GoT, You have to love it!
Vorig jaar kon je nog gratis een access point of powerline adapters krijgen. Maar nu moet je er altijd voor betalen. Ook voor de monteur. Het is echt een wassen neus. In ieder geval voor bestaande klanten. Voor nieuwe klanten wordt er wel van alles gratis nagekeken.Lisadr schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:56:
Iemand hier als bestaande klant ervaring met "perfecte wif overal garantie" van Ziggo?
Hoe T-Mobile Thuis het doet is dan beter, hun sturen een WiFi monteur (gratis) en als hij het niet kan oplossen krijg je een WiFi versterker in bruikleen. Bron: https://www.t-mobile.nl/thuis/wifi-servicemeesje schreef op zondag 11 november 2018 @ 22:09:
[...]
Vorig jaar kon je nog gratis een access point of powerline adapters krijgen. Maar nu moet je er altijd voor betalen. Ook voor de monteur. Het is echt een wassen neus. In ieder geval voor bestaande klanten. Voor nieuwe klanten wordt er wel van alles gratis nagekeken.
Dat was voor kort ook zo bij Ziggo. Ze hebben hun reclame slogan niet aangepast, maar wel de voorwaarden.king006 schreef op zondag 11 november 2018 @ 22:25:
[...]
Hoe T-Mobile Thuis het doet is dan beter, hun sturen een WiFi monteur (gratis) en als hij het niet kan oplossen krijg je een WiFi versterker in bruikleen. Bron: https://www.t-mobile.nl/thuis/wifi-service
Ik had eind vorig jaar gebeld met Ziggo, ik zou een acces point opgestuurd kunnen krijgen. Toen aangegeven dat ik de slechte wifi op 1e verdieping (laat staab zolder) nog wil aankijken. Later dit jaar gebeld dat ik toch graaf het AP wil ontvangen. Zeggen ze dood leuk dat ik die niet meer krijg omdat ze de voorwaarden hebben gewijzigd....
Als ik toen gewoon ‘ja, stuur maar op’ had gezegd en ‘m op zolder had bewaard zou ik het AP nu gewoon kunnen aansluiten. Ik ben daar best pissig over. Ook de @VodafoneZiggo doet hier helemaal niks aan en verschuilt zich achter de gewijzigde voorwaarden. Ik begrijp dat er voorwaarden zijn, maar in bijzondere situaties kun je er ook coulant mee om gaan.
meesje schreef op zondag 11 november 2018 @ 22:09:
[...]
Vorig jaar kon je nog gratis een access point of powerline adapters krijgen. Maar nu moet je er altijd voor betalen. Ook voor de monteur. Het is echt een wassen neus. In ieder geval voor bestaande klanten. Voor nieuwe klanten wordt er wel van alles gratis nagekeken.

Het is betalen of huren.....Lisadr schreef op zondag 11 november 2018 @ 22:35:
[...]
bestaande trouwe klanten worden zo negatief behandeld. Ziggo router haalt 1/2 van mijn woning niet waardoor ik al jaren zelf een tweede router gebruik. Zag hun reclame en wilde van een 2de router af, maar als ik ervoor moet betalen regel ik zelf iets.

Mijn ervaring is dat Ziggo best loyaal is en als je belt valt er meestal wel wat te regelen in korting of een zenderpakket.Lisadr schreef op zondag 11 november 2018 @ 22:35:
[...]
bestaande trouwe klanten worden zo negatief behandeld. Ziggo router haalt 1/2 van mijn woning niet waardoor ik al jaren zelf een tweede router gebruik. Zag hun reclame en wilde van een 2de router af, maar als ik ervoor moet betalen regel ik zelf iets.
Wat betreft je 2e router (ik hoop dat je accespoint bedoelt), wat had je dan verwacht? Dat Ziggo op magische wijze zonder extra apparatuur Wi-Fi dekking in je hele woning tovert? Als je een groot huis hebt of veel beton/staal dan heb je gewoon extra accesspoints nodig. Is een (kleine) investering maar heb je provider onafhankelijk baat bij.
Die reclame campagne hebben ze alleen maar uit de kast gehaald omdat KPN ook een Wi-Fi campagne aan het voeren is.meesje schreef op zondag 11 november 2018 @ 22:33:
[...]
Dat was voor kort ook zo bij Ziggo. Ze hebben hun reclame slogan niet aangepast, maar wel de voorwaarden.
Je haalt "router" en "accesspoint" door elkaar.Lisadr schreef op zondag 11 november 2018 @ 22:35:
[...]
Je router haalt die afstand prima, dat gaat zonder problemen goed tot 100 meter. Je accesspoint daarentegen... Vaak is dat een kwestie van goed instellen, niet altijd.
Het is in ieder geval redelijk bekend dat wil je optimale prestaties op WiFi, je je modem in bridge mode moet laten zetten, er een router achter moet plaatsen én met losse accesspoints moet werken. (Of met een router met fatsoenlijk ingebouwd accesspoint maar 1 accesspoint per woning is tegenwoordig aan de krappe kant. Je gaat rap naar 2 toe, zeker als het gaat om een huis met meerdere woonlagen.)
2 routers achter elkaar wil je in principe niet. Niet in de situatie van een Ziggo partikulier aansluiting. (Dan doe je NAT over NAT.) In geval van een Ziggo Zakelijk Pro is het onvermijdelijk, het modem dat je krijgt *is* een router. Maar die doet weer geen NAT.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Als je belt, is er inderdaad best wat te regelen. Het helpt wel enorm als je in een glasvezelgebied woont. Ze houden goed in de gaten wat er postcode de concurrentie is. Indien ADSL de concurrent is, hoef je weinig tot geen korting te verwachten. O ja, als je wat wil regelen met Ziggo (korting) dan is het wel wijs om te bellen met Opzeggingen. Andere afdelingen hebben geen bevoegdheid.jongetje schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:03:
[...]
Mijn ervaring is dat Ziggo best loyaal is en als je belt valt er meestal wel wat te regelen in korting of een zenderpakket.
Wat betreft je 2e router (ik hoop dat je accespoint bedoelt), wat had je dan verwacht? Dat Ziggo op magische wijze zonder extra apparatuur Wi-Fi dekking in je hele woning tovert? Als je een groot huis hebt of veel beton/staal dan heb je gewoon extra accesspoints nodig. Is een (kleine) investering maar heb je provider onafhankelijk baat bij.
[...]
Die reclame campagne hebben ze alleen maar uit de kast gehaald omdat KPN ook een Wi-Fi campagne aan het voeren is.
Wat betreft het Access Point, tot begin dit jaar kon je als bestaande klant ook een gratis AP of Powerline set krijgen. De voorwaarden van de Power Promise waren toen ook voor bestaande klanten van toepassing. Nu alleen voor nieuwe klanten en bestaande kunnen er voor gaan betalen.
Die reclame campagne was er al eerder dan dat nu KPN een wifi campagne voert. Ze maken er nu wel weer nadrukkelijker reclame voor, maar hebben dus wel de voorwaarden verslechterd.
Deze week toch maar een belletje doen naar de afdeling Opzeggingen en hun het Power Promise verhaal (oude en nieuwe voorwaarden) voorleggen.
RobbyMoody schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:23:
We gaan het meemaken, maandag komt er een monteur. Ik kom er zelf toch niet achter wat er aan de hand is. Wel apart dat een minimale versterking van het modemsignaal invloed zou hebben in de wijkkast. Het principe van die galvanische scheiding is mij dus ook nog niet helemaal duidelijk.

De oplossing was een demper op het modem. Gemiddelde power is nu 3 dBmV. Probeem opgelost.
Ik krijg elke keer gewoon een korting of tv pakket hoor. Heb inmiddels al 2 tablets, keer korting en een jaar lang gratis een tv-pakket gehad over de jaren heen. Mijn alternatief is 35Mbit/3Mbit ADSL.meesje schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:25:
[...]
Indien ADSL de concurrent is, hoef je weinig tot geen korting te verwachten.
Daarom was ik ook voorzichtig met 'weinig tot geen'. In een glasvezelgebied krijg je vaak gewoon harde korting. De afgelopen drie jaar: 6 x 25 euro, 6 x 25 euro en 6 x 30 euro. Vaak is de korting in een niet-glasvezelgebied een stuk lager.jongetje schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:40:
[...]
Ik krijg elke keer gewoon een korting of tv pakket hoor. Heb inmiddels al 2 tablets, keer korting en een jaar lang gratis een tv-pakket gehad over de jaren heen. Mijn alternatief is 35Mbit/3Mbit ADSL.
Nou ik heb nog een DVB-C tuner nog liggen in de kast vandaar. Dus als de enige vereiste een DVB-C tuner is dan zou ik het wel kunnen proberen tenzij iemand wat anders beweert.SMSfreakie schreef op zondag 11 november 2018 @ 18:44:
Je kan toch voor een habbekrats zon kastje bij ziggo zelf krijgen?
https://www.ziggo.nl/shop....108.0&addedproducts=1212
Ik wil ook niet met Ziggo bellen hiervoor omdat ze meteen weer aankomen met een contractverlenging of dat je er weer per maand voor moet betalen. Die CI+ module voor mezelf aanvragen ging al moeizaam.
Zolang het dvb-c doet (en x264 voor de HD kanalen) kom je wel een heel eind..com2,1ghz schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:26:
[...]
Nou ik heb nog een DVB-C tuner nog liggen in de kast vandaar. Dus als de enige vereiste een DVB-C tuner is dan zou ik het wel kunnen proberen tenzij iemand wat anders beweert.
Ik wil ook niet met Ziggo bellen hiervoor omdat ze meteen weer aankomen met een contractverlenging of dat je er weer per maand voor moet betalen. Die CI+ module voor mezelf aanvragen ging al moeizaam.
404 Signature not found
Ander MAC adres hielp: inderdaad kreeg ik een ander IP adres waarna ik weer mail kon versturen. Echter kreeg ik ook een ander modem van Ziggo toegestuurd (ConnectBox ding), die heb ik afgelopen zaterdag geinstalleerd en aan de praat gekregen.hcQd schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:01:
@vanaalten Ik weet niet wat de huidige lease-tijd is, maar vroeger was dat minstens een week, en zelfs daarna had je goede kans hetzelfde IP terug te krijgen. Als je je modem in bridge-modus hebt staan kun je eenvoudig een ander MAC aan je router geven voor een nieuw IP. Anders zou je eens een mailtje naar abuse@ziggo.nl er aan kunnen wagen.
Na activatie werd dit nieuwe modem ook automatisch in bridge-mode gezet, blijkbaar worden klant-settings dus doorgezet. En net als het oude modem is ook deze daarna nog steeds bereikbaar, echter nu via 192.168.100.1 ipv 192.168.178.1. Wel is het een beetje een apart ding: na boot kreeg m'n router eerst een 192.168.100.x adres en pas enkele seconden later het publieke IP adres. Ah ja - het werkt, verder niet klagen.
Daarna ook even het MAC adres van m'n router teruggezet naar originele instelling - en toen kreeg ik ook het probleem-IP-adres weer terug. Ofwel, bijna vier dagen een ander IP adres is niet lang genoeg om het DHCP systeem van Ziggo mij te doen vergeten.
Dus, gistermiddag toch maar een mail naar abuse@ziggo.nl gestuurd en het hele probleem beschreven, gevolgd door een verzoek het adres uit de blacklist te halen. Ja, ik had een workaround, maar wilde het graag netjes oplossen. En vanochtend vroeg een antwoord terug van 'abuse': "excuses voor het ongemak, blokkade opgeheven".
En inderdaad: MAC adres net weer teruggezet, probleem-IP-adres weer gekregen - en nu kan ik weer gewoon mail versturen.
@VodafoneZiggo : minpunten voor de reguliere servicedesk die dit probleem niet herkende, niet kon erkennen dat ze er niet genoeg verstand van hadden en vooral een houding hebben van 'wij gaan die domme klant wel vertellen hoe het zit'. En absoluut pluspunten voor de abuse-desk die een probleembeschrijving lezen, snappen en het probleem gewoon snel en adequaat oplossen.
Iedereen, dank voor het lezen, meedenken en de tips!
Nieuwe pogingking006 schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:13:
[...]
Die bedoel ik niet, ik bedoel alles onder “Down” en “Up”.
Overigens haal ik nu weer netjes 419Mbps

2250 WP Zuid PVoutput
Dat is niet mijn ervaring met Ziggo als het gaat om actiesjongetje schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:03:
[...]
Mijn ervaring is dat Ziggo best loyaal is en als je belt valt er meestal wel wat te regelen in korting of een zenderpakket.
[...]
Die reclame campagne hebben ze alleen maar uit de kast gehaald omdat KPN ook een Wi-Fi campagne aan het voeren is.
Ze zeggen "Overal in huis perfecte wifi. Gegarandeerd. Dat is de Ziggo Power Promise." en daarmee doen ze overkomen alsof zij het regelen.
Ik heb een 2de router die ik als accesspoint gebruik en die is toe aan vervanging.
Je hebt best wel wat errors op je verbinding zitten.MdO82 schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:24:
[...]
Nieuwe poging
Overigens haal ik nu weer netjes 419Mbps
[Afbeelding]
Dat verbaasde mij ook.king006 schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:58:
[...]
Je hebt best wel wat errors op je verbinding zitten.
Ik kijk niet altijd, maar het zijn er aardig wat.
Zal de boel eens resetten en dan kijken wat er gebeurd.
Edit: nu las ik ook dat het standaard is bij een connectbox.
Dus of we daar nu wijzer van gaan worden
[ Voor 14% gewijzigd door MdO82 op 12-11-2018 22:38 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Hoe is dat vreemd? Op nieuwe klanten wordt gewoon een verlies gepakt waarbij ze hopen dat nieuwe klanten bij Ziggo blijven zodat ze op termijn geld gaan opleveren. Als alle voordelen elk jaar naar alle klanten moeten worden gegeven dan zal de prijs per maand moeten verdubbelen om dat te financieren.Lisadr schreef op zondag 11 november 2018 @ 22:35:
[...]
Als je dat snapt dan kun je er je voordeel mee doen. Door bijvoorbeeld over te stappen. Of zoals andere hier doen, vind ik persoonlijk niet heel netjes, dreigen met opzeggen. Dan weet Ziggo ook wat het kost om weer een nieuwe klant te werven en dan kan er vaak wel een korting vanaf.
Dat gezegd hebbende; volgens mij is die power promise een beetje onzin; "Werkt je wifi niet naar behoren door het modem? Dan zorgen we dat je een supersterk modem van ons krijgt". Prietpraat. Gewoon een bekabeld access point aansluiten.
Bridge modus is zeker geen vereiste. Kwestie van je nieuwe extra router even aansluiten op je PC, DHCP op off zetten, statisch IP inschakelen en daarna je netwerk niet via de WAN poort, maar via een normale lanpoort aankoppelen en klaar is kees. De access points die Ziggo nu levert zijn ook gewoon TP-link wifi routers met aangepaste firmware (wel korting!).unezra schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:08:
[...]
Je haalt "router" en "accesspoint" door elkaar.
Je router haalt die afstand prima, dat gaat zonder problemen goed tot 100 meter. Je accesspoint daarentegen... Vaak is dat een kwestie van goed instellen, niet altijd.
Het is in ieder geval redelijk bekend dat wil je optimale prestaties op WiFi, je je modem in bridge mode moet laten zetten, er een router achter moet plaatsen én met losse accesspoints moet werken. (Of met een router met fatsoenlijk ingebouwd accesspoint maar 1 accesspoint per woning is tegenwoordig aan de krappe kant. Je gaat rap naar 2 toe, zeker als het gaat om een huis met meerdere woonlagen.)
2 routers achter elkaar wil je in principe niet. Niet in de situatie van een Ziggo partikulier aansluiting. (Dan doe je NAT over NAT.) In geval van een Ziggo Zakelijk Pro is het onvermijdelijk, het modem dat je krijgt *is* een router. Maar die doet weer geen NAT.
[ Voor 36% gewijzigd door sdk1985 op 12-11-2018 22:37 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Dat is NAT-over-NAT. Het werkt in veel gevallen, maar het is sub-optimaal.sdk1985 schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:33:
[...]
Bridge modus is zeker geen vereiste. Kwestie van je nieuwe extra router even aansluiten op je PC, DHCP op off zetten, statisch IP inschakelen en daarna je netwerk niet via de WAN poort, maar via een normale lanpoort aankoppelen en klaar is kees. De access points die Ziggo nu levert zijn ook gewoon TP-link wifi routers met aangepaste firmware (wel korting!).
Bridge mode is geen vereiste, maar als je tóch al een eigen router hebt, wel aan te raden.
Natuurlijk kán het met het ingebouwde AP prima werken en een deel van de problemen met Ziggo WiFi word ongetwijfeld veroorzaakt door onkunde van de gebruikers. Toch, dat AP staat vaak op een vrij rottige plaats waar geen rekening word gehouden met dekking én het is er maar 1. Zodra je met 2 wil gaan werken om je dekking te vergroten zin er betere oplossingen. (Die vergen wel wat meer geld, kennis en werk om in te richten.)
Wellicht dat ik mij vergis, ben geen netwerk-expert, maar als je het aansluit zoals @sdk1985 schrijft, door je 2e router met DHCP uit op een LAN-poort aan te sluiten, heb je toch juist géén NAT-over-NAT, omdat je enkel het switch-gedeelte gebruikt van die 2e router?unezra schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 06:17:
[...]
Dat is NAT-over-NAT. Het werkt in veel gevallen, maar het is sub-optimaal.
Bridge mode is geen vereiste, maar als je tóch al een eigen router hebt, wel aan te raden.
Je netwerk sluit je *altijd* aan op een van de LAN poorten, nooit op de WAN poort. Die gaat naar buiten.vanaalten schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 07:55:
[...]
Wellicht dat ik mij vergis, ben geen netwerk-expert, maar als je het aansluit zoals @sdk1985 schrijft, door je 2e router met DHCP uit op een LAN-poort aan te sluiten, heb je toch juist géén NAT-over-NAT, omdat je enkel het switch-gedeelte gebruikt van die 2e router?
Als je zowel je interne netwerk als de router/modem van Ziggo op je LAN poorten aan sluit, maak je d'r inderdaad een switch met AP van. Effectief schakel je dan alle router functionaliteiten uit en is het functioneel geen router meer.
Overstappen is niet voor iedereen een echte optie. Waar ik woon kan ik kiezen tussen Ziggo of ?DSL met maximaal 20 a 25 Mbit download en 3 Mbit upload. Omdat ik regelmatig thuis werk en grote bestanden met downloaden en uploaden heb ik minimaal 100/10 nodig.sdk1985 schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:33:
[...]
Hoe is dat vreemd? Op nieuwe klanten wordt gewoon een verlies gepakt waarbij ze hopen dat nieuwe klanten bij Ziggo blijven zodat ze op termijn geld gaan opleveren. Als alle voordelen elk jaar naar alle klanten moeten worden gegeven dan zal de prijs per maand moeten verdubbelen om dat te financieren.
Als je dat snapt dan kun je er je voordeel mee doen. Door bijvoorbeeld over te stappen. Of zoals andere hier doen, vind ik persoonlijk niet heel netjes, dreigen met opzeggen. Dan weet Ziggo ook wat het kost om weer een nieuwe klant te werven en dan kan er vaak wel een korting vanaf.
Dat gezegd hebbende; volgens mij is die power promise een beetje onzin; "Werkt je wifi niet naar behoren door het modem? Dan zorgen we dat je een supersterk modem van ons krijgt". Prietpraat. Gewoon een bekabeld access point aansluiten.
Snap dat ze acties als een sales middel gebruiken. Maar ben meer dan 10 jaar klant en een actie voor loyale klanten zou fijn zijn. Die gaan ze niet doen omdat ze toch weten dat je als klant geen echte keuze hebt.
Dat lijkt mij niet, ik heb ook een connectbox en heb echt niet zoveel errors op de lijn.MdO82 schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:10:
[...]
- 3.311.800 internet klanten
- 9.752.700 totaal aantal geleverde dienst-abbonnee combinaties (triple play = 3)
- 184.8 totale investering in netwerk & cpe (lijkt laag)
- 10.515,2 miljoen euro schuld (4.6% rente)
- Vendor financing obligations are not included in the calculation of our leverage covenants. If
we were to include these obligations in our leverage ratio calculation, the ratio of Total Net
Debt to Annualized EBITDA would have been 5.25x at September 30, 2018

Verduidelijking gewenst als ik dit verkeer las na snelle analyse
unezra schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 06:17:
[...]
Dat is NAT-over-NAT. Het werkt in veel gevallen, maar het is sub-optimaal.
Natuurlijk kán het met het ingebouwde AP prima werken en een deel van de problemen met Ziggo WiFi word ongetwijfeld veroorzaakt door onkunde van de gebruikers. Toch, dat AP staat vaak op een vrij rottige plaats waar geen rekening word gehouden met dekking én het is er maar 1. Zodra je met 2 wil gaan werken om je dekking te vergroten zin er betere oplossingen. (Die vergen wel wat meer geld, kennis en werk om in te richten.)
Dat is dus precies waar ik op doelde. Je maakt gewoon een AP van je extra 'router' op die manier. Bridgen is daarmee overbodig. Het is gewoon een switch en verkeer dat via Wifi wil lopen zal automatisch zijn weg vinden via je AP.unezra schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:16:
[...]
Je netwerk sluit je *altijd* aan op een van de LAN poorten, nooit op de WAN poort. Die gaat naar buiten.
Als je zowel je interne netwerk als de router/modem van Ziggo op je LAN poorten aan sluit, maak je d'r inderdaad een switch met AP van. Effectief schakel je dan alle router functionaliteiten uit en is het functioneel geen router meer.
Maat van mij belt elk jaar dat hij wil opzeggen en krijgt dan korting. Je kan het proberenLisadr schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:39:
[...]
Overstappen is niet voor iedereen een echte optie. Waar ik woon kan ik kiezen tussen Ziggo of ?DSL met maximaal 20 a 25 Mbit download en 3 Mbit upload. Omdat ik regelmatig thuis werk en grote bestanden met downloaden en uploaden heb ik minimaal 100/10 nodig.
Snap dat ze acties als een sales middel gebruiken. Maar ben meer dan 10 jaar klant en een actie voor loyale klanten zou fijn zijn. Die gaan ze niet doen omdat ze toch weten dat je als klant geen echte keuze hebt.
[ Voor 19% gewijzigd door sdk1985 op 13-11-2018 15:39 ]
Uh dat is dus niet standaard, betekent dat er iets niet helemaal 100% lekker zit op je lijn. Bij andere modems zie je dat waarschijnlijk niet ergens terug, bij de connectbox kun je de T3 en T4 errors etc. zien.MdO82 schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:10:
[...]
Veel errors = ergens een probleem
Ter illustratie:
Toen ik problemen had -> honderden T3 en T4's, soms per dag al honderden
Nu ik geen problemen meer heb -> nog geen 150 T3 en 0 T4's over een periode van meer dan 100 dagen.
T3's horen er een klein beetje bij, maar dan in lage hoeveelheid, dus niet honderden. Hoeveel zie jij er?
[ Voor 24% gewijzigd door Martinusz op 13-11-2018 16:02 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat valt volgens mij nog wel meeMartinusz schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:59:
[...]
Uh dat is dus niet standaard, betekent dat er iets niet helemaal 100% lekker zit op je lijn. Bij andere modems zie je dat waarschijnlijk niet ergens terug, bij de connectbox kun je de T3 en T4 errors etc. zien.
Veel errors = ergens een probleem
Ter illustratie:
Toen ik problemen had -> honderden T3 en T4's, soms per dag al honderden
Nu ik geen problemen meer heb -> nog geen 150 T3 en 0 T4's over een periode van meer dan 100 dagen.
T3's horen er een klein beetje bij, maar dan in lage hoeveelheid, dus niet honderden. Hoeveel zie jij er?

2250 WP Zuid PVoutput
Dit is te verwaarlozen idd, tenzij je modem pas net 3 seconden up isMdO82 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:20:
[...]
Dat valt volgens mij nog wel mee
[Afbeelding]

Float like a butterfly, sting like a bee.
Martinusz schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:26:
[...]
Dit is te verwaarlozen idd, tenzij je modem pas net 3 seconden up is
1
| Beschikbaarheid : 81day(s)19h:47m:58s |
Had hem wel software matig gereset, maar dat is niet voldoende dus.
Straks eens hard de stroom eraf
2250 WP Zuid PVoutput
De monteur heeft alles aangesloten en het gaat om het 200mbit abbo. In een nieuwe wijk met nog weinig wifi verstoringen.
De snelheid die ik 3 meter van de meterkast haal is 80 mbit (op het 5G netwerk)
Boven is het wifi signaal al bijna helemaal weg (komt een monteur voor een wifibooster)
Is 80 mbit nu normaal voor 5G wifi op die korte afstand van de modem?
Testing, one, two ...
Telefoon Samsung S8, met ziggo speedtest. Bekabeld is wel 200 mbit.hardware-lover schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:52:
@Thoraxx, 5G wifi getest met wat, en wat haal je daar normaal gesproken maximaal op?
Bij mijn ouders thuis met Nighthawk router en 400mbit internet haal ik 280 mbit met dezelfde telefoon test en dat zelfs 1 verdieping hoog.
Maakt de router die gebruikt wordt zo een verschil? Of is het altijd naar ratio een deel van je max internet snelheid?
Welke snelheid heeft de telefoon aan met de router te zijn verbonden?
80mbit klinkt namelijk als een 2.4 GHz verbinding op een druk kanaal/drukke band.
Er staat dat mijn telefoon met het 5G netwerk is verbonden en bij snelheid staat 130 mbit.neeecht schreef op woensdag 14 november 2018 @ 04:26:
@Thoraxx begin even met het gaan naar de WiFi instellingen en jouw verbinding te selecteren van je telefoon.
Welke snelheid heeft de telefoon aan met de router te zijn verbonden?
80mbit klinkt namelijk als een 2.4 GHz verbinding op een druk kanaal/drukke band.
Maar met de speedtest van Ziggo zelf op mijn telefoon haalt hij dus maar 80.
Het is een nieuwbouw wijk en bijna nog geen WIFI signalen in de buurt.
Er zijn teveel invloeden op het wifi signaal om op te noemen. Ziggo heeft power promise dus maak daar gebruik van of voeg zelf meerdere AP’s toe.Thoraxx schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:17:
[...]
Er staat dat mijn telefoon met het 5G netwerk is verbonden en bij snelheid staat 130 mbit.
Maar met de speedtest van Ziggo zelf op mijn telefoon haalt hij dus maar 80.
Het is een nieuwbouw wijk en bijna nog geen WIFI signalen in de buurt.
Via de telefoon gaven ze aan dat ik blij moest zijn met 80mbit op een 200mbit verbinding en dat dit normaal is. De monteur zei dit ook. Vandaar dat ik het hier nog eens navraag of dit normaal is.Deef_K schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:11:
[...]
Er zijn teveel invloeden op het wifi signaal om op te noemen. Ziggo heeft power promise dus maak daar gebruik van of voeg zelf meerdere AP’s toe.
Even gechecked maar staat op 80 mhzSMSfreakie schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:55:
mogelijk dat je 5ghz wifi op 20mhz kanaalbreedte staat?? ipv 80
Ik haal 300Mbps op mijn telefoon.Thoraxx schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:22:
[...]
Via de telefoon gaven ze aan dat ik blij moest zijn met 80mbit op een 200mbit verbinding en dat dit normaal is. De monteur zei dit ook. Vandaar dat ik het hier nog eens navraag of dit normaal is.
Er is beslist een hogere wifi snelheid mogelijk, maar je huidige TC7210 is daarin mogelijk de beperking en mogelijk doelt de Ziggo medewerker daar op? Ik gebruik mijn eigen router achter mijn modem in Bridge, en daarmee haal ik via wifi op de begane grond, vrijwel de max. snelheid van mijn abonnement, 200-250Mbit (max) op verschillende mobiele toestellen.Thoraxx schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:22:
[...]
Via de telefoon gaven ze aan dat ik blij moest zijn met 80mbit op een 200mbit verbinding en dat dit normaal is. De monteur zei dit ook. Vandaar dat ik het hier nog eens navraag of dit normaal is.
[knip]
Testing, one, two ...
standaard modem wifi wil wel eens tegenvallen. Koop een fatsoenlijke router en het is opgelostThoraxx schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:13:
Wat is nu de wifi snelheid die je mag verwachten van de standaard Technicolor TC7210 wifi-modem?
De monteur heeft alles aangesloten en het gaat om het 200mbit abbo. In een nieuwe wijk met nog weinig wifi verstoringen.
De snelheid die ik 3 meter van de meterkast haal is 80 mbit (op het 5G netwerk)
Boven is het wifi signaal al bijna helemaal weg (komt een monteur voor een wifibooster)
Is 80 mbit nu normaal voor 5G wifi op die korte afstand van de modem?
Ik deel echter wel het internet (2 appartementen in 1 huis). Ik wil graag een eigen netwerk. Dus router in de WAN (of LAN) poort pluggen en dan ben ik klaar? Als het goed is heb ik dan een eigen netwerk en zal mijn verbinding beter zijn toch?
Zelf heb ik een Connect Box staan (Compal) ik haal gewoon beneden in de woning 180 tot 195 Mbit met mijn 200 Mbit verbinding. Boven haal ik 160 tot 180m Mbit op de 5Ghz.Thoraxx schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:22:
[...]
[ Voor 33% gewijzigd door Megapaul op 15-11-2018 14:02 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Is t verder een beetje makkelijker in te stellen, die IPs?
Ik zit te twijfelen om thuis wat server vms te hosten en een vast IP is wel aantrekkelijk.
Zo moeilijk is het niet- peter - schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:07:
Zijn er mensen hier met ervaring met Ziggo Pro en de 5 vaste IPs? Ik vond in t topic vooral wat negatieve ervaringen met t modem. Is dat bij iedereen zo?
Is t verder een beetje makkelijker in te stellen, die IPs?
Ik zit te twijfelen om thuis wat server vms te hosten en een vast IP is wel aantrekkelijk.
Deze heb ik geïnstalleerd maar na een paar uur wachten was deze nog niet werkend. De lampjes branden wel en er is verbinding.
Volgens de helpdesk moest ik geduld hebben. Dat heb ik natuurlijk niet dus na een uurtje of 4 de oude Ubee weer gemonteerd en de nieuwe modem in de hoek gegooid.
Maar nu komt het, de Ubee is vermoedelijk automatisch uit het systeem geknikkerd en de nieuwe modem wil niet activeren. Ik heb daarom weer contact gehad met de helpdesk en die geven aan dat het activatie proces "hangt" en dat ik geduld moet hebben.
Dit zou wel een dag kunnen duren

Iemand iets dergelijks eerder bij de hand gehad ? En klopt het verhaal van de helpdesk ?
Ja dat verhaal klopt.jjonkie schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:55:
Mijn oude Ubee modem had wat kuren en daarom heb ik nieuwe Connectbox gekregen 2 weken geleden.
Deze heb ik geïnstalleerd maar na een paar uur wachten was deze nog niet werkend. De lampjes branden wel en er is verbinding.
Volgens de helpdesk moest ik geduld hebben. Dat heb ik natuurlijk niet dus na een uurtje of 4 de oude Ubee weer gemonteerd en de nieuwe modem in de hoek gegooid.
Maar nu komt het, de Ubee is vermoedelijk automatisch uit het systeem geknikkerd en de nieuwe modem wil niet activeren. Ik heb daarom weer contact gehad met de helpdesk en die geven aan dat het activatie proces "hangt" en dat ik geduld moet hebben.
Dit zou wel een dag kunnen duren![]()
Iemand iets dergelijks eerder bij de hand gehad ? En klopt het verhaal van de helpdesk ?
De arris modems willen niet doorlopen in het systeem, ze zijn wel online maar internet werkt er hierdoor niet op net zoals de telefonie dan ook niet doorloopt.
Volgens mij wat ik het laatst gezien had zou het pas aan de eind van de dag opgelost moeten zijn..
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Vandaag dan maar even mijn 4G bundel aanspreken
Dit is al dagen het probleem en Ziggo weet niet hoe ze het op moeten lossen. Echt heel knullig het is al minstens 2 dagen zo. Dan sta je toch voor paal zeg. Als goedmakertje mag je dan opgeven wanneer het weer werkt en dan krijg je compensatie voor de dagen dat het niet werkt.chucky666 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:14:
[...]
Ja dat verhaal klopt.
De arris modems willen niet doorlopen in het systeem, ze zijn wel online maar internet werkt er hierdoor niet op net zoals de telefonie dan ook niet doorloopt.
Volgens mij wat ik het laatst gezien had zou het pas aan de eind van de dag opgelost moeten zijn..
Bears and Bulls
Was dat toevallig een UBEE EVW321B en begonnen de problemen in augustus?jjonkie schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:55:
Mijn oude Ubee modem had wat kuren
Welke type(s) raad je aan?commentator schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:39:
[...]
standaard modem wifi wil wel eens tegenvallen. Koop een fatsoenlijke router en het is opgelost
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
hangt denk ik ook van hoeveel ruimtes je precies wil kunnen bereiken (en je budget) af.
Ik heb een hele tijd het ziggo extra wifi punt gebruikt om de dekking te optimaliseren. Maar gebruik na een mooie deal gevonden te hebben nu al een tijdje Linksys Velop met 3 nodes. Overigens allemaal wel bedraad aangesloten. Maar super dekking sindsdien door het hele huis. Zelfs op zolder waar er geen staat
Bears and Bulls
Thnx ga ik doen.commentator schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:39:
[...]
standaard modem wifi wil wel eens tegenvallen. Koop een fatsoenlijke router en het is opgelost
Monteur is vandaag geweest en zei dat ik blij moest zijn met 60-80mbit wifi (bij mijn 200mbit abo)
Nu voor boven een wifi booster via het stopcontact, die ook nog eens trager is dan de modem beneden.
Voor betere snelheden moest ik ook volgens hem betere router aanschaffen.
Ik twijfel nu tussen de Nighthawk R7000 of de TP-Link Archer C2300
Iemand ervaring welke de beste keus is icm Ziggo?
Mijn s7 haalt de 400 Mbit op de R7000. Wel vaak firmware gehad die niet stabiel was. Tp-link ook niet altijd goede ervaringen mee (en dan geen firmware updates). Volgende keer ga ik Asus een kans geven...Thoraxx schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:08:
[...]
Thnx ga ik doen.
Monteur is vandaag geweest en zei dat ik blij moest zijn met 60-80mbit wifi (bij mijn 200mbit abo)
Nu voor boven een wifi booster via het stopcontact, die ook nog eens trager is dan de modem beneden.
Voor betere snelheden moest ik ook volgens hem betere router aanschaffen.
Ik twijfel nu tussen de Nighthawk R7000 of de TP-Link Archer C2300
Iemand ervaring welke de beste keus is icm Ziggo?
Draai hier R7000 met Merlin Asus firmware via xwrt, heel stabiel.sdk1985 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:16:
[...]
Mijn s7 haalt de 400 Mbit op de R7000. Wel vaak firmware gehad die niet stabiel was. Tp-link ook niet altijd goede ervaringen mee (en dan geen firmware updates). Volgende keer ga ik Asus een kans geven...
[ Voor 3% gewijzigd door hjs op 17-11-2018 08:35 ]
Ik heb al van alles aan routers in huis gehad de laatste jaren, ook jarenlang een Asus (AC87U), met een specifieke boost (geen Merlin) firmware (Wifi bereik opkrikken door vermogen op te schroeven). Het wifi bereik met die router (en die firmware), was uitzonderlijk goed, maar wat minder stabiel en wat minder snel (op wifi). Hoewel TP-Link zeker niet scheutig is met zijn firmware_updates hebben ze wel een paar goede routers in het programma zitten.sdk1985 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:16:
[...]
Mijn s7 haalt de 400 Mbit op de R7000. Wel vaak firmware gehad die niet stabiel was. Tp-link ook niet altijd goede ervaringen mee (en dan geen firmware updates). Volgende keer ga ik Asus een kans geven...
Als het gaat om een router met een erg goed bereik en hoge wifi doorvoersnelheid, dan is de C3200 toch een uitstekende keuze. Vrij basic met zijn instellingen, maar voldoende voor de meesten verwacht ik. Meer belangrijk (vind ik), heel erg stabiel en een degelijk wifi signaal. Het fijne van dit type router vind ik vooral dat je één SSID voor het eigen netwerk kunt gebruiken (voor 2.4Ghz en 2x 5Ghz), en de router en aangesloten apparaten zoeken dan verder zelf wel uit via welke band de communicatie moet verlopen. Dit geeft in de praktijk bijzonder hoge wifi snelheden en een goede wifi ontvangst door het gehele huis.
Testing, one, two ...
De r7000 heeft een vergelijkbare feature. Ik heb dat getest en in de praktijk ging dat mis. De tv ging dan vaak naar 2.4 GHz terwijl ik daar wel 100+ mbit op wens. Dus dat heb ik weer uitgeschakeld.hardware-lover schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:51:
[...]
Ik heb al van alles aan routers in huis gehad de laatste jaren, ook jarenlang een Asus (AC87U), met een specifieke boost (geen Merlin) firmware (Wifi bereik opkrikken door vermogen op te schroeven). Het wifi bereik met die router (en die firmware), was uitzonderlijk goed, maar wat minder stabiel en wat minder snel (op wifi). Hoewel TP-Link zeker niet scheutig is met zijn firmware_updates hebben ze wel een paar goede routers in het programma zitten.
Als het gaat om een router met een erg goed bereik en hoge wifi doorvoersnelheid, dan is de C3200 toch een uitstekende keuze. Vrij basic met zijn instellingen, maar voldoende voor de meesten verwacht ik. Meer belangrijk (vind ik), heel erg stabiel en een degelijk wifi signaal. Het fijne van dit type router vind ik vooral dat je één SSID voor het eigen netwerk kunt gebruiken (voor 2.4Ghz en 2x 5Ghz), en de router en aangesloten apparaten zoeken dan verder zelf wel uit via welke band de communicatie moet verlopen. Dit geeft in de praktijk bijzonder hoge wifi snelheden en een goede wifi ontvangst door het gehele huis.
De R7000 is bij mijn weten geen Tri-band router? Ik heb dit type router getest voor mijn zoon, voor zijn nieuwe huis, omdat hij een wifi bridge moest creëren bij gebrek aan een vaste kabel verbinding. Prima router(s) daarvoor, maar niet van het wifi niveau in vergelijking met de C3200, is mijn ervaring.sdk1985 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:01:
[...]
De r7000 heeft een vergelijkbare feature. Ik heb dat getest en in de praktijk ging dat mis. De tv ging dan vaak naar 2.4 GHz terwijl ik daar wel 100+ mbit op wens. Dus dat heb ik weer uitgeschakeld.
@sdk1985, Smart Connect is een functie die veel meer routers als instelling beschikbaar hebben, ook de Asus AC87u had deze mogelijkheid. Blijkbaar is het een beetje router en cliënts afhankelijk van hoe degelijk deze instelling werkt. Bij mijn Asus ging dat vaak fout, waarbij enkele cliënts (vooral mobiel), zelfs hun wifi verbinding in huis verloren. Uitschakelen en weer inschakelen loste het vaak (kortstondig) op. Bij de C3200 gaat het met diezelfde cliënts, al bijna één jaar lang nu, eigenlijk probleemloos.
Maar ik wil hier niet mee zeggen dat deze router de ultieme keuze zou zijn, er zijn legio routers die een prima wifi verbinding in huis kunnen brengen, vele malen beter dan wat Ziggo via zijn (wifi)modems tot stand brengt.
[ Voor 37% gewijzigd door hardware-lover op 17-11-2018 16:03 ]
Testing, one, two ...
Is er ooit met een update op gekomen (jaren geleden):hardware-lover schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:22:
[...]
De R7000 is bij mijn weten geen Tri-band router? Ik heb dit type router getest voor mijn zoon, voor zijn nieuwe huis, omdat hij een wifi bridge moest creëren bij gebrek aan een vaste kabel verbinding. Prima router(s) daarvoor maar niet van het wifi niveau in vergelijking met de C3200, is mijn ervaring.
edit: O dat is geen triband inderdaad https://kb.netgear.com/25...d-performance-of-a-device .Wireless Setup
Apply Cancel
Region Selection
Region:
Enable Smart Connect - Let the router intelligently select the best WiFi band 2.4 GHz or 5 GHz for your WiFi connections. Smart Connect requires the 2.4 GHz and 5 GHz networks to use the same WiFi network name (SSID), security options and password.
De c3200 heb ik zelf niet getest. Had in het pre 5 GHz netwerk wel de populairste tp-link router, nummer even kwijt, maar daar kregen apparaten soms geen verbinding en moest je dan de wifi in en uitschakelen. Dus toen even genezen
[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 17-11-2018 15:22 ]
Heb je dat ook gemeten dan? Dwz dat je inderdaad 100+ mbit op je laptop en tv haalt? Daar ben ik oprecht benieuwd naar gezien mijn teleurstellende metingen.king006 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 15:05:
Ik gebruik hier twee ASUS RT-AC86U routers, 1tje beneden in de woonkamer direct aan modem Ziggo en de modem in bridge mode. De andere staat op zolder. De optie 'Smart Connect' werkt op beide uitstekend
[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 17-11-2018 15:33 ]
Zeker te weten! in heel het huis waar ik kom, haal ik volledig 200/20 uit het Ziggo abonnement over het 5 GhZ netwerk. Ik durf niet te zeggen of onze TV dat ook haalt, wij hebben op de TV namelijk weinig tot geen internet nodig.sdk1985 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 15:18:
[...]
Heb je dat ook gemeten dan? Dwz dat je inderdaad 100+ mbit op je laptop en tv haalt? Daar ben ik oprecht benieuwd naar gezien mijn teleurstellende metingen.
[ Voor 12% gewijzigd door king006 op 17-11-2018 15:41 ]
Ik heb maar 1 router in huis, zonder wifi, capable of alles wat ik wil, oa VLANS, goede firewall etcetera. Alles bekabeld via managed switch. En alleen Wifi voor mobiele apparaten via Ubiquiti AP.
Allemaal retestabiel.
Want? met die twee Asus routers (RT-AC86U) kun je een AiMesh netwerk maken en heb je toch echt maar 1 DHCPvalkenier schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 15:58:
Je kan je huis vol zetten met routers, maar waarom koop je niet gewoon fatsoenlijke access points, als je toch de router functies niet gebruikt. Koop je wel een extra routers, dan krijgen we hier weer vragen als: hoe moet ik er 1 netwerk van maken en zo? Of geklooi met dubbeel DHCP servers.
Activatie werkt hier nog niet... sinds woensdag al.mindcre8r schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 20:04:
Activatie werkt weer mensen!
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
Op zich functioneert de Ubee prima. Ik ga komende week bedraad aanleggen. Enige wat ik nu mis is 2.4 en 5Ghz Wi-fi gebruik.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Inruilen bij Ziggo voor een Connectbox en daar mee kijken hoe dat werkt. Eventueel een Ziggo Wifibooster als extra AP aan je netwerk toevoegen. Ervaringen hiermee zijn over het algemeen positief.Bushalte schreef op zondag 18 november 2018 @ 09:26:
Ik heb nog een bokkeoude Ubee EVW320B als modem/router. Binnenkort ga ik weer verlengen bij Ziggo, wellicht is er een kans dat ze een nieuw modem aan zullen bieden. Doen of niet?
Op zich functioneert de Ubee prima. Ik ga komende week bedraad aanleggen. Enige wat ik nu mis is 2.4 en 5Ghz Wi-fi gebruik.
Andere optie is investeren in een paar Ubiquiti accesspoints (met toebehoren) en een dekkend netwerk inrichten. Veel info in het Ubiquiti topic.
[ Voor 10% gewijzigd door Masimo op 18-11-2018 12:07 ]
Op coolblue.nl gekeken
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Lees je even in over Puma 6 chipset gezeur met de connectbox van Arris en Compal voordat je de Ubee dummped.Bushalte schreef op zondag 18 november 2018 @ 09:26:
Ik heb nog een bokkeoude Ubee EVW320B als modem/router. Binnenkort ga ik weer verlengen bij Ziggo, wellicht is er een kans dat ze een nieuw modem aan zullen bieden. Doen of niet?
Aha, merci!immetjes schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:57:
[...]
Lees je even in over Puma 6 chipset gezeur met de connectbox van Arris en Compal voordat je de Ubee dummped.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Het kost dus meer geld, zeg je. En je suggereert dat het beter dan mijn setup zou werken? Dan heb je mijn post niet goed gelezen. Het werkt geweldig.king006 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:26:
[...]
Want? met die twee Asus routers (RT-AC86U) kun je een AiMesh netwerk maken en heb je toch echt maar 1 DHCPhet kost wat meer geld, maar dan heb je wel alles werkend.
En die mesh netwerken...... liever UTP naar goede accesspoints, wat mij betreft.
Verwijderd
Zou Ziggo niet met een nieuwe modem komen binnenkort? Ik ben het even kwijt, maar ik heb zelf ook deze Ubee en weet 1 ding: ik wil hem niet kwijt, dus ik hoop dat hij nog lang hier blijft hangen aan de muur en niet de geest geeft. Die puma 6 moet ik niet...Bushalte schreef op zondag 18 november 2018 @ 09:26:
https://ziggoforum.nl/topics/90795/
Volgens mij niet helemaal de bedoeling dat dat topic open staat, maar het is wat ouder, geeft wel een mooi overzicht van de fantastische nieuwe modem van Ziggo...
Alleen als ik naar de datum kijk vrees ik het ergste, dat ding is nog maar van 2017, lijkt me sterk dat ze dan nu al met nieuwe komen, maar ik meen dat ergens gelezen te hebben?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2018 21:42 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Dat suggereer ik zeker niet, je gaf alleen aan dat je anders twee routers met DHCP zou hebben draaien. Vandaar mijn antwoordvalkenier schreef op zondag 18 november 2018 @ 20:10:
[...]
Het kost dus meer geld, zeg je. En je suggereert dat het beter dan mijn setup zou werken? Dan heb je mijn post niet goed gelezen. Het werkt geweldig.
En die mesh netwerken...... liever UTP naar goede accesspoints, wat mij betreft.
Ik heb dat modem thuis staan, is de Arris variant van de Connectbox en heeft volgens mij ook de "beruchte" Puma chip (heb ik geen last van).Verwijderd schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:33:
[...]
https://ziggoforum.nl/topics/90795/
Volgens mij niet helemaal de bedoeling dat dat topic open staat, maar het is wat ouder, geeft wel een mooi overzicht van de fantastische nieuwe modem van Ziggo...
Alleen als ik naar de datum kijk vrees ik het ergste, dat ding is nog maar van 2017, lijkt me sterk dat ze dan nu al met nieuwe komen, maar ik meen dat ergens gelezen te hebben?
Zouden jullie de swap aanraden? Of toch de Technicolor houden en een eigen router nemen?
Zou het gewoon proberen. Het is heel persoonlijk. Hier absoluut geen problemen met de Connectbox.Thoraxx schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:06:
Net even gebeld met Ziggo en krijg een nieuwe modem opgestuurd, omdat de oude Technicolor 7210 geen sterk wifi signaal had, en ook apps als Facebook en Whatsapp slecht laden etc. Nu krijg ik waarschijnlijk een connectbox, maar nu kijk ik hier en zie ik daar ook veel klachten over...
Zouden jullie de swap aanraden? Of toch de Technicolor houden en een eigen router nemen?
De wifi is een heel stuk beter dan mijn oude Cisco modem.
Eigenlijk zit ik te wachten tot er rook uit het modem komt, Connectbox -> antikraak 25-30 users dus tijdens piekuren altijd traag respons met internet.
Ik heb de gegevens even uit het modem gesloopt, als er iemand met kennis is wil ik ze wel doorsturen.
Wat valt op? In de logs standaard iets verder terug in de historie (nooit op de datum zelf) -> 2018-10-02 13:18:31.00 Let op! RCS Partial Service
tezamen met -> 2018-10-02 13:18:56.00 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync
En verder in de upstream info -> T3 timeouts
Overigens zag ik ook dit in configuratie
1
2
3
4
5
| Algemene configuratie Netwerk toegang Toegang tot internet Maximaal aantal apparaten 2 Standaard beveiliging Ingeschakeld DOCSIS-Modus Docsis30 |
Gezien Ziggo zelf weinig lijkt te (kunnen) doen probeer ik het hier ook. Er is in het verleden modem gewisseld, met splitters en dempers gespeeld, maar het lijkt geen van allen echt te helpen.
Iemand die iets weet? Want ik wordt er een beetje flauw van.
Als je puur een enkele verdieping hoeft af te dekken is een UniFi AP-AC-Lite voldoende. Voor dekkend wifi door het hele huis is een AP per verdieping aan te raden, bekabeld aangesloten.Amaze86 schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:22:
Masimo: Welke ac van ubiquiti raad jij aan,heb een ac nodig voor een verdieping.Zie er eentje staan van 109 euro en eentje 89 euro wat is het verschil.Beide werken op wifi 5ghz.
Op coolblue.nl gekeken
Combinatie van een Pro en een Lite is wellicht ook een optie.
Het is erg moeilijk een advies voor jouw specifieke situatie te geven, aangezien veel afhangt van de constructie van je huis (beton, hout, isolatiefolies, dikte van muren, etc.). Daarnaast spelen de gebruikte wifi clients ook hun rol. Heb je aan max. 867 Mbit voldoende (meestal wel) of moet het 1300 Mbit zijn?
Er loopt een topic over Ubiquiti. Daar kun je je vragen bij de ervaringsdeskundigen en experts kwijt.
Kijk ik naar mijn eigen situatie, dan heb ik een dekkend wifi-netwerk in het hele huis met één enkele Netgear X4S (R7800).
[ Voor 8% gewijzigd door Masimo op 19-11-2018 22:07 ]
Post anders even de plaatjes van de up en downstream schermen uit je modem, en de logsSuicyder schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:28:
Tijdje het aan gekeken met de storingen, maar vanavond is het weer eens volslagen hopeloos. Websites willen vaker niet openen dan wel, sommige cliënts komen nergens. Streams lopen soms wel door en soms niet.
Eigenlijk zit ik te wachten tot er rook uit het modem komt, Connectbox -> antikraak 25-30 users dus tijdens piekuren altijd traag respons met internet.
Ik heb de gegevens even uit het modem gesloopt, als er iemand met kennis is wil ik ze wel doorsturen.
Wat valt op? In de logs standaard iets verder terug in de historie (nooit op de datum zelf) -> 2018-10-02 13:18:31.00 Let op! RCS Partial Service
tezamen met -> 2018-10-02 13:18:56.00 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync
En verder in de upstream info -> T3 timeouts
Overigens zag ik ook dit in configuratie
code:
1 2 3 4 5 Algemene configuratie Netwerk toegang Toegang tot internet Maximaal aantal apparaten 2 Standaard beveiliging Ingeschakeld DOCSIS-Modus Docsis30
Gezien Ziggo zelf weinig lijkt te (kunnen) doen probeer ik het hier ook. Er is in het verleden modem gewisseld, met splitters en dempers gespeeld, maar het lijkt geen van allen echt te helpen.
Iemand die iets weet? Want ik wordt er een beetje flauw van.

Upstream

Logs, MAC even aangepast
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Tijd Prioriteit Omschrijving 2018-10-02 13:18:31.00 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2018-10-02 13:18:56.00 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2018-10-02 13:18:56.00 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2018-10-02 13:35:16.00 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2018-10-02 13:35:16.00 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2018-10-02 13:35:16.00 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2018-10-02 13:35:16.00 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2018-10-02 13:35:31.00 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2018-10-02 13:35:31.00 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2018-10-02 13:35:31.00 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2018-10-02 13:35:42.00 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2018-10-02 13:35:43.00 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2018-10-02 13:35:43.00 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2018-10-02 16:33:39.00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2018-10-07 12:53:05.00 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2018-10-07 12:53:05.00 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2018-10-07 12:53:05.00 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2018-10-07 12:53:06.00 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2018-10-07 12:53:10.00 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 2018-10-09 19:08:50.00 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
[ Voor 74% gewijzigd door Suicyder op 20-11-2018 07:58 ]
werk je via wifi of bekabeld?
Staat het modem in bridge mode?
Wel abonnement heb je?
Kun je eens een bekabelde speedtest doen via dslreports.com/speedtest ?
[ Voor 41% gewijzigd door dennisdennis12 op 20-11-2018 17:22 ]
Modem is 9 dagen terug gereset.dennisdennis12 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:06:
Deze waarden zijn best netjes, hoe lang staat het modem al aan?
werk je via wifi of bekabeld?
Staat het modem in bridge mode?
Wel abonnement heb je?
Kun je eens een bekabelde speedtest doen via dslreports.com/speedtest ?
Modem staat niet bridges
400/40 abbonement (internet only)
Op dit moment niet, want hij opent meeste websites niet. Krijg tijdens de test allerhande blocked / failed / high ping meldingen (adblocker uit, zowel Edge / Chrome /Firefox)
[ Voor 10% gewijzigd door Suicyder op 20-11-2018 23:25 ]
6 mnd voor €29,95
Alleen voor nieuwe klanten uiteraard, maar dat komt voor mij goed uit deze maand.
https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/blackfriday/
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ook voor zakelijke klanten.SmiGueL schreef op woensdag 21 november 2018 @ 00:17:
Black Friday aanbieding:
6 mnd voor €29,95
Alleen voor nieuwe klanten uiteraard, maar dat komt voor mij goed uit deze maand.
Maar ik zal ze eens bellen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Dus als ik wil verlengen aangezien ik al een half jaar uit mijn contract ben heb ik pech? Of is Ziggo daar niet moeilijk in?SmiGueL schreef op woensdag 21 november 2018 @ 00:17:
Black Friday aanbieding:
6 mnd voor €29,95
Het is mij gelukt om met mijn ziggo account in te loggen en deze deal te pakken. Heb ook al een bevestiging gekregen waarop ook staat dat de eerste 6 maanden korting is.Extreme smell schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:45:
[...]
Dus als ik wil verlengen aangezien ik al een half jaar uit mijn contract ben heb ik pech? Of is Ziggo daar niet moeilijk in?
Nu nog wachten of de korting er ook werkelijk af gaat
Kun je het nog eens proberen, met alleen die pc aangesloten? Als dat ook niet werkt, kun je het dan proberen met een andere pc?Suicyder schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 23:21:
[...]
Modem is 9 dagen terug gereset.
Modem staat niet bridges
400/40 abbonement (internet only)
Op dit moment niet, want hij opent meeste websites niet. Krijg tijdens de test allerhande blocked / failed / high ping meldingen (adblocker uit, zowel Edge / Chrome /Firefox)
Ik zit er ook naar te kijken, en vraag me af of dat goed gaat. Krijg je dan niet ook weer nieuwe hardware opgestuurd of herkennen ze dat automatisch? Iemand die daar ervaring mee heeft?plientje schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:49:
[...]
Het is mij gelukt om met mijn ziggo account in te loggen en deze deal te pakken. Heb ook al een bevestiging gekregen waarop ook staat dat de eerste 6 maanden korting is.
Nu nog wachten of de korting er ook werkelijk af gaat.
Hooguit via wifi, ik kan mijn pc niet 2 verdiepingen versjouwen en mijn laptop heeft geen RJ45dennisdennis12 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:50:
[...]
Kun je het nog eens proberen, met alleen die pc aangesloten? Als dat ook niet werkt, kun je het dan proberen met een andere pc?
Nu ook niet thuis.
Maar de storingen van geen sites kunnen openen doen zich ook voor bij directe connectie (in verleden, oude laptop op RJ45 maar die heb ik niet meer nu).
Lastige is de setup (en bereidheid van mensen) ivm oud kantoorpand en antikraak.
CAI punt -> Splitter (TV/Interwebs) -> Modem -> L2 Switch (24 poorts) -> Devices/Routers van gebruikers (in mijn geval Unifi setup met 9+ gebruikers)
Zonder splitters/dempers en andere dingen zelfde issues.
Ik vermoed dat enige optie is bridging uit te proberen, maar dan moet ik een goede router kunnen scoren ergens voor weinig, want daar gaat men niet aan meebetalen vermoed ik (Wie weet vrijdag een USG ervoor op Black Friday
Dit is ook de eerste keer dat ik het doe. Ik zal als de deal geaccepteerd wordt een update plaatsen.jip_86 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:52:
[...]
Ik zit er ook naar te kijken, en vraag me af of dat goed gaat. Krijg je dan niet ook weer nieuwe hardware opgestuurd of herkennen ze dat automatisch? Iemand die daar ervaring mee heeft?
Wel stond er in dit in de standaard mail: als we een pakket met apparatuur sturen, krijg je een mail met een Track & Trace-code. Zo weet je precies waar en wanneer PostNL het pakket bezorgt.
Dus lijkt me dat ze in het systeem kunnen zien dat ik al klant ben.
Probeer eens te bellen? (is al erg vaak voorbij gekomen in dit topic dat je kunt bellen met afdeling opzeggingen op korting te krijgen).Extreme smell schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:45:
[...]
Dus als ik wil verlengen aangezien ik al een half jaar uit mijn contract ben heb ik pech? Of is Ziggo daar niet moeilijk in?
Op de website zijn ze er behoorlijk moeilijk inExtreme smell schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:45:
[...]

Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic