En heb je met die 40-50 uur dan alles gehad, of zou het nog beter kunnen? Aansluiting vloerisolatie op spouwisolatie afgedicht? Luchtdicht kruipluik toegepast? Manchetten op installatie-onderdelen van en naar binnen of buiten gebruikt? Naden van de spouwisolatieplaten afgetapet? Netjes 1-2 centimeter vulruimte tussen stelkozijn en spouwisolatie gemaakt en die naden dichtgezet met flexpur? Beugels en ankers afgesloten met butyltape? Muurplaat in de natte PUR opgezet en afgewerkt (die heb ik bij je voorbij zien komen, dus checkjacovn schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:00:
[...]
Ja dat snap ik wel, maar de mensen 10K euro meer laten betalen omdat ze zo veel moeite in afdichten moeten steken volgens hun zelf is ook onzinnig.
Ik ben denk ik 40-50 uur bezig geweest. 50 euro ex per uur voor iemand die een kwast vast kan houden. dat is een keer 3000 euro. Nog 500 euro aan materiaal. Maar zelf doen was leuk, je denkt beter na over je huis en doet het wellicht ook beter dan een staigaire die ze het laten doen.
Maar ze zouden het in hun hele proces moeten intergreren en op veel punten een klein beetje moeten aanpassen om het geheel beter te maken. Dat zou ook innovatie moeten zijn.
Tel dat soort dingen bij elkaar op, dan klinkt 10k als te verantwoorden. Dat er nog wel wat mogelijk is om het leven voor de bouwvakker makkelijker te maken: eens.