Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
plientje schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:49:
[...]

Het is mij gelukt om met mijn ziggo account in te loggen en deze deal te pakken. Heb ook al een bevestiging gekregen waarop ook staat dat de eerste 6 maanden korting is.
Nu nog wachten of de korting er ook werkelijk af gaat :D.
Waar kun je in Mijn Ziggo dan nieuwe bestellingen plaatsen of verlengen? :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 15:05
@Suicyder

code:
1
2
Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-10-02 13:18:56.00  critical    SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=00:00:00:00:00:00;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

Dat is niet goed hoor, Je hebt af en toe maar een deel van je Receiving Channel Set (RCS) en de timing sync tussen CMTS en modem faalt. Ik zou Ziggo maar even bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:35
plientje schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:03:
[...]

Dit is ook de eerste keer dat ik het doe. Ik zal als de deal geaccepteerd wordt een update plaatsen.

Wel stond er in dit in de standaard mail: als we een pakket met apparatuur sturen, krijg je een mail met een Track & Trace-code. Zo weet je precies waar en wanneer PostNL het pakket bezorgt.

Dus lijkt me dat ze in het systeem kunnen zien dat ik al klant ben.
Je betaalt denk ik wel op deze manier de aansluitkosten van €19,95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:11
jongetje schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:21:
[...]

Probeer eens te bellen? (is al erg vaak voorbij gekomen in dit topic dat je kunt bellen met afdeling opzeggingen op korting te krijgen).
Net gebeld met afdeling verkoop, die willen me de black friday deal niet verkopen maar wel andere aanbiedingen waar ik geen interesse in heb. Toen ik zei dat ik dan ga overstappen naar glasvezel (wat ik ook overweeg) werd ik doorverbonden naar de afdeling opzeggingen. Daar zouden ze meer voor me kunnen doen inderdaad.
Ik heb opgehangen omdat de wachttijd meer dan 15 minuten was, ga straks terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Martinusz schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:32:
[...]

Als je de actie aanklikt terwijl je aangemeld bent lijkt je korting the krijgen.
Vanavond ff onderzoeken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:08
Volgens mij mag je als bestaande klant prima gebruik maken van de BlackFriday deals voor een nieuwe periode van 12 maanden + activatiekosten, zolang je er maar rekening mee houdt dat je dan mogelijk je oude abonnement opzegt, waarbij volgens de algemene voorwaarden geldt:
Artikel 6-2:
Als een Klant het Abonnement wil beëindigen in de minimum-abonnementsduur, dan betaalt de Klant in een keer 50% van het resterende bedrag dat de Klant betaald zou hebben tot aan het einde van de minimum-abonnementsduur, behalve in het geval de Klant het Abonnement mag beëindigen op grond van de Algemene Voorwaarden of de wet.
Dus bijvoorbeeld t.o.v. het pakket van 63,50e loont pas bij maanden:
Je voordeel bij het nieuwe pakket: 63,50e - 29,95e * 6 maanden = 201,30e - 19,95e aansluitkosten = 181,35e winst, maar je moet je oude abo afkopen daarvan.

Je betaalt volgens art.6-2 AV 50% van het bedrag ineens dat je anders had moeten betalen als je 12 maanden zou volmaken. Je rekent dus uit hoeveel maanden voor het eindigen van je looptijd van 12 maanden van je oude contract je quitte speelt met je voordeel.

Dat is in dit geval dus je voordeel: 181,35e * 2 = 100% = 362,7e / 63,5e = aantal maanden = 5,7 maand, maar daar is vast een opzegtermijn dus zeg 6 a 7 maanden.

Oftewel: je kan je oude abo afkopen en dat loont als je nog 5 maanden of minder te gaan had tot het volmaken van 12 maanden van je oude contract.

Je zou deze truc ieder jaar kunnen uithalen. Moet je wel zin hebben in ws een nieuwe box enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Harmen schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:26:
[...]

Als je de actie aanklikt terwijl je aangemeld bent lijkt je korting the krijgen.
Vanavond ff onderzoeken.
De actie pagina is gewoon het pakketoverzicht van de site, maar zodra ik ingelogd ben dan komt daar niet meer die korting te staan. Als je bijv. ook inprivate browser gebruikt en je gaat zonder inloggen naar de pakket pagina, dan krijg je de vraag "Bent u al Ziggo klant", bij Nee -> actietarief, bij Ja -> weg actietarief.

Via de website zie ik als bestaande klant geen optie om te verlengen of iets dergelijks voor het actietarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33
Martinusz schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:35:
[...]

De actie pagina is gewoon het pakketoverzicht van de site, maar zodra ik ingelogd ben dan komt daar niet meer die korting te staan. Als je bijv. ook inprivate browser gebruikt en je gaat zonder inloggen naar de pakket pagina, dan krijg je de vraag "Bent u al Ziggo klant", bij Nee -> actietarief, bij Ja -> weg actietarief.

Via de website zie ik als bestaande klant geen optie om te verlengen of iets dergelijks voor het actietarief.
Als je Nee doet, bestellen en daar inlogt zie ik het wel
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Uzk0xQk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jip_86 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:40:
[...]

[Afbeelding]
Dat is met die activatiekosten effectief dus 'maar' 5 maanden korting :+ Wel €97,35 totaal, maar toch :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-09 09:52
Suicyder schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:01:
[...]

Hooguit via wifi, ik kan mijn pc niet 2 verdiepingen versjouwen en mijn laptop heeft geen RJ45 :+
Nu ook niet thuis.

Maar de storingen van geen sites kunnen openen doen zich ook voor bij directe connectie (in verleden, oude laptop op RJ45 maar die heb ik niet meer nu).

Lastige is de setup (en bereidheid van mensen) ivm oud kantoorpand en antikraak.

CAI punt -> Splitter (TV/Interwebs) -> Modem -> L2 Switch (24 poorts) -> Devices/Routers van gebruikers (in mijn geval Unifi setup met 9+ gebruikers)
Zonder splitters/dempers en andere dingen zelfde issues.

Ik vermoed dat enige optie is bridging uit te proberen, maar dan moet ik een goede router kunnen scoren ergens voor weinig, want daar gaat men niet aan meebetalen vermoed ik (Wie weet vrijdag een USG ervoor op Black Friday :D )
ik ben zelf een voorstander van een modem in bridge mode, omdat je dan het netwerk volledig kunt managen. maar in principe zou het zonder bridge mode ook goed moeten werken, anders is er waarschijnlijk iets anders mis. daarvoor zou ik er eerst voor proberen te zorgen dat er een stabiele situatie is, en daarna pas te kiezen voor een eigen router.

zou je de test dan eens zo dicht mogelijk bij een access point uit kunnen voeren (via wifi ac).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
jip_86 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:40:
[...]

[Afbeelding]
Dat lijkt wel te werken ja, alleen die activatiekosten zouden er dan nog af moeten gaan.
Toch beetje huiverig om het op die manier af te sluiten, ben bang dat je oude abbo wordt beeindigt en je dus alles nieuw toegestuurd krijgt. (verlies van smart card bijvoorbeeld)
Denk dat ik vanavond maar gewoon even retentie ga bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Room42 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:45:
[...]

Dat is met die activatiekosten effectief dus 'maar' 5 maanden korting :+ Wel €97,35 totaal, maar toch :)
Maar als je nog binnen de 12 maanden zit moet je wel afkopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 12:44
Daiov97 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:49:
[...]

Je betaalt denk ik wel op deze manier de aansluitkosten van €19,95?
Ja volgens mij wel, maar dat is een klein iets in vergelijking met de korting.
Martinusz schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:32:
[...]

Ik ben naar de deal gegaan en bij het afsluiten vraagt die op een gegeven moment of je wilt inloggen. Na het inloggen staat er nog steeds 6 maanden korting.

http://steamcommunity.com/id/nvanes97/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zojuist gebeld met Ziggo om te zien of ze voor een bestaande klant ook een Blackfriday deal konden maken.. ;)

Momenteel heb ik Internet+tv start voor 48,50 p/m. Nu ingegaan op Internet en TV Complete (200/20) van 64,50 per maand waarbij ik de eerste 12 maanden 49,50 p/m betaal. Oftewel, voor 1 euro p/m meer een bijhoorlijke upgrade in snelheid. Moet wel eenmalig activatiekosten twv 19,50 betalen. Vind het zelf een prima deal, zolang ik volgend jaar rond deze tijd niet vergeet te downgraden of inga op een nieuw aanbod van ze

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo gaat 1Gbit/sec leveren, ze beginnen in Utrecht in 2020:

https://www.ad.nl/economi...igabit-internet~ac2dfd7b/

Vanaf 2021 volgt de rest van Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:09
plientje schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:14:
[...]

Ja volgens mij wel, maar dat is een klein iets in vergelijking met de korting.

[...]

Ik ben naar de deal gegaan en bij het afsluiten vraagt die op een gegeven moment of je wilt inloggen. Na het inloggen staat er nog steeds 6 maanden korting.
Ik krijg gelijk de melding dat het niet voor bestaande klanten is.
Morgen maar eens bellen met Ziggo ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:42:
Ik krijg gelijk de melding dat het niet voor bestaande klanten is.
Morgen maar eens bellen met Ziggo ;)
ze hebben het helaas een half uur geleden aangepast, je kan nog wel korting krijgen als je jouw abonnement upgrade en tegelijk vodafone mobiel verlengt of een nieuwe vodafone abo afsluit. Dan krijg je 12 maanden korting ipv 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:43:
[...]

ze hebben het helaas een half uur geleden aangepast, je kan nog wel korting krijgen als je jouw abonnement upgrade en tegelijk vodafone mobiel verlengt of een nieuwe vodafone abo afsluit. Dan krijg je 12 maanden korting ipv 6.
Dat heb ik allebei al ik zit op dit moment op het maximale pakket en kan vodafone nog niet verlengen :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Zijn dat de prijzen tegenwoordig? :/

Ik heb nog 400/40 met basis-TV voor iets van €65. Als dat nu €85 kost dan laat die korting maar zitten!

En nu ik er toch ben: doet Ziggo eigenlijk aan acties als je buurt wordt aangesloten op glasvezel om proberen mensen te behouden? KPN is hier aan het graven en ik heb me laten vertellen dat we in 2019 worden aangesloten. Vroeger zou ik hoe dan ook zijn overgestapt, maar tegenwoordig, ach.. als Ziggo bijvoorbeeld de prijzen door de helft doet wil ik best blijven.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vanmorgen Alles-in-Basis omgezet naar Start Internet en TV.
6 maanden iets minder per maand kwijt, mooi meegenomen.

Wordt een digitale ontvangen gezien als een start pakket? Of ontvang je dan ook weer een modem?

Whatever.

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:17
HarmoniousVibe schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:09:
En nu ik er toch ben: doet Ziggo eigenlijk aan acties als je buurt wordt aangesloten op glasvezel om proberen mensen te behouden? KPN is hier aan het graven en ik heb me laten vertellen dat we in 2019 worden aangesloten. Vroeger zou ik hoe dan ook zijn overgestapt, maar tegenwoordig, ach.. als Ziggo bijvoorbeeld de prijzen door de helft doet wil ik best blijven.
Als je de afdeling opzeggingen belt tegen die tijd is er een hoop mogelijk ;) vooral als je begint over glasvezel.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik ben afg maandag aangesloten op NLe en heb mn ziggo modem afgekoppeld, maar de einddatum van mijn abo is de 25ste. Als ik nu de ziggo app op mn laptop opstart heb ik geen zenders meer om te bekijken :o
Ziet het systeem dat het modem is losgekoppeld ofzo?

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 15:05
HarmoniousVibe schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:09:
Zijn dat de prijzen tegenwoordig? :/

Ik heb nog 400/40 met basis-TV voor iets van €65. Als dat nu €85 kost dan laat die korting maar zitten!

Wut? Legt KPN weer glasvezel aan tegenwoordig? Dat mag best in de krant.
Weet je zeker dat ze niet alleen graven naar de wijkkast? Zo hebben ze het hier wel gedaan. De stoep voor je huis opentrekken en er zo'n holle buis inleggen. Ik zeg: zo, sluiten jullie me even aan? Nee meneer, te duur! Maar hij ligt hier dus pal voor de huizen, alleen zonder enige aftakkingen.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Ik heb nu een zakelijk abbo wat deze maand verloopt. Zou ik de actie wel krijgen als ik weer een consumentenlijn neem?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
Voor mensen die net als ik de snelheid niet willen verhogen (ivm de kosten) dan heb je nog wel recht op 50% korting op Volop Bellen, Ziggo Sport Totaal en Ziggo Movies XL als je dat hebt.
Voor bestaande klanten die geen hogere snelheid afnemen: 6 maanden 50% korting op Volop
Bellen en/of 6 maanden 50% korting op Ziggo Sport Totaal en/of 6 maanden 50% korting op Ziggo
Movies&Series XL
- Indien het TV pakket en/ of het Bellen abonnement wordt aangepast, dan wordt alleen het verschil
voortkomend uit de internet upgrade gratis
Dus zoals ik het lees, kan ik hiermee 50% korting (+-5 euro) krijgen op mijn volop bellen.

Toch maar ff bellen met Ziggo hierover.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Wylana schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:35:
Voor mensen die net als ik de snelheid niet willen verhogen (ivm de kosten) dan heb je nog wel recht op 50% korting op Volop Bellen, Ziggo Sport Totaal en Ziggo Movies XL als je dat hebt.

[...]

Dus zoals ik het lees, kan ik hiermee 50% korting (+-5 euro) krijgen op mijn volop bellen.

Het gaat alle kanten op bij Ziggo, vrij chaotisch allemaal. Gisteren was er nog een Black Friday Deal voor nieuwe en bestaande klanten. Voor beide groepen waren de actievoorwaarden vastgelegd in twee aparte pdf-documenten die je van de website kon downloaden. Toen ik beide pdfs ging vergelijken zag ik al dat ik twee keer naar dezelfde voorwaarden keek, namelijk naar die voor bestaande klanten (nogal stomme fout). En vanochtend zijn die pdf-bestanden verdwenen en rept Ziggo alleen nog over een Black Friday Deal voor nieuwe klanten...

Ik denk dat er flink wat mensen naar Telfort aan het overstappen zijn en dat Ziggo het nodig heeft gevonden om in alle haast hun eigen actie op te zetten.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
choogen schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:21:
[...]

Het gaat alle kanten op bij Ziggo, vrij chaotisch allemaal. Gisteren was er nog een Black Friday Deal voor nieuwe en bestaande klanten. Voor beide groepen waren de actievoorwaarden vastgelegd in twee aparte pdf-documenten die je van de website kon downloaden. Toen ik beide pdfs ging vergelijken zag ik al dat ik twee keer naar dezelfde voorwaarden keek, namelijk naar die voor bestaande klanten (nogal stomme fout). En vanochtend zijn die pdf-bestanden verdwenen en rept Ziggo alleen nog over een Black Friday Deal voor nieuwe klanten...

Ik denk dat er flink wat mensen naar Telfort aan het overstappen zijn en dat Ziggo het nodig heeft gevonden om in alle haast hun eigen actie op te zetten.
Zo te zien is dat ongewijzigd.

De voorwaarden zijn allebei nog te vinden:

https://www.ziggo.nl/pdf/...or%20nieuwe%20klanten.pdf

https://www.ziggo.nl/pdf/...20bestaande%20klanten.pdf

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Martinusz
Wylana schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:35:

[...]

Bellen met afdeling retentie levert je meer op :) bijvoorbeeld 6 maanden 34,95 voor complete.

Maar kan deze discussie verder in het topic wat er speciaal voor is?
Ziggo Black Friday aanbieding topic

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Pff, slappe hap aanbieding voor de bestaande klanten dus.

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Dit is dus eigenlijk twee keer dezelfde pdf. Edit: fout is inmiddels door Ziggo gecorrigeerd.
En wanneer je nu naar de Ziggo actiepagina gaat staat daar:
https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/blackfriday/

Pak deze Black Friday Deal bij Ziggo
6 maanden Alles-in-1 of Internet & TV voor 29,95 p.m.
Deze actie geldt alleen voor nieuwe klanten.

[Hier zal ik het verder bij houden, want kennelijk zit ik in het verkeerde forumtopic.]

[ Voor 3% gewijzigd door choogen op 22-11-2018 15:16 ]

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Pathogen schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:51:
Pff, slappe hap aanbieding voor de bestaande klanten dus.
Daadwerkelijk overstappen en dan overleggen in je cooldown van 14 weken. Via een andere manier kreeg ik niet echt een aanbieding om te blijven.

Zo heb ik Alles in 1 start xxl voor 29,95 de eerste 9 maanden en 6 maanden gratis movies & series xl.

Betaal netto op jaarbasis meer dan bij NLE.nl, maar goed dat valt te overzien hoeveel meer het is. Volgend jaar in oktober maar weer ff kijken wat er mogelijk is.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tsja, mijn eisen zijn dan ook niet echt hoog te noemen :P
- ik wil geen extra pakket
- ik wil geen extra snelheid
- ik wil geen vaste lijn
- ik wil geen Vodafone abonnement
- ik wil gewoon internet en TV voor een leuke prijs.

€48,50 voor 40/4 met een paar TV zendertjes erbij, dat is toch niet meer van deze tijd...

• MacbookProx
Pathogen schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:24:
Tsja, mijn eisen zijn dan ook niet echt hoog te noemen :P
- ik wil geen extra pakket
- ik wil geen extra snelheid
- ik wil geen vaste lijn
- ik wil geen Vodafone abonnement
- ik wil gewoon internet en TV voor een leuke prijs.

€48,50 voor 40/4 met een paar TV zendertjes erbij, dat is toch niet meer van deze tijd...
Dan pak je toch die deal van Telfort? Overstappen staat vrij.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zeker waar, behalve dat Telfort er max 20Mbit uit kan persen. Zit helaas nog steeds vast aan Kabel.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
is het tegenwoordig normaal dat je 3x je modem moet herstarten als je er een andere router aan hebt gehangen? :)

404 Signature not found

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SMSfreakie schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:20:
is het tegenwoordig normaal dat je 3x je modem moet herstarten als je er een andere router aan hebt gehangen? :)
Als je modem in bridge staat sowieso niet nee.

Testing, one, two ...

• SMSfreakie
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:23:
[...]

Als je modem in bridge staat sowieso niet nee.
staat in bridge ja.. dacht dat t de vorige keer dat ik iets wisselde het met 1 rebootje klaar was..

404 Signature not found

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SMSfreakie schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:29:
[...]
staat in bridge ja.. dacht dat t de vorige keer dat ik iets wisselde het met 1 rebootje klaar was..
Reboot = reset? Ik druk de resetknop in bij uitwisselen router, maar geen idee of dit wel/niet gelijk staat aan een reboot. Telkens 1x reset was bij mij steeds voldoende tijdens de zoektocht naar de beste router_oplossing voor onze woning.

Testing, one, two ...

• SMSfreakie
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:39:
[...]

Reboot = reset? Ik druk de resetknop in bij uitwisselen router, maar geen idee of dit wel/niet gelijk staat aan een reboot. Telkens 1x reset was bij mij steeds voldoende tijdens de zoektocht naar de beste router_oplossing voor onze woning.
reboot eigenlijk gewoon uit gemak de stekker er uit 10 tellen wachten en er weer in...

maar de resetknop ga ik de volgende keer eens proberen! immers ben ik nog niet tevreden nu..

404 Signature not found

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:35
Zoek de verschillen tussen deze 2 combi-pakketten van Ziggo:
Voordeelpakket TV, internet en bellen (39,95 p/m, eerste 3 mnd voor 34,95)
25 Mbit/s Internet
77+ (36 HD) zenders
Ziggo Sport
Voordelig bellen
https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket
Voordeelpakket TV + Internet (39,95 p/m, eerste 3 mnd voor 34,95)
25 Mbit/s Internet
77+ (36 HD) zenders
Ziggo Sport
https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket-tvi

Gevonden? In het bovenste pakket zit ook een vaste telefoonlijn, verder alles hetzelfde ....

• king006
Wij krijgen als bestaande klant gewoon korting op volop bellen als gevolg van de black friday deal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bt1441
  • Laatst online: 13-06-2021
king006 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:24:
Wij krijgen als bestaande klant gewoon korting op volop bellen als gevolg van de black friday deal :)
Och wie gebruikt nog vaste telefoon? Enkel handig voor bellen naar buitenland of gratis naar ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:36
Even klagen, sorry voor het lange verhaal. Ik wil het liever oplossen in plaats van delen maar daar zijn niet echt opties voor. Wat is Ziggo een treurige partij met een nog treurigere administratie.

Mijn moeder kreeg een paar weken geleden (begin november) opeens een e-mail van Ziggo met deze strekking “bedankt voor het terugsturen van je Mediabox. We hebben hierdoor je tv-abonnement stopgezet”. Dat had ze niet, ze heeft zelf niet eens zo'n mediabox (CI+ module in tv.) Ze had toen de klantenservice gebeld en ze zouden het regelen/ongedaan maken.

Dat is niets gebeurd. Afgelopen weekend was ik thuis maar er waren nog steeds geen tv-kanalen beschikbaar naast NPO 1, 2 en 3 dus ik had maar eens voor haar gebeld: er was niets teruggedraaid.

Wat de medewerker vertelde was dat ze dus de smartcard van haar adres ge-deactiveerd hadden en die konden ze nooit meer opnieuw activeren. (Je kan hem natuurlijk wel op afstand met plezier uitzetten maar daarna nooit meer aan? Oké, vooruit.) Het werd dus geen tv kijken die avond, want er kon alleen een nieuwe worden opgestuurd.

Interessanter en zorgwekkender was dat er nu een abonnementsconstructie in het systeem zat voor tv basis + bellen, onbeperkt bellen en internet stond van meer dan 100 euro per maand (!!!) Uiteraard kon de Ziggo-medewerker niet zeggen of mijn moeder daar een rekening voor zou ontvangen (hoezo kan je dat niet zien?) — en het verzoek om maar de rekening in de gaten te houden. Dus: Ziggo maakt een fout en wij moeten onze rekening in de gaten houden omdat jullie niet kunnen zien wat voor rekening jullie opsturen? Wat is dit voor omgekeerde situatie?

Ik heb toen ook meerdere malen bijna moeten smeken om alles terug te veranderen naar hoe het was, naar simpelweg het moment voordat Ziggo besloot dat het tv-abonnement afgesloten moest worden. Maar er kon niets gewijzegd worden, en er moest een nieuw abonnement, bla bla. Hoe moeilijk is het om een fout te herstellen? Interessant was dat ik vroeg of het duidelijk in een email kon krijgen wat er in het systeem stond en naar wat het weer aangepast zou worden. Die mail kregen we, met de leuke sidenote dat de email kwam van iets als "helpdesktestaccount apenstaartje ziggo punt nl" omdat ze dus niet eens meer een infrastructuur hebben om iemand een mailtje te sturen... (Wanneer was die mogelijkheid ooit een slecht idee geworden?)

Goed. Ik dacht na het gesprek: alles lijkt koek en ei, er komt een nieuwe kaartje, die gaat in de tv, abonnement wordt hersteld en klaar. Maar nee. We zijn inmiddels een week verder, er is een nieuwe smartcard geleverd voor in de tv. Het is haar niet gelukt, het is de buurman niet gelukt het is zelfs een monteur van Ziggo die is langsgeweest niet gelukt (!), want het werkt nog steeds allemaal niet. En bovendien heeft ze dus een dure rekening ontvangen waarbij het totaal onduidelijk was of die betaald moest worden, klantenservice kwam met een vaag voorschotverhaal en kortingsberekening voor de volgende maand.

Chapeau Ziggo.

Doordat iemand zeer waarschijnlijk gewoon een verkeerde postcode op een retourdoos heeft gezet of een van jullie medewerkers de postcode verkeerd heeft ingevoerd, hebben jullie het tv-abonnement van mijn moeder zomaar stopgezet, sturen jullie daardoor opeens torenhoge rekeningen en kan ik als ik niet bij mijn moeder om jullie gratis te bellen niets voor haar regelen (behalve door een duur 0900-nummer te bellen want ik heb geen socialmedia-accounts om jullie te contacteren, en gezien de lengte van dit verhaal begrijp je ook wel dat dat geen teleoontje van een paar minuten is).

Ik hoop dat jullie trots zijn op deze gang van zaken. Mijn moeder heeft hier inmiddels al zo vaak met jullie over gebeld maar snapt natuurlijk ook niet alles; ik heb er lang met jullie over gebeld maar tot nu toe heeft niemand dit in orde kunnen maken.

Het ergste, en meest zorgwekkend, vind ik eigenlijk nog dat jullie infrastructuur zo slecht is dat jullie bij het retourkrijgen van een apparaat waarvan jullie weten dat dat adres die niet bezat (!!) jullie wel het abonnement zomaar stopzetten. Daar kan ik echt nog niet bij met mijn verstand. Hoe debiel is het ontwerp van je systeem dan vraag ik me af?

(En ik stel me dus ook voor dat ergens anders in Nederland dus iemand waarschijnlijk heel hard aan het janken is omdat jullie zeer iemand onterecht een boete voor het niet retourzenden van de apparatuur hebben gestuurd, en diegene nu waarschijnlijk heel veel moeite aan het doen is om te bewijzen dat het is teruggestuurd...)

Ik weet dat het schreeuwen hier geen zin heeft maar als het zin had dan zou ik willen zeggen: maak dat abonnement in orde zoals het was, fix die fucking rekeningen waarvan je niet eens kan vertellen of ze gestuurd worden of niet en stuur een fucking bloemetje voor deze complete clusterfuck waar mijn moeder verdorie geen seconde om heeft gevraagd, maar waar we nu al zoveel uren aan gespendeerd hebben om het op te lossen (en mijn moeder bovendien dus al wekenlang geen tv kan kijken anders dan NPO).

(Ik kan je wel vertellen dat als ik even tijd binnenkort ik ga kijken of ADSL verbeterd is in de wijk. Iemand nog tips?)

• Martinusz
Intercity schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:07:
Even klagen, sorry voor het lange verhaal. Ik wil het liever oplossen in plaats van delen maar daar zijn niet echt opties voor. Wat is Ziggo een treurige partij met een nog treurigere administratie.

Mijn moeder kreeg een paar weken geleden (begin november) opeens een e-mail van Ziggo met deze strekking “bedankt voor het terugsturen van je Mediabox. We hebben hierdoor je tv-abonnement stopgezet”. Dat had ze niet, ze heeft zelf niet eens zo'n mediabox (CI+ module in tv.) Ze had toen de klantenservice gebeld en ze zouden het regelen/ongedaan maken.

Dat is niets gebeurd. Afgelopen weekend was ik thuis maar er waren nog steeds geen tv-kanalen beschikbaar naast NPO 1, 2 en 3 dus ik had maar eens voor haar gebeld: er was niets teruggedraaid.

Wat de medewerker vertelde was dat ze dus de smartcard van haar adres ge-deactiveerd hadden en die konden ze nooit meer opnieuw activeren. (Je kan hem natuurlijk wel op afstand met plezier uitzetten maar daarna nooit meer aan? Oké, vooruit.) Het werd dus geen tv kijken die avond, want er kon alleen een nieuwe worden opgestuurd.

Interessanter en zorgwekkender was dat er nu een abonnementsconstructie in het systeem zat voor tv basis + bellen, onbeperkt bellen en internet stond van meer dan 100 euro per maand (!!!) Uiteraard kon de Ziggo-medewerker niet zeggen of mijn moeder daar een rekening voor zou ontvangen (hoezo kan je dat niet zien?) — en het verzoek om maar de rekening in de gaten te houden. Dus: Ziggo maakt een fout en wij moeten onze rekening in de gaten houden omdat jullie niet kunnen zien wat voor rekening jullie opsturen? Wat is dit voor omgekeerde situatie?

Ik heb toen ook meerdere malen bijna moeten smeken om alles terug te veranderen naar hoe het was, naar simpelweg het moment voordat Ziggo besloot dat het tv-abonnement afgesloten moest worden. Maar er kon niets gewijzegd worden, en er moest een nieuw abonnement, bla bla. Hoe moeilijk is het om een fout te herstellen? Interessant was dat ik vroeg of het duidelijk in een email kon krijgen wat er in het systeem stond en naar wat het weer aangepast zou worden. Die mail kregen we, met de leuke sidenote dat de email kwam van iets als "helpdesktestaccount apenstaartje ziggo punt nl" omdat ze dus niet eens meer een infrastructuur hebben om iemand een mailtje te sturen... (Wanneer was die mogelijkheid ooit een slecht idee geworden?)

Goed. Ik dacht na het gesprek: alles lijkt koek en ei, er komt een nieuwe kaartje, die gaat in de tv, abonnement wordt hersteld en klaar. Maar nee. We zijn inmiddels een week verder, er is een nieuwe smartcard geleverd voor in de tv. Het is haar niet gelukt, het is de buurman niet gelukt het is zelfs een monteur van Ziggo die is langsgeweest niet gelukt (!), want het werkt nog steeds allemaal niet. En bovendien heeft ze dus een dure rekening ontvangen waarbij het totaal onduidelijk was of die betaald moest worden, klantenservice kwam met een vaag voorschotverhaal en kortingsberekening voor de volgende maand.

Chapeau Ziggo.

Doordat iemand zeer waarschijnlijk gewoon een verkeerde postcode op een retourdoos heeft gezet of een van jullie medewerkers de postcode verkeerd heeft ingevoerd, hebben jullie het tv-abonnement van mijn moeder zomaar stopgezet, sturen jullie daardoor opeens torenhoge rekeningen en kan ik als ik niet bij mijn moeder om jullie gratis te bellen niets voor haar regelen (behalve door een duur 0900-nummer te bellen want ik heb geen socialmedia-accounts om jullie te contacteren, en gezien de lengte van dit verhaal begrijp je ook wel dat dat geen teleoontje van een paar minuten is).

Ik hoop dat jullie trots zijn op deze gang van zaken. Mijn moeder heeft hier inmiddels al zo vaak met jullie over gebeld maar snapt natuurlijk ook niet alles; ik heb er lang met jullie over gebeld maar tot nu toe heeft niemand dit in orde kunnen maken.

Het ergste, en meest zorgwekkend, vind ik eigenlijk nog dat jullie infrastructuur zo slecht is dat jullie bij het retourkrijgen van een apparaat waarvan jullie weten dat dat adres die niet bezat (!!) jullie wel het abonnement zomaar stopzetten. Daar kan ik echt nog niet bij met mijn verstand. Hoe debiel is het ontwerp van je systeem dan vraag ik me af?

(En ik stel me dus ook voor dat ergens anders in Nederland dus iemand waarschijnlijk heel hard aan het janken is omdat jullie zeer iemand onterecht een boete voor het niet retourzenden van de apparatuur hebben gestuurd, en diegene nu waarschijnlijk heel veel moeite aan het doen is om te bewijzen dat het is teruggestuurd...)

Ik weet dat het schreeuwen hier geen zin heeft maar als het zin had dan zou ik willen zeggen: maak dat abonnement in orde zoals het was, fix die fucking rekeningen waarvan je niet eens kan vertellen of ze gestuurd worden of niet en stuur een fucking bloemetje voor deze complete clusterfuck waar mijn moeder verdorie geen seconde om heeft gevraagd, maar waar we nu al zoveel uren aan gespendeerd hebben om het op te lossen (en mijn moeder bovendien dus al wekenlang geen tv kan kijken anders dan NPO).

(Ik kan je wel vertellen dat als ik even tijd binnenkort ik ga kijken of ADSL verbeterd is in de wijk. Iemand nog tips?)
Gratis tip: je kunt je ook gewoon laten terug bellen ;) kost je niets.

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:00
@Intercity
Vragen om de special care afdeling. Willen ze dat niet, dan gewoon zeggen dat je naar Sloterdijk toe gaat met een baksteen. Het klinkt wat bruut, maar werkt prima.

Wat ook goed werkt is zeggen dat je het niet meer snapt.
En hey ik heb nog een mail ontvangen en daar staat in: U moet 240v op de groene kabel zetten, dan werkt alles weer. Met deze krijgen we altijd alles opgelost.

Er werken zulke onnozelen bij Ziggo, het is echt niet normaal meer.

Als je een stuk beschaafder bent dan ik; Dan blijven bellen totdat je iemand met verstand te pakken krijgt.
1200 is toch gratis, dus gewoon blijven proberen.

Ik had een keer bliksem inslag in eén van mijn apparementen.
Alle UTP poorten waren stuk, maar de modem was nog online.
Die vrouw bleef maar zeuren dat de modem goed was... ik kreeg het niet uitgelegd..... dat de UTP poorten stuk waren, maar de modem dan wel blijft werken.

Toen (was al de 3e) nog maar eens opgehangen en weer gebeld.
Toen een kerel aan de lijn (de eerste 3 allemaal vrouw, unrelated, maar toch, of niet?) ... dus ik: Hehe eindelijk een kerel....
"Waarmee kan ik u helpen."
Ik hem bliksem inslag gehad en ik ..."u heeft een nieuwe modem nodig."

Die kerel heeft de afdeling in Sloterdijk eenzijdig geredt, want ik stond al op het punt om in de auto te stappen en daar alles door het raam te flikkeren.

De wereld wordt steeds vreemder, iedereen wordt dommer en dommer en daarbij ook nog eens steeds gevoeliger en gevoeliger.

Bel ze gewoon op en vraag doorverbonden te worden naar de special care afdeling.
Dat je dit moest doen indien het contact verbroken was.

Ik snap je frustratie compleet en klagen heeft zeker zin. Ziggo leest tegenwoordig mee.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:01

Chapeau Ziggo.

Misschien handig om @VodafoneZiggo even te taggen.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 11:49
Erg om te horen hoor, dit soort fouten en vooral als het bij je ouders is, mensen die je gewoon goed wilt helpen. Er zitten helaas een stel 'niet zo slimme' mensen bij de helpdesk die geen flauw idee hebben als het over technische dingen gaat. Je kunt inderdaad beter even via Facebook chat appen met ze en dan jou terug laten bellen of via 0800 0620 (en dan particulier kiezen) dan is het gratis. Hoop dat het opgelost word voor je, dit soort dingen zijn nooit leuk!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• king006
bt1441 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:14:
[...]

Och wie gebruikt nog vaste telefoon? Enkel handig voor bellen naar buitenland of gratis naar ziggo.
Kan wel eens handig zijn hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
king006 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 21:37:
[...]

Kan wel eens handig zijn hoor ;)
Juist en voor als mobiel een keer plat mocht liggen, altijd handig als backup :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 15:03
Gandalf schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:44:
[...]

Zou het gewoon proberen. Het is heel persoonlijk. Hier absoluut geen problemen met de Connectbox.
De wifi is een heel stuk beter dan mijn oude Cisco modem.
Even terugkoppeling, inmiddels de Arris connectbox aangesloten ipv de Technicolor.

Wifisnelheid gelijk naar 200+ mbit!

Bereik boven is er niet mee verbetert, maar wat een verschil beneden. Thnx voor alle info allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
dennisdennis12 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:46:
[...]

zou je de test dan eens zo dicht mogelijk bij een access point uit kunnen voeren (via wifi ac).
Goed het is een keer gelukt, zo vroeg mogelijk anders lukt het gewoon niet dan is de modem over de zeik :+

Afbeeldingslocatie: https://www.dslreports.com/speedtest/42190697.png

Probleem is dat ik op een stil moment de snelheid van het abbonement prima haal, maar zodra er een paar meer mensen wakker zijn lijkt het modem of wat dan ook compleet in de stress te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:49
Ik heb meerdere opties doorzocht, het forum doorgespit maar ik ben hierop niets tegen gekomen dus ik wil het toch aan jullie als ervaringsdeskundigen vragen.

Mijn coax binnenkomst zit op zo een plaats dat ik kabels naar boven niet (makkelijk) weg kan bergen en dus voor mij eigenlijk geen optie is. Wat ik dus wil weten is of het mogelijk is om het signaal voor tv naar boven te brengen zonder een coax kabel. Denk hierbij aan het internet signaal van KPN naar boven brengen middels devolo of wellicht is via wi-fi een optie.
Ziggo vrouwtje geeft aan dat het momenteel enkel via kabel kan maar een Tweaker zou geen Tweaker zijn als hij niet naar oplossingen zoekt die het 'omdat het kan' principe aanhouden.

Iemand die het verhaal van mevrouw Ziggo kan bevestigen of ontkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
tcviper schreef op donderdag 22 november 2018 @ 22:26:
[...]

Juist en voor als mobiel een keer plat mocht liggen, altijd handig als backup :)
Klopt helemaal! en dat gebeurd regelmatig bij Vodafone ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
soskes schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:12:
Ik heb meerdere opties doorzocht, het forum doorgespit maar ik ben hierop niets tegen gekomen dus ik wil het toch aan jullie als ervaringsdeskundigen vragen.

Mijn coax binnenkomst zit op zo een plaats dat ik kabels naar boven niet (makkelijk) weg kan bergen en dus voor mij eigenlijk geen optie is. Wat ik dus wil weten is of het mogelijk is om het signaal voor tv naar boven te brengen zonder een coax kabel. Denk hierbij aan het internet signaal van KPN naar boven brengen middels devolo of wellicht is via wi-fi een optie.
Ziggo vrouwtje geeft aan dat het momenteel enkel via kabel kan maar een Tweaker zou geen Tweaker zijn als hij niet naar oplossingen zoekt die het 'omdat het kan' principe aanhouden.

Iemand die het verhaal van mevrouw Ziggo kan bevestigen of ontkennen?
Ik dacht dat die extra mediaboxen niet aangesloten hoeven te worden met COAX?
Je zou ook kunnen overwegen om een chromecast te gebruiken.

Edit:
Zo verbind je de mediaboxen met elkaar

Je kunt de Extra Mediabox XL op drie verschillende manieren verbinden met de grotere Mediabox XL:
•met een coaxkabel (MoCa)
•met een netwerkkabel (UTP)
•draadloos

[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 23-11-2018 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinusz schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:25:
[...]

Ik dacht dat die extra mediaboxen niet aangesloten hoeven te worden met COAX?
Je zou ook kunnen overwegen om een chromecast te gebruiken.
Die extra mediaboxen gaan niet meer geleverd worden dus dat is geen optie.
Idd via Chromecast of zelf een oplossing in elkaar zetten met een homeserver met CI module, maar is wel een erg ingewikkelde oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
jongetje schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:29:
[...]

Die extra mediaboxen gaan niet meer geleverd worden dus dat is geen optie.
Hoezo dat? Omdat de nieuwe box uit gaat komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Martinusz schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:34:
[...]

Hoezo dat? Omdat de nieuwe box uit gaat komen?
Nee, die is er sinds begin dit jaar er al uit.
Er waren te veel problemen met de extra mb xl.
En aansluiten via wifi was al helemaal hopeloos.
Als je een extra mb wil krijg je de humax die dus via coax moet.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
chucky666 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:43:
[...]

Nee, die is er sinds begin dit jaar er al uit.
Er waren te veel problemen met de extra mb xl.
En aansluiten via wifi was al helemaal hopeloos.
Als je een extra mb wil krijg je de humax die dus via coax moet.
Aha ok :) mogen ze dat weleens van hun site afhalen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare

Chapeau Ziggo.

Wat een verhaal zeg. Dit is zeker niet zo als het zou moeten gaan.
Kijk graag even voor je wat ik er van kan terugvinden.
Stuur de klantgegevens naar mij per DM, dan help ik je verder.

Groet, Arjen van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Martinusz schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:48:
[...]

Aha ok :) mogen ze dat weleens van hun site afhalen ;)
Thanks voor jullie snelle antwoord.

Ik begreep van een medewerker van Ziggo dat er wel nieuwe boxen aan komen n.a.v. mijn vraag. Alleen op de vraag of mij dit ging helpen kon / mocht ze geen antwoord geven?

Misschien dat @VodafoneZiggo antwoord kan geven hierop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
soskes schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:32:
[...]

Ik begreep van een medewerker van Ziggo dat er wel nieuwe boxen aan komen n.a.v. mijn vraag. Alleen op de vraag of mij dit ging helpen kon / mocht ze geen antwoord geven?

Misschien dat @VodafoneZiggo antwoord kan geven hierop?
Ik verwacht niet dat die ineens wel probleemloos draadloos zullen werken, ook daar zul je wel een kabel nodig hebben.

Kijk eens naar de Chromecast optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Martinusz schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:35:
[...]

Ik verwacht niet dat die ineens wel probleemloos draadloos zullen werken, ook daar zul je wel een kabel nodig hebben.

Kijk eens naar de Chromecast optie.
Chromecast heb ik er momenteel al aanhangen. Probleem hierin is echter dat enkel ik een Android mobiel heb. De rest is allemaal Appeltjes hier in huis. En dat werkt niet helemaal lekker. Klapt er vaak uit bij gebruik van een onofficiële Chromecast app in de Apple store.

Gaat er dus om dat als ik niet thuis ben er hier boven niet direct tv gekeken kan worden.

Anders hoop ik op de langverwachte Apple TV app van Ziggo, dit zou het natuurlijk ook oplossen.

[ Voor 7% gewijzigd door soskes op 23-11-2018 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
soskes schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:32:
[...]

De nieuwe boxen zijn al in gebruik in andere landen. Ziggo zal voor Live TV (op dit moment) niet afstappen van DVB-C (dus coax) voor de doorgifte van live TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg straks een nieuwe modem van Ziggo opgestuurd. Ik twijfel of ik een monteur nodig heb. Ik heb een foto gemaakt hoe het er nu uitziet bij mij, wat denken jullie? Kan ik gewoon de kabel die nu in mijn Ubee modem gaat in de nieuwe modem steken en ben ik dan klaar, of moet er meer gebeuren?

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/4io5qf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:45:
Ik krijg straks een nieuwe modem van Ziggo opgestuurd. Ik twijfel of ik een monteur nodig heb. Ik heb een foto gemaakt hoe het er nu uitziet bij mij, wat denken jullie? Kan ik gewoon de kabel die nu in mijn Ubee modem gaat in de nieuwe modem steken en ben ik dan klaar, of moet er meer gebeuren?

[Afbeelding]
Als je geen storingen verder meer ervaart nadat je het nieuwe modem hebt dan zal ik het zo laten.
Mocht je alsnog storingen hebben dan alsnog laten vervangen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@soskes, wat is het voor TV waar je Ziggo op wilt kijken en welk TV abonnement heb je op dit moment (voor welk pakket)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:07:
Als je geen storingen verder meer ervaart nadat je het nieuwe modem hebt dan zal ik het zo laten.
Mocht je alsnog storingen hebben dan alsnog laten vervangen
Dat begrijp ik, ik zit er echter mee dat ik niet het hele weekeinde zonder internet wil zitten en ik had gelezen dat zodra ik de nieuwe modem aansluit mijn huidige Ubee van het netwerk wordt afgesloten automatisch.

Nu is dat natuurlijk lastig te zeggen afgaande op een foto, maar wellicht zeg jij (of iemand anders hier) dat dat blok op de muur (splitter meen ik voor internet / tv beeld) dat die verouderd is, het is al een paar jaar terug dat hier namelijk een monteur was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:11:
[...]

Dat begrijp ik, ik zit er echter mee dat ik niet het hele weekeinde zonder internet wil zitten en ik had gelezen dat zodra ik de nieuwe modem aansluit mijn huidige Ubee van het netwerk wordt afgesloten automatisch.

Nu is dat natuurlijk lastig te zeggen afgaande op een foto, maar wellicht zeg jij (of iemand anders hier) dat dat blok op de muur (splitter meen ik voor internet / tv beeld) dat die verouderd is, het is al een paar jaar terug dat hier namelijk een monteur was.
Wil je het save spelen dan zal ik gewoon een monteur bestellen.
Kunnen ze de boel gelijk nakijken

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
hardware-lover schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:10:
@soskes, wat is het voor TV waar je Ziggo op wilt kijken en welk TV abonnement heb je op dit moment (voor welk pakket)?
Het is een oude LG serie waarvan de CI module niet wordt ondersteund door Ziggo.

Momenteel heb ik een KPN alles in 1 pakket maar ben benieuwd naar de mogelijkheden van Ziggo.
Zeker omdat de Black Friday deal interessant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:21:
Wil je het save spelen dan zal ik gewoon een monteur bestellen.
Kunnen ze de boel gelijk nakijken
Het lijkt goed te zitten als ik het bekijk, ik zie namelijk dat ik een UMU-01 heb en dat ziet er nog wel stevig uit. Ik heb wel 4G van het werk, dus voor iets online bestellen of wat mails versturen heb ik wel een backup. Ergste wat er kan gebeuren is dat we een week of langer zonder internet zitten en dan moeten de kids afkicken, maar dan leren ze maar eens buiten spelen e.d. zoals wij vroeger ook deden ipv dat fortnite de hele dag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

soskes schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:21:
[...]
Het is een oude LG serie waarvan de CI module niet wordt ondersteund door Ziggo.

Momenteel heb ik een KPN alles in 1 pakket maar ben benieuwd naar de mogelijkheden van Ziggo.
Zeker omdat de Black Friday deal interessant is.
Duidelijk zo. Via een dvb-c netwerk tuner is er wel het eea te realiseren, maar van het overstapvoordeel blijft dan helemaal niets over. Sterker, het zal je zeer waarschijnlijk extra geld gaan kosten tov je huidige abonnement ben ik bang.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
Suicyder schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 06:34:
[...]

Goed het is een keer gelukt, zo vroeg mogelijk anders lukt het gewoon niet dan is de modem over de zeik :+

[Afbeelding]

Probleem is dat ik op een stil moment de snelheid van het abbonement prima haal, maar zodra er een paar meer mensen wakker zijn lijkt het modem of wat dan ook compleet in de stress te schieten.
dit ziet er eigenlijk erg goed uit, zeker omdat de bufferbloat ook erg laag is.

Zou je eens kunnen kijken of je fouten in de logs van de unifi controller kunt vinden?

Als je daar ook niets kunt vinden, dan kun je denk ik het beste contact met ziggo opnemen en daar het probleem uitleggen. Die kunnen namelijk wat meer informatie zien in het modem en CMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Keek toevallig net op m'n smokeping en er zijn werkzaamheden geweest dinsdag op woensdag nacht en nu is er een interessante drop te zien @ upstream demping. De demping zat de afgelopen maanden tussen de 47 en 48dBmV maar sinds woensdag dus;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Kikgfjl.png

Enig idee wat Ziggo aan het doen is? (docsis 3.1 voorbereidingen?)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c78vJU7l.png

(downstream is er weinig veranderd).

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 23-11-2018 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
dennisdennis12 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:03:
[...]

dit ziet er eigenlijk erg goed uit, zeker omdat de bufferbloat ook erg laag is.

Zou je eens kunnen kijken of je fouten in de logs van de unifi controller kunt vinden?

Als je daar ook niets kunt vinden, dan kun je denk ik het beste contact met ziggo opnemen en daar het probleem uitleggen. Die kunnen namelijk wat meer informatie zien in het modem en CMTS.
Op dit moment komen de test requests weer niet door, kan servers niet vinden, pingen of download test starten (randomness).

Unifi logs geven alleen wat WPA assosiation errors, mensen die WPA pass verkeerd doen etc.
Eigenlijk geen errors dus.

Ik vermoed dat ik toch @VodafoneZiggo / Helpdesk nogmaals lastig zal moeten gaan vallen.
Modem reageert ook gewoon traag als de boel niet goed werkt.

Even een gek idee, zou het interferentie nog kunnen zijn van de elektra aansluiting? Het CAI punt en de modem staan bij de meterkast in, maar dit betreft wel een 3x 250A kast :+
Het CAI punt kan ik niet verplaatsen, maar ik ga sowieso even schuiven met het modem (verder van de elektra af).

edit:
Upstream weer even bijgevoegd, eerder deze week waren het minder T3 Timeouts. Wat deze ook mogen wezen :D
code:
1
2
3
4
5
6
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal  Kanaal soort    T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1   ATDMA   0   0   2   0
2   ATDMA   0   0   4   0
3   ATDMA   0   0   13  0
4   ATDMA   0   0   3   0

[ Voor 11% gewijzigd door Suicyder op 23-11-2018 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
Suicyder schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 17:51:
[...]

Op dit moment komen de test requests weer niet door, kan servers niet vinden, pingen of download test starten (randomness).

Unifi logs geven alleen wat WPA assosiation errors, mensen die WPA pass verkeerd doen etc.
Eigenlijk geen errors dus.

Ik vermoed dat ik toch @VodafoneZiggo / Helpdesk nogmaals lastig zal moeten gaan vallen.
Modem reageert ook gewoon traag als de boel niet goed werkt.

Even een gek idee, zou het interferentie nog kunnen zijn van de elektra aansluiting? Het CAI punt en de modem staan bij de meterkast in, maar dit betreft wel een 3x 250A kast :+
Het CAI punt kan ik niet verplaatsen, maar ik ga sowieso even schuiven met het modem (verder van de elektra af).

edit:
Upstream weer even bijgevoegd, eerder deze week waren het minder T3 Timeouts. Wat deze ook mogen wezen :D
code:
1
2
3
4
5
6
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal  Kanaal soort    T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1   ATDMA   0   0   2   0
2   ATDMA   0   0   4   0
3   ATDMA   0   0   13  0
4   ATDMA   0   0   3   0
Welk AOP heb je, en is het modem direct op het AOP aangesloten d.m.v. de bijgeleverde (technetix) coax-kabel?

kun je ook eens die testknop op het homescreen van de connect box proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:09
soskes schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:43:
[...]

Chromecast heb ik er momenteel al aanhangen. Probleem hierin is echter dat enkel ik een Android mobiel heb. De rest is allemaal Appeltjes hier in huis. En dat werkt niet helemaal lekker. Klapt er vaak uit bij gebruik van een onofficiële Chromecast app in de Apple store.

Gaat er dus om dat als ik niet thuis ben er hier boven niet direct tv gekeken kan worden.

Anders hoop ik op de langverwachte Apple TV app van Ziggo, dit zou het natuurlijk ook oplossen.
Ik heb hier ook ziggo, Chromecast en Appeltjes en werkt gewoon prima.
Alleen ik stream nooit iets via een onofficiële chromecast app, maar gewoon via de Ziggo Go app of bv Netflix app. Werkt feilloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@MdO82 ik ontving de modem net, zat alleen modem en adapter in de doos, verder geen ander opzetblok voor op de muur of wat dan ook. Dus aangesloten en nat wat gedoe is hij werkende en ik zit nu weer op internet. Heb wel een rare verbinding nu, 200Mbit down en 40Mbit up, maar het werkt gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:51:
@MdO82 ik ontving de modem net, zat alleen modem en adapter in de doos, verder geen ander opzetblok voor op de muur of wat dan ook. Dus aangesloten en nat wat gedoe is hij werkende en ik zit nu weer op internet. Heb wel een rare verbinding nu, 200Mbit down en 40Mbit up, maar het werkt gelukkig.
Wat voor abonnement hebt je ?
En post je waardes eens :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd als je een nieuw modem krijgt is het kwestie van omprikken en heb je geen compleet aansluit pakket nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:39:
[...]

Wat voor abonnement hebt je ?
En post je waardes eens :)
Ik heb nu nog het 200Mbit abonnement en dat gaat over een paar werkdagen naar 400Mbit. Momenteel heb ik een mix, 200Mbit down en 40Mbit up. Dat klopt volgens mij niet helemaal. Er is wat misgegaan (sterker, alles is misgegaan) toen ik mee deed aan de Black Friday sale. Ik werd teruggebeld door een Vodafone medewerker die dacht alles voor Ziggo aan te kunnen passen, dat gaf veel ellende. Ze zijn uren aan het werk geweest voor mij om alles weer recht te zetten, maar internet doet het nu weer prima. De vraag is nu natuurlijk of het blijft werken, maar dat zien we wel. Ik heb bij UPC ook eens een abonnement aangepast en toen raakte ik mijn telefoonnummer kwijt, hadden ze aan een andere klant gegeven opeens 8)7 , dus ik had nu alweer spijt dat ik wat euro's wilde besparen, maar dit was een meevaller.

Ik heb zelf alleen met de puma 6 test even gekeken en ik had nu 4 rode blokjes en gisteren met de Ubee had ik 1 rood blokje, rest lijkt gelijk.

Hoe kan ik de waardes uitlezen? Modem staat in bridge mode.Ik kan toch via 192.168.100.1 de waardes uitlezen of gaat dan anders? Ik wilde net even kijken, maar hij vraagt om een wachtwoord en ik heb dat ding achter de bank ingebouwd in een kastje, ik moet dat morgen even weer bekijken omdat ik als ik het nu doe de kinderen en mijn vrouw wakker maak.

Ik merk voor nu geen verschil meer met de Ubee, het duurde wel even voordat alles weer lekker werkte, nadat ik alle apparaten en routers e.d. had gereset doet hij het weer prima. Al heb ik wel heel lichtjes het idee dat het net iets langer duurt voordat ik naar een website ga, maar of dat waar is durf ik niet hardop te zeggen. Ben tevreden.
jongetje schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:39:
@Verwijderd als je een nieuw modem krijgt is het kwestie van omprikken en heb je geen compleet aansluit pakket nodig.
Dat ging inderdaad eenvoudig, ik raakte echter wat in de war door de online handleiding van ziggo, daar leek ik een wandcontactdoos aan te moeten passen en de vorige keer dat ik dat deed (bij de Ubee modem die ik toen kreeg) wilde ik een kabel inkorten en mijn stanley mes schoot uit en ik sneed toen per ongeluk de grond kabel bij de muur af, gevolg was dat er meerdere monteurs bezig moesten om een nieuwe grondkabel te leggen. Dus ik was wat huiverig voor dit avontuur.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2018 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik woon zelf in Nieuwegein en heb sinds kort een connect box. Ik heb nu al een tijd last van het volgende probleem:
Ik ben gewoon op internet en opeens knalt het modem er uit. De SSID kan ik niet vinden, ook bekabeld netwerk ligt er dan uit. Dit varieert meestal van 5-10 minuten, maar laatst was het ook ineens drie kwartier weg. Ik heb het idee dat dit telkens gebeurt als ik het netwerk iets zwaarder belast (iets download, of video stream etc). De laatste paar dagen stond er constant dat er een storing was in mijn postcodegebied, die staat sinds vanmiddag op 'opgelost', maar vanavond had ik al twee keer het zelfde probleem.

Als het internet weg valt worden de lampjes op het modem soms ook rood. Herkend iemand deze problemen, of heeft iemand toevallig tips wat ik hier aan kan doen? Het begint nu erg vervelend te worden.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miicker schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 23:29:
heeft iemand toevallig tips wat ik hier aan kan doen? Het begint nu erg vervelend te worden.
Begin eens met een melding te maken bij Ziggo. Wij zijn hier ook gewoon klanten die ervaringen uitwisselen en kunnen geen storingen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 23:19:
[...]

Hoe kan ik de waardes uitlezen? Modem staat in bridge mode.Ik kan toch via 192.168.100.1 de waardes uitlezen of gaat dan anders? Ik wilde net even kijken, maar hij vraagt om een wachtwoord en ik heb dat ding achter de bank ingebouwd in een kastje, ik moet dat morgen even weer bekijken omdat ik als ik het nu doe de kinderen en mijn vrouw wakker maak.
Kijk even in de startpost daar staat hoe je de waardes achterhaald.
Het wachtwoord van het modem staat op het kleine insteekkaartje bij het modem

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

MdO82 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 08:18:
[...]

Kijk even in de startpost daar staat hoe je de waardes achterhaald.
Het wachtwoord van het modem staat op het kleine insteekkaartje bij het modem
Ziggo
Draadloos

Is toch vaak de inlog van het modem zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hjs schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 08:25:
[...]

Ziggo
Draadloos

Is toch vaak de inlog van het modem zelf?
Van de oude modems wel maar de connectbox niet.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
chucky666 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 08:40:
[...]

Van de oude modems wel maar de connectbox niet.
Dan zit er dit kaartje in
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1lfMLb8NiM8a3qUAlx2B3X9a/thumb.jpg

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:13
Ik ben al jaren bij Ziggo en heb eigenlijk geen klachten, behalve nu dan.
Ik kijk nauwelijks reguliere tv (ik heb wel een NAS en NUC met openelec), behalve formule 1.
Aangezien Ziggo de enige Nederlandse aanbieder is, ben ik zover ik weet ook genoodzaakt bij Ziggo te blijven.

Het komt wel eens voor dat ik een wedstrijd niet live kan zien en dan ben ik aangewezen op de replay functie van de Ziggo Go app. Aangezien ik een beetje klaar was met het kleine scherm van de tablet, dacht ik dit naar de tv te kunnen streamen via een google Chromecast.

Helaas kwam ik van een koude kermis thuis toen vanmorgen bleek dat de replay functie niet naar de chromecast gestreamd kan worden...

Nou kan ik voor €60,- per jaar mijn abonnement moderniseren en zo'n Mediabox XL thuisgestuurd krijgen, maar dat vind ik teveel geld voor die 3 races per jaar die ik niet live kan zien.

Zijn er nog andere mogelijkheden? Bijvoorbeeld iets met de NUC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
LA-384 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:53:
Ik kijk nauwelijks reguliere tv (heb daar een NAS en NUC met openelec voor), behalve formule 1.
Aangezien Ziggo de enige Nederlandse aanbieder is, ben ik zover ik weet ook genoodzaakt bij Ziggo te blijven.

Het komt wel eens voor dat ik een wedstrijd niet live kan zien en dan ben ik aangewezen op de replay functie van de Ziggo Go app. Aangezien ik een beetje klaar was met het kleine scherm van de tablet, dacht ik dit naar de tv te kunnen streamen via een google Chromecast.

Helaas kwam ik van een koude kermis thuis toen vanmorgen bleek dat de replay functie niet naar de chromecast gestreamd kan worden...

Nou kan ik voor €60,- per jaar mijn abonnement moderniseren en zo'n Mediabox XL thuisgestuurd krijgen, maar dat vind ik teveel geld voor die 3 races per jaar die ik niet live kan zien.

Misschien anders even wachten tot de AndroidTV en AppleTV Ziggo app gelanceerd zijn (begin 2019 denk ik), dan heb je dat hele probleem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
tcviper schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:55:
[...]

Misschien anders even wachten tot de AndroidTV en AppleTV Ziggo app gelanceerd zijn (begin 2019 denk ik), dan heb je dat hele probleem niet meer.
Wachten is geen probleem, aangezien na dit weekend het F1 seizoen is afgelopen en in maart weer begint.

Echter lijkt het erop dat er dan wel weer een kastje erbij moet om android TV op m'n tv te krijgen.
Zover ik zie, staat het los van de chromecast. Of komt er ook een mogelijkheid zelf iets te installeren op de NUC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Papapa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-09 16:01
LA-384 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:53:
Ik kijk nauwelijks reguliere tv (ik heb wel een NAS en NUC met openelec), behalve formule 1.

Ga met je computer in Google Chrome naar ziggogo.tv en selecteer casten in het menu rechtsboven. Zo kan je ook replay TV kijken
Fullscreen zetten met F11 en je TV heeft ook vol beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Papapa schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:17:
[...]

