Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ach het voelt al zomers aan en de E3 komt in zicht hurah \\ ^_^ // ben momenteel met XCX bezig en.. ik vertel niks want de een weet wat voor ervaring het spel geeft en de ander moet er achter komen door het zelf te ervaren.
Ik hoop en neem aan dat de NX meer een Handheld Stream Device is dan een Homeconsole.AstralizeR schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:31:
Blijft jammer dat er met de afgelopen direct niet eens even een klein teaser van Zelda kwam zoals die er voor. Nu enkel en alleen de E3 in het vooruitzicht, dus de geruchtenmolen begint weer te draaien.
Voor wat de NX betreft;
Nog steeds veel tegenstrijdige berichten, de ene 'developer' zegt dat de demo die bij de Dev-/softwarekit zit alleen fatsoenlijk draait op een dikke game PC met 980Ti/Titan X
[...]
En weer een ander zegt dat de NX wat rekenkracht betreft tussen de XBO en PS4 in zit.
[...]
Nintendo gaat gebruik maken van een eigen OS 'NintenDOS'
[...]
Neem alles maar weer met een flinke schep zout
Zeg maar een draagbare APU die rechtstreeks streamt naar een TV of via Nintendo hardware maar ook kan communiceren met andere hardware zoals Android en Windows apparatuur.
Dit zou je een Steam box kunnen noemen en is niets nieuws maar Nintendo zal er vast iets anders en beters van maken
Het pictogram van de NX zal daar ook het beste bij passen van de NX centraal tussen Smart devices en PC en Nintendo hardware.
Volgens mij heeft de heer Iwata "de hint" al gegeven van wat wij kunnen verwachten maar het blijft een puzzel.
Ik denk zelf eerder aan een home console die geheel optioneel kan streamen naar een kleinere handheld (nieuwe xDS?) of de vermoedelijke NX controller, maar die misschien ook buiten de deur kan streamen, zoiets als GeForce NOW.
Reden waarom ik denk dat het wel een home console wordt: (interview met Iwata door TIME)
Sadly als Nintendo weer alleen de in hun ogen core gamer gaat aanspreken, dan verwacht ik geen powerhouse van een console. Ze willen nu eenmaal ook geld verdienen aan de hardware.Iwata: The reason why I announced “NX,” which by the way, is not directly related to our alliance with DeNA, was because I wanted to avoid any misunderstandings such as, “Nintendo might have lost its passion for the dedicated game system business,” and because I wanted many people to understand that Nintendo will continue its dedicated game system business with even stronger passion and motivation. I am sorry, but as I said during the press conference yesterday, we cannot make any further announcements about “NX” until next year.
Hopelijk weten we binnenkort eindelijk meer
SW-1682-5926-5204
Had gehoopt dat die volgend jaar pas zou komenRayNbow schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:12:
Houd 27 april vrij in je agenda om rapporten te lezen: Nintendo just scheduled the Fiscal Year Earnings for April 27
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik gok dat veel mensen dan al vrij zijn en wat te doen hebben, Koningsdag ;-)RayNbow schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:12:
Houd 27 april vrij in je agenda om rapporten te lezen: Nintendo just scheduled the Fiscal Year Earnings for April 27
Als je Koningsdag gaat vieren, heb je echter geen tijd om de rapporten te lezen.Terpstars schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:39:
[...]
Ik gok dat veel mensen dan al vrij zijn en wat te doen hebben, Koningsdag ;-)
90710
De NX komt ook pas volgend jaar. Maar wel dit fiscale jaar, wat tot en met maart 2017 duurt. Ik weet bijna zeker dat de NX maart volgend jaar uitkomt.Touchdomex schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:18:
[...]
Had gehoopt dat die volgend jaar pas zou komenIk wil mijn spaarcentjes niet dit jaar eraan uitgeven rond kerst
Waarop baseer je dit?90710 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:10:
[...]
De NX komt ook pas volgend jaar. Maar wel dit fiscale jaar, wat tot en met maart 2017 duurt. Ik weet bijna zeker dat de NX maart volgend jaar uitkomt.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 15-03-2016 10:55 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Toch hoop ik op een release einde van dit jaar, met een grote show op de E3 en alle games in een direct steeds voorbij laten komen om maar de boel te hypen.
SW-1682-5926-5204
Bedoelde vooral dat eerste. Dat had ik niet meegekregen namelijk dat ze het wel heel graag dit jaar willen.Zeror schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:54:
Nintendo heeft aangegeven dat de NX in 2016 uitkomt. Er is echter niet aangegeven of dit normale jaar is of het fiscale jaar. Dit betekent dat als er wordt uitgegaan van het fiscale jaar de release uiterlijk maart 2017 is aangezien dan het fiscale jaar 2016 afloopt. Dat is wat Sanderev66 bedoeld.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Er wordt NX informatie gedeeld op de E3 en ook of Zelda 2016 nu een dubbele lancering krijgt ja of nee want ik koop het liever voor de NX als deze niet BWC is.. kans is klein.. maar het zou zo kunnen.
Ik denk dat er meer onder het water aan het gebeuren is dat wij in de gaten hebben en denken vooral het gebeuren tussen Square enix en Nintendo
SW-1682-5926-5204
Maar goed ik snapte het patent ook al niet. Waarom zou je een scherm en controller in 1 willen maken (en zeker met deze vorm? Enkel en alleen als je hem als handheld wilt laten gebruiken is dat logisch. Je kijkt namelijk bijna nooit naar de controller. Is ook de reden waarom ik, toen ik nog de PS4 had, enorm blij was dat de LED gedimd kon worden zodat het wat accu bespaarde want het voegde, als je geen camera had, totaal niets toe.
