The Duck did it again
absoluut. Dat kan ik al sinds een paar weken.LNDN schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:06:
[...]
U sure..?
Met scherm uit "hey google" zeggen kon (weet ik zeker) niet kort geleden.
dus ook dat mijn scherm vergrendeld is.
[ Voor 7% gewijzigd door Artwido op 06-12-2022 10:24 ]
Sinds een paar dagen maak ik ook gebruik van google home via 2 google hubs.
Mijn huis heeft rondom rolluiken (tahoma) welke ik vrij eenvoudig met een spraakcommando 'hey google alles dicht' of 'hey google alles open' kan bedienen.
Nu heb ik op de beneden verdieping ook een zonnescherm waarvoor ik gisteren een slimme knop van Nedis
heb geïnstalleerd. Nu zei ik vanmorgen 'hey google alles open' om mijn rolluiken te openen en toen nam
hij ineens ook het zonnescherm mee
Heeft iemand enig idee of je variabelen voor een spraakcommando kunt wijzigen? en hoe?
Ik heb wat gegoogeld maar heb nog niets zinnigs kunnen vinden.
Je kunt ruimtes aanmaken, bijvoorbeeld binnen en buiten.EJ pc schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:16:
Beste medetweakers,
Sinds een paar dagen maak ik ook gebruik van google home via 2 google hubs.
Mijn huis heeft rondom rolluiken (tahoma) welke ik vrij eenvoudig met een spraakcommando 'hey google alles dicht' of 'hey google alles open' kan bedienen.
Nu heb ik op de beneden verdieping ook een zonnescherm waarvoor ik gisteren een slimme knop van Nedis
heb geïnstalleerd. Nu zei ik vanmorgen 'hey google alles open' om mijn rolluiken te openen en toen nam
hij ineens ook het zonnescherm mee(maar het regent hier behoorlijk haha)
Heeft iemand enig idee of je variabelen voor een spraakcommando kunt wijzigen? en hoe?
Ik heb wat gegoogeld maar heb nog niets zinnigs kunnen vinden.
En dan kun je zeggen: Alles binnen open
gaat dan niet evengoed alles open?
Ja, dan gaat alles open.EJ pc schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:26:
Maar stel nou dat iemand toch zegt 'alles open'
gaat dan niet evengoed alles open?
Dat is toch ook niet vreemd? Google doet gewoon wat je vraagt.
Vind ik ook niet vreemd maar ik heb nergens ingegeven dat als ik zeg alles open hij dan bepaaldeTheFes schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:28:
[...]
Ja, dan gaat alles open.
Dat is toch ook niet vreemd? Google doet gewoon wat je vraagt.
apparaten wel of niet mee moet nemen. Ik vroeg me af of ik die variabelen kon wijzigen.
Ah helaas, bedankt voor de info!TheFes schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:43:
Nee, dat kan dus ook niet, "alles open" is voor Google alle apparaten in de app die open kunnen.
Dan moet ik toch maar wat scenes/scenario's aanmaken in google home.
Daarbij had ik me nooit gerealiseerd dat de infraroodverwarming op het toilet dan ook volledig uit zou gaan. Heeft even geduurd. (ter info, als die uit is kun je wel de temperatuur hoger in laten stellen in de Homey App, maar daar wordt niets mee gedaan).
Inmiddels een Flow gemaakt "we gaan naar bed" waardoor de gewenste apparaten uit gaan, er nog gecheckt wordt of de vuilnisbak aan de weg staat als de volgende dag een ophaaldag is en Google wenst ons welterusten.
Je kunt vast een routine bouwen om "rolluiken open / dicht".
The Duck did it again
Je kan ook een override routine maken voor alle lampen uit. Dus met de zelfde triggerzin niet alle lampen uit behalve wat je zelf wilt.quacktech schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:46:
Herkenbaar. Zo dacht ik ook geniaal bedacht te hebben als ik 's avonds zei: "Hey Google, alles uit!" Het licht, de TV, de receiver, alles ging ineens uit. Perfect...
Daarbij had ik me nooit gerealiseerd dat de infraroodverwarming op het toilet dan ook volledig uit zou gaan. Heeft even geduurd. (ter info, als die uit is kun je wel de temperatuur hoger in laten stellen in de Homey App, maar daar wordt niets mee gedaan).
Inmiddels een Flow gemaakt "we gaan naar bed" waardoor de gewenste apparaten uit gaan, er nog gecheckt wordt of de vuilnisbak aan de weg staat als de volgende dag een ophaaldag is en Google wenst ons welterusten.
Je kunt vast een routine bouwen om "rolluiken open / dicht".
Daarmee kun jezelf je commando's een naam geven.
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Google assistent en ik krijg de oplossing niet gevonden. Hopelijk is er hier iemand die het herkend en een oplossing weet...
Van de ene op de andere dag herkent de assistent (Zowel op mijn telefoon als via een Nest Mini) geen smarthome devices in mijn huis meer. D.w.z. als ik zeg "Het Google, zet de ganglamp uit", dan krijg ik op mijn telefoon zoekresultaten en op de Nest Mini het antwoord dat hij me niet begrepen heeft. Het gekke is dat als ik op mijn telefoon in de assistent het toetsenbord open en "zet de ganglamp uit" in type, dat het dan wel werkt. Dus hij kent mijn apparaten wel, maar niet bij een gesproken opdracht. En ik zie op mijn telefoon dat hij me wel goed verstaat: de tekst komt letterlijk in beeld te staan. De thermostaat kan ik wel met mijn stem instellen, maar een Shelly of Tuya apparaat niet.
Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik kan nergens iets over dit probleem vinden. Dus alle hulp hulp is welkom.
Een week lang frustratie over iets dat het al jaren deed

[ Voor 21% gewijzigd door hamsteg op 11-12-2022 14:43 ]
EN + extra taal is beta. Dat hadden ik en vele anderen waarschijnlijk aan om voice match op mobiel werkend te krijgen. Maar ik heb dat niet meer nodig omdat voice match in alleen NL eindelijk werkt met scherm uit.rolandmn schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:57:
@hamsteg, dankjewel! Het verwijderen van de Engelse taal heeft het bij mij inderdaad ook opgelost. Inderdaad erg jammer dat iets wat jaren lang goed gewerkt heeft, nu ineens stuk is. Hopelijk lossen ze het ook ooit weer op, maar voor nu maar even google assistent alleen in het Nederlands.
Ik zou even die stem training nu opnieuw doen en alle apparaten uit en aan zetten voor voice match en persoonlijke resultaten.
Klopt. Dat was inderdaad de reden dat ik Engels als eerste taal had ingesteld. (Was het al weer vergeten...) Ik heb de stemtraining opnieuw gedaan in het Nederlands en om te testen zelfs Engels als 2e taal toegevoegd. Soms is het toch handiger om bepaalde dingen in het Engels te vragen. Tot nu toe lijkt het te werken.LNDN schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:59:
[...]
EN + extra taal is beta en had ik en vele anderen waarschijnlijk aan om voice match op mobiel werkend te krijgen. Maar ik heb dat niet meer nodig omdat voice match in alleen NL eindelijk werkt met scherm uit.
Ik zou even die stem training nu opnieuw doen en alle apparaten uit en aan zetten voor voice match en persoonlijke resultaten.
Wat vroeger perfect werkte geeft nu ” ik begrijp je niet”.
Bv. heb een kamer gemaakt waar alle geluidsapparaten in zitten, zodat als ik zeg muziekkamer uit al die apparaten uit gezet worden, werkt gedurende vele jaren en was handig. Nu als ik zeg “Muziekkamer uit” zie ik in mijn activiteiten dat hij het perfect verstond maar krijg “Goed ik speel je bent niet alleen op spotify” snap niet waar dit vandaan komt. Zo ook vroeger als je Netflix speelde kan je gewoon hey google pauze zeggen, nu dien je te zeggen pauzeer netflix of je krijgt de melding dat er niets afspeelt. En zo kan ik nog even doorgaan, heel frustrerend. Ik vrees dat bij een volgende update google assistent onbruikbaar gaat zijn en ik de boel het raam uit gooi.
heb je een link of een kopie van die mail? (Ik heb die mail niet gehad)LNDN schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:47:
Dan moet je even je mails lezen. Want er ging laatste een mail van Google eruit uit dat sommige dingen niet goed in orde zijn en je instellingen nog een keer moet nalopen.
[ Voor 4% gewijzigd door kruila op 22-12-2022 10:02 ]
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Beste Google Assistent-gebruiker,kruila schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:01:
[...]
heb je een link of een kopie van die mail?
Hierbij laten we u weten dat we een bug hebben ontdekt die mogelijk gevolgen heeft gehad voor uw apparaatinstellingen en voorkeuren voor de Google Assistent. Zo zijn persoonlijke routines en Hey Google misschien uitgezet. We zijn op zoek naar potentiële oplossingen om de betreffende instellingen te herstellen.
Kijk in uw Assistent- en Home-instellingen of uw voorkeuren goed zijn ingesteld. U vindt meer informatie over Assistent-instellingen in het Helpcentrum van de Google Assistent.
Onze excuses voor het ongemak. We sturen u later meer informatie.
Met vriendelijke groet,
Team Google Assistent
Dit heeft bij mij alles opgelost.
[ Voor 12% gewijzigd door hamsteg op 22-12-2022 14:53 ]
Vanmorgen kreeg ik de melding dat ik mijn werkadres in moet stellen. Dit staat gewoon goed ingesteld, blijkt na controle.
Iemand enig idee?
-edit- Vandaag (een dag later) werkt het wel weer zoals voorheen. Ik heb niets aangepast in de instellingen oid. Geen idee hoe / wat.
[ Voor 17% gewijzigd door quacktech op 06-01-2023 08:52 . Reden: aanvulling ]
The Duck did it again
:strip_exif()/f/image/oyiLsVksAoApfpSSFgdMMEYI.jpg?f=fotoalbum_large)
3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput
Furiousz schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:29:
In de nieuwe app heb ik een routine gemaakt, als er iemand aanbelt (Nest Hello) dan gaat er een Hue lamp in de woonkamer aan. Dat werkt verder prima. Alleen het automatisch uit zetten van de lamp na een aantal seconden krijg ik niet voor elkaar. Weet iemand of dit überhaupt kan en welk commando het beste gebruikt kan worden?
[Afbeelding]
/f/image/BG0xRhtyMhex9tdPLvdH47F4.png?f=fotoalbum_large)
Voor lampen kan je prima de persoonlijke (lees: oude) manier gebruiken want je doet toch lampen in huis aan. Bovendien je zit in de preview lijkt me. Stuur feedback naar Google via die appFuriousz schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:06:
Helaas, dat werk alleen bij de persoonlijke routines en niet voor die van het hele huishouden....
[Afbeelding]
De persoonlijke routines werken toch gewoon hetzelfde als voor de preview voor zover ik kan zien.Furiousz schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:15:
In de persoonlijke routines kun je niets doen met de apparaten helaas, dus dat gaat niet. Feedback versturen is een goeie!
Edit: ...niet dus.
[ Voor 3% gewijzigd door LNDN op 13-01-2023 21:27 ]
Ben het zelf ook nog aan het vogelen. Maar ik heb ook Home Assistant in gebruik. Daar kan je veel meer mee.Furiousz schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:21:
Nope:
Huishouden:
[Afbeelding]
Persoonlijk:
[Afbeelding]
Ik heb hier al een paar jaar Domoticz draaien. Misschien ook maar eens HA proberen.LNDN schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:27:
[...]
Ben het zelft ook nog aan het vogelen. Maar ik heb ook Home Assistant in gebruik. Daar kan je veel meer mee.
Wanneer ik de ruimtes verwijder, komen deze ruimtes na 24 uur weer terug. We hebben reeds een nieuw huis in Google Home aangemaakt maar dat mocht niet baten.
Kan iemand ons verder helpen?
[ Voor 94% gewijzigd door Chris499 op 02-02-2023 20:46 ]
Ik heb een vergelijkbaar probleem, maar krijg het maar niet opgelost:hamsteg schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:28:
@rolandmn zie hamsteg in "[Google Home/Nest smart speakers] discussie & ervaringen - 2"
Een week lang frustratie over iets dat het al jaren deed
Ik heb voice match werkend op een aantal smart speakers met google assistant, maar op mijn vrouw haar account krijgen we voice match niet aan. Hoewel ze in de Home app aan hetzelfde huis is toegevoegd en dezelfde apparaten ziet, wordt in de Voice Match instellingen van de Google Assistant wel het huis getoond, maar staan er 0 apparaten bij. Als ze op de knop "Apparaat met Voice Match toevoegen" drukt, krijgt ze een melding dat er geen wifi verbinding is.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Updates van de Google app verwijderen en opnieuw installeren (las ik ergens op internet als tip).
- Account van vrouw verwijderd uit huis en opnieuw toegevoegd.
- Speakers verwijderd en opnieuw toegevoegd
- Speakers factory reset gegeven en opnieuw toegevoegd
- In home app hele huis verwijderd en alles opnieuw toegevoegd (ook met speakers factory reset).
- Daarna zag ik dat ik ook twee talen had ingesteld bij Voice Match. Dat heb ik ook aangepast naar alleen Nederlands en vervolgens weer hele huis verwijderd en alles opnieuw toegevoegd (ook al had ik zelf geen probleem met voice match). Enige wat ik niet heb gedaan is daarna opnieuw mijn voice profiel getraind.
- Speakers factory reset en met account van vrouw toegevoegd. Toen kon zij wel voice match instellen, maar ik weer niet

Heeft er iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen, want ik wordt hier aardig moedeloos van..
Ik ben van plan een Google Nest Hun 2 gen aan te schaffen. Ik zat al te kijken naar een slimme deurbel en zag de GOOGLE NEST Hello Video Deurbel die je aansluit in de meterkast. Nu lees is dat je een Nest Aware abbo nodig hebt als je de beelden wil opslaan voor 30 of 60 dagen. En wil je van de extra features van de deurbel gebruik maken. Dan heb je ook een abbo nodig.
- Klopt dit?
- Zijn er andere mogelijkheden om beelden op te slaan op een Synology NAS?
- Zijn er andere merken deurbellen die ook werken op een Google Nest Hub 2 gen?
ik zeg "speel janez dedt", ik zie asssistent "speel janez Dedt" verstaan
assistent zegt "ik vraag Deezer om ja nes ded op te zetten"
en vervolgens speelt Deezer compleet iets anders. (of blijft de huidige playlist verder spelen)
Zelfde met "mooneye". Assistent verstaat het, maar ik krijg de playlist "meditatie".
Nog mensen met dit probleem?
Ik heb thuis o.a. een nest hub. Deze staat onder mijn account. Hiernaast gebruik ik een iphone met de home app. Nu wil ik bellen vanaf mijn nest hub naar mijn telefoon. Dit werk niet. Hij gaat over, maar komt niet aan op de telefoon.
Andersom kan ik via de home app wel naar huis bellen en dan gaat alles gewoon over en ontstaat er een gesprek als je opneemt op de nest hub.
Wat uiteraard iets kan zijn is dat beide apparaten onder hetzelfde account zitten. Vanaf de mobiele telefoon bel je naar een ander apparaat, van de nest Hub bel je via de voice assistant naar een contactpersoon van google meet/duo.
Iemand een idee waaraan dat kan liggen hoe dit verholpen kan worden? Het is namelijk een handige functie voor kinderen, maar compleet onbruikbaar in een gezinssituatie op deze manier.
[ Voor 31% gewijzigd door Nollekeuh op 02-05-2023 19:22 ]
De routine is dan "speel radio op Sonos"
Op mijn Sonos speelt Youtube muziek deels uit mijn playlist en muziek uit hetzefde genre. Perfect.
Maar sinds vanmorgen krijg ik na "hee Google, radio" een reclame filmpje van Coolblue over Sonos op mijn hub in plaats van mijn radio op Sonos.
Zo irritant weer
Van alles geprobeerd, maar hij wil steeds telefoonnummers bellen.
Ik kom heel veel info tegen, maar het meeste gaat over duo (dat is inmiddels Meet geworden), of over bellen van telefoonnummers in de VS...
Is dat "nieuw" eigenlijk die optie "Als een apparaat iets doet"? Was mij nooit eerder opgevallen namelijk, of ik keek altijd bij de persoonlijke routine.Furiousz schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:21:
Nope:
Huishouden:
[Afbeelding]
Persoonlijk:
[Afbeelding]
Deze optie viel mij vorig week pas op en nu heb ik ingesteld, als licht in toilet aan gaat > speel Relaxing muziek op de toiletspeaker op 20%. Lekkere ontspanning op de pot zo
Ik gebruik al een jaar of 2 de google assistent. Sinds een paar weken werken zinnen als: zet woonkamer uit of zet woonkamer aan niet meer. Ik kan wel vragen de woonkamer op 20% te zetten en dan werkt het probleemloos. Ik heb dit geprobeerd vanaf mijn google nesthub, mijn telefoon en m'n smartwatch. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
The Duck did it again
De laatste tijd (ik weet niet vanaf wanneer) krijg ik diverse tijdsaanduidingen door elkaar.
Bijvoorbeeld: het is over 12:00 uur in de middag en ik wil het nieuws horen van 12:00. De Google assistent zegt iets als "hier volgt het NOS-nieuws van 11 uur", waarop het NOS-nieuws van 10:00 uur begint af te spelen (dat zegt de NOS-nieuwslezer namelijk)
Hebben meer mensen dit, en is het op te lossen?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik heb hetzelfde probleem, ook gaat ANP nieuws nu via radio 538, vroeger (maand geleden?) was dat rechtstreeks van ANPjanvanduschoten schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:56:
Ik gebruik regelmatig de opdracht "speel het nieuws", waarop het NOS-journaal speelt en daarna het ANP volgt, van dat uur.
De laatste tijd (ik weet niet vanaf wanneer) krijg ik diverse tijdsaanduidingen door elkaar.
Bijvoorbeeld: het is over 12:00 uur in de middag en ik wil het nieuws horen van 12:00. De Google assistent zegt iets als "hier volgt het NOS-nieuws van 11 uur", waarop het NOS-nieuws van 10:00 uur begint af te spelen (dat zegt de NOS-nieuwslezer namelijk)
Hebben meer mensen dit, en is het op te lossen?
Klopt, dat heb ik ook. Sinds kort de radio 538 versie van het ANP nieuws.kruila schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:59:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, ook gaat ANP nieuws nu via radio 538, vroeger (maand geleden?) was dat rechtstreeks van ANP
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ook het nieuws van de Telegraaf is niet meer beschikbaar, tis jammerjanvanduschoten schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:27:
[...]
Klopt, dat heb ik ook. Sinds kort de radio 538 versie van het ANP nieuws.
Bij mij stopt het al met een zwart scherm na het selecteren van Miele service..
The Duck did it again
https://androidworld.nl/n...ep#article_comments_count
Er staan nu allemaal tags bij mijn lijstjes in keep: [verplaatst van de assistent]...
Als ik het commando vraag aan Google Assistent krijg ik de melding : 'Sorry er was een probleem bij het lezen van de boodschappenlijst, probeer het later opnieuw.'
Ik heb precies hetzelfde..... ik kan in keep wel zien dat de boiodschappenlijst idd is overgezet maar krijg ook die zelfde foutmelding als ik items wil toevoegen... ik denk dat het een centraal probleem is...RichieSD schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:34:
Heeft iemand het al voor elkaar om met de assistent je boodschappenlijst in keep te kunnen beheren? Zou nu moeten kunnen.
https://androidworld.nl/n...ep#article_comments_count
Er staan nu allemaal tags bij mijn lijstjes in keep: [verplaatst van de assistent]...
Als ik het commando vraag aan Google Assistent krijg ik de melding : 'Sorry er was een probleem bij het lezen van de boodschappenlijst, probeer het later opnieuw.'
Het probleem zit'm duidelijk in de gekozen taal van Google Assistent. Is je taal Nederlands (België) of Nederlands (Nederland), dan zal het (op dit moment) niet werken.
Maar is je Google Assistent taal English (United States), dan werkt het perfect.
[ Voor 79% gewijzigd door wouter_be op 11-01-2024 21:20 . Reden: Oorzaak toegevoegd ]
Idem hier. De Keep app werkt wel op de telefoon; maar boodschappenlijst nog niet.bartbh schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 23:53:
Hier ook de problemen. Gister (11 jan) heeft het na het overzetten even gewerkt. Nu werkt inderdaad alleen het Engels.
Wat ik nog niet geprobeerd heb is een nieuwe lijst aanmaken via voice commando, bijvoorbeeld 'bananenlijst' en daar de boodschappen op zetten. Je kan via de assistent met 'Maak een nieuwe lijst' wel een extra lijst toevoegen.
Wellicht dat de bananenlijst dan in Keep gevonden kan worden, en dat de boodschappenlijst nu nog naar de oude integratie wijst.
Vanavond eens proberen.
/edit: dit werkte niet.
Heel frustrerend dit.
Edit: in Engels ook niet. Daar krijg ik de melding "you don't have any lists", terwijl ik het (in het Engels) een nieuwe lijst aan heb gemaakt.
Edit 2: als ik de assistant geheel in het Engels zet werkt het wel. Ga ik echter weer terug naar Nederlands kom ik weer op dezelfde "Sorry er was een probleem met het lezen van je boodschappenlijst".
Vreemde is dat ik die exacte foutmelding ook krijg als ik "Zet de garage opruimen op mijn todo lijst", wat dus niks met de boodschappenlijst heeft te maken.
[ Voor 82% gewijzigd door bartbh op 16-01-2024 13:30 ]
Uit een nieuwsbericht van Tweakers op 11 januari:TijnVan schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:50:
Is er een manier waarop we dit dringender bij Google onder de aandacht kunnen brengen? Of is het naïef om te denken dat zoiets mogelijk is
Google bevestigt aan meerdere nieuwsmedia, waaronder 9to5Google, dat het bedrijf als onderdeel van een reorganisatie honderden banen schrapt. Het precieze aantal is niet duidelijk, evenals de precieze afdelingen. Wel gaat het in ieder geval om 'een paar honderd' bij de divisie die zich bezighoudt met Google Assistant,
Ik verwacht voorlopig geen verbetering
Mijn observatie met een notitie in Keep genaamd "boodschappenlijst". Sommige commando's werken, sommige geven een recept terug en soms de foutmelding.
Brood
- Voeg brood toe aan de lijst boodschappen -> goed
- Voeg brood toe aan de boodschappenlijst -> goed
- Zet brood op de lijst boodschappen -> soms goed, soms recept
- Zet brood op de boodschappenlijst -> fout bij lezen boodschappenlijst
Pasta
- Voeg pasta toe aan de boodschappenlijst -> goed
- Voeg pasta toe aan de lijst boodschappen -> recept
- Zet pasta op de lijst boodschappen -> soms recept
Conclusie
Dus de kreet "Voeg product toe aan de boodschappenlijst"."Het lijkt erop dat je al een lijst hebt met de naam boodschappenlijst, wil je alsnog een nieuwe maken?"
Echt he, wie test dit bij Google? Belabberd.
Het feit dat het soms elke keer weer afwachten is of je commando begrepen wordt, maakt dat ik er wel steeds met minder plezier mee bezig ben.
En qua WAF daalt het op deze manier natuurlijk heel hard.
Erg bijzonder dat zo'n (in mijn ogen) simpel commando zoveel gedoe kan opleveren.
Als ik via de google assistant op mijn mobiel vraag oké Google bel en dan naam. dan gaat hij via whatsapp bellen. Hoe negeer ik dit en zorg ik dat hij via de telefoon belt )en niet via whatsapp.'
Ik heb al geprobeerd om bij het contact om het account te wisselen alleen gaat dit echter een maal goed. )vraag je het nogmaals dan schakeld hij toch weer over nasar whats app
Kortom wie heeft er tips - advies
Het gekke is dat ik op een andere android mobiel (allebei pixels met ander account ) er geen last van heb
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Eens. Is er een alternatief wat soortgelijk werkt?bartbh schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:20:
Dit is ook een manier om te stoppen met Google home / nest / assistent, gewoon het steeds slechter maken zodat mensen vanzelf stoppen met het gebruik ervan.
Het feit dat het soms elke keer weer afwachten is of je commando begrepen wordt, maakt dat ik er wel steeds met minder plezier mee bezig ben.
En qua WAF daalt het op deze manier natuurlijk heel hard.
Erg bijzonder dat zo'n (in mijn ogen) simpel commando zoveel gedoe kan opleveren.
https://github.com/justLV/onju-voiceSjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:25:
[...]
Eens. Is er een alternatief wat soortgelijk werkt?
Ja, top!bartbh schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:19:
Hier werkt het toevoegen van boodschappen (nu) gelukkig wel weer. Maar eens zien voor hoe lang.
Hier ook, alleen een 'gemeenschappelijk' boodschappenlijstje is de nek omgedraaid. Google vraagt nu dat 'persoonlijke resultaten' aangezet wordt. Dus nog maar 1 persoon kan de lijst inspreken.bartbh schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:19:
Hier werkt het toevoegen van boodschappen (nu) gelukkig wel weer. Maar eens zien voor hoe lang.
Iemand daar al een oplossing/work around voor?
Je zult de andere personen die zaken moeten kunnen toevoegen dus ook hun stem moeten laten trainen, zodat ze herkend worden. Dan moet je het lijstje met hun delen, zodat dezelfde lijst overal in Keep gebruikt wordt.Prosperot schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:51:
[...]
Hier ook, alleen een 'gemeenschappelijk' boodschappenlijstje is de nek omgedraaid. Google vraagt nu dat 'persoonlijke resultaten' aangezet wordt. Dus nog maar 1 persoon kan de lijst inspreken.
Iemand daar al een oplossing/work around voor?
Ik had het jaren geleden ook zo, maar dat gaf juist problemen met de oude shopping list, omdat zaken dan op de eigen lijst terecht kwamen, en niet op de gedeelde lijst.
Als ik het opzet zoals jij beschrijft dan krijg ik dus voor iedereen een apart lijstje. Die kunnen dan wel weer gedeeld worden, maar dat is erg onoverzichtelijk.
Ik wil juist 1 keep lijst waar iedereen via voice aan kan toevoegen. Kan dat ook?
Dus volgens mij werkt dat gewoon, of ik begrijp je verkeerd.
Je hebt dan een soort app / tegel op je home screen waar je op kunt drukken om een scene uit te voeren. Echter, bij mij verdwijnen die tegeltjes steeds na ongeveer een week?
Hebben meer mensen dit meegemaakt? en hoe is dat op te lossen?
Ik maak een opdracht en voeg die toe aan het beginscherm (vanuit de opdracht zelf). Voor de automatisering verwijs ik naar de betreffende opdracht. Ik weet niet of je zoiets bedoelt?Yellos schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:24:
We kunnen tegenwoordig automatiseringen toevoegen als "widget" aan het homescreen van onze telefoon.
Je hebt dan een soort app / tegel op je home screen waar je op kunt drukken om een scene uit te voeren. Echter, bij mij verdwijnen die tegeltjes steeds na ongeveer een week?
Hebben meer mensen dit meegemaakt? en hoe is dat op te lossen?
Ja, precies dat doe ik ook. Alleen na ongeveer een week verdwijnen die opdrachten vanzelf van het homescreen.Zapato schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:30:
[...]
Ik maak een opdracht en voeg die toe aan het beginscherm (vanuit de opdracht zelf). Voor de automatisering verwijs ik naar de betreffende opdracht. Ik weet niet of je zoiets bedoelt?
Vreemd, bij mij blijven ze wel staan. Ik heb helaas geen oplossing.Yellos schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:52:
[...]
Ja, precies dat doe ik ook. Alleen na ongeveer een week verdwijnen die opdrachten vanzelf van het homescreen.
Ik heb zojuist die tegeltjes weer eens toegevoegd en nu het homescreen "vastgezet" via instellingen. Daarmee zouden apps niet verplaatst of verwijderd mogen worden... kijken of het daarmee is opgelost.Zapato schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:53:
[...]
Vreemd, bij mij blijven ze wel staan. Ik heb helaas geen oplossing.
Die gebruik ik al heel lang en werkt perfect.Yellos schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:52:
[...]
Ja, precies dat doe ik ook. Alleen na ongeveer een week verdwijnen die opdrachten vanzelf van het homescreen.
De bovenste icoontjes zijn die google widgets.
Die "Goedemorgen" bijvoorbeeld, schakelt lampen in en zet de thermostaat op 21 graden.
:strip_exif()/f/image/B2EAKyzULr5NuOHdSfdFKQHm.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou ik heb die dus ook allemaal aangemaakt, maar na 2 dagen verdwijnen die tegeltjes steeds van mijn homescreen. heel vreemd.Artwido schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:21:
[...]
Die gebruik ik al heel lang en werkt perfect.
De bovenste icoontjes zijn die google widgets.
Die "Goedemorgen" bijvoorbeeld, schakelt lampen in en zet de thermostaat op 21 graden.
[Afbeelding]
Het is in ieder geval geen goed teken dat een erg gangbare Nederlandse vraag een probleem vormt.
Edit 12 april: Sinds gisteren zegt de assistent weer keurig hoe laat het is.
[ Voor 8% gewijzigd door Randfiguur op 12-04-2024 09:02 ]
Kennen meer mensen dat probleem?
Ik gebruikte dat eigenlijk pas een paar weken, in die paar weken werd er dan een ding toegevoegd aan mijn 'boodschappenlijst' in Google Keep.
Nu word er een Google Search van gemaakt, en vertelt de assistent me enthousiast dat ze op Internet vindt dat dat een manier is om dingen aan een lijst toe te voegen.
Ik zag nu in deze thread dat mensen in januari 2024 dit ook aan het uitvogelen waren. Werkt het voor anderen nog steeds?
Toen ik het een paar weken geleden ging gebruiken werkte het eigenlijk gewoon meteen, dus ik hoefde er niks voor in te stellen. Als ik nu op mijn telefoon in Google App|Instellingen|Google Assistent|Je Apps kijk staat Keep er daar niet tussen, wel onderaan die lijst bij snelkoppelingen maar daar staan dingen alleen om volledig nieuwe lijsten toe te voegen.
Ik kreeg nu net een globale popup (wat bijna nooit voorkomt) waarin Google trots riep dat ze van alles hebben verbetert (lees blijkbaar: stuk gemaakt). Ik heb niet Gemini aanstaan (ik dacht na de popup eerst dat die dan misschien geactiveerd was, maar dat is niet zo).
Ben er ook wel een beetje klaar mee met alle functionaliteiten die ineens geheel verdwijnen of slechter gaan presteren ipv beter.
Boodschappen apps van derden (bijv. Bring) werken sinds vorig jaar ook al niet meer samen met Google Assistant, die hebben ze bewust geblokt.
Heb nu een gedeelde lijst gemaakt in de Herinneringen app (iOS). Hopelijk wil Siri wel luisteren...
Op basis eigen ervaring, Siri luistert wel.iRob schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:56:
Hier werkt de boodschappenlijst ook niet meer sinds kort, het enige onderdeel waar we nog wél enigszins tevreden over waren...
Ben er ook wel een beetje klaar mee met alle functionaliteiten die ineens geheel verdwijnen of slechter gaan presteren ipv beter.
Boodschappen apps van derden (bijv. Bring) werken sinds vorig jaar ook al niet meer samen met Google Assistant, die hebben ze bewust geblokt.
Heb nu een gedeelde lijst gemaakt in de Herinneringen app (iOS). Hopelijk wil Siri wel luisteren...
Reagerend op mezelf een week later: Nu op 10 augustus werkt het weer (ik had voordat ik mijn vorige bericht plaatste 2 dagen gewacht, blijkbaar had ik wat langer moeten wachten).SanderBos schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:27:
Sinds een paar dagen werkt bij mij de opdracht 'voeg x toe aan boodschappenlijst' niet meer.
Ik gebruikte dat eigenlijk pas een paar weken, in die paar weken werd er dan een ding toegevoegd aan mijn 'boodschappenlijst' in Google Keep.
Nu word er een Google Search van gemaakt, en vertelt de assistent me enthousiast dat ze op Internet vindt dat dat een manier is om dingen aan een lijst toe te voegen.
Ik wil er één aanpassen en één verwijderen maar voorheen kon je ze terugvinden onder het kopje assistent in google-Home maar nu niet meer.
Iemand?
Home - instellingen - google assistent - alle assistent-instellingen beheren - gezinsbelArtwido schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:49:
Ik kan de gezinsbel niet meer vinden.
Ik wil er één aanpassen en één verwijderen maar voorheen kon je ze terugvinden onder het kopje assistent in google-Home maar nu niet meer.
Iemand?
Tnx!kruila schreef op zondag 3 november 2024 @ 11:31:
[...]
Home - instellingen - google assistent - alle assistent-instellingen beheren - gezinsbel
Ook in het Nederlands.
Dit is alleen nog op de telefoon. Ben benieuwd wanneer de Hub's en speakers ook gebruik kunnen maken van Gemini. In Nederlands bedoel ik dan.
[ Voor 41% gewijzigd door Artwido op 20-12-2024 10:44 ]
Is al vaker gebeurd, komt wel weer goed.
Ook doen niet alle geselecteerde Google-apparaten mee.
Sinds vandaag heb ik de gezinsbel helemaal nergens meer gehoord.
Zijn er meerdere mensen met dit probleem of ligt het aan ons internet?
Odido 1Gb/s internet.
24x 380Wp oost-west, MGzs2019, NibeF130 met lekkere geknutsel om hem hybride op cv te zetten. Gas: 200m3 stroom: ruim voldoende ;)