Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 138 ... 141 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Fabian schreef op zondag 21 juni 2020 @ 13:27:
[...]

Klinkt al een goede isolatielek. Zowel warmte/kou als geluid.
Qua geluid kan ik dat 100% beamen. Warmte merk ik vrij weinig van hoewel het natuurlijk een zwak punt is. Het zorgt er in de zomer wel voor dat ik mijn huis niet extra moet koelen.

Als ik opnieuw zou bouwen zou ik toch opbouw screens genomen hebben. Vooral voor het geluid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12:45
Deleon78 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:33:
[...]

Haal je dat ook in de winter?
Panelen liggen er nu 15mnd op dus we hebben jaarafrekening gehad + nieuwe maandindicatie (wat dus 45 euro is). En dat is nog ietsje conservatief want we hebben de opbrengst zo'n 500kwh lager gezet dan we het afgelopen jaar hadden (april 2019 - april 2020).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:25

NDF82

Doomed Space Marine

Wij hebben ook nog inbouw screens die langs binnen te onderhouden zijn. Die zijn afgetimmerd met multiplex met daarin nog wat isolatie.

Voor de aftimmering hangen gordijnen dus je ziet het timmerwerk wanneer de gordijnen open zijn. Ik ben van plan om nog een gordijn koof te timmeren en dan is het lekker strak en zie je niets meer.

Qua isolatie lekken heb ik geen idee maar "ervaar" er geen. Ons woon oppervlak is +- 190 M2 + 50m2 onverwarmde bijkeuken/garage. Ons maand bedrag is 120 euro per maand zonder zonnepanelen maar met gas gestookte CV. Ik denk niet dat dit zonder inbouw screens veel minder zou zijn.

...leeg...

Acties:
  • +14Henk 'm!

• vdbeke
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 28-06 21:12
nog eens een update van mijn kant

de afgelopen maand druk bezig geweest met de kelder voor mijn huis.

gepolierde beton

kelder is in 2 delen gegoten

vooraan voorzichtig aangevuld, zodoende camion dichterbij kon staan anders kon die niet achteraan komen. (kelder 20m diep)

dan tweede deel gegoten

rechterkant komt een inrit om met de auto in de kelder te kunnen rijden

elektriciteit is mee in de muren gegoten (stopcontacten, internet, schakelaars), zodoende met standaard schakelmateriaal afgewerkt kan worden. en geen opbouwmateriaal.

zal iets van 500m leidingen inzitten.

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
vdbeke schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:45:

gepolierde beton
[Afbeelding]

kelder is in 2 delen gegoten

[Afbeelding]

vooraan voorzichtig aangevuld, zodoende camion dichterbij kon staan anders kon die niet achteraan komen. (kelder 20m diep)
[Afbeelding]

dan tweede deel gegoten

rechterkant komt een inrit om met de auto in de kelder te kunnen rijden
[Afbeelding]

[Afbeelding]

elektriciteit is mee in de muren gegoten (stopcontacten, internet, schakelaars), zodoende met standaard schakelmateriaal afgewerkt kan worden. en geen opbouwmateriaal.

zal iets van 500m leidingen inzitten.
Wauw, wat een bak ruimte.
Even puur nieuwsgierigheid: ik zie overal gestorte wanden, waar moet die inrit dan komen :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vdbeke
aan de rechterkant tussen de muren, de helling moet nog gemetst worden met betonblokken.

op die muur komen dan welfsels waar een druklaag op gestort word.

[Voor 34% gewijzigd door vdbeke op 21-06-2020 20:42]

• Rubbergrover1
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 09:01
battler schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:12:
[...]

Als de rolluiken dicht zijn isoleert het ook wat warmte en geluid. Wij hebben er veelvoudig discussies over of we dit uberhaupt moeten doen en zo ja, of het weggewerkt moet zijn. Nog steeds geen besluit genomen :)
Wat zijn de overwegingen om ervoor te kiezen?

• Ashundi
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 06:53
vdbeke schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:45:

*Knip*
Poeh hé dat is nog eens echt een kelder. Is groter dan gemiddeld appartementje :D

• vdbeke
bruto 230m² en 263cm hoog

• SjakieZulu
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 09:45
We wonen alweer een jaar met veel plezier in onze nieuwe woning.

Helaas wel 3 flinke scheuren in het plafond ter hoogte van de naden van de breedplaatvloeren. Neem aan dat het niet meer/erger gaat worden na 4 seizoenen incl. stookseozoen??
Hoe zijn jullie hiermee om gegaan? Zelf laten repareren en opnieuw sauzen? Of hebben jullie de aannemer erop aangesproken? (stucwerk is door de aannemer verzorgd)

Onder de trap van de BG hebben we een rechthoekige mini kelder van circa 50 cm diep (voor opslag proviand). Vorige week woensdag heeft het in een paar uur tijd heeeeel veeeeel geregend en is er een laag water in de kelder gekomen. De 2 muren aan de lange zijdes zijn vrijwel droog, de 2 muren aan de korte zijdes behoorlijk nat. Hier ga ik de aannemer op aanspreken ..

• Kwakkel
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12:07
Betekent dat eveneens verdieping(en) van 230? Want dat wordt dan wel gigantisch :)

Toffe blog, maar wat ik (bij diagonaal lezen) wel mis, is met wie je samenwerkt? :)

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
vdbeke schreef op zondag 21 juni 2020 @ 20:34:
aan de rechterkant tussen de muren, de helling moet nog gemetst worden met betonblokken.

op die muur komen dan welfsels waar een druklaag op gestort word.
De helling komt dus in de kelder :?
Meestal zie je dat de hellingbaan buiten de kelder is, maar omdat de muur rondom geheel gestort is snap ik niet zo goed hoe je met een auto de kelder in komt :?

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
ybos schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:03:
[...]

Meestal zie je dat de hellingbaan buiten de kelder is, maar omdat de muur rondom geheel gestort is snap ik niet zo goed hoe je met een auto de kelder in komt :?
Inritlift :) de auto zakt zo de kelder in.

[Voor 4% gewijzigd door Fable op 22-06-2020 16:14]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• vdbeke
Kwakkel schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:51:
[...]

Betekent dat eveneens verdieping(en) van 230? Want dat wordt dan wel gigantisch :)

Toffe blog, maar wat ik (bij diagonaal lezen) wel mis, is met wie je samenwerkt? :)
nee, het betreft een bungalow, gelijksvloerse woning. zoals sommige al opgemerkt hebben komt de inrit in de woning. dus denk dat ik iets van 140m² bewoonbare oppervlakte heb.

