Neo geo was (in a nutshell) een console met de (vrijwel) exacte arcade hardware, volgens mij is het een Neo game.
Heb die ook gespeeld in de hallen lang geleden. En ik wil ook nieuwe shmups hoor, maar die zijn er nog niet. Nieuw is trouwens niet altijd beter, zeker niet bij shmups.
Eens! Volgens mij hier al is gepost dat ik ook vaak meer hou van 90ies shooters dan nieuwe.
Ik vind het alleen jammer dat we niet de keuze kunnen maken op de switch dan, met mijn voorbeelden wilde ik aangeven dat er op andere platformen wel nieuwer shmups zijn.
Ik ben bijvoorbeeld ook dol op de geometry war reeks......(hoewel ik de wii versie nog steeds serieus moet gaan spelen en de ds versie niet in mijn collectie heb.......geloof ik?)
Mbt de wat nieuwere shmups; ik hoop vurig op Cave met Deathsmiles I en II. Maar sluit niet uit dat ik de r-types, galagas ed ook weer ga halen

.
Dat is weer het geniale van de switch, voor just another console zou ik zie niet kopen, maar idd op vakantie even lekker arcade perfect kunnen r-typen is me ook wel 6 euro waard. Galaga......oei. Vroeger zijn voorganger Galaxian zelfs kapot gespeeld maar denk dat dit voor mij te gedateerd is.......
Deathsmiles is geloof ik te bullethellerig for my taste.
Edit
Oja..... ik zat ook uit te kijken naar Cuphead. Man, wat ziet dat er vet uit. Echt een perfecte game voor de Switch. Maar dat is helaas een xbox exclusive zag ik tot mijn verbazing. Dat is echt de allereerste keer ooit dat ik baal van exclusiviteit haha.
Volgens mij komt die ook naar pc, maar wsl wordt dit mijn eerst xb one aankoop, en daarna ori. Verder met gold games en ea access hoef ik wsl niet veel meer aan te schaffen
Maar je zou cuphead wel op cp kunnen spelen, het zou op vrijwel iedere pc moeten draaien. alternatief is natuurlijk de contra of metal slug reeks die je sooner of later ook allemaal op de switch zal kunnen spelen.
--
Is er al iets bekend of Switch ook een demo van FIFA krijgt? Zoja, dan ga ik die kapot spelen en dan beslis ik of ik hem ga halen.
Moet wel zeggen.... NAC op een handheld is wel heel verleidelijk,

.
Yup zit zeker wat in. Behalve nac dan

, maar voetbal is een discussie zonder einde. dus ik ga jou absoluut wel veel plezier met nac wensen