Ja en het bouwbesluit en het bestemmingsplan e.a. wettelijke kaders bepalen. Natuurlijk kiest de opdrachtgever binnen de kaders, Waar ik op doel is dat het wel degelijk het werk van de architect is om de kaders te verkennen. en een afgebakend keuze profiel te overleggen, en kom je daar niet op uit zit je niet in de juiste principaal -> architect relatie. Ik probeer er dus achter te komen wat er is gebeurd dat jij met die keuzes bent komen te zitten. Wilde je het niet uit handen geven? of kreeg je letterlijk de onduidige vraag welke kozijnen wil je?
Het
lijkt erop dat je bv op eigen houtje reynaers profielen moest gaan uitzoeken.
(normaal doet een architect een voorstel dat rekening houd met het ontwerp, met je budget en je vedere wensen. dit allemaal uit het eerder opgestelde PvE. (bv onderhouds ,voorkeur voor een materiaal, energie neutraal, etc))
Van het verhaal over het ontwerp/budget/ indienen van de vergunning (te duur mogelijkheid tot schrappen, geen comunicatie etc) zakt mijn broek redelijk van af. er was toen al een enorm comunicatie stornis/ verkeerd verwachtings patroon. (en verslagenheid/ gebrek aan vertrouwen bij jou, je schreef zoiets als "hij doet maar hij weet het beter")
Vandaar mijn vraag of je alleen een ontwerp hebt gekocht? of dat je een bijzondere constructie had (nog geen antwoord op gekregen trouwens

).
(ik heb er echt heel snel doorheen gelezen en de zoekfuntie zal vast niet alles hebben mee gepakt dus het kan prima dat ik e.e.a. heb gemist dus schiet me er niet op lek
artbij schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:53:
Bezig met het bestellen van de achterpui. Deze wordt 12m breed en zit op het NNO. Ik twijfel of ik daar perse triple glas in moet doen. Als ik dat doe wordt hij een stuk duurder en minder mooi. Ik moet dan nl een ander type pui nemen dan ik eigenlijk wil.
Iemand hiermee ervaring? Is triple perse noodzakelijk voor het comfort?
Bij mij had je het kantoor niet eens verlaten zonder te snappen waar je nu eigenlijk tussen kiest.
Ik vraag bv ook niet aan mensen wil je ventilatie C of D
Ik vraag hoe ze het nu hebben in huis en of dat bevalt.
Alle plussen en minnen naast elkaar en daar komt mijn onderbouwde advies uit. het is hun huis en ze beslissen, maar ik heb zelde dat iemand iets anders wil, en is dat wel zo komt het meestal door iets wat niet verteld is met het opstellen van het PvE / intake
Ik vraag me serieus af hoe mensen hier hun PvE dan hebben overgebracht daar heb je toch gewoon een gesprek over? of vullen we gewoon een web formuliertje in tegenwoordig