Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 126 Laatste
Acties:
  • 615.748 views

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:30
Grote kans... Nee, ik hoop dat Nintendo straks met het abonnement wel Cloud opslag meeneemt. Ofwel, makkelijker switchen (see what I did there) tussen consoles en saves etc. Eigenlijk zoals Sony dat ook doet (heb geen ervaring met de Xone).

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Arunia schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:28:
Grote kans... Nee, ik hoop dat Nintendo straks met het abonnement wel Cloud opslag meeneemt. Ofwel, makkelijker switchen (see what I did there) tussen consoles en saves etc. Eigenlijk zoals Sony dat ook doet (heb geen ervaring met de Xone).
Ik hoop dat ook maar stiekem is het wel enorm slecht van ze dat het er niet bij de release al in zat. Het geeft mij een beetje het gevoel dat de Switch overhaast op de markt gebracht is.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

NMe schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:15:
[...]

Het stomme is dat dit allemaal niet nodig zou zijn geweest als alles gewoon in de cloud stond. Gewoon één account om op in te loggen (zonder al dat vervelende gekoppel tussen bestaande accounts dat blijkbaar nodig was) en alle saves online houden. Nieuwe Switch? Gewoon inloggen op je account, je oude Switch van daaruit in één moeite door ontkoppelen en klaar. Al je saves zijn er nog, je moet dan alleen je games nog downloaden.

Niet alles wat Nintendo doet is goud. Dit is één van die dingen.
Maar dan heb je een probleem; als ik die eerste Switch in dit geval van het internet ontkoppel zou ik altijd op twee Switches de zelfde games tegelijkertijd kunnen spelen. Of je zou altijd online moeten zijn, wat gezien het draagbare van de Switch een onbegonnen zaak is.

Wat ze nu doen is feitelijk je kan één apparaat aan je account koppelen en op dat apparaat kan je games downloaden. Die koppeling kan je zelf ongedaan maken en dan op een ander apparaat opnieuw koppelen. Hierdoor weet je altijd zeker dat je een spel niet illegaal aan het kopieëren bent.

Zou het beter zijn geweest als je 2 of 3 Switches aan één account kon koppelen? Misschien. Maar dan krijg je dus dat mensen onderling account informatie uitwisselen en Nintendo zo aankopen misloopt.

Onthoud: Nintendo is een bedrijf; en een bedrijf behoort winst te maken om te kunnen bestaan. Wat is de nummer 1 inkomstenbron van Nintendo? Het verkopen van games.

P.s: Ik denk dat cloud saves met de launch van de online dienst komen.
NMe schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:46:
[...]

Ik hoop dat ook maar stiekem is het wel enorm slecht van ze dat het er niet bij de release al in zat. Het geeft mij een beetje het gevoel dat de Switch overhaast op de markt gebracht is.
De Switch is op de markt gezet om te voorkomen dat Nintendo Zelda opnieuw moest uitstellen. Verder is hij in maart op de markt gezet tov. met de kerst. Dit is ook logisch gezien ze nu makkelijk een bibliotheek kunnen opbouwen voor de komende kerst.

Dat er een aantal features later komen wisten we al vanaf de dag dat de Switch officieel aangekondigd werd.

Had Nintendo de Switch met de kerst gelanceerd dan zou hij het moeten opnemen tegen de XBOX ONE Scorpio. Verder zou er lang niet genoeg voorraad zijn geweest om iedereen die met kerst een Switch wil hebben er één te kunnen verkopen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2017 13:11 ]

Verwijderd

Dat de Switch in maart (schijnt zeer ongebruikelijk te zijn) op de markt is gezet blijkt een shot in de roos. Geen noemenswaardige concurrentie, mooie tijd om op te bouwen tot aan de decembermaand, en genoeg tijd om de eerste tekorten weg te werken. Ik hoop voor Nintendo dat ze de tekorten tijdig kunnen wegwerken en richting december een voorraad kunnen opbouwen zodat ze in december weinig nee hoeven te verkopen.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:36
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:54:
[...]

Maar dan heb je een probleem; als ik die eerste Switch in dit geval van het internet ontkoppel zou ik altijd op twee Switches de zelfde games tegelijkertijd kunnen spelen. Of je zou altijd online moeten zijn, wat gezien het draagbare van de Switch een onbegonnen zaak is.

Wat ze nu doen is feitelijk je kan één apparaat aan je account koppelen en op dat apparaat kan je games downloaden. Die koppeling kan je zelf ongedaan maken en dan op een ander apparaat opnieuw koppelen. Hierdoor weet je altijd zeker dat je een spel niet illegaal aan het kopieëren bent.

Zou het beter zijn geweest als je 2 of 3 Switches aan één account kon koppelen? Misschien. Maar dan krijg je dus dat mensen onderling account informatie uitwisselen en Nintendo zo aankopen misloopt.

Onthoud: Nintendo is een bedrijf; en een bedrijf behoort winst te maken om te kunnen bestaan. Wat is de nummer 1 inkomstenbron van Nintendo? Het verkopen van games.

P.s: Ik denk dat cloud saves met de launch van de online dienst komen.

[...]

De Switch is op de markt gezet om te voorkomen dat Nintendo Zelda opnieuw moest uitstellen. Verder is hij in maart op de markt gezet tov. met de kerst. Dit is ook logisch gezien ze nu makkelijk een bibliotheek kunnen opbouwen voor de komende kerst.

Dat er een aantal features later komen wisten we al vanaf de dag dat de Switch officieel aangekondigd werd.
Op de PS4 kan je ook een account sharen en ook al zie ik hier op Tweakers wel wat gamers consistent inkopen met een broer of vriend blijft het bij een klein percentage.

Het is niet alsof iedereen gelijk misbruik maakt van zoiets terwijl wel iedereen van het gemak profiteert. Het is ook niet alsof Nintendo's grootste probleem account sharing zal zijn. Tot nu toe is dat altijd een homebrew channel of flashcard geweest. Dus lekker alles dicht spijkeren aan de ene kant en de andere kant zo goed als geen verdediging hebben.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:54:
[...]

Vereisen dat je één keer per maand online komt om digitale games te kunnen blijven spelen is niet bepaald vreemd. Gebeurt zelfs wel vaker, Steam doet hetzelfde. Moet ook wel, want wat als de betaling van de game bouncet? Heb je gratis die game zonder dat Nintendo hem weer af kan pakken...
Dat is geen excuus om de hardware en software te rushen.
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:11:
Dat de Switch in maart (schijnt zeer ongebruikelijk te zijn) op de markt is gezet blijkt een shot in de roos. Geen noemenswaardige concurrentie, mooie tijd om op te bouwen tot aan de decembermaand, en genoeg tijd om de eerste tekorten weg te werken. Ik hoop voor Nintendo dat ze de tekorten tijdig kunnen wegwerken en richting december een voorraad kunnen opbouwen zodat ze in december weinig nee hoeven te verkopen.
Ik hoop voor ze dat het een schot in de roos was. Ze hebben ook nogal wat slechte publiciteit te verwerken gehad. Framedrops in Zelda, joycons die het niet goed doen door een productiefout, buigende consoles, barstende backplates. Dit is speculatie natuurlijk maar als dit alles het gevolg is van een overhaaste release dan hoop ik voor ze (en mezelf) dat ze daar geen spijt van gaan krijgen...

[ Voor 31% gewijzigd door NMe op 23-04-2017 13:18 ]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:38
Koop games als ze fysiek te koop zijn nog steeds om drie redenen:
- verkopen als je hem hebt uitgespeeld.
- fysiek is goedkoper dan digitaal
- uit te lenen aan anderen

Nintendo zou een soort Apple family sharing variant moeten doen. Waarbij je met max 2-3 personen digitale spellen kunt delen (niet tegelijktijdig). Zo verlept, dat als ik nu Zelda digitaal zou kopen, ik er er dan na uitspelen "niks" meer aan heb, terwijl ik hem graag aan m'n neefje met een Switch zou uitlenen. Kan dus niet. Lame.

Haters everywhere but I don’t really care

Verwijderd

NMe schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:16:
[...]

Ik hoop voor ze dat het een schot in de roos was. Ze hebben ook nogal wat slechte publiciteit te verwerken gehad. Framedrops in Zelda, joycons die het niet goed doen door een productiefout, buigende consoles, barstende backplates. Dit is speculatie natuurlijk maar als dit alles het gevolg is van een overhaaste release dan hoop ik voor ze (en mezelf) dat ze daar geen spijt van gaan krijgen...
De slechte publiciteit kwam voornamelijk door fanboys van andere systemen en was een storm in een glas water. Veruit de meeste mensen zullen hier vrij weinig van meegekregen hebben en het heeft de verkoop niet beïnvloed (de Switch is immers nog steeds overal uitverkocht).

En ja, het blijft een speelgoedje, er zullen krasjes opkomen. Op mijn 500 euro iPad zitten ook behoorlijk wat krassen, op mijn 600+ euro iPhone ook. Bij gebruik geen enkel last van, enkel wanneer ik hem uitzet en het scherm eens goed ga bekijken onder een bepaalde hoek mbt lichtinval. Nintendo heeft de kinderziekten (die vrijwel elk nieuw product vandaag de dag heeft) er inmiddels uitgewerkt. De mensen die eerst de kat uit de boom kijken weten nu dat ze een kwalitatief prima product kopen. Ook dat helpt mee in december.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:30:
[...]

De slechte publiciteit kwam voornamelijk door fanboys van andere systemen en was een storm in een glas water. Veruit de meeste mensen zullen hier vrij weinig van meegekregen hebben en het heeft de verkoop niet beïnvloed (de Switch is immers nog steeds overal uitverkocht).
Onzin. De slechte publiciteit komt van mensen die het ding daadwerkelijk hebben. En er zijn nogal wat échte problemen met het apparaat. Scheve docks die krassen achterlaten. Backplates die uit zichzelf scheuren. Joycons die het niet doen zodra je een vinger over de schouderknoppen legt. De Pro-controller met z'n D-pad-issues. Die negatieve publiciteit heeft niks met fanboys te maken maar met de productiekwaliteit van Nintendo. Het zijn juist de fanboys die om het hardst lopen te roepen dat het allemaal wel meevalt, terwijl je gewoon recht hebt op een goed product...

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-11 14:43

KRAI.7

Bwoah...

Thomas schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 14:15:
Mocht iemand trouwens MK8D of Fast RMX willen spelen, voeg me maar toe :). FC staat in de tabel en nu ook in mijn sig.
Ik heb je toegevoegd! :)

Verwijderd

NMe schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:44:
[...]

Onzin. De slechte publiciteit komt van mensen die het ding daadwerkelijk hebben.
De frontpage artikelen hier op Tweakers stonden er vol mee. Fanboys van andere systemen die zaten te klagen over van alles en nog wat van de Switch terwijl ze het ding nooit hadden aangeraakt en ook geen enkele interesse hadden om dat ooit te gaan doen.
En er zijn nogal wat échte problemen met het apparaat. Scheve docks die krassen achterlaten. Backplates die uit zichzelf scheuren. Joycons die het niet doen zodra je een vinger over de schouderknoppen legt. De Pro-controller met z'n D-pad-issues. Die negatieve publiciteit heeft niks met fanboys te maken maar met de productiekwaliteit van Nintendo. Het zijn juist de fanboys die om het hardst lopen te roepen dat het allemaal wel meevalt, terwijl je gewoon recht hebt op een goed product...
Hoeveel procent van alle geleverde Switch consoles heeft last van 1 of meerdere zaken die jij hier noemt?

Enig idee hoe het werkt met massaproductie? Van elk elektronisch massaproduct is een percentage DOA en een percentage wat niet naar verwachting werkt. Dat is bij alle andere consoles ook gezien de aard van massaproductie. Toon maar eens aan dat het bij de Switch hoger dan gemiddeld is. Maak je woorden maar eens hard.

• Thomas
  • Niet online
Ah mooi. Mijn Switch gaat morgen terug naar Nintendo dus volgende week ben ik niet online. Hoop dat 'ie op vrijdag weer terug is.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:52:
Hoeveel procent van alle geleverde Switch consoles heeft last van 1 of meerdere zaken die jij hier noemt?
Hou jezelf niet voor de gek. Alleen al het joycon-issue is wijdverbreid. En kijk voor de grap eens in [Nintendo Switch]Scheurtjes in de behuizing hoe sommige Switch-eigenaren al tot vier keer toe (!!!) de Switch ter reparatie hebben opgestuurd en nog steeds continu op dezelfde plek scheurtjes krijgen. Kijk eens op Reddit hoe veel mensen daar last hebben van die scheurtjes. Doe eens niet net alsof het probleem niet bestaat alleen omdat het Nintendo is. Ik draag Nintendo zeker een warm hart toe vanwege al het jeugdsentiment op hun consoles maar niet alles wat ze doen is goed. Dit apparaat hebben ze goed verzonnen maar de release ervan is écht slecht.

Verwijderd

Je stevige uitspraken kan je dus niet onderbouwen met data.
Duidelijk. Wie houdt zichzelf dan eigenlijk voor het lapje?

• Thomas
  • Niet online
Het is dat de service over het algemeen goed is, maar de release is inderdaad niet zonder problemen. Mijn Switch gaat voor de tweede keer een week terug wegens scheurtjes en ik had ook dat JC probleem, dat was gelukkig in 3 dagen inclusief verzending gefixt.

Maar goed, het is vervelend en ik had liever een latere release gezien met minder problemen. Naast de scheurtjes en disconnects hebben de Pro controlers blijkbaar ook vaak issues, zijn er docks scheef waardoor krassen ontstaan, en is de coating op de controllers bij sommigen aan het afbladderen. Het zijn IMO dingen die niet zouden moeten.
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:08:
Jij wel dan? Nintendo moet gek zijn als ze data over het aantal issues naar buiten gaan brengen. Afgaande op fora kun je best een aardig beeld schetsen van de problemen, zeker op Reddit. Ik denk dat een minderheid van de gebruikers last heeft van de opgenoemde zaken, maar het feit dat Nintendo de JC disconnect issues erkent laat al zien dat het om een probleem van aardige omvang gaat. Daarnaast rapporteren honderden, zo niet duizenden op Reddit over andere issues. Ik heb toevallig contact met een user op Reddit die de scheurtjes inventariseert, en hij hij heeft al van 100+ gebruikers foto's ontvangen van individuele problemen, en dat zijn enkel de mensen die op hem zijn ingegaan, op Reddit kijken of de scheurtjes überhaupt hebben ontdekt, ergo, het topje van de ijsberg.

[ Voor 45% gewijzigd door Thomas op 23-04-2017 14:15 ]

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Er is ook gewoon geen data voor de consument beschikbaar en een hoop zullen het initieel niet eens door hebben.

Ik had bij mijn eerste switch na een week barstjes in de behuizing. Daarna was de achterkant vervangen en had ik op een andere plek barstjes. Maar die laatste zouden door foutieve reparatie gekomen kunnen zijn.

Switch was daarna omgeruild, na 2 dagen alleen in het dock te hebben gezeten en gebruikt te zijn begon deze op exact dezelfde plek barstjes te ontwikkelen. Achterkant is weer vervangen en nu zit ik om de zoveel tijd maar te kijken waar de volgende bartjes komen. In mijn omgeving zijn er ook een aantal met hetzelfde probleem en een aantal niet.

Als iemand die weet hoe statistieken werken is het inderdaad geen credible data. Maar de 100+ cases op reddit en dan mijn persoonlijke bevindingen zijn wel genoeg indicatie dat er iets is. Ze ontstaan allemaal op dezelfde plek en uiteindelijk wordt het een driehoekje wat dan losraakt in de achterkant.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:56
NMe schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:16:
[...]

Vereisen dat je één keer per maand online komt om digitale games te kunnen blijven spelen is niet bepaald vreemd.
Fijn voor de mensen die op een onderzeeër zitten. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die mensen kunnen in het geval van de Switch zoals ik het voorstelde gewoon een fysieke game kopen. ;)

• RayNbow
NMe schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:30:
[...]

Die mensen kunnen in het geval van de Switch zoals ik het voorstelde gewoon een fysieke game kopen. ;)
Betekent wel dat het beschikbare spellenaanbod krimpt. :+

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik niet. Ik heb m'n joycons teruggestuurd omdat ze niet goed waren. En gezien de ruim 400 replies in [Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen was ik niet de enige. Maar hey, Nintendo is feilloos en al die mensen liegen, right? Of het zijn allemaal Xbox-fanboys die alleen een Switch hebben gekocht om hem te kunnen afkraken zeker?
RayNbow schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:39:
[...]

Betekent wel dat het beschikbare spellenaanbod krimpt. :+
Tsja, je kan niet alles hebben. Als het leven voor 99% van alle gebruikers er beter op wordt en voor 1% van de gebruikers slechter dan is dat klote voor die 1%. Hoeveel mensen zitten er wereldwijd in een onderzeeër?

[ Voor 23% gewijzigd door NMe op 23-04-2017 14:47 ]

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-11 03:32

Turfschipper

Hup NAC

Die scheurtjes, en dat 'bending'... lijkt me wijzen op een te zwakke plastic legering van de switch zelf.

Hoe gaat dat dan zo een beetje? Nintendo is nu reeds andere samenstellingen aan het testen? Of gaat dat allemaal niet zo snel?

Als je nu een switch haalt, en je maakt een joycon open, zit er dan nu al meteen zo een vierkant sponsje bij je antenne? Of is dat anders opgelost? En heeft die joycon dan een ander type nummer? Of het hele switch apparaat wellicht?

Noem je dat dan een nieuwe revisie? Of moet er dan meer veranderd zijn?

Zomaar wat vragen, puur uit nieuwsgierigheid. Vind het leuk om dergelijk processen te volgen.

• Thomas
  • Niet online
Waarschijnlijk drukt er iets van onder op de behuizing waar die scheurtjes ontstaan. Toen hij gerepareerd, met een nieuwe achterkant, terugkwam zat er al een bobbeltje bij mij, een dag later 2 kleine scheurtjes. Lijkt niet bij elke Switch het geval te zijn. Maar goed, iets kleins dat blijkbaar constant druk uitoefent en het scheurt dus op een gegeven moment wel.

Het ziet er nu zo uit bij mij;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uqd1hDWVA5Xr1OtTXzs3bRPj/medium.jpg

(omdat je maar een klein deel van het beeld gefocust kunt krijgen met een macrolens zie je het kleinere scheurtje rechts van de goed zichtbare scheur niet, maar dit keer zijn het dus twee scheurtjes. De eerste keer was het een enkele, wat langere, rechte scheur).

Denk overigens ook dat het plastic niet al te buigzaam is. Op zich geen probleem want het hoort ook niet te buigen, maar wel problematisch dus. Op Reddit zag ik ook foto's langskomen waarbij er wat te veel druk op de kickstand gestaan heeft en er scheuren zijn ontstaan.

[ Voor 52% gewijzigd door Thomas op 23-04-2017 15:59 ]

• Sn0wblind
De plastic dat ze gebruiken is dan ook erg broos. Erg rare samenstelling, ook stickers en skins bijten door de coating heen.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Die kleine scheurtjes duiden misschien inderdaad op een 'probleempje' maar het staat het gebruik niet in de weg. Persoonlijk zou ik er met dat soort scheurtjes niet wakker van liggen. Heb die van mij nog is bekeken en heb er volgens mij geen. Laatst zag ik wel een filmpje hier voorbij komen die liet zien hoe sterk de switch is bij grof gebruik. Deze mensen gooiden met de switch, deden er allemaal trucjes mee om maar te kijken hoelang hij bleef doen. Dit zag er erg indrukwekkend uit. Ik snap dat het niet leuk is als er haarscheurtjes komen, maar we kunnen toch niet stellen dat de switch slecht materiaal heeft of niet stevig is?

• Sn0wblind
Teknix1982 schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:04:
Die kleine scheurtjes duiden misschien inderdaad op een 'probleempje' maar het staat het gebruik niet in de weg. Persoonlijk zou ik er met dat soort scheurtjes niet wakker van liggen. Heb die van mij nog is bekeken en heb er volgens mij geen. Laatst zag ik wel een filmpje hier voorbij komen die liet zien hoe sterk de switch is bij grof gebruik. Deze mensen gooiden met de switch, deden er allemaal trucjes mee om maar te kijken hoelang hij bleef doen. Dit zag er erg indrukwekkend uit. Ik snap dat het niet leuk is als er haarscheurtjes komen, maar we kunnen toch niet stellen dat de switch slecht materiaal heeft of niet stevig is?
Dat hij het blijft doen betekent niet opeens dat het duurzaam is. De buitenkant is in ieder geval niet degelijk. Daarnaast een 329euro apparaat behoort gewoon niet na enkele dagen scheurtjes te vertonen.

• Thomas
  • Niet online
Ik had liever een magnesiumlegering o.i.d. gezien maar echt problematisch is het niet nee, en op zich voelt hij heel stevig aan (idem voor de controllers). Maar goed, dit soort dingen kunnen dus wel gebeuren. Hij zit domweg zo strak in zijn vel (althans, in mijn geval) dat hij barst. Deze keer duurde het letterlijk één dag sinds ontvangst van de gerepareerde Switch (vervangen achterkant).

• Teknix1982
  • Niet online
Sn0wblind schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:14:
[...]

Dat hij het blijft doen betekent niet opeens dat het duurzaam is. De buitenkant is in ieder geval niet degelijk. Daarnaast een 329euro apparaat behoort gewoon niet na enkele dagen scheurtjes te vertonen.
In mijn beleving wel, hij blijft alleen niet in nieuwstaat. Laat ik voorop stellen dat ik het met je eens ben dat scheurtjes eigenlijk niet horen te gebeuren in een paar dagen. Maar ik bekijk het vanuit een optiek dat je een handheld console kunt hebben die ook voor kinderen bepaalde spellen biedt (die vaak wat onvoorzichtiger of onhandiger zijn) en daar ook prima goed voor blijft doen. Dus tenzij jij een andere definitie van duurzaam hanteerd dan ik, blijft het ding het goed doen waarvoor het bedoeld is. Gamen.

Er zijn ook genoeg laptops die scheurtjes krijgen bij de scharnieren (weliswaar niet binnen een paar dagen) maar die blijven ook prima functioneren. Die kosten wel meer dan 329 euro. Er zijn vast wel meer soorten producten te vinden die dergelijke minimale gebreken vertonen.
Thomas schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:19:
[...]

Ik had liever een magnesiumlegering o.i.d. gezien maar echt problematisch is het niet nee, en op zich voelt hij heel stevig aan (idem voor de controllers). Maar goed, dit soort dingen kunnen dus wel gebeuren. Hij zit domweg zo strak in zijn vel (althans, in mijn geval) dat hij barst. Deze keer duurde het letterlijk één dag sinds ontvangst van de gerepareerde Switch (vervangen achterkant).
Absoluut te snel, ben ik met je eens. Maar er zijn hier mensen die in mijn beleving suggereren dat nintendo slecht materiaal gebruikt heeft of zelfs een slechte release kent. Ik denk dat dat een beetje overtrokken is. Maar dat is mijn mening, ik vind een atennagate van apple destijds slechter, dat treft namelijk het primaire doel van het apparaat dan dit soort problemen.

• Thomas
  • Niet online
Teknix1982 schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:26:
[...]

In mijn beleving wel, hij blijft alleen niet in nieuwstaat. Laat ik voorop stellen dat ik het met je eens ben dat scheurtjes eigenlijk niet horen te gebeuren in een paar dagen. Maar ik bekijk het vanuit een optiek dat je een handheld console kunt hebben die ook voor kinderen bepaalde spellen biedt (die vaak wat onvoorzichtiger of onhandiger zijn) en daar ook prima goed voor blijft doen. Dus tenzij jij een andere definitie van duurzaam hanteerd dan ik, blijft het ding het goed doen waarvoor het bedoeld is. Gamen.

Er zijn ook genoeg laptops die scheurtjes krijgen bij de scharnieren (weliswaar niet binnen een paar dagen) maar die blijven ook prima functioneren. Die kosten wel meer dan 329 euro. Er zijn vast wel meer soorten producten te vinden die dergelijke minimale gebreken vertonen.

[...]

Absoluut te snel, ben ik met je eens. Maar er zijn hier mensen die in mijn beleving suggereren dat nintendo slecht materiaal gebruikt heeft of zelfs een slechte release kent. Ik denk dat dat een beetje overtrokken is. Maar dat is mijn mening, ik vind een atennagate van apple destijds slechter, dat treft namelijk het primaire doel van het apparaat dan dit soort problemen.
Ik vind het ook wel meevallen inderdaad. Er zijn wat problemen maar nog niks idioots als, ik noem maar wat, de RROD van de x360. Daarbij levert Nintendo tot nu toe prima service en uiteindelijk is zo'n scheurtje ook niet het einde van de wereld, al leidt het bij de meesten (op Reddit) tot een stuk behuizing dat afbreekt. Dan stuur ik hem liever, zeker omdat hij vorige week al is gerepareerd, terug.

• Teknix1982
  • Niet online
Thomas schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:36:
[...]

Ik vind het ook wel meevallen inderdaad. Er zijn wat problemen maar nog niks idioots als, ik noem maar wat, de RROD van de x360. Daarbij levert Nintendo tot nu toe prima service en uiteindelijk is zo'n scheurtje ook niet het einde van de wereld, al lijdt het bij de meesten (op Reddit) tot een stuk behuizing dat afbreekt. Dan stuur ik hem liever, zeker omdat hij vorige week al is gerepareerd, terug.
Dat begrijp ik wel. Ik wil geen apparaat met dode pixels, vind ik erg irritant. En als het gewoon garantie is ruil ik ook om. Ik vind een verschil erin zitten tussen gebruik maken van de mogelijkheden van garantie en beweren dat het apparaat niet duurzaam is of slecht materiaal gebruikt heeft. Waarschijniljk is er een productiefout geweest in een bepaalde oplage waar de schroeven te strak aangedraaid zijn? Of waar een constructiefoutje in zit waardoor de backplate sneller scheurt. Maar zonder cijfers vind ik persoonlijk dat we niet kunnen beweren dat het een slechte release is.

• Thomas
  • Niet online
Teknix1982 schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:43:
[...]

Dat begrijp ik wel. Ik wil geen apparaat met dode pixels, vind ik erg irritant. En als het gewoon garantie is ruil ik ook om. Ik vind een verschil erin zitten tussen gebruik maken van de mogelijkheden van garantie en beweren dat het apparaat niet duurzaam is of slecht materiaal gebruikt heeft. Waarschijniljk is er een productiefout geweest in een bepaalde oplage waar de schroeven te strak aangedraaid zijn? Of waar een constructiefoutje in zit waardoor de backplate sneller scheurt. Maar zonder cijfers vind ik persoonlijk dat we niet kunnen beweren dat het een slechte release is.
Nee, het is denk ik geen 'slechte' release (sowieso al niet qua verkoop), maar een hele goede release zou ik het ook niet willen noemen met de issues die er toch wel zijn, waarvan de disconnects van de linker JC waarschijnlijk de grootste is.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die kleine scheurtjes duiden misschien inderdaad op een 'probleempje' maar het staat het gebruik niet in de weg.
Behalve dat het drama begon met een gebruiker op Reddit die liet zien dat het scheurtje doortrekt totdat er een compleet stuk plastic van je apparaat af valt.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ten aanzien van de probleempjes die de switch heeft. Ik ben er totaal niet mee bezig. Als er iets kapot gaat stuur ik het ding naar Nintendo en zie ik het wel. Bij sommige hier heb ik het idee dat ze hem elke dag minutieus inspecteren en dat dit hun spelplezier volledig ruïneert.

Inspecteren die mensen elke dag hun kleding ook zo? Heb je toch ook vaak 300€ van aan :).

• Teknix1982
  • Niet online
NMe schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:49:
[...]

Behalve dat het drama begon met een gebruiker op Reddit die liet zien dat het scheurtje doortrekt totdat er een compleet stuk plastic van je apparaat af valt.
En dat is ook slecht, maar dat wil niet zeggen dat elk scheurtje zo eindigd. Ik heb die posts niet gezien hoor, maar wat weten we over zijn situatie? En hoeveel hebben dat zo extreem gehad?
giantgiantus schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:58:
Ten aanzien van de probleempjes die de switch heeft. Ik ben er totaal niet mee bezig. Als er iets kapot gaat stuur ik het ding naar Nintendo en zie ik het wel. Bij sommige hier heb ik het idee dat ze hem elke dag minutieus inspecteren en dat dit hun spelplezier volledig ruïneert.

Inspecteren die mensen elke dag hun kleding ook zo? Heb je toch ook vaak 300€ van aan :).
Zo sta ik er ook in. Nintendo heeft volgens mij een goede probleem afhandeling, dus zal allemaal wel loslopen. :)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Teknix1982 schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:01:
[...]

En dat is ook slecht, maar dat wil niet zeggen dat elk scheurtje zo eindigd. Ik heb die posts niet gezien hoor, maar wat weten we over zijn situatie? En hoeveel hebben dat zo extreem gehad?
Niet heel veel gok ik, domweg omdat na die eerste iedereen er veel meer op is gaan letten en bij het eerste scheurtje het ding opstuurt.
Zo sta ik er ook in. Nintendo heeft volgens mij een goede probleem afhandeling, dus zal allemaal wel loslopen. :)
Vraag dat aan @Rin, die al 3 (?) keer zijn Switch retour heeft gestuurd voor hetzelfde issue.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
NMe schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:03:
[...]

Niet heel veel gok ik, domweg omdat na die eerste iedereen er veel meer op is gaan letten en bij het eerste scheurtje het ding opstuurt.

[...]

Vraag dat aan @Rin, die al 3 (?) keer zijn Switch retour heeft gestuurd voor hetzelfde issue.
Als ik jou was zou ik het boeltje verkopen. Het lijkt je weinig gelukkig te maken (en je gezeur mij ook niet). Wat is je doel?

• Teknix1982
  • Niet online
NMe schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:03:
[...]

[...]

Wat suggereer je daarmee? Dat de afhandeling van Nintendo dus niet goed is omdat Rin toevallig misschien pech gehad heeft? Ik snap dat er tegenvallende situaties kunnen zijn, maar zonder daadwerkelijke aantallen is dit wel erg met gevoel praten. Heb je wel is gekeken naar een release van Apple? Hoeveel mensen dan op internet gaan klagen over allerlei mankementen? Na een paar maand hoor je er niets meer van. Of apple heeft ook allemaal slechte releases, of door het internet komt er sneller een vergrootglas te liggen op bepaalde situaties. Als je een apparaat hebt wat meer dan een miljoen keer verkocht is, en een foutmarge van 1 of 2%, is dit dan slecht of goed in jouw ogen?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

giantgiantus schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:08:
[...]

Als ik jou was zou ik het boeltje verkopen. Het lijkt je weinig gelukkig te maken (en je gezeur mij ook niet). Wat is je doel?
Allejezus, wat moet het makkelijk zijn om zo binair te denken. Ofwel het is geweldig, ofwel het is zo ruk dat je het beter kan verkopen.

• Thomas
  • Niet online
Teknix1982 schreef op zondag 23 april 2017 @ 17:09:
[...]

Wat suggereer je daarmee? Dat de afhandeling van Nintendo dus niet goed is omdat Rin toevallig misschien pech gehad heeft? Ik snap dat er tegenvallende situaties kunnen zijn, maar zonder daadwerkelijke aantallen is dit wel erg met gevoel praten. Heb je wel is gekeken naar een release van Apple? Hoeveel mensen dan op internet gaan klagen over allerlei mankementen? Na een paar maand hoor je er niets meer van. Of apple heeft ook allemaal slechte releases, of door het internet komt er sneller een vergrootglas te liggen op bepaalde situaties. Als je een apparaat hebt wat meer dan een miljoen keer verkocht is, en een foutmarge van 1 of 2%, is dit dan slecht of goed in jouw ogen?
Met een foutmarge van 1 of 2% zit je vrij hoog. De service is voor mij tot nu toe wel prima geweest, al had ik natuurlijk liever gehad dat ze de vorige keer het probleem definitief hadden opgelost.

• RayNbow

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik weet dat dit soort dingen ook onder de algemene ervaringen vallen, maar kunnen jullie niet het specifieke klachtentopic voor deze discussie gebruiken? Ik volg de discussie met interesse, maar volgens mij past hij beter in het andere topic.

Ik heb zelf wel interesse in Mario Kart 8 Deluxe en Puyo Puyo Tetris. Is het de verwachting dat de prijzen die bol.com nu hanteert voorafgaand aan de release, ook de prijzen daarna zullen zijn?

Denk overigens wel dat ik voor tastbare releases op memory cards ga. Nadeel is het wisselen, maar voordeel toch wel de prijs en de doorverkoop.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Thomas
  • Niet online
MK8D zal Nintendo kennende niet sterk in prijs dalen.

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bedoelde meer of bol.com voorafgaand aan de release gemiddeld veel in prijs verschilt met direct na de release.

• Thomas
  • Niet online
Jorgen schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:48:
Bedoelde meer of bol.com voorafgaand aan de release gemiddeld veel in prijs verschilt met direct na de release.
Nee, lijkt me niet. Waarschijnlijk blijft de game tussen de 50-60 euro hangen.

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Thomas Ik begrijp je hele zin, behalve "fame"...

• JoeyPrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-07 14:07
Jorgen schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:56:
@Thomas Ik begrijp je hele zin, behalve "fame"...
Game.

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Haha! Die was zo overduidelijk, dat ik hem gewoon niet zag! ;)

• Sn0wblind
Teknix1982 schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:26:
[...]

[...]

Naar mijn mening lijkt het erop dat ze gewoon heel gaar plastic hebben gebruikt. Misschien goed tegen val partijen etc. Maar met bepaalde warmte ontwikkelingen binnen in de switch in combinatie met de schoefgaten/heatshield die erachter zit niet. Als er ook maar iets af wijkt van de marges dan lijkt het dus meteen te barsten en dan heb ik maar met een selectief aantal producten meegemaakt. Die er destijds ook op afgerekend zijn. De Witte Apple Macbook had een soort gelijk probleem bijvoorbeeld of de Apple G4 cube die ook barsten begon te ontwikkelingen zonder enige reden. Je kan het zo brengen alsof het functioneren inderdaad niet in de weg zit maar in het geval van de Switch worden die barstjes groter en het uitstekende plastic is erg scherp overigens. Dat is iets wat zeker niet kind vriendelijk is. Hopenlijk is het alleen de eerste paar batches en dan een klein percentage anders zie ik het wel problematisch voor Nintendo worden. Iets wat ik niet hoop natuurlijk. Hoop dan wel dat Nintendo de problemen van de users die het wel hebben netjes oplopen. Dat is iets wat bij mij tot nu toe wel gedaan is, maar het lijkt geen definitieve oplossing te zijn.

Hopenlijk komen de spareparts op de markt buiten Nintendo snel terecht. Als nintendo het dan niet oplost kan ik het misschien zelf als de garantie geweigerd wordt. Maar to tnu toe hebben ze het netjes opgepakt nog. Is in Amerika helaas wel anders.

• Thomas
  • Niet online
Ik geloof dat de rechten/wetten betreft garantie e.d. hier ook wat gunstiger zijn voor de consument dan in de VS.

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 14:01

Willybubba

Nut up or shut up.

* Willybubba meldt zich als nieuwe Switch bezitter :)

Mooi apparaat, blij met de aankoop, en vooral met Zelda. Wat een meesterlijke editie weer zeg. Heel anders maar toch heel Zelda. Super verslavend ook, zeker nu het zo snel is om even op te pakken. Crack in gamevorm.

Verder aangeschaft: Wonder Boy. Erg mooi, maar erg '90s qua controls en zo. Wel leuk. Mario Kart is onderweg, ook al had ik die al inclusief alle DLC op de WiiU. Puyo Puyo Tetris heel ff de demo gedaan, komt er ook nog wel een keer.

Enige dingetje tot nog toe is dat de Switch in Sleep mode, gedocked, af en toe mijn TV doet Switch-en naar de HDMI input van de Switch, ook als ik wat anders aan het doen ben. Heb begrepen dat dat een bugje is in of TV of Switch dus dat zal tezijnertijd wel gepatched worden.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

Willybubba schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:50:
Enige dingetje tot nog toe is dat de Switch in Sleep mode, gedocked, af en toe mijn TV doet Switch-en naar de HDMI input van de Switch, ook als ik wat anders aan het doen ben. Heb begrepen dat dat een bugje is in of TV of Switch dus dat zal tezijnertijd wel gepatched worden.
Dat is geen bug, dat is een feature waarmee de Switch aangeeft dat je te lang niet op je Switch gespeeld hebt.

:+

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11 14:42
Heeft iemand dit al gelezen?

RAINWAY announced: Third party eShop app for streaming PC games to your Switch

Er wordt redelijk skeptisch op gereageerd, maar het zou wel tof zijn if true.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 20:38
Willybubba schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:50:
* Willybubba meldt zich als nieuwe Switch bezitter :)

[...]
Dit is een bug in jouw TV, Samsung? Ik heb een Panasonic en Onkyo receiver en die combinatie werkt prima met de betreffende feature.
Je kunt die optie overigens wel uitzetten in de switch; bij Settings, TV Settings, Match TV Power State.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:30
Ik zit nu te twijfelen over wonderboy. Wil iig I am Tetsuna nog een keer hebben, waarschijnlijk na zelda uitgespeeld te hebben.
Mario kart weet ik nog niet. Heb natuurlijk de WiiU versie al en speel het op een gegeven moment niet zoveel meer.
Splatoon wil mijn vrouw, maar had er minder feeling mee dan deel 1.
Mario odyssey komt er zeker.

• RayNbow
* RayNbow is in het weekend aan I am Setsuna begonnen...

...moet snel even een plek vinden waar ik antidotes kan kopen, want ze raken op. :p

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 21:37
Chippu schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:19:
Heeft iemand dit al gelezen?

RAINWAY announced: Third party eShop app for streaming PC games to your Switch

Er wordt redelijk skeptisch op gereageerd, maar het zou wel tof zijn if true.
Jep gelezen, denk dat het wel waar is. De developer heeft al eerder software uitgebracht op steam, borderless gaming (ofzo).

En aangezien iedereen apps/games kan maken voor de switch :)
Het is alleen de vraag of nintendo dit wel gaat toelaten.

(FFXIV via switch, cugh! _/-\o_ )

• JackAvery
  • Laatst online: 19:31
Zijn er hier mensen die de Switch bekabeld aan het internet hebben met de originele Wii ethernet adapter? Kan die nogal goedkoop tweedehands krijgen maar vraag me af welke snelheden deze levert.

@Rainway: eerst zien dan geloven...

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 14:22
Abom schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:26:
[...]

Dit is een bug in jouw TV, Samsung? Ik heb een Panasonic en Onkyo receiver en die combinatie werkt prima met de betreffende feature.
Je kunt die optie overigens wel uitzetten in de switch; bij Settings, TV Settings, Match TV Power State.
Het is een Switch bug, meerdere merken TV's hebben er ook last mee. Die setting helpt niet overigens :)

https://en-americas-suppo...ung-smarttv/session/false

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• RayNbow
JackAvery schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:54:
Zijn er hier mensen die de Switch bekabeld aan het internet hebben met de originele Wii ethernet adapter? Kan die nogal goedkoop tweedehands krijgen maar vraag me af welke snelheden deze levert.
Ja, ik had die adapter op m'n Wii U zitten en heb 'm begin maart overgezet op m'n Switch dock. Ik kan echter niets zeggen over de snelheid.

(Zonder browser zou ik ook niet zo snel weten hoe ik een snelheidstest kan doen.)

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:18:
[...]

Dat is geen bug, dat is een feature waarmee de Switch aangeeft dat je te lang niet op je Switch gespeeld hebt.

:+
LOL. Mijn persoonlijke fairy.

"HEY LISTEN!"

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• JackAvery
RayNbow schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:57:
[...]

Ja, ik had die adapter op m'n Wii U zitten en heb 'm begin maart overgezet op m'n Switch dock. Ik kan echter niets zeggen over de snelheid.

(Zonder browser zou ik ook niet zo snel weten hoe ik een snelheidstest kan doen.)
Je kan kijken bij Settings -> Internet -> Test connection, dan doet ie een speedtest :) Much appreciated!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 10:36
Willybubba schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:00:
[...]

LOL. Mijn persoonlijke fairy.

"HEY LISTEN!"
Ja een behoorlijk irritante feature. Ik denk dat het een wakeup van de Switch is om wat stuff online te doen maar hij zet daarmee ook de HDMI aan wat niet zo moeten en wat er dus voor zorgt dat je TV zegt dat je Switch aan staat.

Mijn LG geeft er ook steeds een melding voor. Soms best vaak binnen een paar minuten en soms een uur of zo helemaal niet.

Hopelijk word dat nog gefixed, want anders ga ik de HDMI uit trekken als hij in de dock zit te laden.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:04
De TV hoort niet te schakelen als er toevallig signaal op een HDMI-ingang staat, dat moet alleen als hij daar een specifiek commando voor krijgt via CEC. Dan lijkt me dit toch eerder een fout van de TV.

Overigens werkt CEC om een of andere reden niet in stand-by op de switch, ik kan met mijn TV de switch niet inschakelen door deze in het ingangen-menu te selecteren, dat werkt wel bij de PS3.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

hcQd schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:34:
Overigens werkt CEC om een of andere reden niet in stand-by op de switch, ik kan met mijn TV de switch niet inschakelen door deze in het ingangen-menu te selecteren, dat werkt wel bij de PS3.
Waarom zou je dat willen? Je hebt toch een controller nodig immers. Even de home knop van de controller ingedrukt houden en de Switch springt aan en zet dan je tv aan op de juiste HDMI ingang :)

• LOTG
Mijn TV schakelt ook niet, maar ik krijg wel continue meldingen dat de Switch beschikbaar is. Ik heb CEC trouwens uit gezet op de Switch omdat het niets lijkt te doen.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CEC werkt op mijn Samsung-TV op zich prima. Ik heb die "match power state"-setting daarom ook gewoon aan laten staan, is best praktisch. Alleen krijg ik als ik ophou met spelen en gewoon weer TV wil gaan kijken vaak een popup dat de Switch niet gevonden kan worden, moet ik op OK drukken en het menu sluiten. Stiekem ook best irritant, maar goed.

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-11 15:36
heb zelf ook een samsung tv, switch zit er direct op aangesloten met alle opties met standaardwaarden ingesteld. werk prima, tv gaat aan als ik de switch aan doe en switch gaat uit als ik de tv uit doe !

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

Laat maar .. moest de switch even helemaal uitzetten .. werkt weer :)

-------------
Wou gisteren een systeem update doen maar telkens kan de Switch niet connecten. Zeurt telkens over dat de verbindingtest mislukt en de DNS niet kan resolven.

Ik dacht eerst dat aan mijn thuis connectie lag, maar op werk krijg ik het zelfde.

Lukt trouwens ook niet om op de eshop te komen

Hebben jullie hier ook last van?

[ Voor 19% gewijzigd door thalyric op 24-04-2017 13:28 . Reden: Werkt weer ]

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Nee connecten met WiFi ging probleemloos bij mij.

O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Willybubba op 24-04-2017 13:29 ]

• LOTG
@thalyric Ik had exact het zelfde probleem. Heel vaag. Ik dacht eerst dat die prul van Ziggo weer eens issues had maar Netflix deed het nog en mijn thermostaat zeurde ook niet. Na een reboot deed hij het inderdaad wel.

Verwijderd

Gamemania heeft een inruilactie voor MarioKart 8 Deluxe. Als je de Wii U versie inruilt krijg je MK8D voor €39,98.

https://www.gamemania.nl/info/inruilactiemariokart8deluxe

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2017 15:26 ]

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
GameMania heeft wel eens leuke inruilacties, maar dit is er zeker niet 1 van. Je zou MK8D voor zo'n 55 euro moeten kunnen scoren, dus je krijgt 15 terug voor je Wii U versie.

Als je ooit je Wii U wilt verkopen dan zou ik aanraden om dit spel erbij te houden ;)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:04
BlackMage schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:33:
Je zou MK8D voor zo'n 55 euro moeten kunnen scoren
€50 zelfs bij amazon.(fr,es). Jammer dat de downloadcode €60 is, want dit is typisch een spel om zo even tussendoor te spelen, en dan is digitaal wel makkelijker.

Verwijderd

Ik vind het een nette actie. Het is 20 euro minder dan de eShop / adviesprijs. En MK8 heb ik 2x (disc en download) dus ik kan nog altijd de Wii U game blijven spelen.

En de Wii U ga ik niet verkopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2017 17:26 ]

• RayNbow
JackAvery schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:00:
[...]

Je kan kijken bij Settings -> Internet -> Test connection, dan doet ie een speedtest :) Much appreciated!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sI5LFHFQvNI5ondur5nz1BVs/full.png
vs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UZUzy5hdozTRXzHuR9VHzzIn/full.png

Edit: Deze adapter heb ik trouwens: Wii U LAN Adapter

[ Voor 14% gewijzigd door RayNbow op 24-04-2017 18:24 ]

• Max|Burn
  • Laatst online: 19-11 21:31

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik ga Donderdag 3 weken op vakantie. Heb min of meer met tegenzin MK8D Digital gekocht voor 55 Euro. Ik wil hem graag kunnen spelen op vakantie..zonder vakantie had ik misschien wel tot volgend jaar gewacht. Ik heb de game al op WiiU dus vind 55 EUR eigenlijk erg veel. 39,95 maximaal had beter geweest. (En voor een WiiU owner 34,95?).

Hebben andere WiiU MK8 owners ook zo'n dubbel gevoel ? Ik heb ergens het gevoel dat ik BigN nu beloon terwijl ze toch een kleine handreiking hadden moeten doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Max|Burn op 24-04-2017 20:19 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

@Max|Burn Je denkt toch niet dat Nintendo ver onder de 59,98 euro prijs zou gaan zitten? MarioKart is één van hun grootste IPs. Lager dan een volleidge gameprijs is gewoon niet verstandig.

Zie het zo.
MarioKart 8D voor 100% van de nieuwgame prijs heeft een attach rate van 85%. (geloof me, dit is een lage inzet gezien LoZ Breath of the Wild een attachrate van 100+% heeft)

Als ze het spel 33% goedkoper maken (40 euro) hebben ze eet attachrate van misschien 90-95%, dat is maar 5-10% meer maar van al die 90-95% verdienen ze maar 66% van wat ze normaal zouden verdienen.

Gezien ze de Switch ong. 2.5 miljoen keer verkocht hebben in maart heb je het hier over miljoenen euro's die ze mis zouden lopen. Snap je nu waarom ze deze game op 60 euro uitbrengen?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2017 20:30 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:21:
@Max|Burn Je denkt toch niet dat Nintendo ver onder de 59,98 euro prijs zou gaan zitten? MarioKart is één van hun grootste IPs. Lager dan een volleidge gameprijs is gewoon niet verstandig.
Tegelijkertijd hebben ze hun winst ook op de Wii U al gemaakt. Zelfs als je beargumenteert dat die winst tegenviel door de slechte verkoopcijfers van de Wii U zouden ze op zijn minst een handreiking kunnen doen naar de mensen die de Wii U-game hebben geactiveerd door ze korting of eShop-tegoed te geven na het activeren van de Switch-versie. Het is hebberig dat ze dat niet gedaan hebben, IMO.

En nee, ik heb geen Wii U dus het gaat mij niet aan verder. ;)

Verwijderd

Oké, hoe moet je dan bewijzen dat je MarioKart 8 op de Wii U nog steeds in bezit hebt? Je kan het spel fysiek gekocht hebben, dan is er letterlijk geen manier om dit zeker te weten. En alleen de downloaders een korting te geven is gewoon een extreem slechte stap.

Opzich zouden ze het zo kunnen doen als bij de gamemania en verkopers vragen om Wii U versies in te nemen tegen een korting, maar zo maak je het voor de retailers alleen maar moeilijker. Wat Gamemania doet is vrijwillig. En daarom alleen al vind ik het een nette actie van ze.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2017 20:59 ]

• Max|Burn
  • Laatst online: 19-11 21:31

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Op andere consoles kon je toch vaak voor een tientje de game meenemen naar de volgende console hoor.. :)
Had dat liever gehad.. En dan 10-20 max extra om battle mode te unlocken.

Op de WiiU heb ik ook de eshop versie en dat staat ook gewoon netjes in mijn Nintendo Account profiel. Daar staat straks MK8 dus 2x in. Het is dat ik 1. Op vakantie ga 2. De game gewoon erg goed is en 3. Al mijn kennissen met een Switch met me willen Mariokarten..dus sociaal gedwongen. (En die hebben geen WiiU :S).

Vind 50+ alsnog schandalig. (ook al heb ik het nu weer betaald..zo dubbel 8)7 )

[ Voor 56% gewijzigd door Max|Burn op 24-04-2017 21:05 ]

ma ma ma ma ma macron one

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-11 03:32

Turfschipper

Hup NAC

Nou, ik heb nu niet eens geld voor de switch, laat staan games er bij. Ga hem uiteindelijk wel halen, en dan zal elke game toch echt ff zeer doen hoor. Blijft veel geld voor mij.

Echter... ik vind 60 euro voor een game die je maanden, misschien wel jaren kan en gaat spelen helemaal niet te veel. Moet je eens kijken wat je daar tegenwoordig allemaal voor kan doen... precies, heel weinig.

Avondje stappen, bioscoopje x 2, concertkaartje moet je nog bijleggen...

Het valt allemaal wel mee hoor, hoe we 'uitgezogen' worden. Je moet gewoon uit kijken dat je je zelf niet in de vingers snijdt met bv uit de hand gelopen micro transacties of fut kaarten ed. Dan kan je voor een faire prijs voldoende top games spelen.

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:39

Jer0entjeh88

display: grid;

Heb de Switch nu 2 dagen volop in gebruik en moet zeggen dat ik toch wel impressed ben. Vooral Zelda is erg geliefd.

Enige smetje is dat ik een dode pixel links boven in het scherm heb. Niet heel opvallend maar hij zit er wel. Meer mensen last van een dode pixel?

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Verwijderd

@Max|Burn
In het begin had ik Tomb Raider op de PS4 gekocht, die was gewoon volledige prijs gezien ik Tomb Raider ook op mijn PS3 gekocht had. Ook bij The Last of Us krijg je geen korting. En zo zijn er nog vele andere games. En wat je bij deze games ALLEMAAL opvalt is dat het allemaal AAA games zijn.

Natuurlijk zorgen bv indie studio's voor een makkelijke / goedkope upgrade, voor hun is het alleen naamsbekendheid wat ze zo winnen.

Nintendo heeft nou eenmaal de keuze moeten maken om geen Wii U of 3DS games op de Switch te ondersteunen. En daarmee breken ze met de voorgangers. En daardoor is het nou eenmaal zo dat je games opnieuw moet kopen. Iets wat de XBOX ONE en PS4 ook hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2017 22:51 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:56:
Oké, hoe moet je dan bewijzen dat je MarioKart 8 op de Wii U nog steeds in bezit hebt?
Nintendo heeft al sinds jaar en dag een puntenprogramma waar je sterren (en tegenwoordig munten) krijgt als je je hardware en games activeert. Zou hooguit lullig zijn geweest voor iemand die een reeds geactiveerde game tweedehands koopt maar dat lijkt me fair enough.

Zo moeilijk is het allemaal niet. 40-50 euro was een eerlijker prijspeil geweest voor een oude game en zelfs als ze inderdaad per se die 60 euro aan willen houden was een korting voor Wii U-spelers makkelijk zat en niet meer dan eerlijk geweest. Ik vind het een jammerlijk slechte instelling van Nintendo, beetje hetzelfde als dat je straks de VC-games die je elke maand bij het online abonnement krijgt na die maand niet mag houden, of het feit dat ze onderhand evenveel geld wilden zien voor 1-2-Switch als voor BotW alsof die ook maar enigszins vergelijkbaar zijn in speelgenot. :P

• neejij
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-10 19:39
Jer0entjeh88 schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:24:
Heb de Switch nu 2 dagen volop in gebruik en moet zeggen dat ik toch wel impressed ben. Vooral Zelda is erg geliefd.

Enige smetje is dat ik een dode pixel links boven in het scherm heb. Niet heel opvallend maar hij zit er wel. Meer mensen last van een dode pixel?
Ik had een felgroene vaste pixel precies in het midden van mijn scherm. Ik heb die van mij opgestuurd en een vervangende Switch gehad met meerdere kleine problemen. Dus als hij verder goed is en je kan leven met één dode pixel zou ik hem houden.

Verwijderd

Mario Kart 8 remake op de Switch, afgeleid van de Wii U.
Zelda is ook verkrijgbaar op de Wii U.

Waar is Nintendo mee bezig?

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:36
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 00:01:
Mario Kart 8 remake op de Switch, afgeleid van de Wii U.
Zelda is ook verkrijgbaar op de Wii U.

Waar is Nintendo mee bezig?
Met geld verdienen en dat gaat ze goed af. Altijd nog minder "remasters" dan op mijn PS4 dus ik zie het probleem niet zo. Het is ook niet alsof de halve wereld een Wii U heeft staan en het vult de gaten in releases lekker die elke console heeft bij launch. En het mooiste komt nog ...je hoeft niks te kopen he :+

• JackAvery
RayNbow schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:21:
[...]

Edit: Deze adapter heb ik trouwens: Wii U LAN Adapter
Bedankt! Het wordt dus een tweedehands Wii adapter voor €3~4 hier, dit lijkt meer dan voldoende voor mijn 60mbps lijn. Interessant alternatief is trouwens deze adapter van Ugreen, die gigabit snelheden ondersteunt en de helft van de Hori adapter kost.

Wat de discussie over de prijs van MK8 betreft: het zou mooi geweest zijn als Nintendo hier een korting gegeven zou hebben, maar het is duidelijk niet 'nodig' noch gewenst vanuit Nintendo's perspectief gezien het aantal mensen dat MK8 lijkt te preorderen voor €60. Geen reden voor hen om wat extra winst te laten schieten dus. Er zijn natuurlijk ook genoeg precedenten van andere remasters - op alle platforms - die aan full price verkocht worden.

Aan de mensen die €60 voor een fysieke versie betalen, zou ik trouwens aanraden om wat beter te zoeken.. Het is vrij makkelijk de game voor €50 te vinden, zoals ook hierboven al aangehaald.
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:56:
Wat Gamemania doet is vrijwillig. En daarom alleen al vind ik het een nette actie van ze.
Game Mania doet dit alles behalve vrijwillig, of uit de goedheid van hun hart. Hun verdienmodel is gebaseerd op tweedehands games aan erg hoge marges doorverkopen. Hoewel je kan argumenteren dat deze tweedehands exemplaren voor een 'dode' console minder goed gaan doorverkopen, is het voor Game Mania vooral belangrijk dat mensen fysiek de winkel binnenstappen zodat de klant verleid kan worden tot andere aankopen. Een bonus is dat Nintendo games hun waarde ook tweedehands meer behouden, en de WiiU exemplaren die wel verkocht raken, dus aan een vrij hoge prijs nog verkocht kunnen worden. Omdat GM weet dat er een groot publiek voor Mario Kart is, is dit gewoon een uitgelezen kans voor ze om meer omzet te creëren.

Dat gezegd zijnde, als je je WiiU exemplaar wilt verkopen, ga je er vrij zeker meer voor krijgen als je die zelf verkoopt. Meer moeite, natuurlijk.

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Wat een gezeur om Mario Kart 8 Deluxe, heb je het spel al op de WiiU dan hoef je het niet te kopen voor de Switch. Je hebt zelfs gratis online op de WiiU en hoe vaak speel je het spel nu nog op de WiiU eigenlijk? Wil je het spel wel graag op de Switch, dan kan je de WiiU versie gewoon op marktplaats verkopen. Heb voor mijn versie nog 25 euro gekregen.

Ben trouwens benieuwd of er nog DLC packs komen voor Mario Kart 8 Deluxe (voor 20 euro uiteraard). Kan nog easy money zijn voor Nintendo om wat cups toe te voegen en een paar veel gevraagde karakters.

Maar niks moet vergeet dat niet, ben zelf wel benieuwd naar andere 'ports' van de WiiU, als Mario Kart goed verkoopt op de WiiU zie ik wel een Smash Brothers port verschijnen binnen een paar maanden (aankondiging op E3).

[ Voor 15% gewijzigd door Bisamrat op 25-04-2017 06:50 ]

Verwijderd

JackAvery schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 03:43:
[...]

Game Mania doet dit alles behalve vrijwillig, of uit de goedheid van hun hart. Hun verdienmodel is gebaseerd op tweedehands games aan erg hoge marges doorverkopen. [..]
Met vrijwillig bedoel ik: niet door afspraken met Nintendo. Misschien had ik "uit zichzelf" moeten schrijven :) En daarbij bieden ze het niet bij alle games aan. En natuurlijk is het het doel van een winkel dat ze spullen verkopen. 8)7 Ze moeten natuurlijk ook nog eens winst maken (voor een hogere prijs verkopen dan dat ze inkopen, surprise surprise elke winkel doet dat!) anders blijft er niks van gamemania over. Ik vind het wel fijn dat er nog één winkel is die niet Blokker of MediaMarkt is.

En ja je kan het ook zelf verkopen, dat weet ik en ik heb al vaker aangegeven dat ik geen zin heb om 1-3 uur aan extra moeite te besteden (tijd=geld) voor max 1-5 euro extra als ik gewoon naar de Gamemania kan gaan en daar direct 20 euro voor de oude game terug krijg.

Maar het lijkt wel of half Tweakers anti-GameMania is. En dat vind ik gewoon niet eerlijk. Het is een goede winkel, met goed personeel die altijd (wel bereid is / kennis heeft om) je vragen goed te beantwoorden (itt. winkels als MediaMarkt).

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2017 07:42 ]

• JackAvery
Misschien werkt GM in Nederland anders dan in België, maar in België kan je altijd je games/consoles aan GM verkopen voor krediet in de winkel (tot de Wii/PS2 generatie). Ik zie dus niet wat hier speciaal aan is. Voor Mario Kart geven ze misschien een bonus, maar voor mij is GM meestal de winkel die je games voor <€10 koopt, en dan voor €40+ in de winkel zet. Daar pas ik toch voor.

Anyway, dit is niet bepaald on topic, dus dit is het laatste wat ik erover ga zeggen :)

In ander nieuws: het leek even alsof een fysieke editie van Axiom Verge was aangekondigd, maar mensen hebben blijkbaar iets te vroeg gejuicht... helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 25-04-2017 07:43 ]

Verwijderd

@JackAvery De laatste keer haalde ik een minimum van 12 euro per game voor mijn oude spellen bij de GM. En MarioKart 8 (Wii U) verkopen ze used voor 40 euro, wat 2x zoveel is als 20 euro. Waar ze ook weer BTW van moeten afdragen (houd je 33 euro over).

• RayNbow
Max|Burn schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:17:
Heb min of meer met tegenzin MK8D Digital gekocht voor 55 Euro. Ik wil hem graag kunnen spelen op vakantie..zonder vakantie had ik misschien wel tot volgend jaar gewacht. Ik heb de game al op WiiU dus vind 55 EUR eigenlijk erg veel. 39,95 maximaal had beter geweest. (En voor een WiiU owner 34,95?).
NMe schreef op maandag 24 april 2017 @ 23:02:
Zo moeilijk is het allemaal niet. 40-50 euro was een eerlijker prijspeil geweest voor een oude game
* RayNbow kijkt naar pricewatch: Mario Kart 8, Wii U...

Het oude spel is nog steeds boven de 50 piek, waarom zouden ze het nieuwe spel (met een hogere resolutie, hogere framerate en meer content) gaan aanbieden voor een lagere prijs?

Splatoon 2 Lore Update: Squid Sister Stories (Look What You Did Marie Fans!)

Alternatieve skins voor ARMS personages onthuld.

[ Voor 10% gewijzigd door RayNbow op 25-04-2017 08:35 ]

• DeTimVanW
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-03-2021
Toch hoop ik dat er ergens een winkeltje is dat Mario Kart 8 en Puyo Puyo Tetris voor verkoopt.

Iemand al iets gezien/gehoord?

• Bierautomaat
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-08 18:38
JackAvery schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 03:43:
[...]

Bedankt! Het wordt dus een tweedehands Wii adapter voor €3~4 hier, dit lijkt meer dan voldoende voor mijn 60mbps lijn. Interessant alternatief is trouwens deze adapter van Ugreen, die gigabit snelheden ondersteunt en de helft van de Hori adapter kost.
Gewoon even ter bevestiging dat die ugreen adapter doet wat ie moet. Ik heb deze zelf via aliexpress gekocht voor 8€, van de officiele ugreen shop daar.

Iemand een idee of je MK8 digitaal goedkoper vindt dan op de eshop? Ik vind de cartridge versie voor 50€, maar zou deze toch graag digitaal hebben. Kwestie van op elk moment een potje multiplayer te kunnen spelen.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RayNbow schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:30:
* RayNbow kijkt naar pricewatch: Mario Kart 8, Wii U...

Het oude spel is nog steeds boven de 50 piek, waarom zouden ze het nieuwe spel (met een hogere resolutie, hogere framerate en meer content) gaan aanbieden voor een lagere prijs?
Omdat er geen reden is waarom ze een previous gen-game niet in prijs zouden verlagen? Maar dat is sowieso aan de retailers om te besluiten, niet aan Nintendo.

• Ampix
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11 18:00
Bierautomaat schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:26:
[...]

Gewoon even ter bevestiging dat die ugreen adapter doet wat ie moet. Ik heb deze zelf via aliexpress gekocht voor 8€, van de officiele ugreen shop daar.

Iemand een idee of je MK8 digitaal goedkoper vindt dan op de eshop? Ik vind de cartridge versie voor 50€, maar zou deze toch graag digitaal hebben. Kwestie van op elk moment een potje multiplayer te kunnen spelen.
Ik heb een extra switch account gemaakt die op de US eshop zit. Ik koop dan kredietkaarten via pcgamesupply.com, en daarmee koop ik games in de US eshop. Voor MK8D betaal ik dan ongeveer 55 euro.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:27

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 07:08:
[...]
Maar het lijkt wel of half Tweakers anti-GameMania is. En dat vind ik gewoon niet eerlijk. Het is een goede winkel, met goed personeel die altijd (wel bereid is / kennis heeft om) je vragen goed te beantwoorden (itt. winkels als MediaMarkt).
Dat niet alleen. Ik heb van de week Killer Instinct voor de Xbox One tweedehands opgehaald, ze zijn nooit beroerd om een praatje te maken. Het was een favoriet van die jongen daar en begon uitvoerig te vertellen dat hij echt genoten had van het spel en hij zeker wist dat ik dat ook zou genieten.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• BlackMage
Ik ben anti-Game Mania. Maar dat heeft 1 grote reden: hun prijzen. Adviesprijs vragen voor games is een big no-no. Het scheelt misschien maar een paar euro, maar gaat om het idee. Het feit dat ze niet versturen en dat hun site waardeloos is wat betreft voorraad informatie in winkels draagt ook bij, maar is voor mij niet doorslaggevend.

Maar heb niks tegen de winkels zelf. Personeel is aardig en behulpzaam (soms te, als je staat te wachten om iets af te rekenen is het niet leuk als ze iemand met een oude gamecube aan het helpen zijn :P), winkels zijn leuk ingericht, aanbod qua games en merchandise is ook goed.

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:52
BlackMage schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:04:
Ik ben anti-Game Mania. Maar dat heeft 1 grote reden: hun prijzen. Adviesprijs vragen voor games is een big no-no.
Hoe denk je anders dat ze in staat zijn die leuk ingerichte winkels met vriendelijk personeel te onderhouden?

Maar als je liever bij een online shop of een MM koopt gewoon doen. Alleen niet zeuren dat er op termijn niets meer te kiezen valt.

• BlackMage
bzzzt schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:08:
[...]

Hoe denk je anders dat ze in staat zijn die leuk ingerichte winkels met vriendelijk personeel te onderhouden?

Maar als je liever bij een online shop of een MM koopt gewoon doen. Alleen niet zeuren dat er op termijn niets meer te kiezen valt.
Je hebt ook Nedgame, daar zitten ze altijd net een paar euro onder adviesprijs, hebben wel een webshop en hebben ook leuke winkels. (Al moet ik toegeven dat de winkel van GM er leuker uit ziet)
Pagina: 1 ... 37 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!