Doorlooptijd van 1,5 - 2 jaar is heel normaal. Zeker bij de uitgebreidere vergunningtrajecten.
• Zelf begonnen in juni/juli 2019
• Ontwerp klaar in september / oktober
• Installatiewerk is nu allemaal bepaald
• Vergunningtraject is er sinds vorige week helemaal doorheen
• Bouw start (helaas pas) in mei
• Oplevering staat gepland voor eind 2020.....
Tel een maand of 2 voor alle overige zaken als vloer, badkamer etc... dus als alles meezit zit ik erin in maart 2021 in?. 1 3/4e jaar doorlooptijd. En dan heeft er niet veel tegengezeten in het vergunningtraject.
Je moet in de tussentijd ook nog allerlei zaken uitzoeken (keuken, badkamers etc) dus het gaat je ook serieus tijd kosten.
Shadow_Agent schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:08:
*knip*
Meerprijs voor een geïsoleerde garage (standaard maat 6x3 meter dacht ik) is 27.000. Dat klinkt mij als erg veel in de oren. Een niet-geïsoleerde garage met niet-geïsoleerde vloer is 20.000 euro

Kan dat goedkoper naderhand? We overwegen nu om geen garage te nemen maar mijn gevoel zegt dat het wellicht toch slim is om ten minste de vloer alvast te laten leggen. Meerprijs daarvan is mij momenteel niet bekend trouwens. Overigens is mij ook niet bekend of bij de geïsoleerde garage ook vloerverwarming krijgt. Denk het niet. Ook is er geen deur naar de woning.
*knip*
Veel bouwers vragen forse prijzen voor de bijgebouwen (garages etc), zowel mijn broer en ik zijn bezig met een nieuwbouw (bij mijn broer zijn ze ~3/4e met het metsel werk nu...) en betalen (helaas) redelijk vergelijkbare bedragen.
Je moet wel goed opletten met wat er aangeboden wordt, de duurdere garages zijn vaak wel fraaier afgewerkt etc. Zo krijg ik een dubbele garage met breedplaat vloer erboven op (waarmee je feitelijk zo een verdieping erop zou kunnen zetten) die volledig geïsoleerd is en zelfs voorzien is van vloerverwarming (niet echt nodig, maar eruit onderhandeld. Handig als ik aan de motor wil knutselen in de winter

.
Ken meerdere mensen uit de wijk waar ik kom die allerlei geweldige ideeën hadden maar uiteindelijk toch voor de optie van de aannemer gekozen hebben.
nokiaan958GB schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:22:
[...]
Je moet toch weten dat elke eigenaar van een vrijstaande woning naast de dingen die jij noemt ook beschikt over:
- tuinset
- terrasverwarmer/buitenhaard
- full-size barbeque
- (zit)grasmaaier
- kettingzaag
- kloofmachine
- kruiwagen
- fucia's in potten
- als er kinderen zijn skelter(s), kinderfietsjes,
- en eventueel je set zomervelgen, fietsdrager, dakkoffer, hoge drukspuit en autowasspullen
Ik kan een dubbele garage vanwege bovenstaande spullen alleen maar aanraden

Precies dat!
Aantal van die zaken kun je prima in een tuinhuis kwijt natuurlijk. Ik laat een dubbele garage bouwen waarbij ik 1e deel gebruik als bijkeuken (incl keukenblokje, wasbak en droogtrommel en wasmachine) en deel berging met wat de warmtepomp binnenunit en wat ruimte voor bijvoorbeeld fietsen.
2e deel is echt garage met mijn 2 (cross/enduro) motoren, gereedschap en eventueel wat fietsen. Doel is wel dat er een mogelijkheid is een auto binnen te zetten (Mini van vriendin…) al zal dat in de praktijk niet gebeuren denk ik.
Kruiwagen, grasmaaier, tuingereedschap etc komt (later) in een tuinhuisje.
[
Voor 53% gewijzigd door
Tortelli op 10-02-2020 16:22
]