Kijkend naar de nieuwste iphone is er kwa mobiele kracht heel veel te halen, maar ik denk dat handhelds op je tv aansluiten geen markt voor is, zie de psvita tv die al voor 50 euro te krijgen is.Flozem schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 07:25:
Of ze maken de beste / snelste handheld van het moment welke te koppelen is aan een tv. Hun handheld lijn loopt als een trein.
De WiiU begint ook best leuk aan te trekken, hoor. Splatoon lijkt, tegen alle verwachtingen in, de verkopen best leuk op te krikken. Combineer dat met de eerdere boosts van Mario Kart en Smash Bros (Nintendo-games geven niet een korte grote boost, maar juist een veel kleinere boost over vrijwel de hele levensduur van de console) en dat er sowieso nog een Zelda-titel aan zit te komen en de WiiU zal onder de streep gewoon een winstgevende console zijn.
En meer dan dat is niet nodig. Dat heeft Nintendo met de N64 en de GameCube ook al laten zien – ze hebben geen 3rd party support nodig om een console toch winstgevend te krijgen. En met de Wii hebben ze al aangetoond dat het ook helemaal geen probleem hoeft te zijn dat je geen high-end hardware gebruikt.
Ik zou eerder zeggen dat de Xbox of de Playstation geen bestaansrecht meer hebben. Wat is de toegevoegde waarde van twee apparaten die op details na hardwarematig identiek zijn? Je zou morgen de hele Xbox One op kunnen doeken, want alle games kunnen heel gemakkelijk naar de PS4 worden overgezet (de architectuur is nagenoeg identiek en zelfs wat krachtiger). Het enige dat je dan mist is Kinect, en dat is ook niet echt een daverend succes.
En meer dan dat is niet nodig. Dat heeft Nintendo met de N64 en de GameCube ook al laten zien – ze hebben geen 3rd party support nodig om een console toch winstgevend te krijgen. En met de Wii hebben ze al aangetoond dat het ook helemaal geen probleem hoeft te zijn dat je geen high-end hardware gebruikt.
Ik zou eerder zeggen dat de Xbox of de Playstation geen bestaansrecht meer hebben. Wat is de toegevoegde waarde van twee apparaten die op details na hardwarematig identiek zijn? Je zou morgen de hele Xbox One op kunnen doeken, want alle games kunnen heel gemakkelijk naar de PS4 worden overgezet (de architectuur is nagenoeg identiek en zelfs wat krachtiger). Het enige dat je dan mist is Kinect, en dat is ook niet echt een daverend succes.
BIj XBO en PS4 gaat het vooral om paar games, echter zou ik zelf voor PS4 gaan vanwege vele JRPG's die ervoor bestaan, XBO heeft alleen Forza die mij interesseert.Seal64 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 08:05:
De WiiU begint ook best leuk aan te trekken, hoor. Splatoon lijkt, tegen alle verwachtingen in, de verkopen best leuk op te krikken. Combineer dat met de eerdere boosts van Mario Kart en Smash Bros (Nintendo-games geven niet een korte grote boost, maar juist een veel kleinere boost over vrijwel de hele levensduur van de console) en dat er sowieso nog een Zelda-titel aan zit te komen en de WiiU zal onder de streep gewoon een winstgevende console zijn.
Echter, voor de JRPG's heb ik de Vita en voor de rest PC en 3DS
Dat GameCube en N64 goed konden draaien zonder veel 3rd party support is 1 ding, N64 ging bijna 33 mln keer over de toonbank en de Gamecube rond 22 mln, is ook niet veel maar de Wii U is maar kleine 10mln keer verkocht (zelf de Vita verkoopt beter helaas, 12,2mln keer).
Betreffende de support, 3rd party is ook niet alles en daar is Vita (alweer) een mooi voorbeeld van, precies tegenovergestelde van de Wii U, geen 1st party support en juist enorm veel 3rd party support, en toch is het vooral in japan een populair apparaat (gelukkig zonder regio lock, dus importeren heeft nut).
Betreffende regio lock, schaf dat af, Nintendo is de enige die dat nog gebruikt voor fysieke games, weg ermee ik ben nog steeds stom verbaasd dat na al die jaren van regio vrije Nintendo handhelds ze plots de stomme fout zijn begaan met de 3DS en kreeg die ook regio lock...
Er bestaat een regiovrije 3DS titel.Mizgala28 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:03:
Betreffende regio lock, schaf dat af, Nintendo is de enige die dat nog gebruikt voor fysieke games, weg ermee ik ben nog steeds stom verbaasd dat na al die jaren van regio vrije Nintendo handhelds ze plots de stomme fout zijn begaan met de 3DS en kreeg die ook regio lock...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Yup, maar liefst 1tje en dat is Nintendo 3DS Guide: Louvre.
[quote]The_Bird schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 07:06:
[...]
Dat zal meer bladgoud worden vrees ik aangezien Nintendo nu 2 keuzes heeft;
-of ze brengen een console uit die even sterk is als de concurrentie
dit zal er voor zorgen dat ze meer 3rd party support kunnen krijgen maar maakt het minder aantrekkelijk om over te stappen als je al een ps4/XO hebt. Daarbij hebben ze dan een probleem wanneer sony en microsoft met opvolgers komen. Bij deze optie is het meer het concept dat moet doen verkopen met het delen van games tussen handheld en console. Ze zullen de productie van eigen games moeten ophogen om een overstap aantrekkelijk te maken.
-of ze brengen een console uit die sterker is dan PS4/XO. dit zal het aantrekkelijker maken voor gamers maar zal ook overschaduwd worden door de opvolgers van Sony/MS. Daarbij zal de console in het begin een lage installed base hebben wat het voor ontwikkelaars minder aantrekkelijk maken om de games daarvoor te optimaliseren, iets dat we ook bij de WiiU in het begin zagen. Daarnaast levert Nintendo het liefst zijn hardware goedkoop uit voor de klant waardoor deze optie mij minder reeel lijkt.
Wat dan de goede keuze is? Lastig. Nintendo zit nu net in het midden van een consolecyclus en loopt hopeloos achter op de rest. Ik zou zelf zeggen dat ze voor het 1e kiezen en dan weer focussen op Nintendo diehards maar aan de andere kant heeft dat er mede voor gezorgd dat de Wii U enorm geflopt is.
[/quot
Als de NX in de buurt komt van de PS4 is dat mooi meegenomen het maakt het ook interessanter voor derde partijen plus met het NX concept en service worden onkosten kleiner en de mogelijkheden groter.
Maar als Nintendo zich tussen Sony en MS gaat voegen met bijna dezelfde hardware en software en prijskklassen dan sneuveld er vast één van de drie en is dat het waard ?
Consolecyclus zegt Nintendo weinig het komt ook voort van de concurrentie tussen Sony en MS onderling en de ontwikkelaars doen er graag aan mee dus waarom zou Nintendo het risico nemen om hier aan mee te doen.
De NX hoeft ook niet Sony en MS spelers over te halen er zijn teveel zonder console maar overwegen het wel en het liefst één die meerdere functies heeft ^^ de WiiU doet dit al en de NX gaat het nog beter doen.
Qua prestaties en services loopt de WiiU achter maar met de rest lopen ze zo ver voorop dat de concurrentie er weinig aan kan doen zonder zware investeringen en spelers te verliezen.
Volgens mij in de tijd van Sega en Atari etc. trok Nintendo zich ook niks aan wat voor cyclus en specs de concurentie had en het resultaat is duidelijk dus ze gaan hun gang maar ik heb geen twijfels alleen als... de NX in 2017 gelanceerd wordt heb ik niet genoeg met de komende Starfox en Xenoblade hoop toch ook op Zelda.
[...]
Dat zal meer bladgoud worden vrees ik aangezien Nintendo nu 2 keuzes heeft;
-of ze brengen een console uit die even sterk is als de concurrentie
dit zal er voor zorgen dat ze meer 3rd party support kunnen krijgen maar maakt het minder aantrekkelijk om over te stappen als je al een ps4/XO hebt. Daarbij hebben ze dan een probleem wanneer sony en microsoft met opvolgers komen. Bij deze optie is het meer het concept dat moet doen verkopen met het delen van games tussen handheld en console. Ze zullen de productie van eigen games moeten ophogen om een overstap aantrekkelijk te maken.
-of ze brengen een console uit die sterker is dan PS4/XO. dit zal het aantrekkelijker maken voor gamers maar zal ook overschaduwd worden door de opvolgers van Sony/MS. Daarbij zal de console in het begin een lage installed base hebben wat het voor ontwikkelaars minder aantrekkelijk maken om de games daarvoor te optimaliseren, iets dat we ook bij de WiiU in het begin zagen. Daarnaast levert Nintendo het liefst zijn hardware goedkoop uit voor de klant waardoor deze optie mij minder reeel lijkt.
Wat dan de goede keuze is? Lastig. Nintendo zit nu net in het midden van een consolecyclus en loopt hopeloos achter op de rest. Ik zou zelf zeggen dat ze voor het 1e kiezen en dan weer focussen op Nintendo diehards maar aan de andere kant heeft dat er mede voor gezorgd dat de Wii U enorm geflopt is.
[/quot
Als de NX in de buurt komt van de PS4 is dat mooi meegenomen het maakt het ook interessanter voor derde partijen plus met het NX concept en service worden onkosten kleiner en de mogelijkheden groter.
Maar als Nintendo zich tussen Sony en MS gaat voegen met bijna dezelfde hardware en software en prijskklassen dan sneuveld er vast één van de drie en is dat het waard ?
Consolecyclus zegt Nintendo weinig het komt ook voort van de concurrentie tussen Sony en MS onderling en de ontwikkelaars doen er graag aan mee dus waarom zou Nintendo het risico nemen om hier aan mee te doen.
De NX hoeft ook niet Sony en MS spelers over te halen er zijn teveel zonder console maar overwegen het wel en het liefst één die meerdere functies heeft ^^ de WiiU doet dit al en de NX gaat het nog beter doen.
Qua prestaties en services loopt de WiiU achter maar met de rest lopen ze zo ver voorop dat de concurrentie er weinig aan kan doen zonder zware investeringen en spelers te verliezen.
Volgens mij in de tijd van Sega en Atari etc. trok Nintendo zich ook niks aan wat voor cyclus en specs de concurentie had en het resultaat is duidelijk dus ze gaan hun gang maar ik heb geen twijfels alleen als... de NX in 2017 gelanceerd wordt heb ik niet genoeg met de komende Starfox en Xenoblade hoop toch ook op Zelda.
[ Voor 3% gewijzigd door Tri Force op 07-10-2015 18:18 ]
Nintendo kan prima hun eigen gang gaan., maar ze moeten wel meer rekening houden met hedendaags mogelijkheden. Betere online zaken. Friendcodes zijn niet meer van deze tijd bijvoorbeeld.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Daarom wacht ik ook gespannen op NX nieuws niet vanwege twijfels maar hoe ze van hun fouten leren en goede dingen en ideeén nog verder uitwerken.
Hoop op een WiiU versie 2 die oude en nieuwe spellen speelbaar maakt van en naar verschillende platformen en daar hoort een stevige service bij
Hoop op een WiiU versie 2 die oude en nieuwe spellen speelbaar maakt van en naar verschillende platformen en daar hoort een stevige service bij
Eigenlijk zou backward compatibility weleens het grote probleem kunnen worden voor een eventuele NX, probleem is dat je nu op de Wii U voor games de Gamepad hebt maar ook voor de Wii games verschillende controllers, het zou een stevige zooitje kunnen worden, ik denk dat ze gewoon de Wii en Wii U games niet mee moeten nemen naar NX, gewoon een schone lei beginnen, Sony en MS kwamen daar ook al mee weg, Nintendo zal dat dus ook doen.JehannesWeggen schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:30:
Daarom wacht ik ook gespannen op NX nieuws niet vanwege twijfels maar hoe ze van hun fouten leren en goede dingen en ideeén nog verder uitwerken.
Beter juist geen Wii U 2, sowieso is gebruik van die naam stom aangezien mensen de Wii U als een extra accessoire voor de Wii zien en niet als een compleet nieuwe console, dus gewoon een nieuwe naam verzinnen die niet op de oude lijkt.
Daarnaast gewoon een nette console maken, punt is dat power niet alles is, PS Vita is erg krachtig geweest voor z'n tijd, maar meeste games gebruikten die power niet omdat developen dan ook flink wat duurder is.
Gewoon een compleet nieuw systeem maken met nieuwe UI en goede hardware die vooral het porten naar NX van andere consoles makkelijker maakt, vaak willen devs niet te veel met geld smijten en in het geval van de Wii U moet dat wel aangezien die andere architectuur heeft dan PC, XBO en PS4.
Dus, stevige en gangbare technologie gebruiken, veelzijdig OS en het belangrijkste genoeg opslag geven en niet te veel op gimmick focussen, tijden zijn veranderd en zo ook de eisen van gebruikers.
(overigens is hierboven genoemde niet mijn mening, mijn mening is dat backwards compatibility wel moet blijven, echter weet ik dat dat steeds moeilijker gaat worden als je iets nieuws wilt beginnen qua console, het zal dan te veel op de oude moeten lijken)
Die verkoopcijfers zijn leuk, maar als je die van de concullega's erbij pakt dan is de enige die er in deze nieuwe generatie op vooruit is gegaan, Sony. Als je even een gemiddeld aantal consoles pakt dat per jaar van zijn beschikbaarheid verkocht is, dan ligt Sony momenteel met de PS4 voor op de PS3, terwijl de rest erop achteruit gaat. Niet een heel betrouwbare maatstaf, I'll admit, maar toch... Ik geloof overigens ook niet dat dat nou echt aan de WiiU ligt, maar meer aan het feit dat Microsoft van de hele XB1 launch een catastrofe van epische proporties heeft weten te maken. Sony maakt daar nu handig gebruik van.Mizgala28 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:03:
[...]
BIj XBO en PS4 gaat het vooral om paar games, echter zou ik zelf voor PS4 gaan vanwege vele JRPG's die ervoor bestaan, XBO heeft alleen Forza die mij interesseert.
Echter, voor de JRPG's heb ik de Vita en voor de rest PC en 3DS
Dat GameCube en N64 goed konden draaien zonder veel 3rd party support is 1 ding, N64 ging bijna 33 mln keer over de toonbank en de Gamecube rond 22 mln, is ook niet veel maar de Wii U is maar kleine 10mln keer verkocht (zelf de Vita verkoopt beter helaas, 12,2mln keer).
Betreffende de support, 3rd party is ook niet alles en daar is Vita (alweer) een mooi voorbeeld van, precies tegenovergestelde van de Wii U, geen 1st party support en juist enorm veel 3rd party support, en toch is het vooral in japan een populair apparaat (gelukkig zonder regio lock, dus importeren heeft nut).
Dus ja, Nintendo loopt terug, qua verkopen. Maar de concurrentie heeft in dezelfde situatie gezeten (Xbox 360 naar XB1 en PS2 naar PS3) en daar hoor je niemand over.
De Vita zal in Japan misschien wel beter lopen, maar ik denk dat als je daar de 3DS verkopen tegenover zet, die nog veel hoger zijn. Handhelds doen het altijd goed daar. Maar buiten Japan is de Vita gewoon geen serieuze concurrent, daar kunnen we het allemaal over eens zijn. En in tegenstelling tot de WiiU versus de andere consoles lijkt Sony met de Vita ook niet echt veel moeite te doen om daar nog verandering in te brengen – ze hebben recentelijk al aangegeven dat ze niet eens weten of er nog wel een opvolger gaat komen, wat in mijn ogen eigenlijk al aangeeft dat ze het gewoon opgegeven hebben.
Ik ben het wel eens met die region lock – dat heeft geen zin. Ik zie er echt het nut niet van, want grijze import is nooit een groot issue geweest. Daarnaast is het ook gewoon niet nodig, die 3DS verplettert de concurrentie ook met region lock wel. Daarnaast is het ook gewoon vreemd, want ze zetten steeds meer in op digitale verkoop, en daar is het sowieso al gekoppeld aan je eigen regio.
Als backwards compatible meer tegen werkt dan meewerkt aan het succes van de NX dan is jammer maar helaas voor Windwaker etc. maar als Nintendo het wel voor elkaar kan krijgen dan is er launch line up waar ieder tranen van krijgt ^^ inderdaad hiermee verdienen ze geen cent maar kunnen wel harten terug winnen en nieuwe verroveren.Mizgala28 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:11:
[...]
Eigenlijk zou backward compatibility weleens het grote probleem kunnen worden voor een eventuele NX, probleem is dat je nu op de Wii U voor games de Gamepad hebt maar ook voor de Wii games verschillende controllers, het zou een stevige zooitje kunnen worden, ik denk dat ze gewoon de Wii en Wii U games niet mee moeten nemen naar NX, gewoon een schone lei beginnen, Sony en MS kwamen daar ook al mee weg, Nintendo zal dat dus ook doen.
