@
Dengra
Op jouw tekening staan overal deuren ingetekend, dat wil zeggen dat draairichting, en soort nog niet echt bepaald is of op dit detail nivo niet nodig is. Dat wordt vaker gedaan in ontwerpfase omdat het het tekenen sneller maakt, het wordt ook gedaan als er nog niet gekeken is naar vluchtwegen in grotere gebouwen. Als dit het ontwerp is om mee veder te gaan zou ik vragen aan de architect alle draairichtingen te tekenen en dan met deuren die 90graden open staan. Dan kan je goed zien wat het effect van een deur is in de ruimte. Een wandje 100 mm opschuiven kan dan een wereld van verschil maken.
(let niet op de schaal aanduiding, ook bij 1:100 wordt vaak type 2 gebruikt in dit soort woningbouw)
(je kan/mag natuurlijk ook zelf een potlood pakken)
Ik twijfel over de hoofdruimte in het toilet boven, ook dit zou ik even navragen/ nakijken.
Het raam en deur op 1 lijn waar ook @
iLLEVAiHCAM het over heeft kan wel echt een enorme toevoeging zijn aan de beleving van het huis, wellicht eens goed bekijken als er toch een 3d model is.
Boven zou ik overwegen om de badkamer en slaapkamer(11,36) om te wisselen en dan de (nieuwe) badkamer iets kleiner maken zodat de overloop iets groter wordt. Badkamer onder een schuine kant is niet ideal dat weet ik, maar je hebt toch al een mooie ensuite badkamer en appart toilet, zo groot hoeft je hoofd badkamer niet te zijn.

Het zou de overloop ten goede komen denk ik, dit soort hallentjes zie (en gebruik) ik vaak bij hoog stedelijke (kleine) appartementen, naar mijn mening past het wat minder bij een dergelijk huis.