AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Al gelukt.
[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 12-06-2018 18:53 ]
Een ander dingetje: als je in "developer options" gaat kan je Bluetooth-codecs kiezen. Keuze uit SBC, AAC, aptX, LDAC, Samsung HD, Scalable Codec, standaard, of alle.
Ben ook hier tevreden over hoe het aanvoelt. Best vlot en ik geloof ook stiekem dat ze de RAM management hebben aangepast. Batterij leven ook een tikkie beter, niet dat die batterij wat ik nu heb (80% capacity) super is of wat dan ook maar hey, het voldoet voor nu. Eind dit jaar een ander toestel kopen, maar tot dan heb ik wel het gevoel dat de S7 Edge nog wel zijn werk zal doen.Kompart schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:06:
[...]
Het is zeker een stuk sneller, ik was bijna van plan om een s9 te komen omdat mn s7 zo traag vond de laatste tijd. Maar nu ben ik er weer helemaal verliefd op
DIt is de laatste grote update voor de S7, weet iemand of security patches wel binnen zullen komen of...?
Als de taal op Engels (us) zet doet ie het wel weer.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
nou heb ik hem nog niet op een draadloze lader gesmeten.... maar vond t oude toch fijner
404 Signature not found
OS updates staan los van security updates. Samsung heeft ergens een pagina op hun website online waarin ze aangeven hoe lang de support op beide is. Voorlopig blijven security updates nog wel uitkomen voor de S7.Phntm schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:30:
[...]
Ben ook hier tevreden over hoe het aanvoelt. Best vlot en ik geloof ook stiekem dat ze de RAM management hebben aangepast. Batterij leven ook een tikkie beter, niet dat die batterij wat ik nu heb (80% capacity) super is of wat dan ook maar hey, het voldoet voor nu. Eind dit jaar een ander toestel kopen, maar tot dan heb ik wel het gevoel dat de S7 Edge nog wel zijn werk zal doen.
DIt is de laatste grote update voor de S7, weet iemand of security patches wel binnen zullen komen of...?
En je kunt niet de melding ingedrukt hiuden en in het nieuwe scherm wat dan opent de melding uitzetten?Undertaker2 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:25:
Nou, ook hier de update geïnstalleerd. Nu om de minuut de melding in beeld dat 'Samsung Smartthings' gestopt is. Op geen enkele manier vanaf te komen. Het is ook een system app, dus verwijderen is er niet bij.
Ook vindt Samsung nu opeens dat ik hun Samsung account moet gaan gebruiken en blijft mij daarom non-stop herinneren. Wederom ook niet vanaf te komen.
Zit nu dus met twee melding die continu terug blijven komen. Mijn god wat beyond annoying dit... Ben ik er toch weer ingetrapt...
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Nope...been there tried that.giovanni2903 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:39:
[...]
En je kunt niet de melding ingedrukt hiuden en in het nieuwe scherm wat dan opent de melding uitzetten?
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Verwijderd
Een factory reset zal je probleem oplossen.Undertaker2 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:25:
Nou, ook hier de update geïnstalleerd. Nu om de minuut de melding in beeld dat 'Samsung Smartthings' gestopt is. Op geen enkele manier vanaf te komen. Het is ook een system app, dus verwijderen is er niet bij.
Ook vindt Samsung nu opeens dat ik hun Samsung account moet gaan gebruiken en blijft mij daarom non-stop herinneren. Wederom ook niet vanaf te komen.
Zit nu dus met twee melding die continu terug blijven komen. Mijn god wat beyond annoying dit... Ben ik er toch weer ingetrapt...
Verder als je bloatware wilt verwijderen kan dat niet altijd op de reguliere manier.
Maar als je op je PC/Laptop adb installeert kan je via de terminal ook die verwijderen.
(geen root nodig)
Na de installatie van adb gaat het als volgt(windows manier):
ipv. com.microsoft.office.excel kan je dus alle bloatware apps verwijderen.cmd.exe
adb shell
pm uninstall -k - -user 0 com.microsoft.office.excel
Een lijst met package id’s kun je makkelijk zien dmv een app Package List uit de Playstore
Pas wel een beetje op met verwijderen van system apps.
De yahoo, microsoft, flipboard, google drive/photo etc. packages kan je allemaal verwijderen zonder problemen.
Is het ook mogelijk om meerdere packages tegelijk te verwijderen?ipv. com.microsoft.office.excel kan je dus alle bloatware apps verwijderen.
Een lijst met package id’s kun je makkelijk zien dmv een app Package List uit de Playstore
De yahoo, microsoft, flipboard, google drive/photo etc. packages kan je allemaal verwijderen zonder problemen.
Eigenlijk verwijder je daar de applicaties niet mee. Je deinstalleert ze alleen voor de huidige gebruiker. En de data en de cache van de applicaties blijven ook gewoon op je telefoon staan. Na een factory reset staan de "verwijderde" applicaties gewoon weer op je telefoon. Als je het wilt gebruiken om je applicatielijst op te schonen is het prima, maar voor het vrij maken van geheugenruimte is het minder geschikt.Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:43:
[...]
Een factory reset zal je probleem oplossen.
Verder als je bloatware wilt verwijderen kan dat niet altijd op de reguliere manier.
Maar als je op je PC/Laptop adb installeert kan je via de terminal ook die verwijderen.
(geen root nodig)
[...]
ipv. com.microsoft.office.excel kan je dus alle bloatware apps verwijderen.
Als je de applicaties voor alle gebruikers wilt verwijderen, en/of de data en cache wilt verwijderen heb je echt root nodig. Zie ook het xda-draadje hierover.
Kan je ook meerdere packages tegelijk verwijderen?Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:43:
[...]
Een factory reset zal je probleem oplossen.
(geen root nodig)
[...]
ipv. com.microsoft.office.excel kan je dus alle bloatware apps verwijderen.
Yep.emmerx schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:37:
Ik krijg mijn komende agenda-afspraken niet meer getoond in het Always On Display.
Tussen de Facewidgets heb ik de optie Agenda-item van vandaag aangezet.
Maar er wordt niets getoond; ondanks dat er genoeg afspraken zijn...
Volgende alarm wordt ook niet getoond, Muziekcontroller wel ???
Iemand al gevonden waar het nu verstopt zit?
Nomen nescio
[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 13-06-2018 09:41 ]
Dank.Bra-Jo schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:10:
[...]
Yep.Je moet even dubbeltikken op de tijd (of welke Always On je ook geselecteerd hebt), en dan krijg je de mogelijkheid om naar links en rechts te scrollen voor de Facewidget.
Ik hoopte dat er nog een klok/facewidget zou blijven zoals bij 7.0 met zowel tijd datum en afspraken in 1 scherm.
Daarvoor moet ik nu een speciale versie van Samsung gaan kopen in hun store.....
Draadloos laden op onze Zon
Merkbaar een halve seconde langer, het stoort niet. Wellicht door de animatie snelheid te verhogen heb je daar ook minder last van als je het een ondergang vind.Mijn A5 had dat ook, gewoon versneld en hoppa.Aghanim schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:10:
Ben ik de enige waarbij het merkbaar langer duur om beeld te krijgen nadat ik op de home of power knop heb gedrukt sinds Oreo?
Animaties verkorten helpt inderdaad.Phntm schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:32:
[...]
Merkbaar een halve seconde langer, het stoort niet. Wellicht door de animatie snelheid te verhogen heb je daar ook minder last van als je het een ondergang vind.Mijn A5 had dat ook, gewoon versneld en hoppa.
Had dit na de upgrade ook, fabrieksinstellingen na anderhalf jaar gedaan en die euvel is gelijk weg.Aghanim schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:10:
Ben ik de enige waarbij het merkbaar langer duur om beeld te krijgen nadat ik op de home of power knop heb gedrukt sinds Oreo?
Verwijderd
Daar was ik van op de hoogte.slow whoop schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:08:
[...]
Eigenlijk verwijder je daar de applicaties niet mee. Je deinstalleert ze alleen voor de huidige gebruiker. En de data en de cache van de applicaties blijven ook gewoon op je telefoon staan. Na een factory reset staan de "verwijderde" applicaties gewoon weer op je telefoon. Als je het wilt gebruiken om je applicatielijst op te schonen is het prima, maar voor het vrij maken van geheugenruimte is het minder geschikt.
Als je de applicaties voor alle gebruikers wilt verwijderen, en/of de data en cache wilt verwijderen heb je echt root nodig. Zie ook het xda-draadje hierover.
PSN: Mondaatje
niet verwijderen en niet uitschakelen. als ik via instellingen pass zoek en open wil die gelijk
Go to Settings > General Management > Language and Input > Autofill Service > NoneLamerikx schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:28:
iemand een idee hoe ik die vervelende samsung pass melding bij iedere aanmelding van een account ( in apps en browsen account aanmelden ) mag de app
niet verwijderen en niet uitschakelen. als ik via instellingen pass zoek en open wil die gelijk
Kopie paste van internet
[ Voor 3% gewijzigd door wortelsoft op 13-06-2018 22:36 ]
Nou, update ging primaRaymond schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:37:
Dat is goed om te weten, geeft vertrouwen dat het een goede update is
Op zich denk ik wel dat ik het ga doen, weer ff lekker clean vanaf 0 beginnen.
/famous last words
Uiteraard had ik de eerste dag goed spijt van de reset, alles weer zó instellen zoals ik het had kost natuurlijk de nodige tijd. Verrassend veel was al vanzelf goed gegaan (met instellingen die op SD kaart worden bewaard van apps en vanuit Google/samsung backups worden teruggezet), dus dat scheelde flink.
Nog wel een paar kleine dingetjes, die ik nog wil uitzoeken: Quickpic gallery heeft nu paarse tekst (bekend probleem bij Android Oreo bij Quickpic volgens het internet), dus daar zoek ik een alternatief voor. Ook is de tekst van de statusbalk bovenin nu zwart, dat vind ik ook niet prettig. Is vast ergens een vinkje dat ik nog niet heb gevonden.
Verder is alles al weer bij het oude, dus update is een succes
Ik heb bijna 8GB extra vrij op de telefoon gekregen en voor m'n gevoel reageert hij ook sneller.
Dit is de eerst update die niet voelt als een verslechtering, maar daadwerkelijk een verbetering
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
OOk die 3 andere kan je gelukkig wel uitschakelen.
Vaag, bij mij niet. Iets via de provider/branded toestel?sympa schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:26:
Met de S7 update staan er plotseling (?) een Facebook App Installer, een Facebook App Manager, en Facebook Services op het toestel. Facebook had ik al uitgeschakeld - maar wat doet deie andere rotzooi daar?
Volgens mij is dat pas toegevoegd bij Android 8.1Thaam schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 19:13:
Ik dacht dat de update ook de batterij percentage van je bluetooth apparaten aangaf.?.. Moet je dat nog instellen?
Bedankt voor de tip. Hier ook. Ze waren mij eerder nooit opgevallen. Had er ook niet om gevraagd... Ik had FB ook al langer uitgeschakeld.sympa schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:26:
Met de S7 update staan er plotseling (?) een Facebook App Installer, een Facebook App Manager, en Facebook Services op het toestel. Facebook had ik al uitgeschakeld - maar wat doet deie andere rotzooi daar?
Heb deze 3 nu ook uitgeschakeld.
Verwijderd
Het schijnt wel in de 8.0 van de S8 te zitten.echo237 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:56:
[...]
Volgens mij is dat pas toegevoegd bij Android 8.1
Ik gok dat jij doelt op Edge lighting. Daarmee kun je die grote pop-ups inderdaad vervangen.Phntm schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:48:
Ik zag bij een goeie vriend die ook de s7 edge heeft met oreo dat hij smalle notificaties kreeg. Ik daarentegen krijg nog de dikke vette balk als ik een notificatie krijg. Enig idee hoe ik dat moet wijzigen? Vind de nieuwe toch beter en minimaal. Ook minder content op mijn scherm dat wordt geblokkeerd.
Helemaal correct, vindt dat aangenaam voor appjes omdat zowat niks anders bij mij een grote pop-up geeft.Milan17 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 19:56:
[...]
Ik gok dat jij doelt op Edge lighting. Daarmee kun je die grote pop-ups inderdaad vervangen.
het lukt dan niet met de homeknop en ook niet met de aan/uit schakelaar aan de rechterkant.
Hier hetzelfde probleem.chimera2 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 07:23:
Af en toen heb ik dat ik mijn telefoon niet kan ontgrendelen. Deze blijft dan op zwart.
het lukt dan niet met de homeknop en ook niet met de aan/uit schakelaar aan de rechterkant.
Eerder kreeg ik weer leven met een herstart (lang op de aan/uit knop) of het toestel aan de lader leggen.
Laatste keer werkte even heel kort de aan/uit knop indrukken.
Heb het probleem alleen bij fel omgevingslicht, probleem is nog niet voorgekomen als ik Always on Display uitgeschakeld heb.
Dat dan maar is proberen.emmerx schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:12:
[...]
Hier hetzelfde probleem.
Eerder kreeg ik weer leven met een herstart (lang op de aan/uit knop) of het toestel aan de lader leggen.
Laatste keer werkte even heel kort de aan/uit knop indrukken.
Heb het probleem alleen bij fel omgevingslicht, probleem is nog niet voorgekomen als ik Always on Display uitgeschakeld heb.
Mijn S7 heeft hier gelukkig geen last van. Ik heb wat rondgekeken maar zag niks aparts naar voren komen waardoor deze zo traag zou zijn. Is dan een factory reset de beste volgende stap?
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Die van mij werd ook wat trager, niet erg veel maar toch. Sinds de oreo update factory reset gedaan en hij loopt weer als een trein.Xaverius schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:26:
De S7 van mijn vrouw is al eventjes tergend traag, bij het naar voren halen van een app bijvoorbeeld kan je rustig een kop koffie halen. Ik hoopte dat met de Oreo update dit probleem zou verdwijnen maar niet dus. Mijn vrouw is van het ongeduldige type, ze gaat dan een paar keer op de home knop drukken waardoor ook weer de camera-app gestart wordt. :-p
Mijn S7 heeft hier gelukkig geen last van. Ik heb wat rondgekeken maar zag niks aparts naar voren komen waardoor deze zo traag zou zijn. Is dan een factory reset de beste volgende stap?
Je zou misschien device maintenance ook even kunnen draaien.Xaverius schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:26:
De S7 van mijn vrouw is al eventjes tergend traag, bij het naar voren halen van een app bijvoorbeeld kan je rustig een kop koffie halen. Ik hoopte dat met de Oreo update dit probleem zou verdwijnen maar niet dus. Mijn vrouw is van het ongeduldige type, ze gaat dan een paar keer op de home knop drukken waardoor ook weer de camera-app gestart wordt. :-p
https://www.samsung.com/c...rformance-galaxy-s7-edge/ (werkt ook op niet edge devices)
[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 25-06-2018 13:25 ]
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Ik zou even kijken in het battery drain topic en daar verder je vragen stellen.Xaverius schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:54:
Niet vermeld, maar die heb ik al gebruikt. Weinig verbetering merkbaar.
[Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic
[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 25-06-2018 20:02 ]
Stop de verwelking!
Owh ja sorry verkeerd gelezen, inderdaad een factory reset dan.Xaverius schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 06:57:
Er zijn geen accuproblemen zover ik weet, had ik ook niet getikt dus ik zie daar niet zo het nut van in. Het zal wel een factory reset worden en kijken of het probleem dan verholpen is.
niet gehindert door enige vorm van inzicht
Gemiddelde van wat?dj.verhulst schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:53:
heb nu die android 8 , maar het lijkt erop dat ie meer stroom verbruikt , gemiddeld een dag minder dan eerst
zeker, zeker
ik speel geen spelletjes, lees alleen zakelijke mail, whatapp , en foto's maken , verbel nog geen 20 min in de maand, data verkeer 99 % via wifi .
Is er een mogelijkheid om apps én startschermen te beveiligen of zodat je per ongeluk geen snelkoppelingen verwijdert, verplaatst of zo.
Mijn vrouw haar startschermen op haar S7 Edge zien er telkens anders uit doordat ze er mee schuift toevoegt en (per ongeluk) verwijdert
Het zou een uitkomst zijn om dat te kunnen voorkomen met een beveiliging of zo.
Bij mijn S9+ kan ik er ook niets over vinden, een instelling of zo.
Ben benieuwd of er oplossingen worden aangedragen.
Ik ervaar denk ik hetzelfde met een S7 Edge. Eerst kwam ik de dag nog net door, maar tegenwoordig is de prik rond 21u een heel eind op! Meestal gooi ik hem smiddags dan even aan het stroom (snel laden ftw).dj.verhulst schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:53:
heb nu die android 8 , maar het lijkt erop dat ie meer stroom verbruikt , gemiddeld een dag minder dan eerst
De telefoon naar fabrieksinstellingen terug is misschien een oplossing, maar heb niet zo een zin alles opnieuw
te installeren.
Ik mag over twee weken een nieuw toestel uitzoeken, twijfel nog een beetje tussen de P20 Pro en de S9+... neig op dit moment naar de P20 Pro vanwege de cameraopties en accu... S9+ is dan wel wat krachtiger.. lastig lastig...
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Als je die features noemt als twijfelpunten, ga voor de p20.ReCreator schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:00:
[...]
Ik ervaar denk ik hetzelfde met een S7 Edge. Eerst kwam ik de dag nog net door, maar tegenwoordig is de prik rond 21u een heel eind op! Meestal gooi ik hem smiddags dan even aan het stroom (snel laden ftw).
De telefoon naar fabrieksinstellingen terug is misschien een oplossing, maar heb niet zo een zin alles opnieuw
te installeren.
Ik mag over twee weken een nieuw toestel uitzoeken, twijfel nog een beetje tussen de P20 Pro en de S9+... neig op dit moment naar de P20 Pro vanwege de cameraopties en accu... S9+ is dan wel wat krachtiger.. lastig lastig...
Qua kracht ga je echt niet veel anders ervaren hoor. Qua camera en accu ga je als gebruiker juist wel ervaren. Ik zou zelf ook voor de p20 hebben gekozen.
Ja dat is waar.. Kwa kracht is zelfs ze S7 Edge nog prima en niet eens zo veel trager.banananas schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:07:
[...]
Als je die features noemt als twijfelpunten, ga voor de p20.
Qua kracht ga je echt niet veel anders ervaren hoor. Qua camera en accu ga je als gebruiker juist wel ervaren. Ik zou zelf ook voor de p20 hebben gekozen.
P20 is ook weer eens wat anders
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Vooral qua software skin, die vind ik erg matig bij Huawei. Weinig mogelijkheden qua instellingen vergeleken bij Samsung.ReCreator schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:07:
[...]
Ja dat is waar.. Kwa kracht is zelfs ze S7 Edge nog prima en niet eens zo veel trager.
P20 is ook weer eens wat anders
Als ik sygic aan heb... En het scherm aan laat werkt ze prima.. Ook keurig als bluetooth telefoon gesprek over de radio....
Echter als het scherm uit is. Gebeurt er helemaal niks.. Geen geluid...
Nou denk ik dat oreo ergens de boel blokkeert maar ik kan het nog zo snel niet ontdekken welke instellingen dit kunnen oplossen... Iemand enig idee?
404 Signature not found
Ik zit nu dus serieus te twijfelen om de s7 te halen...
[ Voor 3% gewijzigd door revengeyo op 07-07-2018 21:44 ]
Tja de S7 is inmiddels natuurlijk wel een 2,5 jaar oud toestel wat zijn laatste grote software update gehad heeft. Daar zullen misschien nu nog een jaar of iets langer security upgrades voor uitgebracht worden maar dan is het toestel echt EOL.revengeyo schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 00:37:
Ik mag mijn abonnement verlengen bij tele2, en ik wou voor een s9 gaan, maar de s7 is maar 8 euro per maand??? Dat is dus 192 euro voor het toestel! (bij belsimpel)
Ik zit nu dus serieus te twijfelen om de s7 te halen...
Dus ik snap wel waarom het toestel nu goedkoop is maar ik zou hem zelfs voor die prijs nu nooit meer kopen.
Ja maar de s7 heeft net een update gehad naar Oreo, en ik ben toch niet super veeleisend wat betreft snelheid.ik222 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 09:25:
[...]
Tja de S7 is inmiddels natuurlijk wel een 2,5 jaar oud toestel wat zijn laatste grote software update gehad heeft. Daar zullen misschien nu nog een jaar of iets langer security upgrades voor uitgebracht worden maar dan is het toestel echt EOL.
Dus ik snap wel waarom het toestel nu goedkoop is maar ik zou hem zelfs voor die prijs nu nooit meer kopen.

Ps: ik was in de war met 8 euro per maand.. het is 10 euro per maand.
Dus is de prijs voor het toestel 240 euro. Precies de helft van een s8
[ Voor 10% gewijzigd door revengeyo op 07-07-2018 21:42 ]
Ik heb geen andere klok/wekker apps geinstalleerd dus dat kan lijkt me ook niet in de weg zetten. Probleem doet zich nu voor op Android 8.0, maar pre 8.0 had ik het probleem ook al. De tel. zelf is nog maar een paar maanden oud (paar maanden geleden bij Mediamarkt gekocht). Vind het maar een raar probleem en ik heb al een beetje in de batterij/energieinstellingen gezocht, maar daar kon ik niks wat betreft de Samsung-klok/app vinden.
Nog maar mensen hier last van?
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Gebruik je de "niet storen" functie toevallig s'nachts? Want dan moet je in de klokapp "aangepaste uitzonderingen niet storen" aanzetten.temp00 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:11:
Sinds een +-1,5 maand gaat mijn wekker niet meer af. Ik stel deze op de correcte manier in via de standaard Samsung-klok app, maar 's ochtends gebeurt er niks.
edit:
Voor zover van toepassing: die setting lijk ik gevonden te hebben in Settings > niet storen > maar bij de uitzonderingen staat netjes "Alleen alarmen".
Settings > apps > klok > batterij > "Achtergrondactiviteit toestaan" staat ook aan.
[ Voor 41% gewijzigd door temp00 op 14-07-2018 22:37 ]
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Die kun je vinden in: Instellingen> Apps> Klok> Meldingentemp00 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:30:
Waar kan ik die "aangepaste uitzonderingen niet storen" setting vinden? In de klok/alarm opties kan ik dit namelijk nergens vinden.
Download de google clock app zelfde maar betertemp00 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:50:
Bedankt voor je reactie. Ik had m inmiddels gevonden en ook die staat netjes aan. Ik denk dat ik maar een 3rd party app moet gaan gebruiken. Jammer want die standaard app vond ik best prettig.
We hebben nu 3 S7 in huis,, wat mij opvalt de S8 en S9 zijn maar marginaal sneller en beter ? het is net als met auto's je heb een astra 1.4 met 140 pk waar je makkelijk 200 km/u haalt, nu krijg je de Astra 1.4 sport editie met 160 pk en die loopt 220km/u ja hij is sneller , maar als je gewoon met de stroom mee in NL rijd merk je er amper wat van... de astra 1.4 140 pk is al meer dan toereikend.
al is het wel fijn als de camera weer wat beter is in slecht licht, maar had gehoopt dat de accu veel beter zou zijn, en dat is gewoon niet zo ,, 3 dagen max 4 ......
en die beeld verhouding is hinderlijk ,, ding is lang zat maar te small waarom geen 16:9 en full hd dat is meer dan genoeg , meer is onzin, vreet gpu en batterij vermogen,, wie gaat er nou complete speelfilms afspelen op een telefoon ? dan pak je toch een tablet of nog beter gewoon je laptop al dan niet aan de tv geknoopt ..
misschien als de S9 active ook naar NL komt ,, die heeft wel een veel grotere accu ,, extra robuust .
het accu verbruik van mij S7 met android 8 is inmiddels verbeterd ik haal de 3 dagen weer.
heb wat van die dingen die eerder in dit topic besproken worden uitgezet , en een reboot was daarna genoeg.
Dat haal ik nog niet als ik hem uit zet......dj.verhulst schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:29:
het accu verbruik van mij S7 met android 8 is inmiddels verbeterd ik haal de 3 dagen weer.
zeker, zeker
ozzynator schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:58:
[...]
Dat haal ik nog niet als ik hem uit zet......

dat is ook alleen mogelijk als jet af en toe je wifi aanzet en whatsapp gebruikt, ga je andere dingen doen dan is elke telefoon aan t eind van de dag leegozzynator schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:58:
[...]
Dat haal ik nog niet als ik hem uit zet......
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Vooral de beveiligingspatch van de maand juli geloof ik maar ik hoop dat het soms snelle leeglopen van de accu ook verholpen is.
140pk is natuurlijk al dikke overkill. Je hebt niets aan 200km/h. Sterker nog; het is eigenlijk amoreel, maar dat is een andere discussie.dj.verhulst schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:29:
het is net als met auto's je heb een astra 1.4 met 140 pk waar je makkelijk 200 km/u haalt, nu krijg je de Astra 1.4 sport editie met 160 pk en die loopt 220km/u ja hij is sneller , maar als je gewoon met de stroom mee in NL rijd merk je er amper wat van... de astra 1.4 140 pk is al meer dan toereikend.
Met telefoons een beetje hetzelfde. De inmiddels 2,5 oude S7 is voor de meeste apps echt snel zat met voldoende geheugen. Het tempo qua verbeteringen is er echt wel uit bij smartphones.
Hier ook, ben benieuwd of er patch notes komen.Tweddy schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:43:
Vandaag de update G930 FXXU/FPHN 2ERG2 binnen gekregen.
Vooral de beveiligingspatch van de maand juli geloof ik maar ik hoop dat het soms snelle leeglopen van de accu ook verholpen is.
Op een dingetje na, dat mijn meeste frequente contacten die boven in de lijst stonden waar ik mee belde verdwenen zijn.
Ik zie niks bij instellingen om dat aan te passen, iemand meer hier last van, en hoe krijg ik dit weer terug?
Zeg ik net tegen mijn vriendin dat er een update voor haar S7 edge is. Oh ja zegt ze en gaat em installeren. Ding start uiteraard opnieuw op. Voert ze 3x de verkeerde code in..... PUK code wordt gevraagd.
Nu schijnt het mijn schuld te zijn dat haar foon het niet meer doet..... Omdat ik zei dat er een update was.
ZUCHT.
Als mijn vriendin de kapitein van de Titanic was geweest, was destijds de ijsberg gezonken.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Zeker een Thaise, als je daar een ongeluk veroorzaakt, ben je ALTIJD schuldig.AvK schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 21:47:
Vrouwen logica......
Zeg ik net tegen mijn vriendin dat er een update voor haar S7 edge is. Oh ja zegt ze en gaat em installeren. Ding start uiteraard opnieuw op. Voert ze 3x de verkeerde code in..... PUK code wordt gevraagd.
Nu schijnt het mijn schuld te zijn dat haar foon het niet meer doet..... Omdat ik zei dat er een update was.
ZUCHT.
Als mijn vriendin de kapitein van de Titanic was geweest, was destijds de ijsberg gezonken.
Ze zeggen daar als je niet naar Thailand was geweest, was dat ongeluk nooit gebeurd...
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Bij een abbo kan je de puk gewoon online opvragen dacht ik? En anders zou je natuurlijk altijd nog een vervangende sim kunnen aanvragenAvK schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 22:46:
Nee. Gewoon een lekkere Hollandse. Héél mooi en lief. Dus ik laat het er maar bij.
404 Signature not found
Verwijderd
Geen gekke dingen tot nu toe gezien
S7 Edge: G935FXXU2ERG2
[ Voor 222% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2018 16:31 ]
kijk is 9 posts boven je
Wel als je in de Astra uit het voorbeeld rijdt. Hoe harder je rijdt, hoe kleiner de kans dat iemand ziet dat jij er in zit. Want zeg nou zelf, je wilt toch niet gezien worden in een Opel....Tweddy schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:52:
[...]
140pk is natuurlijk al dikke overkill. Je hebt niets aan 200km/h. Sterker nog; het is eigenlijk amoreel, maar dat is een andere discussie.
Ik vind het nog steeds een GEWELDIGE telefoon. Ik heb hem nu een jaartje en zie geen enkele reden om hem op korte termijn te vervangen voor wat dan ook. Het enige wat me wat blijft irriteren zijn die typische Samsung-dingetjes en apps die steeds (vooral na een update) weer beginnen te zeveren.Met telefoons een beetje hetzelfde. De inmiddels 2,5 oude S7 is voor de meeste apps echt snel zat met voldoende geheugen. Het tempo qua verbeteringen is er echt wel uit bij smartphones.
Ja, nieuwe toestellen zijn wat gelikter en hebben een betere screen/bezel ratio. Maar notches zijn lelijk en de S7 is qua formaat voor mij sowieso wel de sweetspot. Bovendien is een esthetische upgrade mij geen € 500,- waard.
Ik merk wel al na een jaar dat mijn accu nu veel minder lang meegaat dan eerder. Ik red met moeite een dag, maar ben ook wel een zware gebruiker.
SupermanROM met aroma installer en je kan daar aan aangeven dat je die Samsung software niet nodig hebt. Samsung based omdat je zo de Samsung software voor de camera hebt en wat batterij optimalisatie.
Verder op zich wel tevreden over Samsung op de trage / rommelige software updates en onnodige software rotzooi na. De aangekondigde telefoons waar ik naar uitkijk als mogelijke vervangers zijn de Galaxy S10+ of de Google Pixel 3 XL.
Had deze S7 vorig jaar gekocht, toen het al niet meer de nieuwste was en je dus ook niet de hoofdprijs betaalt. Volgende telefoon doe ik denk ik weer precies hetzelfde. Ws. een S8 of S9, want Samsung bevalt me wel. Genoeg keus aan accessoires en alles werkt gewoon goed.
helaas mis ik nog altijd een functie op menig accu apparaat dat je ook kan kiezen om de accu NIET te laden als deze nog boven een bepaald percentage zit
bij mn laptop kan ik dat wel instellen.. accu alleen laden als die onder de 50% is.. (lager kan helaas niet)
nu hangt die bv aan de netstroom.. en is de accu op 63% lading.. maar hij gaat niet bij laden :-P
zo iets lijkt me ook wel handig voor een telefoon / tablet..
[ Voor 51% gewijzigd door SMSfreakie op 23-07-2018 15:43 ]
404 Signature not found
Dat is juist helemaal niet goed voor een lithium batterij. Die kun je beter tussen de 60 en 80 procent houden.SMSfreakie schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:39:
Nah ik wacht gewoon voorlopig even af... op dit moment doet mijn S7 het nog als een zonnetje.. alleen af en toe even de batterij echt drainen door hem in recovery mode te booten en wachten tot ze uit gaat..
dat zou je denken... alleen het waarom gaat die daarna ineens weer duidelijk langer mee?jongetje schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:01:
[...]
Dat is juist helemaal niet goed voor een lithium batterij. Die kun je beter tussen de 60 en 80 procent houden.
404 Signature not found
1. Ik ga eerst een backup nemen van de S7 met het Google account, en het Samsung account op de telefoon. Hierna nog eens een backup met Smart Switch op de computer.
2. Dan met Smart Switch de Oreo update doen.
3.Hierna terug naar fabrieksinstellingen gaan om met een "frisse" smartphone te starten.
- Kan ik nu een backup terugzetten zodat ik mijn aganda, instellingen, apps, documenten, berichten, contacten, enz. terug heb? Of gaat dit niet meer door de update?
- Indien dit kan, welke backup kan ik dan het best terugzetten? Vermits ik er 3 genomen heb, nl. met Google en Samsung account, en met Smart Switch.
- Als ik een backup terugzet heb ik dan ook nog altijd een "frisse" smartphone na teruggekeerd te zijn geweest naar de fabrieksinstellingen, of doet het terugzetten van een backup alles teniet?
[ Voor 85% gewijzigd door AvK op 23-07-2018 19:09 ]
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Oreo update: [Samsung Galaxy S7 Serie] Oreo update (Issues/Problemen)
- Prijs, winkels en levertijden: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
- Accessoires: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
- Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
- Rooten en custom recovery en rom's: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
- Gear VR: Samsung Gear VR
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Geen extene links naar APK's aub, zie De regels voor dit forum