Ik ben een Belg en bouw in België met zo weinig mogelijk aannemers, dus het is vooral me, myself and I :)
reden? er wordt te veel druk op gelegd en moet allemaal snel snel snel en de kwaliteit lijd eronder.
Alsik het niet goed gedaan heb, dan weet ik tenminste dat ik er niet teveel voor betaald heb.

ik heb 2 buren en zijn door aannemers gezet en dan krap ik me toch eens serieus achter de oren. moeten architect en werfopvolging toch serieus blind zijn om dat allemaal goed te vinden.
uitstekende wapening, beton die niet getrild is.

dus er komen nagenoeg geen aannemers aan te pas.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
ybos schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:03:
[...]

klopt, hierdoor verlies ik ruimte zowel boven als in de kelder (wordt de zolderruimte bij gebrek aan een)
maar met de extreme weersinvloeden die we hebben tegenwoordig wil ik zo voorkomen dat mijn kelder onderloopt bij zeer hevige buien. iets met murphy en pompen die dan net niet werken.

zoals gezegd moeten er nog muren gemetst worden waar welfsels op gelegd worden met druklaag die de inrit zal vormen.
Fable schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Inritlift :) de auto zakt zo de kelder in.
is overwogen, maar leek me niet praktisch icm remork of kleinere voertuigen, maar had wel gekund.

• Kwakkel
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12:07
vdbeke schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:38:
[...]

nee, het betreft een bungalow, gelijksvloerse woning. zoals sommige al opgemerkt hebben komt de inrit in de woning. dus denk dat ik iets van 140m² bewoonbare oppervlakte heb.

Ik ben een Belg en bouw in België met zo weinig mogelijk aannemers, dus het is vooral me, myself and I :)
reden? er wordt te veel druk op gelegd en moet allemaal snel snel snel en de kwaliteit lijd eronder.
Alsik het niet goed gedaan heb, dan weet ik tenminste dat ik er niet teveel voor betaald heb.

ik heb 2 buren en zijn door aannemers gezet en dan krap ik me toch eens serieus achter de oren. moeten architect en werfopvolging toch serieus blind zijn om dat allemaal goed te vinden.
uitstekende wapening, beton die niet getrild is.

dus er komen nagenoeg geen aannemers aan te pas.

***members only***

[...]

klopt, hierdoor verlies ik ruimte zowel boven als in de kelder (wordt de zolderruimte bij gebrek aan een)
maar met de extreme weersinvloeden die we hebben tegenwoordig wil ik zo voorkomen dat mijn kelder onderloopt bij zeer hevige buien. iets met murphy en pompen die dan net niet werken.

zoals gezegd moeten er nog muren gemetst worden waar welfsels op gelegd worden met druklaag die de inrit zal vormen.

[...]

is overwogen, maar leek me niet praktisch icm remork of kleinere voertuigen, maar had wel gekund.
I see - dan lever je inderdaad wel wat in. Wordt de rest van de kelder 'leefkelder'? Of heb je gewoon genoeg aan 140m² leefruimte?
Knap dat je zoveel zelf gaat doen! Ik kan het niet, dus zullen het vele aannemers zijn :)

Autolift is, als die ene keer dat ik daarop zocht representatief is, ook schandalig duur :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• vdbeke
nee kelder is garage, mechanische werkplaats en dient als zolder. en voor mijn batterijen

autolift is duur en ja als die het niet doet dan sta je er ook mooi te kijken.

ik ben maar alleen , dus geen vrouw en/ of kinderen. dus 140m² mancave voldoet wel. en mocht het zo zijn, kan er nog een verdiep op gezet worden van maximaal 138m² bruto.

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13:35
Iemand hier nog tips waar je een moderne staande brievenbus het beste kunt bestellen?

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

@Hoijong die kan je "overal" bestellen, type maar eens in in google.

Een en ander is wel afhankelijk van budget. Ben zelf ook al lang op zoek naar iets wat lijkt op de "Albo Fenix" aangezien het origineel te duur is bevonden door de penningmeesteres...

...leeg...

• Fable
  • Nu online
NDF82 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:33:

Een en ander is wel afhankelijk van budget. Ben zelf ook al lang op zoek naar iets wat lijkt op de "Albo Fenix" aangezien het origineel te duur is bevonden door de penningmeesteres...
Lekker simpel ontwerp, kan je nieuwe zoiets op maat laten maken voor 1/3e van het geld

• sanvv78
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 07-07 21:49
SjakieZulu schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:03:
We wonen alweer een jaar met veel plezier in onze nieuwe woning.

Helaas wel 3 flinke scheuren in het plafond ter hoogte van de naden van de breedplaatvloeren. Neem aan dat het niet meer/erger gaat worden na 4 seizoenen incl. stookseozoen??
Hoe zijn jullie hiermee om gegaan? Zelf laten repareren en opnieuw sauzen? Of hebben jullie de aannemer erop aangesproken? (stucwerk is door de aannemer verzorgd)

Onder de trap van de BG hebben we een rechthoekige mini kelder van circa 50 cm diep (voor opslag proviand). Vorige week woensdag heeft het in een paar uur tijd heeeeel veeeeel geregend en is er een laag water in de kelder gekomen. De 2 muren aan de lange zijdes zijn vrijwel droog, de 2 muren aan de korte zijdes behoorlijk nat. Hier ga ik de aannemer op aanspreken ..
Volgens mij geeft geen enkele stucadoor garantie op scheurvorming op naden van vloeren (breedplaat/of kanaalplaat). Maar wellicht dat dat bij jullie anders is en de garantie opgenomen is in de overeenkomst. Op zich zou de vloer niet zoveel meer moeten bewegen en kan je rustig laten herstellen. Voor 100m2 zouden wij ongeveer 3K kwijt zijn. Wij hebben het nog niet laten herstellen omdat we er waarschijnlijk een laag renovlies overheen gaan zetten. (Wij hebben kanaalplaten die werken wat meer)

• kaboom1555
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online
JanJeen schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:00:
Update van mijn kant; We verwachten komende week de vergunningsaanvraag in te dienen! Een esthetische goedkeuring hebben we al binnen, dat ging bij ons via de planontwikkelaar. :)

Nu worstelen we met de laatste details; Met name met de screens. Gisteren zijn we bij een screen installateur geweest, die normaal gesproken pas screens installeert ná de bouw, hij was geen liefhebber van verborgen screens, uit installateurs oogpunt. Maar we hebben verdekte houten kozijnen in het ontwerp en willen dat graag zo houden. Ook willen we de screen rails en kasten uit het zicht hebben, maar (her-)installatie en onderhoud moet wel mogelijk zijn. Hoe is dit bij jullie weggewerkt?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is maar net ook hoè je bijv. opbouwrolluik monteert en welke kleur. Wij hebben ze op het kozijn geplaatst. Ik vind ze bij ons niet storend: (de voordeur krijgt ook nog die grijze kleur van de opbouw rolluiken)

• Hoijong
Fable schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:52:
[...]

Lekker simpel ontwerp, kan je nieuwe zoiets op maat laten maken voor 1/3e van het geld
Is dat een vraag of een stelling? Kun jij dat laten doen?

Ik stel de vraag juist hier, omdat Google hier niet heel behulpzaam is. Het product is te generiek en het aanbod te divers. Dit topic heeft doorgaans wel nuttige bijdragen.
Die fenix is een kolom model, dat is hier al afgeschoten, omdat al die kolommen op grafstenen lijken......

Heb zojuist de albo 530 besteld met enkele staander. Ralkleur zelfde als kozijnen, strak en geen massieve kolom.

• Fable
  • Nu online
Hoijong schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:55:
[...]

Is dat een vraag of een stelling? Kun jij dat laten doen?
Het was een vraag.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hoijong
Ah nou nu ik toch enkele uren van m'n tijd verprutst heb aan brievenbussen kan ik melden dat de maatwerk aanbieders allemaal enorm duur waren of geen prijs vermelden, wat doorgaans geen goede indicatie is....

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Fable schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:52:
[...]

Als gewone brievenbus vast wel, als pakket brievenbus vast niet (vanwege anti diefstal mechaniek ed).

@Hoijong Bij ons op het lokale kerkhof heb ik die brievenbus nog nooit zien staan, maar zover ik weet liggen daar geen vampiers/undead/... die post ontvangen.

...leeg...

• battler
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 10:31
Rubbergrover1 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 05:32:
[...]

Wat zijn de overwegingen om ervoor te kiezen?
Het is volledig verduisterend en geluidsisolerend, erg fijne eigenschappen voor in de slaapkamer. We gaan het nu misschien in de dag plaatsen.

Spelfout gezien, let me know! dm, tel, e-mail of per post.

• Rubbergrover1
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 09:01
battler schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:48:
[...]

Het is volledig verduisterend en geluidsisolerend, erg fijne eigenschappen voor in de slaapkamer. We gaan het nu misschien in de dag plaatsen.
Ok, helder. Ik vraag mij wel af in hoeverre de geluidsisolatie met moderne beglazing nodig is. Maar dat zal ook van persoon tot persoon kunnen verschillen.

(Woon je trouwens in het zuiden? Ik heb het idee dat het daar wat meer ingeburgerd is, namelijk. Zelf vind ik het wat afbreuk doen aan het uiterlijk van de woning en zou ik er dus niet zo snel voor kiezen. Volgens mij ben ik daarin niet de enige, maar dat kan dus streekafhankelijk zijn.)

[Voor 25% gewijzigd door Rubbergrover1 op 24-06-2020 09:23]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:25

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Morgen is bij ons de oplevering. Bij de vooroplevering hebben we een flinke lijst met (kleine) puntjes geregistreerd. Deze zijn gisteren (bijna) allemaal aangepakt. Morgen nog met eigen huis erbij door het huis. Daarna hebben ze geloof ik nog 3 maanden om de restpunten op te lossen. We hebben de 5% regeling bij een notaris.

Voorlopig gaat alles nog goed. Tuurlijk heb je altijd restpunten dus daar val ik niet over.

Vrijdag gaan ze beginnen met de tuin _/-\o_

A wise man once said: 'Work is not a place."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:31
Rubbergrover1 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:06:
[...]

Ok, helder. Ik vraag mij wel af in hoeverre de geluidsisolatie met moderne beglazing nodig is. Maar dat zal ook van persoon tot persoon kunnen verschillen.
Eens. Er zijn ook andere manieren om die doelen te bereiken, dus het is maar net of je het nodig vindt, hoeveel geld je aan deze functionaliteit wilt besteden en wat je mooi vindt :)
Ik zou nooit voor deze oplossing kiezen. Ieder zn ding!

• Sivvis
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:51
Deleon78 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:26:
[...]

Eens. Er zijn ook andere manieren om die doelen te bereiken, dus het is maar net of je het nodig vindt, hoeveel geld je aan deze functionaliteit wilt besteden en wat je mooi vindt :)
Ik zou nooit voor deze oplossing kiezen. Ieder zn ding!
Welke oplossing zou jij voor gaan?

Ik zit ook nog met het puntje zon (warmte) / geluidswering voor de beglazing. Wat mij betreft, vooral vanwege de warmte is het toch een beetje form follows functions, maar als het mooi en goed kan is dat natuurlijk nog beter.

• Deleon78
Sivvis schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:23:
[...]

Welke oplossing zou jij voor gaan?

Ik zit ook nog met het puntje zon (warmte) / geluidswering voor de beglazing. Wat mij betreft, vooral vanwege de warmte is het toch een beetje form follows functions, maar als het mooi en goed kan is dat natuurlijk nog beter.
Kijk bv eens naar Extraordinary Homes op Netflix ter inspiratie :)

• No Hands
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 13:05

Jij vind zelf een brievenbus van dik 1000 euro wel acceptabel?

SE5k, 16x255Wp zuid, 6x240Wp en 2x300Wp oost, gasloos, Fujitsu L/W.

• Sivvis
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:51
Deleon78 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:28:
[...]

Kijk bv eens naar Extraordinary Homes op Netflix ter inspiratie :)
Oef dat klinkt al niet goed op budget niveau, maar ik zal eens kijken.

Specifieke afleveringen of huizen waar jij op doelt?

• Deleon78
Sivvis schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:41:
[...]

Oef dat klinkt al niet goed op budget niveau, maar ik zal eens kijken.

Specifieke afleveringen of huizen waar jij op doelt?
De meeste huizen zijn zeker onbetaalbaar :) maar de ideeen kosten niet per se veel geld kwa materialen etc.
Ik zou gewoon alle afleveringen kijken :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

No Hands schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:16:
[...]

Dat ding is zo ontzettend strak afgewerkt, destijds had ik em inderdaad gekocht ja.

Zoals met zoveel in en om het huis is iets wat heel mooi is ook heel duur. Dat zijn dan ook geen rationele aankopen maar emotionele.

Dat had ik bijvoorbeeld ook met m'n garage deur, daar had ik vijf normale deuren van kunnen kopen 8)7

...leeg...

• Hoijong
NDF82 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:45:
[...]

Dat ding is zo ontzettend strak afgewerkt, destijds had ik em inderdaad gekocht ja.

Zoals met zoveel in en om het huis is iets wat heel mooi is ook heel duur. Dat zijn dan ook geen rationele aankopen maar emotionele.

Dat had ik bijvoorbeeld ook met m'n garage deur, daar had ik vijf normale deuren van kunnen kopen 8)7
En evenveel wat heel duur is vaak ook enorm lelijk. Dat kun je rationeel inderdaad zelden goed praten, want dan moet het enorm je smaak zijn.

Die brievenbus is net een grafzerk, dat ding moet je wel mooi vinden want het trekt enorm de aandacht en leidt af van de woning.

Ik heb nu zo'n garagedeur, maar die wordt niet enorm duur. De aannemer zet dat gewoon strak in elkaar. En dan zie je inderdaad een scharnier zitten als je goed kijkt.

Als je geld hebt kun je kiezen wat je wilt. Hier enkel schuld ;)

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Hoijong schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:54:
[...]

En evenveel wat heel duur is vaak ook enorm lelijk. Dat kun je rationeel inderdaad zelden goed praten, want dan moet het enorm je smaak zijn.

Die brievenbus is net een grafzerk, dat ding moet je wel mooi vinden want het trekt enorm de aandacht en leidt af van de woning.

Ik heb nu zo'n garagedeur, maar die wordt niet enorm duur. De aannemer zet dat gewoon strak in elkaar. En dan zie je inderdaad een scharnier zitten als je goed kijkt.

Als je geld hebt kun je kiezen wat je wilt. Hier enkel schuld ;)
Over smaak valt niet te twisten :)

Maar of die grafzerk afleidt van de woning hangt natuurlijk ook af van de context: op een kerkhof niet. En bij onze woning (naar mijn mening) ook niet. Sluit super aan bij de alu voordeur en kozijnen.

Mag ik vragen wat je garagedeur bij de aannemer kost ? En heb je een foto? Dan kan ik mezelf weer eens voor m'n kop slaan haha

...leeg...

• No Hands
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 13:05
NDF82 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:45:
[...]

tja, smaken verschillen gelukkig. Voor 1000 euro laat je een tussenwoning de spouw isoleren (Y) hoe mooi een brievenbus ook is, 1000 euro is achterlijk veel geld voor iets waar folders in opgevangen worden.
Wel een erg mooie garagedeur iid.

SE5k, 16x255Wp zuid, 6x240Wp en 2x300Wp oost, gasloos, Fujitsu L/W.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 19:44
en ja na bijna 2 jaar is de qualitflow door een Itho monteur ingeregeld.
Nieuwe software in de HRU en controller en alles met een meter ingeregeld.

De instalateur vond het niet nodig, deze Ithon monteur keek me raar aan toen ik het vertelde.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hoijong
NDF82 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:01:
[...]

Over smaak valt niet te twisten :)

Maar of die grafzerk afleidt van de woning hangt natuurlijk ook af van de context: op een kerkhof niet. En bij onze woning (naar mijn mening) ook niet. Sluit super aan bij de alu voordeur en kozijnen.

Mag ik vragen wat je garagedeur bij de aannemer kost ? En heb je een foto? Dan kan ik mezelf weer eens voor m'n kop slaan haha
Exacte prijs moet ik even nakijken, is onderdeel van het geheel op facturen.

Nu ziet het er zo uit
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Fable
  • Nu online
jacovn schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:43:

De instalateur vond het niet nodig, deze Ithon monteur keek me raar aan toen ik het vertelde.
Wat kostte dat? Ik ben het gevoel dat hier ook wel wat ingesteld kan worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jacovn
Fable schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:58:
[...]

Wat kostte dat? Ik ben het gevoel dat hier ook wel wat ingesteld kan worden.
Service omdat de omgewisselde hru niet gekoppeld kon worden met de kleppen controller.
In die controllers is de rf print vervangen, nu koppelt hij in enkele seconden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Hoijong schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:02:
[...]

Nu ziet het er zo uit

***members only***
Erg fraai ondanks de scharnieren!

Vind zelf openslaande deuren niet erg praktisch. Die zou ik alleen nemen wanneer er geen wagen in de garage geparkeerd zou worden.

...leeg...

• Hoijong
NDF82 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:07:
[...]

Erg fraai ondanks de scharnieren!

Vind zelf openslaande deuren niet erg praktisch. Die zou ik alleen nemen wanneer er geen wagen in de garage geparkeerd zou worden.
Is een berging hier, dus komt nooit een auto in. Vorige woning gebruikten we de garage ook altijd om naar binnen te gaan en dat was een sectionaalpoort, zeer vervelend. Dit is dan een stuk praktischer.

• falconz
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 08-07 22:24
jacovn schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:43:
Was die itho monteur dan door de installateur erbij geroepen?
Wat is de temperatuur van ingeblazen lucht omstreeks 14 uur? Mijn aanzuiging zit vol op de zon, en daarmee komt er toch een flinke dosis warme lucht mee het huis in. Vanmiddag daarom de q-flow even uit gezet... 's nachts koelt het systeem de tent overigens wel heel netjes af...

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

falconz schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:18:
[...]

Wat is de temperatuur van ingeblazen lucht omstreeks 14 uur? Mijn aanzuiging zit vol op de zon, en daarmee komt er toch een flinke dosis warme lucht mee het huis in. Vanmiddag daarom de q-flow even uit gezet... 's nachts koelt het systeem de tent overigens wel heel netjes af...
Je kunt het beste de aanzuiging in de noord gevel uitvoeren. Staat ook in de handleiding geloof ik.

Hoe meet je de temperatuur overigens? Het quality flow systeem zit voor zover ik weet potdicht...

...leeg...

• jacovn
falconz schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:18:
[...]

Jazeker hij begon me zat te worden denk ik. De nieuwe HRU heeft er goed 3 maanden gehangen en was niet te koppelen.

Deze monteur leek wel te snappen hoe systeem werkt. En de beie systemen zijn dus compleet geupgrade en nu zit er software en hardware in die samen goed werkt.

Mijn inzuig zit op noord/oost. De delta tussen in en uit was rond 12:00 toen hij klaar was graad of 4 a 5 als ik het goed gezien heb. Ik zal vandaag paar keer kijken hoe het is.
Dit was slechter omdat de units eigenlijk altijd om minimale flow liepen. Nu ventileren ze iets meer.

Het is in ieder geval weer net onder 22 graden in huis en geen airco nodig. We hebben wel overal screens en rolluiken om de warmte buiten te houden.

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

jacovn schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 07:06:
[...]

Jazeker hij begon me zat te worden denk ik. De nieuwe HRU heeft er goed 3 maanden gehangen en was niet te koppelen.

Deze monteur leek wel te snappen hoe systeem werkt. En de beie systemen zijn dus compleet geupgrade en nu zit er software en hardware in die samen goed werkt.

Mijn inzuig zit op noord/oost. De delta tussen in en uit was rond 12:00 toen hij klaar was graad of 4 a 5 als ik het goed gezien heb. Ik zal vandaag paar keer kijken hoe het is.
Dit was slechter omdat de units eigenlijk altijd om minimale flow liepen. Nu ventileren ze iets meer.

Het is in ieder geval weer net onder 22 graden in huis en geen airco nodig. We hebben wel overal screens en rolluiken om de warmte buiten te houden.
Wij hebben in elke kamer airco laten plaatsen. Scheelde niet zoveel ten opzichte van overal screens en/of rolluiken.

En gelijk vanuit de bouw dus de leidingen zitten in de spouw verwerkt.

[Voor 3% gewijzigd door Tylen op 25-06-2020 07:24]

• jacovn
Tylen schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 07:24:
[...]

Wij hebben in elke kamer airco laten plaatsen. Scheelde niet zoveel ten opzichte van overal screens en/of rolluiken.

Energetisch leek het me beter warmte buiten te kunnen houden.
Verder verduisteren de rolluiken boven redelijk goed, dus lekker donker om te slapen.

De screens zijn handig om niet volle zon op dingen in de ruimtes te hebben zodat ze niet verkleuren door de zon.

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08-07 14:14
No Hands schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 12:16:
[...]

Kwaliteit en design kost geld....

Met gestrekt been.

• falconz
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 08-07 22:24
NDF82 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:32:
[...]
Je kunt het beste de aanzuiging in de noord gevel uitvoeren. Staat ook in de handleiding geloof ik.
Hoe meet je de temperatuur overigens? Het quality flow systeem zit voor zover ik weet potdicht...
Ik ga de aanzuiging idd verplaatsen naar de noordoost gevel, onder de overstek, altijd in de schaduw.
Ik heb de uitblaastemp niet gemeten, maar als je er onder gaat staan voel je op een tropische dag rond 14u wel dat er lucht van >30 graden ingeblazen wordt. Dat wordt me wat te gortig.
Gisteravond was het 25°c in de woonkamer, dat wordt door de q-flow 's nachts terug gebracht naar 22. 's middags voelt de 24 graden binnen echter nog steeds als bijzonder behaaglijk tov de 30 buiten. Ik heb HSB, dus alleen mijn vloer heeft massa. Vandaar relatief makkelijk terug te koelen. Heb nog overwogen om de vloer actief te gaan koelen, maar met deze waarden vind ik het zeer acceptabel.

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

@falconz bij ons zit ie ook onder de overstek op noord. Wil er nog eens aan meten maar dat is er nog steeds niet van gekomen.

Moet eerst nog een geluidsisolerende aftimmering maken rond de hru350 waarbij die nog steeds toegankelijk is voor onderhoud. Zit de denken aan metalstud icm gips maar de standaard inspectie luiken zijn niet erg groot en/of heel duur.

...leeg...

• xoror
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 13:16
Even vraagje. Stel je heb alu kozijnen in zijde glans uitvoering, maar je wil deze toch mat hebben. Is daar nog wat aan te doen ? Uitgaande dat je ze al geleverd heb gekregen.

• Deleon78
xoror schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:47:
Even vraagje. Stel je heb alu kozijnen in zijde glans uitvoering, maar je wil deze toch mat hebben. Is daar nog wat aan te doen ? Uitgaande dat je ze al geleverd heb gekregen.
Zijn ze al geplaatst?

• xoror
Nee maar wel geproduceerd :(

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 12:48
Gewoon door de lakstraat, kost uiteraard wel geld.

[Voor 7% gewijzigd door twain4me op 25-06-2020 16:24]

• xoror
twain4me schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:23:
Gewoon opnieuw door de lakstraat, kost uiteraard wel geld.
Maar als het al gemonteerd is het glas, krijg je toch nooit meer goed? Het is trouwens gepoedercoat.

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 12:48
xoror schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:26:
[...]

Maar als het al gemonteerd is het glas, krijg je toch nooit meer goed? Het is trouwens gepoedercoat.
Dat glas zit gewoon met glaslatten neem ik aan en die kunnen los. ja het is een werkje en het gaat geld kosten maar het kan, vraag het gewoon aan de kozijnen boer, zoiets gaat verreweg het makkelijkste met zijn medewerking,ook qua garantie, en die vraag hebben ze echt wel vaker gehad.
Verbleekte alu puien worden zelfs in het werk overgeschilderd/gespoten met glas en rubbers alles erin, gaat prima hoor, je hebt gewoon een goede schilder/spuiter nodig.

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

Weet je zeker dat je mat wilt? Wij hebben dat nu, mat/structuur lak (poeder coated), want dat zou sterker zijn (minder kras gevoelig). In mijn beleving wordt het echter wel erg snel vuil. Ik kan me voorstellen dat een gladde zijdeglans afwerking minder snel vuil wordt.

...leeg...

• Huisje1
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 13:21
Is hier iemand die goed op de hoogte is van de regels die gelden voor vergunningvrij een veranda en fietsenberging plaatsen na oplevering van de woning? Ik snap er namelijk vrij weinig van. In het kavelpaspoort staat dat we maximaal 20 % van de kavel tot 50 m2 mag worden gebruikt voor bijgebouw of aanbouw. Betekend dat nu dat wanneer we bijvoorbeeld een garage van 40m2 bouwen, we dan nog maar 10 m2 voor veranda/berging overhouden? Stelde deze vraag ook aan iemand van de gemeente, maar kreeg het voor mezelf niet helder. Op mijn opmerking van “dan kun je beter een heel groot hoofdgebouw met inpandige berging maken, gebruik je evenveel of misschien wel meer meters, maar dan hou je er nog 50 vergunningsvij over” kreeg ik als antwoord “ ja eigenlijk een soort van wel” met daarna een heel verhaal waar ik niks van begreep. Zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik zou het graag helder willen hebben. Onze kavel is ook nog eens een hoekkavel en grenst achter aan een klein greppeltje met daarachter weer een fietspad. Iemand die mij dit kan uitleggen?

• Huisje1
Nog even ter verduidelijking het kavelpaspoort. Als we er voor het gemak even vanuit gaan dat we het complete bouwblok benutten, hoeveel zou ik dan nog vergunningvrij mogen bijbouwen?

• Huisje1

• AlexR
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08-07 14:06
Huisje1 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:31:
Is hier iemand die goed op de hoogte is van de regels die gelden voor vergunningvrij een veranda en fietsenberging plaatsen na oplevering van de woning? ..... Iemand die mij dit kan uitleggen?
Ik weet het niet, maar heb je al gekeken op https://www.omgevingsloket.nl/ ? Misschien dat je het daaruit kan opmaken.

• Huisje1
@AlexR dankjewel, ik heb wel info gevonden op Rijksoverheid.nl maar als ik die berekening maak heb ik aan meters nagenoeg niks meer over. Hopelijk doe ik dus iets verkeerd 😜

• Elja
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 07:43

Dat willen wij ook gaan doen.
Wat betaalde je daarvoor?
Wat ik zo lees komt het op circa 1.200 euro per kamer?
Wat voor een units heb je gebruikt?
Nog goede tips om op te letten?

Rolluiken of screens vind ik best jammer voor het buitenaanzicht en Groothuisbouw levert dit zelf niet waardoor je vast zit aan achteraf opbouwen.

Photofacts; weblog over fotografie..

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Wie moet juridisch gezien het opstart protocol van de vloerverwarming aanleveren?

De tegelzetter zegt de installateur van de vloerverwarming (wat ik persoonlijk ook denk)
De installateur zegt de tegelzetter.
Stichting eigenhuis en de aannemer zegger ook de tegelzetter.
Maar sommige website zeggen weer de installateur :)

Pffff vermoeiend dit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Elja schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 07:42:
[...]

Dat willen wij ook gaan doen.
Wat betaalde je daarvoor?
Wat ik zo lees komt het op circa 1.200 euro per kamer?
Wat voor een units heb je gebruikt?
Nog goede tips om op te letten?

Rolluiken of screens vind ik best jammer voor het buitenaanzicht en Groothuisbouw levert dit zelf niet waardoor je vast zit aan achteraf opbouwen.
Wij hebben 4 units (extra stille voor op de slaapkamers) op 1 grote main unit (die staat op de garage). Kostte rond de 7K inclusief alles.

We hebben het wel door de lokale airco boer laten doen ivm onderhoud later. Dus je moet wel goeie afspraken met met de aannemer of dit mag.

We zijn er wel blij mee, nu zit alles netjes weggewerkt.

• Artbij
Tylen schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:34:
Wie moet juridisch gezien het opstart protocol van de vloerverwarming aanleveren?

De tegelzetter zegt de installateur van de vloerverwarming (wat ik persoonlijk ook denk)
De installateur zegt de tegelzetter.
Stichting eigenhuis en de aannemer zegger ook de tegelzetter.
Maar sommige website zeggen weer de installateur :)

Pffff vermoeiend dit.
Wie heeft die mannen aangestuurd? Zit alles bij de aannemer?

Met gestrekt been.

• Deleon78
@Tylen kan je toch gewoon zelf doen, voordatnde tegelaar aan de slag gaat?

• buiter
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
Is hier iemand die goed op de hoogte is van de regels die gelden voor vergunningvrij een veranda en fietsenberging plaatsen na oplevering van de woning? Ik snap er namelijk vrij weinig van. In het kavelpaspoort staat dat we maximaal 20 % van de kavel tot 50 m2 mag worden gebruikt voor bijgebouw of aanbouw. Betekend dat nu dat wanneer we bijvoorbeeld een garage van 40m2 bouwen, we dan nog maar 10 m2 voor veranda/berging overhouden? Stelde deze vraag ook aan iemand van de gemeente, maar kreeg het voor mezelf niet helder. Op mijn opmerking van “dan kun je beter een heel groot hoofdgebouw met inpandige berging maken, gebruik je evenveel of misschien wel meer meters, maar dan hou je er nog 50 vergunningsvij over” kreeg ik als antwoord “ ja eigenlijk een soort van wel” met daarna een heel verhaal waar ik niks van begreep. Zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik zou het graag helder willen hebben. Onze kavel is ook nog eens een hoekkavel en grenst achter aan een klein greppeltje met daarachter weer een fietspad. Iemand die mij dit kan uitleggen?
Helaas heb ik ook geen expertise om een correct antwoord te geven, dit kan alleen de gemeente.
Wat natuurlijk wel het uitgangspunt is: de gemeente wil voorkomen dat je door "mazen" ongebreideld je kavel gaat volbouwen.

Normaal gesproken zou je zeggen dat een hoofdgebouw met bijgebouw/aanbouw + veranda wordt toegestaan.
Tenzij het buitenproportioneel is.

Ik zou je plan voorleggen aan de gemeente en laten beoordelen of ze daar moeite mee hebben.
De onduidelijkheid over bijgebouw/aanbouw biedt wel ruimte voor interpretatie.

• Huisje1
[...]

Heb je daarnaast dan ook nog een andere vorm van verwarming op de verdieping? Twijfel zelf om alleen voor airco te gaan boven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Artbij schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:52:
[...]

Wie heeft die mannen aangestuurd? Zit alles bij de aannemer?
de tegelzetten (voor badkamer en vloer) sturen wij zelf aan. De aannemer heeft de installateur aangestuurd. Maar ze wijzen nu naar elkaar haha. Heb ondertussen het protocol binnen dus ga het uitvoeren.
Deleon78 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:54:
@Tylen kan je toch gewoon zelf doen, voordatnde tegelaar aan de slag gaat?
Ik moet het ook zelf doen. Maar moet wel weten wat ik moet doen ;) (En dat weet ik nu gelukkig).
Huisje1 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:03:
[...]

Heb je daarnaast dan ook nog een andere vorm van verwarming op de verdieping? Twijfel zelf om alleen voor airco te gaan boven.
Ja de kamers waar de airco's hangen hebben ook gewone verwarming nog. Airco units kunnen ook verwarmen maar daar gebruiken we ze niet voor.

• Artbij
Tylen schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:10:
[...]

de tegelzetten (voor badkamer en vloer) sturen wij zelf aan. De aannemer heeft de installateur aangestuurd. Maar ze wijzen nu naar elkaar haha. Heb ondertussen het protocol binnen dus ga het uitvoeren.

[...]

Ik moet het ook zelf doen. Maar moet wel weten wat ik moet doen ;) (En dat weet ik nu gelukkig).

[...]

Ja de kamers waar de airco's hangen hebben ook gewone verwarming nog. Airco units kunnen ook verwarmen maar daar gebruiken we ze niet voor.
Het kost veel tijd dat protocol. Dat is het grote nadeel dat je het u nog moet doen.

Met gestrekt been.

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Artbij schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:28:
[...]

Het kost veel tijd dat protocol. Dat is het grote nadeel dat je het u nog moet doen.
Yuup. Maar het scheelt dat de vloer er pas eind juli in komt. Dus ik heb de tijd ervoor.

Vandaag zijn ze begonnen met de tuin _/-\o_. Tuin is eerder klaar dan het huis zelf hahaha 8)

• Huisje1
buiter schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:02:
[...]

Helaas heb ik ook geen expertise om een correct antwoord te geven, dit kan alleen de gemeente.
Wat natuurlijk wel het uitgangspunt is: de gemeente wil voorkomen dat je door "mazen" ongebreideld je kavel gaat volbouwen.

Normaal gesproken zou je zeggen dat een hoofdgebouw met bijgebouw/aanbouw + veranda wordt toegestaan.
Tenzij het buitenproportioneel is.

Ik zou je plan voorleggen aan de gemeente en laten beoordelen of ze daar moeite mee hebben.
De onduidelijkheid over bijgebouw/aanbouw biedt wel ruimte voor interpretatie.
Dankjewel! Ik ga idd maar nogmaals proberen om het via de gemeente helder te krijgen. Speelt ook mee of de kavel aan de zijkant gezien wordt als openbaar toegankelijk gebied. Er ligt een greppeltje en groenstrook naast maar daaraan aansluitend ligt de weg. Ook daarover veel verschillende interpretaties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:37
Huisje1 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:15:
[...]

Dankjewel! Ik ga idd maar nogmaals proberen om het via de gemeente helder te krijgen. Speelt ook mee of de kavel aan de zijkant gezien wordt als openbaar toegankelijk gebied. Er ligt een greppeltje en groenstrook naast maar daaraan aansluitend ligt de weg. Ook daarover veel verschillende interpretaties.
Kijk ook even op https://www.ruimtelijkeplannen.nl daar kun je ook alle aanvullende regels en voorwaarden vinden. Je hebt een hoek perceel zo te zien en dan zijn er vaak nog wel wat regeltjes mbt de afstanden tot de zijgrens.

Ligt er nu een sloot of een grondwal langs het perceel? Hou daar ook rekening mee in het kader van onderhoud.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoror
NDF82 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:59:
Weet je zeker dat je mat wilt? Wij hebben dat nu, mat/structuur lak (poeder coated), want dat zou sterker zijn (minder kras gevoelig). In mijn beleving wordt het echter wel erg snel vuil. Ik kan me voorstellen dat een gladde zijdeglans afwerking minder snel vuil wordt.
Heb je voorbeeld hoe het eruit ziet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Huisje1
gumtree schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:54:
[...]

Kijk ook even op https://www.ruimtelijkeplannen.nl daar kun je ook alle aanvullende regels en voorwaarden vinden. Je hebt een hoek perceel zo te zien en dan zijn er vaak nog wel wat regeltjes mbt de afstanden tot de zijgrens.

Ligt er nu een sloot of een grondwal langs het perceel? Hou daar ook rekening mee in het kader van onderhoud.
Dankjewel, ik ga daar de regels en voorwaarden even goed doornemen. Er zijn inderdaad regels bij een hoekperceel wat aan openbaar gebied grenst. Omdat er een klein slootje en een smalle groenstrook aan de kavel grenst is het waarschijnlijk toch zo dat het niet als openbaar toegankelijk gebied wordt gezien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
Is hier iemand die goed op de hoogte is van de regels die gelden voor vergunningvrij een veranda en fietsenberging plaatsen na oplevering van de woning? Ik snap er namelijk vrij weinig van. In het kavelpaspoort staat dat we maximaal 20 % van de kavel tot 50 m2 mag worden gebruikt voor bijgebouw of aanbouw.
Dat zijn de limieten van vergunningplichtig bouwen. Het hele concept van vergunningvrij is dat die regels gelden onafhankelijk van de limieten van vergunningplichtig bouwen.
Betekend dat nu dat wanneer we bijvoorbeeld een garage van 40m2 bouwen, we dan nog maar 10 m2 voor veranda/berging overhouden?
Nee dus.
Onze kavel is ook nog eens een hoekkavel en grenst achter aan een klein greppeltje met daarachter weer een fietspad. Iemand die mij dit kan uitleggen?
Dit is een mooie basis voor discussie. Dit wordt per gemeente verschillend uitgelegd. Het verschilt ook per gemeente op je een plan op basis van vergunningvrij bouwen vooraf kunt laten toetsen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

xoror schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:15:
[...]

Heb je voorbeeld hoe het eruit ziet?

...leeg...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 10:45

Daniel

Kapitein NCC-1701
Inmiddels heeft de bouwer aangeboden een extra infiltratievoorziening in m’n tuin te leggen, op hun kosten (voor wie niet het hele topic leest: door een opeenstapeling van gebrekkige communicatie heb ik een regenpijp die niet is aangesloten 8)7) Dat is wel netjes want het is maar ten dele hun fout.

Op uitsluitsel voor het conform spec maken van de schuifpui wacht ik nog.

[Voor 7% gewijzigd door Daniel op 28-06-2020 15:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Huisje1
StevenK schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:29:
[...]

Dat zijn de limieten van vergunningplichtig bouwen. Het hele concept van vergunningvrij is dat die regels gelden onafhankelijk van de limieten van vergunningplichtig bouwen.

[...]

Nee dus.
Onze kavel is ook nog eens een hoekkavel en grenst achter aan een klein greppeltje met daarachter weer een fietspad. Iemand die mij dit kan uitleggen?
[/quote]
Dit is een mooie basis voor discussie. Dit wordt per gemeente verschillend uitgelegd. Het verschilt ook per gemeente op je een plan op basis van vergunningvrij bouwen vooraf kunt laten toetsen.
Ah dankjewel! Dan gaat het met een veranda wel goed komen ;-) Zouden we een bijgebouw van 60 m2 mogen bouwen, wanneer we dan 45m2 onder vergunning bouwen en dan nog 15m2 er vergunningvrij aan vast bouwt? Het zou dan een extra werkkamer kamer betreffen zodat er wel een muur met deur tussen beide delen komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 08-07 19:45
@NDF82 Dat lijkt eerder op wat bijzonder stof? Het glas is natuurlijk super glad maar daar blijft (bijna) net zoveel op zitten als op het aluminium.

Wij 'krijgen' Tiger 29/71289 (RAL 7016 met structuur) en dat is behoorlijk mat maar met een veel kleinere structuur dan wat er op jullie kozijn lijkt te zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoror
@NDF82 hoe lang is dat niet schoongemaakt?

Zijn er mensen met alu kozijnen in zijdeglans (antraciet/zwart)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StevenK
  • Nu online
Huisje1 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:32:
[...]

Ah dankjewel! Dan gaat het met een veranda wel goed komen ;-) Zouden we een bijgebouw van 60 m2 mogen bouwen, wanneer we dan 45m2 onder vergunning bouwen en dan nog 15m2 er vergunningvrij aan vast bouwt? Het zou dan een extra werkkamer kamer betreffen zodat er wel een muur met deur tussen beide delen komt.
Ook daar geldt weer dat het per gemeente verschilt. Strikte gemeentes zeggen: vergunningvrij mag alleen nadat de bouw klaar is, maar er zijn er ook die meteen al in de bouwaanvraag vergunningvrij bouwwerken op laten nemen.
Ik weet dat één van mijn buren in het bouwvergunning gewoon 'vergunningvrije dakkapellen' heeft opgenomen, die daarom niet meetellen voor het maximale bouwvolume dat van toepassing is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Huisje1
StevenK schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:58:
[...]

Ook daar geldt weer dat het per gemeente verschilt. Strikte gemeentes zeggen: vergunningvrij mag alleen nadat de bouw klaar is, maar er zijn er ook die meteen al in de bouwaanvraag vergunningvrij bouwwerken op laten nemen.
Ik weet dat één van mijn buren in het bouwvergunning gewoon 'vergunningvrije dakkapellen' heeft opgenomen, die daarom niet meetellen voor het maximale bouwvolume dat van toepassing is.
Bedankt, weer een stuk wijzer!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NDF82

NDF82

Doomed Space Marine

@bartvb @xoror Weer ook niet wat het is, misschien komt het van de aardappel planten van de akkers naast onze buren?

De kozijnen hebben we drie maanden geleden schoon gemaakt en behandeld met onderhoudsmiddel. Dit kozijn staat onder de carport dus zand en stof hoopt zich daar op. Zie hieronder voor nog wat foto's van een ander kozijn.

...leeg...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JtjeWtje
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 08-07 15:05
Zijn er ook mensen die bezig zijn met de bouw van een moderne rietgedekte (semi) villa?
Wij zijn aan het oriënteren en wordt maar niet wijzer over de prijzen per m2/m3 voor de bouw.
De ene partij bouwt een 200m2 bungalow voor 3.5 ton met houten gevelbekleding, de andere partij vraagt 4 ton voor een prefab twee onder een kapper met foeilelijke stenen.

https://thecitadelcompany...-buitengebied-Heino_1.jpg
https://iboc.nl/wp-conten...tuct_zwarte_spanten_5.jpg

Zoiets als dit zeg maar. Ik snap dat een groot deel in het (binnen) afwerkingsniveau zit maar dit moet toch te doen zijn voor rond de 4? Iemand met ervaringen?

[Voor 11% gewijzigd door JtjeWtje op 28-06-2020 19:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoijong
JtjeWtje schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:48:
Zijn er ook mensen die bezig zijn met de bouw van een moderne rietgedekte (semi) villa?
Wij zijn aan het oriënteren en wordt maar niet wijzer over de prijzen per m2/m3 voor de bouw.
De ene partij bouwt een 200m2 bungalow voor 3.5 ton met houten gevelbekleding, de andere partij vraagt 4 ton voor een prefab twee onder een kapper met foeilelijke stenen.

Zoiets als dit zeg maar. Ik snap dat een groot deel in het (binnen) afwerkingsniveau zit maar dit moet toch te doen zijn voor rond de 4? Iemand met ervaringen?
Niet dat ik er veel verstand van heb, maar die plaatjes kijken me een categorie hoger in prijs.......denk aan 500k of meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JtjeWtje
Hoijong schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:26:
[...]

Niet dat ik er veel verstand van heb, maar die plaatjes kijken me een categorie hoger in prijs.......denk aan 500k of meer.
De meeste partijen hebben het over een m2 prijs. Bij 'zeer luxe' afwerking is dat zo'n 1750 per m2. Bij een huis van 200m2 zou je dan uitkomen op zon 350.000 euro. Nu snap ik dat riet dekken wat duurder is dan dat, maar 5 ton voor een vrij eenvoudig ontwerp met als enige uitzondering een rieten dak en een wit gestuckte pui maakt toch geen 1.5 ton verschil?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:14
JtjeWtje schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:17:
[...]

De meeste partijen hebben het over een m2 prijs. Bij 'zeer luxe' afwerking is dat zo'n 1750 per m2. Bij een huis van 200m2 zou je dan uitkomen op zon 350.000 euro. Nu snap ik dat riet dekken wat duurder is dan dat, maar 5 ton voor een vrij eenvoudig ontwerp met als enige uitzondering een rieten dak en een wit gestuckte pui maakt toch geen 1.5 ton verschil?
De m2 en m3 prijzen die je momenteel online kunt vinden zijn niet in lijn met de daadwerkelijk prijzen.

Architect waar ik afgelopen weekend contact mee had gaf aan momenteel met 500/m3 ex BTW te rekenen (Zonder architect kosten, leges, keuken en sanitair). Zelf had ik de hoop voor zo'n 500/m3 incl. btw te kunnen bouwen - en dan ook nog met een aantal van die kostenposten die door de architect uitgesloten waren).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dengra
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 13:19
JtjeWtje schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:48:

Zo'n enorm overstek met een gigantische glaspartij eronder ga je zeker niet voor 4 ton bouwen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StevenK
  • Nu online
SquareOne schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:22:
[...]

De m2 en m3 prijzen die je momenteel online kunt vinden zijn niet in lijn met de daadwerkelijk prijzen.

Architect waar ik afgelopen weekend contact mee had gaf aan momenteel met 500/m3 ex BTW te rekenen (Zonder architect kosten, leges, keuken en sanitair). Zelf had ik de hoop voor zo'n 500/m3 incl. btw te kunnen bouwen - en dan ook nog met een aantal van die kostenposten die door de architect uitgesloten waren).
Prijzen per m2 of m3 zijn vooral richtprijzen. Keuzes in constructie, installatie en afwerking zorgen voor zulke enorme verschillen, dat je daar heel ver vanaf kunt komen te zitten. Ik heb in de afgelopen maanden een bouwer gehad die een richtprijs van 450 ex btw per m3 gaf en ook één die 650 ex btw per m3 gaf.

[Voor 8% gewijzigd door StevenK op 28-06-2020 21:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JtjeWtje
StevenK schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:38:
[...]

Prijzen per m2 of m3 zijn vooral richtprijzen. Keuzes in constructie, installatie en afwerking zorgen voor zulke enorme verschillen, dat je daar heel ver vanaf kunt komen te zitten. Ik heb in de afgelopen maanden een bouwer gehad die een richtprijs van 450 ex btw per m3 gaf en ook één die 650 ex btw per m3 gaf.
Dan zit je met een standaardhoogte van 2.6 nog onder die 1750 die ik aangaf toch? Of maak ik nu een rekenfout.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JtjeWtje
Dengra schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:30:
[...]

Zo'n enorm overstek met een gigantische glaspartij eronder ga je zeker niet voor 4 ton bouwen!
Nee check, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar dat 2e voorbeeld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online

Case_C

[Team Carrack]

JtjeWtje schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:54:
[...]

Nee check, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar dat 2e voorbeeld?
Een overstek van om en nabij de meter als je goed kijkt.

Star Citizen Tweakers Referral Code Generator - Gathering of Tweakers Incorporated - Predator 15 Review

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StevenK
  • Nu online
JtjeWtje schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:54:
[...]

Dan zit je met een standaardhoogte van 2.6 nog onder die 1750 die ik aangaf toch? Of maak ik nu een rekenfout.
2.6 is een binnenmaat. Reken maar met 2.9 minimaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JtjeWtje
StevenK schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:20:
[...]

2.6 is een binnenmaat. Reken maar met 2.9 minimaal.
Dan nog? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JtjeWtje
Case_C schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:18:
[...]

Een overstek van om en nabij de meter als je goed kijkt.
Doet dat zoveel ja? Ik hoef niet echt een overstek (wel mooi! Wellicht verkeerd voorbeeld gepakt) maar met een recht toe, recht aan bouw zit je er ook overheen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online

Case_C

[Team Carrack]

JtjeWtje schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:23:
[...]
Doet dat zoveel ja? Ik hoef niet echt een overstek (wel mooi! Wellicht verkeerd voorbeeld gepakt) maar met een recht toe, recht aan bouw zit je er ook overheen?
Verschilt natuurlijk heel erg per gebouw, maar je kap word er wel wat zwaarder van met alle gevolgen voor de verbinding naar je verdiepingsvloer. Daarbij is de woning in het plaatje al behoorlijk groot, schat zo in dat er boven de verdieping nog wel een bruikbare zolder zit.

Een groot huis + extreme kap loopt gewoon hard op qua kosten.

Star Citizen Tweakers Referral Code Generator - Gathering of Tweakers Incorporated - Predator 15 Review

Pagina: 1 ... 138 ... 141 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True