Ja, in principe wel, maar je moet een goede leverancier vinden. Ik heb er vele voorbij zien komen in ons traject en de professionaliteit is regelmatig ver te zoeken (als in: iemand die van achter zijn bureau denkt een gat in de markt te hebben gevonden, en waar de dollartekens klantgerichtheid in de weg staan). Veel onderontwikkelde bedrijven/bedrijfjes die proberne geld te verdienen met een alternatieve bouwwijze.
edit: en transparantie is vaak ver te zoeken
Ik denk dat de echte HSB industrie wat dat betreft beter ontwikkeld is.
De enige waar ik achteraf een goed gevoel bij heb was Scottframe. Die maken hele wanden in één keer incl. ramen (tenminste, zo heb ik het begrepen), enhun offerte zag er professioneel uit. Was ook het enige bedrijf dat uit eigen beweging nog eens informeerde of ik nog geïnteresseerd was n.a.v. hun offerte.
De reden dat ik niet met hun in zee gegaan ben is 'buitenland'. Het leek me eenvoudiger om een bedrijf in NL te kiezen, maar ik heb een grote fout gemaakt door voor onze huidige leverancier te kiezen. Heeft 10 maanden vertraging opgeleverd, wil daar verder niet meer op ingaan (en ik wil ze noooit meer spreken). We gaan daardoor o.a. in de knel komen met de looptijd van ons bouwdepot...
Ander bedrijf waar ik een goed gevoel bij had was AVK houtbouw, maar dat was CLT en heb om andere redenen daar niet voor gekozen.
SIP wordt vaak verkocht als goedkoop bouwen, maar dat gaat in de praktijk volgens mij niet op. We zijn niet goedkoper uit dan met HSB of met CLT was geweest.
Voornaamste reden voor mij om SIP te kiezen: hoge isolatie bij dunne wanden (veel binnenruimte), gemakkelijk zelf dingen kunnen doen, weinig rotzooi/stof bij het werken (als in gips/steen frezen=stof overal)
Traditionele bouw in steen was nooit een optie, maar was vrij zeker duurder geweest
[
Voor 8% gewijzigd door
Stefke op 23-10-2019 13:02
]