Heb het 2x gehad, focus werkte na een reboot weer.Jassy schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:16:
De camera van de S7 van mijn vriendin kan ineens niet meer scherpstellen. Ze heeft zaterdag de update geinstalleerd, hoorde haar er echter vanmorgen voor het eerst over. Is dit een bekend probleem? Zowel in de camera app van Samsung als Whatsapp en een QR app stelt hij niet scherp. Hardwareprobleem?
Ik heb hem vanmorgen ook een reboot gegeven, zonder resultaat. Echter werkt het nu ineens weer. We schrijven het maar toe aan het warme weer.The_Anarchist schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:22:
[...]
Heb het 2x gehad, focus werkte na een reboot weer.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
telefoons houden niet echt van deze hitte, dus het zou zomaar kunnenJassy schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:39:
[...]
Ik heb hem vanmorgen ook een reboot gegeven, zonder resultaat. Echter werkt het nu ineens weer. We schrijven het maar toe aan het warme weer.
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Wat vaak voorkomt met hitte is:
- Camera start niet op
- Camera werkt niet goed
- Batterij weigert op te laden
- Telefoon valt uit
en batterijen die sneller leeg gaan dan met "normale" temperaturenPhntm schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:03:
Wat vaak voorkomt met hitte is:Dit is zo een beetje wat ik altijd meemaak of heb meegemaakt met hitte.
- Camera start niet op
- Camera werkt niet goed
- Batterij weigert op te laden
- Telefoon valt uit
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Verwijderd
Ik kreeg vandaag opeens een nieuwe update binnen van rond de 300MB.
Iemand enig idee wat er precies geupdate is?
Kregen wij ook opeens, vorige week.Tweddy schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:43:
Vandaag de update G930 FXXU/FPHN 2ERG2 binnen gekregen.
Vooral de beveiligingspatch van de maand juli geloof ik maar ik hoop dat het soms snelle leeglopen van de accu ook verholpen is.
Draadloos laden op onze Zon
beveiliging is weer up-to-date en verder wat "batterij optimalisaties", niks bijzonders dusVerwijderd schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 17:32:
Verwijderd
Wat ik gehoord heb camera optimalisatie, batterij optimalisatie maar vooral de beveiligingsupdate van juli.Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 17:32:
<
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2018 08:19 ]
Ik zit nog steeds met dat absurde probleem dat m'n wekker 's ochtends niet afgaat. Zelfs 3 andere third party apps geprobeerd en die hebben precies hetzelfde probleem. Support gebeld, die wisten het ook niet. Zal wel niks anders opzitten dan een factory reset te doen maar daar heb ik eigenlijk weinig zin in
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Nee heb ik niet en ook nooit gehad
. Ik heb zelfs in Apparaatonderhoud > Batterij > de wekker apps toegevoegd aan 'niet gecontroleerde apps'. Tevens Apps > Wekkerapp > Batterij > Achtergrond activiteit toestaan aangezet en nog wat andere instellingen geprobeerd maar niks helpt.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Heb je de cache al is gecleared van de "Klok/Clock" app?temp00 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:25:
Nee heb ik niet en ook nooit gehad. Ik heb zelfs in Apparaatonderhoud > Batterij > de wekker apps toegevoegd aan 'niet gecontroleerde apps'. Tevens Apps > Wekkerapp > Batterij > Achtergrond activiteit toestaan aangezet en nog wat andere instellingen geprobeerd maar niks helpt.
Verwijderd
Heb je ook e laatste versie van de clock app geïnstalleerd?temp00 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:04:
Ik zit nog steeds met dat absurde probleem dat m'n wekker 's ochtends niet afgaat. Zelfs 3 andere third party apps geprobeerd en die hebben precies hetzelfde probleem. Support gebeld, die wisten het ook niet. Zal wel niks anders opzitten dan een factory reset te doen maar daar heb ik eigenlijk weinig zin in
https://www.sammobile.com/?post_type=apk-version&s=clock
@Iedereen: bedankt voor de reacties. Cache clearen zal idd niet veel helpen aangezien het ook met 'nieuwe' third party apps gebeurd. De laatste versie van de klok app heb ik.
Het lijkt overigens alsof het met een tijd niet gebruiken van de tel en flight mode te maken heeft. Als ik de tel in DND of normale stand zet, gaat het alarm netjes af. Vreemd want voorheen was flight mode nooit een probleem.
Het lijkt overigens alsof het met een tijd niet gebruiken van de tel en flight mode te maken heeft. Als ik de tel in DND of normale stand zet, gaat het alarm netjes af. Vreemd want voorheen was flight mode nooit een probleem.
Je kan ook nog proberen de cache van het volledige systeem te wissen in de recovery modus. Want het systeem moet de events voor de klok-applicaties verwerken en als dat niet (goed) werkt zal de standaard klok evenals third party klokken niet werken.
heb gisteren pas de upgrade gedaan naar android 8 en vervolgens nog de juli-update er achteraan. Ben erg tevreden. Geen problemen, geen rare nieuwe irritante dingen of allerlei instellingen opnieuw moeten doen. Blij met dit toestel. Mag ook wel eens gezegd
Heeft iemand al de Nederlandstalige Google Assistent op zijn S7?
neen, wel de Engelse, maar moet hem steeds activeren (ook tijdens een "gesprek"), ik had ook vernomen dat het niet goed zal werken op Samsung telefoons i.v.m. Bixby.RoccoS schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:30:
Verwijderd
Er is een topic over Google Assistent waar dit alles besproken wordt.RoccoS schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:30:
Misschien is dat interessant voor je.[Google Assistent] Ervaringen & Discussie
S7 heeft officieel geen Bixby.mongkut schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:33:
[...]
neen, wel de Engelse, maar moet hem steeds activeren (ook tijdens een "gesprek"), ik had ook vernomen dat het niet goed zal werken op Samsung telefoons i.v.m. Bixby.
Google assistent het werkt best goed. Je kunt het side loaden maar je moet de taal van je S7 op Engels zetten. Het werkt prettig alleen voor als nog alleen in het engels.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2018 16:11 ]
En weer een update beschikbaar van 61mb. Geen nieuwe beveiligingspatch, dus bugfixes?
Misschien iets te maken met onderstaande (Meltdown) kwetsbaarheid: (jammer dat het changelog opnieuw erg summier is)The_Anarchist schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:23:
En weer een update beschikbaar van 61mb. Geen nieuwe beveiligingspatch, dus bugfixes?
https://www.agconnect.nl/...&io_utm_social=newsletter
[ Voor 5% gewijzigd door bluecupra op 08-08-2018 14:08 ]
Voor de liefhebber: Ik had wat last van battery drain (laatste officiele update, factory reset bij 8.0). Met Package disabeler pro deze XML toegepast: https://android.gadgethac...our-galaxy-s8-s8-0177917/
De S7 loopt stand-by niet zo hard meer leeg
.
