vdbeke schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:45:
nog eens een update van mijn kant
de afgelopen maand druk bezig geweest met de kelder voor mijn huis.
gepolierde beton
[Afbeelding]
kelder is in 2 delen gegoten
[Afbeelding]
vooraan voorzichtig aangevuld, zodoende camion dichterbij kon staan anders kon die niet achteraan komen. (kelder 20m diep)
[Afbeelding]
dan tweede deel gegoten
rechterkant komt een inrit om met de auto in de kelder te kunnen rijden
[Afbeelding]
[Afbeelding]
elektriciteit is mee in de muren gegoten (stopcontacten, internet, schakelaars), zodoende met standaard schakelmateriaal afgewerkt kan worden. en geen opbouwmateriaal.
zal iets van 500m leidingen inzitten.
toon volledige bericht
kleine/ grote update
voor de inrit is er een muur gemetst waar later de welfsels op geplaatste kunnen worden, balkske gieten boven deuropening.
welfsels gelegd:
stuk onder inrit:
en toen werd het leuk:
kelderman zei bij het plaatsen van welfsels, bestel u netten al maar. en dan zien we nog wel voor die dek te gieten. 1 net per 10m². dus 23 netten besteld. netten gelegd en gebonden. kerel proberen te bellen, maar pakte niet af. zijne zoon ook niet. en zijne andere zoon ging eens luisteren, maar niks van gehoord.
regenen heeft het goed gedaan en met al die netten die eroplagen. begint te roesten. water loopt kelder in via de muren. leuk man.
paar aannemers aangesproken voor dek te gieten. 5 gebeld, 3 zijn er geweest komen kijken en ene had offerte gemaakt. vond de prijs wel te hoog ma soit, daar kon wel 500 vanaf. de week dat hem zou komen, belt he dat ze in quarantaine moeten #corona en de melding dat ze geen zicht hadden wanneer ze wel konden. allee vooruit terug bij af.
dan zelf maar begonnen, ozze voi had nog ne kameraad die nog wel wat stipen had staan. en bruggen ed. andere kameraad komen helpen met bekisting zetten. en den dag van de beton komen helpen met storten.
na de bekisting van de druklaag verwijderd te hebben. kon er begonnen worden met de bekisting voor de inrit.
voi heeft met betonblokken stuk gemetst voor die 2 resterende welfsels op te leggen. die moeten hoger komen te liggen om mijn doorrijhoogte te behouden, ander had ik niet zo'n een hoge kelder moeten maken.
stuk zand voor inrit weggegraven en naast kelder gedumpt, zodoende ik met kraan er langs kon voor die welfsels erop te leggen. 3 camions steenpuin laten kappen voor terug houvast te hebben voor mixer en als voorlopige oprit.
dan HSB erop om de regen buiten te houden:
ondertussen is ook mijn "kermisattractie" klaar en liggen mijn panelen daar op ipv op een houten frame dat tegen 40ft container stond.
:strip_exif()/f/image/cRS8S3Iwnn8afBXAAwVaOmmq.jpg?f=fotoalbum_large)
(solarkabels zijn ondertussen wel netjes getyrewraped)
er zitten lineaire motors op^om de zon te volgen voor 90° instraling te hebben op de zon.
overal winter blijft spannend, er is niet veel zonlicht en toch veelal bewolkt weer. dus met de zon alleen kom je er niet.
wat kost dat?
kelder 43.387,12
welfsels + kraanwerk 10.655,01
poutrelle 240 215
prefab beton trap 2.489,69
betonblokken, zand en cement voor inrit 744,18
signalisaties voor straat af te sluiten 470
23 netten met stekken voor druklaag 966
hout voor bekisting druklaag 413,75
2 keer trilnaald gehuurd 75,02
beton dek en inrit met 1 keer pomp,
inrit met telegoot gegoten 3073,40
totaal €62.489,17
veel geld, maar onder budget gebleven, ik had 70D euro voorzien voor de kelder en voor de HSB van het huis ook, maar dit zal wel zonder de gevel zijn. want padoek is duur. maar die gesprekken zijn voor begin volgend jaar, als corona niet teveel roet in het eten gooit.
de bedoeling is mei juni HSB recht te zetten (prefab laten maken)
en de beste wensen en een goede gezondheid!
[
Voor 4% gewijzigd door
vdbeke op 01-01-2021 14:21
]