Heb je die buiten hangen?
Waar haal je deze? Is wel iets voor ons. Hoe ziet deze er ingeklapt uit?
Welke prijsklasse is dat?
Het ontwerp (@
Rob-T6 komt op mij over als een standaard indeling die je in veel rijtjeshuizen ook ziet. Inderdaad allemaal erg krap en in de praktijk mogelijk zelfs aan de kleine kant. Een breedte van 3,4m voor de woonkamer is m.i. ook te smal. Het lijkt wat breder door de 2 leunstoelen die volgens mij véél te klein zijn getekend (als ik het nameet voor zover mogelijk zijn die stoelen net 60cm breed. Een normaal mens past niet tussen de leuningen (ruimte lijkt 40cm)
Als je werkelijk 2 van dit soort fauteuils (al gauw een kleine 1x1m) op die plek zet staan ze midden in de ruimte en blokkeren ze de doorloop.
Mijn broertje heeft een appartement gekocht, heel klein, woonkamer/keuken (1 vierkante ruimte) met 2 slaapkamers, ik meen 55m2. Daar stond wel in folder in de "eethoek" een tafel met 8 stoelen ingetekend op de tekeningen (want willen we niet allemaal "uitgebreid tafelen met vrienden"). Die tafel van 1,8m breed, dus de stoelen 40cm. Zo doen ze t nog wat lijken maar in de praktijk past er net een tafel met 4 stoelen.
Dat is ook de maat van je meubels in deze tekening (in je zithoek), tafel lijkt reeeler qua maat
Die bank idem, de zitting is 50cm diep en de bank 70cm incl. leuning. Dat ga je niet redden. In de praktijk zit je hier bij wijze van met je neus tegen je TV.
Maar goed, je zit misschien aan een bepaalde oppervlakte vast? Ik zou met deze indeling serieus overwegen om niet een werkkamer te maken in de hoofdbouw maar een werkhoek (mooie kast waar je lekker aan kunt zitten en dichtmaken) en dan de hele entreehoek 90gr draaien en in de linkeronderhoek te plaatsen. Moet je natuurlijk even uitvogelen hoe je boven uitkomt met de trap, daarvoor moet de grote slaapkamer aan die kant weg, kan ws. wel omgewisseld met een kleine SK.
Inderdaad een erg groot washok, wij hebben onze wasmachine/droger in de bijkeuken staan, dat neemt incl. een staand rekje krap 2x2m in beslag. Dat rekje staat er meestal niet eens.
Mijn gedachte zou zijn: plaats je was/droger in een kastenwand in je bijkeuken (ivm ook installaties mogelijk iets groter), maak van je wasruimte een werkruimte en neem de ruimte van je huidige werkruimte bij je
leefruimte.
Als je de entree kantelt krijg je zowel een diepere zithoek (4m of meer) als meer ruimte bij de keuken.
Met dat grote eiland zou ik de spoelbak en kookplaat dichter bij elkaar zetten (allebei op de "blok" en alleen werkruimte voor het raam) en de kastenwand helemaal doortrekken tot in de hoek. 3 kasten breed incl. een oven en koelvries heb je nauwelijks kastruimte.