Sick aero
Sick 18"
Halo
Ik moest twee keer kijken want ik dacht dat die al een gesloten cockpit had. :P

• Stoelpoot
  • Niet online
Dat koelzak / koelbox verhaal is zo heerlijk F1. Niemand mag weten wat de teams doen, elke partij heeft hun speciale ace technology waardoor ze boven de rest uit willen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:42
Ik denk nog steeds dat die koelzak een afleidingsmanouvre is. Volgens mij doen ze niks speciaals, maar zolang ze maar vreemde dingen doen met die t-cam blijft iedereen zich daar op focussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

mark-k schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:37:
[...]

Noppenbanden zodat ze ook offroad kunnen :+
Max heeft al ervaring in de sneeuw. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

perpixel schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:59:
Ik denk nog steeds dat die koelzak een afleidingsmanouvre is. Volgens mij doen ze niks speciaals, maar zolang ze maar vreemde dingen doen met die t-cam blijft iedereen zich daar op focussen.
Het gaat alleen om de camera.

Blijkbaar is de camera 1x blijven uitzenden ook nadat de Ferrari in de pitbox was geduwd, ondanks dat de afspraken zijn dat deze camera uitstaat in de pitbox.

Om de fom/fia te sarren hebben ze sindsdien continu de camera geblokkeerd.

PSN

• Stoelpoot
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:04:
[...]

Het gaat alleen om de camera.

Blijkbaar is de camera 1x blijven uitzenden ook nadat de Ferrari in de pitbox was geduwd, ondanks dat de afspraken zijn dat deze camera uitstaat in de pitbox.

Om de fom/fia te sarren hebben ze sindsdien continu de camera geblokkeerd.
Tja, is het om de FIA te sarren of omdat er dus eerder confidential informatie zichtbaar is geweest wat ze nu niet meer willen?

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Stoelpoot schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:15:
[...]

Tja, is het om de FIA te sarren of omdat er dus eerder confidential informatie zichtbaar is geweest wat ze nu niet meer willen?
Gewoon om te voorkomen dat iemand nog maar ooit door een fout met de camera's in hun cockpit kan kijken.
Pagina: 1 ... 47 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1