battler schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:58:
Er zit een slot op (direct geplaatst na de eerste keer) maar onze aannemer haalt hem eraf wanneer ze gaan werken en blijkbaar sluiten de buren hem dan aan.
Waarom de aannemer van de buren onze stroom gebruikt is mij onduidelijk. Ze hebben zelf de bouwstroom ontkoppeld omdat hun meterkat is aangesloten. Misschien dat de bouwkeet daar niet op aangesloten kan worden maar de rest wel.
Los van dat is het gewoon een principe kwestie. Deze aannemer had zijn steigers op onze bouwgrond staan die hij weigerde weg te halen, stort illegaal beton voor onze inrit en claimt dat dit niet van hem is, en nu meermaals stroom gebruiken zonder het even te melden. Ergens moet je een lijn trekken.
Die lijn had ik al bij de steiger getrokken....
Hoewel ik nogsteeds achter mijn eerdere opmerking sta van het snoer doorsteken/toe eigenen. Kun je het volgende ook proberen:
- gemeente afdeling bouw en wonen / handhaving inschakelen.
- politie, aangifte doen of melding maken van een diefstal welke gaande is.
- uitzoeken om welke aannemer het gaat en kijken of hij bij een club is aangesloten (keurmerk) en daar een formele klacht indienen.
- in contact treden met je buren, goedschiks dan wel kwaadschiks... Hoewel je geen ruzie wil met je (nieuwe) buren zegt het al heel veel over de mensen als ze dit soort dingen accepteren. Voor de steiger zou ik nog begrip kunnen hebben als er geen andere manier mogelijk is. Maar voor alle andere zaken kunnen ze prima simpele handreikingen doen en daarmee de vlam uit de pan halen...
Voorbeeld:
Tijdens de sondering heeft (waarschijnlijk) de sondeertruck over het sluitblok van de poort van de buren gereden met als gevolg dat deze krom/verzakt was en de poort niet meer sloot... Wij waren nog geen eigenaar en zaten in de grijze zone tussen het tekenen van het voorlopig koopcontract en het verkrijgen van een bouwvergunning / hypotheek in. Wij waren er ook niet wekelijks en de verkoper woont aan de andere kant van het land. Een week of vier later trof de buurvrouw ons en gaf aan dat er schade was met een aantal foto's er bij van het blok en het rijspoor van een truck. Hoewel we er niet bij waren leek het ons aannemelijk en en bovendien erg vervelend voor ze. We hebben we er uit goodwil geen probleem of verzekeringsverhaal van gemaakt. We hebben de schade direct vergoed (250.-) en later nog een flesje wijn gebracht...