"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ondertussen heb ik al zoveel dingen gehoord over wie gelijk is aan wie allemaal, als Stoffel Sainz de baas is, en Ricciardo is vergelijkbaar met Hulkenberg, die 2 kunnen we volgend jaar immers ook vergelijken, waarbij Hulkenberg en Sainz redelijk gelijk presteerden, dan is Vandoorne inderdaad buitencategorie. Maar dat zijn nog al wat 'als' bij elkaar.vosss schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 00:37:
[...]
Ik verwacht dat Stoffel Sainz wel de baas gaat zijn. Hij zat van alle teamgenoten van Alonso er gemiddeld het dichtste op qua tijden.
Het is wel leuk dat er eens wat veranderd, dan kunnen we zien hoe de verhoudingen zitten. Net zoals vorig jaar niemand echt kon zeggen hoe goed het Mclaren chassis was. Volgens henzelf fantastisch, maar dit jaar is het een ronduit slech chassis. Nu weet ik, overgansjaar en 2 verschillende auto's, maar het zegt toch wat over de kwaliteiten van Mclaren.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Hoezo presteren Hulkenberg en Sainz redelijk gelijk? Stats zeggen niet alles, maar zowel in stats als op de baan vind ik Hulkenberg toch wel duidelijk de beter van de 2.GH45T schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:00:
[...]
Ondertussen heb ik al zoveel dingen gehoord over wie gelijk is aan wie allemaal, als Stoffel Sainz de baas is, en Ricciardo is vergelijkbaar met Hulkenberg, die 2 kunnen we volgend jaar immers ook vergelijken, waarbij Hulkenberg en Sainz redelijk gelijk presteerden, dan is Vandoorne inderdaad buitencategorie. Maar dat zijn nog al wat 'als' bij elkaar.
Het is wel leuk dat er eens wat veranderd, dan kunnen we zien hoe de verhoudingen zitten. Net zoals vorig jaar niemand echt kon zeggen hoe goed het Mclaren chassis was. Volgens henzelf fantastisch, maar dit jaar is het een ronduit slech chassis. Nu weet ik, overgansjaar en 2 verschillende auto's, maar het zegt toch wat over de kwaliteiten van Mclaren.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik vond Hulk ook beter, maar eerlijk is eerlijk: die had gewoon meer ervaring met de Renault-bolide. Ik ben ook erg benieuwd naar HUL vs. RIC en Vandoorne vs. Sainz. Ik denk dat vooral dat laatste een van beide jonge coureurs kan maken of breken. Als Sainz Vandoorne niet de baas is, is dat het begin van het einde. Hij zit dan als 2e coureur in een matige auto. En als RIC niet significant beter dan HUL presteert, is zijn carrière ook wel over. Ik kan dat eerlijk gezegd moeilijk inschatten.VidaR-9 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:05:
[...]
Hoezo presteren Hulkenberg en Sainz redelijk gelijk? Stats zeggen niet alles, maar zowel in stats als op de baan vind ik Hulkenberg toch wel duidelijk de beter van de 2.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ja, dat kun je twee races volhouden, geen 10...Grrrrrene schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:24:
[...]
Ik vond Hulk ook beter, maar eerlijk is eerlijk: die had gewoon meer ervaring met de Renault-bolide.
Max won ook toen hij net een paar uur in de RB had gezeten. De buitencategorie is overal snel in.
Ik zeg ook niet dat het nog steeds een excuus is, maar de stats worden in die eerste paar "onwennige" races wel negatief beïnvloed. En aangezien @VidaR-9 aangaf hem ook op stats beter te vinden, wilde ik dat even nuancerenMikeyMan schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:25:
[...]
Ja, dat kun je twee races volhouden, geen 10...
Max won ook toen hij net een paar uur in de RB had gezeten. De buitencategorie is overal snel in.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Precies. Lewis Hamilton was ook meteen snel in de McLaren omdat ie zichzelf helemaal suf reed in de simulator en Alonso dacht dat ie die rookie wel aan kon. Daar heeft ie zich danig in vergist.MikeyMan schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:25:
[...]
Ja, dat kun je twee races volhouden, geen 10...
Sainz was al een jaar reserve- en testrijder voor RB en reed iin de simulator. Dan is juist de performance van Max, toen ie met Sainz voor STR reed zo goed. Sainz hád gewoon beter moeten zijn qua gewend zijn aan alle procedures, het reilen en zeilen van een F1 team en de wagen, omdat ie al maanden langer in de simulator reed (kon rijden). Maar het waren gewoon nét twee rookies die alles voor het eerst deden. Daar kon je al aan zien dat Sainz alles behalve op hetzelfde nivo als Max was.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Honda would welcome Alonso in IndyCar for 2019
McLaren zou dus graag met een Chevy willen rijden, maar Andretti heeft al contracten met HPD, dus dat wordt lastig. Bovendien is Honda momenteel de snellere motor.Honda says it would welcome Fernando Alonso if he joins the IndyCar series for 2019, and has not ruled out an engine supply for McLaren if it joins the series.
There had been speculation that McLaren's ill-fated stint with Honda engines in Formula 1 had damaged the possibility of the team linking up with the manufacturer in IndyCar, due to Alonso's frequent outbursts over the Japanese company's performance.
Motorsport.com understands McLaren is leaning towards a Chevrolet engine supply, after previously using Honda engines when Alonso competed in an Andretti-run car under the McLaren banner at the 2017 Indianapolis 500.
Art St Cyr, president of Honda Performance Developments, said: “Fernando Alonso is one of the premier racing drivers of this generation, and we very much enjoyed working with him at the 2017 Indianapolis 500.
HPD is ook de sleutel tot de bereidheid van Honda ten opzichte van Alonso/McLaren. HPD is een apart Amerikaans bedrijf. Alonso is (misschien) op de tenen van de Honda F1 afdeling gaan staan, maar die hebben niet veel te maken met HPD. Bovendien is geld geld. Alonso betekent een enorme boost voor de kijkcijfers van Indy in Europa (en ook in de VS denk ik) en dus meer reklameinkomsten. Niemand is vies van geld...
Zappa zei het al: We're only in it for the money
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dezelfde Lewis die zo kritisch is op de simulatormphilipp schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:47:
[...]
Precies. Lewis Hamilton was ook meteen snel in de McLaren omdat ie zichzelf helemaal suf reed in de simulator en Alonso dacht dat ie die rookie wel aan kon. Daar heeft ie zich danig in vergist.
Sainz was al een jaar reserve- en testrijder voor RB en reed iin de simulator. Dan is juist de performance van Max, toen ie met Sainz voor STR reed zo goed. Sainz hád gewoon beter moeten zijn qua gewend zijn aan alle procedures, het reilen en zeilen van een F1 team en de wagen, omdat ie al maanden langer in de simulator reed (kon rijden). Maar het waren gewoon nét twee rookies die alles voor het eerst deden. Daar kon je al aan zien dat Sainz alles behalve op hetzelfde nivo als Max was.
https://www.autosport.com...tors-no-better-than-games
Lewis Hamilton: Formula 1 simulators no better than computer games
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Yup dat kloptKilljoy schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:37:
Klopt het dat gpupdate.net nu direct doorverwijst naar motorsport.com?
Ik ga nog "gewoon" door naar https://www.gpupdate.net/nl/Killjoy schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:37:
Klopt het dat gpupdate.net nu direct doorverwijst naar motorsport.com?
ik ook nog gewoon gpupdate al zal het me niets verbazen dat gpupdate gaat verdwijnen in de toekomststefanass schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:42:
[...]
Ik ga nog "gewoon" door naar https://www.gpupdate.net/nl/
Daar dacht ik ook aan toen ik het schreef. Maar in die tijd was dat toch echt het verhaal. En toen zal ie er ook wel anders over gedacht hebben omdat ie 0,0 ervaring in F1 had. Nu hij ervaren is, ziet ie het weer anders en vindt ie het beter om er cold turkey in te gaan. Had Kimi ook niet zoiets met sims?YakuzA schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:36:
[...]
Dezelfde Lewis die zo kritisch is op de simulator
https://www.autosport.com...tors-no-better-than-games
Simulator? Toen Lewis zijn debuut maakte was er nog geen testverbod. Hij heeft tienduizenden testkilometers met een echte wagen gereden voordat hij aan de start stond van een GP en kende de auto daarom al op zijn duimpje.mphilipp schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:47:
[...]
Precies. Lewis Hamilton was ook meteen snel in de McLaren omdat ie zichzelf helemaal suf reed in de simulator en Alonso dacht dat ie die rookie wel aan kon. Daar heeft ie zich danig in vergist.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
In het jaar voor het debuutseizoen van Hamilton mocht je nog privétesten met een recente F1 wagen, in dat jaar heeft hij veel testervaring met de MP4/21 (2006-chassis) opgedaan. Daar heeft hij denk ik veel meer aan gehad dan aan de simulator, voor hem was de simulator wel handig om circuits te leren kennen.mphilipp schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:47:
[...]
De meeste rijders uit dat tijdperk moeten niet zoveel hebben van simulatorwerk, dat heeft een reden. Ik betwijfel of de simulatoren uit die tijd dezelfde toegevoegde waarde hebben qua gevoel en afstelling van de wagen in vergelijking met de recentere simulatoren.
Max heeft van Red Bull natuurlijk ook een op maat gemaakte snelcursus gekregen met privétests met WSR 3.5 liter, Vrijdagtrainingen bij Toro Rosso etc. Verstappen was echt niet met minder ervaring in een F1 wagen van start gegaan in het debuutseizoen in vergelijking met Sainz.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ah. Da's waar ook. Ik had mijn cookies gewist. Direct naar /nl werkt inderdaad nog. Tnx!stefanass schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:42:
[...]
Ik ga nog "gewoon" door naar https://www.gpupdate.net/nl/
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Teams beginnen een weekend met de afstelling die ze in de sim al hebben. Natuurlijk is de werkelijkheid vaak net even anders en worden er nog aanpassingen gedaan, maar ze hebben behoorlijk snel een goede afstelling te pakken. Behalve als je correlatieproblemen hebt natuurlijk.
Ik kan me een weekend herinneren (maar niet meer welk), waarbij Max aangaf dat ze de opstelling die ze in de simulator hadden gemaakt zo goed als 1 op 1 konden gebruiken.
Niet voor niets hebben team coureurs in dienst voor het simulator werk. Voor Hamilton heeft zelf plaatsnemen in die sim misschien niet zoveel meerwaarde, maar als hij zou moeten beginnen met een flutafstelling zou ie uren tekort komen in de vrije trainingen gok ik.
Daarnaast denk ik dat er ook een verschil zit tussen coureurs die nog stammen uit het tijdperk dat je inderdaad ongelimiteerd kon rijden in een F1 auto buiten de races om. Die jongens kwamen met een bak ervaring meer hun eerste raceweekend binnen.
De nieuwe playstation generatie heeft die luxe niet en zal dus ook meer getraind zijn in het vertalen van het (gebrek aan) gevoel van de simulator naar de werkelijke auto.
En dan heb je ook nog gewoon het leuk vinden van de sim. De rig die Max thuis heeft staan is echt niet alleen maar omdat hij moet trainen. Hij vindt het ook gewoon leuk om virtueel te racen, net als dat hij het leuk vind om een potje fifa te spelen.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Uit het hoofd. Die "privé" test in de WSR 3.5, was dat niet een eenmalig iets? Daarnaast 4 vrijdag trainingen in de STR 2014 en natuurlijk het benodigde aantal km's voor het behalen van zijn superlicentie. RB simulatiewerk zal ie wel flink wat hebben gedaan, dat zonder twijfel.Lasmibalsingh schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:21:
[...]
[knip]
Max heeft van Red Bull natuurlijk ook een op maat gemaakte snelcursus gekregen met privétests met WSR 3.5 liter, Vrijdagtrainingen bij Toro Rosso etc. Verstappen was echt niet met minder ervaring in een F1 wagen van start gegaan in het debuutseizoen in vergelijking met Sainz.
Sainz heeft diverse 4-wheel klassen gereden, Verstappen ééntje voorafgaand aan de Formule 1 (karten natuurlijk niet meegenomen). Zijn ruwe talent was werkelijk groter dan het al meer gepolijste van Sainz.
Mogelijk heb ik het fout in het hoofd, zou zomaar kunnen.
Testing, one, two ...
Ik zat ook al even te twijfelen, maar helaas nog een weekje wachtenHackus schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:34:
Whow, dikke pech. Dacht dat dit weekend de zomerstop voorbij was, mooi aansluitend op MotoGP.
Hij doet al 'simulatiewerk' sinds 'ie een controller vast kan houdenhardware-lover schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:35:
[...]
Simulatiewerk zal ie wel flink wat hebben gedaan, dat zonder twijfel.
Ik weet niet meer precies hoe dat gegaan is indertijd (het is alweer 12 jaar geleden...) maar ik kan me nog wel herinneren dat men zei dat ie veel in de sim had gezeten. Je moet de dingen overigens ook goed scheiden. De auto waarin hij mocht rijden was a)van het jaar daarvoor en b)niet op de banen waar gp's gehouden worden. Dus dan is de sim handig om zaken die je op de nieuwe auto hebt én op de circuits waar je straks moet gaan rijden te ervaren.Lasmibalsingh schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:21:
[...]
In het jaar voor het debuutseizoen van Hamilton mocht je nog privétesten met een recente F1 wagen, in dat jaar heeft hij veel testervaring met de MP4/21 (2006-chassis) opgedaan. Daar heeft hij denk ik veel meer aan gehad dan aan de simulator, voor hem was de simulator wel handig om circuits te leren kennen.
We kunnen hier natuurlijk een hele discussie gaan houden over het nut van simulatoren, maar ik denk dat het ook weer persoonlijk is. Voor de ene is het een integraal deel van de voorbereiding en voor de ander een videogame waar ze niets aan hebben.
Na 12 jaar heeft Lewis wel voldoende ervaring om zonder simulator te kunnen. Maar andere coureurs vinden het weer heel fijn. Lewis behoort met Max volgens mij tot de soort coureur die heel veel op gevoel doet. Echter, de laatste jaren is er veel meer technologie geïntroduceert, waardoor het echt wel handig is om vooraf daaraan te wennen dan op het circuit. En ik denk dat Lewis dat met al hybride gedoe ook wel gedaan heeft. Gewoon om het in de vingers te krijgen zodat je er op de baan niet meer over hoeft na te denken.
Als het Spa topic verschijnt dan weet je dat we weer gaan beginnen.Hackus schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:34:
Whow, dikke pech. Dacht dat dit weekend de zomerstop voorbij was, mooi aansluitend op MotoGP.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Echt brilliant filmpje! Toffe interactie tussen bezorgde en trotse Jos en blije Max.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
In the winter of 2003, Räikkönen partied at his friend’s place in Levi, Lapland, where he had invited British McLaren teammates and some Finnish friends. The evening included sauna, drinking and sledging.
At some point Räikkönen noticed something in the showcase. It was a 4-time olympic gold medal ski jumper Matti Nykänen’s jumping suit from Calgary's golden olympics (1988). Räikkönen decided to wear it and showed his jumping skills by jumping from the loft to the pillows and continued the damp night wearing a suit.
In the morning, Räikkönen’s friend found him standing in a big drying cabinet still in full sleep. When Räikkönen woke up, he explained that he managed to wet the jumpin suit at some point and he wanted to get it dry. He pressed the drying cabinet to 45 degrees for ten hours and slept as he stood. Eventually the suit and the man had dried well, and therefore the suit could be returned to the showcase.

https://old.reddit.com/r/...A4ikk%C3%B6nens_new_book/
En dit is er ook.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Jezus, lijkt wel de kantine van een magazijn op een vrijdag.Arrne schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:58:
Haha, Schumacher die 1 van zijn kampioenschappen viert.
[afbeelding]
Meer: https://imgur.com/a/6ipIQ

Spreek niet over mij zeg. Ik ben gewoon saai en degelijk hoor.Jasphur schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:07:
@Arrne en @DaniëlWW2 Heerlijk hoe wij mannen worden als we iets te vieren hebben
Speak for yourself, bro...Jasphur schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:07:
@Arrne en @DaniëlWW2 Heerlijk hoe wij mannen worden als we iets te vieren hebben
Die sportmannen kunnen natuurlijk helemaal niet tegen drank (Kimi uitgezonderd). Ze drinken nooit en sporten alleen maar. Dan stijgt een glas champagne al naar je hoofd. En aan het eind van het seizoen gaat alle druk er vanaf. Alle emotie die je al die tijd hebt weggestopt komt eruit. Dan doe je rare dingen.
de speculaties in dit topic waren er natuurlijk al sinds de overname van force india maar ik zie nu ook wat nieuws berichten na boven komen tot nu toe zijn dat ook nog geruchten maar de laatste tijd kloppen nogal veel geruchten.
zou het wel jammer vinden voor vermoedelijk ocon maar gun het kubica dan wel weer
[ Voor 10% gewijzigd door hjvg op 17-08-2018 14:11 ]
Geen idee in welke magazijnen jij dan zoal komt.Ari Gold schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:09:
[...]
Jezus, lijkt wel de kantine van een magazijn op een vrijdag.
Ik betwijfel of het klopt. Dit is niet zomaar een situatie als met bv Kvyat, die gewisseld wordt met Verstappen (interne switch). Je gooit 3 teams overhoop. Williams heeft niets te verliezen (behalve de centjes van Stroll, maar dat zal minimaal tot einde seizoen wel blijven), maar Force India is dan ineens een goede coureur kwijt en die moet dan maar naar McLaren, waar ze Stoffel eruit moeten trappen... Ik weet het niet, maar Meneer Stroll heeft niet zoveel te zeggen over de contracten van Ocon en Vandoorne. Hij mag dan een groepje investeerders aanvoeren die FI hebben overgenomen, maar om zomaar een coureur naar een ander team te gooien, waar dat team dan weer een coureur eruit moeten trappen....ik weet het niet.hjvg schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:11:
de speculaties in dit topic waren er natuurlijk al sinds de overname van force india maar ik zie nu ook wat nieuws berichten na boven komen tot nu toe zijn dat ook nog geruchten maar de laatste tijd kloppen nogal veel geruchten.
Ocon gaat er niet blij mee zijn, want in de FI maakt ie zelfs kans op punten.
Mijn kristallen bol springt in een barst als ik dit scenario invoer...
Overigens had ik als Force India eerder Perez eruit gegooid dan Ocon...
klopt hij heeft natuurlijk niet veel te zeggen over mclaren. maar ik denk dat hij zeker wel stroll kan weg halen bij wiliams en ook zeker wel in een force india kan zetten.mphilipp schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:35:
[...]
Ik betwijfel of het klopt. Dit is niet zomaar een situatie als met bv Kvyat, die gewisseld wordt met Verstappen (interne switch). Je gooit 3 teams overhoop. Williams heeft niets te verliezen (behalve de centjes van Stroll, maar dat zal minimaal tot einde seizoen wel blijven), maar Force India is dan ineens een goede coureur kwijt en die moet dan maar naar McLaren, waar ze Stoffel eruit moeten trappen... Ik weet het niet, maar Meneer Stroll heeft niet zoveel te zeggen over de contracten van Ocon en Vandoorne. Hij mag dan een groepje investeerders aanvoeren die FI hebben overgenomen, maar om zomaar een coureur naar een ander team te gooien, waar dat team dan weer een coureur eruit moeten trappen....ik weet het niet.
Ocon gaat er niet blij mee zijn, want in de FI maakt ie zelfs kans op punten.
Mijn kristallen bol springt in een barst als ik dit scenario invoer...
en dan zal er 1 coureur te veel zijn waarvan iedereen denkt dat het ocon is. en ja ook al krijg je die niet in een andere auto kan de rest van de wissel wel doorgaan.
en tuurlijk de rijder die buiten de boot valt zal gaan roepen dat hij een contract heeft enzo (maar soon soap hebben we al eens gehad met Giedo van der Garde en die heeft wat geld mee gekregen maar zijn race zitje was wel weg)
ik zeg ook niet dat het 100% zeker is dat het gaat gebeuren maar het eerste gedeelte van de wissel is niet het moeilijkste (waar de 3de rijder van force india heen zou gaan is probleem 2)

Het lijkt zeker wel een verschil te maken voor het stuk achter de auto waar de luchtstromen zo vol met wervelingen zitten dat je er niet kan rijden zonder enorm verlies van downforce.
Zie ook:
https://www.auto-motor-un...rty-air-aerodynamik-2019/
Mee eens, maar dit is een centen kwestie, Perez neemt geld mee, Ocon niet.Martinspire schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:41:
Echt spectaculair is het niet moet ik zeggen. Beetje smaller en een stukje korter. Kunnen we niet een liflafje achter in de diffuser monteren waardoor je alsnog een gruwelijke turbulentie krijgt? Als ik alleen al zie wat een klein stukje plastic op het windscherm van een motorfiets uitmaakt moet het niet al te moeilijk zijn.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:45:
Het lijkt zeker wel een verschil te maken voor het stuk achter de auto waar de luchtstromen zo vol met wervelingen zitten dat je er niet kan rijden zonder enorm verlies van downforce.
Is Perez dan niet nog buitenspel gezet vanwege de overname dan?TakeAway schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:45:
[...]
Mee eens, maar dit is een centen kwestie, Perez neemt geld mee, Ocon niet.
Misschien is het de keuze van Stroll geweest tussen de rijders, kan ook nog
Aan de andere kant is dit F1, waarbij het verliezen van een flapje op op je bargeboard je hele race veranderd. Wat dat betreft is dit dus zeker wel een verschil.mphilipp schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:00:
[...]
Echt spectaculair is het niet moet ik zeggen. Beetje smaller en een stukje korter. Kunnen we niet een liflafje achter in de diffuser monteren waardoor je alsnog een gruwelijke turbulentie krijgt? Als ik alleen al zie wat een klein stukje plastic op het windscherm van een motorfiets uitmaakt moet het niet al te moeilijk zijn.
Misschien komt dat omdat de kleuren niet geassocieerd zijn met wat we bijvoorbeeld met het weerbericht zien?mphilipp schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:00:
[...]
Echt spectaculair is het niet moet ik zeggen. Beetje smaller en een stukje korter. Kunnen we niet een liflafje achter in de diffuser monteren waardoor je alsnog een gruwelijke turbulentie krijgt? Als ik alleen al zie wat een klein stukje plastic op het windscherm van een motorfiets uitmaakt moet het niet al te moeilijk zijn.
De volgwoorden van weinig naar veel luchtverstoring is namelijk:
-Blauw
-Groen
-Geel
-Rood
-Paars
-Wit
De Y-250 wordt dus veel sterker en gaat de vloer en diffuser belangrijker maken. De outwash langs de voorwielen is veel minder extreem, en achter de auto is het veel meer relatief onverstoorde lucht.

[ Voor 30% gewijzigd door Jasphur op 17-08-2018 15:16 ]
Weinig naar veel = overal is luchtverstoring behalve achter de auto? You sure?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:14:
[...]
Misschien komt dat omdat de kleuren niet geassocieerd zijn met wat we bijvoorbeeld met het weerbericht zien?![]()
-Blauw
-Groen
-Geel
-Rood
-Paars
-Wit
De Y-250 wordt dus veel sterker en gaat de vloer en diffuser belangrijker maken. De outwash langs de voorwielen is veel minder extreem, en achter de auto is het veel meer relatief onverstoorde lucht.
Ik denk dat die wit niet thuis hoort in het rijtje.Stoelpoot schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:21:
[...]
Weinig naar veel = overal is luchtverstoring behalve achter de auto? You sure?
[removed]
Alleen dan andersomDaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:14:
[...]
Misschien komt dat omdat de kleuren niet geassocieerd zijn met wat we bijvoorbeeld met het weerbericht zien?![]()
-Blauw
-Groen
-Geel
-Rood
-Paars
-Wit
Jack of all trades, master of none
Ik weet niet hoe jij kijkt, maar ik zie veel paars om die wake heen, dus ik denk dat paars veel turbulentie is, precies waar ik het verwacht.Stoelpoot schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:21:
[...]
Weinig naar veel = overal is luchtverstoring behalve achter de auto? You sure?
Doorsnede vanaf de achterkant is ook duidelijk:DaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:45:
AMuS heeft weer eens wat bijzonders gekregen van de FOM, namelijk de geprojecteerde dirty air CFD's van de 2019 auto's.
[afbeelding]
[afbeelding]
Het lijkt zeker wel een verschil te maken voor het stuk achter de auto waar de luchtstromen zo vol met wervelingen zitten dat je er niet kan rijden zonder enorm verlies van downforce.![]()
Zie ook:
https://www.auto-motor-un...rty-air-aerodynamik-2019/

PSN
Ik werk zelf regelmatig met numerieke simulaties (maar dan sterkteberekeningen), en niets eenvoudiger dan plaatjes genereren die er leuk uitzien voor een leek maar in feite totaal nietszeggend of zelfs misleidend zijn.
Het is niet dat er een luchtstroom die eerst 15 meter was nu teruggebracht is tot 5 meter oid... Allemaal wel iets minder, maar niet schokkend...
Ben natuurlijk geen natuurkundige/Aero expert, maar dat mag duidelijk zijn.
Volgens mij heb ik het al eerder een keer genoemd, maar door een simpel flapje (10x5cm) op het ruitje van mijn motor heb ik geen last meer van turbulentie op mijn helm, maar wie recht achter mij rijdt ineens weer wél. Ik merkte dat toen een vriend van me zo'n ding had gemonteerd. Op de heenreis naar Duitsland had ie het niet en was er niets aan de hand. Op de terugweg had ie dat ding erop gezet en had ik echt mega-turbulentie als ik precies achter 'm reed.
Het probleem is gewoon dat er 'iets' voor je rijdt dat de lucht verstoord. Duh!
Nou snap ik dat het met al die flapjes nóg erger wordt. En vergeet vooral de diffuser niet; die verbetert het vacuum onder de auto, maar daardoor krijg je nóg meer turbulentie er achter. Straks kun je misschien ietsje dichterbij komen zonder dat je volledig de downforce kwijt raakt, maar of het echt heel veel beter wordt...ik betwijfel het.
Perez neemt aardig wat Dollars mee uit Mexico. Verder zie ik op dit moment weinig verschil in prestaties tussen die twee, dus waarom zou je dan Ocon houden? Z’n ontwikkeling lijkt een beetje stil te staan.Martinspire schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:41:
Als Mercedes niet betaald om Ocon in de F1 te houden, zou ik als Red Bull snel zijn om hem binnen te halen. Een stoeltje voor volgend jaar (bij STR) moet gewoon mogelijk zijn en wie weet wil een ander team hem daarna weer overnemen voor veel geld.
Als het verhaal van Mark Hughes klopt is Toto met hem aan het leuren, dus die gaat niet naar de Red Bull familie.
Enne Ocon is best een zuurpruim, lijkt mij geen ideaal uithangbord voor Red Bull. (Relatie met Gasly en Max schijnt ook verre van ideaal te zijn)
Dat idd. En dan is dit ook nog het meest ideale scenario waarin ze er vanuit gaan dat de vleugels worden ontworpen in de geest van de nieuwe regels.Arrne schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:33:
Het zijn leuke plaatjes om de luchtstromen wat te visualiseren hoor, maar veel meer moet je er niet achter zoeken. Zonder meer informatie (en achtergrondkennis) kun je hier niet zoveel mee. Want waar kijk je nu feitelijk naar? Er staat niet eens een legenda in..
Ik werk zelf regelmatig met numerieke simulaties (maar dan sterkteberekeningen), en niets eenvoudiger dan plaatjes genereren die er leuk uitzien voor een leek maar in feite totaal nietszeggend of zelfs misleidend zijn.
Geen rekening houdend met loopholes die gevonden gaan worden en/of andere ontwikkelingen om het gemis aan downforce te compenseren.
Hmm duidelijke promo-video, ze zijn niet echt eerlijk wat betreft kampioenschapskansen (en midfield teams d ie een podium zouden kunnen scoren). Maja, beter dan niks in de summer breaknachtnet schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:54:
Had ik deze in de afgelopen 25 pagina's gemist?
[video]
[video]
@Jasphur deze serie haas video's loopt ook gewoon door.
[ Voor 5% gewijzigd door Snowdog op 17-08-2018 19:06 ]
Jij leest een bericht van 2 jaar geleden? Toen HUL naar Renault ging?nachtnet schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:48:
PER zou bij Foxsports.com.mx (Mexico) bevestigd hebben dat hij bij FI blijft en Renault eerder heeft afgewezen..
-
Nee, bericht van 50min geleden. Hoewel Ik inderdaad het idee heb dat PER eigenlijk altijd zijn verhalen aan het herhalen is.. Hij zal dat toen ongetwijfeld ook gezegd hebben. (net als dat hij kansen heeft om het stoeltje van RAI over te nemen als RAI zou stoppen.)Edd schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:08:
[...]
Jij leest een bericht van 2 jaar geleden? Toen HUL naar Renault ging?
Hm ok... Dan valt hij inderdaad in herhaling...nachtnet schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:10:
[...]
Nee, bericht van 50min geleden. Hoewel Ik inderdaad het idee heb dat PER eigenlijk altijd zijn verhalen aan het herhalen is.. Hij zal dat toen ongetwijfeld ook gezegd hebben. (net als dat hij kansen heeft om het stoeltje van RAI over te nemen als RAI zou stoppen.)
Toen was het hetzelfde verhaal idd. Aanbod van Renault gehad, maar bleef bij FI.
Ik weet niet of dat wel een juiste keuze van hem is of is ie bang voor verandering?
-
Een FI zonder financiële problemen en met een flink budget kan best nog wel eens hele goede plek blijken te zijn.Edd schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:12:
[...]
Ik weet niet of dat wel een juiste keuze van hem is of is ie bang voor verandering?
OCO heeft denk ik een flink probleem. Hij mist sponsors, en heeft alleen Mercedes achter zit staan.
Dan is de vraag in hoeverre Mercedes in OCO de opvolger van HAM (of eerst BOT) ziet.
Mercedes heeft echter ook nog Russel klaarstaan die heel hard aan de weg aan het timmeren is en 1e staat in de F2. Die zou ik normaal gesproken in de 2019 Williams verwachten, maar twee Mercedes rijders in de Williams kan alleen als Mercedes flink gaat betalen. Ze missen daar de centen van Stroll volgend jaar, en dan ook nog zonder sponsorgeld van Sirotkin...gratis motoren voor Williams?
Ze moeten echter wel zorgen dat ze iemand hebben klaar staan voor het hoofdteam. Nog een keer zoiets als met ROS meemaken willen ze echt niet.
De STR stoeltjes konden nog wel eens heel gewild worden
RBR zal echter ook niet uit goodwill daar een Mercedes junior gaan opleiden...
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Misschien kunnen ze wat Mercedes motoren ervoor in ruil krijgen? RBR WDC en WCC confirmedsanderb schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:41:
De STR stoeltjes konden nog wel eens heel gewild worden
RBR zal echter ook niet uit goodwill daar een Mercedes junior gaan opleiden...
En dan rebadgen naar Honda.RobertMe schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:56:
[...]
Misschien kunnen ze wat Mercedes motoren ervoor in ruil krijgen? RBR WDC en WCC confirmed
@Edd Hier iemand die de originele bron retweet. https://twitter.com/jucerasoli/status/1030514074143088645Edd schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:12:
[...]
Hm ok... Dan valt hij inderdaad in herhaling...
Toen was het hetzelfde verhaal idd. Aanbod van Renault gehad, maar bleef bij FI.
Dit is een aantal minuten van radio van de FOM rond Vettel zijn crash in Duitsland. Zo kan je eens horen hoe ze communiceren, camerawerk coördineren etc.
https://s3-eu-west-1.amaz..._Comms_v4_low_bitrate.mp4
Gevoel en onderzoeksresultaten gaan daarom ook niet samen. Je kunt gewoon geen echte conclusie trekken uit deze plaatjes (behalve dan dat er iets verandert) omdat er geen legenda bij staat. Je kent de schaalverdeling niet. Wie weet is het verschil tussen blauw en rood 0.001 m/s aan stromingssnelheid, wie weet is het 10m/s, misschien is het geen stromingssnelheid maar turbulentie, misschien is het het geurpatroon van de scheet van de coureur. Nobody knows.MikeyMan schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:49:
Puur op basis van mijn gevoel voor kleur; zoveel verschil zit er toch niet in???
Het is niet dat er een luchtstroom die eerst 15 meter was nu teruggebracht is tot 5 meter oid... Allemaal wel iets minder, maar niet schokkend...
Ben natuurlijk geen natuurkundige/Aero expert, maar dat mag duidelijk zijn.
link: https://autoweek.com/arti...ould-move-force-india-nowJacques Villeneuve: Williams F1 driver Lance Stroll should move to Force India -- now
[ Voor 38% gewijzigd door U123456 op 17-08-2018 23:03 ]
En dan zit ik op de Gold-tribune @ Eau Rouge ipv Pouhon-brons of Les Combes brons.
[ Voor 24% gewijzigd door Bart-Willem op 17-08-2018 23:31 ]
Natuurlijk klopt het. Hij zegt immers dat Stroll nu naar FI zou moeten gaan. En dus niet dat dat zal gebeuren. Dat het beter zou zijn om nu over te stappen spreekt voor zich, voor Stroll valt er niks te verliezen, en zo kan hij ook al wennen aan het team en de auto.U123456 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:00:
We gaan het zien of het klopt:
[...]
link: https://autoweek.com/arti...ould-move-force-india-now
Overigens was er vanmorgen ook al het gerucht dat het daadwerkelijk zou gebeuren vanaf Spa en Kubica dan het zitje bij Williams zou gaan vullen. Daar waar er weer eerder de geruchten gingen dat Stroll en Kubica naar FI zouden gaan, beide voor een racezitje.
Eens kijken of Verstappen dit jaar daar eens een keer punten kan scoren met zijn RB, tot nu toe is hem dat alleen in de STR gelukt, 2015 dus. Hopelijk krijgt het Oranje legioen meer dan normaal gesproken mogelijk zou zijn. RB-Ring Reloaded bijv.?
Edit: ik bedenk me net dat de kans bestaat dat Verstappen een gridstraf op gaat lopen (MGU-K), of zou er nog een bruikbare tussen die 3 zitten die al op zijn conto staan?
Leuk camerastandpunt zo (Oostenrijk). https://video.twimg.com/tweet_video/Dk0ACyqXoAAYnB8.mp4
[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 18-08-2018 00:42 ]
Testing, one, two ...
Vraag me alleen af hoe dat met contracten zal gaan. Denk niet dat OCO of PER zomaar hun zitje gaan afstaan. PER heeft zelfs nog zitten klooien om FI verkocht te krijgen zodat zijn toekomst veilig was.RobertMe schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:37:
[...]
Natuurlijk klopt het. Hij zegt immers dat Stroll nu naar FI zou moeten gaan. En dus niet dat dat zal gebeuren. Dat het beter zou zijn om nu over te stappen spreekt voor zich, voor Stroll valt er niks te verliezen, en zo kan hij ook al wennen aan het team en de auto.
Overigens was er vanmorgen ook al het gerucht dat het daadwerkelijk zou gebeuren vanaf Spa en Kubica dan het zitje bij Williams zou gaan vullen. Daar waar er weer eerder de geruchten gingen dat Stroll en Kubica naar FI zouden gaan, beide voor een racezitje.
Zoals Jaques Villeneuve het mooi uitlegt in die Beyond the grid podcast (thanks @DaniëlWW2);mark-k schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:49:
[...]
Vraag me alleen af hoe dat met contracten zal gaan. Denk niet dat OCO of PER zomaar hun zitje gaan afstaan. PER heeft zelfs nog zitten klooien om FI verkocht te krijgen zodat zijn toekomst veilig was.
And i got a call saying 'listen we don't want you in the team, go in court and fight with our lawyers or change your contract...' Ok, thanks.
Contracten in de F1 zijn niet veel waard als een team je echt niet meer wil hebben. Natuurlijk willen ze niet vechtend door de paddock rollen en zal er dus wel wat geld of beloftes op tafel komen, maar voor dat team rijden doe je toch niet meer. En in de rechtbank je gelijk halen is ook slecht voor je carrière, kijk maar naar Giedo.
Alle 3 mgu-k’s werkten nog voor Hongarije.hardware-lover schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:46:
[...]
Eens kijken of Verstappen dit jaar daar eens een keer punten kan scoren met zijn RB, tot nu toe is hem dat alleen in de STR gelukt, 2015 dus. Hopelijk krijgt het Oranje legioen meer dan normaal gesproken mogelijk zou zijn. RB-Ring Reloaded bijv.?
Edit: ik bedenk me net dat de kans bestaat dat Verstappen een gridstraf op gaat lopen (MGU-K), of zou er nog een bruikbare tussen die 3 zitten die al op zijn conto staan?
Leuk camerastandpunt zo (Oostenrijk). https://video.twimg.com/tweet_video/Dk0ACyqXoAAYnB8.mp4
PSN
Eentje is in ieder geval kapot. We weten niet hoe het met de eerste zit die van Australië tot Monaco in de auto zat. Die kan zomaar al afgeschreven zijn. Blijft er nog eentje over, als deze niet al ergens is afgeschreven. Ik hoop dat we geen gridstraffen krijgen op Spa, maar ik ben er niet zeker van.YakuzA schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 08:19:
[...]
Alle 3 mgu-k’s werkten nog voor Hongarije.

Ik heb het idee dat de audio iets achterloopt op het beeld. Verder erg leuk om dit eens te zien en horen!DaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:57:
Ferrari fans, kijk maar even weg.![]()
Dit is een aantal minuten van radio van de FOM rond Vettel zijn crash in Duitsland. Zo kan je eens horen hoe ze communiceren, camerawerk coördineren etc.
Spa komt wel goed denk ik. Monza zal wel weer penalty galore worden.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:37:
[...]
Eentje is in ieder geval kapot. We weten niet hoe het met de eerste zit die van Australië tot Monaco in de auto zat. Die kan zomaar al afgeschreven zijn. Blijft er nog eentje over, als deze niet al ergens is afgeschreven. Ik hoop dat we geen gridstraffen krijgen op Spa, maar ik ben er niet zeker van.
PSN
In feite ontkracht je je eigen statement. Ik hoor het vaker roepen, ook Mol zegt steeds dat contracten in F1 niets betekenen. Maar ze betekenen net zoveel als daarbuiten. Alleen moet je betalen of aanklagen (komt op hetzelfde neer, maar als ze niet genoeg betalen, klaag je aan). Kijk inderdaad maar naar Giedo en dan zie je dat een contract heel veel betekent. Ze moesten nl flink in de buidel tasten. En daarom heeft Max ook een mooie verlenging + opslag gekregen: er moest een vette boeteclausule in zijn contract, mocht ie het in zijn hoofd halen om volgend jaar toch naar Marenello te verhuizen...dan mag Don Corleone $10mln neertellen (oid).Hippocampus schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 00:30:
[...]
Contracten in de F1 zijn niet veel waard als een team je echt niet meer wil hebben. Natuurlijk willen ze niet vechtend door de paddock rollen en zal er dus wel wat geld of beloftes op tafel komen, maar voor dat team rijden doe je toch niet meer. En in de rechtbank je gelijk halen is ook slecht voor je carrière, kijk maar naar Giedo.
Aston Martin Red Bull Racing Honda Tag Heuer Mercedes, gok dat iedereen een nieuwe TV moet kopen om het er helemaal op te krijgen
Ervoor nog wel jaYakuzA schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 08:19:
[...]
Alle 3 mgu-k’s werkten nog voor Hongarije.
Hij heeft zijn 2e en 3e tijdens Monaco in gebruik genomen, dus mogelijk heeft ie er nog minimaal één op de plank liggen die in te zetten is. Of deze ook betrouwbaar is lijkt twijfelachtig. Die oude Renault MGU-K lijkt de achilleshiel te zijn op dit moment. Het is billen knijpen of ie het volhoud tijdens een race.
Testing, one, two ...
Dat zou ik niet doen. Ricciardo gaat overduidelijk veel te wild om met zijn materiaal en sloopt die MGU-K's steeds met zijn divebombs.albino71 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:26:
Stiekem omruilen met een van ric, die gaat toch weg.
holy shit! Zo maak je iedere race spannend! kunnen we dit niet uitzendenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:57:
Ferrari fans, kijk maar even weg.![]()
Maar zonder al die audio, daar wordt je toch gek vandemonic schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:49:
[...]
holy shit! Zo maak je iedere race spannend! kunnen we dit niet uitzenden

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
mwah.. je krijgt wel veel extra informatiePierre schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:53:
[...]
Maar zonder al die audio, daar wordt je toch gek van
Klopt maar om te horen wanneer de heli shots komen no thanksdemonic schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:55:
[...]
mwah.. je krijgt wel veel extra informatie
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
VER + VER bij RBR?
Ik ben benieuwd welk team hem dan heeft benaderd en of er iets uit gaat komen..
-
nah, dat kan je er uit filteren, dat SIR uit gevallen is, HAM de pitstraat heeft gemist, sainz op inters staat etcetra..Pierre schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:57:
[...]
Klopt maar om te horen wanneer de heli shots komen no thanks
Dat krijg je nu veel sneller mee dan wanneer je naar bv. ziggo kijkt.
Plus een saaie race klinkt dan ineens heel spannend XD
Toro Rosso lijkt een voor de hand liggende optie... Zouden ze voor de tweede keer een afgeschreven Red Bull driver terughalen?Edd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:57:
https://www.crash.net/f1/...ed-over-f1-race-seat-2019
VER + VER bij RBR?
Maar het lijkt me sterk dat Vergne terug zou willen gaan na zoveel jaar en na voor overwinningen te hebben gestreden.
Zou ook slecht voor de Formula E zijn trouwens.. je kampioen het jaar daarna troosteloos in het middenveld van de F1 zien rondhobbelen.
STR heeft wel een probleem..Er moet minimaal 1 coureur bij in de STR. En lijkt me dat ze Hartley toch eigenlijk ook zouden willen vervangen, tenzij hij nu heel veel bijdraagt aan de ontwikkeling mbt Honda.
Als ze dat doen, dan is de poel bij Red Bull echt leeg. Verder zou ik het ook echt niet begrijpen omdat er genoeg talent in de F2 zit.Edd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:57:
https://www.crash.net/f1/...ed-over-f1-race-seat-2019
VER + VER bij RBR?
Vergne gaat echt niet uit de Formula E.sanderb schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:03:
[...]
Maar het lijkt me sterk dat Vergne terug zou willen gaan na zoveel jaar en na voor overwinningen te hebben gestreden.
Zou ook slecht voor de Formula E zijn trouwens.. je kampioen het jaar daarna troosteloos in het middenveld van de F1 zien rondhobbelen.
Hij is hoofd aandeelhouder van het team waarmee hij kampioen geworden is, hij heeft de mensen aangetrokken. En hij is een fabrieksrijder bij Citroen/DS (gezien dat die naar zijn team gaan).
Dan zie ik eerder Buemi nog een poging tot F1 doen (als we moeten kiezen uit de FE coureurs)
Het probleem van talentjes is dat ze zich al vroeg moeten binden aan een team om hun carriere te bekostigen.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:17:
[...]
Als ze dat doen, dan is de poel bij Red Bull echt leeg. Verder zou ik het ook echt niet begrijpen omdat er genoeg talent in de F2 zit.
dan krijg je dus de ellende dat je zoals Vandoorne geparkeerd wordt omdat er geen plek is.
Met het risico dat je op de bank zit en andere teams je niet kunnen krijgen.
Mercedes heeft Ocon en Russel klaar staan. Ocon gaat het moeilijk krijgen om volgend jaar een zitje te krijgen.
McLaren heeft Norris klaar staan, maar dat zou ten koste gaan van Vandoorne..
Ferrari heeft Leclerc en Giovanazzi (die eigenlijk al afgeschreven is)
RBR heeft met Max en Gasly (als die zich echt bewijst) een line up die jaren meekan, maar in de junioren te weinig klaar staan. STR zou de RBR rijders klaar moeten zetten voor een eventueel vertrek bij RBR. Ze hebben geleerd van Vettel en Ric die plots weggaan..
Het zou me niets verbazen als we bij F1 op termijn dezelfde situatie als bij het voetbal krijgen met transfers waarbij niet alleen de rijder, maar het team geld krijgt.
Hoewel ik geen voorstander ben van de absurde bedragen zoals bij voetbal, zou het wel mogelijkheden bieden voor talentjes om gefinancierd te worden. Het biedt kleinere F1 (en F2 en lagere klasses) om jongens een kans te geven met de mogelijkheid geld terug te zien voor de opleiding.
YouTube: Ziggo - De mooiste duels live op Ziggo Sport - 90"
Best grappig inderdaad...wel zwaar geinspireerd op het filmpje van McLaren uit 2007..devil-strike schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:52:
Ok best grappig de nieuwe reclame van ziggo, max en ruud.
Vooral het hotelstukje komt wel erg bekend voor
YouTube: Anything You Can Do McLaren Ad
Oftewel: het zal vermoedelijker minder druk zijn dan voorgaande jaren, mede omdat mensen natuurlijk ook naar Hockenheim en Oostenrijk gingen wegens minder file-gedoe, betere horecaprijzen enz. Mark my words: komende dagen nieuwe advertorials met "bijna uitverkocht, bestel nu nog het kan!!" etc.
[ Voor 23% gewijzigd door Bart-Willem op 18-08-2018 14:49 ]
Lol idd kwam me al zo bekend voor.sanderb schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:30:
[...]
Best grappig inderdaad...wel zwaar geinspireerd op het filmpje van McLaren uit 2007..
Vooral het hotelstukje komt wel erg bekend voor
YouTube: Anything You Can Do McLaren Ad
Hoezo is de status van het filmpje 'verborgen' ?devil-strike schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:52:
Ok best grappig de nieuwe reclame van ziggo, max en ruud.
@sanderb Haha, geweldig!
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 18-08-2018 15:26 ]
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1