[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 96 Laatste
Acties:
  • 557.029 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:47
SinergyX schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:47:
[...]

Toch vraag ik me af of dat straks nog wel kan gebeuren, de eerste 'volgende' lichting aan talentjes komen nu de F1 binnen, is Max dan straks nog wel zo 'bijzonder' genoeg om bij Merc te kunnen rijden, waar Merc natuurlijk ook een Norris, Russel, Lec, Gio, RBR heeft nog ticktum, en misschien nog wel de Vries of als eerbetoon Mick, is Max over 2 jaar nog wel 'bijzonder' genoeg?
Er komt idd een mooie groepje aan jonge talenten de F1 binnen volgend jaar/komende jaren. Als de oude garde langzamerhand uit de F1 stapt en de auto's gelijk aan elkaar worden kunnen het wel eens hele mooie seizoenen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:37
[...]

Toch vraag ik me af of dat straks nog wel kan gebeuren, de eerste 'volgende' lichting aan talentjes komen nu de F1 binnen, is Max dan straks nog wel zo 'bijzonder' genoeg om bij Merc te kunnen rijden, waar Merc natuurlijk ook een Norris, Russel, Lec, Gio, RBR heeft nog ticktum, en misschien nog wel de Vries of als eerbetoon Mick, is Max over 2 jaar nog wel 'bijzonder' genoeg?
Kans dat Mercedes op korte termijn met Norris, LeClerk of Giovinazzi gaat rijden lijkt me vrij klein (want McLaren en Ferrari junioren). Gezien hoe Mercedes met hun eigen junioren om gaat lijkt mij dat Ocon niet eens kans maakt op dat zitje, tegen die tijd zullen ze Russell ook wel al hebben uitgerangeerd omdat er geen plek is bij een Mercedes powered team/ze plek moeten maken voor een andere junior. En dan blijkt dus dat tegen 2021 Verstappen ineens een hele goede keuze/de enige keuze kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:17

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Tsja, dat zal ook vooral aan Max zelf liggen. Hij zal met het materiaal wat-ie heeft/krijgt moeten laten zien dat-ie daar het maximale uit kan halen, zoals-ie gisteren weer eens deed.

Het scheelt in dit geval dat zowel Max als het team er nog niet helemaal klaar voor zijn om voor het WK te gaan ;) Max moet imo nog iets groeien, af en toe wat foutjes die nu nog niet erg zijn, maar eenmaal in WK strijd mogen dat soort fouten niet meer voorkomen natuurlijk :) Zie nu ook HAM-VET, als HAM in Sochi weer wint heeft hij vanaf dan al genoeg aan P2 om het WK binnen te halen, mits die Mercedes heel blijft. En dat is gewoon jammer.

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 18-09-2018 11:56 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
[...]

Mick als eerbetoon zou leuk zijn, maar op dit niveau draait het om prestaties, en niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Talent is er uiteraard genoeg, maar talent van de buitencategorie komt wat minder vaak voor...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Stoelpoot schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:58:
[...]

Mick als eerbetoon zou leuk zijn, maar op dit niveau draait het om prestaties, en niets anders.
Sowieso zie ik liever niet dat teams iemand in dienst gaan nemen, uitsluitend om zijn achternaam. Toegegeven dat ik Mick niet volg en dus ook niet weet hoe goed hij is (of niet), maar als hij de F1 haalt, laat dat dan zijn om zijn talenten aub :/

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Overigens zie ik Hamilton ook nog niet zo snel vertrekken. Zeker zolang die WK blijft worden niet. Als ie dit jaar WK wordt en hij zou dat komende twee jaar ook nog kunnen worden evenaart ie het record van Schumacher, met 7 WKs. Ik zie hem dan ook nog wel een gooi naar een 8e doen en dus blijven voor 2021. Alleen als komend jaar, of 2020, beduidend slechter is en/of hij geen goed gevoel heeft bij de nieuwe regels voor 2021 zie ik hem vertrekken.

Qua leeftijd hoeft hij ook niet te gaan. Kijk maar naar Kimi, die wordt volgende maar 39 en blijft nog eens 2 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Destruction schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:05:
[...]
Sowieso zie ik liever niet dat teams iemand in dienst gaan nemen, uitsluitend om zijn achternaam. Toegegeven dat ik Mick niet volg en dus ook niet weet hoe goed hij is (of niet), maar als hij de F1 haalt, laat dat dan zijn om zijn talenten aub :/
Ik volg de lagere klassen redelijk, maar zeker de Formule 3, i.v.m. de mogelijke talenten die daar soms boven komen drijven. Mick is de laatste tijd enkel wat meer in het nieuws geweest door zijn laatst behaalde resultaten in die klasse, daarvoor was het meestal wel aardig, maar verre van bijzonder. In mijn ogen is er niet werkelijk wat uitzonderlijks aan talent te vinden, ook Mick is dat (nog) niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-09 19:20
RobertMe schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:50:
[...]

Kans dat Mercedes op korte termijn met Norris, LeClerk of Giovinazzi gaat rijden lijkt me vrij klein (want McLaren en Ferrari junioren). Gezien hoe Mercedes met hun eigen junioren om gaat lijkt mij dat Ocon niet eens kans maakt op dat zitje, tegen die tijd zullen ze Russell ook wel al hebben uitgerangeerd omdat er geen plek is bij een Mercedes powered team/ze plek moeten maken voor een andere junior. En dan blijkt dus dat tegen 2021 Verstappen ineens een hele goede keuze/de enige keuze kan zijn.
Ik denk dat Max wel een flinke groeispurt heeft gehad, hij is een klap verstandiger geworden na dat fiasco in Monaco.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lijkt erop dat Honda met de spec 3 motor komt volgende race:
https://f1-gate.com/honda/f1_44824.html

Google TL:
Honda F1 is rumored to introduce the "spec 3" engine currently under development at next race F1 Russian GP.

According to the performance of the F1 engine which Auto Motor und Sport analyzed based on the GPS data, at the present time Honda's F1 engine is calculated to be 715 horsepower and it is said that it is still 15 horsepower inferior to Renault's 730 horsepower There.

However, according to the magazine, Honda is working hard to fill up the difference, and reports that introducing the "spec 3" engine at this year's October F1 American Grand Prix. The new specification F1 engine has upgraded to about 750 horsepower by about 35 horsepower increase, which is higher than Renault.

Although Ferrari's F1 engine is 790 horses, Mercedes is inferior to 780 horsepower and still 30 to 40 horsepower, Toro Rosso, and for Honda's F1 power unit from next season it is an encouraging figure.

And this week, Ziggo Sport's Jacques Pruie says that he talked with both Honda and Toro Rosso staff, Honda F1 will introduce the "spec 3" engine at the next race Russian Grand Prix (September 28-30) Coverage.

When introducing the specification 3 engine at F1 Russian GP, ​​Toro Rosso · Honda's Pierre Guthrie and Brendon · Hartley will start the race from the last by the engine penalty.

However, at the F1 Japan GP which is Honda's home country Grand Prix to be held at the Suzuka Circuit the following week, it will not be penalized.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
ArcticWolf schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:27:

Google TL:

[...]
Ook hier weer valt mij op, was het niet zo dat deze getallen gebaseerd zijn op alleen de ICU en niet perse het hele pakket met de hybride bende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cranzai schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:30:
[...]

Ook hier weer valt mij op, was het niet zo dat deze getallen gebaseerd zijn op alleen de ICU en niet perse het hele pakket met de hybride bende?
Dat is alleen de ice.. hybride systeem is gemaximeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
ArcticWolf schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:09:
[...]

Max naar Ferrari in 2021 ipv Vettel zie ik nog wel gebeuren eigenlijk.
ik hoop echt dat dat NOOIT gaat gebeuren. ( ja het zit diep )

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Zijn die zo goed als Max, zo ervaren en hebben ze zich al bewezen op topniveau? ;)
Mercedes weigert om rookies in hun team te zetten. Dat zien we nu met Ocon die de Formule 1 lijkt te gaan verlaten. Mercedes zal ook geen tweede garnituur van andere teams halen tenzij ze werkelijk exceptioneel zijn. Als we dan langs de namen gaan dan krijg je:

-Norris zit bij McLaren.
-Russel is maar zeer de vraag of die in de Formule 1 gaat komen in 2019.
-Leclerc zit bij Ferrari tot en met 2022.
-Giovinazzi is overgeslagen voor Leclerc en ligt er eigenlijk uit.
-Ticktum heeft nog helemaal geen superlicentie en gaat er in 2019 niet komen.
-De Vries ligt er waarschijnlijk ook uit voor Formule 1.
-Schumacher zal vanwege zijn naam waarschijnlijk op lijstjes komen. Hij heeft alleen niemand nodig om in de Formule 1 te komen. Hij kan gewoon een stoeltje kopen en omdat hij Schumacher heet zal niemand er een probleem van maken. Schumacher kan zich uiteindelijk bij een juniorenprogramma aansluiten als hij in ruil hiervoor meteen een stoeltje bij een team krijgt. Anders is het niet nodig.

Geen van deze heeft de papieren om in 2021 klaar te zijn voor Mercedes. Komt nog eens bij dat al die juniorenprogramma's behoorlijk restrictief zijn voor hun coureurs. Een team betaalt miljoenen voor je route richting de Formule 1. In ruil daarvoor is je racecarrière het bezit van een team. Het team bepaalt waar jij rijdt en ze laten je niet gaan als je hierdoor in de Formule 1 terecht kan komen. Dat betekent namelijk dat ze hun miljoeneninvestering verliezen. De afgelopen jaren is hier een uitzondering op geweest en dat is uiteraard Max Verstappen.

Bij het RBR programma mag je eigenlijk niet eens een manager hebben omdat Marko je manager is. Max werd getekend door Marko om meteen in de Formule 1 te komen, onder de voorwaarden van Max en zijn management. Dat kon omdat naast RBR in ieder geval ook Renault en Mercedes in de rij stonden met aanbiedingen. Toen was die 16. Na iets meer dan een jaar zat Max onder zijn voorwaarden al in RBR, en heeft hij sindsdien tweemaal zijn contract heronderhandeld en verbeterd. Van een normale junior rijder zou Marko dit nooit hebben gepikt. Dat komt omdat Max helemaal niet van het RB juniorpogramma is zoals een Sainz, Gasly, Kvyat, Ricciardo, Verne of zelfs Vettel. Ricciardo is dit seizoen pas vrij en vertrekt en Vettel kwam ook pas vrij nadat hij al WDC's had gewonnen. Max was vanaf dag een in principe vrij om een aanbod van een ander team te accepteren zonder een boeteclausule van miljoenen omdat hij nog jaren onder contract stond. Sterker nog, Max kan steeds zijn contract heronderhandelen omdat Mercedes steeds serieuze interesse toont in Max zijn diensten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:37:
[...]

Nou, dat deel ik niet. Misschien is het omdat ik de koningstijd van Schumacher en Ferrari adoreer uit m'n jeugd, maar de rooien blijven toch echt *het* F1 team voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Stoelpoot schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:40:
[...]

Nou, dat deel ik niet. Misschien is het omdat ik de koningstijd van Schumacher en Ferrari adoreer uit m'n jeugd, maar de rooien blijven toch echt *het* F1 team voor mij.
Misschien dat ik het RBR het meeste gun op dit moment.

dat moddergooien van Ferrari en Mercedes bevalt me niet. ( hoewel het dit weekend redelijk rustig was, )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Om even in te pikken op de discussie waar Max mogelijk terechtkomt na RBR. BOT overtuigt wat mij betreft ook niet enorm bij Mercedes op dit moment. Zou dit geen kansen bieden nog voor 2021?

Ik gun hem iig een zitje bij een topteam zodat hij zich écht met de allergrootste jongens kan vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Stoelpoot schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:40:
[...]

Zoals hier afgelopen dagen al een aantal keren is langs gekomen. De Schumacher periode is ook de enige periode geweest waarin ze presteerden. Van 1980 tot nu hebben ze 6 WDCs gewonnen, waarvan 5 met Schumacher en het jaar direct daarna met Räikkönen. Ik durf dus wel te stellen dat Ferrari succesvol was door Schumacher en de mensen die hij mee nam (Brawn sowieso, Todt denk ik ook?), niet door de kwaliteiten van Ferrari an zich dus. Anders hadden ze de jaren erna nog meer successen gehad (ok, 2008 hebben ze op 1 punt misgelopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sloth schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:52:
Om even in te pikken op de discussie waar Max mogelijk terechtkomt na RBR. BOT overtuigt wat mij betreft ook niet enorm bij Mercedes op dit moment. Zou dit geen kansen bieden nog voor 2021?

Ik gun hem iig een zitje bij een topteam zodat hij zich écht met de allergrootste jongens kan vergelijken :)
Of Mercedes Verstappen naast Hamilton zou zetten durf ik niet te zeggen. 2016 heeft laten zien wat er gebeurd als ze twee rivalen in het team hebben. En dat is niet alleen op de bühne mis gegaan, maar achter de schermen in het team zal er ook wel een flinke strijd zijn geweest en dat HAM en ROS niet meer met elkaar door een deur konden.
Zie bv ook van dit jaar dat er een race was waarvan niet bekend was wie de post race interviews zou doen. Volgens geruchten had dat ROS moeten zijn, maar HAM was er pertinent op tegen om door ROS geïnterviewd te worden waardoor er last minute een andere interviewer was.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:14
HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:37:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/000/954/323/394.jpg

Heerlijk die afgunst! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:56:
[...]

Of Mercedes Verstappen naast Hamilton zou zetten durf ik niet te zeggen. 2016 heeft laten zien wat er gebeurd als ze twee rivalen in het team hebben. En dat is niet alleen op de bühne mis gegaan, maar achter de schermen in het team zal er ook wel een flinke strijd zijn geweest en dat HAM en ROS niet meer met elkaar door een deur konden.
Zie bv ook van dit jaar dat er een race was waarvan niet bekend was wie de post race interviews zou doen. Volgens geruchten had dat ROS moeten zijn, maar HAM was er pertinent op tegen om door ROS geïnterviewd te worden waardoor er last minute een andere interviewer was.
En stel je je dat dan ook even voor met Verstappen en z'n typisch Nederlandse houding, en dan weet je dat dat heul veul vuurwerk gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 14:55
Ik denk zelf dat Vettel dit jaar ook geen kampioen gaat worden maar wat een stunt als het hem nu alsnog zou lukken. Met wat pech van Hamilton, Een motor die stuk gaat ofzo...

Max naar een ander team zou niet verstandig zijn, nu zit hij bij RBR als nummer 1 driver. Bij ferrari hebben ze op Leclerc gegokt i.p.v. Max dus zal Leclerc daar wel nummer 1 blijven. Bij Mercedes komt er wel weer een ander uit hun junior programma of Ocon schuiiven ze alsnog op.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
RobertMe schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:56:
[...]

Ik denk dat MER in Verstappen een meervoudig WDC-winnaar ziet, die zetten ze alleen op de plaats van HAM en een poppetje ernaast voor ondersteuning en WCC.
Zodra HAM gaat rentenieren gaat ze met hun portemonnee naar Max, en dan moet nog maar blijken of MER nog steeds zo dominant is. Het lijkt erop dat een dominantie in de F1 een jaar of 5-6 duurt, in 2021 is dat potje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:53
[...]

Ja en volgens mij zat daar nou net het probleem bij Honda. Bovendien moet ik het eerst allemaal maar eens zien. De PK's vliegen je altijd om de oren en als je alle prachtige verhalen van de afgelopen jaren bij elkaar op gaat tellen dan moeten Ferrari en Mercedes inmiddels op 1500 PK zitten. Desalniettemin heb ik wel vertrouwen in Honda, maar voor de titel gaan is in mijn ogen pas in 2020 een optie.

[ Voor 33% gewijzigd door NotSoSteady op 18-09-2018 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:27

Martinspire

Awesomeness

ArcticWolf schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:27:

Google TL:

[...]
Lijkt me logisch toch?
Nu achteraan starten en alle foutjes eruit werken en dan in Japan knallen voor eigen publiek

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Martinspire schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:02:
[...]

Lijkt me logisch toch?
Nu achteraan starten en alle foutjes eruit werken en dan in Japan knallen voor eigen publiek
Tot zoverre je van knallen kan spreken bij een STR auto :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:16

iichel

Gazoooo

Voorkant is nog genoeg STR aan :9

[ Voor 74% gewijzigd door iichel op 18-09-2018 13:27 ]

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Om even op de "wel of niet rijden bij Ferrari" discussie in te haken.

Als het lukt bij Ferrari is het 't mooiste team om voor te winnen.
Lukt het niet, dan is het geen rozengeur en maneschijn.

Help me even...is er ooit iemand geweest die wegging bij Ferrari en daarna nog een stijgende lijn in zijn carriere had?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

Lijkt me logisch toch?
Moet die wel af zijn en betrouwbaar ;) ze zouden hem pas @ USA introduceren maar het is dus nu al gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

albino71 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:31:

Help me even...is er ooit iemand geweest die wegging bij Ferrari en daarna nog een stijgende lijn in zijn carriere had?
Alleen Nigel Mansell, wat zo in me opkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09 22:02

Alain Prost werd nog wereldkampioen met Williams na zijn Ferrari-periode. Maar het is inderdaad eerder een plek om je carriere af te sluiten, vandaar opmerkelijk dat ze het aandurven met Leclerc.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:51
[...]

Als Verstappen zo snel blijft als hij nu is, is dat voor Mercedes een no-brainer. Toen ze Hamilton na 6 seizoenen F1 aanstelden was die al lang niet meer 'bijzonder', behalve 'bijzonder goed'.

Als Mercedes over 2 jaar de keuze heeft zullen ze de toekomst van hun team liever in handen leggen van een 22-jarige 'veteraan' die bewezen snel en consistent kan rijden, dan bij 'the next big thing'.

Verder volledig eens met de consensus hier; blijf voorlopig ver, ver, ver weg van Ferrari. Mooie naam, mooie fans, mooie historie, maar helaas behept met teveel emotie in het management. Vaak is dat een pre, maar in de F1 kost dat kampioenschappen. Dat doe je alleen als je hetzij (à la Schumacher) het hele management mag bepalen, hetzij in de herfst van je carrière je zakken nog wat extra wil vullen.

Enkel Niki Lauda staat me voor de geest als een coureur die na een tijdje bij Ferrari te hebben gezeten nog tot fatsoenlijke prestaties is gekomen. Maar voor veel coureurs is Maranello het eindstation gebleken, vaak buiten hun schuld. Leclerc neemt een levensgroot risico.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zag een interview van het Oostenrijkse ORF voorbij komen en daarin werd aan Marko o.a. nog gevraagd of er tijdens de race nog problemen waren geweest met de krachtbron mapping. Nee, totaal geen problemen, had probleemloos (tolles) gewerkt, zeer goed. Stak alleen Hamilton nog een veer in zijn...., "de prestatie van Hamilton was ongelooflijk", over eigen beide rijders geen woord verder. Ze dachten dat ie haast had om het vliegtuig te halen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

Als je dat zo zegt is het net of Ferrari een soort vloek op je carrière is. Misschien zijn de meeste coureurs die weggaan bij Ferrari klaar met hun carrière, of waren ze niet zo goed, waardoor ze daarna wegzakten. Het is gewoon zo dat als je eenmaal bij een topteam zit en je gaat daar weg, er weinig over blijft. Tenzij je naar een ander topteam gaat natuurlijk.

Dat was ook het dillemma voor Ricciardo. Moet je nog een jaar langer bij RBR blijven, met het risico dat je om de oren gereden wordt door Max en er straks helemaal niemand meer in je geïnteresseerd is? Als Ferrari of Mercedes überhaupt ooit in hem geïnteresseerd waren, had ie nu zijn kans moeten grijpen. Als ie eenmaal daar gaat rijden en het valt tegen, is er niets meer. Of je moet ook naar Sauber gaan... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 17:23
Wie weet wat Sauber volgend jaar allemaal presteert :) Ik hoop stiekem dat ze op het niveau komen van Lotus toen Kimi daar reed, net achter de top, soms op het podium en als uitschieter een overwinning in abu dhabi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel

Heb even gezocht maar Ferrari is vaker dan niet het eindstation voor coureurs.
Er zijn er een paar die ooit nog een betere prestatie geleverd hebben na voor Ferrari gereden te hebben, maar dat is niet echt noemenswaardig (bij FER 6e en 4 jaar later bij een ander team 4e of zo), of maar enkele races gereden.

Mensen die het wel gelukt is zijn van wat langer geleden, Fangio, Andretti, Alesi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Fangio, Andretti, Prost, Reutemann, Lauda, Mansell... en wellicht Surtees?, Ickx?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 19:51
RobertMe schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:53:
[...]

Zoals hier afgelopen dagen al een aantal keren is langs gekomen. De Schumacher periode is ook de enige periode geweest waarin ze presteerden. Van 1980 tot nu hebben ze 6 WDCs gewonnen, waarvan 5 met Schumacher en het jaar direct daarna met Räikkönen. Ik durf dus wel te stellen dat Ferrari succesvol was door Schumacher en de mensen die hij mee nam (Brawn sowieso, Todt denk ik ook?), niet door de kwaliteiten van Ferrari an zich dus. Anders hadden ze de jaren erna nog meer successen gehad (ok, 2008 hebben ze op 1 punt misgelopen).
Tussen Schumacher en Räikkönen zitten nog twee kampioenschappen van Renault met ene Alonso.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:52

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Lijkt me logisch toch?
Ook leuk dat Jack Plooij (Jacques Pruie) even geciteerd wordt. :P
And this week, Ziggo Sport 's Jacques Pruie says that he talked with both Honda and Toro Rosso staff, Honda F1 will introduce the "spec 3" engine at the next race Russian Grand Prix (September 28-30) Coverage.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

alesandro_46 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:08:
[...]

Tussen Schumacher en Räikkönen zitten nog twee kampioenschappen van Renault met ene Alonso.
Maar Schumacher en zijn mensen waren wel tot en met 2006 bij Ferrari. Na Schumacher zijn gedwongen vertrek bij Ferrari, vertrokken Ross Brawn en Jean Todt ook. Brawn zal nog een flinke hand hebben gehad in de 2007 auto, maar was eind 2006 weg. Jean Todt maakte in de loop van 2007 de weg vrij voor Stefano Domenicali. Rory Byrne zou met het einde van 2006 ook vertrekken maar bleef tot begin 2009. Daarna zakte Ferrari weer weg.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 19:51
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:32:
[...]

Maar Schumacher en zijn mensen waren wel tot en met 2006 bij Ferrari. Na Schumacher zijn gedwongen vertrek bij Ferrari, vertrokken Ross Brawn en Jean Todt ook. Brawn zal nog een flinke hand hebben gehad in de 2007 auto, maar was eind 2006 weg. Jean Todt maakte in de loop van 2007 de weg vrij voor Stefano Domenicali. Rory Byrne zou met het einde van 2006 ook vertrekken maar bleef tot begin 2009. Daarna zakte Ferrari weer weg.
Ow zo, helder! Zostaat het niet in het bericht van @RobertMe, waar ik op reageerde:
Van 1980 tot nu hebben ze 6 WDCs gewonnen, waarvan 5 met Schumacher en het jaar direct daarna met Räikkönen.
Schumacher heeft 5x WDC gewonnen en niet het jaar direct daarna met Räikkönen, maar dus wel het jaar nadat Schumacher is gestopt bij Ferrari :)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

alesandro_46 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:45:
[...]

Ow zo, helder! Zostaat het niet in het bericht van @RobertMe, waar ik op reageerde:

[...]

Schumacher heeft 5x WDC gewonnen en niet het jaar direct daarna met Räikkönen, maar dus wel het jaar nadat Schumacher is gestopt bij Ferrari :)
Ff nadenken, volgens mij 2000-2004 Schumacher.
2005 en 2006 Alonso
2007 Kimi

Inderdaad, Schumacher stopte eind 2006, werd vervangen door Kimi die het WK won. Wel mede door een vooral met elkaar stoeiende Alonso en Hamilton in 2007 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Prost? :P Mansell? :P Edit: spuitelf. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
Stiekem zal ik de combinatie Ferrari en temperament van Max wel smullen vinden hoor. Toch niets mooier (voor de neutrale fan) dan een topper die in een scharlakenrode bolide door het veld heen knalt.

Misschien komt het door de extreem gemaakte emotie van Hamilton of de middelmatige Rosberg, maar heb niet echt iets met Mercedes. Dan zie ik Max liever met die doldwaze Red Bull jongens titels pakken.

Wat betreft Ferrari nu, Kimi lijkt misschien de veilige keuze, maar ik zou veel liever een gretige Leclerc als teamgenoot hebben dan de uitgebluste (in mijn ogen overgewaardeerde) Kimi. Buiten halve teamorders om kan ik me de afgelopen twee jaar geen situatie herinneren waarin hij gedurende de race nuttig was voor Vettel. Elke keer als hij een Hamilton achter zich kon houden liet ie ze vrij snel voorbij, Bottas bleek een betere roadblock.

[ Voor 35% gewijzigd door Franco10 op 18-09-2018 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Als je al betrouwbaar PK's kunt schatten, hoe weet je dan in hemelsnaam wáár die pk's vandaan komen? Al de getallen komen van deskundologen die vanaf de zijlijn een gooi doen naar het vermogen. Dat is niet meer dan een benadering, gebasseerd op allerlei aannames. Ja, de wetenschap erachter klopt, en de formules zijn er, maar je moet een aantal (belangrijke) zaken gokken. Je zult in de buurt komen, maar dan kun je nog niet aangeven waar die pk's in zitten.

Dus hang je nou niet teveel op aan die getallen. Kijk wat eruit komt op de baan, dat is wat telt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

mphilipp schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:37:
[...]

Dus hang je nou niet teveel op aan die getallen. Kijk wat eruit komt op de baan, dat is wat telt.
Je hebt gelijk, maar toch kan je dat niet zo doen.
Een STR is nl qua auto niet net zo goed als de RBR.
Zelfde geldt voor de vergelijking RBR <> McLaren (zelfde PU), of Mercedes en Williams.

Die berekeningen zijn gedaan met de downforce e.d. buiten beschouwing gelaten.
Blijft natte vinger werk maar toch.

Deze overigens al voorbij gekomen?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dm-7XFiW4AAP7KF.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door kevlar01 op 18-09-2018 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Wat is er met die koeler van Mercedes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ik zie het oog van de camera nog. Als je doelt op het Ferrari gebeuren met ijszak over de camera en daarna aangepaste koeler die compleet om de camera zit gevormd.

Edit:
Of de camera ook nog beeld in de cockpit/op het stuur geeft is een ander verhaal. Maar dit is lang niet zo extreem (en gewild?) in blokkeren als wat Ferrari doet.
Overigens doet RBR dit helemaal niet. Bij hun steekt de koeling alleen naar de zijkanten uit, niet naar boven

[ Voor 26% gewijzigd door RobertMe op 18-09-2018 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Franco10 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:23:
Stiekem zal ik de combinatie Ferrari en temperament van Max wel smullen vinden hoor. Toch niets mooier (voor de neutrale fan) dan een topper die in een scharlakenrode bolide door het veld heen knalt.

Misschien komt het door de extreem gemaakte emotie van Hamilton of de middelmatige Rosberg, maar heb niet echt iets met Mercedes. Dan zie ik Max liever met die doldwaze Red Bull jongens titels pakken.

Wat betreft Ferrari nu, Kimi lijkt misschien de veilige keuze, maar ik zou veel liever een gretige Leclerc als teamgenoot hebben dan de uitgebluste (in mijn ogen overgewaardeerde) Kimi. Buiten halve teamorders om kan ik me de afgelopen twee jaar geen situatie herinneren waarin hij gedurende de race nuttig was voor Vettel. Elke keer als hij een Hamilton achter zich kon houden liet ie ze vrij snel voorbij, Bottas bleek een betere roadblock.
Echt wel dat Max heel leuk op z'n plek zou zijn bij de Scuderia. Ik hoop echt dat het er van komt. Mecedes vind ik sowieso een erg saai team. Niet vanwege de coureurs, maar gewoon het degelijke imago wat achter het merk hangt. Die "Duitse kwaliteit". Nee, dan de uitzinnige tifosi en juichende Vettel, en de gigantische naam die echter een van de oudste en bekendste autosportteams hangt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Stoelpoot schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:02:
[...]

Echt wel dat Max heel leuk op z'n plek zou zijn bij de Scuderia. Ik hoop echt dat het er van komt. Mecedes vind ik sowieso een erg saai team. Niet vanwege de coureurs, maar gewoon het degelijke imago wat achter het merk hangt. Die "Duitse kwaliteit". Nee, dan de uitzinnige tifosi en juichende Vettel, en de gigantische naam die echter een van de oudste en bekendste autosportteams hangt.
Verstappen moet IMO eerst gaan rijden bij het team waar die races en WDCs kan winnen. Rijden voor een team met 'the best fans' kan ook later wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kevlar01 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:42:
[...]
Je hebt gelijk, maar toch kan je dat niet zo doen.
Een STR is nl qua auto niet net zo goed als de RBR.
Klopt, maar dat geldt ook voor de getalletjes. Alle teams met Mercedes motor hebben (hopelijk) hetzelfde vermogen, maar rijden toch niet allemaal vooraan. Integendeel zelfs... Een team vooraan, een achteraan en een in het midden...rarara... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

mphilipp schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:46:
Als je dat zo zegt is het net of Ferrari een soort vloek op je carrière is.
Als je succesvol wil zijn moet je zoals Schumacher je eigen team mee nemen cq. samenstellen. Dit is wat Lauda in mindere mate ook heeft gedaan, of in ieder geval wist die van de juiste man op de juiste plek.

Wat in het verleden vaak speelde is dat de motorenafdeling en de chassisafdeling elkaar altijd de schuld gaven als de resultaten achterbleven. Met een eigen team filter je dat soort politieke spelletjes er beter uit.

De druk om te moeten presteren bij het grote Ferrari is extreem hoog. Leclerc neemt in mijn ogen ook een heel groot risico, want er zal snel, vaak en langdurig op een heel hoog niveau moeten gepresteerd worden. Ik denk dat hij dat aan kan, maar wellicht nog iets te vroeg voor.

En als Ferrari rijder kent opeens de hele wereld je. Stefan Johanson reed eens met zijn Mini door Monaco, en kwam een leuke dame tegen, die hem geen blik waardig keurde, maar een week later, toen hij bij Ferrari had getekend, en haar weer tegenkwam, was hij opeens ¨woest aantrekkelijk¨ :p

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:39
RobertMe schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:06:
[...]

Verstappen moet IMO eerst gaan rijden bij het team waar die races en WDCs kan winnen. Rijden voor een team met 'the best fans' kan ook later wel :p
Hij heeft al 'the best fans' en die volgen hem naar welk team hij ook gaat :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:46
Er is een verschil tussen wat verstandig is voor Max (ik denk bij RBR blijven), en wat leuk is voor ons (Max in een Ferrari).

Persoonlijk ben ik niet echt fan van een team of rijder, ik ben fan van chaos op de baan en titel beslissingen in de laatste race.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 18:30
Ome Ernst schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:56:
[...]
De druk om te moeten presteren bij het grote Ferrari is extreem hoog. Leclerc neemt in mijn ogen ook een heel groot risico, want er zal snel, vaak en langdurig op een heel hoog niveau moeten gepresteerd worden. Ik denk dat hij dat aan kan, maar wellicht nog iets te vroeg voor.
Kansen in de F1 zijn schaars. Zeker de kans om voor een topteam te rijden. LEC heeft simpelweg geen keus, de kans deed zich voor, dan moet je hem gewoon nemen. Klaar of niet.
Zelfs de beste coureur moet in de beste auto of die er vlak achter zitten om kampioen te kunnen worden.

Vettel is niet onverslaanbaar.
Daarnaast heb ik het vermoeden dat er binnen Ferrari meer speelt. VET heeft daar niet (meer) het volledige vertrouwen van het hele team. Als dat wel het geval was geweest, dan was RAI gebleven.

Dat kan in het voordeel van LEC werken. Het is Vettel niet gelukt om het hele team achter zich te houden en de komst van LEC kan aan die kant van de garage wel eens voor een flinke frisse wind met bijbehorende nieuwe energie.
Als hij dan ook nog de mogelijkheid krijgt om zich direct echt te mogen bewijzen en niet in dienst van Vettel te moeten rijden bij de eerste wedstrijden dan kan het heel goed uitpakken.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik mag hopen dat deze ideeën van Toto geen werkelijkheid gaan worden. Ik vind de tijd tussen grand prix nu soms al te groot en de races te kort. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

sjaool schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:40:
Ik mag hopen dat deze ideeën van Toto geen werkelijkheid gaan worden. Ik vind de tijd tussen grand prix nu soms al te groot en de races te kort. :P
Als Toto kortere races wil kan-ie beter naar een andere raceklasse gaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, maximaal 120 minuten... Hoe vaak komt dat voor?
De meeste races zijn na 90-100 minuten wel gedaan.

Overigens; ik vraag mij al een tijdje af waarom de kalender elk jaar hetzelfde moet zijn. WIssel lekker elk jaar een fors aantal races. Houdt het misschien ook leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:32:
[...]

Niet helemaal waar, Byrne werd juist na de dramatische misser van de F60 in 2009 terecht weggestuurd. De jaren erop was Ferrari vooral in 2010 en 2012 juist weer erg sterk met Alonso die beide jaren op 4 en 3 punten achter Vettel eindigde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:55:
Tsjah, maximaal 120 minuten... Hoe vaak komt dat voor?
De meeste races zijn na 90-100 minuten wel gedaan.
Wat ze op Sky noemde was ook nog wel een leuke. Laatste ronde gaat in na 1,5 uur. Dan ben je ook af van lange vs korte races en duren ze allemaal even lang (daargelaten dat op het ene circuit de ronde wat langer duurt als het andere circuit)
Overigens; ik vraag mij al een tijdje af waarom de kalender elk jaar hetzelfde moet zijn. WIssel lekker elk jaar een fors aantal races. Houdt het misschien ook leuker.
Zou sowieso wat toevoegen in de zin dat het wat onvoorspelbaar wordt. Nu rijden ze elk jaar op een circuit en weten ze alles. Als ze een circuit een jaar over slaan is de data van twee jaar terug toch alweer 'oud'. Andere banden, auto's doorontwikkeld. Ben je twee of drie jaar niet op een circuit geweest wordt het helemaal interessant, en zullen ze ook FP1 en FP2 meer moeten rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

een circuit overslaan wordt lastig, ze zijn allang blij dat ze ieder jaar 20 races hebben. de volgorde heeft vaak ook wat te maken met het jaargetijde, spa wil je niet zijn in het voorjaar of herfst, net als canada. en sommige races worden gewoon te warm op een andere datum.

maar het idee is zeker leuk! a la duitsland met Hockenheim/Nurburgring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

mphilipp schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:24:
[...]

Klopt, maar dat geldt ook voor de getalletjes. Alle teams met Mercedes motor hebben (hopelijk) hetzelfde vermogen, maar rijden toch niet allemaal vooraan. Integendeel zelfs... Een team vooraan, een achteraan en een in het midden...rarara... :+
Tja, ik hoor het hier wel vaker langskomen dat de getallen die o.a. op basis van gps door ervaren deskundigen geschat worden als "totaal nietszeggend" weggezet worden, maar toch blijven het schattingen die niet helemaal uit de lucht komen vallen. Als je maar genoeg data tot je beschikking hebt, dan heb je niet helemaal niets: Je weet dan als het goed is de data van je eigen team. Je weet van het team waar je mee vergelijkt ook hoe / wanneer vol op het gas gegaan is, in welke versnellingen gereden is, welke snelheidsverschillen daarmee behaald zijn en als ie geluk heeft weet ie ook de exacte details van de motor (omdat het dezelfde motor is als z'n eigen team; hoeft natuurlijk niet maar kan wel). Verder kan zo'n iemand een betere inschatting maken van eventuele luchtweerstandscoëfficiënten (beter dan de gemiddelde leek iig) en heeft ie beschikking over weer-data (luchtweerstand / -druk / -vochtigheid, temperatuur, etc), data van meerdere coureurs in (sort-of) dezelfe auto, verschillende circuits met soortgelijke én verschillende omstandigheden, etc. Nee, dergelijke getallen komen niet zomaar uit de duim van iemand, daar zit wel serieus rekenwerk achter. Honderd procent nauwkeurig zal het nooit zijn, maar relatief kun je best wel nauwkeurige voorspellen doen over de onderlinge verschillen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

als je een foutmarge van, ik noem maar wat, 5% in acht neemt bij die schattingen (en die lijken me nog aan de conservatieve kant), dan kun je al rare verschillen krijgen. 5% motorvermogen op 600kW is 30kW (40pk) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
naitsoezn schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:20:
[...]

Tja, ik hoor het hier wel vaker langskomen dat de getallen die o.a. op basis van gps door ervaren deskundigen geschat worden als "totaal nietszeggend" weggezet worden, maar toch blijven het schattingen die niet helemaal uit de lucht komen vallen. Als je maar genoeg data tot je beschikking hebt, dan heb je niet helemaal niets: Je weet dan als het goed is de data van je eigen team. Je weet van het team waar je mee vergelijkt ook hoe / wanneer vol op het gas gegaan is, in welke versnellingen gereden is, welke snelheidsverschillen daarmee behaald zijn en als ie geluk heeft weet ie ook de exacte details van de motor (omdat het dezelfde motor is als z'n eigen team; hoeft natuurlijk niet maar kan wel). Verder kan zo'n iemand een betere inschatting maken van eventuele luchtweerstandscoëfficiënten (beter dan de gemiddelde leek iig) en heeft ie beschikking over weer-data (luchtweerstand / -druk / -vochtigheid, temperatuur, etc), data van meerdere coureurs in (sort-of) dezelfe auto, verschillende circuits met soortgelijke én verschillende omstandigheden, etc. Nee, dergelijke getallen komen niet zomaar uit de duim van iemand, daar zit wel serieus rekenwerk achter. Honderd procent nauwkeurig zal het nooit zijn, maar relatief kun je best wel nauwkeurige voorspellen doen over de onderlinge verschillen.
Kracht is massa maal versnelling. De massa is redelijk bekend, de versnelling is uit de gps data te halen. En door dat langere tijd, meermalen te doen kan er zeker een educated guess gedaan worden.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nog even terug naar Singapore.

Het ligt het trouwens aan mij of fluiten de turbo's van de Red Bull en Toro Rosso minder hard dan die van concurrentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

MikeyMan schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:55:

Iets met planning, weersomstandigheden en lokale voorkeuren :P Kalender is trouwens ook niet elk jaar hetzelfde, zijn regelmatig races verschoven. Australië was vroeger volgens mij de laatste race, er zijn als ik het goed heb diverse circuits verplaatst wegens gunstigere weersomstandigheden, etc. Rusland stond zelfs vorig jaar nog veel eerder op de kalender. :)
RobertMe schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:11:
[...]

Wat ze op Sky noemde was ook nog wel een leuke. Laatste ronde gaat in na 1,5 uur. Dan ben je ook af van lange vs korte races en duren ze allemaal even lang (daargelaten dat op het ene circuit de ronde wat langer duurt als het andere circuit)
Nu rijden ze altijd een bepaalde afstand, wat jij Sky voorstelt is om altijd een bepaalde tijd te rijden. Kan allebei, is gewoon een keuze wmb die weinig tot geen verschil zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Derby schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:23:
[...]

Kracht is massa maal versnelling. De massa is redelijk bekend, de versnelling is uit de gps data te halen. En door dat langere tijd, meermalen te doen kan er zeker een educated guess gedaan worden.
Vergeet niet dat de F1 auto ongeveer net zoveel wind vangt als een zeilboot (lift induced drag). Die buiten beschouwing laten en alleen Ek = 1/2 * m * v^2 of P = F * m * t oid, dan kom je er zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:20

Chiron

Moderator Discord
sanderb schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:30:
[...]

Kansen in de F1 zijn schaars. Zeker de kans om voor een topteam te rijden. LEC heeft simpelweg geen keus, de kans deed zich voor, dan moet je hem gewoon nemen. Klaar of niet.
Zelfs de beste coureur moet in de beste auto of die er vlak achter zitten om kampioen te kunnen worden.

Vettel is niet onverslaanbaar.
Daarnaast heb ik het vermoeden dat er binnen Ferrari meer speelt. VET heeft daar niet (meer) het volledige vertrouwen van het hele team. Als dat wel het geval was geweest, dan was RAI gebleven.

Dat kan in het voordeel van LEC werken. Het is Vettel niet gelukt om het hele team achter zich te houden en de komst van LEC kan aan die kant van de garage wel eens voor een flinke frisse wind met bijbehorende nieuwe energie.
Als hij dan ook nog de mogelijkheid krijgt om zich direct echt te mogen bewijzen en niet in dienst van Vettel te moeten rijden bij de eerste wedstrijden dan kan het heel goed uitpakken.
Bij Ferrari rommelt het altijd.. Er komt nog bij dat RAI langer is blijven zitten dan de bedoeling was vanwege Jules Bianchi, en Seb een veto heeft gedaan op het binnenhengelen van Max, of Daniel (Ricciardo).
Dat Leclerc nu het stoeltje krijgt is een van de laatste wensen geweest van Sergio Marchionne.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grimmie187 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:56:
[...]

Niet helemaal waar, Byrne werd juist na de dramatische misser van de F60 in 2009 terecht weggestuurd. De jaren erop was Ferrari vooral in 2010 en 2012 juist weer erg sterk met Alonso die beide jaren op 4 en 3 punten achter Vettel eindigde.
Byrne was vanaf 2004 al langzaam terug aan het treden en schoof Aldo Costa steeds meer naar voren. Het falen van de F60 kan je dus meer op hem afschuiven dan Byrne die onderhand al met pensioen was. Aldo Costa treed trouwens terug van Mercedes omdat hij "meer in Italië wil zijn".
http://www.racexpress.nl/...erug-bij-mercedes/n/91335

Vervolgens lijkt Byrne flink te zijn geconsulteerd in 2012, 2014, 2017 en 2018 voor input. Zeker die laatste twee verdienen wat aandacht lijkt me. ;)
https://nl.motorsport.com...-2017-auto-858512/858512/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

sjaool schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:23:
Nog even terug naar Singapore.

[YouTube: Best Onboards | 2018 Singapore Grand Prix]

Het ligt het trouwens aan mij of fluiten de turbo's van de Red Bull en Toro Rosso minder hard dan die van concurrentie?
kan ook aan de plaatsing van de microfoons liggen.

Goeie inhaalactie van Vettel op Verstappen, paste ook precies met de safety car :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
Chiron schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:24:
[...]

Bij Ferrari rommelt het altijd.. Er komt nog bij dat RAI langer is blijven zitten dan de bedoeling was vanwege Jules Bianchi, en Seb een veto heeft gedaan op het binnenhengelen van Max, of Daniel (Ricciardo).
Dat Leclerc nu het stoeltje krijgt is een van de laatste wensen geweest van Sergio Marchionne.
Bron? Het verhaal dat Vettel vetos uit kan spreken over wie er nog meer bij Ferrari rijdt is al lang debunked..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

naitsoezn schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:20:
[...]
Tja, ik hoor het hier wel vaker langskomen dat de getallen die o.a. op basis van gps door ervaren deskundigen geschat worden als "totaal nietszeggend" weggezet worden, maar toch blijven het schattingen die niet helemaal uit de lucht komen vallen. Als je maar genoeg data tot je beschikking hebt, dan heb je niet helemaal niets
Dat beweer ik ook helemaal niet. De basis is solide wiskunde en natuurkunde. Alleen moet je een aantal onbekenden invoeren: downforce levels weet je niet, gewicht weet je niet, brandstof hoeveelheid weet je niet, engine mapping weet je niet. Dus ja, die formules kloppen wel, maar de van de onbekenden weet je het nooit zeker. Ik heb het ook aan die vogel van Autosport.com gevraagd (Gary Anderson) en hij zegt dat ook. Het is uiteindelijk alleen een indicatie. Stom voorbeeld: als we er vanuit gaan dat alle Mercedes teams dezelfde motor hebben, wat komt er dan uit die berekeningen van Williams en Mercedes op hetzelfde circuit? Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

iichel schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:39:
[...]

kan ook aan de plaatsing van de microfoons liggen.
Is die niet overal hetzelfde dan? Dan zou het testen wat ze gedaan hebben ook niet veel nut hebben.
Het valt alleen wel op dat de Red Bull en Toro Rosso geen hoge fluittoon hebben. Het lijkt mij dat je die ook wel hoort als de microfoon op een andere plek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

sjaool schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:05:
[...]

Is die niet overal hetzelfde dan? Dan zou het testen wat ze gedaan hebben ook niet veel nut hebben.
Het valt alleen wel op dat de Red Bull en Toro Rosso geen hoge fluittoon hebben. Het lijkt mij dat je die ook wel hoort als de microfoon op een andere plek zit.
Ik dacht dat die locatie niet overal hetzelfde was. De microfoon zelf is wel van de FIA. Misschien dat RBR en STR hebben dezelfde intercoolers oid. Dezelfde turbo's hebben ze iig niet. En 't is ook niet de gearbox whine die je hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

iichel schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:06:
[...]

Ik dacht dat die locatie niet overal hetzelfde was. De microfoon zelf is wel van de FIA. Of RBR en STR hebben dezelfde intercoolers oid. Dezelfde turbo's hebben ze iig niet. En 't is ook niet de gearbox whine die je hoort.
Dat is dan een mooie voor Zoek het uit Jack. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Edd

sjaool schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:08:
[...]

Dat is dan een mooie voor Zoek het uit Jack. :P
Ik ben dan heel erg benieuwd waar Force India ze heeft zitten.. Die klinken altijd als een wesp die in een potje gevangen zit :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Misschien dat RBR en STR geen screamer pipe hebben? Of zijn die verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

ArcticWolf schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:18:
Misschien dat RBR en STR geen screamer pipe hebben? Of zijn die verplicht?
Aparte pijlen vanaf de wastegate zijn inderdaad verplicht, die mogen niet in de uitlaat uitkomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Schnater
  • Laatst online: 22:41
Als we dan toch moeten wachten op een mogelijk saai Sochi-weekend, mag ik dan een lans breken voor de documentaire 'Senna'?

Die hebben jullie vast allemaal al gezien, maar ik was toch onder de indruk. Van de rauwheid van de auto's, van de simpelheid van de dashboards en de krankzinnige risico's. Van de safety cars, het openbare politieke spel en het amateurisme in de organisatie...

Ik weet nog goed toen ik nog niet zo lang de F1 volgde, de veranderende sfeer na het ongeluk van Burti in de blauwe Prost in 2001:

[YouTube: 2001 Belgian GP - Luciano Burti and Eddie Irvine Crash (Extended)]

Indrukwekkend. Maar het is niets vergeleken bij de crash van Donnelly in 1990:

Er is gelukkig veel veranderd. En al hoop ik soms op wat meer spektakel, ik ben blij dat de auto's vele malen veiliger geworden zijn en de procedures en voorzorgsmaatregelen vele malen professioneler.

Jammer dat Senna dat niet mag meemaken, want ik ben zeer benieuwd naar zijn mening over Verstappen.
En dan denk ik aan een knotsgekke Braziliaanse Grand Prix in 2016 of de inhaalactie in the USA in 2017 inclusief bijbehorende controversiële penalty.

Mocht je de docu nog niet op Netflix gezien hebben: gaat dat zien! En als je'm al wel gezien hebt, kijk 'm gerust nog een keer.

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
RobertMe schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:11:
[...]

Moeten je ze in Monza wel een paar jerrycans meegeven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Niki Lauda on-board, nog relaxed schakelen met het handje... :D

[YouTube: Onboard Niki Lauda at Mosport 1976 RARE]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 18:30
sjaool schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:08:
Niki Lauda on-board, nog relaxed schakelen met het handje... :D
Mooi om te zien!

Maareeh...Wat zeuren we nou eigenlijk tegenwoordig?
Nooit bij stilgestaan...maar in 1976 hadden ze dus gewoon een mini Halo én een aeroscreen tegelijkertijd!
Vooruit..die mini halo is een rolbeugeltje en ze zitten veel hoger in de auto dan tegenwoordig...maar toch :o

Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2012/05/m23-hunt_mcla-1976.jpg

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
sanderb schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:23:
[...]

Mooi om te zien!

Nooit bij stilgestaan...maar in 1976 hadden ze dus gewoon een mini Halo én een aeroscreen tegelijkertijd!
Vooruit..die mini halo is een rolbeugeltje en ze zitten veel hoger in de auto dan tegenwoordig...maar toch :o

[Afbeelding]
Spoiler; bij de onboards is het bodywork verwijderd :)

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:41:
[...]

Spoiler; bij de onboards is het bodywork verwijderd :)
Ah daarom rijdt hij zo rustig/vloeiend.

Mosport is anders op snelheid nl in van de meest rankeneuze banen die er zijn. (tenminste voor de laatste veranderingen aan het circuit)

How do you save a random generator ?

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

naitsoezn schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:23:
[...]

Iets met planning, weersomstandigheden en lokale voorkeuren :P Kalender is trouwens ook niet elk jaar hetzelfde, zijn regelmatig races verschoven. Australië was vroeger volgens mij de laatste race, er zijn als ik het goed heb diverse circuits verplaatst wegens gunstigere weersomstandigheden, etc. Rusland stond zelfs vorig jaar nog veel eerder op de kalender. :)

[...]

Nu rijden ze altijd een bepaalde afstand, wat jij Sky voorstelt is om altijd een bepaalde tijd te rijden. Kan allebei, is gewoon een keuze wmb die weinig tot geen verschil zal maken.
Natuurlijk vinden ze dat handig bij Sky. Dat is makkelijk plannen voor de TV uitzending. Met racen heeft dat geen ruk te maken natuurlijk.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

sanderb schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:23:
[...]

Mooi om te zien!

[Afbeelding]
Dat schermpje was niet ter bescherming van de rijder, maar voor aerodynamica.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

mphilipp schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:04:
[...]

Dat beweer ik ook helemaal niet. De basis is solide wiskunde en natuurkunde. Alleen moet je een aantal onbekenden invoeren: downforce levels weet je niet, gewicht weet je niet, brandstof hoeveelheid weet je niet, engine mapping weet je niet. Dus ja, die formules kloppen wel, maar de van de onbekenden weet je het nooit zeker. Ik heb het ook aan die vogel van Autosport.com gevraagd (Gary Anderson) en hij zegt dat ook. Het is uiteindelijk alleen een indicatie. Stom voorbeeld: als we er vanuit gaan dat alle Mercedes teams dezelfde motor hebben, wat komt er dan uit die berekeningen van Williams en Mercedes op hetzelfde circuit? Catch my drift?
Nee, niet echt :) . De knappe koppen van Williams zullen echt wel snappen dat ze de berekeningen, variabeles en eduacated guesses die ze voor hun eigen wagen doen niet één op één kunnen mappen op de wagen van Mercedes. Tuurlijk heb je een aantal onbekenden, en tuurlijk zijn de absolute getallen die eruit komen niet 100% nauwkeurig. Maar als zij een schatting doen van Mercedes en een schatting van Force India, bijvoorbeeld, dan zitten in beide berekeningen dezelfde onbekenden dus relatief zullen die berekeningen dan best boven-gemiddeld nauwkeurig zijn. Nauwkeuriger dan de getallen die je zou krijgen met een willekeurige random-nummer-generator in ieder geval :P

• iichel

iichel

Gazoooo

naitsoezn schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:30:
[...]

Nee, niet echt :) . De knappe koppen van Williams zullen echt wel snappen dat ze de berekeningen, variabeles en eduacated guesses die ze voor hun eigen wagen doen niet één op één kunnen mappen op de wagen van Mercedes. Tuurlijk heb je een aantal onbekenden, en tuurlijk zijn de absolute getallen die eruit komen niet 100% nauwkeurig. Maar als zij een schatting doen van Mercedes en een schatting van Force India, bijvoorbeeld, dan zitten in beide berekeningen dezelfde onbekenden dus relatief zullen die berekeningen dan best boven-gemiddeld nauwkeurig zijn. Nauwkeuriger dan de getallen die je zou krijgen met een willekeurige random-nummer-generator in ieder geval :P
Dit.

Plus dat ze wel een redelijk goed CFD model zouden kunnen bouwen op basis van allerlei fotos van de iedere auto op de grid. Uiteindelijk zal dat niet perfect worden, dat kost teveel tijd en CFD uren om te perfectioneren. Maar het concept gaan ze er zeker van kunnen afleiden.

Het is niet voor niets dat iedereen van alles van elkaar kopieert (ferrari spiegels, mclaren RW, etc).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 16:19
Ik zag dit lijstje op reddit voorbij komen:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/cfgu9w5xazm11.jpg

Ik denk dat het wel gedaan is. Wat denken jullie?

Hopelijk gaat de Max volgend jaar competitief zijn anders voorspel ik dat Lewis volgend jaar weer WDC wordt. Het lijkt wel alsof Vettel de druk niet aan kan. Bottas is geen killer. Leclerq zal nog moeten wennen.

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Denk dat je gelijk hebt.
Tenzij er gridstraffen of opgeblazen motoren in het spel gaan komen.
De laatste bij Mercedes die ik me zo snel kan herinneren was Maleisië 2016... Kan daarna nog wel gebeurd zijn, maar kan het me even niet voor de geest halen. Is erg zeldzaam iig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 09:23
kevlar01 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:38:
Denk dat je gelijk hebt.
Tenzij er gridstraffen of opgeblazen motoren in het spel gaan komen.
De laatste bij Mercedes die ik me zo snel kan herinneren was Maleisië 2016... Kan daarna nog wel gebeurd zijn, maar kan het me even niet voor de geest halen. Is erg zeldzaam iig ;)
Oostenrijk 2018?

Vettel heeft in mijn ogen alleen nog kans als Hamilton een DNF heeft ergens in de komende 3 races. Maar Vettel is zo wisselvallig dat ik betwijfel of hij het zelfs dan nog voor elkaar kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 06:47
Tja, daar waar Vettel (al dan niet door eigen schuld) pech heeft, heeft Hamilton juist vaak net mazzel en daarmee word je vaak wereldkampioen.

Ik zie het (helaas) somber in voor Vettel, het gaat hem alleen nog lukken als Hamilton nog een keer of vaker uitvalt/niet scoort en Vettel juist erg goed scoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Rudolf schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:36:

[Afbeelding]

Hopelijk gaat de Max volgend jaar competitief zijn anders voorspel ik dat Lewis volgend jaar weer WDC wordt. Het lijkt wel alsof Vettel de druk niet aan kan. Bottas is geen killer. Leclerq zal nog moeten wennen.
In het verleden behaalde resultaten... En dit is onder de aanname dat Hamilton dan iedere race 2e wordt.

In 2014-2015-2016 won Mercedes praktisch alles. In 2017 heeft Ferrari in de eerste helft van het seizoen een goede challenge neergezet en hadden ze de snellere auto. Dit jaar was dat ongeveer hetzelfde. Als Hamilton 1x een mindere dag, auto of crash heeft dan kan het zo weer anders zijn.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000

Crazy D

I think we should take a look.

Rudolf schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:36:

[Afbeelding]

Een keer beide Mercs bij de start eruit en een keertje Hamilton 4e en het verhaal is compleet anders. Maar ik geef toe, de kansen dat Vettel kampioen wordt zijn wel wat matig. Waar ik niet mee zit trouwens maar de kans dat de laatste race ook bepaald wie de kampioen wordt is wel vrij klein denk ik.

Exact expert nodig?

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

iichel schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:46:
[...]

In het verleden behaalde resultaten... En dit is onder de aanname dat Hamilton dan iedere race 2e wordt.

In 2014-2015-2016 won Mercedes praktisch alles. In 2017 heeft Ferrari in de eerste helft van het seizoen een goede challenge neergezet en hadden ze de snellere auto. Dit jaar was dat ongeveer hetzelfde. Als Hamilton 1x een mindere dag, auto of crash heeft dan kan het zo weer anders zijn.
Zit wel wat in.
Ferrari is inderdaad qua vermogen wel de snelste wagen.
Sochi, Austin, Mexico, Abu Dhabi zijn wel high power circuits.

Suzuka heeft Max wel een kans denk ik, daar verliest ie eigenlijk alleen vanaf de hairpin(is wel een lang stuk tot de finish maar toch)
Brazilie is ook goed t/m de laatste straight richting start/finish. Een flinke moesson kan ook wel de boel opschudden aldaar.
Kan altijd nog spannend worden.
Vergeet uiteraard ook niet dat Hamilton ook 3e of 4e kan worden, dan gaat het mogelijk een stuk rapper met de puntenverdeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
iichel schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:46:
[...]

Ach stel dat Lewis een keer een mindere dag heeft of zelfs crashed, dan zal Ferrari het waarschijnlijk alsnog verneuken met de bandenstrategie en zal Bottas of Max winnen.

• iichel

iichel

Gazoooo

Rudolf schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:49:
[...]

Ach stel dat Lewis een keer een mindere dag heeft of zelfs crashed, dan zal Ferrari het waarschijnlijk alsnog verneuken met de bandenstrategie en zal Bottas of Max winnen.
Betekent niet dat het WDC al gelopen is :*) Vergeet niet de constante gemiste boten van Mercedes met betrekking tot pitten under safetycars aan het begin van het seizoen :9 De ommekeer kwam pas in Hockenheim met de ininininininininiin

• Rudolf
Laten we hopen dat het nog spannend wordt. Maar ik ben er bang voor. Als Hamilton van die rondjes blijft poepen zoals in Q3 afgelopen weekend...

Echt benieuwd waar Rosberg had gestaan als hij nog gereden zou hebben.

• iichel

iichel

Gazoooo

Mja als HAM dat blijft doen, dan verdient ie ook gewoon z'n 5e titel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
iichel schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:51:
[...]

Betekent niet dat het WDC al gelopen is :*) Vergeet niet de constante gemiste boten van Mercedes met betrekking tot pitten under safetycars aan het begin van het seizoen :9 De ommekeer kwam pas in Hockenheim met de ininininininininiin
En waarmee hebben ze toen gewonnen? Juist, het feit dat Hamilton toch doorreed en niet de pits in ging. Was die wel de pits in gegaan was het resultaat misschien weer heel anders geweest. Ook daar mogelijk dus weer een strategische fout vanaf de pitmuur, en Hamilton die last minute (/laatste meter) toch wat anders beslist die uiteindelijk daarmee de winst behaald. Uiteraard betekende dat wel dat de FIA zich in bochten moest wringen om het over het gras rijden achter de bollard goed te keuren :+
Pagina: 1 ... 51 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1