De S7 loopt stand-by niet zo hard meer leeg
[ Voor 4% gewijzigd door The_Anarchist op 08-08-2018 14:18 ]
Dit is voor de S8, werkt dit ook voor de S7?The_Anarchist schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:18:
Voor de liefhebber: Ik had wat last van battery drain (laatste officiele update, factory reset bij 8.0). Met Package disabeler pro deze XML toegepast: https://android.gadgethac...our-galaxy-s8-s8-0177917/
De S7 loopt stand-by niet zo hard meer leeg.
Ja; onzinnige Google/Samsung packages zijn blijkbaar hetzelfde. Er zijn ook wel lijstjes te vinden voor de S7.
Mensen die ervaren dat de batterij minder wordt na 1 jaar, laat je batterij vervangen. Heb dit onder garantie gedaan, mijn originele batterij had na 1 jaar en paar maanden de helft van haar capaciteit nog...
Kwalijke zaak eerlijk gezegd en weet niet of het zin heeft om dit bij Samsung te melden.
Kwalijke zaak eerlijk gezegd en weet niet of het zin heeft om dit bij Samsung te melden.
Als ik mijn S7 aansluit op de USB-aansluiting in mijn auto dan krijg ik op mijn telefoon telkens een melding in de trant van 'geeft u toestemming voor het benaderen van gegevens op de telefoon'. Ik klik dan op OK, maar de volgende keer dat ik de telefoon aansluit krijg ik het weer. Weet iemand hoe je dit uitzet?
(mijn auto heeft overigens mirrorlink-ondersteuning, dus de usb-poorten doen naast opladen dus ook data, maar dat wil ik wel zo houden).
(mijn auto heeft overigens mirrorlink-ondersteuning, dus de usb-poorten doen naast opladen dus ook data, maar dat wil ik wel zo houden).
Iets met Smart Lock misschien? Voor bluetooth werkt het wel voor zover ik het weet, misschien voor USB ook.Palomar schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:05:
Als ik mijn S7 aansluit op de USB-aansluiting in mijn auto dan krijg ik op mijn telefoon telkens een melding in de trant van 'geeft u toestemming voor het benaderen van gegevens op de telefoon'. Ik klik dan op OK, maar de volgende keer dat ik de telefoon aansluit krijg ik het weer. Weet iemand hoe je dit uitzet?
ik speel geen spelletjes, kijk er geen video's op ,speel er geen muziek op.ozzynator schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:58:
[...]
Dat haal ik nog niet als ik hem uit zet......
heb altijd wifi aan staan, maar BT zet ik alleen aan als ik met de auto weg ga of als ik een foto naar m'n laptop wil sturen...
ik bel weinig ,, maar gebruik whatsapp en de (zakelijke) mail veel en de camera.
niet gehindert door enige vorm van inzicht
Bij mij begint de laatste tijd de batterij echt slecht te worden. Nu ben ik nooit kapot geweest van de batterijduur, tov een moto g.. in mijn geval de eerste met 4g en de G3.
Waar de G3 in de avond nog 30% over had, moest de S7 absoluut aan de lader..
Maar goed, de laatste tijd moet ik hem gewoon opladen op het werk. Hij verliest gerust 10% per uur zonder iets te doen.
Ik heb nog 2100MAh over volgens een app, maar zit nu wel te twijfelen... Telefoon is 20 maanden oud, en uit de garantie zal dit wel niet meer kunnen.
Zijn hier ervaringen met vervangen voor €50 oid?
Waar de G3 in de avond nog 30% over had, moest de S7 absoluut aan de lader..
Maar goed, de laatste tijd moet ik hem gewoon opladen op het werk. Hij verliest gerust 10% per uur zonder iets te doen.
Ik heb nog 2100MAh over volgens een app, maar zit nu wel te twijfelen... Telefoon is 20 maanden oud, en uit de garantie zal dit wel niet meer kunnen.
Zijn hier ervaringen met vervangen voor €50 oid?
[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 13-08-2018 18:21 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Heb de s7 edge nu al anderhalf jaar.. Maar nog altijd tevreden. Geen klachten over de batterij en haal ook makkelijk einde van de dag. Binnenkort over naar hopelijk een xiaomi mi mix 3,maar tot die tijd geniet ik van deze telefoon.
Het enige wat ik doe is om de paar maanden de rom verversen of vervangen. Mijn sot is ook makkelijk 5 tot 6 uur.. Dus ik snap ook eerlijk gezegd niet hoe het kan dat bij anderen de batterij zo slecht is, of doe ik iets totaal anders dan die mensen..?
Ik vroeg mij ook af, hoe kun je zien of je scherm ingebrand is? Dit is bij mij niet het geval nu, want ik maak gebruik van smart pixels dus dat zal mij niet overkomen denk ik. Maar ik was benieywd wat je dan zag of merkte aan het scherm..
Het enige wat ik doe is om de paar maanden de rom verversen of vervangen. Mijn sot is ook makkelijk 5 tot 6 uur.. Dus ik snap ook eerlijk gezegd niet hoe het kan dat bij anderen de batterij zo slecht is, of doe ik iets totaal anders dan die mensen..?
Ik vroeg mij ook af, hoe kun je zien of je scherm ingebrand is? Dit is bij mij niet het geval nu, want ik maak gebruik van smart pixels dus dat zal mij niet overkomen denk ik. Maar ik was benieywd wat je dan zag of merkte aan het scherm..
Ik zie bij mijn scherm bovenin altijd de iconen van de statusbalk, en het is daar lichter van kleur. Dus heel duidelijk ingebrandbanananas schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:36:
Heb de s7 edge nu al anderhalf jaar.. Maar nog altijd tevreden. Geen klachten over de batterij en haal ook makkelijk einde van de dag. Binnenkort over naar hopelijk een xiaomi mi mix 3,maar tot die tijd geniet ik van deze telefoon.
Met dat erbij zit ik toch te denken of een overstap naar een G5Splus geen betere optie is voor mij...
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik heb mijn batterij laten vervangen, merkbaar positief verschil. Om de slijtage wat te verminderen heb ik snelladen uit gezet en laad hem op tot max 80%.
Ik heb sinds ik mij Galaxy S7 non-edge gekocht heb in 09/2017, met accubattery bijgehouden hoe hard de batterij achteruit is gegaan.
Ik probeer zoveel mogelijk te laden met 5V/2A, en zoveel mogelijk tussen 20%-80% te blijven.
Bij aankoop : 2884mAh
Vandaag, 330 dagen later :

De laatste metingen na het opladen zitten op 2450mAh ongeveer. Elke dag verliest de batterij dus ongeveer 1.3mAh aan capaciteit.
Ik probeer zoveel mogelijk te laden met 5V/2A, en zoveel mogelijk tussen 20%-80% te blijven.

De laatste metingen na het opladen zitten op 2450mAh ongeveer. Elke dag verliest de batterij dus ongeveer 1.3mAh aan capaciteit.
Is dit voor alle telefoons zo normaal? Of alleen Samsung?DatraxZ schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:38:
Ik heb sinds ik mij Galaxy S7 non-edge gekocht heb in 09/2017, met accubattery bijgehouden hoe hard de batterij achteruit is gegaan.
[afbeelding]
Ik had dit vanochtend ook, was gelukkig al wel wakkerVerwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:56:
[...]
Heb je ook e laatste versie van de clock app geïnstalleerd?
https://www.sammobile.com/?post_type=apk-version&s=clock
Ik denk dat de batterij capaciteit van de nieuwere modellen minder snel achteruit gaat.dutchnltweaker schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:22:
[...]
Is dit voor alle telefoons zo normaal? Of alleen Samsung?
De degradatie van batterij capaciteit is ook in grote mate afhankelijk van hoe er met de batterij is omgegaan.
Elke dag snelladen tot 100% zal de batterij sneller doen verslijten dan trager laden tot 80%. Warmte is ook een belangrijke factor.
Misschien zijn er nog mensen hier op het forum die dit opvolgen en hun accubattery status kunnen posten.
netjes netjes. ik gebruik die app nu een half jaar en ben van 82% naar 79% gegaan (heb nu nog 2849 van de 3600mah). altijd snelladen aan en snachts opladen, ik weet het het is slecht maar hoef toch nog maar half jaar met dit toestel te doen + langzaam opladen duurt een uur of 8 tot ie vol is en ik slaap soms maar 7 uurDatraxZ schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:38:
[afbeelding]

Ik kreeg gisteravond ineens een update (G930FXXU2ERGE) van ruim 446 MB (!) binnen. Hij bevatte de beveiligingspatch van de maand juli, verder heb ik nog geen nieuwe dingen ervaren.
[ Voor 4% gewijzigd door geertvduin op 16-08-2018 21:48 ]
Weet iemand of je het homescreen in landscape modus kan gebruiken zoals op de s9 sinds de Nougat update ? Ik kan de functie nergens in de instellingen vinden.
die update is al een weekje uit, https://www.galaxyclub.nl...update-geen-nieuwe-patch/geertvduin schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:48:
Ik kreeg gisteravond ineens een update (G930FXXU2ERGE) van ruim 446 MB (!) binnen. Hij bevatte de beveiligingspatch van de maand juli, verder heb ik nog geen nieuwe dingen ervaren.
kan niettweakerjunior schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:01:
Weet iemand of je het homescreen in landscape modus kan gebruiken zoals op de s9 sinds de Nougat update ? Ik kan de functie nergens in de instellingen vinden.
Helaas
Mijn GS7 van een jaar oud zit op 86% battery health. Ik kom daar nog makkelijk de dag mee door, soms 2. Ik laad altijd op tot 100% (tenzij iemand een tool weet die het laden automatisch stopt bij X procent? Geen zin om zelf in de gaten te moeten houden, of te moeten reageren op een alarm namelijk). Fastcharge staat sinds een half jaar uit. Dus over nog een jaar zit hij op 70% vermoed ik. Acceptabel. En daarna wil ik toch langzaam wel een nieuwe gok ik.
[ Voor 5% gewijzigd door woekele op 17-08-2018 12:14 ]
Na aanleiding van dit topic ook eens AccuBattery op mijn goed gebruikte S7 Edge van 2 en half jaar oud gezet. De conclusie van de app is dat van de 3600mAh nog 2536mAh over is. Wat uitkomt op 70%.
Ik snellaad de telefoon altijd gewoon tot 100% vol.
De accu is de laatste tijd zeker niet meer voldoende om met enigszins normaal gebruik de dag door te komen,
Ik snellaad de telefoon altijd gewoon tot 100% vol.
De accu is de laatste tijd zeker niet meer voldoende om met enigszins normaal gebruik de dag door te komen,
[ Voor 7% gewijzigd door Toekan op 17-08-2018 11:02 ]
Ik heb er een nieuwe accu in laten zetten.. Ben benieuwd!
Bij zo'n Samsung service winkel voor €75? Ik twijfel nog...Reneger schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:23:
Ik heb er een nieuwe accu in laten zetten.. Ben benieuwd!
Online kan je voor ongeveer 2 tientjes een batterij plus gereedschap kopen om het zelf doen. Alleen is je telefoon daarna niet meer waterdicht.BOEFJE_NL schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:29:
[...]
Bij zo'n Samsung service winkel voor €75? Ik twijfel nog...
Wellicht dat dit meer iets is voor het support topic, maar mijn S7 Edge heeft wéér last van flinke burnin (je ziet bijv. het Google toetsenbord ingebrand staan, de bovenste balk nog veel erger. Zeer irritant bij meldingen). Het scherm is begin dit jaar al vervangen vanwege dit feit.
Stel dat ik hem opnieuw aan zou melden, zou het dan gewoon weer vervangen worden? Het is nog erger dan de vorige keer om eerlijk te zijn. Vorige keer gebruik gemaakt van de express service, tot grote tevredenheid. Zou natuurlijk wel zuur zijn dat als ik 25 euro betaal voor die service, ik ook nog 36 euro mag aftikken als ze besluiten het scherm toch niet te vervangen
(niet dat ik mag klagen, die panelen kosten een godsvermogen)
Die batterij drain is overigens wel zeer irritant aan het worden, ik heb gemiddeld zo'n 10% accu eraf per uur, met spaarstand aan en helderheid op de helft. Mijn accu is bij die eerste reparatie overigens ook vervangen, en AccuBattery geeft 94% health aan. Zo veel lijkt dat dus niet uit te maken op die drain. Maar goed, verder nog wel tevreden over de telefoon, ik heb hem op 2 maanden na 2 jaar. Je merkt dat de camera nogal achter begint te lopen op moderne toestellen en aangezien je min of meer verplicht bent spaarstand te gebruiken is de snelheid af en toe ook een beetje irritant
Stel dat ik hem opnieuw aan zou melden, zou het dan gewoon weer vervangen worden? Het is nog erger dan de vorige keer om eerlijk te zijn. Vorige keer gebruik gemaakt van de express service, tot grote tevredenheid. Zou natuurlijk wel zuur zijn dat als ik 25 euro betaal voor die service, ik ook nog 36 euro mag aftikken als ze besluiten het scherm toch niet te vervangen
Die batterij drain is overigens wel zeer irritant aan het worden, ik heb gemiddeld zo'n 10% accu eraf per uur, met spaarstand aan en helderheid op de helft. Mijn accu is bij die eerste reparatie overigens ook vervangen, en AccuBattery geeft 94% health aan. Zo veel lijkt dat dus niet uit te maken op die drain. Maar goed, verder nog wel tevreden over de telefoon, ik heb hem op 2 maanden na 2 jaar. Je merkt dat de camera nogal achter begint te lopen op moderne toestellen en aangezien je min of meer verplicht bent spaarstand te gebruiken is de snelheid af en toe ook een beetje irritant
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Dan is er vast software-matig iets mis op je telefoon, gare apps bijvoorbeeld... Want die drain is niet normaal.
