Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

MdO82 schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:44:
Optie 3 als je daar de mogelijkheden voor hebt is om een router te halen en als dit niet de oplossing is kan je deze alsnog op de V&A zetten.
Al weet ik niet of dit tot je mogelijkheden behoort en of dit vandaag leuk gaat worden :+
Ik heb net op bol.com (black friday deal nog) de Netgear Nighthawk R7800 besteld voor 138 euro. Ik ga die wel voorzichtig uitpakken en dan testen, als hij niet bevalt reset ik de instellingen en stuur hem retour (al hoop ik dat het probleem in de router zit, want anders wordt het lastiger).

Dat lijkt mij even de handigste oplossing en ik hoop dat in de router het probleem zit zodat ik het morgen opgelost heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 738905 schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:35:
[...]

Ik heb net op bol.com (black friday deal nog) de Netgear Nighthawk R7800 besteld voor 138 euro. Ik ga die wel voorzichtig uitpakken en dan testen, als hij niet bevalt reset ik de instellingen en stuur hem retour (al hoop ik dat het probleem in de router zit, want anders wordt het lastiger).

Dat lijkt mij even de handigste oplossing en ik hoop dat in de router het probleem zit zodat ik het morgen opgelost heb.
Waarom wil je de router van Ziggo niet laten routeren, scheelt je 138 euro. Ik heb ook altijd een eigen router gehad (in het begin omdat het moest vanwege modem-only en daarna omdat die betere Wi-Fi had) maar sinds de connectbox merk ik dat ie het net zo goed doet als mijn eigen losse router dus die heb ik er tussenuit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Anoniem: 738905 schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:18:
robleem zit

2) een nieuwe router vandaag online kopen en die is er dinsdag
Als je in Hoorn woont mag je mijn R7000 wel ff lenen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edit over mijn tragere usenet downloads met een 400Mbit connectie, ik heb mijn oude netgear voorzien van openwrt's firmware en ik haal nu 14MB/sec en met de originele firmware 10MB/sec, ik krijg dus steeds meer het vermoeden dat mijn router de problemen geeft, dit is wel een groot verschil al, morgen als ik een nieuwe router ontvang ga ik verder testen.
jongetje schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:45:
Waarom wil je de router van Ziggo niet laten routeren, scheelt je 138 euro. Ik heb ook altijd een eigen router gehad (in het begin omdat het moest vanwege modem-only en daarna omdat die betere Wi-Fi had) maar sinds de connectbox merk ik dat ie het net zo goed doet als mijn eigen losse router dus die heb ik er tussenuit gehaald.
Dat zou inderdaad de meest logische keuze zijn, echter staan al mijn apparatuur 5 meter van de router vandaan en alle kabels heb ik op maat gemaakt, ik krijg dus niet de utp kabels bij de connectbox. Nu zou ik een switch kunnen kopen en het zo gaan regelen, echter heb ik geen plek vrij in de stekkerdoos voor nog een stekker en als ik een nieuwe switch + stekkerdoos (premium model) koop zit ik ook al op de helft van de kosten van een nieuwe router. Maar ik heb het zeker overwogen en had nog even de hoop utp kabels te hebben, maar ik heb niet genoeg.
hjs schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:49:
Als je in Hoorn woont mag je mijn R7000 wel ff lenen om te testen.
Ik woon in Friesland, is nog wel te doen qua afstand, maar ik heb vermoedelijk toch een nieuwe router nodig, de huidige geeft al wat vaker problemen de laatste tijd (zoals de fantastische functie dat ik de modem nu van de stroom moet halen voordat de print er verbinding maakt).

Maar tof dat je zoiets aanbied!

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 25-11-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 21:11

Bear

wench

Waardes:

Docsis
This page displays the docsis information.
Startup Procedure
Acquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 290000000 Hz -2.8 dBmV 39.9 dB -29 dBc
2 Locked QAM256 274000000 Hz -2.8 dBmV 39.4 dB -28 dBc
3 Locked QAM256 282000000 Hz -2.6 dBmV 39.9 dB -28 dBc
4 Locked QAM256 298000000 Hz -3.3 dBmV 39.2 dB -32 dBc
5 Locked QAM256 306000000 Hz -1.7 dBmV 39.0 dB -28 dBc
6 Locked QAM256 314000000 Hz -1.7 dBmV 39.4 dB -32 dBc
7 Locked QAM256 322000000 Hz -2.1 dBmV 39.5 dB -30 dBc
8 Locked QAM256 330000000 Hz -2.2 dBmV 39.8 dB -28 dBc

Correctables Uncorrectables
1125 630

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 40.3 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 39.7 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 39.5 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 40.7 dBmV

Counter
T3 Timeout 61
T4 Timeout 1

Ik heb nog een ubee 320B modem, maar de laatste tijd continue packet loss connection drops.. download snelheid red ik wel maximaal 40mbit alleen de stabiliteit is echt drama. Nu heb ik contact gehad met de klantenservice en die vroegen mij om fabrieksinstellingen terug te zetten. Dat heeft vrijwel niets opgelost. Gaat een nieuw modem mijn problemen oplossen? Lees hier niet altijd positieve reacties over de connectbox.

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-06 17:04
Waarschijnlijk niet, T3/T4 timeouts duidt bijna altijd op een signaalprobleem (simpel gezegd), denk aan kabeltje/SQ601/AOP/kabel in de straat etc. Ik zou eerst even al je bekabeling controleren, zit alles goed vast?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 21:11

Bear

wench

Jim423 schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:14:
Waarschijnlijk niet, T3/T4 timeouts duidt bijna altijd op een signaalprobleem (simpel gezegd), denk aan kabeltje/SQ601/AOP/kabel in de straat etc. Ik zou eerst even al je bekabeling controleren, zit alles goed vast?
Thanks! Korte coax kabel even goed vastgezet waardes zijn meteen beter. Waarom zegt de klantenservice dat niet dan als ze het modem uitlezen? |:(

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-06 20:44
Bear schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:27:
[...]

Thanks! Korte coax kabel even goed vastgezet waardes zijn meteen beter. Waarom zegt de klantenservice dat niet dan als ze het modem uitlezen? |:(
Omdat de klantenservice waardes allang goed vinden terwijl dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-06 20:22
Iemand in voor Deel 11? O-)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-06 17:04
Bear schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:27:
[...]

Tegenwoordig gebruiken ze press-on f-connectoren, die schroef je er niet op maar klemmen vast met een veer om het schroefdraad. Vaak omdat die losse f-connectoren bron zijn van vage problemen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

@hardware-lover @dennisdennis12 @jongetje @MdO82 @hjs Ik heb vanmiddag flink gesleuteld aan mijn oude trouwe Netgear WNDR3700v3, bijna bejaard, maar deed het altijd nog goed tot een paar maand geleden. Ik ben begonnen met een alterantieve firmware erop te zetten, vervolgens had ik geen internet meer en was het een uur prullen, daarna werkte alles en waren mijn downloads (op mijn 400Mbit Ziggo verbinding) van 10Mb/sec gegaan naar 14Mbit/sec. Dat vond ik nog niet genoeg, dus ik dacht: ik zet wel een oudere firmware van Netgear zelf erop, maar dat ging mis en ik had mijn router redelijk om zeep geholpen.

Met behulp van een ftp client heb ik toch weer een firmware erop gekregen, daarna een update gedaan naar de meest recente originele firmware en nog even flink opgeschoond in de instellingen en ik doe nu een test en ik download nu met 30Mbit/sec en ondertussen zit mijn zoon zonder problemen youtube te kijken en ik kan dit bericht typen zonder dat er iets niet werkt.

Kortom: ik verklaar mijn modem als gerepareerd en ik ga de Netgear 3700 die ik voor 135 euro vanmiddag gekocht had online terugsturen zonder te openen. Kan ik mooi wat anders met dat geld doen, zolang het immers werkt. Ik hoop ook dat ik de wifi problemen met de printer nu opgelost heb, maar dat zal dan ook wel weer werken.

Bedankt voor alle tips
En ik kan vast nog sneller downloaden met mijn 400Mbit, maar meer dan 32Mb/sec kan mijn oldschool hdd van ook al jaren oud niet aan en ik werk toch voornamelijk op mijn laptop, maar zolang mijn oude bakbeest hier op het bureau nog werkt vind ik het best, upgraden doe ik wel als er iets echt kapot is. Toch een mooi succes weer, al jaren uit de ICT, maar de modem ronkt weer lekker.

Edit: na wat prullen heb ik naast newsleecher ook sabnzb eens op de pc gezet, met wat finetunen haal ik daar nu 42Mb/sec mee, bizarre snelheid voor mijn 7+ jaar oude download pc. Dat had ik niet verwacht vanochtend, het was even balen toen ik de router bijna gebricked had, maar kennelijk heeft dat wel opgelost wat ergens klem zat en nu ben ik helemaal tevreden, van 10Mb/sec naar 42 en dat zonder extra kosten van Ziggo. Nu hopen dat ik ook nog het juiste abonnement krijg, dat duurt nog wat werkdagen, maar ik heb alle chatlogs met afspraken goed bewaard, dus dat zal vast wel goedkomen binnenkort.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 25-11-2018 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Anoniem: 738905 fijn dat het werkt! Als 200mbit voldoende is kun je natuurlijk ook downgraden naar een lager pakket. Kan je router het ook gewoon aan 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 14:50

WCA

M'n EPC3212 is overleden, klantenservice gebeld en ik zou een nieuwe 3212 krijgen. In plaats daarvan een Connect Box gekregen, met tegenzin aangesloten en direct de PUMA6 test geprobeerd. Regelmatig latencyspikes naar 150-250ms in die test :'(

Ik moet het nog meemaken als ik een spelletje speel, maar dit belooft niet veel goeds. Waarom wordt die zooi nog geleverd 8)7

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jongetje schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:19:
@Anoniem: 738905 fijn dat het werkt! Als 200mbit voldoende is kun je natuurlijk ook downgraden naar een lager pakket. Kan je router het ook gewoon aan 😉
Ik heb een jaar de upgrade van 200 naar 400 gratis gekregen van ziggo, maar moet zeggen dat het bevalt, de kinderen klaagden niet meer dan ik aan het downloaden was en ik zat op 30Mbit/sec en mijn dochter zat een game te downloaden, mijn zoon speelde online fortnite en mijn vrouw keek videoland. En niemand had last van elkaar, maar over een jaar even afwegen, als de korting voorbij is betaal je toch een euro meer per dag ongeveer, over een jaartje maak ik wel een keuze, de hogere upload is wel heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:03
GreNade schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:23:
M'n EPC3212 is overleden, klantenservice gebeld en ik zou een nieuwe 3212 krijgen. In plaats daarvan een Connect Box gekregen, met tegenzin aangesloten en direct de PUMA6 test geprobeerd. Regelmatig latencyspikes naar 150-250ms in die test :'(

Ik moet het nog meemaken als ik een spelletje speel, maar dit belooft niet veel goeds. Waarom wordt die zooi nog geleverd 8)7
Groot ingekocht met korting.
Daarom werden ook alle bug reports van zelfs tweakers.net mensen compleet genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dit, is dat vergelijkbaar met wat jij haalt nu? Gisteren overdag had ik wat minder rode blokjes.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2vlv6uc.png

Mijn zoon heeft wel online fortnite vanmiddag gespeeld en die klaagt niet, maar hij speelt ook via geforce now en daar zit al iets vertraging in (maar zo kan hij wel op ultra settings spelen). Zou je het merken bij het gamen met bovenstaande puma 6 testresultaten?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 25-11-2018 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 22:12
neeecht schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:16:
[...]
Groot ingekocht met korting.
Daarom werden ook alle bug reports van zelfs tweakers.net mensen compleet genegeerd.
Ze hebben er idd echt heel veel ingekocht, en ze zijn ook nog trots op dat ding:
https://www.libertyglobal...10-million-connect-boxes/

Hopen dat ze snel overal docsis 3.1 invoeren, dan kunnen deze machientjes naar wecycle. :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

valkenier schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:43:
Hopen dat ze snel overal docsis 3.1 invoeren, dan kunnen deze machientjes naar wecycle. :+ :+
2019 volgt stad Utrecht, rest van het land meen ik 2021 pas. Dus nog wel 2 a 3 jaar wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Anoniem: 738905 schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:41:
[...]

Ik heb dit, is dat vergelijkbaar met wat jij haalt nu? Gisteren overdag had ik wat minder rode blokjes.

[Afbeelding]

Mijn zoon heeft wel online fortnite vanmiddag gespeeld en die klaagt niet, maar hij speelt ook via geforce now en daar zit al iets vertraging in (maar zo kan hij wel op ultra settings spelen). Zou je het merken bij het gamen met bovenstaande puma 6 testresultaten?
Ik heb er uitschieters van 700-900ms bijzitten, maar da's niet bij elke test. De meeste tests zijn ongeveer zoals die van jou. Ik moet de praktijk nog meemaken, maar ik vind het wel zeer jammer dat de klantenservice vol overtuiging roept dat ik een cisco krijg terwijl dat schijnbaar niet eens mogelijk is...

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GreNade schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:46:
Ik heb er uitschieters van 700-900ms bijzitten, maar da's niet bij elke test. De meeste tests zijn ongeveer zoals die van jou. Ik moet de praktijk nog meemaken, maar ik vind het wel zeer jammer dat de klantenservice vol overtuiging roept dat ik een cisco krijg terwijl dat schijnbaar niet eens mogelijk is...
Dat herken ik van de klantenservice, ze maken je blij met een dode mus. Daar mag ziggo wel in investeren, maar ik heb vergelijkbare ervaringen met kpn, telfort en zelfs xs4all, het is overal prut met de klantenservice.

Zou je nog kunnen laten weten binnenkort hoe het gamen gaat? Ik denk dat het voor ons gezin prima is, maar ben wel benieuwd naar een wat ouder persoon dan mijn 11 jarige zoon om eens een mening te horen. Zelf speel ik alleen strategie games en bouw ik pretparken, dat geefet geen last met de puma chip.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 25-11-2018 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Anoniem: 738905 schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:51:
[...]

Dat herken ik van de klantenservice, ze maken je blij met een dode mus. Daar mag ziggo wel in investeren, maar ik heb vergelijkbare ervaringen met kpn, telfort en zelfs xs4all, het is overal prut met de klantenservice.

Zou je nog kunnen laten weten binnenkort hoe het gamen gaat? Ik denk dat het voor ons gezin prima is, maar ben wel benieuwd naar een wat ouder persoon dan mijn 11 jarige zoon om eens een mening te horen. Zelf speel ik alleen strategie games en bouw ik pretparken, dat geefet geen last met de puma chip.
Ik zal morgen eens een potje "speedrunners" spelen, die heeft een behoorlijk matige netcode en zou gevoelig moeten zijn voor dit soort issues. 't is mijn favoriete multiplayer game. (tenminste als m'n pols morgen beter voelt, vandaag een paar uur piano gespeeld, niet zo heel goed als je RSI hebt :P)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-06 20:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/svLyNCAMerhvv9ORRhHnxahO/thumb.png

Ik haal dit via WiFi (macbook pro i.c.m. ruckus unleashed) i.c.m. een sonicwall NGFW en het ziggo modem in bridge mode.

Hebben jullie het ook via wifi getest of bekabeld? WiFi kan namelijk ook zorgen voor latency spikes.

[ Voor 31% gewijzigd door dennisdennis12 op 26-11-2018 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

dennisdennis12 schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:14:
[Afbeelding]

Ik haal dit via WiFi (macbook pro i.c.m. ruckus unleashed) i.c.m. een sonicwall NGFW en het ziggo modem in bridge mode.

Hebben jullie het ook via wifi getest of bekabeld? WiFi kan namelijk ook zorgen voor latency spikes.
Bekabeld, op een leeg netwerk. (dus alleen de laptop waar de test op draait aangesloten, windows update/defender uit).

Is jouw test met een connect box?

[ Voor 3% gewijzigd door WCA op 26-11-2018 11:30 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
Nee, mijn test is niet met een connect box, maar met een ander modem zonder puma6. met een connect box haalde ik dit resultaat (ook in bridge mode, met volledig hetzelfde netwerk).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T0SueMKdltAxbnyiUyy3YhWz/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Die ping spikes komen niet voor bij UDP verkeer, alleen bij ICMP en TCP verkeer:
https://fakkelbrigade.eu/...2_2018-10-23_14-28-04.png

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
dennisdennis12 schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:36:
Nee, mijn test is niet met een connect box, maar met een ander modem zonder puma6. met een connect box haalde ik dit resultaat (ook in bridge mode, met volledig hetzelfde netwerk).

[Afbeelding]
Jij hebt nu toch zo’n ubee docsis 3.1 ding?
https://www.ziggo.nl/klan...nder-wifi/ubee-ubc1318zg/
Daar zijn we best een beetje jaloers op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
Dat klopt inderdaad. Dit zou echt een goed modem zijn voor de tweakers, en voor de “gewone” consument een Connectbox. Helaas komt dit modem denk ik niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dennisdennis12 schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:26:
Dat klopt inderdaad. Dit zou echt een goed modem zijn voor de tweakers, en voor de “gewone” consument een Connectbox. Helaas komt dit modem denk ik niet beschikbaar.
Je zit in een testgroep of iets dergelijks?
Waarom denk je dat deze niet doorgevoerd gaat worden?

Voorlopig zal het wel even Connectbox zijn, die zijn er nog niet zolang bij ziggo, echter voor mij geen enkel probleem :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
Liberty Global gebruikt nu bijna overal de connect box, waardoor hun kosten voor modems en het management van het netwerk veel lager zijn. Het lijkt mij daarvoor een bijzondere keuze om weer verschillende modems te gebruiken. Daarnaast heeft de ubee geen WiFi, en is daardoor voor de meeste consumenten niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
dennisdennis12 schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:36:

[Afbeelding]
Opvallend verschil tussen de twee grafieken: In de ene grafiek (Pume 6) heb je twee pieken én outliers naar boven. Bij de Ubee is het één cluster met een wat hoger gemiddelde.

Jammer dat deze niet breed beschikbaar komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

dennisdennis12 schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:26:
Hoe ben je hier aan gekomen als ik vragen mag? Ik wil er ook een :P

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
Je zou het kunnen proberen via de klantenservice.

zie ook: https://community.ziggo.n...g-modem-zonder-wifi-33061
Hierdoor denk ik o.a. dat je helaas weinig kans maakt om het modem te krijgen.

[ Voor 64% gewijzigd door dennisdennis12 op 26-11-2018 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
ANdrode schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:36:
[...]

Opvallend verschil tussen de twee grafieken: In de ene grafiek (Pume 6) heb je twee pieken én outliers naar boven. Bij de Ubee is het één cluster met een wat hoger gemiddelde.

Jammer dat deze niet breed beschikbaar komt :)
Die verschillen komen o.a. door de server en de drukte. Als de drukte toeneemt op de server wordt het gemiddelde wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
dennisdennis12 schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:41:
[...]
Die verschillen komen o.a. door de server en de drukte. Als de drukte toeneemt op de server wordt het gemiddelde wat hoger.
Bij drukte krijg je vaak de combinatie van hogere latency en loss. Als je een modem wisselt heb je soms ook gewoon wat meer latency.

Ik weet dat een connect box een wat hogere ping heeft dan broadcom modems. Maar wat de Ubee doet tov de connect-boxen weet ik niet.
Ping net wat hoger dan een 7210 voor zover ik weet. Maar niet zoveel hoger dat je het uberhaupt kan opmerken. En het verschil in QoS tussen modems maakt waarschijnlijk vele malen meer uit wat betreft ervaring van snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
Voor de geïnteresseerden. Ik denk dat dit het nieuwe docsis 3.1 modem van ziggo gaat worden https://www.libertyglobal...-globals-second-gigacity/

Volgens mij hebben ze hierin ook een simpele versie van adaptieve antennes toegepast (zoals de beamflex+ techniek van ruckus, maar dan veel simpeler). Dit is in de toekomst denk ik best een goed modem voor de "gewone" consument, als dit modem ook daadwerkelijk bij ziggo gebruikt gaat worden.

[ Voor 48% gewijzigd door dennisdennis12 op 26-11-2018 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

dennisdennis12 schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:39:
Voor de geïnteresseerden. Ik denk dat dit het nieuwe docsis 3.1 modem van ziggo gaat worden https://www.libertyglobal...-globals-second-gigacity/

Volgens mij hebben ze hierin ook een simpele versie van adaptieve antennes toegepast (zoals de beamflex+ techniek van ruckus, maar dan veel simpeler). Dit is in de toekomst denk ik best een goed modem voor de "gewone" consument, als dit modem ook daadwerkelijk bij ziggo gebruikt gaat worden.
.. Of.. https://www.computerbild....Connect-Box-21892195.html

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Denken ze nu bij Ziggo dat hij bij iedereen in de woonkamer gezet word ;w. Hij gaat bij mij in de meterkast en achter een dichte deur.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Goed even update, heb contact gehad met Ziggo, krijg deze week nieuwe splitter en kabels opgestuurd. Als dat niet helpt is monteur gratis (anders was het mijn risico :+ )

Medewerker verwachtte dat het probleem wel buitenshuis lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het niet helpt, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 13:41

elsinga

=8-)

Niet over de gebruikte chipset. Ik ben over de huidige Connectbox best tevreden (in bridge ;) ), op zijn Puma 6 chipset na. Die zorgt voor verbreken van VPN's (op een thuiswerk dag minimaal 2x per uur VPN verbroken) en niet zichtbare telefoon bij Whatsapp web.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elsinga schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 06:29:
[...]

Niet over de gebruikte chipset. Ik ben over de huidige Connectbox best tevreden (in bridge ;) ), op zijn Puma 6 chipset na. Die zorgt voor verbreken van VPN's (op een thuiswerk dag minimaal 2x per uur VPN verbroken) en niet zichtbare telefoon bij Whatsapp web.
Werk hier hele dag zonder verbreking op de connectbox op VPN, zonder bridge modus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
dennisdennis12 schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:39:
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het niet helpt, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.
Ik probeer het ook alleen omdat er anders een kans is zelf voor de monteur te moeten betalen. Dus even doorzetten en dan nog een keer een monteur rond einde van de middag regelen (of begin avond), anders zien ze vast niets mis :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• valkenier
dennisdennis12 schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:32:
Liberty Global gebruikt nu bijna overal de connect box, waardoor hun kosten voor modems en het management van het netwerk veel lager zijn. Het lijkt mij daarvoor een bijzondere keuze om weer verschillende modems te gebruiken. Daarnaast heeft de ubee geen WiFi, en is daardoor voor de meeste consumenten niet interessant.
Maar wel voor tweakers als hier. Bovendien is hij docsis 3.1 ready, en dat zijn die connectboxen niet. WiFi vanaf een apparaat in de meterkast is voor veel consumenten ook niet ideaal ivm het bereik. Zo’n ding met een apart AP erbij is voor velen misschien wel idealer, alleen snappen die gemiddelde consumenten dat niet.
LG heeft niet echt een handige inkoop gedaan met miljoenen puma6 chips lijkt me, maar die discussie hebben we al eens gehad.

@dennisdennis12 Je hebt overigens nog steeds niet opgebiecht hoe jij je connectbox hebt verwisseld voor deze ubee. Vertel, vertel.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
@valkenier
Daar kan ik helaas niets over zeggen.

Voor de gemiddelde consument zou een los modemrouter en AP inderdaad ook beter zijn, maar probeer die consument daar maar van te overtuigen. Ik denk echter dat liberty global die weg niet in wil gaan, omdat ze ook al hun nieuwe docsis 3.1 connectbox hebben aangekondigd, waarmee er nog meer focus komt op de ingebouwde wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:45
dennisdennis12 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:12:
@valkenier
Daar kan ik helaas niets over zeggen.

Voor de gemiddelde consument zou een los modemrouter en AP inderdaad ook beter zijn, maar probeer die consument daar maar van te overtuigen. Ik denk echter dat liberty global die weg niet in wil gaan, omdat ze ook al hun nieuwe docsis 3.1 connectbox hebben aangekondigd, waarmee er nog meer focus komt op de ingebouwde wifi.
NDA dus..

Ik hoop stiekem eigenlijk dat ze standaard de geweldige wifi doos aanbieden en op aanvraag een dom modem leveren.

Hier thuis alles op Unifi accespoints en een pfsense firewall dus de super connectbox mogen ze houden geef mij maar gewoon een dom modem de rest kan mijn eigen hardware veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:06

Meneer iCy

swarma

icy schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:43:
[...]

Daadwerkelijk overstappen en dan overleggen in je cooldown van 14 weken. Via een andere manier kreeg ik niet echt een aanbieding om te blijven.

Zo heb ik Alles in 1 start xxl voor 29,95 de eerste 9 maanden en 6 maanden gratis movies & series xl.

Betaal netto op jaarbasis meer dan bij NLE.nl, maar goed dat valt te overzien hoeveel meer het is. Volgend jaar in oktober maar weer ff kijken wat er mogelijk is.
Potjandori, 9 november gechat qua mogelijke upgrade. Kon eerst niet en later in het chat kwam de medewerker met een nieuwe aanbieding. Hetzelfde als mijn start aanbieding maar dan met start xxl. Nu factuur gekregen en blijkt, geen korting en na chatten met ziggo had de medewerker dit niet mogen geven en kan ik eigenlijk fluiten naar alles.

Wat bagger service via de chat. Advies is, bellen voor zoiets is beter aan te raden hoop ik.

Hoop dat @VodafoneZiggo zijn chattende medewerkers beter gaat opleiden, want dit is echt gewoon kut en kost mij ook weer tijd.

Beetje onder valse voorwaarden dingen beloven (zoals de medewerker vandaag dat ook benoemd)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

icy schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:58:
Potjandori, 9 november gechat qua mogelijke upgrade. Kon eerst niet en later in het chat kwam de medewerker met een nieuwe aanbieding. Hetzelfde als mijn start aanbieding maar dan met start xxl. Nu factuur gekregen en blijkt, geen korting en na chatten met ziggo had de medewerker dit mogen geven en kan ik eigenlijk fluiten naar alles.
Heb je de chatlog nog? Zo ja, dan zou ik actie ondernemen. Je hebt dan gewoon bewijs, het is niet jouw probleem dat Ziggo je zit voor te liegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 17:24
Heeft iemand ervaring met het niet meer werken van e-mail forwarding van Ziggo e-mail adressen :?

Voorheen werkte dat zonder problemen (inloggen op ziggo webmail en doorsturen aanzetten met een valide e-mail adres)
Nu blijkt dat ineens niet meer te werken. Ook niet naar forwarden naar een ziggo mailadres :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:02:
[...]

Heb je de chatlog nog? Zo ja, dan zou ik actie ondernemen. Je hebt dan gewoon bewijs, het is niet jouw probleem dat Ziggo je zit voor te liegen.
Ja heb ik ook. Hun ook. Krijg letterlijk het antwoord dat medewerker X valse beloftes heeft gedaan en dat ziggo dit niet kan waarmaken en dat hij nog een hartig woordje met zijn collega ga nemen.

Enige optie wat ik had volgens hem is opzeggen...Wat ik feitelijk al deed voordat ik een aanbieding van hun kreeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Meneer iCy op 27-11-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
icy schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:58:
[...]

Potjandori, 9 november gechat qua mogelijke upgrade. Kon eerst niet en later in het chat kwam de medewerker met een nieuwe aanbieding. Hetzelfde als mijn start aanbieding maar dan met start xxl. Nu factuur gekregen en blijkt, geen korting en na chatten met ziggo had de medewerker dit mogen geven en kan ik eigenlijk fluiten naar alles.

Wat bagger service via de chat. Advies is, bellen voor zoiets is beter aan te raden hoop ik.

Hoop dat @VodafoneZiggo zijn chattende medewerkers beter gaat opleiden, want dit is echt gewoon kut en kost mij ook weer tijd.

Beetje onder valse voorwaarden dingen beloven (zoals de medewerker vandaag dat ook benoemd)
Dit is inderdaad potjandori. Neem aan dat we dit voor je kunnen oplossen. Graag ontvang ik je klantgegevens in privebericht. Pak ik het daar verder met je op.

Groet,
Tom van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

VodafoneZiggo schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:17:
[...]

Dit is inderdaad potjandori. Neem aan dat we dit voor je kunnen oplossen. Graag ontvang ik je klantgegevens in privebericht. Pak ik het daar verder met je op.

Groet,
Tom van Ziggo
Prive bericht gestuurd met de 2 logs. Hoop dat het met (terugwerkende kracht) opgelost gaat worden. Stond inmiddels al 12 minuten in de wacht, want de medewerker die ik vandaag had gesproken adviseerde contact op te nemen met afdeling opzeggingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:48
Van de week de Mediabox XL binnen gehad. Ik vraag mij nu af of ik deze moet gaan gebruiken, of niet. Wat denken jullie of wat zijn de ervaringen hier?

Ik twijfel omdat ik op dit moment gewoon mijn Humax 5200 heb staan (die het nog prima doet). Ik heb wel eens gelezen dat die Mediabox een behoorlijke stroomvreter is en behoorlijk warm kan worden.

Daarnaast was ik bang dat het internet signaal per se via de Mediabox moet lopen, maar dat is volgens mij niet zo. Ik kan mijn huidige modem gewoon blijven gebruiken, zo lijkt het.

EDIT: ik heb wel coax liggen in huis, maar kan dus niet de meegeleverde coax-kabel aansluiten. Problem?

[ Voor 9% gewijzigd door Bushalte op 27-11-2018 21:34 ]

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-06 16:40
Heb de hele avond al signaal verlies, zat lekker Ajax te kijken, maar dat was geen succes.
Internet ligt er ook uit sinds half 8.

Gebeld met klantenservice, had niks te maken met de landelijke storing die al opgelost was.

41 modems offline op de wijk kast, boven de 25 is een storing.

Omgeving Apeldoorn..

[ Voor 34% gewijzigd door Punkbuster op 27-11-2018 22:04 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:15
Vanaf volgende week ook ziggo klant. Wil de connect box in bridge modus zetten maar vraag me af wat/hoeveel verbruikt de connect box in bridge modus? Is er iemand hier die dit weet?

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackBarryNL schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:42:
Vanaf volgende week ook ziggo klant. Wil de connect box in bridge modus zetten maar vraag me af wat/hoeveel verbruikt de connect box in bridge modus? Is er iemand hier die dit weet?
Zal nooit veel zijn, maar misschien vind je wat in de specs sheet erover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

BlackBarryNL schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:42:
Oudere modems was het verbruik in bridge nauwelijks lager dan normaal. Laatste modem dat ik heb gemeten (tc7210) verbruikte zo'n 15 Watt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:15
hjs schreef op woensdag 28 november 2018 @ 07:31:
[...]

Oudere modems was het verbruik in bridge nauwelijks lager dan normaal. Laatste modem dat ik heb gemeten (tc7210) verbruikte zo'n 15 Watt.
Mooi dat is niet veel. Weet alleen niet welke modem ik krijg waarschijnlijk de connect box.

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 21:57

vr6-only

Blub Blub

BlackBarryNL schreef op woensdag 28 november 2018 @ 07:38:
[...]

Mooi dat is niet veel. Weet alleen niet welke modem ik krijg waarschijnlijk de connect box.
Hier de resultaten van Harwareinfo voor de Compal Connectbox.
https://nl.hardware.info/...onnect-box/testresultaten

Ter vergelijking, hier de resultaten van de Experiabox V10 (KPN en meer).
https://nl.hardware.info/...ia-box-v10/testresultaten

[ Voor 17% gewijzigd door vr6-only op 28-11-2018 08:54 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
hjs schreef op woensdag 28 november 2018 @ 07:31:
[...]

Verbruik is kennelijk 15W voor een connect box [small\en 6W voor de Ubee UBC1318ZG[/small].
offtopic:
Je praat bij de schaal van Ziggo over tientallen megawatts die onnodig verbruikt worden in Nederland door de inefficiente horizon/connect box...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 10:17
Ik heb momenteel een heel oud alles-in-1 abonnement. Hierbij heb ik een CISCO 8685dvb mediabox.

Ik heb gisteren contact gehad met de klantenservice, omdat ik (vanwege de kosten) overweeg over te stappen. Ze hebben me hiervoor wel een goede aanbieding gedaan, maar dat zou wel betekenen dat ik over zou gaan naar een nieuw abonnementstype. Hierbij zou mijn CISCO mediabox vervangen worden door een Mediabox XL. Het was niet mogelijk om dan mijn oude box te behouden. Een duidelijke reden werd hiervoor niet gegeven.

Ik heb in een heel ver verleden een Horizon box gehad. Dat werkte echt voor geen meter (instabiel, traag, niet gebruikersvriendelijk). De Mediabox XL is zover ik weet gewoon hetzelfde apparaat, maar we zijn inmiddels natuurlijk al wel een aantal jaren (en updates) verder.

Ik heb verschillende negatieve verhalen over de Mediabox XL gelezen (stroomverbruik, traag, etc). Toch vraag ik me af of het echt zo verschrikkelijk werkt. Als ik mijn CISCO box namelijk inlever, krijg ik die natuurlijk nooit meer terug. Een alternatief zou CI+ zijn, maar mijn vrouw wil het opnemen/pauzeren e.d. niet missen.

Ik heb daarom twee vragen:
- Is het echt zo erg gesteld met deze Mediabox XL, of zijn er mensen die wel gewoon blij en tevreden mee zijn?
- Weet iemand een duidelijke (wellicht technische) reden te geven dat de nieuwe abonnementen niet icm mijn oude mediabox mogelijk zouden zijn?

Ik wil overigens mijn internet gewoon nog gewoon via het modem laten lopen, dus niet via de Mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:54
Ik heb enkele zenders (vooral bbc first) en in mindere mate RTL4 die storen (blokken/strepen enz) zowel via CI+ als de box.

Dit probleem doet zich voor op beide tv's in het huis.

De bekabeling heb ik 2 jaar geleden opnieuw gelegd met goede kwaliteit coax.

Voordat ik Ziggo ga bellen, zijn er nog andere dingen die ik zelf kan proberen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
miesjaa schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:12:

- Is het echt zo erg gesteld met deze Mediabox XL, of zijn er mensen die wel gewoon blij en tevreden mee zijn?
- Weet iemand een duidelijke (wellicht technische) reden te geven dat de nieuwe abonnementen niet icm mijn oude mediabox mogelijk zouden zijn?

Ik wil overigens mijn internet gewoon nog gewoon via het modem laten lopen, dus niet via de Mediabox.
1) ik ben prima tevreden over de box, bij mij is deze helemaal niet langzaam, enige minpunt blijft het stroomverbruik. Er komt wel een nieuwe andere box, maar dat zal pas volgend jaar zijn. Het goed werken van de Mediabox XL is sterk afhankelijk van je bekabeling etc. Ik heb eerder wel blokjes gehad etc. maar nadat de wijkkast was nagekeken is er geen probleem meer.

2) Enige reden die ik kan bedenken is dat je dan geen movies en series kunt gebruiken. Volgens mij kun je de huidige Cisco prima laten staan, ik heb boven ook een Humax staan met smartcard, werkt ook gewoon prima.
Noppesnada schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:23:
Ik heb enkele zenders (vooral bbc first) en in mindere mate RTL4 die storen (blokken/strepen enz) zowel via CI+ als de box.

Dit probleem doet zich voor op beide tv's in het huis.

De bekabeling heb ik 2 jaar geleden opnieuw gelegd met goede kwaliteit coax.

Voordat ik Ziggo ga bellen, zijn er nog andere dingen die ik zelf kan proberen ?
Dit is gewoon een probleem ergens tussen de wijkkast en jouw tv. Dat kan de connectoren zijn, dat kan de AOP zijn, dat kan de groene kabel zijn, dat kan de connector in de wijkkast zijn etc.
Ik zou zeker eens een monteur langs laten komen en de boel laten doormeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
Martinusz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:31:
[...]

1) ik ben prima tevreden over de box, bij mij is deze helemaal niet langzaam, enige minpunt blijft het stroomverbruik. Er komt wel een nieuwe andere box, maar dat zal pas volgend jaar zijn. Het goed werken van de Mediabox XL is sterk afhankelijk van je bekabeling etc. Ik heb eerder wel blokjes gehad etc. maar nadat de wijkkast was nagekeken is er geen probleem meer.

2) Enige reden die ik kan bedenken is dat je dan geen movies en series kunt gebruiken. Volgens mij kun je de huidige Cisco prima laten staan, ik heb boven ook een Humax staan met smartcard, werkt ook gewoon prima.
Bedankt voor je antwoord. Fijn om van iemand te horen dat hij wel tevreden is met de Mediabox XL (afgezien van het stroomverbruik). Movies en series kan ik ook gewoon gebruiken op de CISCO. Het enige dat ik niet heb is Replay TV.

Ik denk zelf ook dat ik technisch gezien gewoon mijn oude box kan gebruiken, maar dat was blijkbaar dus geen optie. Ik ga er vanuit dat ik een retourbox ontvang voor de oude mediabox. Mocht ik die retourbox niet ontvangen (wat volgens mij geen uitzondering is) laat ik mijn oude box misschien wel gewoon staan. Of wordt die dan door Ziggo gedeactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bushalte schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:30:
Van de week de Mediabox XL binnen gehad. Ik vraag mij nu af of ik deze moet gaan gebruiken, of niet. Wat denken jullie of wat zijn de ervaringen hier?

Ik twijfel omdat ik op dit moment gewoon mijn Humax 5200 heb staan (die het nog prima doet). Ik heb wel eens gelezen dat die Mediabox een behoorlijke stroomvreter is en behoorlijk warm kan worden.
Eerst je laatste vraag, ja die Mediabox XL vreet continue rond de 50 a 60 Watt aan energie (ook al staat ie "uit").
Waarom heb je een TV abonnement met die mediabox genomen als je die niet wilt gebruiken? Neem dan TV start ipv compleet (https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/) bespaar je toch wat per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
miesjaa schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:12:
Ik heb momenteel een heel oud alles-in-1 abonnement. Hierbij heb ik een CISCO 8685dvb mediabox.

Ik heb gisteren contact gehad met de klantenservice, omdat ik (vanwege de kosten) overweeg over te stappen. Ze hebben me hiervoor wel een goede aanbieding gedaan, maar dat zou wel betekenen dat ik over zou gaan naar een nieuw abonnementstype. Hierbij zou mijn CISCO mediabox vervangen worden door een Mediabox XL. Het was niet mogelijk om dan mijn oude box te behouden. Een duidelijke reden werd hiervoor niet gegeven.

Ik heb in een heel ver verleden een Horizon box gehad. Dat werkte echt voor geen meter (instabiel, traag, niet gebruikersvriendelijk). De Mediabox XL is zover ik weet gewoon hetzelfde apparaat, maar we zijn inmiddels natuurlijk al wel een aantal jaren (en updates) verder.

Ik heb verschillende negatieve verhalen over de Mediabox XL gelezen (stroomverbruik, traag, etc). Toch vraag ik me af of het echt zo verschrikkelijk werkt. Als ik mijn CISCO box namelijk inlever, krijg ik die natuurlijk nooit meer terug. Een alternatief zou CI+ zijn, maar mijn vrouw wil het opnemen/pauzeren e.d. niet missen.

koop bv gewoon op MP de samsung c7140 of humax hd interactive decoder en stop daar jou smartcard in. Klaar. Ikzelf heb ook oud abbo met eigen 5 geactiveerde smartcards. Die gratis smartcards krijg je nooit meer. Heb niks op huurbasis maar wel 2 keer ci+module en 3 interactive decoders/ hdd recorders. Begin nooit aan die horizon media xl ellende. Wacht eventueel af wanneer ziggo de nieuwe 4k box gaan uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
bt1441 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:03:
[...]
koop bv gewoon op MP de samsung c7140 of humax hd interactive decoder en stop daar jou smartcard in. Klaar. Ikzelf heb ook oud abbo met eigen 5 geactiveerde smartcards. Die gratis smartcards krijg je nooit meer. Heb niks op huurbasis maar wel 2 keer ci+module en 3 interactive decoders/ hdd recorders. Begin nooit aan die horizon media xl ellende. Wacht eventueel af wanneer ziggo de nieuwe 4k box gaan uitleveren.
Volgens de site van Ziggo werkt de Samsung of Humax niet in mijn regio. Ik heb ook geen losse smartcard. Komt volgens mij omdat ik in de voormalig UPC regio woon..

Ik zie overigens wel dat de Mediabox die je bij TV Start krijgt ook een optionele opnamefunctie heeft. Ik neem aan dat ik er dan gewoon zelf een HDD aan kan hangen. Dat zou mogelijk ook een optie zijn. Even onderzoeken wat het stroomverbruik en het gebruiksgemak van die box is.

[ Voor 7% gewijzigd door miesjaa op 28-11-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miesjaa schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:30:
[...]

Volgens de site van Ziggo werkt de Samsung of Humax niet in mijn regio. Ik heb ook geen losse smartcard. Komt volgens mij omdat ik in de voormalig UPC regio woon..

Ik zie overigens wel dat de Mediabox die je bij TV Start krijgt ook een optionele opnamefunctie heeft. Ik neem aan dat ik er dan gewoon zelf een HDD aan kan hangen. Dat zou mogelijk ook een optie zijn. Even onderzoeken wat het stroomverbruik en het gebruiksgemak van die box is.
Zelf HD eraan hangen is zeker een optie natuurlijk :)
Voor terugkijken zou je zelfs gewoon Ziggo Go kunnen gebruiken, koop een chromecast voor 3 tientjes en je kan hetzelfde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
Martinusz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:36:
[...]

Zelf HD eraan hangen is zeker een optie natuurlijk :)
Voor terugkijken zou je zelfs gewoon Ziggo Go kunnen gebruiken, koop een chromecast voor 3 tientjes en je kan hetzelfde :P
Chromecast heb ik al. Maar je mag helaas niet ieder programma casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:58
[...]

Als ik het goed heb krijg je een Humax 5300c bij de TV start. Die hebben wij in de woonkamer staan. Prima ding, wel erg traag bij opstarten (of je moet hem op de minder diepe standby zetten). Daarnaast ondersteunt die hardwarematig Hdmi-cec, maar staat dat in de software uit.

Blijkbaar krijg je tegenwoordig een Pace DCR-7111, geen idee of dat wat is.

[ Voor 4% gewijzigd door Daiov97 op 28-11-2018 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miesjaa
Daiov97 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:08:
[...]

Als ik het goed heb krijg je een Humax 5300c bij de TV start. Die hebben wij in de woonkamer staan. Prima ding, wel erg traag bij opstarten (of je moet hem op de minder diepe standby zetten). Daarnaast ondersteunt die hardwarematig Hdmi-cec, maar staat dat in de software uit.

Blijkbaar krijg je tegenwoordig een Pace DCR-7111, geen idee of dat wat is.
HDMI-SEC maakt me niet uit. Gebruik mijn Harmony voor alle apparaten.

Volgens de plaatjes op de site van ziggo (https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/#mediaboxen) betreft het overigens wel een Humax. Die ziet er m.i. prima uit (een tweede tuner was leuk geweest). Zal ook even kijken naar de Pace.

Laat maar... Het lijkt er op dat ook dat weer regiogebonden is. De Humax 5300c is volgens Ziggo ook weer niet geschikt voor mijn regio. De Pace wel, maar daar is de USB poort weer op gedeactiveerd. Zullen ze wel doen om je naar de XL box te krijgen.. :(

[ Voor 13% gewijzigd door miesjaa op 28-11-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

@miesjaa, je dient er wel rekening mee te houden dat je met de 5300 beperkt bent tot het opnemen van 1 zender, zonder dat je daarnaast naar een andere kunt kijken. Je levert dus flink in v.w.b. opname vrijheid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
hardware-lover schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:43:
[...]

@miesjaa, je dient er wel rekening mee te houden dat je met de 5300 beperkt bent tot het opnemen van 1 zender, zonder dat je daarnaast naar een andere kunt kijken. Je levert dus flink in v.w.b. opname vrijheid.
Klopt. Is zeker een beperking. Maar goed, de Humax is sowieso niet te gebruiken in het voormalig UPC gebied. En de Pace heeft helemaal geen opnamemogelijkheid. De standaard box valt dus helaas af..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
Jongens ik ga jullie verlaten, ik ga het een jaartje bij NLE proberen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

miesjaa schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:50:
[...]
Klopt. Is zeker een beperking. Maar goed, de Humax is sowieso niet te gebruiken in het voormalig UPC gebied. En de Pace heeft helemaal geen opnamemogelijkheid. De standaard box valt dus helaas af..
@miesjaa, is wel te gebruiken, maar dan enkel met het open TV pakket (zonder smartcard) waarbij een zeer beperkt gedeelte van de zenders in HD beschikbaar is, dit is voor de meesten echter vaak niet acceptabel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:48
jongetje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:50:
[...]

Eerst je laatste vraag, ja die Mediabox XL vreet continue rond de 50 a 60 Watt aan energie (ook al staat ie "uit").
Waarom heb je een TV abonnement met die mediabox genomen als je die niet wilt gebruiken? Neem dan TV start ipv compleet (https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/) bespaar je toch wat per maand.
Gewoon op de aanbieding van verlengen geklapt en daar helemaal niet op gelet.
Enige wat ik nu erbij heb is movies & series en dat kan ik denk ik ook wel gebruiken via de Humax.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-06 20:17
Dacuuu schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:02:
Wellicht tot ziens :+ ;)

Edit: maar even zonder gekheid.
Providers zouden gewoon meer moeten doen voor hun vaste klanten.

Dat is natuurlijk al vaker gezegd, maar iedereen wordt eigenlijk een slaper.

Ik zit er ook aan te denken om volgend jaar over te stappen.
Waar ik alleen een probleem mee heb is dat ik nu 3 smartcards heb uit het fZiggo gebied.
Daar zou ik dan straks per maand voor moeten betalen.
Echter stap je over naar een andere aanbieder dan betaal je ook per apparaat.

Daarnaast heb je bij Ziggo dan het voordeel als er een storing op het netwerk is dan is men daar zelf verantwoordelijk voor

Bij bijna alle DSL aanbieders moet je dan KPN bellen als je eigen aanbieder er niet uitkomt.

Je bent van 2 partijen afhankelijk en bij Ziggo natuurlijk van 1.

Maar ja als je voordeel wilt hebben dan ontkom je niet aan overstappen naast het jaarlijkse telefoontje naar de klantenservice.

[ Voor 67% gewijzigd door MdO82 op 28-11-2018 21:12 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 21:57

vr6-only

Blub Blub

MdO82 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:55:
[...]

Wellicht tot ziens :+ ;)

Edit: maar even zonder gekheid.
Providers zouden gewoon meer moeten doen voor hun vaste klanten.

Dat is natuurlijk al vaker gezegd, maar iedereen wordt eigenlijk een slaper.

Ik zit er ook aan te denken om volgend jaar over te stappen.
Waar ik alleen een probleem mee heb is dat ik nu 3 smartcards heb uit het fZiggo gebied.
Daar zou ik dan straks per maand voor moeten betalen.
Echter stap je over naar een andere aanbieder dan betaal je ook per apparaat.

Daarnaast heb je bij Ziggo dan het voordeel als er een storing op het netwerk is dan is men daar zelf verantwoordelijk voor

Bij bijna alle DSL aanbieders moet je dan KPN bellen als je eigen aanbieder er niet uitkomt.

Je bent van 2 partijen afhankelijk en bij Ziggo natuurlijk van 1.

Maar ja als je voordeel wilt hebben dan ontkom je niet aan overstappen naast het jaarlijkse telefoontje naar de klantenservice.
Even een correctie. Je hebt enkel contact met je eigen provider, virtueel of niet. Zij zijn de enige partij die wat kunnen aanmaken bij KPN. Je kunt KPN zelf bellen natuurlijk, maar zij doen niets voor je.

Strikt formeel gezien is KPN zelf ook klant bij KPN Wholesale, net als NLE, Telfort etc.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:47
Dacuuu schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:02:
Ik niet:

Verwachte internetsnelheid op jouw adres

We zijn graag eerlijk over de internetsnelheid op jouw adres. Daarom zie je hier niet de maximale snelheid die je zou kunnen halen, maar de snelheid die we verwachten dat je haalt met dit pakket.

25 Mb/s

3 Mb/s upload

Nu 400/40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-06 20:17
vr6-only schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:26:
[...]

Even een correctie. Je hebt enkel contact met je eigen provider, virtueel of niet. Zij zijn de enige partij die wat kunnen aanmaken bij KPN. Je kunt KPN zelf bellen natuurlijk, maar zij doen niets voor je.

Strikt formeel gezien is KPN zelf ook klant bij KPN Wholesale, net als NLE, Telfort etc.
Theoretisch zou dat zo moeten zijn.
Helaas is mijn ervaring via Vodafone-thuis (Nu t-mobile-thuis) vorig jaar wel anders.

Maar dat kan natuurlijk ook de deskundigheid van de klantenservice geweest zijn.

In de praktijk zou je dat niet mee moeten maken, maar je bent nog altijd wel afhankelijk van 2 partijen.
Op de voorkant heb ik contact met partij A en op de achtergrond zetten zij dat dan door naar KPN want zij zijn verantwoordelijk voor het netwerk.

Hiermee bedoel ik de doorlooptijd kan langer duren dan bij bijvoorbeeld Ziggo omdat je afhankelijk bent van 2 partijen.

Dit is waarschijnlijk wel een heel extreem voorbeeld.

Overigens lag het probleem niet bij KPN maar aan de eigen klantenservice waardoor de melding onnodig lang bleef hangen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg morgen de mediabox xl die ik eigenlijk alleen in de kast wil laten liggen zodat ik hem ooit weer terug kan sturen aan Ziggo, maar nu vraag ik me af: moet ik dat ding niet eerst een keer aansluiten om mijn alles in 1 max abonnement te activeren? Vermoedelijk niet toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:45
Anoniem: 738905 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:10:
Ik krijg morgen de mediabox xl die ik eigenlijk alleen in de kast wil laten liggen zodat ik hem ooit weer terug kan sturen aan Ziggo, maar nu vraag ik me af: moet ik dat ding niet eerst een keer aansluiten om mijn alles in 1 max abonnement te activeren? Vermoedelijk niet toch?
Neen dit is niet nodig

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:02
Na contact op genomen te hebben met Ziggo om de voor mij onnodige mediabox xl terug te sturen, hadden zij mij een retourdoos verzonden. De bedoeling was om in deze retourdoos de mediabox xl terug te sturen. Wat blijkt? Ze hebben een retourdoos voor een CI+ module gestuurd. 8)7

Ben benieuwd wat voor retourdoos ze jou gaan sturen... |:(
Wat bedoel je met onnodig? Heb je nog geactiveerde smartcards die je primair gebruikt? In principe is de Mediabox XL altijd onderdeel van je pakket en het is niet de bedoeling dat je deze terugstuurt. Dit zal ervoor zorgen dat je abonnement beëindigd wordt. Je kan hem dus beter opslaan ergens indien je hem niet gebruikt.

Jay-B schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:47:
Wat bedoel je met onnodig? Heb je nog geactiveerde smartcards die je primair gebruikt? In principe is de Mediabox XL altijd onderdeel van je pakket en het is niet de bedoeling dat je deze terugstuurt. Dit zal ervoor zorgen dat je abonnement beëindigd wordt. Je kan hem dus beter opslaan ergens indien je hem niet gebruikt.
Ik ga hem ook op zolder neerleggen, ik heb twee smartcards ooit gekocht, die blijf ik gebruiken, al hoop ik snel de ziggo app op android tv te kunnen gebruiken ipv kijken via de kabel.

Ik stuur nu dus niks terug, heb wel een humax teruggestuurd omdat ik die ook in de kast had en ik twijfelde of ik daar straks 4 euro per maand voor moest gaan betalen. Als mijn kinderen later een tv op de kamer krijgen lijkt het me sterk dat ze kabel willen, ze kijken nooit, echt nooit naar uitzendingen en streamen alles.

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
Ik heb mijn abonnement ook tijdens de BF sale laten veranderen, maar zag in Mijn Ziggo nog steeds mijn oude contract staan. Ik heb daarop contact opgenomen met de klantenservice van Ziggo die mij vertelde dat het contract pas ingaat op het moment dat ik de mediabox aansluit en deze geactiveerd wordt.

Dit gedaan en inderdaad, de dag erna stond het nieuwe contract actief. Misschien even in Mijn Ziggo kijken wat er nu staat?

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Pff... Ik ben er net achter gekomen dat we ons telfortabonnement niet kunnen meenemen naar onze nieuwe woning. We krijgen ziggo kabel of kpn adsl met een snelheid van 13 mb/s.. Laatste is dus geen optie.
Het grote probleem zit er hier in: ik heb de coaxkabels in het huis laten vervangen door utp, omdat we toch ons telfortabonnement+kastje wilde meenemen en we dan van die ellendige verbindingssets afwaren..
Alleen ziggo werkt dus met coax, en in het kastje moet ook coax volgens de klantenservice..
Heeft iemand hier een betaalbare oplossing hiervoor? Zonder weer met allerlei rare verbindingssets te zitten?
Hsb-3 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:14:
Pff... Ik ben er net achter gekomen dat we ons telfortabonnement niet kunnen meenemen naar onze nieuwe woning. We krijgen ziggo kabel of kpn adsl met een snelheid van 13 mb/s.. Laatste is dus geen optie.
Het grote probleem zit er hier in: ik heb de coaxkabels in het huis laten vervangen door utp, omdat we toch ons telfortabonnement+kastje wilde meenemen en we dan van die ellendige verbindingssets afwaren..
Alleen ziggo werkt dus met coax, en in het kastje moet ook coax volgens de klantenservice..
Heeft iemand hier een betaalbare oplossing hiervoor? Zonder weer met allerlei rare verbindingssets te zitten?
Ja coax gaan trekken ;)

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Dat vind ik niet echt een optie.. :/

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 16:14
MazZz schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:51:
[...]

Ik heb mijn abonnement ook tijdens de BF sale laten veranderen, maar zag in Mijn Ziggo nog steeds mijn oude contract staan. Ik heb daarop contact opgenomen met de klantenservice van Ziggo die mij vertelde dat het contract pas ingaat op het moment dat ik de mediabox aansluit en deze geactiveerd wordt.

Dit gedaan en inderdaad, de dag erna stond het nieuwe contract actief. Misschien even in Mijn Ziggo kijken wat er nu staat?
Dit lijkt mij erg onwaarschijklijk haha, wat een bullshit verhaal. Gewoon die decoder in de doos laten en verder kijken zoals je gewend bent. Ziggo heeft e.e.a. in de portal ofzo aangepast waardoor je nu de juiste dingen ziet. Ik heb ook nog steeds een niet kloppend overzicht in MijnZiggo, maar ik maak mij geen zorgen (heb nu mijn nieuwe abo en de factuur zie ik tzt wel of die klopt).
[...]

Dat is de snelste manier. Op basis van het feit dat je het pakketje hebt geaccepteerd zal uiteindelijk het contract ook actief worden alleen duurt het iets langer (lees aantal dagen). Maar je hoeft hem dus niet aan te sluiten. Ze kunnen hem ook handmatig activeren als je belt.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Are you f#cking kidding me? Gaat Ziggo me dan ook het absurde stroomverbruik van dat ding betalen?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Het hangt ervan af waar de aansluiting van Ziggo zit. Meestal zit deze gewoon in de meterkast en bij oudere woningen in de woonkamer.

"When you grow up your heart dies"

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik snap het probleem niet helemaal. Een Ziggo modem plaats je het beste bij het punt waar de verbinding het huis binnenkomt. Vandaar ga je met UTP naar al je netwerkapparaten. Het enige dat je via coax aansluit is de Mediabox (waar je je TV weer op aansluit), maar daar ga je sowieso niet aan ontkomen vrees ik.

Wat je met "rare verbindingssets" bedoeld snap ik niet.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 21:55
Cpt.Morgan schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:55:
[...]

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik snap het probleem niet helemaal. Een Ziggo modem plaats je het beste bij het punt waar de verbinding het huis binnenkomt. Vandaar ga je met UTP naar al je netwerkapparaten. Het enige dat je via coax aansluit is de Mediabox (waar je je TV weer op aansluit), maar daar ga je sowieso niet aan ontkomen vrees ik.

Wat je met "rare verbindingssets" bedoeld snap ik niet.
Met die verbindingssetjes bedoeld hij die homeplug adapters waardoor je internet over het lichtnet gaat. Power Line adapters dus.

• elsinga
  • Laatst online: 13:41

elsinga

=8-)

Wellicht heeft de vraagsteller nog televisies, die hij via coax kan gebruiken. Bij KPN moet je IPTV gebruiken (en dus UTP), bij Ziggo moet dat coax zijn, want DVB-C.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
krakendmodem schreef op donderdag 29 november 2018 @ 17:11:
[...]
Met die verbindingssetjes bedoeld hij die homeplug adapters waardoor je internet over het lichtnet gaat. Power Line adapters dus.
Hij heeft al UTP door het huis liggen, zegt hij.....
elsinga schreef op donderdag 29 november 2018 @ 17:13:
Wellicht heeft de vraagsteller nog televisies, die hij via coax kan gebruiken. Bij KPN moet je IPTV gebruiken (en dus UTP), bij Ziggo moet dat coax zijn, want DVB-C.
Voor meerdere TVs zou dat een issue kunnen zijn inderdaad.

[ Voor 35% gewijzigd door Cpt.Morgan op 29-11-2018 17:42 ]

Als je een Ziggo Wifi Booster (het access point en/of power line) installeert, heb je dan een seamless overgang van b.v. het wifi van de Connect Box naar het access point, en vice versa? Of houdt je device het zwakke signaal van b.v. de Connect Box vast terwijl je vlak naast het access point staat? En moet je dan je wifi uit/aan zetten om connectie te maken met het access point?

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 21:55
Cpt.Morgan schreef op donderdag 29 november 2018 @ 17:39:
[...]

Hij heeft al UTP door het huis liggen, zegt hij.....

[...]

Voor meerdere TVs zou dat een issue kunnen zijn inderdaad.
Dan zou ik ook niet weten wat hij met die setjes bedoeld ;)

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Of simpel de UTP vervangen door coax of vervangen door "coax over utp" kastjes.Erg dure oplossing: https://www.allekabels.nl...850/kabel-tv-via-utp.html

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Nieuwe Ziggo ConnectBox modem (Ubee) (dus géén router) tijdje in gebruik. Bevalt best goed.

Je kan hierbij ook zelf kiezen in de instelling(en) of je deze in Bridge- of router modus zet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nmluVrd.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hUqAaQk.jpg

fCasema

[ Voor 9% gewijzigd door Requa op 29-11-2018 18:48 ]

Pagina: 1 ... 102 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic