Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 126 Laatste
Acties:
  • 615.631 views

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:53
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:42:
[...]

Ik nam dat ding overal mee naartoe (zoals ik nu met m'n Switch doe) en ik had echt wel krassen op veel games. En ik herrinner me vooral Everybody's Tennis met lange laadtijden.

[...]

Juist, toentertijd ja. Maar zelfs als je op dat formaat een BluRay disc gaat maken (qua techniek) kom je niet in de buurt van de opslag van een gemiddelde Switch gamecard (16GB). Waardoor je dus games op meerdere discs krijgt of nog sneller verplichte downloads.

[...]

De Switch komt uit 2017, en zal het niet redden met een 1.8GB disc.
1: Ik zeg ook niet dat ze UMD in de Switch (hadden) moeten stoppen.
2: Je geeft aan dat de UMD traag is, weinig capaciteit heeft en snel bekrast. Ik geef aan dat het voor die tijd behoorlijke capaciteit is en ik geen last had van krassen.
3: Ontwikkelingen staan ook niet stil, Mini-BD kan idd 15GB aan. Niet dat ze dat moeten gebruiken maar het is scheef om huidige media met 10+ jaar oude media te vergelijken.

Verwijderd

Goudstalen schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:46:
[...]

1: Ik zeg ook niet dat ze UMD in de Switch (hadden) moeten stoppen.
2: Je geeft aan dat de UMD traag is, weinig capaciteit heeft en snel bekrast. Ik geef aan dat het voor die tijd behoorlijke capaciteit is en ik geen last had van krassen.
3: Ontwikkelingen staan ook niet stil, Mini-BD kan idd 15GB aan. Niet dat ze dat moeten gebruiken maar het is scheef om huidige media met 10+ jaar oude media te vergelijken.
1. Je noemt de PSP als alternatief. Dus wat moet ik er anders van denken?
2. De PSP had best goede opslag 12 jaar geleden. Verder is het bekrassen mijn eigen ervaring. Dat jij een andere ervaring had, maakt die van mij niet minder waar.
3. Ik maakte niet als eerste de vergelijking met de PSP.

Dus aan jou de vraag: hoe had Nintendo het dan moeten oplossen? Met een magische niet bestaande 32GB disc op dat formaat? Met cassettebandjes? Met pure magische opslagstof?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2017 19:51 ]

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:53
Bah wat een vervelende toonzetting weer meteen, terwijl je zelf de woorden "discs" en "portable" in de mond nam:
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:09:
@JackAvery Tja, cartridges zijn ongeveer de enige oplossing voor games op de Switch. Was Nintendo download only gegaan was de Switch direct geflopt. (Zie PSP Go). Waren ze met discs gegaan hadden ze de Switch niet portable kunnen maken.
Maar om ff inhoudelijk, en out-of-the-box, te reageren:
- twee optische drives
- grotere interne opslag om via een reguliere discdrive (console mode) data op te zetten
- regulier SD flash geheugen met registratie op je Nintendo account

Maar de huidige oplossing vind ik beter, gezien ik onderken dat optische drives energie vreten, en ik een hekel heb aan always online of account registratie. Daarnaast heb ik goede ervaringen met cartridges als media ihkv levensduur en laadtijden. Blijft het grote nadeel: de prijs.

[ Voor 59% gewijzigd door Flozem op 08-09-2017 20:10 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:13
Optisch vs. flash:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F6ZlFWhKDi1ClxHJwC3QC567/full.jpg

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Die UMD dingen bestaan ook alleen maar omdat Sony films wilde verkopen op dat medium. Dat had weinig met games te maken :P

En het pakte zo slecht uit dat Sony zelfs een PSP heeft uitgebracht zonder UMD drive en bij de Vita volledig is overgestapt op flash media. En dat terwijl Sony vooraan staat in het ontwikkelen van optische opslag en een gigantische patenten portfolio heeft om goedkoop de laatste technologie op dat gebied toe te passen in hun producten. Als zij het zelf een flop vonden dan zegt dat genoeg (ze krabbelen niet zo snel terug van falende tech, zie bijv. Memory Sticks die nog steeds worden gebruikt in hun producten)

En waar gaat het eigenlijk over? Dat games door flash geheugen duurder zijn? Denkt iemand echt dat games een euro goedkoper zouden zijn (voor ons als consument) als ze een goedkoper medium zouden gebruiken? :P

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:05
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:30:
[...]

Ja... want UMD discs waren zo goed ;)

90% van al mijn PSP games zaten vol met krassen en het duurde uren voordat een spel opgestart was. Verder was de capaciteit van die discs om te janken. (Je gaat er geen 2+GB game op krijgen ;))

ff opgezocht een UMD disc had een opslagcapaciteit van 1.8GB. (Zie Wikipedia) Breath of the Wild is afgerond 13 GB, je zou dus minimaal 8 UMD discs moeten hebben om daar 1x Breath of the Wild op te krijgen.
*haalt een diepe zucht*

Je vergelijkt de PSP technologie met die van de Switch en zo bedoelde ik dat niet, toen de PSP uitkwam had je ook geen 32gb cartridges.

Daarnaast, DS had maximaal 512mb opslag destijds ik ga een gameboy ook niet met de PS Vita vergelijken en beweren dat de Vita superieur is dan, ik vergelijk in dit geval DS vs PSP.

Verder heb ik mijn leven 1 ding geleerd, mensen die met hun spullen niet kunnen omgaan hadden vaak krassen op hun UMD's en zelfs dan viel dat enorm mee vergeleken met ieder ander CD based platform, mijn partner heeft alle PSP games die wij in huis hebben belachelijk veel gespeeld en geen enkele spel heeft werkelijk meer dan 2, misschien 3 krasjes op de UMD.

(niet dat een DS cartridge beter is, heb genoeg met voedsel resten tussen contactpunten gezien...)
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:42:
[...]

Ik nam dat ding overal mee naartoe (zoals ik nu met m'n Switch doe) en ik had echt wel krassen op veel games. En ik herrinner me vooral Everybody's Tennis met lange laadtijden.
En daarom boden veel games aan om een deel op de memory kaart te installeren, doen huidige Sony en Microsoft consoles ook, schijfje is vooral een key om te bevestigen dat je een legale kopie hebt, rest staat op de HDD.

Echter je wijkt ENORM af van wat ik bedoelde, met jouw Breath of the Wild file size vergelijking.

Jij zei
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:09:
@JackAvery Waren ze met discs gegaan hadden ze de Switch niet portable kunnen maken.
ik begon over de PSP niet omdat deze beter is of wat dan ook, in tegendeel ik doelde erop dat je argument nergens op sloeg omdat PSP schijfjes gebruikte en het was een handheld.

En nu ik het toch over de PSP heb, de Go was ver z'n tijd vooruit in een negatieve zin want toendertijd kochten de meeste mensen fysieke games en dat is tegenwoordig vaak niet meer zo, ik koop veel fysieke games bijvoorbeeld (op PC na) maar vrijwel iedereen die ik ken heeft vooral digitale games op hun consoles, of het nou Sony of Nintendo is het zijn nu andere tijden dus de kans dat een download only Switch zou slagen is vele malen groter dan toen de PSP Go uitkwam.

Je doet alleen een aanname, Switch is niet digital only dus kunnen we niet weten hoe en wat ermee zou gebeuren als er geen fysieke media ervoor was, er zijn wel meer voorbeelden van technologie waar iets in eerste instantie niet aansloeg maar na paar jaar wel want vaak is de markt er gewoon nog niet klaar voor.

Feit is dat Nintendo ervoor moet zorgen dat de cartridges goedkoper worden voor 3rd parties (en dus ook voor ons), al moeten ze geld bijleggen (en ze hebben geld zat) het moet gewoon anders.

Ik heb zelf niks tegen de "Switch cartrigde tax" maar dat ben ik, er zijn genoeg mensen die 10 euro extra onacceptabel vinden terwijl dat op PS4 en XBO niet zo is, sterker nog het geeft ene negatief beeld af en kan (let op, kan niet zal) eventueel gevolgen hebben in de toekomst.

En hoewel ik zelf een schurfthekel aan Sony heb (als bedrijf, hun ego, hun management maar ik vind hun consoles prima, meer niet) had Sony tenminste het lef gehad om PS3 met verlies te verkopen, veel groter verlies dan Nintendo zou lijden door een beetje bij te springen zodat de cartridges voor de Switch goedkoper zijn.

Ik wil Nintendo niet als een slecht bedrijf neer zetten, ben zelf als jaren fan van hun games en systemen maar dat betekend niet dat ik niet kritisch ben over hoe ze met bepaalde dingen omgaan.

P.S. voor de duidelijkheid, ik heb liever cartridges op de Switch dan UMD's maar je begreep mij post overduidelijk verkeerd.

Cartridges op de Switch zijn juist een vele betere oplossing, maar daar ging het mij dus niet om.

[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 08-09-2017 20:39 ]

Verwijderd

Flozem schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 20:03:
Bah wat een vervelende toonzetting weer meteen, terwijl je zelf de woorden "discs" en "portable" in de mond nam:

[...]

- twee optische drives
- grotere interne opslag om via een reguliere discdrive (console mode) data op te zetten
Wauw, ik krijg al klamme handen als ik dit zo lees. Dit was dus echt nooit succesvol geworden. Waar zouden die optische drives in moeten zitten? In de dock? Want hier even een foto van de Switch en een Wii U disc van MarioKart 8:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xyz8SfObumAjW8flkUOFR42V/full.jpg

Ik zie niet hoe je dit ooit in de Switch zou hebben kunnen verwerken. Anders dan dat je over gaat op geheugenkaarten. En ik heb ook nog geen reactie gelezen die een alternatief biedt wat beter zou werken dan een geheugenkaart.

• Mizgala28
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 20:36:
[...]

Wauw, ik krijg al klamme handen als ik dit zo lees. Dit was dus echt nooit succesvol geworden. Waar zouden die optische drives in moeten zitten? In de dock? Want hier even een foto van de Switch en een Wii U disc van MarioKart 8:

[afbeelding]

Ik zie niet hoe je dit ooit in de Switch zou hebben kunnen verwerken. Anders dan dat je over gaat op geheugenkaarten. En ik heb ook nog geen reactie gelezen die een alternatief biedt wat beter zou werken dan een geheugenkaart.
Je snapt overduidelijk niet wat hij bedoelde...

Wat hij zei is een voorbeeld niet zozeer een betere oplossing, het valt mij op dat jij vaak hier dingen anders ziet dat wat men overduidelijk bedoelt. (net zoals mijn PSP voorbeeld... wat geen vergelijking was met de Switch)

1 hint, hij doelde waarschijnlijk op Mini-BD.

Zucht, terug naar een game want deze discussie heeft zoals vaker geen nut.

Verwijderd

@Mizgala28 Ik het feitelijk 1 vraag gesteld: Hoe los je het op een manier op die beter werkt dan geheugenkaarten? En op die vraag heb ik geen antwoord gekregen. Maar goed laten we het onderwerp maar rusten, want je weet er geen antwoord op. En dat is nou juist exact mijn punt.

• Mizgala28
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 20:45:
@Mizgala28 Ik het feitelijk 1 vraag gesteld: Hoe los je het op een manier op die beter werkt dan geheugenkaarten? En op die vraag heb ik geen antwoord gekregen. Maar goed laten we het onderwerp maar rusten, want je weet er geen antwoord op. En dat is nou juist exact mijn punt.
Niemand zei ook dat er een betere oplossing is, dat iemand een voorbeeld geeft betekend niet dat het ook DE oplossing is, ik heb hier niemand zien zeggen DIT IS HET! DIT IS DE BETERE OPLOSSING!.

Daarnaast begon dit allemaal over iets compleet anders wat vrijwel niks met de Switch te maken had.

• Flozem
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 20:36:
[...]

[afbeelding]

Het apparaat net wat groter maken? Met dat formaat disc heb je maar één drive nodig... _O-

DAT IS HET.... :+

Seriously:
Zoals Mizgala aangaf bedoelde ik met die eerste optie twee mini blu ray drives.

Verwijderd

Flozem schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 20:58:
[...]

Het apparaat net wat groter maken? Met dat formaat disc heb je maar één drive nodig... _O-

DAT IS HET.... :+

Seriously:
Zoals Mizgala aangaf bedoelde ik met die eerste optie twee mini blu ray drives.
Dus discs die langzaam zijn (vergeleken met met geheugenkaarten), overslaan wanneer je de console beweegt, snel bekrassen en niet meer opslag bieden dan een gemiddelde Switch kaart (16GB). Nope. geheugenkaarten > discs.

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:31
Cardridges zijn gewoon een mooie oplossing (kosten en gigabytes daar gelaten..) hoeft niks in het apparaat te draaien, het reduceert geen warmte/storing en er is weinig batterij power voor nodig. :)

• Flozem
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:01:
[...]

Dus discs die langzaam zijn (vergeleken met met geheugenkaarten), overslaan wanneer je de console beweegt, snel bekrassen en niet meer opslag bieden dan een gemiddelde Switch kaart (16GB). Nope. geheugenkaarten > discs.
Grapjas.
Lees je bewust maar de helft van mijn posts?
Flozem schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 20:03:

[...]

- twee optische drives
Maar de huidige oplossing vind ik beter, gezien ik onderken dat optische drives energie vreten, en ik een hekel heb aan always online of account registratie. Daarnaast heb ik goede ervaringen met cartridges als media ihkv levensduur en laadtijden. Blijft het grote nadeel: de prijs.
;w

[ Voor 45% gewijzigd door Flozem op 08-09-2017 21:18 ]

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-11 16:25
Wat een nutteloze discussie :O .

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Fusionmania
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:36
Jahoor... La Noire voor de Switch is natuurlijk 10 euro duurder dan de andere platformen :/
https://www.bol.com/nl/p/...ctFamilyMember#modal_open

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:01:
[...]

Ga je toevallig nog met vakantie binnenkort?
Ik heb misschien interesse om een switch aan te schaffen en hier wat ervaringen te lezen maar elke pagina van dit topic staat vol met reacties van jou waar je jou gelijk probeert te halen...

Verwijderd

@schumi1986
Ik kan het ook niet helpen...
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/duty_calls.png

:+

Maar ik zal me proberen in te houden.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 00:19:
@schumi1986
Ik kan het ook niet helpen...
[afbeelding]

:+

Maar ik zal me proberen in te houden.
Hahahaha _/-\o_

• BlackMage
Dit is ook een forum voor discussie, niet een dagboek :+

"Lief dagboek, vandaag heb ik een uur Mario + Rabbids gespeeld. Het was leuk. Nadien was de Switch nog 60% vol en heb hem maar opgeladen. Hij ging eerst niet goed in de dock maar gelukkig heb ik de Switch niet beschadigd."

Dat wordt nog sneller vervelend dan een discussie over optische vs flash storage :+

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het enige waar ik een beetje gek van word is dat klepje. Had liever een normale inkeping gehad zoals in de DS e.d., waar je gewoon je cartridge in klikt. Vind het klepje nou ook niet echt mooier dan gewoon een slot. Op de devkit zat zo'n klepje niet;

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/cartridgegames.net/wp-content/uploads/2016/11/img_1029.jpg

• RayNbow
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=kkF-xnJv_20]
Thomas schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:20:
Het enige waar ik een beetje gek van word is dat klepje. Had liever een normale inkeping gehad zoals in de DS e.d., waar je gewoon je cartridge in klikt. Vind het klepje nou ook niet echt mooier dan gewoon een slot. Op de devkit zat zo'n klepje niet;

[afbeelding]
Extra reden om de meeste spellen via de eShop te halen. ;)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 23:07
Thomas schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:20:

[afbeelding]
Waarschijnlijk gedaan om vuil te voorkomen. Switch hardware zal wel gevoeliger zijn voor vuil dan een DS.
Het enige vervelende van het klepje wat ik zelf heb, is dat ik geen nagels heb (nagelbijter). Dus ik loop altijd te klooien omdat klepje te openen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:53
Bij mij is het klepje juist helemaal lam. Recht uit de doos hing dat ding al los.
Maargoed, weinig last van, lekker eraf nu.
Misschien eens een battery case halen. Dan zowel het klep probleem als de korte batterijduur opgelost.

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:24
Oh wauw, ik kijk een dag niet naar de replies hieren mijn info over hoeveel een switch card kost, is plots een ganse discussie over discs vs cards... oops? Het is Niet mijn bedoeling om deze (imo) beetje doelloze discussie te herstarten. De economie die rond games publiceren bestaat, vind ik gewoon een interessant en ook relevant topic omdat dit de prijs die wij voor Switch games betalen, direct beïnvloedt. Ik wil daarom wel even ingaan op een reply die ik gehad heb:
Mizgala28 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:22:

Ik vind het maar raar dat het zo duur is om die games op een 32GB kaartje te maken, ik meen ergens gelezen te hebben dat smartphone fabrikanten gemiddeld 9 dollar kwijt zijn voor een 32gb chip dus hoeveel duurder is de cartridge van Nintendo wel niet.

Ik denk dat Nintendo even in de kosten moet gaan knippen qua cartridges, het lijkt wel alsof ze achterover leunen en het hun vrij weinig boeit dat de games duurder zijn vanwege het gebruikte medium.
Als je de tweets gelezen had, dan zou je weten dat het niet enkel over de prijs van de fysieke media zelf gaat. 32GB kaartjes zijn wel vrij duur tov discs natuurlijk: we spreken over euros vs eurocenten aan kosten per eenheid. Als je bijvoorbeeld slechts 10-20.000 games laat drukken, snijdt dit enorm in je marge als publisher.
Maar aan publishen op console zijn ook andere kosten verbonden: packaging fees, platform fees, etc. Ik meen me te herinneren dat deze bij Nintendo historisch vrij hoog zijn. Deze kosten komen op Switch totaal zo uit dat het momenteel - in het geval van deze grotere cartridges - het kostenplaatje 60% hoger is... en zij ronden daarom hun verkoopprijs ook af naar boven. Hierdoor lijkt, zo stelt de analist, het momenteel erg onwaarschijnlijk dat fysieke games die gepubliceerd worden op kaartjes van 32GB,
Gelijkaardige licentiekosten e.d. bestaan trouwens ook bij Sony en Microsoft games die daardoor duurder zijn dan PC games.

In de nabije toekomst zal de prijs van flash geheugen (misschien) dalen, maar lijkt het eerder een optie dat de prijs daalt als Nintendo meer volume van groter flash geheugen kan bestellen. Natuurlijk zou Nintendo ook een kleiner percentage kunnen pakken door sommige fees te verlagen, maar ik zie ze dat niet doen omdat dat voor hen gegarandeerde inkomsten zijn.

Verwijderd

@JackAvery Ik weet als feit dat de platform fees op de Switch een stuk lager zijn dan wat ze op de Wii U en 3DS waren. Het licht volgens mij zelfs meer in de richting van de fees van de XBOX ONE. En packaging fees (maw. het drukken van boekjes, stickers voor cartridges, papiertjes voor in de case en dat het geheel ook nog eens bij de winkels terecht komen) zijn vermoedelijk de hoogste kosten waar een publisher mee te maken krijgt. En ja bij console games liggen die hoger dan bij PC games, gezien in het laatste geval dat allemaal door de publisher zélf gedaan moet worden :)

Maar als je bv je game op Steam wil uitbrengen moet je ook daar weer fees voor betalen, dus je hebt bijna altijd met een derde partij te maken. (Wat ook helemaal niet erg is)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2017 12:37 ]

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 02:00

Turfschipper

Hup NAC

Heb hem al binnen! En oei.....dat is wel even wennen aan die pookjes en joy-cons.... voelt wat fragiel aan nog.

Puyo demo gepakt en ging voor geen meter nog haha. Nu eens wat games gaan uitzoeken. Mooi ding hoor!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:33:
@JackAvery Ik weet als feit dat de platform fees op de Switch een stuk lager zijn dan wat ze op de Wii U en 3DS waren. Het licht volgens mij zelfs meer in de richting van de fees van de XBOX ONE.
Also je het als feit weet dan kun je vast ook een bron vermelden danwel citeren? Overigens spreekt 'weet als feit' en 'volgens mij' elkaar nogal tegen.
En packaging fees (maw. het drukken van boekjes, ...
Dat is geen 'fee', dat zijn simpelweg 'kosten'. Een fee betaal je aan een partij als zijnde een toeslag of als 'loon' voor een dienst.

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:49
Heb um ook sinds deze morgen binnen.
Zelda erbij gekocht voor 59 euro (pff). Leuk spel tot nu toe!
Wat ik wel jammer vind is dat de oplader geen micro usb is. Kan Nintendo nog meer geld uit de consument trekken, omdat je verplicht wordt hun USB kabel (voor opladen) extra erbij te kopen.
Morgen lekker Zelda spelen in het vliegtuig, tot de batterij op is.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

technoaddict schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:41:
Wat ik wel jammer vind is dat de oplader geen micro usb is. Kan Nintendo nog meer geld uit de consument trekken, omdat je verplicht wordt hun USB kabel (voor opladen) extra erbij te kopen.
Het is gewoon een normale USB type C kabel :') de opvolger van micro....

39

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 19:38

Franko P.

Hit it.

Is toch gewoon een usb c aansluiting?

Te laat. :9

Plaatje om het goed te maken: http://i.imgur.com/5oXEONa.png

[ Voor 7% gewijzigd door Franko P. op 09-09-2017 14:48 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:19
USB-C PD. Zodat die ook 15 volt kan doen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:49
Bedoelde USB -> USB-C. Wat bij apparaten met micro usb vaak meegeleverd wordt (icm stekker). In vliegtuig heb je volgens mij USB aansluitingen, wat voor mij handig had kunnen zijn.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:19
technoaddict schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:23:
Bedoelde USB -> USB-C. Wat bij apparaten met micro usb vaak meegeleverd wordt (icm stekker). In vliegtuig heb je volgens mij USB aansluitingen, wat voor mij handig had kunnen zijn.
Die leveren te weinig stroom en kunnen mijn mobiel niet eens voorzien van genoeg stroom. Koop een powerbank die PD ondersteund. Dit is er bijvoorbeeld eentje die PD ondersteund https://www.amazon.com/RA...ed-Nintendo/dp/B01LRQDAEI

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

technoaddict schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:23:
Geen enkel apparaat met een USB C connector gaat een USB -> USB C kabel meeleveren, omdat het gewoon een andere standaard is. Bij micro USB is het alleen een ander connector formaat.

Verwijderd

EddoH schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:56:
[...]

Also je het als feit weet dan kun je vast ook een bron vermelden danwel citeren? Overigens spreekt 'weet als feit' en 'volgens mij' elkaar nogal tegen.
Bekende prijzen voor developers ;) En nee ik ga deze prijzen niet noemen gezien ze onder de NDA vallen..

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:01:
[...]

Bekende prijzen voor developers ;) En nee ik ga deze prijzen niet noemen gezien ze onder de NDA vallen..
Hahaha, alsof jij een developers NDA met Nintendo hebt d:)b

Verwijderd

EddoH schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:13:
[...]

Hahaha, alsof jij een developers NDA met Nintendo hebt d:)b
Ik geef je alleen een linkje: https://developer.nintendo.com/ klik op register en have fun. :)

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:15:
[...]

Ik geef je alleen een linkje: https://developer.nintendo.com/ klik op register en have fun. :)
Laat ik die nou toevallig al heel lang hebben. FYI: er staat helemaal Switch info op het Nintendo dev portal. Laat staan de fees die grote publishers betalen.

Ach..ik moet ook niet happen...

Verwijderd

Het wordt pas leuk wanneer jullie mijn game op de Switch gaan kopen :+

Verder heb ik vandaag The Binding of Isaac Rebirth+ bij de GameMania gehaald, erg leuk spel. En vooral moeilijk :)

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
Verwijderd schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:43:

Verder heb ik vandaag The Binding of Isaac Rebirth+ bij de GameMania gehaald, erg leuk spel. En vooral moeilijk :)
... vooral erg origineel, nieuw en exclusief /s

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-11 14:52
Dag Switch bezitters en sympathisanten.

Ik voel me sterk aangetrokken tot de Switch, alleen twijfel ik of de console me wel genoeg zal vermaken. Ik game op PC, Xbox One en PS4 en je kan me zowat een verzamelaar van consoles noemen. Qua design en functionaliteit vind ik de Switch zeer hip, wat mij betreft in de twee kleuren zeer geslaagd.

Zijn er hier mensen die ook zoals mij, gewend zijn/waren van te gamen op de andere consoles of pc en ook een Switch hebben aangeschaft? Ik ben 29 en heb geen kinderen, dus kan me niet achter 'kids' wegsteken :p.

Zelda lijkt mee alvast een super leuke RPG en ziet er volgen YT ook wel best oké uit.

Nu twijfel ik wel of ik me al een Switch in huis haal of wacht tot de eindejaarsperiode om misschien een console + game of console onder 300 - deal te krijgen.

Thx voor eventuele feedback!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Vroeger geen handhelds gehad Matey? Als die bevielen zou ik hem zeker halen. Anders misschien even nagaan of er genoeg games naar je smaak zijn.

Maar als ik eerlijk ben: gewoon halen dat ding. Superleutig! En ik heb nog niet eens een game haha! Heb volgende week pas geld daarvoor. :D

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023

Blijft een toffe game inderdaad. Heb hem al op de PS4, Vita én 3DS. Dus ik laat de Switch-versie voorlopig ff liggen. Of hij moet een keer voor een erg mooie prijs op te pikken zijn... :+

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:29

Ik ben groot fan van de serie. Zo groot zelfs dat ik nèt nog niet overweeg om een Isaac tattoo te nemen.

Wel heb ik beide fysieke (Amerikaanse) versies (day one en de regular versie) en digitaal.

Ook op de Wii U had ik de game en ik heb hem ook nog op m'n 3DS staan. Op Steam heb ik er bij elkaar opgeteld ongeveer 1500 uur in zitten.

• RayNbow
Matey schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:38:
Nu twijfel ik wel of ik me al een Switch in huis haal of wacht tot de eindejaarsperiode om misschien een console + game of console onder 300 - deal te krijgen.
Zo'n deal zal je niet zo snel zien (tenzij misschien 2e hands). Zolang de vraag nog groot genoeg is, zal de prijs niet zo snel zakken.

Mijn advies voor welke console dan ook: Kijk welke spellen er nu beschikbaar zijn en welke er op korte termijn verschijnen. Zitten er genoeg must-have spellen tussen? Dan heb je een rechtvaardiging om de console aan te schaffen.

Mijn homescreen ziet er iig zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mHOwWnIEkVo6nDN650vSomsC/full.png

Verwijderd

marcelproust schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:11:
[...]

... vooral erg origineel, nieuw en exclusief /s
Misschien niet, nee. Maar wel érg leuk. En daar gaat het mij om, dat ik games speel die ik leuk vind. :)
Plus had ik 'm nog niet eerder gespeeld, dus voor mij iig nieuw en redelijk origineel.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2017 20:07 ]

• Mizgala28
RayNbow schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:11:
[...]

Mijn homescreen ziet er iig zo uit:
[afbeelding]
Die reactie...

Valt mij iedere keer op, vooral op YouTube.

"Ja Switch heeft alleen shovelware en het wordt meer!!"

Want alle andere console hebben geen shovelware, zeg ik dan?

"Ja maar andere systemen hebben topgames!"

Dan zeg ik, Switch ook.

en dan natuurlijk gaat het zo door en uiteindelijk komt zo iemand met onzin dat niet klopt puur om gelijk te proberen krijgen.

Of dit op digital foundry gisteren (en elders paar keer ervoor).

Switch heeft heel zelden met Mario en Rabbids framedrops, op consoles hebben een aantal games dat alleen je hebt framedrop en framedrop, de ene game is misschien even 2fps kwijt, de andere 10fps.

Dus uit die video bleek dat heel af en toe de framerate zelfs tot 14fps kan droppen, zie je meteen mensen reageren dat de Switch underpowered is en dit, dat, zus en zo.

Zie je mensen reageren dat dit alleen halve seconde 1 KEER gebeurde, daar trekken de anderen dus zich niks van aan de gaat de discussie dat Switch underpowered is lekker door.

Je zal maar erover beginnen dat Sony een game heeft die framedrops heeft op de PS4, dan is ineens de dev schuldig |:(

Ik trek mij weinig van aan maar Sony fanboys op Youtube zijn zo toxic als de pest, Switch vergelijken met de PS4 mag wel ondanks dat het handheld vs console is (ik zie de Switch als een handheld die je ook als een console kunt gebruiken) en dat is onvergelijkbaar.

Maar o wee als je over de PC begint, mag je niet met de PS4 vergelijken want oneerlijk :F

Ik wijk af, maar dit valt mij al jaren op maar het is heus niet zo dat alleen Sony fanboys dit doen, dit probleem bestaat overal alleen vooral met deze generatie zijn de PS4 gebruikers irritant bezig online.

met Sony fanboys of welk ander type fanboy doel ik op mensen die koste wat het kost hun apparaat willen verdedigen, gelukkig is dit maar een kleine groep mensen vergeleken met de normale groep gebruikers die dit niet doen.

• RayNbow
Mizgala28 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 20:16:
[...]

Die reactie...

Valt mij iedere keer op, vooral op YouTube.

"Ja Switch heeft alleen shovelware en het wordt meer!!"
Zo lees ik die reactie niet. ;)

Mijn eigen commentaar is al sarcastisch en de reactie is een cynische voorspelling (zoals hoe de succesvolle Wii een shitload aan shovelware aantrok).

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Is er ergens een lijst te vinden welke demo's er beschikbaar zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Turfschipper op 09-09-2017 21:01 ]

• RayNbow
Turfschipper schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:01:
Is er ergens een lijst te vinden welke demo's er beschikbaar zijn?
Ik typte laatst "demo" in als zoekterm in de eShop en dat gaf redelijk wat terug. Geen idee echter of dit alle titels waren met een demo.

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ok... hmmm... volgens mij heb mij ik dat toenstraks geprobeerd en kwam er niks. Ik ga het zo eens uitzoeken, ;-). Thanks.

