Zo. na 1,5 jaar meelezen (en leren) van andermans plannen, wordt het tijd om zelf eens onze plannen met jullie te delen.
Samen met onze architect zijn we uitgekomen op onderstaand ontwerp.
Het plan is om in kwartaal 1 van 2021 te starten met de werkzaamheden.
Het perceel is 490 m2, en de tuin is gericht op het Zuid-Westen.
Bovengronds zal het huis ongeveer 800 m3 zijn. (huis: 650 m3 & garage 150 m3)
Mijn vriendin en ik hebben beiden een beroep waarbij we in de toekomst voor onszelf zouden kunnen beginnen. De garage is daarom wat aan de grote kant getekend, zodat hier later altijd een wandje in gemaakt kan worden waardoor je gemakkelijk een kantoorruimte kunt maken. Daarnaast komt er nog een lichtstraat boven de keuken, en twijfelen we of de wand tussen de garage en de bijkeuken overbodig is. Ook zullen we de WC iets dieper maken zodat dit constructief wat gemakkelijker is voor de hoogbouw.
We gaan bouwen in mijn huidige achtertuin (ik woon nog thuis), op grond wat altijd een bouwperceel is geweest en wat grenst aan een kleine rustige straat.
Hierdoor hebben we niet te maken met dubbele lasten of het tijdelijk wonen in een keet.
Het idee is daarom om zoveel mogelijk zelf te doen. (we hebben geen haast)
Ik zeg zo veel mogelijk.. omdat we beiden niet veel verder komen dan gezond boeren verstand, maar de regie willen we in ieder geval zelf doen (met hulp van familie). Daarnaast proberen we beiden naast onze fulltime-baan de taken op te pakken welke we zelf kunnen.
Voor nu zijn we gevoelsmatig op 80% van het schetsontwerp.
Er is dus nog voldoende ruimte voor inbreng van creatieve tweakers 😉
Mocht er iemand vragen hebben dan hoor ik het graag!
To be continued….
[
Voor 38% gewijzigd door
Les Paulos op 27-09-2021 08:28
]