Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Prosperot

Today is a gift...

Idd, het heeft hier 2wkn gewerkt, nu niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Dit is ook een manier om te stoppen met Google home / nest / assistent, gewoon het steeds slechter maken zodat mensen vanzelf stoppen met het gebruik ervan.

Het feit dat het soms elke keer weer afwachten is of je commando begrepen wordt, maakt dat ik er wel steeds met minder plezier mee bezig ben.

En qua WAF daalt het op deze manier natuurlijk heel hard.

Erg bijzonder dat zo'n (in mijn ogen) simpel commando zoveel gedoe kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:50
k heb een vraag

Als ik via de google assistant op mijn mobiel vraag oké Google bel en dan naam. dan gaat hij via whatsapp bellen. Hoe negeer ik dit en zorg ik dat hij via de telefoon belt )en niet via whatsapp.'

Ik heb al geprobeerd om bij het contact om het account te wisselen alleen gaat dit echter een maal goed. )vraag je het nogmaals dan schakeld hij toch weer over nasar whats app

Kortom wie heeft er tips - advies

Het gekke is dat ik op een andere android mobiel (allebei pixels met ander account ) er geen last van heb

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
bartbh schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:20:
Dit is ook een manier om te stoppen met Google home / nest / assistent, gewoon het steeds slechter maken zodat mensen vanzelf stoppen met het gebruik ervan.

Het feit dat het soms elke keer weer afwachten is of je commando begrepen wordt, maakt dat ik er wel steeds met minder plezier mee bezig ben.

En qua WAF daalt het op deze manier natuurlijk heel hard.

Erg bijzonder dat zo'n (in mijn ogen) simpel commando zoveel gedoe kan opleveren.
Eens. Is er een alternatief wat soortgelijk werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:56

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Hier werkt het toevoegen van boodschappen (nu) gelukkig wel weer. Maar eens zien voor hoe lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
bartbh schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:19:
Hier werkt het toevoegen van boodschappen (nu) gelukkig wel weer. Maar eens zien voor hoe lang.
Ja, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Nu online

Prosperot

Today is a gift...

bartbh schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:19:
Hier ook, alleen een 'gemeenschappelijk' boodschappenlijstje is de nek omgedraaid. Google vraagt nu dat 'persoonlijke resultaten' aangezet wordt. Dus nog maar 1 persoon kan de lijst inspreken.

Iemand daar al een oplossing/work around voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:00
Prosperot schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:51:
[...]

Hier ook, alleen een 'gemeenschappelijk' boodschappenlijstje is de nek omgedraaid. Google vraagt nu dat 'persoonlijke resultaten' aangezet wordt. Dus nog maar 1 persoon kan de lijst inspreken.

Iemand daar al een oplossing/work around voor?
Je zult de andere personen die zaken moeten kunnen toevoegen dus ook hun stem moeten laten trainen, zodat ze herkend worden. Dan moet je het lijstje met hun delen, zodat dezelfde lijst overal in Keep gebruikt wordt.

Ik had het jaren geleden ook zo, maar dat gaf juist problemen met de oude shopping list, omdat zaken dan op de eigen lijst terecht kwamen, en niet op de gedeelde lijst.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Nu online

Prosperot

Today is a gift...

Ik kan maar 1 stem toevoegen per google account / boodschappenlijst . En dankzij voicematch en persoonlijke resultaten gaat alles dus ook naar het persoonlijke lijstje.

Als ik het opzet zoals jij beschrijft dan krijg ik dus voor iedereen een apart lijstje. Die kunnen dan wel weer gedeeld worden, maar dat is erg onoverzichtelijk.

Ik wil juist 1 keep lijst waar iedereen via voice aan kan toevoegen. Kan dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Ik en mijn vrouw hebben beiden een Google Account. Beiden zijn we via voice match gekoppeld aan de Google Nest / Assistant. En als zij wat toevoegt komt dat netjes op onze gedeelde lijst in Keep te staan. Deze lijst is vanuit mijn account gemaakt en gedeeld met 'mijn huishouden'.

Dus volgens mij werkt dat gewoon, of ik begrijp je verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Nu online

Prosperot

Today is a gift...

Ik ga het nog een x proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellos
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11:03
We kunnen tegenwoordig automatiseringen toevoegen als "widget" aan het homescreen van onze telefoon.

Je hebt dan een soort app / tegel op je home screen waar je op kunt drukken om een scene uit te voeren. Echter, bij mij verdwijnen die tegeltjes steeds na ongeveer een week?

Hebben meer mensen dit meegemaakt? en hoe is dat op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Yellos schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:24:
We kunnen tegenwoordig automatiseringen toevoegen als "widget" aan het homescreen van onze telefoon.

Je hebt dan een soort app / tegel op je home screen waar je op kunt drukken om een scene uit te voeren. Echter, bij mij verdwijnen die tegeltjes steeds na ongeveer een week?

Hebben meer mensen dit meegemaakt? en hoe is dat op te lossen?
Ik maak een opdracht en voeg die toe aan het beginscherm (vanuit de opdracht zelf). Voor de automatisering verwijs ik naar de betreffende opdracht. Ik weet niet of je zoiets bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellos
Zapato schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:30:
[...]

Ik maak een opdracht en voeg die toe aan het beginscherm (vanuit de opdracht zelf). Voor de automatisering verwijs ik naar de betreffende opdracht. Ik weet niet of je zoiets bedoelt?
Ja, precies dat doe ik ook. Alleen na ongeveer een week verdwijnen die opdrachten vanzelf van het homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
Yellos schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:52:
[...]

Ja, precies dat doe ik ook. Alleen na ongeveer een week verdwijnen die opdrachten vanzelf van het homescreen.
Vreemd, bij mij blijven ze wel staan. Ik heb helaas geen oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellos
Zapato schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:53:
[...]

Vreemd, bij mij blijven ze wel staan. Ik heb helaas geen oplossing.
Ik heb zojuist die tegeltjes weer eens toegevoegd en nu het homescreen "vastgezet" via instellingen. Daarmee zouden apps niet verplaatst of verwijderd mogen worden... kijken of het daarmee is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:09
Yellos schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:52:
[...]

Die gebruik ik al heel lang en werkt perfect.

De bovenste icoontjes zijn die google widgets.
Die "Goedemorgen" bijvoorbeeld, schakelt lampen in en zet de thermostaat op 21 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHbT5dtkbtlNbe-BjW_bNl6kL0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B2EAKyzULr5NuOHdSfdFKQHm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellos
Artwido schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 19:21:
[...]

Die gebruik ik al heel lang en werkt perfect.

De bovenste icoontjes zijn die google widgets.
Die "Goedemorgen" bijvoorbeeld, schakelt lampen in en zet de thermostaat op 21 graden.

[Afbeelding]
Nou ik heb die dus ook allemaal aangemaakt, maar na 2 dagen verdwijnen die tegeltjes steeds van mijn homescreen. heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:18
Hmm, sinds eergisteren weet mijn Nest geen raad meer met de redelijk basale vraag "Hoe laat is het?". De assistent reageert dan met het verzoek om het apparaat toegang te verlenen mijn "persoonlijke resultaten", waar ik geen behoefte aan heb. Lijkt wel of hij aanslaat op het woordje "laat", als in: "te laat zijn" of zo.

Het is in ieder geval geen goed teken dat een erg gangbare Nederlandse vraag een probleem vormt.

Edit 12 april: Sinds gisteren zegt de assistent weer keurig hoe laat het is.

[ Voor 8% gewijzigd door Randfiguur op 12-04-2024 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.hijs
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-04 14:49
Sinds een paar dagen verstuurt de assistent geen WhatsApp-berichtjes meer die ik via spraak ingeef, bijvoorbeeld via Android Auto, maar ook zonder Android Auto. De assistent vertelt keurig dat hij het bericht verzendt, maar in WhatsApp is dat bericht niet terug te vinden en degene aan wie het bericht is gestuurd ontvangt ook niets. Mijn zoon heeft hetzelfde.

Kennen meer mensen dat probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:36
Sinds een paar dagen werkt bij mij de opdracht 'voeg x toe aan boodschappenlijst' niet meer.
Ik gebruikte dat eigenlijk pas een paar weken, in die paar weken werd er dan een ding toegevoegd aan mijn 'boodschappenlijst' in Google Keep.
Nu word er een Google Search van gemaakt, en vertelt de assistent me enthousiast dat ze op Internet vindt dat dat een manier is om dingen aan een lijst toe te voegen.

Ik zag nu in deze thread dat mensen in januari 2024 dit ook aan het uitvogelen waren. Werkt het voor anderen nog steeds?

Toen ik het een paar weken geleden ging gebruiken werkte het eigenlijk gewoon meteen, dus ik hoefde er niks voor in te stellen. Als ik nu op mijn telefoon in Google App|Instellingen|Google Assistent|Je Apps kijk staat Keep er daar niet tussen, wel onderaan die lijst bij snelkoppelingen maar daar staan dingen alleen om volledig nieuwe lijsten toe te voegen.

Ik kreeg nu net een globale popup (wat bijna nooit voorkomt) waarin Google trots riep dat ze van alles hebben verbetert (lees blijkbaar: stuk gemaakt). Ik heb niet Gemini aanstaan (ik dacht na de popup eerst dat die dan misschien geactiveerd was, maar dat is niet zo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRob
  • Laatst online: 09-06 20:37
Hier werkt de boodschappenlijst ook niet meer sinds kort, het enige onderdeel waar we nog wél enigszins tevreden over waren...

Ben er ook wel een beetje klaar mee met alle functionaliteiten die ineens geheel verdwijnen of slechter gaan presteren ipv beter.

Boodschappen apps van derden (bijv. Bring) werken sinds vorig jaar ook al niet meer samen met Google Assistant, die hebben ze bewust geblokt.

Heb nu een gedeelde lijst gemaakt in de Herinneringen app (iOS). Hopelijk wil Siri wel luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
iRob schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:56:
Hier werkt de boodschappenlijst ook niet meer sinds kort, het enige onderdeel waar we nog wél enigszins tevreden over waren...

Ben er ook wel een beetje klaar mee met alle functionaliteiten die ineens geheel verdwijnen of slechter gaan presteren ipv beter.

Boodschappen apps van derden (bijv. Bring) werken sinds vorig jaar ook al niet meer samen met Google Assistant, die hebben ze bewust geblokt.

Heb nu een gedeelde lijst gemaakt in de Herinneringen app (iOS). Hopelijk wil Siri wel luisteren...
Op basis eigen ervaring, Siri luistert wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:36
SanderBos schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:27:
Sinds een paar dagen werkt bij mij de opdracht 'voeg x toe aan boodschappenlijst' niet meer.
Ik gebruikte dat eigenlijk pas een paar weken, in die paar weken werd er dan een ding toegevoegd aan mijn 'boodschappenlijst' in Google Keep.
Nu word er een Google Search van gemaakt, en vertelt de assistent me enthousiast dat ze op Internet vindt dat dat een manier is om dingen aan een lijst toe te voegen.
Reagerend op mezelf een week later: Nu op 10 augustus werkt het weer (ik had voordat ik mijn vorige bericht plaatste 2 dagen gewacht, blijkbaar had ik wat langer moeten wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik kan de gezinsbel niet meer vinden.
Ik wil er één aanpassen en één verwijderen maar voorheen kon je ze terugvinden onder het kopje assistent in google-Home maar nu niet meer.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:12
Artwido schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:49:
Ik kan de gezinsbel niet meer vinden.
Ik wil er één aanpassen en één verwijderen maar voorheen kon je ze terugvinden onder het kopje assistent in google-Home maar nu niet meer.

Iemand?
Home - instellingen - google assistent - alle assistent-instellingen beheren - gezinsbel

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
kruila schreef op zondag 3 november 2024 @ 11:31:
[...]

Home - instellingen - google assistent - alle assistent-instellingen beheren - gezinsbel
Tnx! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
Gemini kan nu ook de commando's en routines uitvoeren van de smart apparaten.
Ook in het Nederlands.
Dit is alleen nog op de telefoon. Ben benieuwd wanneer de Hub's en speakers ook gebruik kunnen maken van Gemini. In Nederlands bedoel ik dan.

[ Voor 41% gewijzigd door Artwido op 20-12-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

hamsteg

Species 5618

Sinds een paar dagen wordt het meest actuele nieuws bij mij niet meer afgespeeld bij "Goede Morgen". Het laatste nieuwsitem is van maandag 14:00 (nu woensdag), hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Dat klopt, is zo bij ANP nieuws (radio 538), NOS nieuws is wel actueel.

Is al vaker gebeurd, komt wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Merkte net dat het nieuws weer actueel is als je "Goede morgen" roept tegen mevrouw Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewmonkey
  • Laatst online: 09:01
Sinds een dikke week doet de gezinsbel raar. Het 'start-plingeltje' wordt plots onderbroken door de daadwerkelijke boodschap en het 'eind-plingeltje' is afwezig.
Ook doen niet alle geselecteerde Google-apparaten mee.

Sinds vandaag heb ik de gezinsbel helemaal nergens meer gehoord.

Zijn er meerdere mensen met dit probleem of ligt het aan ons internet?

Odido 1Gb/s internet.

24x 380Wp oost-west, MGzs2019, NibeF130 met lekkere geknutsel om hem hybride op cv te zetten. Gas: 200m3 stroom: ruim voldoende ;)

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste