[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 96 Laatste
Acties:
  • 556.969 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Jeetje. Heftig start ongeluk. Let op. Video kan als heftig ervaren worden! Persoon die op de grond ligt in de thumbnail heeft het overleefd. Dit is overigens het circuit van Zolder.
Two mechanics were injured at the 1981 Belgian Grand Prix, one was fatal. On the Friday of the event Giovanni Amadeo from Osello was killed when he fell off the pit wall and was hit by Williams’ Carlos Reutemann (niet te zien in de video [Jasphur]). Prior to the start of the Grand Prix, Dave Luckett was attempting to restart Ricardo Patrese’s Arrows Ford when team-mate Siegfried Stohr drove straight into him.
Meer tekst.

[YouTube: https://youtu.be/qdbHDG36RHY]

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 18-08-2018 16:36 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:17

Edd

sanderb schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:03:
Toro Rosso lijkt een voor de hand liggende optie...
Als ze Vergne aantrekken zal het denk ik niet zijn voor TR. Ik denk ook dat er nu al teveel wordt uitgegaan dat Gasly zal promoveren naar RB.
Zouden ze voor de tweede keer een afgeschreven Red Bull driver terughalen?
Uhm.. Hartley vergeten?
Maar het lijkt me sterk dat Vergne terug zou willen gaan na zoveel jaar en na voor overwinningen te hebben gestreden.
Zou ook slecht voor de Formula E zijn trouwens.. je kampioen het jaar daarna troosteloos in het middenveld van de F1 zien rondhobbelen.
Tja, aan de andere kant is de kans net zo groot dat hij volgend jaar in het middenveld hobbelt bij de Formule E..
STR heeft wel een probleem..Er moet minimaal 1 coureur bij in de STR. En lijkt me dat ze Hartley toch eigenlijk ook zouden willen vervangen, tenzij hij nu heel veel bijdraagt aan de ontwikkeling mbt Honda.
Je verwoordt het verkeerd. Dr Helmut Marko heeft een probleem. Die komt 1 coureur te kort en of die land bij STR of RB maakt even niet uit.
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:17:
Als ze dat doen, dan is de poel bij Red Bull echt leeg. Verder zou ik het ook echt niet begrijpen omdat er genoeg talent in de F2 zit.
Ik denk ook dat de pool erg dun is. Er zit wel wat talent in de F2, maar wie heeft er genoeg punten voor de superlicentie en zit er niet al in een programma van een van de constructeurs (Mercedes, Ferrari, Renault)?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:14

d0s

sssst

Vergne.. prima.. kan heel goed met Max en hij was sneller dan KVY en RIC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Edd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:47:
[knip]

Ik denk ook dat de pool erg dun is. Er zit wel wat talent in de F2, maar wie heeft er genoeg punten voor de superlicentie en zit er niet al in een programma van een van de constructeurs (Mercedes, Ferrari, Renault)?
Alexander Albon (ex. RB Junior), haalt voldoende punten (staat nu op 27), indien hij in de top 5 eindigt in het lopende F2 seizoen.

Artem Markelov (heeft al voldoende punten nu).

Maar het vrije aanbod is idd heel erg dun bezaaid nu, en v.w.b. talent...?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

mphilipp schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:56:
[...]

In feite ontkracht je je eigen statement. Ik hoor het vaker roepen, ook Mol zegt steeds dat contracten in F1 niets betekenen. Maar ze betekenen net zoveel als daarbuiten. Alleen moet je betalen of aanklagen (komt op hetzelfde neer, maar als ze niet genoeg betalen, klaag je aan). Kijk inderdaad maar naar Giedo en dan zie je dat een contract heel veel betekent. Ze moesten nl flink in de buidel tasten. En daarom heeft Max ook een mooie verlenging + opslag gekregen: er moest een vette boeteclausule in zijn contract, mocht ie het in zijn hoofd halen om volgend jaar toch naar Marenello te verhuizen...dan mag Don Corleone $10mln neertellen (oid).
De intentie zal zijn racen in een Formule 1 wagen en deelnemen aan het kampioenschap, niet de oprotpremie die eraan vast hangt. Leuk dat ze dan een tas geld geven maar ik gok dat de meeste liever willen racen.
De ontmoedigingsprijs in je contract op laten nemen is nog steeds geen garantie op een stoeltje als een team je graag ziet vertrekken. Dus wat is het contract dan waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

hardware-lover schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:09:
[...]

Alexander Albon (ex. RB Junior), haalt voldoende punten (staat nu op 27), indien hij in de top 5 eindigt in het lopende F2 seizoen.

Albon zou kunnen, maar ik denk niet dat ze wel zeker willen weten dat hij voldoende punten heeft. Maar ze kunnen uiteraard altijd nog wachten tot na het seizoen. Het stoeltje hoeft nu natuurlijk niet direct ingevuld te worden.

Wat ik zo even kan vinden, zit Markelov bij Renault.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23

Wom

hardware-lover schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:09:
[...]

Albon zie ik wel teruggehaald worden. Best wel talentvolle coureur en heeft idd de punten die nodig zijn straks.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:59
Bart-Willem schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:47:
Mark my words: komende dagen nieuwe advertorials met "bijna uitverkocht, bestel nu nog het kan!!" etc. :P
De Max-hype is ook wel een beetje minder dan afgelopen jaren, dat scheelt denk ik ook wel.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:58

Spotmatic

Ken sent me

Morgen in Assen maar eens kijken of ik Sainz kan spotten. Vorig jaar heb ik Hülkenberg wel duidelijk kunnen zien lopen in de pit. Dichter bij het F1 gebeuren zal ik voorlopig wel niet komen. :P

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:28
Edd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:47:
Als ze Vergne aantrekken zal het denk ik niet zijn voor TR. Ik denk ook dat er nu al teveel wordt uitgegaan dat Gasly zal promoveren naar RB.
Gasly doet het gewoon prima op dit moment. Sainz had gekund, hoewel vreemd, maar is nu definitief van de baan. Ik zie RBR niet een coureur van buiten binnen halen voor het hoofd team...zeker niet Vergne. Die werd te licht bevonden.

Een optie zou zijn dat ze GAS nog niet promoveren en een jaartje gebruik maken van Vandoorne (als Norris komt) of Ocon. In het eerste geval weet je ook niet wat je daaraan hebt..en in het tweede geval zou je Mercedes/Toto uit de brand helpen.. Hetzelfde Mercedes dat tijdens de motorcrisis van RBR pertinent weigerde Red Bull een motor te leveren....zie ik niet gebeuren dus bij RBR.
Vandoorne in STR zou nog best eens kunnen.
Uhm.. Hartley vergeten?
Nee...dat was de eerste keer...vandaar dat dit de tweede keer zou zijn. Of is er nog een andere ex Red Bull rijder geweest die na afgeserveerd te zijn teruggehaald is?
Wom schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:35:
[...]
Albon zie ik wel teruggehaald worden. Best wel talentvolle coureur en heeft idd de punten die nodig zijn straks.
Die zie ik misschien nog als mogelijkheid. Toch de nummer 3 achter de beloftes Russell en Norris op dit moment en in 2016 2e achter belofte Leclerc.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:22
sanderb schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:51:
Nee...dat was de eerste keer...vandaar dat dit de tweede keer zou zijn. Of is er nog een andere ex Red Bull rijder geweest die na afgeserveerd te zijn teruggehaald is?
Kvyat meermaals in hetzelfde seizoen. Eerst eruit om plaats te maken voor Gasley, en die heeft toen weer een race gemist waarbij ze Kvyat nog eens voor die ene race hebben terug gehaald. Terwijl ze toen ook al Sainz hebben 'geruild' voor Hartley

Trouwens over mid season coureurs uit hun auto gooien zoals nu de geruchten zijn bij Force India. Dat is uiteraard bij Palmer ook gebeurt. Overigens is het dan wel correct dat je die coureur niet meer snel terug ziet. Palmer is helemaal van het toneel verdwenen en Kvyat is onzichtbare testcoureur bij Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

sanderb schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:25:
[...]

Het probleem van talentjes is dat ze zich al vroeg moeten binden aan een team om hun carriere te bekostigen.
dan krijg je dus de ellende dat je zoals Vandoorne geparkeerd wordt omdat er geen plek is.
Met het risico dat je op de bank zit en andere teams je niet kunnen krijgen.

Mercedes heeft Ocon en Russel klaar staan. Ocon gaat het moeilijk krijgen om volgend jaar een zitje te krijgen.
McLaren heeft Norris klaar staan, maar dat zou ten koste gaan van Vandoorne..
Ferrari heeft Leclerc en Giovanazzi (die eigenlijk al afgeschreven is)

RBR heeft met Max en Gasly (als die zich echt bewijst) een line up die jaren meekan, maar in de junioren te weinig klaar staan. STR zou de RBR rijders klaar moeten zetten voor een eventueel vertrek bij RBR. Ze hebben geleerd van Vettel en Ric die plots weggaan..

Het zou me niets verbazen als we bij F1 op termijn dezelfde situatie als bij het voetbal krijgen met transfers waarbij niet alleen de rijder, maar het team geld krijgt.

Hoewel ik geen voorstander ben van de absurde bedragen zoals bij voetbal, zou het wel mogelijkheden bieden voor talentjes om gefinancierd te worden. Het biedt kleinere F1 (en F2 en lagere klasses) om jongens een kans te geven met de mogelijkheid geld terug te zien voor de opleiding.
Er rijdt er eentje rond die ooit Red Bull junior was en nu aan geen van de teams is gebonden. Dat is Albon en die is eigenlijk goed genoeg om tenminste te overwegen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Spotmatic schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:49:
Morgen in Assen maar eens kijken of ik Sainz kan spotten. Vorig jaar heb ik Hülkenberg wel duidelijk kunnen zien lopen in de pit. Dichter bij het F1 gebeuren zal ik voorlopig wel niet komen. :P
Toffe gast, heb hem een hand gegeven als gast van Kampheus z'n stichting.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En om het goed te maken met de Ferrari fans heb ik hier een lijstje van Kimi feitjes.

https://old.reddit.com/r/..._from_his_book_source_is/

Het is bijna allemaal puur goud. Heel veel feestverhalen maar bijvoorbeeld ook dat hij er kennelijk helemaal geen zin heeft in de media, als hij over zijn nek aan het wrijven is bij de media. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:19:
En om het goed te maken met de Ferrari fans heb ik hier een lijstje van Kimi feitjes.

https://old.reddit.com/r/..._from_his_book_source_is/

Het is bijna allemaal puur goud. Heel veel feestverhalen maar bijvoorbeeld ook dat hij er kennelijk helemaal geen zin heeft in de media, als hij over zijn nek aan het wrijven is bij de media. :P
Ik mis deze nog:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Edd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:34:
[...]
[knip]

Idd, goed gezien. https://www.autosport.com...nault-test-run-in-hungary

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:54

Bosmonster

*zucht*

hoevenpe schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:41:
[...]

De Max-hype is ook wel een beetje minder dan afgelopen jaren, dat scheelt denk ik ook wel.
Die is alleen maar toegenomen hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Bosmonster schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:11:
[...]

Die is alleen maar toegenomen hoor.
Ik geef jullie beiden gelijk :p Ik denk dat Verstappen steeds bekender/breder gedragen wordt, meer bezoekers etc en in die mate de hype toeneemt. Tegelijkertijd denk ik dat de verwachtingen wel getemperd zijn. Toen Verstappen in de Red Bull kwam te rijden zou hij wel even wereldkampioen gaan worden, zeker na meteen de overwinning in Spanje. Na alle uitvalbeurten zijn die verwachtingen nu wel bedaard en staat iedereen weer met beide benen op aarde. In die zin is de hype afgenomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:49:
[...]

Ik geef jullie beiden gelijk :p Ik denk dat Verstappen steeds bekender/breder gedragen wordt, meer bezoekers etc en in die mate de hype toeneemt. Tegelijkertijd denk ik dat de verwachtingen wel getemperd zijn. Toen Verstappen in de Red Bull kwam te rijden zou hij wel even wereldkampioen gaan worden, zeker na meteen de overwinning in Spanje. Na alle uitvalbeurten zijn die verwachtingen nu wel bedaard en staat iedereen weer met beide benen op aarde. In die zin is de hype afgenomen.
Iedereen probeert nu te geloven in Honda tot het punt dat ze dromen dat Max volgend seizoen elke race wint. Je weet toch dat Honda's op dromen draaien? Daarom werkte het ook niet met McLaren en nu wel met STR. Bij de Red Bull familie geloven ze wel in Honda. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:19:
[...]

Iedereen probeert nu te geloven in Honda tot het punt dat ze dromen dat Max volgend seizoen elke race wint. Je weet toch dat Honda's op dromen draaien? Daarom werkte het ook niet met McLaren en nu wel met STR. Bij de Red Bull familie geloven ze wel in Honda. :+
Inderdaad , iedereen geeft af op Alonso maar als ik zie wat hij buiten de F1 presteert dan is zijn konstante kommentaar op die Honda motor nog niet zo vreemd .

Ik hoop van niet maar ik ben bang dat RBR met die Honda motor er nog verder er op achteruit zal gaan in de volgende jaren en als Max ooit nog wereldkampioen wil worden dat hij dan echt naar Mercedes of Ferrari zal moeten verhuizen .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:20
Tot de regels met motoren etc veranderen dan is er meer kans.

Andere kant heeft Honda absoluut het niet waargemaakt bij McLaren.

Maar in het kader van rang staat RBR toch wat hoger dan McLaren (nu).

Maar goed we moeten het afwachten en anders zien we iemand ik Japan wel met een “zwaard” op de knieeen ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Alleen wordt de kans dat de motorregels veranderen steeds kleiner. Omdat er geen nieuwe inschrijvingen zijn en de kosten voor een nieuwe motor hoog, zijn alle huidige leveranciers voorstander van het behouden van het huidige concept.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 09:59:
Tot de regels met motoren etc veranderen dan is er meer kans.

Andere kant heeft Honda absoluut het niet waargemaakt bij McLaren.

Maar in het kader van rang staat RBR toch wat hoger dan McLaren (nu).

Maar goed we moeten het afwachten en anders zien we iemand ik Japan wel met een “zwaard” op de knieeen ☺
Ik denk dat de problemen met honda misschien nog wel meer bij mclaren hebben gelegen.
De problemen bij mclaren zijn duidelijk groter geweest dan alleen de motor.
En het was mclaren die een size zero motor wilt (lees een motor van het formaat rc modelauto met het vermogen van een f1 auto.

In de Toro Rosso lijkt de honda het een stuk beter te doen en het is dat het team wordt opgeofferd dit jaar voor de ontwikkeling van de motor maar ik zou wel benieuwd zijn geweest hoe goed toro rosso mee kon komen zonder opgeofferd te worden. Mclaren is in ieder geval niet met rassen streden de toro rosso voorbij gevlogen sinds de renault motor. Dus de conclusie Honda - Renault gelijkwaardig zijn mag wel redelijk gesteld worden.

Als mclaren nou echt om het podium had mee gedaan dan had ik geloof dat die honda echt een pruts motor was geweest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 11:03:
[...]

Ik denk dat de problemen met honda misschien nog wel meer bij mclaren hebben gelegen.
De problemen bij mclaren zijn duidelijk groter geweest dan alleen de motor.
En het was mclaren die een size zero motor wilt (lees een motor van het formaat rc modelauto met het vermogen van een f1 auto.

In de Toro Rosso lijkt de honda het een stuk beter te doen en het is dat het team wordt opgeofferd dit jaar voor de ontwikkeling van de motor maar ik zou wel benieuwd zijn geweest hoe goed toro rosso mee kon komen zonder opgeofferd te worden. Mclaren is in ieder geval niet met rassen streden de toro rosso voorbij gevlogen sinds de renault motor. Dus de conclusie Honda - Renault gelijkwaardig zijn mag wel redelijk gesteld worden.

Als mclaren nou echt om het podium had mee gedaan dan had ik geloof dat die honda echt een pruts motor was geweest.
Het was denk ik wel een combinatie van beiden. Honda was een aantal jaren uit de Formule 1 geweest en moest haar infrastructuur en kennisbasis opnieuw opbouwen. Je kan eindeloos motorblokken op een testbank zetten, maar hier kan je uiteindelijk alleen maar mee testen hoe de motoren werken in een gecontroleerde omgeving zonder beperkingen in ruimte of koeling.

Moet je dan van McLaren de afmetingen zeer beperkt houden, en is de koeling inadequaat, dan krijg je een puinzooitje. Bleek in 2016 ook nog eens dat de MGU-H turbine in de V van het motorblok leggen voor een enorme barrière in vermogen zorgde en hierdoor was de PU feitelijk uitontwikkeld was. Ze konden dus vrijwel alles weggooien en in een absolute noodvaart een nieuwe PU ontwikkelen langs de lijnen van Mercedes. Dat ging natuurlijk helemaal mis. Mercedes was al in 2011 begonnen, als het niet al 2010 was met hun huidige V6 hybride PU en nu moest Honda even in een jaar, zeven a acht jaar aan ontwikkelwerk in gaan halen? Natuurlijk was dat een kansloze opgave, zelfs met de al opgedane kennis van de afgelopen seizoenen.

Dat ze in de tweede helft van 2017 het ding nog redelijk onder controle kregen was al een klein wonder. Verder waren ze op de achtergrond nog steeds bezig met de enorme stappen in vermogen. Opeens scoorde McLaren namelijk punten. Uiteraard lag dit volgens McLaren aan de geweldige ontwikkelingen van het chassis, maar dat is gewoon onzin. Honda heeft tijdens het 2017 seizoen waarschijnlijk tientallen PK's gevonden en geintroduceerd, en dat zorgde ervoor dat McLaren in de top tien kon eindigen.

Wat Honda in 2015-2017 nodig had was externe kennis en een seizoen waar ze konden ontwikkelen zonder dat Ron Dennis of Alonso constant liepen te zeuren dat het beter moet, nu. Dat lijken ze nu te hebben gekregen met STR en de connecties met Mario Illien. De vraag is of ze meer hebben gedaan. Ferrari heeft toen bleek dat hun 2014 PU ook sh*t was. Toevalligerwijs was de 2014 Ferrari PU ook een "size zero". ;)

Na die ramp heeft Ferrari een aantal Mercedes engineers overgekocht en er flink wat geld tegenaan gegooid. In 2015 was de Ferrari PU al heel wat beter en in 2016 deed die PU nauwelijks meer onder voor de Mercedes. Het was gewoon dat de 2016 Ferrari auto ook slecht was, anders deden ze waarschijnlijk al mee.

Dat lijkt Marchionne opgelost te hebben. Het schijnt dat hij regelmatig op bezoek ging in de Ferrari fabriek en gewoon ging praten met de gewone werknemers en het lagere management. Ferrari opereert nu met meer dan 1000 man waar kennelijk een grote mate van initiatief gekoesterd word om de auto maar op elk punt te verbeteren. Dat lijkt aardig te werken.

[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-08-2018 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:52
Edd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:34:
Als testrijder. Hij is geen Renault junior en heeft, zover ik weet, geen verdere verbintenis dan zijn contract als testrijder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Vandaag bij de gamma racing days met 1 van de Renault mechanics gesproken en een paar banden mogen tillen, die wegen echt geen drol!
Gaf ook aan ondanks dat de achterbanden breder zijn geworden ze in het gewicht zowat t zelfde zijn gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:49:
[...]

Ik heb die overstap naar RBR heel anders ervaren dan jij blijkbaar :o. Ik heb eigenlijk ook niemand (geen geïnformeerde F1-fans in ieder geval) horen zeggen dat hij wel even wereldkampioen gaat worden. Ook Olav Mol, Jack Plooij en Rick Winkelman hebben dat nooit beweerd. Mercedes was toen zo dominant dat niemand dat serieus durfde te beweren.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Hippocampus schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:19:
[...]
De intentie zal zijn racen in een Formule 1 wagen en deelnemen aan het kampioenschap, niet de oprotpremie die eraan vast hangt. Leuk dat ze dan een tas geld geven maar ik gok dat de meeste liever willen racen.
De ontmoedigingsprijs in je contract op laten nemen is nog steeds geen garantie op een stoeltje als een team je graag ziet vertrekken. Dus wat is het contract dan waard?
Ik snap niet wat je wilt zeggen. Je hebt het over oprotpremie en over een ontmoedigingsprijs. Een oprotpremie krijg je niet. Het gaat erom dat een contract - ook in de F1 - een contract is. Maar over elk contract kan onderhandeld worden. F1 is echt geen aparte wereld waar hele andere regels gelden, want de rechtbanken zijn dezelfde en de advocaten ook. Vandaar dat ik me altijd verzet tegen dat soort uitspraken. Ze klinken lekker populair voor de F1 commentator, maar slaan eigenlijk nergens op.
Ja, Ferrari kan morgen Max overnemen. Geen enkel probleem. Maar ze zullen ervoor moeten dokken, en flink ook. Dus het contract is heel veel waard, want het legt de overeenkomst tussen RB en MV vast. Als een van de partijen voor de looptijd van het contract eruit wil stappen, is daar een bepaling voor opgenomen in het contract. Net zoals er (waarschijnlijk) een performance clausule in het contact staat. Voor beide partijen misschien wel. Als Max slecht rijdt en zich bv niet aan de instructies houdt, mag ie ook opzouten. En Max kan eruit als RBR een slechte autoproduceert waarmee ie niet in de top 5 kan rijden. Ik noem maar wat.

Maar die contracten zijn zeer zeker wat waard.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:43
Waarom zou Ferrari Max over willen nemen? :p

Maar geloof best dat contracten ook in de F1 gewoon ‘wat’ waard zijn, en als iemand halverwege het seizoen uit een auto gezet word zal dat ook achter de schermen wel met een hoop getouwtrek en advocaten geregeld worden, maar dat krijgen (behalve bij Giedo) niet mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:22:
Waarom zou Ferrari Max over willen nemen? :p

Maar geloof best dat contracten ook in de F1 gewoon ‘wat’ waard zijn, en als iemand halverwege het seizoen uit een auto gezet word zal dat ook achter de schermen wel met een hoop getouwtrek en advocaten geregeld worden, maar dat krijgen (behalve bij Giedo) niet mee
Om Max te ontzeggen bij Mercedes. ;)
Ik hou er namelijk in mijn achterhoofd serieus rekening mee dat Max per 2021 naar Mercedes gaat. Niet eens omdat ik geen vertrouwen heb in RBR-Honda. Nee, ik ben bang dat Newey niet nog tien jaar doorgaat en als de budgetcap er niet gaat komen waar ik eigenlijk ook rekening mee hou, dan gaat RBR op termijn de financiële strijd keihard verliezen van Mercedes en Ferrari. Ze lopen nu al een beetje achter de feiten aan. RBR personeel is circa 800 terwijl Mercedes en Ferrari al 1000+ zitten, en dat begin je te zien in de frequentie van grote updates. RBR is behoorlijk selectief in wat ze verbeteren, terwijl Mercedes en Ferrari gewoon alles aanpakken voor het minste of geringste aan winst. Qua financiën is het gat ook al richting de €100 miljoen met Mercedes en Ferrari. Eigenlijk blijft RBR alleen maar bij op gebied van chassis omdat ze mensen zoals Newey hebben die er het maximale uithalen. Dat is op termijn gewoon niet houdbaar. Brengt Honda er nou €100 miljoen naast de PU's, dan zal dit enorm helpen, maar ik betwijfel of Honda dat gaat doen. €50 miljoen zou denk ik ook al enorm helpen, waar ik ook mijn twijfels over heb. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:46:
[...]

Om Max te ontzeggen bij Mercedes. ;)
Ik hou er namelijk in mijn achterhoofd serieus rekening mee dat Max per 2021 naar Mercedes gaat. Niet eens omdat ik geen vertrouwen heb in RBR-Honda. Nee, ik ben bang dat Newey niet nog tien jaar doorgaat en als de budgetcap er niet gaat komen waar ik eigenlijk ook rekening mee hou, dan gaat RBR op termijn de financiële strijd keihard verliezen van Mercedes en Ferrari. Ze lopen nu al een beetje achter de feiten aan. RBR personeel is circa 800 terwijl Mercedes en Ferrari al 1000+ zitten, en dat begin je te zien in de frequentie van grote updates. RBR is behoorlijk selectief in wat ze verbeteren, terwijl Mercedes en Ferrari gewoon alles aanpakken voor het minste of geringste aan winst. Qua financiën is het gat ook al richting de €100 miljoen met Mercedes en Ferrari. Eigenlijk blijft RBR alleen maar bij op gebied van chassis omdat ze mensen zoals Newey hebben die er het maximale uithalen. Dat is op termijn gewoon niet houdbaar. Brengt Honda er nou €100 miljoen naast de PU's, dan zal dit enorm helpen, maar ik betwijfel of Honda dat gaat doen. €50 miljoen zou denk ik ook al enorm helpen, waar ik ook mijn twijfels over heb. :/
Is die 1000 niet inclusief motorenafdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:03:
[...]

Is die 1000 niet inclusief motorenafdeling?
Voor zover ik weet komen de PU afdelingen er nog eens apart bij. Maar zelfs als ze wel bij opgeteld worden, dan is het onderhand pijnlijk duidelijk aan het worden dat ze beschikken over meer middelen om zaken te ontwikkelen. Het is geen eerlijke strijd meer in de Formule 1. Natuurlijk was het nooit eerlijk, maar het gat is enorm en buiten de top drie maak je gewoon geen schijn van kans puur omdat je het geld mist om de auto goed te ontwikkelen voor de seizoenstart, en door te blijven ontwikkelen tijdens het seizoen. :/

[ Voor 48% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-08-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:10
Jelmer93 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:58:
Vandaag bij de gamma racing days met 1 van de Renault mechanics gesproken en een paar banden mogen tillen, die wegen echt geen drol!
Gaf ook aan ondanks dat de achterbanden breder zijn geworden ze in het gewicht zowat t zelfde zijn gebleven.
Klopt, hier in de buurt lag er een bij de fietsenwinkel (ja, ook geen idee waarom) en ik gok het zo tussen de 2-4 kilo voor een wiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:11:
[...]

Voor zover ik weet komen de PU afdelingen er nog eens apart bij. Maar zelfs als ze wel bij opgeteld worden, dan is het onderhand pijnlijk duidelijk aan het worden dat ze beschikken over meer middelen om zaken te ontwikkelen. Het is geen eerlijke strijd meer in de Formule 1. Natuurlijk was het nooit eerlijk, maar het gat is enorm en buiten de top drie maak je gewoon geen schijn van kans puur omdat je het geld mist om de auto goed te ontwikkelen voor de seizoenstart, en door te blijven ontwikkelen tijdens het seizoen. :/
Nouja, als er van die 1000 man 300 aan de motor werken, is dat deel in ieder geval redelijk gelijkwaardig.
Heb op zich ook geen reden om aan te nemen dat de auto van RBR onderdoet voor Mercedes en Ferrari.
Sterker nog, er zullen ivm de motor wel enige concessies gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

mphilipp schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:15:
[...]

Ik snap niet wat je wilt zeggen.
Dat blijkt. ;)
Je kan zeggen dat een contract iets waard is omdat er voorwaarden in staan waar betrokken partijen zich aan dienen te houden. Dat is allemaal leuk en aardig als je als doorsnee werknemer een contract hebt bij een doorsnee werkgever. Maar er zijn bedrijfstakken waarbij het niet zozeer draait om salaris of vakantiedagen, maar om kampioenschappen en carrières. Die dingen zijn erg moeilijk vast te leggen namelijk. Bijvoorbeeld in het geval van Villeneuve wilde BMW hem niet in het team hebben ondanks hij gewoon een contract had wat hem het recht gaf om te rijden. Dan komt de ware aard van de koehandel die formule 1 heet naar boven en heb je nog maar een paar keuzes te maken. Handelen om je carrière bij een ander formule 1 team voort te zetten (wat natuurlijk een stukje makkelijker gaat als je al een WDC onder je riem hebt) of een andere raceklasse op te zoeken. Of je gaat eigenwijs doen en de zaak in de rechtbank uitvechten, en dan een stoeltje afdwingen volgens je contract. Zelfs al zou je binnen afzienbare tijd een uitspraak krijgen en zelfs al geeft een rechter je gelijk hoe denk je dat een raceteam je dan zal behandelen?
Maar die contracten zijn zeer zeker wat waard.
Ze zijn ook wel wat waard, maar je hebt nooit garantie dat het volgens de afspraken verloopt.
En dan is het fijn dat je een vergoeding krijgt (oprotpremie) als het team niet meer met je verder wil maar als je dan geen andere opties op een stoeltje in de Formule 1 hebt dan kan je carrière ineens door het putje gaan. (ondanks dat je zo'n geweldig contract had bij zo'n geweldig team)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichardQG
  • Laatst online: 11-09 12:46
MikeyMan schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 17:38:
[...]

Nouja, als er van die 1000 man 300 aan de motor werken, is dat deel in ieder geval redelijk gelijkwaardig.
Heb op zich ook geen reden om aan te nemen dat de auto van RBR onderdoet voor Mercedes en Ferrari.
Volgens mij had Mercedes een paar jaar geleden 900 man aan de auto en 600 aan de motor werken. In totaal was dat dus al 1500 man. De budgetten van de teams zijn vgm ook exclusief motor omdat dat vaak op een andere locatie gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 17:38:
[...]

Ik zeg niet dat de RB14 onderdoet. Zeer zeker niet. Ik constateer wel dat ook Red Bull een limiet op haar financiële middelen heeft. Red Bull is eigenlijk geen energiedrankjesfabriek meer. Het is eigenlijk een sportimperium die energiedrankjes verkopen om het sportimperium te blijven financieren. RBR is natuurlijk de kroon op dit imperium. Het mag zeker wat kosten. RBR schijnt elk seizoen meer dan $100 miljoen te ontvangen van het hoofdbedrijf, Red Bull dus. STR zit op $80 miljoen. De rest zijn sponsoren die naar de Red Bull F1 teams komen omdat ze goed zijn met marketing, en in het geval van RBR omdat de auto's goed zijn.

Voor 2016 getallen zie: https://www-forbes-com.cd...ion-junior-f1-budget/amp/
https://www.forbes.com/si...oung-adults/#364ad5c65cd3

Er is dus wel een grens wat Red Bull wil en kan betalen. Het kan ook zolang je competitief blijft. Zo haal je bijvoorbeeld een Aston Martin binnen die ongetwijfeld met tientallen miljoenen aankomen zetten. Ook daar zit een grens aan. Verder krijgt RBR dankzij een slimme deal met Bernie, een extra bonus van de FOM. Zo laten ze dat team draaien.

In die context moet je al het gedoe rond Renault ook zien. Voor Red Bull bekent winnen extra geld ontvangen zodat ze Mercedes en Ferrari met hun veel diepere zakken bij kunnen houden. Direct via de uitbetaling in het WCC, en indirect omdat winnen sponsoren aantrekt. Jarenlang niet kunnen winnen op eigen kracht kan ervoor zorgen dat sponsoren niet langer tevreden zijn en dan vertrekken ze. Dan beland je als snel in een vicieuze cirkel naar beneden. Dat moet RBR zien te voorkomen. Als je dan jarenlang beloften krijgt over de enige externe factor die je niet kan beïnvloeden, de PU en die beloften vervolgens niet uitkomen. Tja, wat voor reactie verwacht je? :P

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jasphur
Raceweek!

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/BgWGTu2TgdP44/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Aardappel schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:27:
[...]

Klopt, hier in de buurt lag er een bij de fietsenwinkel (ja, ook geen idee waarom) en ik gok het zo tussen de 2-4 kilo voor een wiel?
Ja klopt zo iets inderdaad, veel zwaarder word ook natuurlijk iets lastigere met Pitstops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

Jammer dat we dit vanaf volgend jaar moeten missen.
Hoop dat Gasly er leuk bij past

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Edd

Edd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Jelmer93 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:58:
Mocht je er niet eentje meenemen?

Eerder dit jaar was ik bij de Ferrari dagen op Spa Franchorchamps en daar kregen we een paar gele F1 banden mee ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Blijkbaar vond @DaniëlWW2 dat de zomerstop lang genoeg geduurd heeft :+ , en staat het nieuwe weekend-topic vandaag al open:
[F1 2018] Race 13 - GP van België

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

naitsoezn schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:34:
Blijkbaar vond @DaniëlWW2 dat de zomerstop lang genoeg geduurd heeft :+ , en staat het nieuwe weekend-topic vandaag al open:
[F1 2018] Race 13 - GP van België
Ik weet niet waar je het over hebt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:49
Pijnlijk voor Alonoso zijn "triple crown" ambities; zijn Toyota is gediskwalificeerd vanwege de post race Inspectie .....

https://m.gpupdate.net/nl...yota-s-gediskwalificeerd/

EDIT: niet goed gelezen, was idd van Silverstone, en niet van LeMans

[ Voor 13% gewijzigd door wowly op 20-08-2018 12:04 ]

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wowly schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:49:
Pijnlijk voor Alonoso zijn "triple crown" ambities; zijn Toyota is gediskwalificeerd vanwege de post race Inspectie .....

https://m.gpupdate.net/nl...yota-s-gediskwalificeerd/
Heeft niks met z'n triple crown ambities te maken?

Hij moet Indy 500 nog winnen, en dan is ie er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardQG
  • Laatst online: 11-09 12:46
MikeyMan schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:50:
[...]

Heeft niks met z'n triple crown ambities te maken?

Hij moet Indy 500 nog winnen, en dan is ie er.
Jawel want hij is nu zijn Le Mans overwinning kwijt omdat de auto is gediskwalificeerd.
Edit: verkeerd gelezen, sorry |:(
Heb mijn maandag ochtend koffie nog niet gehad

[ Voor 11% gewijzigd door RichardQG op 20-08-2018 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
RichardQG schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:56:
[...]

Jawel want hij is nu zijn Le Mans overwinning kwijt omdat de auto is gediskwalificeerd.
Hoezo wordt je met terugwerkende kracht gediskwalificeerd? hij is op silverstone gediskwalificeerd.
Ik zie geen reden waarom zijn Le Mans overwinning verliest? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

RichardQG schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:56:
[...]

Neeh, het betreft de race van afgelopen zondag (gisteren), de 6 uur van Silverstone, die zijn ze voorlopig kwijt (is al beroep tegen aangetekend)

Heeft niets met de 24H van Le Mans te maken.... Wel beide onderdeel van het WEC

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik verwacht dat @wowly en @RichardQG beiden het artikel niet gelezen hebben, gezien in de eerste regel van het artikel al staat dat het idd niet met LeMans te maken heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:14

ATS

Zo... je gaat een paar weekjes met vakantie, en ineens de de spannendste helft van het silly season voorbij... Ricciardo naar Renault (jammer wat mij betreft), Alonso die stopt met F1 (niet onverwacht), Sainz naar McLaren (werd al over gesproken dacht is, maar dan naast Alonso), Stroll die FI redt (met de bijbehorende geruchten van Stroll naar FI natuurlijk). Heb ik nog wat gemist?

[ Voor 11% gewijzigd door ATS op 20-08-2018 11:34 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
Bigfoot schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:14:
[...]

Mocht je er niet eentje meenemen?

Eerder dit jaar was ik bij de Ferrari dagen op Spa Franchorchamps en daar kregen we een paar gele F1 banden mee ;)
Haha, helaas niet :( Waren de demo banden waar sainz nog op moest gaan rijden
Was weer een leuke dag in Assen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

Nou, wie gaat er deze week van team verkassen?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:48:
Nou, wie gaat er deze week van team verkassen?
Niemand zeer waarschijnlijk?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Stroll toch in ieder geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 15:07
Dat zijn alleen geruchten. Ik verwacht niet dat vader Stroll gaat betalen voor het omzetten van een contract van Ocon naar een reserve-rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Er is toch nog een RBR stoeltje vrij? Of een STR stoeltje (net hoe je het bekijkt). Oh en als Stroll naar FI gaat een Williams stoeltje. En wie weet gaat Stoffel nog iets doen richting Sauber als Ericsson dan toch een keer de bons gaat krijgen (aangezien de auto nu overwegend competitief is).

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bansheeben schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:02:
[...]
Er is toch nog een RBR stoeltje vrij? Of een STR stoeltje (net hoe je het bekijkt). Oh en als Stroll naar FI gaat een Williams stoeltje. En wie weet gaat Stoffel nog iets doen richting Sauber als Ericsson dan toch een keer de bons gaat krijgen (aangezien de auto nu overwegend competitief is).
"Nou, wie gaat er deze week van team verkassen?"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 14:49

Destruction

(ex-)Automonteur

demo31051987 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:52:
[...]

Dat zijn alleen geruchten. Ik verwacht niet dat vader Stroll gaat betalen voor het omzetten van een contract van Ocon naar een reserve-rol.
Dit dus, waar die verhalen vandaan komen :z

Ik zie het niet gebeuren, zoals gezegd zou Stroll Sr dan een contract moeten afkopen, en waarom? Volgens presteren zowel Ocon als Perez prima met die auto en het lijkt mij verstandig als je dit seizoen gewoon nog zoveel mogelijk punten binnen haalt (= geld, toch? of was daar nog iets mis mee vanwege 't curatorschap?), en dan volgend seizoen pas evt. swaps in je driver lineup gaat doen.

Mocht het wél gebeuren dan zou ik als Williams Kubica de kans geven en hem 't seizoen af laten maken (tenzij Sirotkin echt rondjes om hem heen rijdt, dan haal je 'm eerder uit die auto natuurlijk).

Williams heeft geld nodig, en Kubica had sponsoren achter zich staan als ik het me goed herinner. Overigens zou ik als ik Stroll Sr was juist Ocon laten zitten vanwege zijn banden met Mercedes, wellicht sleep je er een gunstige motordeal uit voor je eigen team.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Destruction schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:21:
[...]

Dit dus, waar die verhalen vandaan komen :z

Ik zie het niet gebeuren, zoals gezegd zou Stroll Sr dan een contract moeten afkopen, en waarom? Volgens presteren zowel Ocon als Perez prima met die auto en het lijkt mij verstandig als je dit seizoen gewoon nog zoveel mogelijk punten binnen haalt (= geld, toch? of was daar nog iets mis mee vanwege 't curatorschap?), en dan volgend seizoen pas evt. swaps in je driver lineup gaat doen.

Mocht het wél gebeuren dan zou ik als Williams Kubica de kans geven en hem 't seizoen af laten maken (tenzij Sirotkin echt rondjes om hem heen rijdt, dan haal je 'm eerder uit die auto natuurlijk).

Williams heeft geld nodig, en Kubica had sponsoren achter zich staan als ik het me goed herinner. Overigens zou ik als ik Stroll Sr was juist Ocon laten zitten vanwege zijn banden met Mercedes, wellicht sleep je er een gunstige motordeal uit voor je eigen team.
In de officiele media kit van de FIA staat Stroll nog bij Williams.
Is de deadline van het aanmelden van een andere rijder bij de FIA ook al verstreken voor de GP van Belgie?
(weet niet exact wanneer de teams dit officieel moeten melden?)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 14:49

Destruction

(ex-)Automonteur

YakuzA schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:24:
[...]

In de officiele media kit van de FIA staat Stroll nog bij Williams.
Is de deadline van het aanmelden van een andere rijder bij de FIA ook al verstreken voor de GP van Belgie?
(weet niet exact wanneer de teams dit officieel moeten melden?)
Ik verwacht ook niet dat er iets gaat veranderen dit seizoen ;) Zou niet weten waarom :)

+ Stroll kan alvast wennen aan het team (FI)
- Er moeten contracten afgekocht worden (een coureur uit de FI, contract Williams?)
- Er gaat een coureur op de reservebank belanden, als die coureur Ocon heet levert dat mogelijk nog gezeur op met Mercedes, want allicht zat daar een dealtje achter mbt motoren
- Je huidige seizoen kun je opofferen als team, midseason wisselen is over het algemeen geen goed idee

[ Voor 31% gewijzigd door Destruction op 20-08-2018 12:28 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

hardware-lover schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:08:
[...]

"Nou, wie gaat er deze week van team verkassen?"
Fair enough, maar ik had ook niet verwacht dat Sainz -> McLaren al zo snel duidelijk zou worden

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bansheeben schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:36:
[...]

Fair enough, maar ik had ook niet verwacht dat Sainz -> McLaren al zo snel duidelijk zou worden
Waar was het wachten nog op dan? Sainz wil wel, die is straks overbodig bij Renault en ziet zichzelf niet in een STR rondrijden. McLaren moet ook wat nu Alonso gedag heeft gezegd...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:52
Maar die verkast deze week niet, dat is pas volgend seizoen. Ik zie in de 2e helft van die jaar ook geen veranderingen plaatsvinden. Alles gewoon per begin komend seizoen (of de test na de laatste race).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/39515076_10156435971092936_410755244666912768_n.jpg?_nc_cat=0&oh=328624c14afb514c01ca9871e6b59ab3&oe=5C39BAD0

Het Sahara is weg bij Force India op Facebook

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:57
De kans is aanwezig dat vanavond om 21.15 de tweede rijder van RBR wordt aangekondigd.

bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

LoeWn schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:55:
De kans is aanwezig dat vanavond om 21.15 de tweede rijder van RBR wordt aangekondigd.

bron
Update over het stoeltje bij RBR vlak voor de Belgische GP: Vandoorne confirmed? :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
naitsoezn schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:57:
[...]

Update over het stoeltje bij RBR vlak voor de Belgische GP: Vandoorne confirmed? :+
Die kans is echt 1% procent :P Maar man wat zou het tof zijn als de rijders van RBR allebei Nederlands (Vlaams) zouden spreken haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
[...]

Het was, achter afgezien, ook wel enigszins te verwachten. McLaren had Ricciardo een stoeltje aangeboden, maar hij ging naar Renault. Daar kon je vanuit afleiden dat Alonso weg zou gaan, want die geruchten gingen al vaker; helemaal nadat hij Le Mans had gewonnen. Omdat Hulkenberg al confirmed was bij Renault, moest Sainz dus weg. Sainz naar McLaren was een logische stap, want veel andere keuze was er niet (ja, Lando Norris maar daar aast Red Bull op; helmaal door de James Key affaire). Maar dat is allemaal achteraf gezien, en dan is het altijd makkelijk praten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

bron
Denk dat het spannender is, welke rijders er bij TR blijven.
Plaats bij RBR zal wel gevuld zijn met Gasly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

ThomasG schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:08:
[...]
Het was, achter afgezien, ook wel enigszins te verwachten. McLaren had Ricciardo een stoeltje aangeboden, maar hij ging naar Renault. Daar kon je vanuit afleiden dat Alonso weg zou gaan, want die geruchten gingen al vaker; helemaal nadat hij Le Mans had gewonnen. Omdat Hulkenberg al confirmed was bij Renault, moest Sainz dus weg. Sainz naar McLaren was een logische stap, want veel andere keuze was er niet (ja, Lando Norris maar daar aast Red Bull op; helmaal door de James Key affaire). Maar dat is allemaal achteraf gezien, en dan is het altijd makkelijk praten :+
Maar hetzelfde geldt toch voor iemand als Gasly?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

De naam is ondertussen ook gewijzigd naar : Force India Formule One Team.
Daar is het Sahara ook weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bron
Edit: Definitief nu.

[ Voor 39% gewijzigd door hardware-lover op 20-08-2018 22:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hippocampus schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 17:41:
[...]
Dan komt de ware aard van de koehandel die formule 1 heet naar boven en heb je nog maar een paar keuzes te maken. Handelen om je carrière bij een ander formule 1 team voort te zetten (wat natuurlijk een stukje makkelijker gaat als je al een WDC onder je riem hebt) of een andere raceklasse op te zoeken. Of je gaat eigenwijs doen en de zaak in de rechtbank uitvechten, en dan een stoeltje afdwingen volgens je contract. Zelfs al zou je binnen afzienbare tijd een uitspraak krijgen en zelfs al geeft een rechter je gelijk hoe denk je dat een raceteam je dan zal behandelen?
Maar dat probeer ik juist aan te geven. Precies dit geldt ook buiten de F1. Als mijn baas me (onterecht) ontslaat, moet ik me terugnemen. Ik heb immers een geldige arbeidsovereenkomst. Echter, de rechter kan beslissen dat de arbeidsrelatie zodanig verstoord is dat dit zinloos is. In dat geval moet de baas mij afkopen.

Je kunt misschien wel 100 voorbeelden vinden waar een contract vroegtijdig is beëindigd, in of buiten de F1, maar dat betekent nog steeds niet dat een contract in de F1 niets of minder waard is. Nogmaals: de rechters zijn hetzelfde en ook de advocaten (misschien gespecialiseerd in sportzaken).

Ik zeg niet dat een contract heilig is, maar het is gewoon wat het is: een vastlegging van afspraken waar beide partijen zich aan moeten houden. Wil de een of de ander er vanaf: moet ie gaan onderhandelen. En dan kan een som geld (jij noemt het oprotpremie) mee gemoeid zijn of er wordt eea uitgeruild (concurrentiebeding oid). Hangt helemaal van de situatie af.

We hebben bv nu ook de interessante situatie rondom James Key. Hij wil weg, McLaren zegt een contract met hem te hebben, maar er loopt er nog een met STR tot eind 2019. Natuurlijk gaat Key niet voor STR werken in 2019, maar misschien ook niet voor McLaren. Een en ander is afhankelijk van de onderhandelingen. Krijgt RB iets waar het wat mee kan (men denkt bv aan Lando Norris) dan kan het zomaar zijn dat men eruit komt en James vrolijk aan het werk kan voor Zak Brown. Zo niet, moet ie 2019 uitzitten in zijn tuin...

Het contract is écht wat waard. Bel anders een advocaat als je nog niet overtuigd bent :)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Bansheeben schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:28:
[...]

Maar hetzelfde geldt toch voor iemand als Gasly?
Gasly is natuurlijk wel een Red Bull junior. En Red Bull heeft Gasly nodig, want ze komen (goede) rijders die klaar zijn voor de Formule 1 te kort. Ja, Sainz was ook een Red Bull junior. Maar Sainz heeft eigenhandig al zijn kansen verspeelt, dus Red Bull en zeker Dr. Marko is hem liever kwijt dan rijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jasphur schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:07:
[...]

Die kans is echt 1% procent :P Maar man wat zou het tof zijn als de rijders van RBR allebei Nederlands (Vlaams) zouden spreken haha :D
Kan je ook gewoon Hulkenberg pakken, die spreekt ook aardig net Nederlands :P

Maar andere kant van RBR, ik vraag me buiten F1 niveau af hoelang ze nog kunnen blijven rijden, hele 'healthy' beweging lijkt steeds actiever te gaan werken tegen energy drankjes (monster, rockstar, bullit,red bull), dat het over een paar jaar gewoon 'slecht' is en hetzelfde pad zal bewandelen als sigaretten.

USA gaat het gelukkig nog veel om geld, maar ook daar hoorde ik gister tijdens de Nascar dat in diverse andere landen bv Monster niet meer verkocht mocht worden (Monster is aardige sponsor van HAM).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

basvn schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:11:
[...]

De naam is ondertussen ook gewijzigd naar : Force India Formule One Team.
Daar is het Sahara ook weg
Dacht dat het allemaal zo'n lastig proces was om van naam te wisselen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 12:54

Bosmonster

*zucht*

Martinspire schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:45:
[...]

Een faillisement doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@SinergyX Daar hebben we Red Bull Organics voor. En ondertussen is RB gewoon een groot bedrijf die via meer bronnen dan alleen het energiedrankje aan haar inkomsten komt. Don't worry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Martinspire schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:45:
[...]

Het wordt inderdaad interessant hoe de FIA ze dit weekend aanduid. Met of zonder Sahara.
Officieel staan ze ingeschreven als: Sahara Force India F1 Team

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Jasphur schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:50:
@SinergyX Daar hebben we Red Bull Organics voor. En ondertussen is RB gewoon een groot bedrijf die via meer bronnen dan alleen het energiedrankje aan haar inkomsten komt. Don't worry.
Verder gaat veel nieuws nog steeds om misbruik van de hoeveelheid die gedronken wordt. Dagelijks meerdere blikjes is slecht maar dat heb je met vrijwel elke drank wel in die hoeveelheid. 10 biertjes elke dag is bv ook niet goed, maar zelfs met cola kun je dat zeggen. Er zullen vast richtlijnen komen hoeveel caffeine e.d. erin mag per blikje maar weggaan zal het niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mexican Formula 1 driver Sergio Perez says his deal with Force India is on course for a prompt renewal now that the team's future has been secured.

https://www.motorsport.co...ndia-stay/3161509/?nrt=54

Volgend jaar Perez + Stroll is dus het meest logische :)

Ocon zal dan naar Williams of McLaren kunnen.
Al zou de McLaren optie wel vervelend zijn voor Stoffel.

[ Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 20-08-2018 17:08 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@mphilipp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8xVJuU69D7ve4K4aPv49u5QV/full.jpg

Je wil optie A en om dat kracht bij te zetten spreek je af dat wanneer niet A dan B.
Team wil ineens optie A niet meer, hier heb je optie B, doei.

Heb je dan wat aan dat contract gehad om te verzekeren dat je optie A kreeg?

Simpeler kan ik het niet uitleggen, dit is mijn punt en tevens laatste poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hippocampus schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 17:03:
Heb je dan wat aan dat contract gehad om te verzekeren dat je optie A kreeg?
De garantie dat ze je er niet zomaar uit trappen. En het geldt voor beide kanten, dus de rijder kan ook niet zomaar opstappen.

Makkelijker kan ik het niet uitleggen. Het plaatje dat je voor mij postte, kan ik terugposten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Kom op jongens, hou het gewoon netjes. Moddergooien doe je maar ergens anders, imho
YakuzA schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:58:
Mexican Formula 1 driver Sergio Perez says his deal with Force India is on course for a prompt renewal now that the team's future has been secured.

https://www.motorsport.co...ndia-stay/3161509/?nrt=54

Volgend jaar Perez + Stroll is dus het meest logische :)

Ocon zal dan naar Williams of McLaren kunnen.
Al zou de McLaren optie wel vervelend zijn voor Stoffel.
Ben benieuwd, ik hoop dat Ocon samen met Kubica in Williams komt, misschien dat ze dan nog iets kunnen maken van die auto. Kubica en Ocon met goede input en Mercedes met een 'goedkope' motor en andere onderdelen.

nu de naam van Force India is aangepast, betekent dit dat het ook bij de FIA is aangepast, EN dat het dus goedkeuring heeft gekregen van alle teams om door te gaan met het huidige kampionschap met behoud van wk-punten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 21:04
demonic schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:50:
Kom op jongens, hou het gewoon netjes. Moddergooien doe je maar ergens anders, imho

[...]

Ben benieuwd, ik hoop dat Ocon samen met Kubica in Williams komt, misschien dat ze dan nog iets kunnen maken van die auto. Kubica en Ocon met goede input en Mercedes met een 'goedkope' motor en andere onderdelen.

nu de naam van Force India is aangepast, betekent dit dat het ook bij de FIA is aangepast, EN dat het dus goedkeuring heeft gekregen van alle teams om door te gaan met het huidige kampionschap met behoud van wk-punten?
Naam en naam zijn twee dingen, het is nog niet gezegd dat er ook bij de fia iets aangepast is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:56
iedereen die Salvatore Asero (@graftechweb) nog niet in zijn twitter lijst heeft staan: Foei.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DjiQ5bYWsAAr2rO.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Djfx7CxX0AEB0kI.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DjgbiN2X4AAAPXv.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DkdqUUVX0AA3XlT.jpg

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Het_Eendje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:25
Nu ook officieel: Gasly gaat naar Red Bull.

https://redbullracing.red...ticle/going-full-gas-2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Wat een droom die uit komt voor die jongen! Vorig jaar nog super formula moeten rijden, omdat er geen plek was in f1, eind van het jaar opgeroepen worden om een plek in te nemen, en nu maar RBR!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 14:44

AzzKickah

06-CENSORED

Nice, GAS confirmed bij RBR :Y
Wat zal die jongen flippen van blijdschap :D

Ik gun het hem ook zeker wel. Niet dat het wat uitmaakt wie ik wat gun, maar goed :P
Eens zien of ze net zo'n leuk duo kunnen vormen als Max en RIC in de promotiefilmpjes.

Ik denk echter niet dat hij Max zomaar eventjes wel bij kan houden. Wordt weer interessant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

En ook nog dat gedoe gehad dat-ie zelf iets te vroeg zei / aankondigde dat-ie naar STR ging. Maar hij doet het goed dus het is hem gegund!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Ik verwacht wel een goede synergie tussen die twee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:51
Nice voor Gasly. Benieuwd hoe het tussen die 2 gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:54
RBR volgend jaar jongste rijderspaar?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

VER en GAS het nieuwe dreamteam van Red Bull. Beiden jonge en dynamische coureurs. Ik kijk nu al uit naar hoe ze het volgend jaar gaan doen met zijn tweeën.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:51
Waar blijven die VerGas grapjes? :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:52

pinda powerrr

Slow down...

Ari Gold schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:51:
Waar blijven die VerGas grapjes? :+
GP van Duitsland is toch niet meer?

too soon? :X

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom

Wom

Goed dat er snel duidelijkheid is. De conclusie van het silly season gaat sneller komen dan verwacht zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:08

TinusTegengas

Formula Racing

Wie gaat TR volgend jaar halen? HAR zal volgens mij niet rijden daar.

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Wom

Dat is de grote vraag Tinus :)

Norris, Vergne, Hartley, Vandoorne, Ocon, Albon,...., dat zijn zon beetje de namen die je op dit moment tegen komt. Waarvan ikzelf wel wat geld durf te zetten op Albon. Maar denk dat er flink wat zaakwaarnemers aan de telefoon hangen.

Maar waarom niet iemand als Felix Rosenqvist? Geen idee waarom die nog niet dichter bij de F1 zit en zijn momentum lijkt ook wat weg, maar toch. Alles is mogelijk. Behalve Frijns dan :+

Pagina: 1 ... 26 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1