[Nintendo Switch]Scheurtjes in de behuizing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Het doel van dit topic is cases te verzamelen om dit dan te presenteren aan Nintendo Nederland zodat er misschien daadwerkelijk wat aan gedaan kan worden. Het lijkt erop dat er een probleem met de plastic samesntelling is in combinatie met hoe deze vast geschroefd zitten. Kortom, zonder vallen of stoten verschijnen er al barstjes in de behuizing bij units die nog geen maand oud zijn. Mijn angst is dat met verloop van tijd dat Nintendo de schuld bij gebruikers gaat leggen.

Vermeld de aankoop datum van je Switch, eventueel serie nummer en een foto

Mijn case:
Aankoop datum 3 Maart, onderhand een swap gehad met hetzelfde probleem binnen 2 dagen. Serienummers van beide begon met XAJ7

Kort na launch van de Nintendo Switch viel mij een barstje op in de behuizing naast de power knop en hiervoor was deze terug gestuurd voor reparatie.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wlpzCGx.jpg

Na de eerste reparatie ontstond er een scheurtje op een andere plek wat waarschijnlijk door de reparatie zelf kwam.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3F2LbF4.jpg

Hierna is de unit geswapped en 2 dagen later ontstaat er weer een scheurtje rondom de power knop.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ttR0yMw.jpg

Na wat research blijven zeer veel users op Reddit hetzelfde te hebben en ook een aantal users in het het Switch problemen topic. https://www.reddit.com/r/...itch_cracks_forming_near/

Het doel van dit topic is cases te verzamelen om dit dan te presenteren aan Nintendo Nederland zodat er misschien daadwerkelijk wat aan gedaan kan worden. Het lijkt erop dat er een probleem met de plastic samesntelling is in combinatie met hoe deze vast geschroefd zitten. Kortom, zonder vallen of stoten verschijnen er al barstjes in de behuizing bij units die nog geen maand oud zijn. Mijn angst is dat met verloop van tijd dat Nintendo de schuld bij gebruikers gaat leggen.

Vermeld de aankoop datum van je Switch, eventueel serie nummer en een foto

[ Voor 21% gewijzigd door Sn0wblind op 16-04-2017 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier 'hetzelfde liedje'. Aankoop 22 maart, 23 maart ontvangen. Ook een serienummer met XAJ7.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CCDzucqy7U1fQCIZ24GNzuV4/medium.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Thomas op 16-04-2017 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 22:52

ykz

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OWVceRF.jpg

Het was me in eerste instantie niet eens opgevallen, maar na deze topic heb ik het ook ontdekt.
Ook hier serienummer XAJ7*.
Ontvangen op 3 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik ga 'm denk ik gewoon opsturen. Moet niet kunnen dit. Had het al in het problementopic gepost, op zich kan ik hier mee leven, maar heb geen zin dat 'ie verder scheurt, plus dat ik hem hopelijk voor MK8 terug heb als hij dinsdag op de post gaat.

[ Voor 63% gewijzigd door Thomas op 16-04-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Thomas schreef op zondag 16 april 2017 @ 18:23:
Ik ga 'm denk ik gewoon opsturen. Moet niet kunnen dit. Had het al in het problementopic gepost, op zich kan ik hier mee leven, maar heb geen zin dat 'ie verder scheurt, plus dat ik hem hopelijk voor MK8 terug heb als hij dinsdag op de post gaat.
Dat voor MK8D moet wel lukken. Het is alleen wel belangrijk dat ze een echte oplossing weten te bieden. Ergens heb ik het idee dat utieindelijk elke switch gebruiker hiermee te maken gaat hebben. Ze scheuren allemaal op dezelfde manier wat dan toch echt op een ontwerp fout lijkt te duiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:50
Ik heb een XAJ4* serienummer Switch, dit probleem gelukkig niet. Ik heb hem op launchday gekocht en veelvuldig gebruikt. Misschien dat het toch in een bepaalde serie is.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ja ik weet het niet. Het lijkt als ik op Reddit af ga toch wel een probleem met aardige omvang. Waarschijnlijk zijn er zat mensen die het niet op is gevallen, mijn scheurtje zag de TS namelijk op een foto van mijn Switch, ik had het nog niet eens opgemerkt. Maar goed, een scheur in plastic scheurt waarschijnlijk door. Op Reddit zie je een aantal foto's waar hele delen van de backplate weg zijn gevallen.

Ik hoop dat de zaak met een reparatie is afgedaan. Zou wel willen weten waar dit nu eigenlijk door komt. Weet wel vrij zeker dat hij er met aankoop niet zat, heb het ding vrij grondig geïnspecteerd. Nooit laten vallen natuurlijk, het ding zit verder zo'n 70% van de tijd in de dock, en voor de rest in een case. Ik heb 'm een aantal keer in m'n tas meegenomen met een hardcase er omheen, lijkt me niet dat zoiets zulke beschadigingen zou moeten kunnen veroorzaken.

Van wat ik zie is hij bij mij nog erg klein trouwens, maar dat dit bij vrijwel alle voorbeelden hier op T.net en Reddit op exact dezelfde plek gebeurt duidt op een productiefout. Zo weidverspreid als de linker Joy-Con fout lijkt het gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Koldur schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:21:
Ik heb een XAJ4* serienummer Switch, dit probleem gelukkig niet. Ik heb hem op launchday gekocht en veelvuldig gebruikt. Misschien dat het toch in een bepaalde serie is.
Hmm tot nu toe zijn all XAJ4 switches die ik heb gezien in orde.
Thomas schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:29:
Ja ik weet het niet. Het lijkt als ik op Reddit af ga toch wel een probleem met aardige omvang. Waarschijnlijk zijn er zat mensen die het niet op is gevallen, mijn scheurtje zag de TS namelijk op een foto van mijn Switch, ik had het nog niet eens opgemerkt. Maar goed, een scheur in plastic scheurt waarschijnlijk door. Op Reddit zie je een aantal foto's waar hele delen van de backplate weg zijn gevallen.

Ik hoop dat de zaak met een reparatie is afgedaan. Zou wel willen weten waar dit nu eigenlijk door komt. Weet wel vrij zeker dat hij er met aankoop niet zat, heb het ding vrij grondig geïnspecteerd. Nooit laten vallen natuurlijk, het ding zit verder zo'n 70% van de tijd in de dock, en voor de rest in een case. Ik heb 'm een aantal keer in m'n tas meegenomen met een hardcase er omheen, lijkt me niet dat zoiets zulke beschadigingen zou moeten kunnen veroorzaken.

Van wat ik zie is hij bij mij nog erg klein trouwens, maar dat dit bij vrijwel alle voorbeelden hier op T.net en Reddit op exact dezelfde plek gebeurt duidt op een productiefout. Zo weidverspreid als de linker Joy-Con fout lijkt het gelukkig niet.
Een hoop zullen het denk ik ook niet doorhebben. Totdat het erger wordt.Het was de eerste keer dat ik het voelde uitsteken. Daarna ben ik erop gaan letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb gebeld. Vent zei dat ik hem gewoon moest opsturen en ze hem zouden omruilen (!) als het een productiefout bleek te zijn o.i.d. Hij gaat vandaag op de post in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redney
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08-2023
Mijn XAJ4 heeft ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

En hij is inmiddels op de post gedaan. Ben erg benieuwd wat er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:50
Mijn Switch met serienummer XAJ7, gekocht op 7 maart, heeft geen haarscheurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:14
Hier ook een XAJ4* model zonder problemen.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Tot nu toe geen enkele XAJ4 kunnen constateren met problemen.

Mijne is ook net terug gegaan. Ben benieuwd wat ze ervan gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-09 22:36
Ik heb ook een XAJ4 en geen problemen. Zelfs niet nadat ik hem een aantal keer flink heb laten stuiteren. xD

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelproust
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04 01:41
XAJ4 en geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz

ykz

Ik heb die van mij vanmiddag ook op de post gedaan, samen met mijn Joy-Cons en pro controller die ook wat issues hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

Hier een XAJ4 zonder problemen overigens

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz

ykz

Ik heb een nieuwe Switch gekregen met serienr XAJ1*, deze lijkt nu helemaal in orde, maar ik zal de komende weken kijken of ik iets kan zien ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik krijg de mijne morgen terug. Geen flauw idee of het een nieuwe is of een reparatie, we gaan het zien.

@ykz Netjes! Las dat hij gejat was bij verzending, mooi dat ze een nieuwe opsturen.

[ Voor 30% gewijzigd door Thomas op 20-04-2017 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Mijne is gerepareerd. Geen scheurtjes meer. Hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Jeetje, kom letterlijk net thuis aan als de bezorger voor de deur staat. Hij is gerepareerd in ieder geval, ziet er netjes uit. Geen barstjes meer en hij sluit perfect aan.

E: Gek, achterkant is nieuw, maar lijkt alsnog een soort bobbeltje te zitten op dezelfde plek 8)7. Geen scheur nu dus vind het wel prima, maar als hij nog een keer scheurt gaat 'ie opnieuw terug.

[ Voor 36% gewijzigd door Thomas op 21-04-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Thomas schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:13:
Jeetje, kom letterlijk net thuis aan als de bezorger voor de deur staat. Hij is gerepareerd in ieder geval, ziet er netjes uit. Geen barstjes meer en hij sluit perfect aan.

E: Gek, achterkant is nieuw, maar lijkt alsnog een soort bobbeltje te zitten op dezelfde plek 8)7. Geen scheur nu dus vind het wel prima, maar als hij nog een keer scheurt gaat 'ie opnieuw terug.
Zie op die locatie ook een lichte hobbel zitten (oneffenheid) misschien gewoon de mold van het plastic. HOu het goed in de gaten de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-06 13:13
Telkens vergeten na te kijken maar net even gedaan; XAJ4 en zoals hierboven, geen problemen.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb het idee dat er alwéér een barstje ontstaat. Het zou bijna een krasje kunnen zijn en is een stuk minder duidelijk dan de vorige keer, maar er gebeurt wel iets. Ik kijk het wel even aan. Zal zo even een goede foto posten.

Voordat ik 'm terugstuurde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MhoRLnDIYXUE1EvV2HYYmGpM/medium.jpg

En dan nu na de reparatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZzSOvgpKRL3fB1iNVLvesIPD/medium.jpg

Zoom vooral in. Ik zie nu zelfs twee beginnende scheurtjes.

[ Voor 56% gewijzigd door Thomas op 22-04-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz

ykz

Thomas schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 15:11:
Ik heb het idee dat er alwéér een barstje ontstaat. Het zou bijna een krasje kunnen zijn en is een stuk minder duidelijk dan de vorige keer, maar er gebeurt wel iets. Ik kijk het wel even aan. Zal zo even een goede foto posten.

Voordat ik 'm terugstuurde:

[afbeelding]

En dan nu na de reparatie:

[afbeelding]

Zoom vooral in. Ik zie nu zelfs twee beginnende scheurtjes.
Is dit de oude gerepareerd of een nieuwe unit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

ykz schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:28:
[...]

Is dit de oude gerepareerd of een nieuwe unit?
Gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Lijken mij geen krasjes.

Heb echt het gevoel dat die heatplate die eronder zit echt het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Het wordt letterlijk met het uur erger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lqjQuwjB8Y3aRLelrmZQmQ1t/medium.jpg

8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nou, maandag opgestuurd en net een mail dat hij terugkomt. Zal vrijdag worden. Erg benieuwd of het probleem nu daadwerkelijk weg is. Hoop ergens na 2 keer op een nieuwe unit maar die zullen ze niet zo snel rondstrooien. Was verder ook niks mis met het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hij is weer terug. Wederom een reparatie, geen bobbeltje meer. Denk alleen dat de achterkant refurbished is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Bas6VL89gxjhzmHL0Pdhl9ZL/medium.jpg

Zitten vegen op die er niet af komen. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 20:33

WTM

Koldur schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:21:
Hier idem. Xaj4 geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Thomas schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:47:
Hij is weer terug. Wederom een reparatie, geen bobbeltje meer. Denk alleen dat de achterkant refurbished is:

[afbeelding]

Zitten vegen op die er niet af komen. Beetje jammer.
Ze zeggen geen refurbished spul te gebruiken maar zijn soort van lichte krasjes vrees ik. Had ik ook bij de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hoe staat het nu bij jullie? Bij mij is hij nog steeds scheur-loos, geloof wel dat ze de achterkant iets losser hebben gehouden; bovenkant sluit op dat punt nét wat minder aan op de rest van de behuizing, als je er op drukt 'sluit' het wel. Had in het problementopic al eerder dat soort dingen voorbij zien komen, bij mij is het niet zo erg en ga er dus ook geen punt van maken. Best tevreden over hoe ze het hebben opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Thomas schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:45:
Hoe staat het nu bij jullie? Bij mij is hij nog steeds scheur-loos, geloof wel dat ze de achterkant iets losser hebben gehouden; bovenkant sluit op dat punt nét wat minder aan op de rest van de behuizing, als je er op drukt 'sluit' het wel. Had in het problementopic al eerder dat soort dingen voorbij zien komen, bij mij is het niet zo erg en ga er dus ook geen punt van maken. Best tevreden over hoe ze het hebben opgelost dus.
Uiteindelijk heb ik een swap gehad, XAJ1, geen rare bump, wel een kleine kier zoals jij ook beschijft. Zal wel standaard zijn. Want zie dat veel vaker. Als die maar okay blijft vind ik het best voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCloud
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 10:12
Bij mij ontstaan nu ook scheurtjes op exact dezelfde plek. Ook een XAJ7. Hebben jullie na reparatie nog problemen gehad?
Pagina: 1