[ Voor 3% gewijzigd door Turfschipper op 09-09-2017 21:07 ]

• RayNbow
Turfschipper schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:07:
Ok... hmmm... volgens mij heb mij ik dat toenstraks geprobeerd en kwam er niks. Ik ga het zo eens uitzoeken, ;-). Thanks.
Alternatief: http://www.nintendo.nl/Zo...7Cnintendoswitch_gamecard

Vervolgens "Functies, besturing en multiplayer" uitklappen, "Demo beschikbaar" aanvinken en op de zoekknop kliken. :)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:58
Ik vind het wel jammer dat Codemasters geen F1 of Dirt spel voor de Switch in de planning heeft. Dat is echt iets dat ik mis om portable te kunnen spelen.

Mario + Rabbids was leuker dan ik dacht maar door mijn short attention span ben ik er alweer op uitgekeken (niet eens de eerst wereld voltooid). Maar goed dat weet ik van mezelf dat ik snel mijn interesse in iets verlies. Vond het zeker wel een tof spel.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Mizgala28

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
EddoH schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:00:
[...]

Geen enkel apparaat met een USB C connector gaat een USB -> USB C kabel meeleveren, omdat het gewoon een andere standaard is. Bij micro USB is het alleen een ander connector formaat.
Bij de pro-controller zit een usb-usb-c-kabel...😉

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:58
boefje79 schreef op zondag 10 september 2017 @ 08:39:
[...]

Bij Samsung telefoons zit ook een USB A naar USB C kabel.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Zerora
Ik vind het vreemd dat Nintendo niet gewoon een aparte sectie heeft met alle demo's. Dat zou zoveel schelen.
Ik kon in de EU eshop Pokken Tournament demo niet vinden, maar in de US eshop wel.
Blijkt dat ie niet tussen recente releases staat, maar in komende releases, omdat pokken tournament nog niet uit is. Was best ff zoeken.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• RayNbow

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:21

Sabbi

je denkt aan mij.

Werkte hier niet :/

(via link op neogaf voucher ge-activeerd, is zichtbaar in mn paypal wallet. Op de Switch tegoed aanvullen, email naar m'n account verstuurd, via browser paypal gelinked. Terug naar Switch, tegoed aanvullen, met Paypal betaald. Toch 20 euro afgeschreven.)

[ Voor 32% gewijzigd door Sabbi op 10-09-2017 13:48 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

[...]

Oja :+
Waarom heeft de dock eigen USB-A aansluitingen? Is er USB-A spul wat je op de dock kunt aansluiten?

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:51
EddoH schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:19:
[...]

Waarom heeft de dock eigen USB-A aansluitingen? Is er USB-A spul wat je op de dock kunt aansluiten?
ja de pro controller ;)

Verwijderd

of de Charge Grip :p

• RayNbow
Sabbi schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:36:
[...]

Werkte hier niet :/

(via link op neogaf voucher ge-activeerd, is zichtbaar in mn paypal wallet. Op de Switch tegoed aanvullen, email naar m'n account verstuurd, via browser paypal gelinked. Terug naar Switch, tegoed aanvullen, met Paypal betaald. Toch 20 euro afgeschreven.)
Hmm, het schijnt wisselvallig wel/niet te werken... :/

* RayNbow heeft het net ook geprobeerd voor een spel, geen korting gekregen...

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
Wired ethernet adapter.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ja nee die telt niet, die is eigenlijk USB-C :+

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:33
De ethernetadapter.

• RayNbow
[...]

De Pokken controller is een bedrade controller die op de Switch werkt.

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:31:
Ik vind het wel jammer dat Codemasters geen F1 of Dirt spel voor de Switch in de planning heeft. Dat is echt iets dat ik mis om portable te kunnen spelen.
http://nintendoeverything...-games-from-ps4-xbox-one/

[ Voor 24% gewijzigd door joblamie op 10-09-2017 15:18 ]

• Thomas
  • Niet online
[...]

Ook bij de charging grip :).

E: bedrade controllers lijken me trouwens hélemaal niks met een Switch. Sowieso klote in tabletop, en zou bang zijn dat een keer struikelen de hele Switch en dock naar de klere helpt. Ja, je kunt over elke draad struikelen, maar zéker over controllerdraden. De Switch is zo licht dat je het ding gewoon van het (in mijn geval) TV meubel aftrekt. Het is wel eens gebeurd bij mijn Xbox One en toen knalde enkel de controller op de grond.

[ Voor 50% gewijzigd door Thomas op 10-09-2017 15:42 ]

• Mizgala28
Ik heb even paar keer doorgeklikt en er staat dat dit voor de Duitse eshop geldt (je wordt ook naar de duitse PayPal doorgewezen die dat vermeldt)

• RayNbow
Mizgala28 schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:41:
[...]

Ik heb even paar keer doorgeklikt en er staat dat dit voor de Duitse eshop geldt (je wordt ook naar de duitse PayPal doorgewezen die dat vermeldt)
Er zijn echter mensen waarbij het wel werkt:
It worked for me, added 20 euro and in my Paypal transactions it shows 15 euro (Dutch account)

Thanks Ladekabel

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:24
Gelukt.
Eerst die codelink aanklikken zodat de code in je Paypal komt te staan (melding dat hij automatisch toegepast zal worden).
Dan op de switch Paypal account koppelen (mailtje sturen die je bevestigt via e-mail en waarmee je je Paypal koppelt).
Dan in de eshop op je naam klikken en tegoed toevoegen: 20 euro.
Paypal schrijft 15 af.

[ Voor 31% gewijzigd door matthijst op 10-09-2017 21:19 ]

Haters everywhere but I don’t really care

• Zerora
http://www.dailynintendo....phys-systeem-voor-switch/

Nintendo werkt mogelijk aan een trophy/achievement systeem voor de Switch.

Verwijderd

Zerora schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:49:
http://www.dailynintendo....phys-systeem-voor-switch/

Nintendo werkt mogelijk aan een trophy/achievement systeem voor de Switch.
Dat moeten we wel een gerucht noemen, het is niet verder bevestigd. En gezien Nintendo nogal fel tegen achievements is / was, heb ik er ook weinig vertrouwen in dat het gerucht waar is.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:07:
[...]

Dat moeten we wel een gerucht noemen, het is niet verder bevestigd. En gezien Nintendo nogal fel tegen achievements is / was, heb ik er ook weinig vertrouwen in dat het gerucht waar is.
We hoeven je vast niet uit te leggen wat "mogelijk" in Zeror's zin betekent?

En Nintendo is wel tegen meer dingen geweest (online, anyone?) en dat doen ze nu ook. Zou dus best kunnen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RayNbow
With this new service, our members will be able to visit Nintendo’s website and log in with one ID, and they will receive various services including the ones based on their past purchases and gameplay records as well as services that will be an improved version of the current loyalty program.
=

https://my.nintendo.com/missions

=

Achievement system

Verwijderd

Nintendo (Amerika) heeft een minisite voor Skyrim geopend. Niet echt veel interessante info. Er staat wel "holiday 2017" als release, maar dat was al bekent.

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Heb net strikers gekocht.

Game over...... dat is lang geleden haha! Ga ik nog vaak zien denk ik ;-). Mijn shmupskills zijn toch wel erg rusty, maar het is dan ook een pittige game.

[ Voor 4% gewijzigd door Turfschipper op 10-09-2017 22:19 ]

• RabNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-12-2020
Wie is er nog meer benieuwd naar FIFA 18 op de Switch?
Lees net op Gamer.nl dat de game vrijwel identiek is aan FIFA 17 op de PS4.
De vernieuwende gameplay elementen zouden niet in deze versie doorgevoerd zijn.
Twijfel echt enorm, of FIFA 18 voor mijn PS4 of Switch of toch PES 2018 waarvan de demo echt heerlijk aan voelde...hmmm.. lastige keuze..

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:35

DevWouter

Creator of Todo2d.com

RabNL schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:18:
Twijfel echt enorm, of FIFA 18 voor mijn PS4 of Switch of toch PES 2018 waarvan de demo echt heerlijk aan voelde...hmmm.. lastige keuze..
Ik ga hem halen, maar dat is voornamelijk omdat ik geen andere console heb en ik de game en console mee neem naar vrienden.

Verder zou ik ze beschouwen als twee verschillende games.
Zin in een potje multiplayer? Dan ontkoppel je gewoon de beide Joycons en deel je die uit. Die veelzijdigheid is natuurlijk een vaste eigenschap van de Switch, maar Fifa is wel héél erg geschikt om onderweg of bij vrienden te spelen. Fifa 18 is letterlijk en figuurlijk gemaakt voor de Switch. De besturing is wel even wennen in de hierboven beschreven set-up, omdat je met één Joy-Con over minder knoppen en slechts één pookje beschikt. Fifa blijft echter prima speelbaar en beide spelers hebben natuurlijk deze zelfde handicap, maar je allermooiste acties maak je toch met twee Joycons of een Pro Controller.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40
Bij twijfel zou ik zelf altijd voor pes gaan, maar ik ben dan ook een ouwe pes fanboy, in de jaren 00, deel 2, 4 en 5 heel erg veel gespeeld. Daarna gestopt met de voetbal games en alleen heel af en toe 5 nog uit de kast getrokken.

Mijn zoon is wel helemaal gek van fifa, dus ik ga zelf de reviews afwachten. en dan kijken of het switch of ps4 versie wordt, op korte termijn verwacht ik ook een xbox one, en daar wil ik eapass bij, dus fifa 17 kan hij dan sowieso spelen (hij speelt momenteel nog 16 :) )

10 second ninja DONE

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:40
Turfschipper schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:19:
Heb net strikers gekocht.

Game over...... dat is lang geleden haha! Ga ik nog vaak zien denk ik ;-). Mijn shmupskills zijn toch wel erg rusty, maar het is dan ook een pittige game.
Ziet er leuk uit. Maar dit is een oude (neo geo) game toch? Dan zou ik zelf toch liever iets als sine mora of resogun zien.
Gewoon iets nieuws.
Als he van het genre houdt is er natuurlijk niets mis met deze game.

Wat ik ook vervelend vind is dat het onduidelijk is of de game mee kan naar een volgende console gen. Dat vind ik bij ms toch het beste geregeld. Bij sony houdt dit ook niet altijd over.

10 second ninja DONE

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:46
Ik wil hem eigenlijk ook gewoon gaan halen, ga hem niet pre-orderen, haal hem wel op de dag van de release, even de reviews ook afwachten..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Verwijderd

De Fifa 14 skin die ze Fifa 18 voor de Switch noemen? Nee

Nou oké, laat ik het eerlijk doen.

Ik pak 4 dobbelstenen. Als ze allemaal in 1x op een 6 landen ga ik Fifa 18 halen.

Random.org:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N8X2ktxVrmD0OJsHZOle10m5/full.png

Helaas.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2017 13:11 ]

• rudyman85
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:07:
De Fifa 14 skin die ze Fifa 18 voor de Switch noemen? Euhm nee.
Als de gameplay net zo voelt als Fifa 17 ben ik wel serieus nieuwsgierig :$. Graphics heeft dan geen voorkeur. Ziet er voor mij iig goed genoeg uit voor de eerste volwaardige Fifa game op een Nintendo console.

[ Voor 13% gewijzigd door rudyman85 op 11-09-2017 13:16 ]

Verwijderd

rudyman85 schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:15:
[...]
Als de gameplay net zo voelt als Fifa 17 ben ik wel serieus nieuwsgierig :$. Graphics heeft dan geen voorkeur.
Gezien de story mode ontbreekt kan je wel zeggen dat de gameplay duidelijk anders is.

• RabNL
DevWouter schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:48:
[...]

Ik ga hem halen, maar dat is voornamelijk omdat ik geen andere console heb en ik de game en console mee neem naar vrienden.

Verder zou ik ze beschouwen als twee verschillende games.

[...]
Ja, als je geen andere console heb, is de keuze natuurlijk makkelijk: je hebt geen keuze ;-)
De versie op de Switch heet natuurlijk wel hetzelfde maar zijn idd 'compleet' andere games.

• RabNL
Sagat schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:59:
[...]

Bij twijfel zou ik zelf altijd voor pes gaan, maar ik ben dan ook een ouwe pes fanboy, in de jaren 00, deel 2, 4 en 5 heel erg veel gespeeld. Daarna gestopt met de voetbal games en alleen heel af en toe 5 nog uit de kast getrokken.

Mijn zoon is wel helemaal gek van fifa, dus ik ga zelf de reviews afwachten. en dan kijken of het switch of ps4 versie wordt, op korte termijn verwacht ik ook een xbox one, en daar wil ik eapass bij, dus fifa 17 kan hij dan sowieso spelen (hij speelt momenteel nog 16 :) )
Ik denk dat ik idd de reviews ga afwachten. Ik neig op dit moment het meest naar PES maar die komt, naar mijn weten, niet naar de Switch...

Verwijderd

RabNL schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:20:
[...]

Ik denk dat ik idd de reviews ga afwachten. Ik neig op dit moment het meest naar PES maar die komt, naar mijn weten, niet naar de Switch...
Ergens hoop ik op een nieuwe Mario Strikers, dat waren pas leuke games. Misschien niet zo realistisch, maar zeker een genot om te spelen.

• RabNL
Gynnad schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:21:
[...]

Ik wil hem eigenlijk ook gewoon gaan halen, ga hem niet pre-orderen, haal hem wel op de dag van de release, even de reviews ook afwachten..
Ga hem ook idd niet pre-orderen. Wacht het eerst even af.

• rudyman85
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:16:
[...]

Gezien de story mode ontbreekt kan je wel zeggen dat de gameplay duidelijk anders is.
Ik wacht het nog even af (reviews, video's en een schappelijke prijs rond de 40 euro). Story mode optie voor een multiplayer voetbal game is voor mij niet belangrijk. Bankhangen met vrienden en tegen elkaar spelen zowel offline als online, dit en niets meer :9

[ Voor 12% gewijzigd door rudyman85 op 11-09-2017 14:50 ]

• Mizgala28
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:16:
[...]

Normaal gesproken zou het erg kunnen zijn dat als een variant van een spel iets mist het negatief kan uitpakken, echter FIFA en CoD zijn games waar 90% van de mensen alleen multiplayer op gaat spelen, en die 90% zou een story mode niet eens missen.

Zeker niet met FIFA, vroeger hadden die niet eens een story mode.

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 11-09-2017 14:28 ]

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Sagat schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:47:
[...]

Ziet er leuk uit. Maar dit is een oude (neo geo) game toch? Dan zou ik zelf toch liever iets als sine mora of resogun zien.
Gewoon iets nieuws.
Als he van het genre houdt is er natuurlijk niets mis met deze game.

Wat ik ook vervelend vind is dat het onduidelijk is of de game mee kan naar een volgende console gen. Dat vind ik bij ms toch het beste geregeld. Bij sony houdt dit ook niet altijd over.
Dit is een arcade game, een hele goede. Heb die ook gespeeld in de hallen lang geleden. En ik wil ook nieuwe shmups hoor, maar die zijn er nog niet. Nieuw is trouwens niet altijd beter, zeker niet bij shmups.

Mbt de wat nieuwere shmups; ik hoop vurig op Cave met Deathsmiles I en II. Maar sluit niet uit dat ik de r-types, galagas ed ook weer ga halen 8) .

Edit

Oja..... ik zat ook uit te kijken naar Cuphead. Man, wat ziet dat er vet uit. Echt een perfecte game voor de Switch. Maar dat is helaas een xbox exclusive zag ik tot mijn verbazing. Dat is echt de allereerste keer ooit dat ik baal van exclusiviteit haha.

--

Is er al iets bekend of Switch ook een demo van FIFA krijgt? Zoja, dan ga ik die kapot spelen en dan beslis ik of ik hem ga halen.

Moet wel zeggen.... NAC op een handheld is wel heel verleidelijk, ;) .

[ Voor 20% gewijzigd door Turfschipper op 11-09-2017 19:13 ]

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 17:02

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Nieuwe Nintendo Direct 14 september
https://www.nintendo.nl/D...rect%7CAnnouncement%7Cw37

SW-1682-5926-5204

• BlackMage
Hopelijk een releasedatum voor Xenoblade 2 O-) _/-\o_

Edit: Het schijnt 45 minuten te duren!

[ Voor 5% gewijzigd door BlackMage op 11-09-2017 16:19 ]

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:24
Fijn om de geruchten die al enkele dagen aanwezig waren, bevestigd te zien. Hoop op een paar verrassingen en release data voor Xenoblade 2, Stardew Valley, Hollow Knight en Golf Story (ook al is het geen indie direct...). Met een lengte van bijna 45 minuten wordt het in ieder geval een lange direct.

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-10 01:46

KoensSocialL

Mezelf.

Ik hoop stiekem op Virtual Console _/-\o_

K.W.

Verwijderd

En ja, IK HAD WEER GELIJK! Na E3 had ik het al over een Nintendo Direct in september.

Wordt wel weer een drukke week deze week: iPhone (Apple) morgen en Direct donderdagnacht :p

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-11 15:19
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:41:
En ja, IK HAD WEER GELIJK! Na E3 had ik het al over een Nintendo Direct in september.

Wordt wel weer een drukke week deze week: iPhone (Apple) morgen en Direct donderdagnacht :p
Jammer dat er geen down-vote optie op GoT zit.

OT;
Ben benieuwd naar de Direct maar heb geen idee wat ze nog kunnen laten zien.

Geen Pokémon lijkt me aangezien hier aparte Directs voor zijn.

Ik zou het enorm tof vinden als Ubisoft opeens samen met Nintendo aankondigd dat South Park Fractured But Whole naar de Switch komt. (Annuleer ik direct de PS4 versie)

Advance Wars zou ook helemaal fantastisch zijn maar ik betwijfel dat er ooit een vervolg komt.

Waarschijnlijk zullen ze tijd besteden aan Mario Oddysey en Xenoblade maar ik hoop op een verrassing, iets dat niemand verwacht. :o

Mario & Luigi RPG voor de Switch zou ik ook enorm blij van worden.

Waarschijnlijk wordt Virtual Console aangekondigd maar die oude meuk laat ik liever links liggen.

Spannend!
Pagina: 1 ... 91 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!