mistaoutlaw schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:18:
Hi allemaal,
Dank voor jullie reacties.
Van een vriend van me heb ik bevestiging dat die buizen het probleem niet zullen zijn.
Ook hij heeft ze in zijn breedplaatvloer zitten.
En hij heeft dezelfde spotjes toegepast.
Qua hittebestendige kabels heb ik nog een vraag:
"Op 8 januari heb jij mij de vraag gesteld over de hittebestendige kabels voor de spots. Ik had toen aangegeven dat wij de juiste materialen gebruiken voor de spots en dus ook de kabels. Voor de gekozen LED spots heb je geen hittebestendigde kabels nodig. juist LED spots geven juist nauwelijks warmte af."
De aannemer zegt dus dat het niet nodig is....?
Terwijl de aannemer van mijn vriend ze niet zonder hittebestendige kabels wilde plaatsen...
Wie kan hier een gepast antwoord op geven?
Of het wel of niet nodig is?
Aan de ene kant krijg ik te horen dat inbouw led lampen erg warm worden.
Maar de aannemer zegt juist dat led lampen niet warm worden.
Mijn eigen ervaring is dat led lampen wel degelijk warm worden.
Al die energie moet toch omgezet worden in warmte?
Led wordt ook wel degelijk warm, maar verstookt in tegenstelling tot een ouderwetse gloeilamp geen 50W op in warmte maar iets van 3W.Artbij schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:20:
[...]
Led wordt niet warm. Voordeel van led is juist dat er geen warmte gegenereerd owrdt volgens mij. Vandaar dat ze zo zuinig zijn.
Ze worden normaal gesproken inderdaad niet zo heet/warm als een gloeilamp maar wel degelijk warm dus
Met betrekking op de bedrading is hitte-bestendig (siliconen)snoer niet echt een verplichting hoor @mistaoutlaw, dit kan prima met VMVL snoer worden uitgevoerd, de keuze (en evt. meerprijs) ligt in dit geval nu bij jezelf of je dit wenst of niet.
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!