Ik heb drie keer gedaan wat jij voorsteld, alleen zijn dat neppe accu's. Wel met Samsung logo etc. maar na een maandje gebruik kon ik alweer drie keer per dag opladen. De derde die ik van ze kreeg stond na twee weken al bol en dat is ronduit gevaarlijk bij dit soort accu's.Toekan schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:33:
[...]
Online kan je voor ongeveer 2 tientjes een batterij plus gereedschap kopen om het zelf doen. Alleen is je telefoon daarna niet meer waterdicht.
Op vakantie heb ik het voor omgerekend 30 euro laten vervangen(met nieuwe achterkant) en nu werkt ie weer naar behoren.
Goedkoop is echt duurkoop in dit geval.
Ik heb het toestel al eens ge-factory-reset. Een app als Snapchat gebruik ik wel redelijk vaak, die is ook ingebrand te zien. Snapchat zuipt natuurlijk wel als een malle (camera, GPS, hoop CPU) maar mijn vriendin heeft bij wijze van spreken nog 60% accu als ik er 10 heb. Ze heeft een J7 2017, die wel dezelfde capaciteit heeft maar wel een jaar ouder is.woekele schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:51:
Dan is er vast software-matig iets mis op je telefoon, gare apps bijvoorbeeld... Want die drain is niet normaal.
Ik denk dat ik hem dan weer aan ga melden, niet geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen haha.
Bedankt voor het delen. Dan laat ik dat spul mooi links liggen.atillicious schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:10:
[...]
Ik heb drie keer gedaan wat jij voorsteld, alleen zijn dat neppe accu's. Wel met Samsung logo etc. maar na een maandje gebruik kon ik alweer drie keer per dag opladen. De derde die ik van ze kreeg stond na twee weken al bol en dat is ronduit gevaarlijk bij dit soort accu's.
Op vakantie heb ik het voor omgerekend 30 euro laten vervangen(met nieuwe achterkant) en nu werkt ie weer naar behoren.
Goedkoop is echt duurkoop in dit geval.
ik gebruik snapchat ook wel redelijk vaak, maar je batterij gaat alleen snel leeg als je locatie op hoge precisie hebt staan en/of je in snapchat die locatiekaart aan hebt staan. gps dus lekker op batterijbesparing zetten en locatiefunctie in snapchat uitzetten. je gaat schrikken hoeveel verschil dat maaktKuusj schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:00:
[...]
Ik heb het toestel al eens ge-factory-reset. Een app als Snapchat gebruik ik wel redelijk vaak, die is ook ingebrand te zien. Snapchat zuipt natuurlijk wel als een malle (camera, GPS, hoop CPU) maar mijn vriendin heeft bij wijze van spreken nog 60% accu als ik er 10 heb. Ze heeft een J7 2017, die wel dezelfde capaciteit heeft maar wel een jaar ouder is.
Ik denk dat ik hem dan weer aan ga melden, niet geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen haha.
Zal ik eens proberengiovanni2903 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:15:
[...]
ik gebruik snapchat ook wel redelijk vaak, maar je batterij gaat alleen snel leeg als je locatie op hoge precisie hebt staan en/of je in snapchat die locatiekaart aan hebt staan. gps dus lekker op batterijbesparing zetten en locatiefunctie in snapchat uitzetten. je gaat schrikken hoeveel verschil dat maakt
Gisteren overigens mijn toestel laten ophalen voor reparatie, krijg net bericht dat hij weer gerepareerd terug komt. Aangezien het de express service betreft heb ik hem vanavond alweer in handen met een gloedjenieuw S7 Edge scherm. Met een beetje geluk is de accu ook weer vervangen
Samsung heeft niet zo'n goede klant aan mij ben ik bang. Het toestel t.w.v. destijds 729,- voor 250,- kunnen krijgen via wat abbo en cashback 'trucjes', en nu ook al 2x zo'n vreselijk duur scherm onder garantie laten vervangen. Vind het nog steeds een fijn toestel, maar dat inbranden is toch wel vervelend.
Edit: alsof de duivel er mee speelt.. links, iets hoger dan het midden, is er een soort dode plek in het touchscreen. Als ik er overheen ga registreert de telefoon het als een klik. Al 2 mensen per ongeluk gebeld op Whatsapp op 1 uur tijd dus morgen maar weer gaan bellen
Edit 2: dit begint weer leuk te worden

Daarop contact opgenomen met het bedrijf wat mijn telefoon de afgelopen 2x heeft gerepareerd. Excuses en dergelijke, maar daar koop ik natuurlijk weinig voor. Het enige wat ze me concreet kon bieden was een e-mail adres om een klacht in te dienen omdat dit de 3de keer was. 4,75 euro aan 0900 kosten verder is de conclusie dus dat ik weer een Express service mag gaan betalen. 80 euro aan reparatie gerelateerde kosten bij een toestel onder garantie

Klachtenmail is een A4'tje vol, eens kijken wat daar op gezegd gaat worden.
[ Voor 44% gewijzigd door Kuusj op 24-08-2018 16:07 ]
Sinds een paar dagen heb ik last van als ik iemand opbel, dat ik de andere kant vaak niet hoor, en als ik daarna weer op bel (1of 2X) de andere kant wel goed hoor.
Dit is gebeurd na dat ik de laatste firmware had geïnstalleerd (G930FXXU2ERGE) voor mijn Galaxy S7 SM-G930F.
Iemand meer last van?
Dit is gebeurd na dat ik de laatste firmware had geïnstalleerd (G930FXXU2ERGE) voor mijn Galaxy S7 SM-G930F.
Iemand meer last van?
nee hebt nergens last van .mongkut schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:17:
Sinds een paar dagen heb ik last van als ik iemand opbel, dat ik de andere kant vaak niet hoor, en als ik daarna weer op bel (1of 2X) de andere kant wel goed hoor.
Iemand meer last van?
Geinig, mijn toestel na de vakantie opgestuurd i.v.m. accu. Toestel in 2 dagen weer gekregen en de accu leek wat beter te gaan in het begin maar dat fluctueerde erg.. en ik kreeg er nog eens bij na de reparatie dat me toestel gewoon of compleet vastliep of zichzelf opnieuw opstart.Kuusj schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:31:
[...]
Zal ik eens proberen![]()
Gisteren overigens mijn toestel laten ophalen voor reparatie, krijg net bericht dat hij weer gerepareerd terug komt. Aangezien het de express service betreft heb ik hem vanavond alweer in handen met een gloedjenieuw S7 Edge scherm. Met een beetje geluk is de accu ook weer vervangen.
Samsung heeft niet zo'n goede klant aan mij ben ik bang. Het toestel t.w.v. destijds 729,- voor 250,- kunnen krijgen via wat abbo en cashback 'trucjes', en nu ook al 2x zo'n vreselijk duur scherm onder garantie laten vervangen. Vind het nog steeds een fijn toestel, maar dat inbranden is toch wel vervelend.
Edit: alsof de duivel er mee speelt.. links, iets hoger dan het midden, is er een soort dode plek in het touchscreen. Als ik er overheen ga registreert de telefoon het als een klik. Al 2 mensen per ongeluk gebeld op Whatsapp op 1 uur tijd dus morgen maar weer gaan bellen.
Edit 2: dit begint weer leuk te wordenContact gehad met Samsung, conclusie was óf naar een reparatiepunt óf weer aanmelden voor reparatie. Het is al lastig om zo'n punt te zoeken bij mij in de buurt (de enige is in Maastricht, die biedt geen 1-uurs service dus staat niet op de afspraak maak pagina). Toch maar langs gegaan, blijkt de reparateur ziek. Medewerkster kon mij wel vertellen dat een ingebrand scherm nooit onder de garantie zou vallen. Op vertoon van de 2 reparatiebrieven en een opmerking mijnerzijds dat een defect touchscreen niks met de vorige schermen te maken had, zij mevrouw dat een defect touchscreen waarschijnlijk ook niet onder de garantie zou vallen
Jaja. Ik kon wel mailen maandag. Daar heb ik dus geen vertrouwen meer in.
Daarop contact opgenomen met het bedrijf wat mijn telefoon de afgelopen 2x heeft gerepareerd. Excuses en dergelijke, maar daar koop ik natuurlijk weinig voor. Het enige wat ze me concreet kon bieden was een e-mail adres om een klacht in te dienen omdat dit de 3de keer was. 4,75 euro aan 0900 kosten verder is de conclusie dus dat ik weer een Express service mag gaan betalen. 80 euro aan reparatie gerelateerde kosten bij een toestel onder garantieToch maar weer aangemeld, want hier is niet mee te werken.
Klachtenmail is een A4'tje vol, eens kijken wat daar op gezegd gaat worden.
Destijds ook met cashback actie anderhalf jaar geleden voor een hele nette prijs kunnen krijgen trouwens, toestel niet meer te maken en ze hebben geen vervangende s7 edge meer. Aanbod een gloednieuwe S8, hebben meer mensen die aanbod gekregen trouwens?
Wat heb je zelf al geprobeerd? Misschien even een andere simkaart erbij pakken als je die mogelijkheid hebt?mongkut schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:17:
Iemand meer last van?
Misschien wachten tot er een nieuwe update uit is of je toestel op Fabrieksinstelling zetten.
Zelf een paar keer gehad ook al, met de laatste firmware versie. Hiervoor trouwens ook almongkut schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:17:
Iemand meer last van?
Gisteren heb ik op mijn S7 Edge en de "normale" S7 van mijn vriendin de beveiligings-updates van augustus 2018 gedownload en geinstalleerd. Had ik niet meer verwacht eigenlijk dat deze beschikbaar gesteld zouden worden
Heb jij via de winkelier garantie geclaimd of direct bij Samsung? Ik namelijk het tweede omdat Mobiel.nl me doorverwees naar Samsung ipv zelf actie te ondernemen (ook lekker eigenlijk...).dutchnltweaker schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 07:48:
[...]
Geinig, mijn toestel na de vakantie opgestuurd i.v.m. accu. Toestel in 2 dagen weer gekregen en de accu leek wat beter te gaan in het begin maar dat fluctueerde erg.. en ik kreeg er nog eens bij na de reparatie dat me toestel gewoon of compleet vastliep of zichzelf opnieuw opstart.
Destijds ook met cashback actie anderhalf jaar geleden voor een hele nette prijs kunnen krijgen trouwens, toestel niet meer te maken en ze hebben geen vervangende s7 edge meer. Aanbod een gloednieuwe S8, hebben meer mensen die aanbod gekregen trouwens?
Mijn telefoon ligt nu weer bij het reparatiecentrum, ik heb nog geen reactie op de klacht die ik heb ingediend. Het zou me eerlijk gezegd verbazen als ze een andere telefoon aanbieden, maar er zit nu wel al voor ruim 1000€ aan nieuw scherm in dat apparaat. Ik hoop voor ze dat ze het ding nu wel fatsoenlijk testen, want als er weer een defect aan is steek ik het apparaat liever in brand dan dat ik hem weer een dag kwijt ben. Ik heb een Moto G2 liggen, maar de snelheid van dat ding doe ik mijn spreekwoordelijke ergste vijand nog niet aan.
Nou ja, in mijn ogen zou het belachelijk zijn als er geen update meer kwam... Denk eraan: dit waren toestellen die bij de launch 699,- (S7) en 799,- (S7 Edge) hebben gekost. Ze zijn 'pas' 2,5 jaar oud. Na 2,5 jaar geen enkele update meer krijgen zou van de zotte zijn. Het is pas van de afgelopen iOS update dat mijn iPad 4 die niet meer krijgt. Een apparaat van eind 2012 dat tot begin 2018 grote updates heeft gehad. Dat zijn 5 jaar, dat is in mijn ogen goed.bluecupra schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:34:
Gisteren heb ik op mijn S7 Edge en de "normale" S7 van mijn vriendin de beveiligings-updates van augustus 2018 gedownload en geinstalleerd. Had ik niet meer verwacht eigenlijk dat deze beschikbaar gesteld zouden worden
Zo is er nu ook weer een soort aanbieding voor de S9, zodat je die voor uiteindelijk 444,- kan krijgen (zie pepper.com). Ik heb weer even staan twijfelen, maar besefte me dat het eigenlijk een beetje raar is om een nieuw toestel te kopen 'just cause' of 'omdat het kan'. Dat de Snapdragon 400 met 512mb RAM uit mijn Moto G2 niet meer geschikt is voor de meest basale taken mag ik niet echt van opkijken (en dan zal dat vooral aan de hoeveelheid RAM liggen), maar een Snapdragon 820 met 4GB ram is gewoon nog steeds meer dan zat voor de dingen die ik doe (40% Snapchat, 20% Youtube, 20% Netflix, 10% Whatsapp en voor de rest wat browsen). Maar goed, zo is er over alles wel wat te zeggen natuurlijk, de telefoon gaat nu zijn garantieperiode uit en dat is al genoeg spanning op zichzelf
[ Voor 36% gewijzigd door Kuusj op 28-08-2018 13:53 ]
Niet via mobiel.nl , Samsung bood dit uit haar zelf al aanKuusj schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:03:
[...]
Heb jij via de winkelier garantie geclaimd of direct bij Samsung? Ik namelijk het tweede omdat Mobiel.nl me doorverwees naar Samsung ipv zelf actie te ondernemen (ook lekker eigenlijk...).
Mijn telefoon ligt nu weer bij het reparatiecentrum, ik heb nog geen reactie op de klacht die ik heb ingediend. Het zou me eerlijk gezegd verbazen als ze een andere telefoon aanbieden, maar er zit nu wel al voor ruim 1000€ aan nieuw scherm in dat apparaat. Ik hoop voor ze dat ze het ding nu wel fatsoenlijk testen, want als er weer een defect aan is steek ik het apparaat liever in brand dan dat ik hem weer een dag kwijt ben. Ik heb een Moto G2 liggen, maar de snelheid van dat ding doe ik mijn spreekwoordelijke ergste vijand nog niet aan.
Ik doe het nu met een s4 maar wordt er ook niet zo vrolijk van...
Ah, in dat gevaldutchnltweaker schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:50:
[...]
Niet via mobiel.nl , Samsung bood dit uit haar zelf al aan.
Ik doe het nu met een s4 maar wordt er ook niet zo vrolijk van....
Het duurt lang deze keer, normaal was het toestel al rond 12:00 klaar, nu om 14:00 nog steeds niks. Dat terwijl 'ie vanavond weer lekker warm thuis hoort te zijn. Ik verwacht of een telefoontje/mail dat ze niks kunnen vinden, of een aanbod.
samsung heeft zelf gezegt dat ze nog beveiligingsupdates blijven doorvoeren voor de s7. denk dat dit nog tot mei is, want rond die tijd komt ook de s10 uit en is de s7 al 3 jaar oud.bluecupra schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:34:
Inmiddels een mail ontvangen over mijn bericht.
Beetje vaag allemaal. Ze hebben een verzoek ingediend bij Samsung om het toestel te mogen crediteren. Maar dit gaat naar de partij waar ik het toestel gekocht heb.
Of de verkopende partij (Mobiel.nl) nu contact met mij op neemt of dat ik dit zelf moet doen is niet duidelijk. En welk bedrag ik terug ga krijgen is dus ook niet duidelijk. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Het toestel los kopen zou destijds 729€ hebben gekost volgens de factuur, en ik heb 408€ overgemaakt (ivm abbo). Het eerste bedrag zal er wel niet in zitten haha.
Beetje vaag allemaal. Ze hebben een verzoek ingediend bij Samsung om het toestel te mogen crediteren. Maar dit gaat naar de partij waar ik het toestel gekocht heb.
Of de verkopende partij (Mobiel.nl) nu contact met mij op neemt of dat ik dit zelf moet doen is niet duidelijk. En welk bedrag ik terug ga krijgen is dus ook niet duidelijk. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Het toestel los kopen zou destijds 729€ hebben gekost volgens de factuur, en ik heb 408€ overgemaakt (ivm abbo). Het eerste bedrag zal er wel niet in zitten haha.
ineens gaan onze S7's behoorlijk meer stroom verbruiken terwijl de laatste updates verbeteringen gaven.
we hebben 3 van die S7 fijn toestel maar steeds updates voor apps die we niet gebruiken maar ook niet kunnen verwijderen ,, en een custom rom wil ik niet want dan werkt de camera minder goed
we hebben 3 van die S7 fijn toestel maar steeds updates voor apps die we niet gebruiken maar ook niet kunnen verwijderen ,, en een custom rom wil ik niet want dan werkt de camera minder goed
Ik ben zelf weer teruggegaan naar Nougat, dit kan via ODIN. Het kan ook geen kwaad om eens in de zoveel (grote) updates, de telefoon volledig te resetten en weer van vooraf aan te starten.dj.verhulst schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:21:
ineens gaan onze S7's behoorlijk meer stroom verbruiken terwijl de laatste updates verbeteringen gaven.
Wat betreft Custom ROM en dat de camera dan minder werkt: dat geldt in principe alle als je een AOSP (niet Samsung Touchwizz) ROM gaat flashen. Sterker nog in veel van de huidige TouchWizz based ROMS zitten zelfs verbeteringen die de kwaliteit ten goed zou moeten komen.
2,5 jaar oud? Ik heb die van mij +- een 6 maanden geleden bij Mediamarkt gekocht omdat ik liever wat minder betaal voor een degelijk toestel dan een m.i. absurd bedrag voor een huidig flagship neer te leggen. Anyway, m'n punt is, bij bijv. Mediamarkt lagen kratten vol met nieuwe S7's, dat waren volgens mij niet allemaal oude voorraden. Het toestel mag dan idd 2,5 geleden zijn geintroduceerd, zolang Samsung ze nog steeds aan retailers verkoopt, mogen ze wat mij betreft lekker nog een paar jaar updates uitbrengenKuusj schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:03:
[...]
[...]
Nou ja, in mijn ogen zou het belachelijk zijn als er geen update meer kwam... Denk eraan: dit waren toestellen die bij de launch 699,- (S7) en 799,- (S7 Edge) hebben gekost. Ze zijn 'pas' 2,5 jaar oud. Na 2,5 jaar geen enkele update meer krijgen zou van de zotte zijn. Het is pas van de afgelopen iOS update dat mijn iPad 4 die niet meer krijgt. Een apparaat van eind 2012 dat tot begin 2018 grote updates heeft gehad. Dat zijn 5 jaar, dat is in mijn ogen goed.
[..]
Dat zou de ideale of misschien wel normale situatie zijn inderdaad, maar helaas werkt het zo vaak niet en vooral niet bij Android telefoons van Samsung. Ongeveer 3 jaar na release is het meestal wel afgelopen met updates...
Dat is ook de reden waarom ik toestellen die al meer dan een jaar op de markt zijn niet meer zou kopen. Eigenlijk belachelijk maar helaas wel de realiteit.
Dat is ook de reden waarom ik toestellen die al meer dan een jaar op de markt zijn niet meer zou kopen. Eigenlijk belachelijk maar helaas wel de realiteit.
Nou ja, in mijn ogen zou het belachelijk zijn als er geen update meer kwam... Denk eraan: dit waren toestellen die bij de launch 699,- (S7) en 799,- (S7 Edge) hebben gekost. Ze zijn 'pas' 2,5 jaar oud. Na 2,5 jaar geen enkele update meer krijgen zou van de zotte zijn. Het is pas van de afgelopen iOS update dat mijn iPad 4 die niet meer krijgt. Een apparaat van eind 2012 dat tot begin 2018 grote updates heeft gehad. Dat zijn 5 jaar, dat is in mijn ogen goed.
ik heb een jaar geleden 2 S7 gekocht en 2 maanden geleden nog eens eentje, omdat dit voor een reële prijs kon en deze jongen gaat geen 600 a 800 betalen voor iets als een smart phone....
zou weer een note willen die nieuwe note 9 als ie er is ,, maar betaal geen 1000 terwijl ik ooit een note 3 gekocht heb voor een 450,- ruim 5 jaar mee gedaan , gewoon bij een reguliere web winkels geen outlet of partijen shop met overjarig ,, ongeveer een jaar na introductie ,, dus het kan wel ,, want de productie kosten zullen niet zoveel hoger liggen maar die marketing gasten denken dat het kan, en de hard core fans betalen het toch wel ..
ik heb een jaar geleden 2 S7 gekocht en 2 maanden geleden nog eens eentje, omdat dit voor een reële prijs kon en deze jongen gaat geen 600 a 800 betalen voor iets als een smart phone....
zou weer een note willen die nieuwe note 9 als ie er is ,, maar betaal geen 1000 terwijl ik ooit een note 3 gekocht heb voor een 450,- ruim 5 jaar mee gedaan , gewoon bij een reguliere web winkels geen outlet of partijen shop met overjarig ,, ongeveer een jaar na introductie ,, dus het kan wel ,, want de productie kosten zullen niet zoveel hoger liggen maar die marketing gasten denken dat het kan, en de hard core fans betalen het toch wel ..
Voorbeelden van de wat oudere toestellen die laatst nog een update kregen, S5 mini en de Note 4.ik222 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:28:
Dat zou de ideale of misschien wel normale situatie zijn inderdaad, maar helaas werkt het zo vaak niet en vooral niet bij Android telefoons van Samsung. Ongeveer 3 jaar na release is het meestal wel afgelopen met updates...
Het is alleen wel de vraag of je nog steeds de nieuwste Android wilt op een telefoon van 5 jaar oud. Op een gegeven moment komt dat de performance niet meer ten goede. In de tijd dat ik nog Apple had (iPhone 3GS en iPad 1) kregen die ook heel lang updates, maar op een gegeven moment werden die na weer een nieuwe iOS zo traag dat het niet lekker meer werkte.
(ik heb het hier dan wel over versie-updates, niet over security-updates)
het valt we op dat veel oude toestellen nog steeds en courante android kunnen draaien , als je maar genoeg systeem geheugen heb..Palomar schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:16:
Het is alleen wel de vraag of je nog steeds de nieuwste Android wilt op een telefoon van 5 jaar oud. Op een gegeven moment komt dat de performance niet meer ten goede. In de tijd dat ik nog Apple had (iPhone 3GS en iPad 1) kregen die ook heel lang updates, maar op een gegeven moment werden die na weer een nieuwe iOS zo traag dat het niet lekker meer werkte.
ik zie mijn S7 gewoon leeg lopen ,, draai de onderhoud sotfware en die ziet geen adnormaal accu gebruik maar ik wel ...
moet ik nou echt mijn telefoon gaan jail braken om die rommel definitief het zwegen op te leggen en andere meuk ??
zolang ie geen 2 jaar oud is doet ik dat niet
Samsung heeft mij een mail gestuurd met het aanbod van een nieuwe S8, daar gaan we dus zeker op in
Even naar de Mediamarkt geweest om te kijken of het toestel me wel bevalt (anders verkoop ik het natuurlijk), maar dat lijkt wel snor te zitten.
Nu dus 5 tot 10 werkdagen afwachten. An sich een perfecte oplossing, 2 jaar een S7 Edge kunnen gebruiken en nu een 'gratis' gloednieuwe S8. Ik heb wel in de mail gevraagd of daar weer 2 jaar garantie op zit.
Om mijn S7 Edge ervaring dus samen te vatten na 2 jaar:
- Premium toestel in een hoop opzichten
- Waterdichtheid was ook echt zo (vaak in bad gebruikt
)
- Camera voor zijn tijd prima, nu wat achterhaald
- Scherm prachtig, als het niet is ingebrand
- Accu werd steeds slechter met iedere nieuwe Android, wel 2x een nieuwe accu gehad
- Samsung software maakt de telefoon af en toe best traag en onoverzichtelijk
- De selfiecamera is ronduit ruk.
Even naar de Mediamarkt geweest om te kijken of het toestel me wel bevalt (anders verkoop ik het natuurlijk), maar dat lijkt wel snor te zitten.
Nu dus 5 tot 10 werkdagen afwachten. An sich een perfecte oplossing, 2 jaar een S7 Edge kunnen gebruiken en nu een 'gratis' gloednieuwe S8. Ik heb wel in de mail gevraagd of daar weer 2 jaar garantie op zit.
- Waterdichtheid was ook echt zo (vaak in bad gebruikt
- Accu werd steeds slechter met iedere nieuwe Android, wel 2x een nieuwe accu gehad
best netjes opgelost toch. maar kort saamengevat, je hebt 2x een ingebrand scherm gehad en 2x een leeglopende batterij en krijgt nu een s8 omdat ze geen 3e scherm erin willen zetten?Kuusj schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:52:
Samsung heeft mij een mail gestuurd met het aanbod van een nieuwe S8, daar gaan we dus zeker op in![]()
- Waterdichtheid was ook echt zo (vaak in bad gebruikt)
Eigenlijk wel ja. De accu is wel telkens vervangen tijdens het vervangen van het scherm.giovanni2903 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 04:14:
[...]
best netjes opgelost toch. maar kort saamengevat, je hebt 2x een ingebrand scherm gehad en 2x een leeglopende batterij en krijgt nu een s8 omdat ze geen 3e scherm erin willen zetten?
In principe was het scherm weer prima na de 2de reparatie, alleen was er zo slecht getest of het wel allemaal werkt of niet dat een plek van ongeveer 2 vierkante centimeter touchscreen defect was in het nieuwe scherm. Daardoor zou het scherm dus weer vervangen moeten worden.
Foutje van het reparatiecentrum wat Samsung nog best duur is komen te staan, zo het blijkt
Laat maar weten wanneer je de jouwe binnen hebt! Ik wacht nu zelf ook op de S8.Kuusj schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:52:
Samsung heeft mij een mail gestuurd met het aanbod van een nieuwe S8, daar gaan we dus zeker op in![]()
- Waterdichtheid was ook echt zo (vaak in bad gebruikt)
Ik kan je nu al vertellen dat je geen 2 jaar garantie hebt, je garantie neem je over van jou S7 edge. Dit heb ik deze week nog eens gevraagd aan Samsung, ene kant was het wel netjes geweest, andere kant je krijgt van hun een gloednieuw toestel en als je daar nog eens garantie bij krijgt van 2 jaar kost hun weer geld.
Ben het niet echt eens met de camera achterhaald, als je het vergelijkt met midrangers die nu worden uitgebracht kan hij zich nog prima zijn mannetje staan en zijn de foto's van goede kwaliteit, je moet hem inderdaad niet vergelijken met een flagship van 2017 of 2018.
Samsung software is persoonlijk, maar als ik het moet vergelijken met vroeger is het echt veel beter geworden.
@giovanni2903 , bij mij kreeg ik uitgelegd dat de s7 edge überhaupt niet meer te verkrijgen is. In heel veel retail winkels ligt de s7 er nog wel maar de edge wordt als niet meer verkocht.
Dat zal ook de reden zijn dat dit aanbod vanuit Samsung haar oogpunt beter is.
De augustus update was al een tijdje beschikbaar; zie boven.bluecupra schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:34:
Gisteren heb ik op mijn S7 Edge en de "normale" S7 van mijn vriendin de beveiligings-updates van augustus 2018 gedownload en geinstalleerd...
Draadloos laden op onze Zon
ik geloof best dat ie niet meer geproduceerd word en daarom maar een s8 geven, nette deal van zedutchnltweaker schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:09:
[...]
@giovanni2903 , bij mij kreeg ik uitgelegd dat de s7 edge überhaupt niet meer te verkrijgen is. In heel veel retail winkels ligt de s7 er nog wel maar de edge wordt als niet meer verkocht.
Dat zal ook de reden zijn dat dit aanbod vanuit Samsung haar oogpunt beter is.
PhoneLab, iets goedkoper. Klaar terwijl je wacht.BOEFJE_NL schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:29:
[...]
Bij zo'n Samsung service winkel voor €75? Ik twijfel nog...
Dank je voor de tip (15 euro goedkoper), maar moet hiervoor wel helemaal naar A'dam of Haarlem; da's minder voordeligReneger schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:57:
[...]
PhoneLab, iets goedkoper. Klaar terwijl je wacht.
Iemand enige idee wat een goede prijs voor een glazen achterkant (laten vervangen) is? Heb helaas een barst...
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Verwijderd
Is een dbrand skin geen optie? Scheelt je een hoop geld.sdk1985 schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:33:
Iemand enige idee wat een goede prijs voor een glazen achterkant (laten vervangen) is? Heb helaas een barst...
Her is idd een achterkant. Hoesje er om van Ali en verder.Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:00:
[...]
Is een dbrand skin geen optie? Scheelt je een hoop geld.
zeker, zeker
kreeg weer een update, was een veiligheid update.
zou eigenlijk iets voor het stroom verbruik willen dat is echt gestegen met gelijk verbruik
zou eigenlijk iets voor het stroom verbruik willen dat is echt gestegen met gelijk verbruik
ik heb sinds een paar weken dat mijn scherm soms zwart blijft, na een seconde of 20-30 op de home knop of aanknop drukken gaat het scherm pas aan. komt t iemand bekend voor/weet hoe het komt? (s7 edge van maart 2017)
Ik heb m'n S7 nu ruim een jaar. Fijn toestel, alleen ergerde ik mij aan het snelle leeglopen van de accu.
Ik gebruik eigenlijk alleen maar bellen, Whatsapp, Edge, Parkeren (ANWB app) en af en toe een foto maken of terug kijken maar toch was hij iedere avond zo'n 60% leeggelopen. Ook als hij een dag vrijwel steeds in standby had gestaan..
Toen ben ik eens wat gaan experimenteren met de instellingen van de apps. Ik zag namelijk dat ze vrijwel allemaal een knop "gedwongen stoppen" hebben. Dat bevreemdde mij want ik dacht dat als je een app had gesloten dat hij dan ook totaal inactief was. Kennelijk niet dus.
Ik ben toen alle apps nagelopen om ze gedwongen te laten stoppen. Dus ook Maps, Playstore, Foto app, Galerij, Buienradar, Spotify, de Microsoft apps zoals Word, Exel, etc., de Samsung apps zoals, Members, Shazam, etc....
Kortom, alles wat ik kon stoppen heb ik gestopt. Ik weet niet welke app de battery drain veroorzaakte maar feit is dat ik nu in standby nog maar zo'n 20% verlies en ik merk geen nadelige gevolgen als ik een app gebruik. (daarna sluit en stop ik hem dus weer gelijk).
Ik gebruik eigenlijk alleen maar bellen, Whatsapp, Edge, Parkeren (ANWB app) en af en toe een foto maken of terug kijken maar toch was hij iedere avond zo'n 60% leeggelopen. Ook als hij een dag vrijwel steeds in standby had gestaan..
Toen ben ik eens wat gaan experimenteren met de instellingen van de apps. Ik zag namelijk dat ze vrijwel allemaal een knop "gedwongen stoppen" hebben. Dat bevreemdde mij want ik dacht dat als je een app had gesloten dat hij dan ook totaal inactief was. Kennelijk niet dus.
Ik ben toen alle apps nagelopen om ze gedwongen te laten stoppen. Dus ook Maps, Playstore, Foto app, Galerij, Buienradar, Spotify, de Microsoft apps zoals Word, Exel, etc., de Samsung apps zoals, Members, Shazam, etc....
Kortom, alles wat ik kon stoppen heb ik gestopt. Ik weet niet welke app de battery drain veroorzaakte maar feit is dat ik nu in standby nog maar zo'n 20% verlies en ik merk geen nadelige gevolgen als ik een app gebruik. (daarna sluit en stop ik hem dus weer gelijk).
Ik draai nog steeds op de update van April 2018, en als ik een update check doe vind ik ie ook niks.
R16NW.G30FXXU2ERE8woekele schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:30:
dan heb je waarschijnlijk buitenlandse firmware. Welke build heb je?
AP: G930FXXU2ERE8woekele schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:42:
doe eens in je dialer:
*#1234#
en dan alle output.
CP: G930FXXU2EREO
CSC: G930FPNH2ERE8
Model: SM-G390F
het helpt niet dat je telkens typo's maakt (390 ipv 930... G30 ipv G930.. PNH ipv PHN), maar je lijkt gewoon de normale NL-versie (PHN) te hebben. Snap dan niet waarom hij de update niet zou pakken eigenlijk. Iemand anders ideeën?
enige wat ik kan bedenken is dat je provider het (nog) blokkeert, maar lijkt me vreemd. Je zou eventueel kunnen proberen de ROM handmatig te installeren met Odin. Maar blijf het vreemd vinden.
enige wat ik kan bedenken is dat je provider het (nog) blokkeert, maar lijkt me vreemd. Je zou eventueel kunnen proberen de ROM handmatig te installeren met Odin. Maar blijf het vreemd vinden.
[ Voor 29% gewijzigd door woekele op 16-09-2018 19:04 ]
Al geprobeerd de telefoon op een pc aan te sluiten en Kies naar updates te laten zoeken?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Oreo update: [Samsung Galaxy S7 Serie] Oreo update (Issues/Problemen)
- Prijs, winkels en levertijden: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
- Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
- Rooten en custom recovery en rom's: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
- Gear VR: Samsung Gear VR
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Geen extene links naar APK's aub, zie De regels voor dit forum
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Oreo update: [Samsung Galaxy S7 Serie] Oreo update (Issues/Problemen)
- Prijs, winkels en levertijden: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
- Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
- Rooten en custom recovery en rom's: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
- Gear VR: Samsung Gear VR
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Geen extene links naar APK's aub, zie De regels voor dit forum