Tevens zou ik fysieke knoppen wel echt missen mocht het waar zijn dat deze gaan verdwijnen op de NX. Ik heb nu ook al echt moeite om fatsoenlijke een game met niet-fysieke knoppen te spelen op de tablet/telefoon. Het ontbreken van de feedback van een knop voelt voor mij als een zwaar gemis.
Maar goed, we zullen zeker nog wel meerdere geruchten/plaatjes over het design e.d. voorbij zien komen de komende tijd. Het is tenminste altijd voer voor discussie en speculatie. Misschien dat dat nog wel leuker is dan het finale product.
Remmetje schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:57:
...fysieke knoppen...

Je kunt dan wel goed schildjes afschieten in Mario Kart
Mario kart nxRemmetje schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:57:
Met alleen een B knop kom je niet ver.
Je kunt dan wel goed schildjes afschieten in Mario Kart
Rotterdam
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Weet niet of dat veel zou uitmaken. De huidige WiiU was volgens mij marginaal krachtiger dan de Xbox 360. Volgens mij zelfs net iets zwakker. Weet ook niet of zij zich moeten gaan focussen om direct de concurrentie aan te gaan met een PS4 of Xbone.JinShepard schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:43:
Ik maak me zorgen dat ze weer achter de feiten gaan lopen, kwa hardware. Wii U had het denk ik geweldig kunnen doen als het on par was met PS4, nu brengen ze wellicht een sterker hardware console uit, alleen om dan over 1-2 jaar als de opvolgers komen van sony en microsoft, weer te zwak.
Zou ik persoonlijk heel huiverig van worden want ik koop juist een NX om naast de PC te gebruiken. Niet als vervanger ervan.
Andere foto's: https://m.neogaf.com/showthread.php?t=1199996
Ik heb goede fakes gezien, maar deze foto's zien er best wel echt uit.
Ik hoop dat de vorm nog verbeterd wordt, want ik betwijfel of dit lekker speelt.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
En met zo'n plat design ben ik bang dat het zeker niet backwards compatible is met de (3)DS.
[ Voor 41% gewijzigd door Flozem op 23-03-2016 20:12 ]
Kan een probeersel zijn van ze. Dit lijkt inderdaad absoluut niet lekker te spelen. Gebeurd wel vaker dat dit soort probeersels of concepten lekken.Zeror schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:06:
[...]
Ik heb goede fakes gezien, maar deze foto's zien er best wel echt uit.![]()
Ik hoop dat de vorm nog verbeterd wordt, want ik betwijfel of dit lekker speelt.
Als er geen knopjes opzitten moet het wel een heel goed concept zijn wil ik er normaal mee gaan gamen...
Ik zet ook grote vraagtekens bij het comfort van deze controller als dit wel echt is.
SW-1682-5926-5204
Ik zou zeggen, eerst proberen en dan mopperen (eventueel) aangezien dingen soms anders lijken dat dat ze werkelijk zijn, zo ken ik paar mensen die de nieuwe touchpad in de Macbook slecht vonden omdat deze niet mechanisch is (dus je klikt niet in het echt).
Jaaaaa het is slecht!! Tot ze het zelf probeerden en achteraf concludeerden dat het niet zo slecht is maar juist vrij fijn werkt.
Dus niet mopperen over het design tot je het zelf hebt mogen proberen.
Edit: indien echt, mogelijke source van de leak? http://allgamesdelta.s-ul.eu/lQaOiVTl
[ Voor 40% gewijzigd door RayNbow op 24-03-2016 07:20 ]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nNnGpIEa3AU]
Zou best kunnen dat deze foto's van de controller alleen maar het scherm (techniek) is en het controller ontwerp nog niet final is.. De developers hebben nu in ieder geval de techniek en kunnen alvast mooi spelen met een eigen button layout.
SW-1682-5926-5204
Ik geniet in ieder geval van alle geruchten! Al maakt dat het wachten op echte informatie wel moeilijker
Een touchpad vind ik van een heel andere orde dan een gamepad. Als je naar de controller moet kijken i.p.v. het scherm lijkt me dat wel een issue. Immers weet een ieder nog wel hoe vroeger je ouders een spelletje meespeelden en daarbij drukker naar de knoppen keken dan het scherm (en dus genadeloos werden afgemaakt).Mizgala28 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:01:
Tja iedereen maar mopperen van "geen fysieke knoppen dus slecht!".
Ik zou zeggen, eerst proberen en dan mopperen (eventueel) aangezien dingen soms anders lijken dat dat ze werkelijk zijn, zo ken ik paar mensen die de nieuwe touchpad in de Macbook slecht vonden omdat deze niet mechanisch is (dus je klikt niet in het echt).
Jaaaaa het is slecht!! Tot ze het zelf probeerden en achteraf concludeerden dat het niet zo slecht is maar juist vrij fijn werkt.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

90710
Nep. Hartstikke nep.
Kijk zelf maar...
Dat was de eerste "leak". De tweede "leak" is duidelijk een aanpassing van de eerste, als ik het zo zie.
[ Voor 18% gewijzigd door 90710 op 25-03-2016 00:55 ]
Ik geniet wel verder van de leaks, het echte nieuws kom toch pas als Nintendo zelf de NX aankondigd.
SW-1682-5926-5204
Die tweede foto was dus ook echt:Mizgala28 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 04:29:
Dat het nep ik verbaasd mij niet, echter was de tweede foto wel vrij echt.
90710
[ Voor 53% gewijzigd door 90710 op 25-03-2016 17:27 ]
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Nou inderdaad. Het zou niet heel slim zijn van Nintendo om al hardware te hebben voor de NX die slechter is dan de verbeterde PS4. Gelijk als die PS4 is, denk ik, wel vereist willen ze nog serieus genomen kunnen worden door de 3rd party ontwikkelaars. Anders gaan ze een Wii U 2 krijgen en ik verwacht niet dat de markt dat gaat pikken.JinShepard schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:20:
Met de opkomende geruchten over PS4.5, hoop dat Nintendo NX gelijkwaardig op zijn minst is...
90710
Een hybride handheld / console met PS4 graphics zie ik wel zitten.
[ Voor 29% gewijzigd door 90710 op 29-03-2016 16:03 ]
Het was vrij duidelijk dat deze controllers fan made waren door het ontbreken van gameplay maar het concept is het waard om te proberenMizgala28 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:01:
Tja iedereen maar mopperen van "geen fysieke knoppen dus slecht!".
De NX zal vast weer iets nieuws geven en mogelijk ondersteuning van een nieuwe Pro controller of mogelijk BC van de oude Pro en Gamepad en juist dit is het punt voor mij.
De NX komt eraan en wordt ook zsm gekocht en de besturing wordt zeker geprobeerd en hoe meer keuze in besturing des te beter
Oh en gefeliciteerd Miz!

Of het nu een Handheld of Console wordt het kan nog beiden maar ik heb liever een console en als het wel een handheld wordt dan inclusief TV ondersteuning aub90710 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:03:
Nou ja, als het enkel een console wordt. Iets waar ik nogal mijn vraagtekens bij zet.
Een hybride handheld / console met PS4 graphics zie ik wel zitten.
Vindt het jammer dat Nintendo niet verder gegaan is met combinaties als GC met GBA vooral de Gamepad zelf was ideaal geweest voor DS en GBA kaarten.
Maar dan was er ook minder interesse in deze software die via de eShop verkrijgbaar is.. ach het is onmogelijk om iedereen tevreden te houden en Nintendo doet hun best
Een 'excuse' in het Engels is niet hetzelfde als een excuus in het Nederlands. Excuse is meer een soort smoes. In jouw voorbeeld zou het dan een 'apology' zijn.Zeror schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:05:
[...]
Nintendo's eXcuse - Nintendo's excuus voor de Wii U, een goedmakertje
Ja, weet ik. Maargoed, het maakt, denk ik, weinig uit (natuurlijk zal je bepaalde namen moeten ontwijken ivm copyright en onhandigheid) wat de naam gaat zijn van de uiteindelijke console. Het gaat erom dat Nintendo iets doet wat veel mensen aantrekt waardoor de console een groot succes wordt.B00st3r schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:19:
[...]
Een 'excuse' in het Engels is niet hetzelfde als een excuus in het Nederlands. Excuse is meer een soort smoes. In jouw voorbeeld zou het dan een 'apology' zijn.
Volgens mij wordt de NX een technische wonder om eigen software en derde partij software optimaal te kunnen gebruiken.Zeror schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:57:
[...]
Nou inderdaad. Het zou niet heel slim zijn van Nintendo om al hardware te hebben voor de NX die slechter is dan de verbeterde PS4. Gelijk als die PS4 is, denk ik, wel vereist willen ze nog serieus genomen kunnen worden door de 3rd party ontwikkelaars. Anders gaan ze een Wii U 2 krijgen en ik verwacht niet dat de markt dat gaat pikken.
Maar ligt het ontbreken van derde partij meer aan de architectuur of aan de specificaties of aan Nintendo ?
Aan de ene kant zal het wel aan Nintendo liggen qua hardware en mogelijk hun instelling maar ik heb al jaren het gevoel (N64) dat derde partijen meer tegenwerken dan meewerken.
Want Platinum en Monolith kunnen wel wat andere studio's op hun manier niet kunnen of willen en hopelijk zijn er P&M parels in de maak voor de NX
Het wordt een spannend jaar of de NX wel dezelfde specificaties en architectuur heeft als de rest en of er derde partij ondersteuning komt en zo ja welke delen komen naar de NX?
Series als Mass effect en Splinter cell zijn erg interessant en ook al heeft bijvoorbeeld ME3 een extra verhaal vertelling en keuzes het blijft incompleet en minder waardig als een trilogie.
Reddit [verified] User shares NX info: x86 Architecture, Second screen support etc.
90710
Lijkt me redelijk accuraat en komt ook overeen met wat ik had verwacht. Ook lijkt het me serieus zo dat er geen NX in 2016 komt. (Ontbrekend third party support; zonder zal de launch slechter zijn dan die van de Wii U. Nintendo kan zich dat niet permiteren)RayNbow schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:36:
Tijd voor een nieuwe ronde aan geruchten...
Reddit [verified] User shares NX info: x86 Architecture, Second screen support etc.
[ Voor 12% gewijzigd door 90710 op 04-04-2016 20:24 ]
Rumor: Zelda coming to both Wii U + NX, choose between male/female hero, VA for NPCs
Hype Hype Hype Hype hype!
Heb er wel zin in straks een nieuwste generatie Nintendo console te hebben in een vroeg stadium. Heb ik nog nooit gehad.
Bijvoorbeeld hier: http://www.express.co.uk/...ate-update-2016-Amiibo-4K
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Deze week staat er zelfs. Ben erg benieuwd of dat idd zo is.Franko P. schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:16:
Ben benieuwd, lees hier en daar dat er een aankondiging gedaan gaat worden deze maand.
Bijvoorbeeld hier: http://www.express.co.uk/...ate-update-2016-Amiibo-4K
http://www.neogaf.com/for...=200827598&postcount=5735
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
90710
Zolang Nintendo niks onthuld is er ook niks bekent.
Zo wordt er een 9 mei onthulling aangekondigd, dat is echt de grootste onzin die ik ooit gelezen heb. Nintendo heeft vorig jaar duidelijk E3 2016 gezegd en daar houd ik het bij. E3 is in juni, waarom zou Nintendo de kans om het grote podium te missen nemen door hun console een maand eerder aan te kondigen?
En..
Is onzin en pure onzin. x86 = 32 bit, x64 = 64 bit (DUH) en ARM kan zowel 32 als 64 bit zijn, maar de structuur is compleet anders waardoor je nooit een één op één port zou kunnen doen.Based off my high school programming skills and some research, it seems like x86 to ARM does require more work, x86 is 64-bit and ARM is 32-bit. But any decent compiler supports 64-bit math on ARM
[ Voor 65% gewijzigd door 90710 op 15-04-2016 00:15 ]
Is dat zo? En dit lek dan? Het ging weliswaar niet over de NX, maar vergelijk de inhoud van het lek eens met de contents van de Direct?90710 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 00:07:
Er is maar één betrouwbare bron: Nintendo zelf.
Inderdaad naast dat de geruchten vervelend zijn voor ons gamers is het nog erger voor Nintendo en de WiiU.. het platform ligt aardig onderuit in koop en verkoop van particulier tot zakelijk.90710 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 00:07:
Ik ben die 'betrouwbare' bronnen meer dan spuugzat. Niemand die een NX in handen heeft of er iets van af weet zal er ooit iets over zeggen. Simpel Nintendo zal er direct met een rechtszaak bovenop zitten. NDA enzo. Er is maar één betrouwbare bron: Nintendo zelf.
Zo wordt er een 9 mei onthulling aangekondigd, dat is echt de grootste onzin die ik ooit gelezen heb. Nintendo heeft vorig jaar duidelijk E3 2016 gezegd en daar houd ik het bij. E3 is in juni, waarom zou Nintendo de kans om het grote podium te missen nemen door hun console een maand eerder aan te kondigen?
En..
[...]
Is onzin en pure onzin. x86 = 32 bit, x64 = 64 bit (DUH) en ARM kan zowel 32 als 64 bit zijn, maar de structuur is compleet anders waardoor je nooit een één op één port zou kunnen doen.
Als Nintendo niet op de geruchten reageert voor Juni dan vraag ik mij af wat er van het platform over is dus misschien toch een Direct in Mei die de geruchten ontkracht voor de E3 ?
Aan de ene kant zijn sommige geruchten interessant om bij te fantaseren en omdat Nintendo niks los laat zijn deze geruchten de enige bron van informatie hoe belachelijk deze ook zijn.
Aan de andere begrijp ik het zwijgen van Nintendo ook niet echt en hun hoeven niet alles tot in de details te zeggen van het concept en specificatie's tot lancering software maar.
Als er geruchten zijn van Backwards Compatible dan denk ik als WiiU bezitter van sommige software houden en het overige weg en de hardware in perken tot één console en een paar controllers.
Als er geruchten zijn dat er ports komen dan wordt het toch een ander verhaal en niet dat ik deze geruchten van BC tot Ports geloof maar Nintendo reageert nergens op.
Als het één BC of het ander Port wel wordt dan zit ik net als anderen met stapels aan software die weinig waard zijn...ik ruil Nu liever alle overige in voor spellen waarvan het zeker is dat dezen gespeeld blijven worden.
Zoals Twilight princess (inderdaad moet mij als Zelda fan schamen maar.. XCX blijft nog aandacht vragen!) maar ja wij blijven wachten op Nintendo en dat komt ook wel goed maar toch even iets aan informatie is wel gewenst
Like last time, I'm using the tiered rumors where a T1 means one source told me, T2 means two, Tier 3 means 3, and Tier 4 means four or more (there are no T4 this time). I will reiterate this, I am not the source of any of this information. I am simply passing along what I heard. It should all be taken with a grain of salt and not be taken as gospel. Don't cry and flame me if by June none of this is true.
Nirolak told me to contextualize the rumors and was a fan of the tiered system, so I did it. Please read it through and enjoy. Feel free to debate it, get mad at it, get hyped by it or whatever, just know things like these can change at any time and may never come to fruition exactly how it's worded.
T3 Rumors
The NX gimmick. I uh....was told not to post this part by some people. As usual, take it with a grain of salt (although I don't know why I would be warned if it was false) I'm not under any NDA though, and well, it could end up being false. But I was told a variation of this by three different sources. I don't believe they have a reason to lie to me. Here goes....
The NX is going to have a screen controller (whether it's optional or standard I don't know) and can be used anywhere to play your home console games. The controller itself will not have any processing capabilities, it'll essentially be a dummy vita. It'll likely have basic OS functions to access the NX console from anywhere, like a tiny cpu. Nintendo will use enhanced Wii U gamepad streaming tech, and allow the controller to be taken anywhere, connect to the NX console at home (likely through Wi-fi or personal hotspots and the NX console will likely have to be in stand-by mode). Basically, it's remote play built into the box and won't require a $200 add-on to experience it. This is likely what Kimishima meant in his interview with Sankei (http://www.sankei.com/west/news/160103/wst1601030012-n1.html) "different way to play with a dedicated machine" and the whole "new way to experience games" mantra that's been going around Nintendo PR.
Speculation: Nintendo could also sell personal hotspot usb adapters to get internet anywhere and plug either directly into the controller or a wall outlet to not drain the controller battery. The Supplementary Computing Devices may actually be portable hotspot devices with chips in it to boost the quality of the stream. (Maybe the NX will be called the Stream, a speculated final name during the WUST's).
Note: This does not mean there will not be a handheld. This isn't meant to be a replacement for the handheld as there will still be limitations and the controller won't have a full OS or the capability for physical game media (discs or cartridges). The needs of a handheld won't be fully met with this feature. It's just a nice add-on.
