Ik lees hier al een tijd mee en heb nu toch een vraag. Na de bouwvak gaan ze eindelijk beginnen met bouwen van bungalow en ergens de komende 2-3 weken wordt de bouwaansluiting voor de stroom geplaatst. Nu moeten we daar zelf een energiecontract voor afsluiten, lijkt me niet heel ingewikkeld.
Nu gaan we natuurlijk zodra de woning klaar is verhuizen van ons huidige naar ons nieuwe adres, dus (en dit gaf Essent ook aan) zouden we gewoon een verhuizing in kunnen schieten waarbij we de datum van de sleuteloverdracht nog niet invullen. Op de website van Essent staat aangegeven dat je de verhuisdatum binnen 1 jaar moet doorgeven. Nou, over een jaar weten we wel wanneer we gaan verhuizen.
Helaas geeft Essent nu telefonisch aan dat je binnen 6 mnd moet verhuizen, anders wordt het contract weer ontbonden.
Heeft iemand hier ervaring mee? En nee, de oplossing is volgens mij niet
sluit maar een extra/nieuw contfact af, want ik betaal nu namelijk 14ct/kwh en de nieuwe/huidige contracten hebben veel hogere tarieven. Daarbij verhuizen we natuurlijk ook gewoon en is het het probleem van de netbeheerder (Toch?) dat de aansluiting van bouwkast naar meterkast wordt verplaatst. De meters van de bouwstroom en de meterkast hebben een ander EAN nummer, maar toch...
Of denk ik nu te simpel...?
[Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 30-05-2023 13:17]