Beter juist geen Wii U 2, sowieso is gebruik van die naam stom aangezien mensen de Wii U als een extra accessoire voor de Wii zien en niet als een compleet nieuwe console, dus gewoon een nieuwe naam verzinnen die niet op de oude lijkt.
Daarnaast gewoon een nette console maken, punt is dat power niet alles is, PS Vita is erg krachtig geweest voor z'n tijd, maar meeste games gebruikten die power niet omdat developen dan ook flink wat duurder is.
Gewoon een compleet nieuw systeem maken met nieuwe UI en goede hardware die vooral het porten naar NX van andere consoles makkelijker maakt, vaak willen devs niet te veel met geld smijten en in het geval van de Wii U moet dat wel aangezien die andere architectuur heeft dan PC, XBO en PS4.
Dus, stevige en gangbare technologie gebruiken, veelzijdig OS en het belangrijkste genoeg opslag geven en niet te veel op gimmick focussen, tijden zijn veranderd en zo ook de eisen van gebruikers.
(overigens is hierboven genoemde niet mijn mening, mijn mening is dat backwards compatibility wel moet blijven, echter weet ik dat dat steeds moeilijker gaat worden als je iets nieuws wilt beginnen qua console, het zal dan te veel op de oude moeten lijken)
Eerste uitdaging is om DS en 3DS en misschien nog GBA spel informatie op het nieuwe platform te krijgen dit zou kunnen met apart verkochte USB connectors de GC en Wii en WiiU met een aparte USB discdrive.
Volgende is de spel informatie en platform compatible maken... emulatie of de spel informatie (code of nummer weet niet wat maar) genereren in een tijdelijke download code die voor één acount geregistreerd kan worden en dat acount kan voor elk platform gebruikt worden.
Volgende is besturing... omdat Nintendo ook voor smart devices gaat ontwikkelen zullen ze vast een soort Steam Big picture ontwikkelen een soort interface die per gebruik aangepast kan worden of net als met de Wii controller poorten op de NX en een motion bar poort zodat er genoeg keuze is.
Trouwens ik heb een Wii Pro controller die geen Wii controller nodig heeft aan de onderkant van deze controller kun je motion instellen van horizontaal en verticaal ^^ werkt prachtig met Metroid en Donkey kong etc. en over Retro software moet je N64 enz. ook via het Wii kanaal spelen met welke controllers ?
Oh en inderdaad de naam WiiU2 gaat zeker onrust zaaien en een bepaalde poprock band zal vast om royalties vragen
Het zou met niet verbazen dat wanneer ze echt zo dom zijn om dat ding de Wii U2 te noemen er mensen zullen denken dat dat OOK een uitbreiding voor de Wii is.
"21 jaar DSL!"
90710
Want Nintendo plaatst OOIT een 2 achter de naam van een apparaat!The_Bird schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 07:17:
Het zou met niet verbazen dat wanneer ze echt zo dom zijn om dat ding de Wii U2 te noemen er mensen zullen denken dat dat OOK een uitbreiding voor de Wii is.
NES (Nintendo Entertainment System)
SNES (Super Nintendo Entertainment System)
N64 (Nintendo 64)
GameCube
Wii
Wii U
Nope.. geen "2".
GameBoy
GameBoyColor
GameBoyAdvance (SP)
DS(lite)
DSi(XL)
3DS(XL)
new3DS(XL)
Ook geen "2" hier.
Ikzelf denk dat de console de naam krijgt: New Nintendo Entertainment System. Oftewel NNES. "new" NES.
En bij aankoop krijg je een geheugenkaart met alle NES en SNES games van Nintendo zelf.
[ Voor 40% gewijzigd door 90710 op 08-10-2015 07:43 ]
Nee, het wordt SuperWiiBoyXL.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Zolang het maar een rood-zwart kleurenpalet heeft.
"21 jaar DSL!"
Zou persoonlijk het zalig vinden mochten ze terug Nintendo in de naam verwerken. Nostalgie verkoopt namelijk nogal erg goed in deze tijd.
De super nintendo 128
De Wii One (uItspreken als 'we won')
90710
Checklist voor wat er niet in de naam komt:
1. Een volgnummer. Niet origineel en saai.
2. "Wii" er rust een smet op de naam Wii, mensen zien het als de inferieure witte console waarbij je loopt te zwaaien met je armen. (Wat de Wii U geheel niet is)
3. "Nintendo" in tegenstelling tot wat ik hierboven aangaf (wat een grap was) denk ik niet dat Nintendo hun bedrijfsnaam in de naam van de console verwerkt.
4. "NX" Jup, ik acht de kans nihil dat NX de uiteindelijke naam zal zijn.
5. Een naam die Nintendo eerder gebruikt heeft. Dus ook geen Super GameCube.
1. Een volgnummer. Niet origineel en saai.
2. "Wii" er rust een smet op de naam Wii, mensen zien het als de inferieure witte console waarbij je loopt te zwaaien met je armen. (Wat de Wii U geheel niet is)
3. "Nintendo" in tegenstelling tot wat ik hierboven aangaf (wat een grap was) denk ik niet dat Nintendo hun bedrijfsnaam in de naam van de console verwerkt.
4. "NX" Jup, ik acht de kans nihil dat NX de uiteindelijke naam zal zijn.
5. Een naam die Nintendo eerder gebruikt heeft. Dus ook geen Super GameCube.
[ Voor 3% gewijzigd door 90710 op 08-10-2015 09:27 ]
Het zal wel een naam hebben die nog aansluiting heeft met Miiverse. Die naam gaan ze niet veranderen lijkt me, evenals een nieuw netwerk ernaast maken.
Miinx... Klinkt als een reële naam eigenlijk.
NNES klinkt vernieuwd maar vertrouwd ^^ vooral als het gehele Nintendo bibliotheek downloadbaar wordt via de shop voor één of twee euro per titel of een complete serie zoals Mario. Zelda. Metroid. Donkey kong. Megaman etc. voor een tientje.
Trouwens die spellen zijn al gekoppeld aan een acount dit zou makkelijk met meerdere hardware kunnen communiceren toch ? lijkt mij een prima begin als backwards compatible onmogelijk blijkt.
Over Indie heeft Nintendo meer aanbod dan de rest ? want er zijn genoeg die geweldig spelen voor die prijzen en die ontwikkelaars worden aardig ondersteund op Nintendo hardware wie weet waar dit tot uitgroeid deze indie spellen zullen zich ook prima thuis voelen op het komende platform en service.
Trouwens die spellen zijn al gekoppeld aan een acount dit zou makkelijk met meerdere hardware kunnen communiceren toch ? lijkt mij een prima begin als backwards compatible onmogelijk blijkt.
Over Indie heeft Nintendo meer aanbod dan de rest ? want er zijn genoeg die geweldig spelen voor die prijzen en die ontwikkelaars worden aardig ondersteund op Nintendo hardware wie weet waar dit tot uitgroeid deze indie spellen zullen zich ook prima thuis voelen op het komende platform en service.
[ Voor 15% gewijzigd door Tri Force op 08-10-2015 14:55 ]
[quote]Mizgala28 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:58:
[/quot
Miinx klinkt lekker en reeël maar het heeft een ero betekenis volgens mij... de eerste keer dat ik DA origins speelde als vrouwelijke nobel zei Fergus tegen mij. You saucy Minx
[/quot
Miinx klinkt lekker en reeël maar het heeft een ero betekenis volgens mij... de eerste keer dat ik DA origins speelde als vrouwelijke nobel zei Fergus tegen mij. You saucy Minx

Super Gameboy 290710 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 07:33:
[...]
Want Nintendo plaatst OOIT een 2 achter de naam van een apparaat!
NES (Nintendo Entertainment System)
SNES (Super Nintendo Entertainment System)
N64 (Nintendo 64)
GameCube
Wii
Wii U
Nope.. geen "2".
GameBoy
GameBoyColor
GameBoyAdvance (SP)
DS(lite)
DSi(XL)
3DS(XL)
new3DS(XL)
Ook geen "2" hier.
Ikzelf denk dat de console de naam krijgt: New Nintendo Entertainment System. Oftewel NNES. "new" NES.
En bij aankoop krijg je een geheugenkaart met alle NES en SNES games van Nintendo zelf.
2DS
[ Voor 19% gewijzigd door Flozem op 08-10-2015 22:55 ]
Ik weet het. Het wordt FaMIIcom
Leuk gevonden maar..
2DS:
En Super Gameboy 2 is geen console (al is dat niet expliciet zo gezegd.. )Want Nintendo plaatst OOIT een 2 achter de naam van een apparaat!
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
90710
2DS, is idd een 2, van 2D.
Super Gameboy 2 is geen console.
Interessant, maar de naam Famicom is buiten Japan niet echt bekent
[ Voor 36% gewijzigd door 90710 op 08-10-2015 23:31 ]
Een Super Gameboy 2 is in ieder geval een apparaat.Want Nintendo plaatst OOIT een 2 achter de naam van een apparaat!
2DS heb ik erbij gezet omdat Sander wel opvallend selectief was.
90710
Yay, letterlijk reageren. Daarbij is de 2DS niet van de Japanse Nintendo, daar is hij nooit uitgebracht
Altijd dikke pret.90710 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 23:37:
Yay, letterlijk reageren. Daarbij is de 2DS niet van de Japanse Nintendo, daar is hij nooit uitgebracht
'Nieuwe Nintendo-console NX werkt met meegeleverde handheld'
Sources Suggest Nintendo NX Is A Fusion Of Home And Mobile Hardware Powered By "Industry-Leading" Tech
als iemand toegang heeft tot het genoemde artikel in de Wall Street Journal, graag ...
Sources Suggest Nintendo NX Is A Fusion Of Home And Mobile Hardware Powered By "Industry-Leading" Tech
als iemand toegang heeft tot het genoemde artikel in de Wall Street Journal, graag ...
[ Voor 33% gewijzigd door Goner op 16-10-2015 15:21 ]
Geen toegang tot WSJ, maar meer van het artikel kun je op NeoGAF lezen.Goner schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:17:
'Nieuwe Nintendo-console NX werkt met meegeleverde handheld'
Je kan altijd dit soort artikelen via google benaderen door gewoon de link daar te plakken.
Al die geruchten zijn mooi maar ik wacht wel tot we echt wat weten. ver de WiiU kwamen ook de wildste gerichten die oa gevoed werden door patenten, varierend van dat het een soort letterlijek opvolger van de SNES zou worden tot een virtual-realitty projectieconsole.
"21 jaar DSL!"
Gewoon Nintendo NX gebruiken als naam
[ Voor 8% gewijzigd door Dragunov op 19-10-2015 10:50 ]
Ik ben heel benieuwd hoe ze dat denken te bereiken. Er is op dit moment 0 hype rond het syteem, en dan moet hij met een half jaar in de winkel liggen? Hell, er zijn Wii U games die later moeten verschijnen... 
Bovendien is het onlogisch: Nintendo zal zeer waarschijnlijk wachten tot eind 2016 wanneer er 14nm chips gemaakt kunnen worden, waarmee de console direct een grote stap kan maken ten opzichte van de 28nm PS4/XB1, en grafisch een stuk meer aan kan. Daarover zijn al meerdere geruchten en AMD spreekt al tijden van een grote extra deal komend jaar.
Bovenal is 10 miljoen ontzettend veel.
Bovendien is het onlogisch: Nintendo zal zeer waarschijnlijk wachten tot eind 2016 wanneer er 14nm chips gemaakt kunnen worden, waarmee de console direct een grote stap kan maken ten opzichte van de 28nm PS4/XB1, en grafisch een stuk meer aan kan. Daarover zijn al meerdere geruchten en AMD spreekt al tijden van een grote extra deal komend jaar.
Bovenal is 10 miljoen ontzettend veel.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
:het zijn maar geruchten dus. ik verwacht zelf wel dat die uit komt eind 2016 maar niet in die aantallen. maar we hebben E3 daarvoor.
Dat ze de NX aankondigen volgend jaar kan ik mij voorstellen, uitbrengen echter niet dat doen ze waarschijnlijk in 2017.
nieuws: Nintendo: nieuwe NX-console wordt uniek en anders dan Wii U
Als de nieuwe Nintendo console het ook nog mogelijk maakt om de oude Nintendo games zoals Zelda en Mario voor de Nes en nieuwe versies zoals Legend of Zelda en Windwaker etc. te downloaden ben ik in ieder geval een van de eersten die een Nx gaat halen!
Mocht de nieuwe Metal Gear nu ook nog eens uitkomen op de Nx dan ga ik huilen van geluk.
Als de nieuwe Nintendo console het ook nog mogelijk maakt om de oude Nintendo games zoals Zelda en Mario voor de Nes en nieuwe versies zoals Legend of Zelda en Windwaker etc. te downloaden ben ik in ieder geval een van de eersten die een Nx gaat halen!
Mocht de nieuwe Metal Gear nu ook nog eens uitkomen op de Nx dan ga ik huilen van geluk.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Vind het een lekker onduidelijk bericht, snap wel dat ze een andere richting op willen e.d. Maar wat blijft wel het zeflde zeker nu de WII U een kort leven gaat hebben? en of dat uberhaupt wel mogelijk is op die manier?
weten.
Zal de NX backwards compatible zijn, werkt de Tablet controller e.d. ook voor mij de huidige vragen waar ik wel een antwoord op zou willen.
weten.
Zal de NX backwards compatible zijn, werkt de Tablet controller e.d. ook voor mij de huidige vragen waar ik wel een antwoord op zou willen.
NX zou compleet anders worden dan de Wii en Wii U, ik denk dus dat backwards compatible dan niet mogelijk is.Psyonara schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:59:
Vind het een lekker onduidelijk bericht, snap wel dat ze een andere richting op willen e.d. Maar wat blijft wel het zeflde zeker nu de WII U een kort leven gaat hebben? en of dat uberhaupt wel mogelijk is op die manier?
weten.
Denk inderdaad ook dat de NX niet aan BWC gaat doen en opzich maakt dat het nog makkelijker om de WiiU te houden en de software te blijven steunen 
Ik wacht zelf eerst nog even met WiiU software tot januari als er dan nog geen informatie is over welke software de NX wel en niet ondersteunt dan verkoop ik alle software van XB en Wii die tijden niet gebruikt zijn ^^ om Hyrule warriors + Master quest pack en Xenoblade LE te kopen en als er geld overblijft gelijk Twilight princess LE te pre orderen.
Iemand nog interesse trouwens voor Donkey kong country returns. Mario galaxy 2. Metroid other M. Skyward sword CE voor de Wii ? als bundel aub dan zijn de verzendkosten voor mij
Ik wacht zelf eerst nog even met WiiU software tot januari als er dan nog geen informatie is over welke software de NX wel en niet ondersteunt dan verkoop ik alle software van XB en Wii die tijden niet gebruikt zijn ^^ om Hyrule warriors + Master quest pack en Xenoblade LE te kopen en als er geld overblijft gelijk Twilight princess LE te pre orderen.
Iemand nog interesse trouwens voor Donkey kong country returns. Mario galaxy 2. Metroid other M. Skyward sword CE voor de Wii ? als bundel aub dan zijn de verzendkosten voor mij
Kort is natuurlijk relatief, Een duurdere smartphone wordt door bedrijven tegenwoordig om het jaar vervangen of dat nu Apple of Samsung te hebben (twee verschillende os'en en hardware).Psyonara schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:59:
weten.
En de NX maakt natuurlijk niet dat de Wii U het opeens niet meer doet. Het enige "risico" is als ze de server cq netwerk opzet voor spellen als Kart, Smash en Splatoon gaan uitzetten op de Wii U.
Gezien de normale tijdsduur zal een NX-iets pas eind 2016 op zijn vroegst uitkomen. Eerder 2017 denk ik. Dat is dus nog een jaar op de Wii U.
En dat zou toch nog betekenen dat xcx, Zelda TP en StarFox aangeschaft gaan worden.
Bedankt en excuus RayNbow ik heb eroverheen gekeken maar die link van jou is beter.
Ondanks dat het een gerucht plus patent is dit echt iets voor Nintendo! deze ontwikkelingen is niet geheel nieuw voor hun ^^ sinds het begin zijn hun al met dit soort ontwikkelingen bezig van FX chip tot expansions maar.
Deze ideeën zijn behoorlijk heftig en er is commentaar te vinden van Nintendo die problemen ondervindt om hardware en software op elkaar af te stemmen en misschien komt dat door deze misschien te enthousiaste ondernemingen.
[ Voor 7% gewijzigd door Tri Force op 10-12-2015 22:15 ]
Nintendo Patent Application - Handheld (or controller?) featuring a free-form display

Ook relevant: RayNbow in "Nintendo NX - Nieuws en geruchten topic"

Ook relevant: RayNbow in "Nintendo NX - Nieuws en geruchten topic"
[ Voor 20% gewijzigd door RayNbow op 10-12-2015 22:25 ]
Oh weer een link terwijl ik deze vond ^^ trouwens leuke video van Mario kart en je weet het maar nooit wat werkelijkheid wordt en wat geruchten blijven.
http://nintendoeverything...r-with-free-form-display/
http://nintendoeverything...r-with-free-form-display/
Lijkt me op het eerste gezicht helemaal niks. Ben sowieso niet van de touch screen controls en vieze fingers op mijn scherm.
Ok, de kinderen hebben aangegeven dat ze met hun nieuwjaarscentjes een wiiu willen kopen. Nu wil ik wat zij tekort komen wel bijpassen, want dat betekent dat ik eindelijk Bayonetta 2 zou kunnen spelen. Maar met al die NX geruchten vraag ik me wel af of het wel een goed idee is om nu nog een WiiU te kopen. Nintendo laat graag de vorige generatie als een baksteen vallen wanneer een nieuwere versie uitkomt.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Je bedoelt dat je nu nog steeds alle Wii spellen ook zonder problemen op je WiiU kunt spelen? Je controllers nog steeds werken en alle overige titels voor een groot deel via de Virtual Console te spelen zijn?boe2 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:27:
Ok, de kinderen hebben aangegeven dat ze met hun nieuwjaarscentjes een wiiu willen kopen. Nu wil ik wat zij tekort komen wel bijpassen, want dat betekent dat ik eindelijk Bayonetta 2 zou kunnen spelen. Maar met al die NX geruchten vraag ik me wel af of het wel een goed idee is om nu nog een WiiU te kopen. Nintendo laat graag de vorige generatie als een baksteen vallen wanneer een nieuwere versie uitkomt.

Omelette du fromage!
BC is leuk, maar als ik nu een nieuwe console koop, en nintendo brengt over een jaar enkel nog spellen uit voor de opvolger is dat wel bijzonder zuur.Dxta schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:46:
[...]
Je bedoelt dat je nu nog steeds alle Wii spellen ook zonder problemen op je WiiU kunt spelen? Je controllers nog steeds werken en alle overige titels voor een groot deel via de Virtual Console te spelen zijn?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Kun je misschien beter kijken om een tweedehands Wii U op de kop te tikken zodat een groot deel van de centjes gereserveerd blijven voor de NX.boe2 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:53:
[...]
BC is leuk, maar als ik nu een nieuwe console koop, en nintendo brengt over een jaar enkel nog spellen uit voor de opvolger is dat wel bijzonder zuur.
Dit laatste heb ik ook gedaan. Als je een beetje zoekt op Marktplaats ed. kun je een leuke Wii U op de kop tikken voor niet al te veel geld. Tweedehands gameaanbod is ook ruim voldoende waardoor je alle must-play-games makkelijk aan kunt komen.Zeror schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 09:55:
[...]
Kun je misschien beter kijken om een tweedehands Wii U op de kop te tikken zodat een groot deel van de centjes gereserveerd blijven voor de NX.
Voor diegene die een Tweedehands WiiU wil aanschaffen wil ik gerust helpen met de zoektocht ^^ niet dat jullie niet weten wat jullie kopen maar er is vaak prachtig spul voor tussen de 200 euro en 300 euro te vinden met goed filteren en een beetje geduld.
Daarnaast nog even over de WiiU support.. Nintendo zegt de WiiU ook na de NX lancering nog te ondersteunen met software ongeacht het jaar de NX gelanceerd wordt.
Daarnaast nog even over de WiiU support.. Nintendo zegt de WiiU ook na de NX lancering nog te ondersteunen met software ongeacht het jaar de NX gelanceerd wordt.
Ja met software.... Grote Nintendo titels hoef je denk ik niet meer te verwachten. Hooguit wat spelletjes in de store.JehannesWeggen schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 00:16:
3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos sinds dec. 2024 | Vaillant AroTHERM 55/6
Star fox komt nog en Twilight princes en Zelda en Fire emblem.. dat is nog maar voor het begin tot midden van komend jaar en intussen komt er vast informatie over oude hardware en software en de nieuwe.silverball schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:34:
[...]
Ja met software.... Grote Nintendo titels hoef je denk ik niet meer te verwachten. Hooguit wat spelletjes in de store.
Ik denk niet dat er nog 10 Top games voor de WiiU uitkomen maar de eerste 4 komen er al aan en XCX en Neo racing zijn net uitgekomen
Voor mij kan het komend jaar niet zsm beginnen! ik ben er klaar voor!
Update:
https://www.nintendo.co.jp/ir/en/management/message.html Niet echt NX nieuws maar wel interessant toch ?
[ Voor 8% gewijzigd door Tri Force op 25-12-2015 15:23 ]
Een gerucht, dus neem dit met een korreltje zout: Rumor: GFK (Nintendo client) leaks NX info
Inderdaad een korreltje maar het neemt niet weg dat er een fractie aan waarheid in verstopt kan zijnRayNbow schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:38:
Een gerucht, dus neem dit met een korreltje zout: Rumor: GFK (Nintendo client) leaks NX info
Wat vindt jullie van de geruchten zover ?
Fusion en NX hybride concept is officieel niet ontkracht.
AMD geruchten zijn officieel niet ontkent en het schema van beiden komt overeen.
Handheld en Homeconsoles versterken elkaar is officieel niet ontkracht.
Cloud gaming versterkt hardware per stuk is niet officieel ontkracht.
SDK levering en gebruik is officieel niet ontkracht.
Software ontwikkelingen van onder andere Square enix is officieel niet ontkent.
NX communiceert tussen verschillende platformen is gedeeltelijk bevestigd ?
NX op Android besturing is ontkent net als software porten naar Android.
De NX is volgens mij al onthult maar wat is fictie en wat is waarheid ? ieder geval ik kan er niet genoeg van deze korrels zout krijgen maar iets aan officiële honing zou wel smakelijk zijn
En toch blijven de geruchten dat het een hybride word steeds maar terugkomen, het werd al vanaf het begin gezegt.
Die geruchten van die link zijn wel bijzonder, 4k 60fps video mogelijk ( hdmi2,0 dus). Maar gamen op 900@60. Lijkt me al bijzonder sterk want mario kart op de wii u draait 1080@60. En dan zou het bijvoorbeeld een zwak apparaat worden, kunnen 2d games ook geen 1080@60 worden gespeeld. Er waren trouwens al wel geruchten dat het een budget apparaat werd van 150 euro.
Die geruchten van die link zijn wel bijzonder, 4k 60fps video mogelijk ( hdmi2,0 dus). Maar gamen op 900@60. Lijkt me al bijzonder sterk want mario kart op de wii u draait 1080@60. En dan zou het bijvoorbeeld een zwak apparaat worden, kunnen 2d games ook geen 1080@60 worden gespeeld. Er waren trouwens al wel geruchten dat het een budget apparaat werd van 150 euro.
Mario Kart draait niet native 1080p maar 720p op de Wii U naar mijn weten, maar is geupscaled naar 1080p, het draait wel op 60fps.
Denk het niet.
http://www.gamefaqs.com/boards/631516-wii-u/70395859?page=3
(1 van de vele websites die dat weerspreken)
Wii U kan dat soort grapics niet afspelen in 1080p EN 60fps, het is dat of dat, PS3 en Xbox 360 kunnen dat ook niet en zelfs PS4 en XBO kunnen dat mondjesmaat.
De hybride geruchten zijn ook nooit officieel ontkent en Nintendo probeert er omheen te praten dat het anders wordt dan vorige systemenNieuwevolger schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:18:
En toch blijven de geruchten dat het een hybride word steeds maar terugkomen, het werd al vanaf het begin gezegt.
De geruchten van gameplay op 900p met 60fps zou kunnen vanwege de volgende punten.
Cross platform software eist meer van de hardware dan hun eigen software.
De PS4 is krachtiger en heeft hogere resoluties dan de XB1 met bijvoorbeeld DA3 en ESO komt de PS4 grafische dichter in de buurt van de PC dan de XB1.
Maar als de framerate en settings niet in verhouding met de resolutie is dan wordt die hogere resolutie eerder een vloek dan een zegen.
De resolutie van 900p naar 1080p is wel te merken maar de framerate gaat teveel omlaag voor de resolutie winst maar dan is mijn mening.
De geruchten zeggen dat de NX tussen de XB1 en PS4 in zit dus waarom voor standaard 1080p gaan als de anderen ook problemen hebben om een stabiele 30fps te halen op 1080p.
Ook al kloppen de AMD geruchten en krijgt de NX een vergelijkbare APU op vernieuwde technologie hoeveel slimmer of krachtiger zou het zijn vergeleken met de XB1 en PS4.
Kijkend naar mijn eigen PC ervaringen en testen is er nogal wat verschil tussen settings x resolutie.
De ene setting kost 5fps de ander wel 10fps de resolutie hakt er ook wel 10fps per resolutie ervan af dus in combinaties ben je zo 20fps kwijt.
Van mij mag de NX naar de standaard streven van 900p met 60fps want daardoor is er meer kans dat de gameplay vloeiender blijft dan op 1080p x aantal fps
Dat is toch niet logisch, een game als fifa ( hele lichte game) draait om de xbox ook 1080@60 en zou dan 900 p draaien op de nx...JehannesWeggen schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:32:
[...]
De hybride geruchten zijn ook nooit officieel ontkent en Nintendo probeert er omheen te praten dat het anders wordt dan vorige systemen
De geruchten van gameplay op 900p met 60fps zou kunnen vanwege de volgende punten.
Cross platform software eist meer van de hardware dan hun eigen software.
De PS4 is krachtiger en heeft hogere resoluties dan de XB1 met bijvoorbeeld DA3 en ESO komt de PS4 grafische dichter in de buurt van de PC dan de XB1.
Maar als de framerate en settings niet in verhouding met de resolutie is dan wordt die hogere resolutie eerder een vloek dan een zegen.
De resolutie van 900p naar 1080p is wel te merken maar de framerate gaat teveel omlaag voor de resolutie winst maar dan is mijn mening.
De geruchten zeggen dat de NX tussen de XB1 en PS4 in zit dus waarom voor standaard 1080p gaan als de anderen ook problemen hebben om een stabiele 30fps te halen op 1080p.
Ook al kloppen de AMD geruchten en krijgt de NX een vergelijkbare APU op vernieuwde technologie hoeveel slimmer of krachtiger zou het zijn vergeleken met de XB1 en PS4.
Kijkend naar mijn eigen PC ervaringen en testen is er nogal wat verschil tussen settings x resolutie.
De ene setting kost 5fps de ander wel 10fps de resolutie hakt er ook wel 10fps per resolutie ervan af dus in combinaties ben je zo 20fps kwijt.
Van mij mag de NX naar de standaard streven van 900p met 60fps want daardoor is er meer kans dat de gameplay vloeiender blijft dan op 1080p x aantal fps
Inderdaad kan zijn maar ik speel Fifa nog niet als hun mij ervoor zouden betalen dus geen ervaringen met Fifa.Nieuwevolger schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:58:
[...]
Dat is toch niet logisch, een game als fifa ( hele lichte game) draait om de xbox ook 1080@60 en zou dan 900 p draaien op de nx...
Maar wie zegt dat de NX alles op één resolutie speelt ? of hebben de PC, XB, PS ook een resolutie ? ik denk meer dat de NX 900p als doel heeft net als de rest
Lijk me een beetje gek dat ze 900 p als doel hebben, je kan de resolutie pas bepalen als je de zwaarte van je game graphics weet, lijkt me toch ook niet dat de xbox als doel 792p had... Vind die 900 sowieso maar gek, weet het ook allemaal niet.JehannesWeggen schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:03:
[...]
Inderdaad kan zijn maar ik speel Fifa nog niet als hun mij ervoor zouden betalen dus geen ervaringen met Fifa.
Maar wie zegt dat de NX alles op één resolutie speelt ? of hebben de PC, XB, PS ook een resolutie ? ik denk meer dat de NX 900p als doel heeft net als de rest
Nintendo en logisch.. um.. maar wat heb jij het liefste Nv ?Nieuwevolger schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:07:
[...]
Lijk me een beetje gek dat ze 900 p als doel hebben, je kan de resolutie pas bepalen als je de zwaarte van je game graphics weet, lijkt me toch ook niet dat de xbox als doel 792p had... Vind die 900 sowieso maar gek, weet het ook allemaal niet.
1080P
Het ene spel stabiel met 30fps of meer.
Het andere spel onstabiel met minder dan 30fps.
900P
Gegarandeerd elk spel van 30fps tot 60fps.
Mogelijkheid om tussen 1080P en 900P te kiezen zou ideaal zijn maar als er één resolutie gekozen moet worden dan ga ik voor 900P en jij ?
daar gaat het helemaal niet om, de developer bepaalt wat voor resolutie het draait. En bijna elke developer voor console verkiest 1080@30 boven 792p@60 tenzij het een online shooter is, het zou onlogisch zijn dat lichte games geen 1080@60 kunnen draaien omdat nintendo dat beslist. vandaar dat ik het raar vind.JehannesWeggen schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:34:
[...]
Nintendo en logisch.. um.. maar wat heb jij het liefste Nv ?
1080P
Het ene spel stabiel met 30fps of meer.
Het andere spel onstabiel met minder dan 30fps.
900P
Gegarandeerd elk spel van 30fps tot 60fps.
Mogelijkheid om tussen 1080P en 900P te kiezen zou ideaal zijn maar als er één resolutie gekozen moet worden dan ga ik voor 900P en jij ?
Dat ontwikkelaars liever voor 1080P 30fps gaan zal vast en het resultaat is duidelijk.. maar Nintendo gaat volgens mij met de WiiU liever naar 720P 60 fps dan 1080P 30fps.Nieuwevolger schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 22:06:
[...]
daar gaat het helemaal niet om, de developer bepaalt wat voor resolutie het draait. En bijna elke developer voor console verkiest 1080@30 boven 792p@60 tenzij het een online shooter is, het zou onlogisch zijn dat lichte games geen 1080@60 kunnen draaien omdat nintendo dat beslist. vandaar dat ik het raar vind.
Naast dat Nintendo dit gerucht van 900P 60fps niet bevestigd heeft en ook niet ontkracht heeft is het ook de vraag of deze 900P voor elk spel geldt.
Het ene spel op de WiiU speelt toch ook op 720P en het andere op 1080P.. of kan ik jou zeggen dat PS4 elk spel op 1080P speelt met minder dan 30fps omdat dit Sony hun doel is ?
daarom is het dus ook zo gek dat het daar zo staat.JehannesWeggen schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 22:21:
[...]
Dat ontwikkelaars liever voor 1080P 30fps gaan zal vast en het resultaat is duidelijk.. maar Nintendo gaat volgens mij met de WiiU liever naar 720P 60 fps dan 1080P 30fps.
Naast dat Nintendo dit gerucht van 900P 60fps niet bevestigd heeft en ook niet ontkracht heeft is het ook de vraag of deze 900P voor elk spel geldt.
Het ene spel op de WiiU speelt toch ook op 720P en het andere op 1080P.. of kan ik jou zeggen dat PS4 elk spel op 1080P speelt met minder dan 30fps omdat dit Sony hun doel is ?
(mocht de link naar het artikel niet het gehele artikel tonen, copy/paste dan de link in Google; WSJ kijkt volgens mij naar de referer)Nintendo Seen Likely to Launch Hand-Held Device This Year
Nintendo expected to unveil details of new system in the summer
TOKYO-- Nintendo Co. is likely to release a new hand-held game device this year, an analyst at U.S. research firm IHS Inc. said on Thursday, strengthening a market view that the videogame company’s new system, code-named NX, will include a portable machine.
[...]
Super Smash als launch titel zou voor mij het systeem wel een insta-buy maken! Mede door de rare tablet controller heb ik er bewust voor gekozen om van de Wii U af te zien maar daardoor mis ik wel dergelijke titels.
Je merkt nu wel dat de geruchtenstroom langzaamaan echt op gang begint te komen en dat ze allemaal dezelfde richting op beginnen te wijzen. Maar Nintendo zou Nintendo niet zijn als het toch allemaal net iets anders uit pakt dan dat de geruchten aangeven (was in het verleden ook al bij de Wii en Wii U).
Ik ben in ieder geval erg nieuwsgierig. Ik zou graag een Nintendo console naast mijn current gen console willen hebben. Tot die tijd maar dit topic in de gaten houden en laat de geruchten maar komen!
Je merkt nu wel dat de geruchtenstroom langzaamaan echt op gang begint te komen en dat ze allemaal dezelfde richting op beginnen te wijzen. Maar Nintendo zou Nintendo niet zijn als het toch allemaal net iets anders uit pakt dan dat de geruchten aangeven (was in het verleden ook al bij de Wii en Wii U).
Ik ben in ieder geval erg nieuwsgierig. Ik zou graag een Nintendo console naast mijn current gen console willen hebben. Tot die tijd maar dit topic in de gaten houden en laat de geruchten maar komen!
Wat is er raar aan de GamePad? Het is in feite gewoon een Pro controller met wat extra's.Remmetje schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:33:
Super Smash als launch titel zou voor mij het systeem wel een insta-buy maken! Mede door de rare tablet controller heb ik er bewust voor gekozen om van de Wii U af te zien maar daardoor mis ik wel dergelijke titels.
In mijn ogen is het geen controller, is dus een mening
Ik vind het in ieder geval helemaal niets 
Gamecube controller was daarentegen geweldig...
[ Voor 20% gewijzigd door Remmetje op 29-01-2016 12:23 ]
Dan sluit je die toch aan op je WiiURemmetje schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:22:
Ben het met je eens, het heeft ooit zo zo'n voordelen, maar een echte controller zou bij veel games toch prettiger zijn.Remmetje schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:22:
In mijn ogen is het geen controller, is dus een meningIk vind het in ieder geval helemaal niets
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Daar is de pro controller voor, al was het wel ruk dat ik bij aankoop van de WiiU direct 50 euro extra moest neerlappen om Bayonetta met een degelijke controller te kunnen spelen.
Verder apprecieer ik die WiiU gamepad wel meer dan ik dacht dat ik zou doen. Consolegamen/netflix naast mijn vrouwtje terwijl zij TV kijkt is heel leuk voor ons beiden. Splatoon was enorm wennen met dat ding, maar de leercurve is uiteindelijk niet anders dan die van een consolegamer die plots shooters met KB+M moet leren spelen.
Verder apprecieer ik die WiiU gamepad wel meer dan ik dacht dat ik zou doen. Consolegamen/netflix naast mijn vrouwtje terwijl zij TV kijkt is heel leuk voor ons beiden. Splatoon was enorm wennen met dat ding, maar de leercurve is uiteindelijk niet anders dan die van een consolegamer die plots shooters met KB+M moet leren spelen.
Inderdaad de meeste spellen hebben een keuze om het spel met Pro controller en Gamepad te spelen en het is gigantisch pech hebben om net dat ene spel niet te kunnen spelen met de besturing van jouw keuze.
Zelfs de Wii controllers zijn een optie in sommige spellen en dat staat duidelijk per spel informatie beschreven.
De Gamecube adapter plus controller bied nog meer vertrouwde besturing voor sommigen
als ik eerlijk ben wordt de Pro controller ook boven de Gamepad verkozen voor de meeste spellen.
Maar de WiiU links te laten liggen omdat de Gamepad vreemd lijkt te spelen is echt een gemiste kans.. van Gaming tot Browsen en Streaming is er geen apparaat die zich kan meten met de WiiU
Zelfs de Wii controllers zijn een optie in sommige spellen en dat staat duidelijk per spel informatie beschreven.
De Gamecube adapter plus controller bied nog meer vertrouwde besturing voor sommigen
Maar de WiiU links te laten liggen omdat de Gamepad vreemd lijkt te spelen is echt een gemiste kans.. van Gaming tot Browsen en Streaming is er geen apparaat die zich kan meten met de WiiU
[ Voor 9% gewijzigd door Tri Force op 29-01-2016 22:01 ]
Er zijn ook geruchten dat de NX mogelijk Backwards compatible wordt dus.. een WiiU pakket met één extra controller en 4 Nintendo spellen die nu tweedehands voor een euro of 280 aangeboden wordt.Remmetje schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:33:
Gaat weer terug naar 350 euro of meer als het BC gerucht bevestigd wordt of WiiU bezitters verkopen wel de hardware en niet de software
Het kan niet veel meer omlaag ook al wordt de NX wel of niet backwards compatible de WiiU heeft inmiddels minimaal een stuk of 10 spellen waar elke gamer blij van wordt en voor deze prijzen is het schandalig goedkoop voor wat je krijgt
Nou ja, het feit dat de WiiU bijna aan haar end-of-life zit helpt natuurlijk ook niet. Ik heb het rond de kerst serieus in overweging genomen maar vanwege de controller, de mindere online ervaring van vrienden (Nintendo is gewoon nog niet zo ver als MS/Sony) en de aankondiging dat NX waarschijnlijk eind 2016 komt heeft mij doen besluiten om gewoon even te wachten en te zien waar Nintendo mee komt met de NX.JehannesWeggen schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:59:
Inderdaad de meeste spellen hebben een keuze om het spel met Pro controller en Gamepad te spelen en het is gigantisch pech hebben om net dat ene spel niet te kunnen spelen met de besturing van jouw keuze.
De Gamecube adapter plus controller bied nog meer vertrouwde besturing voor sommigenals ik eerlijk ben wordt de Pro controller ook boven de Gamepad verkozen voor de meeste spellen.
Ik heb geduld
Het verschilt per persoon maar ik had liever mijn eerste WiiU in het afgelopen jaar gekocht dan in het begin puur om het aanbod in software.Remmetje schreef op maandag 01 februari 2016 @ 08:42:
[...]
Nou ja, het feit dat de WiiU bijna aan haar end-of-life zit helpt natuurlijk ook niet. Ik heb het rond de kerst serieus in overweging genomen maar vanwege de controller, de mindere online ervaring van vrienden (Nintendo is gewoon nog niet zo ver als MS/Sony) en de aankondiging dat NX waarschijnlijk eind 2016 komt heeft mij doen besluiten om gewoon even te wachten en te zien waar Nintendo mee komt met de NX.
Ik heb geduld(plus weinig gaming tijd omdat ik ook net vader ben, dat woog ook mee in de keuze hihi).
Volgens mij komt er voor de E3 een Leak over de Handheld of met de E3 een officiële onthulling van de Handheld en mogelijk informatie over de Homeconsole.
De geruchten stapelen maar op en één van de laatste is dat Macronix een oude leverancier van Nintendo nu het geheugen levert aan iets waar Nintendo op staat
Nog gefeliciteerd dan met Pappa zijn
Ik ben ook erg benieuwd hoe de NX het gaat doen. Ik heb vorig jaar (eind 2014) voor mijn zoontje van (toen) 5 een WiiU gekocht. Inmiddels heeft hij aardig wat games, maar ik stoor me bijvb ook aan het feit dat er na Fifa 13, niets meer is uitgebracht. Daarnaast merk ik ook dat hij alleen spellen speelt waar hij het hoesje van heeft
. Splatoon heb ik gedownload, maar speelt hij eigenlijk nooit, omdat hij er niet bij stil staat dat het heeft.
Gezien het feit dat hij inmiddels een leuke collectie heeft, hoop ik wel dat de NX backwards compatible gaat zijn:
Gezien het feit dat hij inmiddels een leuke collectie heeft, hoop ik wel dat de NX backwards compatible gaat zijn:
- Fifa 13
- Smash Bros
- Mario Bros
- Mario Kart
- Planes
- Mario Party 10
- Splatoon
- Lego Undercover
Basement Bios ---- Exo-S
Dat klinkt interessant! 
Vooral cloud saves en het koppelen van software aan je My Nintendo lijkt me een grote vooruitgang (laatste 2 tweets)
Vooral cloud saves en het koppelen van software aan je My Nintendo lijkt me een grote vooruitgang (laatste 2 tweets)
Omelette du fromage!
Kijken of we hier nog wat leven in dit forum kunnen blazen.
Dus bij deze:
NX launch datum en Zelda Wii U launch datum?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RYJiVUgcSdE]
Het is geen grote nieuwsbron, en je ziet dat andere nieuws sites dit niet klakkeloos overnemen, maar hij heeft eerder nieuws gepost over dat de NX Dev/Software kit werkt met Unreal Engine 4. Ook in deze video "beschermt" hij de bron, maar is hij wel bezig zijn verhaal wat meer 'credible' te maken zoals hij zegt in een interview.
Iets eerder kwam ook naar buiten dat Unreal Engine 4 gebruik maakt van de Vulkan API, iets wat al eerder is gelinkt aan de NX, wat dan mogelijk de handheld/portable controller zou gebruiken.
Dus bij deze:
NX launch datum en Zelda Wii U launch datum?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RYJiVUgcSdE]
Het is geen grote nieuwsbron, en je ziet dat andere nieuws sites dit niet klakkeloos overnemen, maar hij heeft eerder nieuws gepost over dat de NX Dev/Software kit werkt met Unreal Engine 4. Ook in deze video "beschermt" hij de bron, maar is hij wel bezig zijn verhaal wat meer 'credible' te maken zoals hij zegt in een interview.
Iets eerder kwam ook naar buiten dat Unreal Engine 4 gebruik maakt van de Vulkan API, iets wat al eerder is gelinkt aan de NX, wat dan mogelijk de handheld/portable controller zou gebruiken.
SW-1682-5926-5204
Zeker interessant filmpje.
Zelda NX als launch titel voor de NX en nog dit jaar.
Wat interessanter is, maar dat past niet in dit topic eigenlijk, is wat die onbekende titel voor de Wii U gaat zijn. Misschien de WiiU versie van die Zelda? Iets met Mario of krijgt Wii U een Wave Race of een F-Zero? Ben benieuwd.
Wat interessanter is, maar dat past niet in dit topic eigenlijk, is wat die onbekende titel voor de Wii U gaat zijn. Misschien de WiiU versie van die Zelda? Iets met Mario of krijgt Wii U een Wave Race of een F-Zero? Ben benieuwd.
Momenteel heb ik een Wii U en PS3 in huis, ik heb geen zin om een PS4 en NX in huis te halen, maar wil wel Nintendo-exclusives en enkele grote multiplatformers spelen.
Het is niet de eerste keer dat een game tegelijk op 2 consoles uitgekomen is. Destijds met Twilight Princess ook. Die is uitgekomen op de Wii en de Cube tegelijk. Zou mogelijk hier weer zijn? Anders heeft de WiiU nooit een hele eigen zeldagame gekregen.Zeror schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:35:
Zeker interessant filmpje.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik meende een tijd terug een filmpje gezien te hebben waarin Nintendo garandeerde dat Zelda zeker voor de WiiU uit zou komen. Zal nog eens zoeken naar de bron.
Hij komt zeker uit voor de Wii U, maar de geruchten zijn nu dat ze het ook gaan uitbrengen voor de NX.Skarloc schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:39:
Ik meende een tijd terug een filmpje gezien te hebben waarin Nintendo garandeerde dat Zelda zeker voor de WiiU uit zou komen. Zal nog eens zoeken naar de bron.
Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als er wel een port van Zelda Wii U op de NX uitkomt, maar misschien komt de Wii U versie eerder uit, en de NX versie pas aan het einde van dit jaar, zo kan Nintendo natuurlijk ook lekker 2x cashen
* fingers crossed - eyes closed *
11 maart komt Nintendo met een paar Nintendo Selects voor o.a. de Wii U, wie weet rond die tijd een Nintendo Direct?
SW-1682-5926-5204
Zelda NX heeft een gespiegelde wereld ten opzicht van de Wii U versie.
Haha, en weer normaal als je op Hero Mode speeltZeror schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:44:
Zelda NX heeft een gespiegelde wereld ten opzicht van de Wii U versie.
Hier wordt nog even voorzichtig gekeken naar het Zelda NX gerucht van afgelopen dagen.
Er zou dus bevestigd zijn dat de bron van wie de informatie vermoedelijk komt wel degelijk werkt bij Nintendo.
Dat zegt natuurlijk nog niet zoveel, je zou zelf kunnen zeggen dat Aonuma je een mailtje heeft gestuurd met wat screenshots
SW-1682-5926-5204
Kan niet wachten op een officiële bevestiging van Nintendo over de NX.
Het zou voor mij de perfecte console op het perfecte moment zijn.
Heb jonge opgroeiende kinderen die ook wel eens graag een spelletje doen.
Als de NX een mogelijkheid gaat krijgen tot het spelen van de classic games weet ik in ieder geval zeker dat papa ook nog regelmatig een spelletje gaat spelen als de kids te bed liggen.
Ben altijd een groot fan geweest van de Zelda series, ben opgegroeid met The legend of Zelda voor de NES.
Het zou voor mij de perfecte console op het perfecte moment zijn.
Heb jonge opgroeiende kinderen die ook wel eens graag een spelletje doen.
Als de NX een mogelijkheid gaat krijgen tot het spelen van de classic games weet ik in ieder geval zeker dat papa ook nog regelmatig een spelletje gaat spelen als de kids te bed liggen.
Ben altijd een groot fan geweest van de Zelda series, ben opgegroeid met The legend of Zelda voor de NES.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Nog een leuke update over dat gelekte nieuws, zit er toch een kern van waarheid in?
https://www.youtube.com/watch?v=HevorEJVBrU
https://www.youtube.com/watch?v=HevorEJVBrU
SW-1682-5926-5204
Beyond Good & Evil 2 volgens geruchten exclusief voor NX
Beyond Good and Evil 2 is one of those games that has been rumored to exist for years while still staying weirdly in limbo every time it is discussed. Ubisoft insists the project has not been canned, and brings it up multiple times each year, but nothing concrete seems to surface.
According to a rumor received by Destructoid this week, the game may actually come to fruition in the not-too-distant future. If the information is to be believed, Nintendo has pulled a Bayonetta 2, securing the Beyond Good and Evil sequel as an NX exclusive for 2017.
So, what's our source here? Our initial source of the rumor comes from Alexander Maier, the Dual Pixels writer who published Geno's recent NX hardware rumors last weekend. Geno, who has successfully leaked new Pokémon forms and Microsoft's IllumiRoom project, provided Maier with a lengthy document, which was passed on to Destructoid to assess for veracity.
We also reached out to a second source, who independently gave a number of the same bullet points regarding the future of Beyond Good and Evil. The number of points of crossover between these two sources suggests that this rumor, while not confirmed by Nintendo, may hold water.
According to the supposed leak, the game is currently assigned the working title Beyond Good and Evil: The Prejudices of Philosophers. This is apparently a reference to a specific chapter in the philosophical text Beyond Good and Evil by Friedrich Nietzsche, which details how morality can be altered by authority, and the ways black-and-white morality overlooks the larger complexity of the nature of morals.
Basically, it's the chapter about looking beyond the concepts of good and evil.
In much the same fashion as Bayonetta 2, Nintendo is reportedly hoping to win audience goodwill by putting money into the development of the long-in-limbo sequel, in exchange for it being an exclusive to the NX.
Bearing in mind that Beyond Good and Evil was a critical success but a commercial failure, it seems like the title would be in a perfect position for this kind of move from Nintendo.
The rumor might also partially explain why in Tim Schafer and Michel Ancel's recent Devs Play for Beyond Good and Evil, Shigeru Miyamoto kept getting name-dropped (skip to 48 minutes) in Ancel's discussion of the sequel. The puzzle pieces have begun to align.
Would Beyond Good and Evil 2 get you to buy the NX next year?
http://www.extremetech.co...ith-new-zelda-game-report
Blijkbaar wordt ie bij de E3 als concept aan het publiek getoond.
Ben benieuwd!
Blijkbaar wordt ie bij de E3 als concept aan het publiek getoond.
Ben benieuwd!
Blijft jammer dat er met de afgelopen direct niet eens even een klein teaser van Zelda kwam zoals die er voor. Nu enkel en alleen de E3 in het vooruitzicht, dus de geruchtenmolen begint weer te draaien. 
Voor wat de NX betreft;
Nog steeds veel tegenstrijdige berichten, de ene 'developer' zegt dat de demo die bij de Dev-/softwarekit zit alleen fatsoenlijk draait op een dikke game PC met 980Ti/Titan X
Voor wat de NX betreft;
Nog steeds veel tegenstrijdige berichten, de ene 'developer' zegt dat de demo die bij de Dev-/softwarekit zit alleen fatsoenlijk draait op een dikke game PC met 980Ti/Titan X
En weer een ander zegt dat de NX wat rekenkracht betreft tussen de XBO en PS4 in zit.Several people who said who have seen a demo said what they saw is impossible to run on a computer without a “industry-leading” or “cutting-edge” chips. Cutting-edge in what way, they refused to elaborate.
Nintendo gaat gebruik maken van een eigen OS 'NintenDOS'The closest in terms of “power” it gets to is the Xbox One, but an app idea is Wii U x50 and Playstation Vita x100. The key is that all the tech is exactly the same hardware layout as the PS4 and Xbox One which then combine it with the OS’s strong emulation functions and compiler means that any game that can run of a Playstation 4 or Xbox One can easily run on the NX with near-zero modification to the original source code, especially if it runs in Android OS or Unreal Engine 4.
Neem alles maar weer met een flinke schep zoutThe operating system, named NintendOS alone is very powerful and has so many modern features of mobile operating systems today that Nintendo is trying to be very careful in showing it off for fear that it would be mistaken as running Android. It also has a very strong networking functions as it ties into multiple devices and services allowing a very competent and pervasive eco-system designed to constantly involve the consumer’s lives.
SW-1682-5926-5204
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic