worst case scenario:Exocet schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:28:
Hoe zou Ricciardo zich nu voelen?

[ Voor 21% gewijzigd door iichel op 11-09-2018 17:30 ]
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
worst case scenario:Exocet schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:28:
[ Voor 21% gewijzigd door iichel op 11-09-2018 17:30 ]
Dat kan in ieder land. Wil niet zeggen dat je nooit naar de McD of BK kan.pinda powerrr schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:25:
[...]
Ik neem aan, dat je in Singapore wel een stuk beter en vooral lekkerder kan eten dan Mcdonald's....
Maar in S'pore is zoveel lekkers te krijgen dat dat zonde is...Bosmonster schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:31:
[...]
Dat kan in ieder land. Wil niet zeggen dat je nooit naar de McD of BK kan.
Over eten gesproken, jouw nickname herinnert me eraan wat VER/RIC afgelopen jaar (of het jaar daarvoor?) geproefd hebbendurian schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:12:
[...]
In SIngapore zijn en bij de Burger King eten, dat is pas humor
[ Voor 24% gewijzigd door alesandro_46 op 11-09-2018 17:43 ]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Perez had toch wel al een contract?kevlar01 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:22:
[...]
Snapte m welGaf er gewoon zelf nog een twist aan.
Nog een geinig plaatje van de Silly Season
[Afbeelding]
Yes, heerlijk! En volop verkrijgbaar in Singapore!alesandro_46 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:41:
[...]
Over eten gesproken, jouw nickname herinnert me eraan wat VER/RIC afgelopen jaar (of het jaar daarvoor?) geproefd hebben
Edit: voor degene die het niet (meer) weten:
[YouTube: Daniel and Max Take The Durian Fruit Challenge]
(en het was inderdaad afgelopen jaar)
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Haha echt? Ik zit er nu, moet ik dat ding echt proberen?durian schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:55:
[...]
Yes, heerlijk! En volop verkrijgbaar in Singapore!
Veel hotels mag je het ook niet mee naar binnen nemen of eten.DJTimo schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:19:
[...]
Haha echt? Ik zit er nu, moet ik dat ding echt proberen?
Zag vandaag in de metro een sticker met verbod op meenemen van durian.
Nou ja, hij doet nog een seizoen mee dus wie weetHari-Bo schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:58:
Wel schattig Räikkönen wil Häkkinen voorbijstreven. Maar volgens mij wordt je meer herinnert aan de behaalde WDC's en daar staat Häkkinen toch met 2-1 voor.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
ja, doen!DJTimo schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:19:
[...]
Haha echt? Ik zit er nu, moet ik dat ding echt proberen?
Zag vandaag in de metro een sticker met verbod op meenemen van durian.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Vooral met die naam moest ik hier heel erg om lachen.durian schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:12:
[...]
In SIngapore zijn en bij de Burger King eten, dat is pas humor
Als je de partymode verschillen van ongeveer 60pk van de C-Spec t.o.v Merc en Ferrari (schattingen AMuS) buiten beschouwing laat doen ze het niet slecht inderdaad.Carlos Sainz denkt dat de krachtbron van Renault zich volgend jaar kan meten met de motoren van Mercedes en Ferrari. Na de introductie van de Spec C-krachtbron in Monza ziet de Spanjaard de achterstand van Renault op de motoren van Ferrari en Mercedes steeds kleiner worden.
Hoofdsponsor van Markelov is SMP Racing. Wat toevallig ook de hoofd sponsor van Sirotkin isJohanKupers schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:15:
[...]
Dat lijkt mij Artem Markelov, maar die is weer verbonden aan Renault, dus ik snap de koppeling met Williams (Mercedes) niet.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ahum.TrekDr0p schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:54:
[Afbeelding]
Mooi plaatje weet niet of deze al een keer voorbij was gekomen.
Ziet goed het lengte verschil.. nog best veel.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Inderdaad, er is een hawker stall met Michelin ster en een hacker stall met ik geloof een aanbeveling van Michelin. Bij beiden eet je voor minder dan €5 als ik het me goed herinner. En voor de rest eet je er trouwens ook primapinda powerrr schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:25:
[...]
Ik neem aan, dat je in Singapore wel een stuk beter en vooral lekkerder kan eten dan Mcdonald's....
Die titel ook. Ik geloof nooit dat Ferrari hier door verrast is. Ik denk eerder dat die het grote brein zijn achter de overstap. En nu ga ik de video kijken.
"When you grow up your heart dies"
Als ik al jou links moet openen en lezen, kom ik nooit toe aan mijn eigen leven
"wij van wc-eend...."?iichel schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:12:
Honda eat your heart out
[...]
Als je de partymode verschillen van ongeveer 60pk van de C-Spec t.o.v Merc en Ferrari (schattingen AMuS) buiten beschouwing laat doen ze het niet slecht inderdaad.
https://www.rtlgp.nl/item...n_renault_lsquo_krachtbro
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
heb jij de designs van McLaren van volgend jaar al gezien?naitsoezn schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:30:
[...]
"wij van wc-eend...."?Bovendien nogal jammer voor Sainz dat ie dan bij een team zit met één van de slechtste chassis
En dit is misschien wel de meest doorzichtige poging van Renault om wat nog over is van hun reputatie te redden. Dat gaat nogal een klus worden want steeds meer mensen krijgen door dat die Honda helemaal niet zo bizar slecht meer is, of het enige probleem van McLaren was. Renault laat dus een ex Red Bull coureur die ze er zelf ook uitgooien bij hun team opdraven om te vertellen hoeveel vertrouwen de Renault C spec PU opwekt. Dit terwijl Renault deze PU niet gebruikt omdat ze de betrouwbaarheid niet vertrouwen. Dit is dan de basis voor hun 2019 PU.iichel schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:12:
Honda eat your heart out
[...]
Als je de partymode verschillen van ongeveer 60pk van de C-Spec t.o.v Merc en Ferrari (schattingen AMuS) buiten beschouwing laat doen ze het niet slecht inderdaad.
Als je mijn links volgt, dan hoef je geen zinloze herhalingsreacties te plaatsen.TrekDr0p schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:25:
[...]
Als ik al jou links moet openen en lezen, kom ik nooit toe aan mijn eigen leven
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nee. Jij?iichel schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:31:
[...]
heb jij de designs van McLaren van volgend jaar al gezien?
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ja, dus? Die Honda motoren zijn lekker betrouwbaar dit seizoen (of de afgelopen jaren) wou je zeggen?DaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:31:
[...]
En dit is misschien wel de meest doorzichtige poging van Renault om wat nog over is van hun reputatie te redden. Dat gaat nogal een klus worden want steeds meer mensen krijgen door dat die Honda helemaal niet zo bizar slecht meer is, of het enige probleem van McLaren. Renault laat dus een ex Red Bull coureur die ze er zelf ook uitgooien bij hun team opdraven om te vertellen hoeveel vertrouwen de Renault C spec PU opwekt. Dit terwijl Renault deze PU niet gebruikt omdat ze de betrouwbaarheid niet vertrouwen. Dit is dan de basis voor hun 2019 PU.
Tsja, topsnelheid is ook maar 1 dimensie van een motor/chassis combi. Ik denk dat we het er snel over eens zijn dat RB vaak heeeel veel DF runt, en daarmee automatisch ook veel drag meeneemt. Als je veel drag hebt, dan lijdt je topsnelheid daaronder. We zien vaak de Red Bulls onderaan in de speedtraps, maar de fabriek-Renaults vaak wel redelijk meedoen. Iedere auto op de grid kan wel 400 halen, als ze alle vleugels eraf schroeven. Topsnelheid is een gevolg van afstelling.Ondertussen laat RBR keer op keer zien dat ze ondanks het minimaliseren van voor en achtervleugel, niet mee kunnen komen met Ferrari en Mercedes. Vervolgens heeft RBR na de gegevens van Renault en Honda te hebben gezien in Canada, Renault gedumpt op hun thuisrace in Frankrijk omdat Renault liep te zeuren dat ze duidelijkheid wensten. Sindsdien volgt de ene sneer na de andere vanuit Renault. Nu blijkt dat ze bij RBR waarschijnlijk zagen dat Honda, Renault al nipt gepasseerd had voor tenminste de verbrandingsmotor in Canada en veel betere ontwikkelingen schetste. Vervolgens zien we ook dat het steeds moeilijker wordt voor middenveld auto's om die STR-13 te passeren.
Publiekelijk werden?Toen er PK gegevens publiekelijk werden via de over het algemeen zeer gerespecteerde AMuS, komt Sainz opeens aandraven om tegen de Nederlandse media te verkondigen dat de Renault C spec zo geweldig is. Dit terwijl hij nul ervaring heeft met het ding.
Kom op Renault. Hier kan je gewoon niet intrappen, zo doorzichtig.
https://www.motorsport.co...2018-car-/3174402/?nrt=54
"2019 should be an interim step forward and we probably won't be at our full capacity of technical capability until our 2020 car."
--> Als je de Honda motor in een kleine ruimte met nul speling en koeling stopt zoals in een mclaren dan krijg je betrouwbaarheidsproblemen.iichel schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:38:
[...]
Ja, dus? Die Honda motoren zijn lekker betrouwbaar dit seizoen (of de afgelopen jaren) wou je zeggen?
De red bulls moeten het van de downforce hebben dat is hun kracht. Alleen op de rechte stukken merk je dat het verschil met de Mercedessen en de Ferrari's gigantisch is qua kracht. Snelheidsverschil en daarbij behorend tijdsverlies is te hoog. Dat kan je corrigeren met minder downforce zoals je zegt. Dat betekend wel veel meer glijden en een lagere bochtensnelheid.iichel schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:38:
[...]
Tsja, topsnelheid is ook maar 1 dimensie van een motor/chassis combi. Ik denk dat we het er snel over eens zijn dat RB vaak heeeel veel DF runt, en daarmee automatisch ook veel drag meeneemt. Als je veel drag hebt, dan lijdt je topsnelheid daaronder. We zien vaak de Red Bulls onderaan in de speedtraps, maar de fabriek-Renaults vaak wel redelijk meedoen. Iedere auto op de grid kan wel 400 halen, als ze alle vleugels eraf schroeven. Topsnelheid is een gevolg van afstelling.
Carlos Sainz weet misschien meer over de 2018 c-spec. Ga je die vergelijken met de huidige Ferrari en Mercedes motoren dan is de kans groot dat Renault de 4e motor wordt tov de nieuwe 2018 Honda of identiek. Kijk je naar de curve vanwaar men gekomen is dan heeft Honda de grotere stap gedaan.iichel schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:38:
[...]
Publiekelijk werden?![]()
Dat zijn schattingen van alle PU's in party mode. Wat zeggen die getallen? Lang niet zoveel als jij er van wilt maken met je constante 'Renault is kut'. Dat is een vermogen dat ze 1 rondje lang eruit kunnen halen, geschat op basis van fotos van frontaal oppervlak en GPS data. Ik denk dat Carlos Sainz meer over die C-Spec weet dan heel AMuS en GoT bij elkaar.
[ Voor 6% gewijzigd door D-dark op 11-09-2018 21:57 ]
Nee, dat zijn we niet. Heb je wel eens gekekem naar de achtervleugels waarmee Red Bull reed op Spa en Monza? Die dingen waren absoluut kleiner dan die van Ferrari en Mercedes. En AFAIK genereert de achtervleugel in principe nog steeds de meeste drag (vandaar ook iets met DRS en zo). Daarnaast heeft RB altijd een relatief cleane auto gehad zonder veel vleugeltjes overal, waar de Mercedes, zeker die van vorig jaar, vol flapjes en vleugeltjes zat.iichel schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:38:
Ik denk dat we het er snel over eens zijn dat RB vaak heeeel veel DF runt, en daarmee automatisch ook veel drag meeneemt.
1 --> dat te nauw erin proppen van een motor is precies wat Red Bull dit jaar doet en daarom vermoed ik dat een deel van hun betrouwbaarheidsproblemen ontstaan. Ik had het laatst opgezocht, maar slechts 4 vd 10 laatste pechgevallen van RIC waren Renault problemen. De rest RBR. 4 is nog niet weinig. De betrouwbaarheid van de Honda is op dit moment gewoon een groot vraagteken omdat ze niet in de buurt komen van hun 7 races per component (of 11, in geval van MGU-K, CE en ES).
Qualy speedtraps. Red Bull haalt veel DF uit de vloer (veel rake en bijzondere sidepods). Als ik me niet vergis liepen die RB14's nog steeds het hardst in de 2e sector op Spa, nietwaar?RobertMe schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:57:
[...]
Nee, dat zijn we niet. Heb je wel eens gekekem naar de achtervleugels waarmee Red Bull reed op Spa en Monza? Die dingen waren absoluut kleiner dan die van Ferrari en Mercedes. En AFAIK genereert de achtervleugel in principe nog steeds de meeste drag (vandaar ook iets met DRS en zo). Daarnaast heeft RB altijd een relatief cleane auto gehad zonder veel vleugeltjes overal, waar de Mercedes, zeker die van vorig jaar, vol flapjes en vleugeltjes zat.
En m.b.t. de speedtraps, van wanneer zijn die? In de race zal sowieso niet betrouwbaar zijn. Red Bull rijdt meestal in niemandsland. Geen slipstream, geen DRS, waar Renault in het middenveld zit en wel regelmatiger kan slipstreamen en DRS kan gebruiken, dat scheelt dus zomaar 5KM/u en nog meer.
Die staat vanwege zijn naam alleen al op iedereen hun lijstje hoor.alexbl69 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:52:
Gerucht dat Mick Schumacher op de short-list van Toro Rosso staat.
https://it.motorsport.com...oro-rosso/3174971/?nrt=54
[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-09-2018 22:51 ]
Ok, verkeerd verwoord. Ja, ze hebben relatief veel DF, maar door de hoge rake is die wel 'goedkoop'. Ze kunnen ook veel DF uit de achtervleugel halen, maar die levert veel meer drag op. Waardoor ze op Spa en Monza volgens mij liever de hele vleugel eraf haaldeiichel schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:59:
[...]
Qualy speedtraps. Red Bull haalt veel DF uit de vloer (veel rake en bijzondere sidepods). Als ik me niet vergis liepen die RB14's nog steeds het hardst in de 2e sector op Spa, nietwaar?
Verbaasde me er ook al over. Volgens deze site is een eindklassering bij de top-3 van het F3 kampioenschap (hij staat nu 2e) voldoende om voldoende punten te behalen.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:03:
[...]
Die staat vanwege zijn naam alleen al op iedereen hun lijstje hoor.![]()
Het probleem is dat dankzij de originele "Verstappen regel", je nu 40 punten moet hebben voor een superlicentie. Het probleem is dat hij op het moment nul punten heeft en de Europese F3 winnen je 30 punten oplevert.
Voor alle mogelijkheden om punten te halen zie:
[YouTube: How do you get an F1 Super Licence?]
Mja, hoe je het ook wendt of keert, je loopt uiteindelijk gewoon tegen een soort van grens aan met je lift/drag ratio. Negatieve lift is dan de downforce. Of je nou je drag uit de diffuser (vloer) haalt of uit vleugels of uit andere componenten, uiteindelijk kom je ongeveer op hetzelfde L/D ratio uit. En dat ratio is uiteindelijk waar je je op richt. Iets meer drag voor veel meer DF, direct doen. Een achtervleugel heeft een relatief hoge L/D ratio inderdaad.RobertMe schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:05:
[...]
Ok, verkeerd verwoord. Ja, ze hebben relatief veel DF, maar door de hoge rake is die wel 'goedkoop'. Ze kunnen ook veel DF uit de achtervleugel halen, maar die levert veel meer drag op. Waardoor ze op Spa en Monza volgens mij liever de hele vleugel eraf haalde.
RB kan ook met een lagere rake gaan rijden en vleugel bijplaatsen, maar ik denk dat ze daar niet veel mee opschieten. Op de rechte stukken zijn ze mogelijk iets sneller, maar in de bochten zullen ze dan harder inleveren dan wat ze op het rechte stuk winnen.
Als die high rake setup namelijk echt zo slecht was dan reden ze niet al zo lang ermee, en zou Ferrari niet steeds meer naar een high rake setup toe werken. Want zoals @DaniëlWW2 al poste is de rake van RB de afgelopen jaren gelijk gebleven waar die van Ferrari sterk is toegenomen (en bij Mercedes ook een beetje is toegenomen).
[ Voor 4% gewijzigd door iichel op 11-09-2018 22:15 ]
iichel schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:14:
TL;DR, ik denk niet dat de RB14 een enorm veel betere L/D ratio heeft dan de W09 of SF71H.
Make up your mindiichel schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:38:
Ik denk dat we het er snel over eens zijn dat RB vaak heeeel veel DF runt, en daarmee automatisch ook veel drag meeneemt.
[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 11-09-2018 22:28 ]
Ik denk persoonlijk dat ie op de lijst staat om in het jeugdprogramma opgenomen te worden. Maar het zal me niet verbazen als ie op eigen kracht de F1 wil behalen om daar vrije keuze te hebben. Met die achternaam gaat dat wel lukken denk ik.alexbl69 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:52:
Gerucht dat Mick Schumacher op de short-list van Toro Rosso staat.
https://it.motorsport.com...oro-rosso/3174971/?nrt=54
Volgens het overzicht wat ik gevonden heb heeft ie er nu 20, dus....DaniëlWW2 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:03:
[...]
Die staat vanwege zijn naam alleen al op iedereen hun lijstje hoor.![]()
Het probleem is dat dankzij de originele "Verstappen regel", je nu 40 punten moet hebben voor een superlicentie. Het probleem is dat hij op het moment nul punten heeft en de Europese F3 winnen je 30 punten oplevert.
[knip]
Testing, one, two ...
Ik denk dat de L/D ratio van de Mercedes W09, Ferrari SF71H en de Red Bull RB14 niet ver uit elkaar zal liggen. Als je meer DF runt dan heb je ook automatisch meer drag. Daarin spreek ik mezelf niet tegen?RobertMe schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:27:
[...]
[...]
Make up your mind
Je laatste post met dat ze waarschijnlijk redelijk gelijkwaardig zijn ben ik het wel mee eens. Dat Red Bull heeel veel DF heeft dus niet.
Edit:
Of bedoel je nu dat Renault sneller is doordat zij wel een beter downforce / drag ratio hebben dan Red Bull, Mercedes, en Ferrari?
Meer DF heeft geen lineaire relatie met de drag die je genereert, maar over het algemeen geldt wel meer df geeft meer drag.iichel schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:39:
[...]
Ik denk dat de L/D ratio van de Mercedes W09, Ferrari SF71H en de Red Bull RB14 niet ver uit elkaar zal liggen. Als je meer DF runt dan heb je ook automatisch meer drag. Daarin spreek ik mezelf niet tegen?
En ik denk dat Red Bull veel DF runt en daarmee veel drag, en het daaruit volgende gebrek aan topsnelheid proberen ze (en anderen hier) af te schuiven op het falende Renault.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Staat inderdaad hier.hardware-lover schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:37:
[...]
Volgens het overzicht wat ik gevonden heb heeft ie er nu 20, dus....
Het leuke van high rake concepten is dat ze in principe niet statisch hoeven te zijn in aantal graden. Nee, als je vol gas heeft op een recht stuk dan kan je met een flexibele ophanging achteraan de auto wat naar beneden laten zakken doormiddel van de luchtweerstand. Je mag de ophanging niet bewust actief aanpassen tijdens het rijden omdat FRIC nog steeds verboden is, maar het zou mij verbazen als zowel RBR als Ferrari het probleem niet zo oplossen. Zowel de SF-71H als de RB14 lijken genoeg ruimte te bieden voor veel beweging in hun achterophanging.RobertMe schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:05:
[...]
Ok, verkeerd verwoord. Ja, ze hebben relatief veel DF, maar door de hoge rake is die wel 'goedkoop'. Ze kunnen ook veel DF uit de achtervleugel halen, maar die levert veel meer drag op. Waardoor ze op Spa en Monza volgens mij liever de hele vleugel eraf haalde.
RB kan ook met een lagere rake gaan rijden en vleugel bijplaatsen, maar ik denk dat ze daar niet veel mee opschieten. Op de rechte stukken zijn ze mogelijk iets sneller, maar in de bochten zullen ze dan harder inleveren dan wat ze op het rechte stuk winnen.
Als die high rake setup namelijk echt zo slecht was dan reden ze niet al zo lang ermee, en zou Ferrari niet steeds meer naar een high rake setup toe werken. Want zoals @DaniëlWW2 al poste is de rake van RB de afgelopen jaren gelijk gebleven waar die van Ferrari sterk is toegenomen (en bij Mercedes ook een beetje is toegenomen).
Testing, one, two ...
I stand corrected, had even de 'ratio' niet goed meegenomen. Maar wat @YakuzA dus zegt. De ratio kan niet gelijk zijn omdat alle drie de teams de DF op andere manieren genereren die hun eigen drag kenmerken hebben. Doordat RB veel DF uit de vloer haalt (door de hoge rake) hebben ze een relatief lage drag, waar Mercedes die DF juist uit de vleugels moet halen. En vleugels geven juist meer drag (naar gelang de hoeveelheid downforce). Juist door die compleet andere opzet kunnen ze niet dezelfde verhouding hebben tussen downforce en drag.iichel schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:39:
[...]
Ik denk dat de L/D ratio van de Mercedes W09, Ferrari SF71H en de Red Bull RB14 niet ver uit elkaar zal liggen. Als je meer DF runt dan heb je ook automatisch meer drag. Daarin spreek ik mezelf niet tegen?
En ik denk dat Red Bull veel DF runt en daarmee veel drag, en het daaruit volgende gebrek aan topsnelheid proberen ze (en anderen hier) af te schuiven op het falende Renault.
VET maakt hier een daar wat fouten en soms komt ie gefrustreerd over maar ik vraag me af welke seizoenen hij volgens jou dan allemaal heeft vergooid?WhatsappHack schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:31:
Jammer dat Kimi een stap terug doet, zonde. En een gewaagd enorm risico van Ferrari, maar ze moeten wat willen ze weer eens kampioen worden. Vettel gaat dat denk ik niet meer worden, die gooit het steeds weg.
Vergeet Baku niet. Was hij niet tegen Hamilton aangereden had hij gewoon begonnen.Hippocampus schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:04:
In mijn opinie is dit eigenlijk pas het eerste seizoen sinds deze motorformule dat Ferrari echt competitief is met Mercedes.
Het Singapore 2017 incident (wat hier door menigeen word gezien als zijn fout) was onfortuinlijk maar had uiteindelijk de winnaar van het WCC / WCC niet veranderd. (dan had er ook een Bougie niet stuk moeten gaan bv.)
FreeReef.nl
Waarom zou het zuur zijn voor RIC? Hij was niet in de picture bij Ferrari. Als Marchionne en Todt (jr) dit niet hadden bekokstooft had RAI volgend jaar gereden bij Ferrari.World Citizen schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:20:
Ik zou als ik RIC was wel echt gigantisch zuur zijn. Heb je maanden uitgemolken om naar Merc of Fer te gaan... Kies je ver Renault... en een maand later --->BAM<---.
-
Korter woon-werk verkeerAnkona schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:16:
Ik snap Sauber wel dat ze een ervaren rijder oppikken. Maar wat heeft Kimi bij Sauber te zoeken? Die gast is 38, heeft alles gewonnen, voor mooie teams gereden. Waarom niet gewoon met pensioen gaan?
[ Voor 6% gewijzigd door U123456 op 11-09-2018 23:24 ]
Had denk ik niks uitgemaakt. RAI gaat/moet weg om plaats te maken voor LeClerc, en niet omdat RAI slecht is.World Citizen schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:20:
Wat een seizoen zeg. Volgens jaar word de kers op de taart. We zullen zien wie het waarmaakt.
Ik zou als ik RIC was wel echt gigantisch zuur zijn. Heb je maanden uitgemolken om naar Merc of Fer te gaan... Kies je ver Renault... en een maand later --->BAM<---.
Vorig jaar heeft hij het vergooid met o.a Singapore. Hij had daar moeten nadenken over zijn titelstrijd en niet alsof hij enkel voor een dagsucces gaat vol Verstappen proberen te blocken, wat hem in dit geval een 0 score opleverde waar zijn titel rivaal met 25 punten naar huis ging.Hippocampus schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:04:
[...]
VET maakt hier een daar wat fouten en soms komt ie gefrustreerd over maar ik vraag me af welke seizoenen hij volgens jou dan allemaal heeft vergooid?
Mercedes en Ferrari waren vorig jaar al in een WK strijd verwikkeld, begin dit jaar leken beide teams op gelijk niveau te staan. Inmiddels lijkt het erop dat Ferrari de sterkere auto heeft.In mijn opinie is dit eigenlijk pas het eerste seizoen sinds deze motorformule dat Ferrari echt competitief is met Mercedes.
Het Singapore incident was zijn fout, zie hierboven. Onnodig veel risico's nemen tov Verstappen terwijl je infeite niet met Verstappen hoeft te racen. Ik wil erin meegaan dat hij niet kon weten dat Kimi links van Verstappen zat, want infeite is dat ook gewoon zo.Het Singapore 2017 incident (wat hier door menigeen word gezien als zijn fout) was onfortuinlijk maar had uiteindelijk de winnaar van het WCC / WCC niet veranderd. (dan had er ook een Bougie niet stuk moeten gaan bv.)
Het zijn wel die momenten die ervoor zorgen dat Hamilton en Mercedes kunnen uitlopen in de WK stand. Vettel rijdt al een aantal jaren F1 en heeft al 4 titels op zak, imo hoort een coureur met die ervaring gewoon beter te weten dan dit soort dingen te laten gebeuren.Dit jaar pas 1 keer een DNF door een beetje een dom momentje met de pech dat ie niet uit het grind komt. Dure grap, jazeker, maar of dat leek toch echt op iets wat elke rijder daar had kunnen overkomen. Niet dat het een roekeloze actie was of een rode waas door de druk van achterliggers of iets langs die lijnen.
Dus ik zie niet waarom VET niet nog een keer een kampioenschap zou kunnen pakken als ze bij Ferrari ook eens een keer het hele seizoen een goede (lees winnende) auto met bijbehorende goede strategieën hebben.
Ik hoop dat men bij Ferrari duidelijk is geweest in hun verwachtingen tav Leclerc. Mocht laatstgenoemde niet duidelijk hebben dat hij echt uitsluitend 2e viool mag zijn en er een interne strijd volgen tussen die 2, vrees ik dat Hamilton en Mercedes volgend jaar weer WK wordt.Voor de rest krap ik me ook nog eens achter de oren of dat het met LEC als teamgenoot meer kans op een kampioenschap gaat geven. Maargoed, dat gaan we vanzelf zien
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
FreeReef.nl
Als je wil opsommen waar Vettel vorig jaar het WK verloor, dan kom je daar nou eenmaal op uit. Ik geef onmiddelijk toe dat ik geen fan van Ferrari of Vettel ben (voor zover dat niet allang bekend is in dit topic), maar als neutraal kijker is er ook maar één conclusie mogelijk.Hippocampus schreef op woensdag 12 september 2018 @ 00:17:
@RobertMe & @Destruction, het is dus een verschil in hoe je tegen de incidenten aankijkt en wat voor weging je daar aan geeft. I
Ik ben inderdaad van mening dat Ferrari hun meest constant scorende coureur de deur uit trapt. Ik ben er ook niet van overtuigd dat Vettel de coureur is die Ferrari aan een nieuw WCC/WDC gaat helpen. Natuurlijk maakt het team ook wel eens een fout, maar ook Vettel zelf moet echt wel een paar tanden gaan bij zetten als hij weer WDC wil worden.Als ze nu al twijfelen aan de kansen van VET hadden ze beter VET ipv RAI laten wisselen met LEC.
[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 12-09-2018 00:44 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
ik ben tot nu toe zeer content, nog wat circuits erbij en nog 2 teams en het liefst nog diverse motoren merken en ik zeg gaan met die banaan !World Citizen schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:35:
Wereldkampioen die plaats moet maken voor een rookie bij Fer.
Dat is nog nooit in de historie van Fer voorgekomen dacht ik.
Ik vind het allemaal maar opvallend. Waar rook is ... is vuur.
We hebben een overname gehad van Liberty, er gebeurd ineens vanalles. Ik zie Ocon nog naar Merc gaan. Liberty wint vooralsnog het meeste met al dit soort drama.
Het voelt niet goed... Ik wil het niet uitspreken, maar het lijkt wel of er meer speelt in deze tijden.
Ik denk eigenlijk eerder dat die druk op Mercedes vanuit Max en RBR zal moeten komen. Vettel is zichzelf nu voor de tweede keer op rij uit aan het schakelen in het WDC. In dat licht zie ik de overstap van Leclerc ook. Als Vettel het niet lukt, dan Leclerc maar. Dat gaat natuurlijk eindigen in grote problemen binnen Ferrari waardoor Vettel en Leclerc elkaar gaan uitschakelen.Destruction schreef op woensdag 12 september 2018 @ 00:43:
Ik ben inderdaad van mening dat Ferrari hun meest constant scorende coureur de deur uit trapt. Ik ben er ook niet van overtuigd dat Vettel de coureur is die Ferrari aan een nieuw WCC/WDC gaat helpen. Natuurlijk maakt het team ook wel eens een fout, maar ook Vettel zelf moet echt wel een paar tanden gaan bij zetten als hij weer WDC wil worden.
Van LEC hoeft men in het begin weinig te verwachten, nieuw team, nieuwe auto en de druk ligt er maximaal op in de slangenkuil die Ferrari is/kan zijn. In punten voor het WCC gaat ze dat niet helpen. Mocht LEC daarna wél heel goed gaan presteren en er een interne strijd tussen VET en LEC ontstaan doet dat de WDC kansen voor een van hun beide helemaal geen goed
Het positieve aan het hele verhaal is wel dat Hamilton en Mercedes eindelijk eens echt weerstand krijgen en niet met 2 vingers in hun neus op cruisecontrol naar P1 en P2 rijden. Dat dan weer wel
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-09-2018 01:18 ]
Max moet gewoon doorgaan zoals hij nu doet. Hij zoekt de grenzen altijd op en dat is alleen maar goed. Laat de stewards maar lekker zweten met straffen uitdelen. Max is niet de eerste coureur die niet op al te beste voet met de stewards zou staan. Ik kan mij nog een andere coureur herinneren die ook regelmatig van die akkefietjes had. Ik hou wat dat betreft wel van wat opschudding van de gevestigde orde.DaniëlWW2 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 01:15:
[...]
Verder kan Max zich ook niet meer die fouten zoals in China permitteren of wat er in Monza gebeurde. De stewards zitten nu eenmaal vaak als een stelletje kleine kinderen te zoeken naar het minste om af te straffen, zeker bij hem. Dan moet je ze ook geen aanleiding geven. Ik zie de titel dit seizoen, en volgend eigenlijk weer naar Hamilton gaan omdat niemand in de positie lijkt om hem echt van die titel af te houden.
De koning te rijk waarschijnlijk gezien het salaris dat hij bij Renault gaat verdienen.Exocet schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:28:
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat en vergeet niet dat naar Sauber gaan voor Kimi helemaal niet vervelend is.L1nt schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:59:
Wat veel mensen nog lijken te vergeten is dat Kimi al extra tijd gekregen heeft bij Ferrari vanwege de gebeurtenissen rond Bianchi.
Was dat niet gebeurd dan was Kimi al veel eerder vervangen.
Als je goed oplet, zie dat Vettel altijd verkeerd in de melee zit. Ook in de USA zat ie te harken in de eerste bocht, Canada 2017 lette hij niet op Verstappen en zo zijn er wel meer.Hippocampus schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:04:
[...]
VET maakt hier een daar wat fouten en soms komt ie gefrustreerd over maar ik vraag me af welke seizoenen hij volgens jou dan allemaal heeft vergooid?
In mijn opinie is dit eigenlijk pas het eerste seizoen sinds deze motorformule dat Ferrari echt competitief is met Mercedes.
Het Singapore 2017 incident (wat hier door menigeen word gezien als zijn fout) was onfortuinlijk maar had uiteindelijk de winnaar van het WCC / WCC niet veranderd. (dan had er ook een Bougie niet stuk moeten gaan bv.)
Dit jaar pas 1 keer een DNF door een beetje een dom momentje met de pech dat ie niet uit het grind komt. Dure grap, jazeker, maar of dat leek toch echt op iets wat elke rijder daar had kunnen overkomen. Niet dat het een roekeloze actie was of een rode waas door de druk van achterliggers of iets langs die lijnen.
Dus ik zie niet waarom VET niet nog een keer een kampioenschap zou kunnen pakken als ze bij Ferrari ook eens een keer het hele seizoen een goede (lees winnende) auto met bijbehorende goede strategieën hebben.![]()
Voor de rest krap ik me ook nog eens achter de oren of dat het met LEC als teamgenoot meer kans op een kampioenschap gaat geven. Maargoed, dat gaan we vanzelf zien
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Mijn boefje is liev!
Ik denk dat ie er geen seconde slechter van slaapt en dat ie gewoon z'n ding blijft doen.JB schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:26:
Ik hoop dat Kimi de zaak dit seizoen nog flink opnaait... Hij gaat nu toch weg, fuck VET
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Schumacher vertrok in 2006 zodat Massa kon blijven, Kimi was toen al vastgelegd.World Citizen schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:35:
We hebben een overname gehad van Liberty, er gebeurd ineens vanalles. Ik zie Ocon nog naar Merc gaan. Liberty wint vooralsnog het meeste met al dit soort drama.
Het voelt niet goed... Ik wil het niet uitspreken, maar het lijkt wel of er meer speelt in deze tijden.
Hij schijnt vanaf pole geen teamorders te hoeven accepteren. Mede daardoor baalde Vettel op de zaterdag in Monza.JB schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:26:
Ik hoop dat Kimi de zaak dit seizoen nog flink opnaait... Hij gaat nu toch weg, fuck VET
Ik denk dat vriendschap contractueel is afgesloten.iichel schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:27:
Vergeet niet dat Vettel en Kimi wel goede vrienden zijn. Ik weet niet of die elkaar gaan naaien.
[ Voor 40% gewijzigd door Señor Sjon op 12-09-2018 09:33 ]
Vettel zal wel moeten... Als Leclerc echt zo goed is, dan komt ie (weer) onder druk te staan en daar kan niet altijd evengoed mee heenDaMarcus schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:33:
Als je weet dat je je teamgenoot onder de duim hebt, dan ga je met een andere mindset het raceweekend in dan wanneer je moet gaan knokken voor je punten. Ik voorzie tussen Leclerc en Vettel geen 2e soapserie zoals tussen Rosberg en Hamilton, alleen denk ik wel dat Vettel scherper en beter gaat rijden volgend jaar.
Mijn boefje is liev!
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dé Sainz die zichzelf even snel vindt als Verstappen? Dat geeft wel het goede perspectief.iichel schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:12:
Honda eat your heart out
[...]
Ondertussen werkt Honda grotendeels in stilte aan de motor en roepen ze niet elke week dat ze dichter en dichter bij de rest komen.Señor Sjon schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:36:
[...]
Dé Sainz die zichzelf even snel vindt als Verstappen? Dat geeft wel het goede perspectief.Overigens rijdt ie volgend jaar in die sinaasappel met de snelheid van een bushokje.
Op een gegeven moment kan dat ook niet meer. Renault komt steeds dichter bij de rest, Honda is al zo ver dat ze er steeds verder bij vandaan komenL1nt schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:39:
[...]
Ondertussen werkt Honda grotendeels in stilte aan de motor en roepen ze niet elke week dat ze dichter en dichter bij de rest komen.
Kijk maar uit, straks wordt je onder dat meubelstuk weggezaagdStoelpoot schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:41:
[...]
Op een gegeven moment kan dat ook niet meer. Renault komt steeds dichter bij de rest, Honda is al zo ver dat ze er steeds verder bij vandaan komenHe, een meubelstuk mag dromen, toch?
