Ik doe geen zakelijke dingen via tweakers, maar een goede bouwkundige kan dit makkelijk in een paar uurtjes oplossen ja.Batilan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:02:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide en heldere reactie op basis van echte praktijkervaringen. Dit lijkt me zeer waardevol ook voor andere bouwers hier! Ik zoek dus naar het "beste" in-dak systeem (niet omdat ik perse in-dak wil, maar omdat het ernaar uit ziet dat ik vanwege beeldkwaliteitsplan / welstandseisen daar niet onderuit kom).
Ik ben wel benieuwd of je nog wat meer details kunt delen over het zelf te ontwerpen alternatief met "stalen damwand", ik kan het inderdaad gewoon voorleggen aan de bouwkundige van de aannemer (welke zeer meedenkend is), maar als er al wat ervaringen uit de praktijk meegenomen kunnen worden kan dat het geheel alleen maar ten goede komen (en zo niet: kan ik je voor een aantal uren inhuren?,
Ik weet vrij zeker dat er nog minimaal 1 systeem redelijk uitgewerkt voorbij is gekomen in het zonnepanelen topic. Ik ga straks even denken en zoeken....
Geen issues de panelen liggen op de damwand (in mijn geval sandwichpaneel) maar omdat het dak toch waterdicht is heb ik er voor gekozen eerst andere dingen te doen voordat ik de stukken om de panelen heen afwerk en het daarnaast samen te doen met het andere deel van het dak zodra die nieuwe pannen krijgt (en misschien wel het belangrijkste ik heb nog geen vergunning voor het veranderen van de kleur dakpanIs er een reden dat je panelen op damwand profiel nog niet klaar zijn, anders dan dat je het zelf doet (b.v. omdat je tegen issues aanloopt?)
Alles voor de goedkopere materialen , beton is een vreselijk poreus materiaal in deze (geschuimde) vorm en daardoor niet al te geschikt als dakpan imho. water komt in de pan en als het vriest zet dit uit waardoor er haarscheurtjes ontstaan en er de volgende keer dus nogmeer water in past. bij genoeg haarscheurtjes breken ze alsof het een rijstwafel is. oplossing: niet die voor serriematige woningbouw bedachte troep kopen.(de gebroken dakpannen betrof inderdaad betonnen dakpannen van zo'n 20 jaar (!) oud, je zou toch denken dat we na 100-en jaren ervaring met dakpannen we betere pannen krijgen i.p.v. 'ondeugdelijke'?)
[ Voor 0% gewijzigd door twain4me op 05-07-2021 11:28 . Reden: qoutefix ]