Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:30:
[...]
Ja... want UMD discs waren zo goed
90% van al mijn PSP games zaten vol met krassen en het duurde uren voordat een spel opgestart was. Verder was de capaciteit van die discs om te janken. (Je gaat er geen 2+GB game op krijgen

)
ff opgezocht een UMD disc had een opslagcapaciteit van 1.8GB. (Zie Wikipedia) Breath of the Wild is afgerond 13 GB, je zou dus minimaal 8 UMD discs moeten hebben om daar 1x Breath of the Wild op te krijgen.
*haalt een diepe zucht*
Je vergelijkt de PSP technologie met die van de Switch en zo bedoelde ik dat niet, toen de PSP uitkwam had je ook geen 32gb cartridges.
Daarnaast, DS had maximaal 512mb opslag destijds ik ga een gameboy ook niet met de PS Vita vergelijken en beweren dat de Vita superieur is dan, ik vergelijk in dit geval DS vs PSP.
Verder heb ik mijn leven 1 ding geleerd, mensen die met hun spullen niet kunnen omgaan hadden vaak krassen op hun UMD's en zelfs dan viel dat enorm mee vergeleken met ieder ander CD based platform, mijn partner heeft alle PSP games die wij in huis hebben belachelijk veel gespeeld en geen enkele spel heeft werkelijk meer dan 2, misschien 3 krasjes op de UMD.
(niet dat een DS cartridge beter is, heb genoeg met voedsel resten tussen contactpunten gezien...)
En daarom boden veel games aan om een deel op de memory kaart te installeren, doen huidige Sony en Microsoft consoles ook, schijfje is vooral een key om te bevestigen dat je een legale kopie hebt, rest staat op de HDD.
Echter je wijkt ENORM af van wat ik bedoelde, met jouw Breath of the Wild file size vergelijking.
Jij zei
ik begon over de PSP niet omdat deze beter is of wat dan ook, in tegendeel ik doelde erop dat je argument nergens op sloeg omdat PSP schijfjes gebruikte en het was een handheld.
En nu ik het toch over de PSP heb, de Go was ver z'n tijd vooruit in een negatieve zin want toendertijd kochten de meeste mensen fysieke games en dat is tegenwoordig vaak niet meer zo, ik koop veel fysieke games bijvoorbeeld (op PC na) maar vrijwel iedereen die ik ken heeft vooral digitale games op hun consoles, of het nou Sony of Nintendo is het zijn nu andere tijden dus de kans dat een download only Switch zou slagen is vele malen groter dan toen de PSP Go uitkwam.
Je doet alleen een aanname, Switch is niet digital only dus kunnen we niet weten hoe en wat ermee zou gebeuren als er geen fysieke media ervoor was, er zijn wel meer voorbeelden van technologie waar iets in eerste instantie niet aansloeg maar na paar jaar wel want vaak is de markt er gewoon nog niet klaar voor.
Feit is dat Nintendo ervoor moet zorgen dat de cartridges goedkoper worden voor 3rd parties (en dus ook voor ons), al moeten ze geld bijleggen (en ze hebben geld zat) het moet gewoon anders.
Ik heb zelf niks tegen de "Switch cartrigde tax" maar dat ben ik, er zijn genoeg mensen die 10 euro extra onacceptabel vinden terwijl dat op PS4 en XBO niet zo is, sterker nog het geeft ene negatief beeld af en kan (let op, kan niet zal) eventueel gevolgen hebben in de toekomst.
En hoewel ik zelf een schurfthekel aan Sony heb (als bedrijf, hun ego, hun management maar ik vind hun consoles prima, meer niet) had Sony tenminste het lef gehad om PS3 met verlies te verkopen, veel groter verlies dan Nintendo zou lijden door een beetje bij te springen zodat de cartridges voor de Switch goedkoper zijn.
Ik wil Nintendo niet als een slecht bedrijf neer zetten, ben zelf als jaren fan van hun games en systemen maar dat betekend niet dat ik niet kritisch ben over hoe ze met bepaalde dingen omgaan.
P.S. voor de duidelijkheid, ik heb liever cartridges op de Switch dan UMD's maar je begreep mij post overduidelijk verkeerd.
Cartridges op de Switch zijn juist een vele betere oplossing, maar daar ging het mij dus niet om.
[
Voor 7% gewijzigd door
Mizgala28 op 08-09-2017 20:39
]