Acties:
  • +1 Henk 'm!

90710

Nintendo had hun digitale conferenties vanwege het feit dat ze geen hardware te showen hebben (dit heeft Iwata het eerste jaar van de digitale conferenties zelf gezegd). Nu hebben ze hardware te showen, dus denk ik dat er wel een echte persconferentie zal komen.

Die zullen ze vermoedelijk komende maand aankondigen, maar verder geen woord over de NX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verwacht voor de E3 wel nieuws maar niet veel specifiek om ons weer zoet te laten dromen en dat het op de E3 geopenbaard wordt.

De NX zal ook een soort van eerbetoon aan de heer Iwata worden dus verwacht maar een prachtig moment en of dat grootschalig wordt of een intiem moment dat is de vraag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
1) So Nintendo will hold its fiscal year 3/2016 earnings conference at 4pm on Wednesday Japanese time (in 14 hours) at the Osaka Press Club.
2) I was told that in contrast to the last event (vague statements), Nintendo will actually announce news on future products and pipeline.
3) It was also suggested to me that at least news of Nintendo’s plans for mobile will be presented in more detail. Not sure about NX. //end

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!
For our dedicated video game platform business, Nintendo is currently developing a gaming platform codenamed “NX” with a brand-new concept. NX will be launched in March 2017 globally.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
edit, naar 1 post :)

[ Voor 90% gewijzigd door NeP2013 op 27-04-2016 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeP2013
En :

Nintendo Nederland @NintendoNL 10m10 minutes ago
De nieuwe The Legend of #Zelda is het middelpunt van de #E3 2016 en verschijnt in 2017 tegelijk op de Wii U en de NX

Nintendo of America @NintendoAmerica 11m11 minutes ago
The new Legend of #Zelda will be the focus of #E3 2016. It will launch simultaneously on both Wii U and NX in 2017

[ Voor 33% gewijzigd door NeP2013 op 27-04-2016 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeP2013
en:

Nintendo Nederland @NintendoNL 16m16 minutes ago View translation
De volgende generatie #Nintendo verschijnt in maart 2017! #NX

Nintendo of America @NintendoAmerica 25m25 minutes ago
The next generation of #Nintendo is coming March 2017! #NX

En het wordt een Global Launch!

Nintendo just announced that the Nintendo NX will be out March 2017. That release window is global.

Via a financial release, Nintendo states, “For our dedicated video game platform business, Nintendo is currently developing a gaming platform codenamed ‘NX’ with a brand-new concept. NX will be launched in March 2017 globally.”

Oddly, Nintendo apparently will not be showing the still unrevealed NX platform at this year’s E3, according to Wall Street Journal reporter Takashi Mochizuki who was at today’s Nintendo financial briefing in Osaka.

Geen NX op de E3 dus.

[ Voor 87% gewijzigd door NeP2013 op 27-04-2016 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Toch jammer, had toch wel gehoopt dat ze met een grootse onthulling zouden komen. Maart 2017 duurt nog wel even, kan ik nog mooi mijn 3ds backlog wegwerken :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 20:24

Franko P.

Hit it.

Maart 2017 is inderdaad nog even weg. Zit erg te twijfelen of ik nu in de tussentijd een WiiU zal kopen of gewoon een klein jaar geduld zal hebben.

Ben nu eigenlijk alleen maar nieuwsgieriger geworden wat de NX nu voor apparaat gaat worden.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-06 15:07

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Aan de ene kant jammer dat er dan niks op de E3 zal zijn van/over de NX maar wel begrijpelijk. Beter een goede lineup met en een systeem dat klaar is dan wat half afgebakken techdemo's :p

En Zelda, Tja... Had hem nog in de zomer verwacht maar nu het zo ver wordt opgeschoven dan haal ik hem liever voor de NX, de Wii U sterft zo een langzame dood dit jaar. :(

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:42

SkyStreaker

Move on up!

Franko P. schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:02:
Maart 2017 is inderdaad nog even weg. Zit erg te twijfelen of ik nu in de tussentijd een WiiU zal kopen of gewoon een klein jaar geduld zal hebben.

Ben nu eigenlijk alleen maar nieuwsgieriger geworden wat de NX nu voor apparaat gaat worden.
`
IS het wel een apparaat?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

629110

Haha volledig virtueel :) geen apparaat ;p geen hardware. Alleen software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --_--
Er zijn al developers die het hebben over spellen uitbrengen naar de NX een tijd geleden. De nieuwe Zelda komt ook naar de NX dus wat zou het anders kunnen zijn? Vind eigenlijk dat nintendo had moeten releasen voor de feestdagen en niet in maart 2017.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-06 13:33
AstralizeR schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:55:
Aan de ene kant jammer dat er dan niks op de E3 zal zijn van/over de NX maar wel begrijpelijk. Beter een goede lineup met en een systeem dat klaar is dan wat half afgebakken techdemo's :p

En Zelda, Tja... Had hem nog in de zomer verwacht maar nu het zo ver wordt opgeschoven dan haal ik hem liever voor de NX, de Wii U sterft zo een langzame dood dit jaar. :(
Nah de Wii U krijg nog genoeg titels denk ik, je kan er vanuit gaan dat die nog 2 jaar mee gaat.

Ik ben zelf ook van mening dat Nintendo beter met een lineup voor de NX komt dat AF is in plaats van vage beloftes.

Ben benieuwd of de NX wel goed uitpakt voor Nintendo, Sony en Microsoft staan niet stil en wie weet is de vooruitgang die Nintendo eventueel qua hardware heeft op de NX zo straks dankzij die andere 2 volledig verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:11:
[...]

Nah de Wii U krijg nog genoeg titels denk ik, je kan er vanuit gaan dat die nog 2 jaar mee gaat.
Voor Europa staat op de planning:
  • Tokyo Mirage Sessions #FE (24 jun)
  • Mario & Sonic 2016 (24 jun)
  • Paper Mario: Color Splash (2016)
  • Zelda (2017)
  • Project Giant Robo (TBD)
En 3rd party:
  • Terraria (505 Games)
  • Kick & Fennick (Abstraction Games)
  • Lost Reavers (Bandai Namco)
  • Super Meat Boy (BlitWorks)
  • Mighty No. 9 (Deep Silver)
  • PixelJunk Monsters (Double Eleven)
  • SteamWorld Heist (Image & Form)
  • Futuridium EP Deluxe (MixedBag)
  • Noitu Love: Devolution (MP2 Games)
  • PONCHO (Rising Star Games)
  • Antipole DX (Saturnine Games)
  • Tumblestone (The Quantum Astrophysicists Guild)
  • Axiom Verge (Thomas Happ Games)
  • Jotun: Valhalla Edition (Thunder Lotus Games)
  • Lovely Planet (tinyBuild Games)
  • Lego Star Wars: The Force Awakens (Warner Bros)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Misschien ook wel belangrijk om eruit te lichten:
When asked why Nintendo wasn’t launching the NX in time for this year’s big holiday season, Kimishima explained that Nintendo wanted to make sure there were games to go along with the NX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Maar wat ik niet helemaal begrijp eigenlijk, waarom niet vast wat showen op de E3? Als is het maar een tipje van de sluier op lichten, dan gaan de fans vanzelf speculeren over wat het dan kan zijn.
De hype komt dan vanzelf op gang lijkt me.

Nu gaan ze in maart 2017 ineens een console launchen, daar zit geen E3 meer aan vooraf.

Hier wordt er wel over geschreven, maar de massa zal het alleen maar horen of zien via reclame's.

Iemand een idee hier over?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:34
In die lijst staan eigenlijk maar twee games (drie met Zelda erbij) voor dit jaar welke ik nog wel zou willen voor mn Wii U. Paper Mario en Mighty no. 9

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Franko P. schreef op woensdag 27 april 2016 @ 19:20:
Nu gaan ze in maart 2017 ineens een console launchen, daar zit geen E3 meer aan vooraf.

Hier wordt er wel over geschreven, maar de massa zal het alleen maar horen of zien via reclame's.

Iemand een idee hier over?
Ja het blijft jammer en een beetje gek imo, er is nog niks over bekend gemaakt wat de NX precies is maar toch komen ze met een release datum 8)7

Ze zullen vast wel weer een zooi Nintendo Directs er uit gooien, en wie weet (hopelijk) op de Tokyo Game Show wat laten zien. En als ze het een succes willen laten worden dit ding spammen in elk reclameblok :P

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 13:20
Zelda als launch title is iets wat een console goed kan gebruiken. Dan kan ik het hele WiiU debacle overslaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is in hoeverre ze Zelda laten zien op de E3. Gaan we de Wii U versie zien of de NX versie? Indien de NX versie ben ik wel benieuwd of we dan ook wat features van de NX gaan zien (weliswaar verwerkt in Zelda). Kan nog weleens interessant zijn om in de gaten te houden iig.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:09:
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is in hoeverre ze Zelda laten zien op de E3. Gaan we de Wii U versie zien of de NX versie?
De Wii U versie aangezien Zelda speelbaar zal zijn op de E3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Denk ook alleen de Wii U versie en het zal dan lastig zijn om te zien of er NX features in de game zullen zitten. Je moet er misschien andersom naar kijken. Gebruiken ze nog steeds motion controls bij dat 'bullet time' effect (is ook met thumbsticks wel te doen). In hoe verre is de kaart nog zo prominent op de gamepad, mogelijk dat de NX dan ook een scherm op de controller gaat gebruiken? ...beetje op die manier denk ik :P

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Zag (luisterde) zo straks een discussie video waarom Nintendo de NX mogelijk achterhoud voor het publiek, die keuze is gemaakt na de aankondiging van de PS4(k) Neo en een mogelijk verbeterde Xbox One zodat geen van deze beide partijen de unieke features van de NX zou kunnen kopiëren.

Interessante theorie.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
AstralizeR schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:48:
Zag (luisterde) zo straks een discussie video waarom Nintendo de NX mogelijk achterhoud voor het publiek, die keuze is gemaakt na de aankondiging van de PS4(k) Neo en een mogelijk verbeterde Xbox One zodat geen van deze beide partijen de unieke features van de NX zou kunnen kopiëren.

Interessante theorie.
Kan, of Nintendo wil afwachten tot de E3 en eventueel achter de tafel gaan om de NX eventueel te upgraden op basis van wat Sony en Microsoft doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Eigenlijk wel heel logisch. En als dat zo is laat Nintendo daarmee wel zien dat ze weer de diehard gamer terug willen hebben. Dit nieuws maakt mij alleen maar nieuwsgieriger moet ik zeggen. Damnit Nintendo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-06 15:31
Geloof er niks van. Nintendo is al jaren niet leidend meer en qua innovatie lopen ze ver achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --_--
Silversin schreef op donderdag 28 april 2016 @ 19:31:
Geloof er niks van. Nintendo is al jaren niet leidend meer en qua innovatie lopen ze ver achter.
Nintendo is lange tijd de enige geweest die iets van innovatie laat zien. Vooral op de handheld markt (2 schermen, 3d zonder bril). Ook de motion Controls ook al was het beperkt houdbaar was wel innovatief. Sony gaat nu mee met Virtual reality wat vernieuwend is maar nog tijd nodig heeft voor het volwaardig zal zijn. Verder hebben Sony en microsoft vooral de graphics vernieuwd (gaaaaaap) en lopen ze daarbij nog steeds achter op de pc. Ik zou het ook zonde vinden als nintendo na de 3ds niks meer met 3d zouden doen. Op de New 3ds werkt het eindelijk naar behoren.

Voorbeeldje: voor mij zijn de meest interessante spellen op de ps4 opgepoetste ps3 spellen. De nieuwe uncharted ziet er dan wel schitterend uit, maar toch vooral meer van hetzelfde. Verder voor mij persoonlijk precies 0 redenen om een ps4 te kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door --_-- op 28-04-2016 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
--_-- schreef op donderdag 28 april 2016 @ 19:53:
[...]

Nintendo is lange tijd de enige geweest die iets van innovatie laat zien. Vooral op de handheld markt (2 schermen,
Multi Screen Wikipedia: Game & Watch
3d
Wikipedia: Famicom 3D System
zonder bril).
Oh, okay. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Kan het eigenlijk bijna niet geloven dat ze nu nog upgrades zouden gaan doorvoeren. Het lijkt me haast ondoenlijk om dat binnen 3 kwart jaar nog te kunnen realiseren!
Verder lijkt het me ook niet echt een mogelijkheid voor Sony of Microsoft om nu nog features toe te gaan voegen die Nintendo eventueel in de pijplijn heeft.

Ben wel erg benieuwd naar wat voor apparaat de NX nu eigenlijk gaat worden, hopelijk op de E3 een klein tipje van de sluier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --_--
Haha, oké. Oké dubbelscherm met touch dan ;) ik vond de DS toch wel vernieuwend en de 3ds helemaal. Iedereen ging er in het begin vanuit dat het een grap was :p Maar het punt was eigenlijk dat ik het idee heb dat nintendo juist meer probeert te innoveren dan de concurrenten (die alleen specs omhoog gooien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Willekeurige NX .gif opgepikt van NeoGAF:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oSCkEme.gif
--_-- schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:57:
[...]

Maar het punt was eigenlijk dat ik het idee heb dat nintendo juist meer probeert te innoveren dan de concurrenten (die alleen specs omhoog gooien).
Daar lijkt het wel op, al moet je wel toegeven dat Sony met de PS4 het streamen van games makkelijker maakt (een kleine innovatie dat inspeelt op hoe Twitch e.d. populair zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
RUMOR - Retro Studios Possibly Working on New IP for NX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Maart 2017 en niet dit najaarsseizoen:
- wereldwijde release
- zorgen dat er ook games op te spelen zijn

Nieuwe zelda zowel op WiiU als NX:
- NX is backwards compatible met WiiU spellen?

NX niet op E3:
- zal dan wel Tokyo Game Show worden

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
--_-- schreef op donderdag 28 april 2016 @ 19:53:
[...]

Nintendo is lange tijd de enige geweest die iets van innovatie laat zien.
Totaal niet mee eens. Innovatie en gimmicks zijn verschillende dingen. We hebben het over een bedrijf dat nog in een stenen tijdperk leeft als het om online features gaat. Region lock, game licenties linken op hardwareniveau ipv accountniveau, game censoring etc.

Nintendo heeft de afgelopen jaren al hun geld ingezet op het ontwikkelen van gimmicks en hopen dat het aanslaat. Met goede reden, want de concurrentie met Microsoft en Playstation kunnen ze niet aan, dus dit is hun beste strategie. Hardcore gamers komen niet terug, dus moeten ze andere doelgroeppen aanspreken. Hier een mooie grafiek om die neerwaartste trend te laten zien:
http://static2.gamespot.c...8-nintendo+unit+sales.jpg

Begrijp me niet verkeerd, ik hou van Nintendo. Ik ben met ze opgegroeid, maar ze moeten een hoop veranderen imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Region lock is voor mij dorn in het oog, vooral op de handhelds omdat voor de 3ds die regio vrij waren.

Mijn partner heeft een flinke stapel NA DS games die hier gewoon nooit uitkwamen voor de DS (zoals Trauma Center) maar toen het bekend werd dat de 3ds een regio lock zou krijgen werd ik vrij pissig, er zijn nog steeds veel games die ik hierdoor niet kan spelen (of pas later, maar dat is minder erg dan een spel helemaal niet kunnen spelen).

En even een 3ds importeren vind ik ook een te duur grapje, ik heb ook de Vita en die is wel regio vrij, gelukkig maar want veel games ervoor komen of niet uit hier of niet fysiek.

Qua consoles ben ik het wel gewend van Nintendo, ondanks dat blijft regio lock een no-go, we leven in 2016 en Nintendo is nu echt de ENIGE die dit middeleeuwse systeem gebruikt voor hun games en consoles/handhelds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Silversin schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:24:
game licenties linken op hardwareniveau ipv accountniveau
Licenties zijn gekoppeld aan je NNID account.

(Dat je slechts op 1 console en 1 handheld tegelijkertijd je NNID mag hebben staan is een ander verhaal.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Ah, vond het al stil bij Retro na Tropical Freeze.
ben nu wel heel benieuwd waar ze dan mee komen als het geen Donkey of Metroid is

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
RayNbow schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:20:
[...]

Licenties zijn gekoppeld aan je NNID account.

(Dat je slechts op 1 console en 1 handheld tegelijkertijd je NNID mag hebben staan is een ander verhaal.)
Niet helemaal, volgens jou zou ik dan in theorie uit kunnen loggen op 1 systeem en inloggen op een ander en mijn games/licenties mee kunnen nemen. Dit is niet het geval. Je games zijn locked op 1 hardware systeem, tenzij je een system transfer doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Silversin schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:43:
[...]

Niet helemaal, volgens jou zou ik dan in theorie uit kunnen loggen op 1 systeem en inloggen op een ander en mijn games/licenties mee kunnen nemen.
Het ontkoppelen/opnieuw koppelen gaat via een System Transfer of via de klantenservice. Je hebt dan toegang tot je games op het andere systeem.
Dit is niet het geval. Je games zijn locked op 1 hardware systeem, tenzij je een system transfer doet.
De content van de game (code en resources) zijn versleuteld op basis van je systeemsleutel. Dit is een vorm van DRM. Dit heeft niets te maken met licenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Q&A:
Q1. It seems the great reduction in the WiiU hardware sales forecast is influenced by the timing of the NX release, but how about 3DS?

A1. While we have set the sales forecast for the WiiU at 800,000 units, we don't think that there will be any negative effect on the 3DS. This fiscal year, the 3DS has big titles as previously presented, and in sufficient quantity. Both hardware and software will make large contributions to sales. Also, while WiiU sales are forecast to drop to 800,000 units, the upside is that we can focus on the 3DS.

Q5. While NX details are not being announced today, I want to know about its effect on results for this fiscal year. Previous launches have not had enough titles and were therefore slow to start. Can you promise to have a proper lineup at launch? The WiiU was a net negative, so also in consideration to cost, please tell me how the first year of the NX will contribute to results.

A5. As the concept and other details of NX will be announced another time, I will just answer the points of your question. As you said the software lineup will be built-up. Having a full software lineup when the hardware launches is one reason for the NX launch timing. Also, we must be in a state to release titles not just at launch, but continually afterwards. We are planning for it to be a platform that will be played for a long time.

Next, about cost, we aren't thinking of the hardware being unprofitable. When the WiiU launched the exchange rate was that of a very strong yen, and so that we don't have that kind of a situation again, launching as a loss-leader won't be what makes up our business, so that's how we're progressing with NX development.

Q8. You indicated that building up software is the reason why NX will be released in March 2017, and I know development takes time, but I don't think there's any reason in missing the year-end sales season.

When the GameCube was launched in Sep., I recall that President Yamauchi said that, "It is absolutely imperative that we do not miss the year-end sales season," and after the 3DS launched in Feb. President Iwata said that, "Missing the Christmas sales was a huge problem." Now with President Kimishima, Miitomo missed year-end and NX will miss the year-end, making an impression that Nintendo's conventional thinking has changed. Why is NX launching in March? Has there been a change in thinking?

A8. There is no change to our thinking about launch timing. When launching hardware, "How much software can customers play?" is important. Launch timing must be based on that.

Customers having more money to spend during the holiday season is one big factor in starting then but our integrated hardware/software business doesn't end that year, but is something that can continue to be played for several years so we think that "releasing something proper" is the most important thing. By that, we don't think "holiday season timing is a must" but rather that we should launch when we can provide something proper. That point has not changed.

Q11. While the forecasted sales for the WiiU this fiscal year are extremely weak, NX contributions to profitability seem to be included appearing to be numbers showing that, "We have some confidence in the NX, which will start with a sprint." Do you believe that the new NX will be able to cover for the decline of the WiiU?

A11. We have forecast WiiU sales of 800,000 units for this fiscal year, a decline from 2.4m units last fiscal year. In terms of what will cover for it, essentially, the NX and smart device businesses will be central, and also, the download content business is included.

We are planning for a large part of the great decline in the sales of WiiU hardware being made up by NX sales.
toon volledige bericht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
Volgens mij zeggen we hetzelfde maar dan op een andere manier. Het gaat trouwens wel om licenties, staat gewoon in EULA, dat Nintendo je licenseert om hun en official 3rd party software te gebruiken. En eshop licenties zijn system locked.

Anyways voegt verder helemaal niets toe aan de discussie, behalve dat het moet veranderen =)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Laatst online: 20-06 18:03
Mizgala28 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:44:
Region lock is voor mij dorn in het oog, vooral op de handhelds omdat voor de 3ds die regio vrij waren.

Mijn partner heeft een flinke stapel NA DS games die hier gewoon nooit uitkwamen voor de DS (zoals Trauma Center)...
Trauma Center is overigens een verkeerd voorbeeld. Die heeft een Europese release gekregen.

http://www.retrocollect.c...Photos.html#photoid=67609

Voor de rest ben ik het wel eens met je betoog. Region lock voor media slaat anno 2016 echt nergens meer op.

[ Voor 17% gewijzigd door Flozem op 29-04-2016 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Flozem schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:26:
[...]

Trauma Center is overigens een verkeerd voorbeeld. Die heeft een Europese release gekregen.

http://www.retrocollect.c...Photos.html#photoid=67609

Voor de rest ben ik het wel eens met je betoog. Region lock voor media slaat anno 2016 echt nergens meer op.
Ik doelde op de 2de deel, vergeten aan te geven maar die kwam nooit buiten Japan en NA uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verhaal dat NX pas in 2017 gelanceerd doordat dan een sterke line-up software gerealiseerd is geloof ik wel maar er zijn ook geruchten dat MS en AMD misschien ook bijgedragen hebben aan dit besluit.

Het zal mij benieuwen wat Nintendo of AMD over deze geruchten gaat zeggen en of Sony en MS beiden een Slim of Upgrade op de E3 onthullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricyosma
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 10:21
de geruchten gingen dat de productie gemixt was met de nx. waardoor de nx xbox hardware had en de xbox nx hardware had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gareld schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:36:
de geruchten gingen dat de productie gemixt was met de nx. waardoor de nx xbox hardware had en de xbox nx hardware had.
Dat zou ook nog kunnen maar het blijft een vreemd verhaal.. het was uitstekend nieuws dat AMD nieuwe klanten had en heeft maar dit wordt een duur geintje als het waar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Ik heb nog een mogelijke theorie waarom de NX doorgeschoven wordt. :P
We weten natuurlijk niet exact op welke hardware de NX zal draaien en dat op zich is al vreemd, wel aankondigen maar er niks over vertellen. Het gekke is dat AMD zachtjes roept dat er straks (2016) nieuwe consoles aankomen en dat terwijl de NX dus verschoven is naar 2017. Misschien wil Nintendo hardware gebaseerd op nieuwe chips van AMD; codenaam "Polaris" mid 2016 of AMD "Vega" begin 2017?). Meestal gebruiken consoles wat oudere midrange chips maar wie weet, iets gebaseerd op 1 van deze chips?

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 15:56
gareld schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:36:
Yoshi :>

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AstralizeR schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:42:
Ik heb nog een mogelijke theorie waarom de NX doorgeschoven wordt. :P
We weten natuurlijk niet exact op welke hardware de NX zal draaien en dat op zich is al vreemd, wel aankondigen maar er niks over vertellen. Het gekke is dat AMD zachtjes roept dat er straks (2016) nieuwe consoles aankomen en dat terwijl de NX dus verschoven is naar 2017. Misschien wil Nintendo hardware gebaseerd op nieuwe chips van AMD; codenaam "Polaris" mid 2016 of AMD "Vega" begin 2017?). Meestal gebruiken consoles wat oudere midrange chips maar wie weet, iets gebaseerd op 1 van deze chips?
Inderdaad er wordt zo geheimzinnig over de hardware specificatie's gedaan en het wordt zo beschermd dat het lijkt dat Nintendo wel voor X86 AMD APU gaat maar de specifieke hardware open laten.

Of dat de NX inderdaad een Revolutionair iets wordt en dat op de markt wil hebben zonder dat de Concurrentie er op tijd kan reageren.

ARM een soort van Smart device met extra processor en video kracht of een Stream device die eigen processing en video kracht versterkt door een WiiU of meerdere dus zeg maar het Cluster gerucht.

Dat Cluster gerucht zou inderdaad een Revolutie in gaming zijn maar dit is behoorlijke High tech.. bijna sciencefiction met een stevig prijskaartje en zou dit bij Nintendo en haar gamers passen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
https://www.nintendo.co.j...y/events/160428qa/02.html (vraag 5)

Nintendo wil de NX niet met verlies verkopen en dat vanaf launch. Ben dan wel erg benieuwd naar de prijs eigenlijk. Zal het 400-500 euro zijn of hoger??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Zeror schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:39:

Nintendo wil de NX niet met verlies verkopen en dat vanaf launch. Ben dan wel erg benieuwd naar de prijs eigenlijk. Zal het 400-500 euro zijn of hoger??
Of ze besparen op de bouwkwaliteit of onderdelen.

Of ze hebben een goede deal met een bedrijf dat kan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Wie weet plakken ze er dan weer een logo op 'Graphics by AMD' :P

[ Voor 5% gewijzigd door AstralizeR op 03-05-2016 13:55 ]

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:29

Smoonshine

Feyenoord!!

Of ze bouwen een machine met vergelijkbare specs als de Xone en de PS4 en zetten het apparaat in de markt voor 299 euro. Een prijs die tegen die tijd best reëel is.

Nintendo zou in mijn ogen een systeem moeten leveren dat op gelijke hoogte staat met de 2 concurrenten met ook een vergelijkbare architectuur. Dat maakt het voor 3rd parties makkelijk om games te poorten naar de Nintendo console.

Dat is in mijn ogen ook het grootste euvel bij Nintendo de afgelopen 2 generaties. Het was te complex om een vergelijkbare release eenvoudig op de Nintendo console te doen. De Wii liep een generatie achter en dat doet de Wii U nu weer. Zeker als je niet koploper bent kwa verkopen moet je het eenvoudig/goedkoop maken voor andere partijen om games op jouw console te releasen.

Er zijn maar weinig mensen die 2 consoles willen aanschaffen binnen een generatie. En als je dan met je Nintendo consoles alle toffe 3rd party games moet missen ten gunste van 2x per jaar een erg goede Nintendo game is de keus snel gemaakt.

Gevoelsmatig koop ik nog altijd het liefst een Nintendo console. Maar zowel de Wii als de Wii U zijn voortijdig weer verkocht. En dat kwam eigenlijk puur door het spelaanbod op de consoles.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het maakt mij niets uit van 300 euro tot 600 euro zolang Nintendo gaat Vlammen met slimme technologie en hun software :)

Het zijn gedurfde uitspraken van "800k units lanceren en ook verkopen" en nu "winst per unit" ik hoop echt dat het Vlammen in 2017 begint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smoonshine schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:49:
Of ze bouwen een machine met vergelijkbare specs als de Xone en de PS4 en zetten het apparaat in de markt voor 299 euro. Een prijs die tegen die tijd best reëel is.

Nintendo zou in mijn ogen een systeem moeten leveren dat op gelijke hoogte staat met de 2 concurrenten met ook een vergelijkbare architectuur. Dat maakt het voor 3rd parties makkelijk om games te poorten naar de Nintendo console.

Dat is in mijn ogen ook het grootste euvel bij Nintendo de afgelopen 2 generaties. Het was te complex om een vergelijkbare release eenvoudig op de Nintendo console te doen. De Wii liep een generatie achter en dat doet de Wii U nu weer. Zeker als je niet koploper bent kwa verkopen moet je het eenvoudig/goedkoop maken voor andere partijen om games op jouw console te releasen.

Er zijn maar weinig mensen die 2 consoles willen aanschaffen binnen een generatie. En als je dan met je Nintendo consoles alle toffe 3rd party games moet missen ten gunste van 2x per jaar een erg goede Nintendo game is de keus snel gemaakt.

Gevoelsmatig koop ik nog altijd het liefst een Nintendo console. Maar zowel de Wii als de Wii U zijn voortijdig weer verkocht. En dat kwam eigenlijk puur door het spelaanbod op de consoles.
toon volledige bericht
Daarom is het ook zo spannend of de NX daadwerkelijk dezelfde architectuur krijgt als de rest met specificatie's die in de buurt komen of er overheen gaan om juist de Ports :)

De NX lancering zal naast Zelda en Mario ook software van Rare en Monolith hebben maar ik denk dat er ook genoeg interesse is voor de derde partij software wat de Wii en WiiU gemist hebben.

De software wat populair was op de vorige generatie concurrenten zullen als zoete en hartige broodjes verkocht worden voor een tientallen euro's per titel terwijl de tijd en onkosten minimaal zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:39:

Nintendo wilde de Wii U ook niet met verlies verkopen, maar hierbij speelde de sterke yen een rol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik zie het al voor mij, iedereen gehyped en dan tijdens de launch PATS! geen AMD hardware maar weer iets waar ernaar porten en ontwikkelen een hel is.

Ik zie het al voor mij hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstralizeR

AstralizeR

Zolang er nog niks bekend gemaakt is, en wij alleen maar hier en daar wat geruchten opvangen kan het alle kanten op gaan helaas. Ik mag toch wel hopen dat ze bij Nintendo niet weer de grotere ontwikkelaars gaan wegjagen.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad Astra aan de ene kant heeft de WiiU kwaliteit software maar dat is ook mede te danken aan Platinum en Monolith.. en Platinum is ook druk bezig met de rest dus ik denk niet dat hun exclusief voor Nintendo gaan ontwikkelen.

Ach ik ga voor nu weer even bezig met TPHD en deze is goed genoeg voor een paar maanden plezier en daarna weer even verder met Bayonetta }> heerlijk die actie en uitspraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Uit de jaarcijfers van Macronix, het bedrijf dat voor Nintendo de (3)DS cartridges maakt, blijkt dat ze een nieuw soort cartridge maken voor Nintendo's nieuwe platform. Daar wordt waarschijnlijk dus de NX mee bedoeld.

http://www.screencritics....sc-drives-for-cartridges/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is al wel eens eerder aan bod gekomen en het is plausibel dat de NX carts gaat gebruiken. Als de NX zoals Android en iOS meerdere form factors zal hebben (console, handheld), dan zou het voordelig zijn als je een cartridge zowel in de NX handheld als in de console zou kunnen steken. Met een optisch medium gaat dat lastiger (en je wilt eig. geen bewegende onderdelen in een handheld). Verder zijn er een tijdje terug ook patenten opgedoken waarin een console zonder disc drive werd beschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
AstralizeR schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:42:
Zolang er nog niks bekend gemaakt is, en wij alleen maar hier en daar wat geruchten opvangen kan het alle kanten op gaan helaas. Ik mag toch wel hopen dat ze bij Nintendo niet weer de grotere ontwikkelaars gaan wegjagen.
Was niet alleen wegjagen maar ook het publiek. De Nintendo titels worden gewoon goed gekocht maar de third party titels die in het begin uitkwamen werden in verhouding gewoon bar slecht verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
horizon1978 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:21:
maar de third party titels die in het begin uitkwamen werden in verhouding gewoon bar slecht verkocht.
Een aardig aantal van die third party titels bestond uit ports van wat oudere games, dus aan een kant niet heel verrassend dat de verkopen achterbleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het maakt wel logica voor de handheld en home console samen gebruik maken van het zelfde kaartje.

Maar games op de ps4/xbox one raken soms de 50 gb aan. Hoe gaan ze dat doen met die 32gb kaartjes, of ze moeten komen met duurdere 64 gb kaartjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Nieuwevolger schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:42:
Het maakt wel logica voor de handheld en home console samen gebruik maken van het zelfde kaartje.

Maar games op de ps4/xbox one raken soms de 50 gb aan. Hoe gaan ze dat doen met die 32gb kaartjes, of ze moeten komen met duurdere 64 gb kaartjes.
Wat ook kan is dat Nintendo eventueel in de toekomst door middel van een update "bij wijze van" de mogelijkheid unlocken dat carts met grotere capaciteit werken.

Echter is 32gb nog steeds een dom idee, het zou prima op de Wii U werken maar de NX moest toch beter worden? Nou dus dan is 32gb niet genoeg in de toekomst.

Als dit klopt maken ze weer een cruciale blunder net zoals met de opslag capaciteit van de Wii U, 32gb (wat een toeval :P ) is gewoon veel te weinig, wij hebben nu paar updates erop staan, Darksiders 2 en Monster Hunter Ultimate 3 en er is nog maar kleine 2gb over op onze Wii U...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

629110

Goedkoopste 64GB USB stick in de pricewatch is nog geen 7 euro dus dat lijkt me niet verkeerd.
pricewatch: Intenso Rainbow Line 64GB Oranje
Mocht deze prijs niet kloppen, heb je ze wel gegarandeerd voor 13 euro. Nou lijkt me dat bij een massa inkoop van Nintendo geen probleem.

[ Voor 23% gewijzigd door 629110 op 06-05-2016 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
Mizgala28 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:10:
[...]

Wat ook kan is dat Nintendo eventueel in de toekomst door middel van een update "bij wijze van" de mogelijkheid unlocken dat carts met grotere capaciteit werken.

Echter is 32gb nog steeds een dom idee, het zou prima op de Wii U werken maar de NX moest toch beter worden? Nou dus dan is 32gb niet genoeg in de toekomst.

Als dit klopt maken ze weer een cruciale blunder net zoals met de opslag capaciteit van de Wii U, 32gb (wat een toeval :P ) is gewoon veel te weinig, wij hebben nu paar updates erop staan, Darksiders 2 en Monster Hunter Ultimate 3 en er is nog maar kleine 2gb over op onze Wii U...
Ik hoop dan ook dat de interne opslag een stuk groter is. Maar als medium lijkt me 32GB groot zat.

Wil een developer meer, dan zal dat op meerdere cartridges moeten of een grotere cartridge. Zou verstandig zijn om die deur dus wel open te laten.
629110 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:12:
Goedkoopste 64GB USB stick in de pricewatch is nog geen 7 euro dus dat lijkt me niet verkeerd.
Mocht deze prijs niet kloppen, heb je ze wel gegarandeerd voor 13 euro. Nou lijkt me dat bij een massa inkoop van Nintendo geen probleem.
De cartridges van Nintendo zijn wel specifiek voor hun gemaakt, en waarschijnlijk kwalitatief een stuk beter dan de <13 Euro USB sticks.

[ Voor 23% gewijzigd door Flozem op 06-05-2016 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kan natuurlijk wel makkelij kaartjes tot en met 128 gb geschikt maken, maar als een game niet meer dan 32 gb nodig hebben, ze dan gewoon 32 gb kaartjes gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Flozem schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:13:
[...]

Ik hoop dan ook dat de interne opslag een stuk groter is. Maar als medium lijkt me 32GB groot zat.

Wil een developer meer, dan zal dat op meerdere cartridges moeten of een grotere cartridge. Zou verstandig zijn om die deur dus wel open te laten.
En stel je voor dat de deur niet open staat en 32gb echt de max is?

Nintendo titles of de wat kleinere games zullen er ruimte zat hebben, maar grotere titels zullen op bepaalde vlakken qua content of grafisch beperkter zijn, zo was de N64 stuk beter qua grafische kracht dan de PS1 maar de kleine opslag van de cartridge deed sommige games de das om.

32gb is geen ramp, maar het kan de boel flink beperken in de toekomst, en ik ben er zeker van dat mensen niet alweer op een Tales of Symphonia op de GameCube verhaal zitten te wachten, schijfjes wisselen kan wel maar is onnodige gedoe door een foutieve design en verkeerde inschattingen.

*het kan zomaar zijn dat de NX hardwarewise gewoon niet meer dan 32gb kan ondersteunen, de 3DS kan hardware matig ook niet meer dan 8gb cartridges gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 06-05-2016 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
Mizgala28 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:17:
[...]

En stel je voor dat de deur niet open staat en 32gb echt de max is?

Nintendo titles of de wat kleinere games zullen er ruimte zat hebben, maar grotere titels zullen op bepaalde vlakken qua content of grafisch beperkter zijn, zo was de N64 stuk beter qua grafische kracht dan de PS1 maar de kleine opslag van de cartridge deed sommige games de das om.
Dat zou jammer zijn.

Overigens heb je het in het N64 vs PS1 voorbeeld waarschijnlijk over games die veel FMV hadden. Dat was inderdaad een beperking.

Aan de andere kant is het aantippen van de 50GB op een bluray schijfje in veel gevallen eerder een probleem van luiheid van de developer dan een blijk van kwaliteit. De spellen op mijn PC raken met een full install nog zelden de 30GB aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Flozem schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:22:
[...]

Dat zou jammer zijn.

Overigens heb je het in het N64 vs PS1 voorbeeld waarschijnlijk over games die veel FMV hadden. Dat was inderdaad een beperking.

Aan de andere kant is het aantippen van de 50GB op een bluray schijfje in veel gevallen eerder een probleem van luiheid van de developer dan een blijk van kwaliteit. De spellen op mijn PC raken nog zelden de 30GB aan.
Daar ben ik mee eens, mijn grootste PC games zijn Mad Max en Ark.

Het klopt van je zegt, 50gb blu-ray kan op ten duur ook te weinig zijn, maar als Nintendo eventueel een optie inbouwd dat de NX ijde toekomst meer dan 32gb cartridges ondersteund is er niks aan de hand, meeste games zullen wel genoeg hebben aan 32gb en dat klopt ook, maar als er een optie voor meer is dan is het meer toekomst bestendig, ik hoop namelijk niet dat de NX snel weg gaat en dat het wel paar jaar ondersteund wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
Mizgala28 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:26:
[...]

Daar ben ik mee eens, mijn grootste PC games zijn Mad Max en Ark.

Het klopt van je zegt, 50gb blu-ray kan op ten duur ook te weinig zijn, maar als Nintendo eventueel een optie inbouwd dat de NX ijde toekomst meer dan 32gb cartridges ondersteund is er niks aan de hand, meeste games zullen wel genoeg hebben aan 32gb en dat klopt ook, maar als er een optie voor meer is dan is het meer toekomst bestendig, ik hoop namelijk niet dat de NX snel weg gaat en dat het wel paar jaar ondersteund wordt.
Precies. :)

Ik hoop op een toekomstbestendig apparaat en tegelijkertijd een backwards compatibility met in ieder geval mijn (3)DS games voor het handheld deel als dat er komt.

[ Voor 11% gewijzigd door Flozem op 06-05-2016 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Nieuwevolger schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:16:
Je kan natuurlijk wel makkelij kaartjes tot en met 128 gb geschikt maken, maar als een game niet meer dan 32 gb nodig hebben, ze dan gewoon 32 gb kaartjes gebruiken.
Je gaat gewoon net als vroeger krijgen. 1 of 2 verschillende groottes in cartridges. Heb je voor je game meer ruimte nodig, kan een grotere besteld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

629110

Flozem schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:13:
[...]

[...]

De cartridges van Nintendo zijn wel specifiek voor hun gemaakt, en waarschijnlijk kwalitatief een stuk beter dan de <13 Euro USB sticks.
Het gaat niet of een USB stick 13 Euro kost, ik wil hier alleen maar mee aangeven dat het wel reeël is om straks cartridges te krijgen die tussen de 32GB en max 200GB liggen. In het begin heb je vast geen spellen die er gebruik van gaan maken maar volgend jaar heb je vast al 128GB geheugen voor 15 euro.

Vertel me niet dat Nintendo 'betere' cartridges (gaat) produceren dan Kingston.
pricewatch: Kingston microSDXC Class 10 UHS-I Card 64GB (+ adapter)
Rom = Rom Flash = Flash of er nou Nintendo of Kingston of Samsung of niks op staat... Dat Nintendo een gigantische case erom gaat plakken om het te beveiligen moeten ze zelf weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-06 13:19
Ik vraag me alleen af of die kaartjes dan niet te duur worden (zowel voor de uitgever als evt de consument). Aangezien Blu-Ray discs toch een stuk goedkoper zijn en 50GB kunnen bevatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Over de kosten, hier is een uitgebreide post van begin dit jaar die verder kijkt dan alleen de fabricagekosten: Terrell in "What we know so far about the Nintendo NX with sources" (NeoGAF)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
@iinnc.
Je weet dat lees en schrijfsnelheden per module varieren?

Class 10 zegt ondertussen bijna niks meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Flozem op 06-05-2016 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
629110 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:12:
Ik zou niet gek opkijken als je voor die 7 Euro (plus 10 Euro verzendkosten) in plaats van een USB stick een flesje acrylverf opgestuurd krijgt ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

629110

Dan maar deze als voorbeeld wat een gezeik hier zeg!
http://www.amazon.de/SanD...rds=sandisk+micro+sd+64GB
64GB 20 euro.
Flozem schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 18:50:
@iinnc.
Je weet dat lees en schrijfsnelheden per module varieren?
Class 10 zegt ondertussen bijna niks meer.
80MB/s haalt deze ... is toch zat ? Wat haalt een Bluray schijf ?

[ Voor 39% gewijzigd door 629110 op 06-05-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wordt het Download of Cartridge ? liever geen download of disc maar een vertrouwde Cartridge want dat hoort meer bij Nintendo :)

Maar waarom niet er tussen in gaan zitten ? Basis data op de kaart inclusief de Licentie code voor één download recht.

En deze via het acount koppelen van de Homeconsole naar de Handheld of andersom ;)

Oh en Flozem excuus.. mijn brommer had weer kuren en dat is nu opgelost maar ik moet nog met jouw lijst beginnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
629110 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:14:
Dan maar deze als voorbeeld wat een gezeik hier zeg!
http://www.amazon.de/SanD...rds=sandisk+micro+sd+64GB
64GB 20 euro.

[...]

80MB/s haalt deze ... is toch zat ? Wat haalt een Bluray schijf ?
Op het risico nog meer te "zeiken".

Je hebt nu precies je punt onderuit gehaald. Deze Sandisk kaart is idd snel zat, maar wat denk je dat met de prijs per spel gebeurd als het medium al 20 Euro kost?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Zeg mensen, zullen we de discussie over snelheden en dergelijke van de kaartjes achterwege laten voor nu. Zolang we nog niks officieels weten over cartridges voor NX kan het nog alle kanten op gaan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

629110

Flozem schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 21:23:
[...]

Op het risico nog meer te "zeiken".

Je hebt nu precies je punt onderuit gehaald. Deze Sandisk kaart is idd snel zat, maar wat denk je dat met de prijs per spel gebeurd als het medium al 20 Euro kost?
Dit is een consumenten prijs, bij mass production kost Nintendo dit hooguit 6 euro. En dat klinkt al beter. Het gaat ook niet om het Micro-sd kaartje. Maar om wat er technische op dit moment haalbaar is. Nintendo maakt natuurlijk een eigen memorycontroller + memory.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06 15:30
Zeror schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 21:28:
Zeg mensen, zullen we de discussie over snelheden en dergelijke van de kaartjes achterwege laten voor nu. Zolang we nog niks officieels weten over cartridges voor NX kan het nog alle kanten op gaan. ;)
Dan kunnen we net zo goed dit topic sluiten :+ er is niets zeker, behalve de release datum en dat Zelda er voor uitkomt.

Flozem, €20,- retail is niet meer dan €4 voor Nintendo als zij dit in willen kopen. Dus vind het zeker een goed punt wat gemaakt wordt. Wat het ook nog scheelt, is een hele optische drive in de console, dat ding neemt meer dan 10* meer ruimte in dan bijvoorbeeld de CPU. Kan je de drive weghalen, dan krijg je meteen een veel kleinere console, als dat het al wordt ;) en dat past bij Nintendo.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stel het verschil tussen z'n kaartje en blu ray disc en is een paar euro voor de uitgever, dan kost dit hun dus miljoenen als een game paar miljoen keer word verkocht. Waren de cd disc's ook niet de reden dat uitgevers allemaal voor de playstation kozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
Precies mijn punt: een disc kost veel minder dan een sd kaart. Een paar Euro kan wel degelijk het verschil maken.

Natuurlijk is het zo dat de techniek niet stil staat en geheugen steeds goedkoper wordt. Maar men moet nu een investeringsbeslissing maken. En dan moet je met de huidige kostprijzen rekenen.

Wel hoop ik uiteraard dat de controller toekomstbestendig gebouwd wordt zodat later toch grotere carts gebruikt kunnen.

Maar laten we eerlijk zijn: voor nu is 32 GB zat. Fallout 4 op mijn pc neemt nog geen 30GB in beslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:29:
Waren de cd disc's ook niet de reden dat uitgevers allemaal voor de playstation kozen.
Een N64 cartridge kon 4-64 MB bevatten. Op een CD kon je 650 MB opslaan, dat is in het gunstigste geval iets van 10 cartridges. Final Fantasy VII had 3 CD's nodig. Ga maar na hoeveel cartridges je nodig zou hebben als je dit spel op de N64 wilde uitbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flozem schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:50:
Precies mijn punt: een disc kost veel minder dan een sd kaart. Een paar Euro kan wel degelijk het verschil maken.

Natuurlijk is het zo dat de techniek niet stil staat en geheugen steeds goedkoper wordt. Maar men moet nu een investeringsbeslissing maken. En dan moet je met de huidige kostprijzen rekenen.

Wel hoop ik uiteraard dat de controller toekomstbestendig gebouwd wordt zodat later toch grotere carts gebruikt kunnen.

Maar laten we eerlijk zijn: voor nu is 32 GB zat. Fallout 4 op mijn pc neemt nog geen 30GB in beslag.
32 gb is helemaal niet zat, games als uncharted kosten 75gb ( daarom moet je de mp apart erbij downloaden), maar ook een third party game als doom of batman arkham knight gaan richting de 50 gb aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
Flozem schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:50:

Jouw redenatie is: omdat Fallout 4 minder dan 32GB is, zullen alle spellen dat wel zijn?

En de allergoedkoopste 32GB SD-kaart kost 7 euro in de Pricewatch, terwijl een leeg Blu-ray-schijfje van 50GB (dus 18GB meer dan die SD-kaart) nog geen 2 euro hoeft te kosten. Dat zijn geen kleine verschillen als je het hebt over miljoenen stuks :)

[ Voor 29% gewijzigd door Hahn op 07-05-2016 12:11 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
Al mijn pc games zijn < 30 GB.

Dus ja, mijn redenatie is dat vandaag de dag de enige reden om 50GB te benaderen is "omdat het kan". Vaak een gebrek aan compressie en nodeloze toevoeging van FMV of zelfs day-1 dlc die op de disc wordt meegebrand.

Neemt niet weg dat de games in de toekomst wat groter zullen worden. De deur moet daarom open blijven. Maar het gros van de huidige games heeft zat aan 32GB.

En 64 GB is nog duurder. 5 Euro is al 10% van 50 Euro retail waarvoor de game in de winkel ligt. Dat is heel wat marge die je op voorhand zou weggeven... Volgens mij zeggen we allemaal hetzelfde? :p

[ Voor 10% gewijzigd door Flozem op 07-05-2016 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Flozem schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:24:
Al mijn pc games zijn < 30 GB.

Dus ja, mijn redenatie is dat vandaag de dag de enige reden om 50GB te benaderen is "omdat het kan". Vaak een gebrek aan compressie en nodeloze toevoeging van FMV of zelfs day-1 dlc die op de disc wordt meegebrand.

Neemt niet weg dat de games in de toekomst wat groter zullen worden. De deur moet daarom open blijven. Maar het gros van de huidige games heeft zat aan 32GB.

En 64 GB is nog duurder. 5 Euro is al 10% van 50 Euro retail waarvoor de game in de winkel ligt. Dat is heel wat marge die je op voorhand zou weggeven... Volgens mij zeggen we allemaal hetzelfde? :p
Bill Gates zei ooit dat wij jarenlang meer dan zat hebben aan 640kb ram, tegenwoordig zijn er smartphones met 6GB ram en mijn laptop met 4gb heeft ook al af en toe ook al tekort aan ram voor sommige dingen.

32gb voor games is NU genoeg maar is niet toekomst bestendig zeker aangezien er nu al veel top titels uit zijn die ruim de 32gb overschrijden.

Met andere woorden, third party's gaan mopperen over de beperkingen = ze laten de NX net zo in de steek als de Wii U.

Dat jouw games onder de 30gb zijn betekend niet dat alle games dat zijn, simpel.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 07-05-2016 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
Leuk die quote. Maar mijn pc van ondertussen 5 jaar oud kan alle games nog makkelijk spelen. Software loopt al jaren achter op de techniek. En toevoegen van ongecomprimeerde data / video noem ik geen vooruitgang.

Maar ik ben het ermee eens dat de console toekomstbestendig moet zijn, en er in ieder geval >32GB cartridges moeten komen zodra dat nodig is en rendabel is.

Dat impliceert wel dat de marges op de Nintendo games slechter zullen zijn. Immers zijn disc based oplossingen vooralsnog goedkoper. Kans dat de Nintendo NX games duurder zullen worden en blijven is daardoor aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:59
Mizgala28 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:02:Bill Gates zei ooit dat wij jarenlang meer dan zat hebben aan 640kb ram
Citation needed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moest Nintendo ook geen percentage betalen voor de Discs of de Reader of was dat voor Blueray Discs en of Reader ?

Wat maakt het eigenlijk uit of de NX Cartridge's of Download codes of Discs krijgt en wat de prijzen daarvoor zijn... ik ga geen Nintendo software missen voor 5 a 10 euro meer :)

Het lijkt mij alleen wel handiger Cartridge's voor Handhelds en Consoles vooral als de NX wel fuseren gaat mogelijk kunnen DS kaarten ook nog via de NX gebruikt worden dan heeft de NX een historische Lancerings line-up ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JehannesWeggen schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 17:26:
Moest Nintendo ook geen percentage betalen voor de Discs of de Reader of was dat voor Blueray Discs en of Reader ?
Nee, Nintendo heeft voor de GameCube tot en met de Wii U een aangepaste vorm van DVD of Blu-Ray schijfjes gebruikt (ontwikkeld door Panasonic) en hoefde op die manier niets af te dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
JehannesWeggen schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 17:26:

Wat maakt het eigenlijk uit of de NX Cartridge's of Download codes of Discs krijgt en wat de prijzen daarvoor zijn... ik ga geen Nintendo software missen voor 5 a 10 euro meer :)

Het lijkt mij alleen wel handiger Cartridge's voor Handhelds en Consoles vooral als de NX wel fuseren gaat mogelijk kunnen DS kaarten ook nog via de NX gebruikt worden dan heeft de NX een historische Lancerings line-up ;)
Nee ze gebruiken inderdaad een aangepaste vorm van Blu-ray, zo kan deze alleen de Wii U schijfjes lezen en niet bijvoorbeeld films enz, dit omdat daar geen royalties aan Sony voor zijn betaald.
Neem de moeite en kijk op Google ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

629110

Een micro-sd kaart en een USB stick is ook flash je hebt ook nog rom (eenmalig schrijfbaar geheugen) dat is vele malen goedkoper. Dus ik blijf bij mijn punt dat een 64GB cartridge variërend vanaf 8 tot 200 reëel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah op die manier het was inderdaad vreemd dat Nintendo de enige was die geen muziek en film CD's en DVD's kon afspelen :)

Dank aan Panasonic ik houd het in gedachten als er weer iets gekocht moet worden en mijn merken zijn al Samsung en Panasonic.

Maar de vogels beginnen te zingen.. ah.. het is bijna 5 uur in de ochtend! fijne zondag iedereen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JehannesWeggen schreef op zondag 08 mei 2016 @ 04:53:
Ah op die manier het was inderdaad vreemd dat Nintendo de enige was die geen muziek en film CD's en DVD's kon afspelen :)
Nou ja, er was wel een Nintendo console die DVD's kon afspelen... maar die werd alleen in Japan uitgebracht. :p

Pagina: 1 ... 4 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic