Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 126 Laatste
Acties:
  • 615.746 views

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 10:36
Ik heb op zich ook niets tegen GameMania, ze zijn inderdaad wat aan de dure kant maar de winkels zijn leuk om heen te gaan.

Waar ik wel pertinent tegen ben is hun used games beleid. Het verschil in prijs vind ik gewoon te groot. En dan bedoel ik niet ten opzichte van nieuwe games want dan vind ik het eigenlijk erg klein.

Kijk nu naar de MK8D "actie". Je krijgt 20 euro korting op de advies prijs, ok 20 euro is leuk.
Maar dan kijk je naar de kosten voor MK8 2e hands: 40 euro.
Dat is dus 200% op de inkoop prijs.

Dat vind ik een beetje oplichting.
Goed, je weet dit van te voren maar toch.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

LOTG schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:14:
Het kan geen oplichting zijn als je vooraf weet wat er gebeurt. ;)

Daarnaast vergeet je voor het gemak even dat ze een risico lopen. Ze kunnen die tweedehands game wel kopen maar welke garantie hebben ze dat die ook weer verkocht wordt? Zeker voor de Wii U.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Ik heb op zich ook niets tegen GameMania, ze zijn inderdaad wat aan de dure kant maar de winkels zijn leuk om heen te gaan.

Waar ik wel pertinent tegen ben is hun used games beleid. Het verschil in prijs vind ik gewoon te groot. En dan bedoel ik niet ten opzichte van nieuwe games want dan vind ik het eigenlijk erg klein.

Kijk nu naar de MK8D "actie". Je krijgt 20 euro korting op de advies prijs, ok 20 euro is leuk.

Je moet rekenen dat ze het "wit" verkopen. Dus ze moeten btw over het verkoopbedrag betalen maar kunnen dat niet aftrekken van de inkoop. En die persoon die MK8 aanbiedt op Marktplaats voor 40 raakt hem daar vast niet voor kwijt. En daar komt nog bij dat GameMania elk spel van je koopt, ongeacht of er vraag naar is. Dat is inderdaad een risico wat ze lopen.

Voor hun is het simpel, zolang ze het maar als goedkoper alternatief voor de nieuwe versie kunnen neerzetten zullen genoeg klanten graag die 10 euro (of whatever) verschil in de zak steken. En omdat de winst daarop hoger is, is dat ook voor GM een goede deal.

• LOTG
@NMe Daarom zeg ik ook je weet het van te voren. En dat risico ligt natuurlijk ook voor een groot deel bij de erg hoge verkoop prijs voor een 2e hands WiiU spel.

Ik denk dat ze zeer goed kunnen inschatten hoe snel ze een spel verkopen voor de WiiU, ze hebben immers een complete historie van hoeveel van welk spel ze verkochten in welke periode.

Ik denk dat het risico voor GM vrij laag is. De marge is zo hoog dat ze in het ergste geval ze nog met wat andere acties kwijt kunnen raken.

@BlackMage
In de voorwaarden staat juist dat ze aan de hand van vraag en voorraden juist kunnen weigeren een spel over te nemen. Plus de prijs die jij terug krijgt word ook daaraan gekoppeld. De verkoopprijs daar en tegen meestal niet.

En sowieso BTW kun je nooit aftrekken van de inkoop, je betaald geen BTW over de inkoop maar kunt hem wel terug vorderen als die wel gerekend word. Dus de inkoop prijs voor GM van nieuwe games is zonder BTW, dus daar valt niet veel af te trekken.

Tevens krijg je meer terug voor een tegoedbon dan geld dus een deel van die kosten komen ook nog eens terug.

Het is ook niet iets waar GM zo maar een paar dagen geleden mee begonnen is. Ze doen dit al lang dus ik denk dat het voor hun juist een erg low risk bron van inkomsten is. Ik denk dat ze meer risico lopen op het inkopen van games full price die misschien floppen en dan de budget bak in gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door LOTG op 25-04-2017 13:37 ]

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 07:08:
[...]
Maar het lijkt wel of half Tweakers anti-GameMania is. En dat vind ik gewoon niet eerlijk. Het is een goede winkel, met goed personeel die altijd (wel bereid is / kennis heeft om) je vragen goed te beantwoorden (itt. winkels als MediaMarkt).
Zeer zeker een goede winkel met vriendelijk personeel. Ik kom uiteindelijk zelf toch ook altijd bij MediaMarkt terecht als het puur gaat om games. Ik heb simpelweg geen advies of kennis vanuit personeel nodig om een nieuwe game te kopen: onderzoek doe ik zelf online. 20 euro is dan snel bespaard. Bij de aanschaf van consoles is het voor mij echter een ander verhaal. Dit doe ik doorgaans altijd bij GameMania in verband met goede service en een vertrouwd gevoel wanneer ik een pre-order plaats.

In mijn ogen is het dus niet zo zeer "anti-GameMania", maar gewoon een slimme keuze om een product als een spel bij een zaak te kopen waar het 20% goedkoper is. Nogmaals: advies is in veel gevallen niet nodig. Heb je behoefte aan een gezellig praatje en advies dan is het natuurlijk een ander verhaal.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
LOTG schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:34:
@BlackMage
In de voorwaarden staat juist dat ze aan de hand van vraag en voorraden juist kunnen weigeren een spel over te nemen. Plus de prijs die jij terug krijgt word ook daaraan gekoppeld. De verkoopprijs daar en tegen meestal niet.

En sowieso BTW kun je nooit aftrekken van de inkoop, je betaald geen BTW over de inkoop maar kunt hem wel terug vorderen als die wel gerekend word. Dus de inkoop prijs voor GM van nieuwe games is zonder BTW, dus daar valt niet veel af te trekken.
Misschien mis ik iets, maar volgens mij: ieder bedrijf die in Nederland iets verkoopt moet BTW afdragen over de omzet en zal dat dus in rekening brengen. Zelfs als ze aan een ander bedrijf leveren (zoals groothandel->retail). Maar met een correcte administratie mag je betaald BTW voor inkoop aftrekken van BTW die je zelf moet afdragen over je eigen omzet.

En natuurlijk betaal je geen BTW over iets wat je van een consument koopt (immers draagt een consument dat niet af), maar die consument vergelijkt de inkomsten wel met bedragen waar dat meegerekend is zoals de used-verkoopprijs van GM of misschien de prijs wat de consument er nieuw voor heeft betaald.

Dus het komt er op neer dat GM 21% van de omzet van gebruikte producten kwijt is, terwijl dat voor nieuwe producten maar 21% van de bruto winst is (omdat ze het deel van de inkoop dus hebben kunnen aftrekken).

(Ben geen boekhouder, maar volgens mij werkt het zo :+)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:19

Edmin

Crew Council

get on my horse!

I
Jongens, waar maken we ons druk om..
http://www.express.co.uk/...o-Switch-games-list-Wii-U

Nintendo Switch game REVIEW: Mario Kart 8 Deluxe is BETTER than Zelda Breath of the Wild

*O*

• LOTG
@BlackMage Ja de BTW word afgedragen, maar dat is al verrekend bij de aankoop. Ga naar zoals je zelf al zegt naar een groothandel. De prijzen zijn allemaal exclusief BTW. Je betaald dan die btw en vordert hem terug. Je hebt er eigenlijk alleen maar verliest op want je moet de administratie voeren, en je verliest eventuele rente.

Plus die BTW word bij verkoop aan een particulier er nog eens bij gerekend.

Het lijkt misschien wel als of je de BTW wint op inkoop maar dat is niet zo. Dat er geen BTW terug te vorderen valt op 2e hands goederen betekend niet dat ze daar ineens verlies op draaien. Het is gewoon het zelfde. Prijs inkoop is excl. btw, prijs verkoop is incl. btw.

@Edmin
Beetje een vaag statement, totaal ander spel.

[ Voor 4% gewijzigd door LOTG op 25-04-2017 14:07 ]

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11 16:04
Jongens, dit is geen Zelda-topic. Die bestaat ook en mijd ik juist bewust vanwege mogelijke spoilers ;)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Eens, ik heb even wat posts verplaatst. :)

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:42
NMe schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:56:
Eens, ik heb even wat posts verplaatst. :)
En al dat Game Mania off topic geneuzel dan?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Koldur schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:18:
[...]

En al dat Game Mania off topic geneuzel dan?
offtopic:
Daar zie ik geen apart topic voor en ga ik me als global dus niet mee bemoeien. ;) Maak even een modbreak aan als je je er zo erg aan stoort dat het weg moet, discussie daarover in dit topic is net zo zeer offtopic.

• Vinno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 06:30

Vinno

Dat is ook!

DeTimVanW schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:54:
Toch hoop ik dat er ergens een winkeltje is dat Mario Kart 8 en Puyo Puyo Tetris voor verkoopt.

Iemand al iets gezien/gehoord?
Ja hier zit ik ook heel erg op te hopen :)

Zou toch heel erg fijn zijn als ik Koningsdag lekker MK8 kan spelen :D

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41

Maar niemand koopt Wii U Mario Kart 8 voor € 40,00, omdat hij tweedehands voor € 20,00 wel te koop is op Marktplaats.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:43
Vinno schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:13:
[...]

Ja hier zit ik ook heel erg op te hopen :)

Zou toch heel erg fijn zijn als ik Koningsdag lekker MK8 kan spelen :D
In Frankrijk en hier in Dubai wordt 'ie al verkocht. Ik wil 'm per se digitaal, anders had ik hem vandaag opgehaald :) Gelukkig komt Puyo Puyo Tetris vandaag uit in de US Store, dus daar vermaak ik me nog wel even mee.

• DeTimVanW
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-03-2021
MelvinW schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:48:
[...]

In Frankrijk en hier in Dubai wordt 'ie al verkocht. Ik wil 'm per se digitaal, anders had ik hem vandaag opgehaald :) Gelukkig komt Puyo Puyo Tetris vandaag uit in de US Store, dus daar vermaak ik me nog wel even mee.
Dan ga ik morgen na het werk dus toch even de Mediamarkt en andere game zaken langs.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

DeTimVanW schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:53:
[...]

Dan ga ik morgen na het werk dus toch even de Mediamarkt en andere game zaken langs.
Ik denk dat je vooral bij de kleinere winkels wat meer kans maakt. Grote ketens en in elk geval de grotere winkels houden zich meestal goed aan embargo's.

Ik hoop intussen dat Bol.com morgen verstuurt, aangezien ik aanneem dat er op Koningsdag geen pakketjes verzonden worden. Zo niet, dan moet ik 'm misschien toch maar digitaal halen.

[ Voor 20% gewijzigd door NMe op 25-04-2017 18:06 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:57
Zover ik weet levert bol.com rechtstreeks aan bij de verschillende sorteercentra, en die beginnen weer op donderdagavond/vrijdagnacht.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:36
Vannacht is toch de release van Puyo Puyo in the US store? Moet zeggen dat mijn enthousiasme om deze game op de Switch te kopen wel wat afgenomen is nu ik in reviews steeds de prijs van $30,- langs hoor komen, maar dat enkel de prijs van de PS4 versie blijkt te zijn.

Dus dan moet ik 25% meer betalen om dit op mijn Switch te spelen terwijl ik ook een PS4 heb staan. Bij geen of een klein verschil had ik zeker voor de Switch versie gegaan om de handheld optie, maar het voelt gewoon niet lekker om €10 extra neer te leggen voor een digitale versie op de Switch. Ik betaal dus voor een kaartje/cartridge wat ik niet heb en niet wil. Dat gaat nog een probleem worden zo met de Switch (voor mij).

Constructor HD gaat waarschijnlijk ook niet uit komen deze week door teveel andere releases dus zoals het er nu uit ziet gaat mijn Vita volgende week mee op vakantie en blijft de Switch thuis.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:30:
[...]

Maar niemand koopt Wii U Mario Kart 8 voor € 40,00, omdat hij tweedehands voor € 20,00 wel te koop is op Marktplaats.
Genoeg mensen die daar geen zin in hebben.

• MelvinW
Beakzz schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:19:
Vannacht is toch de release van Puyo Puyo in the US store? Moet zeggen dat mijn enthousiasme om deze game op de Switch te kopen wel wat afgenomen is nu ik in reviews steeds de prijs van $30,- langs hoor komen, maar dat enkel de prijs van de PS4 versie blijkt te zijn.

Dus dan moet ik 25% meer betalen om dit op mijn Switch te spelen terwijl ik ook een PS4 heb staan. Bij geen of een klein verschil had ik zeker voor de Switch versie gegaan om de handheld optie, maar het voelt gewoon niet lekker om €10 extra neer te leggen voor een digitale versie op de Switch. Ik betaal dus voor een kaartje/cartridge wat ik niet heb en niet wil. Dat gaat nog een probleem worden zo met de Switch (voor mij).

Constructor HD gaat waarschijnlijk ook niet uit komen deze week door teveel andere releases dus zoals het er nu uit ziet gaat mijn Vita volgende week mee op vakantie en blijft de Switch thuis.
Puyo Puyo Tetris staat al een half uur in de US Store. Heb 'm ook net gekocht en is nu aan het downloaden. Prijs is overigens gewoon $29.99, net als de PS4-versie. Alleen de fysieke versie voor de Switch is €10 duurder dan de PS4-versie.

• Beakzz
MelvinW schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:30:
[...]

Puyo Puyo Tetris staat al een half uur in de US Store. Heb 'm ook net gekocht en is nu aan het downloaden. Prijs is overigens gewoon $29.99, net als de PS4-versie. Alleen de fysieke versie voor de Switch is €10 duurder dan de PS4-versie.
Top :) Een hoop drukte om niks dus van mijn kant 8)7 Ik zag overal berichten dat beide versies $40 zouden zijn en het stond ook zo in de US shop gisteren (bij upcoming). Thanks voor de opheldering.

[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 25-04-2017 18:39 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Beakzz schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:38:
[...]

Top :) Een hoop drukte om niks dus van mijn kant 8)7 Ik zag overal berichten dat beide versies $40 zouden zijn en het stond ook zo in de US shop gisteren (bij upcoming). Thanks voor de opheldering.
Ik ben benieuwd of de prijzen in de Europese eShop hetzelfde zijn. Dat lijkt me in elk geval een mooie meevaller.

• MelvinW
NMe schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:44:
[...]

Ik ben benieuwd of de prijzen in de Europese eShop hetzelfde zijn. Dat lijkt me in elk geval een mooie meevaller.
In de EU eShop kost Puyo Puyo Tetris €39.99. Je bespaart dus een hoop door 'm uit de US Store te halen :)

• Indo-boy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-11 22:32
Mooie console de Nintendo Switch, heb echter al wel een probleem. Heb hier al even gezocht maar ben nog geen soortgelijke situatie tegen gekomen. Toen ik de switch had weten te bemachtigen heb ik er gelijk dat weekend eeb 64gb sd kaart in gestopt en via de Nintendo store Zelda gekocht. Uiteindelijk kwam ik erachter dat alleen Zelda al 13 gb is en met de mario titels in zicht heb ik uiteindelijk een 128gb sd kaart gekocht. Ik was al wel redelijk ver met Zelda en ik dacht even de data over kopieren naar de nieuwe sd kaart en gaan. Helaas is dit op de dag van vandaag nog niet gelukt, ik weet dat je bij de 3ds een tooltje had om je sd kaart te migreren naar een nieuwe maar dit heb ik nog niet kunnen vinden. Hebben jullie enig idee of dit mogelijk is? Tot die tijd speel ik wel verder met mijn 64 gb sd kaart..

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Indo-boy schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:04:
Mooie console de Nintendo Switch, heb echter al wel een probleem. Heb hier al even gezocht maar ben nog geen soortgelijke situatie tegen gekomen. Toen ik de switch had weten te bemachtigen heb ik er gelijk dat weekend eeb 64gb sd kaart in gestopt en via de Nintendo store Zelda gekocht. Uiteindelijk kwam ik erachter dat alleen Zelda al 13 gb is en met de mario titels in zicht heb ik uiteindelijk een 128gb sd kaart gekocht. Ik was al wel redelijk ver met Zelda en ik dacht even de data over kopieren naar de nieuwe sd kaart en gaan. Helaas is dit op de dag van vandaag nog niet gelukt, ik weet dat je bij de 3ds een tooltje had om je sd kaart te migreren naar een nieuwe maar dit heb ik nog niet kunnen vinden. Hebben jullie enig idee of dit mogelijk is? Tot die tijd speel ik wel verder met mijn 64 gb sd kaart..
Als het goed is staan je savegames op je console zelf en wordt de SD-kaart alleen voor gamedata gebruikt. Gewoon de game opnieuw downloaden en je moet gewoon weer verder kunnen waar je gebleven was.

Verwijderd

Je kan ook gewoon alle bestanden overzetten van de ene SD-kaart naar de andere.

Trouwens voor iedereen die Puyo Puyo Tetris als download willen hebben is hij nu in de US shop beschikbaar voor 10 euro minder dan de EU-prijs.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:18:
Je kan ook gewoon alle bestanden overzetten van de ene SD-kaart naar de andere.
Dat kan niet, zoals hij zelf al zegt en zoals ook op Reddit al aangehaald wordt. Maakt verder ook eigenlijk alleen echt uit als je een datalimiet hebt op je internet aangezien je alleen de speldata opnieuw hoeft te downloaden, je saves staan op het systeem.
Trouwens voor iedereen die Puyo Puyo Tetris als download willen hebben is hij nu in de US shop beschikbaar voor 10 euro minder dan de EU-prijs.
Kijk eens 3-4 posts boven je. ;)

• Vinno

Vinno

Dat is ook!

MelvinW schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:46:
[...]

In de EU eShop kost Puyo Puyo Tetris €39.99. Je bespaart dus een hoop door 'm uit de US Store te halen :)
Ja maar dat lukt me dus niet :(
Zodra ik mijn creditcard info invoer vraagt hij om een postcode en die heb ik natuurlijk niet (geen Amerikaanse) dus dan lukt de betaling niet :(

• MelvinW
Vinno schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:45:
[...]

Ja maar dat lukt me dus niet :(
Zodra ik mijn creditcard info invoer vraagt hij om een postcode en die heb ik natuurlijk niet (geen Amerikaanse) dus dan lukt de betaling niet :(
Je zult eShop kaarten moeten kopen als je in de US Shop iets wilt kopen. Dit kan bijv. bij Play-Asia. Bij postcode in de eShop vul je dan 97219 in.

• Vinno

Vinno

Dat is ook!

MelvinW schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:54:
[...]

Je zult eShop kaarten moeten kopen als je in de US Shop iets wilt kopen. Dit kan bijv. bij Play-Asia. Bij postcode in de eShop vul je dan 97219 in.
Ja oké, maar dan hou ik dus 1 cent over. Ik las dat ik dan niet meer terug kan Switchen naar de EU store? Of klopt dat niet?

• MelvinW
Vinno schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:55:
[...]

Ja oké, maar dan hou ik dus 1 cent over. Ik las dat ik dan niet meer terug kan Switchen naar de EU store? Of klopt dat niet?
Het is sowieso niet verstandig om van regio te switchen. Beste is om gewoon een nieuw account aan te maken speciaal voor de US Store.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Je kan wel switchen maar als ik het goed begrepen heb raak je dan je tegoed kwijt. Voor 1 cent zal dat geen ramp zijn. :P Maar een tweede account is waarschijnlijk een stuk eenvoudiger.

Ik ben zelf een beetje terughoudend in het toevoegen van een Amerikaanse of Japanse account. Dat wil ik eigenlijk alleen bij regional exclusives doen.

[ Voor 23% gewijzigd door NMe op 25-04-2017 20:17 ]

• soppie11
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 11:43
Heb zojuist ook door dit topic een USA account aangemaakt, bij play-asia de gamecard gekocht en ben nu ook puyo puyo tetris aan het downloaden, dit voor maar 30 euro ipv bijvoorbeeld 48 euro zoals hij nu fysiek bij nedgame staat! Nogmaals dank voor de tip! https://www.nedgame.nl/zoek:puyo_puyo_tetris/

• Beakzz
[...]

Zou niet weten waarom je zou Switchen. Heb nu een EU, US en JP account op mijn Switch staan en ik koop tot nu toe alles met mijn US account en speel die games met mijn EU account. Het enige "nadeel" wat ik kan verzinnen is het puntensysteem van Nintendo met aankopen. Daar ben ik nu dus opnieuw mee begonnen terwijl ik aardig wat sterren had op mijn eu account.

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:30:
[...]

Dat kan niet, zoals hij zelf al zegt en zoals ook op Reddit al aangehaald wordt. Maakt verder ook eigenlijk alleen echt uit als je een datalimiet hebt op je internet aangezien je alleen de speldata opnieuw hoeft te downloaden, je saves staan op het systeem.
Hmm, het werkte wel bij mijn 128 GB kaart.. Of komt dat doordat ik die eerst met de Switch geformatteerd heb en dan pas de bestanden over heb gezet.
[...]

Kijk eens 3-4 posts boven je. ;)
Oeps, had ik niet gezien :+ Ik moet wel zeggen dat ik blij ben met de aankoop! Wat is dit een leuk spel, online werkt goed, single player is ook en de story mode is vooral grappig. Ja dit is goed voor vele uren vermaak :)

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:31
Nu ik onverwacht een Switch eigenaar ben, welk SD kaart en screenprotractor kunnen jullie me aanraden?

Vraagje 2: Heeft de switch nog last van krassende docks?

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-11 11:26
Silversin schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:50:
Nu ik onverwacht een Switch eigenaar ben, welk SD kaart en screenprotractor kunnen jullie me aanraden?

Tsjah krassende docks... dat is inderdaad niet plots opgelost tenzij Nintendo besluit om bij de nieuwe lichting iets van een zachte laag aan te brengen op de dock. Als je hem er netjes in doet maakt de switch aan de kant van het scherm echt geen contact met het plastic van de dock dus het is eigenlijk geen probleem..je moet hem er toch erg onbehouwen instoppen wil dat gebeuren.

Moet wel zeggen dat ik er extra op let tegenwoordig, maar met een beetje zinnig verstand behandel je iets met een plastic scherm (of glas for all that matters) toch altijd wel met wat beleid.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:15
Nog meer mensen hier die het jammer vinden dat Disney Afternoon Collection niet naar de Switch komt? Was toch wel een collectie die ik graag gezien op Nintendo's nieuwe console.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NMe schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 23:07:
Hmm. Ik heb al een hele tijd MK8D in de pre-order staan maar ben aan het twijfelen of ik die niet wil cancelen en in plaats daarvan digitaal wil aanschaffen. Ik speel meestal docked met mijn Switch en aangezien de console achter mijn tv staat is dat niet heel praktisch met het verwisselen van cartridges... Aan de andere kant was ik eigenlijk niet van plan om op korte termijn een geheugenkaartje te kopen en met een game van bijna 7GB gaat het hard. Toch nog maar eens goed over nadenken.
Ik heb de knoop doorgehakt, heb net mijn pre-order geannuleerd. Digitaal it is. :)

• Beakzz
Zerora schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:37:
Nog meer mensen hier die het jammer vinden dat Disney Afternoon Collection niet naar de Switch komt? Was toch wel een collectie die ik graag gezien op Nintendo's nieuwe console.
Is het al zeker dat die niet komt dan? Zeker nu kan het nog goed dat games pas later naar de Switch komen dus ik had meer het idee dat er vanzelf wel een aankondiging zou komen. Hoop het wel, want dat soort games hoef ik niet op het grote scherm te spelen.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:59

CyBeRSPiN

sinds 2001

Beakzz schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:36:
[...]

Zou niet weten waarom je zou Switchen. Heb nu een EU, US en JP account op mijn Switch staan en ik koop tot nu toe alles met mijn US account en speel die games met mijn EU account. Het enige "nadeel" wat ik kan verzinnen is het puntensysteem van Nintendo met aankopen. Daar ben ik nu dus opnieuw mee begonnen terwijl ik aardig wat sterren had op mijn eu account.
En dat je dan Japanse meuk tussen je nieuwsoverzicht hebt staan. Nog niet uitgevonden hoe je dat weer wegkrijgt.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:01
@CyBeRSPiN ik heb in het vorige topic uitgelegd hoe je die JP meuk weer uit je nieuws krijgt. Je moet alleen wel je switch naar fabrieksinstellingen zetten met behoud van save games. Je moet dan je downloads opnieuw binnenhalen en je switch weer opnieuw instellen. Dat is de enige mogelijkheid.

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:14
Silversin schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:50:

SD-Kaart: sort dat he een UHS1 exemplaar koopt zoals de Samsung EVO+ of de SanDisk Ultra
protector: Orzly of AmFilm tempered glass wordt vaak aangeraden

Krassende docks: kijk gewoon eens na of je dock niet krom is, zolang dat niet het geval is, zou je weinig tot geen problemen moeten hebben denk ik - maar spreek me gerust tegen. De screen protector zou voldoende moeten zijn om hiertegen te beschermen.

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
ik pakte vandaag mijn dock even op om er een kabeltje in te prikken, en vroeg me plots af of er wel echt kromme docks gemaakt zijn.
als je de dock van boven vastpakt buigt de voorplaat flink door, zou het niet zo kunnen zijn dat al die kromme docks gewoon te hardhandig beetgepakt zijn?

nou is het vrijwel onmogelijk om je scherm te bekrassen met het dock als je deze normaal gebruikt, zelfs met zand er tussen beschadig je enkel randen tenzij je je switch er vanaf de zijkant inschuift.
maar als je je alsnog zorgen maakt kan je gewoon een screenprotector gebruiken, of de voorplaat van de dock los schroeven.
de voorplaat is een los onderdeel dat met maar een paar schroefjes vast zit.

• Beakzz
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:33:
[...]

En dat je dan Japanse meuk tussen je nieuwsoverzicht hebt staan. Nog niet uitgevonden hoe je dat weer wegkrijgt.
Haha ja het is dat je het zegt, want die nieuwsmeuk merk ik hoe dan ook niet op. En heb er ook niks op tegen als daar Japans tussen staat, maar iedereen zijn ergenissen dus ;)

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:34
Via de Japanse nieuwsmeuk kreeg je anders wel een Senran Kagura video in het nieuwslijstje te zien. Ik zie het probleem niet. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Thomas
  • Niet online
thedicemaster schreef op woensdag 26 april 2017 @ 02:19:
ik pakte vandaag mijn dock even op om er een kabeltje in te prikken, en vroeg me plots af of er wel echt kromme docks gemaakt zijn.
als je de dock van boven vastpakt buigt de voorplaat flink door, zou het niet zo kunnen zijn dat al die kromme docks gewoon te hardhandig beetgepakt zijn?

nou is het vrijwel onmogelijk om je scherm te bekrassen met het dock als je deze normaal gebruikt, zelfs met zand er tussen beschadig je enkel randen tenzij je je switch er vanaf de zijkant inschuift.
maar als je je alsnog zorgen maakt kan je gewoon een screenprotector gebruiken, of de voorplaat van de dock los schroeven.
Ik heb er elektrisch tape op geplakt, voor een euro of twee heb je een rolletje bij de bouwmarkt en je ziet er niks van. Is lekker glad, en krasjes heb ik niet. Denk dat sommige docks, afgaande op de foto's, wel warped zijn maar goed, hier nog niemand erover gehoord. Zal allemaal wel loslopen.

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:14
thedicemaster schreef op woensdag 26 april 2017 @ 02:19:
Akkoord. Voor mezelf is het dan ook gewoon een screen protector erop, zal wel voldoende zijn. Sommige mensen zijn echter niet voorzichtig aangelegd of gewoon paranoide, met als gevolg dat mensen een hoop custom aanpassingen voor de dock maken.

Voorbeeld 1; de voorplaat losschroeven en vervangen door een 3D print.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UVOTP8V.jpg
(meer foto's hier, 3D files hier)

Voorbeeld 2: hardware uit de dock slopen en in een volledige custom dock steken.

Afbeeldingslocatie: https://www.myminifactory.net/assets/object-assets/58e7a2aa82e0e/images/720X720-img-2321.jpg
(3D files en meer foto's hier)

En zo zijn er nog veel meer, moet je maar eens in de Nintendo Switch reddit gaan rondneuzen.

Ook een hoop mensen die met "dock socks" hun voorplaat customizen, wat mij dan weer een slecht idee lijkt omdat daar dingen in kunnen blijven hangen die net je scherm wel gaan bekrassen.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:12:
[...]

Ik heb de knoop doorgehakt, heb net mijn pre-order geannuleerd. Digitaal it is. :)
Ben er helemaal nieuw mee, scheelt dat in prijs?

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• THE_BASE
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen welke spellen er nu beschikbaar zijn? Heb zojuist een Switch besteld, maar begreep dat het aanbod slechts Zelda is?

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

THE_BASE schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:30:
Kan iemand mij vertellen welke spellen er nu beschikbaar zijn? Heb zojuist een Switch besteld, maar begreep dat het aanbod slechts Zelda is?
Klopt. is het enige spel op het moment. Spel 2 komt vrijdag uit.

PSN & XBL: Denkoyugo

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:34
NMe schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:16:
[...]

Je kan wel switchen maar als ik het goed begrepen heb raak je dan je tegoed kwijt. Voor 1 cent zal dat geen ramp zijn. :P Maar een tweede account is waarschijnlijk een stuk eenvoudiger.
'This Nintendo Account or an associated child account has a Nintendo eShop balance. Your country/region of residence cannot be changed until you use up your remaining funds.'
from europe to everywhere you can erase your money but from USA back to anywhere you can not.

Denko schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:34:
[...]

Klopt. is het enige spel op het moment. Spel 2 komt vrijdag uit.
* RayNbow kijkt naar Zelda, Kamiko en I am Setsuna op z'n Switch naast de Puyo Puyo en Snipperclips demo's...

[ Voor 16% gewijzigd door RayNbow op 26-04-2017 09:37 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

Het aanbod is best groot hoor :)

Retail (+retail download)
1. Zelda
2. Super BomberMan R
3. Just Dance 2017
4. Skylanders (geen download)
5. 1-2 Switch
6. Lego City Undercover

Vanaf vrijdag:
7. MarioKart 8D
8. Puyo Puyo Tetris (nu al in de US eShop)

Download only:
9. Fast RMX
10. Shovel Knight: Treasure Trove (alle campaigns) / Specter of Torment (één campaign)
11. Little Inferno
12. World of Goo
13. Human Resource Machine
14. Een groot aantal NEO GEO games
15. Mr. Shifty
16. The Jackbox Party pack 3
17. Graceful Explosion Machine
18. Has Been heroes.
19. Snake pass
20. Snipperclips
21. Blaster Master Zero
22. I am Setsuna.
23. Voez
24. Othello

:)

edit:
Nog 2 download only games vergeten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2017 09:42 ]

• LOTG
Definieer aanbod, de eShop staat vol met van alles en als je een Switch besteld hebt zal je op de plaats waar je dat gedaan hebt ook nog wel games er voor kunnen kopen.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
[...]

Ben er helemaal nieuw mee, scheelt dat in prijs?
Ja, downloads zijn gemiddeld duurder, meestal enkel voor advies prijs, kaartjes hebben vaker een beetje korting. Soms kan je een download code (via bv Amazon) onder de advies prijs scoren, of zijn buitenlandse eshops goedkoper.

In het geval van mk8, advies prijs 59, eshops 59, winkels 55-59, wellicht ook downloadcodes voor ~55

Strava

• THE_BASE
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:39:
[...]

Ja, downloads zijn gemiddeld duurder, meestal enkel voor advies prijs, kaartjes hebben vaker een beetje korting. Soms kan je een download code (via bv Amazon) onder de advies prijs scoren, of zijn buitenlandse eshops goedkoper.

In het geval van mk8, advies prijs 59, eshops 59, winkels 55-59, wellicht ook downloadcodes voor ~55
Oke, dankjewel voor de heldere uitleg. Dan bestel ik hem snel bij Bol of Wehkamp. Volgens Bol is hij er dan vrijdag!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

[b]RayNbow schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:35:

* RayNbow kijkt naar Zelda, Kamiko en I am Setsuna op z'n Switch naast de Puyo Puyo en Snipperclips demo's...
Het was ook niet serieus bedoeld, waarom zou je de moeite doen om een serieus antwoord te schrijven als dat al meer moeite is dan op google in te typen "nintendo switch games" Dit soort vragen moet je geen moeite in steken, wordt het alleen maar slechter op het forum.

Als je geen google kan gebruiken moet je ook niet op tweakers vragen stellen.

• THE_BASE
  • Niet online
Denko schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:42:
[...]

Het was ook niet serieus bedoeld, waarom zou je de moeite doen om een serieus antwoord te schrijven als dat al meer moeite is dan op google in te typen "nintendo switch games" Dit soort vragen moet je geen moeite in steken, wordt het alleen maar slechter op het forum.

Als je geen google kan gebruiken moet je ook niet op tweakers vragen stellen.
Pff, mijn enige vraag was of er meer spellen zijn dan wat ik heb gehoord (Zelda en Mario Kart). Als je niet wilt antwoorden dan sla je de vraag over en reageer je niet. :+

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

THE_BASE schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:28:
[...]

Pff, mijn enige vraag was of er meer spellen zijn dan wat ik heb gehoord (Zelda en Mario Kart). Als je niet wilt antwoorden dan sla je de vraag over en reageer je niet. :+
Nee, dat is een rare beredenering. Hoe meer van dit soort onzinvragen serieus genomen worden en ook echt beantwoord worden, hoe meer er van dit soort vragen komen. Voor je het weet zitten we op het viva/fok forum. Er staat duidelijk in de algemene voorwaarden dat er verwacht wordt van mensen dat ze enige moeite doen VOOR ze een vraag neerplempen.

Ik vind het tweakers forum een fijn forum om te lezen, en wil het ook graag zo houden. Ik had ook simpelweg een TR kunnen aanmaken, maar dat vind ik weer zo kinderachtig.

Tuurlijk had ik ook gewoon eroverheen kunnen lezen, maar ik investeer graag 5 minuten van mijn tijd om zulke verloedering te ontmoedigen. :+

• Prulleman
  • Nu online
Laten we deze discussie vooral niet hier voeren, het is inderdaad een vraag die beter op google kan opzoeken dan op een forum stellen. Als je de vraag anders formuleert, is het al een ander verhaal (bv "welk spel is naast zelda echt de moeite waard als je houd van genre x of y").

Verder is een onnozele reactie op zo'n vraag net zo offtopic en slecht als de vraag zelf, dus de volgende x graag een topic report.

En nu weer on topic!

Strava

• Vinno

Vinno

Dat is ook!

Hmmm, er zijn al wat Intertoys winkels waar op de site staat dat Mario Kart 8 op voorraad is.
Heb ze allemaal ff gebeld, maar denk dat ze toch allemaal goed geïnstrueerd zijn over de embargo's deze keer... Krijg tot nu toe nog geen reactie die ik hoopte... :)

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Maandag maar eens Mario Kart 8 Deluxe halen, kan ik dit (lange) weekend nog proberen zover mogelijk te komen in Zelda. Maar dat ga ik vast niet redden aangezien ik voor alle Seeds ga (zelfs met een guide kost dat veel tijd).

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wauw, is me dat even een partijtje random. :D

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
MelvinW schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:54:
[...]

Oh, ik gebruik 90210.

• MelvinW
Dan betaal je dus ook sales tax. Door een postcode van een staat als Oregon te gebruiken vermijd je dat.

• Vinno

Vinno

Dat is ook!

Bij Intertoys Huissen lagen er gewoon 3 keer (nu nog maar 2 keer :P) Mario Kart 8 Deluxe in de schappen....!
Dat wordt racen vanavond en morgen :D

[ Voor 15% gewijzigd door Vinno op 26-04-2017 14:11 ]

• dubstepjoris
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-11 14:27
Vinno schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:07:
Bij Intertoys Huissen lagen er gewoon 3 keer (nu nog maar 2 keer :P) Mario Kart 8 Deluxe in de schappen....!
Dat wordt racen vanavond en morgen :D
Wacht even, ze hebben jou een MK8 Deluxe verkocht op de Switch vóór de release date?

• MelvinW
dubstepjoris schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:16:
[...]

Wacht even, ze hebben jou een MK8 Deluxe verkocht op de Switch vóór de release date?
Online winkels, zoals YGZ, versturen MK8 vandaag ook, dus er zullen vast wel winkels zijn die 'm al in de schappen hebben liggen.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb ook al een mailtje gehad dat de mijne vandaag verzonden is

www.degroot-it.nl

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:59

CyBeRSPiN

sinds 2001

Morgen wordt er niet bezorgd dus om het op releasedatum te krijgen moet het vandaag wel op de post ja ;)
En @dubstepjoris: was met de launch van de Switch ook al dat sommige Intertoys vestigingen het concept van 'onder embargo' niet helemaal snapten..

• dubstepjoris
MelvinW schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:27:
[...]

Online winkels, zoals YGZ, versturen MK8 vandaag ook, dus er zullen vast wel winkels zijn die 'm al in de schappen hebben liggen.
Dat 'ie vandaag verzonden wordt kan ik nog begrijpen aangezien er morgen zeer waarschijnlijk geen levering is. Maar om hem dan nu al fysiek te verkopen? Beetje raar. Maar hé, ik zit er niet mee, alleen maar mooi. Ik heb hem bij de Intertoys Leeuwarden besteld, zal vanmiddag eens kijken of ik hem daar weg kan plukken :D

• dubstepjoris
CyBeRSPiN schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:40:
was met de launch van de Switch ook al dat sommige Intertoys vestigingen het concept van 'onder embargo' niet helemaal snapten..
Dan zou je toch zeggen dat ze dat nu wel snappen? Ik denk dat Nintendo en de concurrentie hier niet heel blij mee zijn

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 16:32
Begrijp ik het goed dat mk digitaal maar 60 euro is? Bij zelda was het 70 toch? En in de usa is nog goedkoper? Mijn voorkeur is digitaal maar 15 euro vond ik een te groot verschil.

10 second ninja DONE

• Prulleman
  • Nu online
Sagat schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:48:
Begrijp ik het goed dat mk digitaal maar 60 euro is? Bij zelda was het 70 toch? En in de usa is nog goedkoper? Mijn voorkeur is digitaal maar 15 euro vond ik een te groot verschil.
https://www.nintendo.nl/G...art-8-Deluxe-1173281.html
€ 59,99
Prijs in de Nintendo eShop (incl. btw)
Downloadversie
zelda is nog steeds 69.99 in de eShop, dus inderdaad is MK8 een "goedkopere" game

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 26-04-2017 14:52 ]

Strava

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 17:02

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

dubstepjoris schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:41:
[...]Ik heb hem bij de Intertoys Leeuwarden besteld, zal vanmiddag eens kijken of ik hem daar weg kan plukken :D
Als 't lukt wil ik wel weten welke :P
Die bij de Kelders is gesloten toch?

SW-1682-5926-5204

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:40
Apeldoorn had ze binnen maar "die mogen we pas de 28e verkopen".
Prima, dan haal ik hem vrijdag bij Mediamarkt voor 55.

Prutsers.

Haters everywhere but I don’t really care

• Jumpman
Stapels Mario Kart 8 Deluxe en The Legend Of Zelda Breath Of The Wild bij de Media Markt in Utrecht, voor wie nu wilt spelen.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Prutsers? Omdat ze het embargo van Nintendo aanhouden? Waarbij Nintendo als penalty bij de volgende grote releases géén voorraad zou kunnen leveren?

• Zerora
matthijst schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:52:
Apeldoorn had ze binnen maar "die mogen we pas de 28e verkopen".
Prima, dan haal ik hem vrijdag bij Mediamarkt voor 55.

Prutsers.
Jij bent eerder een prutser dat je bij voorbaat al verwacht de game voor een releasedatum in huis te kunnen hebben. Is het nu echt teveel gevraagd om nog even 2 dagen te wachten?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Jumpman
Zerora schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:15:
[...]

Jij bent eerder een prutser dat je bij voorbaat al verwacht de game voor een releasedatum in huis te kunnen hebben. Is het nu echt teveel gevraagd om nog even 2 dagen te wachten?
Waarom twee dagen wachten als hij op steeds meer plaatsen nu al te koop is. :) Zelf boeit mij het totaal niet om later aan een game te beginnen, maar voor de mensen die dan toch aan het wachten zijn.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jumpman schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:18:
[...]

Waarom twee dagen wachten als hij op steeds meer plaatsen nu al te koop is. :) Zelf boeit mij het totaal niet om later aan een game te beginnen, maar voor de mensen die dan toch aan het wachten zijn.
Dat is één ding, maar bedrijven die netjes het embargo van Nintendo volgen prutsers noemen is iets heel anders. :P Als ik haast had gehad zou ik het ook proberen, maar als het niet lukt is dat juist niet omdat het bedrijf dat de verkoopt weigert aan het prutsen is maar juist omdat ze dat niet doen. :P

• Beakzz
Jumpman schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:18:
[...]

Waarom twee dagen wachten als hij op steeds meer plaatsen nu al te koop is. :) Zelf boeit mij het totaal niet om later aan een game te beginnen, maar als je dan toch aan het wachten bent.
Omdat je misbruikt maakt van een ander mens zijn domheid misschien :? Dit kan grote boetes opleveren voor een winkel en misschien zelfs tot ontslag leiden. Dan kan je natuurlijk een discussie starten of je mensen wel of niet tegen zichzelf moet beschermen en iets met evolutie, maar het blijft een goede reden om het niet te doen.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:40
Zerora schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:15:
[...]

Als de ene intertoys hem al verkoopt zou ik vrolijk meegaan.
Verkopen ze daar ook nog eens wat, nu niet :)
Lego City hadden ze wel voor release in de schappen liggen, dus zo gek was het niet om te gaan kijken :)

Haters everywhere but I don’t really care

• Jumpman
Beakzz schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:24:
[...]

Omdat je misbruikt maakt van een ander mens zijn domheid misschien :? Dit kan grote boetes opleveren voor een winkel en misschien zelfs tot ontslag leiden. Dan kan je natuurlijk een discussie starten of je mensen wel of niet tegen zichzelf moet beschermen en iets met evolutie, maar het blijft een goede reden om het niet te doen.
Het is toch de keuze van de retailer als ze hem verkopen, er lagen stapels bij de Media Markt. De Media Markt heeft dat echt wel weloverwogen daar neergezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 26-04-2017 16:27 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:04
Ik begrijp niet dat er nog zoveel mensen zijn die nog een keer 50+ euro gaan betalen voor feitelijk dezelfde game op minimale verschillen na. Als je het origineel niet gespeeld hebt dan is het een no brainer maar na al 70+ euro te hebben betaald op de Wii U is dit voor mij echt een no go.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Jumpman
Phusebox schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:28:
Ik begrijp niet dat er nog zoveel mensen zijn die nog een keer 50+ euro gaan betalen voor feitelijk dezelfde game op minimale verschillen na. Als je het origineel niet gespeeld hebt dan is het een no brainer maar na al 70+ euro te hebben betaald op de Wii U is dit voor mij echt een no go.
Dat is het juist, er zijn heel veel mensen die een Nintendo Switch hebben gekocht, die geen Nintendo Wii U hebben gehad.

Zelf vorige maand een nieuwe Wii U gekocht voor € 150,00 en Mario Kart 8 voor € 21,00. Naast Mario Kart 8 heb ik ook nog drie Mario en drie Zelda games te gaan op de Wii U. Ik kijk daarna wel weer hoe het met de Nintendo Switch gaat.

Verwijderd

@Phusebox Er zijn ook genoeg mensen die elke jaar 70 euro aan FIFA uitgeven wat niet meer is dan een update van de spelerlijst. MarioKart 8D voegt echt wat toe, plus kan je nu MarioKart onderweg spelen. En hoef je niet steeds je Wii U op te starten voor een potje MarioKart.

Plus ga ik gewoon de oude game bij de GameMania inruilen voor korting :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2017 16:38 ]

• Prulleman
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:28:
Hoezo nog een keer? Niet iedereen heeft een wii u (gehad). Wie weet hebben andere de wii u inc games wel verkocht, of hadden ze wel een wii u zonder mk8..

Genoeg scenario's om nu mk8 voor de switch te halen.

Er zullen er echt niet veel zijn die em dubbel kopen (of misschien de wii versie met verlies inruilen/verkopen omdat de switch natuurlijk perfect is voor een local multiplayer game als MK8)

En uiteraard zijn er nintendo gekkies die em dubbel kopen, net zoals er blijkbaar ook veel zijn die zelda dubbel kopen (om de limited edition in de kast te zetten bv). Deze groep zal echter kleiner zijn dan je denkt, hoewel je ze op een forum als dit natuurlijk relatief vaker tegen zult komen.

Strava

• Beakzz
Jumpman schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:26:
[...]

Het is toch de keuze van de retailer als ze hem verkopen, er lagen stapels bij de Media Markt. De Media Markt heeft dat echt wel weloverwogen daar neergezet.
Er zijn vast bedrijven die het met opzet doen en de kleine kans op een boete voor lief nemen, maar ik weet ook zat gevallen van domme verkoopsters die hem wel even voor je uit het magazijn halen aangezien ze die binnen hebben zien komen.

• Zerora
Heb pas geleden al MK8 voor de Wii U ingeleverd met het doel om MK8D voor de Switch te kopen. Op de Wii U deed ik er eigenlijk weinig mee, omdat ik weinig mensen over de vloer krijg om ff een potje te spelen. En ff steeds de Wii U ontkoppelen om hem mee te nemen naar vrienden/familie/etc.. doe je ook niet zo snel.

• Jumpman
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:33:
@Phusebox Er zijn ook genoeg mensen die elke jaar 70 euro aan FIFA uitgeven wat niet meer is dan een update van de spelerlijst. MarioKart 8D voegt echt wat toe, plus kan je nu MarioKart onderweg spelen. En hoef je niet steeds je Wii U op te starten voor een potje MarioKart.
FIFA is van 2014 naar 2015 behoorlijk veranderd, ook van 2016 naar 2017 is een behoorlijke verandering geweest, maar sommige jaren is het inderdaad een Roster update en een paar kleine wijzigingen.

Naast iets betere graphics en wat kleine wijzigingen voegt Mario Kart 8 Deluxe dit toe:
6 nieuwe characters: Bowser Jr., Dry Bones, Gold Mario, Inkling Boy, Inkling Girl en King Boo.
Battlemode met 2 tracks: Urchin Underpass en Battle Stadium.
2 nieuwe items: Boo (steel het item van iemand anders) en de Feather (spring over iets).
3 nieuwe vervoersmiddelen.

Ik zou € 39,99 een reëlere prijs gevonden hebben voor Mario Kart 8 Deluxe. sony en Microsoft vragen ook maximaal veertig euro voor een Remaster met alle DLC en soms wat extra's.

Portable spelen is voor mij persoonlijk niet zo interessant.
Beakzz schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:38:
[...]

Er zijn vast bedrijven die het met opzet doen en de kleine kans op een boete voor lief nemen, maar ik weet ook zat gevallen van domme verkoopsters die hem wel even voor je uit het magazijn halen aangezien ze die binnen hebben zien komen.
Klopt, maar in het geval van de verkoopster dan heb je als retailer gewoon je personeel slecht ingelicht. Zoals Media Markt en de webshops die hem al leveren vandaag is dit echt bewust.

[ Voor 32% gewijzigd door Jumpman op 26-04-2017 16:48 ]

• Beakzz
€40 had inderdaad een beschaafde prijs geweest, maar het blijft een goede game en waarschijnlijk komen ze er gewoon mee weg. Voor de klanten die geen Wii U hebben gehad is het gewoon een goede nieuwe game en dan heb je nog de fans en gekken die er gewoon nog een keer €60 aan uitgeven (zoals ik).

Een jaar later breng je het als select titel uit en heb je de rest van de Switch bezitters in the pocket. Nintendo zit altijd vrij hoog in zijn prijzen en het voordeel is weer dat de aanbiedingen ook zo sporadisch en slecht zijn dat je game lang zijn waarde (waardegevoel bij digitaal) houdt en je niet bang hoeft te zijn dat hij volgende maand ergens voor €35 ligt.

Om die reden koop ik op de andere consoles en pc al geen sp game meer in de eerste 3 maanden op een paar uitzonderingen na.De aanbieding is daar tegenwoordig een feit. Zelfs de grote titels als Uncharted en Fallout.
Jumpman schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:43:

Klopt, maar in het geval van de verkoopster dan heb je als retailer gewoon je personeel slecht ingelicht. Zoals Media Markt en de webshops die hem al leveren vandaag is dit echt bewust.
Slecht ingelicht, onbekwaam, desinteresse...Goed personeel is veel te duur voor dat soort winkels tegenwoordig. Het is ook niet dat ik zeg dat je het niet moet doen, maar het was gewoon een reden die kon bedenken om zo'n game te laten liggen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Beakzz op 26-04-2017 17:00 ]

• Thomas
  • Niet online
Kon ik MK8D nu maar spelen. Switch ligt nog steeds bij Nintendo :'( .

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Mij boeit het niet dat het slechts een update is van die op de Wii U.Heb hem nog steeds gewoon gepreorderd. Met Fifa doe ik inderdaad hetzelfde en neem ik elk jaar ook de nieuwe.
Als je bedenkt dat er een aantal characters inzitten die op de Wii U alleen in de DLC zaten, is het spel eigenlijk niet eens zo heel duur.
We vinden het vooral wel tof dat je gewoon overal waar je wil Mario Kart kan spelen. Mijn vriendin kan al niet wachten om hem straks op vakantie in het vliegtuig te spelen ;)

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-11 09:18
Iemand puyo puyo tetris al in de winkel gevonden? Kan niet meer wachten

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

• dubstepjoris
Ik kreeg em bij Intertoys Leeuwarden niet mee want "hij komt vrijdag pas uit". Netjes en zo hoort het ook, maar ach het proberen was leuk :P.
@AstralizeR Kelders is inderdaad dicht, je moet die andere hebben as vrijdag, Wirdumerdijk is dat volgens mij.

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-11 17:28
Jumpman schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:43:
[...]

Battlemode met 2 tracks: Urchin Underpass en Battle Stadium.
Battlemode heeft 5 verschillende versies (Balloon Battle, Renegade Roundup, Bob-omb Blast, Coin Runners & Shine Thief), en 8 nieuwe arena's/tracks;

De twee die jij aangaf, Sweet Sweet Kingdom, Dragon Palace, Lunar Colony, Battle Course 1 (remake van SNES), Luigi's Mansion (Remake van de Gamecube MK), en Wuhu Town (remake van MK7)

2 arena's was wel erg weinig geweest :P
Thomas schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:59:
Kon ik MK8D nu maar spelen. Switch ligt nog steeds bij Nintendo :'( .
M'n linker joycon ook, heb er nog geen update op gekregen :(. Ach ja, gelukkig de pro-controller nog, en misschien kan een tweede speler alsnog meedoen met de rechter joycon. Met een beetje geluk nog voor vrijdag of zaterdag, maar ik begin er een hard hoofd in te hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Grumpmeister op 26-04-2017 18:04 ]

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Thomas
  • Niet online
Grumpmeister schreef op woensdag 26 april 2017 @ 18:01:
[...]

Battlemode heeft 5 verschillende versies (Balloon Battle, Renegade Roundup, Bob-omb Blast, Coin Runners & Shine Thief), en 8 nieuwe arena's/tracks;

De twee die jij aangaf, Sweet Sweet Kingdom, Dragon Palace, Lunar Colony, Battle Course 1 (remake van SNES), Luigi's Mansion (Remake van de Gamecube MK), en Wuhu Town (remake van MK7)

2 arena's was wel erg weinig geweest :P

[...]

M'n linker joycon ook, heb er nog geen update op gekregen :(. Ach ja, gelukkig de pro-controller nog, en misschien kan een tweede speler alsnog meedoen met de rechter joycon. Met een beetje geluk nog voor vrijdag of zaterdag, maar ik begin er een hard hoofd in te hebben.
Speaking of the devil! Krijg net een mail binnen dat hij verzonden is. Zal vrijdag worden, neem aan dat ze niet op Koningsdag bezorgen. Ben er dan bovendien niet dus wat dat betreft vind ik het prima.

Verwijderd

Heb zojuist de Joy-Con Wheel Pair bij de MediaMarkt gehaald (hadden ze al) En ze werken best goed, heb ze net even in FastRMX getest. Het verbeterd de grip behoorlijk in het racespel wanneer je met enkel een Joy-Con op z'n zij speelt. En zelfs de motion controls werken goed (al is het niet echt speelbaar in dit spel :p)

Eigen foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3IigkK7AKOwUYTmA2w7kE14M/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2017 18:40 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een [Switch] Problemen en garantie-afhandelingen -topic.
Er is een Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic", discussie over prijzen en bestellingen hoort daar thuis.

Er is ook een Super Mario Odyssey topic!