Ga met je computer in Google Chrome naar ziggogo.tv en selecteer casten in het menu rechtsboven. Zo kan je ook replay TV kijken
Fullscreen zetten met F11 en je TV heeft ook vol beeld
Daar had ik nog niet aan gedacht! Om de een of andere reden komt er nog geen beeld en geluid, maar dat moet ik in de receiver zoeken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MdO82

Dit zijn mijn waardes:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2v84k0j.png

Lijkt goed zo te zien (afgaande op info uit de openingspost)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
@Verwijderd,

Die waardes zien er prima uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat de waarden er goed uitzien ben ik niet zo tevreden over mijn downloadsnelheid.

Met usenet heb ik twee betaalde usenetproviders en ik kom niet boven de 10Mb/sec uit, tot een paar maand terug haalde ik 12Mb/sec.

Ik heb mijn abonnement om laten zetten naar 400Mbit, maar ik heb nog steeds een grens van 10Mb/sec op usenet. Sterker nog, als ik op de volle 10Mb/sec download, dan kan ik met geen enkele ander apparaat de DSN server van ziggo meer bereiken en zodoende niet internetten. Ik had gedacht dat ik door naar 400Mbit te gaan er nog genoeg ruimte over moest zijn.

Zou dit kunnen liggen aan mijn Netgear WNDR3700? Dat ding is wel gigabit, maar al 10 jaar oud. Ik heb daarin geen instellingen aangepast, maar ik vind die grens van 10Mbit zo raar. Als ik een speedtest doe op ziggo kom ik wel boven de 300Mbit uit en ook naar mijn nas kan ik vrij snel bestanden sturen met 30Mb/sec, het ligt dus niet aan mijn netwerkkaart.

Herkent iemand dit?

Ik ga in iedergeval van de week even de pc bedraad aansluiten rechtstreeks op de modem van Ziggo om wat zaken uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Verwijderd, er is een veel hogere snelheid te halen dan jij nu voor de kiezen krijgt bij die voorbeelden die je aanhaalt. Via een juist Newsserver abonnement is de 400Mbit als downloadsnelheid haalbaar. Het schrijven naar Nas hoeft niet perse iets met Ziggo te maken te hebben, dit gaat normaal gesproken via het interne netwerk. Ergens heb je een (flinke) bottleneck in huis.

Mijn abonnement = 250Mbit, dat haal ik ook als maximum snelheid bij Usenet download.
Het schrijven/lezen naar/van NAS gaat met 112MB/sec. via het interne Gigabit netwerk.

Je dient natuurlijk wel geschikte hardware in huis te hebben voor het e.e.a. maar dit lijkt mij logisch.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 23:24:
Ergens heb je een (flinke) bottleneck in huis.
Het vreemde is dat ik tot een paar maand terug wel mijn volle snelheid haalde, ik ga maar eens op onderzoek uit, morgen of maandag eerst maar eens mijn pc aansluiten op de modem zonder tussenkomst van wat dan ook en eventueel een 2e pc testen.

Ik heb net sabnzb geinstalleerd en haal dan 10Mbit wederom. Vervoglens heb ik mijn oude trouwe netgear eens geupdate (liep een update achter) en ik haal nu 11,7Mbit.

Er is inderdaad wat raars aan de hand, te meer omdat ik op 2 goede usenetproviders een abonnement heb. Maar of ik nu met 5 of met 15 lijnen download, de totale snelheid die ik behaal is gelijk, dat zou niet zo moeten zijn. Nu ik wel van 10Mbit naar 11,7Mbit ben gegaan heb ik het idee dat mijn router gaar is. Ik heb al een tijdje gedonder met de wifi op dat ding, dus dat ga ik als eerste eens uitsluiten. Dat ding draait ook wel 10+ jaar hier inmiddels en is redelijk antiek.

Ik heb de nieuwe ziggo modem in bridge mode staan, maar ik meen dat ik dan nog wel rechtstreeks een pc erop kan aansluiten, maar eerst even zoeken naar een langere netwerkkabel, scheelt weer wat slepen met de pc zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2018 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
Kun je niet de ziggo modem uit bridge mode laten halen, en het direct met de ziggo modem proberen. De ingebouwde router en WiFi van het ziggo modem zijn waarschijnlijk beter dan jouw oude Netgear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd Ik begrijp dat je een NAS gebruikt om te downloaden? Ik vermoed dat je SSL aan hebt staan en dat is best heftig voor de processor van een gemiddelde NAS. De WAN - LAN doorvoersnelheid zou net voldoende moeten zijn (ALS je de originele firmware erop hebt, met OPENWRT oid gaat deze naar beneden). Aangezien een speedtest wel sneller loopt verwacht ik dat dit het probleem niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de nas wel om te downloaden, maar ik test nu op de pc. Ik haal op de laptop van mijn vrouw bedraad momenteel 13Mbit/sec en op mijn pc 11Mbit/sec. Dat klopt niet, als ik een speedtest.ziggo.nl draai haal ik op beiden minimaal 300Mbit.

Nu had ik op mijn connectbox die in bridge mode staat een pc aangesloten op poort 1, maar dan krijg ik geen internet verbinding. Ziggo nu bellen met de black friday drukte daar is niet leuk voor mijn vrije zondag, dus ik heb nu feitelijk 2 opties:

1) wachten tot dinsdag zodat het rustiger is bij Ziggo, dan modem uit bridge mode halen en testen waar het probleem zit

2) een nieuwe router vandaag online kopen en die is er dinsdag

Ik heb al wat meer gedoe met mijn router (mijn ereaders kunnen niet meer beneden verbinden met wifi en mijn draadloze printer verbind meestal pas nadat ik de router een reset geef), dus ik ga nu eerst een gigabit router aanschaffen, ik vermoed namelijk dat daar het probleem inzit en hij is al vrij oud, kan geen kwaad dat ding te vervangen.

Dus wordt vervolgd, voor nu heb ik wel 13Mbit/sec ongeveer en dat is prima te doen, maar als ik de 400Mbit kan halen zou dat fijner zijn (niet dat we nu zoveel downloaden, maar ik wil de bottleneck ontdekken). Mijn structuur van het netwerk is wel te complelx om alles los te koppelen en te gaan bekijken zonder 2 verlofdagen op te nemen, het is allemaal weggewerkt achter dubbele wanden, door plafonds e.d. heen en achter kasten hangen switchen, ik hoop dus het op te lossen met een nieuwe router, dat zou erg fijn zijn. En als het anders moet ga ik alles loshalen in de herstvakantie en dan gelijk stukken van het huis maar opnieuw verven, als toch alles van de wand los moet... maar dat was niet helemaal de bedoeling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:18:
Ik gebruik de nas wel om te downloaden, maar ik test nu op de pc. Ik haal op de laptop van mijn vrouw bedraad momenteel 13Mbit/sec en op mijn pc 11Mbit/sec. Dat klopt niet, als ik een speedtest.ziggo.nl draai haal ik op beiden minimaal 300Mbit.

Nu had ik op mijn connectbox die in bridge mode staat een pc aangesloten op poort 1, maar dan krijg ik geen internet verbinding. Ziggo nu bellen met de black friday drukte daar is niet leuk voor mijn vrije zondag, dus ik heb nu feitelijk 2 opties:

1) wachten tot dinsdag zodat het rustiger is bij Ziggo, dan modem uit bridge mode halen en testen waar het probleem zit

2) een nieuwe router vandaag online kopen en die is er dinsdag

Ik heb al wat meer gedoe met mijn router (mijn ereaders kunnen niet meer beneden verbinden met wifi en mijn draadloze printer verbind meestal pas nadat ik de router een reset geef), dus ik ga nu eerst een gigabit router aanschaffen, ik vermoed namelijk dat daar het probleem inzit en hij is al vrij oud, kan geen kwaad dat ding te vervangen.

Dus wordt vervolgd, voor nu heb ik wel 13Mbit/sec ongeveer en dat is prima te doen, maar als ik de 400Mbit kan halen zou dat fijner zijn (niet dat we nu zoveel downloaden, maar ik wil de bottleneck ontdekken). Mijn structuur van het netwerk is wel te complelx om alles los te koppelen en te gaan bekijken zonder 2 verlofdagen op te nemen, het is allemaal weggewerkt achter dubbele wanden, door plafonds e.d. heen en achter kasten hangen switchen, ik hoop dus het op te lossen met een nieuwe router, dat zou erg fijn zijn. En als het anders moet ga ik alles loshalen in de herstvakantie en dan gelijk stukken van het huis maar opnieuw verven, als toch alles van de wand los moet... maar dat was niet helemaal de bedoeling :+
Optie 3 als je daar de mogelijkheden voor hebt is om een router te halen en als dit niet de oplossing is kan je deze alsnog op de V&A zetten.
Al weet ik niet of dit tot je mogelijkheden behoort en of dit vandaag leuk gaat worden :+

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1 ... 101 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic