Bedankt, ik kon ze al vinden. Alleen jammer dat je geen routine op je dashboard kan pinnen, zoals in apple homekit.Viaxes schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:11:
[...]
Niet op de overzichtspagina, wel onder het kopje Routines. Een pagina verder dus
En op het startscherm van je telefoon.Viaxes schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:11:
[...]
Niet op de overzichtspagina, wel onder het kopje Routines. Een pagina verder dus
Dat is inderdaad ook een optie. Daarvoor moet je de routine aanklikken (in de Google Home app > Routines) en dan vind je rechts bovenin, naast de 3 puntjes (menu) een icoon om het op je Homescreen te plaatsen.
Mogelijkheid om je slimme deurbel video output te zien in de home app op de gsm?
Kan alles toevoegen, alleen kan ik geen beeld zien.
Kan alles toevoegen, alleen kan ik geen beeld zien.
Ik lees net dit bericht en vraag me wel af of je het nu werkend heb gekregen? Zoja, wat heb je veranderd?Aivacq schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:33:
Kan iemand mij helpen het Hey Google commando werkend te krijgen op mijn OnePlus 6. Ik ben ten einde raad.
Probeer zo nu en dan al vanaf de launch dit werkend te krijgen en het lukt gewoon niet.
Alle instellingen moeten goed staan, hier ben ik al 100x doorheen gelopen. Wat mij opvalt is dat als ik Voice match inschakel, hij geen actie onderneemt om mijn stem te herkennen, het vinkje gaat aan en dat was het.
Ik heb het in het verleden wel even werkend gekregen door de telefoon op Engels in te stellen maar dit is natuurlijk geen optie.
Ik dacht toen dat het kwam omdat het voor Nederland nog uitgerold moest worden maar er is voor mij niets veranderd in de tussentijd.
Deze week komt er een slimme speaker binnen vandaar dat ik het nu toch echt wel graag werkend wil hebben!
Ik merkte vandaag dat het mogelijk is om Voice Match nu ook op telefoons en koptelefoons te gebruiken in het Nederlands, getest op mijn P6 Pro en Pixel Buds Pro. Mogelijk gekoppeld aan Android 13?
Ik ben hier ook erg benieuwd naar.benep schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:23:
[...]
Ik lees net dit bericht en vraag me wel af of je het nu werkend heb gekregen? Zoja, wat heb je veranderd?
Ooit een s19 gehad, zelfde gekloot. Ff 2 jaar met iphone rond gelopen, nu weer een 22 plus, maar google assisstent weigert gewoon te werken.
Super irritant. Gewoon geinstalleerd, aangegeven te luisteren ook als hij gelocked is.... Ho maar.
Super fustrerend!
Oke Ik heb opgelost! Voor diegene die willen weten hoe?Tamegotchi schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:25:
[...]
Ik ben hier ook erg benieuwd naar.
Ooit een s19 gehad, zelfde gekloot. Ff 2 jaar met iphone rond gelopen, nu weer een 22 plus, maar google assisstent weigert gewoon te werken.
Super irritant. Gewoon geinstalleerd, aangegeven te luisteren ook als hij gelocked is.... Ho maar.
Super fustrerend!
zet als eerste taal waarin je tegen je assistent kunt praten engels USA
en nederlands als 2e taal. hierna kun je hey google activeren en de assistent trainen om je stem te herkennen. hierna werkt het( in ieder geval bij de s22 ) wel
Zijn er hier toevallig mensen die problemen ondervinden met de away assistent van Google home?
Alleen in een oude versie blijft dit constant werken, nieuwe versies houd het ermee op na een paar dagen ondanks alle machtigingen, batterij en ram uitzonderingen enz.
Alleen in een oude versie blijft dit constant werken, nieuwe versies houd het ermee op na een paar dagen ondanks alle machtigingen, batterij en ram uitzonderingen enz.
Ik ben bezig met de google home app in combinatie met smart verlichting thuis. Ik heb het kunnen maken dat met de locatie trigger de verlichting aangaat als ik de straat in rijd. Maar zou dat eigenlijk alleen willen als het het na bv 1800 uur (dus buiten donker). Is die tijdsafhankelijkheid icm locatie trigger mogelijk?
Dank alvast,
Diederik
Dank alvast,
Diederik
Goeie vraag. Ik kan het ook nergens vinden. Ik vraag me af waarom ze het zo ingewikkeld maken. In de Woning app van Apple is dat heel eenvoudig te doen.
Via Woning zo ingesteld: bij aankomst hanglampen in de overkapping 3 minuten aan tussen zonsondergang en zonsopkomst.
In Google home niet mogelijk?
@Dnieuwenhuis
Ik ben weer een stap verder. Zelf heb ik een Ikeahub. Als ik het goed begrepen heb kun je in de IKEA app een scène maken en die vervolgens 'inladen' in Google Home. Ik krijg het al wel op zonsondergang en zonsopkomst (dus wat jij wilt) maar ik wil dat de lampen maar 3 minuten ingeschakeld worden.
Wordt vervolgd?
Via Woning zo ingesteld: bij aankomst hanglampen in de overkapping 3 minuten aan tussen zonsondergang en zonsopkomst.
In Google home niet mogelijk?
@Dnieuwenhuis
Ik ben weer een stap verder. Zelf heb ik een Ikeahub. Als ik het goed begrepen heb kun je in de IKEA app een scène maken en die vervolgens 'inladen' in Google Home. Ik krijg het al wel op zonsondergang en zonsopkomst (dus wat jij wilt) maar ik wil dat de lampen maar 3 minuten ingeschakeld worden.
Wordt vervolgd?
[ Voor 68% gewijzigd door GerCor op 20-09-2022 15:19 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
In de Google Home App op mijn iphone kan ik de routines niet meer vinden
Ik lees ergens dat ik dan de taal moet aanpassen naar Engels, kan alleen niet goed waar?
Ik lees ergens dat ik dan de taal moet aanpassen naar Engels, kan alleen niet goed waar?
Tijd van werken, tijd van rusten
Sinds kort heb ik de iSmartGate Pro waarmee ik de garagedeur en later de toegangspoort van de oprit wil bedienen. Inmiddels is deze aangesloten op de garagedeur en werkt dit. De iSGP is gekoppeld aan Google Home en werkt an sich, maar ik loop tegen een aantal dingen aan. Ik loop vast in het vinden van een oplossing, hopelijk heeft iemand tips.
1. In de app van iSGP kan ik meerdere gebruikers toevoegen. Nu ben ik de Admin, mijn vrouw is toegevoegd als gebruiker. In deze app is het vereist een PIN-code in te stellen voor Google Home. Per gebruiker is dit een eigen PIN. Als ik zeg "Hey Google, open garagedeur." vraagt de assistent om mijn PIN. Deze geef ik en dat werkt. Als mijn vrouw hetzelfde doet, werkt het niet met haar PIN. Wel wanneer zij dan ook mijn PIN opgeeft, maar dat is niet de bedoeling. We zijn beiden lid van het huishouden en VoiceMatch staat aan. Hoe kan het dat zij mijn PIN op moet geven? In het logbestand van de iSGP kan ik wel zien dat zij de garage heeft geopend, het lijkt dus dat de gebruiker wel correct wordt meegestuurd. Moet ik dit zoeken in Home of in de iSGP?
2. De iSGP is als apparaat opgenomen in mijn huis in de Home App. Ik kan deze echter niet openen dmv het drukken op een knop oid in Home, enkel door het spraakcommando te geven. An sich vind ik dit nog geen probleem, maar ik zou dan ook gelijk een routine eraan willen koppelen (die dan weer een flow in Homey start). Echter, wanneer ik een routine aan hetzelfde spraakcommando koppel, wordt de routine uitgevoerd, maar het apparaat niet meer bediend. Het apparaat kan niet worden opgenomen in de routine verder. Hoe kan ik dit aanpakken?
-Update, Inmiddels heb ik een app gevonden binnen Homey waarmee de deur te bedienen valt. Het stemcommando zal ik dan alleen gaan gebruiken om de Flow in Homey te triggeren. Nu moet ik alleen nog zien te voorkomen dat mensen buiten mijn huishouden de routine kunnen starten. Blijkbaar doet VoiceMatch dit niet, aangezien mijn vader zojuist gewoon de garage open kon maken dmv het spraakcommando. De beveiliging met PIN vervalt bij het gebruik van deze oplossing.
1. In de app van iSGP kan ik meerdere gebruikers toevoegen. Nu ben ik de Admin, mijn vrouw is toegevoegd als gebruiker. In deze app is het vereist een PIN-code in te stellen voor Google Home. Per gebruiker is dit een eigen PIN. Als ik zeg "Hey Google, open garagedeur." vraagt de assistent om mijn PIN. Deze geef ik en dat werkt. Als mijn vrouw hetzelfde doet, werkt het niet met haar PIN. Wel wanneer zij dan ook mijn PIN opgeeft, maar dat is niet de bedoeling. We zijn beiden lid van het huishouden en VoiceMatch staat aan. Hoe kan het dat zij mijn PIN op moet geven? In het logbestand van de iSGP kan ik wel zien dat zij de garage heeft geopend, het lijkt dus dat de gebruiker wel correct wordt meegestuurd. Moet ik dit zoeken in Home of in de iSGP?
2. De iSGP is als apparaat opgenomen in mijn huis in de Home App. Ik kan deze echter niet openen dmv het drukken op een knop oid in Home, enkel door het spraakcommando te geven. An sich vind ik dit nog geen probleem, maar ik zou dan ook gelijk een routine eraan willen koppelen (die dan weer een flow in Homey start). Echter, wanneer ik een routine aan hetzelfde spraakcommando koppel, wordt de routine uitgevoerd, maar het apparaat niet meer bediend. Het apparaat kan niet worden opgenomen in de routine verder. Hoe kan ik dit aanpakken?
-Update, Inmiddels heb ik een app gevonden binnen Homey waarmee de deur te bedienen valt. Het stemcommando zal ik dan alleen gaan gebruiken om de Flow in Homey te triggeren. Nu moet ik alleen nog zien te voorkomen dat mensen buiten mijn huishouden de routine kunnen starten. Blijkbaar doet VoiceMatch dit niet, aangezien mijn vader zojuist gewoon de garage open kon maken dmv het spraakcommando. De beveiliging met PIN vervalt bij het gebruik van deze oplossing.
[ Voor 12% gewijzigd door quacktech op 27-10-2022 14:06 . Reden: Aanvulling icm Homey ]
The Duck did it again
Goed, dit topic is al een aardig tijdje aardig dood, maar wie weet:
Ik heb jaren lang Android Auto for phone screens gebruikt, dat is helaas al een tijdje compleet niet-functioneel in Android 12 en hoger, destijds kwam daarvoor een wat minder functionele driving mode in assistent terug. Echter...
Vanaf 22 november is ook de driving mode weg uit assistent, ik ben al sinds de aankondiging daarvan op zoek naar een fatsoenlijke vervanger maar vind er gewoon geen welke aansluit op mijn wensen.
Ik gebruik de modus zelf met een music-first principe, als ik de auto start verbind m'n telefoon met bluetooth en opent deze automatisch de driving mode. Geen handmatige handelingen vereist en ik kan direct een playlist van Spotify aanklikken en op pad gaan. Af en toe schreeuw ik een keer naar de telefoon dat ik ergens heen wil navigeren, op dat moment kan ik nog steeds prima zien wat er afspeelt en indien nodig een keertje op volgende klikken.
Alle alternatieven die ik tegenkom hebben danwel een maps-first principe (zo ook Google zelf met de nieuwe driving mode in maps.. dat hele interface doet niks totdat je daadwerkelijk navigeert..
), geen fatsoelijke Spotify integratie, of maken gebruik van iets anders dan Google maps. (bijv OpenStreetMap)
Waze vind ik zelf gewoon 3x niks (en is alsnog maps-first), de Car-mode knop in Spotify doet voor mij helaas (nog) niks, en buiten dat om vind ik eigenlijk gewoon totaal geen andere suggesties.
TL;DR: Ik zoek naar fullscreen Spotify, met de mogelijkheid om daar maps te openen. Niet fullscreen maps met daar de mogelijkheid om Spotify te openen.
Nog meer mensen hier in hetzelfde schuitje, welke al wel een alternatief hebben gevonden?
Ik heb jaren lang Android Auto for phone screens gebruikt, dat is helaas al een tijdje compleet niet-functioneel in Android 12 en hoger, destijds kwam daarvoor een wat minder functionele driving mode in assistent terug. Echter...
Vanaf 22 november is ook de driving mode weg uit assistent, ik ben al sinds de aankondiging daarvan op zoek naar een fatsoenlijke vervanger maar vind er gewoon geen welke aansluit op mijn wensen.
Ik gebruik de modus zelf met een music-first principe, als ik de auto start verbind m'n telefoon met bluetooth en opent deze automatisch de driving mode. Geen handmatige handelingen vereist en ik kan direct een playlist van Spotify aanklikken en op pad gaan. Af en toe schreeuw ik een keer naar de telefoon dat ik ergens heen wil navigeren, op dat moment kan ik nog steeds prima zien wat er afspeelt en indien nodig een keertje op volgende klikken.
Alle alternatieven die ik tegenkom hebben danwel een maps-first principe (zo ook Google zelf met de nieuwe driving mode in maps.. dat hele interface doet niks totdat je daadwerkelijk navigeert..
Waze vind ik zelf gewoon 3x niks (en is alsnog maps-first), de Car-mode knop in Spotify doet voor mij helaas (nog) niks, en buiten dat om vind ik eigenlijk gewoon totaal geen andere suggesties.
TL;DR: Ik zoek naar fullscreen Spotify, met de mogelijkheid om daar maps te openen. Niet fullscreen maps met daar de mogelijkheid om Spotify te openen.
Nog meer mensen hier in hetzelfde schuitje, welke al wel een alternatief hebben gevonden?
[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 13-11-2022 13:08 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Heeft niet zoveel meer met Assistant te maken, misschien iets voor een eigen draadje, "Android Auto for Phone" alternatieven?D4NG3R schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:58:
[...]Ik gebruik de modus zelf met een music-first principe, als ik de auto start verbind m'n telefoon met bluetooth en opent deze automatisch de driving mode. Geen handmatige handelingen vereist en ik kan direct een playlist van Spotify aanklikken en op pad gaan. Af en toe schreeuw ik een keer naar de telefoon dat ik ergens heen wil navigeren, op dat moment kan ik nog steeds prima zien wat er afspeelt en indien nodig een keertje op volgende klikken.
[...]
Vroeger, voordat ik Android Auto in m'n auto had gebruikte ik naar tevredenheid Automate, maar er zijn tegenwoordig vast meer alternatieve "car mode" launchers die misschien aan je eisen voldoen
is dit misschien een antwoord op je vraag: https://androidworld.nl/n...is-nu-beschikbaar-in-betaD4NG3R schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:58:
Alle alternatieven die ik tegenkom hebben danwel een maps-first principe (zo ook Google zelf met de nieuwe driving mode in maps.. dat hele interface doet niks totdat je daadwerkelijk navigeert..), geen fatsoelijke Spotify integratie, of maken gebruik van iets anders dan Google maps. (bijv OpenStreetMap)
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Ik heb na lang twijfelen een smart speaker aangeschaft (xiaomi mi LO9G) met Google Assistant en had heel andere verwachtingen. Google assistant ontdekte ik namelijk via mijn chromecast google tv en daarom dacht ik ook dat ik met een smart speaker gewoon een song kon laten afspelen met voice command, net zoals met de google tv via youtube. Helaas is daar een premium abonnement voor nodig, wat totaal niet duidelijk was voor de aankoop.
Voordat ik deze retourneer wou ik me hier nog even inlichten of het volgende toch niet kan (al dan niet via youtube) en zonder bijkomende abonnementen :
- een specifiek nummer afspelen op de speaker
- zelf een lijst in mekaar steken en deze nadien laten afspelen
- mogelijkheid om later een kleine wifiketen aan te schaffen die de muziek die daar afgespeeld wordt ook te laten afspelen op mijn smart speaker.
Als dit niet kan dan zit er op vlak van muziek niet veel mogelijkheid in mijn inziens, of zie ik dat verkeerd?
Enkel radio beluisteren en google zelf een zender laten kiezen dat aansluit op mijn muziekkeuze.
Is er hier iemand meer bekend mee?
Voordat ik deze retourneer wou ik me hier nog even inlichten of het volgende toch niet kan (al dan niet via youtube) en zonder bijkomende abonnementen :
- een specifiek nummer afspelen op de speaker
- zelf een lijst in mekaar steken en deze nadien laten afspelen
- mogelijkheid om later een kleine wifiketen aan te schaffen die de muziek die daar afgespeeld wordt ook te laten afspelen op mijn smart speaker.
Als dit niet kan dan zit er op vlak van muziek niet veel mogelijkheid in mijn inziens, of zie ik dat verkeerd?
Enkel radio beluisteren en google zelf een zender laten kiezen dat aansluit op mijn muziekkeuze.
Is er hier iemand meer bekend mee?

M
[ Voor 100% gewijzigd door Supernikje op 27-11-2022 09:49 . Reden: Mag verwijderen worden ]
Een ondersteunende provider als in een betalend abonnement bij YouTube of andere?Virtua schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 23:14:
Je kan wel een liedje af spelen,echter heb je dan een ondersteunende muziek provider nodig
Of kan het dan toch zonder extra kosten?
Wat bedoel je dan precies met een ondersteunende provider?
Wat kan ik hiervoor doen?
Ik heb spotify nochtans ook gekoppeld en hij doet het ook niet.Virtua schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:24:
Spotify betaald,als ik bv vraag naar een liedje zoekt die bij mij het op via Spotify.
Ben je zeker dat je de betalende versie niet hebt van spotify?
Via de smart speaker hé 😉
kijk hier eens goed rond: http://mijn-google-home.nl/google-assistant/commandos/Supernikje schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:26:
[...]
Ik heb spotify nochtans ook gekoppeld en hij doet het ook niet.
Ben je zeker dat je de betalende versie niet hebt van spotify?
Via de smart speaker hé 😉
Ja deze commando’s ken ik. Alleen heb je de betalende versie nodig van youtube om een nummer af te spelen. Anders kiest ze zelf een zender met muziek die aanleunt tegen het gevraagde nummer.kruila schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:27:
[...]
kijk hier eens goed rond: http://mijn-google-home.nl/google-assistant/commandos/
Mijn vraag is of het mogelijk is zonder abonnement (betalend) google assistant een nummer te laten afspelen op de smart speaker.
Het nummer dat ik vraag.
volgens mij kan dat wel via gratis versie spotifySupernikje schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:35:
[...]
Ja deze commando’s ken ik. Alleen heb je de betalende versie nodig van youtube om een nummer af te spelen. Anders kiest ze zelf een zender met muziek die aanleunt tegen het gevraagde nummer.
Mijn vraag is of het mogelijk is zonder abonnement (betalend) google assistant een nummer te laten afspelen op de smart speaker.
Het nummer dat ik vraag.
Neen, google assistent antwoordt : "nummers kiezen is alleen beschikbaar voor abonnees van spotify premium, maar je kunt deze spotify zender voor *gevraagd nummer* proberen".kruila schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:58:
[...]
volgens mij kan dat wel via gratis versie spotify
Dan krijg je een zender met andere nummers.
Je kan zonder betalend abonnement dus geen specifiek nummer afspelen.
Ik heb nog een vraag omtrent herinneringen :
Herinneringen toevoegen en verwijderen lukt.
De lijst opvragen van de herinneringen ook.
Maar...hoe laat ik via de speaker een herinnering uitspreken op een bepaald moment?
Bijvoorbeeld : ik wil er om 15 uur aan herinnerd worden dat ik moet sporten en dus dat er om 15uur door de speaker klinkt : "ga sporten" of zoiets 😉
Met welk specifiek commando kan dit?
Mij is het nog niet gelukt enkel een alarm instellen.
Maar...hoe laat ik via de speaker een herinnering uitspreken op een bepaald moment?
Bijvoorbeeld : ik wil er om 15 uur aan herinnerd worden dat ik moet sporten en dus dat er om 15uur door de speaker klinkt : "ga sporten" of zoiets 😉
Dat kan in de google assistent bij "gezinsbel"Supernikje schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:50:
Daar kun je ook een tijdschema ingeven wanneer je tekst uitgesproken moet worden.
Ik gebruik het voor mijn zoon die 's avonds zijn medicijnen moet innemen.
[ Voor 4% gewijzigd door Artwido op 03-12-2022 11:28 ]
Dank u maar dit moet ik eerst ingeven via mijn smartphone, toch?Artwido schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:27:
[...]
Dat kan in de google assistent bij "gezinsbel"
Daar kun je ook een tijdschema ingeven wanneer je tekst uitgesproken moet worden.
Ik gebruik het voor mijn zoon die 's avonds zijn medicijnen moet innemen.
Ik bedoelde zonder gebruik van mijn smartphone.
Deze gebruik ik al voor herinneringen maar het is wanneer er mij iets invalt dat ik later op de dag aan wil herinnerd worden, zonder dat ik daarvoor mijn smartphone nodig heb.
🎉🎉🎉🎉 JONGENS, HET IS FEEST! De functie waar ik jaren op heb zitten wachten is eindelijk beschikbaar zoals het hoort: De Google Assistant op je tel kan nu op volledig Nederlands worden ingesteld én je kan dan op elk moment 'Hey Google' zeggen, zelfs als je scherm uit is. Dus ZONDER het trucje waarbij je hem eigenlijk op Engels hebt.
![]() | ![]() | ![]() |
Dat heb ik alweer een tijdje.LNDN schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 01:03:
🎉🎉🎉🎉 JONGENS, HET IS FEEST! De functie waar ik jaren op heb zitten wachten is eindelijk beschikbaar zoals het hoort: De Google Assistant op je tel kan nu op volledig Nederlands worden ingesteld én je kan dan op elk moment 'Hey Google' zeggen, zelfs als je scherm uit is. Dus ZONDER het trucje waarbij je hem eigenlijk op Engels hebt.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Dit werkt inderdaad al een tijdje. Spraakcommando's werken voor mijn gevoel ook beter. Als ik ergens heen wil navigeren (ik heb eigenlijk altijd Maps draaien tijdens het rijden) zeg ik gewoon "Hey Google, navigeer naar werk / thuis / ..." Daarna even de duim op het scherm om te ontgrendelen en we gaan. Werkt perfect.
Ook "hey Google, bel ..." werkt tot nu toe prima op deze manier.
Ik huis heb ik veel spraakcommando's gekoppeld aan flows van Homey. Dat werkt ook. Wat nog niet goed werkt is het herkennen van mijn stem. Daardoor heb ik bepaalde routines / flows weer uitgeschakeld (het is niet handig als de garage open gaat wanneer een willekeurig iemand daarom vraagt).
Ook "hey Google, bel ..." werkt tot nu toe prima op deze manier.
Ik huis heb ik veel spraakcommando's gekoppeld aan flows van Homey. Dat werkt ook. Wat nog niet goed werkt is het herkennen van mijn stem. Daardoor heb ik bepaalde routines / flows weer uitgeschakeld (het is niet handig als de garage open gaat wanneer een willekeurig iemand daarom vraagt).
The Duck did it again
U sure..?
Met scherm uit "hey google" zeggen kon (weet ik zeker) niet kort geleden.
Toevallig heb ik het hier op 22 oktober al met een vriend over gehad. Kon ik net terugvinden in mijn gesprekgeschiedenis. Toen werkte het dus al.
The Duck did it again
absoluut. Dat kan ik al sinds een paar weken.LNDN schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:06:
[...]
U sure..?
Met scherm uit "hey google" zeggen kon (weet ik zeker) niet kort geleden.
dus ook dat mijn scherm vergrendeld is.
[ Voor 7% gewijzigd door Artwido op 06-12-2022 10:24 ]
Beste medetweakers,
Sinds een paar dagen maak ik ook gebruik van google home via 2 google hubs.
Mijn huis heeft rondom rolluiken (tahoma) welke ik vrij eenvoudig met een spraakcommando 'hey google alles dicht' of 'hey google alles open' kan bedienen.
Nu heb ik op de beneden verdieping ook een zonnescherm waarvoor ik gisteren een slimme knop van Nedis
heb geïnstalleerd. Nu zei ik vanmorgen 'hey google alles open' om mijn rolluiken te openen en toen nam
hij ineens ook het zonnescherm mee
(maar het regent hier behoorlijk haha)
Heeft iemand enig idee of je variabelen voor een spraakcommando kunt wijzigen? en hoe?
Ik heb wat gegoogeld maar heb nog niets zinnigs kunnen vinden.
Mijn huis heeft rondom rolluiken (tahoma) welke ik vrij eenvoudig met een spraakcommando 'hey google alles dicht' of 'hey google alles open' kan bedienen.
Nu heb ik op de beneden verdieping ook een zonnescherm waarvoor ik gisteren een slimme knop van Nedis
heb geïnstalleerd. Nu zei ik vanmorgen 'hey google alles open' om mijn rolluiken te openen en toen nam
hij ineens ook het zonnescherm mee
Heeft iemand enig idee of je variabelen voor een spraakcommando kunt wijzigen? en hoe?
Je kunt ruimtes aanmaken, bijvoorbeeld binnen en buiten.EJ pc schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:16:
Beste medetweakers,
hij ineens ook het zonnescherm mee(maar het regent hier behoorlijk haha)
En dan kun je zeggen: Alles binnen open
Maar stel nou dat iemand toch zegt 'alles open'
gaat dan niet evengoed alles open?
Ja, dan gaat alles open.EJ pc schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:26:
Maar stel nou dat iemand toch zegt 'alles open'
Dat is toch ook niet vreemd? Google doet gewoon wat je vraagt.
Vind ik ook niet vreemd maar ik heb nergens ingegeven dat als ik zeg alles open hij dan bepaaldeTheFes schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:28:
[...]
Ja, dan gaat alles open.
Dat is toch ook niet vreemd? Google doet gewoon wat je vraagt.
apparaten wel of niet mee moet nemen. Ik vroeg me af of ik die variabelen kon wijzigen.
Nee, dat kan dus ook niet, "alles open" is voor Google alle apparaten in de app die open kunnen.
Ah helaas, bedankt voor de info!TheFes schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:43:
Nee, dat kan dus ook niet, "alles open" is voor Google alle apparaten in de app die open kunnen.
Dan moet ik toch maar wat scenes/scenario's aanmaken in google home.
Herkenbaar. Zo dacht ik ook geniaal bedacht te hebben als ik 's avonds zei: "Hey Google, alles uit!" Het licht, de TV, de receiver, alles ging ineens uit. Perfect...
Daarbij had ik me nooit gerealiseerd dat de infraroodverwarming op het toilet dan ook volledig uit zou gaan. Heeft even geduurd. (ter info, als die uit is kun je wel de temperatuur hoger in laten stellen in de Homey App, maar daar wordt niets mee gedaan).
Inmiddels een Flow gemaakt "we gaan naar bed" waardoor de gewenste apparaten uit gaan, er nog gecheckt wordt of de vuilnisbak aan de weg staat als de volgende dag een ophaaldag is en Google wenst ons welterusten.
Je kunt vast een routine bouwen om "rolluiken open / dicht".
Daarbij had ik me nooit gerealiseerd dat de infraroodverwarming op het toilet dan ook volledig uit zou gaan. Heeft even geduurd. (ter info, als die uit is kun je wel de temperatuur hoger in laten stellen in de Homey App, maar daar wordt niets mee gedaan).
Inmiddels een Flow gemaakt "we gaan naar bed" waardoor de gewenste apparaten uit gaan, er nog gecheckt wordt of de vuilnisbak aan de weg staat als de volgende dag een ophaaldag is en Google wenst ons welterusten.
The Duck did it again
Je kan ook een override routine maken voor alle lampen uit. Dus met de zelfde triggerzin niet alle lampen uit behalve wat je zelf wilt.quacktech schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:46:
Herkenbaar. Zo dacht ik ook geniaal bedacht te hebben als ik 's avonds zei: "Hey Google, alles uit!" Het licht, de TV, de receiver, alles ging ineens uit. Perfect...
Zoals al gezegd, routines aanmaken.
Daarmee kun jezelf je commando's een naam geven.
Daarmee kun jezelf je commando's een naam geven.
Hoi,
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Google assistent en ik krijg de oplossing niet gevonden. Hopelijk is er hier iemand die het herkend en een oplossing weet...
Van de ene op de andere dag herkent de assistent (Zowel op mijn telefoon als via een Nest Mini) geen smarthome devices in mijn huis meer. D.w.z. als ik zeg "Het Google, zet de ganglamp uit", dan krijg ik op mijn telefoon zoekresultaten en op de Nest Mini het antwoord dat hij me niet begrepen heeft. Het gekke is dat als ik op mijn telefoon in de assistent het toetsenbord open en "zet de ganglamp uit" in type, dat het dan wel werkt. Dus hij kent mijn apparaten wel, maar niet bij een gesproken opdracht. En ik zie op mijn telefoon dat hij me wel goed verstaat: de tekst komt letterlijk in beeld te staan. De thermostaat kan ik wel met mijn stem instellen, maar een Shelly of Tuya apparaat niet.
Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik kan nergens iets over dit probleem vinden. Dus alle hulp hulp is welkom.
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Google assistent en ik krijg de oplossing niet gevonden. Hopelijk is er hier iemand die het herkend en een oplossing weet...
Van de ene op de andere dag herkent de assistent (Zowel op mijn telefoon als via een Nest Mini) geen smarthome devices in mijn huis meer. D.w.z. als ik zeg "Het Google, zet de ganglamp uit", dan krijg ik op mijn telefoon zoekresultaten en op de Nest Mini het antwoord dat hij me niet begrepen heeft. Het gekke is dat als ik op mijn telefoon in de assistent het toetsenbord open en "zet de ganglamp uit" in type, dat het dan wel werkt. Dus hij kent mijn apparaten wel, maar niet bij een gesproken opdracht. En ik zie op mijn telefoon dat hij me wel goed verstaat: de tekst komt letterlijk in beeld te staan. De thermostaat kan ik wel met mijn stem instellen, maar een Shelly of Tuya apparaat niet.
Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik kan nergens iets over dit probleem vinden. Dus alle hulp hulp is welkom.
@rolandmn zie hamsteg in "[Google Home/Nest smart speakers] discussie & ervaringen - 2"
Een week lang frustratie over iets dat het al jaren deed

[ Voor 21% gewijzigd door hamsteg op 11-12-2022 14:43 ]
... gecensureerd ...
@hamsteg, dankjewel! Het verwijderen van de Engelse taal heeft het bij mij inderdaad ook opgelost. Inderdaad erg jammer dat iets wat jaren lang goed gewerkt heeft, nu ineens stuk is. Hopelijk lossen ze het ook ooit weer op, maar voor nu maar even google assistent alleen in het Nederlands.
EN + extra taal is beta. Dat hadden ik en vele anderen waarschijnlijk aan om voice match op mobiel werkend te krijgen. Maar ik heb dat niet meer nodig omdat voice match in alleen NL eindelijk werkt met scherm uit.rolandmn schreef op maandag 12 december 2022 @ 08:57:
@hamsteg, dankjewel! Het verwijderen van de Engelse taal heeft het bij mij inderdaad ook opgelost. Inderdaad erg jammer dat iets wat jaren lang goed gewerkt heeft, nu ineens stuk is. Hopelijk lossen ze het ook ooit weer op, maar voor nu maar even google assistent alleen in het Nederlands.
Ik zou even die stem training nu opnieuw doen en alle apparaten uit en aan zetten voor voice match en persoonlijke resultaten.
Klopt. Dat was inderdaad de reden dat ik Engels als eerste taal had ingesteld. (Was het al weer vergeten...) Ik heb de stemtraining opnieuw gedaan in het Nederlands en om te testen zelfs Engels als 2e taal toegevoegd. Soms is het toch handiger om bepaalde dingen in het Engels te vragen. Tot nu toe lijkt het te werken.LNDN schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:59:
[...]
EN + extra taal is beta en had ik en vele anderen waarschijnlijk aan om voice match op mobiel werkend te krijgen. Maar ik heb dat niet meer nodig omdat voice match in alleen NL eindelijk werkt met scherm uit.
Ik zou even die stem training nu opnieuw doen en alle apparaten uit en aan zetten voor voice match en persoonlijke resultaten.
Is er ergens een site of dergl waar je de makkers van de assistent kan bereiken om te klagen over het steeds slechter functioneren van de google assistent ? Ik werk al vele jaren met google home en bij elke update zijn er steeds dingen die niet meer werken.
Wat vroeger perfect werkte geeft nu ” ik begrijp je niet”.
Bv. heb een kamer gemaakt waar alle geluidsapparaten in zitten, zodat als ik zeg muziekkamer uit al die apparaten uit gezet worden, werkt gedurende vele jaren en was handig. Nu als ik zeg “Muziekkamer uit” zie ik in mijn activiteiten dat hij het perfect verstond maar krijg “Goed ik speel je bent niet alleen op spotify” snap niet waar dit vandaan komt. Zo ook vroeger als je Netflix speelde kan je gewoon hey google pauze zeggen, nu dien je te zeggen pauzeer netflix of je krijgt de melding dat er niets afspeelt. En zo kan ik nog even doorgaan, heel frustrerend. Ik vrees dat bij een volgende update google assistent onbruikbaar gaat zijn en ik de boel het raam uit gooi.
Wat vroeger perfect werkte geeft nu ” ik begrijp je niet”.
Bv. heb een kamer gemaakt waar alle geluidsapparaten in zitten, zodat als ik zeg muziekkamer uit al die apparaten uit gezet worden, werkt gedurende vele jaren en was handig. Nu als ik zeg “Muziekkamer uit” zie ik in mijn activiteiten dat hij het perfect verstond maar krijg “Goed ik speel je bent niet alleen op spotify” snap niet waar dit vandaan komt. Zo ook vroeger als je Netflix speelde kan je gewoon hey google pauze zeggen, nu dien je te zeggen pauzeer netflix of je krijgt de melding dat er niets afspeelt. En zo kan ik nog even doorgaan, heel frustrerend. Ik vrees dat bij een volgende update google assistent onbruikbaar gaat zijn en ik de boel het raam uit gooi.
Dan moet je even je mails lezen. Want er ging laatste een mail van Google eruit uit dat sommige dingen niet goed in orde zijn en je instellingen nog een keer moet nalopen.
heb je een link of een kopie van die mail? (Ik heb die mail niet gehad)LNDN schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:47:
Dan moet je even je mails lezen. Want er ging laatste een mail van Google eruit uit dat sommige dingen niet goed in orde zijn en je instellingen nog een keer moet nalopen.
[ Voor 4% gewijzigd door kruila op 22-12-2022 10:02 ]
Beste Google Assistent-gebruiker,kruila schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:01:
[...]
heb je een link of een kopie van die mail?
Hierbij laten we u weten dat we een bug hebben ontdekt die mogelijk gevolgen heeft gehad voor uw apparaatinstellingen en voorkeuren voor de Google Assistent. Zo zijn persoonlijke routines en Hey Google misschien uitgezet. We zijn op zoek naar potentiële oplossingen om de betreffende instellingen te herstellen.
Kijk in uw Assistent- en Home-instellingen of uw voorkeuren goed zijn ingesteld. U vindt meer informatie over Assistent-instellingen in het Helpcentrum van de Google Assistent.
Onze excuses voor het ongemak. We sturen u later meer informatie.
Met vriendelijke groet,
Team Google Assistent
@PcTalent Zie hamsteg in "[Google Home/Nest smart speakers] discussie & ervaringen - 2"
Dit heeft bij mij alles opgelost.
Dit heeft bij mij alles opgelost.
[ Voor 12% gewijzigd door hamsteg op 22-12-2022 14:53 ]
... gecensureerd ...
@hamsteg Heb dit gevolgd maar heb nooit de Engelse taal erin staan gehad, het resetten van de google home's heeft er wel voor gezorgd dat hij nu terug sneller reageert das al leuk. Maar bij die ene opdracht muziekkamer aan blijft hij moedwillig dat nummer van spotify spelen als ik echter muziekkamer uit zeg krijg ik dan toch wel ok ik doe 2 lampen uit. Nu bij versterkers is aan of uit toch steeds zo dat er gewoon geschakeld word, als ze uit staan zet hij ze dan ook aan natuurlijk. Maar blijft raar dat hij dus het commando aan niet lijkt te begrijpen. Oplossing is hier dan wel zeggen "zet muziekkamer uit" dan doet hij wel het juiste.
Vandaag iets vreemds. Als ik naar kantoor ga zeg ik altijd: "hey google, navigeer naar werk." De assistent opent dan automatisch maps op mijn telefoon en begint met navigeren.
Vanmorgen kreeg ik de melding dat ik mijn werkadres in moet stellen. Dit staat gewoon goed ingesteld, blijkt na controle.
Iemand enig idee?
-edit- Vandaag (een dag later) werkt het wel weer zoals voorheen. Ik heb niets aangepast in de instellingen oid. Geen idee hoe / wat.
Vanmorgen kreeg ik de melding dat ik mijn werkadres in moet stellen. Dit staat gewoon goed ingesteld, blijkt na controle.
Iemand enig idee?
-edit- Vandaag (een dag later) werkt het wel weer zoals voorheen. Ik heb niets aangepast in de instellingen oid. Geen idee hoe / wat.
[ Voor 17% gewijzigd door quacktech op 06-01-2023 08:52 . Reden: aanvulling ]
The Duck did it again
In de nieuwe app heb ik een routine gemaakt, als er iemand aanbelt (Nest Hello) dan gaat er een Hue lamp in de woonkamer aan. Dat werkt verder prima. Alleen het automatisch uit zetten van de lamp na een aantal seconden krijg ik niet voor elkaar. Weet iemand of dit überhaupt kan en welk commando het beste gebruikt kan worden?
:strip_exif()/f/image/oyiLsVksAoApfpSSFgdMMEYI.jpg?f=fotoalbum_large)
3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput
Furiousz schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:29:
In de nieuwe app heb ik een routine gemaakt, als er iemand aanbelt (Nest Hello) dan gaat er een Hue lamp in de woonkamer aan. Dat werkt verder prima. Alleen het automatisch uit zetten van de lamp na een aantal seconden krijg ik niet voor elkaar. Weet iemand of dit überhaupt kan en welk commando het beste gebruikt kan worden?
[Afbeelding]
/f/image/BG0xRhtyMhex9tdPLvdH47F4.png?f=fotoalbum_large)
Voor lampen kan je prima de persoonlijke (lees: oude) manier gebruiken want je doet toch lampen in huis aan. Bovendien je zit in de preview lijkt me. Stuur feedback naar Google via die appFuriousz schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:06:
Helaas, dat werk alleen bij de persoonlijke routines en niet voor die van het hele huishouden....
[Afbeelding]
In de persoonlijke routines kun je niets doen met de apparaten helaas, dus dat gaat niet. Feedback versturen is een goeie!
De persoonlijke routines werken toch gewoon hetzelfde als voor de preview voor zover ik kan zien.Furiousz schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:15:
In de persoonlijke routines kun je niets doen met de apparaten helaas, dus dat gaat niet. Feedback versturen is een goeie!
Edit: ...niet dus.
[ Voor 3% gewijzigd door LNDN op 13-01-2023 21:27 ]
Bij Hue weet ik niet hoe dat gaat maar bij in de Tuya app kun je ook uitgebreide routines maken waar dat wel kan. Vervolgens kun je die routines weer aanspreken met je Google Home.
Ben het zelf ook nog aan het vogelen. Maar ik heb ook Home Assistant in gebruik. Daar kan je veel meer mee.Furiousz schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:21:
Nope:
Huishouden:
[Afbeelding]
Persoonlijk:
[Afbeelding]
Ik heb hier al een paar jaar Domoticz draaien. Misschien ook maar eens HA proberen.LNDN schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:27:
[...]
Ben het zelft ook nog aan het vogelen. Maar ik heb ook Home Assistant in gebruik. Daar kan je veel meer mee.
Vorige maand ben ik verhuisd met mijn vriendin nadat we tijdelijk bij m'n schoonouders hebben ingewoond. Alles helemaal gesetteld en aangesloten, zo ook de Google Home app. Nu lopen we tegen het volgende aan, namelijk dat we ook de ruimtes van mijn schoonouders zien. Dat is namelijk vreemd want mijn schoonouders hebben geen toegang tot ons huis (met uitgezonderd met hun sleutel ;-)). Ook in mijn vriendin geen lid meer in Google Home bij haar ouders.
Wanneer ik de ruimtes verwijder, komen deze ruimtes na 24 uur weer terug. We hebben reeds een nieuw huis in Google Home aangemaakt maar dat mocht niet baten.
Kan iemand ons verder helpen?
Wanneer ik de ruimtes verwijder, komen deze ruimtes na 24 uur weer terug. We hebben reeds een nieuw huis in Google Home aangemaakt maar dat mocht niet baten.
Kan iemand ons verder helpen?
Bericht verwijderd.
[ Voor 94% gewijzigd door Chris499 op 02-02-2023 20:46 ]
Ik heb een vergelijkbaar probleem, maar krijg het maar niet opgelost:hamsteg schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:28:
@rolandmn zie hamsteg in "[Google Home/Nest smart speakers] discussie & ervaringen - 2"
Ik heb voice match werkend op een aantal smart speakers met google assistant, maar op mijn vrouw haar account krijgen we voice match niet aan. Hoewel ze in de Home app aan hetzelfde huis is toegevoegd en dezelfde apparaten ziet, wordt in de Voice Match instellingen van de Google Assistant wel het huis getoond, maar staan er 0 apparaten bij. Als ze op de knop "Apparaat met Voice Match toevoegen" drukt, krijgt ze een melding dat er geen wifi verbinding is.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Updates van de Google app verwijderen en opnieuw installeren (las ik ergens op internet als tip).
- Account van vrouw verwijderd uit huis en opnieuw toegevoegd.
- Speakers verwijderd en opnieuw toegevoegd
- Speakers factory reset gegeven en opnieuw toegevoegd
- In home app hele huis verwijderd en alles opnieuw toegevoegd (ook met speakers factory reset).
- Daarna zag ik dat ik ook twee talen had ingesteld bij Voice Match. Dat heb ik ook aangepast naar alleen Nederlands en vervolgens weer hele huis verwijderd en alles opnieuw toegevoegd (ook al had ik zelf geen probleem met voice match). Enige wat ik niet heb gedaan is daarna opnieuw mijn voice profiel getraind.
- Speakers factory reset en met account van vrouw toegevoegd. Toen kon zij wel voice match instellen, maar ik weer niet

Heeft er iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen, want ik wordt hier aardig moedeloos van..
Misschien is de vraag al eens voorbij gekomen maar er zijn 75 pagina's
Ik ben van plan een Google Nest Hun 2 gen aan te schaffen. Ik zat al te kijken naar een slimme deurbel en zag de GOOGLE NEST Hello Video Deurbel die je aansluit in de meterkast. Nu lees is dat je een Nest Aware abbo nodig hebt als je de beelden wil opslaan voor 30 of 60 dagen. En wil je van de extra features van de deurbel gebruik maken. Dan heb je ook een abbo nodig.
Ik ben van plan een Google Nest Hun 2 gen aan te schaffen. Ik zat al te kijken naar een slimme deurbel en zag de GOOGLE NEST Hello Video Deurbel die je aansluit in de meterkast. Nu lees is dat je een Nest Aware abbo nodig hebt als je de beelden wil opslaan voor 30 of 60 dagen. En wil je van de extra features van de deurbel gebruik maken. Dan heb je ook een abbo nodig.
- Klopt dit?
- Zijn er andere mogelijkheden om beelden op te slaan op een Synology NAS?
- Zijn er andere merken deurbellen die ook werken op een Google Nest Hub 2 gen?
Ik kan de laatste tijd geen artiesten aanvragen via assistent op Deezer (in de wagen)
ik zeg "speel janez dedt", ik zie asssistent "speel janez Dedt" verstaan
assistent zegt "ik vraag Deezer om ja nes ded op te zetten"
en vervolgens speelt Deezer compleet iets anders. (of blijft de huidige playlist verder spelen)
Zelfde met "mooneye". Assistent verstaat het, maar ik krijg de playlist "meditatie".
Nog mensen met dit probleem?
ik zeg "speel janez dedt", ik zie asssistent "speel janez Dedt" verstaan
assistent zegt "ik vraag Deezer om ja nes ded op te zetten"
en vervolgens speelt Deezer compleet iets anders. (of blijft de huidige playlist verder spelen)
Zelfde met "mooneye". Assistent verstaat het, maar ik krijg de playlist "meditatie".
Nog mensen met dit probleem?
Ik heb een vraag welke ik wellicht hier het beste kan stellen.
Ik heb thuis o.a. een nest hub. Deze staat onder mijn account. Hiernaast gebruik ik een iphone met de home app. Nu wil ik bellen vanaf mijn nest hub naar mijn telefoon. Dit werk niet. Hij gaat over, maar komt niet aan op de telefoon.
Andersom kan ik via de home app wel naar huis bellen en dan gaat alles gewoon over en ontstaat er een gesprek als je opneemt op de nest hub.
Wat uiteraard iets kan zijn is dat beide apparaten onder hetzelfde account zitten. Vanaf de mobiele telefoon bel je naar een ander apparaat, van de nest Hub bel je via de voice assistant naar een contactpersoon van google meet/duo.
Iemand een idee waaraan dat kan liggen hoe dit verholpen kan worden? Het is namelijk een handige functie voor kinderen, maar compleet onbruikbaar in een gezinssituatie op deze manier.
Ik heb thuis o.a. een nest hub. Deze staat onder mijn account. Hiernaast gebruik ik een iphone met de home app. Nu wil ik bellen vanaf mijn nest hub naar mijn telefoon. Dit werk niet. Hij gaat over, maar komt niet aan op de telefoon.
Andersom kan ik via de home app wel naar huis bellen en dan gaat alles gewoon over en ontstaat er een gesprek als je opneemt op de nest hub.
Wat uiteraard iets kan zijn is dat beide apparaten onder hetzelfde account zitten. Vanaf de mobiele telefoon bel je naar een ander apparaat, van de nest Hub bel je via de voice assistant naar een contactpersoon van google meet/duo.
Iemand een idee waaraan dat kan liggen hoe dit verholpen kan worden? Het is namelijk een handige functie voor kinderen, maar compleet onbruikbaar in een gezinssituatie op deze manier.
[ Voor 31% gewijzigd door Nollekeuh op 02-05-2023 19:22 ]
Al maanden geleden de routine "radio" aangemaakt.
De routine is dan "speel radio op Sonos"
Op mijn Sonos speelt Youtube muziek deels uit mijn playlist en muziek uit hetzefde genre. Perfect.
Maar sinds vanmorgen krijg ik na "hee Google, radio" een reclame filmpje van Coolblue over Sonos op mijn hub in plaats van mijn radio op Sonos.
Zo irritant weer
De routine is dan "speel radio op Sonos"
Op mijn Sonos speelt Youtube muziek deels uit mijn playlist en muziek uit hetzefde genre. Perfect.
Maar sinds vanmorgen krijg ik na "hee Google, radio" een reclame filmpje van Coolblue over Sonos op mijn hub in plaats van mijn radio op Sonos.
Zo irritant weer
Wie weet of het nog mogelijk is om met google home/assistant speakers onderling te bellen in huis met zoiets als "hey google, bel kantoorspeaker"?
Van alles geprobeerd, maar hij wil steeds telefoonnummers bellen.
Ik kom heel veel info tegen, maar het meeste gaat over duo (dat is inmiddels Meet geworden), of over bellen van telefoonnummers in de VS...
Van alles geprobeerd, maar hij wil steeds telefoonnummers bellen.
Ik kom heel veel info tegen, maar het meeste gaat over duo (dat is inmiddels Meet geworden), of over bellen van telefoonnummers in de VS...
Is dat "nieuw" eigenlijk die optie "Als een apparaat iets doet"? Was mij nooit eerder opgevallen namelijk, of ik keek altijd bij de persoonlijke routine.Furiousz schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:21:
Nope:
Huishouden:
[Afbeelding]
Persoonlijk:
[Afbeelding]
Deze optie viel mij vorig week pas op en nu heb ik ingesteld, als licht in toilet aan gaat > speel Relaxing muziek op de toiletspeaker op 20%. Lekkere ontspanning op de pot zo
Dag,
Ik gebruik al een jaar of 2 de google assistent. Sinds een paar weken werken zinnen als: zet woonkamer uit of zet woonkamer aan niet meer. Ik kan wel vragen de woonkamer op 20% te zetten en dan werkt het probleemloos. Ik heb dit geprobeerd vanaf mijn google nesthub, mijn telefoon en m'n smartwatch. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik gebruik al een jaar of 2 de google assistent. Sinds een paar weken werken zinnen als: zet woonkamer uit of zet woonkamer aan niet meer. Ik kan wel vragen de woonkamer op 20% te zetten en dan werkt het probleemloos. Ik heb dit geprobeerd vanaf mijn google nesthub, mijn telefoon en m'n smartwatch. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Twee talen? Tweede taal er weer uitgooien.
... gecensureerd ...
Wellicht meerdere dingen die 'woonkamer' heten? Verlichting en speaker bijvoorbeeld?
The Duck did it again
Ik gebruik regelmatig de opdracht "speel het nieuws", waarop het NOS-journaal speelt en daarna het ANP volgt, van dat uur.
De laatste tijd (ik weet niet vanaf wanneer) krijg ik diverse tijdsaanduidingen door elkaar.
Bijvoorbeeld: het is over 12:00 uur in de middag en ik wil het nieuws horen van 12:00. De Google assistent zegt iets als "hier volgt het NOS-nieuws van 11 uur", waarop het NOS-nieuws van 10:00 uur begint af te spelen (dat zegt de NOS-nieuwslezer namelijk)
Hebben meer mensen dit, en is het op te lossen?
De laatste tijd (ik weet niet vanaf wanneer) krijg ik diverse tijdsaanduidingen door elkaar.
Bijvoorbeeld: het is over 12:00 uur in de middag en ik wil het nieuws horen van 12:00. De Google assistent zegt iets als "hier volgt het NOS-nieuws van 11 uur", waarop het NOS-nieuws van 10:00 uur begint af te spelen (dat zegt de NOS-nieuwslezer namelijk)
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik heb hetzelfde probleem, ook gaat ANP nieuws nu via radio 538, vroeger (maand geleden?) was dat rechtstreeks van ANPjanvanduschoten schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:56:
Ik gebruik regelmatig de opdracht "speel het nieuws", waarop het NOS-journaal speelt en daarna het ANP volgt, van dat uur.
Klopt, dat heb ik ook. Sinds kort de radio 538 versie van het ANP nieuws.kruila schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:59:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, ook gaat ANP nieuws nu via radio 538, vroeger (maand geleden?) was dat rechtstreeks van ANP
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ook het nieuws van de Telegraaf is niet meer beschikbaar, tis jammerjanvanduschoten schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:27:
[...]
Klopt, dat heb ik ook. Sinds kort de radio 538 versie van het ANP nieuws.
Is het hier iemand gelukt Miele toe te voegen aan Google Home (via de Home app op Android)?
Bij mij stopt het al met een zwart scherm na het selecteren van Miele service..
Bij mij stopt het al met een zwart scherm na het selecteren van Miele service..
Nooit rechtstreeks geprobeerd. Heb je toevallig ook Homey oid? Lukt het toevoegen daar wel? Ik voeg een nieuw apparaat altijd eerst toe in Homey, daarna synchroniseren met Google en dan werkt het tot nu toe prima.
The Duck did it again
Heeft iemand het al voor elkaar om met de assistent je boodschappenlijst in keep te kunnen beheren? Zou nu moeten kunnen.
https://androidworld.nl/n...ep#article_comments_count
Er staan nu allemaal tags bij mijn lijstjes in keep: [verplaatst van de assistent]...
Als ik het commando vraag aan Google Assistent krijg ik de melding : 'Sorry er was een probleem bij het lezen van de boodschappenlijst, probeer het later opnieuw.'
Er staan nu allemaal tags bij mijn lijstjes in keep: [verplaatst van de assistent]...
Als ik het commando vraag aan Google Assistent krijg ik de melding : 'Sorry er was een probleem bij het lezen van de boodschappenlijst, probeer het later opnieuw.'
Ik heb precies hetzelfde..... ik kan in keep wel zien dat de boiodschappenlijst idd is overgezet maar krijg ook die zelfde foutmelding als ik items wil toevoegen... ik denk dat het een centraal probleem is...RichieSD schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:34:
Heeft iemand het al voor elkaar om met de assistent je boodschappenlijst in keep te kunnen beheren? Zou nu moeten kunnen.
Ik loop ook tegen dit probleem aan. Heeft iemand al een oplossing of is al een in de maak?
Ook hetzelfde probleem bij mij.
Het probleem zit'm duidelijk in de gekozen taal van Google Assistent. Is je taal Nederlands (België) of Nederlands (Nederland), dan zal het (op dit moment) niet werken.
Maar is je Google Assistent taal English (United States), dan werkt het perfect.
Het probleem zit'm duidelijk in de gekozen taal van Google Assistent. Is je taal Nederlands (België) of Nederlands (Nederland), dan zal het (op dit moment) niet werken.
Maar is je Google Assistent taal English (United States), dan werkt het perfect.
[ Voor 79% gewijzigd door wouter_be op 11-01-2024 21:20 . Reden: Oorzaak toegevoegd ]
Hier ook de problemen. Gister (11 jan) heeft het na het overzetten even gewerkt. Nu werkt inderdaad alleen het Engels.
Idem hier. De Keep app werkt wel op de telefoon; maar boodschappenlijst nog niet.bartbh schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 23:53:
Hier ook de problemen. Gister (11 jan) heeft het na het overzetten even gewerkt. Nu werkt inderdaad alleen het Engels.
Wat ik nog niet geprobeerd heb is een nieuwe lijst aanmaken via voice commando, bijvoorbeeld 'bananenlijst' en daar de boodschappen op zetten. Je kan via de assistent met 'Maak een nieuwe lijst' wel een extra lijst toevoegen.
Wellicht dat de bananenlijst dan in Keep gevonden kan worden, en dat de boodschappenlijst nu nog naar de oude integratie wijst.
Vanavond eens proberen.
/edit: dit werkte niet.
Nee, helaas werkt dat (ook) niet. Vreemde is dat het in Engels wel 'gewoon' werkt.
Heel frustrerend dit.
Edit: in Engels ook niet. Daar krijg ik de melding "you don't have any lists", terwijl ik het (in het Engels) een nieuwe lijst aan heb gemaakt.
Edit 2: als ik de assistant geheel in het Engels zet werkt het wel. Ga ik echter weer terug naar Nederlands kom ik weer op dezelfde "Sorry er was een probleem met het lezen van je boodschappenlijst".
Vreemde is dat ik die exacte foutmelding ook krijg als ik "Zet de garage opruimen op mijn todo lijst", wat dus niks met de boodschappenlijst heeft te maken.
Heel frustrerend dit.
Edit: in Engels ook niet. Daar krijg ik de melding "you don't have any lists", terwijl ik het (in het Engels) een nieuwe lijst aan heb gemaakt.
Edit 2: als ik de assistant geheel in het Engels zet werkt het wel. Ga ik echter weer terug naar Nederlands kom ik weer op dezelfde "Sorry er was een probleem met het lezen van je boodschappenlijst".
Vreemde is dat ik die exacte foutmelding ook krijg als ik "Zet de garage opruimen op mijn todo lijst", wat dus niks met de boodschappenlijst heeft te maken.
[ Voor 82% gewijzigd door bartbh op 16-01-2024 13:30 ]
Is er een manier waarop we dit dringender bij Google onder de aandacht kunnen brengen? Of is het naïef om te denken dat zoiets mogelijk is
Uit een nieuwsbericht van Tweakers op 11 januari:TijnVan schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:50:
Is er een manier waarop we dit dringender bij Google onder de aandacht kunnen brengen? Of is het naïef om te denken dat zoiets mogelijk is
Google bevestigt aan meerdere nieuwsmedia, waaronder 9to5Google, dat het bedrijf als onderdeel van een reorganisatie honderden banen schrapt. Het precieze aantal is niet duidelijk, evenals de precieze afdelingen. Wel gaat het in ieder geval om 'een paar honderd' bij de divisie die zich bezighoudt met Google Assistant,
Ik verwacht voorlopig geen verbetering
Het is nu echt wel zoeken naar welk commando werkt. Thanks @iRob voor de goed richting.
Mijn observatie met een notitie in Keep genaamd "boodschappenlijst". Sommige commando's werken, sommige geven een recept terug en soms de foutmelding.
Mijn observatie met een notitie in Keep genaamd "boodschappenlijst". Sommige commando's werken, sommige geven een recept terug en soms de foutmelding.
Brood
- Voeg brood toe aan de lijst boodschappen -> goed
- Voeg brood toe aan de boodschappenlijst -> goed
- Zet brood op de lijst boodschappen -> soms goed, soms recept
- Zet brood op de boodschappenlijst -> fout bij lezen boodschappenlijst
Pasta
- Voeg pasta toe aan de boodschappenlijst -> goed
- Voeg pasta toe aan de lijst boodschappen -> recept
- Zet pasta op de lijst boodschappen -> soms recept
Conclusie
Dus de kreet "Voeg product toe aan de boodschappenlijst".
Inmiddels werkt dat ook niet meer.
"Het lijkt erop dat je al een lijst hebt met de naam boodschappenlijst, wil je alsnog een nieuwe maken?"
Echt he, wie test dit bij Google? Belabberd.
"Het lijkt erop dat je al een lijst hebt met de naam boodschappenlijst, wil je alsnog een nieuwe maken?"
Echt he, wie test dit bij Google? Belabberd.