bartvb schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:44:
[...]
Niet overdrijven

Bouwgarant is 0,45% van de bouwsom. Voordelen zijn een extra check op constructie/bouwwijze/tekenwerk en iets meer checks op bedrijfsvoering van de aannemer zelf. Ook is het (schijnbaar) een heel stuk makkelijker om een andere aannemer te vinden voor het overnemen van de bouw na een faillisement. Ook makkelijker om een hypotheek te krijgen, toch best wat hypotheeknemers die een afbouwgarantie verplicht stellen (of dat iig noemen).
Nadelen; kosten en je bent iets minder flexibel in het ontwerp. Als je af gaat wijken van standaard traditionele bouw dan gaat Bouwgarant schijnbaar al snel moeilijk kijken.
@
mistaoutlaw dank voor het overzicht! Altijd prettig om een extra check te hebben voor de stichtingskosten. Misschien moet ik het budget voor de tuin toch wat verhogen als ik zie wat voor een bedragen voorbij komen. Dat hebben wij nu super minimaal gehouden, eerst maar eens zorgen dat de woning er staat en dat we een beetje gevoel krijgen bij zon e.d. in de tuin voor we daar serieus mee aan de slag gaan. En nu twee hele kleine kids, dus wat bestrating en een berg gras is voor nu ook helemaal prima.
NUTS hebben wij voor 1,5k in de begroting staan trouwens, E+W, geen gas. 6k is nogal wat hoger?
Heb je al helder wat je met de berging gaat doen? Daar hebben we nu ook 5k voor staan, maar nog geen idee hoe/wat/waar

Was het maar zo goedkoop qua nuts. Het zijn echt oplichters.
Kan 100x goedkoper als die Baas monopolie er niet was.
Komen 20x langs zonder uit te voeren.
Bij onze hele wijk is dat het geval, moet je nagaan echt bizar.
Dan weer een vergunning niet op orde.
Dan heeft stedin iets niet klaar gezet.
Dan Dunea.
Baas wijst naar dunea / stedin en die wijzen weer terug.
En qua vergunning wijzen ze allemaal naar de gemeente.
Verschrikkelijk.
Anyway mijn facturen waren:
- stedin bouw elektra €1726 (incl vergunning)
- stedin permanent elektra 3x25 en gas 6m3/h €2524
- dunea €892.52
- en dan heb ik nog een post van €574.52 waar ik geen factuur 1,2,3 kan vinden...
Dus bijna 6k
Verschrikkelijk.
Berging nog aan het orienteren.
Hardhout of geimpregneerd vuren.
Duurzaam met hoge initiele kosten of wat minder duurzaam en lagere initiele kosten.
Heb een goed gesprek gehad bij Brand Timmerfabriek in Hardinxveld-Giessendam
[
Voor 3% gewijzigd door
mistaoutlaw op 24-01-2018 09:02
]