T2 Rumors
Luigi's Mansion 3 is in development for NX. This rumor gained popularity awhile ago from Geno but this isn't my source. This was a T1 to start but today I got another source to give some info on it. Two different sources have told me that it is in development for NX, and one source said it's being developed by Next Level Games, who is big enough to do this and Federation Force at the same time. One source said it started as a Wii U game but after the disappointing performance of the Wii U and the scheduled release date for the game being late in the console's cycle, Nintendo decided to switch development over to NX. (basically the same situation as Zelda for Wii U, but no word on if this game will also get a Wii U version). The other source said it's a pretty big deal (he didn't elaborate if he meant Nintendo is making it a big deal or his workplace is). To support this, http://www.nintendolife.c...en_stealth_edits_the_post
an employee stealth edited his post last year.
T1 Rumors
The NX will use a custom Polaris-like GPU. Likely will be on a FinFET 14nm fabrication node. The source told me it's on the same architecture with heavy customizations of course . It will contain the feature set of Polaris. It is "marginally better than the PS4" and theoretically could be "2x the power of PS4 GPU". I asked about PS4K being rumored to have a gpu 2x as powerful as the OG PS4 and how the theoretical performance of the NX would be and was told "Theoretically it could be close to the PS4K rumored specs". Of course, we know nothing of Polaris or the PS4K specs, but he gave that metric.
I'm going to paraphrase here, but one comment from a source about the power of NX was that "Dev's could port over a PS4 game easily and have power to spare. Even the most demanding ones". My own theory is any game that dips below 30fps on PS4 will likely stay at 30fps on NX and maybe have some enhanced effects.
One feature he highly touted, which improves performance greatly in games, especially graphically demanding ones such as AAA open world games is Primitive Discard Accelerator. A TechGAF member described it asSo 14nm is still likely in 2016 and Nintendo could still sell it at a reasonable price and not lose too much money or even break even.
- "designed to perform culling of triangles before they hit the geometry processor. Effectively, what this means is that it runs through the triangles (also known as primitives) as they hit the GPU and tests them to see if they're actually going to be visible on the screen or not (with a variety of tests), then throws out the triangles that aren't going to be on screen (i.e. discards them or culls them).
Now, this is a good thing, pretty much regardless of the type of game. Attempting to render triangles that aren't actually going to end up in the final image is a waste of GPU resources, and preventing that would be a pretty good thing. One of EA's Frostbite developers actually just gave a talk on this at GDC (PDF link, very technical), where they describe the software-based culling methods used in Frostbite. In their test scene, they could throw out over 75% of triangles before hitting the geometry engine, resulting in an almost 20% performance improvement. AMD have also recently released their own software-based culling solution, GeometryFX, which like Frostbite runs as software on the GPU's shader units. Hence, they're obviously interested in the problem of triangle culling, so it wouldn't be surprising if they developed a hardware unit to perform it more efficiently."
This was great to hear, but I asked if it was possible to get this feature set on 28nm GPU's since those are more established and cheaper than 14nm and there isn't a yield risk on those.
"Well, from a purely theoretical perspective, any "Polaris exclusive" feature could be adapted to a 28nm process. Work on Polaris had likely been going on for about a year or so when work on NX started, so it is in theory possible that they said to AMD "Hey, we like this primitive discard accelerator thing, can we have it on our planned 28nm chip?". The issue with this is that Nintendo would have had to fork over quite a lot of extra R&D dollars to get a functional block "back-ported" to 28nm, compared to components from existing GCN 1.2 chips, which were already ready to go for TSMC's 28nm process. The other issue is the assumption that the primitive discard accelerator is single functional block that can be just pulled wholesale out of Polaris. It could be an integral part of the geometry processor or command processor, or the manner in which it operates could depend on the newer geometry or command processors in Polaris. This would mean that you'd need to port the bulk of Polaris's improvements back to 28nm, or do a substantial amount of redesign work on the primitive discard accelerator to get it to work in a GCN 1.2-era chip (either of these would add substantially more R&D cost).
It's impossible to say how much it would cost them in the scheme of things, but it does seem like an unusual added expense over just taking existing GCN 1.2 tech, which would still be a generation ahead of the competition."
So with this quote, while it's not confirmed, it is highly likely Nintendo is using a 14nm Polaris GPU in the NX based off of the expensive nature of using PDA or any Polaris feature set and putting it on a 28nm chip.
If Nintendo does go with 14nm, it is very likely they will be taking a loss on each NX sold, but we don't know the dealings AMD have with Nintendo. Once source told me "AMD may have been desperate enough for the business to offer Nintendo, say, the first year's supply at a fixed price, to reduce Nintendo's yield risk. They may also have specifically pushed Nintendo into a 14nm Polaris-based chip, as it would allow Nintendo to also use a Polaris-based 14nm chip for the handheld. This would not only be a big business win for AMD in itself (Nintendo's handhelds typically sell a lot more than their home consoles), but it would also big a big PR win for them, by showing their ability to compete in the ultra-low TPD sector, which is a market they've made pretty much no traction in up until now."
tl;dr The NX GPU is using features that are debuting on the Polaris chip, and is therefore heavily speculated to be a Polaris chip, as that would work well in a handheld too and help AMD prove they can make low wattage chips with good performance for small devices. (GCN 1.3, Vulkan, Primitive Discard Accelerator, etc)
Nintendo is using Vulkan with NX. This goes hand in hand with using a Polaris-based GPU, and goes with the announcement of Nintendo joining Kronos. But the dev I spoke to about the GPU, who is porting a PS4 game to NX said Vulkan is not ready yet (as of the 2015 December SDK, should be an update in May) and they are using a variation of the PS4 API, GMNX, until Vulkan is ready. Nintendo providing some nice tools like GMNX to help devs port from PC, XBox and PS4 to NX.
Most dev kits won't be given until Nintendo formally reveals the NX. As my previous post indicated, Nintendo is none too happy with the leaks and is keeping things on lockdown. Outside of close partners and internal teams, most devs are using SDK's until the NX reveal. Not a big deal, but I was told specs are pretty much final as of now, and the May update will likely be for the final spec sheet and not target specs.
MercurySteam has a dev kit and is making an already announced game for the NX. The only announced game they have is Raiders of the Broken Planet, currently under development for PS4, XB1 and PC. This is likely it. (Take this one as a T0.5).
Final Fantasy XV on NX. My single source on this said he's heard more of his sources mention it's coming to NX. No idea when. I pressed for FFVIIR but nobody has heard about it. Gaf's very own mod Kagari hinted that Sony may have co-funded it and it may never get released outside of PS4 and PC (like Street Fighter V).
NX will likely launch at different times per region. Only heard this from one source but it does make sense if the NX does use 14nm chips, as there's a risk of not having enough of those chips ready on shelves for holiday 2016.
No regions were specified, but one would assume with the slow adoption of consoles in Japan, and the popularity of handhelds over there, the NX will launch in the west first like some past Nintendo consoles (consoles are more popular outside of Japan). Likely North America and Europe.
There are lots of NX games in development. Once source told me to post this so I won't edit it at allNew IP are being developed. I asked this because I noticed some complaints about how there were no leaks about new IP and NX was looking like another Mario/Zelda factory with a bunch of remasters and ports. The source said "I'm not allowed to give specifics, but that's a sure bet."
- "And you can quote me on this on GAF too: "I think NX software output is going to blow away Wii U. There's a LOT of games in development. I don't know if we'll see all of them at E3, since a lot of Wii U projects weren't announced until January 2013, but I'm very impressed so far with what I'm hearing."
Now if you'll excuse me, two well dressed Japanese men are at my door.
Edit: En een samenvatting van de tot nu toe verwachte lineup:

Of zal er veel verschil zijn tussen de WiiU en NX versie en mogelijk komt Skyward sword naar de NX ? deze is in 2011 gelanceerd en kijkend naar de vorige HD versie's en ports zat er telkens 10 jaar tussen.
Het zijn weer smakelijke geruchten maar Polaris zou de NX efficiënt maken qua prestaties en stroomverbruik en kosten als het een geheel AMD APU wordt
Voor mij zijn die bronnen meer een bron van vermaak.90710 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 00:07:
Ik ben die 'betrouwbare' bronnen meer dan spuugzat. Niemand die een NX in handen heeft of er iets van af weet zal er ooit iets over zeggen. Simpel Nintendo zal er direct met een rechtszaak bovenop zitten. NDA enzo. Er is maar één betrouwbare bron: Nintendo zelf.
En..
[...]
Is onzin en pure onzin. x86 = 32 bit, x64 = 64 bit (DUH) en ARM kan zowel 32 als 64 bit zijn, maar de structuur is compleet anders waardoor je nooit een één op één port zou kunnen doen.
Ik lees ze allemaal, en sommigen hebben toch wel erg goede argumenten.
Verder zijn er een hoop verschillende bronnen die min of meer het zelfde zeggen, en daar trek ik dan mijn conclusies uit.
Het is zoeken en zoeken en nog meer zoeken naar meer informatie over de Nx en die is er gewoon niet.
Nintendo staat op de E3 en dan zullen we zekerheid hebben (hopelijk) en kan ik daarna eens gaan vergelijken welke van de bronnen het al dan niet bij het rechte eind hadden.
Dit is voor mij ook een deel van de lol, ben gewoon erg nieuwsgierig naar wat Nintendo gaat doen.
Zou het voorpret kunnen noemen.

Edit: andere hoek van de controller:

[ Voor 34% gewijzigd door RayNbow op 22-04-2016 12:09 ]
Over VR dat wordt niks bij Nintendo maar AR mogelijk wel en het is nog maar 7 weken wachten op mogelijk nieuws
Ik hoop het niet, mario spelen met bewegingen.JehannesWeggen schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:15:
Het zou zo kunnen dat de NX geen controller meer nodig heeft en dat alles via stem en gebaren gaat
Over VR dat wordt niks bij Nintendo maar AR mogelijk wel en het is nog maar 7 weken wachten op mogelijk nieuws
SW-1682-5926-5204
AMD heeft bekend gemaakt dat ze komend kwartaal 3 nieuwe consolechips gaan leveren aan 3 verschillende fabrikanten. Dat bevestigd in ieder geval dat de NX op AMD-hardware is gebaseerd
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ah nee niet een Wii of Kinect ervaring maar iets zoals de Holo lens waar je een holografische controller bedientrejer schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 15:20:
[...]
Ik hoop het niet, mario spelen met bewegingen.
De NX zal vast een nieuwe besturing hebben plus een vertrouwde besturing maar door ontwikkelingen zoals Pokémon Go lijkt het mij wel iets dat Nintendo ook met AR bezig gaat
Dit is uitstekend nieuws en was wel verwacht maar bedankt Richh nu is het afwachten op bevestiging ^.^ maar wie oh wie zou de derde zijn... mogelijk Facebook of Google of misschien wel een fabrikant uit de PC branch zoals Alienware ?Richh schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 22:35:
http://nl.hardware.info/n...nkomsten-van-gaming-chips
AMD heeft bekend gemaakt dat ze komend kwartaal 3 nieuwe consolechips gaan leveren aan 3 verschillende fabrikanten. Dat bevestigd in ieder geval dat de NX op AMD-hardware is gebaseerd
PS4 Slim (/ps4.5) en Xbox One Slim. Kleiner productieprocede zorgt altijd voor een slim variant.JehannesWeggen schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 01:49:
[...]
Dit is uitstekend nieuws en was wel verwacht maar bedankt Richh nu is het afwachten op bevestiging ^.^ maar wie oh wie zou de derde zijn... mogelijk Facebook of Google of misschien wel een fabrikant uit de PC branch zoals Alienware ?
Simple as that
De Wii U Gamepad dus, maar dan met een matte lak?Mizgala28 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 06:03:
Eigenlijk hoop ik dat de NX een simpele, goed werkende niet glossy lekker liggende in de hand controller heeft.
Simple as that
Zo'n oplossing zou juist onhandig zijn in een spel als Splatoon.Zeror schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 08:34:
Ik hoop op een fijn in de hand liggende controller waar wel een touchscreen op zit, maar optioneel is. In het laatste geval zit de touchscreen niet in de weg. Bijvoorbeeld een Wii U Pro controller met een touchscreen op de achterkant. Draai de controller om wanneer je met touchscreen gaat spelen. De knoppen worden dan gesimuleerd op het scherm met eventueel die voelbare knoppen techniek.
Maatje kleiner dan dat eigenlijk/imho. Beetje formaat nn3dsxl maar wel iets groter.RayNbow schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 08:24:
[...]
De Wii U Gamepad dus, maar dan met een matte lak?
Remoteplay hoeft niet te werken, gebruik ik toch alleen tijdens het poepen
Min of meer, de GamePad is te groot voor mijn kleinere handen dus met een game waar je veel knoppen snel moet kunnen benaderen (zoals in Ninja Gaiden) krijg ik met de GamePad heel snel last van kramp en uiteindelijk zelfs pijn in mijn handen, de Pro controller was dus een must maar die 50 euro ervoor extra neersmijten was niet leuk.RayNbow schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 08:24:
[...]
De Wii U Gamepad dus, maar dan met een matte lak?
Het moet niet te groot of te klein zijn en wel een beetje ergonomisch, de GamePad is ergonomisch maar te groot voor mij, te klein is ook niet goed de PSP is klein maar on-ergonomisch en daar krijg ik even snel last van terwijl op de PS Vita en de 3ds ik daar geen last van heb.
[ Voor 21% gewijzigd door Mizgala28 op 23-04-2016 11:07 ]
Voor alle games waar een map nodig is eigenlijk ...RayNbow schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 09:30:
[...]
Zo'n oplossing zou juist onhandig zijn in een spel als Splatoon.
Het kan bijna niet anders dat twee van de AMD klanten Nintendo en Sony zijn maar MS geen idee.. hun doen net zo vaag als de rest terwijl hun al achter lopen.Richh schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 02:16:
[...]
PS4 Slim (/ps4.5) en Xbox One Slim. Kleiner productieprocede zorgt altijd voor een slim variant.
De vorige generatie moest wel overgaan naar Slim door falende hardware en hoge onkosten maar heeft deze generatie wel Slims nodig ? ik denk meer dat er upgrades komen omdat Sony en MS het verkeerd ingeschat hebben.
Ik vindt het zelf erg interessant als MS een upgrade set aanbied in plaats van een geheel nieuwe console en dat ik als speler zelf de keuze krijg in prijs en prestatie verhouding maar wel dat de focus blijft op grafische werk.
Over de NX besturing het is al vaker gezegd maar het zou toch ideaal zijn als er bij de lancering van de Homeconsole beide een Wii U Pro controller en Gamepad gebruikt kan worden.
En dat er toch een Portable later bij komt in de vorm van een Gamepad/DS welke zelf spellen kan spelen en de Homeconsole kan aansturen of te wel Fusion
[ Voor 17% gewijzigd door Tri Force op 23-04-2016 12:45 ]
De 3ds wel, maar de New 3DS is nog net geen 1,5 jaar en een upgrade van 268mhz dual-core naar 804mhz quadcore, van 128mb Ram naar 256mb Ram en van een single-core GPU naar een quad-core GPU is ook niet niks.Darun1a schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:11:
Misschien is die derde AMD chip ook voor Nintendo. We weten tenslotte nog niet wat de NX gaat inhouden. En de 3DS is ook al aardig oud zo langzamerhand (5 jaar)
(websites beweren dat de CPU 268mhz quad-core is, dat klopt niet het is dus gewoon 804mhz quad-core)
http://www.eurogamer.net/...o-3ds-vs-new-3ds-face-off
Slims komen er niet omdat ze 'nodig' zijn, maar omdat ze goedkoper zijn. We gaan van 28nm naar 14nm, een gigantische stap. De chips worden fysiek kleiner (en dus energiezuiniger) maar bovenal: je kan er meer uit één wafer halen.JehannesWeggen schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:36:
Heeft deze generatie wel Slims nodig ? ik denk meer dat er upgrades komen omdat Sony en MS het verkeerd ingeschat hebben.
De kostprijs van een Slim XBone/PS4 kan heel goed tientallen dollars lager liggen dan die van de huidige console. Daarom zal er altijd een Slim console volgen, ook van Microsoft.
Oh en upgraden? Hoe dan?
En verkeerd ingeschat... 40 miljoen verkopen noem ik niet 'verkeerd ingeschat'. Sony en MS hebben gekozen voor een grote chip met de GPU en de CPU in één package. Toen de twee apparaten uit kwamen, was het simpelweg niet mogelijk om meer rekenkracht op één chip te proppen.
Ze hadden natuurlijk ook voor twee chips kunnen kiezen, maar dat was een stuk duurder geweest - en Nintendo had net een console uitgebracht die nog véél minder krachtig was, de Wii U. Bovendien was de vorige generatie bewezen dat je de beste resultaten kon trekken uit een zwakker apparaat, de Wii... Ik snap heel goed dat Sony en MS die beslissing hebben gemaakt
[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 23-04-2016 16:34 ]
Richh schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:33:
Oh en upgraden? Hoe dan?[...] Het is technisch onmogelijk om een 'upgrade kit' te lanceren.

?
Tja, als je er expension slots voor open houd die intern verbonden zijn met de basis chips... dan kan het inderdaad
De vorige generatie van MS en Sony had wel degelijk S versies nodig... ik had een 360 Phat en dat ding was een technische en ecologische ramp.Richh schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:33:
[...]
Slims komen er niet omdat ze 'nodig' zijn, maar omdat ze goedkoper zijn. We gaan van 28nm naar 14nm, een gigantische stap. De chips worden fysiek kleiner (en dus energiezuiniger) maar bovenal: je kan er meer uit één wafer halen.
De kostprijs van een Slim XBone/PS4 kan heel goed tientallen dollars lager liggen dan die van de huidige console. Daarom zal er altijd een Slim console volgen, ook van Microsoft.
Oh en upgraden? Hoe dan?USB is vééééél te traag om rekenkracht toe te voegen. Het is technisch onmogelijk om een 'upgrade kit' te lanceren.
En verkeerd ingeschat... 40 miljoen verkopen noem ik niet 'verkeerd ingeschat'. Sony en MS hebben gekozen voor een grote chip met de GPU en de CPU in één package. Toen de twee apparaten uit kwamen, was het simpelweg niet mogelijk om meer rekenkracht op één chip te proppen.
Ze hadden natuurlijk ook voor twee chips kunnen kiezen, maar dat was een stuk duurder geweest - en Nintendo had net een console uitgebracht die nog véél minder krachtig was, de Wii U. Bovendien was de vorige generatie bewezen dat je de beste resultaten kon trekken uit een zwakker apparaat, de Wii... Ik snap heel goed dat Sony en MS die beslissing hebben gemaakt
Financieel waren de Phats ook ramp en uiteindelijk hebben Sony en MS iets aan netto winst behaalt door de Slims.
De nieuwe versies zullen niet gewoon S versies zijn want dan kunnen Sony en MS niet eens over VR en AR beginnen en dus worden dezen duurder dan de huidige versies ook al kost het proces minder.
Over de MS upgrade geruchten deze kun je Googelen want ik vindt het de moeite nog niet waard om op onderzoek uit te gaan en er is ook weinig over bekend.
Verkeerd ingeschat.. ik hoop maar voor de Fanbase dat Sony en MS het verkeerd ingeschat hebben van hun specificatie's en de PC ontwikkelingen en wat de software van de hardware vraagt.
Anders hebben hun doelbewust hun consoles gelanceerd met de weet dat hun hardware het niet had kunnen bijhouden na 4 jaar en daarbij komt nog eens VR en AR ontwikkelingen.
Juist de combinatie van de PS4 en XB1 prijs en dienstjaar en aantal verkocht zou het héél zuur zijn dat Phat spelers worden benadeeld ten over de Slim spelers en één persoon benadelen is één probleem maar 40 miljoen mogelijke problemen...
Ik ben misschien een Hypocriet of Nintendo boy etc. om wel begrip voor Nintendo te hebben en de rest niet maar Nintendo gaat voor hardware voor hun eigen software en dit was bekend bij de spelers vanaf de lancering.
De rest gaat voor derde partij ondersteuning met zwaar grafische werk en als een console bij de lancering al moeite heeft met een midrange PC dan weet je dat als ontwikkelaar en uitgever.
De situatie van de WiiU spelers is ongeveer hetzelfde maar deze console is al één jaar ouder plus de aanschaf was minder duur plus het aantal minder verkocht kan een voordeel zijn.
Inderdaad er zullen genoeg zich benadeeld voelen maar dit aantal verbleekt bij de andere twee platformen.
Over de Wii en WiiU specificatie's dit is alleen bij Nintendo mogelijk omdat hun zelf de software ontwikkelen en vandaar ook weinig derde partij ondersteuning.
Daarom vindt ik het ook spannend om officieel van Nintendo te horen dat hun voor een volledige AMD APU gaan omdat dit gedaan wordt voor derde partij ondersteuning
Als Nintendo niks om derde partij had gegeven waarom zoveel gedoe met een nieuwe hardware lancering en niet verder gaan met de WiiU ?
De WiiU zal mogelijk nooit echt een succes worden maar Nintendo heeft software klaar liggen en hun zijn bezig met meer en dit had de console een boost gegeven maar er komt een nieuw systeem.
Ik verwacht dit jaar en komend jaar een inhaal race en Nintendo zal bovenaan staan en ja dit is een verwachting en nee dit is geen illusie het zal de zoveelste keer zijn
90710
Het zou oerdom zijn om de naam/specs te lekken voor E3. Dan haal je alle aandacht van E3 weg waardoor Nintendo ondergesneeuwd gaat worden door VR en PS4k
[ Voor 79% gewijzigd door 90710 op 26-04-2016 14:50 ]
Nintendo gaat toch wel ondergesneeuwd worden. Er is niks bekend over een persconferentie van Nintendo. Die zullen wel weer met zo'n Nintendo Direct komen met de E3. Dus de aandacht iets voor voren schuiven zou, volgens mij, niet zo heel fout zijn.90710 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:48:
Ik geloof er niks van.
Het zou oerdom zijn om de naam/specs te lekken voor E3. Dan haal je alle aandacht van E3 weg waardoor Nintendo ondergesneeuwd gaat worden door VR en PS4k
Dit topic is gesloten.
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic