![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
[ Voor 255% gewijzigd door Zeror op 02-03-2017 23:19 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
[ Voor 255% gewijzigd door Zeror op 02-03-2017 23:19 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
90710
[ Voor 11% gewijzigd door 90710 op 23-06-2015 20:01 ]
Ik heb nog wel een puntje die in die richting wijst.90710 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:42:
Ik heb geen gerucht maar wel een theorie over wat de NX gaat worden.
--knip--
Simpele feiten voor deze theorie:
1. De handheld word doorgaans eerst aangekondigd en dan pas de console.
2. Door de opkomst van mobiel (en de plannen samen met DeNA) is een exclusief mobiel gaming device niet langer noodzakelijk.
3. Nintendo heeft de development devisies voor handheld en console games al een paar jaar geleden samengevoegd.
4. De grafische kracht van telefoons schieten al bijna de consoles voorbij.
90710
[ Voor 9% gewijzigd door 90710 op 23-06-2015 21:18 ]
Ik denk het niet, de New 3DS is pas uit, dus dit zou een slechte zet zijn om zo snel met een opvolger te komen.90710 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:42:
Ik heb geen gerucht maar wel een theorie over wat de NX gaat worden.
Door Reggie Fils-aime is al gezegd dat Nintendo werkt aan een "home console". Dus de NX wordt iig de vervanger van de Wii U.
Wat ik vermoed is dit: de NX wordt niet alleen de opvolger van de Wii U maar ook van de Nintendo 3DS.
1. KloptSimpele feiten voor deze theorie:
1. De handheld word doorgaans eerst aangekondigd en dan pas de console.
2. Door de opkomst van mobiel (en de plannen samen met DeNA) is een exclusief mobiel gaming device niet langer noodzakelijk.
3. Nintendo heeft de development devisies voor handheld en console games al een paar jaar geleden samengevoegd.
4. De grafische kracht van telefoons schieten al bijna de consoles voorbij.
Dat betwijfel ik, ik zelf ben van mening dat Nintendo met volgende gen console met een x86 CPU moet komen, dan kunnen devs games voor PS4 en Xbox One makkelijk porten, je hebt dan met een Nintendo console dan de perfecte combi van unieke Nintendo games en mainstream games van PS en Xbox, dat zou de verkoop sowieso flink stimuleren en hebben de devs ook geen smoesjes meer dat (zoals nu) de Wii U platform qua hardware te ingewikkeld is vergeleken met PS4 en Xbox One.Ik denk dat het een tablet-like device gaat worden met een SSD van 128GB (of meer) ingebouwd waar je games op kan downloaden. Je kan het geheugen uitbreiden met SD kaarten (tot 128GB) en je kan games gratis opnieuw downloaden (dat kan al met de 3DS en Wii U).
Bij de NX wordt een HDMI dongle* geleverd welke via Miracast verbinding maakt met de tablet. Hiermee kan je je TV gebruiken om games te streamen. Indien aangesloten op een TV werkt het vergelijkbaar met de Wii U en kan je extra controllers (Wii U Pro Controllers, Wii remotes, etc) gebruiken om multiplayer te spelen.
* Zie boven*Verder kan je meerdere NXen draadloos aan elkaar verbinden (local play, download play zie 3DS) voor multiplayer. De NX heeft één scherm maar kan beide schermen van 3DS games hierop tonen. (idee van de 2DS). NX kan standaard echter ook DS, GBA games en GB(C) games afspelen. (En GameCube, Wii en Wii U) en ouder dmv. VC.
Interessante launch om te beginnenLaunchtitels:
F-Zero NX,
Metroid Prime 4 (wordt aangekondigd, maar uitgesteld voor minimaal 6 maanden)
Super Mario Galaxy Triology
Fifa 17 (met de looks van Fifa 15, want EA)
Project Cars 2
ZombiX
Just Dance 2017
Amiibo World
*) Voor het streamen kan ook een PC, TV (met Miracast ingebouwd) of een Wii U worden gebruikt. Ook kan de NX als een tweede scherm voor de Wii U worden ingezet.
90710
Ik denk JUIST vanwege de New 3DS dat het wél zo is. Waarom? De New 3DS is geen echte opvolger van de 3DS. Het is een tussenstop die de baan vrij maakt naar de échte opvolger:Mizgala28 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:20:
[...]
Ik denk het niet, de New 3DS is pas uit, dus dit zou een slechte zet zijn om zo snel met een opvolger te komen.
Ja, maar Nintendo's device heeft natuurlijk gewoon knopjes2. Klopt deels, mobiel gamen is niet de oplossing aangezien er alsnog knoppen voor nodig zijn om fatsoenlijk te gamen, in dat geval wordt een smartphone meteen meer een gaming device, dus om nou te stoppen met handheld markt is ook niet bepaald een goede zet, games op een handheld kosten meer maar bieden ook meer dan op een smartphone, en dan doel ik niet op ports van GTA of Final Fantasy, ze werken goed maar de besturing is vreselijk door gebrek aan knoppen.
Nee. Nintendo gaat niet de x86 kant op. Ik denk dat je dat direct van de tafel kan vegen, x86 is niet goedkoop en niet energiezuinig (zie PS4, XBONE). Ook denk ik dat ze van de PowerPC afgaan, ARM lijkt me een logische stap voor Nintendo.Dat betwijfel ik, ik zelf ben van mening dat Nintendo met volgende gen console met een x86 CPU moet komen, dan kunnen devs games voor PS4 en Xbox One makkelijk porten, je hebt dan met een Nintendo console dan de perfecte combi van unieke Nintendo games en mainstream games van PS en Xbox, dat zou de verkoop sowieso flink stimuleren en hebben de devs ook geen smoesjes meer dat (zoals nu) de Wii U platform qua hardware te ingewikkeld is vergeleken met PS4 en Xbox One.
Met Tablet boedel ik zoiets als de GamePad van de Wii U maar dan beter gedesigned en iets groter qua scherm (kleinere bezels) maar wel gewoon met dezelfde knoppen + analoge triggers.En echt geen tablet device, tenzij met fysieke knoppen, als Nintendo een tablet apparaat uitbreng wordt het niche, aangezien mensen liever een tablet van Apple of Samsung kopen die meer kan, verder zou een 128gb ssd leuk zijn maar 1, dat is veel en veel te weinig en 2, dat gaat niet gebeuren.
[ Voor 6% gewijzigd door 90710 op 23-06-2015 21:42 ]
Interessant concept, maar ik ben wel bang voor dat mensen niet gecharmeerd worden van als de games straks digital only zullen zijn, die mentaliteit is bij Nintendo gebruikers meer aanwezig dan bv bij PC gebruikers.Zeror schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:42:
Tevens, denk ik, dat het niet geheel onlogisch zou zijn als de smartphone en tablet ook gebruikt zouden kunnen worden met de NX. Wellicht als extra controller.
Het idee even uitgewerkt:
[afbeelding]
90710
Discs zijn zwaar verouderd. Maar ik zie ze wel spelkaarten gebruiken zoals ze voor de handhelds doen.Mizgala28 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:44:
[...]
Interessant concept, maar ik ben wel bang voor dat mensen niet gecharmeerd worden van als de games straks digital only zullen zijn, die mentaliteit is bij Nintendo gebruikers meer aanwezig dan bv bij PC gebruikers.
[ Voor 64% gewijzigd door 90710 op 23-06-2015 21:48 ]
Ik had hetzelfde idee.90710 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:44:
offtopic:
Jouw idee lijkt verdacht veel op mijn idee, muv de smartphones
Telefoons hebben ook gyro-functies. Dus bepaalde bewegingen zouden ook gebruikt kunnen worden. Daarmee zou het dus in het verlengde van de Wii U gamepad controller kunnen liggen (ervan uitgaande dat Nintendo de Wii U gamepad controller idee hergebruikt).brick5492 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:49:
Telefoons gebruiken als controller zal misschien goed werken bij games a la WiiSports ofzo maar een beetje serieuze games hebben toch echt dedicated buttons nodig. Niet touch-only.
[ Voor 42% gewijzigd door Zeror op 23-06-2015 21:52 ]
90710
[ Voor 10% gewijzigd door 90710 op 23-06-2015 21:53 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 23-06-2015 21:53 ]
90710
[ Voor 23% gewijzigd door 90710 op 23-06-2015 21:58 ]
Jup al begin ok ik steeds meer het vordeel van digital only in te zien. Zodra het roaming wordt (net als dat ik mijn games nu ook mee kan nemen) ben ik over.Mizgala28 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:44:
..die mentaliteit is bij Nintendo gebruikers meer aanwezig dan bv bij PC gebruikers.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Mitst je een fatsoenlijke backup van save-files only kan maken ben ik het met je eens.DukeBox schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:56:
[...]
Jup al begin ok ik steeds meer het vordeel van digital only in te zien. Zodra het roaming wordt (net als dat ik mijn games nu ook mee kan nemen) ben ik over.
Interessant.90710 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:55:
Great minds...![]()
Ook een leuke Tweakblog van mij:
Sander's Verhalenhoek: Idee: De toekomst van de PC
Let vooral op de datum
Wel grappig trouwens, is dat ik mijn Surface Pro 2 en mijn MS Wireless Display Adapter al feitelijk mijn "idee" voor de NX heb.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Met dit idee kunnen games nog steeds zowel fysiek als digitaal gekocht worden. Mijn idee zou zijn dat de NX de gamecontent streamt naar de overige aangesloten mobiele apparaten, wat andere NX systemen, New 3DS, Wii U Gamepads, smartphones en tablets zouden kunnen zijn. Hierdoor is het dus niet zozeer meer nodig om extra controllers te kopen. Je kunt dus altijd met familie en vrienden spelen en dat is toch wel waar Nintendo graag op focust.Mizgala28 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 21:44:
[...]
Interessant concept, maar ik ben wel bang voor dat mensen niet gecharmeerd worden van als de games straks digital only zullen zijn, die mentaliteit is bij Nintendo gebruikers meer aanwezig dan bv bij PC gebruikers.
[ Voor 16% gewijzigd door Flozem op 24-06-2015 12:17 ]
Amen...xelfer schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:12:
Wat ik vooral hoop is dat Nintendo van de gimmicks af stapt. Gewoon een goede console met een Wii U Pro controller (of soortgelijke), dan ben ik helemaal tevreden.
Of dat nou zo slim is blijft de vraag, dat maakt Nintendo unieker dan PS of Xbox.xelfer schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:12:
Wat ik vooral hoop is dat Nintendo van de gimmicks af stapt. Gewoon een goede console met een Wii U Pro controller (of soortgelijke), dan ben ik helemaal tevreden.
[ Voor 31% gewijzigd door Flozem op 24-06-2015 21:20 ]
Voor een serieus racespel moet je ten eerste al niet op de WiiU zijn, en ten tweede al een stuurtje aanschaffen. Serieus racen met een controller, dan wordt je door geen enkele racefanaat, eh, serieus genomen.hcQd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:25:
Ik mis eigenlijk de analoge triggers, nu kun je een serieus racespel wel vergeten.
Toch schat ik die kans best reëel in. Je ziet nu al dat Nintendo alle games zowel fysiek als via de eShop uitgeeft – en sommige games alleen maar via de eShop. Sterker nog, er zijn al games die je nog wel bij de lokale retailer kunt gaan kopen (dat Pocket Football spelletje, en de laatste Mario vs Donkey Kong games, bijvoorbeeld), maar het enige dat je dan krijgt is een doosje met een downloadcode, een cartridge zit er niet meer in. En er zijn ook al gameshops die ook eShop DL-codes verkopen, Game.co.uk bijvoorbeeld.Flozem schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:16:
Een combi van tv console / handheld staat me wel aan, en lijkt me met de huidige techniek best mogelijk en zeker rendabel. Maar als men bij Nintendo de spellen alleen nog digitaal gaat distribueren, koop ik niets meer current gen van Nintendo.
[ Voor 49% gewijzigd door Seal64 op 24-06-2015 21:28 ]
Angelo NL / Global Cargo VTC
Wauw, als zo'n controller uit komt, hebbuh!!!Zeror schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:07:
[afbeelding]
Dit is wel een mooie controller. Back to the roots.
90710
Dat is een third party Wii U Pro ControllerZeror schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:07:
[afbeelding]
Dit is wel een mooie controller. Back to the roots.
[ Voor 29% gewijzigd door 90710 op 25-06-2015 09:12 ]
90710
Dit is wel lastig in games die geen Classic Controller ondersteunen en natuurlijk het gebrek aan "rumble".Moving on to Wii U functionality and we come across the Controller Pro U’s first major stumbling block – it’s actually not capable of acting as a Wii U Pro controller. The pad is always connected as a Wii remote or a remote and classic controller, so it’s only compatible with Wii U games that can be played using those accessories.
[ Voor 29% gewijzigd door 90710 op 25-06-2015 09:24 ]
90710
Wordt de NX de "new" Wii U? (gezien deze aanpassingen overeenkomstig zijn met new 3DS vs 3DS)Wii U development kits are being used to develop NX software; the NX hardware is technically a Wii U except with higher memory bandwidth and a more balanced CPU.
[ Voor 24% gewijzigd door 90710 op 29-06-2015 22:55 ]
"21 jaar DSL!"
Dit betwijfel ik echt. Nintendo heeft haar mond op slot gedaan over alles wat te maken heeft met de NX.90710 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:39:
https://kevincallahangame...g-times-coming-next-year/
[...]
Wordt de NX de "new" Wii U? (gezien deze aanpassingen overeenkomstig zijn met new 3DS vs 3DS)
Maar ja, dit speelt weer heel mooi in mijn vermoedens... zoals eerder in dit topic. Maar ja, dan wordt het wel weer een PowerPC, zoals de Wii U. Vermoedelijk inclusief 100% BC met Wii en Wii U. Misschien zelfs inclusief GameCube.
Datum | Link | Steekwoorden |
17 maart 2015 | Nintendo presenteert volgend jaar nieuwe console | codenaam NX, nieuw concept, immersive experience, volgend jaar meer informatie |
15 mei 2015 | Nintendo NX 'not a replacement for 3DS or Wii U' | Satoru Iwata says that although the NX will be "a dedicated video game platform with a brand new concept," he does not "intend it to become a simple "replacement" for Nintendo 3DS or Wii U." |
1 juni 2015 | Gerucht: Nintendo NX-console draait op aangepaste versie Android | |
2 juni 2015 | Nintendo ontkent dat NX-console Android gaat draaien | |
2 juni 2015 | Gerucht: productie Nintendo NX begint najaar | Rond mei 2016 zou de massaproductie van de console moeten beginnen |
26 juni 2015 | Geen Nintendo NX onthulling door angst voor concurrentie | Satoru Iwata, hoofd van Nintendo, legt aan Nintendo's aandeelhouders uit waarom er nog geen Nintendo NX onthulling is. Hij is bang dat concurrentie de ideeën van de console gebruiken en wil gebruikers kunnen verrassen. |
1 juli 2015 | Diddy Kong Racing 2 en Nintendo NX details | Diddy Kong Racing 2 is naar nieuwe hardware verplaatst, hardware dat in 2016 uitkomt. Nintendo gaat een nieuwe console uitbrengen met een prijskaartje rond de 149,99 dollar... |
17 juli 2015 | AMD heeft na Microsoft en Sony nieuwe klant voor custom apu | Het gaat om een semi-custom-chip voor een gameconsole, waardoor de kans er is dat het om de NX van Nintendo gaat |
[ Voor 7% gewijzigd door KopjeThee op 18-07-2015 16:43 ]
Tenzij de NX een handheld gaat worden.Mizgala28 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:53:
Ik betwijfel de prijs van 149 dollar, 249 euro / 249 dollar klinkt geloofwaardiger.
Dat zou wel erg goedkoop zijn, van de ene kant goed maar van de andere best verdacht tegenwoordig.
Als je kijkt naar de prijzen van de DS dan liggen die tussen 150 en 200 ongeveer. Een nieuwe handheld rond die prijs zou dus best kunnen.Mizgala28 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:52:
[...]
Dat zou wel erg goedkoop zijn, van de ene kant goed maar van de andere best verdacht tegenwoordig.
Maar je hebt zeker een punt wat dat betreft.
Ja, maar bij de launch was de prijs 249 euro, zo ook met de Vita.Zeror schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 17:56:
[...]
Als je kijkt naar de prijzen van de DS dan liggen die tussen 150 en 200 ongeveer. Een nieuwe handheld rond die prijs zou dus best kunnen.
3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos sinds dec. 2024 | Vaillant AroTHERM 55/6
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Zeer vet idee. Zou tof zijn.RayNbow schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 21:39:
Als we toch over geruchten hebben, kan iemand nog herinneren dat Nintendo mogelijk geinteresseerd is/was in Sharp's free form displays? Uit de discussie volgde een mockup als deze:
[afbeelding]
Lijkt me beetje zinloos. Grappig als mock-up maar niet meer dan dat. De meeste screenspace wordt niet gebruikt (knoppen plus handen in de weg), maar kost wel rekenkracht. Je krijgt nu dus een kleiner bruikbaar speelscherm, dat meer kost.RayNbow schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 21:39:
Als we toch over geruchten hebben, kan iemand nog herinneren dat Nintendo mogelijk geinteresseerd is/was in Sharp's free form displays? Uit de discussie volgde een mockup als deze:
[afbeelding]
En hoe verschilt dat met smartphone games?drvinnie schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 22:08:
De meeste screenspace wordt niet gebruikt (knoppen plus handen in de weg), maar kost wel rekenkracht. Je krijgt nu dus een kleiner bruikbaar speelscherm, dat meer kost.
Ik speel ze dan ook niet met onscreen controls en vind het vreselijk dat ik tegenwoordig onscreen buttons heb (die er eigenlijk permanent zijn). Misschien heb je dus gelijk en wordt het een grote hit
Het verschilt ermee dat consoles en handhelds met een reden fysieke knoppen hebben, speelt een stuk fijner.
Ruikt naar bullshit, om maar over te zwijgen dat veel websites de tekst van elkaar letterlijk overnemen hierover.
Mizgala28 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:54:
[...]
Ruikt naar bullshit, om maar over te zwijgen dat veel websites de tekst van elkaar letterlijk overnemen hierover.
「ドラゴンクエストXI 過ぎ去りし時を求めて」は、2012年8月2日に当社より発売した前作、「ドラゴンクエストX 目覚めし五つの種族 オンライン」に続く、「ドラゴンクエスト」シリーズ本編の最新作です。
幅広く多くのユーザーの皆様に、お好みのプレイスタイルで最新作を遊んでいただけるように、PlayStation 4/ニンテンドー3DSの2機種で発売を予定しております。PlayStation 4では過去作を遥かに上回る「美麗な世界」を冒険することができ、ニンテンドー3DSでは「3D画面」「2D画面」を切り替えて遊ぶことができます。さらに、任天堂株式会社が開発中の「NX」※での発売も検討しております。
YouTube: ドラゴンクエスト新作発表会 (1:35:55)Mizgala28 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:10:
Die artikel ken ik, er staat duidelijk "considering" wat eerder betekend dat mocht NX een console zijn, brengen zij het spel ervoor uit.
Het zegt echter niks over de NX, gamedevlopers weten ook niet wat de NX werkelijk gaat worden dus dit is eerder een aan name.
[ Voor 6% gewijzigd door RayNbow op 28-07-2015 14:07 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Een grote multiplatformgame die ook voor een Nintendo-console uitkomt is anders vrij bijzonder tegenwoordig.boe2 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:24:
een Japanse MMO die al een paar jaar oud is en een Dragon Quest die ook op andere platformen komt, spannend hoor
"21 jaar DSL!"
Zeer duidelijk verhaal. rare tekens, playstation 4, rare tekens 3ds rare tekens NX.RayNbow schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:02:
[...]
「ドラゴンクエストXI 過ぎ去りし時を求めて」は、2012年8月2日に当社より発売した前作、「ドラゴンクエストX 目覚めし五つの種族 オンライン」に続く、「ドラゴンクエスト」シリーズ本編の最新作です。
幅広く多くのユーザーの皆様に、お好みのプレイスタイルで最新作を遊んでいただけるように、PlayStation 4/ニンテンドー3DSの2機種で発売を予定しております。PlayStation 4では過去作を遥かに上回る「美麗な世界」を冒険することができ、ニンテンドー3DSでは「3D画面」「2D画面」を切り替えて遊ぶことができます。さらに、任天堂株式会社が開発中の「NX」※での発売も検討しております。
[...]
Google Translate?Pykow schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:26:
[...]
Zeer duidelijk verhaal. rare tekens, playstation 4, rare tekens 3ds rare tekens NX.
http://www.ign.com/articl...t=5&utm_campaign=BlogrollBY LUKE KARMALIUpdate: Square Enix has provided IGN with a statement saying Dragon Quest X and XI are only under consideration for Nintendo NX, and the news has not been confirmed.
"It is under consideration, but we don’t have further information to share at the moment,” it reads.
"21 jaar DSL!"
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
[ Voor 14% gewijzigd door SkyStreaker op 04-08-2015 17:48 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ik hoop juist niet dat ze een PlayBox NX gaan bouwen. We hebben al twee consoles die op details na identiek zijn, daar hoef ik geen derde naast te hebben. Bovendien gaan ze dan met zijn drieën ook nog eens met de PC concurreren, terwijl Nintendo nu juist een console bouwt die perfect náást de PC kan staan. Alle toffe “hardcore” games komen sowieso op PS4/XB1/PC, maar Nintendo is eigenlijk de enige die games maakt die je echt niet op de PC of de andere consoles ziet.schnumi schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:34:
Nintendo moet gewoon zorgen dat de hardware gelijk en liever nog een tikje beter is als de xbox en ps4.
Dat is toch van groot belang voor een goede 3rd party support dat blijkt nu wel uit de laatste 2 consoles. Zodra ze dat doen zitten ze goed, ook al komen ze mrt alleen een tablet als controller.
Ik heb tot nu toe alle Nintendo consoles gehad en de Nx gaat er ook zeker komen maar dan hopelijk ook met de grote games zoals een fifa en gta etc etc.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Exact de reden waarom ik altijd de Nintendo kant ben opgegaan. Het is niet bepaald het mooiste, de XBOX / PS zijn altijd beter geweest qua performance / specs. Maar ik vind de Nintendo daarentegen altijd leuker geweest. Met de WII als een malloot rondzwaaien met de wiimote, het bracht een andere dimensie in de gameplay. Met de U ook nog eens een apart touchscherm.Seal64 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:49:
[...]
Ik hoop juist niet dat ze een PlayBox NX gaan bouwen. We hebben al twee consoles die op details na identiek zijn, daar hoef ik geen derde naast te hebben. Bovendien gaan ze dan met zijn drieën ook nog eens met de PC concurreren, terwijl Nintendo nu juist een console bouwt die perfect náást de PC kan staan. Alle toffe “hardcore” games komen sowieso op PS4/XB1/PC, maar Nintendo is eigenlijk de enige die games maakt die je echt niet op de PC of de andere consoles ziet.
Dat ze dan niet de marktleider zijn, jammer dan. Dat hoeft ook niet om een gezond bedrijf te onderhouden.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Nintendo is voor mij geen concurrentie voor de XboxOne en PS4.RayNbow schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:30:
IMHO is er geen markt voor een 3e high-end console. Hoeveel XBO/PS4 eigenaren zijn er bereid om over te stappen naar een Nintendo console met vergelijkbare of betere specs?
Zelfs al zou Nintendo een console uitbrengen met PS4-specs, het is geen garantie dat de thirdparty uitgevers hun games naar Nintendo's nieuwe console zullen brengen. Er moeten voor dat platform wel gamers bestaan die de games zullen gaan kopen.
Ik vind zelf dat het uitmelken door de bank genomen wel meevalt, eigenlijk. Tuurlijk, je kunt de virtual console als uitmelken zien, maar de concullega’s doen dat ook, en het poorten van games van oude systemen naar de 3DS/WiiU is ook niet bepaald origineel, maar ook daar maken de anderen zich net zo schuldig aan.RonaldDesigns schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:03:
[...]
Exact de reden waarom ik altijd de Nintendo kant ben opgegaan. Het is niet bepaald het mooiste, de XBOX / PS zijn altijd beter geweest qua performance / specs. Maar ik vind de Nintendo daarentegen altijd leuker geweest. Met de WII als een malloot rondzwaaien met de wiimote, het bracht een andere dimensie in de gameplay. Met de U ook nog eens een apart touchscherm.
Alleen het grote nadeel blijft natuurlijk altijd dezelfde titels blijven uitmelken. Want mensen kopen de nintendo console vaak natuurlijk voor de mario / metroid / zelda / etc games. Je gaat niet een oudere of lelijkere Battlefield game kopen bij wijze van. Daarvoor ga je naar de andere twee consoles. Ikzelf ga dan naar de pc om de max graphics eruit te halen.
Ik ben benieuwd wat de NX gaat brengen, maar of het Nintendo weer laat doorbreken geen idee.
Dan verdien je het om failliet te gaan imho. Maar daar heb je je punt, daar vind ik ook het uitmelken veel erger en dat zijn titels die ik nu steeds meer passeer.Pas als je er de kantjes vanaf gaat lopen en een buggy pokkenzooi op de markt plempt (looking at you, AC Unity en Arkham Knight) dan kun je IMHO over melken gaan spreken.
[ Voor 3% gewijzigd door ByteMe_ op 05-08-2015 11:31 ]
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Er is geen markt meer voor een 3e high end, maar dat komt omdat Nintendo wegens eigenwijsheid zichzelf grotendeels de markt uitgetrokken heeft. Hopelijk lukt het ze om met de NX datgene weer terug te winnen.RayNbow schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:30:
IMHO is er geen markt voor een 3e high-end console. Hoeveel XBO/PS4 eigenaren zijn er bereid om over te stappen naar een Nintendo console met vergelijkbare of betere specs?
Hopelijk blijft hun verkoop van games wel in de winkels, een doosje met een code zou wel een idee zijn, of de boel op een cardrigde tachtig iets.
Carts zijn dood. Je kunt hooguit nog hopen op iets dat gebaseerd is op SD, zoals de (3)DS, maar ik denk eerlijk gezegd dat dit sowieso de toekomst van gaming is. Op de PC zie je het ook al, alle consoles hebben inmiddels een volledig digitale distributiemogelijkheid en zelfs op de handhelds is dit al zover.Flozem schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:38:
Ik hoop op cartridge based games. Maar svp wel zonder updates / activering op de console te spelen. Zo niet, is het voor mij het einde van het console tijdperk.
[ Voor 9% gewijzigd door Flozem op 23-08-2015 09:54 ]
Dit doet PS Vita immers ook en dat gaat bijzonder goed. Als je bovendien er ook rekening mee houdt dat we inmiddels 512GB SDXC's (en zelfs MicroSD'sxelfer schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 10:45:
Download only zal Nintendo niet kunnen. Dan zouden ze daadwerkelijk een console uit moeten brengen met enige vorm van opslagruimte.![]()
Dat gezegd betekent het niet dat een console zonder optische drive geen fysieke games heeft. Kijk maar naar de Nintendo 3DS....
Wie weet willen ze de games wel releasen op een SD-card achtig medium.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
...of je sluit een externe schijf aan?xelfer schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 10:45:
Download only zal Nintendo niet kunnen. Dan zouden ze daadwerkelijk een console uit moeten brengen met enige vorm van opslagruimte.
Mja, ik denk niet dat de gemiddelde consument zit te wachten op de investering van een extra HDD. Mensen willen gewoon een console kopen, alles aansluiten en dan moet het werken. Daar moet Nintendo wel rekening mee houden.
"21 jaar DSL!"
[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 20-09-2015 14:23 ]
Echte high-expectations heb ik niet. Enkel dat de intelligentie van een Wii U verplaatst wordt van de console naar de gamepad. De toekomst is gewoon een device die je zowel thuis als on-the-go kunt gebruiken.Mizgala28 schreef op zondag 20 september 2015 @ 14:22:
Als ik de reactie hierboven lees, trek ik volgende het conclusie:
[afbeelding]
Mensen lijken zo belachelijk veel te verwachten van de NX dat het alleen nog kan tegenvallen.
Keep it real.
Dit komt alleen niet overeen met wat Iwata wel eens eerder heeft gezegd, o.a.:merauder schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:54:
[...]
Echte high-expectations heb ik niet. Enkel dat de intelligentie van een Wii U verplaatst wordt van de console naar de gamepad. De toekomst is gewoon een device die je zowel thuis als on-the-go kunt gebruiken.
Last year we also started a project to integrate the architecture for our future platforms. What we mean by integrating platforms is not integrating handhelds devices and home consoles to make only one machine. What we are aiming at is to integrate the architecture to form a common basis for software development so that we can make software assets more transferrable, and operating systems and their build-in applications more portable, regardless of form factor or performance of each platform.
Het is wel een uitspraak van 3 jaar geleden. Ondertussen is er echt enorm veel veranderd. Zo is er een generatie 'hardcore' consoles welke qua performance serieus het onderspit delven ten opzichte van de game-pc's van dit moment.RayNbow schreef op zondag 20 september 2015 @ 17:01:
[...]
Dit komt alleen niet overeen met wat Iwata wel eens eerder heeft gezegd, o.a.:
[...]
Dat zal meer bladgoud worden vrees ik aangezien Nintendo nu 2 keuzes heeft;JehannesWeggen schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 00:59:
Waarom het nu geheim houden terwijl de vraag voor deze spellen hoog is ? heel simpel Nintendo is een gouden ei aan het broeden en het wordt minimaal 24 karaats.
"21 jaar DSL!"
Dat waren andere tijden, op dit moment moet sony het juist hebben van z'n ps4 aangezien de tv tak bijvoorbeeld standaart verlies draait en het gaat nog niet helemaal zo goed met sony, wel al gelukkig beter als paar jaar geleden.Seal64 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:54:
Volgens mij is er nooit echt een markt voor 3 high-end consoles geweest. De enige generatie waar de drie echt head-to-head zijn gegaan, was Xbox vs PS2 vs GameCube (waar Sony de minste van de drie was, qua specs) en daar werd al duidelijk dat Nintendo het zich niet kan veroorloven om handenvol geld over de balk te smijten om hun apparaat maar in de winkels te krijgen.
Microsoft heeft vrijwel de gehele levensduur van de Xbox alleen maar moeten toeleggen op dat apparaat, pas helemaal tegen het einde, toen de 360 al in beeld was, begon dat een beetje te renderen.
Nintendo kan dat niet – die moeten het van de games hebben. Microsoft kan terugvallen op hardware (muizen, toetsenborden, dat soort spul), een OS divisie die destijds nog geld printte, en een officepakket dat gewoon geen concurrenten heeft. Sony had ook nog heel wat andere ijzers in het vuur (muziek, films, elektronica) om eventuele klappen bij de games-toko mee op te vangen. Nintendo zal het dus veel meer op safe spelen, juist omdat ze geen backup hebben.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq