[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 96 Laatste
Acties:
  • 557.028 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:38
Even vooruitblikken op basis van de nabeschouwing van Singapore op Sky :p

Als ik het goed begreep gaf Horner aan dat ze in Sochi een nieuwe B-spec in de auto willen lepelen, en dus achteraan starten. Deze C-spec komt dan later weer terug voor een aantal geselecteerde races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-09 16:51
RobertMe schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:33:
Even vooruitblikken op basis van de nabeschouwing van Singapore op Sky :p

Als ik het goed begreep gaf Horner aan dat ze in Sochi een nieuwe B-spec in de auto willen lepelen, en dus achteraan starten. Deze C-spec komt dan later weer terug voor een aantal geselecteerde races.
Niet helemaal goed begrepen. Ze gaan starten met een oude b-spec motor.
Mogelijk dat ze er een nieuwe c-spec alleen voor even inzetten om die in de poule te gooien en dan penalties pakken.

Kunnen ze in Japan de 3e race met deze c-spec rijden en dan nog een nieuwe motor voor de laatste 3 races

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
D-dark schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:37:
[...]

Mogelijk dat ze er een nieuwe c-spec alleen voor even inzetten om die in de poule te gooien en dan penalties pakken.

Kunnen ze in Japan de 3e race met deze c-spec rijden en dan nog een nieuwe motor voor de laatste 3 races
Volgens mij begon hij over penalties. En penalties krijg je niet voor het pakken van een (oude) motor uit de poule :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

D-dark schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:37:
[...]

C-spec voor Mexico/Japan denk ik idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

iichel

Gazoooo

YakuzA schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:41:
[...]

C-spec voor Mexico/Japan denk ik idd.
min of meer idd --> https://streamable.com/ocdkc

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Ik wou hem net hier over nemen uit Singapore thread :p

Horner heeft het dus over 'starting from the back' en 'previous spec', niet 'previous engine from the pool' :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vorige race ook al, en nu weer. Ook degene van het team die het podium op mag krijgt nu een magnum om mee te spuiten.
En terecht ook, vond dat altijd al raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sambalbaj schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:16:
Vorige race ook al, en nu weer. Ook degene van het team die het podium op mag krijgt nu een magnum om mee te spuiten.
En terecht ook, vond dat altijd al raar.
Geen idee waar je op reageert of wat je bedoelt, maar het zal wel :+
RobertMe schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:40:
[...]
Volgens mij begon hij over penalties. En penalties krijg je niet voor het pakken van een (oude) motor uit de poule :p
Lijkt me wel sterk, aangezien de c-spec het al 2 races goed doet zie ik niet het nut van een b-spec als extra motor te pakken.

[ Voor 36% gewijzigd door YakuzA op 16-09-2018 17:34 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-09 16:51
RobertMe schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:06:
[...]

Ik wou hem net hier over nemen uit Singapore thread :p

Horner heeft het dus over 'starting from the back' en 'previous spec', niet 'previous engine from the pool' :p
De enige previous b-spec die ze hebben zijn de 2 oude b-specs uit de pool.
In sochi hebben ze nul % kans dus beter je nieuwe c-spec engine sparen en die daar niet gebruiken

Strategiewijs kan je dan net zo goed een engine penalty pakken om een nieuwe c-spec in de pool te krijgen.
Je start dan wel van achteren maar de red bulls moeten wel ergens in de top 10 kunnen eindigen.

Japan wordt dan de 3e race voor de huidige c-spec en je hebt een verse motor voor de laatste 3 races.
dan kan je nog vechten voor wat overwinningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
@YakuzA @D-dark of het raar is of niet om een B-spec erin te proppen, Christian Horner zegt toch echt "we've got the previous specification going in for the next race". Tenzij Renault intussen een D spec heeft is de previous spec dus een B-spec.

Het kan ook best dat het te maken heeft met dat de C-spec anders geinstalleerd moet worden en daardoor de aero veranderd en ze die nadelen op sommige circuits niet willen hebben. Of omdat er nog 7 races te gaan zijn en ze niet denken om dat met "1,5" C-spec te kunnen halen. Op de circuits waar ze al min of meer kansloos zijn (Rusland bv) gaan ze dus mogelijk liever voor een "bewezen" B-spec dan een C-spec waarvan zelfs Renault aangeeft dat die niet up-to-standards is qua betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:58:
@YakuzA @D-dark of het raar is of niet om een B-spec erin te proppen, Christian Horner zegt toch echt "we've got the previous specification going in for the next race". Tenzij Renault intussen een D spec heeft is de previous spec dus een B-spec.

Het kan ook best dat het te maken heeft met dat de C-spec anders geinstalleerd moet worden en daardoor de aero veranderd en ze die nadelen op sommige circuits niet willen hebben. Of omdat er nog 7 races te gaan zijn en ze niet denken om dat met "1,5" C-spec te kunnen halen. Op de circuits waar ze al min of meer kansloos zijn (Rusland bv) gaan ze dus mogelijk liever voor een "bewezen" B-spec dan een C-spec waarvan zelfs Renault aangeeft dat die niet up-to-standards is qua betrouwbaarheid.
Of Renault heeft aangegeven dat ze de engine mapping niet voor Suzuka op orde krijgen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:46

JB

Cédric roelt!

Met name dus benieuwd naar het blok van Honda volgende race. Baal nog steeds dat ik de berichtgeving tijdens Ziggo Sport daarover gemist heb en ook niet terug kan vinden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JB schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:32:
Met name dus benieuwd naar het blok van Honda volgende race. Baal nog steeds dat ik de berichtgeving tijdens Ziggo Sport daarover gemist heb en ook niet terug kan vinden.
Kwam overeen met die inschatting van de PK's die hier pas in het topic langs kwam:
DaniëlWW2 schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:14:
En AMuS heeft weer de laatste PK waarden ontvangen. Dit is alleen de motor zelf en het gaat om piekvermogen in kwalificatie. Er moet dus nog 163PK bij voor de MGU-K.

Ferrari C spec = 790PK
Mercedes C spec = 780PK
Renault B spec = 710PK
Renault C spec = 730PK
Honda B spec = 715PK
Honda C spec = Gehoopt wordt op 750PK
https://www.auto-motor-un...rrari-10-ps-vor-mercedes/
...

[ Voor 42% gewijzigd door YakuzA op 17-09-2018 09:22 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 19:55
Het probleem met de C-spec lijkt me duidelijk. De driveability is niet goed. Als het gas erop gaat lijkt het goed te zijn maar achter de safety car of in de pit stuitert het ding alle kanten uit.

Dan is de afweging de driveability en vermeende betrouwbaarheidsissues tegenover een betrouwbaarder, probleemlozer blok wat een paar tienden inlevert. Moeilijke keuze maar ik denk dat ze dat gedaan hebben.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

asing schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:21:
Het probleem met de C-spec lijkt me duidelijk. De driveability is niet goed. Als het gas erop gaat lijkt het goed te zijn maar achter de safety car of in de pit stuitert het ding alle kanten uit.

Dan is de afweging de driveability en vermeende betrouwbaarheidsissues tegenover een betrouwbaarder, probleemlozer blok wat een paar tienden inlevert. Moeilijke keuze maar ik denk dat ze dat gedaan hebben.
Ook met gas erop doet ie het niet goed. Max was zaterdag onderweg in een snellere ronde toen dat ding begon te pruttelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:21
Hij heeft het zwaar bij gearshifts en schakelen bij half gas zoals in sommige bochten hoef je helemaal niet te proberen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:16
Ik ben ook niet te spreken over de nieuwe app, en nog steeds niet over de graphics tijdens de uitzendingen. Normaal heb je elk seizoen aan de start een paar kinderziekten, maar op dit moment raakt het kant noch wal. Dit is allemaal puur gemaakt om het ‘mooi’ te maken (en dat is ook subjectief, want ik vind het lelijk), en zeker niet door een raceliefhebber in elkaar gezet.

Enorm veel data wordt er tussenuit gehaald. Je hebt bijvoorbeeld links 20 coureurs met de interval timings, vervolgens wordt een groepje van 3 coureurs uitgelicht (‘Battle for 4th’), waarna alle tijden van deze 3 coureurs verdwijnen!! Leuk, die battle for 4th, maar dan wil JUIST zijn wat de onderlinge verschillen zijn en hoe deze bocht na bocht veranderen. Dan kun je ook zien of iemand een goede exit heeft en een poging kan doen, of dat een RedBull uitloopt bij het bochtenwerk, enz.

Als er een rijder wordt uitgelicht verdwijnt ook gelijk alle informatie. Ook dat de logo’s achter de namen te zien zijn, in plaats van bijvoorbeeld de banden. Vroeger zag je bij rijders ook de banden met tussen haakjes de leeftijd, dat is ook verdwenen (wellicht expres achter de betaal-app verborgen).

En dan nog de Mario Kart-piepjes tijdens de start, piepjes tijdens de pit stops, enz. En wat te denken van het ‘PIT WINDOW OPEN’.. zo maak je de nieuwe fans helemaal in de war alsof er maar een bepaald aantal rondjes is waar een pitstop is toegestaan. Of dat ze tijdens final lap ook laten zien dat er nog 10 minuten te gaan zijn. Het is allemaal compleet onlogisch.

Tijdens de kwalificatie zat ik ook ondersteboven op mijn stoel van ergernis, maar dat was meer de schuld van de regie welke wellicht elke race anders is. Tijdens de beslissende momenten in Q3 waarin iedereen over de streep komt laat men geen enkele timing zien, krijgen we helemaal niets mee van de coureurs die met hun snelle ronde bezig zijn en zitten we te kijken naar Toto Wolff die op de tafel slaat of Hamilton die in zijn eerste stint (10 minuten ervoor) een foutje maakte.

Zo zijn er nog heel veel andere voorbeelden die tijdens de race opduiken, en de conclusie blijft voor mij maar steeds; Er is gewoon een grafisch ontwerpbureautje opgezet zonder enkele feeling voor de sport en elke informatie gewenst is voor de liefhebbers. Aan de andere kant merk je ook dat er enorm veel data is die meer en meer beschikbaar wordt gemaakt voor ons. Amerikaanse praktijken zijn wat dat betreft wel goed, men moet alleen nog zien hoe dit beter bij de fans terecht kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:01:
Hij heeft het zwaar bij gearshifts en schakelen bij half gas zoals in sommige bochten hoef je helemaal niet te proberen.
Lijkt me een software issue wat op te lossen valt.. of er moet echt iets verkeerds zitten in de motor zelf maar dan hadden we waarschijnlijk al een plof gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:15

Destruction

(ex-)Automonteur

Divak schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:12:
Ik ben ook niet te spreken over de nieuwe app, en nog steeds niet over de graphics tijdens de uitzendingen. Normaal heb je elk seizoen aan de start een paar kinderziekten, maar op dit moment raakt het kant noch wal. Dit is allemaal puur gemaakt om het ‘mooi’ te maken (en dat is ook subjectief, want ik vind het lelijk), en zeker niet door een raceliefhebber in elkaar gezet.

Enorm veel data wordt er tussenuit gehaald. Je hebt bijvoorbeeld links 20 coureurs met de interval timings, vervolgens wordt een groepje van 3 coureurs uitgelicht (‘Battle for 4th’), waarna alle tijden van deze 3 coureurs verdwijnen!! Leuk, die battle for 4th, maar dan wil JUIST zijn wat de onderlinge verschillen zijn en hoe deze bocht na bocht veranderen. Dan kun je ook zien of iemand een goede exit heeft en een poging kan doen, of dat een RedBull uitloopt bij het bochtenwerk, enz.

Als er een rijder wordt uitgelicht verdwijnt ook gelijk alle informatie. Ook dat de logo’s achter de namen te zien zijn, in plaats van bijvoorbeeld de banden. Vroeger zag je bij rijders ook de banden met tussen haakjes de leeftijd, dat is ook verdwenen (wellicht expres achter de betaal-app verborgen).

En dan nog de Mario Kart-piepjes tijdens de start, piepjes tijdens de pit stops, enz. En wat te denken van het ‘PIT WINDOW OPEN’.. zo maak je de nieuwe fans helemaal in de war alsof er maar een bepaald aantal rondjes is waar een pitstop is toegestaan. Of dat ze tijdens final lap ook laten zien dat er nog 10 minuten te gaan zijn. Het is allemaal compleet onlogisch.

Tijdens de kwalificatie zat ik ook ondersteboven op mijn stoel van ergernis, maar dat was meer de schuld van de regie welke wellicht elke race anders is. Tijdens de beslissende momenten in Q3 waarin iedereen over de streep komt laat men geen enkele timing zien, krijgen we helemaal niets mee van de coureurs die met hun snelle ronde bezig zijn en zitten we te kijken naar Toto Wolff die op de tafel slaat of Hamilton die in zijn eerste stint (10 minuten ervoor) een foutje maakte.

Zo zijn er nog heel veel andere voorbeelden die tijdens de race opduiken, en de conclusie blijft voor mij maar steeds; Er is gewoon een grafisch ontwerpbureautje opgezet zonder enkele feeling voor de sport en elke informatie gewenst is voor de liefhebbers. Aan de andere kant merk je ook dat er enorm veel data is die meer en meer beschikbaar wordt gemaakt voor ons. Amerikaanse praktijken zijn wat dat betreft wel goed, men moet alleen nog zien hoe dit beter bij de fans terecht kan komen.
Mee eens. Dat dacht ik gisteren ook toen ze een tijd lang alleen het gat ten opzichte van HAM in beeld hadden. Natuurlijk kan ik rekenen, maar het is makkelijker dat ik meteen kan zien of (bijvoorbeeld) VET 2.3s of 0.9s achter VER rijdt, zodat ik me verder op de race kan concentreren. Bij de live timing heeft men dat (vermoedelijk ook in een jacht naar geld) jaren geleden al gesloopt, voor die tijd stonden die gegevens ook keurig daar opgesomd. Maarja....

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ArcticWolf schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:23:
[...]

Lijkt me een software issue wat op te lossen valt.. of er moet echt iets verkeerds zitten in de motor zelf maar dan hadden we waarschijnlijk al een plof gezien.
Een motor kan ook als een krant lopen zonder dat ie ploft. Dat er telkens onderdelen op- en afgehaald worden met het debiele motorreglement maakt het ook niet beter. Vroeger was een PU het hele geval. Waarom nu de turbo e.d. los gerekend worden is zinloos, vaak is het voor de integratie beter om de motor als één geheel te vervangen. Zie bv China, waar de Renault plofte in FP3. Te weinig tijd om een onderdeel los te halen en om te bouwen, maar wel genoeg tijd om een heel blok om te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:46

JB

Cédric roelt!

YakuzA schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:20:
[...]

Kwam overeen met die inschatting van de PK's die hier pas in het topic langs kwam:
Bedoel eigenlijk meer het nieuws ansich. Weinig van te vinden tot op heden. Een mager nieuwsartikel en dus even genoemd op Ziggo Sport.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Nu online

iichel

Gazoooo

Señor Sjon schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:39:
[...]

Een motor kan ook als een krant lopen zonder dat ie ploft. Dat er telkens onderdelen op- en afgehaald worden met het debiele motorreglement maakt het ook niet beter. Vroeger was een PU het hele geval. Waarom nu de turbo e.d. los gerekend worden is zinloos, vaak is het voor de integratie beter om de motor als één geheel te vervangen. Zie bv China, waar de Renault plofte in FP3. Te weinig tijd om een onderdeel los te halen en om te bouwen, maar wel genoeg tijd om een heel blok om te wisselen.
+1 Vaak worden motoren ook geïntroduceerd in complete upgrades, waarbij een turbo uit serie A niet past op een serie B MGU-H en niet lekker vastbout op een serie C cylinderkop.

Waarom de FIA toch besloten heeft dat van bepaalde onderdelen 2 stuks per jaar gebruikt mogen worden en van andere 3 is mij een vraag. Een ES en CE, okay, maar een MGU-K, snap ik niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het was ooit om een te voorkomen dat men een motor 'weggooide' omwille van één kapot onderdeel(tje), maar zoals zo vaak is het zijn doel ver voorbij geschoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JB schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:04:
[...]
Bedoel eigenlijk meer het nieuws ansich. Weinig van te vinden tot op heden. Een mager nieuwsartikel en dus even genoemd op Ziggo Sport.
Wat duidelijk maakt dat Honda heeft geleerd van vroeger en niet teveel publiciteit zoekt voordat ze resultaat hebben laten zien op de baan met iets nieuws.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 11:19
Divak schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:12:
Wat mij betreft laten ze gewoon permanent de gaps tussen de autos zien. Waarom is het interessant om te zien dat HAM 1 minuut 25 voorligt op SIR?

Ik zag op Reddit ook nog een voorstel om bij het info schermpje onderin dat af en toe verschijnt (met die groene en gele rondetijden) ook de leeftijd van de banden weer te geven. Nu staat er alleen compound volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:22

Spotmatic

Ken sent me

Kakt Ferrari in de tweede helft van het seizoen niet altijd een beetje in? Idem voor Merc, al zie ik daar nu nog geen tekenen van.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
hjs schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:16:
Sinds de geruchten van Mercedes over het valsspelen van Ferrari, gaat het ook minder met Ferrari.
Of heb ik nu mijn alu-hoedje weer op?
Ja. Het potentieel is nog steeds aanwezig, er is alleen telkens een (ander) rad in het Ferrari rader wat niet lekker meewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:14
DaniëlWW2 schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:18:
[...]

Doe je alu-hoedje eens af. :P
Van steeds meer kanten hoor je nu dat mensen denken dat Vettel aan het knappen is onder de druk voor Ferrari te rijden, en de boel ook het moeten managen omdat het Ferrari is, en dus een puinzooitje. Die geluiden komen nu ook al van mensen zoals Newey en Webber.
Want Newey en Webber weten namelijk precies hoe het er aan toe gaat bij Ferrari? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
RonaldMcDonald schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:58:
[...]

Wat mij betreft laten ze gewoon permanent de gaps tussen de autos zien. Waarom is het interessant om te zien dat HAM 1 minuut 25 voorligt op SIR?
In geval van pitstop zodat je weet hoe ver een coureur ongeveer terug valt. Maar dat zie je nu ook alleen voor de leider en anders moet je ook rekenen. Dus kun je eigenlijk net zo goed de intervallen van de coureurs optellen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
  • Nu online

iichel

Gazoooo

Grimmie187 schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:29:
[...]

Want Newey en Webber weten namelijk precies hoe het er aan toe gaat bij Ferrari? :+
Dat niet, maar ze kennen (jeugdige, driftige) Vettel wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:47
Vettel en Ferrari zijn de titel echt aan weggooien de laatste wedstrijden. Daar waar Hamilton, zoals het vele wereldkampioenen betaamd, structureel blijft scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

pinda powerrr schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:00:
[...]

Jeetje, dan kunnen die Engelsen niet meer beginnen over "crashtappen" hun favoriete term om een leuke discussie om zeep te helpen :|
Tuurlijk wel. Het dan namelijk aan de enorme uitwijkskills van Vetter te danken dat een ongeluk voorkomen is, en eigenlijk had Verstappen een straf aan zijn broek moeten krijgen voor forcing a driver off the track. Ofzo. ;w
Spotmatic schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:19:
Kakt Ferrari in de tweede helft van het seizoen niet altijd een beetje in? Idem voor Merc, al zie ik daar nu nog geen tekenen van.
Vaak wel, maar juist dit seizoen lijken ze in de tweede helft technisch heel sterk te zijn. Alleen kapitaliseren ze er niet op. Zowel het team als Vettel maken fouten die heel kostbare punten kosten.

Ik bedoel: hoe komen ze er op om Vettel zo vroeg op US over te laten stappen? :? Je weet toch dat die banden ruim voor het einde van de race compleet niet meer mee kunnen doen? Dat is dus of een sitting duck worden, of een tweede stop, en dan kom je ook nog eens in verkeer terecht. De gok bij Daniel met ook HS->US snapte ik wel, die is veel langer door gereden en kon makkelijk de race uitrijden op US. Helaas kon hij er geen potten mee breken en inhalen. Ferrari lijkt met enige regelmaat dit soort blunders te maken. Maar ook Vettel zelf maakt te veel onnodige fouten. Hoewel de auto echt top lijkt, pakken ze er te weinig punten mee.

[ Voor 52% gewijzigd door ATS op 17-09-2018 13:21 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:29

backupdevice

No Risk , Full Push

[...]

Mwah, lijkt mij duidelijk dat de successen in de zero’s mede kwam doordat er minder Italianen in de organisatie zaten dan nu.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
backupdevice schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:26:
[...]

Mwah, lijkt mij duidelijk dat de successen in de zero’s mede kwam doordat er minder Italianen in de organisatie zaten dan nu.
Mwah, ik denk dat het een onzinnige oneliner is om te stellen dat Italianen geen team kunnen runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

RonaldMcDonald schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:58:
[...]

Ik zag op Reddit ook nog een voorstel om bij het info schermpje onderin dat af en toe verschijnt (met die groene en gele rondetijden) ook de leeftijd van de banden weer te geven. Nu staat er alleen compound volgens mij.
In de app (wel, in de oude in elk geval) kan je dat ook prima zien. Je hebt daar zowel gap als interval, en beiden hebben zo hun merrit. Wat ik onhandig vind ik dat de gap zelfs verdwijnt als iemand gelapt is, dan staat er alleen nog meer +xL. Je kan ook op een coureur klikken, en dan krijg je tijden van de rest gerekend naar de tijd van deze geselecteerde coureur. Zo kan je snel zien hoeveel RIC achter VER rijdt en hoeveel langzamer hij is ;)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 20:02
Grimmie187 schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:30:
[...]

Mwah, ik denk dat het een onzinnige oneliner is om te stellen dat Italianen geen team kunnen runnen.
Dat kunnen ze best, ik denk alleen dat hun passie ook gelijk de grootste valkuil is (impulsief)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grimmie187
Bastie-88 schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:38:
[...]

Dat kunnen ze best, ik denk alleen dat hun passie ook gelijk de grootste valkuil is (impulsief)
Ik vind het onzin om (subjectieve) culturele vooroordelen over een bepaalde bevolkingsgroep 1 op 1 te koppelen aan het functioneren van een raceteam..

Volgens die logica zou het bij Force India altijd stinken in de pitbox omdat het door een Indier wordt gerund en is McLaren de laatste tijd waardeloos omdat ze drukker zijn met thee drinken dan met racen.

Flink gechargeerd natuurlijk maar je snapt vast wat ik bedoel.. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 11:19
RobertMe schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:30:
[...]

In geval van pitstop zodat je weet hoe ver een coureur ongeveer terug valt. Maar dat zie je nu ook alleen voor de leider en anders moet je ook rekenen. Dus kun je eigenlijk net zo goed de intervallen van de coureurs optellen :P
Ja dat doe ik dus constant haha."Ff kijken, 1.8 + 3.1 + 4.1 + 0.9, is dat genoeg" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Ze zitten lang genoeg in de F1 om het te weten. ;)

Maar Vettel... :N Hamilton heeft een run van 4x1 en 2x2 de laatste 6 races, terwijl Bottas na zijn contractverlenging weer inkakt. De andere Fin is met zijn derde jeugd bezig en Vettel trekt het niet echt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
backupdevice schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:19:
[...]

[...]

Wauw, sorry dat ik je pijn heb gedaan :/

Je kan niet ontkennen dat sinds Schumacher en Brawn het team heeft verlaten en er meer iItalianen in het team zitten niet niet meer zo goed gaat als eerst.
Ja vreselijk! Ik lig er echt wakker van.. ;)

Maar goed, er zijn honderden factoren waardoor een team wel of niet functioneert. Als jij denkt dat het probleem bij Ferrari de aanwezigheid van Italianen is is dat je goed recht maar dat vind ik kortzichtig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 14:22

Wom

Het meeste puntverlies komt door Vettel zelf, en ondanks zijn prima Italiaans is het toch echt een Duitser ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 12:57

sjaool

Every life should have 9 cats

Grimmie187 schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:46:
[...]

Ik vind het onzin om (subjectieve) culturele vooroordelen over een bepaalde bevolkingsgroep 1 op 1 te koppelen aan het functioneren van een raceteam..

Volgens die logica zou het bij Force India altijd stinken in de pitbox omdat het door een Indier wordt gerund en is McLaren de laatste tijd waardeloos omdat ze drukker zijn met thee drinken dan met racen.

Flink gechargeerd natuurlijk maar je snapt vast wat ik bedoel.. ;)
Je zou ook kunnen stellen dat ze bij Ferrari meer met het hart racen dan met het hoofd. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Grimmie187 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:28:
[...]

Ja vreselijk! Ik lig er echt wakker van.. ;)

Maar goed, er zijn honderden factoren waardoor een team wel of niet functioneert. Als jij denkt dat het probleem bij Ferrari de aanwezigheid van Italianen is is dat je goed recht maar dat vind ik kortzichtig.
In mijn ogen worden er gewoon vaak rare tactische beslissingen genomen die je eerst niet bij dat team zag.

Wat nummers

1999 tot 2008 - WC rijder 6 - constructeur 8
Vertrek Schumacher -2006
Vertrek Brawn - 2006
Laatste WC - 2007
2008 - Massa bijna

Daarna nada. Brawn werd opgevolgd door Domenicalli ( Italiaan ). Daarna kwam Marco Mattiacci (Italiaan ) en nu Maurizio Arrivabene ( Italiaan )

De grootste successen zijn van 1999 tot 2008 gemaakt. Het Brawn en post Brawn tijdperk die heel veel niet italianen in het team had gezet.

Dit is niet dat ik Italianen loop te dishen, maar de nummer liegen er niet om.

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 17-09-2018 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

backupdevice schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:41:
[...]
In mijn ogen worden er gewoon vaak rare tactische beslissingen genomen die je eerst niet bij dat team zag.

Wat nummers

Vertrek Schumacher -2006
Vertrek Brawn - 2006
Laatste WC - 2007
2008 - Massa bijna

Daarna nada. Brawn werd opgevolgd door Domenicalli ( Italiaan ). Daarna kwam Marco Mattiacci (Italiaan ) en nu Maurizio Arrivabene ( Italiaan )

De grootste successen zijn van 1999 tot 2008 gemaakt. Het Brawn en post Brawn tijdperk die heel veel niet italianen in het team had gezet.

Mercedes en Red Bull hebben ook wel flinke tactische missers.
Vind het dat ook wat makkelijk om het dan alleen bij Ferrari direct aan het Italiaanse temperament te proberen te koppelen.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
backupdevice schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:41:
[...]

Je weet dat de tactische beslissingen tijdens de race genomen worden door Jock Clear (Engelsman) en Inaki Rueda (Spanjaard)? :+
Wat nummers

Vertrek Schumacher -2006
Vertrek Brawn - 2006
Laatste WC - 2007
2008 - Massa bijna

We kennen allemaal de cijfers en het gaat mij er ook helemaal niet om Italianen te verdedigen maar de conclusie dat succes alleen uitblijft omdat er een Italiaanse teambaas zit is gewoon niet erg logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Grimmie187 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:58:
[...]

Je weet dat de tactische beslissingen tijdens de race genomen worden door Jock Clear (Engelsman) en Inaki Rueda (Spanjaard)? :+
Yep. :o
[...]

We kennen allemaal de cijfers en het gaat mij er ook helemaal niet om Italianen te verdedigen maar de conclusie dat succes alleen uitblijft omdat er een Italiaanse teambaas zit is gewoon niet erg logisch.
Klopt maar de grootste string van successen werden gehaald met een team dat een grotere mix had - aka minder mensen uit italie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 20:02

En dan mogen we geen vooroordelen hebben :P , die Engelsman drinkt alleen thee en de Spanjaard heeft tijdens de race (Spaanse lokale tijd) altijd siesta :+

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ferrari is een mini-natie met de bijbehorende politiek. Ferrari is nog niet wanhopig genoeg om dat weer aan de kant te zetten. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grimmie187
Ik hou er al over op voordat @DaniëlWW2 straks weer een uur bezig is met offtopic posts te verplaatsen.. ;)

Naar mijn bescheiden mening zegt het aantal Italianen in het team iig niets over successen bij Ferrari. Zeker dit seizoen niet aangezien het team (en dus de auto) een mega ontwikkeling heeft doorgemaakt, de enige redelijk constante oorzaak voor het uitblijven van succes dit seizoen begint met een V en eindigt op ettel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 07:05
RonaldMcDonald schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:01:
[...]

Ja dat doe ik dus constant haha."Ff kijken, 1.8 + 3.1 + 4.1 + 0.9, is dat genoeg" :*)
In de oude app kon je door op een rijder te tikken zijn gap t.o.v. de rest zien (alsmede de verschillen in ronde- en sectortijden overigens).

Bijzonder ergerlijk dit allemaal inderdaad. Een schoolvoorbeeld van design over function. En als ze dan de oude layout tenminste nog beschikbaar zouden houden. Maar nee, iedereen moet het weer doen met dit teletubbie gebeuren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:47

p0st

Dutch Reefer

Grimmie187 schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:07:
Ik hou er al over op voordat @DaniëlWW2 straks weer een uur bezig is met offtopic posts te verplaatsen.. ;)

Naar mijn bescheiden mening zegt het aantal Italianen in het team iig niets over successen bij Ferrari. Zeker dit seizoen niet aangezien het team (en dus de auto) een mega ontwikkeling heeft doorgemaakt, de enige redelijk constante oorzaak voor het uitblijven van succes dit seizoen begint met een V en eindigt op ettel..
Bwoah (pun intended) ik vind het wel erg makkelijk om alle schuld bij Vettel neer te leggen... Het is meerdere malen voorgekomen dat Kimi opgeofferd werd voor het (mogelijke) succes van Vettel, ik vind dat een call van het team, niet iets wat je Vettel kwalijk kunt nemen... Ook de strategie calls tijdens de race los van deze "opofferingen" komen vanuit het team, op basis van de data die op de pitwall beschikbaar is en na analyse door tientallen (honderden?) data analisten... Je kunt van Vettel zeggen wat je wilt, maar zeker niet dat hij de constante oorzaak is voor het uitblijven van het succes van Ferrari...

Other than that, ze hebben een fantastische auto dit jaar, ook al kwam dat dit weekend niet echt lekker naar voren. Ik denk dat ze nog steeds serieus kans maken op de constructeurstitel.

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
p0st schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:17:
[...]

Bwoah (pun intended) ik vind het wel erg makkelijk om alle schuld bij Vettel neer te leggen... Het is meerdere malen voorgekomen dat Kimi opgeofferd werd voor het (mogelijke) succes van Vettel, ik vind dat een call van het team, niet iets wat je Vettel kwalijk kunt nemen... Ook de strategie calls tijdens de race los van deze "opofferingen" komen vanuit het team, op basis van de data die op de pitwall beschikbaar is en na analyse door tientallen (honderden?) data analisten... Je kunt van Vettel zeggen wat je wilt, maar zeker niet dat hij de constante oorzaak is voor het uitblijven van het succes van Ferrari...

Other than that, ze hebben een fantastische auto dit jaar, ook al kwam dat dit weekend niet echt lekker naar voren. Ik denk dat ze nog steeds serieus kans maken op de constructeurstitel.
Ik denk dat zowel het team als Vettel (teveel) fouten maakt. Ja, strategische fouten komen van de pitmuur. Maar Baku 2017, Paul Ricard, Hockenheim, Monza zijn toch echt aan Vettel toe te schrijven. Monza zou je ook de schuld bij het team kunnen leggen, of andersom kwalificeren of een duidelijke call om Vettel voor T1 langs te laten i.p.v. vechten om positie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
p0st schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:17:
[...]

Ik had het wat duidelijker kunnen omschrijven maar ik doel wel specifiek op het WDC dit seizoen. In dat opzicht vind ik dat het team strategisch niet veel verkeerd heeft gedaan op wat aggressieve calls na die beide kanten op hadden kunnen vallen.

Als ik even snel ga turven bij Vettel kom ik echter op 4 fouten die hem zeker 60 punten hebben gekost. Als Vettel/ Ferrari dus geen WDC wordt dit jaar vind ik dat (op dit moment) grotendeels te wijten aan Vettel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Nu online

iichel

Gazoooo

Ferrari wordt geen WDC maar WCC

edit, ninja edit van Grim :)

[ Voor 28% gewijzigd door iichel op 17-09-2018 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 24-09 19:17
Ik heb blijkbaar compleet gemist dat Kvyat en Wehrlein volgend jaar bij Toro Rosso rijden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
FastFred schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:57:
Ik heb blijkbaar compleet gemist dat Kvyat en Wehrlein volgend jaar bij Toro Rosso rijden :/
Dat is een gerucht, maar als dat waarheid is, dan zullen meer mensen dat missen. Non-lineup imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
FastFred schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:57:
Princess Pascal naar STR? Ik heb wel meegekregen dat die door Mercedes gedropt zou zijn (reed voor Mercedes nog DTM?), maar een terugkeer in F1 van hem zou ik wel heel raar vinden. Heeft niet veel kunnen laten zien doordat die dan bij Manor en Sauber reed, maar als die goed was had Mercedes hem wel gehouden (alhoewel, gezien de situatie rond Ocon...). En daarnaast scheen hij ook niet echt prettig te zijn om mee te werken. O.a. tests gedaan voor Force India meen ik, maar die wouden hem niet hebben en hadden veel liever Ocon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hij heeft meer laten zien dan Kvyat :+ Persoonlijk zou ik Harley gewoon houden, kennelijk levert hij echt een schat aan informatie op, niet alleen qua feedback maar ook op strategisch niveau. Toro Rosso schijnt echt enorm veel van hem geleerd te hebben op het gebied van hybride systemen, bandenmanagement enz enz.

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Bart-Willem schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:11:
Hij heeft meer laten zien dan Kvyat :+ Persoonlijk zou ik Harley gewoon houden, kennelijk levert hij echt een schat aan informatie op, niet alleen qua feedback maar ook op strategisch niveau. Toro Rosso schijnt echt enorm veel van hem geleerd te hebben op het gebied van hybride systemen, bandenmanagement enz enz.
Kvyat heeft anders nog een aantal keertjes op het podium gestaan :P Maar waarschijnlijk was Wehrlein dat ook wel gelukt in een Mercedes.

En m.b.t. Hartley, vraag voor STR zal dan waarschijnlijk zijn "moet hij daarvoor elk weekend in de auto zitten"? (/"moet hij daarvoor uberhaupt in de auto zitten?") Als hij echt zo waardevol is zal hij lijkt mij dus wel behouden blijven als testrijder en ook daadwerkelijk zijn kilometers maken. I.t.t. zeg eens wat, Buemi die reserve rijder bij RBR is, maar volgens mij überhaupt nog nooit in een RBR auto heeft gezeten? (hoogstens bij demo's in zijn STR tijd? en dus niet te vergelijken met de huidige hybride, auto's)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Bron? Want ik call BS. Een rijder die engineers gaat vertellen over hybride systemen en banden.

Dit is vooral wat we eerder hoorden in de geruchtenmolen om de aanwezigheid van Brendon nog een beetje goed te praten. Wat mij betreft mag die weg, zonde van het stoeltje. Dan nog liever Wehrlein en daar ben ik echt geen fan van :P

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 17-09-2018 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Volgens mij is Hartley dan meer van de theorie en niet de praktijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:08:
[...]
Princess Pascal naar STR? Ik heb wel meegekregen dat die door Mercedes gedropt zou zijn (reed voor Mercedes nog DTM?), maar een terugkeer in F1 van hem zou ik wel heel raar vinden. Heeft niet veel kunnen laten zien doordat die dan bij Manor en Sauber reed, maar als die goed was had Mercedes hem wel gehouden (alhoewel, gezien de situatie rond Ocon...). En daarnaast scheen hij ook niet echt prettig te zijn om mee te werken. O.a. tests gedaan voor Force India meen ik, maar die wouden hem niet hebben en hadden veel liever Ocon.
Mercedes stopt met DTM, dus voor Pascal is er binnen Mercedes verder niet veel mogelijk op een acceptabel niveau. Losgelaten door Mercedes komen er wellicht meer mogelijkheden voor hem beschikbaar?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Nu online

iichel

Gazoooo

Bosmonster schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:28:
[...]

Bron? Want ik call BS. Een rijder die engineers gaat vertellen over hybride systemen en banden.
Hier zit zeker een kern van waarheid in, vergeet niet dat Hartley jarenlang voor Porsche LMP gereden heeft. Machines vergelijkbaar in tech met F1.

https://www.autosport.com...-is-using-its-lmp1-weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

iichel schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:30:
[...]

Hier zit zeker een kern van waarheid in, vergeet niet dat Hartley jarenlang voor Porsche LMP gereden heeft. Machines vergelijkbaar in tech met F1.

https://www.autosport.com...-is-using-its-lmp1-weapon
The technologies are different enough that there's no technical transfer, but it's more the process that you go through and the way that you look at it.
In andere woorden: Ik zit in een interview en moet ook iets zeggen, maar eigenlijk zeg ik niks :P

Ik vrees dat ie nog een jaar krijgt hoor, STR geeft over het algemeen minimaal 2 jaar aan rijders.

[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 17-09-2018 17:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
iichel schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:42:
Ferrari wordt geen WDC maar WCC

edit, ninja edit van Grim :)
Ondanks dat ik voor het team ben en niet een specifieke coureur zou dat toch een schrale troost zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Nu online

iichel

Gazoooo

De manier van denken over dergelijke kan zeer zeker wel een toegevoegde waarde zijn. F1 is tegenwoordig endurance racing en endurance racing is 6 uur lang sprinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

iichel schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:33:
De manier van denken over dergelijke kan zeer zeker wel een toegevoegde waarde zijn. F1 is tegenwoordig endurance racing en endurance racing is 6 uur lang sprinten.
Dat snap ik, maar meer dan "hij heeft wat interessante inzichten" zegt ie niet in dat artikel. Niet echt een basis als je als rijder verder niet presteert. STR is nog steeds een opleidingsteam en het doel is om rijders klaar te stomen voor RBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Nu online

iichel

Gazoooo

Bosmonster schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:35:
[...]

Dat snap ik, maar meer dan "hij heeft wat interessante inzichten" zegt ie niet in dat artikel. Niet echt een basis als je als rijder verder niet presteert. STR is nog steeds een opleidingsteam en het doel is om rijders klaar te stomen voor RBR.
In principe wel, maar Hartley was volgens mij eind 2017 meer een noodoplossing ivm het vertrek van Sainz en Kvyat dan dat ze hem een grootse toekomst zien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 19:00

Martinspire

Awesomeness

hardware-lover schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:29:
[...]

Mercedes stopt met DTM, dus voor Pascal is er binnen Mercedes verder niet veel mogelijk op een acceptabel niveau. Losgelaten door Mercedes komen er wellicht meer mogelijkheden voor hem beschikbaar?
Als Mercedes hem los laat, zit er niet veel meer in dan testrijder ben ik bang. Overigens is het wel opvallend hoe dicht Ericsson nog op LeClerc zit en er dus van Wehrlein ook wel wat meer te verwachten is als hij in een goede auto zit, maar Mercedes brengt aardig wat talenten om zeep. Ik verwacht daarom ook niet dat Russell een kans gaat krijgen komend jaar. En als Wehrlein of Ocon zou ik gaan nadenken over een andere werkgever.

Voor Toro Rosso wel mooi, krijgen straks veel keus en zal me niet verbazen als ze Kvyat alsnog lozen voor Ocon als ze de kans krijgen

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:52

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Dit is vooral wat we eerder hoorden in de geruchtenmolen om de aanwezigheid van Brendon nog een beetje goed te praten. Wat mij betreft mag die weg, zonde van het stoeltje.
In de situatie van STR is het op zich wel logisch. Ze zijn niet alleen (weer) aan het veranderen van motor, maar ook nog eens de weg aan het voorbereiden voor RBR. Ook al geven ze het niet zo toe, STR is wel degelijk zaken aan het voorbereiden en testen om volgend jaar niet een compleet fiasco te laten worden voor RBR. Die kunnen het zich nl niet veroorloven om 5de te worden in het kampioenschap.
Dus wat dat betreft is de keuze voor Hartley (ook al was het misschien uit nood geboren) logisch. En nu hebben ze gewoon een probleem. Eigenlijk door hen zelf veroorzaakt, want de regels zijn aangescherpt na het aantreden van Max Verstappen. Daarmee is meteen hun eigen vijvertje opgedroogd en kunnen ze alleen nog putten uit afgeserveerder Red Bull Junior rijders, óf rijders van anderen die vrij zijn.

Kvyat kan op zich best rijden, anders had Ferrari 'm niet genomen als ontwikkelingsrijders. Last time I checked was Ferrari nog een commerciele instelling en geen goede doelenstichting of dagopvang voor zielige coureurs. Misschien is er eea veranderd in het bolletje van Daniil... Ik hoop het voor 'm als de geruchten waar zijn. Ik weet niet of ie een derde (of wordt het een vierde?) vernedering overleeft (letterlijk).
Wehrlein ben ik ook geen fan van. Ik vond 'm onopvallend rijden, ook al waren het frikandellen waar ie in reed. Als je echt zo'n prodigy bent, val je op, waar je ook in rijdt.

Maar wie weet, misschien gaan deze heren ons nog verrassen. Wij weten er ook eigenlijk helemaal niets van; we doen gewoon alsof... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:31
Señor Sjon schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:28:
[...]

Volgens mij is Hartley dan meer van de theorie en niet de praktijk. ;)
"I'm a theoretical physicist because in practice I am not" :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Grimmie187 schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:33:
[...]

Ondanks dat ik voor het team ben en niet een specifieke coureur zou dat toch een schrale troost zijn..
Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij schrijf je dat niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 12:57

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Shaggie_NB schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:26:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij schrijf je dat niet...
Oja idd, ondanks hoort daar niet. Het was een lange maandag.. ;)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Je schiet nu meteen in het defensief en ik snap eigenlijk niet waarom. Sinds de sport is gaan professionaliseren en commerciëler is geworden met sterke andere teams die hun intreden hebben gedaan, presteert Ferrari gewoon niet goed. Pak ik 1980 als het beginpunt van die trend dan krijg je de volgende WDC's per de nog bestaande teams:

McLaren = 9
Williams = 7
Ferrari = 6
RBR = 4
Mercedes = 4
Renault = 2

Van die zes keer dat Ferrari een WDC binnenhaalde in 38 jaar, kwamen er vijf van een zekere Schumacher die een aantal sleutelfiguren om zich heen had die Scuderia Ferrari effectief leiden. Geen van deze waren Ferrari mensen. Haal je die er dus uit dan blijft er een WDC over. Deze won Kimi op een punt. Dat is niet indrukwekkend, verre van.

Ferrari hun succes de afgelopen decennia kwam vrijwel exclusief rond Schumacher. Oke, dan heb je ook een coureur binnengehaald. Blijft alleen staan dat met Schumacher ook geheel andere leiding naar Ferrari kwam. In dat klimaat kon Ferrari wel functioneren en scoorde ze na een paar pogingen wel vijf keer achter elkaar een WDC. Sinds Ferrari Schumacher op oneerbiedige wijzen eruit hebben geschopt, scoorde ze in 2007 nog een WDC met zijn vervanger Kimi en sindsdien staat Ferrari weer ruim tien jaar droog.

Alonso was een mislukking en niemand die Alonso zal beschuldigen van een gebrek aan talent of wilskracht om het maximale uit een auto te halen. Alonso vervangen voor Vettel die nota bene 4 WDC's achter elkaar scoorde bij een reclameteam voor energiedrankjes. En twee daarvan, 2010 en 2012 waren alles behalve dominant. Komt Vettel naar Ferrari en dan veranderd hij opeens van een redelijk relaxte coureur in een hoop frustratie die zich in 2016 echt uiten. Dan sta je onder druk.

Ondertussen was Marchionne op de achtergrond druk bezig om flink wat te veranderen bij Ferrari. De man ging gewoon langs op de fabriek en praatte met de normale werknemers en vroeg wat er beter of anders moest. Vervolgens kregen die werknemers de vrijheid om dit te doen. Dat kwam allemaal de afgelopen maanden naar buiten en het werkte. In 2017 stond er opeens een dijk van een auto terwijl de 2016 Ferrari gewoon slecht was.

Er volgde geen kampioenschap door een combinatie van fouten door Vettel en Ferrari. Ik kan me Vettel zijn woede-uitbarsting in Baku nog herinneren, of de opgefokte Ferrari pitcrew die wanhopig bezig waren met een PU en mensen zwaar gefrustreerd weg aan het duwen waren. In 2018 heb ik Vettel weer tientallen punten weg zien gooien en heb ik Ferrari een aantal waardeloze strategische beslissingen zien maken. De afgelopen twee races waren helemaal exemplarisch.

Ondertussen was diezelfde Marchionne ook bezig om aan de stoelpoten van beide coureurs te zagen. Kimi moest er maar uit en vervangen worden voor iemand anders die wel presteerde. Zo bedreig je ook de nummer een status van Vettel en de dynamiek in het team. Nu heeft Marchionne na zijn dood zijn zin gekregen en is Kimi vervangen voor Leclerc.

Dat gaat waarschijnlijk niks oplossen en gaat de situatie alleen maar erger maken. In plaats van een duidelijke hiërarchie ga je nu tweestrijd krijgen tussen twee coureurs en die gaan elkaar alleen maar in de weg zitten. Beiden moeten zich nu namelijk bewijzen, ten koste van de ander.

Ondertussen lost dit een duidelijk probleem niet op. De mensen op het circuit staan onder gigantische druk om te presteren en kunnen hier niet mee omgaan. In plaats van ermee omgaan en hun werk goed te doen, verplaatsen ze die druk naar de coureurs die dit ook niet aankunnen. Dat moet je zeker niet doen met een coureur zoals Vettel. De man is zowat een stereotype Duitser. Zeer punctueel en precies, maar kan moeilijk omgaan met onverwachte situaties. Vettel heeft een rustige omgeving nodig waarin hij zich optimaal kan voorbereiden op een race en deze het beste kan rijden. Daarin is hij echt niet alleen. Ik denk zomaar dat alle toppers dit nodig hebben. Dat lijkt er bij Ferrari nooit te zijn en dan knap je als coureur. Loopt de CEO als beloning ook nog eens aan je stoelpoten te zagen en je op te zetten tegen een jong, maar groot talent.

Alles bij elkaar moet ik toch vraagtekens gaan plaatsen bij het functioneren van Ferrari de afgelopen decennia. Je kan niet bijna 40 jaar als topteam in de Formule 1 aanwezig zijn en telkens falen om te winnen. De enige uitzondering was een periode waar een uitzonderlijke coureur zijn eigen mensen meenam en na een paar seizoenen dominant was. Vervolgens gooit Ferrari hem eruit en zakt Ferrari gewoon weer weg.

Dit heeft ook niks met haat op Ferrari te maken. Dit zijn conclusies die je helaas moet trekken als je kijkt naar hoe het team op langere termijn presteert. Het heeft ook niks te maken met "Italianen zijn". Nee, er is iets mis met de bedrijfscultuur van Ferrari die er steeds voor zorgt dat ze hun zaken niet op orde krijgen en steeds falen.

Bij Mercedes en RBR zie je rust en vertrouwen tussen het personeel onderling. Je krijgt geen seconde de indruk dat ze met enkele tientallen een investering van honderden miljoenen vertegenwoordigen in een competatieve sport. Ze doen gewoon hun werk en doen het zo goed mogelijk. Bij Ferrari is een kleine onverwachtheid al reden tot paniek en dat hebben we de laatste jaren weer gezien. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Ik schiet niet in het defensief hoor, ik wordt alleen een beetje moe van dat subjectieve geblaat van buitenstaanders (Webber, Newey, Jordan, etc.) die allemaal precies denken te weten wat er zich afspeelt achter gesloten deuren in Maranello.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

[...]

Dit is vooral wat we eerder hoorden in de geruchtenmolen om de aanwezigheid van Brendon nog een beetje goed te praten. Wat mij betreft mag die weg, zonde van het stoeltje. Dan nog liever Wehrlein en daar ben ik echt geen fan van :P
Meteen iets als bullshit bestempelen terwijl het gewoon googlebaar is. :z :Z ;w https://www.autosport.com...-is-using-its-lmp1-weapon

1e hit op Google, 1 sec werk. :P Het heeft ook op andere sites gestaan, en ook ergens bij een interview op tv is het aan bod gekomen en kwam er wat meer info naar voren dan in bovenstaand artikel. Het is nu de vraag of Hartley met zijn kennis komend jaar nog wel interessant genoeg is, of dat ze nu wel alle benodigde info uit hem getrokken hebben. :+

[ Voor 19% gewijzigd door Bart-Willem op 17-09-2018 20:36 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:52

mphilipp

Romanes eunt domus

Bart-Willem schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:34:
[...]
Meteen iets als bullshit bestempelen terwijl het gewoon googlebaar is. :z :Z ;w https://www.autosport.com...-is-using-its-lmp1-weapon
Zoals ik al zei: wij weten er eigenlijk ook helemaal niets van, maar doen alsof we het beter weten dat de teambazen en de mensen die ertoe doen. We geloven de geruchten als ze passen in ons beeld dat we hebben van de situatie. Of wijzen ze juist af als ze dat niet doen.

Ondertussen gaat de wereld gewoon door en gebeurt er wat er gebeurt. Wat wij denken of vinden doet er niet toe. Wel leuk om erover te speculeren en debatteren. Alleen zijn sommigen heel stellig in hun opvattingen en verkopen het als een soort absolute waarheid. Alsof ze aan tafel zitten met Horner. Best komisch... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

DaniëlWW2 schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:05:
[...]

Je schiet nu meteen in het defensief en ik snap eigenlijk niet waarom. Sinds de sport is gaan professionaliseren en commerciëler is geworden met sterke andere teams die hun intreden hebben gedaan, presteert Ferrari gewoon niet goed. Pak ik 1980 als het beginpunt van die trend dan krijg je de volgende WDC's per de nog bestaande teams:

McLaren = 9
Williams = 7
Ferrari = 6
RBR = 4
Mercedes = 4
Renault = 2

Van die zes keer dat Ferrari een WDC binnenhaalde in 38 jaar, kwamen er vijf van een zekere Schumacher die een aantal sleutelfiguren om zich heen had die Scuderia Ferrari effectief leiden. Geen van deze waren Ferrari mensen. Haal je die er dus uit dan blijft er een WDC over. Deze won Kimi op een punt. Dat is niet indrukwekkend, verre van.

Ferrari hun succes de afgelopen decennia kwam vrijwel exclusief rond Schumacher. Oke, dan heb je ook een coureur binnengehaald. Blijft alleen staan dat met Schumacher ook geheel andere leiding naar Ferrari kwam. In dat klimaat kon Ferrari wel functioneren en scoorde ze na een paar pogingen wel vijf keer achter elkaar een WDC. Sinds Ferrari Schumacher op oneerbiedige wijzen eruit hebben geschopt, scoorde ze in 2007 nog een WDC met zijn vervanger Kimi en sindsdien staat Ferrari weer ruim tien jaar droog.

Alonso was een mislukking en niemand die Alonso zal beschuldigen van een gebrek aan talent of wilskracht om het maximale uit een auto te halen. Alonso vervangen voor Vettel die nota bene 4 WDC's achter elkaar scoorde bij een reclameteam voor energiedrankjes. En twee daarvan, 2010 en 2012 waren alles behalve dominant. Komt Vettel naar Ferrari en dan veranderd hij opeens van een redelijk relaxte coureur in een hoop frustratie die zich in 2016 echt uiten. Dan sta je onder druk.

Ondertussen was Marchionne op de achtergrond druk bezig om flink wat te veranderen bij Ferrari. De man ging gewoon langs op de fabriek en praatte met de normale werknemers en vroeg wat er beter of anders moest. Vervolgens kregen die werknemers de vrijheid om dit te doen. Dat kwam allemaal de afgelopen maanden naar buiten en het werkte. In 2017 stond er opeens een dijk van een auto terwijl de 2016 Ferrari gewoon slecht was.

Er volgde geen kampioenschap door een combinatie van fouten door Vettel en Ferrari. Ik kan me Vettel zijn woede-uitbarsting in Baku nog herinneren, of de opgefokte Ferrari pitcrew die wanhopig bezig waren met een PU en mensen zwaar gefrustreerd weg aan het duwen waren. In 2018 heb ik Vettel weer tientallen punten weg zien gooien en heb ik Ferrari een aantal waardeloze strategische beslissingen zien maken. De afgelopen twee races waren helemaal exemplarisch.

Ondertussen was diezelfde Marchionne ook bezig om aan de stoelpoten van beide coureurs te zagen. Kimi moest er maar uit en vervangen worden voor iemand anders die wel presteerde. Zo bedreig je ook de nummer een status van Vettel en de dynamiek in het team. Nu heeft Marchionne na zijn dood zijn zin gekregen en is Kimi vervangen voor Leclerc.

Dat gaat waarschijnlijk niks oplossen en gaat de situatie alleen maar erger maken. In plaats van een duidelijke hiërarchie ga je nu tweestrijd krijgen tussen twee coureurs en die gaan elkaar alleen maar in de weg zitten. Beiden moeten zich nu namelijk bewijzen, ten koste van de ander.

Ondertussen lost dit een duidelijk probleem niet op. De mensen op het circuit staan onder gigantische druk om te presteren en kunnen hier niet mee omgaan. In plaats van ermee omgaan en hun werk goed te doen, verplaatsen ze die druk naar de coureurs die dit ook niet aankunnen. Dat moet je zeker niet doen met een coureur zoals Vettel. De man is zowat een stereotype Duitser. Zeer punctueel en precies, maar kan moeilijk omgaan met onverwachte situaties. Vettel heeft een rustige omgeving nodig waarin hij zich optimaal kan voorbereiden op een race en deze het beste kan rijden. Daarin is hij echt niet alleen. Ik denk zomaar dat alle toppers dit nodig hebben. Dat lijkt er bij Ferrari nooit te zijn en dan knap je als coureur. Loopt de CEO als beloning ook nog eens aan je stoelpoten te zagen en je op te zetten tegen een jong, maar groot talent.

Alles bij elkaar moet ik toch vraagtekens gaan plaatsen bij het functioneren van Ferrari de afgelopen decennia. Je kan niet bijna 40 jaar als topteam in de Formule 1 aanwezig zijn en telkens falen om te winnen. De enige uitzondering was een periode waar een uitzonderlijke coureur zijn eigen mensen meenam en na een paar seizoenen dominant was. Vervolgens gooit Ferrari hem eruit en zakt Ferrari gewoon weer weg.

Dit heeft ook niks met haat op Ferrari te maken. Dit zijn conclusies die je helaas moet trekken als je kijkt naar hoe het team op langere termijn presteert. Het heeft ook niks te maken met "Italianen zijn". Nee, er is iets mis met de bedrijfscultuur van Ferrari die er steeds voor zorgt dat ze hun zaken niet op orde krijgen en steeds falen.

Bij Mercedes en RBR zie je rust en vertrouwen tussen het personeel onderling. Je krijgt geen seconde de indruk dat ze met enkele tientallen een investering van honderden miljoenen vertegenwoordigen in een competatieve sport. Ze doen gewoon hun werk en doen het zo goed mogelijk. Bij Ferrari is een kleine onverwachtheid al reden tot paniek en dat hebben we de laatste jaren weer gezien. :/
@Grimmie187 zie boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Bart-Willem schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:34:
[...]

1e hit op Google, 1 sec werk. :P Het heeft ook op andere sites gestaan, en ook ergens bij een interview op tv is het aan bod gekomen en kwam er wat meer info naar voren dan in bovenstaand artikel. Het is nu de vraag of Hartley met zijn kennis komend jaar nog wel interessant genoeg is, of dat ze nu wel alle benodigde info uit hem getrokken hebben. :+
Ja dat oude artikel was eerder ook al gepost en die kende ik ook wel. Lees anders even de reacties terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Maar Hartley is onderaan de streep natuurlijk wel een prima coureur, alleen niet de meest geweldige F1 coureur waarschijnlijk, maar in de Porsche 919 deed hij zijn werk prima en ik denk dat wat hij daar geleerd heeft wel tot een bepaalde hoogte kan toepassen en delen in een F1 team.

Dat ie nu niet denderend presteert kan best komen omdat het gewoon een ander soort coureur is. Endurance is echt compleet anders dan F1, veel F1 races worden praktisch beslist in de eerste ronde, Endurance wordt besloten in het laatste kwartier na 6h of 24h rondjes rijden Bruno Senna kon niet echt potten breken in een F1 autootje, maar in de LMP2 is hij zeer goed, en Webber was een prima F1 coureur, maar zijn teamgenoten waren duidelijk de betere LMP1-coureurs.

Dat Alonso zowel goed zijn F1 als zijn LMP1 kan rondsturen is best wel uniek, van de huidige grid zie ik alleen RAI en HAM dat ook doen nog wel doen, en Hulkenberg natuurlijk die gewoon de 24h van Le Mans gewonnen heeft, voor het eggie, niet op de manier hoe Alonso heeft gewonnen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Alsonso was ook niet de snelste in het team.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Shiver23 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:43:
Alsonso was ook niet de snelste in het team.
Mwoh, hij deed het op zich heel niet slecht:

https://nl.motorsport.com...o-alonso-le-mans/3125768/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat kan je ook van de GT Academy mensen zeggen, het is puur het moment dat je rijd en hoe je toevallig makkelijk mensen kan inhalen. Even verkeer met LMP2's krijgen waardoor je niet makkelijk er langs kan en je gemiddelde gaat weer omhoog.

Die 2 takken liggen vrij dicht bij elkaar qua niveau, met een sidestep naar Indycars, ze hebben veel raakvlakken met elkaar.
Net als verstappen no way een Supercar (V8) zou kunnen rijden, als Gisbergen de waarheid praat:
We talked about heel-and-toe, and he didn’t even know what that was…

Maar zeker nu in de F1 is kwaliteit moeilijk vast te stellen, simpel omdat de auto's teveel verschil hebben. Natuurlijk zie je details waar je kan zien of iemand iets goed kan of niet, maar het is geen principe van 'hij is het snelst, dus hij is de beste'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
Het was mooi geweest voor de sport als er iemand anders dan een Mercedes de titel pakte, het leek te kunnen dit jaar. Alhoewel ik het Vettel wel had gegund, hij was erg rustig tegen de pers, zelfs als het even tegen zat. Die actie waar hij het opnam voor Max was klasse.

Ondanks zijn eindeloze gemiep en gezeur en gezeik en bingokaart, is Hamilton verdiend kampioen. Vettel en Ferrari hebben te vaak steekjes laten vallen. Het lijkt ook alsof de magie die de Ferrari ineens kreeg een paar races terug, verdwenen is en hij weer zijn meerdere moet herkennen in de zilveren pijl.

Hopelijk kan Max volgend jaar voor de titel, ik zie Ferrari niet een kampioenschap pakken. Zoals hierboven ook aangegeven, de enige periode in de afgelopen 20 jaar waarin ze het echt voor het zeggen hadden, was toen ze de beste coureur ooit in dienst hadden.

Als het meer aan kwam op racen en minder op banden managen, strategie en op de juiste ronde de juiste pitstop maken, had Vettel meer kans op de titel. Hij heeft ook foutjes gemaakt, maar het waren meer strategische flaters van Ferrari. Die zijn qua strategie eigenlijk nooit goed geweest, buiten de magische combo Schumi - Brawn.

[ Voor 16% gewijzigd door Franco10 op 18-09-2018 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SinergyX schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:03:
[...]

Dat kan je ook van de GT Academy mensen zeggen, het is puur het moment dat je rijd en hoe je toevallig makkelijk mensen kan inhalen. Even verkeer met LMP2's krijgen waardoor je niet makkelijk er langs kan en je gemiddelde gaat weer omhoog.

Die 2 takken liggen vrij dicht bij elkaar qua niveau, met een sidestep naar Indycars, ze hebben veel raakvlakken met elkaar.
Net als verstappen no way een Supercar (V8) zou kunnen rijden, als Gisbergen de waarheid praat:
We talked about heel-and-toe, and he didn’t even know what that was…

Maar zeker nu in de F1 is kwaliteit moeilijk vast te stellen, simpel omdat de auto's teveel verschil hebben. Natuurlijk zie je details waar je kan zien of iemand iets goed kan of niet, maar het is geen principe van 'hij is het snelst, dus hij is de beste'.
Alonso was naast snel ook nog erg constant. Denk dat dat nog wel belangrijker is in endurance racing. Ben niet echt fan van de man, maar hij kan best een potje sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Zou silly season nog een ferrari staartje krijgen , Vettel die het bijltje er bij neergooit ?

En er ineens een stoeltje op te vullen is.. nee niet ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:46:
Zou silly season nog een ferrari staartje krijgen , Vettel die het bijltje er bij neergooit ?

Zo te zien wordt Vettel alleen extra getergd om volgend jaar nog beter voor de dag te komen.

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:46:

Ja, of Max die ermee stopt 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Erwin schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:51:
[...]

Ja, of Max die ermee stopt 8)7 .
Ik zie max zo zijn hele carriere bij RBR rijden. hij wordt daar op zijn wenken bediend

alles wat mist is een goed motor. met dat is het klaar en staan ze op kop.

De auto klopt
De coureur klopt ( bijna )
nu de motor nog

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:47
Stellige uitspraak.

Er zijn meer coureurs waarvan we dat denken/dachten en dat blijkt toch niet zo te zijn.

Ferrari en Mercedes staan ook (weer) fier aan kop als de motor en/of de auto weer wat beter zijn. De coureurs Vettel en Hamilton kloppen ook, dus niets staan hun in de weg om kampioen te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:49:
[...]
Zo te zien wordt Vettel alleen extra getergd om volgend jaar nog beter voor de dag te komen.
Of hij gaat een herhaling van 2014 meemaken, en dan zou de volgende (voor niet ingewijden), verrassende stap kunnen volgen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Nu online

iichel

Gazoooo

Vettel bij Ferrari weg? Nah.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/42058947_2250997124995730_5681472916282146816_n.jpg?_nc_cat=0&oh=b8a2b2d3ebe1b16010e25a204e13f81d&oe=5C389732

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:11:
[...]

Ik zie max zo zijn hele carriere bij RBR rijden. hij wordt daar op zijn wenken bediend

alles wat mist is een goed motor. met dat is het klaar en staan ze op kop.

De auto klopt
De coureur klopt ( bijna )
nu de motor nog
Max naar Ferrari in 2021 ipv Vettel zie ik nog wel gebeuren eigenlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ArcticWolf schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:09:
[...]

Max naar Ferrari in 2021 ipv Vettel zie ik nog wel gebeuren eigenlijk.
Ik vermoed zo dat Max en zijn management slim genoeg zijn om Ferrari links te laten liggen. Nee, als het met Honda ook niet goed komt en Honda vertrekt, Newey ook gaat, dan gaat Max zeer waarschijnlijk naar Mercedes om Hamilton te vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:16:
Ik vermoed zo dat Max en zijn management slim genoeg zijn om Ferrari links te laten liggen. Nee, als het met Honda ook niet goed komt en Honda vertrekt, Newey ook gaat, dan gaat Max zeer waarschijnlijk naar Mercedes om Hamilton te vervangen.
Ik zie Max in eerste instantie ook eerder naar Mercedes gaan. Ferrari komt wellicht nog wel een keertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:15

Destruction

(ex-)Automonteur

UIteraard gekleurd door mijn eigen gevoel jegens Ferrari, maar ik denk dat Max beter af zou zijn bij Mercedes.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:16:
[...]

Toch vraag ik me af of dat straks nog wel kan gebeuren, de eerste 'volgende' lichting aan talentjes komen nu de F1 binnen, is Max dan straks nog wel zo 'bijzonder' genoeg om bij Merc te kunnen rijden, waar Merc natuurlijk ook een Norris, Russel, Lec, Gio, RBR heeft nog ticktum, en misschien nog wel de Vries of als eerbetoon Mick, is Max over 2 jaar nog wel 'bijzonder' genoeg?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1 ... 50 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1