In de whatsapps of in een debat ?incaz schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:41:
[...]
Wait, is Grapperhaus aangesproken op het gebruiken van dat nogal suggestieve 'dat soort organisatoren' en 'we zijn nog steeds bang voor rellen en vernieling' (of woorden in die richting?)
Heb ik even gemist, iemand een bron?
Whatsapp conversatie staat o.a. hier: https://www.at5.nl/artike...geven-je-zet-me-in-de-kou
Ik gok dat "dat soort organsatoren" wellicht sloeg op het niet voor elkaar kijgen van 1,5m afstand dan wel het verkeerd inschatten van de opkomst door de organisatie zelf. Ik begrijp dat jij verondersteld dat het ook iets zou kunnen zijn in de richting van "die zwarte organisatoren die niet kunnen organiseren / ik minacht" of iets in die strekking, kortom discriminatoir van intentie van Grapperhaus ?
Maar nee ik denk niet dat dat opgevallen of als zodanig geinterpreteerd is in de tweede kamer en er van zowel coalitie of oppositie geen vragen over zijn gesteld, waar wel de gelegenheid toe was. Wellicht Klaver maar een mailtje sturen voor het volgende vragenuurtje ?
Daar zou best navraag naar mogen worden gedaan en als het daar op sloeg dan heeft hij wat mij betreft ongelijk, gezien het wezenlijk lastige aan demonstraties is dat je je niet hoeft aan te melden en ook niet hoeft op te komen als je je wel ergens aanmeld.
De 'we zijn nog steeds bang voor rellen en vernieling' zie ik niet echt terug als een mening of oordeel vanuit Grapperhaus.
[ Voor 53% gewijzigd door gekkie op 10-06-2020 18:56 ]