Mijn boefje is liev!
Laat een der Moderators je afkorting maar niet lezen, dan ben je ineens een racistJB schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:56:
Japanners vs FransozenGeloof me die ontwikkelen echt een heel stuk anders
Ik heb alle vertrouwen in die gekke Japanners!!!
Destruction schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:06:
[...]
Laat een der Moderators je afkorting maar niet lezen, dan ben je ineens een racist
Precies! Die Japanners komen straks met iets ipv alleen maar blaten. Renault komt zo echt niet meer geloofwaardig over...Ik ben heel benieuwd naar de verhoudingen Renault vs Honda, ik denk inderdaad dat onze Japanse vrienden liever de prestaties laten spreken dan in de media allerlei praatjes ophangen over het niveau waar ze zitten![]()
Dat ze nu Sainz voor hun karretje spannen om even iets te zeggen over een motorblok waar hij zelf niet eens mee rijdtTriest. Ook triest dat Sainz daarin meegaat, doet z'n eigen geloofwaardigheid (voor zover hij die al had) geen goed.
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Op autogebied misschien niet, maar ik vind de couveuse toch wel een goeie uitvinding.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:14:
Is er ooit wel eens iets technisch goeds uit Frankrijk gekomen? Op gebied van techniek zijn het niet bepaald de pioniers..
En hierdoor gaat de wereld ten onder.Destruction schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:06:
[...]
Laat een der Moderators je afkorting maar niet lezen, dan ben je ineens een racist
Bensimpel
Positieve meneer
Eerder de vraag of Ferrari nog kimi gaat naaieniichel schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:27:
Vergeet niet dat Vettel en Kimi wel goede vrienden zijn. Ik weet niet of die elkaar gaan naaien.
😆 - Denk ook eens om ;)
die willen het kampioenschap, dus natuurlijk! die word gewoon weer opgeofferd komende races hoor!Bensimpel schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:16:
[...]
Eerder de vraag of Ferrari nog kimi gaat naaien
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Hoe bedoel je?Bensimpel schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:16:
[...]
Eerder de vraag of Ferrari nog kimi gaat naaien
Mijn boefje is liev!
BREAKING! Forget all this Kimi Raikkonen business, @LewisHamilton has gone over to NASCAR! pic.twitter.com/hthEbuvEs4
— Grand Prix Diary (@GrandPrixDiary) 11 september 2018
[ Voor 32% gewijzigd door Jasphur op 12-09-2018 10:19 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Bensimpel
Positieve meneer
Kimi opofferen voor vettel, zoals we al best vaak gezien hebben.
😆 - Denk ook eens om ;)
Goeie tetten!Jasphur schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:18:
En we blijven even bij RTL Boulevard.
[Twitter]
[Afbeelding]
Mijn boefje is liev!
Daar is ie zelf toch ook bij?Bensimpel schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:19:
[...]
Kimi opofferen voor vettel, zoals we al best vaak gezien hebben.
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Lijkt me sterk. Ik zie een Nascar coureur niet de overstap maken naar de F1 hoor..Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:20:
Nog mooier een Honda erbij op de foto. Volgend nieuws... Honda start eigen f1 team en strikt Lewis Hamilton als eerste driver.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Nou zo dramatisch is het toch ook weer niet? De laatste jaren zie je een trend waarbij steeds meer jonge coureurs een (junior) contract hebben bij één van de grote teams. Dat beperkt de keuze natuurlijk. Ik zie voor de rest ook geen contract vrije coureurs die een verbetering zouden zijn tov Raikkonen.World Citizen schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:35:
En het is niet alsof het verleden van Ferrari zonder drama is verlopen. Over Schumacher was een beetje hetzelfde gaande, hoewel de waarheid nooit duidelijk zal zijn. Ironisch genoeg is dat ook hoe RAI binnen kwam.dennisfr schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:24:
[...]
Nou zo dramatisch is het toch ook weer niet? De laatste jaren zie je een trend waarbij steeds meer jonge coureurs een (junior) contract hebben bij één van de grote teams. Dat beperkt de keuze natuurlijk. Ik zie voor de rest ook geen contract vrije coureurs die een verbetering zouden zijn tov Raikkonen.
Daarnaast is het management bij Ferrari de laatste jaren ook volledig vervangen en is de huidige top misschien wat minder huiverig om een rookie een kans te geven. Red Bull heeft al meerdere malen aangetoond dat het best kan werken.
Peugeot maakt wel goedeVerwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:14:
Is er ooit wel eens iets technisch goeds uit Frankrijk gekomen? Op gebied van techniek zijn het niet bepaald de pioniers..
Zeker wel. Technisch hebben ze vaak prima oplossingen. Alleen de uitwerking ervan in een werkend systeem is vaak nogal matig.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:14:
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
[ Voor 97% gewijzigd door basvn op 12-09-2018 11:52 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ja, dat dus.. Red Bull heeft Toro Rosso, Ferrari heeft Sauber, Mercedes had de resten van Manor moeten kopen, om hun jonge talent een kans te geven. Of recenter Force India. Of hun beide rijders eruit moeten gooien en Ocon en Wehrlein/Russell in die auto's zetten.
[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 12-09-2018 12:15 ]
[ Voor 8% gewijzigd door iichel op 12-09-2018 11:59 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq